Het grote @home problemen topic [deel 7]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.292 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 13:18
@Home verhoogt de snelheid van uw @Home Basis abonnement. De download snelheid zal van 768 kbit/s naar 1.000 kbit/s gaan en de upload snelheid van 128 kbit/s naar 250 kbit/s. Deze verhoging wordt stapsgewijs doorgevoerd. Uiterlijk 15 mei 2005 zal de snelheid zijn aangepast voor alle @Home Basis abonnees.

Zowel de down- als uploadsnelheid is afhankelijk van verschillende
factoren en hierdoor niet altijd maximaal beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-07 16:44

lordsnow

I know nothing

Dutchmega schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:05:
Mijn @Home Basis werkt nu eindelijk maar ik heb nog steeds een kleine irr probleem. Internet en alles werkt prima maar om of andere reden krijg ik steeds foutmelding als ik probeer de verbinding te herstellen... (Windows XP met SP2)
Vraag 1: wat is de foutmelding,
Vraag 2: routers / firewalls,
Vraag 3: waarom probeer je een verbinding te herstellen als deze werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
lordsnow schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:29:
[...]

Vraag 1: wat is de foutmelding,
Vraag 2: routers / firewalls,
Vraag 3: waarom probeer je een verbinding te herstellen als deze werkt?
1: Het IP-adres kan niet worden vernieuwd (ook kan ik het venster niet wegklikken? :O )
2: Uit :)
3: Ik dacht eerst dat internet het niet deed (scheen dat alleen de website het niet deed). Ik deed eigenlijk automatisch herstellen want bij Skyacccess (vorige internetverbinding) moest je elk uur wel een keer herstellen doen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 15:23
He bah, @home heeft me ip veranderd, zit nu in de 82 range, zat altijd in de 212.meer dan 2 jaar gehad)

Wel een nadeel dat je daar geen bericht over krijgt, ook al is het hun goed recht.
Nu moet ik alles weer in de dns wijzigen. ipv6 wat niet meer werkt..
Hopelijk is dit niet tijdelijk. Anders kan ik straks nog weer alles doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me opviel eigenlijk : :)

Toen ik family had moest ik steeds netlimiter gebruiken om die up te cappen zodat hij niet kelderde, nu ik BB heb sinds 2 maanden is dit tooltje echt overbodig geworden, elke upload naar waar dan ook (die het aankan) staat ie strak op 58k.

Ik vermoedt dat het ligt aan de family* instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07 17:18
Quote uit mail van @Home vandaag:
Geachte @Home Breedband abonnee

@Home verhoogt de snelheid van uw @Home Breedband abonnement. De download snelheid zal van 4.000 kbit/s naar 5.000 kbit/s gaan en de upload snelheid van 512 kbit/s naar 600 kbit/s. Deze verhoging wordt stapsgewijs doorgevoerd. De nieuwe snelheid zal uiterlijk 1 juli voor alle @Home Breedband abonnees doorgevoerd zijn.
Eigenlijk ben ik hier wel blij mee, in de zin van dat het niet naar 8 of 10 MBit gaat. Zulke verhogingen zouden nog meer overbelasting betekenen :( Ik game vrij veel online, maar tussen 5 en 10 's avonds is het vrijwel niet te doen. Het vreemde is dus, mijn ping is en blijft gewoon net zo laag, maar heb het gevoel dat ik enorm veel packetloss heb. In sommige games is dat te vergelijken met een vorm van spelen waarin het net is alof je 200 ping hebt, waar er 30 staat. Anderen snappen ook niet waar wij (LAN) over klagen. 's Morgens kunen we gewoon met zijn vieren online gamen, geen probleem. Maar 's avonds lukt het niet eens als je in je eentje speelt. Bovendien zitten er soms perioden van 5-15 seconden tussen waarbij de verbinding helemaal is verbroken.

@Home, ik hoop dat jullie je voorbereiden op 20Mbit voor iedereen en 2Mbit up, maar geef aub nooit hoger dan de helft. Zullen wel weer veel tegenspraken op komen, maar internet is niet alleen voor downloaden.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Om hier even op in te haken: Ja, het is inderdaad belachelijk, en het is al maanden af en aan zo hier in Zwolle, maar het wordt wel steeds slechter. Klachtmail op klachtmail heb ik verzonden met verschillende pings en traceroutes, maar het enige dat ik terugkrijg als antwoord is dat ze er naar streven een zo goed mogelijk service aan te bieden en ze geen 100 % kwaliteit kunnen garanderen... tja. Nu pas, zo na 10 uur, kun je fatsoenlijk gamen en eigenlijk 's nachts pas met de pings en vooral de packetloss (0) die je eigenlijk zou moeten krijgen. Ik zit nog altijd sterk aan ADSL te denken.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 17-07 17:18
Ja, ik wacht (ook?) met smart op ADSL only. Kijken of @Home daar wat van terug heeft :)

Eigenlijk heb ik niets te klagen, ze liggen er zelden uit ofzo, maar online gamen gaat gewoon niet tijdens avonduren.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Eerlijk gezegd vind ik (hoewel dit het @home problementoppic is) het verbazingwekkend dat hier (bijna) nooit positief over @home wordt gesproken. Ok, ik heb zelf ook de nodige problemen gehad, getuige eerdere posts in de vorige delen van dit topic, maar dan nog: ook @home verdient eens positieve aandacht. Wat gamen betreft heb ik nog niet veel problemen gehad. Ik speel dan weliswaar niet van die spellen in het genre van Unreal Tournament, maar het is absoluut niet zo dat gamen met @home onmogelijk is. Bij een vriend van me, woonachtig in 's-Hertogenbosch West (net als ik zelf|) speel ik regelmatig XBox live spellen zonder problemen. Een beetje positieviteit kan toch zeker geen kwaad? Werpt ook weer eens een heel ander licht op de zaak. Ik ben eerlijk gezegd wel blij met de snelheidsverhoging :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 12:58
Voor ons geld hetzelfde. In het begin hadden we keiveel troubles@home ermee, is toen zelfs een monteur langsgeweest maar die vond niks. Pas toen de 2e kwam ontdekte die wat er was. mn pa had een kabeltje verkerd aangesloten... 8)7 Mja sindsdien werkt het super, practisch net zo stabiel als ADSL en zeker goedkoper.

Ik heb hiervoor Chello gehad, en ik vind @home echt zowaar een goddelijke verlichting!!! de snelheden haal je nu, eens niet met 2KB/s zitten als men savonds online wilt. ookal moet t signaal ruim 20 km afleggen naar de server (Best - Den Bosch) dan nog is t rete snel. Ik ga misshien over een jaar in Eindhoven wonen, en een groot nadeel is dat ze daat nog steeds UPC hebben. dus daar ben ik niet blij mee ;)

[ Voor 11% gewijzigd door cazzer22 op 26-03-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Nu blijkt maar weer eens hoe ik de spijker op z'n kop had geslagen... 't Is hier ineens wel erg stil. Nu zijn er zeker ineens geen problemen meer bij de @Home abonnees? (In ieder geval bij mij nog steeds niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 10:16
dinkelover schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:56:

[...]

Eigenlijk ben ik hier wel blij mee, in de zin van dat het niet naar 8 of 10 MBit gaat. Zulke verhogingen zouden nog meer overbelasting betekenen :( Ik game vrij veel online, maar tussen 5 en 10 's avonds is het vrijwel niet te doen. Het vreemde is dus, mijn ping is en blijft gewoon net zo laag, maar heb het gevoel dat ik enorm veel packetloss heb. In sommige games is dat te vergelijken met een vorm van spelen waarin het net is alof je 200 ping hebt, waar er 30 staat. Anderen snappen ook niet waar wij (LAN) over klagen. 's Morgens kunen we gewoon met zijn vieren online gamen, geen probleem. Maar 's avonds lukt het niet eens als je in je eentje speelt. Bovendien zitten er soms perioden van 5-15 seconden tussen waarbij de verbinding helemaal is verbroken.

@Home, ik hoop dat jullie je voorbereiden op 20Mbit voor iedereen en 2Mbit up, maar geef aub nooit hoger dan de helft. Zullen wel weer veel tegenspraken op komen, maar internet is niet alleen voor downloaden.
Als je heel veel packetloss denkt te hebben moet je eens proberen om een half uurtje een ping -t naar je default gateway uit te voeren. (dgateway is je IP maar dan met een .1 aan het einde, meestal).
En dan bekijken wat de verloren pakket stats zijn.
En als je den een probleem vindt, mailen. Bij moeilijke problemen _nooit_ bellen altijd mailen. Bellen is alleen voor dringenden dingen nuttig.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
csteelooper schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:52:
[...] Nu zijn er zeker ineens geen problemen meer bij de @Home abonnees? (In ieder geval bij mij nog steeds niet.)
Toch wel dus...
dinkelover schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:56:

[...]

Welke regio woon je? Heb je al eens geprobeerd een breedband media-stream (video) af te spelen terwijl je naar de statistieken kijkt (goeie indicator voor Packet loss)? PING -T naar je standaardgateway wil ook nog wel eens een mogelijkheid zijn. Als je daar geen packet loss hebt na ongeveer een halfuur kun je ook eerst eens een tracert naar je game-server doen en daarna een halfuur PING -T naar de hop die er het langste over deed om geresolved te worden; check daar dan eens of je packet loss hebt. En inderdaad, als het probleem aanhoudt beter mailen; das beter voor dit soort ingewikkeldere dingen. Tip: als support@home.nl geen bevredigend antwoord geeft, kun je je verhaal misschien ook bij sales@home.nl dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hebben er meer mensen last van ip-adres changes? Heb het nu al 2 keer een ander ip adres gekregen in 2 dagen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 12:50
Ro schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:16:
Hebben er meer mensen last van ip-adres changes? Heb het nu al 2 keer een ander ip adres gekregen in 2 dagen :|
Wat is daar dan het probleem van? Je weet dat @Home dynamisch ip-adressen uitdeelt, dus dan kun je dat verwachten.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
dynamisch ip is leuk, maar niet dat mijn router dan het oude ip-adres blijft vasthouden en dat altijd overdag gebeurt als ik niet thuis ben, zodat mijn ma @home gaat bellen waarom het internet niet werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Ro schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:37:
dynamisch ip is leuk, maar niet dat mijn router dan het oude ip-adres blijft vasthouden en dat altijd overdag gebeurt als ik niet thuis ben, zodat mijn ma @home gaat bellen waarom het internet niet werkt :+
Als je d'r maar hebt verteld dat je meerdere computers in huis hebt aangesloten vinden we dat allemaal prima. Dan doen we ff een powercycle router+modem en het komt allemaal prima goed :Y)

verder zou ik dan toch de config van m'n router eens goed gaan nakijken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-12-2024
Hebben meer mensen er last van dat @home weer eens ontzettend traag is?
Ik zit hier in de regio Groningen (Kropswolde) en met mijn breedband abo haal ik maar snelheden van zo'n 60KByte/sec.
Ik baal hier weer eens GIGANTISCH van, omdat dit nu al bijna 2 maanden zo gaat. :( :(
En als je dan een mailtje stuurt naar de klachtenmail van @home krijg je iets standaards terug als: "wij proberen al onze klanten een goede service te bieden, maar...."
Ik begin echt een beetje zat te worden van @home, maarja ik kan het niet opzeggen omdat ik mee heb gedaan aan de actie van TVhome. Ik ga de voorwaarden nog maar eens goed nalezen maar ik heb het helemaal gehad met @home, bah
:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tije schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:44:
Hebben meer mensen er last van dat @home weer eens ontzettend traag is?
Ik zit hier in de regio Groningen (Kropswolde) en met mijn breedband abo haal ik maar snelheden van zo'n 60KByte/sec.
Ik baal hier weer eens GIGANTISCH van, omdat dit nu al bijna 2 maanden zo gaat. :( :(
En als je dan een mailtje stuurt naar de klachtenmail van @home krijg je iets standaards terug als: "wij proberen al onze klanten een goede service te bieden, maar...."
Ik begin echt een beetje zat te worden van @home, maarja ik kan het niet opzeggen omdat ik mee heb gedaan aan de actie van TVhome. Ik ga de voorwaarden nog maar eens goed nalezen maar ik heb het helemaal gehad met @home, bah
:r
weet je zeker dat je niks anders hebt draaien dat op full speed zit te uploaden ? ;)

als dat hier gebeurt ben ik ook ff heel langzaam, maar sinds januari dat ik @home heb eigenlijk nog nooit echt problemen gehad (Hengelo OV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:31:
[...]

weet je zeker dat je niks anders hebt draaien dat op full speed zit te uploaden ? ;)

als dat hier gebeurt ben ik ook ff heel langzaam, maar sinds januari dat ik @home heb eigenlijk nog nooit echt problemen gehad (Hengelo OV)
Nee dat weet ik zeker, ik heb een tijd terug gebeld en gemaild met @home en ze gaven toen toe dat ze niet genoeg capaciteit hadden, nou dat merk ik.
's Nachts is de snelheid redelijk (150-200 Kbyte/sec) dus ik denk toch echt dat het aan @home ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Ja, groningen is inderdaad een probleemgeval. Ik heb gelezen wat de technici over de snelheidsproblemen daar schreven. Ik vatte er eigenlijk niks van, maar het komt er op neer dat de capaciteit er wel is wat bekabeling betreft, maar dat er bij de headend iets zit dat het niet werkt ofzo.
Idunno, er wordt aan gewerkt, meestal doet ie het niet langer dan 2-3 maanden.

Overigens weet @home niet direct veel over het in een actie met tvhome zitten hoor ;) Dus als je eens een mail stuurt en dreigt met opzeggen kun je geluk hebben :P
Heb je trouwens wel alles zonder router geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
cryforhelp schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:51:
Ja, groningen is inderdaad een probleemgeval. Ik heb gelezen wat de technici over de snelheidsproblemen daar schreven. Ik vatte er eigenlijk niks van, maar het komt er op neer dat de capaciteit er wel is wat bekabeling betreft, maar dat er bij de headend iets zit dat het niet werkt ofzo.
Idunno, er wordt aan gewerkt, meestal doet ie het niet langer dan 2-3 maanden.

Overigens weet @home niet direct veel over het in een actie met tvhome zitten hoor ;) Dus als je eens een mail stuurt en dreigt met opzeggen kun je geluk hebben :P
Heb je trouwens wel alles zonder router geprobeerd?
Ja zonder router heb ik onlangs ook geprobeerd, maar dit verhielp het probleem niet.
't Zal dus echt wel aan @home liggen denk ik.
(probeer het nu nog wel een keer..)

Edit: Nog een keer geprobeert dmv een pc aan te sluiten op het athome modem zonder tussenkomst van een router, en nog steeds rond de 60Kbyte/sec...

[ Voor 9% gewijzigd door Tije op 10-04-2005 21:11 . Reden: retry snelheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Tije schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:54:
[...]

Ja zonder router heb ik onlangs ook geprobeerd, maar dit verhielp het probleem niet.
't Zal dus echt wel aan @home liggen denk ik.
(probeer het nu nog wel een keer..)

Edit: Nog een keer geprobeert dmv een pc aan te sluiten op het athome modem zonder tussenkomst van een router, en nog steeds rond de 60Kbyte/sec...
Heb je al eens de signaalwaarden van je modem gechecked: Signaalwaardes Motorola Modem? Als die niet goed zijn kan dat nogal eens voor problemen zorgen. Ideaal ligt de upstream tussen de -11dB en de 11dB (max -15dB tot 15dB) en de Downstream ergens tussen de 35dBmV en de 42dBmV (max 56dBmV). Mochten de waarden an sich wel goed liggen, dan wil het soms tóch nog wel eens helpen je modem te resetten; ik kreeg datzelfde advies toen ik een 4 maanden geleden zo'n zelfde probleem had: "uw modem is ook al erg lang online" :?. Zie voor meer info over de signaalwaardes van kabelmodems deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
csteelooper schreef op maandag 11 april 2005 @ 10:45:
[...]

Heb je al eens de signaalwaarden van je modem gechecked: Signaalwaardes Motorola Modem? Als die niet goed zijn kan dat nogal eens voor problemen zorgen. Ideaal ligt de upstream tussen de -11dB en de 11dB (max -15dB tot 15dB) en de Downstream ergens tussen de 35dBmV en de 42dBmV (max 56dBmV). Mochten de waarden an sich wel goed liggen, dan wil het soms tóch nog wel eens helpen je modem te resetten; ik kreeg datzelfde advies toen ik een 4 maanden geleden zo'n zelfde probleem had: "uw modem is ook al erg lang online" :?. Zie voor meer info over de signaalwaardes van kabelmodems deze pagina.
ff gechecked maar haal je de downstream en upstream niet door elkaar?
Als je dit niet door elkaar haalt klopt er bij niets van namelijk, maar als ik de upstream waarden van jou vergelijk met mijn downstream is het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 16:19
csteelooper schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:03:
Eerlijk gezegd vind ik (hoewel dit het @home problementoppic is) het verbazingwekkend dat hier (bijna) nooit positief over @home wordt gesproken.
Misschien dat het daarom problemen topic heet.
Maar ik wil best even melden dat ik al 4 jaar @Home heb en nog steeds een Com 21 modem heb en nooit problemen gehad heb met @Home.
Het werkt altijd, 's nachts downloaden bijna altijd op volle snelheid (rondom de 500kb/s) dus ik mag niet klagen.
Heb nu de brief gekregen dat ik een nieuw modem krijg maar eerlijk gezegd hoeft het niet, nu werkt het en het loopt goed, hopelijk blijft dat met het nieuwe modem ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Tije schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:29:
[...]

ff gechecked maar haal je de downstream en upstream niet door elkaar?
Als je dit niet door elkaar haalt klopt er bij niets van namelijk, maar als ik de upstream waarden van jou vergelijk met mijn downstream is het allemaal prima.
Zou toevallig best kunne... Sowwy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Frijns.Net schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:50:
[...]

Misschien dat het daarom problemen topic heet.
Maar ik wil best even melden dat ik al 4 jaar @Home heb en nog steeds een Com 21 modem heb en nooit problemen gehad heb met @Home.
Het werkt altijd, 's nachts downloaden bijna altijd op volle snelheid (rondom de 500kb/s) dus ik mag niet klagen.
Heb nu de brief gekregen dat ik een nieuw modem krijg maar eerlijk gezegd hoeft het niet, nu werkt het en het loopt goed, hopelijk blijft dat met het nieuwe modem ook zo.
Zoals al uit mijn quote blijkt, maak ik die constatering zelf ook :) Maarja, ik neem aan dat het met dat nieuwe modem wel los zal lopen. Zo'n nieuw modem krijg je omdat de Com21's worden uitgefaseerd. Bij mij doet de Motorola het zelfs veel beter dan de Com21 het ooit gedaan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
csteelooper schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:56:
[...]

Zoals al uit mijn quote blijkt, maak ik die constatering zelf ook :) Maarja, ik neem aan dat het met dat nieuwe modem wel los zal lopen. Zo'n nieuw modem krijg je omdat de Com21's worden uitgefaseerd. Bij mij doet de Motorola het zelfs veel beter dan de Com21 het ooit gedaan heeft :)
Tralalalalaa O-)
De hoeveelheid mensen met signaalproblemen met hun nieuwe motorola die ik aan de telefoon heb...
Naja, ik zie natuurlijk alleen de problemen, maar toch. Let er gewoon op, als hij het ook maar _iets_ minder doet (en dan heb ik het vooral over wegvallende verbindingen) meteen bellen. En dan natuurlijk bellen als de verbinding op dat moment weg is. Er komt op een gegeven moment dan vanzelf een monteur naar kijken als je vaak genoeg belt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
cryforhelp schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:28:

Tralalalalaa O-)
De hoeveelheid mensen met signaalproblemen met hun nieuwe motorola die ik aan de telefoon heb...
Naja, ik zie natuurlijk alleen de problemen, maar toch. Let er gewoon op, als hij het ook maar _iets_ minder doet (en dan heb ik het vooral over wegvallende verbindingen) meteen bellen. En dan natuurlijk bellen als de verbinding op dat moment weg is. Er komt op een gegeven moment dan vanzelf een monteur naar kijken als je vaak genoeg belt :P.
Moest je dat nu zeggen :)
Werkt het Com 21 dan opeens niet meer of hoe gaat dat in zijn werk? Anders laat ik die er toch voorlopig nog aan hangen.
Kan ik ondertussen de redail toets van de telefoon insmeren mocht ik die nodig hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541

Mijn broer had de TD van @home gebeld, omdat we scholieren.com etc niet meer konden bereiken. Ik allemaal andere dnssen gebruikt, maar het hielp niet..
Kreeg hij dus een proxy server van de td :?
Ik ff whois:
EMAAR MARINA Project

Richard JASNAU
PO BOX 44888 DUBAI UAE
rjasnau@sahm.ae
+971 50 459 16 63
+971 4 336 68 86

Hij gaat maar 90kb dus internet vertraagd erg.. En ik vind het vreemd dat @home zo'n open proxy geeft :?

Weet iemand een andere oplossing toevallig voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Het is zo te zien een willekeurige open proxy die de TD doorgegeven heeft, als tijdelijk lapmiddel voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ben ik momenteel de enige die problemen heeft met @Home (SB4200, Roosendaal)?

Packetloss van ongeveer 35-40 procent, erg trage download, praktisch geen upload... reset van kabelmodem hielp overigens niets... en de storingspagina meld zoals gebruikelijk ook niks...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-07 13:11
Mjah @home was hiero erg overbelast.

's Morgens alles koek en ei, maar tegen de avond aan begon de ellende. Ping van 200 in games, 80kb/s download, erg instabiel allemaal. Maar sinds een kleine week is het allemaal weer goed, haal nu in de piekuren ook gewoon een ping van 20 (in Counter-Strike 1.6)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Anoniem: 87541 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:08:
Mijn broer had de TD van @home gebeld, omdat we scholieren.com etc niet meer konden bereiken. Ik allemaal andere dnssen gebruikt, maar het hielp niet..
Kreeg hij dus een proxy server van de td :?
Ik ff whois:
EMAAR MARINA Project

Richard JASNAU
PO BOX 44888 DUBAI UAE
rjasnau@sahm.ae
+971 50 459 16 63
+971 4 336 68 86

Hij gaat maar 90kb dus internet vertraagd erg.. En ik vind het vreemd dat @home zo'n open proxy geeft :?

Weet iemand een andere oplossing toevallig voor dit probleem?
:D whaha, altijd nuttig die jongens van tier2 B)

Maar andere oplossing, ehm probeer een snellere proxy te vinden? Of gooi scholieren.com in je hosts en kijk of je hem dan wel kan benaderen.
Dit lijkt me namelijk een aardige bout oplossing. Wordt je trouwens gebeld wanneer het probleem is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Frijns.Net schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:21:
[...]

Werkt het Com 21 dan opeens niet meer of hoe gaat dat in zijn werk? Anders laat ik die er toch voorlopig nog aan hangen.
Kan ik ondertussen de redail toets van de telefoon insmeren mocht ik die nodig hebben :X
Nope, de motorola wordt geprovisioned op de datum die in de brief staat. Dan moet je je com21 weghalen want die doet het niet meer. Overigens is het wel zo dat de helpdesk bij een motorola, door het log dat een docsis bijhoudt, heel makkelijk kan kijken of er signaal problemen zijn. Is stukken makkelijker dan bij com21's die gewoon _kut_ te troubleshooten zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Frijns.Net schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:21:
[...]

Tis inmiddels al vaker langsgekomen hier: de com21's worden uitgefaseerd. Da's dan dus ook de reden dat je een nieuwe modem krijgt. Bij een modemwissel werkt de Com21 niet meer als er provisioning heeft plaatsgevonden (het doorgeven van het HFC MAC-adres van je modem aan @home zodat het motorola modem op het net van @home kan werken). Op dat moment wordt je verbinding nl. omgezet op het DOCSIS-platform; daarna is je Com21 niet meer te gebruiken op je verbinding.
cryforhelp schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:28:
[...]

Tralalalalaa O-)
Naja, kan zijn dat jij een ander perspectief hebt, maar bij mij was er toch echt een vermindering van het aantal problemen met de verbinding waar ik erg blij van werd. Je wil niet weten hoe vaak ik mijn router heb mooeten resetten bij gebruik i.c.m. het Com21 modem. En in ieder geval was dat verleden tijd na de modemwissel. Volgens de monteur die er laatst was geweest om mijn huidige verbinding ter checken is het signaal op de plek waar het modem nu staat goed genoeg voor de verbinding, en de praktijk leert ook dat hiij gelijk heeft gehad. De constatering dat je veel mensen aan de telefoon hebt gehad die signaalstoring hadden met de motorola, lijkt me eerder ook nog regiogebonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Dan hoop ik er maar het beste van.
Ondertussen ligt het pakket met modem op het postkantoor, dat wordt klussen zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 12:20

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Zo ik heb het @Home installatiepakket. Mag het 19/04/05 op 20/04/05 gaan installeren wandcontacdoos en nieuw kabelmodem Motorola SB5100E.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
UNICRONBOT schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:34:
Zo ik heb het @Home installatiepakket. Mag het 19/04/05 op 20/04/05 gaan installeren wandcontacdoos en nieuw kabelmodem Motorola SB5100E.
Aha nog niemand.
Laat even weten hoe je installatie verloopt en wat je nog aan problemen tegekomt.
Een datum waarop ik het 'mag' installeren heb ik niet, staat dat in een brief bij je installatiepakket ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-

-=unicron=-

Frijns.Net schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:41:
[...]

Aha nog niemand.
Laat even weten hoe je installatie verloopt en wat je nog aan problemen tegekomt.
Een datum waarop ik het 'mag' installeren heb ik niet, staat dat in een brief bij je installatiepakket ?
Ja bij het installatiepakket zit een brief waar als in staat. Ik vraag me alleen af of ik de wandcontacdoos al mag installeren ? Om dat in de brief staat Wij raden u aan om de wandcontactdoos zo snel mogelijk te vervangen. Dus ik moet hem nu ombouwen ? maar er staat niet bij tot het oud modem nog werkt naar de ombouw.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Frijns.Net schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:41:
[...]

Aha nog niemand.
Jup, staat in een brief, over het algemeen is het van dinsdag op woensdagnacht.
Als je hem nu hebt gekregen zal het dus 19/20 april zijn ook.

Mogelijke problemen die je bij de installatie kan ondervinden:
  • Je sluit hem te vroeg aan
  • Signaal naar modem is slecht, komt niet online
  • Je elektrocuteert jezelf met de stroom uit de kabel
  • je bent te stom om een paar kabeltjes uit het ene en in het andere kastje te doen
  • Je kan de uiterst duidelijke aanwijzingen op het bijgeleverde blad niet lezen omdat je een analfabeet bent
  • je weet niet of je op de groene kabel aansluit, omdat je niet weet welke kleur groen is
  • je weet niet of je op de groene kabel aansluit, omdat je kleurenblind bent
  • Je soldeert de coax stekker op het stroomsnoer en electrocuteert aldus je modem
  • Je hebt een budget abonnement, woont in limburg en had allang doodgeschoten moeten zijn
:+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
UNICRONBOT schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:20:
[...]

Ja bij het installatiepakket zit een brief waar als in staat. Ik vraag me alleen af of ik de wandcontacdoos al mag installeren ? Om dat in de brief staat Wij raden u aan om de wandcontactdoos zo snel mogelijk te vervangen. Dus ik moet hem nu ombouwen ? maar er staat niet bij tot het oud modem nog werkt naar de ombouw.
Whehe, toevallig belde er vanmorgen iemand met precies hetzelfde probleem.
Je kan die AOP gewoon lekker vervangen zodra je de Moto erin hangt. Je kan het zelfs proberen zónder de AOP te vervangen, maar als ie het niet doet moet je niet mekkeren.

Sommige mensen verkeren ook in de veronderstelling dat ze een berichtje krijgen wanneer het nieuwe modem aangesloten moet worden. :?
Maar ik heb zo'n brief nog nooit gezien, kan iemand die voor mij inscannen? Ik wil wel eens weten hoe of wat er nou wel of niet duidelijk staat. Dan kan ik klanten beter uitlullen als ze de brief niet goed lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-

-=unicron=-

cryforhelp schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:26:
[...]

Je kan die AOP gewoon lekker vervangen zodra je de Moto erin hangt. Je kan het zelfs proberen zónder de AOP te vervangen, maar als ie het niet doet moet je niet mekkeren.

Sommige mensen verkeren ook in de veronderstelling dat ze een berichtje krijgen wanneer het nieuwe modem aangesloten moet worden. :?
Maar ik heb zo'n brief nog nooit gezien, kan iemand die voor mij inscannen? Ik wil wel eens weten hoe of wat er nou wel of niet duidelijk staat. Dan kan ik klanten beter uitlullen als ze de brief niet goed lezen :P
Ik scan de brief wel in zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Zal me er zaterdag eens in verdiepen, klinkt allemaal vrij simpel.

We doen het wat rustiger aan in Limburg :)

[ Voor 140% gewijzigd door rvrbtcpt op 14-04-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

[...]
Een kopie van mijn brief moet nog wel op de helpdesk liggen - ik had 'm een keer meegenomen nadat ik van @home een Motorola kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-

-=unicron=-

Zo de brief staat op mijn spaces van MSN @home brief link Het is wel een beetje klein maar ja. :X oooo je kan het jpgtje afsaven op je computer dan is het goed te lezen.

[ Voor 20% gewijzigd door -=unicron=- op 14-04-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 13:18
Iemand al hogere snelheid bij t Basis abo? (was toch vanaf de 15e april)
Ik heb nog geen modem/router herstart, anders moet ik al mn services herstarten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Ascathon schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:17:
Ik heb nog geen modem/router herstart, anders moet ik al mn services herstarten :S
Zie daarvoor ook dit topic, ik neem aan dat een doorgevoerde verhoging daar wel gemeld zal worden :)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Ascathon schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:17:
Uhhh... Een mpdem reset is wel handig om te doen voor je zo'n vraag post. Die reset is niet noodzakelijk, maar zonder een reset kan het tot 4 weken duren tot de snelheidsverhoging is doorgevoerd. Ik spreek uit ervaring; het was bij mij pas na 4 weken te merken dat we naar 4mbit gingen. Bij een vriend van me heb ik de modemreset wel doorgevoerd en hij was er dus twee weken eerder door. Op het moment dat de termijn voor breedband naar 5mbit start doe ik waarschijnlijk ook een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zit nu al 2 weken met een probleem dat mijn verbinding om de (ongeveer) 2 uur verbroken word, voor 20-30 seconden, dan 3 minuten online, weer een disconnect, en dan weer 2 uur up.

Wie kan me helpen?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Bertus schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:44:
Ik zit nu al 2 weken met een probleem dat mijn verbinding om de (ongeveer) 2 uur verbroken word, voor 20-30 seconden, dan 3 minuten online, weer een disconnect, en dan weer 2 uur up.

Wie kan me helpen?
Ik, dan moet je me even bellen op 09008112
Bij voorkeur overdag tussen 10 en 15 uur wanneer het redelijk rustig is.
Dan kan ik je modemwaarden uitlezen en kijken of er daar wat aan de hand mee is.
Wat geeft je modem aan lampjes als de verbinding wegvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Bertus schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:44:

Wie kan me helpen?
Al eens gechecked hoe je waardes zijn als je wel online bent?
csteelooper schreef op maandag 11 april 2005 @ 10:45:
[...]

Heb je al eens de signaalwaarden van je modem gechecked: Signaalwaardes Motorola Modem? Als die niet goed zijn kan dat nogal eens voor problemen zorgen. Ideaal ligt de downstream tussen de -11dB en de 11dB (max -15dB tot 15dB) en de upstream ergens tussen de 35dBmV en de 42dBmV (max 56dBmV). Mochten de waarden an sich wel goed liggen, dan wil het soms tóch nog wel eens helpen je modem te resetten; ik kreeg datzelfde advies toen ik een 4 maanden geleden zo'n zelfde probleem had: "uw modem is ook al erg lang online" :?. Zie voor meer info over de signaalwaardes van kabelmodems deze pagina.

[ Voor 15% gewijzigd door csteelooper op 25-04-2005 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 02-07 22:17
Hmz, nog meer mensen sinds gisteravond problemen (omgeving 's-hertogenbosch)?

Gister deed i-net ineens niet meer, nu nog steeds niet, pingen en tracen op cp nummer is time-out, gekke is dat het -b adres wel in de lucht lijkt te zijn, terwijl mijn router toch echt het -a adres heeft, misschien iemand een tikfout gemaakt?

Kan dit het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
LiquidSmoke schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:39:
Hmz, nog meer mensen sinds gisteravond problemen (omgeving 's-hertogenbosch)?

Gister deed i-net ineens niet meer, nu nog steeds niet, pingen en tracen op cp nummer is time-out, gekke is dat het -b adres wel in de lucht lijkt te zijn, terwijl mijn router toch echt het -a adres heeft, misschien iemand een tikfout gemaakt?

Kan dit het probleem zijn?
hmz... wel vreemd :?. Nee bij mij werkt alles goed. Over die tikfout, dat zou ik echt niet weten. Misschien weten ze daar bij @Home meer over. Maar ik heb niet eens een -b nummer gehad (nooit gebruik gemaakt van 'meerdere computers'. Ik heb al sinds iets meer dan drie maanden geen enkel probleem meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 02-07 22:17
Kmoet wel ff erbij zeggen dat ik een Com21 modem heb, mijn vriendin (3 straten verder) heeft een Motorola modem en dat is allemaal goed :? zal straks wel ff bij de buurman checken hoe het daar is

/edit Kwam thuis, ik denk zo van 'eerst ff de router (freesco) op zijn flikker geven', mocht niet baten, kabelmodem deruit getrokken, weer aangesloten, belletje van freesco begint te rinkel dat ie een nieuw ip nummer heeft ontvangen en alles is goed!

Upload is nu stukken beter (44Kb/s tegenover 24 Kb/s), download en pingtijden hetzelfde 8)7

Problem solved en lang leve DynDns!

[ Voor 50% gewijzigd door LiquidSmoke op 26-04-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 08:23

dijkmane

biertje ?

[...]

alstublief :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dijkman/athomebrief.jpg

kan haast niet wachten tot woensdag, ben die 14kB upload na 3 jaar wel beetje zat nu.

specs : wil je niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
dijkmane schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 23:42:
[...]

alstublief :
[afbeelding]

kan haast niet wachten tot woensdag, ben die 14kB upload na 3 jaar wel beetje zat nu.
Ah bedankt :) Simpel doch informatief briefje blijkbaar.

Overigens, als je een breedband hebt, en je had idd maar 14 Kb up, dan had ik al _veel_ eerder aan de lijn gehangen.
Je hoort gewoon géén speed issues te hebben met een com21, als je er wel problemen mee hebt; opbellen.

Andere manieren om aan een moto te komen: bij de helpdesk werken B)
hier stond info die ik ivm mijn toekomstige employeringsstatus maar beter niet kan delen
Resultaat: nieuw modem ;)

Overigens, als je een sb4200 hebt, dan schijn je die te kunnen hacken.

GRONINGEN
Ik weet niet of er hier nog groningse @home mensen zitten, maar ze hadden het weer aardig voor elkaar. Ik heb vandaag in ongeveer 8 uur helldesken 3 mensen aan de lijn gehad die opeens 0 upload hadden. Ze waren met een nodemove bezig op LC6GRONI (alternatieve groningen headend), en die was al redelijk kut gegaan, daardoor ging alles opeens heel raar doen.

Iemand belde dat ie >600 kbit down haalde in speedtest, maar dat hij geen upload had B). Heb hem maar geadviseerd er gebruik van te maken zolang het duurde :P.

[ Voor 11% gewijzigd door cryforhelp op 30-04-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane

dijkmane

biertje ?

ik heb gekregen een SB5100E, een zwarte, volgens mij zijn die andere wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
cryforhelp schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 00:22:
GRONINGEN
Ik weet niet of er hier nog groningse @home mensen zitten, maar ze hadden het weer aardig voor elkaar. Ik heb vandaag in ongeveer 8 uur helldesken 3 mensen aan de lijn gehad die opeens 0 upload hadden. Ze waren met een nodemove bezig op LC6GRONI (alternatieve groningen headend), en die was al redelijk kut gegaan, daardoor ging alles opeens heel raar doen.
De 0 upload error heb ik ook al maanden last van (@Home Groningen). De verbinding is dan compleet verdwenen. Probleem is alleen niet reproduceerbaar. Regelmatig de helldesk gebeld, maar nooit naar behoren opgelost. Heb jij wat achtergronden over deze error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verdorie :(

na 5 maanden heb ik ineens een heel ander ip , zit nu op de 83 serie terwijl ik voorheen met 201 begon :(

mag ik dingen weer updaten en het is zelfs zo erg dat bij sommige sites complete subranges zijn gebanned :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 21:14:
verdorie :(
na 5 maanden heb ik ineens een heel ander ip , zit nu op de 83 serie terwijl ik voorheen met 201 begon :(
mag ik dingen weer updaten en het is zelfs zo erg dat bij sommige sites complete subranges zijn gebanned :(
Sorry dat ik het zeg maar onderhand wordt het behoorlijk irritant als er om de paar weken weer een @Home abonnee langs komt om te klagen dat ie een nieuw IP adres heeft gekregen. Je weet dat @Home dynamisch ip adressen uitdeelt en als je daar naar gaat verwijzen (bijvoorbeeld met een domeinnaam voor een server) weet je dat je af en toe die verwijzingen moet updaten. What's new?

[ Voor 6% gewijzigd door CamU op 30-04-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm ja mijn proxy stond nog aan, ik dacht even weer een nieuw ip adress te hebben :X

een wijziging vindt ik erg vervelend, draai geen webserver maar mocht ik mijn ftp een keer willen benaderen mag ik dat nummer weer opnieuw noteren...

van mij mogen ze me op statisch houden.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 22:25:

een wijziging vindt ik erg vervelend, draai geen webserver maar mocht ik mijn ftp een keer willen benaderen mag ik dat nummer weer opnieuw noteren...
Schrijf dan je abonneenummer op (cpXXXXXX-a of ccXXXXXX-a met regiotoevoeging) en vul die in bij host. Dat is iig een nummer dat niet verandert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CamU schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 22:32:
[...]

Schrijf dan je abonneenummer op (cpXXXXXX-a of ccXXXXXX-a met regiotoevoeging) en vul die in bij host. Dat is iig een nummer dat niet verandert ;)
_/-\o_

jullie moeten een @home manual maken met dit soort handige dingen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Uhuruburu schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 21:00:
[...]

De 0 upload error heb ik ook al maanden last van (@Home Groningen). De verbinding is dan compleet verdwenen. Probleem is alleen niet reproduceerbaar. Regelmatig de helldesk gebeld, maar nooit naar behoren opgelost. Heb jij wat achtergronden over deze error?
Komt vaker voor? Ok, da's nieuw voor mij :X

Ik weet er verder niks over, een SA waar ik het mee besprak zei iig de NIC op half duplex 10 Mbps te zetten? Niet gedaan omdat ik het onzin vond, maargoed. Ik heb er vrijdagavond iemand voor doorverbonden, even kijken of ik kan vinden wat tier2 ermee heeft gedaan, dan rapporteer ik hier terug.

Overigens hebben ze sinds donderdag een uur of 1300 de nieuwe DHCP servers onder controle, ze geven nog maar weinig shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
CamU schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 22:32:
[...]

Voor de volledigheid kan ik hierbij vermelden dat je computernaam de volgende syntax heeft:
[MSO afkorting][nummer van 3 tot 6 cijfers]-[letter, normaal gesproken 'A']

MSO afkorting: essent kent vijf gebieden, Castel (friesland, overijssel grotendeels, groningen, drenthe), Cogas (regio twente ofzo), Palet (alles onder de rivieren), KabelNoord (klein stukje ergens in oost groningen ofzo :P) en NutsMaas (=maastricht).
Die hebben de volgende afkortingen:

CC = Castel
CO = Cogas
CP = Palet
CK = Kabelnoord
CM = NutsMaas

Over de cijfers: dit zijn in principe gewoon oplopende getallen, klanten met 4 of 5 cijferige namen komen ook nog voor, nieuwe klanten hebben altijd 6 cijfers.

Letters: Iedere keer als een computernaam opnieuw wordt aangemaakt gaat dit een letter omhoog. Vroeger konden mensen meerdere computernamen aanvragen, dit konden er maximaal 3 zijn. Die hebben dan een A, een B en een C computernaam. Mocht er nou iets misgaan dat er een computernaam opnieuw toegevoegd moet worden, dan wordt de oudste (=A) verwijderd en een 'D' wordt toegevoegd, dit kan volgens mij tot het einde van het alfabet doorgaan, maar ik heb ze nog niet verder dan D zien komen uit eigen ervaring.
_niemand_ heeft meer dan 3 computernamen, dat kan het systeem geloof ik ook niet aan, dus daarom wordt de oudste in zo'n geval verwijderd.

Verder is dit eigenlijk volledig irrelevant, maar in het kader van 'knowledge wants to be free' deel ik het toch maar even :).

[ Voor 32% gewijzigd door cryforhelp op 30-04-2005 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

cryforhelp schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:23:
[...]
Ik weet er verder niks over, een SA waar ik het mee besprak zei iig de NIC op half duplex 10 Mbps te zetten? Niet gedaan omdat ik het onzin vond, maar goed.
Niet helemaal onzin. Soms hebben de Motorola's problemen met de autonegotiation van de snelheid en duplex-modus. Als je deze dust vast zet op de PC dan sluit je dit probleem uit.

Of het uitmaakt waar je het op zet (10 of 100, Full- of Half-duplex) weet ik niet. Maar met 10/Half kan je nog steeds het maximale uit je abbonement halen, je verliest er dus geen snelheid mee.
Overigens hebben ze sinds donderdag een uur of 1300 de nieuwe DHCP servers onder controle, ze geven nog maar weinig shit.
Er zijn meerdere (ex) @home helpdeskers die af en toe actief zijn op dit forum, om mensen te helpen. Maar die zijn meer discreet als jijzelf. Ik vraag mij namelijk af of @home jou woordkeuzes kan waarderen, en uberhaupt het feit dat je interne communicatie naar buiten brengt. Ook bij eerdere posts van jou kreeg ik al een "oei oei oei" gevoel.

Een paar maanden geleden was er een geval met een agent die op T@H poste. Dat werdt gespot door @home, en vervolgens hebben ze op de helpdesk een onderzoek ingericht en een gesprek gehad met diegene.

Je hebt een tijdje terug je gegevens hier op GoT al eens verwijderd, om niet achterhaald te kunnen worden. Hierboven geef je te kennen dat je toch liever niet weg wil bij de helpdesk. Ik zou dus maar een beetje oppassen, als ik jou was. Dit is gewoon een waarschuwing - je bedoeld het waarschijnlijk goed, het zou zonde wezen om ontslagen te worden. Het koste mijzelf nog geen halve minuut om te achterhalen wie je bent, waar je woont, telefoonnummer, en welke roeivereniging je lid van bent, namelijk.

Mocht er nou iets misgaan dat er een computernaam opnieuw toegevoegd moet worden, dan wordt de oudste (=A) verwijderd en een 'D' wordt toegevoegd, dit kan volgens mij tot het einde van het alfabet doorgaan, maar ik heb ze nog niet verder dan D zien komen uit eigen ervaring.

Ik wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
lordsnow: bedankt voor de waarschuwing.
Ik vermoed dat je in whois bent gaan kijken, want ik durf te zweren dat ik met de meeste van die gegevens in combinatie met mijn gebruikersnaam erg discreet ben geweest.

Maargoed, ik zal het houden bij behulpzame berichten, dan kunnen ze moeilijk zeuren neem ik aan. Ik voel me in ieder geval nog niet geïntimideerd genoeg om posts te gaan editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Klopt, gewoon een whois gedaan. Vervolgens geGoogled op je naam.

Het is niet mijn bedoeling dat je stopt met posten, op GoT. Maar je hebt een geheimhoudingsverklaring getekend. En voor het posten op T@H staat sowieso een Officiele Waarschuwing - dit zou ook kunnen gelden voor GoT. Kort gezegd, posten zou dus konsekwenties kunnen hebben.

Iedereen weet dat @home autistische trekjes heeft - de interne en externe communicatie is, laten we zeggen "voor verbetering vatbaar". Maar je moet niet zelf gaan overcompenseren met je posts hier, vanwege @home's gebreken. Gewoon gebalanceerde uitspraken, dingen uitleggen, verklaren, etc. Dan kunnen we op GoT nog lang genieten van de kennis die je hebt als @home helpdesker.

[ Voor 5% gewijzigd door lordsnow op 01-05-2005 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
lordsnow schreef op zondag 01 mei 2005 @ 01:47:
Iedereen weet dat @home autistische trekjes heeft - de interne en externe communicatie is, laten we zeggen "voor verbetering vatbaar". Maar je moet niet zelf gaan overcompenseren met je posts hier, vanwege @home's gebreken. Gewoon gebalanceerde uitspraken, dingen uitleggen, verklaren, etc. Dan kunnen we op GoT nog lang genieten van de kennis die je hebt als @home helpdesker.
Wat een schoolvoorbeeld van management-by-fear. Het @Home (mis)management mag eens bij xs4all in de leer gaan wat betreft open communicatie met de klant. Forums als xs4all.general zijn uitstekende voorbeelden hoe efficient en effectief (potentiele) problemen worden (h)erkend, opgepakt en opgelost. Ook het publiceren van het in gebruik nemen van nieuwe apparatuur is weer een voorbeeld van goede communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Uhuruburu schreef op zondag 01 mei 2005 @ 08:34:
[...]
Wat een schoolvoorbeeld van management-by-fear. Het @Home (mis)management mag eens bij xs4all in de leer gaan wat betreft open communicatie met de klant. Forums als xs4all.general zijn uitstekende voorbeelden hoe efficient en effectief (potentiele) problemen worden (h)erkend, opgepakt en opgelost. Ook het publiceren van het in gebruik nemen van nieuwe apparatuur is weer een voorbeeld van goede communicatie.
Dat @Home problemen heeft met de interne en externe communicatie hoeft niet meteen een voorbeeld van Management by fear te zijn. Het voorbeeld dat jij geeft m.b.t. nieuwe apparatuur en de communicatie daarover naar de klant is gewoon een voorbeeld van goede communicatie van XS4all. Je maakt mij niet wijs dat XS4All erop zit te wachten dat een helpdeskmedewerker van hen gegevens doorgeeft die ze liever niet doorgegeven zien worden.De concurrentie ligt namelijk altijd op de loer. Ben het met je eens dat XS4All de communicatie een stuk beter op orde heeft dan @Home, maar om dat aan Management-by-fear te wijten lijkt me net iets te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:39

defiant

Moderator General Chat
@home lag er hier onaangekondigd eruit vandaag (1 mei) tot ongv 18:30. Regio deven1.ov.home.nl. Volgens de log van de modem wel downstream en soms upstream, en geen antwoord van de dhcp server.

Ik heb het idee dat het wel vaker gebeurd in deze regio buiten onderhoudstijden om. In iedergeval wel vervelend, ben voor studie redelijk afhankelijk van een werkende internet verbinding.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84213

John Crichton schreef op zondag 01 mei 2005 @ 19:38:
@home lag er hier onaangekondigd eruit vandaag (1 mei) tot ongv 18:30. Regio deven1.ov.home.nl. Volgens de log van de modem wel downstream en soms upstream, en geen antwoord van de dhcp server.

Ik heb het idee dat het wel vaker gebeurd in deze regio buiten onderhoudstijden om. In iedergeval wel vervelend, ben voor studie redelijk afhankelijk van een werkende internet verbinding.
ow? das ook mijn regio :) Merk ook wel eens trage upstream. Kan over vanavond niets zeggen, was d'r niet ;)

Hoe kun je uit je log van je modem halen dat je downstream en upstream hebt btw? Ik reset mijn modem (SB4200E) wel es, maar heb geen idee wat alles betekent. Er staan wel error-messages in na rebooten maar alles werkt vlgs mij wel aardig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Hoe kun je uit je log van je modem halen dat je downstream en upstream hebt btw?
Door te browsen naar http://192.168.100.1/ daarmee kan je de webserver van je modem benaderen en de logs bekijken.
Vooral de logs pagina geeft gedetaillieerde informatie als er problemen zijn, helaas kan je er in de meeste gevallen niks aan doen, maar je weet in ieder geval wat er aan de hand is.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Heb het idd ook gemerkt vandaag, geheel onaangekondigd, ook tv kreeg geen signaal meer. Hier komt bij dat ik begin deze week ook problemen had (ik geloof dat het dinsdag was) met internet op te komen. Modem en router deden het prima, alleen netwerkkaart kreeg geen verbinding met deze twee. Later op de avond ging het ineens weer goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp

Als je modem er af en toe spontaan af lazert, dus zijn verbinding verliest en er knipperen groene lampjes op het modem, dan is er iets mis.
Voorzover ik weet waren er vandaag geen storingen in Deventer, zo uit m'n hoofd gezegd.

Dus wegvallende verbinding zou kunnen wijzen op een RF probleem. Eerste dingen om te checken:
• TV signaal, kwaliteit en aanwezigheid ervan
• Lengte coax kabel. Vanaf het modem tot aan de muurkast mogen de 2 kabels samen niet langer zijn dan 1,5m. Korter=beter.
• Coax kabels controleren: losschroeven en weer vastzetten op alle betrokken aansluitpunten, behalve achterop het muurkastje
• Modem powercyclen, stroomstekker er even uittrekken en geef het modem vervolgens maximaal 5 minuten om online te komen.
Als de verbinding plotseling helemaal weg is: Kijk je rekeningen eens na, vooral tegen het einde van de maand ;).

Dit alles bij een verbinding die het ooit wél goed heeft gedaan. Anders moeten er nog wat andere dingen nagelopen worden.
Als je al deze dingen hebt gedaan bel dan de helpdesk maar en leg duidelijk uit wat er aan de hand is, en vermeld vooral duidelijk dat je af en toe wel verbinding hebt. Anders checken de monteurs de status van het modem, zien dat deze online is, en cancellen de afspraak.

Grappige weetjes: als je een modem hebt dat serieus alleen maar 's nachts uitvalt en het overdag goed doet, dan kun je aardig in de shit zitten. De laatste die dat had, had kabelschade, dat duurt een paar weken voordat het is opgelost :9.

Trouwens: als er mensen zijn die de helpdesk hebben gesproken, zouden ze dan hier een verslagje kunnen geven? Dingen als het behandelde probleem, wie je hebt gesproken, hoelang het gesprek heeft geduurd, of het is opgelost ja of nee, en wat je er zelf van vond. Dus of je vriendelijk werd behandeld, of het een beetje prettig gesprek was etc.

Ik wil namelijk graag gebruikerservaringen horen, zelf kan ik niet gaan bellen, geen geld voor en geen @home verbinding om te 'slopen' ;).

[edited by request]

[ Voor 32% gewijzigd door cryforhelp op 04-05-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
cryforhelp schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:32:
[knip]
Dus wegvallende verbinding zou kunnen wijzen op een RF probleem. Eerste dingen om te checken:
• TV signaal, kwaliteit en aanwezigheid ervan
• Lengte coax kabel. Vanaf het modem tot aan de muurkast mogen de 2 kabels samen niet langer zijn dan 1,5m. Korter=beter.
• Coax kabels controleren: losschroeven en weer vastzetten op alle betrokken aansluitpunten, behalve achterop het muurkastje
• Modem powercyclen, stroomstekker er even uittrekken en geef het modem vervolgens maximaal 5 minuten om online te komen.
Als de verbinding plotseling helemaal weg is: Kijk je rekeningen eens na, vooral tegen het einde van de maand ;).
Handig om te weten :)
Ik heb wel 't idee dat alles wel in orde is hier, de verbinding is opzich zeer stabiel en ik haal de maximum snelheden (breedband).
Ook de powerlevels zijn goed.
Dus ik heb toch het idee dat het mischien toch een probleempje is bij @home.
Maar ik neem aan dat @home toch ook voldoende zicht heeft op hun eigen netwerk, om te zien dat er een storing optreedt. Ik zal in ieder geval de volgende keer de modem logs bewaren, die zijn nu inmiddels weer weggespamt door mijn eigen reset pogingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
John Crichton schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:58:
[...]

Handig om te weten :)
[X]
Maar ik neem aan dat @home toch ook voldoende zicht heeft op hun eigen netwerk, om te zien dat er een storing optreedt.
Ik zal in ieder geval de volgende keer de modem logs bewaren, die zijn nu inmiddels weer weggespamt door mijn eigen reset pogingen :)
Voor jou geld hetzelfde als voor degenen die je aan het andere eind van de lijn hoort: "Assumptions are fatal"
In het kader van mijn hervonden loyaliteit is dat het enige wat ik er over zal zeggen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door cryforhelp op 01-05-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
cryforhelp schreef op zondag 01 mei 2005 @ 23:11:
[...]

Voor jou geld hetzelfde als voor degenen die je aan het andere eind van de lijn hoort: "Assumptions are fatal"
In het kader van mijn hervonden loyaliteit is dat het enige wat ik er over zal zeggen. ;)
Hmzz... Ok; ik had enkele maanden een monteur in huis die wat teveel had geblaat... Die wist mij te vertellen dat men bij @Home soms inderdaad het zicht op het eigen net kwijt is; niet echt public info lijkt me... Hij was bij mij voor een niet lekker werkende verbinding en dat bleek kabelschade in de wijk te zijn op de head end in 's-Hertogenbosch west. Maar daar was @home niet van op de hoogte, dus de monteur is twee keer moeten komen (bij @Home hield men vol dat het in mijn huis lag...) Voor mij zijn dit soort dingen genoeg om in te stemmen met je statement heheh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Nou, het is weer goed mis hier. Vanochtend deed de verbinding het prima, toen ik terug kwam van de universiteit was de verbinding weg.
Ik heb met de helpdesk gebeld, na controle van tv-signaal en modems in onze wijk bleek het toch een wijk probleem. Het probleem was of het aan hun kant was op te lossen, of dat er een monteur naar de wijkcentrale moest.
Maar het vreemde doet zich nu voor dat mensen in onze wijk al weer verbinding hebben met @home, maar ikzelf nog niet. Het kan dus betekenen dat het probleem verholpen is, en alleen ik er nog mee zit om een of andere reden.

Ik heb ook eens goed naar de modem logs gekeken, en het lijkt erop dat het een DHCP probleem is. De modem cyceled alle frequenties langs, tot hij verbinding heeft, dan probeert hij een DHCP request, maar hij krijgt geen offers. Na een aantal pogingen geeft de modem het op, en gaat hij weer frequenties af. (logs kan ik wel online zetten, maar dat kost enige moeite nu)

En idee wat dit zou kunnen zijn, als iemand anders in de wijk weer verbinding heeft en ik niet .. ligt dit dan aan mijn connectie ergens?
Ik merkte wel een verschil op in modems, bij degene bij wie ik langsgeweest was een SB5100E aanwezig en ikzelf heb een SB4200E.

Ik hoop toch wel op een snelle oplossing, want nu pas merk je hoe afhankelijk je bent van internet voor studie gerelateerde dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
die modemlogs heb je niet zo bar veel aan.
kijk liever naar de lampjes; veel duidelijker.
online knippert: modem heeft moeite met registratie op het @home netwerk
send/receive knippert: kan up/downstream frequentie niet vinden
power knippert: modem overleden

http://www.chelloo.com/content/view/44/28/

als het modem geen ip van de dhcp krijgt denk ik dat online knippert...

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Het online lampje knippert, wat mijn vermoeden bevestigd dat het een dhcp probleem is.
Wel vreemd is dat na dat hij door heeft dat dhcp niet meer werkt, hij alle frequenties weer afgaat (waardoor het weer een uur duurt voor hij op de juiste frequentie zit om dhcp weer te proberen).

Als het morgen nog niet werkt, zal ik de helpdesk nog weer eens bellen.

edit, voor de duidelijkheid nog even de logs van modem.
onderste situatie is als hij de juiste downstream frequentie pakt
3-Critical T2.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
7-Information H501.2 HFC: Shutting Downstream Down
1-Emergency D520.0 DHCP Client unable to bind HFC interface.
5-Warning D520.2 DHCP Attempt#10 BkOff:27s Tot DSC:10 OFF:0 REQ:0 ACK:0
3-Critical D1.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
<knip nog 9 maal dhcp failed>
5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 1 BkOff: 4s Tot DSC:1 OFF:0 REQ:0 ACK:0
3-Critical D1.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
7-Information D0.0 DHCP CM Net Configuration download and Time of Day
7-Information T500.0 Acquired Upstream .......... SUCCESS
8-Debug T503.1 Acquire US with status OK, powerLevel 44, tempSid 2394
8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK
3-Critical R2.0 No Ranging Response received - T3 timeout
7-Information T501.0 Acquired Downstream (626000000 Hz)........ SUCCESS
8-Debug T509.0 Acquired DS with status OK, DS Freq 626000000, US Id 5
7-Information I510.0 *** BOOTING *** SB4200E-1.4.8.17-SCM01-NOSH

soms pakt hij ook andere downstream frequenties dan normaal en krijg je dit:
3-Critical R3.0 Ranging Request Retries exhausted
3-Critical R3.0 Ranging Request Retries exhausted
7-Information T501.0 Acquired Downstream (506000000 Hz)........ SUCCESS
8-Debug T509.0 Acquired DS with status OK, DS Freq 506000000, US Id 5

[ Voor 71% gewijzigd door defiant op 03-05-2005 00:52 . Reden: logs toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Als het modem inderdaad geen IP krijgt, dan kun je hem een keertje powercyclen, kijken of dat helpt. Als dat het niet verhelpt mag je de helpdesk gaan bellen, dan ben je toe aan een modemupdate.
Handleiding:
Zeg dat je al sinds gisteren geen verbinding hebt, dat je al hebt gebeld, dat online nu knippert.
Als de communicatie soepel verloopt en de helpdesker neemt van je aan dat je weet waar je het over hebt, dan kun je zelf al de hint over een modemupdate geven.

Trouwens, rekeningen betaald recentelijk? Hij krijgt ook geen IP als je bent afgesloten 8).

[ Voor 9% gewijzigd door cryforhelp op 04-05-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
edit: de vreugde duurde maar even
Internet ligt er weer uit, dhcp server reageert niet, volgens de helpdesk voor vrijdag opgelost, hopelijk voegen ze daad bij hun woord.

[ Voor 65% gewijzigd door defiant op 04-05-2005 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 12-07 18:56
Hmm.. Kreeg bij mijn nieuwe aansluiting voor @home breedband een Arris modem ipv een Motorola.
Kwam onverwacht :)

Weet niet of ik nu beter af ben als met een Motorola. Haal gewoon netjes mijn snelheden over het algemeen, en op IRC zo'n 1-2 disconnects per dag. Met dat laatste ben ik uiteraard niet blij. Want in mijn begintijd bij @home zo'n 7 jaar geleden heb ik 4 jaar lang een knetterstabiele verbinding gehad.

Maar goed... Is de Arris de nieuwe modem die @home levert nu? Is het einde oefening voor de Motorola? Iemand die weet waarom er ineens Arris geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 16-07 13:41
Hallo,

Ik heb in principe helemaal geen problemen met @Home, alleen heb ik vandaag voor de tweede keer sinds twee weken een email gehad dat ik volgens Paramount Pictures spul van hun ter download aanbied.. Nu gebruik ik nogal eens ShareAza maar ik weet 100% zeker dat ik geen films deel met anderen.. Kan het zijn dat paramount hele oude gegevens heeft ofzo?

Kan ik hier ook iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Er worden tegenwoordig door @home motorola's en arrissen uitgeleverd. Geen idee waarom 2, maar het maakt in principe niks uit volgens mij. Misschien is een Arris wel hackable ;) Probeer het zou ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:27:

Maar goed... Is de Arris de nieuwe modem die @home levert nu? Is het einde oefening voor de Motorola? Iemand die weet waarom er ineens Arris geleverd wordt?
Docsis is de standaard modemtype toch ? :? (dus die zwarte,)

Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.com/lib/a-c/sb5100.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane

dijkmane

biertje ?

wat een sukkels daar bij @home.
sturen ze nieuw modem met brief ( ^ zie boven )
inderdaad, vanochtend geen internet, dus die Com21 eraf, motorola erop......

niets.

DHCP FAILED - Discover sent, no offer received

heb ik 2 keer 15 minuten aan de lijn gehangen voor 0.10/min ( ja, ik heb optie 4 gekozen )
( eerste keer was ik t na 15 min wachten zat, en ik moest p*ssen... ) :)
" ja meneer we hebben een storing, vanmiddag na 1500 is t opgelost "
zit ik op mn schaarse vrije dag de hele dag zonder i.net.!!

kost me dus 3 euro telefoonkosten.
onbegrijpelijk dat ze die gratis helpdesk hebben afgeschaft, tis al duur genoeg.

Dit had beter gemoeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:36:
[...]
Docsis is de standaard modemtype toch ? :? (dus die zwarte,)
Docsis is een standaard die alle kabelmodems bij @home moeten ondersteunen, en die kan weer door verschillende fabrikanten worden geimplementeerd.
http://www.tcomlabs.com/Euro-DOCSIS/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131394

Sierra-NL schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:33:
Hallo,

Ik heb in principe helemaal geen problemen met @Home, alleen heb ik vandaag voor de tweede keer sinds twee weken een email gehad dat ik volgens Paramount Pictures spul van hun ter download aanbied.. Nu gebruik ik nogal eens ShareAza maar ik weet 100% zeker dat ik geen films deel met anderen.. Kan het zijn dat paramount hele oude gegevens heeft ofzo?

Kan ik hier ook iets aan doen?
Peerguardian downloaden en installeren, die blockt juist die maatschappijen en nog veel meer, krijg je daar ook niet weer snel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteravond na het werk, de nieuwe motorola aangesloten. Enige probleem wat ik nu heb is dat het TV-signaal wat zwakker is, vooral de publieke omroepen.

Iemand ook dit probleem gehad ? Moet ik soms ergens iets instellen ? Ik heb namelijk alles vervangen, wandcontactdoos en de hele mikmak.

Anders moet ik maar eens bellen voor een signaalversterker ofzo voor ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm ik weet niet of het voor @home handiger is om gewoon die hele nieuwsgroep af te sluiten want bijna alles is corrupt (missing blocks ) of is er halverwege :P

vindt het dan wel zonde van een nachtje 14gb erdoorheen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131394

Volgens mij (ik weet het dus niet zeker) knijpt @home mij op torrent poorten, sinds gisteren gaan de download snelheid rap naar beneden naar helemaal 0, en dat gebeurt alleen met torrent downloads.
Als ik gewoon download van een ftp is alles goed, ook gewoon als ik zeg maar drivers download van ati of iets van miscrosoft dan gaat alles zo als het hoort, maar ga ik met bittorrent iets downloaden dan de eerste 20 seconden gaat de download wel normaal (120 KByte/sec) daarna zakt het met een rap tempo naar 0.
Nu gaan jullie zeggen ja je hebt spyware of mischien een conflict met iets, nou ik heb een hele schone installatie achter de rug, en hij geeft mij nog steeds het zelfde gedrag, andere downloads gaan goed, maar bittorrent niet net zoiets als bij chello, maar ik weet natuurlijk niet helemaal zeker of het @home is, maar ik vind het wel raar, dus deze jongen gaat maar eens een telefoontje en een e-mailtje plegen en sturen.

/edit
Oh, het zij goed geseede torrents, en ik heb het nu al 2 dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 131394 op 05-05-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Anoniem: 131394 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:15:
Volgens mij (ik weet het dus niet zeker) knijpt @home mij op torrent poorten, sinds gisteren gaan de download snelheid rap naar beneden naar helemaal 0, en dat gebeurt alleen met torrent downloads.
Als ik gewoon download van een ftp is alles goed, ook gewoon als ik zeg maar drivers download van ati of iets van miscrosoft dan gaat alles zo als het hoort, maar ga ik met bittorrent iets downloaden dan de eerste 20 seconden gaat de download wel normaal (120 KByte/sec) daarna zakt het met een rap tempo naar 0.
Nu gaan jullie zeggen ja je hebt spyware of mischien een conflict met iets, nou ik heb een hele schone installatie achter de rug, en hij geeft mij nog steeds het zelfde gedrag, andere downloads gaan goed, maar bittorrent niet net zoiets als bij chello, maar ik weet natuurlijk niet helemaal zeker of het @home is, maar ik vind het wel raar, dus deze jongen gaat maar eens een telefoontje en een e-mailtje plegen en sturen.

/edit
Oh, het zij goed geseede torrents, en ik heb het nu al 2 dagen.
Het chello verhaal kan ik me niet helemaal voor de geest halen, maar dit lijkt me uiterst onwaarschijnlijk. Ik zou het eerder zoeken in je router ofzo. En anders kun je in _iedere_ BT client een andere portrange opgeven. Verzin wat leuks en hij wordt niet afgeknepen, sim-pel. 8)
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 10:02:
Heb gisteravond na het werk, de nieuwe motorola aangesloten. Enige probleem wat ik nu heb is dat het TV-signaal wat zwakker is, vooral de publieke omroepen.

Iemand ook dit probleem gehad ? Moet ik soms ergens iets instellen ? Ik heb namelijk alles vervangen, wandcontactdoos en de hele mikmak.

Anders moet ik maar eens bellen voor een signaalversterker ofzo voor ertussen.
Signaalversterkers zal @home je niet verder mee gaan helpen, maar als het goed is heb je de splitter (ETU01) vervangen. Als deze niet goed werkt moet ie natuurlijk vervangen worden, wegens DOA B).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Na bijna 4 jaar zonder problemen internetten, zit ik sinds dat mijn COM21 modem vervangen is door een Motorola met een probleem. Het on-line ledje knippert, het modem wil dus niet on-line gaan. Zonder de netwerk- of USB kabel zou hij toch ook on-line moeten kunnen?

edit: Nieuwe firmware vanaf de centrale van @Home heeft dit probleem opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door PD2JK op 06-05-2005 11:48 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:09

odan

The dark side is within all!

cryforhelp schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 00:58:
[...]

Het chello verhaal kan ik me niet helemaal voor de geest halen, maar dit lijkt me uiterst onwaarschijnlijk. Ik zou het eerder zoeken in je router ofzo. En anders kun je in _iedere_ BT client een andere portrange opgeven. Verzin wat leuks en hij wordt niet afgeknepen, sim-pel. 8)
heel wat torrent sites geven je zelfs geen toegang meer op de standaard poorten. dus ben je wel genoodzaakt om ze te wijzigen. dit doen ze omdat juist veel ISP's de poorten afknijpen. of @home het doet weet ik niet. gebruik al heel lang de standaard poorten niet meer.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95952

Ik heb precies hetzelfde, ik heb dus eigenlijk sinds/vanaf dinsdag geen internet meer via de upgrade, gister (donderdag), toen tegen 17:00 de helpdesk gebeld, werd gemeld dat er een probleem was met de dhcp server, dat er een authorisatie probleem is met de nieuwe moterola modems ofzo. tenzij iemand nog meer info hierover heeft :)

edit:
vanuit de webserver van de modem log krijg ik ook die DHCP failed, t3 time outs etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 95952 op 06-05-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 13:49

Mark_640

In my memory

UltraSub schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:27:
Hmm.. Kreeg bij mijn nieuwe aansluiting voor @home breedband een Arris modem ipv een Motorola.
Kwam onverwacht :)

Weet niet of ik nu beter af ben als met een Motorola. Haal gewoon netjes mijn snelheden over het algemeen, en op IRC zo'n 1-2 disconnects per dag. Met dat laatste ben ik uiteraard niet blij. Want in mijn begintijd bij @home zo'n 7 jaar geleden heb ik 4 jaar lang een knetterstabiele verbinding gehad.

Lijkt 't ding enigzins op deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.mekker.nl//TM402A.jpg

Zoja, Essent begint zeer binnenkort met Voip... Dat ding is dus meteen Voip-ready...

Het zijn denk ik dezelfde die UPC op dit moment gebruikt...

[ Voor 9% gewijzigd door Mark_640 op 06-05-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Anoniem: 95952 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:31:
Ik heb precies hetzelfde, ik heb dus eigenlijk sinds/vanaf dinsdag geen internet meer via de upgrade, gister (donderdag), toen tegen 17:00 de helpdesk gebeld, werd gemeld dat er een probleem was met de dhcp server, dat er een authorisatie probleem is met de nieuwe moterola modems ofzo. tenzij iemand nog meer info hierover heeft :)

edit:
vanuit de webserver van de modem log krijg ik ook die DHCP failed, t3 time outs etc.
Meer dan zeggen dat er een storing was in het aanmelden van nieuwe modems op DHCP kan ik niet. :X
Ik geloof wel dat het probleem zich in de loop van donderdag/vrijdag begon op te lossen, aangezien de wachtrijen wat korter werden toen :P
Mark_640 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:15:
[...]

Lijkt 't ding enigzins op deze:

[afbeelding]

Zoja, Essent begint zeer binnenkort met Voip... Dat ding is dus meteen Voip-ready...

Het zijn denk ik dezelfde die UPC op dit moment gebruikt...
Er zijn 2 types Arris modem. De 450B wordt aan gewone klanten geleverd, de 402nogwat is schijnbaar voor telefonie. Maar ik vermoed eigenlijk dat ze die 450's afnemen omdat ze ze dan makkelijk bij dezelfde fabrikant kunnen halen ofzo.
Persoonlijk vind ik een moto handiger, de opbouw van de ledjes is logischer. De arris knippert errug ingewikkeld :(

[ Voor 10% gewijzigd door cryforhelp op 07-05-2005 11:16 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.