John Crichton schreef op zondag 01 mei 2005 @ 19:38:
@home lag er hier onaangekondigd eruit vandaag (1 mei) tot ongv 18:30. Regio deven1.ov.home.nl. Volgens de log van de modem wel downstream en soms upstream, en geen antwoord van de dhcp server.
Ik heb het idee dat het wel vaker gebeurd in deze regio buiten onderhoudstijden om. In iedergeval wel vervelend, ben voor studie redelijk afhankelijk van een werkende internet verbinding.
Als je modem er af en toe spontaan af lazert, dus zijn verbinding verliest en er knipperen groene lampjes op het modem, dan is er iets mis.
Voorzover ik weet waren er vandaag geen storingen in Deventer, zo uit m'n hoofd gezegd.
Dus wegvallende verbinding zou kunnen wijzen op een RF probleem. Eerste dingen om te checken:
• TV signaal, kwaliteit en aanwezigheid ervan
• Lengte coax kabel. Vanaf het modem tot aan de muurkast mogen de 2 kabels samen niet langer zijn dan 1,5m. Korter=beter.
• Coax kabels controleren: losschroeven en weer vastzetten op alle betrokken aansluitpunten, behalve achterop het muurkastje
• Modem powercyclen, stroomstekker er even uittrekken en geef het modem vervolgens maximaal 5 minuten om online te komen.
•
Als de verbinding plotseling helemaal weg is: Kijk je rekeningen eens na, vooral tegen het einde van de maand
.
Dit alles bij een verbinding die het ooit wél goed heeft gedaan. Anders moeten er nog wat andere dingen nagelopen worden.
Als je al deze dingen hebt gedaan bel dan de helpdesk maar en leg duidelijk uit wat er aan de hand is, en vermeld vooral duidelijk dat je af en toe wel verbinding hebt. Anders checken de monteurs de status van het modem, zien dat deze online is, en cancellen de afspraak.
Grappige weetjes: als je een modem hebt dat serieus alleen maar 's nachts uitvalt en het overdag goed doet, dan kun je aardig in de shit zitten. De laatste die dat had, had kabelschade, dat duurt een paar weken voordat het is opgelost

.
Trouwens: als er mensen zijn die de helpdesk hebben gesproken, zouden ze dan hier een verslagje kunnen geven? Dingen als het behandelde probleem, wie je hebt gesproken, hoelang het gesprek heeft geduurd, of het is opgelost ja of nee, en wat je er zelf van vond. Dus of je vriendelijk werd behandeld, of het een beetje prettig gesprek was etc.
Ik wil namelijk graag gebruikerservaringen horen, zelf kan ik niet gaan bellen, geen geld voor en geen @home verbinding om te 'slopen'

.
[edited by request]
[
Voor 32% gewijzigd door
cryforhelp op 04-05-2005 13:12
]