Het grote @home problemen topic [deel 7]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.311 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhuruburu schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:38:
[...]

Wanneer je klikt op "LAN-verbinding", zie je dan op de teller het 'aantal verzonden pakketten' op 0 staan? Zo ja, dan is het de beruchte 'upload 0' error en kan je gaan bellen naar de helldesk.
Dat is denk ik niet wat ik bedoel. De verbinding blijft echter gewoon maar ... ahum :P Maar de software waarmee ik werk kapt er abrubt mee . Geen chrash ofzo maar hij geeft alleen maar errors terug naar mate ik hoger dan 30 ga liggen.

Ik zal de autheur er nog es mee mailen of hij er ook problemen mee heeft of users dat ook gereport hebben. /buiten @home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
cryforhelp schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:27:
[...]

Voorzover ik weet zijn er zat mensen die zonder problemen meer dan 30 connecties maken om te bittorrenten. En zoals gewoonlijk ontkent @home bij hoog en bij laag dat ze iets blokken, dat doen ze altijd namelijk :P.

Dus ik zou het toch eens in de software gaan zoeken, probeer eens een andere PC aan te sluiten?
Ja, ik .... :P. Overigens, heb jij nog iets kunnen vinden ivm die hostname-change van mij (bleef binnen MSO bij verhuizing en toch andere hostname; mogelijk is billing change de oorzaak)? Je hebt nl. ooit hier verteld dat @Home binnen de MSO nooit changes toepast op de hostnames. En dan bedoel ik changes waarbij de abonnee een heel ander nummer krijgt, niet een incrementie van een -a naar een -b of -c id...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 22:18
csteelooper schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:06:
[...]

Ja, ik .... :P. Overigens, heb jij nog iets kunnen vinden ivm die hostname-change van mij (bleef binnen MSO bij verhuizing en toch andere hostname; mogelijk is billing change de oorzaak)? Je hebt nl. ooit hier verteld dat @Home binnen de MSO nooit changes toepast op de hostnames. En dan bedoel ik changes waarbij de abonnee een heel ander nummer krijgt, niet een incrementie van een -a naar een -b of -c id...
Nee, niks meer van terug kunnen vinden. Denk dat er gewoon een fuckup is geweest ofzo. Niet alles wordt even netjes bijgehouden aan wijzigingen, vaak is alleen wat de agent noteert het enige "historische" dat we hebben.
Dus helaas niks interessants te melden :P

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
cryforhelp schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 20:53:
[...]

Nee, niks meer van terug kunnen vinden. Denk dat er gewoon een fuckup is geweest ofzo. Niet alles wordt even netjes bijgehouden aan wijzigingen, vaak is alleen wat de agent noteert het enige "historische" dat we hebben.
Dus helaas niks interessants te melden :P
hehehe.... :P wel, er is op mijn account wel eeen billing change doorgevoerd, van de rekening van mijn pa naar mijn rekening. Maar dat zou (even los van mijn eigen geval) geen reden mogen zijn voor een ID-change dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Hmm mijn snelheden liggen opeens hoger...

verhoging is er volgens mij al doorheen. Kan dat kloppen? :P

Paar dagen terug namelijk nog niet (woon in Roosendaal)

Download
565.9 KByte/sec
(=4527 kbps)

Upload
79.9 KByte/sec
(=639 kbps)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:37

Wildfire

Joy to the world!

Niet echt een probleem: ik kreeg zojuist een "Product Alert" van @Home... volgens hun gegevens is mijn @Home mailadres niet meer gekoppeld aan een @Home abonnement.

Goh, zou het? Ik heb al twee jaar ADSL... :P (en in die twee jaar heb ik gewoon mijn @Home adres kunnen gebruiken, is een goed spamadres geworden :))

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 05-08-2005 10:06 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wildfire schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 02:01:
Niet echt een probleem: ik kreeg zojuist een "Product Alert" van @Home... volgens hun gegevens is mijn @Home mailadres niet meer gekoppeld aan een @Home abonnement.

Goh, zou het? Ik heb al twee jaar ADSL... :P (en in die twee jaar heb ik gewoon mijn @Home adres kunnen gebruiken, is een goed spamadres geworden :))
aha.... waarschijnlijk gaan ze dus binnenkort weer oude emailadressen opruimen :) (en ze waarschuwen gewoon van te voren even, zodat je indien nodig, maatregelen kan nemen).

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 20:37

Wildfire

Joy to the world!

Maestro.mosjuh schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:52:
[...]

aha.... waarschijnlijk gaan ze dus binnenkort weer oude emailadressen opruimen :) (en ze waarschuwen gewoon van te voren even, zodat je indien nodig, maatregelen kan nemen).
Toch raar dat mijn @Home mailadres niet gewoon is beëindigd toen ik bij @Home wegging... :)

Maar goed, dan maar een nieuw spamadres zoeken :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
achja :/ gaat die weer :(

leuk hoor zo`n verhoging van 4 naar 5mbit.. merk dr alleen geen dreutel van :/

mag nog blij zijn als die op de 500k blijft hangen :/ en de @homeuq helpdesk kan me ook al niet helpen. want die vinden 400k average prima genoeg voor Breedband :\

toch maar eens tijd om over te stappen naar adsl?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
SMSfreakie schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:20:
toch maar eens tijd om over te stappen naar adsl?
Als je de mogelijkheid om over te stappen hebt, zou ik dat zeker doen als je ontevreden bent met de service van @home. Het bespaart jezelf een hoop frustratie, aangezien klagen over snelheid etc niet of nauwelijks zal helpen.

En klantverlies/concurrentie is de enige motivatie waardoor ISP's veranderen, kijk maar naar casema, van een 5kb/s abbo provider naar een provider met een 10mbit abbo.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis waar raak bij @Home O+

me logs staan vol met fouten..
deze komen trouwens de heletijd nu voor (boven aan in de log)
[/quote]
050805093407 5-Warning D103.0 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
050805093407 4-Error D530.8 DHCP - Invalid Log Server IP Address.
[quote]
Afbeeldingslocatie: http://crapsite.net/images/@home1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://crapsite.net/images/@home2.JPG
en ik heb echt regelmatig last van een lage download en upload..Ook heb ik veel lag bij online games..

Nu ik om kwart voor 2 nachts zit te checke op speedtest heb ik de volgende resulataten:

Download
266.8 KByte/sec

Upload 39.0 KByte/sec

Connection
318.0 Conn/min

Maar overdag is ie veel lager :(

Waardes

Ik weet niet of me waardes van me modem goed zijn dus die post ik ook maar even ;)
Afbeeldingslocatie: http://crapsite.net/images/@home3.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 24-09 00:34
De laaste tijd kan ik niet meer bij Factuur online komen. hij geeft gewoon bij dat stuk waar de facturen moeten staan gewoon blanco beeld.

Meer mensen met dit probleem.

Heb al daar in de help gekeken http://help.home.nl/factuur

Als ik dat doe zie ik niet https://factuuronline.home.nl/ in het privacyreport staan

Weet iemand dit probleem op te lossen

[ Voor 37% gewijzigd door jaaoie17 op 06-08-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
jaaoie17 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:34:
De laaste tijd kan ik niet meer bij Factuur online komen. hij geeft gewoon bij dat stuk waar de facturen moeten staan gewoon blanco beeld.

Bekende storing bij @home:
"Er wordt aan gewerkt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaaoie17 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:34:

Heb al daar in de help gekeken http://help.home.nl/factuur

Als ik dat doe zie ik niet https://factuuronline.home.nl/ in het privacyreport staan

Weet iemand dit probleem op te lossen
Ik heb ook dit probleem, en hoop dat ze het spoedig oplossen De servicedesk heb ik een mailtje gestuurd, maar heb nog geen reactie ontvangen. Ik hou je op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
factuur online...:
http://www.home.nl/abonnee/meldingen/#otto_3810

[ Voor 18% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 06-08-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
@Cryforhelp/Maestro.mosjuh: Wat houdt de volgende error in:

code:
1
Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout

De laatste keer dat ík 'm had was op 03-07-2005, maar bij een kennis van mij komt-ie regelmatig voor in combinatie met:

code:
1
2
3-Critical 0x0501BD64 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
3-Critical 0x0501BDC8 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing

Hij heeft zéér vaak kortduren de verbinding eruit liggen. Modem hangt in zijn geval aan punt van binnenkomst; is een sb4200SE. PC is rechtstreeks met modem verbonden en heeft noodzakelijke beveiliging maar verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Defiant schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:05:
[...]

Als je de mogelijkheid om over te stappen hebt, zou ik dat zeker doen als je ontevreden bent met de service van @home. Het bespaart jezelf een hoop frustratie, aangezien klagen over snelheid etc niet of nauwelijks zal helpen.

En klantverlies/concurrentie is de enige motivatie waardoor ISP's veranderen, kijk maar naar casema, van een 5kb/s abbo provider naar een provider met een 10mbit abbo.
yup de mogelijkheid is er.. k zit alleen ff af te wachten als ADSL2+ hier op korte termijn nog beschikbaar gaat komen :D dan ben ik cker weg,

kost wel 2 euro minder dan @home en is verdomme 4x sneller

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
csteelooper schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 22:24:
@Cryforhelp/Maestro.mosjuh: Wat houdt de volgende error in:

code:
1
Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout

De laatste keer dat ík 'm had was op 03-07-2005, maar bij een kennis van mij komt-ie regelmatig voor in combinatie met:

code:
1
2
3-Critical 0x0501BD64 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 
3-Critical 0x0501BDC8 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing

Hij heeft zéér vaak kortduren de verbinding eruit liggen. Modem hangt in zijn geval aan punt van binnenkomst; is een sb4200SE. PC is rechtstreeks met modem verbonden en heeft noodzakelijke beveiliging maar verder niks.
Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw vermoeden. De client side van de modems kan ik absoluut niet interpreteren, omdat dat gewoon niet geleerd wordt.

Ik heb wel het vermoeden dat het toch een slecht signaal is, en dat het in de helpdesk tool als een init(r1) of init(r2) error zou worden uitgelezen.
Die kennis van je zou ik trouwens eens laten bellen, zoals gezegd; Het hóórt het goed te doen, technisch gezien. Alleen bij capaciteitsproblemen wordt er weinig opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 01:49:
Tis waar raak bij @Home O+

me logs staan vol met fouten..
deze komen trouwens de heletijd nu voor (boven aan in de log)
[afbeelding]
[afbeelding]
en ik heb echt regelmatig last van een lage download en upload..Ook heb ik veel lag bij online games..

Nu ik om kwart voor 2 nachts zit te checke op speedtest heb ik de volgende resulataten:

Download
266.8 KByte/sec

Upload 39.0 KByte/sec

Connection
318.0 Conn/min

Maar overdag is ie veel lager :(

Waardes

Ik weet niet of me waardes van me modem goed zijn dus die post ik ook maar even ;)
[afbeelding]
Modem waarden zien er ok uit.. Je signal to noise moet niet lager zijn dan 20

[ Voor 4% gewijzigd door Eswip op 07-08-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik heb ook zat "5-Warning" "4-Error" of "3-Critical" fouten maar nooit last van mijn verbinding op het tijdstip dat aangegeven wordt.

ps: moest je afgelopen vrijdag rond 12 uur "werken" cryforhelp ?

[ Voor 22% gewijzigd door Royal op 07-08-2005 23:11 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Eswip schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:23:
[...]

[...]

Modem waarden zien er ok uit.. Je signal to noise moet niet lager zijn dan 20
Wat maar tot één conclusie leid: Je zit met een capaciteitsprobleem. Nou heb je daar al genoeg over gezien als je het hier een beetje volgt. Anders zal ik het even kort samenvatten; Klagen is voor jou en de helpdesk frustrerend. Je moet er over bellen. Meestal duurt het maanden voordat het wordt opgelost :/.

Andere mogelijkheid is nu opzeggen en zorgen dat je een leuke Dsl hebt per 1 oktober (je eerste opzegdatum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt voor je antwoord :Y)

nog 1 vraagje:

Ik heb sinds jaar en dag cp307116-a als cp nummer die in me router staat..
sinds een tijdje heb ik als ik in mirc etc ga, dat ik te zien krijg dat ik een ander cp nummer heb :? namelijk:

(12:34) Local host: cp325758-a.tilbu1.nb.home.nl (84.24.172.51)

vind het maar vaag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan sinds vorige week niet meer bij "factuur online"komen. Als ik hierop inlog krijg ik een blanco beeld. De helpdesk zei dat ze de technici er mee bezig waren.
Maar tot op heden is er nog niets opgelost.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:10:
Ik kan sinds vorige week niet meer bij "factuur online"komen. Als ik hierop inlog krijg ik een blanco beeld. De helpdesk zei dat ze de technici er mee bezig waren.
yep zie deze pagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:10:
Zou nu weer opgelost moeten zijn

Kan iemand me trouwens uitleggen wat er zo interessant is aan FOL? Het enige wat er opstaat is ook wat er op je afschrift staat, namelijk dat je abo geld is afgeschreven 8)7

Verder staat er toch bijna nooit iets boeiends op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
cryforhelp schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:00:
[...]

Kan iemand me trouwens uitleggen wat er zo interessant is aan FOL? Het enige wat er opstaat is ook wat er op je afschrift staat, namelijk dat je abo geld is afgeschreven 8)7

Als er ineens meer geld wordt afgeschreven, kan je laat de factuur zien, kan je geld terug krijgen dat teveel is afgeschreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
cryforhelp schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:00:
[...]

ehh gokje, de specificatie van je gesprekskosten? (welke telefoonnummers hoe lang gebeld enzo, en hoeveel kostte dat dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
cryforhelp schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 00:49:
[...]

Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw vermoeden. De client side van de modems kan ik absoluut niet interpreteren, omdat dat gewoon niet geleerd wordt.

Ik heb wel het vermoeden dat het toch een slecht signaal is, en dat het in de helpdesk tool als een init(r1) of init(r2) error zou worden uitgelezen.
Die kennis van je zou ik trouwens eens laten bellen, zoals gezegd; Het hóórt het goed te doen, technisch gezien. Alleen bij capaciteitsproblemen wordt er weinig opgelost.
Irri dat die logs aan de client-side zo anders zijn... Je zou toch verwachten dat daar engiszins consistentie in zat; nee dus. Maarja... Ik weet alleen dat hij ook op z'n TV soms erg slecht signaal heeft, precies op dezelfde momenten. Z'n modem is aangesloten in de meterkast, met een ETU-01 splitter op een TRAS100 contactdoos (dubbel galvanisch normale AOP-stijl (one-way wideband). Dit is door een monteur gedaan. Alle TV's in huis vertonen hetzelfde probleem, buren hebben nergens last van (rijtjeshuis). Ik vermoed dat er een probleem is met de aarding van de huisinstallatie... Maar dat dit zo door de monteur kan zijn gedaan.... :X. Wat kan hij doen? Hij is theoretisch in staat het zelf opnieuw te doen (heeft zowel kennis als motoriek die hem daartoe in staat stelt, maar durft niet omdat het door de monteur is aangelegd...). Ik heb alleen geen zin om hem te moeten vertellen dat dit de enige oplossing kan zijn omdat-ie anders voorrijkosten moet gaan dokken... Maar het lijkt mij echt een probleem in de main-cable (de dikke groene [niet correct gestript ofzo]) of de aarding van z'n huisinstallatie. Vooral met die aarding hebben daar meer mensen problemen gehad, alleen die waren schijnbaar allemaal brutaal genoeg om dat zelf te verhelpen. Logisch ook als je naar de voorwaarden van Essent kijkt ("Essent is genoodzaakt om voorrijkosten te berekenen als blijkt dat het probleem binnen uw huisinstallatie ligt"). Vóór de aanleg van @Home hat hij op zijn TV's geen problemen; bij de aanleg is zijn AOP vervangen door bovengenoemde doos...

MAG de oplevering uberhaupt wel zo??? Ja, voor garantie zou het te laat zijn; de situatie is al (ongeveer) drie jaar zo...

Dis'ook niet de eerste keer dat ik hem heb gevraagd waarom-ie er nix tegen heeft ondernomen... Waarschijnlijk omdat het sinds de laatste snelheidsverhoging pas echt erg is; vanaf toen liggen de waardos ook tegen de -15dB versus 61dB; dus veel te hoog... (SNR: 23dB :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Monteurs zijn prutsers, ga er nooit van uit dat die het goed doen. Die monteurs zijn namelijk vaak nog kanslozere/dommere mensen dan die op de helpdesk werken.

Verder heb je inderdaad geen garantie, maar je mag er prima zelf wat aan veranderen. Als ik die kennis van jou was zou ik dat eerst even proberen. Anders _essent_ bellen, tv signaal is niet goed, dus dat is hun probleem. Begin bij het storingen nummer, 0800 0340.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:35:
sinds een tijdje heb ik als ik in mirc etc ga, dat ik te zien krijg dat ik een ander cp nummer heb :? namelijk:

iemand :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
niet het flauwste vermoeden, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
welk ip adres krijgt je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:35:
ok bedankt voor je antwoord :Y)

nog 1 vraagje:

Als je router statisch ingesteld is kan dat het probleem wel veroorzaken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
> 84.24.172.51
Server:  dns.zwoll1.ov.home.nl
Address:  213.51.129.37

Name:    cp325758-a.tilbu1.nb.home.nl
Address:  84.24.172.51

> cp307116-a.tilbu1.nb.home.nl

Non-authoritative answer:
Name:    cp307116-a.tilbu1.nb.home.nl
Address:  84.24.172.204

Kijk eens welk ip je hebt op www.watismijnip.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
cryforhelp schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:02:
Monteurs zijn prutsers, ga er nooit van uit dat die het goed doen. Die monteurs zijn namelijk vaak nog kanslozere/dommere mensen dan die op de helpdesk werken.

Verder heb je inderdaad geen garantie, maar je mag er prima zelf wat aan veranderen. Als ik die kennis van jou was zou ik dat eerst even proberen. Anders _essent_ bellen, tv signaal is niet goed, dus dat is hun probleem. Begin bij het storingen nummer, 0800 0340.

succes!
Tnx... ik zal 't 'm zeggen... Hopelijk lost dit alles op!

Verwijderd

Mijn router is idd statisch voor het netwerk: 192.168.1.1
Maar hij is dynamisch kwa ip voor buiten wereld want hij krijgt een ip van @home toegewezen..het publieke ip staat dus niet vast bij mij in de router!

heb 84.24.172.51 al een jaar geloof ik als ip..

ik vind het dus raar:

cp307116-a > cp325758-a > 84.24.172.51

terwijl als ik die cp325758-a in me router invul totaal geen internet krijg..
dus ik moet cp307116-a wel in me router invullen :? 8)7 :X

een plaatje voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://crapsite.net/images/router.JPG

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 00:19 ]

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 00:10:
cp307116-a > cp325758-a > 84.24.172.51
terwijl als ik die cp325758-a in me router invul totaal geen internet krijg..
dus ik moet cp307116-a wel in me router invullen
Dit kan haast niets anders dan een fout zijn in de DHCP database van @home.

Ik heb geen idee waar je moet aankloppen bij @home om dit te fixen, maar ik zou beginnen met een mailtje te sturen met een duidelijke uitleg naar support@home.nl

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Defiant schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 01:08:
[...]

Dit kan haast niets anders dan een fout zijn in de DHCP database van @home.
Klopt bijna, blijkbaar worden de dns-records van jouw computernaam niet geupdate.

jouw ip adres staat in de dns servers gekoppelt aan een verkeerd ip adres.
Ik heb geen idee waar je moet aankloppen bij @home om dit te fixen, maar ik zou beginnen met een mailtje te sturen met een duidelijke uitleg naar support@home.nl
ik zou zeggen, als je er geen last van hebt gewoon zo laten. Als het werkt werkt het, als jet het aan gaat laten passen kunnen er alleen maar problemen ontstaan.

Mocht je het wel aan willen laten passen wil ik je best helpen met een mailtje te schrijven. (via telefoon is dit denk ik niet te doen)

=============================================
code:
1
2
3
E:\Documents and Settings\>ping cp307116-a.tilbu1.nb.home.nl

Pingen naar cp307116-a.tilbu1.nb.home.nl [84.24.172.204] met 32 byte gegevens:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
E:\Documents and Settings\>nslookup
Default Server:  dns.zwoll1.ov.home.nl

> 84.24.172.51

Name:    cp325758-a.tilbu1.nb.home.nl
Address:  84.24.172.51

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

csteelooper schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:07:
[...]

Irri dat die logs aan de client-side zo anders zijn... Je zou toch verwachten dat daar engiszins consistentie in zat; nee dus. Maarja... Ik weet alleen dat hij ook op z'n TV soms erg slecht signaal heeft, precies op dezelfde momenten. Z'n modem is aangesloten in de meterkast, met een ETU-01 splitter op een TRAS100 contactdoos (dubbel galvanisch normale AOP-stijl (one-way wideband). Dit is door een monteur gedaan. Alle TV's in huis vertonen hetzelfde probleem, buren hebben nergens last van (rijtjeshuis). Ik vermoed dat er een probleem is met de aarding van de huisinstallatie... Maar dat dit zo door de monteur kan zijn gedaan.... :X. Wat kan hij doen? Hij is theoretisch in staat het zelf opnieuw te doen (heeft zowel kennis als motoriek die hem daartoe in staat stelt, maar durft niet omdat het door de monteur is aangelegd...). Ik heb alleen geen zin om hem te moeten vertellen dat dit de enige oplossing kan zijn omdat-ie anders voorrijkosten moet gaan dokken... Maar het lijkt mij echt een probleem in de main-cable (de dikke groene [niet correct gestript ofzo]) of de aarding van z'n huisinstallatie. Vooral met die aarding hebben daar meer mensen problemen gehad, alleen die waren schijnbaar allemaal brutaal genoeg om dat zelf te verhelpen. Logisch ook als je naar de voorwaarden van Essent kijkt ("Essent is genoodzaakt om voorrijkosten te berekenen als blijkt dat het probleem binnen uw huisinstallatie ligt"). Vóór de aanleg van @Home hat hij op zijn TV's geen problemen; bij de aanleg is zijn AOP vervangen door bovengenoemde doos...

MAG de oplevering uberhaupt wel zo??? Ja, voor garantie zou het te laat zijn; de situatie is al (ongeveer) drie jaar zo...

Dis'ook niet de eerste keer dat ik hem heb gevraagd waarom-ie er nix tegen heeft ondernomen... Waarschijnlijk omdat het sinds de laatste snelheidsverhoging pas echt erg is; vanaf toen liggen de waardos ook tegen de -15dB versus 61dB; dus veel te hoog... (SNR: 23dB :X)
Levert @home in het installatiepakket geen TRAS1000 contactdoos mee?

Wellicht dat hier het probleem zit en het met het vervangen van de contactdoos opgelost is. Zo'n doosje is imho vrij simpel te vervangen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:28:
ik zou zeggen, als je er geen last van hebt gewoon zo laten. Als het werkt werkt het, als jet het aan gaat laten passen kunnen er alleen maar problemen ontstaan.

Mocht je het wel aan willen laten passen wil ik je best helpen met een mailtje te schrijven. (via telefoon is dit denk ik niet te doen)
Mja als ik dit via de telefoon moet uitleggen ben ik wel een uur bezig 8)7 :X
Ik vind het eigenlijk wel een probleem want zo neem ik eigenlijk 2 adressen (2x een ip en een cp nummer)in beslag.

op een 1 of rare manier is mijn cp nummer gekopppelt aan cp325758-a en dus aan 84.24.172.51 terwijl als je mijn orginele cp nummer gaat pingen dat je een ander ip krijgt..

vet maf :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 14:11
@cryforhelp:

hier in Best (5682) zitten we weer offline.ik heb al gebeld met de helpdesk, die man nam me vandaag wel eens een keertje serieus, niet stomme zwetsverhalen van óh maar ik zit er al 3 jaar op en nog nooit down geweest' sja mooi denk ik dan, maar daar heeft d klant niks aan anders belt die niet Maar het is hier al de hele week zo dat we overdag een uur ofzo offline zijn en dat dan en paar keer. Nu is t wel ietsje langer, sinds uurtje of 1 schat ik, zijn we offine. maar t wachten op en monteur zou 3 werkdagen duren, dus disndag. ik weet niet of we vanaf nu permanent offline zullen zijn, de kabel is nogal onbetrouwbaar hier. (soms dus ook in positieve zin :P ) Maar je wordt dr wel goed ziek van :(

Is er iets bekend van problemen in de wijkkast hier? (salderes of een andere boom naam, wijk heet Salderes)

Oh en kan je geld terug krijgen als je een paar dagen offline zit egenlijk? we betalen voor een continue verbinding niet sporadisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
cazzer22 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:03:
@cryforhelp:

hier in Best (5682) zitten we weer offline.ik heb al gebeld met de helpdesk, die man nam me vandaag wel eens een keertje serieus, niet stomme zwetsverhalen van óh maar ik zit er al 3 jaar op en nog nooit down geweest' sja mooi denk ik dan, maar daar heeft d klant niks aan anders belt die niet Maar het is hier al de hele week zo dat we overdag een uur ofzo offline zijn en dat dan en paar keer. Nu is t wel ietsje langer, sinds uurtje of 1 schat ik, zijn we offine. maar t wachten op en monteur zou 3 werkdagen duren, dus disndag. ik weet niet of we vanaf nu permanent offline zullen zijn, de kabel is nogal onbetrouwbaar hier. (soms dus ook in positieve zin :P ) Maar je wordt dr wel goed ziek van :(

Is er iets bekend van problemen in de wijkkast hier? (salderes of een andere boom naam, wijk heet Salderes)

Oh en kan je geld terug krijgen als je een paar dagen offline zit egenlijk? we betalen voor een continue verbinding niet sporadisch ;)
Best, euh, valt dat onder den bosch?
Maar er kan altijd wel wat misgaan met het signaal. Als er een monteur naar gaat kijken dan is dat een RF probleem. Doe je redelijk weinig aan, worden ook geen algemene meldingen van gemaakt ofzo.

En je kan inderdaad restitutie aanvragen, mailen naar support@home.nl zodra de tent gefixt is.

* cryforhelp heeft vandaag overigens de laatste werkdag gehad :D \o/

[ Voor 5% gewijzigd door cryforhelp op 12-08-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 14:11
gaat mr cryforhelp op vakantie of heeftie een andere baan? :)

Best is idd de Den Bosch 1 server

Internet doet het nu opeens weer. Imago is er nog steeds met recht hiero lol.
signaalproblemen ja. ik vraag me af of ze daar nog eigenlijk wel een oplossing voor weten zonder alles af te breken en heroptebouwen. :Y)

* cazzer22 vind het wel handig dat er draadloze netwerken bestaan zonder beveiliging

[ Voor 5% gewijzigd door cazzer22 op 12-08-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
max schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:48:
[...]

Levert @home in het installatiepakket geen TRAS1000 contactdoos mee?

Wellicht dat hier het probleem zit en het met het vervangen van de contactdoos opgelost is. Zo'n doosje is imho vrij simpel te vervangen.
uh... die bedoel ik... De TRAS100 is niet in NL op de markt geweest... maar er zít al een TRAS1000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:34
Ik heb gister gebeld met de klantenservice van @home omtrent mijn snelheid in de piekuren.
Die was op dat moment 150 ~ 200Kb/s en een upload van 40. Eerst zo'n knakker van de klantenservice die liet me alle internetbestanden verwijderen etc (wat toch niet helpt), toen overleggen met een collega, daarna stuurde hij me door naar de technische dienst.

Daar mn verhaal gedaan. Die kerel zei dat het niet aan de lijn lag, hij zij dat ze bij @home een 80% limiet hanteren (Gebruik vd lijn), als die regelmatig over de 80% gaat, dan kijkt er iemand van netwerkbeheer naar of het opgeschaalt dient te worden. Verder meldde hij dat het misschien aan de modemsoftware lag. Het aantal fouten en de signaalsterkte waren zo'n beetje perfect voor een breedbandlijn. Hij meldde dat er andere software op zou komen, en dat ik daarom een half uur de stekker er uit moest doen, daarna modem weer aan, dan de netwerkkabel er weer in. En verrek! ik haalde opeens 595 KB/s !!

Echter... momenteel is het weer aan het schommelen ? De snelheid zit tussen de 200 ~ 400 Kb/s en schommelt daar hevig tussen. Waardoor kan dat opeens weer komen ? Is het dus niet goed na die nieuwe software ?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
cryforhelp schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:02:

succes!
Hhahahahah en mensen die zoiets zeggen zijn slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
NoepZor schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:25:
[....]
Is het dus niet goed na die nieuwe software ?
beetje aparte vraagstelling... je constateerd dat je nieuwere software gekregen hebt. je constateerd dat het nogsteeds niet goed is. Dus ja, het is nogsteeds niet goed na de nieuwe software.

of het nog aan de software kan liggen? nee, ik denk het niet.
probeer nog eens je modem te resetten? (even een paar seconden uit het stopcontact halen)
anders nogmaals bellen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Tis werkelijk niet te filmen. Na de upgrades door het land heb ik een week normale snelheden gehad.
Daarna gewoon slecht, en sinds twee weken ENORM slecht. 10-20 KB/s, voor een breedband abbo. Ik vind het niet normaal. Dien ik een klacht in via email, krijg ik een mailtje terug dat ik maar moet bellen, omdat ze zo niet kunnen troubleshooten. Yeah, my ass... Het probleem ligt echt niet bij mij. Kan ik wat gaan betalen, voor die standaardtests, om als uiteindelijke antwoord te krijgen dat ze geen support verlenen in mijn situatie. Nee hoor... Ik bid iedere avond voor het slapen gaan dat er straks een snelle adsl te krijgen is hier (zit nu te ver van de centrale (3400 meter))

Man, ik baal als een stekker, en maar lekker iedere maand 47 euro af tikken. Tis gewoon niet normaal. Pure diefstal, en wat doen, ho maar... :(
Nee, zodra je troubles krijgt met @home, ben je zwaar de pineut is mijn ervaring (en niet alleen van deze keer).

Verkoop nog maar lekker wat basis abbootjes jongens. Schrap dan in godsnaam het breedband abbo, als je het niet waar kunt maken, omdat je liever veel kleine lijntjes hebt :(

/edit
Bij de weg, Roermond 6049

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
UltraSub schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:33:
Nee, zodra je troubles krijgt met @home, ben je zwaar de pineut is mijn ervaring (en niet alleen van deze keer).
Klopt, maar ik denk dat de enige oplossing inderdaad bellen is en meteen resitutie vragen voor de slechte verbinding.

Ik zit ook ver van de adsl centrale, anders heb ik het ook wel geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ach, je hebt toch geen poot om op te staan.
En met die klote Arris, is er ook nergens een optie om de signaal sterkte te zien/meten.
Lekker blind dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Als jij niet gaat bellen gaat het ook niet beter worden.
Ga dus maar fijn @Home de schuld geven van het niet oplossen van problemen terwijl jij niet wilt bellen. Denk jij dat ze helderziend zijn en zo maar even alles gaan checken? Plus dat e-mail support ook niet voor dergelijke problemen is.
En 10ct/min is een schijntje. Gewoon netjes even de checklist doorlopen - die mensen doen ook maar hun werk - en wordt uiteindelijk doorverbonden met de 2e lijn, welke een ticket uit gaan zetten, en je probleem opgelost wordt.
En ga niet liegen over bijvoorbeeld het direct zonder router geprobeerd te hebben terwijl je dat niet gedaan hebt, want STEL dat het daar wel eens in zit.

Ik heb weldegelijk problemen met @Home gehad (kijk maar een paar pagina's terug), en ze zijn altijd (niet altijd even snel, though. Daar mogen ze nog best wel aan werken) opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
r0b schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:52:
Als jij niet gaat bellen gaat het ook niet beter worden.
Ow, dus een klacht per mail is niet geldig. Kom op zeg. Als een hele straat klaagt, ga je ze stuk voor stuk trouble shooten??
Ga dus maar fijn @Home de schuld geven van het niet oplossen van problemen terwijl jij niet wilt bellen. Denk jij dat ze helderziend zijn en zo maar even alles gaan checken? Plus dat e-mail support ook niet voor dergelijke problemen is.
Mss niet voor dergelijke problemen, maar wel voor klachten. Maar daar wordt niks mee gedaan.
En 10ct/min is een schijntje. Gewoon netjes even de checklist doorlopen - die mensen doen ook maar hun werk - en wordt uiteindelijk doorverbonden met de 2e lijn, welke een ticket uit gaan zetten, en je probleem opgelost wordt.
Als jij 10ct/min een schijntje vind.. Ok dan.
Maar het gaat wel wat verder. Ook tijd bijvoorbeeld.
1. Wachtrij
2. Checklist (nutteloos)
3. Reboot modem
4. Wachtrij
5. Weer uitleggen, heeel mss 2de lijn.
6. Weer wachtrij enz.
Kom op zeg, been there done that LOTS of times.
En ga niet liegen over bijvoorbeeld het direct zonder router geprobeerd te hebben terwijl je dat niet gedaan hebt, want STEL dat het daar wel eens in zit.
Ik ga daar niet over liegen. Ik hoef het niet zonder te proberen. Tis geen lullig routertje. Draait een volwaardige debian firewall. Netwerk kaartje testen is as simpel as switch eth in firewall, en ff reconfigure. Speedtests gaan rechtstreeks naar nic en modem, zonder tussenkomst van wazige andere shit.
Geloof me, heb hem vaak genoeg er tussen uit gehad, maar heb er inmiddels blind vertrouwen in. Ik draai een speedtest, en als die put is ligt het probleem niet bij mij. En wat te bedenken van de 20 disconnects per dag inmiddels? En als je gaat kijken ligt het modem er uit, niet de router :X
Kom op zeg...
Ik heb weldegelijk problemen met @Home gehad (kijk maar een paar pagina's terug), en ze zijn altijd (niet altijd even snel, though. Daar mogen ze nog best wel aan werken) opgelost.
Ok, geloof ik best. Maar mijn ervaring is van de tig keren dat ik de procedure zoals jij hem beschrijft heb doorlopen, dit nog nooit iets heeft opgeleverd behalve een vette telefoonrekening. En dan moet je je voorstellen dat je al 30 euro per maand verlies hebt (er van uit gaande dat je de snelheden van een budget abbo haalt, wat hier bij lange na niet het geval is).

Je klinkt wat gepikeerd... Zeker nog niet vaak genoeg in de clinch gelegen met @home?
Zoals ik al zei, zolang het goed gaat is er niks aan de hand. Maar krijg maar eens gegronde zeik. Ze doen er NIETS aan. Heb ooit 70% packet loss gehad. Rekening van 40 euro helpdesk, en weet ik hoeveel uren aan de lijn gehangen. Opgelost? Nee tuurlijk niet. Probleem lag _echt_ niet bij hun. Twee weken later perfect, zonder enige wijziging aan mijn kant.
Mijn ervaring is dat ze nooit zullen erkennen dat ze een probleem hebben.....

Voor mij geen @home meer, zodra er iets anders beschikbaar is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
tafmaf schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:44:
[...]
Hhahahahah en mensen die zoiets zeggen zijn slim
Jij voelt je aangesproken geloof ik? >:)
Ik heb geen zin om de anekdotes uit te typen vanavond...
UltraSub schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:33:
Tis werkelijk niet te filmen. Na de upgrades door het land heb ik een week normale snelheden gehad.
Daarna gewoon slecht, en sinds twee weken ENORM slecht. 10-20 KB/s, voor een breedband abbo. Ik vind het niet normaal. Dien ik een klacht in via email, krijg ik een mailtje terug dat ik maar moet bellen, omdat ze zo niet kunnen troubleshooten. Yeah, my ass... Het probleem ligt echt niet bij mij. Kan ik wat gaan betalen, voor die standaardtests, om als uiteindelijke antwoord te krijgen dat ze geen support verlenen in mijn situatie. Nee hoor... Ik bid iedere avond voor het slapen gaan dat er straks een snelle adsl te krijgen is hier (zit nu te ver van de centrale (3400 meter))

[knip]

/edit
Bij de weg, Roermond 6049
Wat het melden van problemen betreft wil ik je graag even wijzen op artikel 8.2 en 8.3 van de Algemene Voorwaarden.
Als je overigens serieus maar 20 kB/s haalt dan is er een serieus probleem en is het niet de capaciteit. En dan kan je wel zeggen dat het niet bij jou ligt, maar met dat soort snelheiden zouden er al meer mensen gebeld hebben en zou het opgelost zijn.
Het lijkt overigens op een probleem in de LAN verbinding. sluit je pc eens direct op het modem aan en forceer je nic op 10 (tien) megabit half duplex. Dan zou hij het altijd goed moeten doen.

En anders, zoals altijd: Blijf kalm en vriendelijk bij het bellen, sla in geen geval de toon aan zoals in je post, daarmee bereik je echt niks, geloof me :>

offtopic:
weet je nog wat ik zei over het geven van postcodes? Juist.

Maar roermond is in dit geval je headend, zijn onlangs een paar nodemoves geweest, kan zijn dat er daardoor iets mis is.

[ Voor 5% gewijzigd door cryforhelp op 16-08-2005 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Maestro.mosjuh schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:45:
[...]

beetje aparte vraagstelling... je constateerd dat je nieuwere software gekregen hebt. je constateerd dat het nogsteeds niet goed is. Dus ja, het is nogsteeds niet goed na de nieuwe software.

of het nog aan de software kan liggen? nee, ik denk het niet.
probeer nog eens je modem te resetten? (even een paar seconden uit het stopcontact halen)
anders nogmaals bellen .
Ik heb aangegeven dat het probleem na die software was verholpen (595KB/s)
Totdat ik vandaag weer een schommelend geheel heb".

EDIT: Niet dus, anyway bij deze: Snelheden waren toen 595 Down, 80 up, 1000+ con/min en een ping van 12 ms. Eigenlijk gewoon erg goed. En dat haalde ik niet 1x maar de hele avond. Een dag later is het spul dus weer aan et schommelen.

Weer klantenservice afgewerkt en naar de TD doorverwezen.
Die gaf weer eens aan dat het modem erg goede waarden laat zien, dat er geen overbelasting op de 35 meg pipe is (1 piek van max 5 mins, maar dan praat je over een klein dipje in de snelheid, geen schommelend 200 ~ 400), en dat ik in feite gewoon de maximum snelheid zou moeten halen. Echter hij wist niet of er een 1gbit pipe aan het kloten was, hij heeft het naar zeggen bij netwerkbeheer neergelegd, hopelijk wordt er actie ondernomen :)

[ Voor 10% gewijzigd door NoepZor op 16-08-2005 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hm
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Frequency   506000000 Hz Locked 
Signal to Noise Ratio   29 dB   
Power Level -14 dBmV 
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading   

Upstream    Value   
Channel ID  2   
Frequency   43504000 Hz Ranged  
Power Level 35 dBmV

zijn dit nog wat fatsoenlijke waarden? hoger dan 460kB/s average kom ik niet :( waar en met hoeveel connecties tegelijk ik ook download :/

upload is 60~70 ongeveer

* SMSfreakie wil wel weer eens een helldeskmederwerker t bloed onder de nagels vandaan peuteren :7

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
SMSfreakie schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:40:
hm
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Frequency   506000000 Hz Locked 
Signal to Noise Ratio   29 dB   
Power Level -14 dBmV 
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading   

Upstream    Value   
Channel ID  2   
Frequency   43504000 Hz Ranged  
Power Level 35 dBmV

zijn dit nog wat fatsoenlijke waarden? hoger dan 460kB/s average kom ik niet :( waar en met hoeveel connecties tegelijk ik ook download :/

upload is 60~70 ongeveer

* SMSfreakie wil wel weer eens een helldeskmederwerker t bloed onder de nagels vandaan peuteren :7
Sja, ik ben bang dat je in dit geval een jammer maar helaas geval bent.
Aangezien ze in de afgelopen week de procedures niet verander hebben, kan ik je met zekerheid vertellen dat je hier geen RF (=monteur) voor ingepland krijgt.
460 KB/s is ook niet laag genoeg wat de meeste agents betreft om een speedprocedure te doorlopen. Maar als jij er zin in hebt mag je wat mij betreft bellen, je zit maar op 75% van je potentieel, da's best traag.

Als je trouwens een helpdesker wil laten freaken, vraag dan hoe zijn teamleider heet en als hij de naam geeft (meestal alleen voornamen), laat hem dan de groetjes doen >:)
Die gast zit daar geheid raar te kijken :P.

Een andere mogelijkheid is vragen hoelang hij al voor CendrisBSC werkt of wat híj nou van de nieuwe huisstijl vindt :D.

Maarja, gaat er wel om hoe je het brengt, is wel belangrijk denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
* SMSfreakie zeikt liever over de powerlevels :P vandaar dat ik die ook ff gepost had :D

ik weet niet hoe dat hoort te zijn?

dicher bij 0 vd downstream was toch beter?
signal to noise zo hoog mogelijk?

en upstream power toch weer zo laag mogelijk ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
SMSfreakie schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:16:
* SMSfreakie zeikt liever over de powerlevels :P vandaar dat ik die ook ff gepost had :D

ik weet niet hoe dat hoort te zijn?

dicher bij 0 vd downstream was toch beter?
signal to noise zo hoog mogelijk?

en upstream power toch weer zo laag mogelijk ?
Down is niet uitleesbaar en daarom ook niet interessant. Upstream powerlevel moet >32 en <58 zijn. Maar dat is allemaal alleen relevant voor disconnects. Je S/N moet zo hoog mogelijk zijn, jouw 29 is ruim binnen de marge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
@cryforhelp,

Heb jij misschien een idee waaraan mijn schommelende lijn kan liggen ?
@home is niet overbelast in de buurt, 's ochtends is het allemaal wel goed.

Dit haal ik momenteel (10:18):

Your current bandwidth reading is:

5.37 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 597.92 KB/sec. from our servers.

Kan het komen door te veel packet collision ? Of dat mijn modem voorrang geeft aan andere modems ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

cryforhelp schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:48:
Een andere mogelijkheid is vragen hoelang hij al voor CendrisBSC werkt of wat híj nou van de nieuwe huisstijl vindt :D.

Maarja, gaat er wel om hoe je het brengt, is wel belangrijk denk ik...
offtopic:
Heck, wat hebben ze met die site gedaan?! Dat is nog erger dan de 'nieuwe' kleuren van vestiging Gronigen :X Die flash intro was irritant, maar deze achtergrond-kleur slaat alles.

UltraSub: Ook goed, dan neem je het advies niet ter harte, en ga je dagelijks een mailtje sturen.
Veel succes verder. :)

[ Voor 10% gewijzigd door r0b op 16-08-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat te bedenken van de 20 disconnects per dag inmiddels? En als je gaat kijken ligt het modem er uit, niet de router :X
Kom op zeg...

Voor mij geen @home meer, zodra er iets anders beschikbaar is....
Hoe branden de lampjes op je modem als je modem eruit ligt
Powercycle geprobeerd
hoe lang is je coax
is het aop goed aangesloten
op de groene kabel?
tv signaal is wel inorde?
ooit modem swap gehad
Wat is je cable mac

Gewoon bellen dus. Hooguit 10 minuten tijd.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
r0b schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:54:
[...]
UltraSub: Ook goed, dan neem je het advies niet ter harte, en ga je dagelijks een mailtje sturen.
Veel succes verder. :)
Neu hoor, ik stuur echt niet dagelijks een mailtje. Maar ik vind dat er een verschil is tussen een klacht, en troubleshooting. Ga heus wel bellen, want ik ben niet zo naief om te denken dat er zo een oplossing komt.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:07:
[...]

Hoe branden de lampjes op je modem als je modem eruit ligt
Powercycle geprobeerd
hoe lang is je coax
is het aop goed aangesloten
op de groene kabel?
tv signaal is wel inorde?
ooit modem swap gehad
Wat is je cable mac

Gewoon bellen dus. Hooguit 10 minuten tijd.
Power knippert als modem er uit is.
Powercycle zeer regelmatig, alleen al om te zien of het verbetering oplevert.
Coax is de standaard kabel bijgeleverd door @home.
AOP is goed aangesloten rechtstreeks op de groene kabel.
TV signaal is super.
Modem swap, nooit gehad. (Zou wel graag willen, want die Arris is maar k*t, omdat je daar niets op ziet)
Cable mac, moet ik thuis eens ff nakijken.

Ja, ik bel straks wel even.. anders kom ik idd geen ruk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:38:
[...]

Neu hoor, ik stuur echt niet dagelijks een mailtje. Maar ik vind dat er een verschil is tussen een klacht, en troubleshooting. Ga heus wel bellen, want ik ben niet zo naief om te denken dat er zo een oplossing komt.

[...]

Power knippert als modem er uit is.
Powercycle zeer regelmatig, alleen al om te zien of het verbetering oplevert.
Coax is de standaard kabel bijgeleverd door @home.
AOP is goed aangesloten rechtstreeks op de groene kabel.
TV signaal is super.
Modem swap, nooit gehad. (Zou wel graag willen, want die Arris is maar k*t, omdat je daar niets op ziet)
Cable mac, moet ik thuis eens ff nakijken.

Ja, ik bel straks wel even.. anders kom ik idd geen ruk verder.
Als power knippert is er idd een signaalstoring. Dan kun je idd het beste bellen. En zorg dat je het mac id bij de hand hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 22:38
De hele week al problemen met m'n verbinding; de hele dag gaat de verbinding er een aantal keer helemaal uit en duurt het een minuut of 2 voordat 'ie weer is opgebouwd. In het begin van de week gebeurde het zo'n 5 keer per dag, gisteren is het bijna niet gebeurd, en vandaag bijna 3 keer per uur. Steeds als het modem z'n verbinding verliest krijg ik dit:
Op troublesathome.nl zijn er meer mensen met hetzelfde probleem in deze omgeving (Den Bosch Noord, zelf zit ik in 5241 Rosmalen). Enig idee wat hier aan de hand is? Er is geen onderhoud gemeld, vrienden in Zuid-Den Bosch hebben nergens last van. Ik heb een Motorola modem (zwarte).

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

"Received Response to Broadcast Maintenance Request" betekent meestal dat je modem de opdracht heeft gekregen om te reboten. @home doet dit meestal tijdens (of na) werkzaamheden.
Dit meestal om een uur of 3 snachts...

(net ook eentje gehad: regio Tilburg)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• csteelooper
MisterData schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:20:
De hele week al problemen met m'n verbinding; de hele dag gaat de verbinding er een aantal keer helemaal uit en duurt het een minuut of 2 voordat 'ie weer is opgebouwd. In het begin van de week gebeurde het zo'n 5 keer per dag, gisteren is het bijna niet gebeurd, en vandaag bijna 3 keer per uur. Steeds als het modem z'n verbinding verliest krijg ik dit:

[...]

Op troublesathome.nl zijn er meer mensen met hetzelfde probleem in deze omgeving (Den Bosch Noord, zelf zit ik in 5241 Rosmalen). Enig idee wat hier aan de hand is? Er is geen onderhoud gemeld, vrienden in Zuid-Den Bosch hebben nergens last van. Ik heb een Motorola modem (zwarte).
Jimbolino schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 03:45:
"Received Response to Broadcast Maintenance Request" betekent meestal dat je modem de opdracht heeft gekregen om te reboten. @home doet dit meestal tijdens (of na) werkzaamheden.
Dit meestal om een uur of 3 snachts...

(net ook eentje gehad: regio Tilburg)
Hmz... Heb die melding hier al niet meer gehad sinds 't ding in de meterkast hangt... Woon zelf in Den Bosch West, had ook vaak SYNC Loss voor het modem. Modem hing toen in de huiskamer. Na de laatste snelheidsverhoging werden mijn signaalwaarden erg slecht dus toen heb ik er werk van gemaakt om het ding in de meterkast te laten hangen. Nu het ding in de meterkast hangt heb ik een retestabiele verbinding (alleen kapt de router er nog af en toe mee; die is dan zelf niet meer te bereiken, laat staan de andere kant) en heb ook 'Broadcast Maintainance Request -- No response received" en "Received Response to Broadcast maintainance request" niet meer gezien sindsdien. Heb ook geen last meer van sync loss ofzo. Alleen gaat Essent binnenkort aan de kabel werken in heel Den Bosch (ook bij mij in de wijk), dus dat zal wel even wat storing opleveren in de nacht. Maar dat stond dan ook keurig netjes aangekondigd op InfoTV. Dus @Home werkt bij mij nu ERRUG stabiel.

Verwijderd

Wat mij stoort aan de helpdesk is dat wanneer je een bekend probleem hebt, in mijn geval het wegvallen van de verbinding 30 keer op een dag.

Downstream Value
Signal to Noise Ratio 32 dB
Power Level -9 dBmV

Upstream Value
Power Level 58 dBmV

De oorzaak van het probleem is bekend, de connectors in de wijkkast maken slecht contact. Het probleem heeft zich nu al 3 keer voorgedaan, steeds in oktober en maart (of het aan de temperatuur ligt :?). Het erge is dat je niet serieus genomen wordt, ik moet meestal 5 keer bellen want de monteurs worden altijd afgezegd.

Waarom ze bij de helpdesk niet gebruik maken van langere dossiers (1 tot 2 jaar i.p.v. 2 weken) is voor mij nog steeds een raadsel. Elke keer wanneer ik met hetzelfde probleem zit, moet ik het hele traject doorlopen. Deze tijd kan toch veel efficienter gebruikt worden. Ze slaan alle gegevens maar 2 weken op, wat ik uit eigen ervaring weet.

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:40:Ze slaan alle gegevens maar 2 weken op, wat ik uit eigen ervaring weet.
In het vervolg even het ticketnummer van de eerdere meldingen opvragen en noteren zodat je bij het volgende belletje naar deze eerdere tickets van verwijzen voor meer informatie.

Verwijderd

r0b schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:53:
[...]

In het vervolg even het ticketnummer van de eerdere meldingen opvragen en noteren zodat je bij het volgende belletje naar deze eerdere tickets van verwijzen voor meer informatie.
Jah dat weet ik, het probleem is dat deze na een half jaar niet meer beschikbaar zijn.

• r0b

r0b

Ze hebben laatst een nieuw systeem geimplementeerd waardoor dit momenteel wel het geval is, as far as I know. :)

Verwijderd

r0b schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:03:
Ze hebben laatst een nieuw systeem geimplementeerd waardoor dit momenteel wel het geval is, as far as I know. :)
Mooi, nu maar hopen dat ik er geen gebruik van hoef te maken komend najaar. :)

• cryforhelp
r0b schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:03:
Sowieso worden alle tickets vanaf het begin opgeslagen (dat systeem is er sinds eind 2003).
Maar het is gewoon procedure dat er met oude monteursgegevens niks wordt gedaan. Het is ook niet de bedoeling dat de monteur weer voor het terugkomende probleem langs moet komen. Hij moet het gewoon in 1x fixen. Vandaar dat de procedure soms wat lastig kan worden.

• _JGC_
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:40:
Wat mij stoort aan de helpdesk is dat wanneer je een bekend probleem hebt, in mijn geval het wegvallen van de verbinding 30 keer op een dag.

Downstream Value
Signal to Noise Ratio 32 dB
Power Level -9 dBmV

Upstream Value
Power Level 58 dBmV

De oorzaak van het probleem is bekend, de connectors in de wijkkast maken slecht contact. Het probleem heeft zich nu al 3 keer voorgedaan, steeds in oktober en maart (of het aan de temperatuur ligt :?). Het erge is dat je niet serieus genomen wordt, ik moet meestal 5 keer bellen want de monteurs worden altijd afgezegd.

Waarom ze bij de helpdesk niet gebruik maken van langere dossiers (1 tot 2 jaar i.p.v. 2 weken) is voor mij nog steeds een raadsel. Elke keer wanneer ik met hetzelfde probleem zit, moet ik het hele traject doorlopen. Deze tijd kan toch veel efficienter gebruikt worden. Ze slaan alle gegevens maar 2 weken op, wat ik uit eigen ervaring weet.
Hmm, Signal to noise is hier 36/37, weet niet of dat beter of slechter is :P
Verder dat powerlevel, zo hoog gaat een motorola modem op het moment dat ie gaat resetten. Ik heb ook 3x moeten bellen voordat ik de helpdesk zo ver kreeg dat ze iets aan de kast hier gingen doen (55dbmv is lager dan 58 dus geen probleem, aldus de helpdesk... modemresets om het uur of niet :X)

Gewoon bellen en stug volhouden dat er iets in die kast verkeerd zit, beginnen met "ja bij mijn baas was het ook zo, daar hebben ze ook in die kast geknoeid en toen was het goed" had bij mij iig wel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
je gaat het nu niet geloven..

nam ik me gister voor om weer te klagen over de steeds matig wordende snelheid.

had gister nog maar 350 op top

kijk ik vanmorgen!! ineens 609kB/s (gemiddelt gemeten over een tijdsbestek van 10min)

als of ze gedachten lezen :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook heel de week al uitvallende verbinding, het leuke is dat ik een MMORPG speel en instances van rond de 5 uur doe die ik geheel op nieuw kan doen als de verbinding uitvalt. Bedankt @home!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 02:46:
Heb ook heel de week al uitvallende verbinding, het leuke is dat ik een MMORPG speel en instances van rond de 5 uur doe die ik geheel op nieuw kan doen als de verbinding uitvalt. Bedankt @home!
Hoe knipperen de lampjes op het modem als de verbinding weg is? Als er sprake is van een wegvallende verbinding door een signaalprobleem gewoon bellen. Bellen is gewoon de beste oplossing voor je problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
Sinds vanmorgen krijg ik opeens geen ip-lease meer, blijkt er iets verkeerd in het systeem te staan. Ze gaan het verhelpen, maar dat kan wel een paar dagen duren :(

[14:21:19] -quakenet.xs4all.nl- *** Your forward and reverse DNS do not match, ignoring hostname.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:01:
[...]

Hoe knipperen de lampjes op het modem als de verbinding weg is? Als er sprake is van een wegvallende verbinding door een signaalprobleem gewoon bellen. Bellen is gewoon de beste oplossing voor je problemen.
Het duurt telkens maar even en als ik dan bel eer dat ik iemand aan de lijn heb dan is de verbinding weer goed en kunnen ze niks vinden, verder zoeken zijn ze blijkbaar niet tot in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

RAJH schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:26:
Sinds vanmorgen krijg ik opeens geen ip-lease meer, blijkt er iets verkeerd in het systeem te staan. Ze gaan het verhelpen, maar dat kan wel een paar dagen duren :(

[14:21:19] -quakenet.xs4all.nl- *** Your forward and reverse DNS do not match, ignoring hostname.

:/
Heb ik ook weleens gehad , toen ik van ip werd geswitched , was idd naar een paar dagen weer over.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Nephilium, kun jij dit bevestigen? Is er weer een probleem met de bacc server? :P

En als je geen lease krijgt: pc/router statisch instellen dan heb je iig nog internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
Nadat ik geen lease meer kreeg heb ik direct het spulletje statisch ingesteld, wist namelijk het helpdesknummer van @home niet meer :P

Meer mensen bij mij uit de buurt lijken er last van te hebben en ik zie wel hoe lang het duurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
cryforhelp schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:42:
Nephilium, kun jij dit bevestigen? Is er weer een probleem met de bacc server? :P

En als je geen lease krijgt: pc/router statisch instellen dan heb je iig nog internet :)
Bij mij is er totnogtoe niks aan den hand met de verbinding, maar ik wist überhaupt niet dat je de zooi statisch mocht instellen. Wordt dat tegenwoordig gedoogd in dit soort gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
csteelooper schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:12:
[...]

Bij mij is er totnogtoe niks aan den hand met de verbinding, maar ik wist überhaupt niet dat je de zooi statisch mocht instellen. Wordt dat tegenwoordig gedoogd in dit soort gevallen?
Neuh, maar ik voel me niet meer zo gebonden door dat soort mierenneukerige regeltjes :P
En sowieso vind de helpdesk het niet zo'n probleem als je dat doet. Als je ook maar zélf weet hoe je het moet doen en hem er weer optijd vanaf haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
cryforhelp schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:37:
[...]

Neuh, maar ik voel me niet meer zo gebonden door dat soort mierenneukerige regeltjes :P
En sowieso vind de helpdesk het niet zo'n probleem als je dat doet. Als je ook maar zélf weet hoe je het moet doen en hem er weer optijd vanaf haalt.
Het is volgens mij nog nooit een probleem geweest als je je IP adres statisch instelt. Toen wij nog @home hadden kregen we zelfs af en toe mailtjes dat er over een aantal dagen nieuwe IP adressen werden uitgegeven en je dan toch even je instellingen dynamisch wilde zetten (anders kreeg je gewoon geen internet dus was je er ook snel genoeg achter).

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Ik zit hier nu nog met adsl maar wil ivm kosten overstappen op kabel.
Zijn er lui uit Assen en omgeving die @home hebben en er goeie of niet zulke goeie ervaringen hebben???

• cryforhelp
Je locatie of ervaringen met @home maken wat regio betreft niet zoveel uit.
Mijn advies: pak gewoon zo'n proefabonnement (of wacht een paar weken, de volgende proef schijnt helemaal gratis te zijn, en die begint in september ergens). Gedurende die eerste paar weken kijk je hoe stabiel en op snelheid je bent. Zolang hij het nog niet goed doet hang je gewoon om de 2 dagen aan de telefoon naar de helpdesk.
Als het dan stabiel werkt binnen 2 maanden dan is er een zeer gerede kans dat hij het zo blijft doen.

Zoniet, dan zeg je het proefabonnement op en ga je weer verder op je adsl verbinding. :)

Best mooie deal hoor, dat proefabo.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik woon in Assen... en heb niet echt negatieve verhalen over @Home. Een paar jaar terug nog wel eens korte storingen, maar gebeurt nu eigenlijk niet meer. Behalve heel toevallig gisteravond de hele avond geen verbinding gehad. :X

Zit nog op het COM21 modem, misschien dat dat verschil maakt met meer of minder storingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, deze week is internet echt heeeel belabberd. t gaat echt allemaal zo ontiegelijk traag.
Haalde eerst altijd netjes 560kb/s en nu mag ik blij zijn met 100kb/s.

Van een 100mbit zojuist:
[21:25:28] Transferred 1 file totaling 4,78 MB in 32,23 seconds (153,1 KB/s)

upload:
[21:26:57] Transferred 1 file totaling 1,61 MB in 36,27 seconds (46,8 KB/s)

Uit de modem (motorola)
Downstream Value
Frequency 132000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -9 dBmV

Upstream Value
Channel ID 5
Frequency 46100000 Hz Ranged
Power Level 54 dBmV

Dat is dus netjes !

Van de week ook een half uur aan de telefoon gezeten en gesproken met een 1e lijns + TD. De TD wist het ook niet. Want alles was redelijk normaal ( de waarden van t modem dan) En toen was internet ook 300kb ofzo.
De TD raadde me aan om op vaste tijdstippen ff te meten hoe snel t was en wanneer t sloom was.
Weet iemand iets anders om erachter te komen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Borizz schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:43:
[...]

Het is volgens mij nog nooit een probleem geweest als je je IP adres statisch instelt. Toen wij nog @home hadden kregen we zelfs af en toe mailtjes dat er over een aantal dagen nieuwe IP adressen werden uitgegeven en je dan toch even je instellingen dynamisch wilde zetten (anders kreeg je gewoon geen internet dus was je er ook snel genoeg achter).
Totdat een of ander iemand @home opbelt, omdat ie niet meer kan internetten omdat hij jouw IP heeft uitgedeeld gekregen. Dan heb je een ban aan de broek, ben ervaringsdeskundig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:28:
Hmm, deze week is internet echt heeeel belabberd. t gaat echt allemaal zo ontiegelijk traag.
Haalde eerst altijd netjes 560kb/s en nu mag ik blij zijn met 100kb/s.

Van een 100mbit zojuist:
[21:25:28] Transferred 1 file totaling 4,78 MB in 32,23 seconds (153,1 KB/s)

upload:
[21:26:57] Transferred 1 file totaling 1,61 MB in 36,27 seconds (46,8 KB/s)

Uit de modem (motorola)
Downstream Value
Frequency 132000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -9 dBmV

Upstream Value
Channel ID 5
Frequency 46100000 Hz Ranged
Power Level 54 dBmV

Dat is dus netjes !

Van de week ook een half uur aan de telefoon gezeten en gesproken met een 1e lijns + TD. De TD wist het ook niet. Want alles was redelijk normaal ( de waarden van t modem dan) En toen was internet ook 300kb ofzo.
De TD raadde me aan om op vaste tijdstippen ff te meten hoe snel t was en wanneer t sloom was.
Weet iemand iets anders om erachter te komen? :P
Enige tijd geleden had ik dit ook; ik moest toen het modem resetten. Nou zul je dat hoogstwaarschijnlijk al wel gedaan hebben, maar dat kan ik niet uit je post opmaken. Bij mij hielp één reset van zowel modem als router al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een beetje jammer dat ik na 3 keer mijn nieuwe rekeningnummer doorgegeven te hebben er nog elke maand een melding komt dat automatische incasso geblokkeerd. Ik snap niet na 3 keer te hebben doorgegeven in een tijdsbestek van 3 maanden er nog met m'n oude nummer word gegooid B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:41
Ik weet niet wat het is, maar sinds afgelopen weekend haal ik 's avonds tussen ongeveer 17.00 en 22.00 uur niet meer dan 125 KB/s. Ik woon in Oldenzaal en heb een breedband abo. Heb zojuist @HOME een mailtje gestuurd, want de helpdesk is al dicht. Als ze dit niet heel snel fixen, hebben ze weer een klant minder...

Update: Om ongeveer 21.25 uur viel m'n internet weg, om 21.55 deed het 't weer, en nu haal ik 610 KB/s :/

[ Voor 16% gewijzigd door Crusher77 op 09-09-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Crusher77 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:49:
[...]
Heb zojuist @HOME een mailtje gestuurd, want de helpdesk is al dicht.
[...]
hoe bedoelt u???

openingstijden HD:
ma - vr: 800 - 2200
za: 1000 - 1800
zo: 1200 - 1800

dus HD was gewoon open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:41
Errr, mijn fout. Ik zat bij zaterdag te kijken |:(

Anyways, download zit nu weer op 90 KB/s... Maar na wat nader onderzoek ben ik erachter gekomen dat ik op sommige sites ook wel full speed haal, maar op andere maar weer 90 KB/s of minder. Het lijkt wel of er een bepaalde link overbelast is ofzo :/

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:01

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ik heb een vraag : kunnen jullie nog inloggen op de FTP server van @home voor de homdrive enz. ?Want mij lukt het niet sind meer gisteren en https://homedrive.home.nl/ doet het hier niet. Ik log in met Total Commander 6.52
log:

Connect to: (10-09-2005 11:30:15)
hostname=homedrive.home.nl
username=*********************
startdir=
homedrive.home.nl=213.51.131.49
220-FTP server ready.
220-<<
220-Welkom bij de @Home Webspace FTP server.
220-Gebruik bij voorkeur WebDAV in plaats van FTP.
220-Dan kunt u alle mogelijkheden van uw
220-Webspace gebruiken.
220-
220-Zie http://homedrive.home.nl/
220->>
220 Authorized access only - Uitsluitend toegang voor @Home abonnees
USER *******************
331 User ****************** OK. Password required
PASS ***********
530 Authentication failed, sorry
QUIT

De namen "homedrive.home.nl" en "213.51.131.49" zijn wel pingbaar, dus geen timo-out.

Ik heb mijn pasword niet verandert en die site doet het hier niet dat vond ik vreemd. Op @home zelf het ik niets kunnen lezen, en de site die op mijn webspace staat doet het ook gewoon alleen het inloggen lukt niet. Iemand hier ook last van of doe ik iets fout :/

EDIT:

Nu doet hij het gewoon weer :? , zal wel onderhoud geweest zijn ofzo 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Basti504 op 10-09-2005 13:31 ]

...

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Basti504 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:38:
Ik heb een vraag : kunnen jullie nog inloggen op de FTP server van @home voor de homdrive enz. ?Want mij lukt het niet sind meer gisteren en https://homedrive.home.nl/ doet het hier niet. Ik log in met Total Commander 6.52
log:

[knip]

De namen "homedrive.home.nl" en "213.51.131.49" zijn wel pingbaar, dus geen timo-out.

Ik heb mijn pasword niet verandert en die site doet het hier niet dat vond ik vreemd. Op @home zelf het ik niets kunnen lezen, en de site die op mijn webspace staat doet het ook gewoon alleen het inloggen lukt niet. Iemand hier ook last van of doe ik iets fout :/
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
~ Connecting...
~ Connected to homedrive.home.nl, waiting for response...
< 220-FTP server ready.
< 220-<<
< 220-Welkom bij de @Home Webspace FTP server.
< 220-Gebruik bij voorkeur WebDAV in plaats van FTP.
< 220-Dan kunt u alle mogelijkheden van uw
< 220-Webspace gebruiken.
< 220-
< 220-Zie http://homedrive.home.nl/
< 220->>
< 220 Authorized access only - Uitsluitend toegang voor @Home abonnees
> USER xxxxxxx
< 331 User xxxxxxx OK. Password required
> PASS *****
< 230 OK. Current directory is /
> REST 1
< 350 Restarting at 1. But we're in ASCII mode
> REST 0
< 350 Restarting at 0
> SYST
< 215 UNIX Type: L8
> PWD
< 257 "/" is your current location
~ Login completed.
> PORT 192,168,1,100,5,57
< 200 PORT command successful
> TYPE A
< 200 TYPE is now ASCII
> LIST
< 150 Connecting to port 1337
< 226-Options: -l 
< 226 10 matches total

lijkt mij toch dat jouw login/ww verkeerd is...

letop: je login is alleen het deel voor het apenstaartje (jouw login lijkt mij erg lang; dus misschien dat je je email adres als login gebruikt hebt)

edit:
ok het werkt alweer
never mind then

[ Voor 7% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 10-09-2005 13:33 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Crusher77 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 23:21:
Errr, mijn fout. Ik zat bij zaterdag te kijken |:(

Anyways, download zit nu weer op 90 KB/s... Maar na wat nader onderzoek ben ik erachter gekomen dat ik op sommige sites ook wel full speed haal, maar op andere maar weer 90 KB/s of minder. Het lijkt wel of er een bepaalde link overbelast is ofzo :/
Dat heb ik ook gemerkt. Moet testen naar een server op het interne netwerk van @home (locatie in zwolle na wat trace werk) Dit gaat retesnel.

Zodra ik van mijn eigen servers ga downloaden (amsterdam internet exchange, 100mbit switch, 1gb fiber in switch) kom ik vooral 's avonds nooit aan mijn snelheden.
Klinkt idd als overberlasting van de @home internet verbindingen / routers.

Helpdesk mannetjes krijg je dit nooit wijs gemaakt, nee speedtest.nl mag u niet gebruiken, die is niet betrouwbaar.... jawel... alleen gaan ze dan af als je daar metingen mee doet....
En via mijn eigen server zelfde resultaat? sja, de snelheid naar onze testserver is goed....

BONK |:( kastje en muur verhaal

binnenkort adsl2 hiero... en bye bye @home

[ Voor 1% gewijzigd door rdfeij op 10-09-2005 13:44 . Reden: typo ]

Verwijderd

rdfeij schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:43:
[...]

Dat heb ik ook gemerkt. Moet testen naar een server op het interne netwerk van @home (locatie in zwolle na wat trace werk) Dit gaat retesnel.

Zodra ik van mijn eigen servers ga downloaden (amsterdam internet exchange, 100mbit switch, 1gb fiber in switch) kom ik vooral 's avonds nooit aan mijn snelheden.
Klinkt idd als overberlasting van de @home internet verbindingen / routers.

Helpdesk mannetjes krijg je dit nooit wijs gemaakt, nee speedtest.nl mag u niet gebruiken, die is niet betrouwbaar.... jawel... alleen gaan ze dan af als je daar metingen mee doet....
En via mijn eigen server zelfde resultaat? sja, de snelheid naar onze testserver is goed....

BONK |:( kastje en muur verhaal

binnenkort adsl2 hiero... en bye bye @home
Wat noem jij al je snelheden niet halen? 550, 500?

Verwijderd

Heb nu 2 dagen een proefabo van 2 maand dus ben benieuwd. Zit in Assen (Drenthe) en hoor dus eigenlijk nooit echt wat negatiefs.
Heeft er iemand verder nog tips om je lijn optimaal te testen, behalve speedtest.nl en het downen van grote bestanden?? :)

Verwijderd

Tja als je lijn het gewoon goed doet en de pings zijn ook stabiel zou ik me niet zorgen maken over de kwaliteit.

Hierzelf is het ook in orde.. op 1 downtime na. maar die was netjes verkondigd op de pagina van @home

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

weet iemand als iets over evt snelhheidsverh bij @home?
mail en heldpdesk geven slechts standaard antwoord, en aangezien wanadoo 24 mbit aanbiedt voor de helft van @home...
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.