Het grote @home problemen topic [deel 7]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.311 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 14:11
Simulated Zero schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:26: Mocht het nog langer zo doorgaan is het :w @home ofzo...
Hehe daar zit ik ook steeds meer aan te denken...

Vandaag doet t weer gewoon, maar 1 keertje offline gegaan dat ik dat merkte (ben niet 24h online ;) )

*Denkt terug aan die goeie oude ADSL tijd...* ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 22:18
Simulated Zero schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:26:
*schopt modem*

Tis nu al 2 weken knipperlicht hier... Mag nou wel een keer ophouden... Nog niet gebeld enzo , als ik alles hier lees weten ze er al van en nog een melding doet dan ook weinig.. Ik hoop dat het binnenkort beter gaat , alleen 's ochtends lijkt het normaal te werken. Mocht het nog langer zo doorgaan is het :w @home ofzo...
Doet ie het niet of matig? Bij matig is het inderdaad wachten. Als hij het niet doet moet je er nooit van uitgaan dat ze het al weten, je kan een lokaal RF probleem hebben of zelfs alleen een modem update nodig hebben.
Gewoon altijd bellen alstie het niet doet is het betrouwbaarst, niet álles ligt aan een globale storing.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

cryforhelp schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:22:
[...]

Doet ie het niet of matig? Bij matig is het inderdaad wachten. Als hij het niet doet moet je er nooit van uitgaan dat ze het al weten, je kan een lokaal RF probleem hebben of zelfs alleen een modem update nodig hebben.
Gewoon altijd bellen alstie het niet doet is het betrouwbaarst, niet álles ligt aan een globale storing.
Nou dan doet hij het gewoon helemaal niet... vandaag ook alweer 4 uur achter elkaar geen verbinding.. Ff error llog erbij zoeken.

code:
1
2
2005-06-28 20:16:05     3-Critical  0x04E33B3C  Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
2005-06-28 20:15:42     3-Critical  0x04E33948  No Ranging Response received - T3 time-out

Dit dus en dan de hele log vol :P

Ik heb al regelmatig herstart , stekker eruit , naar de wc gaan en er weer in... dus dan zou ie wel gewoon geupdate moeten zijn? Even signaalwaarden checken , misschien heb je er wat aan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Frequency    394000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio   34 dB
Power Level     -13 dB
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream    Value
Channel ID  4
Frequency   50208000 Hz Ranged
Power Level     52 dBmV

[ Voor 26% gewijzigd door Raku op 29-06-2005 00:03 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Simulated Zero schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:01:
[...]

Nou dan doet hij het gewoon helemaal niet... vandaag ook alweer 4 uur achter elkaar geen verbinding.. Ff error llog erbij zoeken.

code:
1
2
2005-06-28 20:16:05     3-Critical  0x04E33B3C  Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
2005-06-28 20:15:42     3-Critical  0x04E33948  No Ranging Response received - T3 time-out

Dit dus en dan de hele log vol :P

Ik heb al regelmatig herstart , stekker eruit , naar de wc gaan en er weer in... dus dan zou ie wel gewoon geupdate moeten zijn? Even signaalwaarden checken , misschien heb je er wat aan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Frequency    394000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio   34 dB
Power Level     -13 dB
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream    Value
Channel ID  4
Frequency   50208000 Hz Ranged
Power Level     52 dBmV
heb je wel wat kunnen "downloaden" op de WC? :P

upstream signaal is te hoog dacht ik, zit iig op zijn max. Maar het kan van alles zijn, bel de helpdesk gewoon even, ik ben bijvoorbeeld eens afgesloten omdat een of andere iemand mijn vaste IP wilde hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Initial G schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:06:
[...]

heb je wel wat kunnen "downloaden" op de WC? :P

upstream signaal is te hoog dacht ik, zit iig op zijn max. Maar het kan van alles zijn, bel de helpdesk gewoon even, ik ben bijvoorbeeld eens afgesloten omdat een of andere iemand mijn vaste IP wilde hebben ;)
Hehe , zal ik morgen dan maar eens doen... ook maar eens zonder router proberen , misschien ligt het daaraan... ff afwachten dus.

Als ik online ben haal ik 590/75 kb/s up/down , dus zo slecht zal het signaal wel niet zijn :?

[ Voor 10% gewijzigd door Raku op 29-06-2005 01:27 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Simulated Zero schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 01:26:
[...]
Als ik online ben haal ik 590/75 kb/s up/down , dus zo slecht zal het signaal wel niet zijn :?
dat kan wel hoor, zeker op piekmomenten. Als dan iedereen vrolijk online gaat kan je signaal wegvallen, omdat bv de wijkkast over zn nek gaat

* _Mystikal_ zwaait naar cryforhelp. hoi collega :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:50
@cryforhelp of _Mystikal_; weten jullie misschien met welke modulatie @Home werkt? Zit breedband bijvoorbeeld op QAM256 en de rest op QAM64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

cazzer22 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:13:
[...]

Hehe daar zit ik ook steeds meer aan te denken...

Vandaag doet t weer gewoon, maar 1 keertje offline gegaan dat ik dat merkte (ben niet 24h online ;) )

*Denkt terug aan die goeie oude ADSL tijd...* ;(
2 weken geleden hele weekend offline geweest, af en toe disconnects, tergend langzaam savonds
en dan check ik bbned maar weer eens, en ja hoor! eindelijk beschikbaar.....Afbeeldingslocatie: http://smile.smilies.nl/383.gif @home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
soganta schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:34:
@cryforhelp of _Mystikal_; weten jullie misschien met welke modulatie @Home werkt? Zit breedband bijvoorbeeld op QAM256 en de rest op QAM64?
euh, geen idee :?

waarom wil je dat weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te ernstig, al 2 weken hier geen internet via @home meer (regio Almelo).

Het volgende heeft zich voortgedaan. Op dinsdag 14 Juni wordt er onaangekondigd
onderhoud gepleegd door @home. 3 servers in Almelo worden vervangen. Echter dit
alles loopt flink uit de hand en de mensen die zijn aangesloten op deze servers
hebben 2 dagen geen internet. Hier werkt het na 2 dagen nog niet.. gelijk maar even
bellen naar de klantenservice. Deze hebben ondertussen 10tallen keren mijn modem
opnieuw aangemeld. Vervolgens krijg ik een nieuwe splitter opgestuurd, de huidige zou
oud zijn. Alles aangesloten, maar het werkt nog niet.. :(
Gelijk maar weer bellen! (nu begint de ellende pas echt!)
Open woensdag 22 word er een afspraak gemaakt voor een monteur, deze komt netjes de
volgende dag. Deze geeft gelijk aan dat de fout bij hun ligt en de boel niet correct is aangesloten
in de wijkcentrale. De beste man geeft trouwens ook aan dat mijn 'oude' splitter veel beter was!
(grrr alles voor niet aangesloten dus). De monteur verteld me dat de boel vanavond nog werkt
en anders morgenvroeg. Hij zou nog terugkomen om de oude splitter terug te monteren.
Met goede moed gaat de vogende dag van de meterkast open... helaas nog GEEN internet.
Nu woensdag 29 juni nog niets vernomen van de monteur, nog steeds geen internet via @home.
De klantenservice is me ook zat aan het worden, deze geeft aan dat het probleem nu bij essent
ligt en dat ik maar moet wachten. Als ik vervolgens vraag of er geen spoed o.i.d. kan worden achter
gezet hangt de helpdeskmedewerker op :S
Op dit moment me ISDN modem maar uit de kast geplukt, zo kan ik tenminste enkele rekeningen
nog betalen via internetbankieren.

Vrolijker word je er niet van... maar de mentaliteit van de helpdesk moet toch echt veranderen! De hoorn erop gooien dat kan naar mijn mening ook niet.
Een storing is ok, het kan voorkomen. Maar op vele dagen kan me vaak niet verteld worden wat
ze nu precies aan het doen zijn. Hier irriteer ik me mateloos aan. Het lijkt er of er totaal niet aan
mijn probleem wordt gewerkt.

Uit irritatie zal ik maar gewoon elke dag blijven bellen en zeuren hoever het staat met de storing.
Mocht het nog iets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus net maar eens weer @Home gebelt!
Sinds dinsdag 21 juni zijn we overgegaan op @home telefonie!
Hiervoor krijg je dus een nieuwe modem met kabel en telefoon aansluiting.
Nu werkt bij ons nog steeds de telefoon niet omdat ze problemen hebben bij @home! Afijn.

Maar nu werkt bij ons internet sinds vrijdag ook niet meer!
Heb dus vandaag maar weer eens gebelt en dan moet je alle stappen met de helpdesk medewerker doorlopen! En na eindeloos instellingen veranderd te hebben zegt hij dat 't probleem ergens bij onze pc's ligt omdat hij wel verbinding met de modem kan leggen en niet met de pc!

:(
Ik heb meerdere pc's aangesloten en verschillende instellingen veranderd!
Ook de router pakt niks op en weet zeker dat ik al 't mogelijke heb gedaan om internet weer op te pakken maar 't lukt niet!

Heb hem ook gezegd dat ik zeker weet dat 't probleem dus echt niet hier kan liggen.
Maar hij kon mij alleen maar vertellen dat 't probleem NIET bij @home ligt!

Wat moet ik hier nu dus mee?
Want ik weet vrijwel 100% zeker dat 't probleem hier NIET ligt!
Lijkt mij toch ook niet mogelijk wanneer je een directe verbinding hebt vanuit je pc naar de modem waar deze voor vrijdag wel heeft gewerkt zo maar opeens niet meer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:26
Snelheid verhoogd mjah te vergeeft vind nog steeds niet optimaal.
580 down 75 up en ping(komt door aris modem)30 ms.

ben net overgezet naar adsl direct 8/1
nu download 880 strak en upload 105 kb/s en ping 0,5 MS
helaas kan @home nog steeds niet meedoen was eerst altijd trouwe fan @home vanaf het begin maar dit laatste jaar zwaar achteruit gegaan ze lopen ook achter op de rest zelfs met de snelheidsverhoging.

Greets Amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:25:
[knip]

Heb hem ook gezegd dat ik zeker weet dat 't probleem dus echt niet hier kan liggen.
Maar hij kon mij alleen maar vertellen dat 't probleem NIET bij @home ligt!

Wat moet ik hier nu dus mee?
Want ik weet vrijwel 100% zeker dat 't probleem hier NIET ligt!
Lijkt mij toch ook niet mogelijk wanneer je een directe verbinding hebt vanuit je pc naar de modem waar deze voor vrijdag wel heeft gewerkt zo maar opeens niet meer werkt!
Mij vertellen ze ook steeds dat het niet aan @home ligt. Maar tot nu toe heeft het ALTIJD aan @home gelegen. Ze ontkennen standaard dat er iets aan de hand is. Of de helpdeskmedewerkers worden niet goed ingelicht of er is van hogerop bepaalt dat ze altijd eerst stug moeten volhouden dat het niet aan hun ligt.. Daarom erger ik mij ook altijd dood aan die helpdesk. Je moet altijd standaard dingen doen wat niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:50
cryforhelp schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:53:
[...]

euh, geen idee :?

waarom wil je dat weten?
Voor QAM256 is een minimum SNR van 33 dB vereist om goed (= op volle snelheid) te werken, bij QAM64 maar iets van 29 dB. Ik kan op mijn TV Home digitale ontvanger zien dat die op QAM64 zit maar op het Motorla modem kan ik het niet zien. Mijn signaal is ook niet denderend:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Downstream  Value 
Signal to Noise Ratio 34 dB 
Power Level -11 dB  

Upstream  Value 
Channel ID 2 
Power Level 49 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Ik heb het filter er tussen uit getrokken, ik las ergens dat je power level rond de 0 moest zitten. Met filter had ik rond de -12 en zonder filter +2. Heb trouwens geen last van storing op tv oid, dus vraag me af waar dat ding eigenlijk voor is....

code:
1
2
3
4
5
6
Downstream  Value
Signal to Noise Ratio 37 dB
Power Level 2 dB

Channel ID 4
Power Level 51 dBmV

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:40
Beetje raar probleem hier. Mijn upload is in enkele gevallen erg traag. Bijvoorbeeld het versturen van een mailtje (mail.home.nl) duurt erg lang. Het uploaden naar m'n webserver duurt erg lang. Vanaf andere lokaties werkt dat uploaden prima.

Ook het uploaden naar een andere webserver gaat gewoon snel...

Ik kan het niet echt duidelijker omschrijven eigenlijk. Misschien dat er iets in mijn firewall niet goed zit (Sygate Personal) maar het is zo specifiek (mailserver en ftp server)...

Hopelijk weet iemand iets?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
party42 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:14:
Beetje raar probleem hier. Mijn upload is in enkele gevallen erg traag. Bijvoorbeeld het versturen van een mailtje (mail.home.nl) duurt erg lang. Het uploaden naar m'n webserver duurt erg lang. Vanaf andere lokaties werkt dat uploaden prima.

Ook het uploaden naar een andere webserver gaat gewoon snel...

Ik kan het niet echt duidelijker omschrijven eigenlijk. Misschien dat er iets in mijn firewall niet goed zit (Sygate Personal) maar het is zo specifiek (mailserver en ftp server)...

Hopelijk weet iemand iets?
Wat dacht je van deze: verwijder je firewall even, sloop alle andere dingen (virusscanners, routers) en probeeer het nog een keer. Als hij dan nog traag is, bel dan de helpdesk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
- Firewall (Sygate Personal) uitgeschakeld
- Norton 2005 uitgeschakeld
- MsAntiSpyware uitgeschakeld

Snap er niets van. Als ik Azareus draai dan haal ik gewoon wel max upload. Uploaden naar mijn ftp werkt gewoon niet. Website draait bij vevida.

Ik zie nog wel een klein tekstje staan op hun website:
Heeft u problemen met het uploaden van bestanden middels FTP en u gebruikt een firewall of uw computer is verbonden met een (ADSL)router, leest u dan eerst de Firewall-Friendly FTP RFC (RFC1579).
In dit document wordt uitgelegd waarom FTP achter een firewall en/of router problemen oplevert en hoe deze op te lossen zijn.

The FTP protocol uses a secondary TCP connection for actual transmission of files. By default, this connection is set up by an active open from the FTP server to the FTP client. However, this scheme does not work well with packet filter-based firewalls, which in general cannot permit incoming calls to random port numbers.
Maargoed, ik gebruik FlashFxp en heb verder daar nog nooit problemen mee gehad. Helpdesk bellen is praktisch onmogelijk. Ik ben aangewezen op de @home Telefonie helpdesk (gratis dus niet bereikbaar). Het gaat trouwens om een Aris modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

28 Juni was mijn verhuizing, vandaag is het 1 Juli en het werkt nog steeds niet.
Modem (Motorola SB5100) haalt wel een up en downstream frequentie, maar verkrijgt geen IP (online blijft knipperen).
Status logs staan vol met DHCP errors, en er is een monteur foutief aangestuurd.
Kreeg zonet te horen van de TD dat mijn profiel (configuratie) verkeerd in het systeem staat, terwijl dit op 28 Juni wel goed was ...
Veel kaboutertjes aan het werk bij @Home.

Inmiddels al 3 tickets verder bij @Home en nog steeds geen oplossing. Nog afgezien van het feit dat ik 3 dagen thuis was voor een monteur die langs *kon* komen.

Ticket 3200427, 3207212 en 3221514 :/
cryforhelp, wil jij hier eens naar kijken en misschien even netwerkbeheer een schopje geven zodat ze mijn configuratie even goed zetten?
Weinig zin om tot maandag te wachten eigenlijk, heb die verbinding nodig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Toch niet gebeld , problemen zijn zowat helemaal over :Y) Zo nu en dan een d/c maar voor de rest weer prima.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Ik heb zelf ook een een raar probleem met @home, alleen weet ik niet precies waar het aan ligt, dus weet ik ook niet precies waar ik het posten moet, maar ik doe het maar ff hier:

Dinsdag ben ik van pc geswitched na een AMD 64 2800+ op een K8V-X. IPV mijn oude Realtek 8029 van @home gebruik ik nu de onboard Marvell Yukon Ethernetcard (+ laatste drivers gedownload) om te internetten de oude Realtek voor het thuisnetwerk. Nu wil het geval dat ik na ongeveer 3 1/2 uur uptime / verbinding met @home opeens niet meer internetten kan. Op alles krijg ik direct een 404. De programma's waarmee ik al verbinding gemaakt heb (MSN / IRC) blijven gewoon leven en werken op de verbinding. Ook wanneer ik na een gameserver connect terwijl ik niet meer internetten kan, kan dat. Ook kan ik gewoon DNS'en en tracen zonder iets raars te zien. Pas als ik de verbinding verbreek / eruit trek of wat dan ook, kan ik weer internetten... ook de Realtek vertoont deze rariteit als ik de kaarten dus omwissel.
Iemand enig idee?
edit:
Oja, ik woon in Zwolle en op de dag dat ik van pc geswitcht ben ben ik ook geupgrade

[ Voor 7% gewijzigd door JohnnyBravo op 01-07-2005 22:28 ]

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
JohnnyBravo schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:06:
Ik heb zelf ook een een raar probleem met @home, alleen weet ik niet precies waar het aan ligt, dus weet ik ook niet precies waar ik het posten moet, maar ik doe het maar ff hier:

Dinsdag ben ik van pc geswitched na een AMD 64 2800+ op een K8V-X. IPV mijn oude Realtek 8029 van @home gebruik ik nu de onboard Marvell Yukon Ethernetcard (+ laatste drivers gedownload) om te internetten de oude Realtek voor het thuisnetwerk. Nu wil het geval dat ik na ongeveer 3 1/2 uur uptime / verbinding met @home opeens niet meer internetten kan. Op alles krijg ik direct een 404. De programma's waarmee ik al verbinding gemaakt heb (MSN / IRC) blijven gewoon leven en werken op de verbinding. Ook wanneer ik na een gameserver connect terwijl ik niet meer internetten kan, kan dat. Ook kan ik gewoon DNS'en en tracen zonder iets raars te zien. Pas als ik de verbinding verbreek / eruit trek of wat dan ook, kan ik weer internetten... ook de Realtek vertoont deze rariteit als ik de kaarten dus omwissel.
Iemand enig idee?
edit:
Oja, ik woon in Zwolle en op de dag dat ik van pc geswitcht ben ben ik ook geupgrade
waarschijnlijk een firewall die iets te strak ingesteld staat (?)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Maestro.mosjuh schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 08:29:
[...]
waarschijnlijk een firewall die iets te strak ingesteld staat (?)
Nope, dat is het niet.. uit de virusscan van vandaag bleek wel dat ik in het trotse bezit was van 2 trojaanse paarden... dus dat zal de verklaring wel zijn :)

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Heb paar dagen last van een slechte download en daarbij blijft de upload gewoon goed.

Et begon gisteravond rond 22:00 de down blijft schommelen tussen de 150-300 KB/s en de up rond de 80KB/s.

Vanmorgen heeft tie wel weer goed gedaan rond de 500-600 KB/s, maar rond 13:00 begon die weer te schommelen tussen de 150-300.

Meer mensen hier last van heb @home breedband regio Almelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Update: modem 2x opnieuw aangemeld, firmware is nu 2x geflashed, niks werkt nog ...
Ik geef ze nog tot vrijdag, anders gaan ze de deur uit en komt hier een ISP die z'n klanten wél waardeert. (xs4all dus).

Probleem zou vandaag opgelost worden door netwerkbeheer, en ik zou gebeld worden als het opgelost is .... beide afspraken zijn niet nagekomen.

[ Voor 32% gewijzigd door r0b op 02-07-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
party42 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:48:
- Firewall (Sygate Personal) uitgeschakeld
- Norton 2005 uitgeschakeld
- MsAntiSpyware uitgeschakeld

Snap er niets van. Als ik Azareus draai dan haal ik gewoon wel max upload. Uploaden naar mijn ftp werkt gewoon niet. Website draait bij vevida.

Ik zie nog wel een klein tekstje staan op hun website:

[...]

Maargoed, ik gebruik FlashFxp en heb verder daar nog nooit problemen mee gehad. Helpdesk bellen is praktisch onmogelijk. Ik ben aangewezen op de @home Telefonie helpdesk (gratis dus niet bereikbaar). Het gaat trouwens om een Aris modem.
Snap er dus niets van. Vandaag willekeurige ftp sites gebruikt en alle uploads gaan prima (gewoon @home snelheid) alleen naar mijn eigen webspace (bij vevida) start hij op met gewone upload, echter na een seconde of 3 valt hij terug naar 2kb per sec. Vervolgens komt 'ie volledig tot stilstand...

Even later wordt het bestand alsnog afgemaakt... Maargoed, bestandje van 30kb duurt zo wel 34 seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

r0b schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 16:45:
Update: modem 2x opnieuw aangemeld, firmware is nu 2x geflashed, niks werkt nog ...
Ik geef ze nog tot vrijdag, anders gaan ze de deur uit en komt hier een ISP die z'n klanten wél waardeert. (xs4all dus).

Probleem zou vandaag opgelost worden door netwerkbeheer, en ik zou gebeld worden als het opgelost is .... beide afspraken zijn niet nagekomen.
Ze gaan weer een monteur aansturen, met als gevolg dat ik weer drie dagen af mag gaan wachten.
Dit loopt echt de spuigaten uit zo, sinds 28 Juni al geen internet meer. :X

"Het probleem lijkt toch in de wijkkast te zitten."
- "En waarom zag de vorige monteur dat niet?"
"Euh ....."

:/

[ Voor 10% gewijzigd door r0b op 05-07-2005 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Laatst online: 17-09 17:05
Ik ga werken bij de @Home helpdesk. Ik hoop dus serieus dat ik nooit een van jullie aan de telefoon krijg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Suepahfly schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 02:35:
Ik ga werken bij de @Home helpdesk. Ik hoop dus serieus dat ik nooit een van jullie aan de telefoon krijg :+
Dan pak je het op en zeg je tegen je manager: "Nu even niet ben de rommel aan het opruimen voor een klant en druk bezig".

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Mij zul je iig niet meer aan de lijn krijgen. :P
Ik ben sinds gisteren aan het surfen via ADSL Express van Demon.
Na maandenlang wachten op een oplossing van mijn snelheids- en connectieproblemen heb ik nog steeds geen reactie van @Home wanneer ze dit eens op gaan lossen. Voor mij reden om als zwaar ontevreden klant bij hen weg te gaan.

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 14:36
De laaste tijd veel problemen met @home.

Nu al 4 weken aan een stuk dat mijn internet er op vrijdag nacht uitvlieg en mijn modem pas weer op dinsdag online gaat :? . Lijkt wel iets met nieuwe release te maken hebben , dat ik die niet krijg ofzow :? , ik vind het wel heel erg vervelend , helpdesk wist het ook niet , en vertelde mij dat het aan mijn pc ligt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manga_Master
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04:02
de laatste paar dagen heb ik last van timeouts. hier zijn een paar log entries van de modem:

Time: 2005-07-07 19:49:42
Priority: 3-Critical
Code: 0x04E33948

Time: 2005-07-07 19:48:12
Code: 0x04E33A10
Message: Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout

Time: 2005-07-07 18:09:16
Priority: 4-Error
Code: 0x040D9A93

Time: 2005-07-07 18:09:16
Code: 0x040D9A2C
Message: DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

Time: 2005-07-07 18:09:13
Code: 0x040D9964

Wat betekenen deze meldingen?

[ Voor 13% gewijzigd door Manga_Master op 07-07-2005 22:04 ]

We are Manga_Master prepare to be Assimilated your anime will be added to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Manga_Master schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:59:
de laatste paar dagen heb ik last van timeouts. hier zijn een paar log entries van de modem:

Time: 2005-07-07 19:49:42
Code: 0x04E33948

{edit}

Time: 2005-07-07 18:09:13
Code: 0x040D9964

Wat betekenen deze meldingen?
client side modem logs interpreteren is mij nooit echt geleerd, maar als ik die No Ranging Response received ertussen zie staan gok ik erop dat het signaal aan het verslechteren is.

Wat is je TX? hoog, heel hoog?

check meteen je kabels/aansluiting en anders -> bellen
Alleen dan kan je modem goed uitgelezen worden.
Heb je alleen korte timeouts of valt de verbinding soms gewoon helemaal?

[ Voor 22% gewijzigd door cryforhelp op 08-07-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 18:55

Klippy

Still Game

Hmm ik wordt hier een beetje gek.
Heb nu al een paar dagen last van een flink onstabiele verbinding. Heel vaak geen signaal meer, soms voor 10 seconden, soms voor een half uur en dat meerdere keren per dag.
Heb een jaar geleden ongeveer ook zoiets meegemaakt, maar toen was het erger. Toen hebben ze alles doorgemeten, vervolgens een halve dag hier voor het huis in de verdeelkast staan werken en toen nog het modem vervangen. Sindsdien ging het goed, maar nu wordt 't weer raar.
Als ik verbinding heb haal ik gewoon hoge snelheden altijd, dus met het signaal lijkt me eigenlijk niet veel mis. Verdenk zelf eigenlijk m'n modem, omdat een reset meestal helpt, dan ben ik meteen weer online, de vraag is alelen voor hoe lang, dat kan 2 seconden zijn of een halve dag.

Ik ga na het weekend eens bellen als het probleem er dan nog is, denk niet dat ik eerder nog tijd kan vrijmaken daarvoor, ik reken toch op minimaal een half uur en dan gaan ze me nog 2x terugbellen ofzo :P

Maar misschien dat iemand die hier toevallig bij de helpdesk werk ofzo me kan vertellen of m'n signaal waardes een beetje normaal zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.klippy.nl/GoT/modem.PNG

Heb hier totaal geen verstand van, maar als dit goed is, wat ik verwacht om de snelheid ook goed is, dan lijkt het me logisch dat het aan m'n modem ligt of niet.. ?

edit:

Laat maar, sinds ik dit gepost heb werkt alles weer normaal, nog niet offline geweest en die waardes zijn ook nog hetzelfde, dus ik laat 't maar eens zo :P

[ Voor 10% gewijzigd door Klippy op 08-07-2005 23:51 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

r0b schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 02:02:
[...]

Ze gaan weer een monteur aansturen, met als gevolg dat ik weer drie dagen af mag gaan wachten.
Dit loopt echt de spuigaten uit zo, sinds 28 Juni al geen internet meer. :X

"Het probleem lijkt toch in de wijkkast te zitten."
- "En waarom zag de vorige monteur dat niet?"
"Euh ....."

En opgelost. Zoals ik al dacht blijkt het modem defect te zijn.
Hulde @Home, daar zijn dus 2 monteurs en 8 dagen voor nodig. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suepahfly schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 02:35:
Haha, joh het best leuk eens een zeikerd aan de telefoon te krijgen.
Ik zit al jaren bij @home, en ben redelijk tevreden, laatst dus een week zonder telefoon en een weekend zonder internet, en afgelopen december een dag zonder inter net, dat zijn de enige storigen geweest. Wel bel ik dan gelijk de helpdesk plat (dat helpt, het ligt altijd aan @home), en ik moet toegeven dat ik nog nooit een chagrijnige helpdeskmedewerker aan de lijn heb gehad, dus daar zou ik me maar niet druk over maken.
Misschien ga je nu wat vaker posten in Network Troubleshooting ipv in de HK ;)
Trouwens 4 dag plat in 4 jaar is een uptime van 99.7% dat is toch niet eens zo slecht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Ik heb gisteren eindelijk m'n modem in de meterkast gesodemieterd. Heb 14dB winst gemaakt op de signaalwaarde voor upstream (van 62dB naar 50dB; soms was de waarde zelfs 64dB). M'n Downstream is -6dB, SNR Down is 33dB. Dus das veel beter dan eerst. En ook de rest van het signaal is, zeker in de huiskamer, erg verbeterd. Nooit geweten dat 6m kabel zóveel kan schelen... Naja nu werkt alles in ieder geval. En ook de snelheid is erg goed: ik haal 625kB/s, terwijl 600kB/s geadverteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Simulated Zero schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:47:
Toch niet gebeld , problemen zijn zowat helemaal over :Y) Zo nu en dan een d/c maar voor de rest weer prima.
Te vroeg gejuicht , ze zijn alweer aan het klooien. Zetten ze in storingen neer dat er tussen 5 en 7 aan de verbinding gewerkt word is het gewoon de hele week raak.... Mail gestuurd , morgen maar eens bellen of ze iig een verwachting hebben wanneer het wel weer goed is. Zoals nu ook , om de 30 minuten vliegt ie eruit. Mijn router gaat helemaal over de rooie van al die disconnects , ik word er een beetje moe van. Als je je problemen in 1 maand tijd niet kunt oplossen zelfs als je iedere dag wel een flink aantal keer je klanten eraf gooit is er toch iets mis met je bedrijf... Ik kijk het een weekje aan , na de geplande upgrades en dan zie ik wil of ik nog vertrouwen heb erin. Ze hebben wat opgebouwd in de afgelopen 2 jaar maar dat word nu erg rap teniet gedaan.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
kweenie hoor, maar hier in Den Bosch West (DBSCH1) werkt altijd alles goed. Al meer dan 3kwart jaar. Ik ben nu al helemaal blij; mijn waarden zijn erg mooi stabiel, zelfs toen bij de buurman aan de straat de kabel uit scheen te zijn gevallen. Hoop dat het zo zal blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Downgrade aangevraagd, 15 Juli zou die doorgevoerd zijn.
16 Juli om 15:20 vloog internet er uit. Modem 2 uur van de stroom gehad en weer aangezet. Modem komt netjes online, maar ik krijg géén IP via DHCP.

Morgen maar weer bellen. @Home verliest punten op deze manier, de vorige storing was nog niet eens twee weken terug opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Als ik me niet vergis krijg je bij een down- of upgrade een nieuw CP-nummer. Dat is in ieder geval wel zo bij een verhuizing. Met de DHCP-server van @home is weinig aan de hand, maar bellen wil inderdaad wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icejuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
csteelooper schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:29:
Als ik me niet vergis krijg je bij een down- of upgrade een nieuw CP-nummer. Dat is in ieder geval wel zo bij een verhuizing. Met de DHCP-server van @home is weinig aan de hand, maar bellen wil inderdaad wel helpen.
Nee, je krijgt geen nieuw CP-nummer bij een down- of upgrade, deze blijft gewoon hetzelfde.

#hidw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Je signaalwaardes zien er heel netjes uit, echter weet ik uit ervaring dat de Thomson modems niet echt uitblinken in betrouwbaarheid... Als je bijv. Bittorrent gebruikt, waarbij je veel connectie's tegelijkertijd maakt, wil zo'n thomson zich daar nog wel eens in verslikken, en vastlopen... Vandaar dat je na een reset meteen weer verbinding hebt...

Een goede oplossing daarvoor is je upload tot ong. 80% van je max afknijpen, dan wordt 't probleem al een stuk minder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
csteelooper schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:29:
Je krijgt alleen een nieuwe computernaam bij het overstappen naar telefonie, verhuist buiten je 'MSO' (kabelnoord, cogas, nutsmaas, palet), je account opnieuw geactiveerd wordt of als hij handmatig nieuw voor je wordt aangemaakt.
In principe verandert de computernaam bijna nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

cryforhelp schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 22:11:
[...]

Je krijgt alleen een nieuwe computernaam bij het overstappen naar telefonie, verhuist buiten je 'MSO' (kabelnoord, cogas, nutsmaas, palet), je account opnieuw geactiveerd wordt of als hij handmatig nieuw voor je wordt aangemaakt.
In principe verandert de computernaam bijna nooit
Ik had cc69589-a, cc69589-b en cc69589-c. Raad eens welke ik probeerde en disabled was? cc69589-a dus.
Dus nu ben ik mijn geliefde IP kwijt EN ik heb een vies cc69589-b nummer, en -a is al deleted en valt niet meer te redden volgens de 1e lijner. :/

Sowieso vreemd dat het opschuift naar het -b adres, maar het blijft @Home.

offtopic:
En nu over 3 maand weer een upgrade, maargoed, dat is een meningverschilletje tussen m'n pa en mij wat betreft de vereiste down en upload-snelheden voor een 40kB/s VPN, MSN webcam chat en een leechende zoon die constant zijn upload op 40kB/s throttled en hiernaast nog vaak foto's upload :X

[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 20-07-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03
hier in tilburg west word ik nog steeds gek van @home ik moet blij zijn als ik s'avonds boven de 300KB/s uitkom. Wanneer ADSL2 breedt leverbaar ben ik daar pleite. ik heb al taloze keren geklaagd maar dat helpt niet. die constante packetloss begint me ook de keel uit te hangen. als je bij UT99 based spellen kijk (enigste die ik speel) staat er constant 3% mega mega klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 18:55

Klippy

Still Game

Mark_640 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:36:
[...]

Je signaalwaardes zien er heel netjes uit, echter weet ik uit ervaring dat de Thomson modems niet echt uitblinken in betrouwbaarheid... Als je bijv. Bittorrent gebruikt, waarbij je veel connectie's tegelijkertijd maakt, wil zo'n thomson zich daar nog wel eens in verslikken, en vastlopen... Vandaar dat je na een reset meteen weer verbinding hebt...

Een goede oplossing daarvoor is je upload tot ong. 80% van je max afknijpen, dan wordt 't probleem al een stuk minder....
OK bedankt, had zelf al ergens gevonden dat m'n signaal wel in orde was, maar dat is ook al jaren zo.
En ze hebben in heel regio Maastricht die modems, maar ik heb er normaal gesproken geen last van. Sinds mijn laatste post is alles weer dik in orde. Ook met veel connecties is er geloof ik weinig aan de hand, maar ik knijp de upload altijd of op ongeveer 80% met NetLimiter. Toen ik deze problemen had traden die ook op zonder dataverkeer, zelfs als alle PC's uit stonden ging het modem spontaan offline, dus denk niet dat het daar aan lag.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
r0b schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 01:07:
[...]

Ik had cc69589-a, cc69589-b en cc69589-c. Raad eens welke ik probeerde en disabled was? cc69589-a dus.
Dus nu ben ik mijn geliefde IP kwijt EN ik heb een vies cc69589-b nummer, en -a is al deleted en valt niet meer te redden volgens de 1e lijner. :/

Sowieso vreemd dat het opschuift naar het -b adres, maar het blijft @Home.

offtopic:
En nu over 3 maand weer een upgrade, maargoed, dat is een meningverschilletje tussen m'n pa en mij wat betreft de vereiste down en upload-snelheden voor een 40kB/s VPN, MSN webcam chat en een leechende zoon die constant zijn upload op 40kB/s throttled en hiernaast nog vaak foto's upload :X
@CryForHelp: Na Daß ist ja fremd... Ik ben binnen m'n MSO verhuisd (Binnen Essent [allebei voorheen Palet) en kreeg een nieuwe naam (een compleet ander nummer zelfs, niet alleen een -b toevoeging in plaats van -a) en eXoR kreeg een nieuwe naam na een upgrade, wat inderdaad weinig voorkomt (ff kennissen nagetrokken). Hoe zit dat dan met een verhuizing binnen de MSO (van Sint-Michielsgestel naar 's-Hertogenbosch, allebei Palet/Essent, voordat Palet bestond zelfs allebei PNEM en daarvoor allebei RNH, dus compleet overeeenkomstig) :? Want binnen je MSO zou je volgens jouw info geen nieuw ID moeten krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Ho ho, ik kreeg geen nieuwe naam. Ik had een -a, -b en -c (goeie oude @Home Breedband tijd), waarvan de -a en -c disabled/deleted werden, in plaats van de -b en -c, wat mijn veronderstelling was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
csteelooper schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:40:
[...]

@CryForHelp: Na Daß ist ja fremd... Ik ben binnen m'n MSO verhuisd (Binnen Essent [allebei voorheen Palet) en kreeg een nieuwe naam (een compleet ander nummer zelfs, niet alleen een -b toevoeging in plaats van -a) en eXoR kreeg een nieuwe naam na een upgrade, wat inderdaad weinig voorkomt (ff kennissen nagetrokken). Hoe zit dat dan met een verhuizing binnen de MSO (van Sint-Michielsgestel naar 's-Hertogenbosch, allebei Palet/Essent, voordat Palet bestond zelfs allebei PNEM en daarvoor allebei RNH, dus compleet overeeenkomstig) :? Want binnen je MSO zou je volgens jouw info geen nieuw ID moeten krijgen.....
Apart inderdaad, dat is niet echt gebruikelijk.
Misschien dat het niet goed was gegaan met het verhuizen, dan wordt er gewoon een nieuw account met dezelfde info aangemaakt op het nieuwe adres.
Maar het blíjft apart.
Ik wil het wel eens nakijken, heb je toevallig je @home mailadres voor me?
Dan kan ik er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Weet iemand of de postcodecheck van @home toevallig naar de knoppen is? Wil je eens een check uitvoeren om daarna een abonnement af te sluiten doet dat ding het niet.

Krijg de hele tijd 404....grrr :(

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je misschien firefox?
Volgens mij ondersteunt de @home website die niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Neuh gewoon plain old ie6.0 op xp met sp2. Firewall staat uit en popup/script blokkering ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Fire_escape schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:47:
Weet iemand of de postcodecheck van @home toevallig naar de knoppen is? Wil je eens een check uitvoeren om daarna een abonnement af te sluiten doet dat ding het niet.

Krijg de hele tijd 404....grrr :(
Er is idd een storing met de postcode checker op de home pagina (tenminste laatste keer dat ik gekeken heb)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Laatst online: 22-09 20:34
Ik word nu na 3 jaar zonder problemen te hebben geinternet wel een beetje gek van @home. Ik heb sinds maart al last van hoge pings en een wisselende verbinding. 's-nachts is er niets aan de hand, maar overdag is de verbinding diep triest. De gemiddelde download snelheid is op bepaalde momenten zelfs niet hoger als 5kb/s (voor @home breedband - regio Delfzijl). Op de storingspagina was niets te zien. Tijdje geledne heb ik de helpdesk hiervoor gebeld. Zij constateerden dat het netwerk in deze regio overbelast is. Paar dagen later belt de technische dienst dat er helaas niets aan de overbelasting wordt gedaan en dat ik restitutie van mijn abonnements geld kan krijgen.

Op de vraag of we het abonnement op konden zeggen kregen we het antwoord dat dat helaas niet kon omdat we juist @home Telefonie hadden aangeschaft en daar een jaar aan vast zitten.

Volgens mij moeten we, omdat zij in gebreke blijven door een deels onbetrouwbare dienst, te leveren op zowel telefonie als internet, gewoon de mogelijkheid hebben het abonnement op te kunnen zeggen of zit ik er dan zo gruwelijk naast?

Uit een pingtest van vanmiddag 15:00 uur naar de @home gateway werd een verlies waargenomen van 50%!!!

Niet normaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Laatst online: 03-02-2024
SMSfreakie schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:55:
[...]
mja ik ken het.. hier is het pas 4 weken maar de fustratie is gewoon HOOG!
4 weken maar? Nou ja, oke, ik geef eerlijk toe dat ik nooit zo lang zonder verbinding gezeten heb, maar ik zal hier toch even een stukje van mijn frustratie onthullen: (even voor de duidelijkheid, ik ben inmiddels al een paar jaar weg bij @home, dus het probleem als zodanig speelt voor mij niet meer, maar ik lees hier dat de helldesk nog altijd even beroerd is als destijds)

Ik weet de exacte data niet meer, maar vanaf een zeker moment begon mij op te vallen dat mijn verbinding regelmatig (meerdere malen per dag) weg viel. Het begon bij seconden, en dan was het er weer. Maar op den duur nam zowel de duur als de frequentie toe, dus ik begon met bellen (gelukkig nog in de periode dat het gratis was!) Ervaring leerde mij dat mailen slechts resulteerde in een waardeloos hoopje ellende waaruit duidelijk bleek dat de betreffende medewerker het mailtje toch niet gelezen had. *

Naar mate de frequentie toenam, belde ik ook vaker en vaker. En keer op keer werd ik afgescheept met een lullige smoes. Tot ik het op een gegeven moment toch wel enigszins irritant begon te vinden en naar supervisors begon te vragen. Die kwamen niet. Dus dan maar over een andere boeg: Ik begon in Deventer met een onderzoekje om uit te vinden of er toevallig meer mensen zijn met hetzelfde probleem. En wat blijkt, alleen al in mijn kennissenkring waren er zo 20 (!!!) gebruikers met exact dezelfde symptomen, waaronder 3 of 4 bij mij uit de straat. Leuk voor de mensen van de helldesk.

Ook nadat ik dit verteld had, bleef @home volhouden dat er geen problemen waren. Ondertussen was er ook al een paar keer een monteur langs geweest. (ook deze bevestigde dat er meer mensen zijn met dit probleem!) En nog steeds bleef @home volhouden...

Een saillant detail tussendoor: Ik kreeg op een gegeven moment een medewerker aan de lijn die zei dat ie nog nooit zo'n lang ticket had gezien. Om hem enigszins te troosten zei ik dat dit niet het eerste ticket was over hetzelfde probleem. En in de tijd gezien zat ik toen pas op de helft, maar dat wist ik op dat moment natuurlijk nog niet...

Op een gegeven moment heb ik op de één of andere manier het toch voor elkaar weten te krijgen dat ik een supervisor aan de lijn kreeg. En of het nou toeval is of niet, de verbinding bleef, vanaf de dag erna, zo'n 3 a 4 weken stabiel. Daarna begon het weer helemaal van begin af aan...

Al met al heeft dit anderhalf jaar lang geduurd. Mede omdat er destijds geen echt ADSL-alternatief beschikbaar was. Toen het er eindelijk wel was, kon ik vol opluchting een afscheidsbrief schrijven aan @home. Hierin heb ik ook zeer duidelijk mijn gal gespuid over @home en zijn helldesk. En zelfs dit ging niet helemaal zonder slag of stoot:
Mijn abonnement zou per 1 mei (welk jaar weet ik zo niet meer) worden afgesloten maar ik moest de modem 2 of 3 weken daarvoor hebben ingestuurd. Heb ik de helldesk opgebeld dat ik hiermee niet akkoord ging omdat ik niet wens te betalen voor dienst die van zichzelf al inferieur is en ook nog eens niet bruikbaar. Na veel gezeik met die helldesk en na een brief te hebben gestuurd waarin ik mijn standpunt nog eens netjes verwoord heb, heb ik van @home een officiele brief gehad waarin zij hun excuses aanboden voor het ongemak rondom de afsluiting en waarin zij meldden dat ze vanaf toen de afsluit-procedure hebben aangepast. Bij die aanpassing zat blijkbaar ook dat ik 3 dozen toegestuurd kreeg om één modem in te proppen.

Al met al is dit verhaal nog zeer kort samengevat. Maar 1 ding kan ik jullie niet onthouden:
Een van de medewerkers van de helldesk was niet echt te spreken over het email adres die ik als 2e adres had laten registreren: helldesk@home.nl 8)

* = Ik heb weleens mailtjes gestuurd met als aanhef "Geachte hersenloze" o.i.d. en tussen de regels door volkomen onzin neergezet, en keer op keer kreeg ik hetzelfde mailtje terug

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Wat ik me overigens nog steeds afvraag: Wanneer worden IP-adressen van gebruikers die vertrokken zijn weer vrijgegeven? ik ben inmiddels al jaren vertrokken, maar nog steeds zijn mijn 3 hostnames te resolven naar dezelfde IP-adressen die ik had toen ik vertrok. (!!!)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:54

Wildfire

Joy to the world!

swolters schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:42:
Wat ik me overigens nog steeds afvraag: Wanneer worden IP-adressen van gebruikers die vertrokken zijn weer vrijgegeven? ik ben inmiddels al jaren vertrokken, maar nog steeds zijn mijn 3 hostnames te resolven naar dezelfde IP-adressen die ik had toen ik vertrok. (!!!)
Ik zojuist ook maar ff gecontroleerd... ben nu bijna twee jaar weg bij @Home, maar m'n oude hostname bestaat nog steeds en is ook nog aan m'n oud IP gekoppeld.

Ach ja, na die ruim twee jaar kan ik ook nog steeds m'n @Home e-mail ophalen. Handig spamadresje is dat geworden... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
swolters schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:42:
Shit, post kwijtgeraakt

Raar inderdaad van die IP adressen, maar ja voel je niks van.

De opzegprocedure van @home is, zeker in vergelijking met sommige adsl-ers erg flex tegenwoordig :)

LollieStick:
Ik denk dat als je het wel je het abonnement altijd wel opgezegd krijgt, de clou zit hem erin dat je een beetje moet doorzetten en de goede kanalen moet gebruiken.
Begin sowieso met het niet gebruiken van de helpdesk, in dit soort gevallen _kunnen_ ze toch niks voor je doen, dus don't bother.
Bellen is alleen nuttig als je snel wil weten of er al iets nieuws in het ticket staat.
(of verbindingsproblemen natuurlijk)

Maargoed, ook mail is niet erg lekker, dus het beste is weer gewoon ouderwetse brieven schrijven. Eventueel aangetekend.

Schrijf direct naar de klachtenafdeling, het duurt wat langer, maar je krijgt vaak een beter antwoord.
Het adres van de klachtenafdeling heb ik even voor je opgezocht:
Essent Kabelcom
Afdeling @Home Klantenservice
Postbus 9501
9703 LM GRONINGEN

Schrijf daar een flink pissige brief naartoe en je kan ook overwegen om te suggereren dat je een advocaat in de arm neemt, soms maakt dat wel indruk. :P
Maar ga nooit iemand aanvallen of doorzeuren. Gewoon goed doorargumenteren en maak niet de fout dat je argumenten gaat herhalen, dat is nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
cryforhelp schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:54:
[...]

Apart inderdaad, dat is niet echt gebruikelijk.
Misschien dat het niet goed was gegaan met het verhuizen, dan wordt er gewoon een nieuw account met dezelfde info aangemaakt op het nieuwe adres.
Maar het blíjft apart.
Ik wil het wel eens nakijken, heb je toevallig je @home mailadres voor me?
Dan kan ik er eens naar kijken.
jahoor... coensteelooper[at]home[punt]nl. Ik hoop nu alleen nie da me ID weer gaat changen, want ben nou net gewend aan mijn huidige ID. Maar nakijken mag natuurlijk. Kan te maken hebben met het feit dat de rekeninginfo (betaling) gewijzigd is, maar ikke nie snappuh... :?

Edit: Heb nog een extra vraag. Is het mogelijk om het hoofd-emailadres te wijzigen voor de gebruikers of moet je zowiets dan laten doen en krijg je weer gezeik met de hostnamen e.d.? heb namelijk overal dezelfde alias (zie nick), behalve bij @home en zou dit evt graag willen wijzigen, maar dan zónder dat mijn hostname en/of mijn secondary e-mailadresses verloren gaan. En als het dan ook nog mogelijk zou zijn om de inhoud van de mailbox niet verloren te zien gaan zou dat errug makkelijk zijn.
Wat bovenstaande betreft wens ik alleen informatie over hoe te handelen, maak er nog ff geen case van en wijzig m'n hoofdadres nog niet... Blijf wel benieuwd hoe dat zit met die ID change...

[ Voor 33% gewijzigd door csteelooper op 21-07-2005 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Ik kan geen mail ophalen/versturen via POP/SMTP (regio Zwolle). Webmail werkt wel. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
csteelooper schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:51:
[...]

jahoor... coensteelooper[at]home[punt]nl. Ik hoop nu alleen nie da me ID weer gaat changen, want ben nou net gewend aan mijn huidige ID. Maar nakijken mag natuurlijk. Kan te maken hebben met het feit dat de rekeninginfo (betaling) gewijzigd is, maar ikke nie snappuh... :?

Edit: Heb nog een extra vraag. Is het mogelijk om het hoofd-emailadres te wijzigen voor de gebruikers of moet je zowiets dan laten doen en krijg je weer gezeik met de hostnamen e.d.? heb namelijk overal dezelfde alias (zie nick), behalve bij @home en zou dit evt graag willen wijzigen, maar dan zónder dat mijn hostname en/of mijn secondary e-mailadresses verloren gaan. En als het dan ook nog mogelijk zou zijn om de inhoud van de mailbox niet verloren te zien gaan zou dat errug makkelijk zijn.
Wat bovenstaande betreft wens ik alleen informatie over hoe te handelen, maak er nog ff geen case van en wijzig m'n hoofdadres nog niet... Blijf wel benieuwd hoe dat zit met die ID change...
De reden dat ik om je mailadres vraag is omdat ik je aan de hand daarvan kan opzoeken in het systeem. Dan hoef je je postcode niet op internet te zetten ;)
Bedenk me trouwens ook net dat het ook op hostname had gekund :P
Maar uit pure nieuwsgierigheid ga ik morgen even kijken wat er allemaal in je tickets staat, bijzondere dingen rapporteer ik hier dan wel.

Het is inderdaad mogelijk om je primary mailbox te wijzigen. Dat kan alleen de helpdesk doen dus daar moet je dan even over bellen.
Het wachtwoord wordt dan ook gereset, dus ze zullen om je HFC MAC vragen.
Andere dingen met secondary emailadressen kun je zelf regelen onder accountbeheer

Sowieso voer ik trouwens helemaal _niks_ uit aan de hand van wat we hier bespreken, ik monitor alleen maar en voorzie jullie van info. Ik voer alleen dingen uit als ik daarover gebeld wordt @work :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
LollieStick schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:55:
Op de vraag of we het abonnement op konden zeggen kregen we het antwoord dat dat helaas niet kon omdat we juist @home Telefonie hadden aangeschaft en daar een jaar aan vast zitten.

Volgens mij moeten we, omdat zij in gebreke blijven door een deels onbetrouwbare dienst, te leveren op zowel telefonie als internet, gewoon de mogelijkheid hebben het abonnement op te kunnen zeggen of zit ik er dan zo gruwelijk naast?
Volgens mij moet het gewoon kunnen hoor. Als dat niet zo is, lijkt me dat een gevalletje koppelverkoop wat naar mijn weten tegen de wet is.

Als je uitgever A hebt die tijdschift X en krant Y uitgeeft waar je allebei op geabboneerd bent, zou je toch krant Y moeten kunnen opzeggen ondanks dat je net een maand geleden een abonnemend op tijdschrift X genomen hebt!?

Anders gezegd: Je kunt toch ook gewoon TV kijken zonder dat je @home internet afneemt!?

Volgens mij is Essent (net als vele andere monopolisten) gewoon gajes van de bovenste plank. Incasseren, incasseren, incasseren onder het motto: Om problemen te voorkomen, verlenen wij géén service.

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@cryforhelp: Kun je voor de lol ook eens kijken wat er allemaal in die tickets van mij staat/staan? (als ze er nog zijn) mijn @home adres is/was hetzelfde als mijn username hier op GoT

[ Voor 4% gewijzigd door tERRiON op 21-07-2005 18:13 ]

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Snelheden in de piekuren zijn niet om over naar huis te schrijven hier, na de verhoging (regio Roermond). Ik praat over 30 KB/s (instabiel, met 30 als piek!) download, met een BB abbo. Ik zal ze nog even geven, daar het meestal na verhogingen wel een beetje butt is.

Over hostnames die nog resolven naar het zelfde ip. Wanneer geven ze in godsnaam ooit aangemaakte emailadressen vrij? Is wel handig als ik na bijna 2 jaar weer gebruik zou kunnen gaan maken van mijn oude emailadressen, welke ik nu niet kan maken, omdat ze al (nog dus) bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:04:
Snelheden in de piekuren zijn niet om over naar huis te schrijven hier, na de verhoging (regio Roermond). Ik praat over 30 KB/s (instabiel, met 30 als piek!) download, met een BB abbo. Ik zal ze nog even geven, daar het meestal na verhogingen wel een beetje butt is.

Over hostnames die nog resolven naar het zelfde ip. Wanneer geven ze in godsnaam ooit aangemaakte emailadressen vrij? Is wel handig als ik na bijna 2 jaar weer gebruik zou kunnen gaan maken van mijn oude emailadressen, welke ik nu niet kan maken, omdat ze al (nog dus) bestaan.
Dan bel je de helpdesk even. Daar kunnen ze een email adres meteen weer vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:34
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jul 21 2005 om 21:28:24 UTC+0200)

Download : 99.5 KByte/sec
Upload : 39.9 KByte/sec
Connection : 350.0 Conn/min
Ping test Nederland : 47.0 ms

Lekkuurrrr (NOT :( )

Wie weet waaraan het ligt dat ik altijd zulke slechte waardes heb tijdens de piekuren ?
Lui uit mijn woonplaats en omringende hebben allemaal wel goede downloadsnelheden.. Zit op Almelo aangesloten. In het verleden ook veel problemen gehad na een snelheidsverhoging (tot 2x toen al) dus ik ben het zat...

Alleen jammer dat mn ouders beginnen te miepen als je begint over computers, laat staan verhuizen naar een andere provider :S Enige waar hun over lullen is downgraden :X Dus dan zou het erg mooi zijn als @home ook 's avonds fatsoenlijk kan werken.....

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 18:33

odan

The dark side is within all!

om ff aan te geven dat @home ook goed werk kan leveren.
@enschede.

het is natuurlijk wel laat op dit moment maar toch ;)

Download
570.7 KByte/sec (=4566 kbps)
Upload
74.3 KByte/sec (=594 kbps)
Connection
526.0 Conn/min
Ping test Nederland
28.0 ms

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
swolters schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:12:
@cryforhelp: Kun je voor de lol ook eens kijken wat er allemaal in die tickets van mij staat/staan? (als ze er nog zijn) mijn @home adres is/was hetzelfde als mijn username hier op GoT
Had ik vandaag al gedaan :P

Helaas zijn al je tickets verwijderd/werd er toen nog een ander systeem gebruikt.
Dus helemaal niks van terug te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De hele week hier alweer gecapt op precies 450kB/s! >:(

ik bellen nee alles klopt hoor, maar een melding naar de TD zal ook niet veel uithalen... als antwoord van de helldesk

toch net zo lang zitten zeiken tot die gozer het door ging geven aan de TD met verwijzing naar mn eerdere problemen

* SMSfreakie hoopt dat ze er toch wat mee doen

k wil ook weer 600K op de teller!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:34
Jeej het is weer morgen 9:00 :D

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Jul 22 2005 om 09:09:05 UTC+0200)

Download : 591.2 KByte/sec
Upload : 76.6 KByte/sec
Connection : 837.0 Conn/min
Ping test Nederland : 16.0 ms

Dan is het gewoon goed, dus het probleem ligt duidelijk bij die @slomohomo's.

Wie weet hoe het ongeveer gaat als je overstapt op ADSL, ook met betrekking op de mail. Ik en mn ouders hebben nl. een @home adres in gebruik die bij veel mensen bekend zijn. Voor mn beide ouders is het hun enige account :P

Ik ga mn ouders ff ompraten naar een Surfsneladsl of een Speedlinq/Demon BBned ADSL lijntje, toch stukken beter dan @home :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meer mensen in regio Roosendaal sinds een dag of 2 last met hun modem? Modem gaat continue rebooten, zo om de 5-10 minuten ofzo...

Net helpdesk gebeld, en volgens de man die ik aan de lijn had heeft de hele regio er last van, vandaar. Hij ging nu een monteur inplannen, waarschijnlijk word er vandaag/dit weekend nog aan gewerkt.

Modem is een Motorola SB4200E, zo'n antieke witte dus.

Werd overigens naar tevredenheid en keurig geholpen aan de lijn.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 22-07-2005 11:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

cryforhelp schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 00:43:
[...]

Helaas zijn al je tickets verwijderd/werd er toen nog een ander systeem gebruikt.
Sub ticket history ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Postcode checker doet het trouwens weer.

* max op installatiepakketje....vriendin ook weer blij. :)

[ Voor 14% gewijzigd door max op 22-07-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Zo af en toe ben ik dan wat wazig aan de telefoon, maar ik weet wel hoe ik alle mogelijke data uit remedy moet meppen tegenwoordig ;)
Het staat er gewoon niet (meer) in. Wel vaker gemerkt bij mensen die geen abo meer zijn, staat ook vaak in disconnect tickets, caps + remedy account worden verwijderd op de dag van de afsluiting.

Ow, en csteelooper: Ik heb ook even in jouw ticket history gekeken, stond inderdaad dat je een keertje had gebeld na de verhuizing en dat je compname verkeerd stond. Maar kan niet terugvinden waarom dat gedaan zou zijn.
Ben wél vergeten om de datum van creatie van je account te vergelijken met de begindatum van billing.
Gaan we maandag even doen dan :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door cryforhelp op 22-07-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

cryforhelp schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 19:20:
[...]

Zo af en toe ben ik dan wat wazig aan de telefoon, maar ik weet wel hoe ik alle mogelijke data uit remedy moet meppen tegenwoordig ;)
Het staat er gewoon niet (meer) in. Wel vaker gemerkt bij mensen die geen abo meer zijn, staat ook vaak in disconnect tickets, caps + remedy account worden verwijderd op de dag van de afsluiting.
Mocht remedy werken ;)

Ok dan is dat nieuw voor me, maarja bellen ook niet zo heel vaak abo's die geen lid "meer" zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door Royal op 22-07-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Royal schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 19:36:
[...]

Mocht remedy werken ;)

Ok dan is dat nieuw voor me, maarja bellen ook niet zo heel vaak abo's die geen lid "meer" zijn :)
Gok ik goed dat jij er ergens in de laatste +/- 4 weken bij bent gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Good guess...

edit : user config

[ Voor 88% gewijzigd door Royal op 22-07-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:38:
[...]

Dan bel je de helpdesk even. Daar kunnen ze een email adres meteen weer vrijgeven.
Ow ok! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

***** schreef:
Maar uit pure nieuwsgierigheid ga ik morgen even kijken wat er allemaal in je tickets staat, bijzondere dingen rapporteer ik hier dan wel.
Als @Home bijhoudt welke agent wat bekijkt in hun registratiesysteem, dan weten ze nu ook wie je bent en dan heb je een probleem. Je bedoelt het ongetwijfeld goed, maar wat je hier doet is erg riskant.

Als men weet hoe lang geleden je er bent komen werken (in reactie op een bericht hierboven), dan weten ze ook welke groep mensen ze extra in de gaten moeten houden. Als je dat soort info prijs geeft, dan helpt een schuilnaam hier op het forum ook niet echt om je identiteit geheim te houden.

[ Voor 42% gewijzigd door rvm op 23-07-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
rvm schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:49:
[...]

Als @Home bijhoudt welke agent wat bekijkt in hun registratiesysteem, dan weten ze nu ook wie je bent en dan heb je een probleem. Je bedoelt het ongetwijfeld goed, maar wat je hier doet is erg riskant.
Geheimpje, dat doen ze niet ;)
Ze zijn allang blij als dat systeem uberhaupt draait, laat staan dat soort ingewikkelde queries erop draaien.
Gecombineerd met het feit dat ik als agent geen eigen login voor dat soort systemen heb (alleen voor de telefoon), zit ik wel goed :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bce' er ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
cryforhelp schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 00:43:
[...]

Had je dat stiekem al gedaan? Evil! ;-) Maar wel jammer dat m'n tickets er niet meer zijn... Dat had me misschien nog kunnen helpen bij het rauwproces. hehehe

Toch bedankt in elk geval!

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
cryforhelp schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 19:20:
[...]
Ow, en csteelooper: Ik heb ook even in jouw ticket history gekeken, stond inderdaad dat je een keertje had gebeld na de verhuizing en dat je compname verkeerd stond. Maar kan niet terugvinden waarom dat gedaan zou zijn.
Ben wél vergeten om de datum van creatie van je account te vergelijken met de begindatum van billing.
Gaan we maandag even doen dan :Y)
Gheghe... dat klopt, daar is het nou helemaal om begonnen... heb toen gebeld omdat me modem wel line kreeg, maar me router geen IP-adres. Ik natuurlijk eerst me router losgekoppeld (volgens policy) en gekeken of me pc een IP kreeg. Dat gebeurde ook niet. En toen zei men dat ik een nieuw ID had gekregen... Mijn billing (op het adres in Sint-Michielsgestel) moet ongeveer begonnen zijn in 1999/2000, misschien zelfs al wel 1998. @Home gebruikte het rekeningnummer van me pa toen, dus de billing change (van me pa's rekening naar mijn rekening) zou wel eens de reden kunnen zijn van de ID Change. Ik heb sowieso een hele account reset gehad, ook m'n primary mailbox was leeg nl. na de verhuizing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zeer vaag probleem met me internet via @home:

- ik kan alle sites waarvan de servers bij datacent linkup staan niet bereiken
- overige sites kan ik wel gewoon op
- andere mensen hier in de buurt die ook @home hebben, hebben dit probleem niet

Al geprobeerd:
- andere computer in mijn netwerk -> werkt ook niet
- ge 'tracert' naar verschillende sites van dit datacenter. Hij houdt ergens tussen de groningin-ix en het datacenter op..
- @home helpdesk -> die snapten het probleem volgens mij niet kreeg zo'n mailtje met een aantal 'standaard' oplossingen

Iemand een idee waar het misschien aan kan liggen? (het lijkt mij aan of @home of Linkup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Als je even een tracert hier post zou dat al een stuk helpen, of maak desnoods even een eigen topic aan aangezien het niet direct aan @Home lijkt te liggen. :)

[ Voor 43% gewijzigd door r0b op 26-07-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja ik heb me laten vertellen dat de core van het datacenter nooit ip's blockt ofzo en aangezien tracert voor de core stopt zou het dus aannemelijk zijn dat het probleem wel bij @home ligt..

Tracert voor de fans:
1 10.246.192.1
2 r1-ge2-1-202.ndwrt1.lb.home.nl [213.51.154.193]

3 213.51.157.78
4 bb1-pos15-1.zwoll1.ov.home.nl [213.51.158.17]
5 bb1-pos2-0.groni1.gr.home.nl [213.51.158.29]
6 r1-ge0-0-0-0.groni1.gr.home.nl [213.51.158.166]

7 193.111.172.42
8 Time out

Bij 8 houdt ie er dus mee op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@home heeft schijnbaar na 3 dagen eindelijk met z'n toverstok rondgezwaait vannacht want het werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

LollieStick schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:55:
Ik word nu na 3 jaar zonder problemen te hebben geinternet wel een beetje gek van @home. Ik heb sinds maart al last van hoge pings en een wisselende verbinding. 's-nachts is er niets aan de hand, maar overdag is de verbinding diep triest. De gemiddelde download snelheid is op bepaalde momenten zelfs niet hoger als 5kb/s (voor @home breedband - regio Delfzijl). Op de storingspagina was niets te zien. Tijdje geledne heb ik de helpdesk hiervoor gebeld. Zij constateerden dat het netwerk in deze regio overbelast is. Paar dagen later belt de technische dienst dat er helaas niets aan de overbelasting wordt gedaan en dat ik restitutie van mijn abonnements geld kan krijgen.

Uit een pingtest van vanmiddag 15:00 uur naar de @home gateway werd een verlies waargenomen van 50%!!!

Niet normaal :(
Wat jij beschrijft is hetzelfde als mijn probleem met @Home: slechte of geen verbinding, overcapaciteit op centrale, geen idee wanneer ze het fixen...

Werd er zo moe van, dat ik na 2 maanden ellende en 4,5 maanden een te trage verbinding te hebben gehad, maar ben overgestapt naar DSL Express van Demon. Sindsdien nooit meer ergens last van gehad. @Home zuigt gewoon zwaar! :(

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Ik heb onlangs een nieuw IP toegewezen gekregen waar ik absoluut niet tevreden mee ben :/

Dit IP staat op allerlei open-proxy blacklists en is op veel forums fora e.d. gebanned. Blijkbaar is de vorige eigenaar van dit IP flink tekeer gegaan...

Ik voel me nou niet echt geroepen om zelf al die bans en blacklistvermeldingen op te heffen, daar ben ik dan serieus een flinke tijd mee bezig want het is echt een zootje. Zou @Home me een nieuw (schoon) IP geven als ik ze dit voorleg?

edit:
Ik krijg trouwens ook bij een aantal sites de melding dat ik via een proxy zou surfen, wat ik dus zeker niet doe. Zou @Home een transparanty proxy hebben neergezet, of zouden dit ook gewoon bans zijn op de betreffende sites?

[ Voor 22% gewijzigd door mjszwo op 29-07-2005 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Caponi schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 08:06:
Ik heb onlangs een nieuw IP toegewezen gekregen waar ik absoluut niet tevreden mee ben :/

Dit IP staat op allerlei open-proxy blacklists en is op veel forums fora e.d. gebanned. Blijkbaar is de vorige eigenaar van dit IP flink tekeer gegaan...

Ik voel me nou niet echt geroepen om zelf al die bans en blacklistvermeldingen op te heffen, daar ben ik dan serieus een flinke tijd mee bezig want het is echt een zootje. Zou @Home me een nieuw (schoon) IP geven als ik ze dit voorleg?
leg het probleem voor bij abuse@home.nl
Ik gok dat je een standaardreply krijgt. if so: stuur nogmaals een mailtje naar abuse@home.nl en cc klachten@home.nl met de mededeling dat je zo niet goed gebruik kan maken van jouw @home aansluiting.

heel misschien dat het iets oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
IP bans zijn erg vervelend als je er onterrecht mee te maken krijgt, maar er ligt meestal ook een verantwoordelijkheid bij de ISP. Goede forums/etc sturen namelijk ook een abuse report naar ISP met de mededeling van misbruik, waardoor @home zou moeten weten dat het IP is geblacklist.

Als je IP wordt aangegeven als open proxy, dan heb ik vermoeden dat het een gehackte machine is geweest, waar veel misbruik van gemaakt is.

Helaas is @home zeer terughoudend met het aanpakken van gehackte (spam) machines, terwijl er inmiddels zeer goede oplossingen bestaan voor het in quarantaine zetten van gehackte/exploitable machines.

Ik zou toch de helpdesk bellen, en de situatie voorleggen.(vooral omdat je dan ook weet of ze er wat aan gaan doen of niet)

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 29-07-2005 15:44 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Defiant schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:36:
IP bans zijn erg vervelend als je er onterrecht mee te maken krijgt, maar er ligt meestal ook een verantwoordelijkheid bij de ISP. Goede forums/etc sturen namelijk ook een abuse report naar ISP met de mededeling van misbruik, waardoor @home zou moeten weten dat het IP is geblacklist.

Als je IP wordt aangegeven als open proxy, dan heb ik vermoeden dat het een gehackte machine is geweest, waar veel misbruik van gemaakt is.

Helaas is @home zeer terughoudend met het aanpakken van gehackte (spam) machines, terwijl er inmiddels zeer goede oplossingen bestaan voor het in quarantaine zetten van gehackte/exploitable machines.

Ik zou toch de helpdesk bellen, en de situatie voorleggen.(vooral omdat je dan ook weet of ze er wat aan gaan doen of niet)
Dat zou ik dus echt _niet_ doen, bespaar jezelf de frustratie.

Doe wat hierboven is geschreven door Maestro.mosjuh, dat is in dit geval de meest succesvolle route verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm . met deze post ga ik op het randje liggen.. maar ik vraag me af.

Of @home ook (teveel) uitkomende connecties blokkeert?

Als ik dus bruteforce naar iets, Kan ik niet meer dan 30 connecties maken of hij loopt vast. Ik heb de sp2 Connection patch geinstalleerd naar 130 connecties maar ik blijf hetzelfde resultaat houden.

Met wanadoo Cable vroeger kon ik dit aantal makkelijk naar 100 opschroeven. Ik kan ook 1-2-3 niets vinden hierin in het beleid ervan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:25:
Hm . met deze post ga ik op het randje liggen.. maar ik vraag me af.

Of @home ook (teveel) uitkomende connecties blokkeert?

Als ik dus bruteforce naar iets, Kan ik niet meer dan 30 connecties maken of hij loopt vast. Ik heb de sp2 Connection patch geinstalleerd naar 130 connecties maar ik blijf hetzelfde resultaat houden.

Met wanadoo Cable vroeger kon ik dit aantal makkelijk naar 100 opschroeven. Ik kan ook 1-2-3 niets vinden hierin in het beleid ervan :P
ligt waarsch aan je config...
ik heb nog nooit eerder van dit probleem gehoord nl.

maak je misschien gebruik van een router? zo ja, probeer eens zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op zondag 31 juli 2005 @ 02:09:
[...]

ligt waarsch aan je config...
ik heb nog nooit eerder van dit probleem gehoord nl.

maak je misschien gebruik van een router? zo ja, probeer eens zonder.
Ben eigenlijk direct verbonden aan m'n modem. Wel met een firewall maar dit heeft vroeger dezelfde config gehad als dat met wanadoo zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 02:10:
[...]

Ben eigenlijk direct verbonden aan m'n modem. Wel met een firewall maar dit heeft vroeger dezelfde config gehad als dat met wanadoo zeg maar.
het kan natuurlijk geen kwaad om even zonder firewall te testen...

welke regio en welk type modem?
hoeveel conn/min krijg je op speedtest.nl?
(ik heb e-mule draaien en krijg nu 471 conn/min @ speedtest.nl. enschede arris 402b(?))

[ Voor 13% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 31-07-2005 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hengelo , Surfboard (de zwarte) en met speedtest zo'n ruime 900. Als je het geluid uitzet ga je er nog verder bovenheen met dat aantal.

Qua speeds en uptimes enzo zit het wel goed hier in de wijk. Altijd volop de 600k en 80 k up.

Trouwens vastlopen is niet het goede woord.

na meer dan 30 connecties gaattie gewoon plat, hij maakt gewoon geen verbindingen meer en geeft timeouts. Aan de software kan het ook niet liggen. Die is vaak voorzien van updates en bugfixes.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 03:32:
na meer dan 30 connecties gaattie gewoon plat, hij maakt gewoon geen verbindingen meer en geeft timeouts. Aan de software kan het ook niet liggen. Die is vaak voorzien van updates en bugfixes.
Wanneer je klikt op "LAN-verbinding", zie je dan op de teller het 'aantal verzonden pakketten' op 0 staan? Zo ja, dan is het de beruchte 'upload 0' error en kan je gaan bellen naar de helldesk.

[ Voor 5% gewijzigd door Uhuruburu op 31-07-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 03:32:
Hengelo , Surfboard (de zwarte) en met speedtest zo'n ruime 900. Als je het geluid uitzet ga je er nog verder bovenheen met dat aantal.

Qua speeds en uptimes enzo zit het wel goed hier in de wijk. Altijd volop de 600k en 80 k up.

Trouwens vastlopen is niet het goede woord.

Voorzover ik weet zijn er zat mensen die zonder problemen meer dan 30 connecties maken om te bittorrenten. En zoals gewoonlijk ontkent @home bij hoog en bij laag dat ze iets blokken, dat doen ze altijd namelijk :P.

Dus ik zou het toch eens in de software gaan zoeken, probeer eens een andere PC aan te sluiten?

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.