En voor de 5e keer een lekkere schop van het topic.
Ik ben van plan om mijn eigen waterkoeling te bouwen, en ben vnavond langs praxis geweest. Helaas hadden ze dus echt vrijwel niks wat ik zocht....
Ik had de behulpzame man zovaak gevraagd naar verschillende koperen onderdelen dat hij dacht dat ik een Tap instalatie wou maken, lol!
Nouja, uiteindelijk naar huis gegaan met een multimeter, Taireps

, wat bouten en wat tape.
Thuis geprobeerd heatpipe te maken van plastic buisje (koperen hadden ze de onderdelen niet voor), maar dat lukte niet echt goed (smolt nogal snel). Dus toen maar met glazen buisje gedaan in de magnetron, werkt goed!!!!
Voor de nieuwschieriggen: glazen buisje in het geheel vullen met water en op de kop in een glas (met water) zetten. Geen lucht in het buisje!!!!!!! !!!!
Dan in de magnetron en 5minuten aan, openen en je ziet een prachtig buisje gevuld met waterdamp (ik zag zodra ik het deurtje opendeed zelfs de druk afnemen en het waterdamp 'krimpen'/condenseren, maar er blijft genoeg over).
ff op de kop houden, afsluiten en een tijdelijke heatpipe!!!
Maar goed, over de waterkoeling:
Ik heb 2e hands laptop gekocht, die ik ga slopen en in een plexiglas case ga zetten (lekker zagen). Aangezien ik dan toch bezig ben wil ik gelijk waterkoelertje erop doen.
Laptop koeling is standaard niet echt gigantisch dus ik ga ervan uit dat de CPU (Pentium M 1.5) makkelijk koel wordt gehouden door een klein en simpel blokje.
Als pomp wil ik gebruiken iets in de trend van:
http://shop.conrad.nl/Ver...res/Waterpomp/537454.html
of
http://shop.conrad.nl/Ver...res/Waterpomp/570265.html
Koper ga ik morgen op de kop proberen te tikken in de Gamma of andere Praxis, het idee is iig om meerder blokjes te maken (CPU, GPU, Bridge, voeding etc.) die elk klein zijn (geen id hoe ik ga weten wat de minimale grootte moet zijn!).
De blokjes wil ik bouwen op een dun laagje koper waarin ik vinnen zet, als het niet lukt misschien wel koperdraad erin steken.
Morgen als het goed gaat misschien eerste foto;s, maar ik heb tentames en werk dus wss zal het later worden.
Zou leuk zijn als Alexander B beetje vertelt hoe het bij hem staat