[WC] homemade waterblokken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 21:59
Kijk hier eens rond/meld je hier eens aan:
http://forums.procooling.com/vbb/forumdisplay.php?f=37

[ Voor 12% gewijzigd door Vandread op 16-06-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link, zal er zeker eens naar kijken. Eventuele resultaten zal ik hier ook eens posten (of in het Het grote post je WC systeem topic)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ga bij conrad en plaat koper bestellen, ik ben nog niet succesvol geweest om ergens anders koper te vinden..

ik ga wel voor een high-flow systeem, omdat mn pomp vrij veel flow heeft (maar ik weet niet prcies wat de drukhoogte is, maar hij sproeit meer dan een meter hoge fontein als je em gewoon in een bak water zet.. (dus de 'stilstaande druk' moet nog meer zijn?)

enneh, ik heb me ook geregistreerd op dat forum, maar het schijnt daar helaas ook een beetje een aflopende zaak te zijn, ze zijn allemaaal een beetje nouja, unhappy omdat "waterkoeling z'n magie kwijt is" "omdat iedereen minder warme cpu's in kleinere doosjes stopt, en luchtkoeling dus goedfkoper en betrouwbaarder is"..

voor mij zit er nog genoeg magie aan, en als ik die 30% overclock waar ik aan zit te denken echt lukt, dan ben ik zeer happy met mn waterkoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
En voor de 5e keer een lekkere schop van het topic.
Ik ben van plan om mijn eigen waterkoeling te bouwen, en ben vnavond langs praxis geweest. Helaas hadden ze dus echt vrijwel niks wat ik zocht....
Ik had de behulpzame man zovaak gevraagd naar verschillende koperen onderdelen dat hij dacht dat ik een Tap instalatie wou maken, lol!

Nouja, uiteindelijk naar huis gegaan met een multimeter, Taireps ;) , wat bouten en wat tape.
Thuis geprobeerd heatpipe te maken van plastic buisje (koperen hadden ze de onderdelen niet voor), maar dat lukte niet echt goed (smolt nogal snel). Dus toen maar met glazen buisje gedaan in de magnetron, werkt goed!!!!

Voor de nieuwschieriggen: glazen buisje in het geheel vullen met water en op de kop in een glas (met water) zetten. Geen lucht in het buisje!!!!!!! !!!!
Dan in de magnetron en 5minuten aan, openen en je ziet een prachtig buisje gevuld met waterdamp (ik zag zodra ik het deurtje opendeed zelfs de druk afnemen en het waterdamp 'krimpen'/condenseren, maar er blijft genoeg over).
ff op de kop houden, afsluiten en een tijdelijke heatpipe!!!

Maar goed, over de waterkoeling:
Ik heb 2e hands laptop gekocht, die ik ga slopen en in een plexiglas case ga zetten (lekker zagen). Aangezien ik dan toch bezig ben wil ik gelijk waterkoelertje erop doen.
Laptop koeling is standaard niet echt gigantisch dus ik ga ervan uit dat de CPU (Pentium M 1.5) makkelijk koel wordt gehouden door een klein en simpel blokje.

Als pomp wil ik gebruiken iets in de trend van:
http://shop.conrad.nl/Ver...res/Waterpomp/537454.html
of
http://shop.conrad.nl/Ver...res/Waterpomp/570265.html

Koper ga ik morgen op de kop proberen te tikken in de Gamma of andere Praxis, het idee is iig om meerder blokjes te maken (CPU, GPU, Bridge, voeding etc.) die elk klein zijn (geen id hoe ik ga weten wat de minimale grootte moet zijn!).
De blokjes wil ik bouwen op een dun laagje koper waarin ik vinnen zet, als het niet lukt misschien wel koperdraad erin steken.
Morgen als het goed gaat misschien eerste foto;s, maar ik heb tentames en werk dus wss zal het later worden.

Zou leuk zijn als Alexander B beetje vertelt hoe het bij hem staat :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dat soort pompen dumpen vaak VEEL warmte in het water..... koop een vijver/aquariumpomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:41:
Sorry voor de (enorme) schop, maar is er uiteindelijk daadwerkelijk iemand die het ook echt uitgevoerd heeft, en zo ja foto's/tips. Ik vind de prijs van waterkoeling namelijk erg hoog, dus ben begonnen om te kijken of het goedkoper kan.
Ik heb nu al plexiglas en een fonteinpomp gehaald, om zelf een pomp+reservoir te maken. Dit zal me waarschijnlijk zo'n 30 euro kosten, al er erg goedkoop dus dacht ik zo.
Om de prijs van het totale systeem nog verder omlaag te krijgen, wil ik eigenlijk ook zelf op de een of andere manier de blokjes gaan maken: 1 voor de CPU (C2D E6600), en 1 voor de videokaart (op moment 7900GT). Nu ben ik dus benieuwd of iemand hier uiteindelijk ook iets dergelijks gemaakt heeft, en wat het resultaat is geworden (zoals hierboven vermeldt: foto's e.d.).
Ik kan de blokken waarschijnlijk op school frezen, koper moet ik nog ff zoeken (ligt een ijzerhandel in de buurt, die zal zoiets wel hebben), en cnc-programma kan ik zelf ook schrijven.

Alvast bedankt voor de hulp (is jammer dat het resultaat van deze projecten vaak niet gepost worden)...
Ik heb vroeger ooit eens een eigen waterblok gemaakt voor mijn systeem. Dit werkte perfect! 'k heb alleen nergens meer foto's staan denk ik :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Vandread schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:58:
Dat soort pompen dumpen vaak VEEL warmte in het water..... koop een vijver/aquariumpomp.
hmz, maar die zijn zo duur :P
Ik denk dat watercooling toch overkill is op de Pentium M (welke 100graden mag worden, en zo rond de 80 loaded zal zijn).
Als het water 50graden is na de radiator (zelf maken) + pomp, dan kan de CPU dus nog voldoende warmte kwijt.
Ik krijg de laptop morgen of donderdag thuis, dus dan kijk ik naar de idle temps.

Het mooie aan die waterpompen vond ik dat ze niet groot zijn en makkelijk op te nemen in het stelsel. Ander pompen kosten gelijk veel geld :(

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Tuinpompen zijn ook nooit zo heel goed in extreem lang draaien, een eheim daarentegen is een betrouwbaar aparaat.
http://www.studentnoteboo...ct=viewProd&productId=793
Ja de link is heel wazig :S ik kom er via www.aquariumwinkel.com
Wat deze pomp zwakker is maakt hij goed in minder hittedump en betrouwbaarheid en waarschijnlijk ook stilheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Vandread schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:01:
Tuinpompen zijn ook nooit zo heel goed in extreem lang draaien, een eheim daarentegen is een betrouwbaar aparaat.
http://www.studentnoteboo...ct=viewProd&productId=793
Ja de link is heel wazig :S ik kom er via www.aquariumwinkel.com
Wat deze pomp zwakker is maakt hij goed in minder hittedump en betrouwbaarheid en waarschijnlijk ook stilheid.
lol, die website is een beetje een rotzooitje.. Ik klik op pompen in het menu en dan staat er bij Eheim 0 pompen. Dan klik ik op Eheim in het menu (ipv pompen) en dan staan er allemaal pompen...
Misschien wat MySQL les nodig ;)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Geen verstand van... dont care.... ik snap wel wat van waterkoeling, daar gaat dit topic ook over :+ (ja ik had dat ook al gezien) je kan ook op bv marktplaats kijken etc, Eheims zijn behoorlijk sterke aparaatjes en ze willen ook nog wel eens amper gebruikt zijn.
Nog goedkoper zijn de Hydor's, opzich ook wel prima.

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 26-06-2007 15:40 ]

Pagina: 1 2 Laatste