Puur wiskundig zo gekeken klopt dat wel, alleen je hebt altijd nog 10% crit kans per hit. Dan kan het voorkomen dat je met een 2h 20 dmg per hit wapen 2 x crit voor 40 dmg en dan klopt je verhouding al niet. Het gaat mij ook niet op de kans voor een crit, maar dat je met een 2h-er met hogere max weapon damage ook hogere crits doet en dus zo de kans hoger is dat je eigen DPS omhoog gaat. Op het Shaman forum hebben ze ook de procs van Windfury bestudeerd omdat men algemeen dacht dat daggers meer WF's procten en dus meer dmg zouden doen. Dat bleek uiteindelijk niet zo te zien, het lijkt alsof Blizzard een soort systeem heeft dat maar een aantal procs per tijdsspanne toelaat.Hydra schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:17:
[...]
Dat denken meer mensen, maar dat is complete onzin. Je hebt een bepaalde kans een crit te doen, en een crit doet een bepaald percentage extra damage. Ik zal het je ff voorrekenen:
Wapen A:
10 damage / hit
1.0 speed
10 dps
Wapen B:
20 damage / hit
2.0 speed
10 dps
Als we uitgaan van een crit met 10% kans, die 100% extra damage doet, doen beide wapens over time precies evenveel damage. We gaan voor 't gemak even uit van 20 seconden battle.
Wapen A:
20 seconden / 1.0 speed = 20 meppen. 18 normaal en 2 crits = 18 * 10 + 2 * 20 = 220 damage.
Wapen A:
20 seconden / 2.0 speed = 10 meppen. 9 normaal en 1 crit = 9 * 20 + 1 * 40 = 220 damage.
Het enige wat belangrijk is is dps.
Daar tegenover staat inderdaad WEL dat het weinig uitmaakt wat voor wapen je gebruikt. 2h doet meer damage per hit maar je slaat trager met uieindelijk resultaat dat je enemy sneller dood is maar jou ook meer damage kan doen (geen shield, dus minder armour). Met een 1h-er ben je wat veiliger maar duurt het langer.
Bovenstaande gaat dan uit van Shammies die Windfury gebruiken hoor, maar ik denk dat het voor de meeste procs en hitchances geldt.