Wat is WoW toch een fantastisch spel, denk je dat je een goede avond spelen hebt gehad, dan heb je de volgende dag nog een betere ! Ik was in Redridge aan het questen, en had de meeste quests in stonewatch keep voltooid, behalve de boss daarbinnen.
Dus eerst vorm ik een groepje met twee anderen, twee paladins, en we proberen ons naar binnen te werken. Er zijn meerdere groepen bezig, dus we helpen die en vechten onszelf door de keep heen, nogal simpel halen we 'main' kamer en gaan daar het gevecht met de boss aan. Hij is nogal lastig leek het, zelfs met de 3 groepen [ofzo] met daarin characters tussen de 25 en 32.
De eerste groep krijgt ook de eerste tag, en we killen hem, wel gingen er wat mensen dood door zijn draakje en gladiator guards, maar ze overleefden en we gingen campen voor de volgende kill. We maakten afspraken dat elk team om de beurt de 1e tag zou nemen, en de anderen gingen helpen. Het wachten duurde eindeloos tot er plots een losse priest naar binnen liep met 2 Orcs achter zich aan.. en nog een.. en nog meer Orcs ! Toen respawnde natuurlijk OOK nog de boss.. Volgens mij waren er in het eind zeker iets van 12 Orcs daar, het was alsof de goden van Warcraft ons daar niet wilden hebben, natuurlijk werden we ook allemaal afgeslacht.
Na wat moeite om iedereen weer te reviven regroupen we even buiten het kasteel, waar we een priest en mage vinden die door hun team voor dood zijn achtergelaten nadat ze het hoofd van de Orc hadden geclaimd. We teamen met ze op, en gaan beginnen met het uitschakelen van de Orcs.
Het kasteel was nu aardig leeg van andere players, dus geen last van de normaal o zo vervelende adds die anderen naar je toe trekken in de hoop dat je ze kan redden [het zijn Elite monsters, dus aggro-en ze je zelfs als ze terugrennen nadat hun vorige doelwit was gevlucht, of als je in de weg staat tijdens het achtervolgen] We gaan de keep in en verslaan de eerste guards, maar al snel krijgen we in de volgende gang iets van vijf Orcs over ons heen. Ik stuur mijn pet naar voren en laat hem tanken, de andere Orcs nemen de paladins op zich met hun aggro seal, alle orcs tag ik even met een scorpion sting en wat debuffs, en we weten deze eerste aardige veldslag te winnen ! goed getimede heals, de mage en priest weten hoe ze de aggro op een laag pitje kunnen houden, en de paladins bouwen er weer erg veel van op waardoor een full heal van de priest niet in een keer hem tot een doelwit maakt.
We doen hetzelfde bij de boss, een van de paladins tanks hem, terwijl de rest snel de shadowcaster [dat banishment is erg irritant] en andere guards uitschakelt. Mages en Priests worden gered door blessings of protection, mijn pet taunt vijanden weg van ze, judgement of justice maakt dat de Orcs niet vluchten [of anders komen ze sowieso niet ver door concussion shot] Na echt een gigantisch gevecht hebben we gewonnen en kunnen we mooi onze reward ophalen [40 silver, tja het was wel meer waard volgens mij, voor het andere wanted quest in het kasteel kon je nog wel aardige items krijgen als je een warrior of paladin was]
Als we het de eerste keer gehaald was zou het helemaal geen gevoel van voldoening geven, maar dit was echt fantastich, een team wat erg goed samenspeelde, wist wat ze deed, en goed op elkaar let komt veel verder dan een paar veel hogere levels [misschien zelfs twee groepen] dit gewoon maar wat rondrennen en proberen te killen.
Binnenkort zal ik vast wel weer een nog betere ervaring hebben in WoW maar voor nu staat dit weer erg hoog op mijn lijst [natuurlijk blijven de gevechten in instances ook fantastisch, of de PvP raids]
Anyway, was gewoon iets om te delen met jullie
Over looting, daar kan ik me ook erg aan storen, players die rollen voor items die ze helemaal niet nodig hebben, en bijvoorbeeld bind on pickup zijn. Als ik in een groep ben pass ik meestal voor alles waar ik niks aan heb, maar ik was in de deadmines met een groep die echt overal voor ging rollen. Eerst was ik nog wel sociaal en dacht : dat gaat wel over als we een goed item vinden, maar nee we vonden een aantal erg mooie leather items die ik goed had kunnen gebruiken, maar nee hoor iedereen ging er voor rollen. Bij VanCleef gingen zelfs twee van de gasten looten voor we zijn rogue guards uitgeschakeld hadden. Voor de rest hadden ze ook niet gehoord dat je moest rollen voor kisten, zeker in instances, en na een cynische opmerking dacht ik wel dat ze het hadden begrepen, maar er veranderde natuurlijk niks, altijd maar weer dat dobbelsteentje klikken.
Ik snap het ook niet, rollen voor items die bind on pickup zijn en die je niet kan gebruiken.. je kan het niet geven aan een guildmember of vriend, alleen verkopen ! en vaak leveren die items echt niet zo veel geld op..
[
Voor 14% gewijzigd door
agentorangina op 18-02-2005 10:11
]