Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:52:
ik ben al heel lang aan het zoeken, maar kan niets vinden..

als ik probeer mn 6230 te syncen met outlook 2003 (in win xp sp2) krijg ik deze fout: 'De SyncML-client heeft niet gereageerd'. mn telefoon staat in het begin scherm met de toetsblokkering uit en er is een bt verbinding die werkt.

heb al geprobeert mn pc en tel te rebooten, helpt niet.
als ik pc suite uninstall en weer install lukt syncen steeds 1 keer, daarna weer de fout. zowel in 5.8 als in 6.41.

ik heb firmware 3.15 (maart 2004)

heeft iemand een id??
Dat heb ik ook gehad, moet je even instellen wat gesynchroniseerd mag worden. Dat doe je in 7-6-2-2-2

Tenminste, dat was bij mij het probleem geloof ik. Als je op internet anders zoekt op de engelse verwoording van de foutmelding kom je ook de plaats tegen waar ik de oplossing gevonden heb. Sorry dat ik zo vaag ben er over maar ik weet het ook niet 100% precies meer.

Sowieso is een nieuwere firmware versie geen overbodige luxe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-08 09:27
Ok, keb net m'n telefoon met fw3.15 laten upgraden.

Ik dacht nu zal de nieuwste versie 5.26 er wel opkomen, dus ik checken...
En wat tref ik:
v05.35
03-02-2005 >:)

Ik heb mn upgrade gedaan bij: Teunis Telecom in Rijssen. Nixz geen gezeur en in 15 min ben je weer weg. Ze hebben zelfs nog ff mn telefoon weer helemaal stof vrij geblazen. Wat een service :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Vince22 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:51:
Hey mensen :) Vraagje over de camera van de 6230.. Ik heb als ik 's avonds m'n camera aanzet dat de foto's er superbrak uitzien. Heb op mijn schermpje allemaal lijnen van boven naar beneden lopen, en als er weinig licht is, krijg ik ook echt helemaal niks op mn scherm te zien. 2 vrienden van me hebben dit probleem niet en hebben 's avonds zelfs perfecte foto's (voor een foon dan).Maar als je mijn foto's 's avonds ziet ga je echt huilen...Een vriendin van me heeft precies hetzelfde probleem als dit.
Kan iemand van jullie me aub helpen? Nokia center zit hier in de buurt, dus als ik daar naartoe moet, moet het maar, maar los het natuurlijk liever zelf op.
Thanks alvast.
De telefoon van m'n pa heeft dit ook! We hebben allebei een 6230. Ik heb de mijne al bijna een jaar, hij heeft die van hem net (hij heeft de t-mobile variant).
Zie hieronder 2 voorbeeld foto's. Dit is 's avonds, dus met relatief ongunstig licht. Boven de mijne, onder die van hem.
Afbeeldingslocatie: http://www.iammetal.nl/troep/mijne.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.iammetal.nl/troep/pa.jpg

Tijdens het maken van een foto zie je bij hem inderdaad allemaal vage lijnen (horizontaal). Bij mij niet. Ik dacht eerst dat ie zo handig was geweest een plasticje over de lens te laten zitten oid, maar dat was dus niet zo.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik draai sinds kort 5.25, maar nog steeds vage problemen met ontvangst.
Zeeeer regelmatig krijgen mensen die me proberen te bellen gewoon voicemail, terwijl ik gewoon volle ontvangst heb. Wat blijkt nu, regelmatig valt de hele ontvangst weg, om een halve minuut tot een minuut later weer vol terug te springen, zonder dat de telefoon verplaatst is.
En dat is dus zwaar kl*te zeg. Het is een leuk ding, maar tot nu toe de slechtste Nokia die ik ooit heb gehad, en ik heb er al heel wat versleten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ultrasub, dit klinkt als T-Mobile. Heb deze klachten ook een tijdje gehad, destijds had ik een Samsung E600, nu heb ik een Nokia 6230 en heb ik deze klachten juist niet meer. Moeilijk te zeggen of dit nou aan je foon ligt of aan je provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:55:
@Ultrasub, dit klinkt als T-Mobile. Heb deze klachten ook een tijdje gehad, destijds had ik een Samsung E600, nu heb ik een Nokia 6230 en heb ik deze klachten juist niet meer. Moeilijk te zeggen of dit nou aan je foon ligt of aan je provider...
Er zijn echt heel veel mensen met problemen met Samsung clamshell foontjes, voornamelijk software en bereik problemen. Ik heb zoveel mensen teruggehad met een E600 en ook de 800, echt niet normaal meer. Hoop dat Samsung hier wat aan doet op de korte termijn, want zo gaat iedereen over naar Nokia :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 23:08
Is het bij anderer mensen ook opgevallen dat sinds de upgrade naar 5.24/5.26 firmware de standby tijd aanzienlijk verlengd is ? Vroeger (3.15) moest ik zowat alle avonden mijn telefoon aan de lader hangen nu kan gemakkelijk 3 dagen verder zonder bij te laden !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:55:
Um.. ja.. tis idd T-Mobile ;)
Ik heb net via Ebay een schermpje gekocht voor mijn kapotte oude 6100. Schermpje vervangen, SIM daar in stoppen, en kijken of het probleem daar ook optreedt. Dan lijkt het me vrij makkelijk uit te sluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag:
Mijn vader heeft al zijn hele leven een Nokia (5110) gehad. Hij gebruikte altijd het melodietje ''That's it" als beltoon. Nu heeft hij een nieuwe telefoon (Nokia 6230) omdat zijn oude kapot was gegaan. Omdat hij een beetje dement aan het worden is heeft hij het liefst zijn oude melodietje weer terug, zodat hij meteen weet dat ie gebeld wordt..weet iemand of en zo ja waar ik het deuntje kan vinden, om hem later via bluetooth/infrarood op zijn telefoon te zetten?

Ps: ik heb al op google etc. gezocht, maar daar kon ik het antwoord niet vinden. Ik ben zelf niet echt met beltonen enzo bezig, dus weet niet goed waar ik moet zoeken. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
BVD..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn 6230 begint aardig brak te worden:

- Smsjes komen soms helemaal niet aan
- Het "nieuw sms" logo blijft staan ook al heb ik alle berichten in m'n inbox al bekeken, gaat pas weg als ik door de hele lijst van berichten ben heen gescrollt

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:10:
Ik heb een vraag:
Mijn vader heeft al zijn hele leven een Nokia (5110) gehad. Hij gebruikte altijd het melodietje ''That's it" als beltoon. Nu heeft hij een nieuwe telefoon (Nokia 6230) omdat zijn oude kapot was gegaan. Omdat hij een beetje dement aan het worden is heeft hij het liefst zijn oude melodietje weer terug, zodat hij meteen weet dat ie gebeld wordt..weet iemand of en zo ja waar ik het deuntje kan vinden, om hem later via bluetooth/infrarood op zijn telefoon te zetten?

Ps: ik heb al op google etc. gezocht, maar daar kon ik het antwoord niet vinden. Ik ben zelf niet echt met beltonen enzo bezig, dus weet niet goed waar ik moet zoeken. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
BVD..
Gewoon een idee, ik weet niet of het goed is... Maak een midibestandje dat precies klinkt als zn ringtone... Of neem het op :p Volgens mij kun je hem dan ook als ringtone gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Weet niemand een oplossing voor het fotoprobleem van hierboven?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Laatst online: 00:07
Ik heb sinds vandaag een 512MB Transcend RS-MMC (Reduced Size) erin zitten en die werkt perfect onder 4.28. Hij geeft aan dat de kaart 490 MB is.

Misschien ga ik binnenkort de firmware updaten, dan zou hij waarschijnlijk de 512MB moeten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Weet iemand een nokia center Die wil op zaterdagen upgraded want ik was een keer in den haag met me vriendin en had papieren bij me en die zei dat ik hem pas volgende week kon ophalen :( dat duurt mij echter te lang want zo vaak kom k daar neit :P

Heb nu software versie 3.15, min telefoon knalt redelijk tot vaak uit als ik mp3's afspeelt :(

[ Voor 17% gewijzigd door Meneer iCy op 25-03-2005 16:07 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 15:40

MarcoKL

That's a huge b*tch!

iCeWiRe schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:02:
Weet iemand een nokia center Die wil op zaterdagen upgraded want ik was een keer in den haag met me vriendin en had papieren bij me en die zei dat ik hem pas volgende week kon ophalen :( dat duurt mij echter te lang want zo vaak kom k daar neit :P

Heb nu software versie 3.15, min telefoon knalt redelijk tot vaak uit als ik mp3's afspeelt :(
Ik doe het meestal in spijkenisse dat is in rotterdam, maar denk dat het beetje ver rijden is voor jouw :+

Ik vind het wel erg dat er een groot verschil zit in foto kwaliteit van sommige toestellen, ik ken iemand die heeft ook die wazige kwaliteti, maar dat is niet die T-mobile variant.. dus waar zou het aan kunnen legge, misschien 1 verkeerde levering van meneer nokia? :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gloeiende godvergemese!
Vandaag een 1GB MMC'tje gehaald van TakeMS. Ik frot dat ding in m'n gsm, "kaartgrootte 159,9MB." Prima, zal wel aan de firmware liggen (4.28) want in m'n pda ziet ie netjes 1GB. Van de week maar ff bij een service point langs voor de nieuwste versie.
Ik denk ik ga toch vast wat muziek op 't kaartje zetten, eens kijken of dat een beetje werkt. Herkent verdomme m'n (el cheapo) kaartlezer dat kaartje helemaal niet! :( :( Hij ziet niet eens dat er een kaartje in zit, terwijl dat bij de standaard 32MB MMC en m'n SD-kaartjes geen enkel probleem is. Mot ik morgen weer naar de MediaMarkt voor een andere kaartlezer... :(

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Als de telefoon hem maar herkend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Mja, daar ga ik toch van uit, na de fw-upgrade dan. Alleen heb ik niet zo'n zin om een gig aan mp3 via infrarood over te zetten... :Z

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Brabo-Joossie schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:30:
Mja, daar ga ik toch van uit, na de fw-upgrade dan. Alleen heb ik niet zo'n zin om een gig aan mp3 via infrarood over te zetten... :Z
Datakabel voor paar euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hm, goed punt... Is natuurlijk altijd goedkoper dan een nieuwe kaartlezer (die verder eigenlijk prima werkt). Ik ga eens zoeken, thnx!

Edit:
Shite, die dingen zijn toch gauw een euro of 15. Dan toch morgen maar ff naar de MM...

[ Voor 27% gewijzigd door Bra-Jo op 25-03-2005 20:40 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricardo87 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:44:
Ik heb sinds vandaag een 512MB Transcend RS-MMC (Reduced Size) erin zitten en die werkt perfect onder 4.28. Hij geeft aan dat de kaart 490 MB is.

Misschien ga ik binnenkort de firmware updaten, dan zou hij waarschijnlijk de 512MB moeten zien :)
Ik heb de software 5.24 en van mijn 512 kaartje ziet hij 489,2 MB, ik denk dat dit normaal is want volgens mij is het al meerdere malen in het topic voorbij gekomen dat je altijd net iets minder geheugen hebt dan op de kaart staat.

Maar voor zo'n rs-mmc heb je ook een omzetter nodig, is die niet te dik voor onder de batterij?
blijkbaar niet maar dat dacht ik wel, zelf nog ff getwijfeld of ik een rs-mmc zou kopen, had ik dus net zo goed kunnen doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
is die niet te dik voor onder de batterij?
Als die omzetter dikker zou zijn dan een normale MMC, dan zou i toch ook niet in een cardreader oid kunne. Wat zou je dan aan zo'n omzetter hebben :9 Maar goed...

[ Voor 3% gewijzigd door MaPzel op 26-03-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:09:
[...]

Ik heb de software 5.24 en van mijn 512 kaartje ziet hij 489,2 MB, ik denk dat dit normaal is want volgens mij is het al meerdere malen in het topic voorbij gekomen dat je altijd net iets minder geheugen hebt dan op de kaart staat.

Maar voor zo'n rs-mmc heb je ook een omzetter nodig, is die niet te dik voor onder de batterij?
blijkbaar niet maar dat dacht ik wel, zelf nog ff getwijfeld of ik een rs-mmc zou kopen, had ik dus net zo goed kunnen doen :X
Afbeeldingslocatie: http://prohardver.hu/pics/newsx/2004-06/rs-mmc.jpg

Dat kaartje heb ik (in 512mb), de "omzetter" klikt in een gleufje in het kaartje en is precies even dik. Het RS kaartje + omzetter is dus een standaard MMC kaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webxorcist
  • Laatst online: 12-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:09:
[...]

Je heb iets minder geheugen omdat de FAT er ook nog op moet. Hoe meer geheugen, hoe groter de FAT.

Real men use Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

offtopic:
Wat is nou eigenlijk het nut van zo'n RS-MMC kaartje?
Het is toch gewoon hetzelfde maar kleiner?
Ik zie het nu daar dus echt _niet_ van aangezien alle apparaten voor een normale MMC kaart gemaakt zijn.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nut van RS MMC is dat het later in andere type apparaten gebruikt kan worden. Een aan tal GSM's heeft al een RS MMC slot. Naar mijn mening moet het steeds komen met nieuwe typen geheugenkaarten maar eens ophouden hoor. Je blijft op den duur telkens nieuwe kaarten kopen.

PS Topic lijkt wel langzamerhand dood te bloeden. Volg het vanaf het begin, maar de vaart met nieuwe posts en ontwikkelingen is er nu wel zo'n beetje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:44:
Ik ben zelf ook bezig geweest met de headset mod en kwam er achter dat de electronica in de headset dus een bepaald signaal schakelt zodat de telefoon in stereo mode gaat staan.

Merkte dit doordat ik eerst alleen een pop poort connector had gebruikt en daar 2 cinch pluggen aan had gezet. Op deze manier zag ik dus duidelijk op mijn mengpaneel dat links en rechts niet gelijk waren. Dus heb hier flink mee lopen rommelen om het goed te krijgen. Wat dus op die manier niet lukte. Nu heb ik dus ook mijn originele headset gemod. D.m.v. een Jack aansluiting er op te zetten.
En toen waren links en rechts wel gelijk.

Ook bleek hier uit duidelijk dat het radio signaal ook anders aangeboden wordt door de telefoon dan het MP3 signaal. Altijd handig te weten voor de andere headset modders.
Dit heb ik ook gemerkt, zie eerder post. Alleen met een vieraderig aansluiting kan je een volledig stereo signaal overbrengen, omdat de telefoon zowel de plussen als de minenn moduleert voor je dopjes, en niet alleen de plussen met een constante nuldraad, zoals normaal is. Dit heeft dus tot gevolg dat als je een drie-aderige jack aansluiting maakt, je maar een gedeeltelijk stereo signaal doorkrijgt. J e moet immers of de beide minnen of de beide plussen doorlussen.
Dit heeft overigens niks te maken met de elektronica in de headset, die is alleen voor de microfoon of het knopje op de headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu Nokia PC Suite. Alleen als ik bij Nokia Connection Manager probeer een verbinding tot stand te brengen gaat het helemaal mis :s.

Het wachtwoord gaat allemaal goed... Maar daarna geeft de pc aan: Kan de telefoon niet verifiëren.

Wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die last hebben van toetsen die niet werken? Ik heb mijn 6230 vanaf juli 2004 maar de toets wissen *dus die rechtsbovenin* reageert alleen bij heel hard drukken :(

Samenvatting:

Al wel 8 keer telefoon helemaal opgehaald en stof moeten verwijderen.
telefoon is 1 keer weggeweest voor 2 weken
en 2 keer een software update.

:(

Erg jammer dit, neemt niet weg dat het een goed toestel is met veel mogelijkheden maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Had idd ook dat de toetsen rechts- en linksboven niet werkten. Toen weggebracht voor software update en even aangegeven dat die toetsen niet lekker werkten. Bleek gewoon hoop stof onder te zitten. Is daar schoongemaakt en hij werkt weer picobello. Volgende keer dat ik dat heb dus zelf maar even de schroevendraaier erbij pakken.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
...er zijn ook hoesjes voor de 6230 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upquark schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:13:
...er zijn ook hoesjes voor de 6230 ;)
En die verkoop jij zeker...
HOESJES ZIJN LELIJK
en daar ga ik mijn telefoon dus niet instoppen. Dat is net zoiets als het beschermingsfolie er op laten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:55:
[...]

En die verkoop jij zeker...
HOESJES ZIJN LELIJK
en daar ga ik mijn telefoon dus niet instoppen. Dat is net zoiets als het beschermingsfolie er op laten zitten...
Iets minder heftig mag ook wel.

Nee, ik verkoop geen hoesjes, maar mijn mening is dat, als je zuinig bent op je telefoon, je 'm in een hoesje doet. M.i. de oplossing tegen stof, krassen etc. En dat het er misschien wat minder uitziet: het gaat toch uiteindelijk om de functionaliteit, en niet om het uiterlijk? Affijn, iedereen moet het natuurlijk zelf weten :).

[ Voor 10% gewijzigd door Upquark op 28-03-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upquark schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:19:
[...]

Iets minder heftig mag ook wel.

Nee, ik verkoop geen hoesjes, maar mijn mening is dat, als je zuinig bent op je telefoon, je 'm in een hoesje doet. M.i. de oplossing tegen stof, krassen etc. Het gaat toch uiteindelijk om de functionaliteit, en niet om het uiterlijk? Affijn, iedereen moet het natuurlijk zelf weten :).
Maar hij heeft wel gelijk; dan kunnen ze net zo goed allemaal lelijke telefoons gaan ontwerpen want dat zie je toch niet terug als er zo'n lelijk bouwvakkershoesje overheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo weet iemand of je default download map in je mmc kaart kan zetten?

dus dat als je iets downloadt met bluetooth dat het in je mmc kaart terechtkomt? want nu komt het meteen in je telefoongeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:41:

dus dat als je iets downloadt met bluetooth dat het in je mmc kaart terechtkomt? want nu komt het meteen in je telefoongeheugen.
Ik weet niet welke firmware je hebt? (*#0000#) maar bij mijn 6230 kun je netjes de map selecteren waar je je ontvangen bestanden wilt opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v5.24

hoe doe je dat kan je het heel kort uitleggen plz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb ook het probleem met de foto's
ik heb de t-mobile versie met sim-lock.
buiten overdag maakt ie echt perfecte foto's (echt heel mooi)
maar binnen is het hopeloos. heel veel ruis en horizontale balken.
ik heb versie 5.24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:46:
v5.24

Wil ik ook weten, bij fw 3.15 kreeg ik keurig bericht als ik vanaf de computer een bestand verzonden had dat ik een bestand had ontvangen (hetzelfde bericht als van telefoon naar telefoon) en nou (fw 5.24) zet hij ze gewoon in de galerij, kan ik ze alsnog allemaal naar de juiste map verplaatsen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022

damasterman

student TU/e;

hey jongens

wie weet waar je voor een goede prijs een zilveren origineel keypad kunt krijgen voor dit fijne toestel!

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Ric0chet schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:19:
<quote>
Twanzel schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:09:
[...]

blijkbaar niet maar dat dacht ik wel, zelf nog ff getwijfeld of ik een rs-mmc zou kopen, had ik dus net zo goed kunnen doen
</quote>

Je heb iets minder geheugen omdat de FAT er ook nog op moet. Hoe meer geheugen, hoe groter de FAT.
Ik denk dat met het FAT wel rekening wordt gehouden bij de opgave van de bruikbare ruimte en dat je je plaats kwijt bent aan de omrekening 1000 <-> 1024 zoals dit met alle schijven nog is geweest. Tenzij, ik het al jaren niet in heb willen zien dat de gegevens voor de FAT 24 bit voor iedere 1000 bits gegevens is :P
Bah, mijn geheugen af en toe; ik heb nota bene zelf nog een bestandssysteem moeten ontwerpen op school ooit :?
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:46:
v5.24

Door zelf te proberen is misschien de lastigste weg voor je...
Heb je de PC suite geinstalleerd?
MaPzel schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:01:
Ok, keb net m'n telefoon met fw3.15 laten upgraden.

Ik dacht nu zal de nieuwste versie 5.26 er wel opkomen, dus ik checken...
En wat tref ik:
v05.35
03-02-2005 >:)

Ik heb mn upgrade gedaan bij: Teunis Telecom in Rijssen. Nixz geen gezeur en in 15 min ben je weer weg. Ze hebben zelfs nog ff mn telefoon weer helemaal stof vrij geblazen. Wat een service :D
Ja, Service, of je telefoon was gewoon zooo smerig. Dan maakten wij ze ook schoon voordat we er de nieuwste firmware op zette. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:43:
[...]

Ik weet niet welke firmware je hebt? (*#0000#) maar bij mijn 6230 kun je netjes de map selecteren waar je je ontvangen bestanden wilt opslaan.
Eigenlijk heb ik deze vraag ook. Heb firmware 5.26 en applicaties (games vooral) zet ik met infrarood en PC Suite over op m'n foon. Als ik dit met Application Installer doe, dan komt het gewoon onder 'Verzameling' te staan in het telefoongeheugen. Kan ik die spellen ook gewoon met het menu 'Bestanden overbrengen' in de PC Suite overzetten op m'n foon? En dan op de MMC? Ik wil namelijk ook het telefoongeheugen een beetje ontlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Nu online
Vervolg op camera probleem....

Net even met Teunis Automotive gebeld (Nokia servicepoint) en hadden nog nooit van dit probleem gehoord. Mocht ik er wat aan willen laten doen dan moest ik de telefoon iig op laten sturen naar Nokia... Maar heb al slechte ervaringen met Nokia van eerdere telefoons... Heb nog niet geprobeerd om naar software versie 5.35 te gaan. Heb nu trouwens 5.24.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
damasterman schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 01:52:
hey jongens

wie weet waar je voor een goede prijs een zilveren origineel keypad kunt krijgen voor dit fijne toestel!

groeten
Keymat silver... origineel nokia. € 6,95 excl. BTW bij ons.

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 20:36

_Christiaan_

Master of SOG

Ik zou ook erg graag willen weten hoe je zo'n default map kan selecteren. Als ik bijvoorbeeld een mp3'tje van 6 mb van m'n vriend via bluetooth wil overzetten, lukt dat niet omdat m'n telefoongeheugen te klein is.

Ik heb overigens firmware versie 4.44.

[ Voor 13% gewijzigd door _Christiaan_ op 29-03-2005 17:34 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RwD schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 07:01:
[...]

[...]
Door zelf te proberen is misschien de lastigste weg voor je...
Heb je de PC suite geinstalleerd?

[...]
)
denk je dat ik het niet geprobeerd heb?

zoals al enkele al aangaven, als ik met bluetooth iets overzet bv een mp3 komt dat automatich in de standaard map

je kunt daarom niet een mp3 groter dan 5 mb ofzo overzetten via bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:38:
[...]

denk je dat ik het niet geprobeerd heb?

zoals al enkele al aangaven, als ik met bluetooth iets overzet bv een mp3 komt dat automatich in de standaard map

je kunt daarom niet een mp3 groter dan 5 mb ofzo overzetten via bluetooth
Als ik een afbeelding van mn pc naar de 6230 overbreng dan vraagt ie netjes waar ik het wil opslaan. En inderdaad, daarvoor heb je hem natuurlijk al ontvangen maar waar precies in welk geheugen het dan aanwezig is weet ik ook niet.

We hebben het dan over versie 5.24

Ik heb nog iets anders "ontdekt"

Met 1 toets van profiel wisselen.

Kies met de aan/uit toets een profiel en houd diezelfde toets lang ingedrukt om het profiel te selecteren. Je toestel gaat dus niet uit zoals je zou verwachten maar kiest het geselecteerde profiel

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:42:

Kies met de aan/uit toets een profiel en houd diezelfde toets lang ingedrukt om het profiel te selecteren. Je toestel gaat dus niet uit zoals je zou verwachten maar kiest het geselecteerde profiel
WOW wat een uitvinding!!! Super!!! :+

Is dit je eerste nokia? Dit bestaat al een tijdje hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:42:
[...]

Als ik een afbeelding van mn pc naar de 6230 overbreng dan vraagt ie netjes waar ik het wil opslaan. En inderdaad, daarvoor heb je hem natuurlijk al ontvangen maar waar precies in welk geheugen het dan aanwezig is weet ik ook niet.

We hebben het dan over versie 5.24

Dit kan ook met de oudere telefoons.. paar keer op de aan/uit knop drukken totdat je de gewenste profiel hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
Ja, Service, of je telefoon was gewoon zooo smerig. Dan maakten wij ze ook schoon voordat we er de nieuwste firmware op zette. ;)
Of deze telefoon is gewoon een stofzuiger! Ik maak hem namelijk vrijwel altijd 1x p/week schoon! Hoppa met compressor er over heen }) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Laatst online: 14-09 09:18
Ik kan prima surfen met mijn 6230 icm Telfort

Echter als ik de webmail van @home wil openen: https://webmail.home.nl

dan krijg ik de melding: "beveiligde verbinding niet beschikbaar"

Ik heb in mijn instellingen wel gekozen voor toestaan van certificaten.

Idee wat dit kan zijn? Is dit de secure page van @home specifiek? Iemand die die pagina ff wil checken? Kan zou gauw ff geen andere https site bedenken die ik met mijn 6230 kan bezoeken.

(Op Google is weinig te vind met als zoektermen: nokia 6230 beveiligde verbinding niet beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:32

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

trekker22 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 01:50:

Idee wat dit kan zijn? Is dit de secure page van @home specifiek? Iemand die die pagina ff wil checken? Kan zou gauw ff geen andere https site bedenken die ik met mijn 6230 kan bezoeken.

(Op Google is weinig te vind met als zoektermen: nokia 6230 beveiligde verbinding niet beschikbaar)
Weinig providers staan pop retreival van mail met een GSM toe (XS4ALL bv wel).
Heeft te maken met het al dan niet secure inloggen (SSL) en het feit dat een gsm-mail aanvraag geen IP adres meestuurd.
HTTPS pagina's is al helemaal teveel van het goede voor een gsm telefoon... :9

[ Voor 6% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 30-03-2005 07:38 ]

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Ben sinds gisteren ook eigenaar van dit geweldige toestel.
Tot nu toe bevalt hij me heel goed. Alleen een vraagje.

Omdat ik nog niet thuis ben geweest, heb ik via de laptop van m'n schoonvader en m'n digitale camera wat mp3's op de standaard MMC gezet. Alles doet het perfect. Toen heb ik een aantal nummers op de telefoon gewist en een paar andere nummers via infrarood naar de telefoon gezonden. Hij zend ze gewoon goed en ik kan ze opslaan. Maar als ik in de MediaPlayer of de Galerij een van deze nummers selecteer speelt hij deze niet af en springt hij naar een nummer dat ik er via de digicam op heb gezet.

Werkt dit zo niet rechtstreeks via de infrarood poort en moet ik PC Suite hier persé voor gebruiken?

Verder een geweldig toestel, de beste optie?? Dat de wekker ook afgaat als de telefoon op stil staat ja ik weet dat alle nokia's dit hebben, maar de Samsung A800 die ik de afgelopen twee jaar heb gehad had dit niet. Met als leuk gevolg dat je midden in de nacht wakker wordt gebeld door wat vrienden die de volgende niet hoeven te werken. :(

Edit: Nog ff een vraagje. Als ik jpg foto's van mijn digicam (1024xnogwat) op mijn MMC zet ziet de nokia (640xnogwat volgens mij) ze dan en verkleind hij deze??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:58:
[...]

WOW wat een uitvinding!!! Super!!! :+

Is dit je eerste nokia? Dit bestaat al een tijdje hoor :P
Nooit geweten eigenlijk, altijd netjes aan uit toets gebruikt + Ok toets zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedkope radiowekkers kunnen het al: tijd synchroniseren met een willekeurige atoomklok.

Is er op de 6230 ook zoiets mogelijk ? Ergens een ntp-servertje instellen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:22:
Goedkope radiowekkers kunnen het al: tijd synchroniseren met een willekeurige atoomklok.

Is er op de 6230 ook zoiets mogelijk ? Ergens een ntp-servertje instellen bijvoorbeeld.
Wanneer je hebt aanstaan dat de tijd automatisch moeten worden aangepast, past hij de tijd aan wanneer je verbonden bent met wap... gprs...

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 08:40:
[...]

Nooit geweten eigenlijk, altijd netjes aan uit toets gebruikt + Ok toets zeg maar.
Ik heb mn profielen in mn favorieten staan. En dan is het favorieten toets -> 5 t/m 9 -> ok. Vind ik wel zo makkelijk en snel :) Als ik er helemaal door heen moet gaan bladeren ben ik meer toetsaanslagen kwijt. Kan ook met uit toets -> cijfer -> ok/uit maar als je dan per ongeluk op 1 drukt gaat je telefoon uit en das nou ook weer niet de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Vince22 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:12:
[...]

Vervolg op camera probleem....

Net even met Teunis Automotive gebeld (Nokia servicepoint) en hadden nog nooit van dit probleem gehoord. Mocht ik er wat aan willen laten doen dan moest ik de telefoon iig op laten sturen naar Nokia... Maar heb al slechte ervaringen met Nokia van eerdere telefoons... Heb nog niet geprobeerd om naar software versie 5.35 te gaan. Heb nu trouwens 5.24.
Ik heb met pasen die van m'n pa nog eens vergeleken met de mijne en daarbij eens goed naar de lens gekeken. Hoewel die lens natuurlijk vrij klein is, kan je duidelijk zien dat de lens in mijn geval een zwart puntje is (goed) en bij m'n pa een blauw puntje (slecht?). Dus dan lijkt software niet te helpen, er zit waarschijnlijk gewoon een verrotte lens in.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

JaymzHetfield schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:01:
[...]

Ik heb met pasen die van m'n pa nog eens vergeleken met de mijne en daarbij eens goed naar de lens gekeken. Hoewel die lens natuurlijk vrij klein is, kan je duidelijk zien dat de lens in mijn geval een zwart puntje is (goed) en bij m'n pa een blauw puntje (slecht?). Dus dan lijkt software niet te helpen, er zit waarschijnlijk gewoon een verrotte lens in.
Ik zal van de week es kijke bij de telefoon van een maat van me, die heeft ook crappy nacht foto's.. zoals ik al dacht een slechte release zat er tussen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet meer nodig.

Volgende vraag:

Ik heb gisteren een Bluetooth headset bij de Lidl gekocht voor 34,95 euro. Hij werkt goed. Ik kan bellen, gebeld worden, allemaal geen probleem. Wat is zou willen is dat de telefoon de headset automatisch herkend als ik deze aanzet. Nu moet ik de headset aanzetten, de headset op de telefoon selecteren en dan op verbinden drukken.

Ik heb bij de headset de optie automatisch verbinden zonder bevestigen al aanstaan, maar nog moet ik handmatig verbinden en elke keer een pincode (0000) invoeren. Dan vindt hij hem wel snel. Doe ik iets verkeerd of ligt dit aan de headset? Zou een Nokia Service Point me hiermee willen (en kunnen) helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 23-05 19:48
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 07:40:
[...]

Is niet meer nodig.

Volgende vraag:

Ik heb gisteren een Bluetooth headset bij de Lidl gekocht voor 34,95 euro. Hij werkt goed. Ik kan bellen, gebeld worden, allemaal geen probleem. Wat is zou willen is dat de telefoon de headset automatisch herkend als ik deze aanzet. Nu moet ik de headset aanzetten, de headset op de telefoon selecteren en dan op verbinden drukken.

Ik heb bij de headset de optie automatisch verbinden zonder bevestigen al aanstaan, maar nog moet ik handmatig verbinden en elke keer een pincode (0000) invoeren. Dan vindt hij hem wel snel. Doe ik iets verkeerd of ligt dit aan de headset? Zou een Nokia Service Point me hiermee willen (en kunnen) helpen?
menu >> instellingen >> connectiviteit >> bluetooth >> gekoppelde apparaten >> headset selecteren en voor 'opties' kiezen >> 'autom. verb. zonder bevestiging' aanzetten

En dan moet het werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

addictive schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 08:00:
[...]

menu >> instellingen >> connectiviteit >> bluetooth >> gekoppelde apparaten >> headset selecteren en voor 'opties' kiezen >> 'autom. verb. zonder bevestiging' aanzetten

En dan moet het werken :)
Dat heb ik dus al aanstaan (Zie vorige post) Zouden ze me bij een Nokia Service Point willen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me niet echt logisch dat hij automatisch met welk bluetooth device zich gaat verbinden hoor. Als je bv in trein oid zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom kun je per Bluetooth device toekennen of hij Automatisch moet verbinden. Dit is dus fijn voor auto's met een Bluetooth carkit. Je stapt de auto in en je kan bellen. Je hoeft dan niet eerst 20 handelingen te verichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Buzz_Lightyear schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 07:38:
[...]

Weinig providers staan pop retreival van mail met een GSM toe (XS4ALL bv wel).
Heeft te maken met het al dan niet secure inloggen (SSL) en het feit dat een gsm-mail aanvraag geen IP adres meestuurd.
HTTPS pagina's is al helemaal teveel van het goede voor een gsm telefoon... :9
Misschien een nieuwtje voor je... Maar: WEBMail heeft retewijnig met POP-retrieval te maken... Je gebruikt doodgewoon de standaard HTTPS-poort voor webmail. Alleen heeft de telefoon standaard a) niet het beveiligingscertificaat voor de server van @home en b) de meeste WAP-gateways weigeren HTTPS-communicatie. POP-retrieval met de java e-mail client gaat retegoed op de nokia6230; ik gebruik het zelf vaak als ik onderweg ben. En ik kan ook mailen vanaf die client. En dat nog wel allemaal via @Home. Dus blijkbaar staat ook @home POP-retrieval toe. Meestal geven providers er geen hol om of je client nu een mobiele of niet-mobiele node is. Dat zou ze bijvoorbeeld ook PDA-onvriendelijk maken :? Overigens stuurt een GSM-mail-aanvraag wel degelijk een IP-adres mee; die mail;-client van de nokia spreekt zowel HELO als EHLO, en bij EHLO is een IP-adres verplicht.
conclusie: Je hebt half-gelijk. Normale mail ophalen gaat perfect. Alleen als servers gebruik maken van SSL is er een probleem. Zelfs al stel je de normale mail-client in om via SSL in te loggen, dan lukt het bij Gmail bijvoorbeeld nog niet (FW4.44).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Heb een half jaartje m'n 6230 en dacht dat het wel tijd was voor een groter mmc kaartje. Dus als een goede tweaker heb ik het hele forum afgezocht naar een kaartje dat herkend wordt door de foon.
Nog effe checken op ebay als ik er een goedkoop kon vinden en ja hoor: ik ging gaan voor Extrememory 512 mb. In combinatie met firmware 4.44 moest dit lukken...

NIET DUS......
M'n foon herkent het kaartje niet, want wanneer ik naar gallerij ga, zie ik het geh.kaartje er niet bij staan. Kaartje werkt overigens wel, want m'n reader herkent hem wel.

Dus, haal dit soort kaartje maar van de lijst want het werkt totaal niet! Ik kan dus nu weer fijn m'n kaartje te koop gaan aanbieden op ebay.

Iemand toch positieve ervaringen met dit kaartje? Laat het me aub weten. En ik zou ook graag met 100% zekerheid een ander merk kaartje weten (512mb) dat wel werkt met firmware 4.44 zodat ik niet wéér een kaartje voor niets koop.

Oh ja nog iets: wanneer ik me alarm laat afgaan kies ik er altijd voor om een mp3'tje te gebruiken ipv die standaard toon. Nu merk ik wel dat het alarm slechts 20 sec. (ong.) afgaat voordat ie afspringt. Is er een manier om de wekker langer te laten aflopen, zodat ik die mp3 volledig kan beluisteren (ik blijf nl. 's morgens altijd nog een 5-tal min. liggen)

Thx voor de replies!
Finch.

*edit* De kaart was fat geformateerd, ook onder een andere format vorm deed hij het niet!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem (als het goed is opgelost)

Ik heb ff met de Lidl gebeld, en mag hem volgens de helpdesk gewoon terugbrengen in combinatie met de bon. Dan ff naar de mycom. Hun bluetooth headset is vijf euro duurder, maar deze heeft de functie automatisch herkennen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft die geheugenkaarten,
zou een groot deel van de problemen met niet herkende/geformateerde kaarten niet kunnen liggen aan de manier waarop ze geformateerd zijn? Ik kon in windows in iedergeval kiezen of ik mijn 512 fat of fat32 wilde formateren. Hij was fat geformateerd en dat heb ik verder ook maar zo gelaten, maar mischien zijn een aantal niet werkende kaarten fat32 geformateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Hoe zijn de fabriekskaarten dan gefabriceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
iemand die weet of er al windows xp 64-bit drivers zijn voor de nokia 6230?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kavorka schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:41:
iemand die weet of er al windows xp 64-bit drivers zijn voor de nokia 6230?
xp-64 bit drivers voor je telefoon? :? denk dat je drivers voor je datakabel ofzo bedoeld?
zie hiervoor http://www.nokia.com/noki...tegoryId=18&languageId=13

of hier vind je de downloads voor de telefoon zelf http://www.nokia.com/nokia/0,6771,53400,00.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik vroeg het ook al in het 6230i topic (die wil ik waarschijnlijk kopen als die uit is): Zijn deze nokia's stevig? Dus:
- Kan die van de trap vallen zoals m'n 3410
- Kan die HARD vallen op straat
- Zit er display-bescherming-frontje op of kijk je recht op display?

Mijn telefoon heeft alles al jaren overleefd, heel soms na een echt harde val geeftie aan dat z'n simkaart niet goed is, maar uit en aan en het ding doet het weer als vanouds. Ik hoop dat dat ook bij deze nokia is, want dan ben ik er echt gek op. Ik heb meer telefoons gehad maar nooit zo stevig als nokia. De laatste die ik eens kocht was een goedkope alcatel; je liet hem vallen en je was al je frontjes kwijt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
trekker22 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 01:50:

Welke firmware gebruik je? Met 3.15 kon mijn 6230 ook geen SSL aan. De opvolger van 3.15 kon dat wel.

Is er trouwens iemand die met de interne browser van de 6230 op gmail (webmail) kan inloggen? Ik krijg telkens de melding dat cookies geactiveerd moeten worden (terwijl die functie wel geactiveerd is). Nu gebruik ik Reqwireless WebViewer, wat wel goed werkt, maar niet gratis is (ik heb een key voor 2 maanden). Volgens mij werkt WebViewer trouwens via een soort 'middleware' proxy, dus het kan zijn dat die bepaalde dingen afvangt waar de telefoon zelf niet mee om kan gaan (te grote pagina's bijvoorbeeld).

[ Voor 28% gewijzigd door vbmot op 31-03-2005 23:05 ]

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:26:
[...]

xp-64 bit drivers voor je telefoon? :? denk dat je drivers voor je datakabel ofzo bedoeld?
zie hiervoor http://www.nokia.com/noki...tegoryId=18&languageId=13

of hier vind je de downloads voor de telefoon zelf http://www.nokia.com/nokia/0,6771,53400,00.html
Datakabel, dat kan ook :) Als ik de 6230 aansluit op de datakabel in windows xp64bit vraagt ie om drivers. De drivers vd datakabel pakt ie niet, omdat ie 32 bit zijn. Ik vroeg me af of iemand weet of er al 64bit drivers zijn. Ik heb nokia 2 weken geleden al gemaild, maar geen reactie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

pierre-oord schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:11:
Ik vroeg het ook al in het 6230i topic (die wil ik waarschijnlijk kopen als die uit is): Zijn deze nokia's stevig? Dus:

Mijn telefoon heeft alles al jaren overleefd, heel soms na een echt harde val geeftie aan dat z'n simkaart niet goed is, maar uit en aan en het ding doet het weer als vanouds. Ik hoop dat dat ook bij deze nokia is, want dan ben ik er echt gek op. Ik heb meer telefoons gehad maar nooit zo stevig als nokia. De laatste die ik eens kocht was een goedkope alcatel; je liet hem vallen en je was al je frontjes kwijt ;(
Ik hem wel es 2 meter hoognaar beneje laten vallen zo op een stenen vloer, en hij had geen problemen, maarjah dat zeg natuurlijk nix, als hij erg verkeerd valt dan zal die wel beetje ontwricht zijn gok ik :*)
Der zijn toch van die enorme hoesjes? special dat ze lekker zacht vallen :) misschien is een keycord een idee? ken je hem altijd lekker om je nek hangen kan die niet vallen ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Ik gooi hem regelematig van de trap en tot nu toe heeft die het overleeft, dus werkt gewoon.
Ook kijk je niet gelijk op het scherm..

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:14:
Extrememory 512 mb. In combinatie met firmware 4.44 moest dit lukken...

NIET DUS......
M'n foon herkent het kaartje niet, want wanneer ik naar gallerij ga, zie ik het geh.kaartje er niet bij staan. Kaartje werkt overigens wel, want m'n reader herkent hem wel.

Dus, haal dit soort kaartje maar van de lijst want het werkt totaal niet! Ik kan dus nu weer fijn m'n kaartje te koop gaan aanbieden op ebay.
Even een kleine noot wat betreft Extrememory mmc, ik heb een 256mb in mijn 6230 gehad, ook van Extrememory en dit werkte prima. Draaide op firmware 5.26 zonder problemen. Wellicht is de 6230 alleen compatibel t/m 256mb van Extrememory en dat het daarboven niet meer wil :? Zeg dus niet gelijk dat deze kaartjes maar van de lijst moeten worden gehaald, want bij mij werkte het prima en ze zijn nog cheap ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de headset van de Lidl geruild en naar de MyCom gegaan. Daar een headset gekocht, die het perfect doet. Automatisch herkennen, voice-dialing, het werkt allemaal perfect.

Meteen ff een apacer 256mb RS-MMC gehaald voor de foon. Doet het ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel daarmee: haal die 512 van extrememory maar van de lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:11:

Als dit echt eisen zijn dan zou ik zeker GEEN 6230 kopen. Het display krast zeer snel en je kunt hem te vaak HARD laten vallen op straat.

Ik denk dat je beter een 5140 kunt kopen. Die kan veel meer hebben.

offtopic:
en daar komt nooit geen stof naar binnen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
POP-retrieval met de java e-mail client gaat retegoed op de nokia6230; ik gebruik het zelf vaak als ik onderweg ben. En ik kan ook mailen vanaf die client. En dat nog wel allemaal via @Home. Dus blijkbaar staat ook @home POP-retrieval toe.
Wat zijn je mail instellingen om @home mail te ontvangen op je mob?!!
Ik heb ooit eens een mailtje gestuurd naar @home daarover. Het antwoord was toen dat je geen @home mail kunt ontvangen zonder dat je direct met je kabel internetverbinding hebt. Wil je wel buitenshuis mail ontvangen dan moest je maar webmail gebruiken. Maar webmail werkt dus niet op je mobiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
MaPzel schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 15:32:
[...]

Maar webmail werkt dus niet op je mobiel...
Je zou de ReqWireless Webviewer eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:44:
[...]

Als dit echt eisen zijn dan zou ik zeker GEEN 6230 kopen. Het display krast zeer snel en je kunt hem te vaak HARD laten vallen op straat.

Ik denk dat je beter een 5140 kunt kopen. Die kan veel meer hebben.

offtopic:
en daar komt nooit geen stof naar binnen
Ik denk dat ik dan toch maar wat voorzichtiger ga zijn met die.. Die ander heeft geen muziek-mogelijkheden enzo. Slechte camera vergeleken met de i versie die ik van deze wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 08:27
Ik zit even te kijken, bij Voice Commands kan ik de radio aan en uit zetten, dit is voor mij erg handig. Kan dit niet met de music player ? bij 5.24 nog niet, is deze wel toegevoegd bij 5.35 ? Btw vanaf 5.24 zit de Music Player eindelijk bij de Favorites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman

damasterman

student TU/e;

hey jongens

een paar topics geleden ook al gepost alleen nog geen reactie gehad, dus nogmaals:

Waar kan ik goedkoop een zilveren keypad verkrijgen? Hebben jullie tips. Internet of geen internet mag beiden

tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damasterman schreef op zondag 03 april 2005 @ 23:10:
hey jongens

een paar topics geleden ook al gepost alleen nog geen reactie gehad, dus nogmaals:

Waar kan ik goedkoop een zilveren keypad verkrijgen? Hebben jullie tips. Internet of geen internet mag beiden

tnx!
Zoek ff je oude bericht op en een paar regels er onder zie je :
Raimon schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:29:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:43
Zojuist weer naar service-point geweest omdat de ringtone-speaker het niet deed.
In 3 maanden tijd, zat er voor de 2de keer vuil tussen de contacten ! :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik heb een paar dagen geleden een Nokia 6230 afgeschaft. Dus ik denk een leuke mobiel en alles werkt ook. Het werkt dus niet. Ik kan heel weinig. Ik kan bijvoorbeeld niet op het internet. Ik kan ook niet emails maken of ontvangen heel raar. Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
dinow schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:51:
[...]
ken je hem altijd lekker om je nek hangen kan die niet vallen ook _/-\o_
Behalve als ie zelf valt! ;)

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mili schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:55:
Ik heb een paar dagen geleden een Nokia 6230 afgeschaft. Dus ik denk een leuke mobiel en alles werkt ook. Het werkt dus niet. Ik kan heel weinig. Ik kan bijvoorbeeld niet op het internet. Ik kan ook niet emails maken of ontvangen heel raar. Zou iemand me hiermee kunnen helpen?
En wat heb jij allemaal gedaan om het werkend te gebruiken?
Heb je al in de startpost gekeken?
Ook is het handig om te weten wie je GSM operator en Internet provider zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vrijdag in het bezit van een 6230, voorzien van firmware 5.24. Geen problemen tot nu toe, en ik ben vanmiddag naar Ricom Repairs gegaan (Schiedam) voor een firmware update naar 5.35. Ik heb ook gelijk de telefoons van mn collega's meegenomen, eentje met 3.15 en eentje met 4.28, ook allebei laten updaten.. Was geen probleem, alle toestellen nog in de garantie , dus kosteloos !

Ik kon er gewoon op wachten, goeie service. Woon je dus in de buurt van Schiedam, ga naar Ricom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RwD schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 07:01:
Ik denk dat met het FAT wel rekening wordt gehouden bij de opgave van de bruikbare ruimte en dat je je plaats kwijt bent aan de omrekening 1000 <-> 1024 zoals dit met alle schijven nog is geweest. Tenzij, ik het al jaren niet in heb willen zien dat de gegevens voor de FAT 24 bit voor iedere 1000 bits gegevens is :P
Volgens mij is het ook gewoon de 1024 ipv 1000 omrekening.
Reken maar mee:
1 kB = 1024 B
1 MB = 1024 kB = 10024*1024 B = 1048576 B
enzovoort...
Stel nou dat we geen 512 MB op ons kaartje krijgen maar 'slechts' 500 miljoen (Mega, maar dan die andere) bytes, dan geeft dat dus 500.000.000/1024/1024 MB = 477 MB.
Hej, er is ons zojuist 35 MB door de neus gebeurd, dat zijn toch zeker 7 nummers....
Ik heb zelf trouwens 513.515.520 bytes (489MB) op mn kaartje staan. Evenzo heb ik 81.956.655.104 bytes (=76,3 GB) op mn 80 GB harde schijf en 40.024.178.688 bytes (37,2 GB) op mn 40 GB harde schijf. Fabrikanten maken wat dat betreft gewoon slim gebruik van de dubbele betekenis van voorvoegsels als k, M en G om hun opslagmedium zo groot mogelijk te laten lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman

damasterman

student TU/e;

Raimon schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:29:
[...]

hoezo blind B)
maar goed...www.nokiaweb.nl kan ik niet echt iets vinden, waar kan ik ze vinden raimon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Even voor de mensen die in de loop van deze dagen nog een abbo nemen en deze phone willen, ik zou even wachten want binnen nu en +/- 3 weken komt de opvolger de 6230i. Dus zal een beetje jammer zijn. :)

edit: Deze info heb ik via een mail van nokia gekregen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:42:
Hey mensen,

Even voor de mensen die in de loop van deze dagen nog een abbo nemen en deze phone willen, ik zou even wachten want binnen nu en +/- 3 weken komt de opvolger de 6230i. Dus zal een beetje jammer zijn. :)

edit: Deze info heb ik via een mail van nokia gekregen
Ik zou er zeker niet op wachten als ik een nieuwe gsm zou kopen. De 1e serie 6230i's zitten waarschijnlijk vol met software fouten e.d. En als je dan toch wilt wachten dan zou ik hem zeker niet kopen zodra die net uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:04:
[...]

En wat heb jij allemaal gedaan om het werkend te gebruiken?
Heb je al in de startpost gekeken?
Ook is het handig wie je GSM operator en Internet provider zijn.
Ik heb alles in de startpost al geprobeerd. Mijn operator is Orange en mijn provider is Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb een probleem met Oxygen Phone Manager..
Nokia PC Suite ziet m wel, My Bluetooth Places ook maar Oxygen Phone Manager zegt "Connection could not be established".

Nou staat deze situatie prima omschreven in de help functie.. Maar dat is voor een andere versie van PC suite [althans zo lijkt het]. Er staat dat je het tabblad Advanced moet gebruiken maar in 6.41 zit dat dus niet.. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
insan1ty schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:44:
Ik heb een probleem met Oxygen Phone Manager..
Nokia PC Suite ziet m wel, My Bluetooth Places ook maar Oxygen Phone Manager zegt "Connection could not be established".

Nou staat deze situatie prima omschreven in de help functie.. Maar dat is voor een andere versie van PC suite [althans zo lijkt het]. Er staat dat je het tabblad Advanced moet gebruiken maar in 6.41 zit dat dus niet.. Iemand ideeën?
Wordt de telefoon niet "bezet" gehouden door de nokia manager? Schakel in de connection manager van de nokia software eens de verbinding met de telefoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand al softwareversie v5.35.

Persoonlijk vind ik het géén verbetering. Dingen als Nw contact tvgn of Web ipv Internet. Beetje vreemd allemaal! Kan wel eindelijk de Music Player als sneltoets plaatsen!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
vbmot schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 01:40:
[...]

Wordt de telefoon niet "bezet" gehouden door de nokia manager? Schakel in de connection manager van de nokia software eens de verbinding met de telefoon uit.
Gedaan, heeft geen effect..
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste