Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hey ff een vraagje

Momenteel heb ik Puppetmaster draaien om tijdens het gamen winamp te kunnen instellen, werkt prima !!

Ik zag alleen dat er ook toolies zijn om specifiek winamp te besturen. In de openingpost wordt naast Puppetmaster Bemused genoemd.. Echter bemused wel voor de 6230 ?? Ik zie daar staan dat 't enkel op symbian os telefoons draait ?

Je hebt ook nog controlfreak2 maar die draaid ook niet op en 6230 toch ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreaTiV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Gebruiken jullie voor het uploaden een datakabel of cardreader? Welke van deze 2 is sneller?
Snap wel het voordeel van datakabel dat je de mmc er niet uit hoeft te halen maar verschilt de snelheid veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik vroeg me af of je met deze telefoon ook e-mail kunt versturen via de gewone internet verbinding van mijn computer via bluetooth. zodat ik overal in huis een e-mail kan verzenden gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 15:40

MarcoKL

That's a huge b*tch!

KreaTiV schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:08:
Gebruiken jullie voor het uploaden een datakabel of cardreader? Welke van deze 2 is sneller?
Snap wel het voordeel van datakabel dat je de mmc er niet uit hoeft te halen maar verschilt de snelheid veel?
Cardreader, maar tis wel meer werk, de precies snelheid weet ik ff niet, maarjah tis meer keuze tussen moeilijk of makkelijk :*) ik zelf word gek van elke keer dat ding open en dicht te doen, maarjah als je 1Gb over wil pompe is het wel waard :*)
spacejam schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:18:
ik vroeg me af of je met deze telefoon ook e-mail kunt versturen via de gewone internet verbinding van mijn computer via bluetooth. zodat ik overal in huis een e-mail kan verzenden gratis
Dit is mij nog niet gelukt, omdat je via de 'email' optie van je Berichten alleen kan kiezen uit GPRS en GSM, en zover ik weet is er nog geen java progje die via bluetooth een email kan versturen door middel van jouw internet verbinding, dus helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
jmmr.
nog een vraag:
als ik het goed begrijp kan je in de orginele bureau lader van nokia een datakabel steken. kan daar ook een immtatie datakabel in? of werkt de orginele kabel ook met mobimb. of zit er bij de DCV14 al een datakabel. en kan die dus ook met mobimb gebruikt worden

[ Voor 19% gewijzigd door Avvd op 15-03-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was maandag bij Nokiastore Rotterdam voor een software upgrade (ik heb nog versie 3.14). Daar bleek echter dat ik een geimporteerd toestel uit Duitsland heb. Dat kan wel kloppen, omdat ik hem als 1 van de eerste had, eind maart vorig jaar en de internetshop waar ik hem besteld heb, had hem een paar weken voor de andere stores.
Volgens die man was het hierdoor niet mogelijk een software upgrade te doen, omdat er dan geen Nederlandse taal meer op zou zitten. De computer zou automatisch een taal pakken die bij mijn toestel past. Dat lijkt me onzin. Ze kunnen toch zelf kiezen welke taal ze erop zetten? Volgens mij zat die man gewoon een slap verhaal op te hangen. Hij was ook niet zo meewerkend toen hij hoorde dat ik voor een software upgrade kwam.
Ik heb maar niet doorgezet, want als hij gelijk heeft, heb ik geen Nederlands T9 woordenboek meer en heb ik niets meer aan m'n telefoon.
Iemand enig idee of dit verhaal klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Klinkt als onzin, je hebt nu toch ook nl, en, duits en weet ik wat er op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt inderdaad als onzin. In Rotterdam weet ik wel een adresje voor je waar ze dat ook doen.
(officieel servicepoint van Nokia is die winkel) Ze doen het altijd direct en je kan er op wachten.
Het is nooit druk daar en doen ze minder moeilijk dan in die "drukke gestresste" Nokia winkels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met traxdata kaartjes 512mb 1 GB en FWm 4.28 ,24-06-04 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:03:
Hey ff een vraagje

Momenteel heb ik Puppetmaster draaien om tijdens het gamen winamp te kunnen instellen, werkt prima !!

Ik zag alleen dat er ook toolies zijn om specifiek winamp te besturen. In de openingpost wordt naast Puppetmaster Bemused genoemd.. Echter bemused wel voor de 6230 ?? Ik zie daar staan dat 't enkel op symbian os telefoons draait ?

Je hebt ook nog controlfreak2 maar die draaid ook niet op en 6230 toch ?
Bemused is oorspronkelijk inderdaad voor Symbian telefoons bedoeld, maar er is tegenwoordig ook een J2Me versie, die dus ook op de 6230 draait. Deze is hier te vinden: http://elektron.its.tudelft.nl/~jkohne76/

btw: ik heb hem bij mij niet aan de praat gekregen, puppetmaster werkt en daar ben ik tevreden mee :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:28:
[...]

Bemused is oorspronkelijk inderdaad voor Symbian telefoons bedoeld, maar er is tegenwoordig ook een J2Me versie, die dus ook op de 6230 draait. Deze is hier te vinden: http://elektron.its.tudelft.nl/~jkohne76/

btw: ik heb hem bij mij niet aan de praat gekregen, puppetmaster werkt en daar ben ik tevreden mee :)
Wat een hulde programma! (Bemused). Werkte bij mij alleen niet op mediaplayer maar uitstekend op winamp. Kan ik eindelijk mn muziek vanuit mn hangmat in de zon bedienen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Ik heb een bug gevonden in de music player :+

Als ik switch tussen de music player en de radio en dan weer terug, dan zou normaal gesproken de muziek verder moeten gaan waar je was. Nu staat wel de tijd in beeld van waar ik was, maar begint de musicplayer heel vaak op een punt veel eerder in het nummer. Al vaker dacht ik "heh, was ik hier?" en "Duurt dit nummer echt 11 minuten?" maar gisteren had ik een duidelijk voorbeeld waarvan ik zeker weet dat het mis ging; bij een nummer van 3 minuut 5 dat afgelopen was waarna ik de radio even aan zette en daarna de music player weer begon de musicplayer op 3 minuut 4 te spelen, maar het nummer zat nog bijna aan het begin om te eindigen bij 5 minuut 48.

Heeft iemand anders dit probleem ook al gehad?
(v5.24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem heb ik nog niet gehad.
wat ik wel gehad heb is dat na het gebruik van de musicplayer of na het afgaan van mijn mp3 beltoon dat de toetsenblokkeringstoon (die je wel vaker hoort dan alleen bij toetsen blokkeren) veel te hard is. Het lijkt wel of het speakertje dan stuk is. als ik me foon reboot is dat pas weg.

overigens vond ik dat de muziek met Fw 3.15 een stuk beter klonk uit het speakertje dan met Fw 5.24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:14:
Klinkt inderdaad als onzin. In Rotterdam weet ik wel een adresje voor je waar ze dat ook doen.
(officieel servicepoint van Nokia is die winkel) Ze doen het altijd direct en je kan er op wachten.
Het is nooit druk daar en doen ze minder moeilijk dan in die "drukke gestresste" Nokia winkels :)
Dat zeiden ze bij mij ook. Ik heb m in Den Haag laten flashen. Maar bij staat de Nederlandse taal er gewoon op, dus moet geen probleem zijn.

Even wat anders:
Ik heb nu bijna een jaar een 256 MB Apacer kaartje in mijn phone. Hij heeft altijd goed gewerkt. Ik heb een maand terug mijn Firmware laten upgraden naar 5.24 Mijn geheugenkaartje deed het nog steeds zonder problemen. Ik heb er afgelopen weekend een zooitje muziek op gezet en ook geluisterd en tot mijn verbazing zei mijn kaartje gister in de trein doodleuk dat het kaartje nog niet geformatteerd was. Vervolgens vraagt ie of je alles wilt wissen, na een flinke scheldpartij maar op ja gedrukt, hij is dan zo klaar. Als ik de geheugenkaart wil benaderen zegt ie gewoon weer dat de kaart niet geformatteerd is.
Weet iemand toevallig hoe dit kan? |:(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:21:
[...]

I´ll translate it in better dutch for you:

Weet iemand wanneer de nokia 6230 +5V levert via pin 4 aan een externe apparaat?

I think it will supply the +5v just if an external accesoire is plugged.
I don't know how it detects an external device other than handsfree (which is detected by shortcircuiting pin 2 and 3). When connecting a handsfree, nothing happends on pin 4 (0V) even with active call in progress.
I need the 5V+ on pin 4 to command a switcher between an auxiliary audio input and phone's audio output.

@halilyuksel: thanks for translation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:04:
[...]

Wat een hulde programma! (Bemused). Werkte bij mij alleen niet op mediaplayer maar uitstekend op winamp. Kan ik eindelijk mn muziek vanuit mn hangmat in de zon bedienen :D
welke versie heb je dan want ik als het bestand open kan ik hem niet op mijn 6230 instaleren nokia installer opend het bestand en daar houd het mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:08:
[...]

welke versie heb je dan want ik als het bestand open kan ik hem niet op mijn 6230 instaleren nokia installer opend het bestand en daar houd het mee op.
Hij werkt bij mij ook prima.. Heb je wel de Bemused server aanstaan op je pc ???

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:52:
[...]

Hij werkt bij mij ook prima.. Heb je wel de Bemused server aanstaan op je pc ???
bemused.jar de jad file moet je via wap installeren geloof ik.
Die kon ik met nokia installer gewoon netjes op mn telefoon zetten. Vervolgens moest ik nog even kutten met compoorten die je aan de server toe moet wijzen (bij mij com 6 dus) en na winamp geinstalleerd te hebben en de server opnieuw opgestart werkte die prima. Moet alleen even geduld hebben als de playlist of directorys naar mn telefoon worden gestuurd.
Ohja, fw 4.28 (tijd voor een nieuwe...) PCsuite 6.41.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Bluetooth vraagje: Gisteren heb ik op mijn laptop de Widcomm Bluetooth drivers geïnstalleerd die in dit bericht [[rml]DJSmiley in "[ Bluetooth & Skype] Geluid soms spoorloo..."[/rml]] staan. Alles werkte perfect, behalve Dial Up Networking (The opperation could not be completed; the error code was: 0x08100015). Ik dus nu maar wwer tijdelijk (hoop ik) de MS-stack geïnstalleerd. Maar eigenlijk was het belangrijkste motief om naar WIDCOMM over te gaan de audio gateway. Is er iets wat ik kan doen om wél die drivers te gebruiken maar nu MET dial up networking? Ik heb de MyCom Bluetooth Dongle (CSR Chipset). Op mijn andere PC draaien de WIDCOMM drivers die bij mijn dongle geleverd waren wel perfect (incl. DuN). Maar iemand wist me te vertellen dat ik die drivers niet kon installeren als ik de native SP2 drivers al had gebruikt. Internetsites spreken dit echtertegen. Dus ik denk: ik ga dit maar eens doen. Maar nu zit Windows iedere keer te neuzelen om versie conflicten enzo en de dongledrivers melden dat m'n dongle niet correct zou werken... Is er ook zoiets als een firmware-update voor een dongle? En zo ja: waar vind ik die en hoe pas ik 'm toe? En is het eigenlijk wel nodig of moet ik gewoon even de bezem door bluetooth heenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bthefirst
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 14:09
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn Nokia 6230...

Het gaat om het volgende:
Als ik een sms verstuur, en een paar uur/dagen later weer een smsje wil versturen krijg ik de melding dat hij nog bezig is met het verzenden van vorige smsje...
Dit is alleen op te lossen door de gsm uit en aan te zetten en vervolgens kan ik weer smsen...

Dit probleem doet zich niet altijd voor, is wel hinderlijk. Het probleem doet zich voor bij verschillende netwerken, dus ligt volgens mij niet daaraan...

Ik heb versie 5.24.

Hopelijk kan iemand mij helpen...

BVD Bjorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webxorcist
  • Laatst online: 12-11-2024
Weet iemand een Freeware versie van een tool om fatsoenlijke playlists te maken op de 6230? Degene die ik hier zie staan zijn allemaal betaal versies...

Real men use Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 18:58

K-Jay

Klaas Jan

Ik maak mijn playlists met Nokia Audio Manager 4.1, nog gratis ook :)

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webxorcist
K-Jay schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:53:
Ik maak mijn playlists met Nokia Audio Manager 4.1, nog gratis ook :)
Heb die nog niet geprobeert eigenlijk :| omdat ik hier las dat het bocht werkt...

Real men use Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kom op mensen traxdata kaartje 256 of 512 mb met FW 4.28 werkt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:10:
kom op mensen traxdata kaartje 256 of 512 mb met FW 4.28 werkt dat ?
Ooit wel es van een zoek functie gehoord? :O

[rml]Nokia 6230 [ deel 13][/rml]

mgoe ik zal het even voor je plakken! :O :O
ScSi_009 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:06:
Nokia 6230 MMC card compatibility
MerkVersieGrootte
TraxData4.44, 5.24256Mb, 512Mb,1024Mb
KingMax?.??256Mb, 512Mb,1024Mb
MobyMemory?.??128Mb, 256Mb, 512Mb,1024Mb
Peak4.28512Mb
Dane-Elec4.44128Mb, 256Mb, 512Mb
Transcend3.15, 4.44, 5.24512Mb
TwinMos4.441024Mb
oftewel update ff je firmware en je weet zeker dat ie werkt _/-\o_ _/-\o_
en als je dat niet wil moet je verder zoeke 8) 8) of gwn proberen 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door MarcoKL op 17-03-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Even een vraagje (heb namelijk alle topics al doorzocht):

Heeft iemand ervaring met het unlocken van een nokia 6230?

Modbreak:jij hebt duidelijk de policy gemist:
Policy m.b.t. Ringtones, Midlets, etc. & unlocken/firmware

[ Voor 48% gewijzigd door Korakal op 18-03-2005 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 13:36
Ook ik ben de gelukkige bezitter van dit apparaatje wat erg lekker werkt. Nog wel heb ik iets vaags: Ik synchroniseer Outlook wat goed werkt. Echter worden er punten in de agenda niet gesynchroniseerd: De herhalende gebeurtenissen. Ik heb mijn schoolrooster e.d. in Outlook als herhalend evenement ingevoerd zodat ik ze niet elke week opnieuw in moet voeren. Hoe kan ik deze toch synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rs-mmc van mycom 512mb werkt heel goed bij mijn nokia 6230 die ik van t-mobile heb gekregen,(merk apacer rs-mmc 512mb)

en nog iets wat ik net uitgevonden heb, als je mp3 afspeelt en je wil de muziekspeler uitzetten hoef je niet helemaal weer die menu in, hou gewoon de rode knop ingedrukt en hij gaat uit. misschien wisten jullie het al maar ik kom er net achter :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damasterman schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 02:13:
jahoee 5.26!
mooie update zeker die achtergrond vervaging bij inkomende gesprekken, ook bluetooth lijkt sneller en de camerakwaliteit is er op vooruit gegaan, i am impressed

wat ik me wel afvraag hoe is jullie ervaring mbt de tijd die het duurt, ik heb gvd een uur gewacht, das best lang ofnie
sinds gister ook 5.26, alleen merkte ik vandaag op dat de phone een reset geeft als ik naar berichten - email ga ?. Meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07-2021
en nog iets wat ik net uitgevonden heb, als je mp3 afspeelt en je wil de muziekspeler uitzetten hoef je niet helemaal weer die menu in, hou gewoon de rode knop ingedrukt en hij gaat uit. misschien wisten jullie het al maar ik kom er net achter :/
Tnx, Wist ik nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:09

Haan

dotnetter

Topicstarter
Het staat al sinds deeltje 8 in de startpost ;)
N.B. Als je je radio of MP3-speler nog aan hebt staan terwijl je telefoon op het hoofdscherm staat, kun je deze eenvoudig uitzetten door even de rode knop ingedrukt te houden. (met dank aan viedec voor deze tip)
Ric0chet schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:40:
[...]

Heb die nog niet geprobeert eigenlijk :| omdat ik hier las dat het bocht werkt...
Het werkt goed vanaf PC Suite versie 6.41 (bij wel in ieder geval)

[ Voor 35% gewijzigd door Haan op 19-03-2005 11:13 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Brabo-Joossie schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:43:
Is het mogelijk om de agenda van een willekeurige PPC via ir te synchroniseren met de 6230? Dus zonder tussenkomst van de pc?
Schopje!

En nog een vraag, ik heb 'm volgens mij al eens gesteld maar ik kan nergens de vraag (of het antwoord) terug vinden:
Volgens mij is AAC en MP3 ongeveer vergelijkbaar qua kwaliteit. Ik heb een MMC besteld van 1GB en wil er natuurlijk zo veel mogelijk op zetten, maar ik weet niet hoe ver ik een muziekbestand kan comprimeren dat het toch nog goed klinkt. Iemand?

[ Voor 43% gewijzigd door Bra-Jo op 19-03-2005 12:47 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webxorcist
Het werkt goed vanaf PC Suite versie 6.41 (bij wel in ieder geval)
Tnx, ik ga het proberen!

Real men use Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Waar ik een beetje knetter van wordt is de slechte waarschuwing als je batterij leeg is. Ik gebruik meestal geen ringtone, maar alleen trillen en wat ik ook in de profielen aanpas ik mis de waarschuwingen voor lege accu's bijna altijd. Is daar een aparte optie voor in te stellen? Onder welke categorie valt de lege accu waarschuwing als je in de profielen aan het editen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:55

PanMan

Spun!

Ik heb sinds vanochtend een DKU-2 kabel (via inkoopacties). Maar hij doet het niet.. :(
Heb de drivers van de CD geinstalleerd, nokia Datasuite opnieuw geinstalleerd, maar no-go.
Als ik hem inplug zegt Windows (XP prof) dat hij een "unknown or malfunctioning device" heeft gevonden. Iemand tips?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:11:
Onder welke categorie valt de lege accu waarschuwing als je in de profielen aan het editen gaat?
Onder "Waarschuwingstonen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
kan je het geluid van de camera uitzetten?

Modbreak:het mag dan wel een 'groot' topic zijn, het is niet de bedoeling dat je dit soort vragen hier komt posten! Ook voor dit soort topics geldt: eerst zelf zoeken!

[ Voor 68% gewijzigd door Korakal op 20-03-2005 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:58
Ja .. dat is vrij makkelijk. Staat ook in de handleiding.
Maar omdat ik me verveel :

Menu -> Media -> Camera -> Settings -> Camera Sounds

Of te wel menu 6-1-5-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? Elke keer als ik mijn contacten wil synchroniseren schrijft hij doodleuk het hele outlook adresboek nog een keer in mijn telefoon zodat alles er dubbel in staat }:O }:O }:O

Kan ik weer met de hand de helft van alle contacten eruit gooien, want in pc-suite 6.41.6 zit geen mogelijkheid meer om het adresboek op de telefoon te bewerken...

Wat doe ik fout? De contacten komen oorspronkelijk ook uit outlook dus ze zouden precies hetzelfde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
nog een probleem: als ik een mms met afbeelding ontvang kan ik de afbeelding niet opslaan. als ik hem op wil sla zeg thij dat bepaalde tekens er niet in morgen terwijl die er helemaal niet in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramonkey
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik had mijn operatorlogo blank ingesteld op mijn 6230.
Nu staat er plots weer Orange in het scherm.
En als ik via wap het blanke loge probeer te downloaden dan kan ik het bestand niet meer opslaan.
Iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramonkey schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:04:
Ik had mijn operatorlogo blank ingesteld op mijn 6230.
Nu staat er plots weer Orange in het scherm.
En als ik via wap het blanke loge probeer te downloaden dan kan ik het bestand niet meer opslaan.
Iemand een oplossing??
een stukje terug in dit topic is een mogelijke oplossing voorbij gekomen, moet je maar even zoeken.... Ik had hetzelfde probleem en ik heb het opgelost door te upgraden naar 5.24. dan zijn er daar geen problemen meer mee.

edit: ik zie onderin dat je fw 5.26 hebt, factory reset helpt misschien

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet iemand of er een website bestaat waarop de nieuwste softwareversie voor dit toestel staat vermeld? Vroeger met mijn Nokia 8310 vond ik dat soort informatie op www.n8310.de. Wellicht ook een fanpage voor de Nokia 6230?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:32

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

THE_BASE schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:54:
Weet iemand of er een website bestaat waarop de nieuwste softwareversie voor dit toestel staat vermeld? Vroeger met mijn Nokia 8310 vond ik dat soort informatie op www.n8310.de. Wellicht ook een fanpage voor de Nokia 6230?
SW / Firmware van een toestel kun je via de fabrikant krijgen, nergens anders...
(kan wel, maar dan vraag je om illegale SW/FW...en dat mag niet :9 )

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij vraagt om de versie niet om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Er is een nieuwe software versie uit: 5.35

Veranderingen zijn:

Changes/improvements made from MCU SW version 5.24 to version 5.35:

- Call and network management:
- Improved handling of Fixed Dialling Numbers
- SIM:
- Handling of SIM cards improved
- MP3 music is playing via IHF
- Improved standby time for certain networks
- Improved time input in Czech language

Bron: Nokia

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
IHF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 00:24
Vandaag kwam ik erachter dat ik mijn 6230 alweer bijna een jaar heb.. Dus ik kan weer bijna een nieuw contract afsluiten.. Normaal wist ik het wel, nieuwe telefoon want de oude was gaar en nieuwe modellen mooier..

Na een jaar met de 6230 ben ik eigenlijk nog steeds harstikke tevreden en zie ik geen enkele reden voor een nieuwe telefoon (nog niet gaar en geen leuke nieuwe modellen).. Dus ga maar eens voor een cashback actie..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:18
* Integrated Handsfree (IHF) utilizes the phone's integrated speaker and affects the phone's operation times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:41
Hey mensen :) Vraagje over de camera van de 6230.. Ik heb als ik 's avonds m'n camera aanzet dat de foto's er superbrak uitzien. Heb op mijn schermpje allemaal lijnen van boven naar beneden lopen, en als er weinig licht is, krijg ik ook echt helemaal niks op mn scherm te zien. 2 vrienden van me hebben dit probleem niet en hebben 's avonds zelfs perfecte foto's (voor een foon dan).Maar als je mijn foto's 's avonds ziet ga je echt huilen...Een vriendin van me heeft precies hetzelfde probleem als dit.
Kan iemand van jullie me aub helpen? Nokia center zit hier in de buurt, dus als ik daar naartoe moet, moet het maar, maar los het natuurlijk liever zelf op.
Thanks alvast.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb ook strepen als het wat donkerder is. als ik hem dan op nachtmodus zet gaat het wel goed. maar als het helemaal donker is kan je geen foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb de nieuwste firmware er netr bij Raymon laten opzetten. Werkt goed al heb ik nog niet veel van de veranderingen kunnen merken. Ik had de veroige 5.xx nog niet dus dat is wel een verbetering met gebeld worden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:58
Hallo,

Waarschijnlijk zijn er meer mensen met het probleem, maar als ik een clip converteer naar het 3pg formaat, dan kan ik op mn computer wel het geluid horen, maar op de telefoon niet. Eerst had ik formware 4.44 daar werkte het niet, en nu heb ik 5.26 en werkt het nog steeds niet.

Iemand een idee?

Converteren doe ik trouwens met de Nokia tool.

[ Voor 8% gewijzigd door ÜberWicked op 21-03-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

ÜberWicked schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:29:
Hallo,

Waarschijnlijk zijn er meer mensen met het probleem, maar als ik een clip converteer naar het 3pg formaat, dan kan ik op mn computer wel het geluid horen, maar op de telefoon niet. Eerst had ik formware 4.44 daar werkte het niet, en nu heb ik 5.26 en werkt het nog steeds niet.

Iemand een idee?

Converteren doe ik trouwens met de Nokia tool.
Andere convertor gebruiken. Dat zal het wel zijn, heb ik nl ook gehad. Ik gebruik ImToo 3gp convertor of iets wat daar op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
Januszjes schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:30:
[...]

Andere convertor gebruiken. Dat zal het wel zijn, heb ik nl ook gehad. Ik gebruik ImToo 3gp convertor of iets wat daar op lijkt.
ok, heb je mischien een link?

Deze staat niet in de topic start zo te zien.

En kost deze geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_useforaname
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:24
Hoe zetten jullie mp3 bestanden over? Ik werk nu met een bluetooth dongle maar het overzetten gaat met 20kb/s dus een kleine 10 minuten voor 4 mp3'tjes. Voor het overzetten voor ringtones of wallpapers is dit snel genoeg maar voor een paar honderd MB vind ik het echt te langzaam. En daarbij word mijn accu leeggezogen bij het gebruik van bluetooth.

Wat is jullie ervaring wat betreft de snelheid van een cardreader of een datakabel. Wat kan ik beter gebruiken een cardreader of een datakabel.

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
no_useforaname schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:22:
Hoe zetten jullie mp3 bestanden over? Ik werk nu met een bluetooth dongle maar het overzetten gaat met 20kb/s dus een kleine 10 minuten voor 4 mp3'tjes. Voor het overzetten voor ringtones of wallpapers is dit snel genoeg maar voor een paar honderd MB vind ik het echt te langzaam. En daarbij word mijn accu leeggezogen bij het gebruik van bluetooth.

Wat is jullie ervaring wat betreft de snelheid van een cardreader of een datakabel. Wat kan ik beter gebruiken een cardreader of een datakabel.
met usb kabel haal je een iets snellere snelheid, maar nog erg langzaam door de verwerkingssnelheid van de telefoon.

Een card reader daar integen is net zo snel als je USB poort ongeveer, dus dat is de snelste methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen een tijdje geleden heb ik een bericht gepost over dat mijn telefoon kraakte onder het bellen. Nu ben ik er achter gekomen dat dit komt omdat de luidspreker van de radio aanblijft zelfs als de telefoon uit is. Wie o wie kan mij hier bij helpen. Het nadeel van het geen dat die luidspreker aanblijft, is dat antene signalen kraken op de luidspreker en dat mijn baterij snel leeg raakt.
Wie heeft hier een oplossing voor. Kan dit verholpen worden door nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

ÜberWicked schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:31:
[...]

ok, heb je mischien een link?

Deze staat niet in de topic start zo te zien.

En kost deze geld?
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=3pg+to+avi&meta= even zoeken op google. Kan de mijne zo niet vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door janklp op 21-03-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
is er voor deze telefoon ook een programma die voor afstandsbediening kan dienen. alle software voor afstandsbediening die ik tegenkom zijn voor de s60 serie en niet voor de s40 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

spacejam schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:11:
is er voor deze telefoon ook een programma die voor afstandsbediening kan dienen. alle software voor afstandsbediening die ik tegenkom zijn voor de s60 serie en niet voor de s40 serie
Is het misschien een idee om de eerste post van dit topic te lezen?

Btw, 1GB Transcend MMC kaartjes werken ook met de 4.44 firmware.
Nu alleen Bluetooth op m'n Toshiba laptop werkend zien te krijgen (onder linux ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Wolfboy op 21-03-2005 22:39 . Reden: Verkeerd begrepen ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
en toch zie ik het niet staan. als in in dit topic zoek naar remote of afstandbediening krijg ik ook geen juiste hits. ik bedoel overigens een afstandsbediening voor de tv

[ Voor 19% gewijzigd door Avvd op 21-03-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

spacejam schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:30:
en toch zie ik het niet staan. als in in dit topic zoek naar remote of afstandbediening krijg ik ook geen juiste hits. ik bedoel overigens een afstandsbediening voor de tv
Ah op die fiets, ik ben bang dat die software niet bestaat. Het lijkt me overigens ook vreemd als het zou werken aangezien het signaal van een infrarood afstandbediening nogal anders is dan dat van een infrarood datasignaal.

Maar je zou natuurlijk de software van de S60 serie kunnen proberen, er is een (nogal kleine) kans dat het gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
maar waarom zou het op een s60 dan wel kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Andere infrarood module misschien, maar ik verwacht dat die van de twee series wel hetzelfde is dus wat dat betreft zou het moeten werken. De vraag is alleen of de software verder ook goed samen wil werken met de telefoon.
Na inmiddels wat gezocht te hebben blijkt dat het niet mogelijk is aangezien je bij de S40 serie de infrarood poort niet kan besturen via java applicaties.

Buiten dat is het zo dat de zendertjes van die telefoons dermate zwak zijn dat je toch niet meer dan een meter bereik zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ow jmmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:47:
Hey mensen een tijdje geleden heb ik een bericht gepost over dat mijn telefoon kraakte onder het bellen. Nu ben ik er achter gekomen dat dit komt omdat de luidspreker van de radio aanblijft zelfs als de telefoon uit is. Wie o wie kan mij hier bij helpen. Het nadeel van het geen dat die luidspreker aanblijft, is dat antene signalen kraken op de luidspreker en dat mijn baterij snel leeg raakt.
Wie heeft hier een oplossing voor. Kan dit verholpen worden door nieuwe firmware?
Heb op een repair center gewerkt waar soms telefoons met zo'n klacht voorbij kwamen. Dus breng hem naar een nokia service center (heb je garantie?) Bel ook eerst even met nokia als je het veel werk vindt naar een service center te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sins een tijdje er een nieuw probleem bij . mijn telefoon gaat heel zachtjes af een sms gaat maar heel zacht en trilt wel ..
ook met andere sms tonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Vince22 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:51:
Hey mensen :) Vraagje over de camera van de 6230.. Ik heb als ik 's avonds m'n camera aanzet dat de foto's er superbrak uitzien. Heb op mijn schermpje allemaal lijnen van boven naar beneden lopen, en als er weinig licht is, krijg ik ook echt helemaal niks op mn scherm te zien. 2 vrienden van me hebben dit probleem niet en hebben 's avonds zelfs perfecte foto's (voor een foon dan).Maar als je mijn foto's 's avonds ziet ga je echt huilen...Een vriendin van me heeft precies hetzelfde probleem als dit.
Kan iemand van jullie me aub helpen? Nokia center zit hier in de buurt, dus als ik daar naartoe moet, moet het maar, maar los het natuurlijk liever zelf op.
Thanks alvast.
ik zie nergens iets over FW versie, misschien dat daar het probleem ligt?
ik zelf heb 5.24 en mijn foto's zijn uitstekend 8) en zeker s nachts :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:20:
Ik heb sins een tijdje er een nieuw probleem bij . mijn telefoon gaat heel zachtjes af een sms gaat maar heel zacht en trilt wel ..
ook met andere sms tonen
Dan kan het zijn dat je speaker defect is. Het geluid met bellen doet dan wel goed, maar je ringtones, handsfreespeaker en muziek klinkt zacht.
Ga er maar eens mee langs bij een service-point.

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Weet iemand waar je goedkoop de nokia headsets kan kopen. Ik ben dat standaard setje kwijt helaas. Of als iemand hem hier nog te koop aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
dinow schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 11:24:
[...]

ik zie nergens iets over FW versie, misschien dat daar het probleem ligt?
ik zelf heb 5.24 en mijn foto's zijn uitstekend 8) en zeker s nachts :*)
Ik heb dezelfde software versie als die vriend van me (5.24).. maar hij heeft echt perfecte foto's 's avonds. Heb weleens tegelijk een foto van hetzelfde gemaakt en die van mij was echt bagger en die van hem echt perfect.. rara...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Vince22 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:00:
[...]

Ik heb dezelfde software versie als die vriend van me (5.24).. maar hij heeft echt perfecte foto's 's avonds. Heb weleens tegelijk een foto van hetzelfde gemaakt en die van mij was echt bagger en die van hem echt perfect.. rara...
oh vreemd, ik d8 dat ze met FW de camara hadden verbeterd.. dan heb ik geen idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu firmware 5.24

is er al een nieuwere firmware?

en zo ja wat hebben ze dan weer aangepast/verbterd?

ik volg t nie meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:07:
Ik heb nu firmware 5.24

is er al een nieuwere firmware?

en zo ja wat hebben ze dan weer aangepast/verbterd?

ik volg t nie meer....
Nokia 6230 - Deel 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Er is reeds een nieuwere uit zoals Raimon een 20tal berichten geleden wist te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raimon schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 11:41:
[...]

Dan kan het zijn dat je speaker defect is. Het geluid met bellen doet dan wel goed, maar je ringtones, handsfreespeaker en muziek klinkt zacht.
bellen gaat redelijk.. ik zal donderdag avond ff langs the phone house lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:36:
[...]

bellen gaat redelijk.. ik zal donderdag avond ff langs the phone house lopen
zou dat zeker doen, wel zonde als je pracht telefoontje nu al kapot is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-07 13:46
Januszjes schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:45:
Weet iemand waar je goedkoop de nokia headsets kan kopen. Ik ben dat standaard setje kwijt helaas. Of als iemand hem hier nog te koop aanbied?
Je kunt eventueel een gemodde headset bij mij kopen. Die kost je minder dan een standaard headset bij een standaard telecomzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:58
En werkt zeer goed :p

die gemodde headset .. met een sennheiser koptelefoon .. genieten

[ Voor 63% gewijzigd door Maeslant op 22-03-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat werkt zeer goed.... Ben nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vince22 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:51:
Thanks alvast.
ik heb dit probleem dus ook, van die horizontale blauw lijnen, overdag nergens last van, maar als het ene beetje donker is hoef ik geen foto's te maken want je ziet niks, erg veel "ruis" ook in de nachtfoto's...of ik nu nachtmodus of standaardmodus pak maakt geen verschil, en ik heb ook FW 5.24.
ik weet dat het een telefoon is en dat de foto's niet perfect zijn, maar de 6230 kan echt beter dan die van mij in nachtmodus, ook al bij anderen gezien.

Er vroeg hier ook iemand of er een programma was waarmee je de 6230 als infrarood-afstandsbediening kunt gebruiken; ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat het niet mogelijk is om de infraroodfunctie van de 6230 aan te roepen in J2ME waar de 6230 dus gebruik van maakt.(Bluetooth kan wel)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Herr Frank schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:17:
[...]

Je kunt eventueel een gemodde headset bij mij kopen. Die kost je minder dan een standaard headset bij een standaard telecomzaak.
Hier stond blaat. Januszjes keek niet goed :)

[ Voor 13% gewijzigd door janklp op 22-03-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 20:26:
[...]

ik heb dit probleem dus ook, van die horizontale blauw lijnen, overdag nergens last van, maar als het ene beetje donker is hoef ik geen foto's te maken want je ziet niks, erg veel "ruis" ook in de nachtfoto's...of ik nu nachtmodus of standaardmodus pak maakt geen verschil, en ik heb ook FW 5.24.
ik weet dat het een telefoon is en dat de foto's niet perfect zijn, maar de 6230 kan echt beter dan die van mij in nachtmodus, ook al bij anderen gezien.

Er vroeg hier ook iemand of er een programma was waarmee je de 6230 als infrarood-afstandsbediening kunt gebruiken; ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat het niet mogelijk is om de infraroodfunctie van de 6230 aan te roepen in J2ME waar de 6230 dus gebruik van maakt.(Bluetooth kan wel)
Mocht je een antwoord hebben op dit verhaal wat wel werkt, wil je me dan mailen op almelo@gmail.com? Ik zal morgen eens met het nokia service center bellen, kijken of ze een antwoord hebben... vind het vrij irritant namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

[...]

ik hoop dat iemand erachter komt hoe dat komt, ben der wel nieuwsgierig naar, ken iemand die er ook last van heb, misschien bug in bepaalde release's?
[...]
Er is wel een programmatje maar het probleem met infrarood van je mobiel dat ie heel zwak is dus bijna voor de tv moet zitten om te kunnen zappen, kan je net zo goed op het knopje drukke :+
kijk hier es:
Wild ideetje: IR TV bediening via Java mobieltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webxorcist
Er is wel een programmatje maar het probleem met infrarood van je mobiel dat ie heel zwak is dus bijna voor de tv moet zitten om te kunnen zappen, kan je net zo goed op het knopje drukke
Weet je dat zeker? Ik had laatst infrarood aanstaan op mijn GSM en ik hoor aan de andere kant van de kamer +/- 15m ineens een bekend riedeltje. Was de laptop van mijn collega die verbinding maakte met mijn 6230.

Ik weet niet zeker hoe dat werkt, maar het lijkt me dat de laptop die afstand moet kunnen overbruggen maar dat de GSM dat ook moet doen wil het werken?

En wat betreft die wazige nacht/avond foto's, ik heb dat soms wel en soms niet. Had FW 4.44 en nu 5.24. Ik dacht dat het eerder ermee te maken had hoe stil je de camera hield. En dat is best vern**keratief, want als je klikt beweeg je automatisch toch...

Real men use Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maeslant schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:27:
En werkt zeer goed :p

die gemodde headset .. met een sennheiser koptelefoon .. genieten
Zelf gemod, ook sennheiser koptelefoon, en zon cassetteding met een jack eraan om hem aan je autoradio te kunnen hangen. Meteen een handsfreeset. Wel verbasende kwaliteit trouwens, die cassetedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
dinow schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:54:
[...]

ik hoop dat iemand erachter komt hoe dat komt, ben der wel nieuwsgierig naar, ken iemand die er ook last van heb, misschien bug in bepaalde release's?

[...]

Er is wel een programmatje maar het probleem met infrarood van je mobiel dat ie heel zwak is dus bijna voor de tv moet zitten om te kunnen zappen, kan je net zo goed op het knopje drukke :+
kijk hier es:
Wild ideetje: IR TV bediening via Java mobieltje
Geloof me, ik ben lui genoeg om niet een halve meter naar voren te hoeven leunen. Dus ik zou het een uitkomst vinden... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die dit probleem ook heeft? Wanneer ik een foto in de nachtstand wil maken, moet ik abnormaal lang de telefoon stil houden voor het object dat ik op de foto wil zetten. Doe ik dit niet en wil ik te snel de foto maken, dan zie ik enkel en alleen 1 grote waas. Onlangs ben ik naar firmware 5.26 gegaan en toen is dit probleem pas begonnen, met firmware 4.28 had ik dit probleem niet. Ik dacht dat firmware upgrade ook verbetering vd camera inhield? :?

Met de camera in de gewone 'dagstand' heb ik dit probleem niet en kan ik direct de foto maken die ik wil.

Om een indicatie te geven vd wachttijd; in de nachtstand moet ik mijn telefoon doodstil voor een tijd van meestal 15 seconden voor het object of de persoon houden, wil ik geen veeg/waas op mijn beeldscherm krijgen. Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand wat ik er aan kan doen?

Gr. Bounzer

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:09

Haan

dotnetter

Topicstarter
Met foto in nachtstand heb je gewoon een langere belichtingstijd voor de foto, dus is het logisch dat je dan de camera even stil moet houden. (Al is dat inderdaad behoorlijk lastig).
Maar bij mij is dat iets van 2 of misschien 3 seconden, bij jou blijkbaar een stuk langer :?
Ik heb FW 4.44 btw.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raimon schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 11:41:
[...]

eigenlijk aleen maar me sms tonen ... de rest klinkt wel gewoon goed echt vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag beste tweakers,

Ik heb mijn nokia 6230 nu zon 9 a 10 maanden en alles werkte perfect,
tot nu ongeveer.
ik heb 6 maanden geleden mp3s en een playlist erop gezet en dat werkte perfect,
nu heb ik laatst de nieuwe pc suite 5.8 erop gezet en alle mp3s en playlists eraf gegooid.
Wat nieuwe mp3's erop gezet, wat perfect ging, en een playlist gemaakt, wat ook goed ging.
Alleen in de telefoon zegt hij 'Ongeldige lijst met opnames'
Heb ondertussen pc suite 6.41 die in de startpost van dit topic zit erop gezet (na de pc suite 5.8 en de dcu2 connectivity driver eraf gegooit te hebben en geherstart te hebben'
En ook dit helpt voor geen meter, krijg weer 'Ongeldige lijst met opnames'.
In de pc suites kan ik gewoon alles doen en werkt alles gewoon.
Heb firmware 3.15

Iemand hier een oplossing voor of moet ik misschien toch nieuwe firmware drin laten zetten ofzo?
edit:
en hoe zit dat met die versies van de pc suite? welke is nu de nieuwste 5.8 of 6.41?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 18:58

K-Jay

Klaas Jan

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 17:08:
Iemand hier een oplossing voor of moet ik misschien toch nieuwe firmware drin laten zetten ofzo?
Ik heb ook wel eens 'ongeldige lijst met opnames'. Zomaar ineens, daarvoor deed-ie het nog wel. Even de playlist opnieuw maken in Nokia Audio Manager (bij Playlist, onderaan in het boompje) of MobiMB verhelpt het euvel meestal.
Een firmware update lijkt me wel handig in jouw geval, die van jou is redelijk oud. Ik had ook eerst 3.14 en na de flash heb ik minder problemen met de playlists.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

is het ook mogelijk om mp3's en filmpjes door te spoelen op je telefoon, ik ben er nog steeds niet uit hoe dat werkt

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

racoon schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 17:17:
is het ook mogelijk om mp3's en filmpjes door te spoelen op je telefoon, ik ben er nog steeds niet uit hoe dat werkt
Lees aub eens de laatste 3 pagina's door. Filmpjes kan niet en mp3 kan wel. Maar zoek zelf maar even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mobyMB en oxygen phone manager beide geprobeert, maar de telefoon blijft dit zeggen :S
Ik snap er nix meer van eerlijk gezegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Ric0chet schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:34:
[...]

Weet je dat zeker? Ik had laatst infrarood aanstaan op mijn GSM en ik hoor aan de andere kant van de kamer +/- 15m ineens een bekend riedeltje. Was de laptop van mijn collega die verbinding maakte met mijn 6230.

Ik weet niet zeker hoe dat werkt, maar het lijkt me dat de laptop die afstand moet kunnen overbruggen maar dat de GSM dat ook moet doen wil het werken?

En wat betreft die wazige nacht/avond foto's, ik heb dat soms wel en soms niet. Had FW 4.44 en nu 5.24. Ik dacht dat het eerder ermee te maken had hoe stil je de camera hield. En dat is best vern**keratief, want als je klikt beweeg je automatisch toch...
Ik heb deze slimheid uit Wild ideetje: IR TV bediening via Java mobieltje
heb het zelf niet geprobeerd, want k gooi me telefoon op me bed en gebruik gewoon me AB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Januszjes schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:37:
[...]

Er is reeds een nieuwere uit zoals Raimon een 20tal berichten geleden wist te plaatsen.
Wat is nu je punt? Ik wijs naar de startpost, waar ook in staat dat er een nieuwere versie is dan 5.24. Had hij de startpost bekeken had hij dat gelezen. Had jij mijn link bekeken had jij dat ook geweten...

Maar even wat anders, heeft iemand dit ook al ervaren???
RwD schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:05:
Ik heb een bug gevonden in de music player :+

Als ik switch tussen de music player en de radio en dan weer terug, dan zou normaal gesproken de muziek verder moeten gaan waar je was. Nu staat wel de tijd in beeld van waar ik was, maar begint de musicplayer heel vaak op een punt veel eerder in het nummer. Al vaker dacht ik "heh, was ik hier?" en "Duurt dit nummer echt 11 minuten?" maar gisteren had ik een duidelijk voorbeeld waarvan ik zeker weet dat het mis ging; bij een nummer van 3 minuut 5 dat afgelopen was waarna ik de radio even aan zette en daarna de music player weer begon de musicplayer op 3 minuut 4 te spelen, maar het nummer zat nog bijna aan het begin om te eindigen bij 5 minuut 48.

(v5.24)

[ Voor 65% gewijzigd door RwD op 23-03-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al heel lang aan het zoeken, maar kan niets vinden..

als ik probeer mn 6230 te syncen met outlook 2003 (in win xp sp2) krijg ik deze fout: 'De SyncML-client heeft niet gereageerd'. mn telefoon staat in het begin scherm met de toetsblokkering uit en er is een bt verbinding die werkt.

heb al geprobeert mn pc en tel te rebooten, helpt niet.
als ik pc suite uninstall en weer install lukt syncen steeds 1 keer, daarna weer de fout. zowel in 5.8 als in 6.41.

ik heb firmware 3.15 (maart 2004)

heeft iemand een id??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook bezig geweest met de headset mod en kwam er achter dat de electronica in de headset dus een bepaald signaal schakelt zodat de telefoon in stereo mode gaat staan.

Merkte dit doordat ik eerst alleen een pop poort connector had gebruikt en daar 2 cinch pluggen aan had gezet. Op deze manier zag ik dus duidelijk op mijn mengpaneel dat links en rechts niet gelijk waren. Dus heb hier flink mee lopen rommelen om het goed te krijgen. Wat dus op die manier niet lukte. Nu heb ik dus ook mijn originele headset gemod. D.m.v. een Jack aansluiting er op te zetten.
En toen waren links en rechts wel gelijk.

Ook bleek hier uit duidelijk dat het radio signaal ook anders aangeboden wordt door de telefoon dan het MP3 signaal. Altijd handig te weten voor de andere headset modders.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste