Nomen nescio
Verwijderd
ja, maar als ik dan nummers wil toevoegen aan de playlist die ik heb overgebracht naar de telefoon krijg ik geen nummers te zien die ik zou kunnen toevoegenFongWan schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:12:
[...]
Heb je al de manier geprbeerd die in de startpost vermeld staat?
dat is het probleem, nokia audio manager ziet op een of andere manier de mp3's op me telefoon niet terwijl ik er gewoon naartoe kan browsen in diezelfde audio manager
Verwijderd
Vrije ruimte: 4096 MB
Gebruikt: 985.8 MB
Capaciteit: 985.8 MB
Ik heb hem nog niet helemaal getest. Wat grotere files erop zetten (50 MB ong.) duurt erg lang met de datakabel. Ik ga een USB stick kopen waar m'n MMC het geheugen is. Dat schiet tenminste op.
Dus een ADATA/MyFLASH 1 GB kan op de werkende lijst gezet worden, mits je firmware versie 5.24 hebt.
*:Ik ben naar NEXT Telecommuncatie in Roosendaal geweest. Ik werdt daar meteen geholpen. Hij vroeg efkes wat het probleem was, en hij zette m'n 6230 meteen aan de firmware-upgrader. Zoals ik had vermeld waren er wat probleempjes (werdt gewoon gemeld door NEXT), maar na een tijdje was het toch klaar. De telefoon is nooit buiten m'n blikveld geweest. Dat was er mooi. Ze hebben trouwens niet eens naar m'n aankoopbewijs gevraagd (wat ik overigens wel bij had).. Das wel raar, maarja, ik ben tevreden over NEXT Telecommunicatie in Roosendaal, en als ik weer een probleem heb, dan ga ik daar weer naar toe. Kost me wel een ochtend( kom uit Breda namelijk, daar hebben we geen service center), maar dat boeit me dan niet zo
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 21:24 . Reden: Korte review van het gekozen service center toegevoegd ]
Verwijderd

Ik heb iets teveel pulsen gegeven, daarom is de batterij nauwelijks meer zichtbaar, net als de contacten van de MMC en de SIM. Maar ja, toch lol gehad
Verwijderd
in mijn nieuwe gedaan, maar nu zit er een password op mijn geheugenkaart! ik heb dat password nooit ingesteld!
in de startpost staat dat in sommige gevallen (firmware upgrades) dit kan voorkomen!
heeft iemand hier een oplossing, of mischien wel een standaard password voor!!! ben hier niet blij mee, want had een paar belangrijke dingen op dat kaartje opgeslagen!!
Ja en nee: op het PuppetMaster forum zie je een plugin voor Miranda, alleen kun je daar tot nu toe alleen nog maar mee lezen, en niet schrijven. Ik zou zeggen, post wat in het desbetreffende topic hoe het met de ontwikkeling staat...?Chriztiaan schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:24:
[...]
Hm..![]()
Het kan allemaal ook wel met Puppetmaster, maar das weer zo omslachtig...Met mouse mode msn opstarten, dan met de cursor een contact aan klikken, dan weer in het textbalkje klikken, text intypen, text afsluiten, op enter klikken met de cursor, en weer naar boven gaan om te kijken wat de ander zegt...
Iemand een andere oplossing?
Alle wallpapers zijn 640x480 en tussen de 80 en 120 kb, waarvan dus ong. 40% de error krijgt. Als ik mijn mmc kaartje in de usb reader doe dan zijn ze wel allemaal ok.
Firmware is 5.24. Ik heb al geprobeerd om mijn 6230 uit en weer aan te zetten, ik heb opnieuw de pics eraf gehaald en weer erop gezet. Ik heb het kaartje opnieuw geformatteerd en weer geprobeerd, zucht.
Ik wordt een beetje wanhopig:?
waarom
brroops schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 07:06:
Ik heb een paar wallpapers op mijn 256 mb kingmax kaartje staan, maar als ik ze wil openen dan krijg ik bij sommigen de melding "onvoldoende geheugen". Dit terwijl er nog ruim 60 mb ruimte over is. Als ik de wallpaper naar het geheugen van mijn 6230 verplaats, dan blijf ik dezelfde foutmelding krijgen, terwijl ook daar nog min. 4 mb vrij is.
Alle wallpapers zijn 640x480 en tussen de 80 en 120 kb, waarvan dus ong. 40% de error krijgt. Als ik mijn mmc kaartje in de usb reader doe dan zijn ze wel allemaal ok.
Firmware is 5.24. Ik heb al geprobeerd om mijn 6230 uit en weer aan te zetten, ik heb opnieuw de pics eraf gehaald en weer erop gezet. Ik heb het kaartje opnieuw geformatteerd en weer geprobeerd, zucht.
Ik wordt een beetje wanhopig:?
waarom
Verwijderd
Waarom zijn die wallpapers zo groot? 128 bij 128 is beter en kleiner, anders word het toch maar lelijk ge-re-sized.
Mischien bedoeld nokia wel: te weinig geheugen om de afbeelding te laden?
Maar het vreemde blijft dat sommige wallpapers het wel doen op die maat en dat sommige het niet doen.
Ik heb inmiddels ook al geprobeerd om ze te verkleinen, maar zelfs dan blijven ze errors geven

waarom
Kater? Eerst water, de rest komt later
Nee... Helaas is het veld 'Bedrijf' een niet-ondersteund veld voor de 6230. Met Nokia Data Suite is er helaas ook geen mogelijkheid om bijvoorbeeld de outlook-adresvelden Naam en Bedrijf samen te voegen in het 6230-adresveld Naam (je zou dan "[naam], [bedrijf]" krijgen ofzo). Wellicht is er wel andere software die dat voor elkaar wil krijgen.markoh schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:28:
We hebben sinds kort ook een aantal 6230's voor het bedrijf.
Nu heb ik het voor elkaar gekregen om dmv de nieuwste versie van datasuite via infrarood de exchange agenda en contactpersonen te synchroniseren.
Echter bij de contactpersonen op de telefoon kan ik het veld bedrijfsnaam niet zien die in Outlook 2003 wel te zien is. Deze wordt door ons wel vaak gebruikt ivm overzichtelijkheid.
Ik heb al zitten zoeken op GoT als ook Google over dit onderwerp, maar heb niet echt iets kunnen vinden.
Mijn vraag is dus: Kun je met de 6230 het veld bedrijf te voorschijn toveren?
Net zoals in jou geval met 'Bedrijf', weet de 6230 ook niet wat-ie aan moet met 'voornaam' en 'achternaam'; in pinciepe heb je alleen een veld dat 'naam' heet. Maar ik weet wel dat hiér wel een programma voor is dat een resultaat als "[achternaam], [voornaam]" kan genereren. Weet alleen dat het een hels-werkend programma is, dus ben nu aan 't uitvogelen of Oxygen Phone Manager dat ook kan...
Verwijderd
Hier bied 1 of andere malloot een zogenaamde 6230i aan.
Check dat toetsenbord en dat nokia logo

Ik heb hem gemaild dat als ie niet heel snel zn advertentie verwijderd ik de mensen van markplaats ga mailen. Heb ook meteen een e-mail gestuurd aan de mensen die er op geboden hebben.
Verwijderd
Edit: heb marktplaats al gemaild...
Edit2: Advertentie is verwijderd! Goed gevonden Henry!
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 15:31 ]
Verwijderd
Ten eerste: -Ondersteund deze nokia (6230) java games? (volgens mij wel)
- ik heb nu firmware V. 04.44, als ik een nieuwere wil raak ik dan dingen die in mn telefoon zitten kwijt? (zoals spellen, ringtones, smsjes, mmsjes enz..) En is het waar dat de batterij langer meegaat met de nieuwe upgrade versie?
Mn andere vragen ben ik alweer kwijt
Groetjes
Ik wil niet steeds opnieuw beginnen met kijken
Problem Exists Between Chair And Keyboard
Verwijderd
1) ja, java games werken (meestal)Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:44:
Hallo, ik heb een paar vraagjes...
Ten eerste: -Ondersteund deze nokia (6230) java games? (volgens mij wel)
- ik heb nu firmware V. 04.44, als ik een nieuwere wil raak ik dan dingen die in mn telefoon zitten kwijt? (zoals spellen, ringtones, smsjes, mmsjes enz..) En is het waar dat de batterij langer meegaat met de nieuwe upgrade versie?
Mn andere vragen ben ik alweer kwijtMaar als iemand deze vragen voor me kan beantwoorden ben ik al heel dankbaar! Alvast bedankt!!
Groetjes
2) normaal ben je alles kwijt na een update, dus maak je best eerst een backup met PV Suite
Bij mij heeft de update niets veranderd aan mijn stb-tijd, nog altijd alle 2 dagen opladen. Of ik er nu niet mee werk, of de hele tijd muziek luister, iedere 2 dagen...
Verwijderd
Dit heb ik idd ook, sowieso om de 2 dgn moet ik opladen. of ik nou de hele dag bluetooth aan heb staan en mp3's luister, of ik doe er 2 dgn niets mee, opladen moet ik wel...Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:42:
[...]
1) ja, java games werken (meestal)
2) normaal ben je alles kwijt na een update, dus maak je best eerst een backup met PV Suite
Bij mij heeft de update niets veranderd aan mijn stb-tijd, nog altijd alle 2 dagen opladen. Of ik er nu niet mee werk, of de hele tijd muziek luister, iedere 2 dagen...
Nu heb ik dan geen cardreader, maar hoe lost dit het probleem op? Bij mij geeft de telefoon steeds aan dat het bestand geen geldig afspeellijstformaat is. Ik heb firmware 5.24 dus daar ligt het niet aan. En de audiomanager weigerd bij mij om een speellijst op de telefoon te zetten, als ik die handmatig daarna op de telefoon zet en hem dan met de audiomanager open en er muziekbestanden aan toe voeg dan werkt de audiomanager dus wel, maar kan ik de speellijst niet gebruikenVerwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:57:
[...]
Okej,, maak met afspeelijst aan in Nokia Audio Mananger met de liedje erin. (Verstuur hem niet naar je telefoon). Gooi dat bestandje samen met de liedjes in je MMC. En als je de telefoon aan doet, dan doet hij het... Bij mij teminste..
Verwijderd
+ klein en licht (in vergelijking tot...)
+ mooi schermpje
+ goed toetsenbord voor SMS
+ veel gadgets
+ sync met Lotus Notes (de belangrijkste reden voor mij)
- korte batterijduur (groot nadeel!)
- variërende geluidskwaliteit gesprekken, van matig tot gewoon slecht (groot nadeel!)
- snel stof in de behuizing
Vooral de batterijduur en geluidskwaliteit zijn wat mij betreft tamelijk essentiele functies voor een telefoon...

Batterijduur is voor mij geen probleem... Ik heb geen oplader meer (ja, kwijt) en eens in de week opladen bij iemand anders... Ook kwaliteit van de gesprekken zijn prima (vergelijking met andere nokia's, siemens, samsung...?)Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 08:04:
Ik heb m'n 6230 nu ook een kleine 2 maanden in gebruik. Leuke foon maar zeker niet zonder nadelen na lang een 'dinosaurus' 6310i te hebben gehad.
+ klein en licht (in vergelijking tot...)
+ mooi schermpje
+ goed toetsenbord voor SMS
+ veel gadgets
+ sync met Lotus Notes (de belangrijkste reden voor mij)
- korte batterijduur (groot nadeel!)
- variërende geluidskwaliteit gesprekken, van matig tot gewoon slecht (groot nadeel!)
- snel stof in de behuizing
Vooral de batterijduur en geluidskwaliteit zijn wat mij betreft tamelijk essentiele functies voor een telefoon...
Een hele rij microsoft certificeringen.
Verwijderd
eens in de week ?! Hoe doe je dat? zet je hem 3 dagen in de week uit ofzo?barrymossel schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 08:47:
[...]
Batterijduur is voor mij geen probleem... Ik heb geen oplader meer (ja, kwijt) en eens in de week opladen bij iemand anders... Ook kwaliteit van de gesprekken zijn prima (vergelijking met andere nokia's, siemens, samsung...?)
Verwijderd
En ja, ik heb ook een 6230...geweldige machine! Zit met het volgende probleem: Ben m'n beveiligingscode kwijt. (stom...stom!

Groetjes, Marc
Je hebt er dus wel een andere opgezet en niet diegene die standaard is? Ik denk dat je hem anders gewoon een aanta keer fout moet doen totdat hij om de pukcode vraagt. Dat is denk ik de enige oplossing. Anders zouden telefoons veel te makkelijk te kraken zijnVerwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:41:
Hallo,
En ja, ik heb ook een 6230...geweldige machine! Zit met het volgende probleem: Ben m'n beveiligingscode kwijt. (stom...stom!) Is deze op een of andere manier te achterhalen?
Groetjes, Marc

Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:47:
[...]
eens in de week ?! Hoe doe je dat? zet je hem 3 dagen in de week uit ofzo?
Ik doe minimaal 1 week met de accu en dan staat ie 24/7 aan. En regelmatig gebruik.Rico schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:29:
Past die accu er dan ook in?
Overigens altijd al goede ervaringen gehad met Nokia accu's, beter als Motorola en Ericson.
waarom
Verwijderd
vanmorgen 3 blokjes nu nog 1.(nog geen melding batterij bijna leeg)
ik doe 24/7 ongeveer 3 dagen met me telefoon omdat bluetooth constant aan staat houd die ook s'nachts de verbinding met me pc tot stand
Verwijderd
Er bestaat niet zoiets als een puk-code voor de beveiligingscode..Januszjes schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:01:
[...]
Je hebt er dus wel een andere opgezet en niet diegene die standaard is? Ik denk dat je hem anders gewoon een aanta keer fout moet doen totdat hij om de pukcode vraagt. Dat is denk ik de enige oplossing. Anders zouden telefoons veel te makkelijk te kraken zijn
@ mvancl: Aan te raden is om met je aankoopbewijs naar een Nokia Service Punt moet gaan en daar je telefoon laten flashen. PS: heb je de standaard 12345 code veranderd?
Met Logomanager kon je je beveiligingscode ook zien. Download ff de trial versie zou ik zeggen!Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 18:20:
[...]
Er bestaat niet zoiets als een puk-code voor de beveiligingscode..
@ mvancl: Aan te raden is om met je aankoopbewijs naar een Nokia Service Punt moet gaan en daar je telefoon laten flashen. PS: heb je de standaard 12345 code veranderd?
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Verwijderd
Als je de beveiligingscode nog nooit hebt veranderd is het 12345.Januszjes schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:01:
[...]
Je hebt er dus wel een andere opgezet en niet diegene die standaard is? Ik denk dat je hem anders gewoon een aanta keer fout moet doen totdat hij om de pukcode vraagt. Dat is denk ik de enige oplossing. Anders zouden telefoons veel te makkelijk te kraken zijn
Mocht je hem wel veranderd hebben en je hebt hem een aantal keer verkeerd ingetoetst dan blokkeert je toestel volledig.
Dit is geen lulverhaal maar echt waar. Ik heb nl zelf een aantal keer meegemaakt dat ik op mijn 6230 de verkeerde beveilingscode had ingetoetst. Daarna werkte zelfs de goede code niet meer. Dus ik las ergens op GoT dat je dan een halve dag moest wachten. Dat deed ik dus; en na een halve dag nog niks. Dus ik naar Teunis Telecom in Rijssen met het verhaal dat als ik mijn juiste beveiligingscode intoetste dat ie het dan niet deed. Dus ik doe het daar voor en ineens doet ie het wel!
Dus soms wel langer dan 1 dag je toestel uit laten staan en dan heel voorzichtig nog een x proberen.
Dat lijkt me wel heel sterk.. Heb het zelf met een 6210 en 6310 gehad, dat wanneer ik de goede code intikte, hij het toch niet deed. Ik checkte dat dan ook met logomanager, en die gaf aan dat ik de juiste code gebruikte. Na vele keren proberen deed ie het dan uiteindelijk toch een keer.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:35:
[...]
Als je de beveiligingscode nog nooit hebt veranderd is het 12345.
Mocht je hem wel veranderd hebben en je hebt hem een aantal keer verkeerd ingetoetst dan blokkeert je toestel volledig.
Dit is geen lulverhaal maar echt waar. Ik heb nl zelf een aantal keer meegemaakt dat ik op mijn 6230 de verkeerde beveilingscode had ingetoetst. Daarna werkte zelfs de goede code niet meer. Dus ik las ergens op GoT dat je dan een halve dag moest wachten. Dat deed ik dus; en na een halve dag nog niks. Dus ik naar Teunis Telecom in Rijssen met het verhaal dat als ik mijn juiste beveiligingscode intoetste dat ie het dan niet deed. Dus ik doe het daar voor en ineens doet ie het wel!
Dus soms wel langer dan 1 dag je toestel uit laten staan en dan heel voorzichtig nog een x proberen.
Ik heb een vraagje over pc suite..
Als ik mn laptop opstart, met mn msi bleutooth stick erin, werkt die gelijk. In de systemtray zie je dan een 2 logos staan van pc suite. 1 van connection manager en de andere is van de sync manager. Die van de sync manager is gekleurd, ten teken dat hij verbonden is met mn 6230, die van connection manager is echter gewoon grijs. Als ik daar met de muispijl op ga staan krijg ik te zien dat ie niet verbonden is met mn foon.
Ik kan echter wel alle programma's van pc suite gebruiken! Hij is dus echt wel verbonden. Ook is het zo dat na een poos verbonden te zijn de bluetooth verbinding verbroken wordt. Ik krijg de apparaten dan ook niet meer verbonden. Alleen door de laptop opnieuw op te starten lukt dat pas weer.
Vaag dus!
[ Voor 6% gewijzigd door EvoII op 04-03-2005 22:47 ]
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Ik vraag dit omdat in de topicstart staat dat radio niet te luisteren is zonder modden en omdat de bluetooth techniek er voor zorgt dat de dataoverdracht te klein is omdat het weer wordt omgezet naar WAV oid. Denk onzin maar weet het niet zeker.
pepernooot
Verwijderd
Yes, werkt als een speer...Rico schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:29:
Past die accu er dan ook in?
Geloof dat dit al een aantal keer aan bod is geweest. En volgens mij is iedereen er over eens dat dit niet kan... Anders moet je maar even zoeken in de afgelopen topics...dinkelover schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 04:38:
Ik wil het even heel zeker weten. Ik heb een Samsung D500, kan ik GEEN MP3 mee afspelen op mijn bluetooth headset. Als ik dan dus deze ruil voor de 6230 of eventueel dan de 6230i, dan kan dat wel? Vraag is dus of je mp3 kan luisteren via bluetooth headset.
Ik vraag dit omdat in de topicstart staat dat radio niet te luisteren is zonder modden en omdat de bluetooth techniek er voor zorgt dat de dataoverdracht te klein is omdat het weer wordt omgezet naar WAV oid. Denk onzin maar weet het niet zeker.
Verwijderd
Ik citeer uit de handleiding:Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:35:
[...]
Als je de beveiligingscode nog nooit hebt veranderd is het 12345.
Had zelf hetzelfde probleem trouwens, heb ook behoorlijk lang zitten kutten voordat ik dit doorhad...Als u vijf keer na elkaar een onjuiste beveiligingscode hebt ingetoetst, wordt de invoer van de code genegeerd. Wacht vijf minuten en toets de code opnieuw in.
Wat mp3tjes via bluetooth trouwens, werkt prima. Radio kan niet via bluetooth omdat je dan geen antenne hebt...
Verwijderd
Ik heb het net geprobeerd en ik kon MP3 luisteren via m'n bluetooth headset (Jabra 250) en het ging. De kwaliteit was echt mega bagger, maar het ging wel.dinkelover schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 04:38:
Ik wil het even heel zeker weten. Ik heb een Samsung D500, kan ik GEEN MP3 mee afspelen op mijn bluetooth headset. Als ik dan dus deze ruil voor de 6230 of eventueel dan de 6230i, dan kan dat wel? Vraag is dus of je mp3 kan luisteren via bluetooth headset.
De reden dat je geen radio kan luisteren zonder headset met draad is dat de draad van die headset de antenne is voor de radio. Daarom lukt radio luisteren met een bluetooth headset ook niet, want dan heeft hij geen antenne.
Iemand had trouwens het probleem dat als hij in de Nokia PC Suite Audio Manager een playlist op z'n telefoon selecteerde, en dan er liedjes in wilde adden, dat hij dan nix zag. Dat probleem had ik ook sinds ik omhoog ben gegaan van firmware 4.44 naar 5.24. Toen ik de PC Suite 6.1 had vervangen door versie 6.41 ging het ineens wel. Een ander voordeel van de nieuwe versie is dat je nu ook SMS-jes kan versturen vanaf de computer. Dat kan met 6.1 niet. Dus ik raad iedereen aan om te upgraden, en zeker als je dit probleem hebt.
Verwijderd

Het werkt prima met FW 5.24.
Mochten mensen het gaan bestellen...bestel dan een BL-4C erbij, omdat met de standaard accu je achterklep er niet meer op kan.bestel dan deze 1100mAh immitatie acuu erbij:

Verwijderd
Verwijderd
Groetjes maar weer....
Verwijderd
Ja, ik heb er inderdaad een andere ingezet. Bij het intikken van een beveilingscode vraagt ie niet om een PUK. Ook heb ik geprobeerd de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar vraagt dan om de beveilingscode, niet gelukt dus....Wat nu?Januszjes schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:01:
[...]
Groetjes maar weer....
Verwijderd
Thanks! en ja...heb de standaardcode veranderd....Dom van mij om 'm te vergeten...grrr!Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 18:20:
[...]
Er bestaat niet zoiets als een puk-code voor de beveiligingscode..
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:22:
[...]
Iemand had trouwens het probleem dat als hij in de Nokia PC Suite Audio Manager een playlist op z'n telefoon selecteerde, en dan er liedjes in wilde adden, dat hij dan nix zag. Dat probleem had ik ook sinds ik omhoog ben gegaan van firmware 4.44 naar 5.24. Toen ik de PC Suite 6.1 had vervangen door versie 6.41 ging het ineens wel. Een ander voordeel van de nieuwe versie is dat je nu ook SMS-jes kan versturen vanaf de computer. Dat kan met 6.1 niet. Dus ik raad iedereen aan om te upgraden, en zeker als je dit probleem hebt.
mijn redder in nood. thnx....
ik was wanhopig en dacht dat er niet meer gereageerd ging worden.....
het werkt idd prima met de nieuwe pc suite
toppie
werken op dezelfdeVerwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:55:
Hoi, ik heb een algemeen pc suite vraagje. Ik heb een 6230 en vandaag een 6600 erbij gekocht. Werken beide telefoons goed op één en dezelfde pc suite? Of moet ik een aparte ' 6600 pc suite' installeren??
heet niet voor niets 'nokia PC suite'
Verwijderd
in de startpost staat dat in sommige gevallen (firmware upgrades) dit kan voorkomen, maar geen oplossing hiervoor.
heeft iemand hier een oplossing, of mischien wel een standaard password voor!!! ben hier niet blij mee, want had een paar belangrijke dingen op dat kaartje opgeslagen!!
Verwijderd
Zou het niet kunnen dat die wachtwoorden gelijk zijn aan je beveiligingscode? Van je oude of je nieuwe toestel?Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:00:
kan iemand mij helpen, ik heb me geheugenkaart van mijn oude 6230 in mijn nieuwe 6230 gedaan, maar nu zit er een password op mijn geheugenkaart! ik heb dat password nooit ingesteld! en tevens kan ik het kaartje niet formatteren, want daar heb ik dat password ook voor nodig.
in de startpost staat dat in sommige gevallen (firmware upgrades) dit kan voorkomen, maar geen oplossing hiervoor.
Verwijderd
ik heb alle voorkomende codes als zelf geprobeert!! sorry had ik in de eerste post al moeten zeggen!Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:10:
[...]
Zou het niet kunnen dat die wachtwoorden gelijk zijn aan je beveiligingscode? Van je oude of je nieuwe toestel?
dus dingen als me eigen pincode, en 12345 heb ik allemaal gepobeert, maar nix helpt! probleem is nu net dat die code uit het nix is komen vallen! en bij mijn servicepoint hebben ze tegen me gezegd, dat ik beter al mijn data op mijn mmc moet zetten, zodat ik nix verlies! dus nu ben ik al mijn data kwijt! inclusief beltonen en foto's waar ik echt veel waarde aan hecht!
Verwijderd
en met een cardreader kun je ook niet in de kaart komen? ik snap hoe je je voelt, ben ooit een cd-rom kwijtgeraakt en dat was idd niet fijn....Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:14:
[...]
ik heb alle voorkomende codes als zelf geprobeert!! sorry had ik in de eerste post al moeten zeggen!
dus dingen als me eigen pincode, en 12345 heb ik allemaal gepobeert, maar nix helpt! probleem is nu net dat die code uit het nix is komen vallen! en bij mijn servicepoint hebben ze tegen me gezegd, dat ik beter al mijn data op mijn mmc moet zetten, zodat ik nix verlies! dus nu ben ik al mijn data kwijt! inclusief beltonen en foto's waar ik echt veel waarde aan hecht!
Verwijderd
Mijn probleem is nu als ik op een van de schijven klik maakt niet uit welke,krijg ik plaats een schijf of een ander geschikt meduim.
Terwijl die bij everesthome er wel staat 25 mb herkenbaar.
Hoe kan ik dit oplossen?
Music Player springt gewoon ineens uit.. Als ie in mn zak zit met toetsenblokkering aan..
Soms als ik op Music Player druk zegt ie Niet toegestaan en start m dan ook niet..
Voor de rest doet ie t nog altijd prima
Alleen playlists erop krijgen is rampzalig..
Bij mijn card-reader moet ik SD/MMC en SM kaartjes ondersteboven plaatsen, dus met de contactpunten naar boven.Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 21:51:
Hai ik heb een cardreader gekocht een sweex 6 in 1 ,volgens het boekje pakt het een mmc card.
Mijn probleem is nu als ik op een van de schijven klik maakt niet uit welke,krijg ik plaats een schijf of een ander geschikt meduim.
I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

http://www.nokia.com/nokia/0,,69667,00.html
onderaan de pagina
volgens mij nog niet in Nederland verkrijgbaar, maar dat zal niet lang duren
[ Voor 26% gewijzigd door Rimshim op 06-03-2005 12:07 ]
Verwijderd
je kan er geen microfoon op doen, dus is erg onhandig als je wordt gebeldt terwijl je muziek luistert.. moet je eerst deze er af halen en je headset er op doen.. Erg onhandig lijkt meRimshim schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:06:
Voor idereen die toch wel tegen een kopfoonmod opziet:
[afbeelding]
http://www.nokia.com/nokia/0,,69667,00.html
onderaan de pagina
volgens mij nog niet in Nederland verkrijgbaar, maar dat zal niet lang duren
Verwijderd
Hoezo praten jullie daarover, hij is voor de Nokia 6230i, de gewone Nokia 6230 ondersteund hem waarschijnelijk tog nie... Dan moet je in het ander topic wezen...Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:34:
[...]
je kan er geen microfoon op doen, dus is erg onhandig als je wordt gebeldt terwijl je muziek luistert.. moet je eerst deze er af halen en je headset er op doen.. Erg onhandig lijkt me
Die aansluiting kon nog best wel eens hetzelfde zijn. Daarom heeft die telefoon ook hetzelfde type nummer. Alleen het innerlijk is denk ik iets anders.Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:06:
[...]
Hoezo praten jullie daarover, hij is voor de Nokia 6230i, de gewone Nokia 6230 ondersteund hem waarschijnelijk tog nie... Dan moet je in het ander topic wezen...
[ Voor 30% gewijzigd door Rimshim op 06-03-2005 19:16 ]
Verwijderd
Weet je toevalig nog welke site.....Rimshim schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:08:
Volgens mij is de pop port hetzelfde dus dat moet geen probleem zijn. Het zou stom zijn van Nokia om dit onderdeel alleen voor de 6230i bruikbaar te maken. Ik heb ergens in een duitse shop hem voor 20 euro zien staan. Hij is trouwens ook bedoeld voor de 6680 en hiernaast gebruikt de 6230i dezelfde data kabel als de 6230 (DKU-2). Dus lijkt mij dat ook dit product gewoon op de 6230 moet werken.
net weer gevonden.
en ja daar staat 9300 maar die heeft volgens mij ook dezelfde pop-port aangezien hij ook gebruik maakt van de dku-2.
[ Voor 43% gewijzigd door Rimshim op 06-03-2005 19:30 ]
Verwijderd
Zelf heb ik een nokia camera flash Pd-2 met popport die niet op jullie 6230 past
Verwijderd
Greetz bounzer
Verwijderd
Mijn 7610 ondersteunt de HDS-3 niet; als ik m er in plug zegt ie toebehoren niet ondersteunt. Denk je nou echt dat ik dat zeg voordat ik t niet zelf probeerRimshim schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:42:
Jouw 7610 ondersteund de hds-3 wel alleen dan komt er maar geluid uit een oortje omdat hij geen stereo output heeft. Het lijkt mij raar dat hij wel op 6230i werkt en niet op zijn oudere broer. Maargoe laten we maar afwachten tot hij hier is.

Ik heb vandaag 2x naar telfort gebeld.. Krijg mn MMS instellingen niet goed.
Via de mijn telfort site opsturen lukt niet.. Handmatige settings zijn NERGENS te vinden, zelfs niet met google.. Heeft iemand ze?
Had ik ook met oudere software versie op de foon. Sinds 5.24 heb ik nergens meer last van.EvoII schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:46:
[...]
Ook is het zo dat na een poos verbonden te zijn de bluetooth verbinding verbroken wordt. Ik krijg de apparaten dan ook niet meer verbonden. Alleen door de laptop opnieuw op te starten lukt dat pas weer.
Vaag dus!
Verwijderd
Can please someone explain what Damsplaat did on page 6 (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22857674)? I need an auxiliary audio input in my headset and if that's what he did there, i would like to understand the explanation.
I would also like to know how do i obtain +5V on pin 4 of pop-port (the pinout of pop-port says that pin 4 is Vout +5V but i didn't got anything on that pin, only 2,6V on pin 3 and headsets shortcircuit pins 3 and 2 i think)
sorry again for speaking in english but this forum is the only active forum i found on this issue
Thanks in advance
BTW my mail is dutz@mail.com
I have made the headset-mod too, but a bit different than the one in the topic-start. Besides replacing the earplugs, i have also made a mini-jack (headphones) connector in the headset. Now I can connect an extra set of headphones or my hifi-set or car radio to my telephone/mp3player. I wanted it like this, but not with an ugly external connector as I have seen on other forums. It's a delicate work, the pictures speak for themselves i think:

Final result

Backside, because it didn't fit exactly, meaning there is a little split in stead of closing tight. I have tried to melt the plastic by heating it from the inside with the soldering iron, but it didn't help, and the result sucked

many tools needed, even a magnifying glass

plastic hoods, milled out with multitool (FERM <dutch shop> 12,95+dremel engraving tool 0.8mm 1,65)

inside, i have cut off a part of the print with the multitool to create some space.
The chip, etc, are all on the right, making just enough space on the left. Behind the print there are two wires going from the right channel to the jackplug. (The plastic from the red wire (bottomright) has melted a bit because of the heating with the soldering iron)
I have tried to make the jack connector (visible on the picture) as small as possible, but i did that a bit to much, damaging it a bit to much, and having to fix it with glu (see picture). Because i had to go to HEC (in Delft) a few days later, i bought myself a new one and now it's on there without the glu. I'm just to lazy to take it a part to take the picture.
All in all a succesfull but kind of tricky mod. A stereo mini jack connector in my headset. Little point of attention: because the 6230 doesn't work with one ground plus two channels like normal headphones,but with separate ground+signal for both sides , a full stereo connection isn't possible. (Not by me, and not by anyone else, whatever they may say) After not understanding how things were, I have measured everything and have come to this conclusion.
So the mini jack only has three channels, and the telephone four. I have chosen to use the two grounds as one, and keep the signal channels separate. Signals from the leftchannel came 50% from the right and visa versa. This was only noticable in the test mp3's I used, not in the normal stereo mp3's, they sound good, although the difference between stereo and "not-mono" can be heard. Actually the truth is something in between.
I just got myself an MMC, (Myflash (?) 1gb, €78, goris delft). It only worked after I upgraded to firmware 5.24 (i don't know which firmware I had before, but the phone is a half year old, so i think firmware 3.14)
[ Voor 6% gewijzigd door phYzar op 07-03-2005 13:39 ]
Verwijderd
So far this is the coolest forum i foud. I wish i knew Dutch. Keep customising!!!
In tegenstelling tot wat eerder gezegd is: het Kán wel alleen de kwaliteit is héél zwaar NAADJE! Radio luisteren kan NIET, omdat een wired headset ook als antenne dient. Dus voor radio heb je een WIRED headset nodig, of je die nu mod of niet maakt nix uit. Voor MP3 kun je wel een BT headset gebruiken, maar dan moet je wel genoegen nemen met geluidskwaliteit die ergens tussen middengolf en kortegolf in zit.dinkelover schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 04:38:
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Tot versie 6.0 was dat namelijk NIET zo. Toen moest je wel voor de 6600 apart de software installeren. Na 6.1 is dat gesynched omdat nokia oo inzag dat het zo niet handig was. Alle nu in omloop zijnde (en niet-discontinued) producten van Nokia werken nu in één en dezelfde versie van PC-Suite, alleen geloof ik dan voor de 6750 wel weer een uitzondering moet worden gemaakt, en voor de communicators (correct me if I'm wrong on this).addictive schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:59:
[...]
werken op dezelfde
heet niet voor niets 'nokia PC suite'
You could always try babelfish, should make some things understandable.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 14:53:
Thanks a lot for the translation. I thought the jack was for audio input but it's for output. I'll just go out and buy a few headsets and give a try making a realy customised headset. I still don't know how to obtain +5V on pin 4 (it's a Nokia secret, they don't wanna make anything public -=bleah=-)
So far this is the coolest forum i foud. I wish i knew Dutch. Keep customising!!!
Nou kwam ik dit tegen en leek me wel handig:

Dan kan je je mmc kaartje gewoon gebruiken als usb-stick. Volgens mij is hij namelijk bootable en heeft geen drivers nodig. Maar dat moet ik nog ff uitzoeken voor de zekerheid.
Het is van sandisk en het leest ook sd-kaartjes.
Heeft iemand ervaring met deze Sandisk mobilemate 5-In-1 Mobile Reader? Leest het alle merken kaartjes goed?
Dane Elec heeft ook zoiets, maar vind ik een veel te groot ding.
In de telefoon heb ik ingesteld dat ik mijn xs4all email kan ophalen icm T-Mobile, alleen worden altijd de hele berichten opgehaald. Is er een manier om alleen de headers op te halen en dan de berichten selectief binnen te halen ? GPRS is best prijzig nl.
Weet niet of dit het goede draadje daarvoor is. Zou wel kunnen maar geef je ergens anders met een ander topic (wellicht zelf te openen) meer kansSpits18 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:21:
Ik zit erover te denken om om een mmc kaartje van 1gb te kopen. Maar ik heb nog geen cardreader, en dat lijkt me toch wel handig. Want om alles via bt te doen gaat wel erg lang duren.
Nou kwam ik dit tegen en leek me wel handig:
[afbeelding]
Dan kan je je mmc kaartje gewoon gebruiken als usb-stick. Volgens mij is hij namelijk bootable en heeft geen drivers nodig. Maar dat moet ik nog ff uitzoeken voor de zekerheid.
Het is van sandisk en het leest ook sd-kaartjes.
Heeft iemand ervaring met deze Sandisk mobilemate 5-In-1 Mobile Reader? Leest het alle merken kaartjes goed?
Dane Elec heeft ook zoiets, maar vind ik een veel te groot ding.
Heb WAP ingesteld, kan ook lekker browsen naar alle WAP sites, maar zo gauw ik een download link aan klik, doet ie het niet. Na 30 seconden krijg ik de melding: 'Geen reactie, probeer het opnieuw'.
Automatische instellingen van Vodafone gebruikt, firmware van de 6230 is 5.24....
Niet via gprs trouwens, heb ik me niet voor aangemeld.
[ Voor 11% gewijzigd door MartijnA3 op 09-03-2005 00:06 ]
mooie update zeker die achtergrond vervaging bij inkomende gesprekken, ook bluetooth lijkt sneller en de camerakwaliteit is er op vooruit gegaan, i am impressed
wat ik me wel afvraag hoe is jullie ervaring mbt de tijd die het duurt, ik heb gvd een uur gewacht, das best lang ofnie
Dacht dat dat nog niet zo lang was hoor. Uurtje wachten is vrij normaal imho.damasterman schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 02:13:
jahoee 5.26!
mooie update zeker die achtergrond vervaging bij inkomende gesprekken, ook bluetooth lijkt sneller en de camerakwaliteit is er op vooruit gegaan, i am impressed
wat ik me wel afvraag hoe is jullie ervaring mbt de tijd die het duurt, ik heb gvd een uur gewacht, das best lang ofnie
Verwijderd
Even een toevoeging op m'n verslag: Ik heb ondertussen m'n kaartje geformateerd op m'n mobiel. Toen registreerde de telefoon WEL netjes de goeie grotes. Hij ziet het als een kaartje van 987 MB en niet als 1024 MB. Dat is wel raar, want als je 1 miljard bytes omrekend naar MB, dan kom je op 953,7 MB uit. Maarja, hij doet het helemaal. Verder had ik problemen met veel data kopieren via de datakabel. Met veel data bedoel ik ong. 300 of 400 MB. Allereerst duurt het HEEL lang (3 uur oid). Verder houd hij er halverwege mee op met de melding dat de telefoon het niet meer accepteert. Als je dan via de gallerij de MMC kaart opend, dan ziet hij er helemaal geen bestanden op staan. Bij de gegevens ziet hij WEL dat er veel data op gezet is. Ik heb nu een USB MMC lezer. Daarmee gaat het een stuk sneller. 700 MB in een kwartierVerwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:19:Hij werkt nog steeds niet helemaal lekker, want als ik in de gallerij de gegevens over de vrije ruimte opvraag, dan krijg ik hetvolgende resultaat:
Vrije ruimte: 4096 MB
Gebruikt: 985.8 MB
Capaciteit: 985.8 MB
Ik heb hem nog niet helemaal getest. Wat grotere files erop zetten (50 MB ong.) duurt erg lang met de datakabel. Ik ga een USB stick kopen waar m'n MMC het geheugen is. Dat schiet tenminste op.
Dus een ADATA/MyFLASH 1 GB kan op de werkende lijst gezet worden, mits je firmware versie 5.24 hebt.
Verwijderd
Heb dus ook een 6230 (wat deed ik hier anders....) en vind maar niet de oplossing voor een probleem. Ik zou nl. graag wappen met m'n toestel, maar ken de instellingen niet. Ik heb BASE Belgium als provider, maar op de site van nokia kan ik enkel de gprs instellingen doorsturen, van wap is er geen spraken. Nu heb ik die wap instellingen ook al eens handmatig ingesteld bij mijn oude 6610 en dat werkte wel. Probleem is echter dat de 6230 wap 2.0 ondersteunt en dat die instellingen nu niet meer werken (bvb. ik moet proxy adres en zo invullen). Heb ook al Base gemailed maar krijg daar uiteraard geen antwoord (service??)
Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt!
Ik ben weer eens toe aan een nieuwe telefoon, en heb mijn zinnen gezet op een model met geheugenkaart... Ivm het afspelen van mp3's...
Ik heb momenteel een SonyEricsson T630, en ik vroeg mij af of iemand van jullie een idee heeft hoe het scherm van de 6230 zich houdt in vergelijking tot de t630... Ik ben namelijk nog geen scherm tegengekomen op een normale telefoon met de kwaliteit van de t630, en ik heb het idee dat mindere kwaliteit me gaat irriteren...
Is het nodig om te nog te upgraden naar 5.26? heb nu 5.24 dus het zou inweze moeten lukken.
En wat raden jullie aan, de data overzetten via een cardreader of datakabel?
Ik vindt het altijd nogal onhandig om het kaartje uit de 6230 te halen.KreaTiV schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:08:
En wat raden jullie aan, de data overzetten via een cardreader of datakabel?
Een kabel is dan makkelijker en snel genoeg (even snel??)
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Verwijderd
je kan wel doorspoelen: door gewoon de knop naar boven of beneden ingedrukt te houdenMrEdge_ schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:34:
Is er eigenlijk een alternative mp3 speler voor de 6230 beschikbaar? Vind het een beetje jammer dat je niet kunt spoelen bijvoorbeeld ...
Verwijderd
Graag hulp
Verwijderd
heb je de knoppen aan de linkerzijkant van je telefoon al geprobeerd?Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:48:
Hallo, heb al gezocht binnen tweakers maar niks kunnen vinden. Heb dus net een nokia 6230 en het geluid is bijna niet te horen als ik aan het bellen ben. Schakel ik hem door naar de luidspreker dan is het geluid prima. Niet zo handig dus want dan kan iedereen meeluisteren. Is dit een bepaalde setting of is mijn speakertje misschien kapot. Heb het volumeniveau op maximaal staan maar dat verandert niks.
Graag hulp
Druk de bovenste knop tijdens een gesprek net zolang in tot 'ie luid genoeg is.
Verwijderd
Het scherm van de T630 is (duidelijk) beter, de camera's zijn van gelijke kwaliteit, maar voor de rest kan de T630 nog niet in de buurt komen van een 6230.MikeyMan schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:10:
Ik heb momenteel een SonyEricsson T630, en ik vroeg mij af of iemand van jullie een idee heeft hoe het scherm van de 6230 zich houdt in vergelijking tot de t630... Ik ben namelijk nog geen scherm tegengekomen op een normale telefoon met de kwaliteit van de t630, en ik heb het idee dat mindere kwaliteit me gaat irriteren...
Wow, dat wist ik ook niet! Goeie tip!Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:01:
[...]
je kan wel doorspoelen: door gewoon de knop naar boven of beneden ingedrukt te houden
Kater? Eerst water, de rest komt later
Kijk, dat maakt het toch weer lastig... Camera vind ik nutteloos, dus dat is geen item. Voor mij is de enige overweging om op de 6230 over te stappen de mp3 functionaliteit icm een geheugenkaart... Dus toch nog ff goed over nadenken, dat scherm gaat me dan waarschijnlijk irriteren...Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:44:
[...]
Het scherm van de T630 is (duidelijk) beter, de camera's zijn van gelijke kwaliteit, maar voor de rest kan de T630 nog niet in de buurt komen van een 6230.
Verwijderd
Welke firmware draai jij dan, want ik heb 4.44 en bij mij werkt dat niet (tenzij ik iets verkeerd doe natuurlijk...)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 18:24 ]
Waar ik altijd upgrade (Gami Telecom, Arnhem) duurt het zo'n 10 minuten, maar daar is het ook nooit zo druk, dus...damasterman schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 02:13:
jahoee 5.26!
Het werkt niet in de Gallerij, maar alleen in de Muziekspeler (of hoe dat ook heet, Menu-6-3 iigVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:23:
[...]
Welke firmware draai jij dan, want ik heb 4.44 en bij mij werkt dat niet (tenzij ik iets verkeerd doe natuurlijk...)