Het Grote Gamecube Topic Deel 52 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 4.643 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76992

modchip gepraat mag hier niet, maar een link naar een site die volstaat met emulators en OOK dingen over modchips en alles mag wel?
lekker radicaal hoor...

nou zal de super metroid emulator niet zo'n probleem zijn want daar verdient nintendo toch niks meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Is er eigenlijk al iets officieels bekend over de specs van de opvolger van de kubus?

Ik heb al wat gelezen over die van de PS3, net Xbox 2, ik kan me herinneren ooit iets over de Cube gelezen .... volgens mij zat zowieso de snelheid kan ik me herinneren rond de 1.8 Ghz, althans, dat getal is blijven hangen. Als ik het allemaal goed lees, en alles klopt .... zal de Cube weer aardig achterlopen .... dus ik hoop dat ze een goed plan hebben en online ondersteuning (hoeft voor mij niet, maar ja, je wilt toch dat zo'n toko blijft bestaan).

Kijk, die gast kan mooi op de E3 (dacht ik) zeggen dat de graphics van tegenwoordig toch al tegen fotorealitsich aanzitten en dat het puur om de gameplay gaat ..... met gameplay ben ik het zowieso wel eens, maar ja, be massa bepaalt de verkoopcijfers uiteindelijk, en die zul je ook tevreden moeten houden met die simpele zooi (dus mooie games, met online ondersteuning, waarbij gameplay zo standaard is als het maar kan zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

Anoniem: 76992 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:00:
modchip gepraat mag hier niet, maar een link naar een site die volstaat met emulators en OOK dingen over modchips en alles mag wel?
lekker radicaal hoor...

nou zal de super metroid emulator niet zo'n probleem zijn want daar verdient nintendo toch niks meer aan
Er is een heel groot verschil tussen het draaien van homebrew code (wat een emu in feite is) en het spelen van games via een mod chip.
Mensen die bezig zijn met homebrew e.d. kan ik btw aanraden eens te googlen op GCOS 1.4 ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-06 13:36
Met een Viper chip kan je ook homebrew draaien, sterker nog, ja kan GCOS zelfs op je viper flashen. Ik gebruik mijn chippie eigenlijk voornamleijk om imports te spelen, hoef ik tenminste niet meer te swappen met de freeloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Schweino schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:54:
Met een Viper chip kan je ook homebrew draaien, sterker nog, ja kan GCOS zelfs op je viper flashen. Ik gebruik mijn chippie eigenlijk voornamleijk om imports te spelen, hoef ik tenminste niet meer te swappen met de freeloader.
Ik heb weinig zin om een chip in m'n cube te duwen en ik vind die viper ook erg duur. Daarom lijkt GCOS me een goede optie. Vanavond even proberen of dat goed start vanaf mijn max drive en dan heb ik iig een behoorlijk snelle opstart manier :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-06 20:14
Anoniem: 86074 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:08:
Is er eigenlijk al iets officieels bekend over de specs van de opvolger van de kubus?
Het enige wat echt bekend is is dat Nintendo een tijdje terug van plan was om de CELL-technologie te gebruiken in de Revolution. Dit stond in een persbericht van IBM over CELL. Er stond ongeveer iets in de trant van "CELL technology will be used in the next generation consoles from Sony and Nintendo".

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 07:46

Speeder

42 ;)

Weet iemand toevallig waar ik F1 2002 zou kunnen aanschaffen voor de GC?

Ik ben er al een tijdje op zoek naar maar kan niks in de nederlandse shops vinden....

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 12:19

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Snes games emuleren is nog steeds niet legaal hoor :)

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

MaxBurn schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:18:
Het draaien van de emu is legaal. De emu gebruiken voor het spelen van games niet ;)
En natuurlijk hebben we het hier alleen maar over het emuleren van homebrew roms als proof of concept :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

MetroidPrime schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:45:
[...]

Het enige wat echt bekend is is dat Nintendo een tijdje terug van plan was om de CELL-technologie te gebruiken in de Revolution. Dit stond in een persbericht van IBM over CELL. Er stond ongeveer iets in de trant van "CELL technology will be used in the next generation consoles from Sony and Nintendo".
Mogelijk was nog niet zeker. Dacht wel dat de revolution van hetzelfde soort geheugen gebruik gaat maken als in de PS3.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

Nou nou... Vanavond is het dan zover. MystikalXL gaat om 21.00 uur 'sharp' een potje Mario Kart spelen. "Huh?" denk je dan??? Want wat is er zo speciaal aan een potje Mario Kart??? Want jawel, het is online. Oftwewel, HET WERKT!!!!! Het werkt uiteindelijk. Het is me gelukt via Xlink messenger en nu ben ik heel vrolijk. Ik zal mijn bevindingen posten en zeggen hoe het me is bevallen :*) .... Ik ga spelen tegen een jongen die aan mini-dvdtjes branden doet en vanavond Mario Kart Double Dash pas heeft. Dus Maxburn, als je tegen mij wilt spelen :*) het kan (waarschijnlijk ;) )... Dan moet je dus wel Xlink hebben want:
1. dit is een heel stuk gebruiksvriendelijker
2. warp pipen werkt niet bij mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Klachten & opmerkingen over het beleid van Spielerij kun je kwijt via email of in Lieve Adjes. Hier posts erover plaatsen heeft totaal geen zin, en wordt als offtopic beschouwd.

Ben jij slechts van mening dat een link / post niet kan, plaats dan een Topic Report ipv hier erover te klagen.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 09-03-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 86074 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:08:

Ik heb al wat gelezen over die van de PS3, net Xbox 2, ik kan me herinneren ooit iets over de Cube gelezen .... volgens mij zat zowieso de snelheid kan ik me herinneren rond de 1.8 Ghz, althans, dat getal is blijven hangen. Als ik het allemaal goed lees, en alles klopt .... zal de Cube weer aardig achterlopen .... dus ik hoop dat ze een goed plan hebben en online ondersteuning (hoeft voor mij niet, maar ja, je wilt toch dat zo'n toko blijft bestaan).

Kijk, die gast kan mooi op de E3 (dacht ik) zeggen dat de graphics van tegenwoordig toch al tegen fotorealitsich aanzitten en dat het puur om de gameplay gaat ..... met gameplay ben ik het zowieso wel eens, maar ja, be massa bepaalt de verkoopcijfers uiteindelijk, en die zul je ook tevreden moeten houden met die simpele zooi (dus mooie games, met online ondersteuning, waarbij gameplay zo standaard is als het maar kan zijn).
Tja, je weet niet wat voor specs de Revolution gaat hebben, maar die specs van de Xbox2 zijn echt om stijl van achterover te slaan om eerlijk te zijn, maarliefst 3!!!! 3Ghz PowerPC procs! Dan heb je dus over een systeem dat echt heeel heeel erg krachtig is. Ben toch bang dat Nintendo met dit geweld niet mee zal gaan, omdat ze daar geld denk ik niet voor hebben. MS is bereidt om veel aanloopverliezen te draaien en is gewoon een machtige partij in onderhandelingen. Ik hoop dat ik er naast zit, maar misschien had Nintendo toch maar met MS in zee moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:51:
[...]

Tja, je weet niet wat voor specs de GC gaat hebben, maar die specs van de Xbox2 zijn echt om stijl van achterover te slaan om eerlijk te zijn, maarliefst 3!!!! 3Ghz PowerPC procs! Dan heb je dus over een systeem dat echt heeel heeel erg krachtig is. Ben toch bang dat Nintendo met dit geweld niet mee zal gaan, omdat ze daar geld denk ik niet voor hebben. MS is bereidt om veel aanloopverliezen te draaien en is gewoon een machtige partij in onderhandelingen. Ik hoop dat ik er naast zit, maar misschien had Nintendo toch maar met MS in zee moeten gaan.
De geruchten zeiden juist dat een ouder model van de Revolution al een dual-processor machine was waar van de processoren op 2.6 Ghz. Elk van de processoren zou niet alleen multiple cores hebben, maar dus ook gebruik maken van CELL. Als dit waar was, dan zou de Xbox 360 op een NES lijken vergeleken met de Revolution.

De volgende generatie zal heel anders zijn dan de huidige en vorige generaties. De PS3 zal hoogstwaarschijnlijk meer van hetzelfde zijn, terwijl de Microsoft en Nintendo Xbox 360 en de Revolution nieuwe gameplay innovaties op het gebied van gameplay willen introduceren. Microsoft wil dit voornamelijk doen met Xbox Live. Wat de volgende generatie anders zal zijn is dat Sony momenteel zeer zwaar in de financiele problemen zit. Het roer bij het bedrijf moet drastisch om. Daardoor zal Sony waarschijnlijk minder risico's gaan nemen met de PS3, ze willen niet nog zo'n flop als de PSX. Een aantal fanboys op verschillende fora speculeert al over een mogelijke overname door Sony door Microsoft of Nintendo, maar dit is niet echt realistisch door de hoogte van de schulden van Sony.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's op zich mooi te horen. Kijk, ik wil dus echt niet dat die drie out-of-business gaan, dat console war gebeuren is voor kinderen .... concurrentie is goed voor ons gamers, anders zien we die player's choice dingen niet meer hoor :). En prijsverlagingen .... kijk maar naar de GBA, ik vind het GOED dat er concurrentie is op die markt .... slechte zaak dat Nintendo f***ing 45 euro vraagt voor "achterhaalde technologie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaxBurn schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:18:
weet ik
ik vind het een beetje omslachtig om een SNES aan te schaffen voor 1game :P
+ dat mn ouders het niet leuk gaan vinden als ik nog zo'n ding in huis haal

maar ik moet toch eerst Metroid Zero Mission spelen
daarna de originele metroid die je kan unlocken
daarna metroid II (waar ik die ook vandaan mag halen)

en daarna zie ik wel, als ik nou perongeluk een SNES op de kop kan tikken :z

maar ik wacht met smart tot MP2: Echoes PC wordt of afgeprijsd wordt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MetroidPrime schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:02:
Een aantal fanboys op verschillende fora speculeert al over een mogelijke overname door Sony door Microsoft of Nintendo, maar dit is niet echt realistisch door de hoogte van de schulden van Sony.
Wie door wie? Want ergens heb je een woordje verkeerd staan waardoor het niet duideljk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanitas schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:07:
[...]

Eentonig?? Ik heb em 8x uitgespeeld (waarvan een speedrun) en het blijft gewoon leuk. :D
Enkel het vechten is eentonig, maar wel super leuk, en die eentonigheid wordt helemaal goed gemaakt door de omgevingen. Want die zijn gewoon super.
ik hoor vandaag toch weer een negatieve reactie over PoP: SoT
mooie omgevingen, goede sfeer, leuke bewegingen, maar erg eentonig

maar voor de sfeer en de omgevingen hoef ik 'm eigenlijk niet te hebben
heb 'm zelf heel ff gespeeld en het sprak me ook eigenlijk niet meteen aan
De sfeer van WW lijkt me nou ook niet alles

maar misschien als ik 'm nog een keer ergens speel dat ik wel ineens enthousiast over de game wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

[...]

Tja, je weet niet wat voor specs de Revolution gaat hebben, maar die specs van de Xbox2 zijn echt om stijl van achterover te slaan om eerlijk te zijn, maarliefst 3!!!! 3Ghz PowerPC procs! Dan heb je dus over een systeem dat echt heeel heeel erg krachtig is. Ben toch bang dat Nintendo met dit geweld niet mee zal gaan, omdat ze daar geld denk ik niet voor hebben. MS is bereidt om veel aanloopverliezen te draaien en is gewoon een machtige partij in onderhandelingen. Ik hoop dat ik er naast zit, maar misschien had Nintendo toch maar met MS in zee moeten gaan.
Zoals je misschien nu al wist of dan weet je het nu:

Niet door MS zelf bevestigd. En bovendien waarom zou Nintendo dat ook niet kunnen doen? Nintendo heeft nooit achtergelopen kwa hardware. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:37:
[...]

Wie door wie? Want ergens heb je een woordje verkeerd staan waardoor het niet duideljk is :)
Oeps, dat moest zijn:
MetroidPrime schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:02:
Een aantal fanboys op verschillende fora speculeert al over een mogelijke overname van Sony door Microsoft of Nintendo, maar dit is niet echt realistisch door de hoogte van de schulden van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou het is me gelukt. :) :) :) Ik heb Mario Kart online gespeelt en dat voelt goed. Je zit niet gevoeloos achter je gamecube, omdat er geen sfeer is, maar het is ook niet hetzelfde. En het was ook "laggy as hell"... Maar desalniettemin, het was leuk en echt gaaf om te doen, gewoon vanuit je luie stoel online(!) Mario Kart spelen. Nu moet ik nog iemand zoeken die wel goed is in Mario KArt, want tegen wie IK moest was echt te belachelijk voor woorden. Ik heb twee keer verloren maar ik heb 7 keer gewonnen. Hij was echt slecht, ik haalde hem bij Yoshi Circuit(!) hem bijna een rondje in :P :P :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Zover ik weet is Warppipe dus niet laggy as hell :) (tenminste..het zou ook aan een brakke internetverbinding kunnen liggen) ik kreeg echter het idee dat WP beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
[...]
Tja, je weet niet wat voor specs de Revolution gaat hebben, maar die specs van de Xbox2 zijn echt om stijl van achterover te slaan om eerlijk te zijn, maarliefst 3!!!! 3Ghz PowerPC procs! Dan heb je dus over een systeem dat echt heeel heeel erg krachtig is.
Nintendo heeft altijd makkelijk mee gekund qua hardware power. De PS2 is een mietje vergeleken met de GC bv. De Xbox is maar miniem krachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MaxBurn schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:55:
Nintendo heeft altijd makkelijk mee gekund qua hardware power. De PS2 is een mietje vergeleken met de GC bv. De Xbox is maar miniem krachtiger.
Mietje is wel wat sterk hoor. MGS3 en GT4 hebben betere graphics dan 99% van wat er op de GC te vinden is. Niet gek voor een systeem uit begin 2000.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Dat ligt dus niet aan de hardware D3 :) vooral het gemis aan FSAA in de PS2 is groot. Ik vind de PS2, slim ontwikkelde uitzonderingen daargelaten, echt lelijker. Hiernaast is hij ook gewoon minder krachtig.

[ Voor 69% gewijzigd door Max|Burn op 09-03-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik ben nu echt benieuwd naar wat er van de revolution gaat komen. Die "knul" ;) weet zijn naame niet :X van Nintendo maakt houd alles lekker geheim,... met het feit dat het juist OF positief gaat uitvallen OF juist negatief (richting de game developers). Dus met een "standard" console zullen ze wel niet komen, want de Xbox2 wel word en vermoedelijk ook de PS3. Al heeft dat ding , erg mooie (alpha) specs (Xbox2). Ook denk ik wel dat nintendo ook een dikke hardware bak gaat neerzetten die even goed mee kan gaan als de PS3 / Xbox2. Alleen gaat Nintendo een totaal ander idee/ feeling geven aan hun console. Hopelijk pakt het goed uit.

Nindeno heeft (vaker) zulke dingen gezegt en dat het goed zou werken e.d. maar vaak word er minimaal gebruik van gemaakt ;( (Online met de cube viel tegen, de GBA connectie met de cube viel tegen) terwijl er in het begin mooie dingen over gezegt werden e.d.

Binnenkort zullen we het weten en worden we allemaal gek :p \o/

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online
MaxBurn schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:10:
Dat ligt dus niet aan de hardware D3 :)
Juist, mooie graphics worden op het beeld getoverd ofzo? :+
vooral het gemis aan FSAA in de PS2 is groot.
Noem mij een GC game met FSAA? Ik ben er nog nooit 1 tegengekomen dus hoe je dit een groot gemis kunt vinden is mij een raadsel.
Ik vind de PS2, slim ontwikkelde uitzonderingen daargelaten, echt lelijker. Hiernaast is hij ook gewoon minder krachtig.
Ik zeg ook niet dat hij niet minder krachtig is, maar 'mietje' klinkt alsof het een wereld van verschil is, terwijl het in de praktijk vrij klein is. Dat de GC krachtiger is zul je mij niet horen tegenspreken hoor.

Als we overigens de 'slim ontwikkelde uitzonderingen' van de GC niet meerekenen (RE4, RL) dan blijft er ook weinig over, zo kan ik het ook! :P

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
D³ schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:58:
[...]
Mietje is wel wat sterk hoor. MGS3 en GT4 hebben betere graphics dan 99% van wat er op de GC te vinden is. Niet gek voor een systeem uit begin 2000.
Dat komt omdat de meeste multiplatform games directe poorts vanaf de PS2 zijn, dus zijn ze automatisch minder mooi dan de mooiste PS2 spellen. :P

Ondersteund de GameCube überhaupt wel FSAA? Ik dacht dat de Xbox de enige console was die dat ondersteunde.

[ Voor 12% gewijzigd door MetroidPrime op 10-03-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online
MetroidPrime schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 00:22:
Dat komt omdat de meeste multiplatform games directe poorts vanaf de PS2 zijn, dus zijn ze automatisch minder mooi dan de mooiste PS2 spellen. :P
Hehe ja dat had ik wel beter kunnen verwoorden :) Bedoel dat het beste van de PS2 zich kan meten met het beste van de GC.
Ondersteund de GameCube überhaupt wel FSAA? Ik dacht dat de Xbox de enige console was die dat ondersteunde.
Dacht het wel, alleen de GC's fillrate is te beperkt om er iets nuttigs mee te doen.

Anyway, 2005 en we hebben het over PS2 vs GC :+ Gauw maar weer verder met de Revolution speculatie :P

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35
Net BGE uitgespeeld, had al eerder gespeeld maar nog niet zo veel. Dus ik dacht vanavond ga ik er maar eens goed voor zitten en dan is het gewoon afgelopen. Erg leuke game was zijn 15 euro zeker waard. Kon af en toe aardig lachen om de nederlandse stemmen, wat ik in het begin niet had gedacht.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Nieuw interview met Reggie!
Hij houdt wel erg van het woordje "frankly". ;)
Op de E3 gaan we in ieder geval een video te zien krijgen van Mario 128. :D Het zou eens tijd worden onderhand. Ik ben echt benieuwd of dat spel nou echt zo revolutionair is als ze de hele tijd beweren.
Ook een pokemon RPG voor de cube aangekondigd. Nou heb ik nog nooit een pokemon-spel gespeeld, en de franchise interesseert me ook niet echt... maar een rpg van Nintendo op de gamecube is misschien toch wel interessant, ook voor iemand als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Man..Regie blijft cool..zo lekker simpel....niet van dat zakelijke gelul..
GNcube: Thanks for taking the time to sit down with us today, Reggie. Our first question is actually one that quite a few readers want to know, which is, what do you like more: kicking ass or taking names?

Reggie Fils-Aime: I definitely enjoy kicking ass more than taking names. I think the team at Nintendo would agree. I've done a lot of kicking ass. Both internally and externally. If you look at externally, we're going to sell about 2.5 million DS units, so we've kicked a lot of ass all through the holiday season and on the GameCube perspective, Resident Evil 4 kicked a lot of ass. So we're happy.
En dan afsluiten..we zijn blij :D
In terms of GameCube, I think in fairness we at Nintendo haven't done a great job of providing the Internet capability tools to our developers to create games for GameCube. We need to address that for all of our future systems and we're doing that.
Kijk, DAT is nou eerlijk :) Eindelijk hoor je het eens iemand zeggen bij Nintendo.

[ Voor 24% gewijzigd door Max|Burn op 10-03-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Reggie is echt cool. Hij is echt een prima gezicht voor Nintendo. Hij komt eerlijk over, is grappig en komt over.

Over de hardware van de Xbox 2 kan ik kort zijn. Klinkt allemaal fantastisch maar die cijfertjes zeggen erg weinig. Op papier is de Xbox veel sterker dan de Cube, maar in real life is dat verschil een heeeel stuk kleiner. Nintendo wist altijd wel hoe ze (erg goede) hardware moesten maken, dus ik hoop dat dat wel goed komt.

Over de geldproblemen van Sony keek ik in eerste instantie raar op. Met de PS2 moeten ze toch wel een redelijke euro hebben verdient. Maar aan de andere kant, ze draaien wel redelijk dikke verliezen op de hardware volgens mij. Ik ben dus benieuwd wat hun resultaat is op de PS2...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Hebben jullie die nieuwe screenshots van Geist gezien? Het ziet er echt :9~ uit.
Deddiekoel schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 10:14:
Over de geldproblemen van Sony keek ik in eerste instantie raar op. Met de PS2 moeten ze toch wel een redelijke euro hebben verdient. Maar aan de andere kant, ze draaien wel redelijk dikke verliezen op de hardware volgens mij. Ik ben dus benieuwd wat hun resultaat is op de PS2...
Het is volgens CNN juist de entertainment divisie van Sony die het grootste deel van de verliezen veroorzaakt. Als ik me niet vergis is dat de divisie die verantwoordelijk is voor de spelcomputers.

[ Voor 79% gewijzigd door MetroidPrime op 10-03-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
http://www.cnn.com/2005/T...alk.of.game.ap/index.html

_/-\o_

En ik lees ook dat er een FF game komt op de Xbox? ..
Waarom nou niet eerst een normale FF game op de cube :) (normaal as in, goed verhaal, goeie graphics, niet 4 GBA's nodig, etc :D)

[ Voor 58% gewijzigd door Max|Burn op 10-03-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Anoniem: 115248 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 08:46:
Ook een pokemon RPG voor de cube aangekondigd. Nou heb ik nog nooit een pokemon-spel gespeeld, en de franchise interesseert me ook niet echt... maar een rpg van Nintendo op de gamecube is misschien toch wel interessant, ook voor iemand als ik.
Waarom probeer je Pokemon Red/Blue niet eens? Of Fire Red / Leave Green inmiddels. Het is jammer dat je het niet gespeeld hebt toen het net uit was, aangezien het denk ik dan het leukste was omdat je om je heen ook veel van die Pokemon op tv of in de winkel zag. En vrienden die het ook hebben is ook erg leuk om te hebben :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ok mensen we krijgen vanavond of morgen de zelda trailer te zien hoor!

Peer van IGN heeft het op het forum bevestigd:
Don't worry. You'll see Zelda tomorrow.

Peer
Dit was het antwoord op een thread over de mogelijke trailer. :) En ik raad iedereen aan om het Reggie interview te lezen. Hij geeft aan dat:

Een krachtige console de basis is om mee te doen aan de volgende generatie dus hiermee geven ze al aan dat Nintendo niet gaat achterlopen kwa hardware. En ook dat de DS zeker online gaat en de Revolution ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
D³ schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 00:50:
[...]
Hehe ja dat had ik wel beter kunnen verwoorden :) Bedoel dat het beste van de PS2 zich kan meten met het beste van de GC.

[...]
Dacht het wel, alleen de GC's fillrate is te beperkt om er iets nuttigs mee te doen.

Anyway, 2005 en we hebben het over PS2 vs GC :+ Gauw maar weer verder met de Revolution speculatie :P
Het volgende artikel doet vermoeden dat de GameCube vele malen krachtiger is als de PS2: http://games.slashdot.org...8/1446230&tid=212&tid=213

Ook commentaar in het Slashdot draadje bevestigd dat. Ook wordt verteld dat Zelda:WW gabruik maakt van FSAA (ziet er naar mijn mening ook erg gelikt uit).

Het artikel gaat trouwens over het feit dat men grote moeite heeft om RE4 netjes naar de PS2 te poorten. Alles moet een stuk minder gedetailleerd worden om lekker te kunnen draaien.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MacWolf schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:54:
[...]

Het volgende artikel doet vermoeden dat de GameCube vele malen krachtiger is als de PS2: http://games.slashdot.org...8/1446230&tid=212&tid=213

Ook commentaar in het Slashdot draadje bevestigd dat. Ook wordt verteld dat Zelda:WW gabruik maakt van FSAA (ziet er naar mijn mening ook erg gelikt uit).

Het artikel gaat trouwens over het feit dat men grote moeite heeft om RE4 netjes naar de PS2 te poorten. Alles moet een stuk minder gedetailleerd worden om lekker te kunnen draaien.
Maar de Cube is toch ook krachtiger dan de PS2? Dat is algemeen bekend ....

Maakt op zich geen drol uit, want de PS2 heeft echt goeie games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online
MacWolf schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:54:

Ports zijn een zeer slechte methode om prestatie verschillen mee aan te duiden. MGS2 loopt bijv op 60FPS op de PS2, maar erg slecht op de krachtigere Xbox. Heeft alles te maken met het feit dat MGS2 specifiek voor de PS2 is geprogrammeerd.

Zal mij niets verbazen als RE4 PS2 zwaar gedowngrade wordt, temeer omdat het originele team niet de port verzorgt dacht ik?

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
D³ schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:33:
[...]
Ports zijn een zeer slechte methode om prestatie verschillen mee aan te duiden. MGS2 loopt bijv op 60FPS op de PS2, maar erg slecht op de krachtigere Xbox. Heeft alles te maken met het feit dat MGS2 specifiek voor de PS2 is geprogrammeerd.

Zal mij niets verbazen als RE4 PS2 zwaar gedowngrade wordt, temeer omdat het originele team niet de port verzorgt dacht ik?
Voor zover ik weet werkt het originele team wel aan de poort. Als je het artikel en het Slashdot commentaar leest zou je denken dat spellen vanaf de PS/PS2 erg goed naar de GameCube gepoort moeten kunnen worden, gezien de GameCube over het algemeen gewoon krachtiger is. Wellicht zijn poorten niet altijd even goed omdat de hardware best wel anders werkt op beide systemen. De GemeCube maakt bijv. gebruik van aanzienlijk meer geheugen, terwijl de PS2 vooral vertrouwd op bandbreedte om elke keer zoveel mogelijk data in te laden. Code (algoritmes e.d.) moet dus aanzienlijk gewijzigd worden om het uiterste uit een systeem te halen.

Maar wat wel opvalt is dat het blijkbaar makkelijker is om een spel vanaf de PS2 naar de GameCube te poorten dan omgekeerd.

Een quote uit het artikel:
Leon's polygon count, in order to run on the inferior PS2 hardware, will have to drop from the original 10,000 polygons to a mere 5,000, slightly more than Snake from Metal Gear Solid 3.

The PS2, does however, have a large Direct Memory Access bandwidth, which will allow the developers to provide a high amount of textures into the game. But, if they choose to do this, the game's framerate will drop substantially, this is due to the PS2's, as stated before, limited texture memory capacity. And, of course, any extra lighting or texture layers will slow down the framerate more. It is expected, that if all the Gamecube features are included, the PS2 version will run at less than the Gamecube's framerate.

Dan is het gewoon jammer dat de GameCube tot een veel kleiner marktaandeel heeft en daardoor veel minder spellen. Technologisch kan de GameCube meer aan. Een spel dat gepoort wordt vanaf de PS2 naar de GameCube zou dan nooit het uiterste uit de console halen, of men moet opeens extra features gaan ontwikkelen in een spel, iets dat vrijwel nooit gebeurt.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online
Ik ben het helemaal met je eens, nogmaals ik zeg niet dat de PS2 even krachtig of krachtiger is dan de GC. Maar ik ben het niet eens met het 'mietje' van Maxburn en jouw 'vele malen krachtiger'. Ik vind zelf het verschil bijzonder klein, MGS3's jungle is in mijn ogen bijv. mooier en indrukwekkender dan de omgevingen in RE4 om maar wat te noemen. Maar goed, hoe groot je het verschil acht is natuurlijk zeer persoonlijk.

Zitten overigens een aantal fouten in het artikel, Leon is bijv. 7000polys tijdens gameplay (GC versie).

//edit: ben erg benieuwd hoe Zelda er nu uitziet, als je de vorige trailer terugkijkt is het allemaal zo indrukwekkend niet meer. Fire temple zoals de lava gebieden in RE4 lijkt me wel wat :9~

[ Voor 16% gewijzigd door Dyxtra op 10-03-2005 19:50 ]

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-06 11:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kunt echt heel weinig zeggen over welke van de huidige generatie consoles het beste presteert, want ieder onderdeel heeft wel een andere architectuur, capaciteit, snelheid of bandbreedte dan zijn tegenhanger in een andere console. Het is echt appels met peren vergelijken. Vroeger was het simpel toen had je 8-biut systemen, 16-bit systemen en dan wist je hoe krachtig hij was, maar bij de huidige generatie consoles maakt het uiteindelijk niet meer zoveel uit en ligt het er vooral aan hoeveel de programmeurs er uit weten te persen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trailer is online, check www.cubezone.nl

edit na het kijken: OMFG hij is mooooooooooi!!!!!!!!! Ik heb hem gezien, ik heb hem gezien :D :D :D :D Het spel ziet er echt volwassen uit, vooral dat stukje dat het lijkt alsof je in een riool bent ( :D ) en dan komen die freaky geesten tevoorschijn.
Ik weet 1 ding zeker, ik ben verliefd :9~ O+ :9~ O+

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 105012 op 10-03-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

HAIL NINTENDO!! DAMN!!! _/-\o_ :9~

Zelda ziet er echt fantastisch uit! Zwemmen, rijden op wilde varkens van de tegenstander alles zit erin en inderdaad een creepy sfeer volgens mij!!! _/-\o_

Echt fantastisch!!!

http://cube.ign.com/articles/594/594923p1.html

En de revolution word:

Straight uit de box WI-FI compatible
En ook nog eens backwards compatible!!!

Dus je kunt de GC spellen ook op de Revolution spelen!! En de codename's voor de chips zijn:

IBM chip: Broadway
ATI chip: Hollywood

[ Voor 43% gewijzigd door schnumi op 10-03-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, die trailer ziet er niet slecht uit. :) Wordt zo te zien een mooi sfeervol spel! Het laatste shot, met die huilende wolf... erg mooi hoor. Ik krijg echt zin om Hyrule weer helemaal opnieuw te gaan ontdekken. :D

Ik ben wel benieuwd of het spel verder nog een nieuwe richting in zal slaan, of gewoon een logisch vervolg op OoT en TWW zal worden. Het zou imo leuk zijn als je wat meer vrijheid kreeg. Een beetje zoals in GTA. Of misschien beter gezegd: zoals in Fable. Volgens mij zou dat prima bij de hele Zelda-franchise passen. Dat je ook "gewoon" door het spel kan dwalen en leuke dingen doen, zonder dat je direct bezig bent met de hoofdqueste. Is in andere Zelda's ook al wel een beetje zo natuurlijk... maar ik wil graag méér. :p Niet alleen maar grappige minigames, maar echt zinvolle zij-questes zegmaar. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nintendo heeft de trailer ook online staan (30mb)

http://media.nintendo.com...364-b8fc-e6f11617d1ab.mov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Deze Zelda gaat OOT ownen, gewoon zo bruut als het er uit ziet.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
verdomme met victenn 4 uur bezig geweest om online MKDD te doen, xlink is zo onlogisch als de kolere (een connect knop zou handig zijn?!?!? xlink ziet me cube wel maar doet niks!) warppipe 4.2 doet geen hol en na uren kloten werkt warppipe 3.5 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Iwata also announced that Revolution would feature backward compatibility with GameCube, which means that consumers will be able to play GCN software on the next console.

In addition, the Nintendo president said that Revolution would be Wi-Fi compatible out of the box. The revelation goes hand-in-hand with the company's newly announced DS online network, which enables owners of the handheld to connect to the Internet wirelessly and play against each other.
Bron: IGN

_/-\o_ Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/94380/MarioDance.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23844

Goh, kan ik over 6 maand eindelijk de stof vanaf m'n GC halen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaxBurn schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:42:
verdomme met victenn 4 uur bezig geweest om online MKDD te doen, xlink is zo onlogisch als de kolere (een connect knop zou handig zijn?!?!? xlink ziet me cube wel maar doet niks!) warppipe 4.2 doet geen hol en na uren kloten werkt warppipe 3.5 wel.
Je moet ook gewoon allebei bij mario kart op lan-game drukken, en dan haalt x-link automatisch de gegevens op, dus er is juist niks moeilijks aan :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom is de trailer op cubezone 10 MB en die op nintedo 30MB ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 09:30
Hoezee voor backwards compatible :). Hopelijk 100% (one can only hope).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 76992 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:37:
waarom is de trailer op cubezone 10 MB en die op nintedo 30MB ??
Omdat die 10 megabyte versie een lagere resolutie heeft.
Dank je, ik heb onlangs Mario & Luigi Superstar Saga ontdekt en toen ik dat dansje van Mario in dat spel zag moest ik er gewoon een icon van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 20-05 15:14
Zelda ziet er echt gewelding uit _/-\o_

<- Meteen m'n icon geupdate :)
Zelda + katten = :>

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35
Die zelda trailer is echt mooi, zoveel detail ik ben gewoon sprakeloos. Die ga ik zeker weten bij de lauch kopen.

Verder over mario kart het is ons uiteindelijk gelukt met xlink. We hebben een paar uur gespeeld zonder lag :D

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Anoniem: 105012 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:51:
[...]
Je moet ook gewoon allebei bij mario kart op lan-game drukken, en dan haalt x-link automatisch de gegevens op, dus er is juist niks moeilijks aan :Z
Zijn we nu achter alleen is het connect systeem toch nog vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Wooooot de Zelda trailer :) \o/ \o/ \o/

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Dat water ziet er gewoon zo vet uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Zag ik btw nou link boksen met een goron?
Het zou wel erg vet zijn als die er ook weer in zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Goed gezien ja, volgens mij speelt het zich behoorlijk af in de OoT tijd en cultuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik heb net nog snel ff die speech van iwata zitten kijken en DAMN, ik begin echt enthousiast te worden over wat er op nintendo gebied allemaal gaat gebeuren.
Nintendo heeft dit keer echt van z'n fouten geleerd en ik vertrouw erop dat de revolution vet gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 08:14

Willybubba

Nut up or shut up.

Nieuwe Zelda speelt zich af NA the Wind Waker, hebben ze een tijdje terug gezegd... Die trailer is wel mega sweet hoor... :D

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Mja dat het zich afspeelt na TWW weet ik maar er zijn nogal wat leuke discussies :) Bijvoorbeeld dat the hero of time terug komt, aangezien de realm waar hij zich bevind een nogal snel verloop van tijd heeft..
I figure six years later.. after much hardship and adventure through the Termina dimension, he's aged a bit.. matured into the Link we saw in the trailer. He stumbles across a way back to his homeworld... and when he gets back, he finds himself smack in the middle of a brewing battle that'll decide the fate of Hyrule (TWW's future, or maybe you get to write a new one...). Even if it chronologically comes after TWW, this is still very much possible. I'll leave that part for everyone else to figure out.

[ Voor 58% gewijzigd door Max|Burn op 11-03-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Zelda is kick-ass. Mooi om te zien waartoe de Cube allemaal in staat is. Met Re4 en Zelda wordt toch wel een hoop oogsnoep gemaakt.

Ik ben een grote fan van cell-shading en vond TWW er fantastisch uitzien. Maar deze gfx zetten wel veel meer sfeer neer die toch beter passen bij een Console Zelda. Ik zou Mario wel eens cell-shaded willen zien...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Idd, zelda ziet er super mooi uit.
Het lijkt wel een beetje op RE4, qua omgevingen ed.
Dat stukje met de Lens of Truth zag er ook mooi uit.
Ineens allemaal van de geesten, het is net LOTR TRotK. :D

Enkel lijkt het me weer een beetje te gefocust op het rijden op het veld.
Net als in TWW op de zee.

Nu maar hopen dat ze 2x zoveel dungeons gaan maken.
En die moeten van mij ook 5x zo moeilijk zijn als in TWW.
Wat TWW was gewoon te makkelijk.
En als ze bang zijn dat ze dan klanten afstoten, dan kunnen ze altijd nog een easy/ medium /hard speelmogelijkheid er inzetten. :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes, I-Ninja is uitgespeeld. En dan ook echt helemaal. Ik heb alle 64 grades gehaald, en alle bonus-spelletjes ook uitgespeeld. Dat zegt toch wel iets over de kwaliteit van het spel... bij een mindere game laat ik dat soort dingen vaak zitten en vind ik simpelweg uitspelen genoeg. Maar dit spel had iets speciaals... ik weet niet. Gewoon goed afgewerkt, heerlijke controls, en je kan er echt goed in worden. In het begin werd ik vaak helemaal afgemaakt door de tegenstanders, en nu op het einde spring ik soepeltjes om ze heen en maak IK hun af zonder zelf geraakt te worden. :p En niet omdat je nieuwe vaardigheden hebt gekregen ofzo, je leert gewoon de controls helemaal te masteren. Echt een goed gevoel. Nu alleen nog even een boze brief aan namco schrijven waarom ze zo'n topgame niet in europa voor de cube uitbrengen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Laatst online: 15-06 22:03

dommerick

is domm

Vanitas schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:37:
Idd, zelda ziet er super mooi uit.
Het lijkt wel een beetje op RE4, qua omgevingen ed.
Dat stukje met de Lens of Truth zag er ook mooi uit.
Ineens allemaal van de geesten, het is net LOTR TRotK. :D

Enkel lijkt het me weer een beetje te gefocust op het rijden op het veld.
Net als in TWW op de zee.

Nu maar hopen dat ze 2x zoveel dungeons gaan maken.
En die moeten van mij ook 5x zo moeilijk zijn als in TWW.
Wat TWW was gewoon te makkelijk.
En als ze bang zijn dat ze dan klanten afstoten, dan kunnen ze altijd nog een easy/ medium /hard speelmogelijkheid er inzetten. :)
Het is niet echt lotr trotk...vind ik zelf, want dat is toch een echte hack en slash game en dat kan ik van zelda niet zeggen. Wel ben ik het met je eens dat ze meer dungeons moeten maken, want tww was echt te simpel. Een moeilijkere eindbaas kan ook geen kwaad, want gandorf was veel te simpel

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
dommerick schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:10:
[...]

Het is niet echt lotr trotk...vind ik zelf, want dat is toch een echte hack en slash game en dat kan ik van zelda niet zeggen. Wel ben ik het met je eens dat ze meer dungeons moeten maken, want tww was echt te simpel. Een moeilijkere eindbaas kan ook geen kwaad, want gandorf was veel te simpel
Dat het op LOTR leek, bedoel ik enkel met die geesten.
Qua spel kan je deze 2 niet vergelijken.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Laatst online: 15-06 22:03

dommerick

is domm

dacht al... want zelda is meer gericht op puzzeltjes en een goede verhaallijn en niet verstand op nul en blijven meppen, zoals bij lotr trotk. Wat op zijn tijd wel leuk is:p

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Anoniem: 115248 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:09:
Yes, I-Ninja is uitgespeeld. En dan ook echt helemaal. Ik heb alle 64 grades gehaald, en alle bonus-spelletjes ook uitgespeeld. Dat zegt toch wel iets over de kwaliteit van het spel... bij een mindere game laat ik dat soort dingen vaak zitten en vind ik simpelweg uitspelen genoeg. Maar dit spel had iets speciaals... ik weet niet. Gewoon goed afgewerkt, heerlijke controls, en je kan er echt goed in worden. In het begin werd ik vaak helemaal afgemaakt door de tegenstanders, en nu op het einde spring ik soepeltjes om ze heen en maak IK hun af zonder zelf geraakt te worden. :p En niet omdat je nieuwe vaardigheden hebt gekregen ofzo, je leert gewoon de controls helemaal te masteren. Echt een goed gevoel. Nu alleen nog even een boze brief aan namco schrijven waarom ze zo'n topgame niet in europa voor de cube uitbrengen. ;)
Hehe en dat voor die 20 euro (zoiets dacht ik) die je ervoor betaald hebt. :) Leuk om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Zelda ziet er echt geweldig uit idd! Zo mooi!
Maar een ding dat vaak vergeten wordt: De muziek... Luister er eens naar! Ook prachtig! :P
Damn wat wordt dit een gave game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61082

kuuuuuuuuuuuuuuuut jongens.............ik heb Tales of Symphonia bijna uitgespeeld...... ;(
Wat moet ik nu in godsnaam gaan doen in mn vrije tijd?? ;)
Als het goed is ga ik de 80 uur die voor het spel staat, net niet halen. Zit nu op 78 uur en ga nu (waarschijnlijk) de laatste eindbaas tegenkomen.
Las hier op het forum geloof ik ook iemand die het in 47 uur uitgespeeld heeft, maar dat kan ik me nou echt niet voorstellen, want bijna alle quests die ik gedaan heb, had je ook echt nodig om verder te komen in t spel. Dus waar hij die 30 uur (1) tijdswinst vandaan haalt.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schnumi schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:28:
Hehe en dat voor die 20 euro (zoiets dacht ik) die je ervoor betaald hebt. :) Leuk om te horen.
Ja inderdaad. :) Beste 20 euro die ik ooit besteed heb! :p

Nu ga ik aan Tales of Symphonia beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587

Anoniem: 61082 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:53:
kuuuuuuuuuuuuuuuut jongens.............ik heb Tales of Symphonia bijna uitgespeeld...... ;(
Wat moet ik nu in godsnaam gaan doen in mn vrije tijd?? ;)
Als het goed is ga ik de 80 uur die voor het spel staat, net niet halen. Zit nu op 78 uur en ga nu (waarschijnlijk) de laatste eindbaas tegenkomen.
Las hier op het forum geloof ik ook iemand die het in 47 uur uitgespeeld heeft, maar dat kan ik me nou echt niet voorstellen, want bijna alle quests die ik gedaan heb, had je ook echt nodig om verder te komen in t spel. Dus waar hij die 30 uur (1) tijdswinst vandaan haalt.... :?
Nou ik heb hem toch ook in 37 uur uitgespeeld, zonder al te veel sidequests is dat makkelijk te halen. Niet dat ik mijn best heb gedaan om hem zo snel mogelijk uit te spelen, maar op een gegeven moment ben je gewoon bij de eindbaas, en dan ga ik niet terug om alsnog al die sidequests te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:39:
[...]

Nou ik heb hem toch ook in 37 uur uitgespeeld, zonder al te veel sidequests is dat makkelijk te halen. Niet dat ik mijn best heb gedaan om hem zo snel mogelijk uit te spelen, maar op een gegeven moment ben je gewoon bij de eindbaas, en dan ga ik niet terug om alsnog al die sidequests te gaan doen.
Wat vaag zeg......ik werd gewoon door het spel geleid zeg maar dmv alle quests die ik gedaan heb. Had nou niet het idee dat het allemaal side-quests waren die niet belangrijk zijn voor t verhaal ofzo... :?
Nahja, t zal wel. Ben wel blij dat het zo lang heeft geduurd, ik vind het een prachtig spel.
Ben je na 37 uur wel zo ver geleveld dat je de eindbaas kunt verslaan? :? Veel leuke wapens zul je ook niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wow... de zelda trailer :9~
in drie woorden: GE-WEL-DIG :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over dat backwards gebeuren he??? Wie weet hoe je dat moet gaan flikken. Want volgens meneer Fils-Aime("i'm about kicking ass and taking names") is de gedachte verouderd dat je een game moet spelen met een controller. Dus dadelijk besturen we met onze ogen en handen Super Mario Sunshine. Daar zal je wel flink moe van worden. En wat denk je van Soul Calibur. Kan je zeker de gevechten gaan spelen met je eigen zwaardje en en je soul edge??? :? Neej, als hij backwards compatible zal zijn dan denk ik toch dat ze óf iets heel slims en goeds moeten bedenken óf dat ze ervoor zorgen dat je spelen ook kan spelen met een controller... Ik wacht in ieder geval in spanning af :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 105012 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:03:
Over dat backwards gebeuren he??? Wie weet hoe je dat moet gaan flikken. Want volgens meneer Fils-Aime("i'm about kicking ass and taking names") is de gedachte verouderd dat je een game moet spelen met een controller. Dus dadelijk besturen we met onze ogen en handen Super Mario Sunshine. Daar zal je wel flink moe van worden. En wat denk je van Soul Calibur. Kan je zeker de gevechten gaan spelen met je eigen zwaardje en en je soul edge??? :? Neej, als hij backwards compatible zal zijn dan denk ik toch dat ze óf iets heel slims en goeds moeten bedenken óf dat ze ervoor zorgen dat je spelen ook kan spelen met een controller... Ik wacht in ieder geval in spanning af :Z
Wat dacht je ervan dat je gewoon nog steeds je huidige controller kan aansluiten? Zolang ze de aansluiting gelijk houden dan heb je het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:30
Mijn tv is nu al een paar weken kapot, hij blijft zichzelf maar aan en uit schakelen.
Maandag wordt hij dan eindelijk opgehaald ter reparatie.
Het tv kijken is geen gemis, maar ik merk nu wel dat ik me cube aardig begin te missen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61082 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 14:26:
[...]

Wat vaag zeg......ik werd gewoon door het spel geleid zeg maar dmv alle quests die ik gedaan heb. Had nou niet het idee dat het allemaal side-quests waren die niet belangrijk zijn voor t verhaal ofzo... :?
Nahja, t zal wel. Ben wel blij dat het zo lang heeft geduurd, ik vind het een prachtig spel.
Ben je na 37 uur wel zo ver geleveld dat je de eindbaas kunt verslaan? :? Veel leuke wapens zul je ook niet hebben.
Ik was inderdaad genoeg geleveled, heb de beste wapens gekocht
spoiler:
in Luin, die stad die je weer moet opbouwen
en daarmee kan je aardig huishouden moet ik zeggen. Makkelijk gald verdienen voor die wapens:
spoiler:
in de grot waar je gnome krijgt, zie als je naar beneden gaat via de gang links gelijk na de ingang een draak als vijand, deze levert nogal wat gald en hij is er steeds weer als je even het scherm uitloopt en weer teruggaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:16:
[...]

Ik was inderdaad genoeg geleveled, heb de beste wapens gekocht
spoiler:
in Luin, die stad die je weer moet opbouwen
en daarmee kan je aardig huishouden moet ik zeggen. Makkelijk gald verdienen voor die wapens:
spoiler:
in de grot waar je gnome krijgt, zie als je naar beneden gaat via de gang links gelijk na de ingang een draak als vijand, deze levert nogal wat gald en hij is er steeds weer als je even het scherm uitloopt en weer teruggaat :)
Wat ontzettend funny dit.....Je noemt nu toevallig 2 dingen op die ik NIET gedaan heb......en ik heb een slordige 40 uur meer dan jij door dat spel gesjokt.... :D
Damn....ik ben gewoon heel erg slecht denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61082 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:42:
[...]

Wat ontzettend funny dit.....Je noemt nu toevallig 2 dingen op die ik NIET gedaan heb......en ik heb een slordige 40 uur meer dan jij door dat spel gesjokt.... :D
Damn....ik ben gewoon heel erg slecht denk ik. :)
Nou ik ben ook geen bikkel hoor, maarja, jij zal nu wel genoeg gelevelled zijn om de eindbaas met minder goede wapens te kunnen neersabelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:15:
[...]

Wat dacht je ervan dat je gewoon nog steeds je huidige controller kan aansluiten? Zolang ze de aansluiting gelijk houden dan heb je het probleem opgelost.
Nintendo heeft toch een patent genomen op het gebruik van gyroscoop technologie in een controller? Ik denk dat de Revolution nog gewoon een controller heeft, alleen deze zal anders zijn dan huidige controlles, maar genoeg overeenkomen voor backwards compatibility. Reggie heeft ook gezegd dat de details van wat er van de nieuwe console te zien zal zijn op de E3, zoals bijvoorbeeld draadloze controllers, pas op het laatste moment besloten zal worden. Het lijkt er dus een beetje op de de Revolution standaard met draadloze controllers zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

De revolution controller kan best beschikken over een normale analoge stick etc net zoals de Gamecube controller alleen zullen er andere dingen opzitten die je als andere control mogelijkheid kan gebruiken. :)

Net zoals bij de DS. Die heeft ook gewoon een D-pad, 4 buttons, schouderknoppen etc maar je kunt het ook besturen via het touchscreen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MetroidPrime schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:02:
[...]

Nintendo heeft toch een patent genomen op het gebruik van gyroscoop technologie in een controller?
Die gyroscoop zal denk ik niks anders zijn dan een verbeterde rumble. Dat wat nu gebruikt wordt in controllers is een eenvoudig gewichtje wat rondgedraait wordt. Doordat het gewicht geen contragewicht heeft, krijg je dus dat rumble-effect. Als je een controller in de hand hebt die is uitgeurst met een gyroscoop, dan voel je als het ware dat de controller naar een kant 'getrokken' wordt. Dat effect is naar mijn mening veel effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerste indruk na een uurtje Tales of Symphonia spelen is best wel positief. Ik vind het wel dat het spel niet echt perfect is afgewerkt... sommige dingen zien er echt niet uit. De animaties bijvoorbeeld. :p De poppetjes lijken eerder te schaatsen dan te lopen. En dan hoe ze zich omslachtig omdraaien om je aan te spreken... pfff. Dat moet toch beter kunnen. En die skits zijn ook al zo vaag. Je hoort geen gesproken tekst, maar je ziet wel hun lippen bewegen en moet wachten tot ze uit"gesproken" zijn. Zit je soms echt 10 seconden naar 1 regel tekst te kijken. Slordigheidjes vind ik dat. Wat dat betreft was I-Ninja (ook van namco :)) beter afgewerkt.

Maar goed, er zit wel veel humor in. Dat vind ik altijd leuk. Geen humor om van te schaterlachen ofzo, maar gewoon hoe ze tegen elkaar praten vind ik erg charmant.

Het verhaal moet duidelijk nog heel erg op gang komen waar ik nu pas ben, maar ik krijg toch al dat spannende gevoel dat ik aan het begin staat van iets heel groots en vele avonturen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Edit: verkeerde forum 8)7

[ Voor 145% gewijzigd door Icelus op 11-03-2005 19:20 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik heb vandaag Ikaruga binnen gekregen, en het is zoals verwacht inderdaad ontzettend moeilijk! Ik ben nu tot de 2e eindbaas gekomen, maar holy crap... al die kogels!! Jammer alleen dat het beeld zo smal is :/

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81784

Om op surrounded's I-ninja terug te komen, ik heb de game ook liggen en deel volledig zijn mening.
Het spel is echt heel erg leuk!
Het vechten gaat uitstekend zonder vage en onhandige combo's

Als ik weer wat meer tijd heb ga ik weer beginnen met die stapel cube-games die ik nog heb liggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Captain N schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:02:
Ik heb vandaag Ikaruga binnen gekregen, en het is zoals verwacht inderdaad ontzettend moeilijk! Ik ben nu tot de 2e eindbaas gekomen, maar holy crap... al die kogels!! Jammer alleen dat het beeld zo smal is :/
Zet em op easy, en geef jezelf 5 levens ipv 3 ;). En zoveel kogels zij er toch niet in de eerst4 2 levels?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Robin Vreuls schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:10:
[...]
Die gyroscoop zal denk ik niks anders zijn dan een verbeterde rumble. Dat wat nu gebruikt wordt in controllers is een eenvoudig gewichtje wat rondgedraait wordt. Doordat het gewicht geen contragewicht heeft, krijg je dus dat rumble-effect. Als je een controller in de hand hebt die is uitgeurst met een gyroscoop, dan voel je als het ware dat de controller naar een kant 'getrokken' wordt. Dat effect is naar mijn mening veel effectiever.
Dat zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn, maar het patent heeft het juist over het besturen van het spel door middel van het scheefhouden van de controller. Maar gebruiken voor de rumble functie lijkt me ook geen slecht idee eigenlijk. Misschien moet je er een patent op aanvragen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Laatst online: 28-06 08:16
Anoniem: 115248 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:15:
Eerste indruk na een uurtje Tales of Symphonia spelen is best wel positief. Ik vind het wel dat het spel niet echt perfect is afgewerkt... sommige dingen zien er echt niet uit. De animaties bijvoorbeeld. :p De poppetjes lijken eerder te schaatsen dan te lopen. En dan hoe ze zich omslachtig omdraaien om je aan te spreken... pfff. Dat moet toch beter kunnen. En die skits zijn ook al zo vaag. Je hoort geen gesproken tekst, maar je ziet wel hun lippen bewegen en moet wachten tot ze uit"gesproken" zijn. Zit je soms echt 10 seconden naar 1 regel tekst te kijken. Slordigheidjes vind ik dat. Wat dat betreft was I-Ninja (ook van namco :)) beter afgewerkt.

Maar goed, er zit wel veel humor in. Dat vind ik altijd leuk. Geen humor om van te schaterlachen ofzo, maar gewoon hoe ze tegen elkaar praten vind ik erg charmant.

Het verhaal moet duidelijk nog heel erg op gang komen waar ik nu pas ben, maar ik krijg toch al dat spannende gevoel dat ik aan het begin staat van iets heel groots en vele avonturen. :D
De game wordt nog veel leuker na een aantal uren als je de karakters beetje leert kennen en het verhaal zich pas echt gaat ontwikkelen. In het begin vond ik het ook cheap, maar op een gegeven moment was ik helemaal hooked. Zeker wel het leukste spel dat ik heb gespeeld vorig jaar (ok, ook nog beetje dit jaar :p).

Wow, voor het eerste sinds weken dat ik hier weer post en dat allemaal dankzij World of Warcraft. :X Volgende week ga ik toch echt even aan RE4 beginnen, kan niet wachten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 20-05 15:14
Get it while it's hot :9~
Hi-res 960x720 Zelda trailer (mov)
Hi-res 1280x720 Zelda trailer (wmv)

Ondanks dat de wmv versie een hogere resolutie heeft, ziet de mov versie er toch beter uit ;)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Elroy schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 20:47:
Get it while it's hot :9~
Hi-res 960x720 Zelda trailer (mov)
Hi-res 1280x720 Zelda trailer (wmv)

Ondanks dat de wmv versie een hogere resolutie heeft, ziet de mov versie er toch beter uit ;)
EN langzaam damn zeg. Als iemand hem binnenheeft zou het dan misschien mogelijk zijn om een snellere link te organiseren. :P

edit: valt mee met de snelheid die ging snel omhoog. :P

[ Voor 6% gewijzigd door schnumi op 11-03-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
GolbeZeromus schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:18:
Zet em op easy, en geef jezelf 5 levens ipv 3 ;). En zoveel kogels zij er toch niet in de eerst4 2 levels?
Dat is misschien wel een goed idee :P Ik speelde hem op normal, met het default aantal levens. Level 1 valt wel mee, maar in level 2... dat stuk na al die blokken, dan komen er van die stralen met kogels zeg maar... steeds een andere kleur. Maar ondertussen komt er dan ook nog zo'n ding die een gigantische straal schiet. En dan die eindbaas nog :P Ik moet nog even inkomen geloof ik :D

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heh, trouwens. Deze post had ik over het hoofd gezien. :)
Captain N schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 11:44:
Waarom probeer je Pokemon Red/Blue niet eens? Of Fire Red / Leave Green inmiddels. Het is jammer dat je het niet gespeeld hebt toen het net uit was, aangezien het denk ik dan het leukste was omdat je om je heen ook veel van die Pokemon op tv of in de winkel zag. En vrienden die het ook hebben is ook erg leuk om te hebben :)
Jamaar dat is het probleem juist. Ik vind de tv-serie zo ongelooflijk suf. (Elke aflevering is precies hetzelfde! :p Telkens lopen ze tegen een één of ander probleem aan, en net als ze het bijna opgelost hebben komen die 2 sukkels met hun pratende kat eraan om het nog wat erger te maken. Dan een dramatisch gevecht, wat de good guys dreigen te verliezen, maar op het allerlaatste moment laat hij z'n pokemon dan veranderen (evolueren?) in een gevaarlijkere vorm. (Doe dat dan potverdorie direct, denk ik dan. ;)) En dan wint hij alsnog op het nippertje. Maar ik dwaal af.) Daardoor heeft dat hele pokemon me nooit echt aangetrokken. Het spel weet ik eigenlijk weinig van af. Maar als ik het goed begrijp kun je het niet goed spelen zonder pokemon te ruilen met andere spelers, en dat zie ik ook niet zo snel gebeuren. Het is verder ook een soort van rpg op de gameboy toch? De screenshots zien er altijd nogal primitief uit, en dat in combinatie met een franchise die me niet aanspreekt... Maar misschien zou ik het inderdaad een kans moeten geven. :) Ik zal eens op ebay kijken of ik hem goedkoop kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
De TV-show IS ook ontzettend suf. Vind ik dan iig... Maar die Red en Blue zijn echt heel leuk. Het idee dat je die Pokemon moet verzamelen is erg leuk, en ze laten vechten en evolueren en zo... Je hoeft niet per se je Pokemon te ruilen. Er zijn er een stuk of 10 in allebei de versies die niet in de andere versie zitten, en die kun je dus ruilen.

Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.