Shadowpriest is volgens mij een van de betere solo-classes, terwijl een holy-priest het beste uit de verf komt in groups en instances.
Het leek mij ook niets aan om de hele tijd te healen, maar ben toch de uitdaging aan gegaan en heb weken geleden een priest aangemaakt. En door een verkeerde talenttree indeling kon ik in het begin echt geen deuk in een pakje boter slaan, waardoor ik eerst mijn 'vooroordelen' over de priest waarheid zag worden, namelijk dat het een saaie class was waarmee je niet kan solo-en en alleen bezig bent met healen...
Maar toen toch mijn talenttree omgegooid naar shadow en jeee wat een ommekeer. Daar waar ik eerst moeite had met het overleven van een gevecht tegen 1 mob, kon ik er nu 2 of 3 aan. In groups is de functie van een priest heel erg afhankelijk van de rest van je teamgenoten. Heb je een pally die ook regelmatig healt, dan kan jij je weer op andere dingen concentreren, zoals het (tijdelijk) uitschakelen van mobs door mind soothe of mindcontrol. Mis je een hunter of een rogue, dan kan mindvision je veel vervelende situaties besparen doordat je al ziet wat er aan komt door de ogen van de vijand. En het beste is natuurlijk dat je in higherlevel instances je team flink kan buffen door met Mind Control een mob over te nemen en zijn buffs te gebruiken op je eigen team... de goede priests die bv de Scarlett Monestary hebben gedaan weten dat ze de Scarlet Monks over moeten nemen en hun buffs/heals kunnen gebruiken op de eigen teamleden. Sommige mobs geven een flinke armorboost of geven je hits poison mee... en de priest is de enige die dit soort dingen kan aanboren zodat de hele group er van profiteert. Dus alleen healen in groups? Dacht het niet.
Een goede druidbuild is helemaal afhankelijk van wat je zelf wilt. Volgens velen is Feral het meest ondergewaardeerd en het niet waard om er in te investeren. Maar zoals bij alle dingen is dit ook afhankelijk van het team waarin je speelt. In mijn geval konden we de extra slagkracht van het roguegedeelte van de druid gebruiken (dus stealthen en backstabben zodat je meer damage doet), maar ook een extra healer in het team was mooi meegenomen waardoor ik ook veel in restoration gooide. De meeste mensen zullen echter gaan voor Balance/Restoration, en dan zo'n 20/31. Innervate is echt een hele coole spell die je eigenlijk niet mag missen als druid.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.