2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Verwijderd
Hoe moet je die dan op je telefoon krijgen? mss dat het handig is om dat ook uit te leggen
Er ging iets mis met quoten
Het logo moet je gewoon opslaan, meer niet
Moet ik niet vergeten btw: Je moet er dus wel met je foon naar toe wappen. Dan wordt het automatisch geinstalleerd.
Misschien dat het via bluetooth ook gaat, maar dit heb ik zelf dus niet geprobeerd!
[ Voor 62% gewijzigd door EvoII op 24-05-2005 16:22 ]
guz in "Nokia 6230i"EvoII schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 13:47:
Ik heb sinds net ook een 6230i en wilde een blank operatorlogo. Kon er hier niks over vinden, maar heb m nu!:P
Hij staat hier
[ Voor 16% gewijzigd door guz op 24-05-2005 17:29 ]
watskeburt
ja dat kappen doet hij...redelijk irri als je nog niet wakker bent...maar daarna gaat hij weer af(10min)....dacht ik tenminste.....SYQ schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:37:
is het uberhaubt mogelijk om een mp3 te selecteren als wekkersignaal die die helemaal afspeelt ?? als het goed is kapt ie gelijk na 30 seconden ofzo
benk niet echt blij mee!
Ik wellottumracing schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:52:
[...]
ja dat kappen doet hij...redelijk irri als je nog niet wakker bent...maar daarna gaat hij weer af(10min)....dacht ik tenminste.....
benk niet echt blij mee!
Verwijderd
Voor degene die het nog niet weten: De datakabel blijft gewoon de oude datakabel alleen de "i" is plug & play en dat is de gewone "6230" niet. Dit houdt in dat je mmc-kaartje in je telefoon dus als stick kunt gebruiken zonder nokia pc suite geinstalled te hebben.
En dan nog iets over de snelheid... Sinds vanmiddag een datakabeltje binnen ennnn: Vanaf de telefoon zelf --> PC (330 kbyte/s) vanaf mmc --> PC (220 kbyte/s). Ik heb deze snelheden nergens duidelijk zien staan dus ik denk zeg het ff
Ik heb trouwens ook een cardreadertje en dat gaat een paar mbyte/s dus altijd nog een factor 10 sneller.
Ik denk dat schrijven langzamer is, dus die laatste zal wel zijn "vanaf PC --> mmc" denk ik?Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:30:
Vanaf de telefoon zelf --> PC (330 kbyte/s)
vanaf mmc --> PC (220 kbyte/s). Ik heb deze snelheden nergens duidelijk zien staan dus ik denk zeg het ff![]()
Ik heb trouwens ook een cardreadertje en dat gaat een paar mbyte/s dus altijd nog een factor 10 sneller.
Ik denk dat de snelheid wel aardig klopt voor m'n gevoel wat je hier neerzet. Niet te vergelijken met bluetooth iig.
Verwijderd
was zomaar ff een vraagie tussendoor
Ook is mijn vraag over de plaatjes van de contactpersonen nog niet beantwoord, deze was:
Je kan nu een plaatje bij de mensen in de telefoonboek koppelen, alleen zijn deze heel klein te zien als iemand je belt, is daar een tooltje voor (zoals bij de 6600 het geval is) om de plaatjes op full screen te krijgen?
1e vraag: je kunt je radio ook op speaker zetten maar je moet de headset aansluiten om een antenne te hebben...ik weet niet of je dit als wekker zo kunt gebruiken...moet je ff proberenVerwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:37:
Als ik mn wekker instel, dan kan ik kiezen om de radio als wektoon te gebruiken... maar als ik radio wil luisteren, dan zou ik mijn headset aan moeten sluiten, want zonder headset wilt ie niet werken.... betekend dat dat ik met headset op moet slapen??? en waarom zou het als wekker wel gewoon zonder headset kunnen werken, en als je gewoon radio wilt luisteren niet?
was zomaar ff een vraagie tussendoor
Ook is mijn vraag over de plaatjes van de contactpersonen nog niet beantwoord, deze was:
Je kan nu een plaatje bij de mensen in de telefoonboek koppelen, alleen zijn deze heel klein te zien als iemand je belt, is daar een tooltje voor (zoals bij de 6600 het geval is) om de plaatjes op full screen te krijgen?
2e vraag: nog niet, zal ook wel niet kunnen
Verwijderd
Weet iemand concreet op de 6230i past op de carkit voor de 6230 zonder "i"? De CARK-126 dus? Op de Nokia site wordt deze kit namelijk niet genoemd bij de gegevens voor de 6230i.
Dat is gewoon t zelfde. Het draait om die pop port, en die is bij de i hetzelfde dan bij de gewone.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:32:
Zonder de hele topic te hoeven doorworstelen:
Weet iemand concreet op de 6230i past op de carkit voor de 6230 zonder "i"? De CARK-126 dus? Op de Nokia site wordt deze kit namelijk niet genoemd bij de gegevens voor de 6230i.
Geen probleem, werkt hier perfect.. Snap niet waarom Nokia dit niet gewoon vermeld bij zowel de carkit als de telefoon.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:32:
Zonder de hele topic te hoeven doorworstelen:
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
De juiste settings van T-mobile? Ik weet niet, maar, het is wel een ander inbelnummer enzo. Dus, of dat de juiste settings zijn. Verder komen die settings dan niet in persoonlijke instellingen. Kan je er dan toch ook bijvoorbeeld e-mail mee ophalen? (Die persoonlijke instellingen zijn echt omslachtig en vaag.)Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 08:19:
[...]
Hoeze liever via T-Mobile??? Via www.bel.nl krijg je de juiste settings van T-Mobile, zodat je juist zelf niets meer hoeft te doen. Waarom moeilijk doen?
Verwijderd
Ik heb op een andere site namelijk gelezen van mensen bij wie de 6230i wel werkte maar niet of onvolledig oplaadde of bij wie na enige tijd de tel niet meer herkend werd...Macer schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:19:
[...]
Geen probleem, werkt hier perfect.. Snap niet waarom Nokia dit niet gewoon vermeld bij zowel de carkit als de telefoon.
Verwijderd
na het doorworstelen van deze gehele thread, resten mij nog enkele vragen, waarop jullie mischien een antwoord weten.
- kan ik de grote menu-icoons ook verkleinen en zo ja hoe? of als lijst weergeven.
- graag zou ik de DVS ook gebruiken op mijn oude 6230 zonder i
volgens de nokiadealer hiero, zou ik de 3.30 software van de 6230i zonder problemen op de 6230 kunnen zetten, maar ergens geloof ik dit toch niet helemaal.
dit is samen met mijn 9210i is dit toch de beste nokia die ik in tijden gehad heb.
groet
kamaradski
Transcend 512 MB werkt ook. Ik heb net m'n datakabel van easternhouse binnen. Werkt prima. Kan ik eindelijk ook contact leggen met m'n telefoon vanuit xp x64. (Nokia pc suite 6.5 kreeg ik niet aan de praat onder xp x64.) En een stuk sneller dan IRdAVerwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:44:
Wat wel werkt in ieder geval, sandisk 512 mb, wordt ook door T-mobile meegeleverd.
Nofi, maar, bij mij zat er ook een handleiding bij. (Niet dat ik die nodig had om de menuweergave aan te passen.) Maar goed, als je in het menu zit, linkerknop, opties.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:43:
- kan ik de grote menu-icoons ook verkleinen en zo ja hoe? of als lijst weergeven.
[ Voor 30% gewijzigd door jvo op 25-05-2005 14:26 ]
ik heb de volgende bestanden geprobeerd
blank-logo.nol
blanklogo.wml
(dat zijn bestanden die ik heb gedownload met mijn pc (van wap site's)
mijn provider is HI..
Bedankt alvast
met ouwe nokia software kon het voor ouwe nokia telefoons wel, maar deze optie zit niet in nokia suite 6.5.
dus maar ff wappen. het is zo gebeurd.
Ik heb er een USB adapter bij gekregen (hulde aan orange) zodat ik mooi die fotos/fimpjes/mp3s en weet ik veel over kan zetten, dus ik kom thuis en begin in volle (over)moed dingen te instaleren, ik plug eerst mijn adapter in mijn usb, install door lezen "Installeer eerst de software voordat u de adapter aansluit" dit las ik dus tijdens de installatie o_0. maar oke, ik liet hem lekker doorgaan, maar toen die klaar was en ik wou "starten met bleutooth" kreeg ik deze fout "Uw licentie voor Bleutooth software staat gebruik met dit bleutooth apparaat niet toe. [6]" ik drukte op OK en kreeg een scherm waar ik iets moest openen, bestandsnaam "license".
Ik dacht mischien komt het omdat ik eerst dat ding had aangesloten, dus ik alles weer verwijderen, computer gereeboot, dan de install weer gedraait, op een gegeven moment vroeg die om de USB adapter, ik plug hem in, install gaat verder. toen was de install klaar, ik klik weer met mijn rechtermuisknop op het logo' tje links onder, maar weer dezefde foutmelden.
Tevens had ik beide keren bleutooth wel aan staan en het gaat om een Sitecom.
Weet iemand wat ik moet doen?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Hier geen enkel probleem.. Opladen werkt gewoon goed en nog geen last gehad met het herkennen. Mijn 6230 herkende hij ook wel eens niet, maar dat kwam meer omdat er stof/vuil tussen zat..Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:04:
[...]
Ik heb op een andere site namelijk gelezen van mensen bij wie de 6230i wel werkte maar niet of onvolledig oplaadde of bij wie na enige tijd de tel niet meer herkend werd...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
ff test gedaan met de oude data...
eraf halen 12 minuten voor 31MB
erop zetten 22 minuten voor 31MB
zit dus een groot verschil in.....nu maar hopen dat die Easternhouse snel is...want meer als een 1 uur voor 100MB is toch wel iets te langzaam.....
Het verhaal wordt steeds gekker, heb net een handleiding van sitecom.com gedownload over hoe ik mijn usb adapter met mijn nokia 6230i kan laten werken.
"de telefoon dient voorzien te zijn van firmware 5.50 of hoger"
maar ik lees net dat 3.30 de nieuwste is?!
Waarom kan ik mijn sitecom usb adapter nou niet laten werken!
[ Voor 57% gewijzigd door MrVegeta op 25-05-2005 18:15 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik heb de drivers van de kabel en Nokia PC Suite versie 6.5 geinstalleerd. Als ik in het beginmenu van PC Suite een verbinding wil maken via het grote icoontje "verbinding maken" rechtsonderaan blijft hij maar zoeken, maar vind niks.
Als ik het vervolgens op een andere manier probeer, bijvoorbeeld direct afbeeldingen op slaan of een back-up maken, moet ik een telefoon selecteren, maar hij ziet ´m gewoon niet!

Hij ziet dus het losse MMC kaartje wel, maar de telefoon zelf niet.. Moet ik eerst wat activeren bij de telefoon net als blue-tooth om ´m aan de praat te krijgen?? Lijkt me eerlijk gezegd niet... (ja als je het kabeltje erin stopt moet je ´m accepteren, maar verder??)
Iemand een idee??
[ Voor 6% gewijzigd door JunkO op 25-05-2005 18:39 ]
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Verwijderd
Ik heb gewoon mijn bluetooth adapter in mn laptop gestoken, mn windows xp (sp2) installeerde hem zelf. Daarna heb ik de nieuwste nokia pc suite geinstalleerd, en die zag meteen mn telefoon. Alles werkte dus. Dit heb ik dus gister geprobeerd, met 2 verschillende bluetooth sticks, ging beide keren goed.MrVegeta schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:45:
Heb het net ook geprobeerd om bluetooth te installeren op de labtop van mijn vader, precies dezelfde fout, iemand een oplossing?
Het verhaal wordt steeds gekker, heb net een handleiding van sitecom.com gedownload over hoe ik mijn usb adapter met mijn nokia 6230i kan laten werken.
"de telefoon dient voorzien te zijn van firmware 5.50 of hoger"
maar ik lees net dat 3.30 de nieuwste is?!
Waarom kan ik mijn sitecom usb adapter nou niet laten werken!
Ik ga vrijdag maar langs de orange winkel..
Verwijderd
En lukt het iemand ook om de telefoon langer over te laten gaan voordat ie naar de voicemail gaat. de instellingen ervoor zitten in de telefoon. ( instellingen > oproepen > doorschakelen > doorschakelen bij niet opnemen > activeer ) als ik hier een vertraging wil instellen van 30 sec., zegt ie 'niet uitgevoerd'
ligt dit aan de provider (ik zit bij t-mobile) ?
hulp zeer gewaardeerd !
Hoe bedoel jij dat hij zachtjes afspeelt ? Het is heel irri dat er tussen 4 en 5 (standje
Ik ga ff testen met 5 seconden!
je kan het wel gebrekkig oplossen door dmv (bijv. cool edit) de eerste 4.5 sec. te selecteren en het volume van dit stukje te boosten met 9 Db. heb ik net ontdekt
Als je 6230i heb aangesloten op de DKU-2 krijg je de vraag "USB-gegevensoverdr. activeren?". Daar moet je "weiger" kiezen. Ik heb m'n foon ondertussen op 3 verschillende pc's aangesloten (met dezelfde DKU-2 van Easterhouse) en ik kan 'm overal benaderen met zowel PC-suite als Oxygen Phonemanager II.spatlip schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:36:
Ik heb de DKU-2 kabel binnen van Easterhouse, maar kan op geen enkele manier verbinding krijgen met de telefoon. Hij vind de telefoon niet, maar het MMC kaartje ziet hij wel gewoon, net als een usb stick zeg maar..
Ik heb de drivers van de kabel en Nokia PC Suite versie 6.5 geinstalleerd. Als ik in het beginmenu van PC Suite een verbinding wil maken via het grote icoontje "verbinding maken" rechtsonderaan blijft hij maar zoeken, maar vind niks.
Als ik het vervolgens op een andere manier probeer, bijvoorbeeld direct afbeeldingen op slaan of een back-up maken, moet ik een telefoon selecteren, maar hij ziet ´m gewoon niet!![]()
Hij ziet dus het losse MMC kaartje wel, maar de telefoon zelf niet.. Moet ik eerst wat activeren bij de telefoon net als blue-tooth om ´m aan de praat te krijgen?? Lijkt me eerlijk gezegd niet... (ja als je het kabeltje erin stopt moet je ´m accepteren, maar verder??)
Iemand een idee??
[ Voor 4% gewijzigd door mayen op 25-05-2005 21:57 ]
3210 | 3650 | 6230i | HTC Wizard | HTC Touch Diamond2 | HTC Sensation | Proline 2 M-936
Is toch wel een hele vooruitgang ivm de 256 die ik had, nu is het voor mij helemaal een volwaardige MP3 speler
Imperfectionist.
Gelukkig zijn er ook al MMC's van 10gig.......Ra5a schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:56:
vanaf 10 gb is een mp3 spelen een volwaardige mp3 speler.

3210 | 3650 | 6230i | HTC Wizard | HTC Touch Diamond2 | HTC Sensation | Proline 2 M-936
Verwijderd
@MrVegeta
zo te zien heb je een sitecom 500 stick. de nieuwste software is niet compatible met de wat oudere serie sticks. haal van de sitecom.com ff de fix (firmware upgrade) daarna zou het opgelost moeten zijn en krijg je niet de melding meer van dat de licence die niet klopt. er zit bij de instalatie een licencebestand, en de checksum komt dan niet overeen met de oude licentie in de stick. (ik had ook geprobeerd de oude licentiebestand van de orginele cd te gebruiken, maar dit slikt ie ook niet natuurlijk
wbt je pcsuit verhaal: pcsuit ondersteunt op het moment maar 4 blauwtand drivers, waaronder die van windows zelf (SP2). dus als je het wilt laten werken met "sitecom" of bijv "bluesoliel" zul je helaas toch SP2 moeten instaleren. vergeet NIET om de oude drivers en verdere reeds geinstaleerde software eerst te verweideren voordat je update !!! helaas heeft microsoft deze drivers niet los verpakt staan ergens, zodat je enkel de drivers zou kunnen downloaden
ps @ JVO: bedankt voor het antwoord op mijn domme vraag over het menu. was op mijn werk en had ff geen manual bij de hand.
mijn 2de vraag over het overzetten van de "i" software in een niet "i" telefoon, hier heb ik voorals nog geen passend antwoord kunnen vinden op het net.
groet
kamaradski
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 23:23 ]
Bedankt voor de info
//Poeh h'e, wil niet echt lekker lukken...
Had de oude drivers van Sitecom niet verwijdert, en ook niet het spul van Nokia, voordat ik dus naar SP2 ging updaten...
Nu heb ik SP2, ik verwijder alles van de adapter, adapter er in, win xp gaat zoeken naar drivers, kan niets vinden, ik doe de cd van sitecom er in, run nog de wizzard en ja nu wel, dus ik install die drivers. daarna install ik PC suite, die geeft nu de foutmelding dat het verbindings type niet kan worden gebruikt.
Schiet niet echt op dus
[ Voor 81% gewijzigd door MrVegeta op 26-05-2005 00:27 ]
en onder die magische 10GB??Een origineel cd'tje bevat ook maar 70MB aan mp3s....dus wat je zegt raakt kant noch wal....Ra5a schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:56:

Onzin... Er staan nu 7 volledige albums op mijn 512mb kaartje (als ik ze nog zou veranderen naar AAC, zou het volgens mij 12 ofzo moeten kunnen worden). Dat vindt ik echt wel genoeg, dat kan ik op een dag niet beluisteren.Ra5a schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:56:
Verwijderd
ik krijg met dat programma het geluid niet synchroon met het beeld...MrVegeta schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:31:
Heb eindelijk mijn bluettooth verbinding klaar, ik doe het gewoon via de bleutooth, en niet via Pc Suit. Ben nu bezig met ImToo 3GP converter, heeft iemand hier nog tips over?
Ik gebruik nu mpegable X4. Daar is het geluid prima synchroon met het beeld en de kwaliteit is beter dan van nokia multimedia converter. Ik vind het wel erg jammer dat je als geluidscodec alleen amr-nb kan gebruiken op de 6230i. Daardoor is het geluid gelimiteerd op 12.2 kbps, wat nou niet echt geweldig klinkt. Ik gebruik voor de video 128 kbps H.263. Verder heb ik zelf de instellingen in mpegable X4 staan op near constant bitrate en near full frame rate. (Op flexible frame rate stand zagen de beelden er wel mooi uit, maar 15 fps haalde hij zo ongeveer nooit meer.)Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:00:
[...]
ik krijg met dat programma het geluid niet synchroon met het beeld...
Hij crashte net wel toen ik een berichtje aan het typen wat, ging hij ff uit en weer aan zonder code te vragen, hoop dat dit niet vaak zal gebeuren.
Maar even een ander vraagje. Wie weet waar ik de e-mail instellingen kan instellen voor de e-mail functionaliteit. En weet iemand deze voor Telfort, kan ze namelijk niet vinden op de telfort/nokia/etc.
En als ik via het berichtenmenu wil gaan mailen, dan krijg ik "E-mail instellingen zijn onvolledig", maar ik kan nergens vinden waar ik hem moet bewerken.
En ik had begrepen dat DVS nog niet in Nederland (bij Telfort) wordt ondersteund, klopt dat?
Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!
heb trouwens die nokia earphone mod gedaan en das zeker wel een verbetering....geluid wordt er stukker beter door en je hebt wat meer bewegingsruimte door de 1,5 meter kabel die je nu hebt....
ik heb gisteren 2 keer 30MB getransfered maar 1 keer 45 en 1 keer 170 stopte na een tijdje...volgens mij zit er ergens tussen 30 en 40MB een beperking waardoor de datatransfer stopt....dat zou dan voor BT na ongeveer een klein half uur zijn.....
ik kan het niet verklaren maar ik heb dit meerdere malen ervaren....mijn computer opnieuw opstarten verhielp dit niet maar wel de telefoon opnieuw opstarten....de telefoon werkt overigens gewoon maar de BT verbinding krijg je dan niet meer werkende....
zijn er meer mensen met deze ervaring?
Ja daar heb ik dus ook gekeken, maar daar kan ik alleen kiezen voor:lottumracing schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:24:
surf ff naar www.bel.nl ....dan krijg je je instellingen opgestuurd...
WAP/GPRS/MMS, en dus niet e-mail enzo
Ik zal straks wel ff klantenservice bellen...
Email kun je gewoon zelf instellen, je moet denk ik alleen een SMTP server hebben (of er zelf een hebben met authenticatie ofzo?)Polderdijk schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:28:
[...]
Ja daar heb ik dus ook gekeken, maar daar kan ik alleen kiezen voor:
WAP/GPRS/MMS, en dus niet e-mail enzo
Ik zal straks wel ff klantenservice bellen...
edit:
INstellingen vind je ergens onder "telefoon instellingen" ofzo, niet in het berichten menu in ieder geval. Je kunt dan een profiel of iets dergelijks aanmaken met je email instellingen.
[ Voor 20% gewijzigd door pierre-oord op 26-05-2005 10:48 ]
Ja dat is leuk en aardig, maar waar in hemelsnaam stel ik dat in op me telefoonpierre-oord schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:48:
[...]
Email kun je gewoon zelf instellen, je moet denk ik alleen een SMTP server hebben (of er zelf een hebben met authenticatie ofzo?)
Edit:
Idd gevonden onder Menu -> Instellingen -> Configuratie -> Persoonlijke configuratieinstellingen
[ Voor 14% gewijzigd door Polderdijk op 26-05-2005 10:52 ]
Verwijderd
En wat vind je van de menusnelheid? Eerder in dit topic las ik dat hij nogal langzaam was.Polderdijk schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:11:
Ik heb hem ook sinds gisterenEcht ik ben er heel blij mee, en er zat al versie 3.30 op, dus dat gaat goed.
Hij crashte net wel toen ik een berichtje aan het typen wat, ging hij ff uit en weer aan zonder code te vragen, hoop dat dit niet vaak zal gebeuren.
<..../>
Edit: over die foto's trouwens....is het een algemeen probleem dat de cover een waas op de foto veroorzaakt of was dat een eenmalig geval?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 11:24 ]
NOu vind het echt snel hoor, alleen als je in de foto's zit te bladeren, dan kan het wel wat sneller, maar niet storend langzaam vind ik.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:54:
[...]
En wat vind je van de menusnelheid? Eerder in dit topic las ik dat hij nogal langzaam was.
Verwijderd
Met de kabel gaat met overzetten van data behoorlijk wat sneller dan via BT!!!Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:49:
heb het kabeltje ook binnen via easternhouse: Eergister avond besteld.. vandaag in huis! Wat een serviceWeet alleen niet wat ik er mee moet :x Mn bluetooth werkt ook al goed.
Verwijderd
Maar een kabeltje is ook wel handig.(die van mij komt net binnen á 7 euri.
Maar dan moet ik dus eerst :
Nokia Suite verwijderen
Service pack2 installeren
Van Den Haag naar Rotterdam voor 3.30
Nokia Suite installeren en synchroniseren ?
Ik had er zo'n hekel aan dat je niet zag hoe laat het is bij donkere wallpapers, dus daarom deze manier.
http://www.bramstege.nl/6230i/
wat wel waardeloos is, is dat je elke keer als je mail wilt ophalen/verzenden opnieuw je loginnaam + paswoord moet invullen

iemand hier een oplossing voor ??
tip : als je smsjes-bundel op is, kan je altijd een mailtje sturen, dus kost ongeveer 2 a 3 kb aan data wat neerkomt op 4 of 5 ct. toch n stuk goedkoper dan die 22 ct.
als je de duur van je ringtone wilt wijzigen, kan dit met de volgende code :
**61*+31240612341234*11*30#
vul dit in op je telefoon als je op standby-mode staat. vul voor de 12341234 je eigen mobiele nummer in. de laatste 30 staat voor de lengte dat de telefoon overgaat voordat ie naar de voicemail gaat. 30 sec is max. (in stappen van 5)
nu kan je dus ringtones van 30 sec. inprogrammeren.
TIP 2
ik maak mn eigen ringtones met Cool Edit. zorg ervoor dat je het volume van de 1e 4.7 sec. 10 Decibel harder maakt zodat ie niet meer zacht begint. Op de laatste 2 seconden van de ringtone (28 tot 30 sec) gebruik ik een 'Fade Out' zodat ie niet zo plots afkapt. Voila een perfecte ringtone !!!
ik edit mijn ringtones in soundforge 8. werkt allemaal als een trein.
Een bevestiging dat je smsje aangekomen/gelezen is bij diegene waar wie je het smsje heen stuurdemieg_1981 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:37:
markiedeweert > wat bedoel met afleverrapporten ???
Bij KPN kon dit vroeger ook,nu niet meer maar als je voor je begint met je teks *0# typt dan krijg je wel een ontvangstbevestiging terug
Ook het feit dat je zelf niet je emailinstellingen kunt veranderen ben ik niet erg over te spreken. En dan nog iets: Als je het menu op rasterweergave hebt staan, en je opent het sta je gelijk op het middelste item, galerij dus. Bij mn 6230 kwam je dan gelijk op berichten terecht. Snap niet waarom ze dat zo gedaan hebben.
Als je m op lijstweergave zet kom je toch ook gelijk op berichten? Waarom dan op rasterweergave in hemelsnaam niet?

Verwijderd
Ok, ik moet toegeven dat er 1 dingetje (wat snelheid betreft) verbeterd is. Ik kan nu eindelijk onder het luisteren van muziek een smsje typen zonder dat hij letters overslaat... dat gaat dus prima.
Even proberen zonder geheugenkaart... Snelheden zijn precies hetzelfde...
Even proberen met het standaard nokia basic thema...aha dus daar ligt het aan! Haha! Ik had een eigen thema gemaakt met eigen icoontjes enzo... misschien moet ik die icoontjes op een lagere kwaliteit opslaan om hem sneller te laten werken... hij moet natuurlijk dat hele menu laden!
Nou we zijn er toch wijzer van geworden...
Thema's zijn een van de boosdoeners van traagheid!
Het valt mij trouwens op dat de thema's die ik zelf gemaakt heb trager zijn dan de originele thema's..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 03:16 ]
Je kan bij de 6230i de kleur van de letters veranderen, dus dan in het probleem niet zo groot meer. Heb nu witte letters, dat zie je bijna overal goed op.daFubar schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:46:
Ik heb laatst een wallpapertje gemaakt en deze wou ik toch ff met jullie delen.
Ik had er zo'n hekel aan dat je niet zag hoe laat het is bij donkere wallpapers, dus daarom deze manier.
http://www.bramstege.nl/6230i/

Verwijderd
Ik wil een nieuw profiel aanmaken en daarin HANDMATIG de instellingen zetten van KPN
Waarbij ik voor de homepage een andere waarde wil invullen
Wie kan mij door het menu leiden en me vertellen wat ik waar in moet vullen??
Let op het gaat niet om het aanzetten van MMS..... ik KAN al MMS-en
Maar ik wil een nieuw profiel waarbij ik de MMSjes naar mijn webstie kan sturen
--> SOMEBODY HELP PLEASE ?? (ben al een week zonder resultaat aan het puzzelen)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 16:16 ]
Ja dat heb ik gezegtVerwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 03:10:
Wie zei dat deze telefoon niet storend langzaam is? Nou ik heb er een 1Gb geheugenkaartje in zitten, maar hij is echt bagger langzaam!
Maar weet je dat Nokia heeft verteld dat 512 heet grootste kaartje mag zijn wat erin gaat. Misschien ligt het probleem daaraan
de bijlagen bij een email worden automatisch gedownload. das leuk als je een filmpje toegestuurd krijgt van 3 megabyte. ben je direct 15 ct. x 300 (10kbx300) = 45,- euro aan gprs kosten kwijt !!!
(en dat terwijl je alleen even je mail wilde checken.....
Betaal je zoveel voor gprs????????mieg_1981 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:34:
nog een verbeterpunt gevonden voor in versie 3.40 :
de bijlagen bij een email worden automatisch gedownload. das leuk als je een filmpje toegestuurd krijgt van 3 megabyte. ben je direct 15 ct. x 300 (10kbx300) = 45,- euro aan gprs kosten kwijt !!!![]()
(en dat terwijl je alleen even je mail wilde checken.....
Ik ben één tiende kwijt van jou. 1,50 per mb, bij telfort.
Kan dit ook met de Nokia 6230i? Ik kon er nix over vinden in de manual en op Google. Iemand idee?
ik heb de volgende bestanden geprobeerd
blank-logo.nol
blanklogo.wml
(dat zijn bestanden die ik heb gedownload met mijn pc (van wap site's)
mijn provider is HI..
ik bedoel.. als je iets download met WAP zet hij het toch ook ergens neer!?.. iemand zo'n logo gedownload met WAP.. en weet in welk mapje die nu staat en wat de naam is van het logo.. alvast bedankt
Bedankt alvast
Uhm, mischien snap ik t niet helemaal goed maar wat hebben MMS en een homepage met elkaarVerwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:25:
Ik heb een MMS configuratie vraag![]()
Ik wil een nieuw profiel aanmaken en daarin HANDMATIG de instellingen zetten van KPN
Waarbij ik voor de homepage een andere waarde wil invullen
Wie kan mij door het menu leiden en me vertellen wat ik waar in moet vullen??
Let op het gaat niet om het aanzetten van MMS..... ik KAN al MMS-en
Maar ik wil een nieuw profiel waarbij ik de MMSjes naar mijn webstie kan sturen
--> SOMEBODY HELP PLEASE ?? (ben al een week zonder resultaat aan het puzzelen)
te maken? Als je voor WAP een andere homepage in zou willen stellen begrijp ik nog maar MMS...
HODL
Ik heb laatst een Duits forum gevonden met een aantal mooie thema's:Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:40:
Weet iemand waar ik een aantal mooie thema's vandaan kan halen?
http://www.telefon-treff.de/showthread.php?threadid=167648
Ben zelf ook aan het vogelen met de Nokia Series 40 Theme Studio 1.2.
http://www.forum.nokia.co...-2435,00.html?model=6230i
of
http://www.forum.nokia.com/main/0,6566,034-601,00.html
Zal kijken of ik binnenkort m'n eerste thema kan "publiceren"...
[ Voor 33% gewijzigd door mayen op 29-05-2005 00:26 ]
Verwijderd
Ik bedoel een soort winamp voor je telefoon, waarin je dus kan shufflen, playlists maken, grafisch leuk eruit ziet.
Kon nl niks vinden voor de 6230i, misschien is het er nog niet?
mzzl
Verwijderd
Heb de nokia 6230i nu een paar dagen in m'n bezit, alles loopt perfect enzo, maar één dingetje stoort me wel mateloos. Als ik het geluid voor beltonen & smsen instel op het maximum dan speelt hij ze ook zeer luidt af als je naar je beltonen gaat. Maar als je dan opgebeld wordt is dit zeer stil. Als ik thuis ben en mijn gsm ligt 5 meter van mij hoor ik niet dat er iemand belt, idem als de muziek opstaat en hij ligt naast me. Weet er iemand hier een oplossing voor? Ik heb denk ik al alles geprobeerd om hier iets aan te doen, maar niets helpt.
Heb versi 03.30
grtz
Komt misschien wel omdat officieel max 512MB ondersteund wordtVerwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 03:10:
Wie zei dat deze telefoon niet storend langzaam is? Nou ik heb er een 1Gb geheugenkaartje in zitten, maar hij is echt bagger langzaam! Als ik op de menuknop druk moet ik minimaal 2 seconden wachten voordat ik in het menu zit. En als ik in een keer uit welk menu dan ook wil met de rode ophangknop dan duurt het 3 seconden. En om de spijker op zijn kop te slaan: Als ik op rood druk en dan op menu sterretje... dan duurt het 4 seconden voordat hij geblokkeerd is. Echt heel irritant! Ik hoop dat nokia hier snel een oplossing voor vind! Anders ga ik weer terug naar een nokia 6230... Die reageert tenminste meteen als je drukt.
Verwijderd
Dit zoek ik dus ook maar dan voor video..en vooral iets met de video waarmee je kan doorspoelen.Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 02:01:
Heeft iemand een idee of er mp3 software bestaat voor deze telefoon?
Ik bedoel een soort winamp voor je telefoon, waarin je dus kan shufflen, playlists maken, grafisch leuk eruit ziet.
Kon nl niks vinden voor de 6230i, misschien is het er nog niet?
mzzl
Ik bedoel video is leuk..maar als je dan midden in een filmpje gebeld wordt moet je alles weer opnieuw kijken..
ik had mn berichten,contacten en agenda gebackupt met nokia suit 6.5.12. een groot nadeel was dat bij het terugzetten van mn contacten de groepindeling helemaal niet wordt opgeslagen (dus alles opnieuw moeten invullen)
ik heb tot nu toe 2 verbeteringen geconstateerd:
- clipart, lijsten en tekst bij een foto toevoegen lukt nu wel
- een toegangspunt (info over login & wachtwoord) wordt wel toegepast als je je mail wilt versturen/ophalen (hoef nu dus niet elke keer login/password handmatig in te typen)
weet iemand wat er nog meer is verbeterd bij versie 3.30 ????
ik stel de kleurtjes en de achtergrond gewoon handmatig in. het plaatje dat je ziet op de achtergrond van het menu kan je zelf veranderen met MobiMB (hoeft te gekraakt te zijn ofzo.)
blader naar het mapje Gallery > Themeactive > themesetup1
hier zie je de plaatjes die voor je huidige thema gebruikt worden. vervang nu het plaatje met _bk.jpg door je eigen achtergrondje. Voila !
(zorg er wel voor dat ie wat lichter gemaakt is, anders kan je het menu bijna niet meer lezen.)
Dit heb ik niet in versie 3.23, dus misschien was dat een verkeerde instelling bij jou.mieg_1981 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:00:
- een toegangspunt (info over login & wachtwoord) wordt wel toegepast als je je mail wilt versturen/ophalen (hoef nu dus niet elke keer login/password handmatig in te typen)
Ik ben gisteren gecrashed met mijn fiets en dat heeft mij een cover gekost. Zit onder de beschadigingen.. Maar even op zoek naar een nieuwe. Kan ik gewoon de covers van de 6230 op de 6230i plaatsen?
[ Voor 22% gewijzigd door M@cer op 30-05-2005 08:23 ]
Ik heb nu bijna een week de 6230i met versie 3.30, maar ik merk dat er toch nog aardig wat gekke dingen inzit.
Heb het al een paar keer gehad dat ik een SMS aan het typen was, en aan het eind van een bericht type ik meestal drie puntjes achter elkaar en dan verzend ik hem. Maar is dus nu al drie keer voorgekomen dat zodra ik op verzenden klikt, dat hij direct een wit scherm toont met de tijd erop (wat je dus ook krijgt te zien als je je tel een tijdje niet gebruikt). Daarna reageerd er geen enkele toets. Behalve als ik de aan/uit knop 2 seconde indrukt, dan gaat hij vanzelf uit en direct weer aan, en moet ik me pincode invoeren etc.
Ook had ik gisteren dat ik gebeld werdt toen ik een beetje aan het rommelen was met de telefoon, en na het gesprek drukte ik weer een een toets (weet neit meer welke) en ging m'n scherm een paar seconde op zwart, en ging vanzelf weer aan (maar hoefde geen pincode in te voeren).
En kan nu ook niet meer met de PC cynchroniseren, krijg ik elke keer de melding dat één of andere service niet reageert op de telefoon om het adres boek te kunnen synchroniseren. Via Verkenner krijg ik wel alle mappen te zien in m'n telefoon, maar zodra ik iets wil bekijken of toevoegen, dan krijg ik na ongeveer 30 seconde de melding dat hij geen verbinding kan maken.
Graag ben ik benieuwd of meer mensen last heeft van deze problemen. 2 vrienden en een vriendin hebben de 6230i zaterdag ook binnengekregen maar nog niet de zelfde problemen, 1 heeft ook versie 3.30, en de andere 2 hebben versie 3.23. Allemaal besteld bij GSMTrack.nl.
Ik lees wel dat er een hoop problemen nog zijn met de 6230i. Zo ook o.a. op http://www.telecomvergeli...9/forum/?thread_id=10541/ is er nog veel problemen over te lezen, ook over versie 3.23.pierre-oord schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:19:
Ik heb 3.23, en geen last van jouw problemen. ALleen als ik filmpjes die erg groot zijn wil afspelen wil die weleens uitvallen, ik speel de afgelopen 2 weken geen filmpjes af, dus afgelopen 2 weken geen crash problemen. Ik sms regelmatig evenals bellen, en heb nog geen problemen gehad verder. Ik denk dat je anders even naar een nokia service punt moet gaan om hem te laten opsturen? Dat kost alleen 2 wekendaarom heb ik die van mij ook nog niet laten terugsturen voor een firmware upgrade (die van mij wil niet upgraden, waarschijnlijk iets aan het geheugen stuk ofzo)
Maar ik denk dat je beter even kan wachten tot de volgende update uitkomt, en dan die direct laten updaten. Als je nu update van 3.23 naar 3.30, moet je hem straks weer laten updaten. Ook aangezien de update 3.23. en 3.30 al binnen een maand achter elkaar uitkwamen.
Hopen dat Nokia nog even d'r best doen, en ook taalfouten eruit haalt.
Met het verzenden van bijvoorbeeld een afbeelding via BT, dan zie je ook: appaten worden gezocht
Verwijderd
Nou ik wil mijn MMS bericht niet naar een andere telefoon sturen maar naar mijn websitebarco schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 13:23:
[...]
Uhm, mischien snap ik t niet helemaal goed maar wat hebben MMS en een homepage met elkaar
te maken? Als je voor WAP een andere homepage in zou willen stellen begrijp ik nog maar MMS...
Mijn site van het MMSje op, leest het uit, en toont vervolgens alle informatie (incl foto) op mijn site
Het probleem is echter dat ik mijn 6230i niet zover krijg om het naar mijn machine te sturen
En met homepage bedoel ik dan de instelling..
op de KPN site staan de instellingen..
zie hier http://www.kpn.com/kpn/show/id=755028/sc=bbb276
Helemaal onderaan staan de instellingen...
die wil ik dus handmatig in mijn 6230i kunnen zetten en de homepage moet dan mijn machine worden...
Hoop dat je mijn probleem nu begrijpt??
(aub geen vragen/discussie of het wel/niet werkt,.. trust me het werkt.. alleen nog niet met mijn instellingen op mijn telefoon)
Beltoon problemen heb ik niet omdat ik hem eigenlijk altijd op stil heb staan, de enkele keer dat ik hem wel op geluid heb staan met een standaard telefoongeluidje hoor ik gewoon het ingestelde geluid.
Verwijderd
Nee ik haal niks door de warpierre-oord schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:51:
@twentecontrole: Hier heb ik nog nooit van gehoord. Een MMS kun je toch gewoon enkel naar een telefoonnummer sturen? Op google heb ik net even gezocht, maar daar kwamen niet echt hits met zulke info naar voren, dus haal je niet misschien wat door de war? Anders ben ik wel benieuwd hoe het script van je website werkt, is dat open-source? Zo ja, post het dan even
heb je de instellingen van KPN bekeken in de link die ik heb gepost ??
deze moet je op een of andere manier handmatig kunnen invoeren
en voor de waarde van homepage wil ik een andere waarde invullen
maar ik heb geen idee waar ik dit op mijn 6230i moet instellen
ik heb de normale MMS gegevens via KPN naar mijn telefoon gestuurd
maar daar vind je alleen KPN MMS van terug in het menu... geen ipadres niks..
Maar ik droom niet :-) het werkt..
heb het samen met een oud-collega opgezet.. en met zijn telefoon kan hij het wel versturen
je stuurt gewoon een MMS.... maar doordat je de homepage wijzigt komt ie op een andere lokatie (mijn server dus) terecht.
Ik moet dus weten hoe ik handmatig de instellingen voor MMS kan instellen... dat is mijn vraag!
Verwijderd
- Een notitie met alarm. Het alarm is heel zacht/nauwelijks hoorbaar
- Kwaltiteit filmpjes is bagger
- Af en toe veranderd ineens de beltone weer terug in de nokia-tune ipv de door mij ingestelde ringtone.
En weet iemand waar je voor een leuk prijsje een 512mb MMC-kaartje kunt kopen?
DANK!
Bij Paradigit €47,50... of is dat nog te veelVerwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:51:
En weet iemand waar je voor een leuk prijsje een 512mb MMC-kaartje kunt kopen?
DANK!
Klopt, heb ik ook last van, maar hij gaat bij mij wel van zacht naar hard, maar dit is volgens mij ook afhankelijk van het geluid van je normale beltoon. Dus als je je beltoonvolume op 5 hebt staan zal je alarm waarschijnlijk ook een stuk harder zijn.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:51:
Ik heb sinds vorige week de 6230i met firmwire v3.30 en heb een aantal probleempjes en hoop dat iemand toevallig weet deze op te lossen.
- Een notitie met alarm. Het alarm is heel zacht/nauwelijks hoorbaarIs dit regelbaar?
Je kan de kwaliteit van de filmpjes (die je dus zelf op gaat nemen met je telefoon) instellen door in video-modus de instellingen te wijzigen.- Kwaltiteit filmpjes is baggerHoe kan dit beter? En aan het eind van het filmpje krijg ik een zwart beeld. Hij speelt geen mpeg-jes af of iets anders wat beter van kwaliteit is?
Als je mpeg wilt spelen op je telefoon, dan moet je ze eerst met de nokia software converteren naar een geschikt formaat, dan zal het pas werken.
Dit is waarschijnlijk gekomen nadat je met je thema's aan het stoeien geweest bent, als je namelijk een ander thema kiest, dan wordt ook je beltoon veranderd.- Af en toe veranderd ineens de beltone weer terug in de nokia-tune ipv de door mij ingestelde ringtone.
Zie reactie hierboven.En weet iemand waar je voor een leuk prijsje een 512mb MMC-kaartje kunt kopen?
DANK!
iedere winkel verzint een andere categorie waar het onder valt, bij paradigit kan ik het helemaal niet vinden
watskeburt
Ik heb ook niet op de site gekeken maar ik had gisteren een folder in de busguz schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:00:
damn, je krijgt wel een muisarm van het zoeken naar MMC's
iedere winkel verzint een andere categorie waar het onder valt, bij paradigit kan ik het helemaal niet vinden
[ Voor 5% gewijzigd door mayen op 30-05-2005 16:33 ]
Dit topic is gesloten.