Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
daFubar schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:40:
weet iemand al hoe je de thumbnails wegkrijgt in je galerij? ik wordt doodmoe van die traagheid!
Ga naar de betreffende map, en doe het volgende:

Opties > Type weergave (10) > Lijst

(Is eigenlijk hetzelfde, maar met wat kleinere thumbnails...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 16:44
nou, ik heb hem vandaag bestelt bij GSMtrack.nl samen met een Nokia Carkit CK-7W..

ben benieuwd hoe hij is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 09:07
Johan Hurkmans schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:51:
[...]

Ga naar de betreffende map, en doe het volgende:

Opties > Type weergave (10) > Lijst

(Is eigenlijk hetzelfde, maar met wat kleinere thumbnails...)
hier zit ook niks geen logica achter?als je een thumbnail wil maken van een foto zul je de foto toch als geheel moet laden en verkleinen?waarom zou dit sneller gaan?......zelfs langzamer omdat hij meer thumbnails van fotos moet maken...zet hem maar es op raster....dan merk je het verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:41:
[...]

Ik ben er net achter gekomen dat de hele telefoon er sneller van wordt als je een wallpaper insteld die op je telefoongeheugen staat en niet op je MMC.
Ik hoop wel dat er binnenkort firmware updates komen want ik vind de telefoon echt irritant traag vergeleken met mijn normale 6230. Ook is het geluid van de beltonen ineens een stuk zachter geworden en is het geluid van de spelletjes nauwelijks hoorbaar. Erg slordig hoor..

Ik heb trouwens nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop trouwens dus zo erg zit ik nou ook weet niet te balen, momenteel is dit gewoon de beste telefoon. En Golf Tour ROCKS! :D
mijn ervaring is dat het geluid van de beltoon harder gaat na enkele seconde....misschien maakt dat het verschil....en ik denk niet dat firmware de telefoon sneller maakt....misschien dat je dan de thumbnails als geheel kunt uitschakelen...dan wordt hij natuurlijk wel stukker sneller./..

* pierre is nog steeds aant wachten op zijn geheugen..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

lottumracing schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:04:
[...]

hier zit ook niks geen logica achter?als je een thumbnail wil maken van een foto zul je de foto toch als geheel moet laden en verkleinen?waarom zou dit sneller gaan?......zelfs langzamer omdat hij meer thumbnails van fotos moet maken...zet hem maar es op raster....dan merk je het verschil....
Een beetje stuk software maakt thumbnails en slaat ze op. Dat zou nokia ook kunnen doen. Dan moeten de volgende keer alleen die kleine plaatjes geladen worden en dat is natuurlijk een stuk sneller.
[shouting over the internet]Nokia, lezen jullie even mee?[/shouting over the internet]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik wil me laten verleiden door de SIM-lock versie van T-mobile. Daar zou vast veel van die T-mobile zooi (icoontjes e.d.) opstaan. Is dat er allemaal makkelijk af te gooien? (Ik heb het NIET over het SIM unlocken!) En staat er nog een T-mobile logo OP het toestel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het toestel zelf staat geen T-Mobile logo. Als je het topic leest kom je erachter dat meer mensen het n hier al over hebben gehad. En als je bij de search kijkt dat kom je als 2e topic een topic hierover tegen.

http://gathering.tweakers..._messages/1030976///6230i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat T-Mobile nou echt zo goedkoop? Ik heb toch veel liever een kwaliteits netwerk.
Ik heb een Vodafone abonnement genomen met 200 belminuten, geen aansluitkosten, voor maar € 17,50 per maand. En ik krijg ook nog een € 100,00 cachback op mijn 6230i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoEEE schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:20:
Vandaag zag ik op de site van gsmpartner dat ze de 6230i hebben. In combinatie met een plan mobile abonnement is het gratis. Dus voor 179 euro. Ik weet niet over er verzendkosten zijn. Ik ga het volgend week bestellen.
Nog besteld? Ben benieuwd, opzich erg relaxed namelijk, voor 190 pleuri heb je dan de telefoon.

Krijg je trouwens een USB kabeltje meegeleverd met de 6230i, of moet je die nog kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:23:
Is dat T-Mobile nou echt zo goedkoop? Ik heb toch veel liever een kwaliteits netwerk.
Ik heb een Vodafone abonnement genomen met 200 belminuten, geen aansluitkosten, voor maar € 17,50 per maand. En ik krijg ook nog een € 100,00 cachback op mijn 6230i :)
Dat is inderdaad goedkoop, heb je dat bij de Vodafone dealer gedaan?
En vodafone is volgens mij ook veel duurder met bellen buiten de bundel en smsen voor 22 cent.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:46:
[...]

Nog besteld? Ben benieuwd, opzich erg relaxed namelijk, voor 190 pleuri heb je dan de telefoon.

Krijg je trouwens een USB kabeltje meegeleverd met de 6230i, of moet je die nog kopen?
Dat USB kabeltje moet je nog extra kopen, ik was ook aan het zoeken. Ik zag m ergens staan voor 80 euro, en op marktplaats ook voor die prijs. Als iemand weet waar je die dingen goedkoop kan halen dan hou ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:58:
Dat USB kabeltje moet je nog extra kopen, ik was ook aan het zoeken. Ik zag m ergens staan voor 80 euro, en op marktplaats ook voor die prijs. Als iemand weet waar je die dingen goedkoop kan halen dan hou ik me aanbevolen!
Ok, als het goed is moet deze het doen dan: pricewatch: Belkin USB mini-B-kabel (1.8 m, A naar Mini B) Das 5 euri excl verzenden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:24:
[...]

Ok, als het goed is moet deze het doen dan: pricewatch: Belkin USB mini-B-kabel (1.8 m, A naar Mini B) Das 5 euri excl verzenden ;)
Nee die doet het dus niet, er moet een nokia kabel aan, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:58:Dat is inderdaad goedkoop, heb je dat bij de Vodafone dealer gedaan?
En vodafone is volgens mij ook veel duurder met bellen buiten de bundel en smsen voor 22 cent.
Ik heb besteld bij www.simshop.nl (Hulde aan deze winkel, mega goede service! _/-\o_ )
Dat is blijkbaar weer nieuw, Vodafone-Branded abonnementen, wordt aangeboden door Debitel. Buiten de bundel om is Vodafone inderdaad nog vrij duur, maar daar maak ik toch nooit gebruik van. Het is jammer dat de SMS prijzen nog zo ouderwets duur zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:24:
[...]

Waar zou die kabel in moeten dan? Ik kan geen USB aansluiting vinden op mijn 6230i :p

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:58:
[...]
. Als iemand weet waar je die dingen goedkoop kan halen dan hou ik me aanbevolen!
Op www.easternhouse.nl heb ik 2 USB-kabels en een carcharger besteld voor mijn 6230i en dit werkt allemaal perfect. Inclusief verzenden was ik € 12,- kwijt.

En die Belkin-kabel werkt waarschijnlijk niet, want je moet wel een "nokia-aansluiting" hebben, niet een gewone USB-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neejoh schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 15:29:
Iemand enig idee hoe ik een Operator Logo er af kan halen? Overal op het net staan wel plaatjes (.nol bestanden), maar daar kan ik niets mee.

In het instellingen menu heb ik ook een optie om het logo aan te zetten, maar dan roeptie dat er geen logo's op de telefoon gevonden zijn. Moet ik die .NOL bestandne ergens anders neerkwakken oid?

Heb ook al geprobeerd via wap, maar hij blijft standaard met GPRS inbellen (ipv wap...), wat ik niet aan heb staan bij de provider

Ik wil alleen ff dat kl*te logotje weg :'(
mocht het je lukken om te wappen/gprs-en, kun je hier een GRATIS blanco operatorlogo vinden;
wap.mrpw.nl.
klik door naar operatorlogo's > logo wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
jvo schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:50:
[...]

Een beetje stuk software maakt thumbnails en slaat ze op. Dat zou nokia ook kunnen doen. Dan moeten de volgende keer alleen die kleine plaatjes geladen worden en dat is natuurlijk een stuk sneller.
[shouting over the internet]Nokia, lezen jullie even mee?[/shouting over the internet]
agree...but this is not the case....dus over het eerste....hij wordt dus niet sneller....dat andere geef ik je wel gelijk in en zal ik wel even mee "kwaken" over internet richting nokia....

maar dan mogen ze van mij ook eens wat doen aan dat scrollen tussen files.....als ik op de 4 klik bij het scrollen wil ik dat ie naar de g springt in dat mapje....en wat hij nu irri doet is hij denkt dat ik wil bellen.....

vaak weet ik de naam van de file of ik wil ineens naar de laatste files springen door bijvoorbeeld op de 7 te klikken.....da kan toch nie moeilijk zijn.......standaard windows browsing voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KifArU schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:24:
[...]

Op www.easternhouse.nl heb ik 2 USB-kabels en een carcharger besteld voor mijn 6230i en dit werkt allemaal perfect. Inclusief verzenden was ik € 12,- kwijt.

En die Belkin-kabel werkt waarschijnlijk niet, want je moet wel een "nokia-aansluiting" hebben, niet een gewone USB-aansluiting.
Beter! Bedankt voor de tip! Hoeang duurde het voordat je binnen had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Schijnbaar zit er nogal wat verschil in snelheid bij BT...gisteren wat fotos overgezet en die snelheid zat rond de 50 a 60KB terwijl ik met een mp3 laatst maar 25KB haalde.....ligt dit aan de compressie???het is nog steeds de 32MB kaart....als ik de nieuwe binnen heb zal ik die ook ff controleren.....al iets bekend over het zelfgemaakte menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:22:
ik heb deze telefoon ook sinds vandaag, leuk dingetje.. zou op deze telefoon ook zoiets kunnen zoals fullscreen caller? zodat je een grote foto van degene ziet die je belt, ipv zo'n kleine?

Ik had hiervoor een Nokia 6600, maar die had symbian, dus weet niet of er ook zoiets voor deze telefoon is :x
niemand nog een idee? is nog het enige wat ik een beetje mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
bij mij staat er wel een t-mobile logo achterop mijn telefoon. en je hebt t-zones standaard in je menu staan, maar daar kan ik me echt niet aan storen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Wat is nou precies de beste en vooral snelste manier om data te versturen of te ontvangen met of naar de 6230i en je pc??

- via bluetooth
- dmv een card reader
- of via een datakabel

Ik heb nog geen van allen, maar zou graag mp3´z erop willen zetten en foto´s over willen zetten op de pc ed... Waar geven jullie de voorkeur aan en waarom?

[ Voor 3% gewijzigd door JunkO op 11-05-2005 17:06 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spatlip schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:01:
Wat is nou precies de beste en vooral snelste manier om data te versturen of te ontvangen met of naar de 6230i en je pc??

- via bluetooth
- dmv een card reader
- of via een datakabel
Datakabel via USB-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Ah, merci beaucoup! ;)

Maar ondersteunt deze telefoon wel USB 2.0??

[ Voor 53% gewijzigd door JunkO op 11-05-2005 17:35 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
card reader....gaat veel sneller als de andere dingen.....volgens mij gaat het via de kabel niet veel sneller dan BT.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Heb deze telefoon sinds vandaag. Gekocht icm telfort abbo.
Erg lekker toestel is het. Menu's zijn lekker snel zoals ik gewend ben van nokia. Je kan er iig genoeg mee :)

Nog geen problemen tegen gekomen. Software versie die er op staat is v.3.23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lottumracing schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:08:
card reader....gaat veel sneller als de andere dingen.....volgens mij gaat het via de kabel niet veel sneller dan BT.....
Volgens mij ligt het eraan..als je een USB 2 cardreader hebt wel. Maar als je dat een USB 1 cardreader hebt of een USB 2 kabel..(als de tel het ondersteunt) dan ben je wel weer sneller uit..

Daar in tegen..de tijd die je kwijt bent met het uitzetten..batterij eruit halen..kaart erin..batterij erin..klepje erop..aanzetten..dan scheelt het niet meer zoveel B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:27:
[...]

Beter! Bedankt voor de tip! Hoeang duurde het voordat je binnen had?
Was bij mij net rond de vrije dagen begin mei, maar het was snel binnen. Volgens mij zaterdag besteld en dinsdag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft trouwens iemand ervaring met de levertijd van T-Mobile. Ik heb m onlangs online besteld maar ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat ie er is. Op de website staat binnen 5 werkdagen..maar die zijn inmiddels om..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Mijn 6230i is vandaag verstuurd door gsmeasy.nl, dus morgen zal hij aan moeten komen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:10:
Heeft trouwens iemand ervaring met de levertijd van T-Mobile.
Ik heb mijn telefoon een week later gekregen dan aangegeven. Je zou je telefoon op elk moment kunnen verwachten, zoniet bel dan de T-Mobile helpdesk. (Er is daar bekend dat er wat vertraging is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:46:
[...]

Volgens mij ligt het eraan..als je een USB 2 cardreader hebt wel. Maar als je dat een USB 1 cardreader hebt of een USB 2 kabel..(als de tel het ondersteunt) dan ben je wel weer sneller uit..

Daar in tegen..de tijd die je kwijt bent met het uitzetten..batterij eruit halen..kaart erin..batterij erin..klepje erop..aanzetten..dan scheelt het niet meer zoveel B)
in de meest gevallen doe ik het ook liever via USB of BT....in mijn geval BT...maar als ik hem nou voor het eerst krijg en er 400MB op wil zetten oid....dan weet ik het nog niet....

maar ik wil ook zeker een USB want BT heb ik alleen thuis en op mijn werk kan ik er dus nu geen muziek bij zetten....daar heb ik alleen USB....maar ik wacht liever even af totdat ze die USBs met de miljard tegelijk aanbieden....en je ze dan voor een eurootje of 5 kunt krijgen....ipv 80euro.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lottumracing schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:28:
[...]

...maar ik wacht liever even af totdat ze die USBs met de miljard tegelijk aanbieden....en je ze dan voor een eurootje of 5 kunt krijgen....ipv 80euro.....
Nou...dat kabeltje kan je ook al voor veel minder krijgen..ik heb het een paar posts geleden gevraagd en iemand kwam met deze site..
lottumracing schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:28:
[...]

dus kijk daar ff..is zo'n Ebay site..3 euro!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
http://www.expansys.nl/fo...asp?code=119374&thread=68

ieks:

NOKIA 6230i RECALL*'
I just spoke to Phones4u as they do the Nokia 6230i from your local store for 199 pounds, sim free. But..... They say that they have currently suspended selling it as there is loads of problems with them. "Bugs and things" i said, he replied yes. Apparently they are having to recall all the ones sold so far. Oh dear, Nokia have really done it again. Last time there was a major recall was when they started using substandard cheap screens on the Nokia 8210 and it looks like they've been a bit hasty on releasing the 6230i before ironing out all the bugs and problems. I'm glad I returned mine, and won't be buying another until I hear some more positive news. Info might be wrong but its what i was told. He might have just meant recall of them within Phones4u?

from reactions:

Right. The situation is that the 6230i DOES have a number of bugs which is all down to the software.

These bugs include:-

Ringtone volume
Message tone volume
Camera zoom problems
Re booting at will

Most of these problems occur on my 6230i. Fortunately my wife is in the mobile trade and according to the Nokia service centre they repot that a number of people are reporting the same bugs. They are now waiting for Nokia to release the next firmware update in order that the phones can be flashed an hopefully be corrected.

I understand there have been some recalls but most suppliers are just telling customers that they will have to wait until the end of the month for fresh stock to arrive!!

Having said all that don't be put off the 6230i, its a great phone and good upgrade from the 6230.

Just as a point of interest the 6230 had 7 firmware upgrades from launch. Unfortunately new models are prone to bugs which is annoying but something we have to put up with. My wife tells me that this is an ongoing problem in the trade as so many new models are launching because the competition is so great, and this seems to apply to other phones - not just Nokia.

I hope that this helps a bit with all the speculation regarding the 6230i

[ Voor 44% gewijzigd door coldasice op 12-05-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bugs zijn precies die ook bij de broer van m'n vriendin voorkwamen, ineens opnieuw opstarten, zachte tonen (Dat ben ik trouwens ook een paar keer in dit topic tegen gekomen..)
Lekker dan, nog meer mensen ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
maar ik wacht nog even af met een firmware upgrade....nu al 7 stuks....over een maandje is alles uitgekristalliseerd en wordt alles stabiel....dan een nieuwe firmware tenzij het te gek wordt maar bij mij valt het nog mee....ook de beltonen gaan hard genoeg....af en toe het uitvallen bij een filmpje vind ik tot nu toe het irritantste...maar dat doe ik ook nog niet zoveel omdat ik toch nog geen 512 kaartje heb....WAAR BLIJFT DIE?!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je leest het niet goed...de 6230 heeft 7 firmware upgrades gehad niet de 6230i.
Ik neem aan dat door het nieuwe i versie met zijn nieuwe menu's enzo niet daarbij opgeteld moet worden. Dus beginnen ze weer bij 0.

Ik heb nog een vraagje over de MMC kaarten... er past dus zowel een RS-MMC (met adapter) als een MMC in toch?
Is de RS-MMC nou veel sneller?? En dual voltage is niet nodig toch, dat scheelt een boel geld.

Baal er wel stevig van als ik ook teruggeroepen word voor zown firmware upgrade, dan ben je toch je smsjes en instellingen kwijt?
Ik heb trouwens weinig last van de genoemde problemen, af en toe een wit schermpje dat ie dan weer aan en uit moet, maar verder niet zo heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.platenkamp603
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08-2020

r.platenkamp603

Amd Rulez!

Hallo, er zijn vast al wel mensen die het apparaat een tijd je hebben.

Nu zou ik graag van de mensen die de agenda gebruiken icm outlook, willen weten hoe dit bevalt en het zou mooi zijn als daar een paar screen shot's van gemaakt kunen worden.

Ik gebruik momenteel mijn 6210 nog en de agenda functie bevalt me uitstekend, maar misschien wordt het ook voor mij tijd om over te stappen naar de 6230i, mede doordat de 6230i een nog groter aantal pix 208x208 heeft dan de 6230. Maar laat het me even weten.

Ik vind namelijk dit de belangrijkste reden om over te gaan naar een andere phone, ik zelf speel geen spelletjes met de telefoon, en zal de camera functie wel eens gebruiken maar zal hem darom niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
lottumracing schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:04:
[...]

Standaard is "Lijst met gegevens". "Lijst" is zeker wel sneller; het laden van de map opzich duurt bij mij even lang, maar het scrollen dóór de map gaat 2x zo snel (nog steeds bagger, maar het scheelt). Dit is overigens op een geheugenkaartje van toepassing... Verder zeg je dat raster langzamer gaat. Dat klopt ook, niet om de reden van het maken van thumbnails, maar eerder omdat hij meerdere thumbnails moet laden (zo moet je telefoon 3 thumbnails laden bij het scrollen, bij "lijst" / "lijst met gegevens" maar 1) :z
jvo schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:50:
[...]

Ik denk (let op, ik veronder stel alleen maar wat) dat het niet helemaal klopt wat je zegt. De telefoon maakt de thumbnails bij het openen van de map (dat verklaart het redelijk lang laden) en laadt tevens de eerste 3/5/9 (afhankelijk van de instelling van weergave). Als je dan gaat scrollen, laadt hij de nieuwe plaatjes om ze op het scherm te toveren.

Even samengevat denk ik dus zo, het maken van de thumbnails gebeurt bij het openen van de map, en het inladen pas als ze op het scherm moeten komen (anders zou het scrollen niet zo traag zijn, neem ik aan).

Dus volgens mij gebeurt het opslaan dus al zodra je de map opent, maar blijven ze niet staan in het geheugen zodra je de map verlaat. (een soort tijdelijke map?) Dat zou dus wel verbeterd kunnen worden...

[ Voor 59% gewijzigd door Elimination op 12-05-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Je leest het niet goed...de 6230 heeft 7 firmware upgrades gehad niet de 6230i.
Ik neem aan dat door het nieuwe i versie met zijn nieuwe menu's enzo niet daarbij opgeteld moet worden. Dus beginnen ze weer bij 0.
Ja klopt, die firmware versies zijn idd van de 6230, niet goed gelezen, maar er is ook te lezen dat er al een 3.30 is....maar volgens mij zijn er geen versiechanges bekend op internet....
Baal er wel stevig van als ik ook teruggeroepen word voor zown firmware upgrade, dan ben je toch je smsjes en instellingen kwijt?
Ik heb trouwens weinig last van de genoemde problemen, af en toe een wit schermpje dat ie dan weer aan en uit moet, maar verder niet zo heel erg.
Je bent dan dat soort dingen wel kwijt ja maar je hoeft hieraan natuurlijk geen gehoor te geven als jij er geen last van hebt.....
Nu zou ik graag van de mensen die de agenda gebruiken icm outlook, willen weten hoe dit bevalt en het zou mooi zijn als daar een paar screen shot's van gemaakt kunen worden.

Ik gebruik momenteel mijn 6210 nog en de agenda functie bevalt me uitstekend, maar misschien wordt het ook voor mij tijd om over te stappen naar de 6230i, mede doordat de 6230i een nog groter aantal pix 208x208 heeft dan de 6230. Maar laat het me even weten.
Ik heb die van mij een dikke 3 weken en heb met de 6230 wel gewerkt met de outlook functionaliteit...werkt overigens goed....de 6230i nog niet...maar zal redelijk hetzelfde zijn...de gehele agenda functie is hetzelfde als bij de 6230.....vind het jammer dat er geen preview te zien is dat de items als je hem op maandweergave hebt staan....met de uitbreiding van de pixels had ik dit wel gehoopt/verwacht....

het synchroniseren ging bij mij altijd perfect...heb veel gewerkt(minstens 10 verschillende) met iPaq en Palm en dat is altijd ruzie maken....de nokia 6230 was nooit ruzie en altijd appeltje eitje

[ Voor 9% gewijzigd door coldasice op 12-05-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal al me berichten en contacten wel op de pc laden, want dat kan met pc suite geloof ik...
Hopelijk hebben ze ook de mp3 speler iets aangepast, zodat je een playlist kan maken enzo...
Want dat doen ze geloof ik ook weleens je telefoon iets upgraden.
Als je een firmware upgrade doet, dan wordt ie weer 100% zoals ie uit de winkel komt?????

Lottum kan je ook ff reageren op dat vraagje over die mmc kaarten, want ik wil er binnenkort ff snel 1 bijkopen... weet al1 niet welke...normale mmc, rs-mmc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Ik heb nog een vraagje over de MMC kaarten... er past dus zowel een RS-MMC (met adapter) als een MMC in toch?
Is de RS-MMC nou veel sneller?? En dual voltage is niet nodig toch, dat scheelt een boel geld.
ff gezocht:

RS-MMC
Interface MMC
Capacity 32MB~512MB
Data Transfer Rate 2.0 Mbytes/s
Dimensions 24 x 18 x 1.4 mm (0.94 x 0.71 x 0.06 in)
Environment Operating -25℃~+85℃
Non-Operating -40℃~+85℃

MMC
Interface MMC
Capacity 32MB~2GB
Data Transfer Rate 2.0 Mbytes/sec
Dimensions 32 x 24 x 1.4 mm (1.26 x 0.94 x 0.06 in)
Weight 1.94 g (0 lb)
Non-Operating -40℃~+85℃

Dual Voltage RS-MMC
Interface MMC
Capacity 128MB~512MB
Data Transfer Rate 3.0 Mbytes/s
Dimensions 21 x 18 x 1.4 mm (0.83 x 0.71 x 0.06 in)
Non-Operating -40℃~+85℃
Read speed: 14.2 Mbits/s (Test), 20 Mbits/s (Burst)
Write speed: 13.4 Mbits/s (Test), 20 Mbits/s (Burst)

Conclusie: RS zou meer capaciteit hebben, dual voltage heeft een hogere transfer snelheid....voor de rest is het vooral de afmeting

edit: http://www.pqi.com.tw/Product.asp?cate1=38

[ Voor 12% gewijzigd door coldasice op 12-05-2005 11:38 . Reden: bronvermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
spatlip schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:01:

- via bluetooth
- dmv een card reader
- of via een datakabel

Ik heb nog geen van allen, maar zou graag mp3´z erop willen zetten en foto´s over willen zetten op de pc ed... Waar geven jullie de voorkeur aan en waarom?
De snelste manier is absoluut een cardreader.

Dan heb je bleutooth en de "normale" datakabel, deze gaan als het goed is even snel, omdat de snelheid van de telefoon de beperkende factor is. Als je dus tussen deze 2 moet kiezen, zou ik gewoon lekker PIMPen met BT ;-)

DIt zijn overigens ervaringen van de normale Nokia 6230. Ik vind namelijk het idee van de datakabels een beetje vaag. Er wordt namelijk op de site gesproken over plug en play en ik heb ergens gelezen dat je kaartje dan gewoon als "USB stick" wordt gezien en dus (bijna) dezelfde datatransfersnelheid biedt als een cardreader. Moet je daarvoor ook een speciaal kabeltje aanschaffen of is een normale datakabel voor de 6230(i) voldoende. Heeft iemand al ervaring hiermee of weet iemand er meer van?

[ Voor 38% gewijzigd door Elimination op 12-05-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
BT werkt inderdaad erg fijn....heb ze allebei op trusted staan en het werkt altijd prima en meteen zonder problemen...heb de usb BT dongle van MSI.....

volgens mij moet je de DKU-2 usb kabel hebben die ook werkt op de 6230.....
hierin zit dus geen verschil.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
Heb je toevallig ook iets van die plug en play ability gemerkt? Bijvoorbeeld de snellere data transfer snelheden doordat de geheugenkaart direct wordt aangesproken zonder tussenkomst van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
uhm....ik heb alleen nog maar gewerkt met BT....hierbij is de telefoon altijd nodig....maar een verschil tussen telefoon en geheugenkaart heb ik niet gemerkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word wel gek van die Bug, dat het toestel steeds uitgaat.
Heel erg irritant!
Hoop dat er snel updates komen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

ik heb 'm hier voor me liggen.
Nog vrijwel niets mee gedaan, maar het scherm ziet er een stuk beter uit.
Nu nog zoeken naar dvs instellingen. :)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Is dat deze van MSI "lottumracing"??

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/cmu_img/L6871.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/cmu_img/S6970.gif

nope...dees....

goedkoop maar zou tot 90KB/sec moeten kunnen...snel genoeg dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Die zag ik inderdaad ook staan..

Mijn ogen zijn gevallen op deze Bluetooth dongle van Sitecom, de CN-502:

Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/product_image.php?product_id=222&size=small

Class 1 met een bereik van 100 meter... Kosten:+/- € 25.-

Iemand ervaring met deze stick??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lottumracing schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:04:
[afbeelding]

nope...dees....

goedkoop maar zou tot 90KB/sec moeten kunnen...snel genoeg dus...
De theoretische bandbreete van bluetooth is 768 dus delen door 8 (96) is het max haalbare..
Maar let wel dat dat in de ideale situatie is (afstand enz..)
Ik heb met sitecoms ervaringen zat en kom tot 56, maar dat zijn pieken. meestal zit hij rond de 40..

mensen die andere merken gebruiken met hogere waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de datakabel gaat kopieren naar de telefoon met ongeveer 200kb/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

KifArU schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:58:
[...]
Was bij mij net rond de vrije dagen begin mei, maar het was snel binnen. Volgens mij zaterdag besteld en dinsdag in huis.
18 april besteld en nog steeds niet binnen :r
(Het voegt niets toe aan dit topic, maar ik baal er gewoon ff van)

Trouwens, de optie geheugenkaartlezer klinkt wel goed. Ik heb nu irda, dat zou ik kunnen blijven gebruiken voor de kleine dingen. Echte bestanden gaan waarschijnlijk het snelst met zo'n 19-in-1 usb 2 cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Cardreaders zijn inderdaad supersnel, ik gebruik die van mij er ook voor. Ik heb ook bluetooth, maar daar ga ik niet op wachten, hooguit voor adresboek synchronisatie gebruik ik het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
fg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
idd cardreader werkt het allersnelst. B-)

wat ik ook jammer vindt is dat er geen optie 'bestand kopieren' opzit. om bijv. een bestand van je telefoon naar je mmc te kopieren.
heeft iemand al gexperimenteerd met bitrates van fillmpjes op je mobiel ?? een bitrate van 200kbs kan speelt ie goed af alleen loopt het geluids bij wat langere filmpjes heel snel niet meer synchroon..... (kan ie t niet bijhouden ofzo) en welke programma's gebruiken jullie ? (ikzelf gebruik ImTOO 3GP Video Converter)
Er moet idd een firmware update komen waarmee je de plaatjes ZONDER thumbnail kan bekijken (en met de '5' in 1 keer naar de letter J kunnen scrollen) :>
Vindt t trouwens wel jammer dat er geen symbian op de telefoon zit (kan nu dus ook geen tomtom-mobile draaien erop) :|
Volgens staat erbij de ene telefoon via t-mobile net wel een logotje op de achterkant en bij de ander niet. tis volgens mij een kwestie van geluk hebben. ik heb pech gehad...stoor me er verder niet zo aan hoor.
Waar ik ook rot aan erger is dat er maar 512kb geheugen is gereserveerd voor applicaties (dus ook games).terwijl er 32mb intern op zit. als ik java games via die nokia suite installeer, is mn telefoon na 8 spelletjes al vol. weet iemand misschien third-party-sortware om ook *.JAR-files te installeren op je telefoon ? :/

Alvast bedankt ! :9

[ Voor 4% gewijzigd door mieg_1981 op 12-05-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
ik heb ook een 6230i besteld ( t-mobile 150 1jr verlengen gratis )

via t-mobile zelf dus ( beetje onderhandeld )
weet iemand hoe lang et duurt nadat je die brief op de bus hebt gedaan, voordat je em krijgt ?

en zit de 512mb card er bij als je em via t-m zelf besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
oja, heeft iemand al een playlist (*.NPL) bestand kunnen gebruiken om zn mp3s mee af te spelen ?
ik krijg t namelijk niet voor mekaar. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen gebruik bluetooth alleen voor synchronisatie met outlook en gebruik een cardreader voor muziek. Ik heb sinds kort een cardreader aangeschaft werkt echt heel snel. Ik heb met mijn vorige (Nokia 6230) altijd alles via bluetooth gedaan, dit is prima als je tijd hebt... een kaartje van 256Mb vullen met Mp3 muziek kostte bij mij ongeveer twee uur. Met de cardreader is mijn nieuwe 512 binnen een paar minuten klaar.

Dus voor de geduldige mensen die hun foon liever in elkaar laten zitten --> Blauwtand
Voor de mensen die niet zo veel tijd hebben --> Cardreader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een DKU-2 datakabel geen optie? Word je MMC kaart direct als usb mass station gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel een optie, maar ik heb gehoord dat dat niet zo snel is... maar een beetje sneller dan bluetooth. En bluetooth is erg langzaam... Hoe groot het verschil is heb ik nog niet kunnen testen. Ik weet dus niet hoe lang het duurt voor je met je DKU-2 kabel je kaart hebt volstaan met muziek. Misschien iemand op dit forum die even wil kijken hoe lang het duurt om bijv. 200 MB op zijn foon over te dragen via DKU-2 en de tijd te meten. Dat ie hem als een harde schijf ziet in windows is trouwens wel een hele handige optie moet ik zeggen!

Verder is het natuurlijk ook zo dat een DKU-2 kabel niet zo universeel is als de andere twee. Bij je volgende nokia heb je waarschijnlijk weer een andere kabel nodig... bluetooth en cardreader kan je voor heel veel aparaten gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

Standeman

Prutser 1e klasse

G-NiLES schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:33:
ik heb ook een 6230i besteld ( t-mobile 150 1jr verlengen gratis )

via t-mobile zelf dus ( beetje onderhandeld )
weet iemand hoe lang et duurt nadat je die brief op de bus hebt gedaan, voordat je em krijgt ?

en zit de 512mb card er bij als je em via t-m zelf besteld ?
Ik heb 'm telefonisch besteld en mij werd verteld dat ik 'm er gewoon erbij kreeg. Dus ik neem aan van wel.. Ben alleen benieuwd wanneer ik 'm krijg..

Ik heb trouwens nauwelijks hoeven te onderhandelen voor een 100 abbo voor 1 jaar.. (maar goed, ben al best aantal jaren klant bij t-mobile (ben) en betaal mijn facturen altijd op tijd.. misschien dat dat scheelt. :))

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Standeman schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:46:
[...]

Ik heb 'm telefonisch besteld en mij werd verteld dat ik 'm er gewoon erbij kreeg. Dus ik neem aan van wel.. Ben alleen benieuwd wanneer ik 'm krijg..

Ik heb trouwens nauwelijks hoeven te onderhandelen voor een 100 abbo voor 1 jaar.. (maar goed, ben al best aantal jaren klant bij t-mobile (ben) en betaal mijn facturen altijd op tijd.. misschien dat dat scheelt. :))
Toen ik 4 weken geleden belde, konden ze me 119,- bijbetalen bij 2 jaar 150 aanbieden. Ik ben ook al jaren klant bij T-mobile en daarvoor bij ben. Nou ja, ik ben niet eens begonnen met onderhandelen, want die aanbieding ging helemaal nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

Standeman

Prutser 1e klasse

jvo schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:37:
[...]

Toen ik 4 weken geleden belde, konden ze me 119,- bijbetalen bij 2 jaar 150 aanbieden. Ik ben ook al jaren klant bij T-mobile en daarvoor bij ben. Nou ja, ik ben niet eens begonnen met onderhandelen, want die aanbieding ging helemaal nergens over.
Maf :/

Misschien dat er per 1 mei wat dingen zijn veranderd ofzo.. Niet zo dat ik heb zitten vozen met die meid van t-mobile..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES!! Ik werd wakker door de bel en wie stond daar...de postbode met een heel mooi pakketje!
Hij is binnen! Inc 512 mb kaart! Zal zometeen wel mijn ervaringen ermee posten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig zo'n forum !
Ik ben erg blij met mijn 6230i (geen uitval/opstarproblemen gelukkig) maar jullie tips heb ik hard nodig om het optimale eruit te halen.

Ik zet ff de belangrijkste tips/vragen voor mij op een rijtje .
Als ik er ergens naast zit wil iemand het dan roepen ?

- Gebruik niet de meegeleverde software maar ga direct naar de Nokia site voor de laatste update
- icoontjes die er niet uitzien zijn te vervangen door die van een "lokaal talent". _/-\o_
Heb je ze zelf nu al goed werkend ?
- evenzo wallpapers
- het t-mobile logo is ook te deleten, het t-zones ding niet : Is die hele t-zones afdeling niet te blokkeren ? Ik ben bang dat er straks op mijn rekening een flink bedrag aan t-zones verbindingen gevraagd wordt omdat ik een paar keer op de verkeerde knop heb gedrukt of mijn toetsen-blokkering vergeten was .
- het moet niet zo'n probleem zijn om mp3's of jpg's van het geheugen van de telefoon naar het geheugen van de kaart te verplaatsen.
- ringtones beter kleiner dan 1 MB houden.
- connectiviteit:
BlueTooth is natuurlijk wel errug cool.
Maar omdat er een 512MB card bij zit, en die zullen het komende jaar wel flink in prijs dalen, lijkt een cardreader mij het handigst.
Maar welke ?
De usb 2.0 variant lijkt me logisch; maar deze zegt MMC tot 128 MB.
Is dat werkelijk een harde limiet of gaattie dan weer langzamer ?
Koop ik dit apparaat slim via internet of net zo goed bij mediamarkt/dixons enzo ?
-koptelefoon: Nu de telefoon zo'n prachtige mp3 spelerfunctie heeft wil ik dat geluid wel goed kunnen horen ook. Helaas; de koptelefoon-aansluiting is nogal uniek. Bijgeleverde koptelefoon matig. Een verloopsnoertje zal wel niet bestaan. Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:24:
Heb je ze zelf nu al goed werkend ?
Nee, ik heb m'n telefoon nog niet. Als ik het goed werkend en getest heb, post ik het echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Er is een nieuwe software versie uit voor de Nokia 6230i

Versie: 3.30

Changes/improvements made from MCU SW version 3.23 to version 3.30:

Call and network management:
- Improvement in searching network coverage after having switched the phone off and on
- STK setup call: Correct call sequence when # digit entered
- Improvement when the phone is in call state and at the same time audio is recorded, and then there is an incoming call and the call is answered
- Improvement when making MT voice call during MT PTT call

Gallery:
- Improvement after quickly pressed “#” key to Mute the audio many times
- Improvement in Manual Network selection

MMS:
- Layout change improved in MMS
- MMS 100/300kB – default size is changed to 100kB

Email:
- EMCL3 display improvement when trying to save an attachment from too large message
- EMCL3: Too large mails are not deleted from server when leave copy is set to off
- EMCL3: Possible to mark mails to Read/Unread after header download
- Moving mails from 'archive' folder to 'sent items' folder improved
- ISO encoding in mails improved

WAP:
- Nokia.com gallery download pages are shown correctly

XHTML:
- A message 'Connection not available' is displayed and globe discontinues to spin when connected to browser while loading pages and signal is lost
- COD downloading with HTTP basic authentication improved
- Improvement in Browser when setting WordWrap from off to on

SIM:
- SIM Toolkit based PKI-Authentication service brings up a user prompt for the PIN which is shown to the user

JAVA:
- MMAPI: IOException does not occur using http with video formats in MMAP01 MIDlet
- Java MIDlet with http request - basic authentication work properly
- Improvement when playing AAC from Java

Bluetooth/IRDA:
- Audio-link-close-indication is sent when disconnecting active device
- Player can continue game after Game over in Front nine game. 'Continue' menu item added.
- A medal of the reached high score placement is displayed behind the players.
- Java Games: Volume of the games sound increased slightly
- Voice recorder: The last recorded item can be played
- Wallet data is not erased when flashed
- Improvement when playing video file stored in Memory Card
- Improvement when 3gp file is set as a screen saver
- Saving of files to memory card improved
- Handling of middle soft key text improved
- Improvement when a theme with a background image is used
- Handling of wallpaper and gallery improved
- Handling of USB Mass Storage improved
- Improvement playing certain large MP3 files from the MMC card
- Golf: The screen displayed normally after pressing MSK to exit the full map
- Improvement while charging the phone and when animated (3gp file format) screensaver enabled

Themes
- Improvement when cancelling download of Nokia COD theme
- Instant Messaging and Presence Service: Adding new IM contact improved
- A wallpaper is not changed to blank by Factory reset

Bron: Nokia

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Hoe check je eigenlijk de softwareversie van de telefoon??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spatlip schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 15:08:
Hoe check je eigenlijk de softwareversie van de telefoon??
in het hoofdvenster

*#0000#
intypen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Wat je gebruikt voor het overzetten van bestanden is een beetje een afweging die je moet maken.

Met kleine bestanden is bluetooth sneller, omdat je niks uit elkaar of aan hoeft te sluiten.

Als je veel wilt overzetten kun je het beste een cardreader gebruiken. De nadelen zijn dan echter dat alles uit elkaar moet, het extra tijd kost, niet practisch is en je kan niet gebeld kan worden. Daarnaast slijt je frontje als je het vaak doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
In mijn geval hoef ik alleen maar af en toe foto´s van de camera op de pc te zetten en een enkele keer een paar mp3´s over te zetten voor ringtones ofzo. Ik gebruik de telefoon toch niet als mp3 speler, omdat ik altijd een aparte mp3 speler bij me heb (XEN EMP-400) _/-\o_

Jij zegt dus dat je voor dit soort sporadische kleine overdrachten net zo goed bluetooth kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Heeft T-mobile allleen de grijze/zilveren uitvoering of ook de zwarte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Raimon schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:15:
Er is een nieuwe software versie uit voor de Nokia 6230i

Versie: 3.30
Weet je toenvallig of iemand anders of telecom winkels je telefoon meteen kunnen upgraden, of dat dat altijd even duurt voordat ze dat kunnen? Ik moet zeggen dat het een aardige waslijst fixes is, en dat ik het vermoeden heb dat sommige dingen in de telefoon sneller zijn geworden, tenminste, soms zou ik anders niet weten wat er anders met "improvement" wordt bedoelt.

edit:
Hoe upgraden ze je firmware eigenlijk? kan je dat niet zelf doen? En blijven je telefooninstellingen (contact-lijst enzo) behouden, of moet je eerst thuis even een backup maken?

[ Voor 16% gewijzigd door pierre-oord op 13-05-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Heeft iemand ook het probleem dat als je een keuze bij je navigatie-toets weghaald, deze definitief uit de lijst verdwenen is??

Ik heb dit nu bij 'Galerij' en 'Contacten'.... :(
Overigens heb ik firmware v3.23. Is dit misschien bij de/een nieuwe firmware verholpen??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz
  • Laatst online: 08-03 10:23

guz

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 07:37:
Dit is wel een optie, maar ik heb gehoord dat dat niet zo snel is... maar een beetje sneller dan bluetooth.
mischien niet zoveel naar onzin luisteren....
USB is VÉÉL sneller dan bluetooth!

voor contacten wijzigen enzo zal het niet veel uitmaken, maar als je je MMC vol wilt gooien met mp3's e.d. zul je dat echt met USB willen doen.

Ik heb mijn 6230i ook net binnen en even een testje gedaan
Een bestand van ruim 18MB van pc naar 6230i overgezet.
Via bleutooth deed ie daar 6 minuten = 360 seconden over
Via USB was dat 1 minuut 15 = 75 seconden...

yep, USB is maar een beetje sneller ;)

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:12
Ik heb mijn 6230i nu al een tijdje en ik ben er al helemaal aan gewend :D

Toch kan je wel zien dat de telefoon is "afgeraffeld" op enkele punten....
Iemand al opgevallen dat de Nederlandse menu's vol met spelfouten zitten? Bijvoorbeeld:

Bezig met zoeken naar appaten
Toepassing wrdt gestart

Dit vind ik toch storende dingen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:53:
[...]

edit:
Hoe upgraden ze je firmware eigenlijk? kan je dat niet zelf doen? En blijven je telefooninstellingen (contact-lijst enzo) behouden, of moet je eerst thuis even een backup maken?
Dat wil ik eigelijk ook wel weten, hij is gister een paar keer tijdens een iflmpje vast gelopen, hoe kan je dat upgraden/downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

peponline schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:38:
Bezig met zoeken naar appaten
Toepassing wrdt gestart

Dit vind ik toch storende dingen :|
viel mij ook op, kdacht eerder dat ze woorden op zun msn's afkorten

btw... ik krijg foutmeldingen als ik foto's wil emailen of mms-en...
in het boekje staat: kijk bij de provider, en bij de provider: kijk in het boekje van je telefoon...

[edit]
bij vodafone hadden nog niet de goeie instellingen, die hebben ze me nu toegestuurd en ut werruk!
[/edit]

of zou het aan mijn SIM kunnen liggen? die is nog van libertel voordat het vodoafone heette.
btw.. ik zie in menu overzicht niet de optie van het sim-kaartje

[ Voor 17% gewijzigd door guz op 14-05-2005 11:11 ]

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik spellen op mijn tel kan zetten? Ik heb er een aantal gedownload en op m'n mmc kaart gezet maar als ik ze aanklik dan zegt ie bestandsformaat niet geaccepteerd. Het zijn .jar files van oa splinter cell. Moet ik ze in een speciale map zetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Heb de 6230i gisteren binnen gehad.. Is toch wel een hele verbetering in vergelijking met mijn 6230. Het scherm is echt vele malen helderder en het ziet er allemaal net even leuker uit. Wat ik een groot voordeel vind is dat je eindelijk de kleur van de letters kan aanpassen en niet aan zwart vastzit

Ik ben in ieder geval erg tevreden en heb nog geen storende dingen kunnen vinden.
Alleen hoe kan ik mijn email instellen, ik krijg de melding dat ik contact op moet nemen met mijn service provider, maar bij de 6230 kon je dat gewoon instellen.

[ Voor 12% gewijzigd door M@cer op 14-05-2005 12:05 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook geprobeert via die USB kabel .jar en .jad files te openen maar hij wil ze idd ook niet openen bij mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:11:
Ik heb ook geprobeert via die USB kabel .jar en .jad files te openen maar hij wil ze idd ook niet openen bij mij ?
rtfm? Topic-start? Online-help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de telefoon nou al een tijdje en ben er erg blij mee, hij werkt goed, gaat wel af en toe plotseling uit, bij filmpjes loopt hij soms ook vast en de spellen zijn jammer genoeg ook niet full screen(heb nog niet zo veel spellen gevonden...)

voor de mensen die er geen spellen op kunnen zetten, dit moet je doen met nokia pc suite, en dan de game installer erover heen gooien of gewoon als toepassing installeren, dan werkt het wel:D

verder ben ik nog thema's aan het proberen te maken, maar dit wil niet zo goed lukken...

over die firmware, waar kun je zoiets krijgen en hoe kun je die dan d'r overheen gooien?

verder een mooi dingetje en mijn bluetooth adapter en nieuw frontje al op ebay besteld:D
en..eh, cardreader is definatly et snelst;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag in de weer geweest voor die nieuwe firmware. Daar moet je dus voor naar de Nokia Shop, of als je een datakabel hebt kan je het ook zelf doen. Ik zelf laat het liever doen.

de spellen heb ik inmiddels ook uitgevonden, alleen ik heb ze er meteen weer afgehaald omdat ze alleen maar een kwart van het beeld innamen.

Wat je zegt met die films heb ik ook al een paar keer gehad, ook vind ik het geluid in de games veel te zacht, maar dat schijnt met die nieuwe firmware opgelost te zijn. Prima ding verder!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Gebruiken jullie als datakabel nu echt die dure van Nokia die je voor €50 kunt kopen? Vind ik namelijk erg duur voor zo'n super-simpel kabeltje, in de verpakking kon ik niets bijzonders ontdekken. Werken "namaak" kabels goed?

En @ case-modderaar: Weet je hoe je dat zelf kunt doen dan? Waar haal je de image en software vandaan om de phone te kunnen upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:52:
Gebruiken jullie als datakabel nu echt die dure van Nokia die je voor €50 kunt kopen? Vind ik namelijk erg duur voor zo'n super-simpel kabeltje, in de verpakking kon ik niets bijzonders ontdekken. Werken "namaak" kabels goed?

En @ case-modderaar: Weet je hoe je dat zelf kunt doen dan? Waar haal je de image en software vandaan om de phone te kunnen upgraden?
volgens mij werkt zo'n namaak kabeltje ook goed, ik heb iemand in dit topic gehoord idie had ze van http://www.easternhouse.nl. Die ga ik ook maar eens bestellen denk ik, voor 3 euro :P

en die software...ik weet het ook niet precies..als je het ergens vandaan kan halen kan je het ook met een datakabel doen zei iemand bij The Phone House me vandaag. Maar ik laat het toch liever doen door de Nokia Store denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:32:
[...]

en die software...ik weet het ook niet precies..als je het ergens vandaan kan halen kan je het ook met een datakabel doen zei iemand bij The Phone House me vandaag. Maar ik laat het toch liever doen door de Nokia Store denk ik..
Ik ben zaterdag naar een phonehouse dealer geweest en die vertelde me dat alleen de NOKIA service points de nieuwste software kunnen installeren i.c.m. bepaalde eeproms. Als je in het bezit bent van die proms is het dus te doen.

Ik heb mijn 6230i vrijdag binnen gehad besteld bij GSMEASY.nl hulde aan die jongens.

En ik wil ook van die bugsaf: plotseling uitgaan van de telefoon, dus nu al 1 x gehad.
Ik wil eigenlijk de gewone versie ipv de T-Mobile versie kan dit gewoon of moet je hier naar een speciale adres toe. We hebben hier geen GSM-boer....

- Heb nog 1 vraag ik wil gaan sporten joggen o.i.d. en de nokia gebruiken als mp3 speler/radio. De oordopjes die er standaard bijzit is aan verbetering toe.
Is er soms een adapter waar je met je gewone oordopjes de nokia kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:32:
[...]

volgens mij werkt zo'n namaak kabeltje ook goed, ik heb iemand in dit topic gehoord idie had ze van http://www.easternhouse.nl. Die ga ik ook maar eens bestellen denk ik, voor 3 euro :P

Ik heb hem daar besteld, kijken of ze het goed doen. Komt nog wel 3,50 verzendkosten bij trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 11:17:
[...]

Heb nog 1 vraag ik wil gaan sporten joggen o.i.d. en de nokia gebruiken als mp3 speler/radio. De oordopjes die er standaard bijzit is aan verbetering toe.
Is er soms een adapter waar je met je gewone oordopjes de nokia kan gebruiken.
Bij de 6230 hebben we dit toen als volgt opgelost.
Je schroeft het witte ding van je headset open en je neemt een andere set koptelefoontjes. Daar knip je de connector af en je soldeert ze vast in het witte deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Als je een abo neemt bij t-mobile zijn je smsjes dan buiten de bundel en moet je dus extra betalen, als je geen sms bundel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 00:08
Macer schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:19:
[...]

Bij de 6230 hebben we dit toen als volgt opgelost.
Je schroeft het witte ding van je headset open en je neemt een andere set koptelefoontjes. Daar knip je de connector af en je soldeert ze vast in het witte deel.
Voor de minder "Eigen Huis en Telefoon" mensen is er ook een oplossing van nokia.
Onderaan op de pagina: http://www.nokia.nl/NL/Te...llen/6230i/acc_audio.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit man, vandaag issie al 2 keer uitgevallen en 2 keer blijven hangen tijdens een filmpje...
Ik hoop toch echt dat de Nokia stores de 3.30 snel krijgen. Heb gister gebeld maar blijkbaar hebben ze het nog niet, het kan nog wel weken duren zeiden ze tegen mij. Weet iemand maybe of dat echt zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Dat met filmpjes en crashen heb ik al sinds het begin, iig vanaf de MMC. Oplossing: geen filmpjes afspelen :P

Ik zal the phonehouse ook eens bellen, om te kijken of ze die upgrade al hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:26:
Dat met filmpjes en crashen heb ik al sinds het begin, iig vanaf de MMC. Oplossing: geen filmpjes afspelen :P

Ik zal the phonehouse ook eens bellen, om te kijken of ze die upgrade al hebben :)
Haha idd makkelijke oplossing, maar ik zat me er toch op te verheugen om morgen in de trein naar school Family Guy te kijken :P

ps: moet toch ook een raar gezicht zijn om iemand een half uur lang lachend naar z'n mobiel te zien kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 18:28:
[...]

Haha idd makkelijke oplossing, maar ik zat me er toch op te verheugen om morgen in de trein naar school Family Guy te kijken :P

ps: moet toch ook een raar gezicht zijn om iemand een half uur lang lachend naar z'n mobiel te zien kijken 8)7
Hoeveel gedoe is dat eigenlijk? Stel dat je een map vol divx / xvids hebt, hoeveel tijd en gedoe is het omzetten en via bluetooth uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 18:28:
offtopic:
Moet jij 2e Pinksterdag naar school? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 00:08
Ik hoop m deze week eindelijk te krijgen (wacht al een paar weken).
Ik had m vrijdag kunnen hebben maar er ging iets mis met t upgraden naar 3.30
dus is de foon weer opgestuurd. Als t goed is is ie dinsdag weer terug.
Besteld via gsm-eindhoven.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Vraagje...
ik zie in de pc-suite geen mogelijkheid tot het maken van thema's en operater-logo's e.d...
kijk ik verkeerd of heb je iets anders nodig?

en waar parkeer je het operater-logo?
ik zie nu steeds "vodafon NL" op mijn scherm, en op vorige nokia's kon ik dat toch uitschakelen... Iemand een idee waar ik dat kan doen? (in "weergave->operater logo" staat ie op "uit"!?)
Daarom es zien of ik een blanco operater logo kan plaatsen.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Is het operator logo dat wat in je scherm staat? Bij mij dus "NL KPN"? Ik heb er eerlijk gezegd geen last van ;) en het lijkt me handig dat je als je naar het buitenland gaat of er dich tegenaan, je kunt zien met wat voor aanbieder je dan belt.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.