Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:28

Erw

is de 6230i nou al tekoop in nederland?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Ja, hij is te koop in Nderlan. Maar wat ik me afvraag, is ie ook al ergens te ICM en 1jarig abbo voor zo weinig mogenlijk? :) Simlock, externe logo's maakt niet super vele uit :)

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:44
aan de vele reacties te zien wel he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Mag ik jullie er misschien op wijzen dat jullie 6230i al standaard over een MSN/ICQ client beschikt?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ginz schreef op zondag 24 april 2005 @ 19:58:
Mag ik jullie er misschien op wijzen dat jullie 6230i al standaard over een MSN/ICQ client beschikt?
Wil je dan ook even het juiste menu wijzen :? Ik kan niets vinden hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cipri schreef op zondag 24 april 2005 @ 19:50:
Ja, hij is te koop in Nderlan. Maar wat ik me afvraag, is ie ook al ergens te ICM en 1jarig abbo voor zo weinig mogenlijk? :) Simlock, externe logo's maakt niet super vele uit :)
Heb hem met een 1 jarig T-Mobile 200min abbo gehaald bij GSM-Shop.nl in Rotterdam. Beetje onderhandelen levert je al snel 50 euries korting op. Je moet er heen gaan met instelling dat je geen extra geld wilt toeleggen op een mobiel. Dan vertellen ze je uit een tabel dat je 105 moet bijbetalen voor een 6230i en een 1 jarig 200 abbo. Dan gooi jij het op de marge die ze hebben op die toestellen etc. Ik betaalde geen 105 maar 55 euries voor die van mij voor maar 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvo schreef op zondag 24 april 2005 @ 18:34:
[...]

Waarmee encodeer je dat dan, want met de nokia media converter krijg ik het niet zo groot. Maximum bitrate is 128 kbps voor video en voor audio 23.85 kbps AMR-WB. Wat ondersteunt de 6230i eigenlijk precies qua 3gp? Is het mogelijk er een aac audio stream in te hangen?
Ik gebruik "ImToo 3GP Video Converter. Je kan dan .3GP videobestanden maken op basis van mpeg4 en dan heb je 1 MB per minuut met een bitrate van ongeveer 150 kbps. Heb nu aflevering 13 van seizoen 4 van "24" gecodeerd op 163 kbps. Dat is een 44 minuten bestand van maar 53 MB.

Wat je het beste als eerste kan gebruiken om bekend te raken met de mogelijkheden van Video-voor-Mobiele-Telefoons is "AVS Video Converter 3.6". Dat is shareware en als je codeert krijg je af en toe de naam van het softwarebedrijf door je filmpje heen. Dat is niet zo heel erg: het is om te oefenen met wat je mobiel aan kan qua bitrates en frames/sec en resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:56:
[...]

Ik gebruik "ImToo 3GP Video Converter. Je kan dan .3GP videobestanden maken op basis van mpeg4 en dan heb je 1 MB per minuut met een bitrate van ongeveer 150 kbps. Heb nu aflevering 13 van seizoen 4 van "24" gecodeerd op 163 kbps. Dat is een 44 minuten bestand van maar 53 MB.

Wat je het beste als eerste kan gebruiken om bekend te raken met de mogelijkheden van Video-voor-Mobiele-Telefoons is "AVS Video Converter 3.6". Dat is shareware en als je codeert krijg je af en toe de naam van het softwarebedrijf door je filmpje heen. Dat is niet zo heel erg: het is om te oefenen met wat je mobiel aan kan qua bitrates en frames/sec en resoluties.
Nu mijn vraag... heb je al geprobeerd ze te kijken? Bij de normale 6230 gaat het geluid en beeld niet meer synchroon boven een bitrate van pak en beet 70kbps

Verder ben ik uitermate benieuwd naar de kwaliteit van het maken van filmpjes. Deze vind ik bij de normale 6230 nogal bagger. Iemand die een vergelijking wil geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johan Hurkmans schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:19:
[...]

Nu mijn vraag... heb je al geprobeerd ze te kijken? Bij de normale 6230 gaat het geluid en beeld niet meer synchroon boven een bitrate van pak en beet 70kbps

Verder ben ik uitermate benieuwd naar de kwaliteit van het maken van filmpjes. Deze vind ik bij de normale 6230 nogal bagger. Iemand die een vergelijking wil geven? :)
Heb net nieuw testje gedaan met South Park aflevering 1 van seizoen 9: 26MB voor 21 minuten. Gecodeerd op een resolutie van 176x144 op Mpeg4.3GPP met een bitrate van 150 kbps. Ziet er erg goed uit. In begin klopte de audio-synch niet, maar nadat ik het filmpje op pauze zette en vervolgens weer verder liet spelen was alles weer in orde. Ik denk dat iedereen die dit ook wil doen gewoon veel moet oefenen met coderen én uitproberen welke opties het beste verlopen voor je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:49:
[...]

Heb hem met een 1 jarig T-Mobile 200min abbo gehaald bij GSM-Shop.nl in Rotterdam. Beetje onderhandelen levert je al snel 50 euries korting op. Je moet er heen gaan met instelling dat je geen extra geld wilt toeleggen op een mobiel. Dan vertellen ze je uit een tabel dat je 105 moet bijbetalen voor een 6230i en een 1 jarig 200 abbo. Dan gooi jij het op de marge die ze hebben op die toestellen etc. Ik betaalde geen 105 maar 55 euries voor die van mij voor maar 1 jaar.
En jij denkt dat gsm-shop niet meeleest? :P
In reactie op een post van Ginz hierboven, ik meen ergens gelezen te hebben dat Nokia dit niet standaard heeft verwerkt in dit toestel en dat msn alleen met een java based client werkte van een 3d party... Kan iemand hier bevestigen of de msn / icq nou wél standaard zit op de 6230 en/of te krijgen is met een firmware update oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Johan Hurkmans schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:19:
[...]
Precies, daar ben ik ook benieuwd naar. De nokia converter geeft aan dat 128 kbps alleen op sommige toestellen werkt. Standaard is 64 kbps de max. Nu ziet dat er echt niet uit als het uit de nokia converter komt. Een mpeg-4 stream kan natuurlijk ook gemaakt worden met virtualdub en bijvoorbeeld xvid of 3ivx. Maar ik zit dan met het geluidsgedeelte. De orange spv van een vriend van me speelt in elk geval geen aac stream in een mp4 af. Ik heb geen idee met welk pakket je een mpeg-4 stream in een avi met een amr-wb stream kan multiplexen. Mpeg-4 met aac lukt wel, maar ik weet niet of de 6230i dat afspeelt. Zijn er al mensen met wat ervaringen wat betreft de afspeelmogelijkheden van de 6230i?
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:32:
[...]
Heb net nieuw testje gedaan met South Park aflevering 1 van seizoen 9: 26MB voor 21 minuten. Gecodeerd op een resolutie van 176x144 op Mpeg4.3GPP met een bitrate van 150 kbps. Ziet er erg goed uit. In begin klopte de audio-synch niet, maar nadat ik het filmpje op pauze zette en vervolgens weer verder liet spelen was alles weer in orde. Ik denk dat iedereen die dit ook wil doen gewoon veel moet oefenen met coderen én uitproberen welke opties het beste verlopen voor je mobiel.
Gebruik je CBR of VBR voor de video? Welke audio codec gebruik je en op welke bitrate? Welke framerate? 15 of 25?

[ Voor 27% gewijzigd door jvo op 24-04-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Modbreak:en er op reageren of quoten is dubbel fout

En kijk even naar de naam van de poster :+

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 25-04-2005 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor ik heb mijn contract lang genoeg laten liggen om er nu nog snel even een i achter te zetten :)

Ik wou het morgen versturen naar www.gsmweb.nl en nu zag ik bij het abbo wat ik neem (voda 200 1 jaar) dat de 6230i maar 24 euro kost en dat bij die maand gratis en geen aansluitkosten noem ik dat toch gratis .

Ik ben benieuwd naar dit toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Le0032 schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:34:
[...]

En jij denkt dat gsm-shop niet meeleest? :P
In reactie op een post van Ginz hierboven, ik meen ergens gelezen te hebben dat Nokia dit niet standaard heeft verwerkt in dit toestel en dat msn alleen met een java based client werkte van een 3d party... Kan iemand hier bevestigen of de msn / icq nou wél standaard zit op de 6230 en/of te krijgen is met een firmware update oid?
Ja, dat wil ik wel doen....
pierre-oord schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:29:
[...]

Wil je dan ook even het juiste menu wijzen :? Ik kan niets vinden hoor...
Ik weet dat de geïntergreerde MSN/ICQ client bij de 6230i niet makkelijk te vinden is.

Ik heb dus totaal geen Nokia, weet absoluut niet hoe het werkt. Maar ik weet gewoon wel dat jouw 6230i het al standaard geïntergreerd heeft. Nokia heeft het in tegenstellen tot SonyEricsson niet echt goed geprofileerd staan in hun menu, maar als je bijvoorbeeld in de handleiding op pagina 88 ga kijken, dan zie je daar iets over je aanwezigheid.

De Nokia 6230i heeft namelijk samen met heel veel andere toestellen gewoon een geïntergreerde MSN/ICQ client die draait op het systeem van Wireless Village.

Als je dat leuk lijkt om gebruik te gaan maken van die mogelijkheid, dan kan je in mijn topic informatie lezen en bespreken: Wireless Village, de toekomstige MSN voor je mobiel

En kijk ook even op de site van YamiGo

Het lijkt mij trouwens wel leuk om meerder mensen aan deze geïntergreerde MSN/ICQ te helpen. Het is namelijk een zeer goed en goedkoop alternatief op SMS

[ Voor 18% gewijzigd door Ginz op 25-04-2005 01:45 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 09:07
Weet iemand of het rechtse knopje naast die vierpunts in te stellen is?Eerst zat daar contacten maar nu zit daar t-zones....iedereen keer dat ik iemand wil opbellen gaat hij verbinding maken met t-zones.....HEEL irri....

heb ut al gevonden....bij instellingen staat selectietoets...daar kun je het rechter knopje instellen....

edit:
en het heeft geen zin om je batterij langer dan 1,5 uur aan de lader te leggen, want als hij klaar is komt er te staan: Batterij opgeladen....daarna stopt hij met laden....

[ Voor 42% gewijzigd door coldasice op 25-04-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:07:
Als ik van het telefoongeheugen wat naar de MMC kopieer gaat dat ook niet wat je noemt snel ofzo. Daarom zou die verkoper nog best gelijk kunnen hebben denk ik. Maar ik wacht jullie ervaringen af.

In nachtstand zijn de foto's erg spikkelig (witte puntjes) maar overdag met voldoende licht zijn de foto's gewoon goed. Zonder extra bewerking heb ik deze foto even uit mijn raam genomen. Hierin kun je de scherpte denk ik aardig zien.

[afbeelding]
Hebben meer mensen last van die waas op foto's door de cover, of is pierre-oord de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
lottumracing schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:07:
Weet iemand of het rechtse knopje naast die vierpunts in te stellen is?Eerst zat daar contacten maar nu zit daar t-zones....iedereen keer dat ik iemand wil opbellen gaat hij verbinding maken met t-zones.....HEEL irri....

heb ut al gevonden....bij instellingen staat selectietoets...daar kun je het rechter knopje instellen....

edit:
en het heeft geen zin om je batterij langer dan 1,5 uur aan de lader te leggen, want als hij klaar is komt er te staan: Batterij opgeladen....daarna stopt hij met laden....
Kan je dat ook bij de gelockte T-Mobile versie veranderen? Dat zou wel heel relaxed zijn zeg.
Kan je ook de logo's bij opstarten en uitzetten aanpassen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
zal straks een foto van mijn posten als ik thuis ben.....heb geen blauwe tand of infrarood in de buurt dus kan de foto er niet afhalen.....

Kan je dat ook bij de gelockte T-Mobile versie veranderen? Dat zou wel heel relaxed zijn zeg.
Kan je ook de logo's bij opstarten en uitzetten aanpassen?

ik heb een t-mobile simlock versie....heb nog niet geprobeerd of die daadwerkelijk is gesimlocked...maar alle knoppen zijn te configureren....volgens mij was dit niet bij de 6230...daar kon je alleen de linkse configuren...bij de i kun je de vier pijltjes toetsen...de linker en rechter configureren....

verder zijn er weinig veranderingen in het menu te zien....het rooster is iets anders...

ik zie nu die screensaver continu bewegen....hmmm...maar ff uitzetten want daar zit ook niet echt op te wachten....

het scrollen door de mapjes gaat wel sneller

en voor de mensen die willen weten: een animated gif blijft zichzelf herhalen als je die als achtergrond hebt ingesteld.....dit was niet bij de 6230....

[ Voor 77% gewijzigd door coldasice op 25-04-2005 14:09 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mensen op dit topic zeggen dat je de batterij eerst volledig moet overladen? wat houd dit in overladen? Hij laad toch gewoon de batterij op tot hij vol zit? of kan je daar nog over heen?
En hoe ontlaat je de batterij volledig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:09:
Sommige mensen op dit topic zeggen dat je de batterij eerst volledig moet overladen? wat houd dit in overladen? Hij laad toch gewoon de batterij op tot hij vol zit? of kan je daar nog over heen?
En hoe ontlaat je de batterij volledig?
nee...hij stopt met laden...

je kunt nu ook een mapje met achtergronden kiezen....hij verandert dan om de 10 sec van achtergrond.....echter hij kijkt niet in subfolders.....dus als je je geheugenkaart als mapje kiest...pakt hij alleen de fotos die daadwerkelijk in dat mapje zitten en niet in subfolders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:03:
[...]

Hebben meer mensen last van die waas op foto's door de cover, of is pierre-oord de enige?
Die bij mij was misschien niet helemaal clean, maarja, uiteindelijk krijgt iedereen wel wat troep erop. En er zit een klein krasje op. maja, foto's gaan vooral om het moment, anders moet je een telefoon met schuifklepje hebben, of voor een mooie foto ff dat ding eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lottumracing schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:14:
[...]

je kunt nu ook een mapje met achtergronden kiezen....hij verandert dan om de 10 sec van achtergrond.....echter hij kijkt niet in subfolders.....dus als je je geheugenkaart als mapje kiest...pakt hij alleen de fotos die daadwerkelijk in dat mapje zitten en niet in subfolders....
Maar hoe ontlaad je de accu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 10:23

guz

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:40:
[...]

Maar hoe ontlaad je de accu dan?
bellen?

maar de mp3 speler zal het makkelijkste veel stroom vreten.... gewoon laten spelen tot ie stopt...

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
waarom doet iedereen zo moeilijk over die accu?
we leven toch niet meer in de tijd dat je accu's moet ontladen?
ik dacht dat li-ion batterijen al dat gezeik niet meer nodig hadden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat idee had ik over Li Ion maarja ik zie iedereen het hier hebben voer eerst overladen en dan ontladen van de accu enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
is wel beter maar een nieuwe accu kost ook maar iets meer dan 20euro...dus boeje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
De nokia handleiding heeft ook wat vreemde info over de batterij achterin staan, maar zoals dafubar al zegt: Li-ion heeft geen moeite met ontladen. Li-ion batterijen kun je het beste bewaren als ze 60% vol zijn afaik. Daarom zit de batterij al vol als je hem krijgt :) en waarschijnlijk rond dat percentage. Lions hebben ook geen last van tussendoor bijladen, je hoeft hem niet eerst te laten leeglopen voordat je hem oplaad, je gooit hem gewoon in de oplader en hebt zo altijd een volle telefoon.

Wel gaat de batterij als je beetje smsed, belt, mp3tjes speelt redelijk snel leeg, na 2 dagen ofzo staat die hier op 1 streepje en dan gooi ik hem in de lader. Ik heb ook gelezen dat de batterij langer mee zou gaan na aantal keer opladen enzo, of dat waar is weet ik niet.

edit:
Dit zei iemand op internet, dat klopt ook:
Li ion accu's kun je zo vaak opladen als je wilt, ook tussendoor, want het geheugen effect is niet aanwezig. Wel kunnen delen van de batterij op den duur uitvallen wat je pas merkt als de batterij een kortere levensduur gaat aannemen.
Kleine toelichting: Lio-ion cellen kun je maar een aantal keer opladen. Ik las ook ergens dat dat was tussen de 300 en 500 keern, zo goed kunnen. Na 500 keer laden is zo'n cel dus "op". Ik denk dat als je dus de eerste 20% van je batterij gebruikt, en dan weer bijlaad, alleen die eerste 20% verslijt. De capaciteit van de batterij zal langszaam afnemen als die eerste 20% op zijn. Je batterij zal dan minder lang vol blijven, namelijk 80% van de oude lange tijd.

Maar als je je batterij helemaal laat leeglopen iedere keer, dan zou die 5x zo lang meegaan (5x 20% = 100%). Dus duurt het 5x zo lang, maar na die 5x is dan wel heel je batterij "kapot".

Ik vermoed dat het zo zit, maar ik pin me er niet op vast :)

[ Voor 40% gewijzigd door pierre-oord op 25-04-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het fout!!! ik PIN je nu VAST!!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:16:
Je hebt het fout!!! ik PIN je nu VAST!!!! :P
:?
Als ik het fout heb, pin ik me juist niet vast? Volgens mij wilde je omgedraaid grappig zijn? :P :?

Maar heb ik het echt fout? Geef dan ff de goeie uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeerde grappig te zijn :9~
Poging mislukt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 00:08
Heeft iemand toevallig al een 1 GB MMC geprobeerd in de 6230i?
Heeft de 6230i de zelfde "problemen" als de 6230?
Is er al een MMC compatibility lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Nog even over de video's. Volgens nokia zelf ondersteunt de 6230i het 3gp formaat met video in H.263 of mpeg-4 formaat. Het audio gedeelte moet amr zijn. De maximale bitrate voor amr is per definitie 23,85 kbps. Volgens forum nokia is de maximaal ondersteunde bitrate voor video 64 kbps. Zodra ik 'm heb, zal ik wel gaan testen en een tutorial schrijven. Ik heb al wat testbestanden met 128 kbps video klaarstaan. Het is in elk geval helemaal met gratis software te maken. (Virtualdub, 3ivx of xvid codec, nokia media converter en mpeg4ip servertools.) De kwaliteit van 128 kbps mpeg-4 gedaan met de 3ivx codec is in elk geval stukken hoger dan van de 128 kbps stream die uit nokia media converter komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:30

amphora

Websites & Fotografie

Waarom maakt iedereen de filmpjes op een resolutie van 176x144? En niet de maximale resolutie van het nokia scherm zelf?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Amphora schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:49:
Waarom maakt iedereen de filmpjes op een resolutie van 176x144? En niet de maximale resolutie van het nokia scherm zelf?
Omdat 176x144 officieel het maximale formaat is (QCIF). Misschien werkt groter wel, dat zou ik niet weten. Ook nog wel een test waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Voor de liefhebbers heb ik wat gemaakte fotos met mijn 6230i online gezet.

[url]http://www2.kevertje.nl/nokia/[url]

moet .nl zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door kevertje1977 op 26-04-2005 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
kevertje1977 schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:44:
Voor de liefhebbers heb ik wat gemaakte fotos met mijn 6230i online gezet.

[url]http://www2.kevertje.net/nokia/[url]
404

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Nokia 6230i en vond dit toch de rede om me hier even aan te melden.
Moet zeggen dat het een leuk ding is, maar alle handelingen veroorzaken wel een vertraging op dus erg vind snel ik em niet.
Voor de rest niets dan lof, accu gaat niet erg lang mee maar ik had ook voornamelijk zitten kloten met muziek enzo.

Mijne heb ik voor niks gekregen bij een t-mobile 150 abo 2 jarig contract.
Ik had van te voren een aantal telefoons bekeken die ik wel leuk vond maar de k750i van sony-ericsson was er nog niet en ik had geen zin om te wachten dus nam ik deze maar.

Hier heb ik 1 foto die overdag is gemaakt.

http://members.lycos.nl/exupz0r/neukia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

pierre-oord schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:06:
De nokia handleiding heeft ook wat vreemde info over de batterij achterin staan, maar zoals dafubar al zegt: Li-ion heeft geen moeite met ontladen.
Eigenlijk wel.

Mijn tip: Laat het eerste half jaar je telefoon niet leeg lopen
Li-ion batterijen kun je het beste bewaren als ze 60% vol zijn afaik.
Ik heb 40% vernomen
Daarom zit de batterij al vol als je hem krijgt :) en waarschijnlijk rond dat percentage. Lions hebben ook geen last van tussendoor bijladen, je hoeft hem niet eerst te laten leeglopen voordat je hem oplaad, je gooit hem gewoon in de oplader en hebt zo altijd een volle telefoon.
Klopt helemaal
Kleine toelichting: Lio-ion cellen kun je maar een aantal keer opladen. Ik las ook ergens dat dat was tussen de 300 en 500 keern, zo goed kunnen. Na 500 keer laden is zo'n cel dus "op". Ik denk dat als je dus de eerste 20% van je batterij gebruikt, en dan weer bijlaad, alleen die eerste 20% verslijt. De capaciteit van de batterij zal langszaam afnemen als die eerste 20% op zijn. Je batterij zal dan minder lang vol blijven, namelijk 80% van de oude lange tijd.

Maar als je je batterij helemaal laat leeglopen iedere keer, dan zou die 5x zo lang meegaan (5x 20% = 100%). Dus duurt het 5x zo lang, maar na die 5x is dan wel heel je batterij "kapot".

Ik vermoed dat het zo zit, maar ik pin me er niet op vast :)
Niet dat ik al deze wijsheid zelf verzonnen heb, maar ik heb wel een erg goeie en betrouwbare bron:

Battery University

Mooiste quote:
Lithium-ion is a very clean system and does not need priming as nickel-based batteries do. The 1st charge is no different to the 5th or the 50th charge. Stickers instructing to charge the battery for 8 hours or more for the first time may be a leftover from the nickel battery days.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Q: Should I use up all battery energy before charging?

A: No, it is better to recharge more often; avoid frequent full discharges.
Yes, on batteries with a fuel gauge, allow a full discharge once a month to enable reset

En trouwens? Is dan echt niemand geïnteresseerd in de geïntergreerde MSN/ICQ van de 6230i?

[ Voor 20% gewijzigd door Ginz op 26-04-2005 00:11 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Ginz schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:09:
En trouwens? Is dan echt niemand geïnteresseerd in de geïntergreerde MSN/ICQ van de 6230i?
Jawel, maar dan moet ik eerst die telefoon krijgen. Dan ga ik er wel naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Laatst online: 11-09 15:48
Ik krijg ´m ook deze week, een antraciet grijze. Een waardig opvolger van mijn 6210 die nu toch echt wel op begint te raken.. Ik heb ´m overigens besteld bij GSMeasy.nl icm een 2-jarige T-mobile Relax 150 abonnement plus 75 smsjes in de maand.

Kosten: niks + € 121,- terug!

Goedkoper heb ik ´m nog nergens gezien, dus misschien een aanrader voor diegenen die ´m ook nog willen bestellen... Als ze binnen 5 dagen je aanvraag binnen hebben krijg je ook nog eens €5 extra terug.

Afwachten wanneer de postbode komt dus! :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oei leuke actie spatlip.
nog 3 dagen, moet er snel bij zijn hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
GSMEasy is inderdaad verreweg het goedkoopst.
De simlockvrije versie icm een T-Mobile Relax 50 kost 145 euro.

In totaal komt het toestel dan 306 euro inclusief alles.

Morgen maar eens bestellen, had me contract net verlengt voordat de 6230i uitkwam.. Mijn 6230 deed het nog perfect, dus cashback gekozen.. Nu spijt van :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
verschil is wel dat ze je in 24 maanden terugbetalen....daar gaat je voordeel....

tenminste....ik heb gekeken maar ik kon het niet veranderen dat ik het geld ineens terugkreeg.....

24 maanden...dus gemiddelde moet je 1 jaar rente tellen over het hele bedrag en dan is het voordeel al een stuk minder.....met nog een kans dat ze falliet gaan en dat jij kunt fluiten naar je geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik las op de eerste pagina's van dit topic dat de 6230i niet werkt met de Cark-126 carkit (6610/6100/6230).
Nu kan ik me dat bijna niet voorstellen aangezien de onderkant helemaal hetzelfde is. Heeft iemand hier al ervaring mee??

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Macer schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:31:
Ik las op de eerste pagina's van dit topic dat de 6230i niet werkt met de Cark-126 carkit (6610/6100/6230).
Nu kan ik me dat bijna niet voorstellen aangezien de onderkant helemaal hetzelfde is. Heeft iemand hier al ervaring mee??
dubbel post.....

[ Voor 31% gewijzigd door coldasice op 26-04-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Macer schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:31:
bijna alle stekkers van de nieuwe nokias zien er hetzelfde uit dus dat zegt niet zoveel...maar ik geef je wel gelijk dat het een beetje raar zou zijn....

een mogelijk reden is dat ze een aantal pinnetjes nodig hadden voor het usb verhaal....en dat ze het daarom omgegooid hebben....

misschien is het alleen een commercieel verhaal en willen ze dat je weer een carkit koopt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28

Haan

dotnetter

oeps, verkeerde topic :p

[ Voor 91% gewijzigd door Haan op 26-04-2005 14:52 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Heb net even op google gekeken, maar daar wordt de 6230i wel in verband gebracht met de Cark 126.. Wie kan me uitsluitsel geven??? Anders wordt het toch de 6020/6230

edit.. Ik zat net op nokia te kijken, maar alle headsets die voor de 6230 beschikbaar zijn werken ook op de 6230i. Verder wordt bij de demo wel gesproken over de een pop-poort... Dus het zou toch wel moeten werken.

[ Voor 40% gewijzigd door M@cer op 26-04-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Heb hier ook naar lopen zoeken, maar volgens de site van Nokia zou je concluderen dat 't niet kan.
Als je bijv bij de CK-7W kijkt zie je dat beide telefoons de zelfde houder gebruiken...
Daaruit zou je kunnen concluderen dat 't wel zou moeten kunnen.

Kortom: stuur een mailtje naar Nokia en leg het ze voor...
Mijn ervaring is dat Nokia binnen een dag reageert...

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Volgens mij is de Cark-126 opgevolgd door de CK-7W en uit het assortiment genomen..
Ik ga het wel even navragen bij Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
De Nokia 6230i kan in de carkit van de 6230. Echter gaan er veel carkits uit en word de CK7W de carkit van nokia waar bijna alle toestellen op aan kunt sluiten.

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Tnx Raimon, ik had net een mail naar Nokia gestuurd, maar dit is beter.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Bestaan er niet heel simpele bluetooth carkits ofzo? Dat gaat denk ik een stuk langer mee op meer telefoons? Alleen voor opladen moet je ff plugje maken ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Vast wel, maar als je al een carkit in je 2 auto's hebt zitten is het wel makkelijk als je deze kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Laatst online: 11-09 15:48
Hmmz, net gebeld door GSMeasy met de mededeling dat de simlock vrije versie niet meer op voorraad is. Kan nog wel een week ofzo duren zeiden ze... Hij boodt me de T-mobile gelockte versie aan, maar ik wacht toch liever dat ene weekje. Moet m´n 6210 het nog maar ff volhouden!

Overigens wel netjes dat ze zo snel bellen vind ik..

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan deze telefoon aan te schaffen in combinatie met een abbonement. Nu heb ik ergens een heel leuk prijsje gezien:

http://www.gsmeasy.nl/gsm...etail.php?abo=7&phone=262

Nu vraag ik me af of deze site te vetrouwen is...omdat ik toch wel een beetje wantrouwig ben aangezien deze abbonements en toestel prijzen goedkoper zijn dan bij andere aanbieders.

Klopt het nu dus dat ik het volgende moet betalen en verder niet voor onverwachte kosten kom te staan:

elke maand: 12,50 (2 jaar lang)
eenmalig: 25 euro voor het toestel
verzendkosten: 10 euro

Wat komt hier verder nog bij aan bedragen? (naast het sms'en natuurlijk extra kosten bij het overschrijden van de 50 belminuten, indien dat mogelijk is.)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
Alvast bedankt

jarn00tje

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:26:
Ik ben ook van plan deze telefoon aan te schaffen in combinatie met een abbonement. Nu heb ik ergens een heel leuk prijsje gezien:

http://www.gsmeasy.nl/gsm...etail.php?abo=7&phone=262

Nu vraag ik me af of deze site te vetrouwen is...omdat ik toch wel een beetje wantrouwig ben aangezien deze abbonements en toestel prijzen goedkoper zijn dan bij andere aanbieders.

Klopt het nu dus dat ik het volgende moet betalen en verder niet voor onverwachte kosten kom te staan:

elke maand: 12,50 (2 jaar lang)
eenmalig: 25 euro voor het toestel
verzendkosten: 10 euro

Wat komt hier verder nog bij aan bedragen? (naast het sms'en natuurlijk extra kosten bij het overschrijden van de 50 belminuten, indien dat mogelijk is.)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
Alvast bedankt

jarn00tje
Ik ben eens even verder gaan kijken en nu zie ik bij het contract scherm (waar je ook op verzenden kunt klikken... het volgende:

Nokia 6230i ( + 512mb)T-Mobile locked € 0.00
T-Mobile relax 50 (24 maanden) € 25.00
Verzendkosten € 10.00
Totaal rembours € 35.00

Betekent dit dat ik nu 25 euro per maand moet betalen terwijl eerder nog 12,50 stond!

Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
volgens mij is dat wel te vertrouwen maar het kan niet de bedoeling zijn dat iedereen hier gaat vragen of een websjop te vertrouwen is....

ik heb wat vragen over de BT snelheid die andere mensen halen

ik kom tot 24 KB/sec...is dit een normale snelheid?

en ik heb net de musicplayer geprobeerd en die bevat ook de optie om via BT af te spelen.....hij maakt dan verbinding met je computer en speelt de muziek af via de speakers van je computer.....maar met 24KB/sec komt hij niet echt tot hoogstaande kwaliteit.....

kan ik deze snelheid ergens instellen?of hoe werkt dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Het is verstandiger en goedkoper om een 1 jarig abonnement te nemen. De telefoon is dan bij een Relax 50 wel 145 euro, maar de totale kosten zijn dan 306 euro. Bij een 2 jarig abo komen de kosten op 310 euro.. Nu is 4 euro natuurlijk niet zo veel, maar als na 12 maanden je abo afgelopen is kan je wel weer een nieuwe telefoon aanschaffen (want over een jaar is er vast wel een opvolger die iedereen wil hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lottumracing schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:14:
[...]

Das niet helemaal waar. Ga maar naar de optie screensaver en dan naar je geheugenkaart. Als je dan op de linkertoets bovenaanklikt zie je staan: map openen en dan kan je die subfolder wel selecteren.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
laat maar :*)

[ Voor 86% gewijzigd door Avvd op 26-04-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

512 erbij van T-mobile vind ik wel leuke service btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Macer schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:43:
Het is verstandiger en goedkoper om een 1 jarig abonnement te nemen. De telefoon is dan bij een Relax 50 wel 145 euro, maar de totale kosten zijn dan 306 euro. Bij een 2 jarig abo komen de kosten op 310 euro.. Nu is 4 euro natuurlijk niet zo veel, maar als na 12 maanden je abo afgelopen is kan je wel weer een nieuwe telefoon aanschaffen (want over een jaar is er vast wel een opvolger die iedereen wil hebben)
Je kan het ook anders bekijken. Je hebt voor maar € 4 meer een jaar lang 50 belminuten per maand (het hele 2e jaar), da's ook vrij goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:47:
[...]
Das niet helemaal waar. Ga maar naar de optie screensaver en dan naar je geheugenkaart. Als je dan op de linkertoets bovenaanklikt zie je staan: map openen en dan kan je die subfolder wel selecteren.... :*)
het is niet helemaal overgekomen wat ik bedoel.....tuurlik weet ik wel hoe ik een subfolder kan selecteren....maar ik bedoel dat hij alle fotos uit die subfolder niet meeneemt bij de diareeks.....als hij dat wel zou die en je bijvoorbeeld je geheugenkaart zou selecteren als diareeks mapje...zou hij ALLE fotos van de geheugenkaart achter mekaar laten zien....nu laat hij alleen de fotos zien die in die map staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 01:14:
[...]

Je kan het ook anders bekijken. Je hebt voor maar € 4 meer een jaar lang 50 belminuten per maand (het hele 2e jaar), da's ook vrij goedkoop.
wat daar nog bijkomt is de actie van T-mobile dat je een extra maand gratis bellen en een extra sms bundel gratis krijgt....bij 1jarig 1 keer....bij 2jarig 2keer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 01:14:
[...]

Is niet helemaal waar.. Als je volgend jaar wederom een Relax 50 aansluit, heb je ook die 50 belminuten, maar krijg je opnieuw een bonus om een telefoon aan te schaffen. En die zal waarschijnlijk hoger zijn dan 100 euro...

Mijn kaartje gaat in de kast zonder te gebruiken, het gaat mij puur om de telefoon.. :)

@lottumracing, ik had in de berekening rekening gehouden met de gratis maand/maanden.

[ Voor 8% gewijzigd door M@cer op 27-04-2005 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Laatst online: 06-09 12:03
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:01:
[...]

Ik ben eens even verder gaan kijken en nu zie ik bij het contract scherm (waar je ook op verzenden kunt klikken... het volgende:

Nokia 6230i ( + 512mb)T-Mobile locked € 0.00
T-Mobile relax 50 (24 maanden) € 25.00
Verzendkosten € 10.00
Totaal rembours € 35.00

Betekent dit dat ik nu 25 euro per maand moet betalen terwijl eerder nog 12,50 stond!

Hoe zit dat?
Meestal krijg je binnen twee maanden na aanschaf een eenmalig groot bedrag (in dit geval zou dat dus 12,50 keer 24 zijn). Je betaalt maandelijks 25 euro, maar als je het verrekend is het gewoon 12,50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
maar hoe kan t-mobile relax 25 euro worden, als het normaal 12.50 is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
dsonnaville schreef op woensdag 27 april 2005 @ 12:12:
maar hoe kan t-mobile relax 25 euro worden, als het normaal 12.50 is ??
het ligt er een beetje aan hoe ze het berekenen... ik heb gewoon een los tmobile300 genomen bij gsmweb, betaal ik effectief 7,50 per maand voor
een los toestel bij rinkel voor 303 euro.

als ik een combi zou nemen was ik effectief meer kwijt en per maand dus ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Macer schreef op woensdag 27 april 2005 @ 08:23:
Is niet helemaal waar.. Als je volgend jaar wederom een Relax 50 aansluit, heb je ook die 50 belminuten, maar krijg je opnieuw een bonus om een telefoon aan te schaffen. En die zal waarschijnlijk hoger zijn dan 100 euro...
Dan zou ik gewoon een nieuwe Relax 50 afsluiten, dan krijg je voor maar € 4 meer (op jaar basis) 100 minuten per maand in plaats van 50 en een nieuw toestel in het tweede jaar. Heb je wel twee nummers, maar je kan er 1 gebruiken om alleen te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu ook :D

Net een abbo mee aangeschaft in de winkel.

Hij ligt nu aan de lader (een uur ongeveer).

Moet ik hem helemaal laten uitladen of mag ik er nu al gebruik van maken of zou dat slecht zijn voor de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Maakt niet uit afaik. En je kunt hem toch ook gebruiken in de oplader? Niet dat die lang hoeft op te laden, ik denk dat die binnen 2 uur zeker vol is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

pierre-oord schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:59:
Maakt niet uit afaik. En je kunt hem toch ook gebruiken in de oplader? Niet dat die lang hoeft op te laden, ik denk dat die binnen 2 uur zeker vol is :)
Officieel advies is om 'm helemaal leeg te "maken" ..... Daarna 12 uur in de oplader. Hierdoor "zoekt" de accu zijn grenzen op en heb je daar later plezier van. (Lees accu gaat langer mee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
bosaap22 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:21:
[...]

Officieel advies is om 'm helemaal leeg te "maken" ..... Daarna 12 uur in de oplader. Hierdoor "zoekt" de accu zijn grenzen op en heb je daar later plezier van. (Lees accu gaat langer mee.)
Wil je me plezieren de bron daarvan geven? Want echt iedereen praat vanalles over die li-ion accu's, maar volgens mij klopt dit ook niet echt.

Als je je phone krijgt is die waarschijnlijk al 60% opgeladen trouwens, want zoals ik al eens eerder zei, dan blijven die batterijen het langst goed. Dus niet leegmaken of opladen als je je telefoon een lange tijd niet gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 19:00
pierre-oord schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:23:
[...]

Wil je me plezieren de bron daarvan geven? Want echt iedereen praat vanalles over die li-ion accu's, maar volgens mij klopt dit ook niet echt.

Als je je phone krijgt is die waarschijnlijk al 60% opgeladen trouwens, want zoals ik al eens eerder zei, dan blijven die batterijen het langst goed. Dus niet leegmaken of opladen als je je telefoon een lange tijd niet gaat gebruiken.
Agree. Heb hier ook al enig onderzoek naar gedaan en nog niks kunnen vinden wat het tegendeel bewijst. Het is een relatief nieuwe soort batterij welke nog niet 100% ingeburgerd is.

Ik heb vandaag de verlening geregeld van mij abo, nu even zoeken naar waar ik de telefoon vandaan ga halen. Dan ben ik eindelijk ook heel stoer.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ligt het aan mij maar ik vind hem nogal traag. zouden er updaes komen die hem sneller maken? Of krijgen we nu een 2630i 2 ofzo, die dan sneller gaat.

Ik vhad hiervoor de 6230 en die is een stuk sneller, of zijn er al mensen die een update hebben laten uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
wat vind je dan langzaam?ik vind hem in het menu een beetje trager...en ja ik had hiervoor ook ee 6230....tijdens het browsen bij files lijkt hij mij juist een stukker sneller.....

verder is het onzin om deze langer dan 2 uur aan de lader te leggen want nogmaals....hij STOPT met laden zodra hij vol is......ik denk dat hij dan overgaat op druppelladen.....

trouwens lithium ion is niet echt nieuw hoor....bestaat nog al verschillende jaren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij maar niet om via Bluetooth verbinding te maken met de telefoon. De Nokia Connection Manager vind de 6230i wel maar als ik hem dan vervolgens selecteer komt er geen verbinding tot stand. Help !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:59:
Het lukt mij maar niet om via Bluetooth verbinding te maken met de telefoon. De Nokia Connection Manager vind de 6230i wel maar als ik hem dan vervolgens selecteer komt er geen verbinding tot stand. Help !
wat ik altijd eerst doe is met de linkermuisknop op het toestel, kies voor Pair device...daarna krijg je op je foon de vraag of die dat wil...tenminste...als je de relatie nog niet op trusted hebt staan...en dan zou die het meoten doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een update gedownload van Nokia PC Suite versie 6.5.1 vanaf de Nokia site.
Er staat bij verbeteringen dat onder andere de connectiviteit is aangepakt. Met deze versie werkt mijn Bleutooth verbinding ineens wel. Ik moest alleen wel de engelse versie installeren want de nederlandse update loopt tijdens het installeren vast. Als er meer mensen zijn met problemen is het aan te raden deze update te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

bosaap22 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:21:
[...]

Volgens mij lees jij niet echt de draad goed:
Stickers instructing to charge the battery for 8 hours or more for the first time may be a leftover from the nickel battery days.
Bron: Battery University

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Ik heb PC Suite 5.8 geinstalleerd gehad maar krijg deze nu niet verwijderd. Zijn er meer mensen met dit probleem want nu kan ik die nieuwe niet installeren....redelijk irri....

file transfer gaat gelukkig wel met de BlueTooth Software....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de nokia site staat ook een remove programma voor Nokia PC Suite. Het heet Nokia_register_clean_2_1.exe. Ik heb het ook al gebruikt en hiermee moet het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:19:
Op de nokia site staat ook een remove programma voor Nokia PC Suite. Het heet Nokia_register_clean_2_1.exe. Ik heb het ook al gebruikt en hiermee moet het lukken.
Thanks, that will do! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die het geheugenkaartje van tmobile al opgestuurd heeft gekregen of ben ik nu toch echt te ongeduldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em ook nog niet binnen.
Ik hoop dat er trouwens een software update komt om de snelheid wat op te krikken.
Als ik beetje in menu zit te kloten en ik ben er zat van dan druk ik de toetscombi om uit menu te gaan en op toetsblok te gaan.Ik ben dan altijd sneller als de telefoon laat zien en tegen die tijd dat ie in me broekzak zit komt pas in het beeld dat ie op toetsenblok staat.
Met bluetooth had ik trouwens geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:44:
Ik heb em ook nog niet binnen.
Ik hoop dat er trouwens een software update komt om de snelheid wat op te krikken.
Als ik beetje in menu zit te kloten en ik ben er zat van dan druk ik de toetscombi om uit menu te gaan en op toetsblok te gaan.Ik ben dan altijd sneller als de telefoon laat zien en tegen die tijd dat ie in me broekzak zit komt pas in het beeld dat ie op toetsenblok staat.
Met bluetooth had ik trouwens geen probleem.
Same4me...maar hij onthoudt wel wat je hebt ingetoets dus in principe niet zoveel aan de hand....maar handig is anders....

ff testje gedaan en het ligt aan je achtergrond....heb een plaatje van 0,3kb als achtergrond ingesteld en de telefoon sprong supersnel terug naar standaard en je kon hem meteen op blokkeren zetten.....

maarja...is nie echt een oplossing

edit:
ik heb mijn 512 ook nog steeds niet.....hmmmm...wordt weleens tijd....

[ Voor 6% gewijzigd door coldasice op 28-04-2005 18:44 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dus het ligt daar aan.
Vond em al wat sneller nu ik een ander achtergrondje heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
uninstallen van pc suite gaat ook niet met het progje van nokia...wordt toch een nieuwe install draaien....was toch al tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Ik ontdekte dat de 6230i ook themes ondersteunt. Ik heb hem zelf helaas nog niet, dus ik weet het niet echt, maar die standaard icons in het menu vind ik er niet erg super uitzien. Ik ben dus even bezig geweest met nieuwe iconen. Hierbij het resultaat tot nu toe. Graag commentaar en ideeen hoe menu items anders/beter zijn te visualiseren.
Afbeeldingslocatie: http://jvojava.com/images/icons6230i.jpg
De iconen stellen trouwens op volgorde de volgende dingen voor: Berichten, oproepen, contacten, instellingen, gallerij, media, push to talk, kalender, web, applicaties, mobile village en sim.

[ Voor 28% gewijzigd door jvo op 28-04-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, dat was ook mijn mening. de icoontjes waren niet echt mooi.

Maar deze die jij nu gemaakt heb zijn wel erg mooi

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem, misschien kunnen jullie me helpen. Ik ben er al mee naar belcompany geweest maar die wisten het ook niet.

Als ik gebeld word dan gaat ie gewoon over, kan ik gewoon bellen. Wordt ik daarna weer gebeld dan hoor ik niets, gaat ie alleen trillen en daarna gaat ie rebooten ofzo. Ik word er gek van want al mijn klanten bellen en die kan ik dan niet fatsoenlijk te woord staan.

Hoe kan ik zien welke firmware ik heb en kan ik die upgraden of er zelf opnieuw opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
*#0000# is het versie nummer

ik ben ff bezig geweest om op basis van jouw fotos een thema te maken maar hoe groot moet ik die individuele icoontjes maken?nu resize hij de icoontjes en zie je dat de breedte of hoogte niet helemaal juist is....

levert wel een mooi thema op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

lottumracing schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:11:
*#0000# is het versie nummer

ik ben ff bezig geweest om op basis van jouw fotos een thema te maken maar hoe groot moet ik die individuele icoontjes maken?nu resize hij de icoontjes en zie je dat de breedte of hoogte niet helemaal juist is....

levert wel een mooi thema op....
Ik heb het hele thema even online gezet. (Hij is misschien wat groot, alles is nu .png) Maar goed, hij is hier te vinden:
http://jvojava.com/downloads/Aqua.zip
De icoontjes zijn trouwens 65x52 voor grid (dat is de max) en 130x104 voor het andere menu. Laat me weten hoe dat thema in het echt draait, want ik kan het nog steeds niet testen helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ik heb em geprobeerd, het ziet er gelikt uit allemaal. Alleen de iconen mogen iets groter.

Go on dude.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
snap volgens mij niet helemaal wat je bedoelt.....

je kunt toch de thema builder downloaden van nokia?...ik neem aan dat je die al hebt.....daar kun je ook aan zien hoe het er allemaal uitziet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
jvo schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:24:
Ik ontdekte dat de 6230i ook themes ondersteunt. Ik heb hem zelf helaas nog niet, dus ik weet het niet echt, maar die standaard icons in het menu vind ik er niet erg super uitzien. Ik ben dus even bezig geweest met nieuwe iconen. Hierbij het resultaat tot nu toe. Graag commentaar en ideeen hoe menu items anders/beter zijn te visualiseren.
[afbeelding]
De iconen stellen trouwens op volgorde de volgende dingen voor: Berichten, oproepen, contacten, instellingen, gallerij, media, push to talk, kalender, web, applicaties, mobile village en sim.
Ik heb kleine icoontjes aangezet. Dan zie bijna alles in 1 oogopslag, en kun je met links/rechts/boven/onder iets selecteren, ipv dat je zo'n lijst moet langsscrollen. De icoontjes zijn dan dus een stuk kleiner, ik denk dat jouw ontwerpen in dat geval helaas onleesbaar worden, maar wie weet het ziet er wel leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
mijn complimenten JVO...erg Gaaf gedaan....zziet echt gaaf uit....

alleen ik kan niet zien welk icoontje geselecteerd is....
normaal wordt dan de achtergrond grijs....omdat de normale icoontjes transparant zijn denk ik

EN IK HEB ZON VERDOMD MISSELIK T_ZONES ICOONTJE IN HET MIDDEN STAAN.....dit T-zones icoontje is het icoontje van web village.....en kan dus op de een of andere manier niet vervangen worden door een andere....

heb helaas geen camera en maar 1 spiegel dus kan je niks laten zien.....maar believe me...het is Mooj

[ Voor 22% gewijzigd door coldasice op 28-04-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Degene die mp3tjes als beltonen hebben, welke hebben jullie en hebben jullie ze bewerkt? Waar kan je die makkelijk mee bewerken?

Overigens ben ik er al uit met dat probleem, hij loopt vast op een beltoon groter dan 1 mb.... :?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.