Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

kevertje1977 schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:29:
[...]
Waar zit dat logo dan en is het een logo wat aan de buitenkant zit ?
Waar heb je hem besteld ? Hij is niet overal leverbaar helaas...
Ik weet niet waar dat logo zit, maar hij zal wel aan de buitenkant zitten.
Ik heb hem besteld bij gsmstunts.nl, maar daar is hij ook niet direct leverbaar. Ze hebben daar wel zowel de T-mobile als de standaard variant.
lottumracing schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:52:
de datasnelheid heeft vaak niks te maken met de telefoon zelf....je processor snelheid heeft toch ook niks te maken met je geheugensnelheid....
Nou, ik kan me goed voorstellen dat die telefoon niet in staat is 1 Mbps te verstouwen. Tenzij het met een DMA-systeem gaat, moet dat toch via de processor gaan. (In java haalt een 7210 tienduizend operaties, dus ik kan me er iets bij voorstellen.)
pierre-oord schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:07:
In nachtstand zijn de foto's erg spikkelig (witte puntjes) maar overdag met voldoende licht zijn de foto's gewoon goed. Zonder extra bewerking heb ik deze foto even uit mijn raam genomen. Hierin kun je de scherpte denk ik aardig zien.

[afbeelding]
Hij lijkt op sommige plekken waziger te zijn dan andere. Of komt dit door de regen?

[ Voor 56% gewijzigd door jvo op 18-04-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Als ik van het telefoongeheugen wat naar de MMC kopieer gaat dat ook niet wat je noemt snel ofzo. Daarom zou die verkoper nog best gelijk kunnen hebben denk ik. Maar ik wacht jullie ervaringen af.

In nachtstand zijn de foto's erg spikkelig (witte puntjes) maar overdag met voldoende licht zijn de foto's gewoon goed. Zonder extra bewerking heb ik deze foto even uit mijn raam genomen. Hierin kun je de scherpte denk ik aardig zien.

Afbeeldingslocatie: http://pierre.flexgaming.com/GoT/Afb000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
had je vette vingers op je lens gemaakt of hoort die blur in het midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
zat ook te twijfelen om deze erbij te nemen vind zelf het display nogal tegen vallen weet niet of andere dit al is opgemerkt...?? of ben ik de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik ga die foto zo meteen even opnieuw maken. 1x met gecleaned kapje, 1x zonder kapje, er zit idd een waasje op.

Afbeeldingslocatie: http://pierre.flexgaming.com/GoT/Afb003.jpg

edit:

SHIT WAT EEN DOM ROT BESCHERMKAPJE. Echt, kijk dan hoeveel scherper! Dat plasticje is echt troep. Dof stom plasticje. Deze foto is dus zonder de achterkant van de telefoon genomen. Op dat plastic "glaasje" zit een klein krasje net in het midden, maar is ook gewoon heel dof. In beide foto's heeft het geregeld, maar die laatste ziet er toch factor 10 beter uit!
Ik kan nu zelfs de kentekens lezen!

[ Voor 81% gewijzigd door pierre-oord op 18-04-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
Ja idd die foto zonder de achterkantcover ziet er veel beter uit ja. Echter je hebt wel die achterkant nodig of je zou het vensterglas eraf moeten halen, maar dan komt er stof etc in je lens van de camera...

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Cruzer schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:32:
Ja idd die foto zonder de achterkantcover ziet er veel beter uit ja. Echter je hebt wel die achterkant nodig of je zou het vensterglas eraf moeten halen, maar dan komt er stof etc in je lens van de camera...
Ik wacht op de eerste website die een schuifklepje maakt; al dan niet automatisch... of een goede kwaliteit plastic glaasje. Ik zal die ook nog wel ff cleanen, scheelt misschien ook iets, maar volgens mij nooit zoveel als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:52:
Ik ga die foto zo meteen even opnieuw maken. 1x met gecleaned kapje, 1x zonder kapje, er zit idd een waasje op.

<KNIP>

edit:

SHIT WAT EEN DOM ROT BESCHERMKAPJE. Echt, kijk dan hoeveel scherper! Dat plasticje is echt troep. Dof stom plasticje. Deze foto is dus zonder de achterkant van de telefoon genomen. Op dat plastic "glaasje" zit een klein krasje net in het midden, maar is ook gewoon heel dof. In beide foto's heeft het geregeld, maar die laatste ziet er toch factor 10 beter uit!
Ik kan nu zelfs de kentekens lezen!
JA! Wat stom ik zie er ook opeens een hele auto meer op :P

Ik krijg hem in de loop van de week ;)
Weotoehjos , gaar de 6230 eruit :P
En de 6230i erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

RSD1982 schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:43:
zat ook te twijfelen om deze erbij te nemen vind zelf het display nogal tegen vallen weet niet of andere dit al is opgemerkt...?? of ben ik de enige
Het is het meest gedetailleerde beeldscherm dat ik ken. Dit gezien ze van een grootte van 128 pixels naar 208 pixels zijn gegaan zonder het scherm te vergroten. Dit is volgens mij de eerste nokia die dit heeft en van andere fabrikanten weet ik het niet precies. Ik hou zelf niet van grote schermen, maar van telefoons die op klassieke telefoons lijken. Daarom ben ik erg benieuwd naar het resultaat van de verhoogde schermresolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 19:00
:+ (foutje)

[ Voor 98% gewijzigd door kieltju op 18-04-2005 23:19 ]

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat houdt dat visual radio eigenlijk in? RDS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 02:37:
Wat houdt dat visual radio eigenlijk in? RDS?
iets geavanceerder. de radiostation kan (met xml ofzo?) grafisch informatie mee sturen over playlist en acties enzo

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk-Jan schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 08:09:
[...]

iets geavanceerder. de radiostation kan (met xml ofzo?) grafisch informatie mee sturen over playlist en acties enzo
Visual Radio zit ook op de 7710. Helaas is er nog geen radiostation informatie uitzend die daarvoor bedoeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Ik heb even de specificaties van J2ME midp 2.0 bekeken. Het wordt vanuit sun aangeraden om tcp/ip te implementeren en het lijkt er erg op dat nokia dit heeft gedaan in series 40 versie 2. Dit wil zeggen dat het mogelijk is om msn/icq te draaien op de 6230i zonder relay server. Ook is het mogelijk een foto te maken vanuit een midlet en dus deze bijvoorbeeld als avatar te zetten of via msn/icq file transfer te versturen.

Nu heb ik rondgekeken, maar tussen alle msn/icq clients (en dat zijn er aardig wat) heb ik er geeneen gevonden voor nokia series 40 versie 2, die dus zonder relay server werkt. Kent iemand er wel een? Anders klei ik misschien wel wat open source code aan elkaar van hier en daar tot een msn/icq client voor de nokia 6230i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
jvo schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:54:
Ik heb even de specificaties van J2ME midp 2.0 bekeken. Het wordt vanuit sun aangeraden om tcp/ip te implementeren en het lijkt er erg op dat nokia dit heeft gedaan in series 40 versie 2. Dit wil zeggen dat het mogelijk is om msn/icq te draaien op de 6230i zonder relay server. Ook is het mogelijk een foto te maken vanuit een midlet en dus deze bijvoorbeeld als avatar te zetten of via msn/icq file transfer te versturen.

Nu heb ik rondgekeken, maar tussen alle msn/icq clients (en dat zijn er aardig wat) heb ik er geeneen gevonden voor nokia series 40 versie 2, die dus zonder relay server werkt. Kent iemand er wel een? Anders klei ik misschien wel wat open source code aan elkaar van hier en daar tot een msn/icq client voor de nokia 6230i.
Weet jij eigenlijk hoe goed die relay servers werken? Heb je een aanrader? Ik durf ze eigenlijk niet te gebruiken omdat ik niet weet of ik ook berichten kan missen bijvoorbeeld. Wordt dit goed gecontroleerd door de server, of de telefoon ze ook daadwerkelijk ontvangt? En zijn die services allemaal betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:32
Wel gaaf dat telefoontje! Ga hem ook half mei bestellen, want dan kan ik me abbo verlengen :)

Maar even een ander vraagje, wat ik eigenlijk ook nog niet snapt na het lezen van de Nokia site. Die Puch2Talk functie. Is dat nou een walkitalki functie of hoe moet ik dat precies zien?

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ja, zoiets als walkitalki jah geloof ik. Of mijn netwerk het ondersteund (kpn) weet ik niet. Maar wanneer gebruik je nou zoiets? Een soort permanent contact houden met iemand anders dus. Mja, misschien voor een of ander bedrijf interessant, maar niet voor een normaal persoon die gewoon een telefoon wil horen en opnemen ipv plots een stem uit z'n broekzak horen komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

pierre-oord schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:58:
[...]
Weet jij eigenlijk hoe goed die relay servers werken? Heb je een aanrader? Ik durf ze eigenlijk niet te gebruiken omdat ik niet weet of ik ook berichten kan missen bijvoorbeeld. Wordt dit goed gecontroleerd door de server, of de telefoon ze ook daadwerkelijk ontvangt? En zijn die services allemaal betaald?
Ik heb geen idee. Maar ik weet wel dat je dan van een extra server afhankelijk bent. Ik heb zelf weleens een combo geschreven voor m'n 7210 en dat werkte aardig. Ik ben gestopt omdat microsoft halverwerge het msn protocol wijzigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met deze "telefoon" ook bellen en gebeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 09:07
Met push-to-talk kunt u in een lijst zien welke contactpersonen met hun mobieltje of pda online zijn. Met een druk op de knop kunt u een gesproken boodschap sturen, een functie die sterk op de walkie-talkie lijkt. Veel mobieltjes zijn geschikt voor deze dienst. De meeste operators komen waarschijnlijk dit jaar met push-to-talk, zodat u de dienst op mobieltjes die de functie ondersteunen kunt gaan gebruiken.

gehaald bij http://www.telecomwereld.nl/n0000372.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
Kijk lottumracing, daar hebben we wat aan.

Opzich dus best handig, mits dit natuurlijk gratis of niet al te duur is per 'boodschap'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:17:
Kan je met deze "telefoon" ook bellen en gebeld worden?
Whahahahahahahahahhaha :+

wat denk je zelf }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
De functionaliteit is ook door een applicatie na te bootsen. IMfree (http://www.imfree.nl) is een voorbeeld van zo'n applicatie. Dit programma kunt u installeren op een gangbare smartphone of pda met het Windows Mobile besturingssysteem. Het apparaat dient over een verbinding via gprs, umts of WiFi te beschikken. Het werkt operator-onafhankelijk, en dat is met de dienst die de operators gaan introduceren waarschijnlijk niet het geval. IMfree is echter weer niet compatibel met die operatorgestuurde dienst.

IMfree kent geen belminuten, alleen dataverbruik. Met een vast abonnement per persoon kunt u ongelimiteerd gebruik maken van de dienst. De bijkomende kosten zijn afhankelijk van de datakosten die de operator in rekening brengt. Volgens de makers is IMfree efficiënt. Er wordt alleen betaald voor actief gebruik, niet voor het wachten of stiltes in een gesprek. Dat moet IMfree voordeliger maken dan ‘gewoon’ bellen met een mobiele telefoon. Per megabyte kunt u ongeveer 20 minuten praten. Veel operators hebben voordelige databundels waarbij de datakosten voor IMfree minder dan 5 cent per minuut kunnen bedragen.

Dus zeker niet gratis....5 cent per minuut....is 300centjes per uur.....das vind ik best duur msn'en....

edit......
en als je iedere dag een uurtje online zou zijn...betaal je per maand 100 euro voor je msn....voor een uurtje online....ik moet het voordeel er nog van inzien....

uiteindelijk zal dit wel populair worden want als je straks films gaat downloaden van tientallen mb's....stelt dit natuurlijk niet meer zoveel voor...maar ik denk dat mijn 6230i al onder een dikke laag stof zit als we zover zijn......om nog niet te spreken over de dikke laag stof in de 6230i als hij op zijn oudere broer 6230 lijkt..... >:)

[ Voor 19% gewijzigd door coldasice op 19-04-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
lottumracing schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:36:
[...]
Dus zeker niet gratis....5 cent per minuut....is 300centjes per uur.....das vind ik best duur msn'en....
Nou opzich vind ik 5 cent per minuut niet duur. Ik neem aan dat dit puur is als je dus een bericht binnen krijgt of verstuurd, en als je online bent, dus geen dataverkeer genereert en dus niet betaald.

En 5 cent per minuut bellen krijg je nog bij geen enkele operator.

Maar zo te lezen komt alleen T-Mobile er halverwege dit jaar mee, en Orange ook. En de rest heb ik nog geen informatie gevonden.

Edit:
Ik zit bij Telfort en betaal per Mb € 1,50 aan GPRS kosten. Je betaald alleen voor spraak en bij stiltes betaal je volgens hun niks.

Dat betekend dus € 1,50 / 20 min = 7,5 cent per minuut spreken. Dat haal je dus niet met gewoon bellen en is zeker ook goedkoper dan SMS/MMS om de zelfde boodschap over te brengen.
Conclusie: Ik denk dat dit dus best nog wel een leuke ontwikkeling gaat worden :)

[ Voor 25% gewijzigd door Polderdijk op 19-04-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:18

amphora

Websites & Fotografie

Is het niet vijf ct. per minuut om de dienst aan te hebben. Dus ook zonder dat je iets zegt?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
Amphora schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:13:
Is het niet vijf ct. per minuut om de dienst aan te hebben. Dus ook zonder dat je iets zegt?
Nee, lees de site maar:
Er wordt alleen betaald voor actief gebruik, niet voor het wachten of stiltes in een gesprek. Dat moet IMfree voordeliger maken dan ‘gewoon’ bellen met een mobiele telefoon.
Dus puur als er gesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

lottumracing schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:36:
De functionaliteit is ook door een applicatie na te bootsen. IMfree (http://www.imfree.nl) is een voorbeeld van zo'n applicatie. Dit programma kunt u installeren op een gangbare smartphone of pda met het Windows Mobile besturingssysteem. Het apparaat dient over een verbinding via gprs, umts of WiFi te beschikken. Het werkt operator-onafhankelijk, en dat is met de dienst die de operators gaan introduceren waarschijnlijk niet het geval. IMfree is echter weer niet compatibel met die operatorgestuurde dienst.
Dat werkt dus niet op een 6230i. Maar, volgens mij moet msn/icq/etc. wel kunnen, omdat in tegenstelling tot mijn huidige 7210 de 6230i wel tcp/ip vanuit java ondersteunt. Wat verkeer als tekst lijkt mij ook minder en dus goedkoper dan gesproken berichten.

Ok, ik heb een open source icq client gevonden:
http://jimm.sourceforge.net/

[ Voor 14% gewijzigd door jvo op 19-04-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
ICQ gebruikte ik vroeger ook... in de modemtijd. Maar toen MSN kwam was het toch duidelijk dat icq het niet meer ging redden. Ik ken nog 2 mensen met ICQ nu, en die gebruiken er ook messenger naast. Dus ga ik liever op messenger verder ;) .

http://miranda-im.org/ - dat is ook opensource - voor allerlei chat dingen, zoals msn, icq, enz...

[ Voor 9% gewijzigd door pierre-oord op 19-04-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

pierre-oord schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:10:
ICQ gebruikte ik vroeger ook... in de modemtijd. Maar toen MSN kwam was het toch duidelijk dat icq het niet meer ging redden. Ik ken nog 2 mensen met ICQ nu, en die gebruiken er ook messenger naast. Dus ga ik liever op messenger verder ;) .

http://miranda-im.org/ - dat is ook opensource - voor allerlei chat dingen, zoals msn, icq, enz...
Ik ken zowel mensen op icq als msn, dus ik zou graag beide hebben. Ik gebruik zelf miranda, maar daar heb ik hiervoor niks aan. Wat ik nodig heb is op z'n minst (open source) java code. Maar dat is nog niet alles. Voor een msn client moet je o.a. MD5-hashes kunnen maken. Nou zit er in J2SE standaard een onderdeel om dit mee te doen, maar in J2ME (uiteraard) niet. Dus, mijn voorkeur gaat sterk uit naar J2ME code, zoals het bovenstaande jimm. En anders code voor personaljava of javaphone. In elk geval iets waarin er zo min mogelijk gebruik wordt gemaakt van de standaard classes in J2SE, want die moeten dan allemaal nagemaakt worden.

Edit: Jabber lijkt ook een erg goede optie. Heeft iemand microJabber al weleens getest?

[ Voor 6% gewijzigd door jvo op 19-04-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik begrijp nog niet helemaal hoe Jabber werkt. Ik geloof dat het een chat programma is dat via een server naar alle netwerken kan.

Jabber client --> Jabber server --> msn+icq+jabber+aim

Toch? Maar er zijn dus werkelijk 1000-en clients en servers voor jabber, wat is betrouwbaar, wat niet. Daarom gebruik ik het niet; te ingewikkeld, kans op storingen etc, immers is het lijntje weer langer voordat je op een MSN server komt, en kunnen er meer problemen optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Laatst online: 10-09 15:11
Kan iemand bevestigen dat PuppetMaster ook op de 6230i werkt? Thx... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand iets over een USB-kabel? bv. of deze meegeleverd wordt en als dit niet zo is, is er dan uberhaubt een snelheidsverschil tussen die "speciale" usb-kabel en een datakabel. Als dit niet het geval is, dan is compatibiliteit het enige voordeel van deze "USB-aansluiting".....

Beetje jammer lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:06

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 00:08:
Weet iemand iets over een USB-kabel? bv. of deze meegeleverd wordt en als dit niet zo is, is er dan uberhaubt een snelheidsverschil tussen die "speciale" usb-kabel en een datakabel. Als dit niet het geval is, dan is compatibiliteit het enige voordeel van deze "USB-aansluiting".....

Beetje jammer lijkt me!
Ja daar kan ik je wat over vertellen. Maar als je iets verder terugleest in dit topic, 1 of 2 pagina's, dan zie je het ook staan.';)
Er zit geen datakabel bij geleverd. Je kunt wel via Bluetooth of infrarood, als je dat hebt tenminste, je telefoon synchroniseren met je pc.
Snelheid van Bluetooth en USB maakt niet veel uit. Infrarood is daarentegen wel trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

pierre-oord schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:31:
Toch? Maar er zijn dus werkelijk 1000-en clients en servers voor jabber, wat is betrouwbaar, wat niet. Daarom gebruik ik het niet; te ingewikkeld, kans op storingen etc, immers is het lijntje weer langer voordat je op een MSN server komt, en kunnen er meer problemen optreden.
Ja, ik heb liever ook direct. Nou ja, open source J2ME icq client heb ik al gevonden. Nu nog een open source J2ME msn client. Dan moet dat wel samen te voegen zijn met weinig werk. En dan gooi ik het weer (open source) online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
Heeft iemand inmiddels de T-Mobile versie binnen? Ik wil graag weten welke dingen er anders zijn aan de software ten opzichte van de gewone versie, bovendien ben ik benieuwd hoe het logo van T-Mobile erop staat dus zou iemand misschien een foto ervan kunnen posten?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:33:
[...]

Whahahahahahahahahhaha :+

wat denk je zelf }:O
Ik heb hem gisteren besteld met een Tmobile abbonement.
Ik hoop niet dat dat er zon achtelijk grote tmobile stikker op zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Upquark schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:18:
Kan iemand bevestigen dat PuppetMaster ook op de 6230i werkt? Thx... :)
Ik kreeg die niet aan de gang. Bemused wil wel, maar dat lukt niet altijd. Ik geloof dat er dan geen verbinding mag zijn met de nokia software enzo. het komt erop neer dat ik het 1x werkend had, en dat het daarna niet meer zo makkelijk wil. Alsnog denk ik niet dat ik het zal gebruiken. Alleen om een film aan en uit te zetten ofzo is het wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:59:
[...]

Kun je toch altijd nieuw frontje halen denk ik, als die er tenminste al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

[...]
Op de T-mobile variant zit een logo van T-mobile en dit is niet een sticker die weg te halen is. Dit is mij verteld door iemand van T-mobile. Over de grootte en locatie weet ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
O ja, wilde ik nog zeggen:

Ik had dus een PEAK 512MB MMC kaartje gekocht, die werkt dus niet goed, de telefoon wil er steeds niets op opslaan, alles geprobeerd. In een 6230 werkt dat kaartje overigens wel gewoon zonder problemen dus daar heb ik maar ff iemand blij mee gemaakt. Ik heb nu een "extreMEmemory" kaartje gekocht voor € 75. Koste 25 meer, maar deze doet het wél zonder problemen! In de pricewatch zag ik ze niet staan, maar deze heb ik in een telecom winkeltje gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
pierre-oord schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:06:
O ja, wilde ik nog zeggen:

Ik had dus een PEAK 512MB MMC kaartje gekocht, die werkt dus niet goed, de telefoon wil er steeds niets op opslaan, alles geprobeerd. In een 6230 werkt dat kaartje overigens wel gewoon zonder problemen dus daar heb ik maar ff iemand blij mee gemaakt. Ik heb nu een "extreMEmemory" kaartje gekocht voor € 75. Koste 25 meer, maar deze doet het wél zonder problemen! In de pricewatch zag ik ze niet staan, maar deze heb ik in een telecom winkeltje gekocht.
Damn, wat een naai prijs is dat maar dat is typsich, als je er staat dan wil je meteen een kaartje en dus zijn de prijzen maar duurder dan elke andere normale mmc kaart in een fatsoenlijke zaak. Maar goed je hebt dan wel een kaartje 8-).

Freelance tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
D-Devil schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:12:
[...]

Damn, wat een naai prijs is dat maar dat is typsich, als je er staat dan wil je meteen een kaartje en dus zijn de prijzen maar duurder dan elke andere normale mmc kaart in een fatsoenlijke zaak. Maar goed je hebt dan wel een kaartje 8-).
Nou, kijk dat kaartje staat dus niet in de pricewatch; en als ik online zo'n kaartje voor bijvoorbeeld 50 euro zie, komen er nog 12 euro verzendkosten bij, ben je 62 euro kwijt. Nu ben ik ook 100% zeker dat het kaartje goed werkt. Ik heb al 50 Euro weggegooid weggegeven dus ja, dan heb ik liever zekerheid dat deze wel goed is :)

Dat synchroniseren met Outlook (adressen etc) is best leuk trouwens, en die agenda ga ik misschien ook wel gebruiken :)

edit:
Nog iets: weet iemand of het mogelijk is je telefoon als webcam te gebruiken? Die heb ik namelijk niet, maar zou je niet via bluetooth ofzo de cam van je telefoon kunnen gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door pierre-oord op 20-04-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je een beetje bellen met dit ding?
Geluid goed enzo?
Mijn vriendin heeft laatst een nieuwe nokia binnen grekegen en haar mic klinkt heel erg dof.
Hebben meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44
[...]

Dat tmobile simlock toestel is wel iets van 100 euro goedkoper (300) dan een los toestel met extra geheugen.
Maar inderdaad, hoe zit het met het logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
kevertje1977 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:33:
[...]

Dat tmobile simlock toestel is wel iets van 100 euro goedkoper (300) dan een los toestel met extra geheugen.
Maar inderdaad, hoe zit het met het logo.
Rinkel.nl reageert:

Goedemiddag,

Op de T-Mobile versie van de Nokia 6230i staat géén T-Mobile logo. T-Mobile
is alleen terug te zien in het menu, niet aan de buitenkant van het toestel.

Met vriendelijke groet,

Rinkel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou betekenen dat nadat je een nieuwe firmware gedaan hebt dat er niks van het tmobile gedoe terug te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:03:
Dat zou betekenen dat nadat je een nieuwe firmware gedaan hebt dat er niks van het tmobile gedoe terug te vinden is?
Goedemiddag,

Dat menu is handig aangezien MMS en WAP al voor u is geinstalleerd. U kan
eventueel wel voor een ander thema in het menu kiezen, waardoor u geen last
heeft van een T-Mobile uiterlijk.
De simlock kan na een jaar verwijderd worden, kostenloos via T-Mobile
klantenservice. Menu is alleen te verwijderen door er nieuwe software op te
laten zetten, dit is alleen niet zonder risico, toestel kan vast gaan lopen
plus u bent uw garantie kwijt mocht u dit willen doen.

Met vriendelijke groet,

Rinkel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn die rinkel.nl gasten geven wel goede informatie zeg!
Ik heb 3 dagen geleden een email gestuurd naar gsm.nl waar ik mijn nokia 6230i besteld heb maar die gasten reageren totaal niet.
Had 3 weken geleden al een 6230 besteld alleen die hadden ze niet op voorraad en boden me nu een 6230i. Ze hadden niet vermeld btw dat een tmobile simlock was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:14:
Ik heb 3 dagen geleden een email gestuurd naar gsm.nl waar ik mijn nokia 6230i besteld heb maar die gasten reageren totaal niet.
Had 3 weken geleden al een 6230 besteld alleen die hadden ze niet op voorraad en boden me nu een 6230i. Ze hadden niet vermeld btw dat een tmobile simlock was.
Net bestelling gedaan en 20 euro overgemaakt en nu al tracking gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Ik heb inmiddels ook een msn client voor de 6230i gevonden die direct werkt.

Hij is hier te vinden. Helaas is dit niet open source en dus niet legaal samen te voegen met de jimm icq client voor de 6230i :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag de nokia 6230i. Prima ding erg tevreden. Alleen lukt het me niet om via bluetooth de Nokia PC-suite verbinding te maken. Ik wordt helemaal gek. Alle andere zaken werken wel via BT alleen die PC-suite verbinding niet. Terwijl mijn 6230 (zonder i) er geen last van heeft!

Zijn er anderen die hier ook last van hebben? En is er een oplossing? Ik heb trouwens een Sitecom BT dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Bij mij werkt het prima. Je moet wel je PC opstarten, of even aan en afmelden, als je de bluetooth stick in je pc steekt.

Dus doetie het niet: Even afmelden, aanmelden, en dan zou de nokia software je telefoon moeten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gisteren gekregen, maar echt een super telefoon :D.
Mooi scherp beelscherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
Als ik bij t-mobile blijf dan bestel ik er volgende maand ook een. Echter vind ik ze een beetje tegenstaan tegenwoordig. bellen buiten je bundel voor 22ct..
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me contract verlengd bij 2call en dindag kwam hij binnen, (het contract via de post), en savonds had ik email dat me aanvraag goed gekeurd was.

En vandaag mailtje dat alles op de post is :).

Dus ik morgne nieuwe mobiel als het goed is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
over t-mobile:
Je kunt wel een groot aantal minuten meenemen naar de volgende periode....tot maximaal 2 keer je belbundel....en het is niet zo dat jouw minuten van een 3 maanden geleden vervallen als je minder als 2 keer je maandminuten over hebt....die blijven dus......

nadeel is wel dat je buitenland minuten niet mee tellen voor je bundel....vakantie in het buitenland is dus altijd kassa....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:14:
Ik was vandaag bij Gsm-Shop.nl en daar heb ik de 6230i met een 1-jarig T-Mobile abonnement van 200 minuten besteld. Ze vertelden me daar dat de sim-lock van T-Mobile nog niet op de 6230i zit, ondanks de reclame. Het had volgens de verkopers te maken met een "actie deze toestellen snel in de markt te zetten" en T-Mobile had simpelweg nog niet de tijd genomen ze te laten simlocken. Nu weet ik niet of dat technisch zo gaat, maar die lui van de winkel hadden dus op meerdere gesimlockte 6230i's zonder problemen Telfort, Orange, KPN en Vodafone simkaarten kunnen gebruiken.

Dus over een week heb ik een 6230i zonder simlock op een 1 jarig 200 T-Mobile abonnement en mede dankzij wat onderhandelen en afdingen hoefde ik maar 50 euro bij te dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kieltju schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:16:
Als ik bij t-mobile blijf dan bestel ik er volgende maand ook een. Echter vind ik ze een beetje tegenstaan tegenwoordig. bellen buiten je bundel voor 22ct..
8)7
Inderdaad en volgens mij weten weinig mensen die massaal hun contract verlengen dat. Die denken dat nog steeds hetzelfde voor binnen en buiten je bundel bellen betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 00:55:
[...]

Inderdaad en volgens mij weten weinig mensen die massaal hun contract verlengen dat. Die denken dat nog steeds hetzelfde voor binnen en buiten je bundel bellen betaald.
dit was toch eerst ook zo??volgens mij staat dat in mijn oude contract.....maar ik heb nog nooit buiten mijn bundel gebeld.....toen ik van Orange overstapte naar T-Mobile heb ik alleen naar het bedrag gekeken wat ik in de maand kwijt was.....bij Orange meestal 60 a 80 euro...abbo gepakt van 35 euro....na 2 maanden mijn minuten bekeken....toen bleek ik over eht algemeen 120 a 150 minuten te bellen.....terwijl ik er 300 had......niet erg slim maar wel een grote verbetering tov Orange....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lottumracing schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:17:
dit was toch eerst ook zo??volgens mij staat dat in mijn oude contract.....maar ik heb nog nooit buiten mijn bundel gebeld.....toen ik van Orange overstapte naar T-Mobile heb ik alleen naar het bedrag gekeken wat ik in de maand kwijt was.....bij Orange meestal 60 a 80 euro...abbo gepakt van 35 euro....na 2 maanden mijn minuten bekeken....toen bleek ik over eht algemeen 120 a 150 minuten te bellen.....terwijl ik er 300 had......niet erg slim maar wel een grote verbetering tov Orange....
Nee, eerst betaalde je bij een 300 minuten abonnement altijd 12 cent per minuut, zowel binnen als buiten je bundel. Nu betaal je alleen 12 cent per minuut voor die 300 minuten en daarna 22 cent per minuut plus 6 cent starttarief. Dat geldt voor alle bundels nu, als je verlengt of nieuwe klant wordt.

Overigens zit er op de 6230i van T-Mobile geen logo (daar waren we al achter) en zit in sommige gevallen de 512 MB geheugenkaart er ook niet bij, die kan je door een antwoordkaart op te sturen gratis thuis krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
Nu betaal ik 14 cent buiten mijn bundel dacht ik (150 abo) ik begreep van de site dat sms en bellen buiten de bundel 22ct is (per stuk/minuut). Vind dat toch echt iets te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kieltju schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:37:
Nu betaal ik 14 cent buiten mijn bundel dacht ik (150 abo) ik begreep van de site dat sms en bellen buiten de bundel 22ct is (per stuk/minuut). Vind dat toch echt iets te duur.
Inderdaad, dat is dus nadat je een verlenging hebt gedaan. Telfort en Orange hebben dat niet. Vodafone wel maar daar ben je tegenwoordig nagenoeg net zo duur uit als met T-Mobile, maar je hebt dan wel een beter netwerk.

offtopic:
Maar we dwalen een beetje af op deze manier.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:37:
Overigens zit er op de 6230i van T-Mobile geen logo (daar waren we al achter) en zit in sommige gevallen de 512 MB geheugenkaart er ook niet bij, die kan je door een antwoordkaart op te sturen gratis thuis krijgen.
Is de phone wel gelockt of niet? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard. Maar in dit topic staat weer dat er ook toestellen in omloop zijn zonder simlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:11:
Uiteraard. Maar in dit topic staat weer dat er ook toestellen in omloop zijn zonder simlock.
Daarom vroeg ik dat ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke kleur de T-mobile versie heeft ?
Bij de klantenservice van T-mobile vertelde ze me dat de telefoon met sim lock er waarschijnlijk alleen in het zilver/grijs zal zijn. Bij Gsm.nl vertelde ze me dat de telfoon alleen in zwart verkrijgbaar is.

Het is me dus niet helemaal duidelijk en op de verschillende gsm sites kun je ook geen kleur kiezen bij de T-mobile versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
hmmm...spraakverwarrig hier:
ATB zegt: Die denken dat nog steeds hetzelfde voor binnen en buiten je bundel bellen betaald.
Lottumracing zegt: dit was toch eerst ook zo??

dus bedoelen allebei hetzelfde....

en de t-mobile versie die ik krijg is graphit...grijs achtig dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even gebeld met gsmeasy.nl maar daar hebben ze de t-mobile versie alleen in het zwart. Zit er waarschijnlijk hier en daar toch wat verschil tussen. Ik heb liever de zilveren versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:06:
Ik heb nu een "extreMEmemory" kaartje gekocht voor € 75. Koste 25 meer, maar deze doet het wél zonder problemen! In de pricewatch zag ik ze niet staan, maar deze heb ik in een telecom winkeltje gekocht.
Damn, das wel erg veel geld hoor, daar heb jij bijna een 1Gb mmc voor. Ik heb zelf een 512mb mmc van Transcend voor €43,- thuisbezorgd gekregen. Nieuw in de verpakking en met garantie certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lottumracing schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:55:
hmmm...spraakverwarrig hier:
ATB zegt: Die denken dat nog steeds hetzelfde voor binnen en buiten je bundel bellen betaald.
Lottumracing zegt: dit was toch eerst ook zo??

dus bedoelen allebei hetzelfde....
Aha, zo bedoel je. Dan bedoelen we allebei hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het je volgende week laten weten als ik dan mijn 6230i binnen heb :) Volgens mij is het een zwarte T-Mobile. Ik heb officieel nog t/m 21 juli mijn Vodafone abo lopen en vandaag is exact 3 maanden voor het einde van mijn contract. T-Mobile zegt 'm vandaag meteen op en dat past dus precies in de 3 maanden opzegtermijn van Vodafone. Hoe dan ook; ik krijg dus volgende week alvast mijn 6230i mee en als ie inderdaad simlockvrij is, kan ik 'm de komende 3 maanden nog met mijn Vodafone simcard gebruiken :7

Als je een zwarte hebt, dan kun je toch gewoon een zilveren front/back set kopen en die erop monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
maar dan ga je dus wel 3 maanden een dubbel abbo betalen....is ook niet echt wat je wil of wel?

als je trouwens bij 2call besteld, die bezeiken je altijd met dit geintje....ik ken al minstens 5 mensen uit mijn buurt die dit hadden....

ik had daar als eerste besteld en dacht dat het aan mij lag maar iedereen had hetzelfde probleem.....hufterig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 23:39:
[...]

Ik was vandaag bij Gsm-Shop.nl en daar heb ik de 6230i met een 1-jarig T-Mobile abonnement van 200 minuten besteld. Ze vertelden me daar dat de sim-lock van T-Mobile nog niet op de 6230i zit, ondanks de reclame. Het had volgens de verkopers te maken met een "actie deze toestellen snel in de markt te zetten" en T-Mobile had simpelweg nog niet de tijd genomen ze te laten simlocken. Nu weet ik niet of dat technisch zo gaat, maar die lui van de winkel hadden dus op meerdere gesimlockte 6230i's zonder problemen Telfort, Orange, KPN en Vodafone simkaarten kunnen gebruiken.

Dus over een week heb ik een 6230i zonder simlock op een 1 jarig 200 T-Mobile abonnement en mede dankzij wat onderhandelen en afdingen hoefde ik maar 50 euro bij te dokken.
Tenzij ze er dus een simkaart lock op zetten...wat inhoudt dat het toestel kijkt welk simkaartje erin zit, en vanaf dat moment alleen nog maar dat kaartje pakt (en dan niet alleen dat netwerk, maar echt specifiek dat kaartje), zoals bij kpn het geval is...zal wel leuk worden voor je, krijg je een toestel, doet ie het niet omdat ze hem in de shop al een keer geprobeerd hadden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lottumracing schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:12:
maar dan ga je dus wel 3 maanden een dubbel abbo betalen....is ook niet echt wat je wil of wel?

als je trouwens bij 2call besteld, die bezeiken je altijd met dit geintje....ik ken al minstens 5 mensen uit mijn buurt die dit hadden....

ik had daar als eerste besteld en dacht dat het aan mij lag maar iedereen had hetzelfde probleem.....hufterig...
Nee, mijn T-Mobile abbo gaat pas in op 21 juli 2005: dat is ook de datum waarop T-Mobile mijn nieuwe sim activeert. Die Sim heb ik trouwens al in huis. Mijn 2 abbo's lopen dus perfect op elkaar over :7
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:37:
[...]

Tenzij ze er dus een simkaart lock op zetten...wat inhoudt dat het toestel kijkt welk simkaartje erin zit, en vanaf dat moment alleen nog maar dat kaartje pakt (en dan niet alleen dat netwerk, maar echt specifiek dat kaartje), zoals bij kpn het geval is...zal wel leuk worden voor je, krijg je een toestel, doet ie het niet omdat ze hem in de shop al een keer geprobeerd hadden :D
Ik heb trouwens nog nooit gehoord van toestellen die de simlock af laten hangen van de 1e simkaart die erin wordt gestoken. Dat zou inhouden dat als mijn 6230i simlocked na de 1e Sim én ik er mijn vodafone dus als 1e in gebruik, de telefoon niet bruikbaar is met het T-Mobile abonnement. Is dat écht mogelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Even een vraagje aan de 6230i houders: Ik had net m'n telefoon in de oplader gegooid, en ik denk he wat staat dat ding vaag te knipperen opeens. Dus ik kijk, kreeg ik een oproep! De telefoon stond op stil, maar hij trilde dus niet. Nog een keer geprobeerd: weer trilt die niet. Als ik het profiel op "normaal" instel, dan geeftie wel een beltoon, maar ook dan trilt die niet. Zonder oplader werkt de trilfunctie wel goed. Kan ik op de een of andere manier instellen dat m'n telefoon wel trilt als die op stil staat ingesteld en aan de oplader hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die het T-Mobile simlock eraf heeft gekregen???????????

ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:45:
[...]

Inderdaad, dat is dus nadat je een verlenging hebt gedaan. Telfort en Orange hebben dat niet. Vodafone wel maar daar ben je tegenwoordig nagenoeg net zo duur uit als met T-Mobile, maar je hebt dan wel een beter netwerk.

offtopic:
Maar we dwalen een beetje af op deze manier.
Ik begreep dat t-mobile hiermee vodafone achterna gaat (kan iemand dit bevestigen?) en dat er geruchten waren dat Orange binnenkort ook zijn prijzen om hoog gaat doen. Dus of wij bellen te veel of ze maken te weinig winst.

Die 6 cent extra is nogal wat op d 14 cent die ik betaal(de), dat doe je niet zomaar. De verkoper gaf zelf ook toe dat ze bij telfort mooie prijzen hadden met redelijke dekking.

EDIT:

owja, er werd me ook gezegd dat de 6230i vanaf morgen te krijgen was in de t-mobile winkel in rotterdam.

[ Voor 7% gewijzigd door kieltju op 21-04-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:50:
Kan ik op de een of andere manier instellen dat m'n telefoon wel trilt als die op stil staat ingesteld en aan de oplader hangt?
Nope, trillen kan niet als de telefoon aan de lading zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:48:
Ik heb trouwens nog nooit gehoord van toestellen die de simlock af laten hangen van de 1e simkaart die erin wordt gestoken. Dat zou inhouden dat als mijn 6230i simlocked na de 1e Sim én ik er mijn vodafone dus als 1e in gebruik, de telefoon niet bruikbaar is met het T-Mobile abonnement. Is dat écht mogelijk??
Dat is wat ik op een training gehoord heb, en dat is ook de reden waarom we gesimlockte toestellen nooit mogen testen. Ik vond het zelf ook een beetje kwats, maar het schijnt dus wel zo te zijn...maybe dat google wat meer duidelijkheid kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die deze telefoon bij www.gsm.nl besteld heeft en hem al binnen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:50:
Even een vraagje aan de 6230i houders: Ik had net m'n telefoon in de oplader gegooid, en ik denk he wat staat dat ding vaag te knipperen opeens. Dus ik kijk, kreeg ik een oproep! De telefoon stond op stil, maar hij trilde dus niet. Nog een keer geprobeerd: weer trilt die niet. Als ik het profiel op "normaal" instel, dan geeftie wel een beltoon, maar ook dan trilt die niet. Zonder oplader werkt de trilfunctie wel goed. Kan ik op de een of andere manier instellen dat m'n telefoon wel trilt als die op stil staat ingesteld en aan de oplader hangt?
Nee als hij aan het laden is doet de tril hetgewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Laatst online: 08-09 12:55
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:37:
[...]

Nee als hij aan het laden is doet de tril hetgewoon niet.
Ja klopt, staat volgens mij ook gewoon in de Handleiding.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe je het SMS woordenboek van de 6230i op Nederlands kan instellen? Hij staat bij mij ingesteld op Engels en ik kan nergens vinden waar ik dit kan veranderen. De taal van mijn telefoon staat wel gewoon op nederlands ingesteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:27
handboek al gelezen?

Als u tijdens het invoeren van tekst de schrijftaal wilt instellen, selecteert u Opties >Schrijftaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maite schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 10:27:
handboek al gelezen?

Als u tijdens het invoeren van tekst de schrijftaal wilt instellen, selecteert u Opties >Schrijftaal.
Bedank, het werkt nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:51:
Is er al iemand die het T-Mobile simlock eraf heeft gekregen???????????

ben benieuwd....
Heb net mijn 6230i opgehaald. Binnen 48 uur alles rond noem ik erg netjes. Ik ga em eerst 12+ uurtjes opladen zonder te gebruiken. Morgen ga ik eens kijken of ie mijn Vodafone Sim slikt; zo niet, dan zit er dus echt een lock op en moet ik nog even wachten met gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
dat easygms is wel lekker goedkoop! weet iemand hoe snel ze met levering zijn enzo? van 2call hoor ik niks dan lof over de levertijd, maar hoe zit het met deze?
ik kan de winkel in geen enkele shopsurvey vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kan je het één en het ander vinden....

http://www.telecomvergelijker.nl/shop/103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die Simlock. Ik heb de mijne besteld op GSMPlaza.nl zonder simlock. Met verlenging van mijn Telfort abb. En hij slikt ook VF, Orange en T-Mobile. Geen simlock dus, wel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Vandaag via rinkel.nl mijn 6230i binnen gekregen.

Waar zit die USB poort ? Of moet je daar een verloop kabeltje voor hebben ofzo ?

ben nog alles aan het uitvinden trouwens. Geen lelijk tmobile logo dus, alleen een menu optie voor de tzones enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

kevertje1977 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:53:
Vandaag via rinkel.nl mijn 6230i binnen gekregen.

Waar zit die USB poort ? Of moet je daar een verloop kabeltje voor hebben ofzo ?

ben nog alles aan het uitvinden trouwens. Geen lelijk tmobile logo dus, alleen een menu optie voor de tzones enzo.
Hmm, T-mobile bedankt voor de verkeerde informatie. Ik wacht overigens nog op m'n telefoon. (Inmiddels zeker meer dan 48 uur :( ) En ik denk dat daar zeker nog meer dan 48 uur bij gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:52:
Over die Simlock. Ik heb de mijne besteld op GSMPlaza.nl zonder simlock. Met verlenging van mijn Telfort abb. En hij slikt ook VF, Orange en T-Mobile. Geen simlock dus, wel handig!
Aha, maar als je hem bestelt zonder simlock, dan is het logisch dat er geen simlock op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

hoe zit het nu precies met die USB poort? of is het gewoon een data kabeltje?

zit deze kabel ook bijgeleverd in de doos?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:21:
[...]

Damn, das wel erg veel geld hoor, daar heb jij bijna een 1Gb mmc voor. Ik heb zelf een 512mb mmc van Transcend voor €43,- thuisbezorgd gekregen. Nieuw in de verpakking en met garantie certificaat.
Waar heb je die gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daFubar schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:04:
dat easygms is wel lekker goedkoop! weet iemand hoe snel ze met levering zijn enzo? van 2call hoor ik niks dan lof over de levertijd, maar hoe zit het met deze?
ik kan de winkel in geen enkele shopsurvey vinden.
Ik heb hem bij 2call besteld :D. Vrijdags avond besteld, en dinsdag morgen kreeg ik hem :D.
Heb goede ervaring met 2call, heb daar al meerdere telefoons besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Welleweerd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 09:01:
hoe zit het nu precies met die USB poort? of is het gewoon een data kabeltje?

zit deze kabel ook bijgeleverd in de doos?
Ik heb dus mijn toestel bij rinkel.nl besteld, even 20 euro vooruit betalen en ze sturen hem gelijk op.

Maar het enige tmobile wat ik erin vind zijn de tzones en je ziet tmobile bij het uitzetten.
Geen logo of wat dan ook.

Er zit een 32mb kaart bij maar een antwoordkaart voor 512mb.
Verder zit er geen USB poort op en zit er geen datakabel bij. Wel vreemd want de 6230i zou USB zijn. Alleen hoe je dat dan moet aansluiten is mij een raadsel. (misleidende reclame ?)

verder erg tevreden, alleen moet ik het toestel nog uitpluizen. Kan je bijv een auto-key-lock erop zetten dat ie na 2 minuten ofzo automatisch je toetsenbord locked ?
Mijn Siemens S55 kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
De zilveren T-mobile actietelefoons zijn gewoon gelocked. Als je er als eerste een ander sim-kaartje indoet, krijg je een melding dat de telefoon beperkt is. (of iets van gelijke strekking)

Ze zijn wel via een code te unlocken, maar de software is van T-mobile. Dus het opstart- en afsluitschermpje geven nog wel het T-mobile logo.

En voor de mensen die hem eerst 12 uur gaan opladen: Met de bijgeleverde lader is de accu in 1,5 uur vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KifArU schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:22:
De zilveren T-mobile actietelefoons zijn gewoon gelocked. Als je er als eerste een ander sim-kaartje indoet, krijg je een melding dat de telefoon beperkt is. (of iets van gelijke strekking)

Ze zijn wel via een code te unlocken, maar de software is van T-mobile. Dus het opstart- en afsluitschermpje geven nog wel het T-mobile logo.

En voor de mensen die hem eerst 12 uur gaan opladen: Met de bijgeleverde lader is de accu in 1,5 uur vol.
Ik heb idd ook een zilveren en die is idd locked. Het zou mooi zijn als ik de unlock code had, maar heb geen zin mijn IMEI via Internet te versprijden :X

De lader die erbij zit laadt de 6230i wel snel op, maar de eerste keer moet je wel de batterij "overladen" en hem vervolgens helemaal "legen"; anders resulteert dit na een jaar in een slecht oplaadbare batterij :'(

Ben nu trouwens bezig films en TV-series te converten naar .3gp formaat op 176x144 resolutie :7. H.263 levert zeer goede resultaten en als ik mijn 512MB MMC heb kan ik in ieder geval afleveringen van 45 minuten van televisie series bekijken op mijn 6230i; bijvoorbeeld CSI, 24, Joey, etc. _/-\o_. Heb nu een aflevering van 24 gecodeerd op 170 MB voor 45 minuten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Laatst online: 10-09 13:39
voor de mensen die hem willen unlocken kijk op
Modbreak:en dit is dus niet de bedoeling!

[ Voor 57% gewijzigd door bjck op 25-04-2005 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:34:
[...]
Ben nu trouwens bezig films en TV-series te converten naar .3gp formaat op 176x144 resolutie :7. H.263 levert zeer goede resultaten en als ik mijn 512MB MMC heb kan ik in ieder geval afleveringen van 45 minuten van televisie series bekijken op mijn 6230i; bijvoorbeeld CSI, 24, Joey, etc. _/-\o_. Heb nu een aflevering van 24 gecodeerd op 170 MB voor 45 minuten.
Waarmee encodeer je dat dan, want met de nokia media converter krijg ik het niet zo groot. Maximum bitrate is 128 kbps voor video en voor audio 23.85 kbps AMR-WB. Wat ondersteunt de 6230i eigenlijk precies qua 3gp? Is het mogelijk er een aac audio stream in te hangen?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.