19" CRT Monitor; Samsung of toch Iiyama?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
(jarig!)
ik MOET dringend een nieuwe monitor, aangezien ik na tig keer gewaarschuwd te zijn door vrienden nu zelf ook echt blind word van mijn ram gare Iiyama (die altijd zo gaar is geweest)

tis ook een budget modelletje (Iiyama S700JT1) en het beeld is echt niet om aan te zien

wat dat betreft zal ik er met IEDERE monitor op vooruit gaan......na wat wikken en wegen denk ik toch nog voor een CRT te willen gaan ipv TFT

nu heb ik 2 modellen op het oog:

Samsung Syncmaster 959NF prijs rond de 280 euro
Type beeldbuis Natural Flat
Beelddiagonaal 19"
Dotpitch horizontaal 0,24mm
Maximale resolutie 1920 x 1440 @ 73 Hz
1600 x 1200 @ 87 Hz
1280 x 1024 @ 101 Hz
1152 x 864 @ 118 Hz
1024 x 768 @ 132 Hz
800 x 600 @ 160 Hz
Aanbevolen resolutie 1600 x 1200 @ 85 Hz
RGB

het probleem: ik vind hem nogal lelijk :P maargoed heb er wel goede verhalen over gelezen

voor zover je van mooi kunt spreken, vind ik de volgende monitor stukken mooier, maar ik ben een beetje huiverig geworden tegenover Iiyama vanwege de 'miskoop' die ik nu heb, en slechte verhalen die je hoort, maargoed dit is m:

Iiyama MM904UTA, 19''CRT Visionmaster Pro 455 DT prijs rond de 260 euro
CRT Type: 100% Plat, Diamondtron M2, Sleuvenmasker
Horizontale Synchronisatie 30-96kHz
Verticale Synchronisatie 50-160Hz
Ergonomische Resolutie 1280 x 1024 @ 89Hz
Maximale Resolutie 1800 x 1440 @ 64Hz
Stroomverbruik (W) 110
Afmeting (BxHxD, mm) 460 x 461 x 465
Gewicht (kg) 22
RGB

(NOG mooier vind ik de Iiyama HM903DTB VisionMaster Pro454 DT, die kost 380 net iets boven mijn budget helaas........of is ie t echt waard om ff door te sparen?; overige Iiyama modellen zijn niks mooier/lelijker dan andere merken IMO)

om ze qua beeldkwaliteit naast elkaar in het echt te kunnen vergelijken, wordt erg moeilijk in deze woelige TFT tijden, dus ik moet het echt hebben van info op internet;
mensen die met deze modellen ervaring hebben? en me kunnen vertellen over kwaliteit (achteruitgang in korte tijd?)
of mij nog andere monitoren rond dezelfde prijs/specs kunnen aanraden?

Alvast Bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Noedelsupke op 05-02-2005 00:05 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk kies ik de Samsung, maar dat komt omdat de IIyama voor mij altijd al een monitor is geweest die het "net niet" had zeg maar. Kleuren vind ik niet zo mooi, en ik heb al meerdere Samsung en IIyama monitoren voorbij zien komen.

Daarnaast moet ik (helaas) zeggen dat de service van IIyama niet al te best is, van Samsung
ook niet echt, maar IIyama duurde 4 weken!! tot wij (binnen mijn werk) een nieuwe kregen.
Dat is gewoon -te- lang, Samsung leverde een nieuwe monitor binnen 5 dagen, dat lijkt er al
meer op. :)

Trouwens geen flame naar IIyama hoor, maar dit is gewoon mijn ervaring met het merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb toevallig sinds kort een Samsung 959NF :)

Hiervoor had ik een liyama 450 pro en die beviel ook zeer goed.
Op de zaak kon ik deze samsung voor 40€ krijgen en was dus meteen verkocht :+

Op zich merk ik niet zo'n verschil tussen de 2 monitoren, beide hebben ze de 2 lijnen door het beeld maar die zijn totaal niet storend. (okay, de samsung is 19")
Qua scherpheid zijn beide schermen erg aan elkaar gewaagd en ik zou zo 1,2,3 geen winnaar kunnen uitroepen.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
:D voor 40 euro had ik dit topic niet geopend ;)

maarre, valt de lelijkheid van de Samsung in het echt wel mee? schijnt een groot, lomp ding te zijn (ik kan m dus in geen mogelijkheid ergens bezichtigen)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 18:06

Smarron

The bend

Ik zou alleen al de Samsung nemen omdat deze hogere refresh rates aan kan op dezelfde resoluties. Toch weer wat rustiger en beter voor het oog. Tevens wordt de 959NF in reviews vergeleken met de Iiyama VM Pro 454 HM903DT welke ruim € 350,- kost. De modellen zijn dus eigenlijk niet goed met elkaar te vergelijken. De reviews geven ook meestal de voorkeur aan de Samsung vanwege de gunstige prijs/kwaliteit, helemaal vergeleken met die 455DT.

Mijn keuze zou gezien je budget de Samsung zijn, anders idd die Iiyama 903DT.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
Smarron schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:56:
Ik zou alleen al de Samsung nemen omdat deze hogere refresh rates aan kan op dezelfde resoluties. Toch weer wat rustiger en beter voor het oog. Tevens wordt de 959NF in reviews vergeleken met de Iiyama VM Pro 454 HM903DT welke ruim € 350,- kost. De modellen zijn dus eigenlijk niet goed met elkaar te vergelijken. De reviews geven ook meestal de voorkeur aan de Samsung vanwege de gunstige prijs/kwaliteit, helemaal vergeleken met die 455DT.

Mijn keuze zou gezien je budget de Samsung zijn, anders idd die Iiyama 903DT.
maar idd de Iiyama 903DT is dus eigenlijk teveel geld (vergeleken met de samsung)

maar iiyama is altijd prijzig vergeleken met andere merken volges mij....

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

ViperGTS schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 01:24:
[...]

maar idd de Iiyama 903DT is dus eigenlijk teveel geld (vergeleken met de samsung)

maar iiyama is altijd prijzig vergeleken met andere merken volges mij....
True, daarom zou ik de 959NF aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou geen CRT nemen van een bedrijf waarvan de service wordt afgehandeld door teleplan.
Mocht de geometrie ooit niet goed zijn, of mocht het beeld niet scherp zijn; garantie kan je vergeten. Tuurlijk, ze komen het scherm netjes bij je ophalen en doen net alsof ze garantie gaan verlenen, maar niets is minder waar; je mag nog blij zijn als je je scherm in dezelfde staat terug krijgt. Wat dat betreft ben je beter af als je scherm het volledig begeeft, zodat je een nieuw scherm krijgt.
Nadat ik mijn scherm voor de 2e keer in slechtere staat van teleplan terug kreeg, vroeg ik me af of ik hem niet per ongeluk naar een hobbyclubje voor slechtzienden had gestuurd, in plaats van naar een reparatiecentrum.

Voor zover ik weet handelt Teleplan iig de garantie van iiyama af, dus daar zou ik niet aan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor deze prijzen helemaal niet meer gaan voor 'n CRT, er zijn zat goeie 17"TFT's in de aanbieding, heb je meer plezier van denk ik.
Wat was ook al weer de reden om voor CRT te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Wat is geen reden? de enigste reden om niet voor CRT te gaan is de grote van de kast.

CRT is en blijft superieur aan TFT. Vooral als het aankomt op kleurechtheid en resoluties.

Ik heb een 959NF en deze al eens naast andere TFT's gezie en ik moet zeggen dat ik erg blij ben met het feit dat ik geen TFT heb.

Sommigen zeggen dat TFT's helderer kunnen, gelukkig heeft Samsung een "highlight" optie op zijn monitoren, je scherm word practisch omgetoverd tot bouwlamp.. zo helder :p ideaal voor gamen of films!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:32:
Wat is geen reden? de enigste reden om niet voor CRT te gaan is de grote van de kast.

CRT is en blijft superieur aan TFT. Vooral als het aankomt op kleurechtheid en resoluties.

Ik heb een 959NF en deze al eens naast andere TFT's gezie en ik moet zeggen dat ik erg blij ben met het feit dat ik geen TFT heb.

Sommigen zeggen dat TFT's helderer kunnen, gelukkig heeft Samsung een "highlight" optie op zijn monitoren, je scherm word practisch omgetoverd tot bouwlamp.. zo helder :p ideaal voor gamen of films!
Bij gamen of films is kleurechtheid irrelevant
Ik heb inmiddels al de nodoge ervaring met TFT's en de helderheid af is al overdone, moet teruggezet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Ik ben zelf voor het eerst ook naar een TFT aan het kijken (als 2e monitor naast mn Lacie). Maar omdat ik o.a. grafisch werk verricht stel ik de "hoogste" eisen aan een monitor. Alleen Eizo heeft een tft model dat ECHT voor gafisch werk gebruikt kan worden omdat het de adobe iso ondersteund. Maar daar moet je $4400 voor neerleggen. Geen optie dus.

Na verder gekeken te hebben naar (breedbeeld) tfts bleken de apple tfts wel erg goed en ook voor een pc MAAR de sonys en de samsung steken daar nog boven uit met samsung als grote winnaar. dan heb het wel over 23/24" monitoren maar het zegt wel wat over de kwaliteit. Dell komt trouwens deze maand uit met een nieuw model dat het nieuwste samsung lcd scherm bevat maar dan goedkoper dan onder samsungs naam.

However, de goedkope samsungs hebben wel problemen af en toe, zoals je hier ook kan lezen: However, die SAMSUNG SYNCMASTER 753S is een zwaar rot model! Niet aan deze CRT beginnen! http://www.reviewcentre.com/review23779.html in de reacties staat dat de 959 ongeveer hetzelfde probleem heeft. beetje jammer. Je moet gewoon ff in de winkel gaan kijken.

Ik zou als ik jou was illyama zeker niet overwegen, op crt gebied waren ze nog wel goed een tijdje maar ook dat is history, laat staan op LCD gebied, neem lekker een Samsung of een Benq ofzo. heb je veel kwaliteit voor relatief weinig geld. en trouwens wel ff reviews zoeken op google he.

[ Voor 16% gewijzigd door dadj op 05-02-2005 12:19 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zeggen staar je niet blind op die twee merken.
ik heb hier zelf meerdere crt's staan van andere merken die het erg goed doen.
kijk eens voor een lg flatron(platte beeldbuis) of kijk eens bij ADI, ik heb daar een oudere 17" microscan van staan die heel erg goed beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Devian schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:32:
Een scherper beeld dan een TFT op zijn native resolutie kan niet.
TFT's geven een hoger contrast en hogere brightness (moet altijd teruggesteld worden).
TFT's verbruiken veel minder stroom.

Ik zeg zeker niet dat deze voordelen doorslaggevend zijn, maar TFT's hebben meer voordelen dan jij noemt.

[ Voor 8% gewijzigd door Yokozuna op 05-02-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
persoonlijk zou ik voor de iiyama gaan, gewoon omdat ik daar zelf goede ervaringen mee heb

maar ik denk dat je met 1 van beide monitoren wel een goede koop zal doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:16:
Persoonlijk kies ik de Samsung, maar dat komt omdat de IIyama voor mij altijd al een monitor is geweest die het "net niet" had zeg maar. Kleuren vind ik niet zo mooi, en ik heb al meerdere Samsung en IIyama monitoren voorbij zien komen.

Daarnaast moet ik (helaas) zeggen dat de service van IIyama niet al te best is, van Samsung
ook niet echt, maar IIyama duurde 4 weken!! tot wij (binnen mijn werk) een nieuwe kregen.
Dat is gewoon -te- lang, Samsung leverde een nieuwe monitor binnen 5 dagen, dat lijkt er al
meer op. :)

Trouwens geen flame naar IIyama hoor, maar dit is gewoon mijn ervaring met het merk
^^ Eensch is : Samsung is de AMD onder de Monitor merken => Net wat goedkoper en evengoed als/beter dan de concurrentie :)

Zelf ook mijn als ShowModel gekochte 753DFX omgeruild wegens "showmodel verschijnselen" en als ik de dag nadat ik had gebeld thuis was geweest had ik toen al een nieuw exemplaar !!! Dit werd 3 dagen later en meneer met het busje vol met allemaal spul was nog netjes op tijd ook !!! (Het was een ongeveer tijdstip ze hadden het druk ofzo om de een of andere reden.....)
arjants schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:23:
Ik heb toevallig sinds kort een Samsung 959NF :)
Op de zaak kon ik deze samsung voor 40€ krijgen en was dus meteen verkocht :+
:o Zo'n baas wil ik ook wel :D

Ik zit namelijk wel is in Game/Cyber Cafeeetje http://www.gamesyndicate.nl/ en daar hebben ze dus ALLEEN MAAR 959NF beestjes en het beeld is echt :9~ _O_

* nero355 geeft toe : Beetje Samsung addict....

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
^^ Eensch is : Samsung is de AMD onder de Monitor merken => Net wat goedkoper en evengoed als/beter dan de concurrentie :)
CRT monitoren welteverstaan. In de TFT sector zijn er genoeg andere merken met een goede/betere prijs/kwaliteit/prestatie verhouding. Neemt niet weg dat Samsung een top merk is. Ze maken geweldig RAM (TCCD chips en ultra snel RAM voor videokaarten), goede GSM's, goede TFT's, goede magnetrons en zijn ook innovatief bezig (OLED panelen e.d.)

[ Voor 8% gewijzigd door Yokozuna op 05-02-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 08:53

makje

Professioneel prutser

Een paar tientjes duurder, maar naar mijn mening beter dan de Samsung en die Iiyama: de Philips 109P40. Het topmodel van Philips voor de 19"CRT schermen. Echt heel fijn beeldscherm, super scherp en mooi beeld. Doet 1280 x 1024 op 104Hz (draai ik op :))

Maar allerbelangrijkst bij het kiezen van een monitor is: ga alle kandidaten irl bekijken. Op mijn oorspronkelijke lijstje stond het toenmalige model van Iiyama (903DT), dezelfde Samsung als jij nu en ik had een redelijke noname 19"gezien met een veel leukere prijs. Omdat ik daartussen nog niet echt een keuze kon maken ben ik iets van 5 à 6 verschillende winkels langsgelopen totdat ik ineens ook die Philips zag staan. Was er direct helemaal weg van en heb hem na nog een nachtje slapen maar aangeschaft (terwijl die toen nog een heel stukje duurder was dan de concurrentie :P)

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
ok ff wat dingen beantwoorden:

-waarom geen TFT? idd zoals eerder gezegd CRT is gewoon nog superieur aan TFT, zodra ik aan een volgende monitor toeben, zal TFT zover ontwikkeld zijn dat ze ook stukken beter zijn :)

-die Philips hierboven had ik ook al bekeken maar al die Philips modellen vind ik ronduit lelijk NOFI :P

-LG flattrons heb ik ook bekeken; vind dat beeld heel 'raar' op de een of andere manier, niet fijn dus (erg diep/dik glas)

-ik heb al beslist dat het de Samsung ruimschoots wint van die Iiyama uit de topicstart......toch blijft die duurdere Iiyama (edit: 903DT dus) knagen....

-ik las iets over problemen met een Samsung model: volgens mij staat er juist dat de monitoren met platte beeldbuis van Samsung dit probleem waarschijnlijk niet hadden (de 959 dus) :) lees op andere plaatsen ook alleen maar goede verhalen dus...

-het probleem van bezichtigen: Ik zou niet weten waar ik nog een groot aanbod van CRT's naast elkaar kan zien :? enige die ik weet met Samsung EN Iiyama is een winkel in Aken, maar das een stukje rijden, ben er wel van plan heen te gaan binnenkort.....maar veel meer dan Samsung en Iiyama hebben die dus ook weer niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Noedelsupke op 05-02-2005 16:41 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
zijn er eigenlijk mensen met een Iiyama die er 'out-of-the-box' tevreden mee waren??
volgens mij moet je alle geluk van de wereld hebben om een goed werkend model Iiyama te treffen :?

ik zit eens wat te lezen op kieskeurig.nl en lees ALLEEN maar slechte verhalen over de 903DT, je begint je bijna af te vragen hoe zo'n bedrijf kan bestaan, en zijn 'goede' naam zo krijgt behouden

als ik daar tegenover de samsung 959nf reviews lees; allemaal positief......

[ Voor 16% gewijzigd door Noedelsupke op 05-02-2005 18:01 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
idd zoals eerder gezegd CRT is gewoon nog superieur aan TFT, zodra ik aan een volgende monitor toeben, zal TFT zover ontwikkeld zijn dat ze ook stukken beter zijn
Een CRT is superieur aan een TFT, maar niet meer op alle vlakken. Het nadeel van de native resolutie van de TFT zal altijd blijven. Gelukkig kun je tegen de tijd dat jij een TFT wilt (na 3 jaar?) meteen overstappen op OLED panelen die volgens verschillende bronnen op alle vlakken superieur/gelijkwaardig zijn aan CRT's, behalve dus de native resolutie.

Je zou dus voor die 3 jaar voor minder dan 300 euro een hele goede CRT kunnen kopen, niets mis mee lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 20:26

Wok

Dakloos...

ViperGTS schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:01:
zijn er eigenlijk mensen met een Iiyama die er 'out-of-the-box' tevreden mee waren??
volgens mij moet je alle geluk van de wereld hebben om een goed werkend model Iiyama te treffen :?

ik zit eens wat te lezen op kieskeurig.nl en lees ALLEEN maar slechte verhalen over de 903DT, je begint je bijna af te vragen hoe zo'n bedrijf kan bestaan, en zijn 'goede' naam zo krijgt behouden

als ik daar tegenover de samsung 959nf reviews lees; allemaal positief......
Ik ben dan waarschijnlijk een van de weinigen die een ultieme 'out-of-the-box' ervaring heeft met Iiyama. Mijn CRT heb ik inmiddels ruim vier jaar en ik ben er nog altijd zeer tevreden over :) Eerlijksheidshalve moet ik er wel bij vertellen dat hier om een 17" CRT gaat (A702HT; VMP 410 ) en dus niet om de beruchte serie (ik meen dat dat de VMP450 was, die inderdaad veel problemen gaf) :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Wok schreef op zondag 06 februari 2005 @ 00:47:
Ik ben dan waarschijnlijk een van de weinigen die een ultieme 'out-of-the-box' ervaring heeft met Iiyama. Mijn CRT heb ik inmiddels ruim vier jaar en ik ben er nog altijd zeer tevreden over :) Eerlijksheidshalve moet ik er wel bij vertellen dat hier om een 17" CRT gaat (A702HT; VMP 410 ) en dus niet om de beruchte serie (ik meen dat dat de VMP450 was, die inderdaad veel problemen gaf) :)
Het was in ieder geval niet de 450 (Ik zit achter een 450 die het volgens mij al 7 jaar prima doet!), ik geloof dat de 452 die niet goed was, maar ook de 454 903DT is geen goede geweest. Een vriend van me is al 2 jaar bezig om normaal beeld te krijgen. Heeft al de zoveelste inruilmonitor gekregen en elke keer komen de kuren terug. En support van Iiyama is toch niet de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Heb je ook al naar monitoren van NEC of Mitsubishi gekeken?
De beeldbuizen uit de iiyama en de samsung zijn namelijk afkomstig van mitsubishi :p een mitsubishu dimondtron beeldbuis.
Het voordeel van deze buizen is dat ze een super contrast een rustig beeld geven, echt een hele beleving ten opzichte van de standaard shadowmask buizen. Het nadeel echter is wel dat je onder en boven een draadje ziet lopen op een lichte achtergrond, heel ondopvallend maar toch te zien. Maar als je kijkt hoe verschrikkelijk mooi zuiver beeld deze techniek geeft dan let je daar niet eens meer op :p

Nec heeft dus ook zeer mooie monitoren met de dimontron buizen omdat zij samenwerken met mishibishu, de monitoren zijn dus gelijk aan elkaar alleen het merkje verschilt :p tenminste de duurdere (dimondtron) modellen dan. Het is alleen heel erg jammer dat de zwarte versies wat moelijker te vinden zijn, hebben een heel mooi design daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-08 15:06
duncanvdlinden schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:57:
Nec heeft dus ook zeer mooie monitoren met de dimontron buizen omdat zij samenwerken met mishibishu, de monitoren zijn dus gelijk aan elkaar alleen het merkje verschilt :p tenminste de duurdere (dimondtron) modellen dan. Het is alleen heel erg jammer dat de zwarte versies wat moelijker te vinden zijn, hebben een heel mooi design daardoor.
Nec-Mitsubishi maakt geen CRT monitoren meer en zijn daarom niet meer leverbaar in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:57:
Heb je ook al naar monitoren van NEC of Mitsubishi gekeken?
De beeldbuizen uit de iiyama en de samsung zijn namelijk afkomstig van mitsubishi :p een mitsubishu dimondtron beeldbuis.
Het voordeel van deze buizen is dat ze een super contrast een rustig beeld geven, echt een hele beleving ten opzichte van de standaard shadowmask buizen. Het nadeel echter is wel dat je onder en boven een draadje ziet lopen op een lichte achtergrond, heel ondopvallend maar toch te zien. Maar als je kijkt hoe verschrikkelijk mooi zuiver beeld deze techniek geeft dan let je daar niet eens meer op :p

1- het heet diamondtron
2-Verschrikkelijk mooi zuiver beeld? Daar zijn maandenlange topics geweest over de problemen van met name die Iiyama's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

biobak schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:51:Nec-Mitsubishi maakt geen CRT monitoren meer en zijn daarom niet meer leverbaar in Nederland.
Was dat niet Lite-On geworden in Nederland ?? Iemand hier op GoT poste het laatst namelijk...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
ow dus Nec heeft zwarte modellen met vergelijkbare specs en prijs als de samsung??

ik wist nl al dat deze allemaal dezelfde beeldbuizen hebben.....maar in Nec heb ik me niet zo verdiept....maar zover ik gezocht heb, kon ik geen zwarte platte diamondtron monitor vinden rond deze prijs

(die blauwe Lacie is natuurlijk geweldig maar ECHT boven mijn budget)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:16:
2-Verschrikkelijk mooi zuiver beeld? Daar zijn maandenlange topics geweest over de problemen van met name die Iiyama's
Met de 17" versies (VM Pro 410&411) zijn anders nauwelijks problemen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

LG F900B, 19" Komt ook in die prijsklasse en heeft een hele mooie beeldbuis. Het design is ook mooi en de monitor is niet echt diep.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zou Iiyama mooi links laten liggen. Dat is niet meer het merk van weleer getuige de series topics over slechte producten en nog erger, slechte service.
Philips 109P40. Het topmodel van Philips voor de 19"CRT schermen.
Laat die 109P40 maar links liggen. De eerste serie hiervan was goed maar alles wat daarna kwam enorm slecht. Convergentieproblemen, purity problemen, harde pieptonen, onscherp beeld. Ik heb er een paar versleten totdat Philips de problemen toegaf en mij een ander model aanbood. Wat betreft de 109P40: don't even go there is mijn advies.

[ Voor 59% gewijzigd door Bor op 07-02-2005 15:52 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

biobak schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:51:
[...]

Nec-Mitsubishi maakt geen CRT monitoren meer en zijn daarom niet meer leverbaar in Nederland.
Daarom zijn ze zeker nog prima te koop bij salland automatisering en winkelman automatisering??
Het verschil tussen de NEC en de Mitsubishi types is overigens de electronica. Die is bij
de Mitsubishi modellen van hogere kwaliteit.

De prijzen zijn wel wat hoger als die van Iiyama en Samsung, maar mijn persoonlijke mening is dat je dan ook echt een super CRT hebt _/-\o_

* El Conquistador is nog elke dag dolbij dat hij zijn Mitsubishi Diamond Pro 19" heeft gekocht vorig jaar ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb al vaker wat bij Salland gekocht wat echt niet meer in productie was hoor. Gewoon het wegwerken van oude voorraad is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:00:
Ik heb al vaker wat bij Salland gekocht wat echt niet meer in productie was hoor. Gewoon het wegwerken van oude voorraad is dat.
Dan zou ik zeggen, grijp je kans nu het nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:23

SilentSimon

Have you been hopped?

Ik heb anders juist perfecte ervaring met de service van Iiyama, zelfs na een jaar kwamen ze de monitor nog gratis omruilen binnen een week. En dat is me toch 3-4 keer gebeurd bij Iiyama, niks dan lof over hun service iig.

Verder heb ik zelf de Iiyama vision master pro 452, en ben hier erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zit hier achter de genoemde Iiyama Visionmaster Pro 455 , puik schermpje met als enige nadelen:

- Het beeld wil nog wel eens van z'n plaats schuiven (1-2 mm) na een paar uur aanstaan of vele resolutiewisselingen

- Niet alle refreshrates worden in 't instellinggeheugen opgeslagen, waardoor je nog wel eens opnieuw moet instellen voor een mode die je al eerder goed uitgelijnd hebt.

- het randje rond de beeldbuis is een stofverzamelplek.

Maar overall vind ik 't een erg fijne monitor en zit er serieus over te denken om een 2e erbij te kopen voor multimonitor werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 09:08
ViperGTS schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:02:
(NOG mooier vind ik de Iiyama HM903DTB VisionMaster Pro454 DT, die kost 380 net iets boven mijn budget helaas........of is ie t echt waard om ff door te sparen?; overige Iiyama modellen zijn niks mooier/lelijker dan andere merken IMO)
Doorsparen is wel aanbevolen als je het mij vraagt.
Ik heb ooit een 19" Iiyama gekocht en die is na ruim 5 jaar nog steeds perfect. Ik heb toen voor de duurste 19" (A901HT) gekozen en heb er nog nooit spijt van gehad.. Aangezien ik dus al meer dan 5 jaar met een monitor doe zou ik wel voor de beste gaan. Als ik opnieuw een monitor zou moeten kopen zou ik toch voor 22 of 23 inch gaan. Het is een duurdere aanschaf maar als je gaat kijken hoe lang je er mee doet dan is de prijs uiteindelijk niet zo verschrikkelijk veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
ik heb 5 jaar met een goedkope monitor gedaan en die heeft het ook 5 jaar perfect gedaan en is nog steeds haarscherp ;)

dus ik denk niet dat meer geld wil zeggen dat je ook meer ervoor krijgt... of dat het oppeens na 5 jaar onscherp is en alles omdat een monitor 200 euro goedkoper was.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-08 15:06
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:57:
[...]

Daarom zijn ze zeker nog prima te koop bij salland automatisering en winkelman automatisering??
Dat moet dan oude voorraad zijn, want de NEC distributeur heeft me verteld dat ze niet meer naar Nederland komen. Vandaar dat ik een LaCie heb ipv een Diamond Pro 930SB. Want die hebben een identieke beeldbuis. Op de site van NEC Nederland staan overigens nog maar twee 17" shadowmask modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Nou heb hier ook een Samsung 959NF maar hij bevalt goed draai op 1600x1200 op 85 Hz erg lekker. Enige nadeel vind ik de lijnen hoewel ze na een tijd wel minder op gaan vallen. Maarja de Iiyama heeft deze lijnen ook zou gewoon voor de Samsung gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door MasterMike op 07-02-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 18:10
Ik ben ook van plan een 19" CRT monitor te gaan kopen, onzin om een nieuw topic er voor te maken dus ik dacht laat ik het hier posten (if you don't mind ;)).

Iemand ooit gekeken naar de HYUNDAI Q995 19"CRT? Model spreekt me vooral aan en heb niet echt reviews kunnen vinden. Hij viel me op omdat ik het design mooi vind en hij is niet duur, heb ook ergens gelezen of gehoord dat hij in een 17" kast zit waardoor hij niet zo groot en diep is? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit zelf een 22" te overwegen. is het nog lekker gamen met zo'n groot scherm, vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb een 22" en dat is prima gamen. Je gaat wel snel een resolutie hoger om het er nog een beetje uit te laten zien. Verder zou ik zeggen -> het is juist lekker gamen met een groot scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Laatst online: 22-08 08:53

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:03:
ik zit zelf een 22" te overwegen. is het nog lekker gamen met zo'n groot scherm, vraag ik me af.
Ik heb het een tijdje gedaan, maar ik vond het niet prettig. E.e.a. hangt natuurlijk een beetje af van de afstand tot je beeldscherm, maar ik zat vrij dichtbij (een kleien meter) en kwam erachter dat ik niet met 1 blik het hele beeldscherm kon zien. Om te kijken wat er in de hoekjes van mijn beeld gebeurde moest ik echt van links naar erchts kijken en dat is erg hinderlijk. Met mijn 19"gaat het een stuk prettiger :)

Een 2e nadeel is dat je met zo'n groot scherm liever niet meer op 1024 x 768 speelt, maar op 1280 x 1024 of hoger. Echter dit moet je pc ook maar kunnen trekken, ook over 5 jaar. Oftewel: als je een beetje veeleisend bent v.w.b. beeldkwaliteit en FPS zul je zolang als je die monitor hebt altijd een up-to-date goede en dus dure videokaart moeten hebben...

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een IIyama Visionmaster Pro 450 (A901HT) met de 2 "beruchte" Diamondtron-draadjes die nauwelijks opvallen. Na 6 jaar out-of-the-box, nog elke dag trouwe dienst, zelf zwart gespoten (Tamiya bouwmodel verf) en ook dat heeft ie prima overleefd ;)
De beste pc-randapparatuur aanschaf van Hfl 1600,- ooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik zit hier zelf met een Samsung 172T TFT en een Samsung 757DFX in dual-monitor opstelling: 1280x1024 op TFT, 1280x960@85Hz op CRT, hangen aangesloten zoals het hoort op een Matrox G550: TFT met DVI, CRT met RGB.

Ik ben echt uitermate tevreden met beide schermen. Bijna 3 jaar terug toen ik de CRT kocht was ik er enorm te spreken over, nu nog steeds. De betere samsung schermen zijn wel beetje lomp, mijn broer heeft een 753S, welke niet over de hoge resoluties beschikt die de mijne wel heeft, maar is ook een heel stuk minder groot dan mijn 757DFX.

Ik weet niet wat het met samsung is, maar tegenwoordig doe ik qua beeldschermen weinig anders dan Samsung. Als je een keer een merk gevonden hebt waar je tevreden mee bent, blijf je daar ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
Sierra-NL schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:20:
[...]

Ik heb ooit een 19" Iiyama gekocht en die is na ruim 5 jaar nog steeds perfect. Ik heb toen voor de duurste 19" (A901HT) gekozen en heb er nog nooit spijt van gehad.. Aangezien ik dus al meer dan 5 jaar met een monitor doe zou ik wel voor de beste gaan. Als ik opnieuw een monitor zou moeten kopen zou ik toch voor 22 of 23 inch gaan. Het is een duurdere aanschaf maar als je gaat kijken hoe lang je er mee doet dan is de prijs uiteindelijk niet zo verschrikkelijk veel duurder.
kijk maar zoals ik het nu zie ga ik dan doorsparen voor een monitor die geheid problemen met zich meebrengt.....de kans is groter dat er iets mis mee is dan dat ie goed is

als ik een bijna 100 euro goedkopere samsung neem, weet ik dat ik een perfecte monitor krijg...

maar ik ga nog wat meer over NEC en Mitshubishi zoeken..

waar vind ik Salland trouwens??

[ Voor 3% gewijzigd door Noedelsupke op 08-02-2005 02:16 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
MasterMike schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:15:
Nou heb hier ook een Samsung 959NF maar hij bevalt goed draai op 1600x1200 op 85 Hz erg lekker. Enige nadeel vind ik de lijnen hoewel ze na een tijd wel minder op gaan vallen. Maarja de Iiyama heeft deze lijnen ook zou gewoon voor de Samsung gaan.
zit er een lompe kast omheen?? ik las in reviews dat deze samsung een kast heeft zo groot als een 21" van een ander merk :?

misschien stomme vraag, maar heb je wat foto's ervan?? op google vind ik alleen maar 'gemaakte' foto's. geen 'echte' als je begrijpt wat ik bedoel ;)

(sorry quote had edit moeten zijn...)
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:27:
Hier ook een IIyama Visionmaster Pro 450 (A901HT) met de 2 "beruchte" Diamondtron-draadjes die nauwelijks opvallen. Na 6 jaar out-of-the-box, nog elke dag trouwe dienst, zelf zwart gespoten (Tamiya bouwmodel verf) en ook dat heeft ie prima overleefd ;)
De beste pc-randapparatuur aanschaf van Hfl 1600,- ooit :)
volges mij is dat ook de reeks beste modellen die Iiyama ooit gehad heeft, iig geen 'probleem' model
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:03:
ik zou niet hoger dan 19" gaan met gamen, maar das puur persoonlijk denk ik......heeft ook ermee te maken dat een 22" te diep zou zijn voor mn bureau

[ Voor 54% gewijzigd door Noedelsupke op 08-02-2005 02:21 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk maar eens even in de pricewatch hier op deze site, dan zie je welke bedrijven
bepaalde types monitoren verkopen. Ennehh, aan een Samsung ben je ook niet
bekocht hoor. Het is alleen een kwestie van beter-best.

Salland Automatisering: www.sallandautomatisering.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een monitor kopen die niet meer gemaakt word zou ik niet doen. Dat is altijd lastig met garantie claimen (onderdelen die er niet meer zijn, bij defect krijg je een 2e hands exemplaar terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk toch dat ik voor de Mitsubishi Diamond PRO 2070SB (22") ga. Heb er aardige reviews over gelezen :)
Alleen een beetje lastig leverbaar. Ook jammer dat t iets boven de 500 euro is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Is het geen idee om de CRT versie tegenhanger van [rml][ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Deel 2[/rml] te maken? Maar dan van 17" tot 22".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:37:
Is het geen idee om de CRT versie tegenhanger van [rml][ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Deel 2[/rml] te maken? Maar dan van 17" tot 22".
Goed plan! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 18:10
Zekers, wie vraagt toestemming en maakt hem? :)

Niemand verder iets te melden over die Hyundai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Sierra-NL schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:20:
[...]

Dat vind ik ook. Ik heb destijds voor de 22 inch gegaan van IIyama, iets meer als tweeduizend gulden, maar toen was de kwaliteit van IIyama toch wel duidelijk beter aangeschreven dan de koreaanse merken (Samsung, LG), die daarom afvielen. Voor een gegarandeerd goede monitor moest je destijds een keuze maken tussen Iiyama en Eizo. Dan krijg je voor hetzelfde geld bij Iiyama 22" waar je bij Eizo 19" krijgt. De Eizo 19" gaf op 1600x1200 een scherper beeld dan de Iiyama 22" op diezelfde resolutie (hetgeen niets zegt over Iiyama maar juist iets over Eizo), maar was toch wel wat te klein, dus ik had voor die resolutie toch een 22" nodig. Voor een Eizo 21" had ik echter absoluut geen geld.

Pas nadat ik hem gekocht had werd ik echt verliefd op de DiamandTron NF vlakke beeldbuis, het is gewoon een beelt dat staat als een dia. Inderdaad fantastisch veel beter als shadow mask.

Zo'n dure monitor gaat echt merkbaar langer mee dan goedkope zooi.
De hoge prijs betekent dat veel meer preciezie en zorg in het ontwerp gaat zitten.
Bij analoge monitoren is dat aspect eigenlijk superbelangrijk, het bepaalt gewoon de kwaliteit van het eindproduct. Bij CRT's speelt dit meer dan bij TFT's, volgens mij kunnen die door robots in elkaar geschroefd worden als dat moet.

Dus bij CRT's zou ik om die reden nooit voor een goedkoop model kiezen.
Als je een duur model kiest, dan doe je er dus lang mee, en ben je toch al die tijd tevreden omdat je een goede kwaliteit hebt. Terwijl je bij een goedkoop model misschien een jaartje tevreden bent, tot hij stuk gaat en je slechte service of een slecht vervangend product krijgt.

Wat mij wel stoort aan iiyama is dat ze nadrukkelijk een mainstream merk geworden zijn, en ik denk dat veel van hun producten daaronder hebben geleden. Veel van wat ze de laatste jaren uitgebracht hebben dat hoef ik niet op mijn bureau te hebben. Dus het kan best dat Samsung nu een betere deal heeft.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

de lacie monitors zijn wel fijn ook.

ff een offtipoc vraag while we're at it; wat voor videokaart is nodig is om een 24” widescreen lcd monitor aan te sturen in dual monitor setup? Ik heb momenteel een geforce 4 Ti 4600 met daarop een 22” en een 19” monitor (op dvi). Beide draaien op 1600x1200 en vraag me af of ik de 19” kan vervangen door een 24” Samsung met de 22” CRT daarnaast zonder een nieuwe videokaart te moeten kopen.

[ Voor 90% gewijzigd door dadj op 09-02-2005 20:32 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Noedelsupke
(jarig!)
Ik denk dat ik eens langs de Paradigit ga, ik zag dat zij die Iiyama 903DT nog kunnen leveren

en dan vraag ik of het mogelijk is als er iets mis is via HUN rechtstreeks een nieuwe te krijgen ipv alle ellende met teleplan aangaan??

of is dit bij voorbaat al een kansloze gedachte... :?

PIII 800@804 Mhz

• Bor

Bor

mr_a schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:50:
[...]

Dat vind ik ook. Ik heb destijds voor de 22 inch gegaan van IIyama, iets meer als tweeduizend gulden, maar toen was de kwaliteit van IIyama toch wel duidelijk beter aangeschreven dan de koreaanse merken (Samsung, LG), die daarom afvielen. Voor een gegarandeerd goede monitor moest je destijds een keuze maken tussen Iiyama en Eizo.
Iiyama heeft nooit het zelfde kwaliteitsniveau bereikt wat Eizo al tijden heeft imho.Iiyama is (vooral hier in Nederland) gewoon een erg gehyped merk terwijl de samsungs etc net zo goed dan niet beter zijn tegenwoordig. Ik zou 10 x liever een samsung kopen op dit moment dan een llyama eigenlijk. Ik heb namelijk bijna alleen maar slechte ervaringen. Waardeloze support en garantieregeli ngen, bibberend beeld, afwijkende dot inch in het centrum van het beeld ten opzichte van de rand van het scherm, piepende voedingen en ga zo maar door.

• Yokozuna
De nieuwere Samsung 797 17" lijkt me trouwens ook erg goed. Het is een nieuwer model dat maar 38.5cm diep is, maar geen Diamond/Flattron beeldbuis gebruikt, wel het duurste 17" model van hen. Hij schijnt ook meerdere glaslagen te gebruiken om reflectie te verminderen. Er valt buiten hun site alleen nergens engelstalige info over dit scherm te vinden, hij is wel erg goed geprijst.

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/monitor/crtmonitors/images/797DF_m.jpg

pricewatch: Samsung Syncmaster 797DF 17"
http://www.samsung.com/nl...monitors/office/797df.asp

• Bor

Bor

Zie er erg netjes uit wat betreft design, maar geen apperture grill dus?

• Yokozuna
Volgens mij niet, hij weegt enorm weinig trouwens, minder dan 15KG.

Wel 1600x1200x75, maarja, ik vraag me meer af hoeveel de monitor last heeft van moire. Zo vreemd ook dat de ene op 1024x768 veel moire vertoont en op 800x600 en 1280x960 weer minder.

Heb trouwens de 2e hands IIyama VM Pro 410 binnen. De enige resolutie die een beetje scherp is is 1280x960x75Hz. Volgens mij is dit ding al 6 jaar of ouder, want hij geeft nieteens een scherp beeld op 800x600 of 1024x768. Aan de DAC van m'n videokaart ligt het niet, want m'n oude CTX 17" CRT gaf gewoon een scherp beeld. Maar goed dat ik niet meer dan 70 euro voor deze 410 heb betaald.

[ Voor 107% gewijzigd door Yokozuna op 10-02-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
Yokozuna schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:34:
Volgens mij niet, hij weegt enorm weinig trouwens, minder dan 15KG.

Wel 1600x1200x75, maarja, ik vraag me meer af hoeveel de monitor last heeft van moire. Zo vreemd ook dat de ene op 1024x768 veel moire vertoont en op 800x600 en 1280x960 weer minder.

Heb trouwens de 2e hands IIyama VM Pro 410 binnen. De enige resolutie die een beetje scherp is is 1280x960x75Hz. Volgens mij is dit ding al 6 jaar of ouder, want hij geeft nieteens een scherp beeld op 800x600 of 1024x768. Aan de DAC van m'n videokaart ligt het niet, want m'n oude CTX 17" CRT gaf gewoon een scherp beeld. Maar goed dat ik niet meer dan 70 euro voor deze 410 heb betaald.
tja das het risico van 2e hands kopen, op Ebay zijn er nog veel van die oude (superieure) Iiyama modellen te vinden maar je weet nooit hoeveel branduren die al gemaakt hebben etc zodat ik dat toch niet aandurf...

als ik gewoon wist ik krijg een 100% perfecte monitor, ging ik wel degelijk voor de Iiyama 903DT, maar de kans dat ik problemen krijg is groter dan dat alles goed is...

ik ben nog ff verder aan het kijken dus....ik zag dat Sony totaal niks meer van CRT's heeft?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperGTS schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 00:05:
[...]

tja das het risico van 2e hands kopen, op Ebay zijn er nog veel van die oude (superieure) Iiyama modellen te vinden maar je weet nooit hoeveel branduren die al gemaakt hebben etc zodat ik dat toch niet aandurf...

als ik gewoon wist ik krijg een 100% perfecte monitor, ging ik wel degelijk voor de Iiyama 903DT, maar de kans dat ik problemen krijg is groter dan dat alles goed is...

ik ben nog ff verder aan het kijken dus....ik zag dat Sony totaal niks meer van CRT's heeft?
Klopt, Sony heeft inderdaad niks meer aan CRT's, erg jammer, want ik heb hier 4 HMD A420's 19" staan, ze hebben echter allemaal wel een calibratie beurt nodig, maar het blijft naar mijn mening de beste 19" CRT die Sony ooit heeft gemaakt.
Ik heb nog nooit een waardige opvolger gezien hiervoor, ik wil ze best vervangen maar dan moet er wel monitoren staan die er even goed uitzien qua beeld en design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Inderdaad, een 2e hands CRT kopen was eigenlijk zoieso nogal een stomme zet van mij, goedkoop is duurkoop, bovendien zijn nieuwe CRT's toch niet meer duur. Gelukkig heeft het me niet meer dan 70 euro gekost en voor die prijs geeft hij nog een redelijk beeld op 1280x960x85Hz :) Goed genoeg voor een tijdelijke oplossing tot er thin CRT's/carbon schermen/OLED panelen uitkomen.

De ontwikkelingen gaan opeens enorm rap.

[ Voor 16% gewijzigd door Yokozuna op 11-02-2005 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
Yokozuna schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:32:
De nieuwere Samsung 797 17" lijkt me trouwens ook erg goed. Het is een nieuwer model dat maar 38.5cm diep is, maar geen Diamond/Flattron beeldbuis gebruikt, wel het duurste 17" model van hen. Hij schijnt ook meerdere glaslagen te gebruiken om reflectie te verminderen. Er valt buiten hun site alleen nergens engelstalige info over dit scherm te vinden, hij is wel erg goed geprijst.

[afbeelding]

pricewatch: Samsung Syncmaster 797DF 17"
http://www.samsung.com/nl...monitors/office/797df.asp
schopje;

deze heb ik toendertijd helemaal over het hoofd gezien....ik heb wat zitten zoeken over zijn 19 inch broertje vanwege een financiele tegenvaller...deze is nl goedkoper dan eerder genoemde modellen en ook nog mooier design!

die heeft dus een dynaflat buis, die ik eindelijk eens in het echt heb kunnen aanschouwen...

geen steunlijntjes en toch ERG goed beeld moet ik zeggen! de buis ligt dan wel wat dieper in de kast, maar kan niet zeggen dat me dat stoorde...
alleen is van de 19 inch versie moeilijk de zwart/zilver versie te vinden, wel de witte...

Samsung SyncMaster 997DF

Afbeeldingslocatie: http://www.circuitcity.com/IMAGE/product/hires/sam/PC.SAM.997DF.LT.KIC.JPG

of

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.fr/_upload_5/PRODUCT/0/000/038/570/SM997DF_lg.jpg

(moet zeggen; de witte lijkt me ook niet lelijk)

ik heb m al gezien voor nog geen 230 euro....

voor 280 heb ik die 959nf (natural flat dus!) gezien, is dit die meerprijs (+steunlijntjes) waard???
iemand die de 997df toevallig heeft (of de 797) ?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
hier nog 2 'echte' foto's gevonden, zegt toch wat meer dan die gemaakte 'nep' plaatjes

http://www.transamws6.com/pics/pc/samsung_997df.jpg

http://www.samsung.com.cn...lease/images/04082001.jpg

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Ik zou doorsparen voor de HM903DT als je games speelt en een goede videokaart hebt.
Ik heb 'm nu 2 jaar, en hij werkt lekker. Zeer helder beeld en fatsoenlijke refreshrates op hoge resoluties. Daarnaast gaat ie niet piepen zoals een TV / Goedkopere beeldbuizen als ie ouder wordt.
Ik zou 'm alleen opgeven voor een 21" Iiyama. :Y)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een sterk pluspunt van de Samsung monitoren is dat zij over BNC aansluitingen beschikken. Dat is met hogere resoluties een niet onbelangrijk pluspunt. Over de IIyama VM455Pro kan ik kort zijn. Een redelijk goede en voor games zonder meer geschikte beeldbuis met middelmatige electronica en een zeer hoog stroomverbruik (tot 150 Watt).

De duurdere VM454Pro is zijn meerprijs zonder meer waard: betere beeldbuis, betere electronica, maar ook duidelijk duurder. Voor hetzelfde geld kun je een TFT kopen, maar eerlijk gezegd is het gamen of een filmpje kijken op zo'n CRT toch wel stukken fijner. Thuis heb ik een IIyama CRT en op mijn werk een Dell TFT, ik zou het niet erg vinden als ik op mijn werk ook die IIyama had (graag zelfs en nee, ik game niet op mijn werk) en ik moet er niet aan denken dat mijn CRT thuis door die TFT vervangen zou worden.

De Samsung 959NF is zonder meer een monitor met een bijzonder goede prijs/prestatie verhouding. Dezelfde beeldbuis als de VM454Pro, eveneens goede electronica en een BNC aansluiting. En dat voor een monitor welke je voor minder dan 250 Euro kunt kopen. Toch geld voor deze Samsung (net als bij de VM454Pro) dat hij zijn 19" / 0.24 mm stripe pitch beeldbuis fysiek minder dan 1600 * 1200 beeldpunten heeft en dus deze resolutie niet optimaal kan weergeven.

Ben je bereid om iets qua kleur en contrast in te leveren voor een betere scherpte, dan is de Samsung 997DF een optie: voor 200 Euro krijg je een dot pitch van 0.20 mm en BNC conectoren. Dit zou hem zeer geschikt voor een resolutie van 1600 * 1200 moeten maken, maar uitgerekend deze monitor heeft een bescheiden verticale frequentie van maximaal 96 KHz.

Ga je voor goedkoop dan is de Samtron 98PDF een optie. Dit is het budget broertje van de Samsung 997DF, hij mist de BNC conectoren en de on-site garantie, maar kost ook maar 140 euro en dat voor een 19" monitor met 0.20 mm dot pitch.

De Philips 109P40 is een verhaal apart. Heb je een goed exemplaar, dan schijnt het een sublieme monitor te zijn. Helaas blijken bovengemiddeld veel exemplaren de onnodige mankementen te vertonen.

19" CRT review: http://www.tomshardware.de/display/20021206/crt19-09.html

NB: de monitor welke qua meetresultaten (objectief) het beste scoorde, de CTX PR 960F, bleek volgens de reviewers (subjectief) toch het slechtste qua beeldkwaliteit. Opmerkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Ik had pas een Iiyama Vision Master 1451 LS902UT 19" gehaald en heb 'm gelijk weer terug gebracht. Het beeld was niet scherp, het leek alsof er een soort blur effect aan stond. Toen ik 'm terug bracht (Powerline) zeiden ze dat het bij andere monitoren (ook duurdere) ook zo zou zijn. Nou daar geloof ik dus niks van, ik heb hier een 19" inch van 4 of 5 jaar oud, LG ofzo, en die geeft wel gewoon scherp beeld.

Ik heb nu dus een tegoedbon en ben op zoek naar een merk/type die wel altijd goede monitoren leverd (volgens mij was die Iiyama gewoon kapot alhoewel ze dat ontkennen), want ik wil namelijk niet steeds heen en weer gaan met zo'n grote doos telkens als het beeld niet goed blijkt te zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door HENNESSY op 22-02-2005 02:06 ]

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
casemodderpoel schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:08:
Ik zou doorsparen voor de HM903DT als je games speelt en een goede videokaart hebt.
Ik heb 'm nu 2 jaar, en hij werkt lekker. Zeer helder beeld en fatsoenlijke refreshrates op hoge resoluties. Daarnaast gaat ie niet piepen zoals een TV / Goedkopere beeldbuizen als ie ouder wordt.
Ik zou 'm alleen opgeven voor een 21" Iiyama. :Y)
ik ben gisteren eens achter de 19" van mn broer gaan zitten........voor games is het geweldig dat geef ik toe

maar met internetten werd ik toch een beetje overweldigd....wist niet waar ik kijken moest :{
hoop dat dit een kwestie van wennen is want nu twijfel ik weer aan 19" :D |:(

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
nog een vraagje:

ik zie dat dynaflat monitoren over het algemeen een dotpitch van 0,20 hebben

bij naturalflat/diamondtron komt dat niet snel beneden de 0,24 toch zijn deze schermen duurder

is het echt een groot merkbaar verschil qua scherpte?? ik vind scherpte wel belangrijk namelijk

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
verkopen ze niet meer van die Sony/Dell trinitrons meer? Ze een heb ik ook al 2 jaar en ik vind hem nogsteeds mooier beeld geven dan de meeste monitors die ik zie (heb n DELL P991)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 01:47:
Een sterk pluspunt van de Samsung monitoren is dat zij over BNC aansluitingen beschikken. Dat is met hogere resoluties een niet onbelangrijk pluspunt. Over de IIyama VM455Pro kan ik kort zijn. Een redelijk goede en voor games zonder meer geschikte beeldbuis met middelmatige electronica en een zeer hoog stroomverbruik (tot 150 Watt).

De duurdere VM454Pro is zijn meerprijs zonder meer waard: betere beeldbuis, betere electronica, maar ook duidelijk duurder. Voor hetzelfde geld kun je een TFT kopen, maar eerlijk gezegd is het gamen of een filmpje kijken op zo'n CRT toch wel stukken fijner. Thuis heb ik een IIyama CRT en op mijn werk een Dell TFT, ik zou het niet erg vinden als ik op mijn werk ook die IIyama had (graag zelfs en nee, ik game niet op mijn werk) en ik moet er niet aan denken dat mijn CRT thuis door die TFT vervangen zou worden.

De Samsung 959NF is zonder meer een monitor met een bijzonder goede prijs/prestatie verhouding. Dezelfde beeldbuis als de VM454Pro, eveneens goede electronica en een BNC aansluiting. En dat voor een monitor welke je voor minder dan 250 Euro kunt kopen. Toch geld voor deze Samsung (net als bij de VM454Pro) dat hij zijn 19" / 0.24 mm stripe pitch beeldbuis fysiek minder dan 1600 * 1200 beeldpunten heeft en dus deze resolutie niet optimaal kan weergeven.

zoals je het nu zegt, zie ik geen reden waarom ik 100 euro meer zou betalen voor de Iiyama ipv de Samsung......beiden zelfde beeldbuis, en beiden logge kast eromheen (IMO) enige verschil wat ik zo kan vinden is de verticale frequentie: samsung heeft 110khz, iiyama 130khz

Ben je bereid om iets qua kleur en contrast in te leveren voor een betere scherpte, dan is de Samsung 997DF een optie: voor 200 Euro krijg je een dot pitch van 0.20 mm en BNC conectoren. Dit zou hem zeer geschikt voor een resolutie van 1600 * 1200 moeten maken, maar uitgerekend deze monitor heeft een bescheiden verticale frequentie van maximaal 96 KHz.

hoe belangrijk is deze verticale frequentie? de samsung 959nf heeft 110 khz is dat wat de vernieuwingsfrequentie bepaald bij verschillende resoluties? zoja, dat is dik in orde bij die samsung

De Philips 109P40 is een verhaal apart. Heb je een goed exemplaar, dan schijnt het een sublieme monitor te zijn. Helaas blijken bovengemiddeld veel exemplaren de onnodige mankementen te vertonen.

dit kun je ook over de eerder genoemde Iiyama zeggen, hoor ik ook alleen maar slechte dingen over tenzij je net een goed exemplaar hebt
bedankt voor je erg uitgebreide reactie verder :)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al bijna 3 jaar zo een 903dt, toen dr tijd 399 voor betaald. Die dingen zakken echt niet in prijs. snap niet hoe dat kan.

Maar hij bevalt me nog prima, goed scherp. Vergeleken met andere monitoren die dezelfde 2 lijnen in beeld hebben, welke overigens totaal niet storend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
oke

een nieuwe insteek (mn laatste; wordt nu echt tijd om te beslissen)

Samsung 997DF +/- 240 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.fr/_upload_5/PRODUCT/0/000/038/570/SM997DF_lg.jpg
(die debielen hebben hem in de EU dus alleen in WIT uitgebracht, in de VS ook in zwart/zilver :{ )

Specificaties
type beeldscherm DynaFlat
beelddiagonaal 19"
dotpitch 0.20 mm
max. beeld oppervlakte 345 x 244 mm
beeld ontspiegeling Multi Layer Coating

Electrische data
horizontale frequentie 30-96 kHz
verticale frequentie 50-160 Hz
pixel frequentie 250 MHz
max. energieverbruik 100 W
standby mode <2 W

Signaal
input connector VGA (15 D-sub) BNC-5
plug & play DDC 2B, DDC 2Bi, GTF

max. resoluties 1920 x 1440 @ 64 Hz
1800 x 1440 @ 64 Hz
1856 x 1392 @ 66 Hz
1792 x 1344 @ 68 Hz
1600 x 1200 @ 76 Hz
1280 x 1024 @ 89 Hz
1152 x 864 @ 104 Hz
1024 x 768 @ 116 Hz
800 x 600 @ 146 Hz
640 x 480 @ 160 Hz
aanbevolen resolutie 1280 x 1024 @ 85 Hz

Features
functies MagicTune, Natural Color, sRGB

Fysieke data
afmetingen ( bxhxd ) 445x458x416
gewicht 18,2 kg
certificaat TCO '03
kleur wit
accessoires VGA kabel

Samsung 959NF +/- 280 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.compusite.nl/catalog/images/19inch%20SAMSUNG%20959NF%20FLAT.jpg

Specificaties
Type beeldbuis Natural Flat
Beelddiagonaal 19"
Dotpitch horizontaal 0,24mm

Resoluties
Maximale resolutie 1920 x 1440 @ 73 Hz
( VESA GTF timing ) 1800 x 1440 @ 73 Hz
1856 x 1392 @ 75 Hz
1792 x 1344 @ 78 Hz
1600 x 1200 @ 87 Hz
1280 x 1024 @ 101 Hz
1152 x 864 @ 118 Hz
1024 x 768 @ 132 Hz
800 x 600 @ 160 Hz
640 x 480 @ 160 Hz
Aanbevolen resolutie 1600 x 1200 @ 85 Hz

Electrische data
Horizontale frequentie 30 - 110 kHz / 50 - 160 Hz
Pixel frequentie 290 MHz
Nominale stroomverbruik 110 w (< 3 w)

Signaal
Signaal synchronisatie Separate H / V
Composite H / V
Signaal input connector 15 pin D-Sub

Certificaten
EMI TCO 99
Veiligheid TÜV, UL, CSA

Power management EPA, Energy 2000
VESA DPMS

Fysieke data
Afmetingen ( bxhxd ) 468 x 493 x 458
Gewicht ( kg ) 25,3

deze 2 monitoren tegenover elkaar, roept dan echt iedereen meteen volmonding pak de 959NF voor die +/- 40 euro meer???

en nogmaals mn vraagje; de 0,20 dotpitch vd DF t.o.v. de 0,24 van de NF, is dat echt een schokkend verschil? scherpte vind ik belangrijk namelijk...

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Ik zit in het zelfde schuitje als jij ik kan ook moeilijk kiezen. De gebruiker reviews van beide modellen zijn vrijwel alleen positief. Alleen over de Samsung 997D wordt hier en daar over lichte vervorming gesproken.

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08 08:58
kheb hier een samsung 997DF. Ben er best tevreden over. Hij is scherper dan mijn oude 17" iiyama en heeft ook geen steundraden die mn oude iiyama wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:12:
Ik zit in het zelfde schuitje als jij ik kan ook moeilijk kiezen. De gebruiker reviews van beide modellen zijn vrijwel alleen positief. Alleen over de Samsung 997D wordt hier en daar over lichte vervorming gesproken.
ja, ik denk dat je niet echt van beter kunt spreken tussen die 2 modellen...

het is OF perfect platte beeldbuis met 2 steunlijnen, OF bollere buis zonder steunlijnen en iets minder contrast en kleuren (heb ik van horen zeggen)
Pred87 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:59:
kheb hier een samsung 997DF. Ben er best tevreden over. Hij is scherper dan mijn oude 17" iiyama en heeft ook geen steundraden die mn oude iiyama wel had.
en het contrast en de kleuren?? was dat niet beter bij de Iiyama??
en heb je niet een beetje het gevoel dat het beeld in het midden erg 'naar voren' komt?? heb ik nl. wel bij de Hyundai van mn broer.....(ook dynaflat)

[ Voor 31% gewijzigd door Noedelsupke op 27-02-2005 04:44 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou absolut voor de IIyama gaan. Ik heb hier een 19" Vision Master Pro 454 voor mijn neus, in een woord geweldig. Strakke buis, heel goed te calibreren. Mooie voet met usb en audio connectors.
Deze gaat alleen de deur uit voor een 22" Eizo of LaCie :P

En TFT versus CRT, tja vanaf 1900 EU heb je pas een goeie TFT (Eizo of LaCie), de rest is gewoon waardeloos (voor beeldbewerking dan he?).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
toch vind ik Iiyama gewoon te duur voor wat je krijgt...

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperGTS schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:39:
toch vind ik Iiyama gewoon te duur voor wat je krijgt...
Wat een onzin, er zijn maar 3 topmerken, IIyama, LaCie en Eizo. Elke fabrikant maakt "budgetmodelletjes", maar zoals je aangeeft in je TS is dat niet "je-van-het".
Dus gewoon doorsparen en niet zeuren over een 100 eu meer, pas als je er een tijd mee werkt, mag je pas klagen. Ik ga ook niet klagen dat Apple zo duur is, het is gewoon kwaliteit waar je voor betaalt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
Pred87 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:59:
nog maar eens: heb je niet het gevoel dat je achteruit bent gegaan op de Iiyama?? (kleuren/contrast??)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een samsung 997df werkt perfect,alleen als ik de monitor gecalibireerd heb(warm) en ik start hem koud op is het beeld ongeveer 15 min niet helemaal netjes (2mm uit fatsoen) maar dat trekt in 15 min ook weer bij,dit schijnt normaal te zijn.

waarom samsung

nou lees maar eens in de forum,s hier over de garantie afwikkeling van ilyama dan koop je echt geen ilyama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
ViperGTS schreef op zondag 27 februari 2005 @ 04:42:
[...]

ja, ik denk dat je niet echt van beter kunt spreken tussen die 2 modellen...

het is OF perfect platte beeldbuis met 2 steunlijnen, OF bollere buis zonder steunlijnen en iets minder contrast en kleuren (heb ik van horen zeggen)
Als je een LG Flatron monitor neemt heb je geen damper wires en toch dezelfde (of betere) beeldkwaliteit. Ik ben zéér te spreken over mijn LG 795FT plus die ik van iemand overgenomen heb. Het contrast, de volle kleuren en de scherpte zijn erg mooi. Als ik nog eens een CRT scherm zou kopen wordt het waarschijnlijk weer een LG. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb hier een Hansol 920P, en heb daarvoor een aantal monitoren gehad: Een Philips (19", goed beeldscherm, voor redelijke prijs, maar de kleuren vond ik niet optimaal), een Samsung (Een 19", ik weet alle types niet meer uit het hoofd, maar die vond ik nogal wazig, en wou ik dus ook niet, maar kon via garantie terug, maar ik wou geen Samsung meer), daarna een IIyama (heb ik nog staan, wel een 17", maar goed, die vind ik ook een beetje wazig beeld geven, en staat nu gewoon bij een pc die niet heel vaak gebruikt wordt). Nu heb ik een Hansol 920P, en dit is echt het allerbeste beeldscherm wat ik ooit heb gezien, ongelovelijk helder, prachtige kleuren, hoge refreshrate. Gewoon het allerbeste beeldscherm wat ik ooit gehad heb.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 07:26:
[...]
Als je een LG Flatron monitor neemt heb je geen damper wires en toch dezelfde (of betere) beeldkwaliteit. Ik ben zéér te spreken over mijn LG 795FT plus die ik van iemand overgenomen heb. Het contrast, de volle kleuren en de scherpte zijn erg mooi. Als ik nog eens een CRT scherm zou kopen wordt het waarschijnlijk weer een LG. :)
Ik heb hem ook en ben nog geen crt tegengekomen met zo'n mooi beeld.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 07:26:
[...]
voor zover ik weet is die techniek die LG gebruikt vergelijkbaar met DynaFlat van Samsung..

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
ViperGTS schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:14:
[...]

voor zover ik weet is die techniek die LG gebruikt vergelijkbaar met DynaFlat van Samsung..
Kijk eens op de site van LG zou ik zeggen. Het is zeker geen DynaFlat vissekom die afgestreken is met een laag glas om een platte voorkant te krijgen. }:O :P 100% vergelijkbaar met Trinitron/Diamondtron zo niet beter(!).

Edit: hier kun je zien dat Flatron _juist_ geen Dynaflat is: FLATRON VS other CRTs.

[ Voor 27% gewijzigd door Aham brahmasmi op 05-03-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat hier zon beetje en denk ook over een nieuwe monitor na maar wat is dat toch met die lijnen in beeld waar jullie het over hebben?
Heb hier een aoc van 100 euro staan maar heb geen last van lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens een BenQ bekijken, op 8 msec. je weet niet wat je ziet, echt zooo mooi.
gamen is superieur op zo'n ding en ik ben kritisch , want heb altijd een Iiyama VMP 510 gehad 21".
Films, internetten, 2D en 3D fantastisch.
Het is rustiger aan je ogen, wit is wit en zwart is zwart en geen enkele ghosting meer.

En 't ergste nog van m'n oude CRT: zomer's 40 graden buiten, 45 graden binnen door die weet ik veel, 2 gloeilampen van 100 Watt ofzow de hele tijd te stoken, het zweet drupt elke zomer weer van mn kop af :)
dat is dus nu over, mooi klein schermpje, lekker sjiek, veel ruimte , echt geweldig.

En ja, ik zie wel wat verschil met m'n oude CRT, maar dat is echt zo minimaal en je krijgt er zoveel voor terug, dat ik nooit meer een CRT zou willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 22:25:
Ik lees dat hier zon beetje en denk ook over een nieuwe monitor na maar wat is dat toch met die lijnen in beeld waar jullie het over hebben?
Heb hier een aoc van 100 euro staan maar heb geen last van lijnen.
In deze post staat het helder uitgelegd met mooie plaatjes erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
hmmm ik ben nu toch weer benieuwd geworden naar dat flattron systeem van LG...in theorie blijft aperture grill beter toch???

maar de LG F900P ziet er in het wit erg mooi uit moet ik zeggen......en is verkrijgbaar via internet, ligt ECHT op het randje van mijn budget (een dikke 300 euro)
Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00033186.jpg

is er in Nederland (waar dan ook) nog ergens een winkel die LG flattron CRT's heeft staan?? hoeft niet perse dit model te zijn, gaat gewoon om ff dat beeld te zien...

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
ViperGTS schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:57:
hmmm ik ben nu toch weer benieuwd geworden naar dat flattron systeem van LG...in theorie blijft aperture grill beter toch???
Hoezo? Het principe is hetzelfde vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
mijn speurtocht naar CRT monitoren van LG vandaag heeft weinig opgeleverd

ik heb dit model kunnen aanschouwen: LG T910BU 19" Flattron

nu viel me meteen op dat dat beeld dus ook helemaal niet plat was, maar net zoals dynaflat, gewoon een platte glasplaat voor een bolle buis....

dit is natuurlijk een goedkoper model, maar heette desondanks ook flattron.. :?

kan iemand me even duidelijk maken dat de LG F900P een andere buis heeft dan het model wat ik heb gezien en dus WEL 100% plat is???

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Nou, mijn Iiyama VMPro 450 A901HT 19" Diamondtron lijkt nu wel z'n einde te hebben behaald. Nadat ik af en toe flitsen door het beeld krijg (net bliksem) is de linkerkant heel erg smal geworden en is het beeld daar heel erg flets. Ik heb de monitor nu zelf zo'n 4 jaar en had hem 2e hands gekocht, volgens mij is dat ding ruim 7 jaar oud. Toch netjes.

Ik zat nu met een klein dilemma. Toch overstappen op TFT (gezien het veel ruimte bespaart en met LAN-party's ideaal is met vervoeren) of wederom een CRT vanwege de hogere resolutie (1600*1200) die ik gewend ben.

Mijn keuze is toch weer de laatste geworden, maar ik ga geen nieuwe kopen. Ik zoek weer eenzelfde monitor als ik nu heb, hij moet in ieder geval 1600*1200 @ 85Hz draaien. Ik heb al rondgezocht en ik kan voor € 100,- al klaar zijn. Lijkt me prima om de komende paar jaar weer door te komen. Daarna zullen misschien de 1600*1200 TFT's hun toetrede hebben gedaan zodat die en goed om te gamen zijn en voor een betaalbare prijs te verkrijgen zijn.

Dus voor mij voorlopig nog steeds een Iiyama 19" met Diamondtron.

Nog wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.angenois/CRT01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.angenois/CRT02.jpg

Het beeld wil niet veel verder meer en als ik het verschuif naar links, is er een felle lijn zichtbaar en worden de letters uiterst smal. ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Smarron op 12-03-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 12:48
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 07:16:
Ik heb ook een samsung 997df werkt perfect,alleen als ik de monitor gecalibireerd heb(warm) en ik start hem koud op is het beeld ongeveer 15 min niet helemaal netjes (2mm uit fatsoen) maar dat trekt in 15 min ook weer bij,dit schijnt normaal te zijn.

waarom samsung

nou lees maar eens in de forum,s hier over de garantie afwikkeling van ilyama dan koop je echt geen ilyama
das toevallig, dat heb ik ook met mijn Iiyama MF8617E uit 1912* :+ (deze werkt dus gewoon al bijn 10 jaar zonder problemen!!)

(*lees 1996)

[ Voor 8% gewijzigd door Stijnd op 12-03-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb hier een Samsung 757dfx, een ouder model Dynaflat scherm van Samsung, 17" model met resoluties en refreshrates waar de goedkopere 19" modellen van staan te kijken.
Wat betreft dynaflat techniek en geen lijntjes: de plaat waar je tegenaan kijkt is plat, daarachter zit een licht gebolde buis. Zoals eerder opgemerkt: het beeld ligt wat dieper in de behuizing, je kijkt nml niet tegen het beeld, maar tegen een dikke glasplaat (zwarte randen zijn ook niet weg te krijgen)

Het beeld staat als een huis, is goed scherp op 1280x960 (op 1280x1024 lijkt alles platgedrukt, al helemaal met een 5:4 Samsung 172T ernaast) en niet vermoeiend voor de ogen (ik heb weinig CRT schermen waar ik tegen kan, iets onscherp en ik heb na een uur koppijn)

Vorige week heb ik nog een Samsung 793S afgeleverd, de bolle versie van de nieuwe serie met de knopjes aan de zijkant. Damn wat een leuke schermpjes zijn dat, tis dat de 757dfx nog zo goed bevalt, maar anders was er dus een 793 in platte versie gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
(jarig!)
Ik had graag iemand gezien hier die de LG F900P in bezit heeft

en hier een zegje over wil doen... :?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Films, internetten, 2D en 3D fantastisch.
Het is rustiger aan je ogen, wit is wit en zwart is zwart en geen enkele ghosting meer.
Wat een onzin, er bestaat geen enkele TFT die op alle punten beter scoort dan een CRT. Een CRT kun je overal voor gebruiken, professioneel grafisch werk maar ook hardcore gaming, bij de TFT zul je altijd een afweging tussen die 2 (of andere belangen) moeten maken.
Lijkt me prima om de komende paar jaar weer door te komen
Dan wacht je precies lang genoeg om als je over wilt stappen een OLED paneel te kopen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Yokozuna op 16-03-2005 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
Ik weet niet of het al gemeld is maar waarom koop je niet zoiets:
http://www.marktplaats.nl...m?ret=%2Fmarkt%2Fhardware%

bespaard je een hoop geld, plus een stuk groter dan 19"

Ik heb zelf een Dell D1626 en vergeleken met nieuwe monitoren is de beeldkwalitiet subliem.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Pagina: 1 2 Laatste