Hee mede MDA eigenaars!
Ik heb m'n MDA compact nu sinds december (bij blueshop24 in DE gekocht en geupgrade naar EN), en heb nu na 'm een tijdje gebruikt te hebben nog een aantal vragen/problemen waarvan ik hoop dat iemand er een antwoord op heeft. De topics over de MDA Compact gaan me echt te snel... ik kan het niet meer helemaal bijhouden dus als excuses als ik een vraag stel die al in deel 3 pagina 32 beantwoord is... ik ben de draad een beetje kwijt.
Ik heb m'n vragen allemaal een beetje opgespaard voor één thread... dus vergeef me de enorme lap tekst.
Specs
- ROM version: 1.03.00 WWE
- ROM date: 11/01/04
- Radio Version: 1.01.00
- Protocol Version: 1337.38
- ExtROM version: leeg
- Kingston 1Gig SD opslag (geen WiFi dus...)
- Unlocked versie op een Telfort netwerk. (nog) geen GPRS abbo.
- Contacts niet herkend.
Aangezien ik thuis m'n agenda én contacts sync (ik heb geen behoefte aan alle 1500 contact personen van m'n werk in m'n outlook thuis of m'n MDA.) en op m'n
werk alleen m'n agenda, krijg ik bij iedere sync thuis tig foutmeldingen van mensen waarmee ik afspraken heb die thuis niet in m'n contacts staan en dus thuis niet herkend worden. Is dit gewoon te negeren via een setting o.i.d.?
- standaard installatie map
- Een van de meest frustrerende problemen vind ik wel de beperking dat je bij de installatie van een programma alleen kunt kiezen op welk medium je installeert (device, storage card etc). Met als gevolg dat alles wat ik installeer in de root van m'n SD kaart wordt gegooid (Kingston 1Gig). Aangezien ik hier alles heb staan (mp3's, films én programma's) is het een grote bende. Nou werken veel programma's en games wel standalone, dus kan ik ze achteraf in een aparte map plaatsen (alle games in 'games'), maar dan worden vaak settings niet meer onthouden (in de reg. tijdens installatie wordt schijnbaar naar de eerste locatie verwezen o.i.d.), en programma's zoals pocket music zijn helemaal niet te verplaatsen aangezien dan het today item niet meer werkt. Is er geen mogelijkheid dat je net als bij een installatie in windows gewoon kunt bladeren en/of een nieuwe map aan kan laten maken?
- UI vertaling naar NL
Is het iemand ondertussen al gelukt om de hele interface van EN naar NL vertaald te krijgen (office applicaties, contacts, start menu's etc.)? En is er al bekend of er een hele NL versie van Windows Mobile 2003 SE uit gaat komen?
- Backup SD naar PC
Ik gebruik nu Pocket Backup Plus als backup van m'n data naar m'n PC. Ik kan hiermee echter alleen een backup maken van de data op de device zelf. Aangezien ik nogal problemen heb met het overzetten van data naar m'n SD card via m'n card reader (zie onder) zou ik ook van bepaalde mappen op m'n SD card een backup willen maken. Enig idee of hier alternatieven voor zijn? Voor de rest is pocket backup plus echt een aanrader!
- File transfer via card reader
Bestanden overzetten naar m'n SD card via m'n interne card reader is echt een drama. De ene keer werkt het wel, de andere keer is alle data op m'n SD card na het overzetten verrot. Er staan dus programma's op m'n SD card, vervolgens zet ik een zooitje mp3 via m'n card reader over, ziet alles er op m'n PC nog prima uit, maar zodra ik 'm terugstop in m'n MDA is alles gaar. Ik krijg een hele lijst met mapjes met titels in allerlei vreemde tekens... bizar. Nou zag ik ergens (kan 'm niet meer terugvinden) al iemand die zei een externe card reader te gebruiken, omdat file transfers alleen werkten als de card reader geïnstalleerd (via USB) werd nadat windows gestart was...maar dat zou wel een rare zijn. Hebben meer mensen hier last van en zo ja is hier wat aan te doen (is er een specifieke file tranfer app o.i.d. zodat de bestanden in de juiste format op de SD card worden weggeschreven? Nu doe ik alles gewoon via explorer)
- Internet via usb?
Is dit mogelijk? Bij gebrek an WiFi zou ik namelijk graag als ik thuis of op m'n werk zit wel gewoon bijvoorbeeld RSS feeds etc. binnen willen halen en bijv.
- NL entry (keyboard of caligrapher)
Ik gebruik nu Calligrapher 7.2, maar ben hier niet echt enthousiast over (onhandige keyboard over de tekst heen en slechte woord herkenning). Hebben jullie nog suggesties? Ik zag ook al de NL t9 voorbij komen die probeer ik er ook nog op te krijgen vandaag, dan kan gewoon de standaard entry gebruikt worden of is een ander beter?
- Camera
Heeft iemand al nieuws over verbetering van de camera kwaliteit, want die vind ik voor een 1.3mp ronduit beroerd. Volgens een voorbeeld in deel 2 ergens geloof ik kan dit via een bios update?)
- File names
In de standaard file explorer worden alleen korte file names weergegeven (filenam... i.p.v. filename_22354.doc). Is deze afkorting uit te zetten of zijn er alternatieve file explorers beschikbaar?
- BG images
Als ik een eigen jpg van m'n PC als wallpaper op m'n MDA zet wordt er om de e.o.a. reden een soort witte half transparante laag over weergegeven. Het plaatje (foto) is daardoor dus niet meer mooi full color. Enig idee waar dit vandaan komt?
- Cradle
Ik kan nog nergens wat vinden over een evt. cradle voor de MDA Compact. Gaat die er komen dat jullie weten?
- Nieuws Feeds/kranten
Ik zou graag voor ik 's ochtends naar m'n werk ga kranten headlines (zoals kranten.com) op m'n MDA binnen willen halen zodat ik tijdens m'n 1uur durende treinreis het nieuws ff door kan nemen (wie leest er nou de metro of spits tegewoordig hé). Wat is hier het beste alternatief voor? RSS, een HTML mailing?
- headset
De bijgeleverde headset sucks ass. Ik weet niet hoe groot de oren van die gasten bij qtec zijn, maar ik heb vorige week op wintersport op de piste ieder GVD 20 sec. die doppen terug in m'n oren moeten proppen omdat ze zo godse groot zijn...minder prettig als je volgas zo'n helling afdendert... Wat is volgens jullie een betere headset? Die ene met die doppen die je oren in gaan (sony?) leken me wel prima. De soldeer post had ik al gevonden. Toppie!
- OV planner
Als forens zijnde (iedere dag 2 uur OV... naar m'n werk

) ben ik nog op zoek naar een goeie OV planner. Nou had ik
deze van 9292 gevonden, maar die kan alleen trein tijden bekijken. Op zich een prima app en geen geld (30,- per jaar incl. updates zoals problemen en werkzaamheden en gewijzigde dienstregelingen), maar ik zou graag ook evt. andere OV mogelijkheden zien (met name R'dam en A'dam tram/metro/bus). Weet iemand of die er zijn?
Bedankt alvast voor alle hulp met een of meerdere van deze vragen, en hopelijk hebben meer mensen er wat aan.
[
Voor 17% gewijzigd door
The Fittest op 27-02-2005 22:24
. Reden: was nog 2 vragen vergeten. ]