De HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact) [Deel 4]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.037 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
justifire schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:52:
[...]

Nee dat is een discutabel punt.
In principe zijn er 12 satelieten per halfrond.
Maar er schijnen ook nog reserve satelieten te hangen?
En mochten ze nog een paar satelieten de ruimte inschieten, dan kan je die wel mooi ontvangen :)
Ik ontvang overigens gemiddeld 7 satelieten ipv 16 :D
Moet wel zeggen dat deze receiver wel makkelijker satelieten ontvangt ook binnenshuis itt rikaline / leadtek.
Ik heb gister m'n Adapt GPS ontvanger binnen gekregen. 9 satelieten in TomTom. Ook als ik em binnen bij het raam leg doet ie het prima! (niet dat dat nut heeft :P). Hij lekker klein, nog niet echt geprobeerd em te "verbergen" in de auto, hij lag gewoon in het hoekje van m'n ruit.
Besteld bij de shop, goeie service!! Samen met de autolader. Ben zeer content!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 17:37
ruud2all schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 13:16:
Ik begin aardig te twijfelen aan GPS

Heb een rikaline 6030 en ben gisteren van Saas Fee (Zwitserland) naar huis gereden en heb circa 150 km een fix gehad. Het weer was slecht (mist, regen) maar continue geen fix???
Batterij was vol, continue 1/2 satelieten grijs, af en toe 3/4 satelieten grijs.... maar niet rood (fix).

Heeft iemand ervarig hiermee?
Hoe slecht mag het weer zijn?
Hoe kan ik zorgen dat het apparaat sneller de satelieten van grijs naar rood pakt?
Is er een versterking van de ontvanger mogelijk (antenne?)
Ruud, een vrij bekend iets met gps ontvangers is dat hun "werking"beperkt wordt door warmewerende autoruiten, soms ook door vorruitverwarming. je zou daar eens naar kunnen kijken. Auto's die dat hebben hebben vaak bij de binnespiegel een "vakje"waar dat niet zit, en waar je dus probleemloos je gps muis kan ophangen.

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:44
ik heb wel een franse auto (vaak dus armtewerend glas) maar in mijn geval niet. Dus dit kan niet de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone GPRS instellingen voor Imate jam, heeft iemand vodafone live al aan de praat?
Ik krijg het niet voor mekaar, zelfs de gprs verbinding opzetten wil niet lukken. Wie helpt please!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem dan ook sinds gisteren:), erg blij ermee. Ik vroeg me alleen wel af, hoe een contactlist in te voeren van een andere telefoon ( in dit geval nokia 7650). Ik heb wel een .dat file met m'n contacts erin op m'n computer ( via nokia suite). Maar ik zou niet weten hoe ik die in m'n nieuwe telefoon krijg.

Vertel, vertel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:57

Hoicks

Techno!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 17:20:
Ik heb hem dan ook sinds gisteren:), erg blij ermee. Ik vroeg me alleen wel af, hoe een contactlist in te voeren van een andere telefoon ( in dit geval nokia 7650). Ik heb wel een .dat file met m'n contacts erin op m'n computer ( via nokia suite). Maar ik zou niet weten hoe ik die in m'n nieuwe telefoon krijg.

Vertel, vertel
Kun je je lijst niet exporteren naar een universeel formaat die je dan weer kan inlezen in MS Outlook?

Ik heb btw de CAR USB charger gekocht en die moest ik idd solderen wat echt een rotklus is. Als je niet goed bent met solderen, of je hebt een dikke soldeerpunt gaat het erg lastig worden.

Het is mij in ieder geval wel gelukt, doch met veel moeite.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37

justifire

Shut up and squat !!

Heeft het nou nog nut om een high speed SD kaart te kopen?
Als de MDA die snelheid niet ondersteund is het natuurlijk zonde geld.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoicks schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 17:23:
[...]

Kun je je lijst niet exporteren naar een universeel formaat die je dan weer kan inlezen in MS Outlook?
Ik zou niet weten hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Sorry van het geheel offtopic gaan maar ik kon geen mail adres van je vinden jimtegoesdj.
Je nickchange naar Rhubarp. Weet je dat zeker? Het juiste woord is namelijk Rhubarb :)
[rml][ nickchange] "jimtegoesdj"[/rml]

[ Voor 15% gewijzigd door Leutje op 12-02-2005 17:40 ]

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leutje schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 17:39:
Sorry van het geheel offtopic gaan maar ik kon geen mail adres van je vinden jimtegoesdj.
Je nickchange naar Rhubarp. Weet je dat zeker? Het juiste woord is namelijk Rhubarb :)
[rml][ nickchange] "jimtegoesdj"[/rml]
Het gaat om de klank:p, niet om rabarber :D Je kan me mailen op jimte@hotmail.com , andere zijn uit de lucht op dit moment:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

justifire schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 13:31:
Misscien wel intresant dat er een fix is om mp3 als ringtone in te stellen.
Download de cab file hier :
http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=16569
Kopieer vervolgens deze file naar de MDA (niet uitpakken, het is een cab en geen zip file)
Vervolgens via de file explorer die file opzoeken en uitvoeren op de mda.
FF resetten en nu kan je gewoon mp3's selecteren als ringtone, zowel vanuit het ringtone menu van de telefoon als direct bij het selecteren van de mp3.
Hey thnx mijn collega's vroegen zich al af of er een patch voor was!
btw. dit werkt dan ook op 9090 he!?

Requirements: O2 XdaIImini / dopod 818 / Qtek S100 / i-mate JAM (For English)

of niet..... :|

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 18:56:
[...]

Het gaat om de klank:p, niet om rabarber :D Je kan me mailen op jimte@hotmail.com , andere zijn uit de lucht op dit moment:(
Dacht dat het een spelvuat was ;)
Sorry voor de onderbreking. Opgelost slo... ohnee :P

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help, kan iemand mij helpen!!

ik heb zo juist mijn mda te proberen te upgraden, alleen hij gaf een error aan en nu blijf ik hangen bij serial/usb screen en doet hij verder nix. andere roms geprobeerd te upgraden alleen krijg steeds error dat hij niet geschikt is voor mijn mda, alhoewel hij dat wel is.

wie kan mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb net een adapt screenprotector besteld samen met de autolader voor de MDA compact. Hoe kun je het beste de protector aanbrengen. Ik wil niet weer allemaal luchtbellen. Ik las ergens een soort handleiding over. Ik heb me rot gezocht en kan deze nergens meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens of je verloopplugjes van normaal (3,2mm?) jack naar mini jack kan kopen? ik kan ze niet vinden

of ik moet met zoiets pielen :(-->http://www1.nl.conrad.com...L&p_init_ipc=X&~cookies=1

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:03:
Weet iemand trouwens of je verloopplugjes van normaal (3,2mm?) jack naar mini jack kan kopen? ik kan ze niet vinden
is dit mss wat je zoekt??

http://www.pdashop.nl/accessoire/15495/35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etter;), das precies wat ik zoek!, hulde
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:57

Hoicks

Techno!

Ik heb bij de lokale eletronica boer 3.5mm naar 2.5 mm verloop plugjes gekocht en die werken prima. Ik gebruik ze met name om via een goede koptelefoon mp3's te luisteren en de andere in de auto om er m'n zelfgefabriceerde carkit mee te laten werken.

Die dingen kosten 1.10 p.s. geloof ik.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoicks schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:08:
[...]

Ik heb bij de lokale eletronica boer 3.5mm naar 2.5 mm verloop plugjes gekocht
Die dingen kosten 1.10 p.s. geloof ik.
Hmm, ik zal eens rondfietsen dan, want die hierboven werd gegeven bleek 19,- euro te kosten, en dat is echt wel veel te duur eigenlijk; thx

-------
Is dit trouwens al langsgekomen hier? http://www.inkoopacties.net/ia/rtj8swz4 - Ik weet nog niet of er ook een vel is voor de MDA, maar anders lijkt het me een evengoed en goedkoper alternatief?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 23:35:
[...]

De Qtek heeft een bereik van 10 meter als ik 't goed heb gelezen. Maar ik zou gewoon een dongle kopen die tot 100 meter bereik heeft hoor (en qua prijs hoef je 't niet te laten, want deze 100 meter dongles kosten maar paar euro meer dan een 10 meter dongle. [Ikzelf heb een Trust BT 180 100 meter class I adapter]) Je weet nooit wat er allemaal op de markt gaat komen. Binnenkort zullen er heus wel apparaten komen die tot 100 meter BT ondersteunen dus dan kan je 'm daar ook alvast voor gebruiken. En een bereik van 100 meter (van zo'n dongle) wordt noooooit gehaald. Die 100 meter zou in theorie kunnen worden gehaald in open veld (dus zonder objecten (lees: muren / huizen) ertussen) Maar bij jouw thuis zitten er toch wel muren / plafonds tussen enzo dus 't bereik neemt heel snel af. Neem gewoon een 100 meter BT-dongle en succes verzekerd!!!

EDIT: Ferarriboy zegt 40 meter, dan zal hij 't wel goed hebben!
:D Ja over die 40 meter... Voor december 2004 stond overal dat hij Long range had, dwz 40 meter bluetooth bereik. Dit lees ik nu nergens meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAYDAY!! MAYDAY!!

Ik heb bij photo contacts per persoon een eigen mp3 song als ringtone toegepast. Maar wanneer iemand belt, krijg ik toch regelmatig de "default" ringtone te horen. Heeft iemand anders ook met deze problemen te maken? En weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopieer vervolgens deze file naar de MDA (niet uitpakken, het is een cab en geen zip file)
FF resetten en nu kan je gewoon mp3's selecteren als ringtone, zowel vanuit het ringtone menu van de telefoon als direct bij het selecteren van de mp3.
Hmm, thanks for the tip m8. Alleen vraag ik me het volgende af: die MDA heeft een heel stupide gewoonte om ringtones die je add naar het MAIN memory te kopieren!!! Waar slaat dat nou weer op! Ik had dus ff wat .wav tones aan de lijst toegevoegd, ging m'n MDA heel traag worden. Ik check: is me geheugen op de main memory zowat op! Weet jij of dit ding dat ook doet?

Speaking of main memory: ik heb een 1 gig SD en zet daar alles op (programma's, geluid, video etc. etc.), waarom snoept elk programma dan TOCH geheugen af van m'n main memory?

Ik heb ook een P800 en die heeft dat probleem gewoon niet...

Echt een enorm nadeel van dat M$ 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 10:57:
[...]

Hmm, thanks for the tip m8. Alleen vraag ik me het volgende af: die MDA heeft een heel stupide gewoonte om ringtones die je add naar het MAIN memory te kopieren!!! Waar slaat dat nou weer op! Ik had dus ff wat .wav tones aan de lijst toegevoegd, ging m'n MDA heel traag worden. Ik check: is me geheugen op de main memory zowat op! Weet jij of dit ding dat ook doet?

Speaking of main memory: ik heb een 1 gig SD en zet daar alles op (programma's, geluid, video etc. etc.), waarom snoept elk programma dan TOCH geheugen af van m'n main memory?

Ik heb ook een P800 en die heeft dat probleem gewoon niet...

Echt een enorm nadeel van dat M$ 2003
Voor zover ik weet maakt deze patch het alleen maar mogenlijk om mp3 aan rigtones te koppellen.
Zou een beetje onzinnig zijn om alle nummers te gaan kopieren.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olla MDA enthousiastelingen!

Even wat vragen en observaties over de MDA. Ik heb dus zo'n T-mobile MDA Compact, met een 1gig SD kaartje van Apacer. Ik heb zowat alles - behalve wat essentiele software - op de SD kaart staan.

Nu wat losse vragen en observaties:
  • Na een reset/opstart duurt het gebruik van het startmenu de eerste keer een paar seconden voordat ie reageert: hebben jullie dat ook?
  • Main Memory is 64mb (minus 6mb ofzo?): ik heb daarvan nu nog 10 over voor opslag/10 voor programma's dit terwijl zowat alles op de SD kaart staat: hoe kan dit?
  • Ik meen ergens gelezen te hebben dat die 64mb uit te breiden is naar 128? Weet iemand waar en hoe?
  • Een soft-reset vanuit SPB Pocket Plus werkt nooit helemaal goed: na de pincode voor het toestel blijft ie daarna in dat scherm hangen: ik moet dan ook in 99% van de gevallen alsnog het reset-knopje gebruiken
  • Voor de P800 (Sony/Ericsson) bestaat een util genaamd "Stacker" die programma's gecomprimeerd opslaat en on-the-fly uitpakt als je ze gebruikt: dit bespaard veel ruimte: bestaat zoiets ook voor de MDA/Win2003 Mobile ?
  • Welke navigatie programma's (dus niet hardware) werken nu allemaal met MDA? B.v. Engine 4?
  • Heeft iemand hier ervaring met DVD2Pocket PC? Ik had een trialversie maar die crashte steeds halverwege het omzetten van de DVD
  • Waarom zitten er geen 'schuimpjes' bij de koptelefoon: de dopjes glijden dus steeds uit m'n oor! (Verder klinken die dopjes beter dan ik verwacht had)
  • Gebruik van het SD kaartje in een PC reader (voor snellere overdracht) lijkt het kaartje te corrumperen! Iemand hier ook last van en is wat is de oplossing?
  • Iemand als een goede manier om de SD kaartjes te backuppen? Backup doet alleen het telefoongeheugen nl.
  • Ringtones die je via add ringtone aanvinkt, worden naar het main memory gekopieerd! Dat wil ik helemaal niet: iemand een oplossing?
Affijn: genoeg food for thought lijkt me ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:28:

ik heb zo juist mijn mda te proberen te upgraden, alleen hij gaf een error aan en nu blijf ik hangen bij serial/usb screen en doet hij verder nix. andere roms geprobeerd te upgraden alleen krijg steeds error dat hij niet geschikt is voor mijn mda, alhoewel hij dat wel is.

wie kan mij helpen??
Upgraden?? Hoe bedoel u? Rom Flashen naar iets nieuwers dan win mobile 2003 SE?
Is dat er al? Dacht het niet.En upgraden met willekeurig ander ppc gaat niet! Is altijd toestelgericht.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:28:

wie kan mij helpen??
Ok, even diep ademhalen...
  • Wat was de upgrade die je probeerde en van wat?
  • Helpt een harde reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik ken trouwens iemand die hem van 416 mhZ naar 520 mhz heeft overgeklokt loopt gelijk een stuk sneller !!!

[ Voor 16% gewijzigd door Underworld op 13-02-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:44:
Ik ken trouwens iemand die hem van 416 mhZ naar 520 mhz heeft overgeklokt loopt gelijk een stuk sneller !!!
Ow zo iemand ken ik niet :) Hoe heeft hij dat dan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week heb ik de Holux GR-230 BT GPS voor mn mda compact aangeschaft hebben meer mensen deze ontvanger en wat zijn de beoordelingen. Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:36:
[...]

Ow zo iemand ken ik niet :) Hoe heeft hij dat dan gedaan?
Hij had een programmatje gedownload waar in je je qtek kan testen in verschillende snelheden
Edit; hij had hem op een gegeven moment ook op 530 (dacht ik) maar toen crashde die, er komt ook wanneer je een bep. snelheid hebt getest een :) voor te staan en wanneer die crashed een :(

moet nog ff vragen hoe het heet maar dacht dat het wel van een bekende site was af te halen.

het enige is dat je batterij wat sneller leeg gaat, maar het mooie is ook weer dat als je een 2 GB kaartje er in hebt zitten dat hij die dan ook weer een stuk sneller laat!

[ Voor 17% gewijzigd door Underworld op 13-02-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=7258

Deze is het!!!!!

[ Voor 40% gewijzigd door Underworld op 13-02-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Das intresant :D
edit Mwah kom niet verder dan 468/117/59/59
Misschien eens openmaken en hem aan de Prometeia hangen :P

[ Voor 21% gewijzigd door justifire op 13-02-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:00:
[...]

Das intresant :D
edit Mwah kom niet verder dan 468/117/59/59
Misschien eens openmaken en hem aan de Prometeia hangen :P
Inderdaad ik kom ook niet verder dan precies dezelfde getallen. Maar ik merk ook geen verbetering in snelheid. Jij wel? Ik heb er 2 naast elkaar liggen en met gelijke snelheid zijn ze bijna even snel. Als ik de mijne sneller instel (dus 468) dan is hij of even snel of ietsjes langzamer als de normale... Wat doe ik verkeerd?

Wel vet proggie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik van de site download, dan krijg ik elke keer een EXE...

Als ik deze bijkijk met winrar zie ik wel de inhoud van de cab, maar hernoemen van ,exe naar .cab biedt geen oplossing. Hoe heb je dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit er ook over te denken om deze pda te kopen, maar het gene wat me nog tegenhoudt is dat er geen wlan op zit.

Het is de bedoeling dat ik hem ga gebruiken i.p.v. mijn huidige tel en ik zoek al een tijdje een kleine pda die deze kan vervangen. Nu weet ik dat er SDIO kaartjes voor te krijgen zijn, maar deze steken over het algemeen vrij ver uit en ik zou hem er dan constant in willen hebben en dan ben ik bang dat hij afbreekt.

Dus mijn vraag is: is er een ander eoplossing voor om wlan op de qtek s100 te krijgen? Miss. iets inbouwen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:38:
ik zit er ook over te denken om deze pda te kopen, maar het gene wat me nog tegenhoudt is dat er geen wlan op zit.

Het is de bedoeling dat ik hem ga gebruiken i.p.v. mijn huidige tel en ik zoek al een tijdje een kleine pda die deze kan vervangen. Nu weet ik dat er SDIO kaartjes voor te krijgen zijn, maar deze steken over het algemeen vrij ver uit en ik zou hem er dan constant in willen hebben en dan ben ik bang dat hij afbreekt.

Dus mijn vraag is: is er een ander eoplossing voor om wlan op de qtek s100 te krijgen? Miss. iets inbouwen ofzo..
Noop, maar zo'n kaartje breekt heus niet af hoor! En je kan je SDIO kaartje gewoon bij je dragen. Als je gebruik wil maken van WLan doe je gewoon je SDIO kaartje erin en anders niet. No problemo's toch...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:15

of ik moet met zoiets pielen :(-->http://www1.nl.conrad.com...L&p_init_ipc=X&~cookies=1
zie www.electronica-online.nl

Heb vandaag een verloopstekkertje besteld, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:55:
[...]

Noop, maar zo'n kaartje breekt heus niet af hoor! En je kan je SDIO kaartje gewoon bij je dragen. Als je gebruik wil maken van WLan doe je gewoon je SDIO kaartje erin en anders niet. No problemo's toch...
maar ik heb de geheugen kaart wel altijd nodig..

vin t niet handig om em steeds te wisselen en tis ook niet handig om zon combie kaart te nemen aangezien hij dan altijd zo uitsteekt en dus lastig in mn zak mee te dragen is.

Ben ik dan de enige die zo lui is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k, het nieuw probleem: als ik een smsje stuur en ik probeer "wel" te typen, maakt hij er "we'll" van en verandert hij de toegestane sms grote van 160 naar 70 . Iemand enig idee waarom?

[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxs
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

lxs

Hmm misschien dat een van jullie mij kan helpen:

Gisteren heb ik mijn eigen HTC toestel gehaald bij T-Mobile, de compact dus.
Nu ben ik vanavond door dit topic heen gegaan en heb de SPB Pocket Plus 2.2 eropgezet samen met een programma dat PocketInformant heet.
Dit beiden op aanraden van een vriend van mij die een MDA II heeft.

Nu was ik even lekker aan 't rommelen met het installeren en configuren van die programma's toen me opviel dat er een uitroepteken bij het netwerkicoontje stond, na erop te klikken zag ik dat ik geen service had.
Na een softe en een harde reset bleef hij maar geen verbinding maken, ik ben ook alle system settings doorgegaan maar daar kon ik alleen een 'voorkeursnetwerk-optie' vinden.

Toen heb ik de T-Mobile klantenservice gebeld om 21:58, die gingen sluiten om 22:00 maar meneer wou me toch nog even te woord staan.
Nadat ik mijn situatie had uitgelegd zei hij heel simpel: ''Het kunnen 2 dingen zijn: namelijk dat het toestel kapot is of de sim-kaart is kapot."
Nu lijkt mij dit erg stug, dus na aanraden van de klantenservice heb ik geprobeerd mijn sim-kaart eruit te halen om vervolgens in een oudere telefoon te proberen, alleen krijg ik die niet eruit... |:(
Ben heel voorzichtig te werk gegaan maar het lukt me simpelweg niet.

Maar waar het op neerkomt, ik kan er niet met mijn verstand bij dat ik het toestel of de sim-kaart heb gesloopt dmv software? Hij heeft voor de rest alleen maar op mijn bureau stilgelegen, met USB-sync kabel erin.

Ik ben atm bezig met de manual die erbij geleverd was maar dat levert tot nu toe ook weinig op.
Elke suggestie is welkom.

edit:

Ik bedacht me net dat ik misschien de netwerkfrequentie (of wat het ook is :? ) te veranderen van GSM 900 naar 1800 of andersom of iets in die trant, maar ik kan niet bij de optie 'Phone' in de Settings menu omdat hij constant bezig is met het zoeken naar een netwerk.
Ik krijg dan de melding: 'The Phone is busy, please wait 15 seconds and try again.'

Ik ga morgen terug naar de winkel, sta ik in mijn recht om een nieuwe te eisen?

[ Voor 14% gewijzigd door lxs op 13-02-2005 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:18:
[...]

Als ik van de site download, dan krijg ik elke keer een EXE...

Als ik deze bijkijk met winrar zie ik wel de inhoud van de cab, maar hernoemen van ,exe naar .cab biedt geen oplossing. Hoe heb je dit gedaan?
Als je de link volgt kom je op pocketgear.com
Dan zie je een balkje met download erin, klik deze aan.
Nu kom je op een nieuw scherm en kan je de file downloaden.
Deze file eindigt op .cab (hoe kom jij aan een .exe ?)
Deze file lijkt op een zip of rar kwa icoon, maar is dus een cab-file
Deze moet je niet openmaken/unrarren/unzippen maar in ze geheel kopieren naar je PDA (bijvoorbeeld op je memory card)
Nu start je file explorer op je PDA en browse je naar de map waar je de file hebt ingezet (in mijn voorbeeld dus memory card)
Je zult nu zien dat de cab file een setup file is geworden.
Klik deze aan en hij instaleert mp3 ringtone add.
Nu even soft -reset doen en het werkt.
Succes ermee, is erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:31:
[...]

zie www.electronica-online.nl

Heb vandaag een verloopstekkertje besteld, ben benieuwd.
waar zie jij een 2,5mm>3,5mm verloop stekkertje op electronica-online.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:17
Gebruikt hier iemand Avantgo i.s.m. MDA compact? Ik probeer steeds te syncen maar er gaat steeds iets fout. Meestal een account locked gebeuren of foutmelding 5458. Op de support site van Avantgo zijn beide problemen beschreven maar de oplossingen die zij geven helpen helaas niet.

Op www.clubimate.com is trouwens al een patch verschenen voor de camera functie, hopelijk brengt t-mobile ook patches uit voor hun eigen MDA compact. Even een patch installeren werkt jammer genoeg niet, omdat deze dus gelockt door t-mobile als je een MDA compact versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 01:12:
[...]
waar zie jij een 2,5mm>3,5mm verloop stekkertje op electronica-online.nl?
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneiter Ar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 17:26
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:40:
k, het nieuw probleem: als ik een smsje stuur en ik probeer "wel" te typen, maakt hij er "we'll" van en verandert hij de toegestane sms grote van 160 naar 70 . Iemand enig idee waarom?
dat moet je uit vinken bij je taalinstellingen.
er staat ergens iets als:
suggest word when typing,

als je dat uitschakelt ben je er zo van af.

Ik heb zelf ook nog een vraagje,
zijn er meer mensen die hun mda niet geregistreerd krijgen op die imate site?
hij beweert dat mijn imei nummer niet klopt, terwijl het toch echt het goede nummer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahhh. maar is zon plugje niet behoorlijk irritant?
ben op zoek naar een kabeltje, maar vind ze niet goedkoper dan 19 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49
Niet netjes maar: wat een afzetters! Zelfs import zijn die dingen veel goedkoper! Zie bijvoorbeeld hier:
http://www.pc-mobile.net/spv.htm (Ik neem aan dat deze ook gewoon werkd op de S100)
Verzendkosten maken het ook niet veel duurder. Ik kocht zo'n rectangable kabel en een verloopje en betaalde $5 verzendkosten. Let op trouwens dat die kabeltjes redelijk "breekbaar" zijn. Misschien een idee voor een inkoop-actie?

[ Voor 7% gewijzigd door Camiel op 14-02-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans123
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03-2021
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:35:
[...]

ahhh. maar is zon plugje niet behoorlijk irritant?
ben op zoek naar een kabeltje, maar vind ze niet goedkoper dan 19 euro....
Wat dacht je hier van? Wel uit Hong Kong, maar toch goedkoper dan in Nederland. Kosten inclusief shipping zijn EUR 8,71. Het gaat dan om produktcode PX35A.

http://www.pc-mobile.net/xda.htm

[ Voor 5% gewijzigd door Hans123 op 14-02-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:37:
[...]
Als ik in Opera download krijgt het als extensie .exe???? Nu even in IE gedaan en dan is het inderdaad een .cab. Raar???

Geinstalleerd en werkt perefect! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Kneiter Ar schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:32:
[...]

dat moet je uit vinken bij je taalinstellingen.
er staat ergens iets als:
suggest word when typing,

als je dat uitschakelt ben je er zo van af.

hij beweert dat mijn imei nummer niet klopt, terwijl het toch echt het goede nummer is.
Je hebt een mda en geen imate. Waarschijnlijk mogen alleen de iMate's zich registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:34:
[...]

Inderdaad ik kom ook niet verder dan precies dezelfde getallen. Maar ik merk ook geen verbetering in snelheid. Jij wel? Ik heb er 2 naast elkaar liggen en met gelijke snelheid zijn ze bijna even snel. Als ik de mijne sneller instel (dus 468) dan is hij of even snel of ietsjes langzamer als de normale... Wat doe ik verkeerd?

Wel vet proggie :)
Komt waarschijnlijk door de trial, hij had hem gekraakt, dus het is of kopen of ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans123 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:54:
[...]

Wat dacht je hier van? Wel uit Hong Kong, maar toch goedkoper dan in Nederland. Kosten inclusief shipping zijn EUR 8,71. Het gaat dan om produktcode PX35A.

http://www.pc-mobile.net/xda.htm
ja die is super, alleen die haakse connector is wel minder. Probleem is wel dat ik geen cc heb, dus mocht iemand er een willen bestellen. delen we de verzendkosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

[...]
Alleen imate serienr's kunnen geregistreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Laatst online: 08-06 19:12
[...]
Ja dat heb ik ook gehad (en nog steeds). Is het al iemand gelukt??

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraonkel schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:29:
[...]

Ja dat heb ik ook gehad (en nog steeds). Is het al iemand gelukt??
Of je leest de post boven je eigen post even aandachtig door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxs

lxs

lxs schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:47:

Gisteren heb ik mijn eigen HTC toestel gehaald bij T-Mobile, de compact dus.
Nu ben ik vanavond door dit topic heen gegaan en heb de SPB Pocket Plus 2.2 eropgezet samen met een programma dat PocketInformant heet.
Dit beiden op aanraden van een vriend van mij die een MDA II heeft.

Nu was ik even lekker aan 't rommelen met het installeren en configuren van die programma's toen me opviel dat er een uitroepteken bij het netwerkicoontje stond, na erop te klikken zag ik dat ik geen service had.
Na een softe en een harde reset bleef hij maar geen verbinding maken, ik ben ook alle system settings doorgegaan maar daar kon ik alleen een 'voorkeursnetwerk-optie' vinden.

Toen heb ik de T-Mobile klantenservice gebeld om 21:58, die gingen sluiten om 22:00 maar meneer wou me toch nog even te woord staan.
Nadat ik mijn situatie had uitgelegd zei hij heel simpel: ''Het kunnen 2 dingen zijn: namelijk dat het toestel kapot is of de sim-kaart is kapot."
Nu lijkt mij dit erg stug, dus na aanraden van de klantenservice heb ik geprobeerd mijn sim-kaart eruit te halen om vervolgens in een oudere telefoon te proberen, alleen krijg ik die niet eruit... |:(
Ben heel voorzichtig te werk gegaan maar het lukt me simpelweg niet.

Maar waar het op neerkomt, ik kan er niet met mijn verstand bij dat ik het toestel of de sim-kaart heb gesloopt dmv software? Hij heeft voor de rest alleen maar op mijn bureau stilgelegen, met USB-sync kabel erin.

Ik ben atm bezig met de manual die erbij geleverd was maar dat levert tot nu toe ook weinig op.
Elke suggestie is welkom.

edit:

Ik bedacht me net dat ik misschien de netwerkfrequentie (of wat het ook is :? ) te veranderen van GSM 900 naar 1800 of andersom of iets in die trant, maar ik kan niet bij de optie 'Phone' in de Settings menu omdat hij constant bezig is met het zoeken naar een netwerk.
Ik krijg dan de melding: 'The Phone is busy, please wait 15 seconds and try again.'

Ik ga morgen terug naar de winkel, sta ik in mijn recht om een nieuwe te eisen?
Blijkt dus simpelweg een brakke sim-kaart te zijn die het plotseling begaf.
T-Mobile klantenservice heeft me gezegd met 'spoed' een nieuwe sim-kaart te sturen, moet vrijdag hier zijn.
Oude sim wordt donderdagavond afgesloten, voor de rest toppie service! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
Zijn er al mensen die (net zoals ik) de MDA gebruiken in combinatie met het telfort netwerk?

Wat zijn de juiste mail instellingen voor telfort (SMTP)?
Wat zijn de juiste mms instellingen voor telfort?

Overige (sms, internet gprs, etc) was zo ingesteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxs

lxs

Ik weet niet of het zo is maar gaat je e-mail niet via GPRS naar de server van je telecom en van daaruit naar je ISP / E-mailaccount?
Dus ... is dat niet hetzelfde als je smtp adres op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals,
Ik heb bij photo contacts per persoon een eigen mp3 song als ringtone toegepast. Maar wanneer iemand belt, krijg ik toch regelmatig de "default" ringtone te horen. Heeft iemand anders ook met deze problemen te maken? En weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Laatst online: 09-09 17:37
Pepesan,

Zie je toevallig niet het hele nummer vandiegene die belt? Ik bedoel dan met +316(insert rest van het nummer) als je dat niet op de juiste manier ingevoerd hebt herkent de mobiel bij heel veel modellen niet de beller al staat hij/zij wel in het adresboek :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:37:
[...]

Als je de link volgt kom je op pocketgear.com
Dan zie je een balkje met download erin, klik deze aan.
Nu kom je op een nieuw scherm en kan je de file downloaden.
Deze moet je niet openmaken/unrarren/unzippen maar in ze geheel kopieren naar je PDA (bijvoorbeeld op je memory card)
Nu start je file explorer op je PDA en browse je naar de map waar je de file hebt ingezet (in mijn voorbeeld dus memory card)
Je zult nu zien dat de cab file een setup file is geworden.
Klik deze aan en hij instaleert mp3 ringtone add.
Nu even soft -reset doen en het werkt.
Succes ermee, is erg handig.
Nou lekker handig! Ik heb al 4 keer een soft reset gedaan maar ik krijg nog steeds "scramble" op mijn scherm!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybersijp schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:21:
Pepesan,

Zie je toevallig niet het hele nummer vandiegene die belt? Ik bedoel dan met +316(insert rest van het nummer) als je dat niet op de juiste manier ingevoerd hebt herkent de mobiel bij heel veel modellen niet de beller al staat hij/zij wel in het adresboek :)
Daar heb ik inderdaad al op gecontroleerd, maar ik zie hetzelfde nummer op het scherm. Het is trouwens gekker, een contact kan de ene keer met de mp3 song bellen terwijl deze de volgende keer mij met een "default" ringtone belt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:34:
[...]

Nou lekker handig! Ik heb al 4 keer een soft reset gedaan maar ik krijg nog steeds "scramble" op mijn scherm!!
Ga even naar start>settings>today
kies een andere theme en druk op ok rechts boven
herhaal dit nogmaals en kies nu de eerste theme weer
en voila: je hebt weer een normaal today-scherm :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:16:
[...]

maar ik heb de geheugen kaart wel altijd nodig..

vin t niet handig om em steeds te wisselen en tis ook niet handig om zon combie kaart te nemen aangezien hij dan altijd zo uitsteekt en dus lastig in mn zak mee te dragen is.

Ben ik dan de enige die zo lui is??
Nee, ik ben ook zo lui, ik zit met exact hetzelfde probleem. Toestel is perfect, alleen geen wlan ondersteuning. Het lijkt mij ook erg lastig dat die sd-wlan kaart uitsteekt. Ik vraag me ook af of zon sd-wlan kaart nog leeft als je hem een keer precies op het kaartje laat vallen. Heeft iemand ervaring met z'on uitstekende sd kaart?

Bovendien heb ik alleen nog maar een kaartje met wifi +256 gevonden, geen kaartje met wifi+1gig jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op maandag 14 februari 2005 @ 10:10:
Gebruikt hier iemand Avantgo i.s.m. MDA compact? Ik probeer steeds te syncen maar er gaat steeds iets fout. Meestal een account locked gebeuren of foutmelding 5458. Op de support site van Avantgo zijn beide problemen beschreven maar de oplossingen die zij geven helpen helaas niet.

Op www.clubimate.com is trouwens al een patch verschenen voor de camera functie, hopelijk brengt t-mobile ook patches uit voor hun eigen MDA compact. Even een patch installeren werkt jammer genoeg niet, omdat deze dus gelockt door t-mobile als je een MDA compact versie hebt.
Weet je, ik had vroeger ook Avantgo maar ik heb het er afgeflikerd: teveel gezeur man. Je kunt je nieuws van heel veel andere plekken halen:

http://www.pdastart.nl/
http://www.pdacontent.com/
http://mobile.pocketpc-club.nl/
http://pda-pocketpc.pagina.nl/
http://pda.nijdam.com/verkeer.html
http://www.pocketpcmag.com/mobile/

Club Imate zuigt ook: ondanks dat je een Qtek/Imate whatever hebt kan je niet met je Nederlandse IMEI registreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lxs schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:41:
Ik weet niet of het zo is maar gaat je e-mail niet via GPRS naar de server van je telecom en van daaruit naar je ISP / E-mailaccount?
Dus ... is dat niet hetzelfde als je smtp adres op je pc?
Nope. SMTP is voor VERzenden van mail, POP of IMAP voor ontvangen. Ontvangen lukt (in principe) altijd, verzenden moet je dus via via de juiste SMTP doen oftewel je moet weten wat het IP is van de SMTP van je ISP (in dit geval neem ik aan T-Mobile). Of een SMTP server die met authenticatie werkt...

Makkelijke manier om al die shit te omzeilen is gewoon ff surfen naar:

Mail2pda.com of (da's hetzelfde): Mail2Web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruud2all schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:39:
Zijn er al mensen die (net zoals ik) de MDA gebruiken in combinatie met het telfort netwerk?

Wat zijn de juiste mail instellingen voor telfort (SMTP)?
Wat zijn de juiste mms instellingen voor telfort?

Overige (sms, internet gprs, etc) was zo ingesteld....
Heb jij 'm al legaal laten unlocken dan? Ik heb nl Telfort vd zaak en die zou ik graag in me MDA gebruiken!

Zie ook me topic hierboven over mail ophalen met je browser! Is veel makkelijker joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06-2023

piwi

Birth Life Metallica Die

Btw vandaag met Orange gebeld.
De datum dat Orange de m500 gaat uitgeven is op 13 maart gezet.
Dus voor degene die daar op zit te w88 (including me >:), suc6).
Prijs was nog niet bekend bij de lieftalligge telefoondame :*).

Two beer or not two beer, thats the dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoa!

Hebbie de nieuwe MDA van HTC al gezien?

http://www.pocketnow.com/...tal_detail&t=news&id=3027

(...) the HTC Universal Windows Mobile device. This one looks like it will be quite nice. It seems to be about the size of an XDA II, but with two cameras, stereo speakers, a flip-and-rotate screen, WiFi, Bluetooth, keyboard, and 3G high speed internet(...)

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketnow.com/html/portal/news/0000003027/NewsImage/htc-universal-3.jpg

Stoer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:32:
[...]

Heb jij 'm al legaal laten unlocken dan? Ik heb nl Telfort vd zaak en die zou ik graag in me MDA gebruiken!

Zie ook me topic hierboven over mail ophalen met je browser! Is veel makkelijker joh!
Yep, heb het toestel legaal (€ 120,- ) laten unlocken.
Ik zal bovenstaande webmail eens gaan bekijken..

Maar heeft telfort geen smtp server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:38:
Whoa!

(...) the HTC Universal Windows Mobile device. This one looks like it will be quite nice. It seems to be about the size of an XDA II, but with two cameras, stereo speakers, a flip-and-rotate screen, WiFi, Bluetooth, keyboard, and 3G high speed internet(...)

[afbeelding]

Stoer!
Zou mooi zijn als je dat toetsenbord thuis kan laten, dan isie lekker dun :D
Vind deze echt niet mooier dan de Compact, toetsenbord is imo overbodig, of je nu een iniminiknopje in moet drukken of met je stylus een lettertje aantikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruud2all schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:06:
[...]

Yep, heb het toestel legaal (€ 120,- ) laten unlocken.
Ik zal bovenstaande webmail eens gaan bekijken..

Maar heeft telfort geen smtp server?
Ik heb geen idee.. Ik gebruikte altijd een SMTP server die gewoon met authenticatie werkt (.MAC)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxs

lxs

Whoa!

(...) knipknipknip (...)

[afbeelding]

Stoer!
Voilà!

Hier wordt hij al besproken (aka MDA IV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Jammer dat dit niet meer zo compact is, verder wel een ruig toestel. Ik blijf lekker bij me MDA Compact :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:01:
[...]

Ok, even diep ademhalen...
  • Wat was de upgrade die je probeerde en van wat?
  • Helpt een harde reset?
ok het is me eindelijk gelukt :D:D

wat ik bedoelde is een rom update. zodat ik die tmobile dingetjes eraf kon krijgen, alleen het probleem was dat hij steeds in bootloader zat omdat er helemaal niks meer opstond.

na paar dagen knoeien met dat ding is hij eindelijk gaan flashen, en heb ik nu een imate :D

bedankt voor iedereen die op mijn berichtje heeft gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een klein vraagje; als ik mijn geleverde headset aansluit en muziek enzo gaat luisteren dan is het geluid wel hard. En als iemand mij belt en heb dan het geluid vol aan staan en de telefoon gaat dan over dan wordt ik zowat doof, maar als ik dan opneem opeens hoor ik de andere persoon waarmee ik bel heel zachtjes. Hoe kan dit? Heb trouwens wel alle geluid vol aan! Hij heeft het altijd heel goed gedaan bellen met de headset, maar opeens hoor ik de mensen waar ik mee bel heel zacht. Het maakt niet uit of ik gebeld word, of dat ik iemend opbel, het geluid door de headste blijft zacht. ook hoor ik niets meer door de speaker als ik handsfree wil bellen, terwijl tomtom en muziek wel gewoon goed hoorbaar zijn. Weet iemand wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:39

SaN

Ik wacht ook nog op de Orange uitvoering, en heb dus nog tijd voor een paar vraagjes. :*)

* Hoe zit het met het belgemak van het toestel in vergelijking met normale telefoontjes? toets je bijvoorbeeld de nummers in met je vingers op het touchscreen, of doe je dit met je stylus. in het geval van de stylus, is dit niet vervelend?

* Dom vraagje over internetten, ik dacht dat ik het al ergens had gelezen, maar toch even voor de zekerheid. kan je het internet op via gprs? (gewoon met je belminuten) Zo ja wat zijn dan de mogelijkheden/snelheden, kan je bijvoorbeeld op msn, surfen op het internet, of is het eigenlijk alleen geschikt om mailtjes te versturen?

* Nog een internet vraagje. Wij hebben bij ons op school losse lankabels liggen die je in je laptop kan prikken. Is dit ook op de een of andere manier mogelijk met de mda, bijvoorbeeld dmv een verloopstekkertje? of moet het altijd via een andere pc met het usb kabeltje? (of bluetooth natuurlijk)

*Deze laatste vraag heeft niet echt veel te maken met de Qtek s100, maar is toch belangrijk voor mijn keuze. Hoe is, over het algemeen, het verschil in bereik tussen T-mobile en Orange?

alvast bedankt! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
@ sander-sp: Het lijkt erop dat je volume van je telefoon standaard vast zit op een heel laag volume. Zoals jij het beschrijft is je volume van je PDA gedeelte op max, terwijl het volume van je telefoon op bijna 0 staat. Ik neem aan dat je al via het speaker icoontje geprobeerd hebt het volume van je phone op max te zetten, aangezien je schrijft dat je alle volumes op max hebt staan. Misschien moet je ff alle volumes op 0 zetten, een soft reset uitvoeren en dan via het speaker icoontje beide volumes opnieuw instellen. Ik hoop dat het helpt!

@ anonieme vragensteller:
- telefoon nummers invoeren gaat met zowel vingers als stylus goed, je kan natuurlijk ook gewoon bellen zonder het touchscreen uberhaupt te gebruiken door de contacts knop in te duwen, te scrollen door de lijst met de D-Pad (joystick) en dan met de telefoonknop een nummer selecteren en bellen. Maar voor nummers die niet in je contacts staan is het met de vingers goed te doen, met de stylus helemaal prima, al moet je die dan natuurlijk wel eerst eruit halen en kan je niet meer met 1 hand bellen, met de vingers kan dat dus wel.
- Je kunt op 2 manieren op Internet komen: een GPRS verbinding, die gaat van je data bundel af. Dat is bij T-Mobile belachelijk duur ( 15 euro per MB, bij telfort maar 1,50 per MB!). Andere mogelijkheid is een inbel account aanmaken bij een provider met een "normaal" inbelnummer. Ik gebruik Zonnet, die hebben een 036 nummer, dat dus gewoon van je belminuten afgaat. Let op dat je geen 06** nummer gebruikt, die worden door veel providers gebruikt, maar dat zijn nl service nummers en worden apart berekend, dus gaan niet van je bundel af. Beide manier werken goed, ik gebruik dus voornamelijk Zonnet en zowel Internet als MSN werken daar prima op. Natuurlijk wel wat langzamer dan GPRS, maar goed te doen en aanmerkelijk goedkoper als je Internetsites met veel foto's ed bezoekt. MSN is wellicht goedkoper met GPRS omdat dat maar kleine hoeveelheden data kost, dacht ik me te herinneren.
- Het verschil in bereik tussen orange en T-Mobile is volgens mij te verwaarlozen, ik heb beide gehad en nooit problemen ermee gehad. Maar ja, ik woon dan ook in de Randstad en daar heeft bijna elk netwerk goed bereik, behalve soms KPN om de een of andere reden.
- Een verloop stukje van USB naar mini USB werkt volgens mij niet heb ik ergens gelezen, maar daar kan ik geen 100% zekerheid over geven, dus dat kan ik mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemenad of er binnenkort een rom update uitkomt, waardoor de fotokwaliteit beter wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:18
Stoer!
ik zie toch meer in de HTC Alpine, ook wel de XDA IIi, deze heeft alle features van de Compact, maar dan met een snellere processor en meer geheugen en bovenal de ingebouwde 802.11b-module. Een ander voordeel danwel nadeel is de grotere behuizing. De behuizing is gebaseerd op de HTC Himalaya, o.a. XDA II genoemd.

http://www.my-xda.com/xda2i.html

[ Voor 7% gewijzigd door Henkes op 15-02-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Er is een update uit voor de Zweedse Qtek S100 (versie 1.06). Kan deze ook op en qtek die hier in NL gekocht is geinstalleerd worden?

Bedankt!
JeDa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:19:
Hallo,

Er is een update uit voor de Zweedse Qtek S100 (versie 1.06). Kan deze ook op en qtek die hier in NL gekocht is geinstalleerd worden?

Bedankt!
JeDa
En waarom zou je dat willen doen?
Wat is er beter aan die versie dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben sinds 1 week een zeer tevreden gebruiker van de Qtek s100. Ik heb mijn abonnement bij Orange (bij BelCompany)verlengd, en kon kiezen of ik de Orange versie wilde, of de Qtek. Toch maar gekozen voor de laatste!
Ik heb alleen 1 probleem:
Als ik een sms heb verstuurd of heb binnengekregen blijft het envelopje bovenaan in beeld staan. Ook als ik het bericht al heb gelezen. Het verdwijnt pas na een soft-reset!

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Tevens zou ik graag (zoals velen) een Nederlandstalige T9 hebben. Ik heb via een site een Nederlands T9-dll gevonden (uit een Engelse Qtek s100 gehaald, daar schijnt Nederlands een standaard T9-taal te zijn!), maar als ik hem bij de bestaande T9-dll's zet wordt hij niet herkend. Ik heb inmiddels begrepen dat je dan dingen in je register moet veranderen, maar de betreffende registersleutels zijn niet te vinden in Windows Mobile 2003 SE!
Iemand een hint????

Groet,

W.Dijk

Downloadlink voor Dutch T9-dll
1e Link naar forum over wijzigen T9
2e link naar forum over wijzigen T9

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:38:
[...]

Daar heb ik inderdaad al op gecontroleerd, maar ik zie hetzelfde nummer op het scherm. Het is trouwens gekker, een contact kan de ene keer met de mp3 song bellen terwijl deze de volgende keer mij met een "default" ringtone belt......
De ringtones heb ik niet uitgeprobeerd per beller in te stellen.
Wat me wel opgevallen is, is dat er soms wel de naam van de beller komt te staan, en soms niet.
Dan komt er enkel het nummer. Het is vrij willekeurig lijkt het zo, ik heb het zelf ook eens uitgeprobeerd met een ander toestel.

Soms lijkt de koppeling dus niet gemaakt te worden, en dan wordt ook de gekozen ringtone behorende bij die persoon niet afgespeeld.
Lijkt een bug waarvoor een update nodig is. Kan ook veroorzaakt worden door andere software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:33:
Tevens zou ik graag (zoals velen) een Nederlandstalige T9 hebben. Ik heb via een site een Nederlands T9-dll gevonden (uit een Engelse Qtek s100 gehaald, daar schijnt Nederlands een standaard T9-taal te zijn!), maar als ik hem bij de bestaande T9-dll's zet wordt hij niet herkend. Ik heb inmiddels begrepen dat je dan dingen in je register moet veranderen, maar de betreffende registersleutels zijn niet te vinden in Windows Mobile 2003 SE!
Iemand een hint????

Groet,

W.Dijk

Ik heb even in de registry zitten zoeken en bij HKEY_LOCAL_MACHINE staat MUI, wat ook genoemd wordt bij de eerste link. Hier staat echter alleen maar de SysLang gekoppeld aan een nummer. (zelfde nummer als bij link 2 wordt gebruikt voor engels). Iemand enig idee hoe je dan dus de NL t9 aan SysLang kan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Iemand een hint????

Groet,

W.Dijk

Weet niet zeker maar heb ergens gelezen dat je hem gewoon moet hernoemen naar de engelse dll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom zou je dat willen doen?
Wat is er beter aan die versie dan??
Mijn ervaring is dat iedere rom-update verbeteringen met zich meebrengt. Deze versie heeft de volgende verbeteringen/updates:

* GSM radio software update
* MMS client (2.0.0.20)
* Caller ID
* Phone PAD Swedish T9
* Bluetooth software update

Lijkt me wel eens het proberen waard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja, de update is hier http://www.qtek.nu/files/..._10600_116_10500_SHIP.zip te vinden.

Iemand al een Qtek S100 geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:19:
[...]

Weet niet zeker maar heb ergens gelezen dat je hem gewoon moet hernoemen naar de engelse dll?
Nope dat helpt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

koksie schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:16:
@ sander-sp: Het lijkt erop dat je volume van je telefoon standaard vast zit op een heel laag volume. Zoals jij het beschrijft is je volume van je PDA gedeelte op max, terwijl het volume van je telefoon op bijna 0 staat. Ik neem aan dat je al via het speaker icoontje geprobeerd hebt het volume van je phone op max te zetten, aangezien je schrijft dat je alle volumes op max hebt staan. Misschien moet je ff alle volumes op 0 zetten, een soft reset uitvoeren en dan via het speaker icoontje beide volumes opnieuw instellen. Ik hoop dat het helpt!

@ anonieme vragensteller:
- telefoon nummers invoeren gaat met zowel vingers als stylus goed, je kan natuurlijk ook gewoon bellen zonder het touchscreen uberhaupt te gebruiken door de contacts knop in te duwen, te scrollen door de lijst met de D-Pad (joystick) en dan met de telefoonknop een nummer selecteren en bellen. Maar voor nummers die niet in je contacts staan is het met de vingers goed te doen, met de stylus helemaal prima, al moet je die dan natuurlijk wel eerst eruit halen en kan je niet meer met 1 hand bellen, met de vingers kan dat dus wel.
- Je kunt op 2 manieren op Internet komen: een GPRS verbinding, die gaat van je data bundel af. Dat is bij T-Mobile belachelijk duur ( 15 euro per MB, bij telfort maar 1,50 per MB!). Andere mogelijkheid is een inbel account aanmaken bij een provider met een "normaal" inbelnummer. Ik gebruik Zonnet, die hebben een 036 nummer, dat dus gewoon van je belminuten afgaat. Let op dat je geen 06** nummer gebruikt, die worden door veel providers gebruikt, maar dat zijn nl service nummers en worden apart berekend, dus gaan niet van je bundel af. Beide manier werken goed, ik gebruik dus voornamelijk Zonnet en zowel Internet als MSN werken daar prima op. Natuurlijk wel wat langzamer dan GPRS, maar goed te doen en aanmerkelijk goedkoper als je Internetsites met veel foto's ed bezoekt. MSN is wellicht goedkoper met GPRS omdat dat maar kleine hoeveelheden data kost, dacht ik me te herinneren.
- Het verschil in bereik tussen orange en T-Mobile is volgens mij te verwaarlozen, ik heb beide gehad en nooit problemen ermee gehad. Maar ja, ik woon dan ook in de Randstad en daar heeft bijna elk netwerk goed bereik, behalve soms KPN om de een of andere reden.
- Een verloop stukje van USB naar mini USB werkt volgens mij niet heb ik ergens gelezen, maar daar kan ik geen 100% zekerheid over geven, dus dat kan ik mis hebben.
Bedankt voor de antwoorden op de 4 vragen, ik ben trouwens Sander-Sp :). Van dat inbellen via bijvoorbeeld zonnet wist ik, omdat ik dat ook is bij mijn schoonvader heb gedaan met zijn Ipaq. Ik was het alleen vergeten |:( dit is inderdaad een goede optie. Ik ben nog steeds benieuwd of er een oplossing is voor het losse lankabel verhaal. Weet iemand anders daar meer van misschien?

edit:
Ik zit nu een beetje te kijken naar de prijsverschillen tussen T-mobile en Orange, en die zijn toch wel aardig groot geloof ik. als ik het goed zie bel je bij T-mobile met een relax 300 abonnement 100 minuten meer dan bij een vergelijkbaar orange abonnement, en dit voor 3 euro extra. dit vind ik nogal een groot verschil. Ik begin nu toch te twijfelen of ik wel de Orange telefoon moet kopen, aleen omdat hij zwart is ;) (wel zijn de instap kosten bij T-mobile 50 euro, en bij Orange 25)

[ Voor 12% gewijzigd door SaN op 15-02-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekelbende
  • Laatst online: 04-09 16:18
Hallo daar, ik heb een nu een tijdje de MDA compact, maar ik heb een paar kleine vraagjes die ik zo snel niet kan terug vinden in de desbetreffende topic's.
  1. Ik vroeg me nl. af hoe ik bestanden zoals ringtone's en foto's kan versturen naar andere bluetooth apparaten. Ik kan dat alleen via email of irda. Bluetooth is simpelweg niet 1 van de opties die ik tegen komen als ik 'send to... ' kies. Klopt dat? en zo ja is dat te fixen?
  2. ik heb hem zo ingesteld dat ie na 3 minuten inactiviteit uitschakelt (toetsen uit en backlight uit) nu is het zo dat als ik ergens lang in de wacht sta de verbinding verbroken wordt na 3 minuten....daar heb ik niets aan. Is dat normaal?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Brekelbende
bestanden via BT gaat dmv 'beam' in het menu. Beam is dus meer dan alleen via infrarood

In File Explorer het te versturen bestand tappen, in popup-menu 'Beam File' kiezen.Dan zoekt de MDA naar ontvangers in de buurt. En vervolgens kun je een ontvanger selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander-sp schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:55:
edit:
Ik zit nu een beetje te kijken naar de prijsverschillen tussen T-mobile en Orange, en die zijn toch wel aardig groot geloof ik. als ik het goed zie bel je bij T-mobile met een relax 300 abonnement 100 minuten meer dan bij een vergelijkbaar orange abonnement, en dit voor 3 euro extra. dit vind ik nogal een groot verschil. Ik begin nu toch te twijfelen of ik wel de Orange telefoon moet kopen, aleen omdat hij zwart is ;) (wel zijn de instap kosten bij T-mobile 50 euro, en bij Orange 25)
Tja, bellen is dan wel wat duurder. Daarentegen is de service bij Orange beter, is je tegoed onbeperkt geldig, is sms goedkoper, is GPRS veel goedkoper, betaal je alles uit 1 bundel, kan je altijd via je telefoon gratis je tegoed checken en kan je na je abonnement gratis met behoud van telefoonnummer en tegoed overstappen op Orange prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:31:
[...]

Tja, bellen is dan wel wat duurder. Daarentegen is de service bij Orange beter, is je tegoed onbeperkt geldig, is sms goedkoper, is GPRS veel goedkoper, betaal je alles uit 1 bundel, kan je altijd via je telefoon gratis je tegoed checken en kan je na je abonnement gratis met behoud van telefoonnummer en tegoed overstappen op Orange prepaid.
Dat zijn inderdaad dingen om mee te nemen in de overweging... ik maak hier dus uit op dat je bij T-mobile betaald om je tegoed te checken, en dat je bij T-mobile je tegoed niet meeneemt naar de volgende maand? Dat GPRS goedkoper is maakt voor mij niet zo veel uit, ik ga dat waarschijnlijk toch niet al te vaak gebruiken, om te internetten wil ik gewoon een inbelverbinding van zon gebruiken.
bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

sander-sp schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:37:
[...]

Dat zijn inderdaad dingen om mee te nemen in de overweging... ik maak hier dus uit op dat je bij T-mobile betaald om je tegoed te checken, en dat je bij T-mobile je tegoed niet meeneemt naar de volgende maand? Dat GPRS goedkoper is maakt voor mij niet zo veel uit, ik ga dat waarschijnlijk toch niet al te vaak gebruiken, om te internetten wil ik gewoon een inbelverbinding van zon gebruiken.
bedankt voor de info
Bij T-mobile neem je je tegoed mee voor 2 maanden bij Orange onbeperkt

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik zit nog in de stadium waar ik zit te twijfelen tussen een normale toestel of een MDA compact.

Nou is mijn vraag. Hoe is de geluidskwaliteit van deze MDA, heeft dit een even goeie geluid als bijv een SE telefoon.

En kunnen personen aan de andere kant van de lijn jouw ook zuiver verstaan, of vind er een ruis plaats wanneer er gesproken word.

Misschien zijn het een beetje rare vragen.. maar jah wil het wel weten he :+

Graag jullie reactie hierop. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
@ clicker
Het geluid van de mda is goed, geen ruis. Echter moet ik toegeven dat bij omgevingsgeluid (straat etc) ik het toch allemaal beter kon verstaan met mijn nokia 7210.

Voor de mensen die er niet uitkomen:

TELFORT GPRS INSTELLEN
Ga via Start-->Settings-->Connections naar Connections
1. Add new modem
2. Enter name for connection = Telfort GPRS
3. Select a modem = Cellular Line (GPRS)
4. Access point name = Internet
5. User name = (leeg laten !!!)
6. Password = (leeg laten !!!)
7. Domain = 193.113.200.195 (Ik weet niet zeker of dit nodig is, probeer het eerst zonder)

Overige instellingen (advanced) hoef je niets aan te wijzigen....
Succes !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
  • Laatst online: 13-07-2022
Hoi,

Ik ben sinds 1 week een zeer tevreden gebruiker van de Qtek s100. Ik heb mijn abonnement bij Orange (bij BelCompany)verlengd, en kon kiezen of ik de Orange versie wilde, of de Qtek. Toch maar gekozen voor de laatste!
[KNIP..KNIP]
Hoeveel heb jij betaald bij je verlenging en met welk abootje?
(sorry, als het een te persoonlijke vraag is dan hoef je niet te antwoorden)

Ik heb namelijk ook Orange.. was van plan T-Mobile te nemen ..
maar als de verlenging goedkoper uitvalt dan gaan we daar voor natuurlijk :P

DFF®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 08:09
ruud2all schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:56:
Voor de mensen die er niet uitkomen:

TELFORT GPRS INSTELLEN
Ga via Start-->Settings-->Connections naar Connections
1. Add new modem
2. Enter name for connection = Telfort GPRS
3. Select a modem = Cellular Line (GPRS)
4. Access point name = Internet
5. User name = (leeg laten !!!)
6. Password = (leeg laten !!!)
7. Domain = 193.113.200.195 (Ik weet niet zeker of dit nodig is, probeer het eerst zonder)

Overige instellingen (advanced) hoef je niets aan te wijzigen....
Succes !!!!
Bedankt voor de tips, helaas werken ze niet. Moet je bv geen proxy server instellen? Volgens de website van Telfort is dit namelijk een verplichte instelling. En de startpagina zou wap.telfort.nl moeten zijn, maar dit kan ik nergens invullen als ik een verbinding configureer. Moet ik trouwens een GPRS verbinding instellen onder My ISP of onder My Work Network?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog wat vraagjes:

1 -Als je mp3 aan het luisteren bent en je wor ebeld.. gaat dan de muziek automatisch uit? zo niet is daar dan een stukje software voor te krijgen die dit wel kan?

2- als je het ding in je broekzak, zit er dan een een soort van toetsenblok op.. zodat hij niet uit zichzelf in je broekzak gaat bellen? Of krijg je er een hoesje bij en zo ja, maakt die het gebeuren dan weer niet heel erg dik??
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.