ben ik idd. ook erg benieuwd naarDaFileFather schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:54:
[...]
Hoeveel heb jij betaald bij je verlenging en met welk abootje?
(sorry, als het een te persoonlijke vraag is dan hoef je niet te antwoorden)
Ik heb namelijk ook Orange.. was van plan T-Mobile te nemen ..
maar als de verlenging goedkoper uitvalt dan gaan we daar voor natuurlijk
-Als je gebeld wordt tijdens een MP3 gaat de muziek automatisch uit tot je klaar bent, daarna gaat ie vanzelf weer verder waar ie was.
- Er zit een toetsenblokkering op voor als je hem in je zak hebt. Je krijgt er bij T-Mobile ook een hoesje bij, maar die is dik en waardeloos. Je kunt beter een silicon case bestellen bij brando oid of op Ebay kopen. kosten weinig, zijn dun en beschermen goed.
- Er zit een toetsenblokkering op voor als je hem in je zak hebt. Je krijgt er bij T-Mobile ook een hoesje bij, maar die is dik en waardeloos. Je kunt beter een silicon case bestellen bij brando oid of op Ebay kopen. kosten weinig, zijn dun en beschermen goed.
Ik heb de vraag al eerder gezien maar het antwoord nog niet. Wij heeft de juiste instellingen voor GPRS en MMS van Vodafone?
En wordt dit automatisch gefactureerd of dien je hiervoor een apart abonnement af te sluiten?
En wordt dit automatisch gefactureerd of dien je hiervoor een apart abonnement af te sluiten?
[ Voor 29% gewijzigd door Dens75 op 16-02-2005 16:44 ]
Verwijderd
Ik had een Orange Free €40,-, dat is nu een Orange Free €42,50 geworden, met een verlenging van 2 jaar moest ik €59,95 bijbetalen voor de Qtek S100 (dus niet dat ding van Orange zelf!)DaFileFather schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:54:
[...]
Hoeveel heb jij betaald bij je verlenging en met welk abootje?
(sorry, als het een te persoonlijke vraag is dan hoef je niet te antwoorden)
Ik heb namelijk ook Orange.. was van plan T-Mobile te nemen ..
maar als de verlenging goedkoper uitvalt dan gaan we daar voor natuurlijk
Groet,
W.Dijk
Verwijderd
Had met T-Mobile gebeld en hun verteld over mijn probleem met handsfree en bellen met headset, dat het allebei niet doet. De man achter de telefoon zei dat het waarschijnlijk een defect is, ze moeten het opsturen en het zou dan op z'n minst 10 werkdagen duren. Vroeg nog of het omgeruild kon worden, maar dat kon alleen maar als het binnen 8 dagen defect was. Dus dat is flink balen. Kan geen dag meer zonder de MDA!!!
Even iets anders, mijn Tfac BT30 deed het niet meer, dus ben ermee terug gegaan naar GPS-Plaza in Almere, en hij heeft het zonder veel moeite omgeruild met een nieuwe... Echt een goede service!!!
En voor de mensen die geen zin hebben om de oplaadkabel te solderen, GPS-Plaza heeft heleboel autoladers op voorraad! Dat moest ik van hem ff aan jullie mededelen! Kosten 14 euro bij afhalen in Almere...
Even iets anders, mijn Tfac BT30 deed het niet meer, dus ben ermee terug gegaan naar GPS-Plaza in Almere, en hij heeft het zonder veel moeite omgeruild met een nieuwe... Echt een goede service!!!
En voor de mensen die geen zin hebben om de oplaadkabel te solderen, GPS-Plaza heeft heleboel autoladers op voorraad! Dat moest ik van hem ff aan jullie mededelen! Kosten 14 euro bij afhalen in Almere...
Verwijderd
Hoe heb je die werkende gekregen met je navigatie software? Ik heb zojuist tomtom3 geinstalleerd, en ik zie dat je uit een aantal gps receivers kunt kiezen. Hoe werkt dit dan met modellen (bluetooth) die niet in de lijst staan?justifire schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:17:
Als antwoord op ALOE
Heb exact dezelfde muis 2 weken geleden op ebay gekocht voor 100 euro inc verzendkosten.
Nieuw in doos, alleen heet hij daar NEMERIX 16ch bluetooth receiver.
Had hem binnen 3 dagen binnen en hij werkt als een zonnetje.
Zou dus eerst een kijken op ebay.com en dan wereldwijd zoeken.
Moest er zelf op bieden, maar als je zo die 100 euro aanhoud dan win je wel (volgens mij bied die shop zelf ook en die stopt bij 95 euro)
Scheelt je toch mooi 30 euro.
Zit trouwens een usb autolader bij, dus als je je mda kabeltje mod dan kan je zowel je gps als je mda opladen.
Edit: Zelfde verhaal geldt ook voor Kraonkel, waar ik net van zag dat ie hem ook gekocht heeft
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 19:26 ]
Instellen op TomTom Wireless GPS en dan bluetooth kiezen. Werkt prima.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:22:
[...]
Hoe heb je die werkende gekregen met je navigatie software? Ik heb zojuist tomtom3 geinstalleerd, en ik zie dat je uit een aantal gps receivers kunt kiezen. Hoe werkt dit dan met modellen (bluetooth) die niet in de lijst staan?
Ik heb een probleempje met de speakermode ... hij doet het niet
Als ik de groene knop ingedrukt houdt, zegt ie wel dat ie op speakermode gaat, maar geluid blijft heel zacht uit de normale speaker komen, het lijkt me dat het hard uit het speakertje uit de achterkant moet komen. Heb de mda compact, en heb alle t-mobile meuk eraf gehaald, kan het daaraan liggen?
Verwijderd
Nee, kheb ook alle meuk eraf en bij mij doet-ie het wel. Heb je het volume wel aanstaan? Je hebt immers 2 verschillende volume-regelingen he: van je speakerTJE en van je speaker... Misschien dat die laatste op stil staat...?Raziel schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:27:
[...]
Instellen op TomTom Wireless GPS en dan bluetooth kiezen. Werkt prima.
Ik heb een probleempje met de speakermode ... hij doet het niet
Als ik de groene knop ingedrukt houdt, zegt ie wel dat ie op speakermode gaat, maar geluid blijft heel zacht uit de normale speaker komen, het lijkt me dat het hard uit het speakertje uit de achterkant moet komen. Heb de mda compact, en heb alle t-mobile meuk eraf gehaald, kan het daaraan liggen?
mmmh ... muziek en tomtom gaat wel gewoon goed door de speaker. Tis geen superramp, maar in de auto zou het wel handig zijn. Bedoel je de instellingen die je "bovenin" in je taakbalk kunt instellen. Staan allebei op één na op max.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:34:
[...]
Nee, kheb ook alle meuk eraf en bij mij doet-ie het wel. Heb je het volume wel aanstaan? Je hebt immers 2 verschillende volume-regelingen he: van je speakerTJE en van je speaker... Misschien dat die laatste op stil staat...?
Verwijderd
Dat bedoelde ik idd. En dan verder weet ik het ook nietRaziel schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:48:
[...]
mmmh ... muziek en tomtom gaat wel gewoon goed door de speaker. Tis geen superramp, maar in de auto zou het wel handig zijn. Bedoel je de instellingen die je "bovenin" in je taakbalk kunt instellen. Staan allebei op één na op max.
Thanks anyway ... heb even m'n oor erbij gehouden, en hij doet het op zich wel, alleen het geluid is net zo hard als uit m'n speakertje aan de voorkant. Ga het boekje maar eens lezen, en als het niet werkt jammer dan.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:12:
[...]
Dat bedoelde ik idd. En dan verder weet ik het ook niet
In TomTom menu op Gps Status klikken.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:22:
[...]
Hoe heb je die werkende gekregen met je navigatie software? Ik heb zojuist tomtom3 geinstalleerd, en ik zie dat je uit een aantal gps receivers kunt kiezen. Hoe werkt dit dan met modellen (bluetooth) die niet in de lijst staan?
Edit: Zelfde verhaal geldt ook voor Kraonkel, waar ik net van zag dat ie hem ook gekocht heeft
In Gps menu kies je bovenste balk NMEA 0183v2 Bluetooth
Onderste balkje Bluetooth GPS
En dan zorgen dat je receiver aanstaat.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Weet iemand de GSM-data setting voor de MDA compact op het t-mobile netwerk. Ik krijg het niet voor elkaar, hij belt wel in maar ik kan niet internetten.
Weet je ook nog waar je hem hebt gekocht (stad)!?Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:33:
Hoi,
Ik ben sinds 1 week een zeer tevreden gebruiker van de Qtek s100. Ik heb mijn abonnement bij Orange (bij BelCompany)verlengd, en kon kiezen of ik de Orange versie wilde, of de Qtek. Toch maar gekozen voor de laatste!
Ik heb alleen 1 probleem:
Als ik een sms heb verstuurd of heb binnengekregen blijft het envelopje bovenaan in beeld staan. Ook als ik het bericht al heb gelezen. Het verdwijnt pas na een soft-reset!
Groet,
W.Dijk
Downloadlink voor Dutch T9-dll
1e Link naar forum over wijzigen T9
2e link naar forum over wijzigen T9
volgens mij bedoel je de t-mobile editie namelijk....
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Ik ben een tijdje bezig geweest om (Telfort Prepay) GPRS aan de praat te krijgen.
Uiteindelijk is het wel gelukt met de volgende instellingen:
TELFORT (PREPAY) GPRS INSTELLEN
Ga via Start-->Settings-->Connections naar Connections
1. Add new modem
2. Enter name for connection = Telfort GPRS (Naam is niet echt relevant)
3. Select a modem = Cellular Line (GPRS)
4. Access point name = multimedia.prepay
5. User name = username
6. Password = password
7. Domain = <leeg laten>
Misschien is het ook nog handig om wat sneltoetsen in de startpost te noemen.
Backlight uitschakelen: 3 sec power knop ingedrukt houden (pda/muziek blijft aan). Nogmaals en backlight gaat weer aan.
Handsfree telefoneren: Groene knop enkele seconden inhouden.
1. Add new modem
5. User name = username
6. Password = password
7. Domain = <leeg laten>
Misschien is het ook nog handig om wat sneltoetsen in de startpost te noemen.
Backlight uitschakelen: 3 sec power knop ingedrukt houden (pda/muziek blijft aan). Nogmaals en backlight gaat weer aan.
Handsfree telefoneren: Groene knop enkele seconden inhouden.
[ Voor 23% gewijzigd door RefleXion op 16-02-2005 23:35 ]
Beetje late reactie, maar ik heb de volledige versie van het progje voor mn ipaq (ja ok geen mda maar wel praktisch zelfde OS) en het werkt zonder problemen. Je start het het programma, kiest de drive waar de dvd in zit, kiest de kwaliteit en rippen maar! Gaat als 'n tiet! Nou ja, niet helemaal, het rip-proces zelf duurt wel vrij lang. Reken maar de lengte vd film...(Op een 2.4 gHz pc met 512mb geheugen) Verder geen problemen. Op standaard kwaliteit krijg je een film van een kleine 120 mbVerwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 11:32:
Olla MDA enthousiastelingen!
Even wat vragen en observaties over de MDA. Ik heb dus zo'n T-mobile MDA Compact, met een 1gig SD kaartje van Apacer. Ik heb zowat alles - behalve wat essentiele software - op de SD kaart staan.
Nu wat losse vragen en observaties:
(...)
Heeft iemand hier ervaring met DVD2Pocket PC? Ik had een trialversie maar die crashte steeds halverwege het omzetten van de DVD
(...)
There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi
Verwijderd
Ik had nadat ik muziek heb geluisterd met mijn hoofdtelefoon vanochtend hetzelfde probleem. De oplossing die ik heb gebruikt is: Start - Settings - Sound&Notifications - hokje bij Screen Taps en Hardware Buttons aanvinken. Nu moet hij het zonder headset gewoon weer doen als het goed is. Zal wel een of andere software fout zijn. Als hij het weer doet kun je de 2 hokjes gewoon weer uitvinken. Wat je ook zou kunnen doen is de eerste 2 (van de 4) hokjes uitvinken en daarna weer aanvinken om vervolgens hokje 3 en 4 aan te vinken. Snap ook niet waarom, het werkt in ieder geval bij mij.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 00:50:
Ik zit met een klein vraagje; als ik mijn geleverde headset aansluit en muziek enzo gaat luisteren dan is het geluid wel hard. En als iemand mij belt en heb dan het geluid vol aan staan en de telefoon gaat dan over dan wordt ik zowat doof, maar als ik dan opneem opeens hoor ik de andere persoon waarmee ik bel heel zachtjes. Hoe kan dit? Heb trouwens wel alle geluid vol aan! Hij heeft het altijd heel goed gedaan bellen met de headset, maar opeens hoor ik de mensen waar ik mee bel heel zacht. Het maakt niet uit of ik gebeld word, of dat ik iemend opbel, het geluid door de headste blijft zacht. ook hoor ik niets meer door de speaker als ik handsfree wil bellen, terwijl tomtom en muziek wel gewoon goed hoorbaar zijn. Weet iemand wat hier aan de hand is?
Verwijderd
NIET OPSTUREN!!! Eerst mijn rare oplossing uitvoeren...Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:09:
Had met T-Mobile gebeld en hun verteld over mijn probleem met handsfree en bellen met headset, dat het allebei niet doet. De man achter de telefoon zei dat het waarschijnlijk een defect is, ze moeten het opsturen en het zou dan op z'n minst 10 werkdagen duren. Vroeg nog of het omgeruild kon worden, maar dat kon alleen maar als het binnen 8 dagen defect was. Dus dat is flink balen. Kan geen dag meer zonder de MDA!!!
Verwijderd
Ik heb vandaag mijn MDA compact ontvangen. Het toestel ziet er echt gaaf uit. Vanavond even kijken wat het apparaat allemaal kan! Het enige minpunt, op het eerste gezicht, is de hoofdtelefoon die er standaard bij zit: Ziet er heel goedkoop, plasticachtig uit. Die wordt denk ik nog vervangen voor een ander exemplaar. Heeft iemand een alternatief??
Deze settings werken bij mij ook al niet. Hij zegt steeds "no modem at above number". Ligt het misschien aan het feit dat ik de ROM heb geupgrade naar een iMate Jam?RefleXion schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:33:
Ik ben een tijdje bezig geweest om (Telfort Prepay) GPRS aan de praat te krijgen.
1. Add new modem
5. User name = username
6. Password = password
7. Domain = <leeg laten>
Verwijderd
Jouw oplossing werkt helaas niet...Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:49:
[...]
NIET OPSTUREN!!! Eerst mijn rare oplossing uitvoeren...
Maar heb een backup gemaakt, had reset uitgevoed en toen de backup terug gezet en alles doet het nu weer... Alleen een beetje vaag, dat het allemaal gebeurd!
Edit:
er kom ook een vernieuwde versie van de MDA-Compact uit lees ik hier... Build in WiFi, zwaar genaaid man dat ze dat gewoon niet meteen al in de eerste versie hebben gedaan! Dan waren we nu allemaal nog blijer geweest!!!
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 16:05 ]
Tja... dan kan ik daar wel weer op gaan wachten, maar tegen de tijd dat die uit is staat er alweer wat nieuws klaar. Ik denk dat dit nog wel een tijdje duurt, en dat ik gewoon voor de T-mobile mda compact ga. Deze is in totaal toch wat goedkoper dan de Orange versie. Dan maar geen zwart.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:58:
[...]
Edit:
er kom ook een vernieuwde versie van de MDA-Compact uit lees ik hier... Build in WiFi, zwaar genaaid man dat ze dat gewoon niet meteen al in de eerste versie hebben gedaan! Dan waren we nu allemaal nog blijer geweest!!!

Verwijderd
Ik heb zojuist TV Remote controller geinstaleerd waar dat blijkt vrij nutteloos, dus wil ik het er weer af:). Alleen hoe? via remove programs geeft hij de error 'the prgrmas was not removed because these files are in use or are read-only' , najah mooi dan, hij staat niet open het programma, dus dat kan het niet zijn. handmatig de directory eruit gooien werkt ook niet, wie helpt?
en kan je btw internetten door hem via usb op je pc aan te sluiten?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 21:03 ]
Verwijderd
Weet iemand ook een betrouwbare, snelle site waar ik een gps-ontvanger kan bestellen, hij is in de winkel echt onvindbaar in mijn omgeving (Tilburg)
Verwijderd
Ik heb hem bij BelCompany in Utrecht gekocht (tegenover de Xenos en de Primafoon), en ze hadden daar wel degelijk de Orange versie. Die heet alleen SPV M500Underworld schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:22:
[...]
Weet je ook nog waar je hem hebt gekocht (stad)!?
volgens mij bedoel je de t-mobile editie namelijk....
Ik heb dus gekozen voor de Qtek S100, omdat ik die mooier vind, en dan niet al die Orange zooi er op heb.
Groet,
W.Dijk
@p2men: Kijk hier even of pak voor een goed overzicht de pricewatch er bij.
Weet iemand of er een goeie BT hoofdtelefoon (dus geen headset) bestaat? HP heeft er zelf een gemaakt maar die is jammergenoeg alleen beschikbaar voor een beperkt aantal iPaqjes. Het zou toch wel uberrelaxed zijn om draadloos naar je mp3tjes te luisteren!
Weet iemand of er een goeie BT hoofdtelefoon (dus geen headset) bestaat? HP heeft er zelf een gemaakt maar die is jammergenoeg alleen beschikbaar voor een beperkt aantal iPaqjes. Het zou toch wel uberrelaxed zijn om draadloos naar je mp3tjes te luisteren!
Verwijderd
nou, na echt werkelijk uren en uren en uren van lezen ( deel 1 en 4 ), zo toch maar slapen. Als drukke student heb je alle uurtjes nodig
voor hen die, net als ik, er nog 1 halen gaan:
En nu mijn vraag: waarom zijn er geen losse covers voor dit ding te bestellen! een mooie witte of zwarte zou veel leuker zijn!
voor hen die, net als ik, er nog 1 halen gaan:
En nu mijn vraag: waarom zijn er geen losse covers voor dit ding te bestellen! een mooie witte of zwarte zou veel leuker zijn!
Dat is een kaartje zonder 256MB geheugen.[b]Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 01:25
wifi + 256mb card vond ik hier voor weinig ( iemand een goedkopere site? )-> http://www.digiaction.nl/...16/1000009596006781a.html
Voor iedereen die aan navigatie en BT gps muizen denkt: Engin komt binnenkort met een speciaal pakket voor smartphones, wellicht gaat deze ook op de Magician werken. Op de site noemen ze echter nog maar 2 series telefoons (Nokia serie 60 toestellen en Sony Ericsson P900 serie) die het ondersteunen. Info: http://www.enginyoy.nl:81/
Verwijderd
[/quote]Dat is een kaartje zonder 256MB geheugen.[quote]
owjaa ik bedoelde deze eigenlijk a 117,80 excl verzendk. http://www.digiaction.nl/...16/1000009596006781a.html
owjaa ik bedoelde deze eigenlijk a 117,80 excl verzendk. http://www.digiaction.nl/...16/1000009596006781a.html

Verwijderd
1.3 mpix camera op MDA compact:
Kan deze gebruikt worden als webcam als je MSN'd op je MDA compact? Ik heb de vraag eerder gesteld zien worden; goed antwoord bleef uit.
Je zou je telefoon bijvoorbeeld verdekt op je kamer kunnen neerzetten, en op school kijken of je broertje geen kleding uit je kast 'leent'. ( ja mensen, ik ben nog maar 19 ) Dan zou je natuurlijk zeggen; gebruik je gewone webcam daarvoor, maar toch; kan het?
Ook wat ik mij afvroeg is het volgende; die 1.3 mpix sd-camera's, kunnen die ook op de mda-compact?
alvast bedankt!
Kan deze gebruikt worden als webcam als je MSN'd op je MDA compact? Ik heb de vraag eerder gesteld zien worden; goed antwoord bleef uit.
Je zou je telefoon bijvoorbeeld verdekt op je kamer kunnen neerzetten, en op school kijken of je broertje geen kleding uit je kast 'leent'. ( ja mensen, ik ben nog maar 19 ) Dan zou je natuurlijk zeggen; gebruik je gewone webcam daarvoor, maar toch; kan het?
Ook wat ik mij afvroeg is het volgende; die 1.3 mpix sd-camera's, kunnen die ook op de mda-compact?
alvast bedankt!
Verwijderd
Uhm ik zou mijn telefoon echt niet "verdekt" op mijn kamer laten liggen en dan ergens anders de beelden ervan gaan checken. Die telefoon gaat gewoon mee hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:52:
1.3 mpix camera op MDA compact:
alvast bedankt!
En camera's die op de mda kunnen? Explain....
Dat lijkt me alleen handig als je niet voldoende opslagcapaciteit hebt. Het kaartmateriaal van jouw route wordt namelijk via GPRS of GSM-data je telefoon ingesleept. Het berekenen van je route gebeurt dus voornamelijk bij Engin. Het werkt op zich prima, maar valt volgens mij (zeker bij die belachelijke data prijzen bij T-Mobile) duurder uit dan een tom-tom pakketje.jurjen_g schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 09:37:
Voor iedereen die aan navigatie en BT gps muizen denkt: Engin komt binnenkort met een speciaal pakket voor smartphones, wellicht gaat deze ook op de Magician werken. Op de site noemen ze echter nog maar 2 series telefoons (Nokia serie 60 toestellen en Sony Ericsson P900 serie) die het ondersteunen. Info: http://www.enginyoy.nl:81/
Verwijderd
jurjen_g schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 09:37:
Dat lijkt me toch wel enorm prijzig, aangezien het ook gewoon werkt met een BT gps muis (die je erbij krijgt). Alleen de kaarten komen dan via gprs binnen??? (dus die kosten komen er ook nog eens bovenop).Van de site:
ENGINYOY bestaat uit een jaarabonnement voor alle diensten (navigatie en inspiratie voor heel Europa), een kleine draadloze Bluetooth GPS-ontvanger met 220V-lader en 12V-autolader en toegang tot de speciale ENGINYOY-website.
Gebruikers moeten beschikken over een smartphone met data-abonnement. ENGINYOY is vanaf medio maart 2005 beschikbaar voor 299 Euro (exclusief smartphone en data-abonnement).
Ik lees net dat wij op onze hoge school (Hoge school Rotterdam) ook gebruik kunnen maken van draadloos internet. Ze noemen de plekken waar dit kan hotspots, maar ik ben er niet zeker van of ze nou een gewoon open draadloos netwerk bedoelen of dat dat ze wi-fi bedoelen. ik weet dat als ik gebruik wil maken van wifi ik zon kaartje moet kopen, maar als het nou een gewoon draadloos netwerk is, moet ik dan hetzelfde kaartje hebben, of dan weer wat anders?
edit:
Hier een stukje van de handleiding van de hro
Inloggen op het HR laptop netwerk
Op een aantal locaties binnen de Hogeschool Rotterdam is een aantal zogenaamde hotspots opgehangen, zodat nu met de laptop of PDA ook draadloos het Internet benaderd kan worden. Let hierbij op de door de afd. ICT opgehangen bordjes met de tekst “Hotspot”. Het bereik van de communicatie tussen de laptop of PDA en het hotspotpunt is gemiddeld 30 tot 50 meter, dus probeer niet veel verder van een hotspot vandaan te zitten.
Voorwaarde uiteraard is dat je beschikt over een laptop of PDA met mogelijkheden tot draadloos netwerken. Laptop of PDA moeten voorzien zijn van een zogenaamde Wireless-LAN (WLAN) kaart. Raadpleeg de handleiding die bij uw laptop of PDA is meegeleverd.
edit:
Hier een stukje van de handleiding van de hro
Inloggen op het HR laptop netwerk
Op een aantal locaties binnen de Hogeschool Rotterdam is een aantal zogenaamde hotspots opgehangen, zodat nu met de laptop of PDA ook draadloos het Internet benaderd kan worden. Let hierbij op de door de afd. ICT opgehangen bordjes met de tekst “Hotspot”. Het bereik van de communicatie tussen de laptop of PDA en het hotspotpunt is gemiddeld 30 tot 50 meter, dus probeer niet veel verder van een hotspot vandaan te zitten.
Voorwaarde uiteraard is dat je beschikt over een laptop of PDA met mogelijkheden tot draadloos netwerken. Laptop of PDA moeten voorzien zijn van een zogenaamde Wireless-LAN (WLAN) kaart. Raadpleeg de handleiding die bij uw laptop of PDA is meegeleverd.
[ Voor 47% gewijzigd door SaN op 18-02-2005 15:49 ]
Verwijderd
Ik heb het forum doorgelezen maar zie geen oplossing voor mijn probleem.
Ik wil mail versturen en dat lukt niet. Ik heb een apart mailadres aangemaakt bij gmx.net waar je via smtp en pop je mail kunt versturen en ontvangen. Vervolgens dit accountje aangemaakt op mijn mda, en het resultaat is dat ik via gprs wel mail kan ontvangen, maar niet versturen!
Is er nog een truc of zo? En mijn outlook account kan ik wel prima syncen met de pc via de kabel, maar niet via gprs. Moet ik dan voor het zelfde account als het ware nog een keer dit account aanmaken voor gprs mail uitwisseling?
Iemand die me hierbij kan helpen?
Ik wil mail versturen en dat lukt niet. Ik heb een apart mailadres aangemaakt bij gmx.net waar je via smtp en pop je mail kunt versturen en ontvangen. Vervolgens dit accountje aangemaakt op mijn mda, en het resultaat is dat ik via gprs wel mail kan ontvangen, maar niet versturen!
Is er nog een truc of zo? En mijn outlook account kan ik wel prima syncen met de pc via de kabel, maar niet via gprs. Moet ik dan voor het zelfde account als het ware nog een keer dit account aanmaken voor gprs mail uitwisseling?
Verwijderd
Nog een andere vraag waar ik steeds tegenaan loop.
Ik wil af en toe wel eens een audio cd mp3'en en op mijn mda trekken.
Als ik dat via de kabel doe duurt het relatief lang. Daarop heb ik de mda uitgezet, de sd kaart eruit gehaald en in mijn cardreader gedaan van de pc. Vervolgens de mp3's erop gezet. Als ik dan de kaart terug in de mda zet is hij alle programma's die op de kaart staan en bijvoorbeeld een shortcut hadden in het start menu kwijt. Ook de iconen in de map programma's zijn veranderd en werken niet meer.
Zelfs als ik de mda uitzet en ik haal de kaart eruit (Waarop hij vervolgens uit zichzelf aanspringt!) heeft geen invloed. Elke keer zelfde gekloot.
Wie oh wie weet hoe het wel moet?
Als ik dat via de kabel doe duurt het relatief lang. Daarop heb ik de mda uitgezet, de sd kaart eruit gehaald en in mijn cardreader gedaan van de pc. Vervolgens de mp3's erop gezet. Als ik dan de kaart terug in de mda zet is hij alle programma's die op de kaart staan en bijvoorbeeld een shortcut hadden in het start menu kwijt. Ook de iconen in de map programma's zijn veranderd en werken niet meer.
Zelfs als ik de mda uitzet en ik haal de kaart eruit (Waarop hij vervolgens uit zichzelf aanspringt!) heeft geen invloed. Elke keer zelfde gekloot.
Dat aan en uitspringen is iets van Windows. Doe je niks aan. Wat je kan proberen is in de root van je sd kaartje een map "My Documents" aanmaken. Hoef je verder niks mee te doen, je kan je muziek neerplempen waar je wilt. Ja en wat betreft die programma's, ik weet niet om hoeveel mb's het gaat, anders zou ik het toch gewoon op het interne geheugen installeren.
Over je email: Alleen je account met pop en smtp-servers is denk ik niet genoeg. Waarschijnlijk moet je ook je ISP opgeven en als ik het goed lees is dat geen gmx.net. Als dat niet werkt probeer dan een imap ipv pop-server.
Over je email: Alleen je account met pop en smtp-servers is denk ik niet genoeg. Waarschijnlijk moet je ook je ISP opgeven en als ik het goed lees is dat geen gmx.net. Als dat niet werkt probeer dan een imap ipv pop-server.
[ Voor 54% gewijzigd door trimakassi op 18-02-2005 17:23 ]
Verwijderd
Toevallig zit ik ook op t HRO in rotterdam.sander-sp schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:48:
Ik lees net dat wij op onze hoge school (Hoge school Rotterdam) ook gebruik kunnen maken van draadloos internet. ............
Bij mijn locatie(museumpark) kan je gewoon met je laptop internetten.
Je opent gewoon een website.. en dan vraagt hij eerst om je studenten nummer e.d.
En dan kan je online
En ja het is WiFi
Waarschijnlijk is de smtp server van gmx spam proofVerwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:03:
Ik heb het forum doorgelezen maar zie geen oplossing voor mijn probleem.
En je zit niet op hun netwerk, dus zal je gebruik moeten maken van je gebruikersnaam en wachtwoord om je mail te versturen.(dit staat standaart uit).
Enne..naar mijn idee kan je helemaal niet syncen via GPRS.. je kan het wel via bluetooth doen als je het draadloos wil
En.. hoe zet jij je MDA uit? Accu eruit?Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:08:
Nog een andere vraag waar ik steeds tegenaan loop.
Als je namelijk het uitknopje gebruikt aan de zijkant dan lockt hij gewoon je knoppen en je scherm maar hij gaat niet uit
En probeer eens een softreset.
Ik denk dat hij de boel nog ff moet herkennen ofsow
[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 18:40 ]
Ik zit op Kralingse zoom, dat is meer een economisch gerichte locatie. Ik las dat er waarschijnlijk een magician met wifi ging komen, maar dat duurt zeker nog wel een tijdje?.. bah, nu ga ik weer twijfelen...Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:31:
[...]
Toevallig zit ik ook op t HRO in rotterdam.
Bij mijn locatie(museumpark) kan je gewoon met je laptop internetten.
Je opent gewoon een website.. en dan vraagt hij eerst om je studenten nummer e.d.
En dan kan je online
En ja het is WiFi
edit:
Trouwens, nog even over die hotspots, hoeveel zijn er daar nou van in Nederland, en is het de moeite waard ook bv. buiten je school? voor mij is het handig om het van Rotterdam te weten natuurlijk. graag ervaringen van mensen die het al hebben.
[ Voor 24% gewijzigd door SaN op 18-02-2005 18:59 ]
Ik heb de I-Mate Jam dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. Kijk anders eens bijCinner schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:03:
[...]
Deze settings werken bij mij ook al niet. Hij zegt steeds "no modem at above number". Ligt het misschien aan het feit dat ik de ROM heb geupgrade naar een iMate Jam?
Start -> settings -> Connections -> GPRS setting en kies daar voor PAP-authentication
en bij het tweede tabblad class 10 (3R2T). En let erop dat je bij lijntype GPRS kiest.
[ Voor 7% gewijzigd door RefleXion op 18-02-2005 19:44 ]
Ja op 2e vraag.start ->settings->connections->network cards en daar aangeven welke kaart dat je gebruikt om te internetten.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:56:
Ik heb zojuist TV Remote controller geinstaleerd waar dat blijkt vrij nutteloos, dus wil ik het er weer af:). Alleen hoe? via remove programs geeft hij de error 'the prgrmas was not removed because these files are in use or are read-only' , najah mooi dan, hij staat niet open het programma, dus dat kan het niet zijn. handmatig de directory eruit gooien werkt ook niet, wie helpt?
Vraag 1 effe resetten en dan remove. Bij de weg : je mag maar 3 meter max afstand van je tv zitten anders gebeurt er weinig. IrDa is te zwak.
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G
Verwijderd
Ik heb volgens mij niet de goede oren voor de bijgeleverde oordopjes. Ik heb überhaupt nooit met dat soort dingetjes overweg gekund...
Die koleredingen vallen bij elk hobbeltje als ik op de fiets zit uit m'n oren! Ik heb al van alles geprobeerd, en met dit koude weer kan ik ze nog onder m'n muts klemmen, maar ik ben niet zo'n semi-hip mannetje wat midden in de zomer nog met een muts op z'n hoofd rondloopt
Weet iemand of er ook hoofdtelefoons zijn die de 'hands-free'-functie ondersteunen? Dus echt van die dingen met zo'n beugel om je kop? Ik heb er wel eentje, maar daar zit geen microfoon/telefoonfunctie op, dus dan moet ik als een gek het stekkertje eruit trekken als de telefoon gaat. ook niet echt handig!
Nog iets: op de een of andere manier zijn al m'n functieknoppen (behalve het groene en rode telefoontje) ontregeld. Ik krijg foutmeldingen als ik op zo'n knop druk. De 'button'-functies bij Settings staan allemaal goed, dus daar ligt het niet aan. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om een harde reset uit te voeren. Iemand nog een tip?
Groet,
W.Dijk
Weet iemand of er ook hoofdtelefoons zijn die de 'hands-free'-functie ondersteunen? Dus echt van die dingen met zo'n beugel om je kop? Ik heb er wel eentje, maar daar zit geen microfoon/telefoonfunctie op, dus dan moet ik als een gek het stekkertje eruit trekken als de telefoon gaat. ook niet echt handig!
Nog iets: op de een of andere manier zijn al m'n functieknoppen (behalve het groene en rode telefoontje) ontregeld. Ik krijg foutmeldingen als ik op zo'n knop druk. De 'button'-functies bij Settings staan allemaal goed, dus daar ligt het niet aan. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om een harde reset uit te voeren. Iemand nog een tip?
Groet,
W.Dijk
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 22:16 ]
Die zijn ingesteld zoals je aangeeft, maar helaas werkt het nog steeds niet. Volgens Telfort is GPRS wel geactiveerd, maar ik krijg het apparaat blijkbaar niet goed ingesteld. Moet je geen proxy instellen? Moet ik voor GPRS trouwens gebruik maken van de My ISP of van de My Work Network connectie?RefleXion schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:43:
[...]
Ik heb de I-Mate Jam dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. Kijk anders eens bij
Start -> settings -> Connections -> GPRS setting en kies daar voor PAP-authentication
en bij het tweede tabblad class 10 (3R2T). En let erop dat je bij lijntype GPRS kiest.
Verwijderd
bah bah bah.. meer mensen die last hebben van corrupte SD cards? het is me al een aantal keer overkomen. dat wanneer ik data transfer naar me 1gig sandisk card via me cardreader. En daarna weer in me Mda druk.
Dat me hele sdcard corrupt word. en dat de bestanden verdwijnen.
iemand enig idee waar dit door veroorzaakt kan worden?
Dat is de standaard phonepad, alleen T-Mobile heeft er een ander skinnetje overheen gegooid in hun rom.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 01:45:
Weet iemand of deze invoermethode voor SMS ook in de MDA Compact zit?
[afbeelding]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Ik heb gebruikgemaakt van My ISP, Ik heb geen proxy gebruikt en ook geen ip ingesteld. (de hele geavanceerde opties kun je negeren).Cinner schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:18:
[...]
Die zijn ingesteld zoals je aangeeft, maar helaas werkt het nog steeds niet. Volgens Telfort is GPRS wel geactiveerd, maar ik krijg het apparaat blijkbaar niet goed ingesteld. Moet je geen proxy instellen? Moet ik voor GPRS trouwens gebruik maken van de My ISP of van de My Work Network connectie?
Een tig tal posts eerder zei iemand dat het kwam omdat ie z'n SD card te snel uit z'n card reader had gerukt ...Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 00:23:
bah bah bah.. meer mensen die last hebben van corrupte SD cards? het is me al een aantal keer overkomen. dat wanneer ik data transfer naar me 1gig sandisk card via me cardreader. En daarna weer in me Mda druk.
Ik heb deze vraag al een aantal keer voorbij zien komen maar nog niet echt een duidelijk antwoord gezien. Ik heb het probleem dat als ik een mp3 koppel als beltoon aan een persoon via de Photocontacts, de beltoon reset naar default zodra de persoon belt. Als je dan weer kijkt bij de persoon staat hij inderdaad weer op default ingesteld. Hebben meerdere mensen hier last van?
Ik heb mijn mp3's uiteraard op de bijgeleverde SD card staan want wil deze niet in mijn main rom hebben wegens de grootte. Wie kan mij helpen. In een eerdere post werd al een mp3 fix aangeboden maar deze is slechts voor de "Main" beltoon te gebruiken en niet op persoonsniveau.
Ik heb mijn mp3's uiteraard op de bijgeleverde SD card staan want wil deze niet in mijn main rom hebben wegens de grootte. Wie kan mij helpen. In een eerdere post werd al een mp3 fix aangeboden maar deze is slechts voor de "Main" beltoon te gebruiken en niet op persoonsniveau.
Verwijderd
Wanneer weet ik dan, dat het veilig is om de kaart eruit te halen :?Raziel schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 09:44:
[...]
Een tig tal posts eerder zei iemand dat het kwam omdat ie z'n SD card te snel uit z'n card reader had gerukt ...
omdat als ie klaar is met kopieren ik hem eruit haal..
Er zit een lampje op als het goed is, zodra deze uit is zou je hem eruit moeten kunnen halen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:20:
[...]
Wanneer weet ik dan, dat het veilig is om de kaart eruit te halen :?:?
omdat als ie klaar is met kopieren ik hem eruit haal..
Heeft een van jullie al eens geprobeerd de Adapt screenprotector te wassen?
Bij mij zitten er een paar stofjes onder en de randen willen ook niet goed hechten.
Zou ik hem nu gewoon af kunnen spoelen (warm water? )en dan vochtig aanbrengen?
Bij mij zitten er een paar stofjes onder en de randen willen ook niet goed hechten.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem, ik vind het een ramp-ding! Ben benieuwd of er een oplossing is om dat ding beter te laten plakken...justifire schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:55:
Heeft een van jullie al eens geprobeerd de Adapt screenprotector te wassen?
W.Dijk
Verwijderd
Dat is wel jammer, want de standaard skin heeft veel kleinere toetsen (denkend aan bediening zonder stylus...)Animal_X schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 01:48:
[...]
Dat is de standaard phonepad, alleen T-Mobile heeft er een ander skinnetje overheen gegooid in hun rom.
Verwijderd
bij mij brand het lampje constant. als de kaart erinzitMex schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:39:
[...]
Er zit een lampje op als het goed is, zodra deze uit is zou je hem eruit moeten kunnen halen.
Verwijderd
Misschien is het raadzaam om de optie te selecteren, hardware veilig verwijderen, rechtsonder in je taakbalk, dit zorgt ervoor dat de verbinding goed wordt afgesloten
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 14:01:
[...]
bij mij brand het lampje constant. als de kaart erinzit
Ik had ook het probleem dat alle files die op m'n kaartje van 1 GB stonden corrupt werden als ik het kaartje na het beschrijven in m'n cardreader in de telefoon stopte. Hierna was ik alle data op m'n kaartje kwijt. Achteraf bleek het de firmware van m'n cardreader te zijn (in mijn geval een Medion pc). Het installeren van nieuwe firmware vergrootte de compatibiliteit. Voor dit apparaat nieuwe firmware gedownload en geinstalleerd, nu nooit meer problemen. Wellicht dat dit je verder kan helpen. Succes ermee.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 14:12:
Misschien is het raadzaam om de optie te selecteren, hardware veilig verwijderen, rechtsonder in je taakbalk, dit zorgt ervoor dat de verbinding goed wordt afgesloten
[...]
Zojuist mijn T-mobile geupgrade naar Qtek 1.06
Veel beter zonder al die tmobile meuk erop en geluid klinkt ook stukken beter.
Aanradertje dus !
Aanradertje dus !
Ik heb al veel mensen horen klagen over de standaard engele taal. Dat woorden die je typt dus afgemaakt worden in het engels ipv het Nederlands, maar werkt een programmatje als dit dan niet?
http://www.pocketpccity.c...004-9-13-ce-pocketpc.html
(waar is die 1.6 update te vinden?)
Probeer deze eens voor nederlands keyboard ( is een trial) http://www.pocketgear.com...=15545&prodname=WordLogic Predictive Keyboard - DUTCH 4.1sander-sp schreef op zondag 20 februari 2005 @ 00:21:
Ik heb al veel mensen horen klagen over de standaard engele taal. Dat woorden die je typt dus afgemaakt worden in het engels ipv het Nederlands, maar werkt een programmatje als dit dan niet?
En die 1.06 upgrade vind je op www.xda-developers.com in het forum onder magician upgrades.
Succes
Ik heb nog wel een vraag over de support van de verschillende toestellen.
Lees net op smartphonestunts.nl dat de i/mate gratis abo van 1 jaar verstrekt?
Zijn dit speciale dingen, of kun je deze gewoon op het net vinden?
En hebben de qtek en de orange variant deze support ook?
Wil hem heel graag kopen, maar weet niet goed welke nou de beste keus zou zijn.
Moet ook nog die van orange in het echt zien ...
Lees net op smartphonestunts.nl dat de i/mate gratis abo van 1 jaar verstrekt?
Zijn dit speciale dingen, of kun je deze gewoon op het net vinden?
En hebben de qtek en de orange variant deze support ook?
Wil hem heel graag kopen, maar weet niet goed welke nou de beste keus zou zijn.
Moet ook nog die van orange in het echt zien ...
[img]http://raoul.nu/images/foot4.jpg[/img]
Verwijderd
Zou je alsjeblieft kunnen uitleggen hoe je hem precies hebt geupgrade want van die verhalen van nbf, nba, operator id en het veranderen van .bat files snap ik vrij weinig... en het lijkt me zo geweldigjustifire schreef op zondag 20 februari 2005 @ 00:30:
[...]
Probeer deze eens voor nederlands keyboard ( is een trial) http://www.pocketgear.com...=15545&prodname=WordLogic Predictive Keyboard - DUTCH 4.1
En die 1.06 upgrade vind je op www.xda-developers.com in het forum onder magician upgrades.
Succes
Wat bedoel je precies met beter geluid, gewoon het praten over de telefoon?
Voor diegene die nog geen bluetooth verbinding met de computer kunnen maken zag ik het volgende berichtje op compactjam.com:
http://aps.toshiba-tro.de/bluetooth/pages/download.php
Just press the link and download toshiba bleutooth driver.
Install the application and than bond with you mda. Just easy.
When everything is ready, go to your mda and go to active sync.
press connect via bleutooth and your mda will sync go to the internet etc.
This will work fine if you can't make your mda sync with your computer. This works if the site from http://benjamin.reyntjes.com/mda/
issn't working
(zie http://www.compactjam.com...um_posts.asp?TID=451&PN=1)
Verwijderd
Hoi justifire, kan jij vertellen hoe je de rom update naar 1.06justifire schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 23:18:
Zojuist mijn T-mobile geupgrade naar Qtek 1.06![]()
Aanradertje dus !
En waar ik die rom kan vinden ?
En hoe veilig is het ?
Verwijderd
Precies: ik wil een apparaat dat net zo handzaam is als de MDA compact, maar met de powerrr van zo'n groot bakbeestHenkes schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:58:
[...]
ik zie toch meer in de HTC Alpine, ook wel de XDA IIi, deze heeft alle features van de Compact, maar dan met een snellere processor en meer geheugen en bovenal de ingebouwde 802.11b-module. Een ander voordeel danwel nadeel is de grotere behuizing. De behuizing is gebaseerd op de HTC Himalaya, o.a. XDA II genoemd.
http://www.my-xda.com/xda2i.html
Verwijderd
Wat is dat in hemelsnaam? Dat ding heeft helemaal geen radio????Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:20:
[...]
(SNIP)
Mijn ervaring is dat iedere rom-update verbeteringen met zich meebrengt. Deze versie heeft de volgende verbeteringen/updates:
* GSM radio software update
(SNIP)
Verwijderd
Misschien hebbie hier iets aan?Cinner schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:49:
[...]
Bedankt voor de tips, helaas werken ze niet. Moet je bv geen proxy server instellen? Volgens de website van Telfort is dit namelijk een verplichte instelling. En de startpagina zou wap.telfort.nl moeten zijn, maar dit kan ik nergens invullen als ik een verbinding configureer. Moet ik trouwens een GPRS verbinding instellen onder My ISP of onder My Work Network?
http://www.telfort.nl/app/mijntelefoon/ota/cc/anderswap.php
Verwijderd
Ik had dezelfde reactie: wat een cheapo ding. En ook geen "schuimpjes" erbij. Maar in de praktijk klinkt dat ding met muziek heel acceptabel/goed! Ook dat je hem met dat klemmetje netjes achter je nek kan vastmaken is toppie!Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:03:
Ik heb vandaag mijn MDA compact ontvangen. Het toestel ziet er echt gaaf uit. Vanavond even kijken wat het apparaat allemaal kan! Het enige minpunt, op het eerste gezicht, is de hoofdtelefoon die er standaard bij zit: Ziet er heel goedkoop, plasticachtig uit. Die wordt denk ik nog vervangen voor een ander exemplaar. Heeft iemand een alternatief??
Probeer maar es uit: in de praktijk is ie best te pruimen (nadat ik er wat van die "schuimpjes" op had gezet!)
Maar ja, nu er geruchten gaan over de Magician met WiFi, zie eerder dit topic, is deze weer aantrekkelijker.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 10:34:
[...]
Precies: ik wil een apparaat dat net zo handzaam is als de MDA compact, maar met de powerrr van zo'n groot bakbeestIk merk toch dat die MDA compact zo z'n beperkingen heeft... Niet erg, want ik ben er erg blij mee: 98% van wat ik wil kan er mee.
Oeps, jij moet je nog ff inlezen:Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 10:38:
Wat is dat in hemelsnaam? Dat ding heeft helemaal geen radio????
http://forum.xda-developers.com/index.php
(site is nu weer eens plat, kijk later nog ff)
De radio van een GSM is de ontvanger/zender van de GSM signalen.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Verwijderd
Yo,Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 00:23:
Ik had hetzelfde (zie iets eerder in de lijst). Hoe haal je je kaart er uit nadat je de boel heb uitgelezen? Je moet 'm namelijk via "eject" uitwerpen.
Anders is de buffer nog bezig met lezen/schrijven. Ik moest er ook achterkomen door eerst -tig keer die kaart te corrumperen...
Verwijderd
Nope! Niet gebruiken: via explorer EJECT doen!Mex schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:39:
[...]
Er zit een lampje op als het goed is, zodra deze uit is zou je hem eruit moeten kunnen halen.
Verwijderd
Uh, stond er bij de openingstopic dan iets wat ik gemist heb? Xplain please? Radio is bij mij 538 ofzoSpeedster schreef op zondag 20 februari 2005 @ 10:52:
[...]
Oeps, jij moet je nog ff inlezen:
http://forum.xda-developers.com/index.php
(site is nu weer eens plat, kijk later nog ff)
De radio van een GSM is de ontvanger/zender van de GSM signalen.
Verwijderd
Uhm, wat voor Medion PC heb jij? En waar staat die update/upgrade dan?ohjaja1981 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:33:
[...]
Ik had ook het probleem dat alle files die op m'n kaartje van 1 GB stonden corrupt werden als ik het kaartje na het beschrijven in m'n cardreader in de telefoon stopte. Hierna was ik alle data op m'n kaartje kwijt. Achteraf bleek het de firmware van m'n cardreader te zijn (in mijn geval een Medion pc). Het installeren van nieuwe firmware vergrootte de compatibiliteit. Voor dit apparaat nieuwe firmware gedownload en geinstalleerd, nu nooit meer problemen. Wellicht dat dit je verder kan helpen. Succes ermee.
Oke zal het even uitleggen,Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 10:14:
[...]
Hoi justifire, kan jij vertellen hoe je de rom update naar 1.06
En waar ik die rom kan vinden ?
En hoe veilig is het ?
Je gaat naar www.xda-developer.com , daar meld je je aan op het forum.
Vervolgens ga je naar de sectie Magician Upgrades.
Zoek naar Qtek 1.06 update works !
Hier zal je genoeg informatie vinden om hem te flashen.
Maar ik zal ook dit ff uitleggen
Je download daar de 1.06 update van de ftp site (link staat in bovenste post op xda)
Vervolgens pak je dit bestand uit met bijv. winrar
Uit deze map kopieer je de file getdevicedata.exe naar een locatie op je mda
Vervolgend ga je op je MDA naar deze file en klik er op.
Er zal niks gebeuren.
Browse nu via je desktop pc naar /windows/devicedata.txt
Kopieer deze file en plaats hem bijv. op je bureablad van je desktop pc.
Open deze file met notepad of word.
Je ziet nu een code staan iets van PM10A 0A WWE E T-MOB003
Om dat laatste gaat het, dit is in mijn geval dus T-MOB003 (t-mobile nederland)
Kopieer die laatste code en ga nu terug naar de 1.06 upgrade map.
Hierin staat een file genaamd change.bat
Rechtermuisklik hierop en kies edit.
Je zult nu zien dat er een aantal codes in dit bestand staan.
Vervang de T-MOB... code voor jouw eigen code die je zojuist gekopieerd hebt.
Sla het bestand op.
Dubbelklik nu op het bestand en hij zal in een dos window gaan werken.
Aan het eind krijg je 2 foutmeldingen over wrong password.
Niet op letten!! Niks aan de hand.
Als change.bat klaar is hang je je mda aan je pc.
Zorg dat hij aanstaat en je een vebinding hebt met activesync.
Kies nu MaupgradeUt.exe en volg de aanwijzingen op het scherm.
Je MDA zal nu geflashed worden naar versie 1.06
Dit duurt ongeveer een 20 minuten dus wees geduldig.
Je krijgt wel tijdsduur te zien dus je kan zien of het goed gaat.
Als hij klaar is krijg je de opdracht voor een hard-reset, dit doe je en je mda is geupgrade.
Nu denk je dat je klaar bent
Niet dus, de radio is nog steeds de oude versie.
Maar dat kan je lezen op xda-developers forum in dezelfde thread.
Je weet nu hoe je kan flashen,
LET OP !!! ALLES OP EIGEN RISICO !!
Verwijderd
Ok, thanks voor de uitleg (XDA forum ligt nl plat nu). Paar vragen:justifire schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:01:
[...]
(....SNIP)
Oke zal het even uitleggen,
Je gaat naar www.xda-developer.com , daar meld je je aan op het forum.
Vervolgens ga je naar de sectie Magician Upgrades.
Zoek naar Qtek 1.06 update works !
Hier zal je genoeg informatie vinden om hem te flashen.
Maar ik zal ook dit ff uitleggen
(SNIP...)
- Behoudt je de T-Mobile settings (gprs, etc. etc.)?
- Unlocked dit je MDA of blijft ie locked?
- Ik neem aan dat je na deze actie alles kwijt bent en alles opnieuw moet installen?
- Of kun je een backup van je software terugzetten?
- Moet ik me nog zorgen maken over passwords/simlocks etc? (Ik bedoel dat ik die aan heb staan)
Alle t-mobile meuk gaat eraf, alles word nu origineel Q-tek.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:08:
[...]
Ok, thanks voor de uitleg (XDA forum ligt nl plat nu). Paar vragen:Perfect apparaat overigens!
- Behoudt je de T-Mobile settings (gprs, etc. etc.)?
- Unlocked dit je MDA of blijft ie locked?
- Ik neem aan dat je na deze actie alles kwijt bent en alles opnieuw moet installen?
- Of kun je een backup van je software terugzetten?
- Moet ik me nog zorgen maken over passwords/simlocks etc? (Ik bedoel dat ik die aan heb staan)
Geen unlock helaas
Ja je bent alles kwijt, hard reset namenlijk, maar je kan eerst backup maken en dan terugzetten, al begin ikzelf liever met een schone lei.
Passwords weet je neem ik aan?
Simcode blijft hetzelfde, staat nl op je sim en daar verandert niks aan.
Weet iemand of je de button op je headset kan mappen? Ik heb zelf nog geen Magician en overweeg deze te gaan gebruiken i.c.m. MS Voice Command. Het is dan echter wel een vereiste dat ik niet steeds een knop op de Magician hoef in te drukken, maar gewoon de button op de headset. De headset zelf ga ik nog modden met betere dopjes zoals uitgelegd in, meen ik, deel 2.
De ideale situatie zou natuurlijk zijn dat je de button op een BT headset zou kunnen mappen, maar zover ik weet, is dit nog niemand gelukt, but please correct me if I'm wrong.
De ideale situatie zou natuurlijk zijn dat je de button op een BT headset zou kunnen mappen, maar zover ik weet, is dit nog niemand gelukt, but please correct me if I'm wrong.
Kan aub even iemand doorgeven of bij jullie wel de mp3 toewijzing als beltoon werkt wanneer de mp3 op de SD kaart staat?Obiwan Kanobi schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 10:02:
Ik heb deze vraag al een aantal keer voorbij zien komen maar nog niet echt een duidelijk antwoord gezien. Ik heb het probleem dat als ik een mp3 koppel als beltoon aan een persoon via de Photocontacts, de beltoon reset naar default zodra de persoon belt. Als je dan weer kijkt bij de persoon staat hij inderdaad weer op default ingesteld. Hebben meerdere mensen hier last van?
ik wil ook heel graag deze mda compact maar ik heb vodafone, is ie nog steeds niet ergens te unlocken en hoe moeilijk is het om de mda compact te flashen(zodat ik m uit duitsland kan bestellen)
1. Verlies je garantie bij T-mobile door hem te upgraden naar 1.6?
2. Hoe zit dat met die radio, kan je er nu wel of geen fm-radio op krijgen?
3. Ik heb geen cardreader in mijn pc, is dit een probleem als ik grote bestanden wil overzetten van pc naar mda?
4. Kan je je Mda doormiddel van zo'n bluetooth usb stick ook gebruiken als een soort verwijderbare harde schijf Zelfde principe als bv je mp3speler, of moet alles via activesync (als je dus geen cardreader hebt)
5. Als ik toch volgens jullie beter een cardreader kan kopen, welke is aan te raden, zo goedkoop mogelijk uiteraard
alvast bedankt!
2. Hoe zit dat met die radio, kan je er nu wel of geen fm-radio op krijgen?
3. Ik heb geen cardreader in mijn pc, is dit een probleem als ik grote bestanden wil overzetten van pc naar mda?
4. Kan je je Mda doormiddel van zo'n bluetooth usb stick ook gebruiken als een soort verwijderbare harde schijf Zelfde principe als bv je mp3speler, of moet alles via activesync (als je dus geen cardreader hebt)
5. Als ik toch volgens jullie beter een cardreader kan kopen, welke is aan te raden, zo goedkoop mogelijk uiteraard
alvast bedankt!
Verwijderd
radio kan op de mda gerealiseerd worden middels een externe sd-fm radio toch? iemand die er al ervaring mee heeft?
ik zag er een bij volgende link: http://www.handheldshop.nl/nl/dept_97.html
ik zag er een bij volgende link: http://www.handheldshop.nl/nl/dept_97.html
Justifire, er zit een wachtwoord op de rar file, wat is het wachtwoord? Heb wel de radio update gedaan en nu werkt m'n handsfree functie wel! Goeie shit dus 
Nu de rest nog ...
Nu de rest nog ...
Verwijderd
Ja, wat is het wachtwoord? Maar nog iets: op de site van Qtek staat dat hun huidige update alleen geschikt is als je ExtRom 1.03.148WWE had. Ik heb op dit moment 1.01.124 WWE. Is dat een probleem?Raziel schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:45:
Justifire, er zit een wachtwoord op de rar file, wat is het wachtwoord? Heb wel de radio update gedaan en nu werkt m'n handsfree functie wel! Goeie shit dus
Nu de rest nog ...
Zie: http://www.qtek.nu/defaul...p?nc=422&id=127&element=0
Alvast bedankt justfire voor de uitleg!
Ik heb een Medion Pentium 4, 2,60 GHz met ingebouwde cardreader. Kijk voor updates op www.medion.de of gebruik de volgende link http://www1.medion.de/dow...=301&type=treiber&lang=de .Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:01:
[...]
Uhm, wat voor Medion PC heb jij? En waar staat die update/upgrade dan?
Succes
Ik weet het wachtwoord niet.Raziel schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:45:
Nu de rest nog ...
Hebben ze gedaan omdat iemand het nodig vond om de file te veranderen zodat de instalatie vastliep.
Ik heb hier nog wel de originele file op mijn pc staan, misschien kan iemand hem online gooien?
Nee ik ging ook van versie 1.01 naar 1.06Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:57:
[...]
Ja, wat is het wachtwoord? Maar nog iets: op de site van Qtek staat dat hun huidige update alleen geschikt is als je ExtRom 1.03.148WWE had. Ik heb op dit moment 1.01.124 WWE. Is dat een probleem?
Zie: http://www.qtek.nu/defaul...p?nc=422&id=127&element=0
Alvast bedankt justfire voor de uitleg!
Gewoon doen zoals ik het uitgelegd heb (change.bat regelt alles)
Succes ermee.
Die radio stack is inderdaad erg goed, het volume klinkt nu ook veel harder dan voor de update.
Wel zo makkleijk met mp3 afspelen en tomtom natuurlijk
TC Alpine that is now sold by O2 UK as O2 Xda IIi and looks like Xda II but has additional megapixel camera, built-in Wi-Fi and fast (520 MHz) procesor will be released also by other operators and distributors: as Orange SPV M2500 by Orange, as i-mate PDA2 by i-mate (Carrier Devices), etc.
Ik zij het toch!!!!

Maarja dit kun je dus ook met dat progie doen he!
Ik zij het toch!!!!
Maarja dit kun je dus ook met dat progie doen he!
oh btw hebben meerdere mensen problemen als ze iets van hun MDA naar een nokia willen sturen (via BT)?
ligt dat aan de MDA SW? of hebben gewone S100's het ook?
ligt dat aan de MDA SW? of hebben gewone S100's het ook?
Ik heb vandaag eindelijk de mda compact gekocht bij T-mobile. Ik heb er meteen een sitecom bluetooth usb adapter bij gekocht, en ik probeer nu te internetten via mijn eigen pc. ik ben nu zo ver dat ik gewoon kan syncen via active sync met bluetooth, maar hoe kom ik nou via mijn eigen pc op het internet? ik kan wel surfen, maar dat doe ik dan gewoon met mijn belminuten geloof ik. hoe kom ik erachter waarmee ik op het internet zit?
[ Voor 7% gewijzigd door SaN op 20-02-2005 20:06 ]
Eindelijk, ik heb m'n MDA compact kunnen laten unlocken, werkt nu prima met Vodafone. De kosten zijn nog steeds flink hoog (55,-), maar het is wel weer goedkoper dan via T-mobile. Check http://www.unlockitnow.com/pocketpc.php voor meer info, ik had er m'n twijfels bij, maar het werkt echt super! Binnen een uurtje is je MDA geunlockt.
Verwijderd
bedanktVerwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 10:55:
[...]
Yo,
Ik had hetzelfde (zie iets eerder in de lijst). Hoe haal je je kaart er uit nadat je de boel heb uitgelezen? Je moet 'm namelijk via "eject" uitwerpen.
Anders is de buffer nog bezig met lezen/schrijven. Ik moest er ook achterkomen door eerst -tig keer die kaart te corrumperen...
http://rapidshare.de/files-en/ zoals op xda-developers staat.justifire schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:40:
[...]
Ik heb hier nog wel de originele file op mijn pc staan, misschien kan iemand hem online gooien?
ik kan die ROM nergens meer vinden, damnit.
pls upload
dank u
Verwijderd
Toevallig heb ik dezelfde uitrustingsander-sp schreef op zondag 20 februari 2005 @ 20:02:
Ik heb vandaag eindelijk de mda compact gekocht bij T-mobile. Ik heb er meteen een sitecom bluetooth usb adapter bij gekocht, en ik probeer nu te internetten via mijn eigen pc. ik ben nu zo ver dat ik gewoon kan syncen via active sync met bluetooth, maar hoe kom ik nou via mijn eigen pc op het internet? ik kan wel surfen, maar dat doe ik dan gewoon met mijn belminuten geloof ik. hoe kom ik erachter waarmee ik op het internet zit?
Als hij is verbonden met active sync, dan kan ik internetten op mijn mda.
En je moet gewoon je gprs instellingen uit je telefoon gooien, dan weet je teminste zeker dat hij geen vreemde dingen doet
Verwijderd
Zou heel relax zijn als alle bestanden nog een keer online kunnen worden gezet........tcc schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:01:
[...]
http://rapidshare.de/files-en/ zoals op xda-developers staat.
ik kan die ROM nergens meer vinden, damnit.
pls upload
dank u
ik las trouwens eerder dat mensen problemen hebben met mp3's als ringtones, maar je kan je mp3 naar de map "windows" -> "Rings" slepen en dan kan je ze als beltoon gebruiken. zou ook kunnen helpen voor als je ze bij een contact wil plaatsen.
Heeft iedereen hier ook dat als je gaat filmen dat er van die irritante strpen door het beeld lopen, als je beweegt? Help de update hiertegen, of kan ik hier wat anders aan doen.
En hoe zit het nou met die radio. is het een fm radio of de radio die de gsm signalen ontvangt en zendt, zoals ik al eerder las
Verwijderd
Het is GEEN fm radio.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:17:
[...]
En hoe zit het nou met die radio. is het een fm radio of de radio die de gsm signalen ontvangt en zendt, zoals ik al eerder las
Maar het gaat over de radio band die de gsm gebruikt om te bellen !
Dus GEEN muziek alleen telefonie
Zal de radio upgrade ook even uploaden naar ftp
Deze is al gemodificeerd voor na de update naar qtek S100
Dus hier hoef je alleen maar de updater te draaien nadat je de qtek update hebt gedaan.
link : http://rapidshare.de/file...grade_radio_1.05.rar.html
En ja dit is versie 1.05 , een hogere is er nog niet.
[ Voor 40% gewijzigd door justifire op 20-02-2005 23:00 ]
Dit topic is gesloten.