===================================================================
Kefs WoW UI Version 1.0
Deze WoW User Interface heb ik gemaakt omdat de standaard WoW interface erg beperkt is voor mijn gebruikersdoeleinden. Ik heb besloten om een eigen user interface te maken nadat de Korean Beta afgelopen was. Mijn UI pack heet Kefs WoW UI Version 1.0. Deze pack heb ik niet zelf geschreven, ik ben zelf op verschillende WoW mod websites gaan kijken en heb alle bruikbare mods bijelkaar gezet, samen met mijn collega ViRaX heb ik de mods getest die ik na mijn zoekwerk had gevonden en die mij aanspraken.
Verder heb ik zelf nog met Termy, goede vriend van mij nog wat gediscussieerd over welke mogelijkheden er nog meer waren, ook had hij nog enkele mods geprobeerd die leuk waren en gingen we die nog testen..
ViRaX had al eerder een post gemaakt voor zijn UI, zijn UI is gebasseerd op Kefs UI pack Versie 1.0. Je kan mijn versie zien als de Full version voor de gebruiker die mijn extra’s aanspreekt of de Lite version om een zo clean mogelijke variant te hebben, en dat is ViRaX’s UI.
Ik wil ViRaX, Termy en de makers van de mods bedanken, Zij hebben het mogelijk gemaakt om deze UI te realiseren.
Screenshots
Om een kleine indruk te krijgen van hoe de pack eruit ziet:
Mainscreen, het beeld wat je ziet wanneer je speelt
BankItemMod
MapNotes + Gathering Mod
Levelmod + Goodtip Mod + Playerframe:
Features:
Bag_status_meters: Aantal slots over in je bags, melding wanneer bags vol zitten, optiescherm om ieder gewenste formaat te kiezen.
Command: /bsm
BankItems: Deze mod laat zien wat je op de bank hebt, als je een profession uitoefent heb je vaak veel spullen op de bank, je kan dan snel zien wat er op de bank staat. Een handige feature van dit is dat je gelijk ook de bank info van al je andere characters op de realmn kan zien. Erg handig als je mulecharacters hebt.
Command: /bi
bc_AutoMailSubject: Als je een mail stuurt met een bijlage erbij (10 Linen Cloth ), dan zal het onderwerp van het mailtje automatisch Linen Cloth worden. Scheelt jou weer typwerk.
BetterKeyBinding: In de Key Bindings optie scherm worden alle toetsen die gebind kunnen worden gegroepeerd zodat in 1 oogopslag te zien is welke knoppen te wijzigen zijn. Het maakt het overzichtelijker om de juiste keys te zien.
CT_Barmod: Dankzij deze barmod zijn er nog 5 extra balken van 12 slots per balk op te vragen. De Bars zijn volledig sleepbaar en kan gedraaid worden. Lege slots kunnen uitgezet worden. Tot slot kunnen alle bars kunnen locked worden.
CT_CoordMod: De X/Y coordinaten worden linksboven de wereldmap getoond, bij het bewegen van de muis worden de coordinaten geupdate. Handig voor de coordinaten die Thottbot geven.
CT_LevelMod: Level van alle characters worden zichtbaar hiermee, het doodshoofdje door levelverschil verdwijnt hiermee. Zo kun je zien welke levels mensen van 10 levels hoger dan jij zijn.
EquipCompare: Als je equipment items in je inventory hebt staan of van auction house of een quest scherm, dan kan je met deze mod vergelijken wat je daadwerkelijk draagt op dat moment, je kan dan snel zien of je een betere item hebt.
Gatherer: Dit is een mod voor mensen die Mining en Herbalism nemen. Wat het doet is, wanneer jij een herb of mine hebt gegathered, hij de locatie onthoudt en een mooi herb/mine icoontje op de wereldmap plaatst. Wanneer jij in de buurt loopt van die locatie zal in je minimap een cirkel worden getoond die aangeeft dat daar een herb/mine zit. Chests/waterbarrels worden ook weergegeven.
Command: /gather
Goodinspect: Weer een kleinigheidje wat ontzettend handig is. Normaal moet je bijna tegen een persoon aanstaan wil je kunnen inspecten wat voor armor die persoon heeft. Nu kun je inspect kiezen zodra je de persoon kan aanklikken
Goodtip: Als je met je muis over een persoon gaat dan zie je altijd een beschrijving van naam, level en dergelijke. Met deze mod vul je dat schermpje met de juiste kleur, groen voor NPCs, blauw voor Players en rood voor horde/enemies. Geel wordt voor neutrale beestjes gedaan zoals zwijnen. Verder wordt er extra informatie toegevoegd: de guild waar iemand in zit.
Command: /gthelp
Gypsy_BuffBar: Heerlijke bars waar je duidelijk je positieve (blauw) en negatieve (rood) buffs kan bekijken incl de hoeveelheid minuten/seconden dat deze duren.
Gypsy_PartyFrame: Check hier hoeveel HP je partygangers hebben en welke buffs zij op dat moment gebruiken.
Gypsy_PlayerFrame: Een uitbreiding van de playerframe, het toont de absolute waardes aan van health en mana, verder wordt de EXP ook getoond en de RESTbonus die je hebt opgedaan.
LeetSpeak: 1k b3n 1337, j3 w33t t0c4?! , deze mod zal het leuker maken als je stomme Horde/Alliance poppetjes tegenkomt. Alles wat je schrijft met /lsay zal veranderen in cijfers en symbolen zodat de tegenpartij je enigszins begrijpt. Ik heb expres niet de universaldictionary mod gebruikt, omdat deze tegen de policy van Blizzard is, dat je horde/alliance kan begrijpen.
Command: /lsay “text what you want to say”
MailSound: Als je mail ontvangt hoor je “You’ve got mail”. Deze feature vind ik superhandig, want als je mail ontvangt krijg je normaal gesproken een klein mail icoontje naast je minimap. Echter merk je deze niet gauw op als je intensief zit te spelen/chatten in het spel.
MapNotes: Deze mod laat je notities maken op de wereldmap. Als jij bijvoorbeeld in IronForge loopt en je wilt alle NPCs in het centrum graag onthouden, dan kan je voor elke npc een markering maken, deze blijven dan opgeslagen in je worldmap. Je kan notities van andere map notes gebruikers ontvangen en je kan ze versturen
MobHealth: Als je tegen een monster vecht, zal er een absoluut getal boven zijn plaatje staan, er staat bijvoorbeeld 50/50, je weet dan dat het beests 50 levens heeft, wanneer je hem slaat zal deze meter naar xx/50 veranderen, het geeft een goede indicatie hoeveel levens een beest heeft.
MovableBags: Je kan je bags openen en door het scherm slepen, soms handig wanneer de bags in de weg zitten voor iets anders.
MyClock: Een klokje die het zonnetje en maandje vervangen voor de daadwerkelijke tijd, nu kan je zien wanneer je naar bed!
Command: /myclock options
PlayerLinkMenu: Met deze optie kun je een aantal handelingen ook weer een stuk makkelijker uitvoeren. Als je iemand iets ziet zeggen in de general chat kun je als je de shif tknop ingedrukt houdt die persoon aanklikken. Je kunt dan meteen whisperen. Je kunt ook op die persoon drukken als je de control knop indrukt, dan krijgt hij meteen een invite voor je groep en met de alt knop kun je meteen zien welk ras/class/level hij is en in welk guild hij zit.
QuestHistory: De naam zegt genoeg, hiermee kun je kijken welke quests je gedaan hebt en nog wat bijbehorende info. Handig om bij te houden welke quests je hebt gedaan en deze kan je vergelijken met andere vrienden, zodat je weet welke quest eventueeel nog gedaan kan worden.
Command: /qh
QuestMinion: Houdt de quests bij die je aan het doen bent, als je quests hebt waarbij je X aantal spullen moet verzamelen, dan is het vaak lastig als je 20 quests hebt lopen, om even te kijken welke en hoeveel items je nog moet hebben om een quest te completen. Met deze mod kan je gemakkelijk dit bijhouden.
RollSafely: Bij de items waar je het dobbelsteentje moet rollen zit vaak een bind on equip. Met deze mod krijg je een waarschuwing en kun je je nog goed realiseren of je dit item uberhaupt wel kan gebruiken, of dat je hem niet liever voor iemand anders uit je party laat.
ScrollingCombatText: Deze mod laat boven je eigen poppetje zien wat in je combatlog eigenlijk staat, hoeveel damage een monster doet tegen je, dat monster missed/dodged.
Voor de mensen die andere MMORPGS hebben gespeeld is dit erg leuk.
SelfCast: Als je niemand selecteert voor een spell, dan krijg je een handje waarmee je op iemand kan klikken. Met deze mod cast hij de spell meteen op jezelf als je niemand selecteert, dit is uitermate handig voor als je bandages bijvoorbeeld wilt gebruiken, die ene seconde is van levensbelang wanneer jij nog een keer op jezelf moet klikken..
Command: /sc
SellValue:
Kijk hier voor hoeveel geld je iets kan verkopen bij de vendor en voor hoeveel geld hij dit vervolgens weer verkoopt. Ontzettend handig voor als je bag vol is en je niet weet welk item je er het beste weg kan gooien.
VendorBags:
Als je bij de vendor komt worden automatisch alle bags geopend zodat je een mooi overzicht hebt wat je allemaal kan verkopen, normaal gesproken opent het alleen de backpack.
Download Link:
Kefs WoW UI Version 1.0:
Download Link
Mochten er vragen zijn, mail mij op kevintje@gmail.com
Graag zou ik jullie reacties willen weten hoe de UI aanvoelt en of er verder problemen zijn hier mee. Verder ben ik te vinden op irc.tweakers.net #wow
[
Voor 3% gewijzigd door
extreme op 07-02-2005 01:27
]