Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
DHCP. Troost je trouwens, WoW servers lagen er vandaag ook uit...NiTiN schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:50:
62.194.140.73 krijg ik nu als IP, nadat ik vandaag om de zoveel tijd eruit gekickt werd van het netwerk en met herstellen de boel weer op gang kreeg doet het nu niks meer. Deze post is dan ook vanaf een soort van noodoplossing internet access gepost, maar ik baal wel. Zijn mn tentamens eindelijk achter de rug en wil/kan ik WoW spelen, ligt internet eruit.
oorzaak nog steeds onbekend?

Overigens is een router vaak een goede oplossing. Ondanks middenin probleemgebied te zitten niet een keer outage omdat mijn router de verbinding gewoon openhoudt. DHCP issues treffen je alleen als je iedere keer dat je je PC start opnieuw IP moet aanvragen.
Oslik blyat! Oslik!
80.5*.1*5.*7 (G1*50*7.UPC-G.CHELLO.NL)
Nog niet eerder gezien, heeft een half uur plat gelegen. Normaal gewoon kaal ip en niet zon host
Gelukkig hebben ze dus zelf ook door dat er wat mis is, maar het duurt wel ontzettend lang voordat zoiets daar gemaakt is. Dit heb ik echt al 2 weken ofzo.

In de afgelopen 2 (of misschien wel 3) weken is het inderdaad best vaak raak geweest met de DHCP server van Chello. Wetend dat het niet alleen hier aan ligt en Chello ook echt een oplossing aan het zoeken is, zal er uiteraard wat geduld vereist worden.
Mocht er namelijk een nieuwe server geplaats moeten worden, zal dit niet zomaar gaan. Binnen 3 weken valt het zeker niet op te lossen, maar Chello zal altijd haar netwerk in orde maken.
**Tip voor de kabelgebruikers bij UPC.
Mocht je een 169 IP krijgen en je hebt geen router, is het mogelijk dat de DHCP niet in staat is om een IP adres uit te delen aan je netwerkkaart. Hoeft echter niet per definitie aan de DHCP van Chello te liggen, maar de kans is groot. Probeer dan het modem te resetten (stroom van het modem af halen voor minimaal 30 seconde) terwijl de UTP/ Netwerkkabel naar je PC uit de modem ligt.
Als het modem weer is opgestart en geinitialiseerd, kan de UTP er weer in. Grote kans dat je netwerkkaart weer een IP adres krijgt. Mocht het niet zo zijn, probeer het een half tot 1 uur later nog eens.
Routers behouden graag de internetverbinding en zullen dus niet zo snel een IP verliezen. (Overigens werkt Chello niet met vaste IP's op het Docsis netwerk)
Sta je vaak te kampen met een 169 IP is een router misschien wel een goede optie.
Heb je echter een 169 IP achter een router, zit het toch echt in je thuisnetwerk. En als je het bovenstaande probleem op je router hebt. Doe dan het zelfde, maar met de router van de stroom.
Als de modem geboot is kan daarna de router weer aangesloten worden op het lichtnet.
Heb je wel een publiek (62, 80, 212, 213 reeks) IP, probeer dan te testen of het geen DNS probleem is. Dit kan via een ping naar 213.46.242.72 en de domein die daarbij hoord, www.chello.nl
Gaat het bij beide goed, is het geen probleem van de DNS noch van de DHCP. Wellicht een proxy fout. Gaat het bij de eerste ping naar het IP adres goed, maar bij 't domein fout, heb je inderdaad een DNS probleem.
Als beide fout is, is je verbinding niet helemaal in orde wat mogelijk door een Firewall of Anti-virus kan komen.
Zoals eerder gemeld is Chello bezig met een oplossing, maar zal enige tijd vereissen.
PS, ik wens niet dood gegooid te worden met flames over het feit dat ik wel achter Chello sta
Download :468.2 KByte/sec
Upload : 118.7 KByte/sec
Connecties : 1012.0 Conn/min
Abo: Classic
Nog steeds hetzelfde IP-adres als vorige week terwijl ik vannacht voor 7 uur lang de modem uit heb gehad en vandaag zelfs 13 uur. De truuk van de spanning van de modem halen en je krijgt een nieuw adres werkt bij mij momenteel dus niet. Behalve dat ik niet op de testserver kom van Chello kan ik ook de abonnee diensten http://www.chello.nl/Abonneediensten niet gebruiken

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu
Hmm.. kan best zijn dat routers het IP minder snel verliezen, maar dat betekent dan wel:takkie.com schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:01:Routers behouden graag de internetverbinding en zullen dus niet zo snel een IP verliezen. (Overigens werkt Chello niet met vaste IP's op het Docsis netwerk)
Sta je vaak te kampen met een 169 IP is een router misschien wel een goede optie.
1) extra kosten maken voor iets wat gewoon door UPC zo is opgeleverd en zou moeten werken en
2) nog veel meer gemeut met de helpdesk als het toch weer eens niet werkt: ze zeggen dan simpelweg "routers ondersteunen wij niet, haal die eerst maar weg".
Dus.. zolang dat geen offiiceel UPC advies is, zou ik het toch maar niet doen.
Moah die worden gedeeltelijk ondersteund (als in: "kunt u de router eens resetten" enzo), maar de instellingen van routers worden natuurlijk niet rustig doorgenomen. Pas als 't echt niet gaat werken kan de helpdesk je adviseren om hem er toch eens tussenuit te halen. Je weet tenslotte maar nooit, de router kan ook gewoon stuk zijn.Birdie schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:37:
[...]
"routers ondersteunen wij niet, haal die eerst maar weg"
[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 05-11-2005 04:48 ]
Ik adviseerde de router eigenlijk ook met het oog op een "half werkende" verbinding, waarmee ik wil zeggen dat als je wel zo nu en dan een publiek IP op je PC krijgt, dit ook met een router mogelijk. De router zal minder moeite hebben om deze vast te houden dan jou pc die telkens aan en uit gaat.
Als je niets van routers weet maar op mijn advies toch een genomen hebt, leg dan niet meteen de fout bij Chello. Je supportlijn van de routerfabrikant kan je vaak ook helpen.
Helaas zijn er trouwens ook jongens/ meisjes bij de helpdesk van UPC die geen moeite doen als ze vernemen dat een router in het spel is. Neemt echter niet weg dat je dit niet moet melden bij de persoon aan de andere kant van de lijn. Dit belemmert hen namelijk weer in de analyse.
• Je router kan vinden in huis (ja ik ken ze

• Je kan aflezen of er een WAN/INTERNET lampje brand.
• Op je router kan inloggen
• De WAN-status pagina kan vinden
• Het IP-adres kan voorlezen
• Het WAN-macadres kan noemen.
• Release/renew kan drukken.
Draadloos is even wat anders, als je via draadloos je router al niet kan bereiken en je bent beroerd om er even een UTP-kabeltje tussen te drukken, dan is het snel einde verhaal.(Sweex, Trust, Sitecom, E-tech komen veel voor met IP-lease probleem) Bij draadloos kan er zoveel fout gaan; verkeerde SSID, kanaal, MAC-filtering, encryptie, of verkeerde WLAN gejoint)
Koop gewoon een Linksys, 3com, Asus, UsRobotics en je hoeft nooit te bellen voor lease-problemen, vast gelopen routers, teveel connecties, vastgelopen NAT)
Je hebt het dus zelf in de hand. Als je geholpen wil worden moet je gewoon verstand hebben van je eigen aangeschafte apparatuur. Chello kan het moeilijk voor je uitzoeken, daar heb je de levancier van je router voor. Telefoontjes beantwoorden kost meer geld dan het beltarief dat jij kwijt bent, dus het kan gewoon niet uit om 20 minuten aan de lijn te hangen, omdat jij te beroerd bent de handeiding ter hand te nemen.
Bezitters van de laatst genoemde categorie routers bellen nouwelijks. Neem gewoon goed spul, waarom zou je wel investeren in een goede videokaart of monitor en gaan bezuinigen om max 20 euro meer voor een A-merk router?

[ Voor 45% gewijzigd door I_stealth_I op 05-11-2005 21:12 ]
/dev/null
Oh.. op die gedachte. Tja; ik heb zo'n "half werkende" verbinding, maar mijn PC staat altijd aan. Daarnaast heb ik in een vloek en een zucht een IP wanneer ik het modem op standby zet en de IP dus van de modem zelf krijg. => Het probleem zit toch echt aan de UPC kant; al vanaf februari.takkie.com schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 10:44:Ik adviseerde de router eigenlijk ook met het oog op een "half werkende" verbinding, waarmee ik wil zeggen dat als je wel zo nu en dan een publiek IP op je PC krijgt, dit ook met een router mogelijk. De router zal minder moeite hebben om deze vast te houden dan jou pc die telkens aan en uit gaat.
Eensch.. mensen met routers helpen is geen probleem. Mensen leren hoe routers werken is iets andersI_Stealth_I schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 20:38:
Chello ondersteund absoluut wel routers. [..]
Ik zit kwa nieuwsgroup bij astraweb, en via hun europese server haal ik met 1 verbinding constant m'n maximale snelheid.. Zit nu ook met 250kB/s de headers binnen te halenRaven- schreef op zondag 06 november 2005 @ 07:01:
Zit er aan te denken om Chello Light te nemen, maar.. zijn bittorrent/nieuwsgroepverbindingen beperkt qua snelheid? Ik lees dat je geen webserver mag draaien, wordt hier streng op gecontroleerd? En wat zijn de ervaring qua aantal gig downloaden met light?
Ik had dus dezelfde problemen afgelopen 3 weken.Rambo schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:09:
[...]
Hier hetzelfde. Omgeving Doetinchem, Gelderland. elke dag wel verbinding weg, meestal met een "repair" weer gefixt, soms werkt het uren niet, en zeer regelmatig een nieuw IP. De ene keer 86.x.x.x de andere keer (nu bv.) 24.x.x.x.
Eergister lag de verbinding er 3 uur uit.. daarna ben ik een dagje weggeweest, maar sinds ik gisteravond terugben is de connectie nog niet weggevallen en snelheid lijkt nu ook ok (had afgelopen weken enorm vaak dat de snelheid er vaak helemaal uitging, soms wel tot onder 1kB/s)
ik hoop echt dat het nu weer goed blijft, chello was rest van het jaar PERFECT, constant max down, max up, zeer hoge conn/min and lage ping... dat wil ik graag terug
Hmm, het ziet er naar uit dat ik binnenkort mag gaan lachen (na de call uiteraardBigs schreef op zondag 06 november 2005 @ 01:43:
[...]
Eensch.. mensen met routers helpen is geen probleem. Mensen leren hoe routers werken is iets anders(vooral mensen die vrolijk op het draadloos netwerk van de buren zitten en op die manier het kabelmodem van de buren aan hun account koppelen
). Vooral mensen met bijvoorbeeld OpenBSD routers zijn ideaal om te helpen
die bellen bovendien ook een stuk minder vaak dan mensen met Aldi-routers (vastlopers, mac-adressen kwijt, wan interface gaar, wlan kwijt etc. etc.).
ene moment ga je lekker met 245kB/s en dan ineens bam heb je nog maar 0.5-5kB/s
iemand ervaring ermee om chello gedeeltelijk te betalen als er een maand lang problemen zijn geweest?
geen zin om de volle hap te betalen voor een niet goed geleverd product
Verwijderd
Wat is trouwens jullie ervaring met news.rott.chello.nl ?
Ik heb vandaag GrabIt ff geinstalleerd om te kijken of UseNet een beetje leuk is.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 14:56 ]
Lees je algemene voorwaarden, daar staat exact waar je recht op hebt en hoe vergoeding te krijgen als je dat niet krijgt. Sowieso is zelf in gebreke blijven gewoon dom. Zorg dat jij aan je verplichtingen voldoet, dan kun je UPC terecht op de hare wijzen.Hertog_Martin schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:24:
nou connectie is nu weer op een dieptepunt.
ene moment ga je lekker met 245kB/s en dan ineens bam heb je nog maar 0.5-5kB/s
iemand ervaring ermee om chello gedeeltelijk te betalen als er een maand lang problemen zijn geweest?
geen zin om de volle hap te betalen voor een niet goed geleverd product
Let wel op:
Je hebt natuurlijk alleen recht op vergoeding als het probleem aan UPC ligt. Snelheidsproblemen kunnen liggen op je eigen PC/netwek/router, het netwerk van UPC en aan de verbinding tussen UPC en de externe server waar je meet (aangezien UPC's eigen server in (k)bit/s meet en jij in (k)Byte/s post heb je het niet daar gemeten). Als je nog niet die andere twee uitgesloten hebt maak je weinig kans op een vergoeding

Enige verschil tusen de snelheden is de verbinding tusen modem en CMTS. Buiten dat maakt het niets uit of je Starter of Extreme neemt.Raven- schreef op zondag 06 november 2005 @ 07:01:
Zit er aan te denken om Chello Light te nemen, maar.. zijn bittorrent/nieuwsgroepverbindingen beperkt qua snelheid?
Als je idiote overlast veroorzaakt kun je gedonder verwachten, maar geen haan die naar een normaal servertje kraait.Ik lees dat je geen webserver mag draaien, wordt hier streng op gecontroleerd?
Simpel: sinds afgelopen voorjaar geen datalimiet op Light, Classic, Plus (nu vervangen door Extreme). Punt.En wat zijn de ervaring qua aantal gig downloaden met light?
[ Voor 26% gewijzigd door dion_b op 06-11-2005 16:47 ]
Oslik blyat! Oslik!
Én als je het hebt gemeld bij UPC, aldus Paul L. in Nijmegen.dion_b schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:41:
[...]
Je hebt natuurlijk alleen recht op vergoeding als het probleem aan UPC ligt.
Verwijderd
PreciesBergen schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 04:46:
[...]
Moah die worden gedeeltelijk ondersteund (als in: "kunt u de router eens resetten" enzo), maar de instellingen van routers worden natuurlijk niet rustig doorgenomen. Pas als 't echt niet gaat werken kan de helpdesk je adviseren om hem er toch eens tussenuit te halen. Je weet tenslotte maar nooit, de router kan ook gewoon stuk zijn.
Als willekeurige provider lever je namelijk support voor jouw netwerk en als de klant dan zelf nog eens een netwerk bouwt of .. in de meeste gevallen 'laat bouwen' (door kennis, of verre vriend) dan is dat iets waar je niet al te diep op in hoeft te gaan, ook al weet je er veel vanaf.
Ik heb de Chello-CD uiteraard al geprobeerd en heb de modem ook al meerdere keren gereset, allemaal zonder resultaat. De PC hangt overigens rechtstreeks aan de modem, geen router ofzo.
Ik kom altijd bij een IP-adres met 10.139.xxx.xxx uit als ik de modem reset en met testen kan ik mezelf wel pingen, maar de gateway niet [timeout].
Daaruit concludeerden ze bij de helpdesk van chello dat ik eerst maar eens die gateway aan de gang moest krijgen

In ieder geval, ik heb een zooi screenshots gemaakt van m'n instellingen en ik hoop dat iemand me hier kan zeggen wat er verkeerd staat ingevuld/aangevinkt/etc.
En als je aan deze screenshots niet genoeg hebt, please let me know what you do need
Alvast bedankt

• Haal eens een nieuw update voor je onboard-netwerkkaart of gebruik liever echte nic. (bijv. Realtek, 3com, Intel)BigDplayboy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:36:
Ok, ik zit met een instellingsprobleem en ik heb echt geen idee waar de fout zit, ben er al 10 dagen mee bezigIk heb op m'n nieuwe pc windows geinstalleerd gehad inc. werkend internet, maar wegens omstandigheden moest ik windows opnieuw installeren en sindsdien werkt de internetverbinding niet meer naar behoren. In devicemanager zegt ie dat alles prima is en als ik m'n oude pc aan de internetkabel hang en ik reset de modem dan doet internet het prima, dus het is iets instelling-achtigs op m'n nieuwe bak.
Ik heb de Chello-CD uiteraard al geprobeerd en heb de modem ook al meerdere keren gereset, allemaal zonder resultaat. De PC hangt overigens rechtstreeks aan de modem, geen router ofzo.
Ik kom altijd bij een IP-adres met 10.139.xxx.xxx uit als ik de modem reset en met testen kan ik mezelf wel pingen, maar de gateway niet [timeout].
Daaruit concludeerden ze bij de helpdesk van chello dat ik eerst maar eens die gateway aan de gang moest krijgenTja, als ik wist hoe dat moest had ik niet hoeven bellen natuurlijk. En daarbij is de vorige keren alles vanzelf correct ingesteld [al dan niet middels die Chello-CD], dus waarom zou ik dat nu opeens wel moeten [ook naar aanleiding van de uiterst informatieve posts van takkie.com hierboven].
In ieder geval, ik heb een zooi screenshots gemaakt van m'n instellingen en ik hoop dat iemand me hier kan zeggen wat er verkeerd staat ingevuld/aangevinkt/etc.
En als je aan deze screenshots niet genoeg hebt, please let me know what you do need
Alvast bedankt
• Proxy heb je niet nodig, ook die autoconfig niet. (dat ter zijde)
• Ga naar http://prov.upc.nl/cmreg en doorloop de procedure.
• Zet pc, (router) en modem uit.
• Zet modem, daarna (router en) pc aan.
• Je moet een publiek IP-adres hebben.Eventueel kan je je IP-adres verniewen.
Note: indien je onbekende fout krijgt tijdens punt 3, dan heb je een macadres conflict. Koop dat maar een echte netwerkkaart. Heb je na punt 6 wel een IP in de publieke range, maar je kan niet het net op? Check of je op IP-basis het net kan bereiken http://62.69.168.13 (staat voor www.nu.nl)
Ik zeg het maar ff, je kan je modem NIET resetten door op het knopje te drukken, dat is namelijk standby. Ik schat je wel slim in, maar ik zeg het maar toch even. De modem reset je echt door hem een power-cycle te geven. Stekker eruit, erin. Maar dat zou je inprincipe andere IP moeten krijgen als je een renew doet nadat de modem is opgestart.
Lukt het niet, dan bel je 0900-1580 en dan moeten ze het van de andere kant even voor je nalopen.
[ Voor 3% gewijzigd door I_stealth_I op 08-11-2005 17:04 ]
/dev/null
[edit]
ik ben traaaag

[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 08-11-2005 17:02 ]
Ik snap het allemaalI_Stealth_I schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:01:
[...]
• Haal eens een nieuw update voor je onboard-netwerkkaart of gebruik liever echte nic. (bijv. Realtek, 3com, Intel)
• Proxy heb je niet nodig, ook die autoconfig niet. (dat ter zijde)
• Ga naar http://prov.upc.nl/cmreg en doorloop de procedure.
• Zet pc, (router) en modem uit.
• Zet modem, daarna (router en) pc aan.
• Je moet een publiek IP-adres hebben.Eventueel kan je je IP-adres verniewen.
Note: indien je onbekende fout krijgt tijdens punt 3, dan heb je een macadres conflict. Koop dat maar een echte netwerkkaart. Heb je na punt 6 wel een IP in de publieke range, maar je kan niet het net op? Check of je op IP-basis het net kan bereiken http://62.69.168.13 (staat voor www.nu.nl)
Ik zeg het maar ff, je kan je modem NIET resetten door op het knopje te drukken, dat is namelijk standby. Ik schat je wel slim in, maar ik zeg het maar toch even. De modem reset je echt door hem een power-cycle te geven. Stekker eruit, erin. Maar dat zou je inprincipe andere IP moeten krijgen als je een renew doet nadat de modem is opgestart.
Lukt het niet, dan bel je 0900-1580 en dan moeten ze het van de andere kant even voor je nalopen.
Maar dat punt 3 zou ik eerst niet door zijn gekomen, omdat het signaal simpelweg gewoon niet bij ons buiten het huis kwam

Maarja, vandaag, ik kom thuis van m'n werk, zet de pc aan, windows start, ik typ in IE weer eens ter test "google.com" en opeens gaat ie netjes naar de chello-pagina om m'n internet te configueren
PS: dat modem resetten wist ik wel hoor, ben ik al 10 dagen mee bezig. Naar onder rennen adapter van het modem eruit, wachten, weer erin, naar boven pc weer aan, weer wat anders proberen bij LAN-settings, weer power-off, weer naar onder, weer adapter van modem eruit, etc.etc....
Maar evengoed bedankt voor het voordeel van de twijfel
Ik wil de webspace van Chello gebruiken. Afijn ik knal er wat op met Flash FXP maar ploep : overdracht is gelukt, maar file is nergens te bekennen ?
Vervolgens staat er ook nog dat ik maar 22 % over heb van die 10 mb en dat er dus 77 in gebruik is ? Echter is de hele dir leeg ?
Iemand een suggestie ?
Verwijderd
vaagheid, heb je al eens gekeken of je 'm via de ftp functie in internet explorer kunt benaderen en krijg je de files daar wel te zien?Notna schreef op woensdag 09 november 2005 @ 00:28:
Ik ben dus ook Chello gebruiker, alleen heb ik een merkwaardig probleem
Ik wil de webspace van Chello gebruiken. Afijn ik knal er wat op met Flash FXP maar ploep : overdracht is gelukt, maar file is nergens te bekennen ?
Vervolgens staat er ook nog dat ik maar 22 % over heb van die 10 mb en dat er dus 77 in gebruik is ? Echter is de hele dir leeg ?
Iemand een suggestie ?
Omdat onboard lan nog weleens voor problemen wil zorgen, zoals je gemerkt hebt. Tief er gewoon een losse NIC in. Desnoods een gratis 2e hands uit een schrootcomputer, heb je nooit gedonder meeIk snap het allemaal ... En wat betreft die "echte" netwerkkaart, waarom gebruiken als er onboard lan is. Deze deed het eerst perfect en inmiddels nu ook weer
ik heb altijd NIC's over, heb er inmiddels een stuk of 4 in een oude schoenendoos
BigDplayboy schreef op woensdag 09 november 2005 @ 00:04:
[...]
Ik snap het allemaal... En wat betreft die "echte" netwerkkaart, waarom gebruiken als er onboard lan is. Deze deed het eerst perfect en inmiddels nu ook weer
Maar dat punt 3 zou ik eerst niet door zijn gekomen, omdat het signaal simpelweg gewoon niet bij ons buiten het huis kwam
Als je die 10-IP kreeg, kreeg je die toch echt van het chello-netwerk

Dat je niet voorbij de gateway kon pingen is niet vreemd, want je was met dat MAC adres nog niet aangemeld. Dus op naar http://chello.upc.nl oid.
Duh, *alle* URL's die je invult als je een 10-IP hebt worden omgeleid naar die pagina - omdat je daar doorheen moet voor je kunt intenettenMaarja, vandaag, ik kom thuis van m'n werk, zet de pc aan, windows start, ik typ in IE weer eens ter test "google.com" en opeens gaat ie netjes naar de chello-pagina om m'n internet te configueren... Why? I don't know. Maar ik weet wel dat ik blij ben dat het weer werkt zoals het hoort met een 452kB/s download

Probleem zat helemaal niet in settings, maar in het feit dat je een ander MAC adres aan het chello net presenteerde dan waarmee je aangemeld was. Zodra je nieuwe MAC aangemeld was werkte het weer.PS: dat modem resetten wist ik wel hoor, ben ik al 10 dagen mee bezig. Naar onder rennen adapter van het modem eruit, wachten, weer erin, naar boven pc weer aan, weer wat anders proberen bij LAN-settings, weer power-off, weer naar onder, weer adapter van modem eruit, etc.etc....
Maar evengoed bedankt voor het voordeel van de twijfel
Oslik blyat! Oslik!
Ik wou vandaag dus even zien of ik al meer homepageruimte had en ik toen ik was geconnect op mn ftp account (met total commander) zag ik waar normaal staat zoveel procent vol en zoveel vrij, dat er 0,0 ofzo stond en nog wat, en toen ging ik dus even proberen om een bestand van 11mb te uploaden (heb classic dus zou 50 worden, en heb maar minder dan 1mb vrij van de 10 standaard) en dat ging goed net zoals jij zei maar het bestand stond er dus niet op, dus het zal niet aan het ftp programma liggen maar gewoon aan chello neem ik aan.Notna schreef op woensdag 09 november 2005 @ 00:28:
Iemand een suggestie ?
Het heeft misschien te maken met het vergroten van de ruimte door upc.
[ Voor 7% gewijzigd door RAZORDUDE op 09-11-2005 02:08 ]
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
En als je nou geen Flash FXP maar bijvoorbeeld onder DOS met ftp inlogt? Zie je je files dan wel? (Je weet hoe ftp onder dos werkt?)Notna schreef op woensdag 09 november 2005 @ 00:28:
Iemand een suggestie ?
Onboard lan werkt prima. Je moet alleen wel de juiste drivers installeren, een SIS900 bv heb ik meegemaakt dat ie met de standaard driver van XP als mac 00.00.00.00.00 krijgt.. Vind de router leukVerwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 01:52:
...
Omdat onboard lan nog weleens voor problemen wil zorgen, zoals je gemerkt hebt. Tief er gewoon een losse NIC in. Desnoods een gratis 2e hands uit een schrootcomputer, heb je nooit gedonder mee
ik heb altijd NIC's over, heb er inmiddels een stuk of 4 in een oude schoenendoos
En een bepaalde medion/aldi serie had allemaal identieke macadressen, ook lache...
Een los kaartje heeft die problemen meestal niet dus dat zou kunnen, al kun je, met iets opletten, gewoon onboard ook gebruiken. (Al is drivers downloaden met een niet-werkende kaart lastiger en meer werk dan een simpel ander ding in een slot vrotten)
Dus jij gebruikt liever een oude NIC uit een schrootcomputer dan een gloednieuwe on-board NICVerwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 01:52:
[...]
Omdat onboard lan nog weleens voor problemen wil zorgen, zoals je gemerkt hebt. Tief er gewoon een losse NIC in. Desnoods een gratis 2e hands uit een schrootcomputer, heb je nooit gedonder mee
Zoals nu al 80 keer is gezegd: het ligt niet aan de onboard netwerkkaarten zelf, het ligt aan de drivers van XP. Iedereen kan dus prima de onboard nic gebruiken, zolang je maar de drivers van de fabrikant gebruikt.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 01:52:
[...]
Nou dat weet ik nietBergen schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:08:
[...]
En als je nou geen Flash FXP maar bijvoorbeeld onder DOS met ftp inlogt? Zie je je files dan wel? (Je weet hoe ftp onder dos werkt?)

Beetje vreemd en zeker niet lekker
/me Zoekt even door
UPDATE:
OK wazig, ik heb gekeken met Dos en daarin staat keurig dat ik 10 mb over heb ? Echt vreemd. Helaas kan ik nu niet bij Flash FXP, dus ik zal kijken of het inmiddels aangepast is oid
Blijf het vreemd vinden. Want nu zal ik dan blijkbaar via dos dingen moeten gaan uploaden ?
Ow en over de grootte van de homepage en de nieuwe snelheden staat dit op de site van Chello:
1) Nieuwe snelheden gelden vanaf medio december 2005
2) De specificaties voor e-mail, de grootte van de mailbox per account en Persoonlijke homepage gelden vanaf eind november 2005.
[ Voor 42% gewijzigd door Notna op 09-11-2005 19:23 ]
Wellicht maakt het wat uit als je connection-mode naar ACTIVE zet of naar PASSIVE-mode ipv AUTO-DETECT. De ene FTP-client gaat daar net wat slimmer mee om dan de ander. Heb je een router ofzo en maak je gebruik van port-forwarding? Zet je PC eens even in DMZ-modes van je router. Probeer het dan nog eens.Notna schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:54:
[...]
*knip*
Blijf het vreemd vinden. Want nu zal ik dan blijkbaar via dos dingen moeten gaan uploaden ?
Ow en over de grootte van de homepage en de nieuwe snelheden staat dit op de site van Chello:
*knip*
[...]
Ik neem aan dat je het standaard riedeltje al het gehad?
- Firewall check
- Geen proxyserver
- Bemoeizuchtige programma's in de categorie Norton $product
- Overgevoelige spy-ware bescherming die aanpassingen hebben gedaan aan registy.
Misschien kan je je connectie logfile even posten van je FTP-progsel. Kunnen we ook even meelezen
[ Voor 50% gewijzigd door I_stealth_I op 09-11-2005 20:06 ]
/dev/null
Verwijderd
Wat de poster boven je al opmerkte, voor iemand die idd geen beschikking over internet heeft en niet al te veel gedonder wil door uit te zoeken welke NIC hij heeft en naar iemand toe te gaan en daar drivers te downloaden is een losse NIC soms idd de kortste klap.Bigs schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:03:
[...]
Dus jij gebruikt liever een oude NIC uit een schrootcomputer dan een gloednieuwe on-board NICDat is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Ik gebruik in mijn laptop, desktops en in de servers die ik in de co-lo heb hangen overal de on-board niks. Nog nooit problemen mee gehad.
Zelf heb ik op m'n moederbord idd onboard LAN zitten en met het overzetten van m'n componenten meteen ook m'n oude NIC er maar bijgeprikt dus onboard heb ik verder nog nooit gebruikt
oh ja, schrootcomputer moet je niet te letterlijk nemen
Die ben ik idd een paar keer tegen gekomenEn een bepaalde medion/aldi serie had allemaal identieke macadressen, ook lache...
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 00:44 ]
Vraag is alleen nu nog ff een logfile te maken. Zal ik ASAP ff aan werkenI_Stealth_I schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:59:
[...]
Wellicht maakt het wat uit als je connection-mode naar ACTIVE zet of naar PASSIVE-mode ipv AUTO-DETECT. De ene FTP-client gaat daar net wat slimmer mee om dan de ander. Heb je een router ofzo en maak je gebruik van port-forwarding? Zet je PC eens even in DMZ-modes van je router. Probeer het dan nog eens.
Heb wel een router, maar die staat er momenteel niet tussen. Hij staat dus op Active mode![]()
Ik neem aan dat je het standaard riedeltje al het gehad?
- Firewall check GATVER, nee dus![]()
- Geen proxyserver Dat al helemaal niet![]()
- Bemoeizuchtige programma's in de categorie Norton $product en lkkr overbodige RAM kwijt zijnnee dus
- Overgevoelige spy-ware bescherming die aanpassingen hebben gedaan aan registy. Enkel Ad-Aware
Misschien kan je je connectie logfile even posten van je FTP-progsel. Kunnen we ook even meelezen

(Hitman pro is echt grote meuk, al die rotte pakketen die het op je pc installeerd en allerlei settings veranderd zonder het te vragen, brrr)
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Verwijderd
standaard riedeltje heerschtIk neem aan dat je het standaard riedeltje al het gehad?
firewall uitgeschakeld.. 'hey ik heb weer verbinding'
Het schijnt zelfs dat sommige firewalls zo hardnekkig zijn dat ze zelfs na deinstalleren nog troep achterlaten die de verbinding blokkeren. Dat laatste geldt overigens voor een paar wat minder bekende firewalls en niet voor de grotere pakketten.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 19:50 ]
Voor de rest kan niet wachten op de 8/1 mbit
Euh, IP is er altijd voor een site, waar denk je dat DNS voor is andersTermi schreef op zondag 20 november 2005 @ 20:46:
Verbaasde me dat chello zomaar provisioning.upc.nl laatst had down gehaald, en gewoon ip voor verzonnen had. Lekker als je even bij iemand aan het installeren was.
Voor de rest kan niet wachten op de 8/1 mbit.

Waarschijnlijk was dit dan ook een DNS error...
Dat gezegd, met al die DNS ellende van een tijdje terug heb je soms de neiging daar veel te snel aan te denken. Afgelopen vrijdag was ik bij vrienden die zeiden probleem te hebben gehad met hun verbinding. Klonk als DNS, maar voor de zekerheid even gekeken - hadden ze daar "omdat dat handig leek" de binnenkomende groene kabel losgehaald van de wandcontactdoos, die in de kruipruimte bevestigd aan een goedkoop splittertje en daar met een meter of 5 aan werkelijk de dunste C18 coax die ik ooit gezien heb een andere wandcontactdoos in de meterkast bevestigd. Op die contactdoos is dan de volledige chello DHZ pakket aangesloten. Netto resultaat een modem die continu maximaal staat uit te zenden, die een signaal ontvangt van -14dBmV (een wonder dat dat online komt..., zou tussen de +10 en -10 moeten zitten, vanaf -12 is het totaal out-of-spec) en waarbij zodra er een spreekwoordelijke scheet op het netwerk te zien is de boel offline gaat

Aangezien hij de boel niet zoals het hoort wilde aansluiten heb ik hem op het hart gedrukt die splitter in de kruipruimte te vervangen door een goede en daarvandaan rechtstreeks een kabel in de modem te steken. Afgezien van het ontbreken van galvanische afscheiding (lekker als het onweert...) zou dat waarschijnlijk redelijk moeten werken...
Het is dus niet altijd de servers dus

Oslik blyat! Oslik!
Weer eens wat anders voor de verandering

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu
Ja nouja, dan kunnen mensen een niet bij je persoonlijke pagina's komen. Zo wonderbaar zijn die foto's van je goudvis ook weer niet. Neem dan een een webhostingpakket als je er professioneel mee aan de slag wil. Verbinding en mail zijn primair, al die secundaire accessoires is bijzaak.sandergar schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:40:
En vandaag liggen de homepages eruit ...
Je zou ook eens wat minder kunnen zeuren
[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 22-11-2005 22:56 ]
/dev/null
Hangt af van je contract. Als je een oud contract hebt kun je gewoon nog per maand opzeggen. Lees dus de contract waar je voor getekend hebt. Klanten die nu aanmelden zitten wel met een steeds met een jaar verlengd contract (helaas erg gebruikelijk tegenwoordigeX0duS schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 08:11:
Klopt het dat, als je een abbo bij Chello afsluit, er dus een jaar aan vast zit. Maar als je niet op tijd opzegt, binnen dat jaar, je er weer een jaar aan vast zit? Of kun je dan per maand gewoon opzeggen?
Let op dat verhuizing buiten het verzorgingsgebied van UPC altijd een geldige reden is om zonder extra kosten tussentijds op te zeggen. Je zult dus nooit aan een abbo vastzitten waar je nies mee kunt.
Oslik blyat! Oslik!
Maar ik zou dan toch ook in principe kunnen zeggen dat ik ga verhuizen (fictief), buiten hun gebied, zou het dan ook goed zijn?
Wat je hier voorstelt is fraude, niet bepaald aan te raden dus en ook niet iets wat op GoT welkom iseX0duS schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:05:
Nou ik heb al Chello, ik kan op mijn adres geen ADSL. Maar zodra ik ga verhuizen wil ik in principe zo snel mogelijk van Chello af, en ADSL nemen, of weet ik het.
Maar ik zou dan toch ook in principe kunnen zeggen dat ik ga verhuizen (fictief), buiten hun gebied, zou het dan ook goed zijn?

Oslik blyat! Oslik!
Liggen de homepages er nu weer uit, of is het just mine?sandergar schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:40:
En vandaag liggen de homepages eruit ...
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
zit zelf bij eweka en haal altijd mn volle downsnelheidRaven- schreef op zondag 06 november 2005 @ 07:01:
Zit er aan te denken om Chello Light te nemen, maar.. zijn bittorrent/nieuwsgroepverbindingen beperkt qua snelheid? Ik lees dat je geen webserver mag draaien, wordt hier streng op gecontroleerd? En wat zijn de ervaring qua aantal gig downloaden met light?
webserver weet ik niks van of het kan/mag en of ze controleren weet ik niet
heb nu ongeveer per maand zn 50 gig down dus met het datalimiet zit het wel snor
[ Voor 45% gewijzigd door Bergen op 30-11-2005 00:09 ]

Net een mail van chello gehad vanwege de upgrade qua snelheden en verhogen van de webspace
Geachte chello abonnee,
Mocht u het nog niet gehoord hebben: UPC gaat de snelheden van chello breedband internet vanaf medio december aanzienlijk verhogen. Ook ú profiteert daarvan. En u hoeft er niets extra's voor te betalen.
Wat zo'n verbetering voor u betekent? Veel. Want u gaat als nooit tevoren snel over het internet. Dat merkt u aan alles. Aan het surfen, het downloaden en - afhankelijk van uw chello abonnement ook aan het e-mails versturen, foto's uploaden en het on line gamen.
En niet alleen de snelheid, maar ook de opslagcapaciteit van uw mailbox wordt uitgebreid. Eveneens kosteloos en net als de nieuwe snelheden medio december actief. Bekijk hieronder zelf hoe úw chello abonnement er op vooruit gaat.
oude snelheid oude mailbox nieuwe snelheid nieuwe mailbox
easy: 850Kbs/256Kbs 10 MB 1.024Kbs/256Kbs 30 MB
light: 2.048Kbs/512Kbs 10 MB 3.072Kbs/1.024Kbs 50 MB
classic: 4.096Kbs/1.024Kbs 10 MB 8.192Kbs/1.024Kbs 50 MB
Hoe dat allemaal mogelijk is? Wel, kabel heeft nu eenmaal zo zijn voordelen. Vooral ten opzichte van ADSL. Want hoe uniek deze nieuwe snelheden ook zijn; er zijn nu al succesvolle testresultaten bekend met down- en upload snelheden tot maar liefst 400 Mbps/8 Mbps! Dus dat belooft nog wat.
Wij hopen dat u blij bent met dit nieuws en dat een en ander duidelijk is. Wij wensen u veel en extra snel internetplezier!
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Paul van Doorne
Director Marketing Internet
Je gebeden zijn verhoordeX0duS schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:40:
Ze mogen wel eens opschieten met de snelheidsverhogingen. Zelfs mijn vriendin heeft nu 3 mbit, kom ik aan mijn met mijn 2 mbit, damn.
[ Voor 9% gewijzigd door aReaRe op 07-12-2005 11:02 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Reden om bij chello te blijven, maar verder niks te klagen over chello.dion_b schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:58:
Let op dat verhuizing buiten het verzorgingsgebied van UPC altijd een geldige reden is om zonder extra kosten tussentijds op te zeggen. Je zult dus nooit aan een abbo vastzitten waar je nies mee kunt.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ik namelijk wel, heb vanavond even mijn moden gereset (naar aanleiding van bericht op chelloo.com forum) en ja hoor daarna had ik de nieuwe Light snelheden.
Dus probeer even je modem te resetten en misschien heb je ze al!
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
8/1 hier
De snelheden zijn nog wat onstabiel.. haal nu tussen de 600 en 900 KB/s.
If it ain't broken, tweak it!
Als ik 't testbestand van http://test.net.upc.nl donwload zit ik toch weer op zo'n 510 kB/s, tegen het maximum van de 4 mbit aan dus.
heb echt al paar weken gewoon kut internet.. vaak eruit / traag noem hjet maar op
hij ligt er nu ook half uit (zit hier vanaf stage)
heb oko nog steeds GEEN 1 mbi upload
zit nog zo rond de 384 kbit/sec (48 kb/s)
beetje jammer is dat..
ik denk dus ook dat het resetten van mijn modem geen veranderingen zal geven.. aangezien ik een vast iP adres heb...
-edit-
net ff me pa gebeld.. die was thuis
het doet het wel maar echt _UBER_ traag...
ik hoop voor ze dat het aan de werkzaamheden van het netwerk ligt
en dan ik 1 deze dagen ook 8/1 mbit heb
..
maar ik lees net in een ander topic:
dion_b schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:05:
[...]
Als er een storing is in het internetgedeelte wel. Maar dat is in Harderwijk/Borculo etc. niet het geval. Het coax netwerk is er niet geschikt voor iets anders dan Com21. Er wordt dus chello via Com21 aangeboden. Daar zitten alle voor- en nadelen van Com21 aan vast. Voordelen: die krengen kunnen bij ranzig zwak signaal nog prima online blijven. Nadelen: geen hoge snelheden mogelijk (tenzij het coax netwerk beter wordt, maar dan kun je net zo goed EuroDOCSIS hangen) en last van het wijk effect, waardoor als veel mensen tegelijk online zijn de bandbreedte gedeeld wordt (ook al komt ook dat grotendeels voort uit de zeer beperkte bandbreedte die in die gemeentes over de local loop kan).
Iig zou voor een upgrade van modemtype en/of capaciteit het gehele netwerk in Harderwijk op de schop moeten. Als ik hoor dat CAIW daar ook geen hogere snelheden waar kan maken bevestigt het die conclusie alleen maar. CAI Harderwijk voelt daat niets voor. Nouja, fijn, maar dan is het voor UPC en CAIW gewoon overmacht
Als het netwerk geschikt zou zijn, zou de swap gelijk beginnen wat UPC betreft (zo kan UPC in Harderwijk geen VOIP verkopen, het is niet UPC DTV dat daar aangeboden wordt etc. etc.).
[...]
[ Voor 65% gewijzigd door Tuumke op 08-12-2005 14:25 ]
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Dec 11 2005 om 09:36:26 GMT+0100)
Download : 1016.9 KByte/sec
Upload : 111.7 KByte/sec
Connection : 816.0 Conn/min
Ping test Nederland : 10.0 ms
Woei
[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 11-12-2005 09:38 ]
Dit houdt in dat wanneer de problemen langer dan 24u duren en de storing veroorzaakt wordt door problemen met het UPC netwerk (dus niet de binnenhuisinstallatie van de klant), de klant dubbel abonnementsgeld in vermindering gebracht wordt op de volgende factuur.
Let wel op dat die 24u pas beginnen te lopen vanaf het moment dat de klant naar de helpdesk belt.
1
2
3
| Download: 411.7 KByte/sec (=3294 kbps) Upload: 112.3 KByte/sec (=898 kbps) Connection: 694.0 Conn/min |
Chello Light \o/
Verwijderd
Bij ons is de snelheidsverhoging door gevoerd. Zou je zeggen, niets aan de hand. Maar, via draadloos gaat het niets sneller
Router: linksys befw11s4
Usb adapter: wusb11 v2.6
Deze zou naar mijn weten toch 11mbit door moeten geven. Kan iemand mij helpen. Ik weet dus niet of dit een chello of linksys probleem is.
Router en modum zijn beide gereset.
Edit:/ mijn broer dl @900Kb/sec. via draad. Ik draadloos 300Kb/sec.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 12:03 ]
Wirelesse probleem met de linksys, hier heeft Chello niks mee te maken.Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:02:
Vraagje:
Bij ons is de snelheidsverhoging door gevoerd. Zou je zeggen, niets aan de hand. Maar, via draadloos gaat het niets sneller![]()
Router: linksys befw11s4
Usb adapter: wusb11 v2.6
Deze zou naar mijn weten toch 11mbit door moeten geven. Kan iemand mij helpen. Ik weet dus niet of dit een chello of linksys probleem is.
Router en modum zijn beide gereset.
Edit:/ mijn broer dl @900Kb/sec. via draad. Ik draadloos 300Kb/sec.
Zet anders je pc/laptop eens dichter bij je accespoint, en je weet dat wep/wpa encryptie ook snelheid kostVerwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:11:
Had al zo'n voor gevoel. Bedankt.
Dat ligt niet zozeer aan Linksys, elk merk heeft dit probleem.Riemer schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:09:
[...]
Wirelesse probleem met de linksys, hier heeft Chello niks mee te maken.
Dat noemt men overhead.
Zoek op google maar eens op bandwidth vs throughput.
Heb je al je modem gereset?benchMarc schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:45:
Nog steeds geen nieuwe snelheden hier trouwens. Hoe lang gaat dat duren daar bij Chello voordat heel NL gedekt is?
Die moet namelijk een nieuwe bootfile krijgen.
Verwijderd
Bij mij lag de verbinding er vanmorgen uit, reset etc hielp niets, helpdesk gebeld en ja hoor, is weer onlinebenchMarc schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:45:
Nog steeds geen nieuwe snelheden hier trouwens. Hoe lang gaat dat duren daar bij Chello voordat heel NL gedekt is?

En nu idd ook met de nieuwe snelheid
Yup, haalde niks uit. Ik woon in een dorpje in brabant, en het stomme is, is dat het dorpje naast mij wel de nieuwe snelheden heeft.Lukse schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:53:
[...]
Heb je al je modem gereset?
Die moet namelijk een nieuwe bootfile krijgen.
Misschien de helpdesk eens bellen?benchMarc schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:13:
[...]
Yup, haalde niks uit. Ik woon in een dorpje in brabant, en het stomme is, is dat het dorpje naast mij wel de nieuwe snelheden heeft.
Of anders nog even wachten, op de website staat medio december.
Verwijderd
Maar dat zou toch geen 500Kb/sec mogen schelen of wel?Riemer schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:14:
[...]
Zet anders je pc/laptop eens dichter bij je accespoint, en je weet dat wep/wpa encryptie ook snelheid kost
Zou eens kijken wat m'n broers laptop doet. Pc dichterbij acces point gaat niet lukken. Overigens is mijn signaalsterkte altijd waardeloosRiemer schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:14:
[...]
Zet anders je pc/laptop eens dichter bij je accespoint, en je weet dat wep/wpa encryptie ook snelheid kost
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 14:57 ]
Geografische locatie maakt niets uit. Als je reset, krijg je de juiste snelheden. Resetten doe je dus met de stekker eruit (een evt knop is alleen voor standby).benchMarc schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:13:
[...]
Yup, haalde niks uit. Ik woon in een dorpje in brabant, en het stomme is, is dat het dorpje naast mij wel de nieuwe snelheden heeft.
Mocht het dan nog niet op orde zijn, sluit routers en/of brakke WiFi verbindingen uit. Dan nog niet? Pak een Knoppix CD en probeer het daarmee (kan aan OS liggen...). Dan nog steeds niet? Meld je opnieuw aan bij chello (http://chello.upc.nl ). Dan nog steeds niet goed? Misschien tijd om de helpdesk te bellen...
Maar geef voor die tijd hier eens exact aan hoe je alles aangesloten hebt en met welk netwerkhardware en software
Oslik blyat! Oslik!
Godverdomme. Natuurlijk heb ik weer gezeik met chello, het zal ook weer eens niet. Chello kabel direct op pc aangesloten. Modem 30sec uit en daarna aangezet. Geen nieuw ip en geen nieuwe snelheid. Via die aanmeldpage gedaan, geen nieuwe snelheiddion_b schreef op zondag 11 december 2005 @ 23:33:
[...]
Geografische locatie maakt niets uit. Als je reset, krijg je de juiste snelheden. Resetten doe je dus met de stekker eruit (een evt knop is alleen voor standby).
Mocht het dan nog niet op orde zijn, sluit routers en/of brakke WiFi verbindingen uit. Dan nog niet? Pak een Knoppix CD en probeer het daarmee (kan aan OS liggen...). Dan nog steeds niet? Meld je opnieuw aan bij chello (http://chello.upc.nl ). Dan nog steeds niet goed? Misschien tijd om de helpdesk te bellen...
Maar geef voor die tijd hier eens exact aan hoe je alles aangesloten hebt en met welk netwerkhardware en software
/edit: nope, het verandert natuurlijk weer geen reet.
[ Voor 3% gewijzigd door benchMarc op 12-12-2005 00:18 ]
Verwijderd
Woon in Nijmegen, modem NIET gereset... maar wel 900Kb/ps met Classic abbo.
Ben benieuwd wat ik zou krijgen als ik wel een modem reset zou doen
Hee, rustig aanbenchMarc schreef op maandag 12 december 2005 @ 00:11:
[...]
Godverdomme. Natuurlijk heb ik weer gezeik met chello, het zal ook weer eens niet. Chello kabel direct op pc aangesloten. Modem 30sec uit en daarna aangezet. Geen nieuw ip en geen nieuwe snelheid. Via die aanmeldpage gedaan, geen nieuwe snelheidALTIJD hetzelfde met die fuckers. Ik ga nu proberen het mac adres te veranderen, om te kijken of ze het dan misschien pikken. Echt waar... dagenlang krijg je een ander ip adres, wil je eens dat de boel reset, lukt dat niet.
Dit kan gewoon aan je software liggen (zie onder andere [rml][ Chello] Downloadsnelheid te laag[/rml]

Exact hetzelfdeVerwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 00:19:
Net ook effe getest met de 50mb download van Chello.
Woon in Nijmegen, modem NIET gereset... maar wel 900Kb/ps met Classic abbo.
Ben benieuwd wat ik zou krijgen als ik wel een modem reset zou doen

Deze week zijn gefaseerd de modems op afstand gereset ('s nachts laat uiteraard) om te zorgen dat iedereen op de juiste snelheid komt.
Oslik blyat! Oslik!
Laat voor anderen belangrijke personages buiten jouw probleem alsjeblieft. Als je zo ontevreden bent, stap je toch over op een andere provider? Bovendien is zou de snelheid medio december veranderen:benchMarc schreef op maandag 12 december 2005 @ 00:11:
[...]
Godverdomme. Natuurlijk heb ik weer gezeik met chello, het zal ook weer eens niet. Chello kabel direct op pc aangesloten. Modem 30sec uit en daarna aangezet. Geen nieuw ip en geen nieuwe snelheid. Via die aanmeldpage gedaan, geen nieuwe snelheidALTIJD hetzelfde met die fuckers. Ik ga nu proberen het mac adres te veranderen, om te kijken of ze het dan misschien pikken. Echt waar... dagenlang krijg je een ander ip adres, wil je eens dat de boel reset, lukt dat niet.
Riemer schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:01:
Woei
Net een mail van chello gehad vanwege de upgrade qua snelheden en verhogen van de webspace
[...]
Mocht u het nog niet gehoord hebben: UPC gaat de snelheden van chello breedband internet vanaf medio december aanzienlijk verhogen. Ook ú profiteert daarvan. En u hoeft er niets extra's voor te betalen.
[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 12-12-2005 08:07 ]
Hoe kan dat trouwens dat het aan de software ligt dat hij bijv niet hoger komt dan die 500kb/s? Lijkt me niet dat het aan de software hier ligt. Zal dadelijk wel even op de andere PC testen, maar heb m'n zaken altijd in orde. Nooit virussen en spyware, geen firewalls ingeschakeld verder. Lijkt me erg sterk.
[ Voor 46% gewijzigd door benchMarc op 12-12-2005 10:14 ]
Verwijderd
Nu las ik in de algemene voorwaarden (dec 2002) het volgende:
Ook staat er in diezelfde voorwaarden:20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumtermijn van twaalf (12) maanden, tenzij
schriftelijk anders is overeengekomen. Daarna kan de Overeenkomst tussentijds tegen het einde van een kalendermaand
worden beëindigd door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste een (1) maand.
Ik heb dus nooit schriftelijk iets ontvangen laat staan overeengekomen met een vertegenwoordiger.24.2 De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elke overeenkomst en rechtsbetrekking tussen UPC en de Klant inzake
de levering van de chello Service.Afwijkingen van en aanvullingen op deze Algemene Voorwaarden kunnen uitsluitend
schriftelijk met (een bevoegde vertegenwoordiger van) UPC worden overeengekomen.
Tevens kwam ik de volgende aanvulling tegen op de site van chello (ingaande 1jan 2005):
Ik heb mijn chello classic sinds april 2004 dus van voor de aanvulling. En aangezien ik 31 jan 2006 verhuis wil ik er dan vanaf. Kan ik het gewoon opzeggen deze maand of gaat chello moeilijk doen?20.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt een Overeenkomst aangegaan voor de
duur van twaalf (12) maanden (de “Initiële Contractsperiode”), met stilzwijgende verlenging
van (telkens) twaalf (12) maanden (de “Verlengingsperiode(n)”). De Verlengingsperiode
vangt (steeds) aan op de dag volgend op de dag waarop de voorgaande contractsperiode is
verstreken. Na de Initiële Contractsperiode kan de Overeenkomst, onverminderd het
bepaalde in artikel 20.2, tussentijds, tot uiterlijk één (1) maand voorafgaand aan het aflopen
van de betreffende Verlengingsperiode worden beëindigd, door schriftelijke opzegging met
inachtneming van een opzegtermijn van ten minste één (1) maand.
Aangetekend opzeggen, en als je buiten het CHELLO dekkingsgebied gaat wonen is er geen vuiltje aan de lucht en word je abbonement opgezegd. Als je binnen het Chello gebied verhuist zit je er aan vast tot april 2006.Pin0 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:41:
Ik heb mijn chello classic sinds april 2004 dus van voor de aanvulling. En aangezien ik 31 jan 2006 verhuis wil ik er dan vanaf. Kan ik het gewoon opzeggen deze maand of gaat chello moeilijk doen?
Zie Algemene voorwaarden bij artikel 5.
Anders de chello helpdesk bellen voor meer informatie.
Mjah... bij helpdesk denk ik altijd aan de technische dienst (storingsmeldingen, technische vragen etc). Klantenservice lijkt mij een wat betere benaming voor de afdeling die deze persoon nodig heeft.Riemer schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:10:
[...]
Ze hebben mij nooit op de hoogte gesteld van die aanvulling. Bovendien geef ik geen rede op bij het opzeggen. Want ik verhuis niet naar buiten hun dekkingsgebied.Riemer schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:10:
[...]
Aangetekend opzeggen, en als je buiten het CHELLO dekkingsgebied gaat wonen is er geen vuiltje aan de lucht en word je abbonement opgezegd. Als je binnen het Chello gebied verhuist zit je er aan vast tot april 2006.
Zie Algemene voorwaarden bij artikel 5.
Aangetekend opsturen is een goed idee...
(call me dumb
Maar als ik een poging doe om het te begrijpen (correct me if i'm wrong):
Er is 1 maand opzeg termijn en je kan alleen aan het einde van de maand opzeggen?
En ik ben sinds 2001 al lid volgens mij.,. heeft dat noge gevolgen?!
net mun modem gereset en voila "new speeds"
ff 192.168.100.1, tabje Configuration -> restart modem, 10 sec w8en en klaar
Je kunt gewoon opzeggen. De nieuwe voorwaarden gelden alleen wanneer een dienst na 1 jan 2005 is afgesloten. Je valt nog onder de oude voorwaarden dus je kunt gewoon opzeggen. Je kunt als reden dan ook gewoon 'slechte dienstverlening' melden, veranderd voor jou niets.Pin0 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:41:
Omdat ik ontevreden ben over de dienstverlening van chello, mijn verbinding er te vaak uitligt en omdat ik ga verhuizen en niet langer mijn verbinding zal delen met de buurman wil ik chello opzeggen.
[...]
Ik heb mijn chello classic sinds april 2004 dus van voor de aanvulling. En aangezien ik 31 jan 2006 verhuis wil ik er dan vanaf. Kan ik het gewoon opzeggen deze maand of gaat chello moeilijk doen?
Je kunt altijd opzeggen, maar het gaat pas een maand later in, en wel aan het eind van die maand. Dat je sinds 2001 lid bent houdt in dat je niet meer zit gebonden aan een minimum contractduur. Als je in 2005 geen aanpassingen aan je abonnement hebt gedaan kun je gewoon opzeggen en dat hoef je natuurlijk niet verplicht te doen op de laatste dag van de maand.Tuumke schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:42:
Ik snap al die moeilijke woorden niet helemaal in die voorwaarden
(call me dumb)
Maar als ik een poging doe om het te begrijpen (correct me if i'm wrong):
Er is 1 maand opzeg termijn en je kan alleen aan het einde van de maand opzeggen?
En ik ben sinds 2001 al lid volgens mij.,. heeft dat noge gevolgen?!
[ Voor 3% gewijzigd door HaaZ op 13-12-2005 13:12 ]
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Heb een probleem.. ( ik kwam erachter omdat counterstrike zo erg last van lag had )
Zie screenshot.. ( dit is ook op mijn andere computer het geval, dus ligt niet aan de instellingen van mijn pc neem ik aan)
Ik ben op dat moment aan het downloaden maar als ik niet download is het ook dus dat maakt niet uit..
Kan iemand me hier mee helpen of weet iemand hier meer van?
(modem reset hielp niet)
[ Voor 3% gewijzigd door NLoldebroek op 15-12-2005 09:28 ]
Ping eens tweakers.net? Daar zit ik op 11ms.
[ Voor 28% gewijzigd door benchMarc op 15-12-2005 09:36 ]
Zie maar:
Heb je hetzelfde als je je router pingt?
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Vanaf beide pc's? Dan kun je bekabeling uitsluiten evenals de pc zelf. Ligt dus ook niet aan Chello, blijft over je router. Resetten router geprobeerd?
Of moet ik dit in een nieuw/ander topic plaatsen?
[ Voor 19% gewijzigd door NLoldebroek op 15-12-2005 12:18 ]
Lijkt me wel verstandig.kaat17 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:13:
Heb nu een halve minuut de stekker uit de router gehad en weer beide computers gepingt en de lag is er nog steeds..
Of moet ik dit in een nieuw/ander topic plaatsen?
Anders gaat het erg offtopic.
Wat ik je nog wel even als tip wil meegeven:
Probeer het internet even direct op je pc aant e sluiten.
Zodat we kunnen uitsluiten of het Chello is of je router
[ Voor 20% gewijzigd door Tuumke op 15-12-2005 12:23 ]
Bedankt! En ik kan niet pc direct op chellomodem aansluiten is ander soort kabel..Tuumke schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:22:
[...]
Lijkt me wel verstandig.
Anders gaat het erg offtopic.
Wat ik je nog wel even als tip wil meegeven:
Probeer het internet even direct op je pc aant e sluiten.
Zodat we kunnen uitsluiten of het Chello is of je router
Ik kijk wel even verder op tweakers waar ik het beste kan verdergaan..
wtf?kaat17 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:29:
[...]
Bedankt! En ik kan niet pc direct op chellomodem aansluiten is ander soort kabel..
Ik kijk wel even verder op tweakers waar ik het beste kan verdergaan..
andere kabel?
hoe krijg je dat voor mekaar dan???
Als je het linker thuis heb zoals hier onder.. dan kun je het recther gedeelte ook maken?!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| +-------------+ | +-------------+ | Modem | | | Modem | +-------------+ | +-------------+ | => UTP Kabel | | => UTP Kabel +-------------+ | +-------------+ | Router | | | PC | +-------------+ | +-------------+ | => UTP Kabel | +-------------+ | | PC | | +-------------+ | |
of heb je thuis nog coax tokenring liggen ofzo?

[ Voor 29% gewijzigd door Tuumke op 15-12-2005 12:54 ]
Groetjes Karel
Dit topic is gesloten.