Wandcontactdoos/Meterkast -> Kabelmodem = COAX
Kabelmodem -> Router = UTP
Router -> Computer = UTP
Ergo: Kabelmodem -> Computer = UTP
Router -> Computer = UTP
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door 996 op 15-12-2005 22:22 ]
Verwijderd
Ja dat klopt het is voor en na de snelheidsverhoging hetzelfde. Maar nogmaals, waarom zijn de metingen van speedtest en de chello testserver zo verschillend ? Welke is de meest betrouwbare ?stef-o.nl schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:12:
bij de snelheidsverhoging is de upload hetzelfde gebleven, behalve bij extreme
De twee tests werken op verschillende manieren met (mogelijk) verschillende protocollen. Ze zijn allebei betrouwbaar voor datgene wat ze meten. Als je ze als maat voor iets anders wil gebruiken, zijn ze alleen in zoverre betrouwbaar dat ze daarop lijken.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:46:
[...]
Ja dat klopt het is voor en na de snelheidsverhoging hetzelfde. Maar nogmaals, waarom zijn de metingen van speedtest en de chello testserver zo verschillend ? Welke is de meest betrouwbare ?
lock
Oslik blyat! Oslik!
je haalt 7 mbit chello clasic = 8?St03mp schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:15:
Ik heb al tijden last van traag internet/ enorm veel time outs bij chello.
Misschien dat het iets met die nieuwe snelheden te maken heeft, ik weet t niet...
Heb net even n downloadtestje gedaan op test.net.upc.nl:
Maximum snelheid voor chello classic: 4096 Kbit/sec
Behaalde download snelheid: 7130 Kbit/sec
891.3 KByte/sec
111.4 x ISDN
De behaalde snelheid is: Maximum snelheid voor chello classic
De huidige instellingen van uw modem laten u niet sneller gaan
Blijkbaar zit ik dus nog altijd met de oude DL snelheid opgescheept...
Ik heb, zoals iemand paar pagina's terug adviseerde, de voeding van de modem afgehaald voor 30 sec, maar helaas geen resultaat.
Ik heb een motorola modem, chello classic, en gebruik een edimax broadband router.
Tips, iemand?
Van de kabelmodem => router = utp..sylvesterrr schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:50:
Wandcontactdoos/Meterkast -> Kabelmodem = COAX
Router -> Computer = UTP
Geef eens een kopie van een pingsessie naar websites of een traceroute?St03mp schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:28:
uhm ja, maar ik heb nog altijd last van time outs. en het zijn er écht veel... ik moet bij elke pagina die ik bezoek op internet eerst n stuk of 5x F5en voordat het grootste gedeelte v/d te zien krijg...
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
probeer is een ping -t ipadres-of-hostSt03mp schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:48:
pingen levert geen vreemden resultaten op:
.. knip knip knip ...
Op een andere pc heb ik inderdaad hetzelfde probleem en mn router resetten doe ik liever niet, want ik heb een aantal ports geforward voor download meuk enzo... dat zou ik dan weer allemaal opnieuw in moeten gaan stellen?
[ Voor 80% gewijzigd door Tuumke op 16-12-2005 16:17 ]
Verwijderd
Chello testserver upload:Aangezien je in je posts geen onderscheid maakt tussen bits en Bytes weet ik niet of je probleem is interpreteren van resultaten (1B=8b...) of dat de verbinding echt iets raars doet.
Want ervan uitgaande dat je overal kB bedoelt waar je Kb schrijft, klopt iig iets niet. Een verschil van een factor 2.5 in het voordeel van speedtest is onwaarschijnlijk. Post eens exact wat je binnenhuis aan de modem hebt hangen (router? zo ja, wat meet je op andere computers? wat meet je zonder router?) en welke software je draait (OS, evt firewall)
Oslik blyat! Oslik!
[ Voor 44% gewijzigd door Bigs op 17-12-2005 01:19 ]
* dion_b doet test ookNiek_ schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 20:49:
Net ook Chello test gedaan. Kreeg dit zinnetje te zien:
"De huidige instellingen van uw modem laten u niet sneller gaan."
Dan denk ik dus: Mooi, instellingen aanpassen en nog sneller internet. Of ben ik nu heel kort door de bocht?
*zucht*Maximum snelheid voor chello classic: 4096 Kbit/sec
Behaalde download snelheid: 6820 Kbit/sec
852.6 KByte/sec
106.6 x ISDN
Oslik blyat! Oslik!
Dat staat er toch?Tuumke schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:39:
[...]
Van de kabelmodem => router = utp..
dan kan het toch oko direct van je kabelmodem => pc?!?!
ik zie het probleem niet
[ Voor 4% gewijzigd door Triple-D op 17-12-2005 15:30 . Reden: Modem type erbij gezet ]
If it ain't broken, tweak it!
Op de router of in de software? Bij mij gaat m'n router al over z'n nek bij de 35 connecties (wat de modem niet doet als ik het direct aansluit).Triple-D schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:15:
Ik heb sinds de snelheidsverhoging last van crashes in het modem.
Het is alleen het geval als ik bittorent gebruik. Ik moet dan zowel het modem als de router opnieuw opstarten.
Ik heb de router al voorzien van een nieuwe firmware en de connecties gelimiteerd naar 50.
Helemaal niet. Stel het probleem zit in de modem. Dan raakt de router natuurlijk de verbinding ook kwijt, dus moet het achteraf ook gereset worden. Stel omgekeerd dat het aan de router ligt. Dan heeft de modem nog een niet gereleaste IP lease van de router in z'n ARP tabel. Die moet eerst geflushed worden dmv reset voor de verbinding tot stand kan komen.Het vreemde is ook dat ik echt beide apparaten moet resetten.
Vergeet niet wat een router doet: hij verbindt twee verschillende netwerken. Een helpdeskmedewerker kan nooit voorbij de WAN-kant van een router kijken. Wat hij uitgelezen heeft zijn de signaalwaardes van de modem (en het feit dat hij ze kreeg toonde aan dat modem online was). Verder gaf de modem aan een IP-lease te hebben van de router, maar dat wil nog niet zeggen dat die verbinding daadwerkelijk actief was.Een chello medewerker wist mij te vertellen dat mijn verbinding "uitermate goed" was, ook tijdens de uitval.Dit terwijl ik zeker weet dat mijn router toen de verbinding was verloren, aangezien hij ip 0.0.0.0 aangaf.
Klinkt alsof *iets* continu geflood wordt daar. Een sniffer zou eea kunnen uitwijzen...Het lampje van connectivity op het modem brand continu in het geval van een vastloper. Hij knippert niet meer.
Een modem is een vrij simpele doorgeefluik die zelf niets doet aan routering e.d., als de coax gedeelte goed werkt, is het waarschijnlijk dat de andere uiteinde ook goed werkt.Heeft iemand enig idee? Kan het zo zijn dat de connectiviteit van het modem alleen aan de kant van de router kan crashen zodat het lijkt alsof hij continu doorgaat aan de kant van het cai netwerk?
Het betreft een motorola 5100 serie.
Oslik blyat! Oslik!
< dit stukje webruimte is te huur >
Ik bedoel dat ik niet in de router een simpele dhcp release en renew kan doen. Daar zit ook de optie om een nieuwe lease aan te vragen van de dhcp van chello, maar dat werkt niet.dion_b schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:12:
[...]
Op de router of in de software? Bij mij gaat m'n router al over z'n nek bij de 35 connecties (wat de modem niet doet als ik het direct aansluit).
[...]
Helemaal niet. Stel het probleem zit in de modem. Dan raakt de router natuurlijk de verbinding ook kwijt, dus moet het achteraf ook gereset worden. Stel omgekeerd dat het aan de router ligt. Dan heeft de modem nog een niet gereleaste IP lease van de router in z'n ARP tabel. Die moet eerst geflushed worden dmv reset voor de verbinding tot stand kan komen.
Het zou juist vreemd zijn als je _niet_ beide hoefden te resetten.
Die lease lijkt er juist aan de kant van de router niet meer te zijn. In de control panel van de linksys kan ik de status bekijken, die staat dan op 0.0.0.0, en niet het ip van mijn werkstation.Vergeet niet wat een router doet: hij verbindt twee verschillende netwerken. Een helpdeskmedewerker kan nooit voorbij de WAN-kant van een router kijken. Wat hij uitgelezen heeft zijn de signaalwaardes van de modem (en het feit dat hij ze kreeg toonde aan dat modem online was). Verder gaf de modem aan een IP-lease te hebben van de router, maar dat wil nog niet zeggen dat die verbinding daadwerkelijk actief was.
Daar had ik het ook overTriple-D schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:32:
[...]
Die lease lijkt er juist aan de kant van de router niet meer te zijn. In de control panel van de linksys kan ik de status bekijken, die staat dan op 0.0.0.0, en niet het ip van mijn werkstation.
OK, dat is alvast watIk heb nu mijn pc toch even direct aangesloten op het modem, dat ging goed. Moest wel opnieuw door de provisioning van UPC. Daarna mac adres van mijn werkstation gecloned naar de router en de router er weer tussen gehangen.
Zeer onwaarschijlijk. Een modem moet twee stukken 'software' hebben om op internet te kunnen: enerzijds een bootfile die alleen aangeeft met welke instellingen (snelheid, EuroDOCSIS versie) hij moet werken, anderzijds een firmware die het hele functioneren van die modem bepaalt.Nu lijkt het (voor zover ik nu ben) goed te gaan. Mijn enige verklaring kan zijn dat het modem nieuwe software heeft opgehaald tijdens het opnieuw aanmelden op het netwerk van chello.
Oslik blyat! Oslik!
/dev/null
Die melding die ze daar noemen heeft niets te maken met het wegvallen van je verbinding, hoor.Triple-D schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:44:
op dit forum staat exact mijn probleem:
schijnt nog niet te zijn opgelost dus:
http://64.233.161.104/sea...ion+File+CVC+Format&hl=nl
Ok, het probleem is weer terug gekeerd. Router reset helpt dus voor eventjes(dag of 2), daarna zit ik weer met precies hetzelfde probleem: time outs time outs en nog eens time outs.St03mp schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:24:
ok, router reset lijkt te helpen![]()
raar... waar kan zo iets door veroorzaakt worden?
If it ain't broken, tweak it!
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar...Triple-D schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:44:
op dit forum staat exact mijn probleem:
schijnt nog niet te zijn opgelost dus:
http://64.233.161.104/sea...ion+File+CVC+Format&hl=nl
* dion_b heeft ook een BR6104St03mp schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:03:
Ik heb de laatste firmware al draaien (Edimax BR-6104 Firmware Version 0.59a)...
En de garantie zal niet meer lukken.. dat ding staat heir toch al zo'n 3 jaar. En heb dus pas sinds een maand last hiervan. De laatste firmware update is zeker meer dan n half jaar terug geweest, dus daar kan het probleem niet zitten...
Oslik blyat! Oslik!
Nog maar n keertje resetten dan... op hoop van zegendion_b schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:45:
[...]
* dion_b heeft ook een BR6104
Ding is ranzig, bij meer dan 30 connections gaat hij op z'n bek, eens in de zoveel tijd lijkt hij 'vast te slibben' en heeft een reset nodig, bovendien is het ERG gevoelig voor overhitting.
* dion_b is al maanden van plan zelf een router (en tegelijk file-, SSH- en webserver) te bouwen, maar nog steeds niet aan toegekomen
[ Voor 27% gewijzigd door St03mp op 18-12-2005 19:28 ]
[ Voor 27% gewijzigd door I_stealth_I op 18-12-2005 20:32 ]
/dev/null
Zie anders even mijn post; WRT54GI_Stealth_I schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:17:
Ik werk zelf bij een zeer bekende helpdesk en krijg nooit mensen met een Linksys router aan de lijn die zijn lease kwijt is, of is vastgelopen. Het zijn altijd dezelfde merken routers die eruit flikkeren.
En als je ook niet op http://prov.upc.nl komt, kun je proberen op htp://62.179.105.77 proberen te komen.Triple-D schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:46:
Dan moet je je waarschijnlijk weer aanmelden.
Als je verder geen internet hebt:
Als je niet automatisch op de aanmeld pagina komt, ga dan naar http://prov.upc.nl
Daar gegevens invullen, kabelmodem en pc herstarten en gas geven.
[ Voor 13% gewijzigd door I_stealth_I op 21-12-2005 20:22 ]
/dev/null
All punten zijn al nagelopen -> geen resultaatI_Stealth_I schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:21:
• modem reset?
• firewall/proxy uit?
• modem staat niet per abuis in standby?
• misschien een andere nic erin die ook in de 10.-range staat? Uitzetten, anders heb je een gateway conflict.
• router er tussenuit?
Indien je aan alles hierboven hebt voldaan, bel 0900-1580
Post eventueel een vollige traceroute naar chello.upc.nl en van ipconfig -all.
Hoezo tracert veel moeite? Als je IE kunt openen kun je net zo makkelijk in een command prompt iets als het volgende invullen:MariahCareyLover schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:01:
[...]
All punten zijn al nagelopen -> geen resultaat
Traceroute kost veel moeite(geen internet) en zal nu nog niet gaan(zit opt werk)
Als ik IE open wilt ie meteen naar htp://62.179.105.77 welke sylvesterrr ook gaf. Hij wilt dus na de aanmeldpagina toe, maar deze geeft een timeout.
Pingen naar dit adres levert ook timeouts op.
Oslik blyat! Oslik!
Gokje, motorolamodem?MariahCareyLover schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:01:
[...]
All punten zijn al nagelopen -> geen resultaat
Traceroute kost veel moeite(geen internet) en zal nu nog niet gaan(zit opt werk)
Als ik IE open wilt ie meteen naar htp://62.179.105.77 welke sylvesterrr ook gaf. Hij wilt dus na de aanmeldpagina toe, maar deze geeft een timeout.
Pingen naar dit adres levert ook timeouts op.
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Ow, sorry, ik bedoelde dus dat het nu wat moeilijk gaat om daar een screenie van te posten, omdat ik thuis geen internet heb. Maar ik zal het vanavond ff proberen en dan iig kijken hoever ie komt!dion_b schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:07:
[...]
Hoezo tracert veel moeite? Als je IE kunt openen kun je net zo makkelijk in een command prompt iets als het volgende invullen:
tracert chello.upc.nl
Hiermee test je gelijk drie dingen:
- werkt DNS resolutie (zo ja gaat hij proberen naar 62.179.105.77 te tracen)
- kun je voorbij de gateway komen
- kun je de provisioning server bereiken
Als niets werkt, ligt het probleem waarschijnlijk op je computer
Als een of meer van bovenstaande dingen werkt, dan ligt probleem mogelijk in het chello netwerk.
Wat zei de helpdesk op 0900-1580?
Als je de helpdesk belt, laat ze eens naar de modemlog kijken. (of kijk zelf ff en kijk of er iets in staat met TFTP)MariahCareyLover schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:23:
[...]
Ow, sorry, ik bedoelde dus dat het nu wat moeilijk gaat om daar een screenie van te posten, omdat ik thuis geen internet heb. Maar ik zal het vanavond ff proberen en dan iig kijken hoever ie komt!
Helpdesk kan ik nu ff niet bellen, want ik zit opt werk...
@HaaZ:Ja...
[ Voor 4% gewijzigd door HaaZ op 23-12-2005 09:01 ]
Nou en... Ik zit op 500kb/s nog steeds.aex351 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:15:
Maximum snelheid voor chello classic: 4096 Kbit/sec
Behaalde download snelheid: 5063 Kbit/sec
632.9 KByte/sec
79.1 x ISDN
nog steeds geen 1000KB speeds
[ Voor 14% gewijzigd door benchMarc op 23-12-2005 09:26 ]
Wat bedoel je met; dan kunnen ze niet erg veel voor me doen, als ik vragen mag? Wat denk jij dat bij mij aan de hand is? Modem gaar?HaaZ schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:01:
[...]
Als je de helpdesk belt, laat ze eens naar de modemlog kijken. (of kijk zelf ff en kijk of er iets in staat met TFTP)
Dr zullen ws. wat dingen in staan die ze op zou moeten vallen. Ze kunnen dan ook niet erg veel voor je doen.
[ Voor 6% gewijzigd door Sensei_D op 23-12-2005 09:55 . Reden: Aanvulling ]
[ Voor 15% gewijzigd door HaaZ op 23-12-2005 10:01 ]
De tracert leverde idd wel een IP op, maar verder niets. Hmm, naja nu heb ik iig een beetje duidelijkheid.HaaZ schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:00:
Nee, is een probleem wat niet in't modem zit. Was vandeweek iig een algemeen probleem mee. Motorola's + pc's met een 10-ip die niet op de aanmeldpagina kunnen komen.
Als't goed is werkt je DNS wel, dus als je 'tracert prov.upc.nl' doet, krijg je wel een IPadres te zien. Je modem communiceert dus wel met de DNS server en dan weet je dus ook dat de modem niet defect is.
Je kunt contact met de helpdesk leggen om het na te laten kijken, maar het zal in de systemen opgelost moeten worden, hebben meer mensen last van.
Iemand enig idee, wanneer deze storing is verholpen????THW Mark schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:22:
Chello heeft deze week actieve gebruikersaccounts per ongeluk verwijderd
Helaas, maar waar. Alle mensen die de laatste dagen last hebben van het 10.x.x.x adres van upc zitten hoogstwaarschijnlijk in hetzelfde schuitje. Sinds maandag (toen mijn dhcp lease blijkbaar over was, of in ieder geval een nieuwe aanvraag gedaan moest worden) krijg ik een 10.blaat adres met prov.upc.nl als enige internetpagina.
Mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden door het systeem geweigerd. Ook kan ik (via een andere lijn) niet meer inloggen op homepage en mail. Sterker nog, alle mail naar mijn chello account wordt gebounced, als zijnde een niet bestaande mailbox.
Sinds maandag bel ik dagelijks met de helpdesk, en sinds woensdagavond 20.00 uur zijn ze tot de conclusie gekomen dat er bij een opschoonactie in de database, enkele gebruikersaccounts gesloopt zijn. Hoewel er maandag al beloofd werd dat het geheel binnen 48 uur opgelost zou zijn, is dat tot op heden niet het geval.
Meerdere mensen in mijn kennissenkring, die langer dan +- 3 jaar abonnee zijn, hebben dit probleem.
Mijn advies: bel ze plat en laat ze het gebruikersaccount voorlezen dat gekoppeld is aan je woonadres. In mijn geval was dat dus een of ander automatisch gegenereerd e_mail29942@chello.nl ofzo geworden...
[ Voor 38% gewijzigd door hetesaus op 23-12-2005 16:56 ]
hetesaus
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Verwijderd
Oké, ftp upload snelheid haalt nergens de 55 KByte/s. Diverse foto's geupload, via ftp en html, maakt niks uit. Allemaal traag.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:56:
Chello testserver upload:
5120 Kbytes
Benodigde tijd: 104.5 seconden
Maximum upload snelheid voor chello classic: 1024 Kbit/sec
Behaalde upload snelheid: 392 Kbit/Sec
49.0 KByte/sec
6.1 x ISDN
De door u behaalde snelheid is: laag
Speedtest upload:
112.5 KByte/sec (=900 kbps)
Systeem athlon 1800 (jaja, oud beestje maar voor internet prima), xp prof met allerlaatste sp's, geen router, thompson modem, sygate personal firewall en avg anti-virus.
Dus wel degelijk een factor verschil 2,25
Ik geloof dat ik dit al een stuk of zes keer via het webformulier heb gemeld, en alleen de laatste keer reageerden ze met de opmerking dat ze het 'vervelend vonden' maar dat het nu eenmaal druk was op het net......
Blijft de vraag staan: hoe kan dat ?
Tja, simpele dingen om te proberen:Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:13:
[...]
Oké, ftp upload snelheid haalt nergens de 55 KByte/s. Diverse foto's geupload, via ftp en html, maakt niks uit. Allemaal traag.
Gisteren heb ik de classic terug laten zetten naar light want ik vind die download pure overkill. Vandaag zit ik al op de lagere snelheid en mijn upload op de testserver is exact hetzelfde: 49 KByte/sec. Oja, de speedtest upload staat nu op 110 KByte, maar dat is echt niet realistisch.
Mijn download is teruggelopen naar 338 KByte/sec, wat 88% is van de max van light. Dat is opnieuw niet slecht.
Maar iets zegt mij dat of het modem of iets anders mijn opload blokt. Wie oh wie kan hier iets over zeggen ?
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Hoe zit het met de vergoeding die je voor deze problemen kunt krijgen, geven ze die bij de klantenservice?Killemov schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:00:
Ik heb een vergelijkbaar probleem, ik sta onder 3 verschillende accounts in het systeem. Ik kan ook "zomaar ineens" niet meer bij mijn FTP-account. Ik heb al teveel gebeld met de helpdesk (dubbel cash, want digitale telefonie) en het probleem wordt maar niet opgelost. Dus ... op zich tevreden met de internetverbinding en ik onderschrijf dat het nog steeds administratief een t*ringzooitje is.
Zie je contract - je komt in aanmerking voor het Garantieplan als je langer dan 24u na het melden van een storing er nog hinder van ondervindt. Vanaf dat moment heb je recht op teruggave van dubbele abonnementskosten voor de periode waarover je na melding niet (goed) gebruik hebt kunnen maken van de dienst.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:36:
[...]
Hoe zit het met de vergoeding die je voor deze problemen kunt krijgen, geven ze die bij de klantenservice?
Oslik blyat! Oslik!
Het is kerstavond, niemand wat te doen..hé laten we een accountje aanmaken. Iemand die je een goed kerstgevoel wil geven, zo dat jij een W0000W-gedachte overhoud!THW Mark schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 23:15:
*knip*
Bizar. Echt bizar. De case staat al 5 dagen op 'pending' zonder enige voortgang; toen ik belde was er namelijk nog niets aan gebeurd. En die figuur weet het gewoon op kerstavond binnen een half uur te herstellen. Hele goede service van die meneer, maar dan komt bij mij direct de vraag op: waarom kan dat niet meteen? Zitten die 3e-lijns-support gasten de hele week met hun piemels te spelen ofzo?
/dev/null
Heb jij je ingeschreven voor die WOW-cursus?I_Stealth_I schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:38:
[...]
Het is kerstavond, niemand wat te doen..hé laten we een accountje aanmaken. Iemand die je een goed kerstgevoel wil geven, zo dat jij een W0000W-gedachte overhoud!
Nou lijkt er bij mij wel op dat ze alleen maar aan hun pielemuiter zitten, kreeg gister te horen van de helpdesk dat het wel eens januari kan gaan worden GRRRRRTHW Mark schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 23:15:
In aanvulling op vorige posts. Bizar verhaal, maar echt waar.
Mijn contact met chello deze week:
maandag, 2x gebeld
dinsdag, 1x gebeld
woensdag, 3x gebeld
donerdag, 4x gebeld
vrijdag, 4x gebeld
Telkens: binnen 48 uur meneer.. binnen 24 uur meneer.. deze avond nog meneer. Niet dus.
Ik bel nu net de helpdesk WEER, vraag aan die man hoe de status is. Hij kijkt, zegt 'moment', sta 1 minuut in de wacht, hij neemt me GSM-nummer, username, mac adres op en zegt 'ik bel u zodra ik meer weet'. Kwartier later word ik gebeld, kan inloggen. Enige wat nog moet gebeuren is het herstellen van mijn mailaccount.
Bizar. Echt bizar. De case staat al 5 dagen op 'pending' zonder enige voortgang; toen ik belde was er namelijk nog niets aan gebeurd. En die figuur weet het gewoon op kerstavond binnen een half uur te herstellen. Hele goede service van die meneer, maar dan komt bij mij direct de vraag op: waarom kan dat niet meteen? Zitten die 3e-lijns-support gasten de hele week met hun piemels te spelen ofzo?
hetesaus
Euh...THW Mark schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 23:15:
In aanvulling op vorige posts. Bizar verhaal, maar echt waar.
Mijn contact met chello deze week:
maandag, 2x gebeld
dinsdag, 1x gebeld
woensdag, 3x gebeld
donerdag, 4x gebeld
vrijdag, 4x gebeld
Telkens: binnen 48 uur meneer.. binnen 24 uur meneer.. deze avond nog meneer. Niet dus.
Nee, ze zitten blijkbaar eea in orde te brengen waarmee het mogelijk is om het op zaterdag op orde te krijgen is.Ik bel nu net de helpdesk WEER, vraag aan die man hoe de status is. Hij kijkt, zegt 'moment', sta 1 minuut in de wacht, hij neemt me GSM-nummer, username, mac adres op en zegt 'ik bel u zodra ik meer weet'. Kwartier later word ik gebeld, kan inloggen. Enige wat nog moet gebeuren is het herstellen van mijn mailaccount.
Gokje:hetesaus schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:24:
[...]
Nou lijkt er bij mij wel op dat ze alleen maar aan hun pielemuiter zitten, kreeg gister te horen van de helpdesk dat het wel eens januari kan gaan worden GRRRRR![]()
![]()
![]()
Raar dat ze bij jou hetzelfde probleem wel zo kunnen oplossen en ik nu daar nu al 12 dagen op aan het wachten ben. Ben het echt spuugzat nu. En het meest irritante is dat je ook niet verder komt dan die helpdesk (doorschakelen naar de 3e/4e/5e lijn mogen ze niet) en iedere keer het zelfde verhaal moet aanhoren ("Ja het is binnen 24 tot 48 uur verholpen"; mooi niet dus)
Nou ja blijf iedere dag maar hopen dat ik weer kan internetten als ik thuis kom van mn werk.
Oslik blyat! Oslik!
hetesaus
[ Voor 10% gewijzigd door eX0duS op 16-01-2006 14:10 ]
Euh, hetesaus, wat wil je hier precies mee
[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 16-01-2006 15:53 ]
Oslik blyat! Oslik!
Ja zit nu weer met het probleem wat ik de afgelopen 4 weken ook had, dat ik weer moet inloggen met mn SID of gebruikersnaam en wachtwoord, maar dat accepteerd die weer niet. Toen ik belde over mn email account werd er gezegd dat het vandaag weer zou werken, maar toen ik daarna belde over het plat liggen van internet is er geen tijdsopgave gedaan, maar ik ga er toch vanuit dat het nu niet weer 4 weken gaat duren voordat ik weer kan internetten.dion_b schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:50:
[...]
Euh, hetesaus, wat wil je hier precies mee
Er spoken in deze thread genoeg mensen rond die misschien tips kunnen geven, maar voorwaarde daarvoor is dat je informatie geeft. Wat is er exact aan de hand? Wat voor contact heb je gehad met de helpdesk? Wat is daaruit gekomen? Wat is de meest recente belofte die je gedaan is over duur van de storing?
Enkele weken terug had je het nog over een verkeerd account, als je hebt kunnen internetten is dat opgelost. Dus is er iets anders aan de hand...
Het maakt nogal uit of het gaat om een signaalprobleem, een accountprobleem of iets anders. Zonder dat soort informatie is een post ongeveer even zinnig als in CSL te posten "Mijn computer doet het nietIk ga maar een andere kopen"
hetesaus
Dus je gaat meteen overstappen omdat het altijd perfect gewerkt heeft maar nu even niet?hetesaus schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:27:
[...]
En zoals exodus al zegt, zolang je de helpdesk niet nodig hebt werkt het perfect. Snelheid was bij mij altijd goed. Nooit down en dat echt 4 jaar lang. Totdat het afgelopen 19 december fout ging
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Algemene Voorwaarden, daar staat het.dion_b schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 22:16:
[...]
Zie je contract - je komt in aanmerking voor het Garantieplan als je langer dan 24u na het melden van een storing er nog hinder van ondervindt. Vanaf dat moment heb je recht op teruggave van dubbele abonnementskosten voor de periode waarover je na melding niet (goed) gebruik hebt kunnen maken van de dienst.
Ik heb er een mooie Excel-sheet voorVoorwaarde is dus sowieso dat je het gemeld hebt en dat er 24u na melding verlopen is (al zal daar getuige de posts hier lang en breed aan voldaan zijn). Sowieso wordt pas achteraf verrekend - het heeft geen zin om hierom te vragen voor het opgelost is. De klantenservice (NIET de storingsdienst) kan het telefonisch in orde maken, maar secuurder is om een brief te sturen met daarin vermeld wanneer je hebt probleem meldde en tot wanneer het duurde.
Verwijderd
Klopt inderdaad, bij mij althans, meestal zo'n dikke 18 Mbit down en circa 220 kByte up. Leuke bijkomstigheid is dat Chello op 16/01 de prijs van Extreme (naar keuze met of zonder Freetime telefonie) met 25% heeft verlaagd naar 59,95 euro. Dit geldt ook voor bestaande klanten. Overigens vind ik speedtest.nl geen goede site om dit soort snelheden te testen, maar dat terzijde.Bigs schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:14:
Als we speedtest.nl moeten geloven doet Extreme het de laatste 2 weken ook niet slecht:
http://www.speedtest.nl/D...hs.asp?pi_id=8&co_id=1490
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 16:27 ]
Dat is ook overdreven - kabel heeft ook aardig wat overhead, netto haal je de 20Mbps niet, dus de 2.5MBps ook niet.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:17:
[...]
Vergeet ook niet dat je bij de kabel ervan uit kan gaan dat 8 bits 1 Byte is, m.a.w. als je 18 Mbit haalt, dan is dat 18432 kbits/sec = 2304 Kbyte/sec.. Bij b.v. 8 Mbit ADSL moet je delen door 9.5 i.p.v. 8 en kom je dus op 862 kByte/sec. Bij Chello is 8 Mbit 1024 kByte/sec.
Volgend die berekening kom je trouwens wel op een theoretische max van 20480 * 1000/1024 * 1460/1518 * 1/8 = 2404kB/s, wat nog steeds erg positief isKiloBytes-per-sec or kilobits-per-sec?
Modem speeds are rated in kilobits per second. The best dial-up modems have download speeds of 56 kbps (kilobits per second). A typical cable modem has a download speed of 512 kbps. It takes 8 bits to code one byte (character), so one might expect 512 kbps to be equivalent to 64 kBytes per second. Things are not that simple.
First, when used in measuring communication speeds in bits per second, the prefix kilo- means 1000. For instance, the maximum download speed of a 56 kbps dial-up modem is 56000 bps. A cable modem download cap of 512 kbps means 512000 bps, not 512*1024 bps. In contrast, when used in measuring computer file sizes in bytes, the prefix kilo- is commonly taken to mean 1024 = 210. So you cannot translate from kbps to kBytes per second just by dividing by 8.
Next, the maximum amount of real user data that can be accommodated in one data packet is 1460 bytes. Then there are 20 bytes of TCP overhead, plus 20 bytes of IP overhead, plus 18 bytes of MAC overhead, making 1518 bytes to be transmitted to carry 1460 bytes, a 4% overhead. Then between each packet there will be an inter-packet gap of indeterminate size.
So at a true transmission rate of 512 kbps, the apparent user data rate will be significantly below 64 kBytes per sec, because both the above effects will reduce the equivalent rate in kBytes per sec. The maximum sustained data download rate you can expect is 512 * 1000/1024 * 1460/1518 * 1/8 = 60 kBytes/sec, and not 64 as a simple division by 8 might suggest.
Speed tests measure real data rates in kBytes per second, because that is all they can do. Any figure they give for equivalent transmission speed in kbits per second will be an estimate calculated from the measured data rate in kBytes per second.
Oslik blyat! Oslik!
CIC en SDD CATV Skillz, maar SDD heb ik niet meer. Tegenwoordig wel Mutaties.Bigs schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:28:
Waar zit jij dan.. CIC of BO zeker?
Verwijderd
Verwijderd
Hmm, volgens die berekening zou het theoretische maximum van mijn chello Light verbinding ook niet hoger zijn dan 352 kbyte/sec, terwijl ik de 360 wel haal. Zoveel waarde zou ik er ook niet aan hechten.dion_b schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:02:
[...]
Volgend die berekening kom je trouwens wel op een theoretische max van 20480 * 1000/1024 * 1460/1518 * 1/8 = 2404kB/s, wat nog steeds erg positief is
[ Voor 9% gewijzigd door Kaastosti op 20-01-2006 15:37 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Er wordt niet moeilijk over gedaan, maar je krijgt de borg niet terug op moment dat je stopt het het gebruik van de modem, maar op het moment dat de modem geretourneerd is en terug in de warehouse beland is. Klein maar significant verschilKaastosti schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:36:
Maar goed, waar het me eigenlijk om gaat... ik heb lang lang geleden toen ik Chello nam, een borg betaald voor het modem. Aangezien ik mijn abbo op wil zeggen.. zou je dus zeggen dat ik die borg terug moet krijgen. Iemand daar ervaring mee? Want een borg is naar mijn idee nog altijd een bedrag wat je terugkrijgt op het moment dat je stopt met gebruik van het artikel.
Moet ik me voorbereiden op een vermoeiend gesprek met een telefoniste, of doen ze daar niet moeilijk over?
Oslik blyat! Oslik!
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Verwijderd
Ik mocht van mijn vader me vandaag aanmelden voor die UPC/Chello Extreme abbo,Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:41:
"Dat is ook overdreven - kabel heeft ook aardig wat overhead, netto haal je de 20Mbps niet, dus de 2.5MBps ook niet."
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar de verhouding is toch behoorlijk wat gunstiger dan bij ADSL. Ik haalde met mijn 8 Mbit lijntje eigenlijk nooit veel meer dan 810 kB (1492 meter van de centrale). Bij Chello zitten de meeste Classic gebruikers toch wel op een forse 1000 kB+. Met Extreme heb ik inderdaad nooit hoger gehaald dan 18.5 Mbit, maar dan heb je het wel over dik 2300 kB/sec. Overigens is in de (piek)avonduren de snelheid meestal rond de 14 Mbit, maar daar kan ik mee leven
Dat is dan ook wel meteen het theoretisch maximum van een 8Mbit verbinding... en dat haal je niet. Tenminste, niemand die ik ken met een Classic verbinding komt echt boven de 700 (wat op zich ook al niet echt slecht is). Het enige jammere is dat Chello alle verkeer over poorten die vaak door p2p netwerken gebruikt worden, laat lopen door trage servers. Daardoor zijn 'normale' downloads gewooon snel en alle wat je via (de meer bekende minder legale) wegen probeert te downloaden baggertraag.Bij Chello zitten de meeste Classic gebruikers toch wel op een forse 1000 kB+
Dat wordt opsturen via de retourdoos...Kaastosti schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:05:
Ah da's dan in ieder geval mooi... maar okee, je hebt gelijk hij moet wel teruggeboekt zijn op hun voorraad. Ach, zolang iemand er voor tekent dat ie 'm meeneemt vind ik het goed
Idd haal je de 1000MB/s nooit, 934MB/s is snelste wat ik gehaald heb, gemiddeld zit ik rond de 850MB/s. Beperkende factor lijkt vooral de (crappy Edimax) router te zijn - die 934MB/s was zonder router, met router nooit boven de 910MB/s gekomen.Kaastosti schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:25:
[...]
Dat is dan ook wel meteen het theoretisch maximum van een 8Mbit verbinding... en dat haal je niet. Tenminste, niemand die ik ken met een Classic verbinding komt echt boven de 700 (wat op zich ook al niet echt slecht is).
Fout. Lees de vele posts in dit topic en die andere over torrentverkeer erop na. Er wordt niet naar poortnummer gekeken, er wordt trafic shaping toegepast, dus wordt naar de headers van de packets gekeken. Op basis van zo bepaalde type packet wordt er een prioriteit aan gegeven, waarbij VOIP bovenaan komt en P2P onderaan. Het gebruiken van een andere poort heeft dus geen enkele zin, de enige manier om dit te omzeilen is om te tunnelen (wat alleen kan als je ergens hebt om naartoe te tunnelen...)Het enige jammere is dat Chello alle verkeer over poorten die vaak door p2p netwerken gebruikt worden, laat lopen door trage servers. Daardoor zijn 'normale' downloads gewooon snel en alle wat je via (de meer bekende minder legale) wegen probeert te downloaden baggertraag.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Ik haal zelf altijd 1030kb/s gemiddeld bij de supersites...dion_b schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:49:
[...]
Idd haal je de 1000MB/s nooit, 934MB/s is snelste wat ik gehaald heb, gemiddeld zit ik rond de 850MB/s. Beperkende factor lijkt vooral de (crappy Edimax) router te zijn - die 934MB/s was zonder router, met router nooit boven de 910MB/s gekomen.
[...]
Fout. Lees de vele posts in dit topic en die andere over torrentverkeer erop na. Er wordt niet naar poortnummer gekeken, er wordt trafic shaping toegepast, dus wordt naar de headers van de packets gekeken. Op basis van zo bepaalde type packet wordt er een prioriteit aan gegeven, waarbij VOIP bovenaan komt en P2P onderaan. Het gebruiken van een andere poort heeft dus geen enkele zin, de enige manier om dit te omzeilen is om te tunnelen (wat alleen kan als je ergens hebt om naartoe te tunnelen...)
Verwijderd
Je krijgt hoogstwaarschijnlijk een Thomson TCM420, of een Motorola SB5100/5101...Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:14:
Kan iemand me trouwens vertellen wat voor router/modem ik krijg bij mijn Chello Extreme abbo? Ik kon dit namelijk nergens achterhalen op de website.
Verwijderd
Kijk maar een op het forum van Chello Underground ( http://www.chelloo.com/ ). Je zult zien dat zeer veel mensen wel degelijk boven de 1000 kByte/s uitkomen met Classic. Met ADSL moet je echt delen door 9.5 en dan is het theoretisch maximum van een 8 Mbit lijntje 862 kByte/s. Ik zit op 1492 mtr. van de centrale en het hoogste dat ik met Tiscali T8 ooit heb gehaald is 820 kByte/s. Ik haalde gisteren op Eweka ook de volledige 20 Mbit met Extreme. Bottleneck bij veel mensen is de gebruikte router. Ik gebruik een Asus SL1000 en die kan (evenals de SL500) zo'n dikke 90 Mbit aan op de WAN poort. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat..... De doorsnee router komt vaak niet veel verder dan 6 tot 10 Mbit en dan is het natuurlijk logisch dat je de max snelheid niet haalt.Kaastosti schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:25:
[...]
Dat is dan ook wel meteen het theoretisch maximum van een 8Mbit verbinding... en dat haal je niet. Tenminste, niemand die ik ken met een Classic verbinding komt echt boven de 700 (wat op zich ook al niet echt slecht is).
Verwijderd
Correctie: Motorola SB5101 i.p.v. 5200.Mark_640 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:11:
[...]
Je krijgt hoogstwaarschijnlijk een Thomson TCM420, of een Motorola SB5100/5200...
Een router mag je zelf voor zorgen...
Aangepast...Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:04:
[...]
Correctie: Motorola SB5101 i.p.v. 5200.
Oslik blyat! Oslik!
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
Dan krijg je een Arris TM402B of een Scientific Atlanta Webstar EPX2203 (typenummers zijn niet 100% zeker)Basdoorn schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:49:
Vraag 1: Wat voor modem krijg je bij Chello extreme in combinatie met Freetime telefonie? Ik zag twee modems genoemd worden, maar geen van beiden heeft een telefoonaansluiting erop. Ik woon in Rotterdam en maak gebruik van de UPC actie van Chello Extreme + freetime telefonie (weekend en avond/nacht gratis naar vaste NL nummers) voor 60 euro p/m.
[ Voor 6% gewijzigd door Bigs op 22-01-2006 13:13 . Reden: volgens google kloppen de typenummers :) ]
Verwijderd
Hier een Extreme + Freetime abonnee, en helaas, maar 1 telefoonlijn....Basdoorn schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:11:
Daarnaast of je 2 telefoonlijnen krijgt met aparte nummers bij UPC freetime in combinatie met het extreme abbo.
Post anders eens de signaalwaardes die op die modempagina te vinden zijn. Timeouts e.d. wijzen op packetloss. Als die al optreedt tussen PC en modem zou ik daar het probleem zoeken (waarschijnlijk brakke kabel, maar een modem die tegen de verwarming aan hangt (ja, komt vooreX0duS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:00:
Sinds vanmorgen is het klote hier in Eindhoven, ik weet niet wat het is, ik zie ook niks op de status pagina van Chello.
Allemaal timeout's, pagina niet goed te bereiken en de modem reageerd ook niet echt al te best (de webpagina van de modem), weet niet of het aan de modem ligt, heb hem al gereboot, maar dit maakte niks uit.
Typenummers kloppen, maar er worden geen SA modems meer uitgerold. Vanaf begin dit jaar is het 100% Arris (wat wel zo fijn is gezien de uitgebreide info op de embedded webpagina's van die dingenBigs schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:06:
[...]
Dan krijg je een Arris TM402B of een Scientific Atlanta Webstar EPX2203 (typenummers zijn niet 100% zeker)
Nope, ze hebben allebei twee. Arris heeft wat gebla rond de tweede, maar dat is marketingblaat. Het heeft twee pinnetjes waar PSTN over gaat. Dat is gewoon een telefoonlijnBasdoorn schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:35:
Maar hopen op de SA webstar dan, die heeft 2 normale telefoonaansluitingen, de Arris Touchstone heeft er slechts 1, en dan nog een speciale (digitale/ISDN?) connector.
Eh, als je 2 lijnen aanvraagt krijg je 2 lijnen. Als je een lijn aanvraagt, krijg je 1 lijnHoe dan ook, we hebben toch maar 1 nummer, hoewel de fax met de webstar misschien nog op het tweede lijntje kan. Weet iemand (vraag 3) of je inderdaad 2 telefoonlijnen ter beschikking krijgt (en aparte nummers), of slechts 1? Ik las iets over nummerbehoud voor een tweede lijn bij mijn aanvraag, maar heb dat niet aangevinkt.
Op de chello site staan de nu geldende abonnementsvoorwaarden. Daar staat in hoe opzeggen voor nieuwe abonnees geregeld is. Als je langere tijd chello hebt gehad en niet van abonnementsvorm veranderd bent kan het zijn dat er voor jou andere voorwaarden gelden. Als je die op papier hebt, lees ze, zo niet kan een telefoontje naar de klantenservice verheldering bieden.Kaastosti schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:25:
Wanneer kun je eigenlijk opzeggen bij Chello? Want soms zit je aan een contractperiode vast die gewoon vrolijk jaarlijks stilzwijgend wordt verlengd. We hebben hier zowel TV als internet via de kabel van UPC, dus het gaat niet om heel UPC opzeggen, alleen het internet gedeelte.
Ik begrijp best dat ze op de site geen grote rode knop hebben met 'lees hier hoe en wanneer u kunt opzeggen', maar ik kan echt helemaal niets vinden.
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq