Het Chello vragen & problemen topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 14.500 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 163260 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:46:
[...]

Ja dat klopt het is voor en na de snelheidsverhoging hetzelfde. Maar nogmaals, waarom zijn de metingen van speedtest en de chello testserver zo verschillend ? Welke is de meest betrouwbare ?

lock
De twee tests werken op verschillende manieren met (mogelijk) verschillende protocollen. Ze zijn allebei betrouwbaar voor datgene wat ze meten. Als je ze als maat voor iets anders wil gebruiken, zijn ze alleen in zoverre betrouwbaar dat ze daarop lijken.

test.net.upc.nl gebruikt een simpele file transfer (ik weet niet of het FTP danwel HTTP is) en meet de netto snelheid - hoe lang duurt het om een bestand van gekende grootte van A naar B te krijgen.

www.speedtest.nl gebruikt een javascript applet en doet z'n best de bruto verbindingssnelheid te meten (al zijn de gegevens natuurlijk ook uit netto transfers gehaald).

Verschil tussen bruto en netto is -bot gezegd- de overhead van TCP/IP. Bij benadering kan dit tot 15% oplopen.

Aangezien je in je posts geen onderscheid maakt tussen bits en Bytes weet ik niet of je probleem is interpreteren van resultaten (1B=8b...) of dat de verbinding echt iets raars doet.

Want ervan uitgaande dat je overal kB bedoelt waar je Kb schrijft, klopt iig iets niet. Een verschil van een factor 2.5 in het voordeel van speedtest is onwaarschijnlijk. Post eens exact wat je binnenhuis aan de modem hebt hangen (router? zo ja, wat meet je op andere computers? wat meet je zonder router?) en welke software je draait (OS, evt firewall)

Eh, en waarom schrijf je in iedere post 'lock' :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2022
Ik heb al tijden last van traag internet/ enorm veel time outs bij chello.
Misschien dat het iets met die nieuwe snelheden te maken heeft, ik weet t niet...
Heb net even n downloadtestje gedaan op test.net.upc.nl:

Maximum snelheid voor chello classic: 4096 Kbit/sec
Behaalde download snelheid: 7130 Kbit/sec
891.3 KByte/sec
111.4 x ISDN

De behaalde snelheid is: Maximum snelheid voor chello classic
De huidige instellingen van uw modem laten u niet sneller gaan

Blijkbaar zit ik dus nog altijd met de oude DL snelheid opgescheept...
Ik heb, zoals iemand paar pagina's terug adviseerde, de voeding van de modem afgehaald voor 30 sec, maar helaas geen resultaat.
Ik heb een motorola modem, chello classic, en gebruik een edimax broadband router.

Tips, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

St03mp schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:15:
Ik heb al tijden last van traag internet/ enorm veel time outs bij chello.
Misschien dat het iets met die nieuwe snelheden te maken heeft, ik weet t niet...
Heb net even n downloadtestje gedaan op test.net.upc.nl:

Behaalde download snelheid: 7130 Kbit/sec
891.3 KByte/sec
111.4 x ISDN

Blijkbaar zit ik dus nog altijd met de oude DL snelheid opgescheept...
Ik heb, zoals iemand paar pagina's terug adviseerde, de voeding van de modem afgehaald voor 30 sec, maar helaas geen resultaat.
Ik heb een motorola modem, chello classic, en gebruik een edimax broadband router.

Tips, iemand?
je haalt 7 mbit chello clasic = 8?

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
uhm ja, maar ik heb nog altijd last van time outs. en het zijn er écht veel... ik moet bij elke pagina die ik bezoek op internet eerst n stuk of 5x F5en voordat het grootste gedeelte v/d te zien krijg... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

sylvesterrr schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:50:
Wandcontactdoos/Meterkast -> Kabelmodem = COAX
Kabelmodem -> Router = UTP
Router -> Computer = UTP

Ergo: Kabelmodem -> Computer = UTP
Van de kabelmodem => router = utp..
dan kan het toch oko direct van je kabelmodem => pc?!?!
ik zie het probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

St03mp schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:28:
uhm ja, maar ik heb nog altijd last van time outs. en het zijn er écht veel... ik moet bij elke pagina die ik bezoek op internet eerst n stuk of 5x F5en voordat het grootste gedeelte v/d te zien krijg... :S
Geef eens een kopie van een pingsessie naar websites of een traceroute?

Ik vermoed trouwens eerder dat dit een intern probleem is in je browser. Router trouwens al eens gereset? Andere pc (ik neem aan dat die aanwezig is ivm router) precies hetzelfde probleem?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
pingen levert geen vreemden resultaten op:

ping tweakers.net

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=17 ms TTL=54
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=14 ms TTL=54
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=13 ms TTL=54
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=54

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 12ms, Maximum = 17ms, Gemiddelde = 14ms

ping 192.168.2.1

Pingen naar 192.168.2.1 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.2.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.2.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=64

Ping-statistieken voor 192.168.2.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 1ms, Gemiddelde = 0ms

Op een andere pc heb ik inderdaad hetzelfde probleem en mn router resetten doe ik liever niet, want ik heb een aantal ports geforward voor download meuk enzo... dat zou ik dan weer allemaal opnieuw in moeten gaan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

St03mp schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:48:
pingen levert geen vreemden resultaten op:

.. knip knip knip ...

Op een andere pc heb ik inderdaad hetzelfde probleem en mn router resetten doe ik liever niet, want ik heb een aantal ports geforward voor download meuk enzo... dat zou ik dan weer allemaal opnieuw in moeten gaan stellen?
probeer is een ping -t ipadres-of-host
dan pingt ie wat vaker als 4 x
of ping -n 25 ipadres-of-host

router resetten ports weg? :S
ik denk dat hij bedoelt een x aan en uitzetten..
(met een beetje router blijft alles er dan gewoon isntaan??)
mocht dat niet baten zou ik gewoon even ej router config backuppen (zit wel een functie voor in
bij de meeste routers)
dan idd de reset die jij bedoelt doen.. (alles even opnieuw instellen)
kijken wat ie dan doet..

[ Voor 80% gewijzigd door Tuumke op 16-12-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
ok, router reset lijkt te helpen :?

raar... waar kan zo iets door veroorzaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163260

Aangezien je in je posts geen onderscheid maakt tussen bits en Bytes weet ik niet of je probleem is interpreteren van resultaten (1B=8b...) of dat de verbinding echt iets raars doet.

Want ervan uitgaande dat je overal kB bedoelt waar je Kb schrijft, klopt iig iets niet. Een verschil van een factor 2.5 in het voordeel van speedtest is onwaarschijnlijk. Post eens exact wat je binnenhuis aan de modem hebt hangen (router? zo ja, wat meet je op andere computers? wat meet je zonder router?) en welke software je draait (OS, evt firewall)
Chello testserver upload:
5120 Kbytes
Benodigde tijd: 104.5 seconden
Maximum upload snelheid voor chello classic: 1024 Kbit/sec
Behaalde upload snelheid: 392 Kbit/Sec
49.0 KByte/sec
6.1 x ISDN
De door u behaalde snelheid is: laag

Speedtest upload:
112.5 KByte/sec (=900 kbps)

Systeem athlon 1800 (jaja, oud beestje maar voor internet prima), xp prof met allerlaatste sp's, geen router, thompson modem, sygate personal firewall en avg anti-virus.

Dus wel degelijk een factor verschil 2,25 :>
Ik geloof dat ik dit al een stuk of zes keer via het webformulier heb gemeld, en alleen de laatste keer reageerden ze met de opmerking dat ze het 'vervelend vonden' maar dat het nu eenmaal druk was op het net......

Blijft de vraag staan: hoe kan dat ?

Dat 'gelock' is een oude gewoonte die ik uit andere fora heb overgehouden. Zal hem weglaten.
Bedankt alvast voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De UPC helpdesk kan hier weinig zinnigs over zeggen omdat de verbinding nooit slechter is dan de beste testresultaat. Dat dat niet van de UPC testserver komt is jammer voor UPC, maar het feit dat Speedtest in staat is een (veel) hogere snelheid te behalen geeft aan dat de door UPC geleverde verbinding minstens 900kbit/s levert. Aangezien dat bijna 90% is van het theoretische maximum, is er in beginsel niets aan de hand.

Vraag is dan waarom sommige dingen dan wel trager gaan. Eerst en vooral zou ik kijken naar een 'third opinion' - kijken wat bijv. Mordax.nl geeft, en een praktijktest. Probeer een bestand van significante grootte ergens heen te uploaden (je hebt sinds kort 50MB webspace op http://members.chello.nl - gooi eens iets van 30MB daarheen met FTP, kijk hoe lang dat duurt). Als de praktijktest goed gaat, mag http://test.net.upc.nl hoog en (in dit geval) laag blaten wat het wil, dan is de verbinding goed. Gaat de praktijktest niet zo goed, dan kun je door te varieren (en bijv. met de firewall te spelen!) kijken welke protocollen problemen geven.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 15:42
Net ook Chello test gedaan. Kreeg dit zinnetje te zien:
"De huidige instellingen van uw modem laten u niet sneller gaan."

Dan denk ik dus: Mooi, instellingen aanpassen en nog sneller internet. Of ben ik nu heel kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat ze bedoelen dat je met je huidige abonnement niet sneller kunt :) En ja, de snelheid van je abo is nu eenmaal een instelling op je modem. Maar nee, die kun je zelf niet veranderen ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Bigs op 17-12-2005 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niek_ schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 20:49:
Net ook Chello test gedaan. Kreeg dit zinnetje te zien:
"De huidige instellingen van uw modem laten u niet sneller gaan."

Dan denk ik dus: Mooi, instellingen aanpassen en nog sneller internet. Of ben ik nu heel kort door de bocht?
* dion_b doet test ook

* dion_b krijgt dit te zien:
Behaalde download snelheid: 6820 Kbit/sec
852.6 KByte/sec
106.6 x ISDN

*zucht*

Kijk eens naar die maximumsnelheid, een of andere prutser is vergeten de nieuwe snelheden in te voeren |:(

Dat 'instellingen' verhaal klopt dus geen zak van...

Let trouwens niet op de lage behaalde snelheid, was tijdens de test nog volop aan het leechen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:40
Tuumke schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:39:
[...]

Van de kabelmodem => router = utp..
dan kan het toch oko direct van je kabelmodem => pc?!?!
ik zie het probleem niet
Dat staat er toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb sinds de snelheidsverhoging last van crashes in het modem.
Het is alleen het geval als ik bittorent gebruik. Ik moet dan zowel het modem als de router opnieuw opstarten.

Ik heb de router al voorzien van een nieuwe firmware en de connecties gelimiteerd naar 50.
Het vreemde is ook dat ik echt beide apparaten moet resetten.

Een chello medewerker wist mij te vertellen dat mijn verbinding "uitermate goed" was, ook tijdens de uitval. :? Dit terwijl ik zeker weet dat mijn router toen de verbinding was verloren, aangezien hij ip 0.0.0.0 aangaf.

Het lampje van connectivity op het modem brand continu in het geval van een vastloper. Hij knippert niet meer.

Heeft iemand enig idee? Kan het zo zijn dat de connectiviteit van het modem alleen aan de kant van de router kan crashen zodat het lijkt alsof hij continu doorgaat aan de kant van het cai netwerk?

Het betreft een motorola 5100 serie.

[ Voor 4% gewijzigd door Triple-D op 17-12-2005 15:30 . Reden: Modem type erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-06 09:08
Ik geloof dat oudere Thomson modems kunnen crashen bij veel connecties tegelijk, misschien is dat bij jou ook nhet geval.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Triple-D schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:15:
Ik heb sinds de snelheidsverhoging last van crashes in het modem.
Het is alleen het geval als ik bittorent gebruik. Ik moet dan zowel het modem als de router opnieuw opstarten.

Ik heb de router al voorzien van een nieuwe firmware en de connecties gelimiteerd naar 50.
Op de router of in de software? Bij mij gaat m'n router al over z'n nek bij de 35 connecties (wat de modem niet doet als ik het direct aansluit).
Het vreemde is ook dat ik echt beide apparaten moet resetten.
Helemaal niet. Stel het probleem zit in de modem. Dan raakt de router natuurlijk de verbinding ook kwijt, dus moet het achteraf ook gereset worden. Stel omgekeerd dat het aan de router ligt. Dan heeft de modem nog een niet gereleaste IP lease van de router in z'n ARP tabel. Die moet eerst geflushed worden dmv reset voor de verbinding tot stand kan komen.

Het zou juist vreemd zijn als je _niet_ beide hoefden te resetten.
Een chello medewerker wist mij te vertellen dat mijn verbinding "uitermate goed" was, ook tijdens de uitval. :? Dit terwijl ik zeker weet dat mijn router toen de verbinding was verloren, aangezien hij ip 0.0.0.0 aangaf.
Vergeet niet wat een router doet: hij verbindt twee verschillende netwerken. Een helpdeskmedewerker kan nooit voorbij de WAN-kant van een router kijken. Wat hij uitgelezen heeft zijn de signaalwaardes van de modem (en het feit dat hij ze kreeg toonde aan dat modem online was). Verder gaf de modem aan een IP-lease te hebben van de router, maar dat wil nog niet zeggen dat die verbinding daadwerkelijk actief was.
Het lampje van connectivity op het modem brand continu in het geval van een vastloper. Hij knippert niet meer.
Klinkt alsof *iets* continu geflood wordt daar. Een sniffer zou eea kunnen uitwijzen...
Heeft iemand enig idee? Kan het zo zijn dat de connectiviteit van het modem alleen aan de kant van de router kan crashen zodat het lijkt alsof hij continu doorgaat aan de kant van het cai netwerk?

Het betreft een motorola 5100 serie.
Een modem is een vrij simpele doorgeefluik die zelf niets doet aan routering e.d., als de coax gedeelte goed werkt, is het waarschijnlijk dat de andere uiteinde ook goed werkt.

Mijn beste gok:
Een modem mag maar een MAC adres in z'n ARP-tabel hebben staan. Als de router een 'hik' heeft waardoor het op een bepaald moment een ander MAC doorgeeft aan de modem (goed mogelijk als je MAC kloont van de PC ipv native MAC te gebruiken), dan blijft de router DHCP requests sturen (vandaar onafgebroken oranje connection LED), maar omdat het ARP-tabel vol zit met die andere MAC krijgt het maar geen lease.

Reset van router herstelt MAC daar, reset van modem flusht ARP...

Maar kan iets anders zijn... iig heb ik last van iets vergelijkbaars gehad dat aantoonbaar verband hield met mijn Edimax BR6104 router. Sluit even je PC direct aan op de modem, kijk wat dat doet. Indien het bij 50 connections nog steeds over z'n nek gaat, ligt het probleem aan modem. Maar als het opgelost is, is het je router.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:38

aex351

I am the one

Behaalde download snelheid: 5063 Kbit/sec
632.9 KByte/sec
79.1 x ISDN

nog steeds geen 1000KB speeds :(

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
dion_b schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:12:
[...]

Op de router of in de software? Bij mij gaat m'n router al over z'n nek bij de 35 connecties (wat de modem niet doet als ik het direct aansluit).

[...]

Helemaal niet. Stel het probleem zit in de modem. Dan raakt de router natuurlijk de verbinding ook kwijt, dus moet het achteraf ook gereset worden. Stel omgekeerd dat het aan de router ligt. Dan heeft de modem nog een niet gereleaste IP lease van de router in z'n ARP tabel. Die moet eerst geflushed worden dmv reset voor de verbinding tot stand kan komen.

Het zou juist vreemd zijn als je _niet_ beide hoefden te resetten.
Ik bedoel dat ik niet in de router een simpele dhcp release en renew kan doen. Daar zit ook de optie om een nieuwe lease aan te vragen van de dhcp van chello, maar dat werkt niet.

[...]
Vergeet niet wat een router doet: hij verbindt twee verschillende netwerken. Een helpdeskmedewerker kan nooit voorbij de WAN-kant van een router kijken. Wat hij uitgelezen heeft zijn de signaalwaardes van de modem (en het feit dat hij ze kreeg toonde aan dat modem online was). Verder gaf de modem aan een IP-lease te hebben van de router, maar dat wil nog niet zeggen dat die verbinding daadwerkelijk actief was.
Die lease lijkt er juist aan de kant van de router niet meer te zijn. In de control panel van de linksys kan ik de status bekijken, die staat dan op 0.0.0.0, en niet het ip van mijn werkstation.

Ik heb nu mijn pc toch even direct aangesloten op het modem, dat ging goed. Moest wel opnieuw door de provisioning van UPC. Daarna mac adres van mijn werkstation gecloned naar de router en de router er weer tussen gehangen.

Nu lijkt het (voor zover ik nu ben) goed te gaan. Mijn enige verklaring kan zijn dat het modem nieuwe software heeft opgehaald tijdens het opnieuw aanmelden op het netwerk van chello.

In ieder geval ontzettend bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Triple-D schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:32:
[...]

Die lease lijkt er juist aan de kant van de router niet meer te zijn. In de control panel van de linksys kan ik de status bekijken, die staat dan op 0.0.0.0, en niet het ip van mijn werkstation.
Daar had ik het ook over :z
Ik heb nu mijn pc toch even direct aangesloten op het modem, dat ging goed. Moest wel opnieuw door de provisioning van UPC. Daarna mac adres van mijn werkstation gecloned naar de router en de router er weer tussen gehangen.
OK, dat is alvast wat :)

Het zou me verbazen als een Linksys bron van de problemen is, dat zijn doorgaans erg goede routers, maar als ik het zo hoor gebeurt het probleem alleen als hij er wel tussenzit...
Nu lijkt het (voor zover ik nu ben) goed te gaan. Mijn enige verklaring kan zijn dat het modem nieuwe software heeft opgehaald tijdens het opnieuw aanmelden op het netwerk van chello.
Zeer onwaarschijlijk. Een modem moet twee stukken 'software' hebben om op internet te kunnen: enerzijds een bootfile die alleen aangeeft met welke instellingen (snelheid, EuroDOCSIS versie) hij moet werken, anderzijds een firmware die het hele functioneren van die modem bepaalt.

Bootfile wordt bij elke reboot van de modem opnieuw binnengehaald, maar die verandert alleen als er nieuwe snelheden komen. Een bootfile doet niets met DHCP. Evt zou een firmware update bugs kunnen verhelpen, maar sowieso zijn firmware updates zeer zeldzaam (die dingen moeten door maanden testing heen), mochten er nieuwe versies komen, dan worden die dmv push-acties 's nachts in de modems geladen. Het al dan niet aangemeld zijn en zo ja hoe staat daar volledig los van.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Het heeft geen zin om hier te gaan klagen over je speed na de snelheidsverhoging. Je moet gewoon de helpdesk contacten. Misschien komen de klachten van een bepaald systeem wat verantwoordelijk is voor verbindingen van een bepaald gebied.

Ook via test.net.upc.net wordt de snelheid gemonitort door chello door heel het netwerk aan de hand daarvan kan men ook conclusies trekken en maatregelen treffen. Dus als je klachten hebt over je speed, en je weet zeker dat je router/nic/wlan de bottleneck is, dan zou ik zeggen; http://test.net.upc.nl.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
op dit forum staat exact mijn probleem:
schijnt nog niet te zijn opgelost dus:

http://64.233.161.104/sea...ion+File+CVC+Format&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Triple-D schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:44:

Die melding die ze daar noemen heeft niets te maken met het wegvallen van je verbinding, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
St03mp schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:24:
ok, router reset lijkt te helpen :?

raar... waar kan zo iets door veroorzaakt worden?
Ok, het probleem is weer terug gekeerd. Router reset helpt dus voor eventjes(dag of 2), daarna zit ik weer met precies hetzelfde probleem: time outs time outs en nog eens time outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-06 09:08
firmwareupdate doen, en anders voor de garantie gaan :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
Ik heb de laatste firmware al draaien (Edimax BR-6104 Firmware Version 0.59a)...
En de garantie zal niet meer lukken.. dat ding staat heir toch al zo'n 3 jaar. En heb dus pas sinds een maand last hiervan. De laatste firmware update is zeker meer dan n half jaar terug geweest, dus daar kan het probleem niet zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Triple-D schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:44:

Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar...

Die 'Improper Configuration File CVC Format' melding is hoe je achteraf een reset in de logs van je modem kunt herkennen. Dat zegt helemaal niets over de oorzaak van die reset. Het kan werkelijk alles zijn van netwerkproblemen via overhittende modem of voeding tot aardingsproblemen PC - of gewoon dat je het stekkertje eruit getrokken hebt 8)7
St03mp schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:03:
Ik heb de laatste firmware al draaien (Edimax BR-6104 Firmware Version 0.59a)...
En de garantie zal niet meer lukken.. dat ding staat heir toch al zo'n 3 jaar. En heb dus pas sinds een maand last hiervan. De laatste firmware update is zeker meer dan n half jaar terug geweest, dus daar kan het probleem niet zitten...
* dion_b heeft ook een BR6104 :o

Ding is ranzig, bij meer dan 30 connections gaat hij op z'n bek, eens in de zoveel tijd lijkt hij 'vast te slibben' en heeft een reset nodig, bovendien is het ERG gevoelig voor overhitting.

* dion_b is al maanden van plan zelf een router (en tegelijk file-, SSH- en webserver) te bouwen, maar nog steeds niet aan toegekomen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
dion_b schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:45:
[...]

* dion_b heeft ook een BR6104 :o

Ding is ranzig, bij meer dan 30 connections gaat hij op z'n bek, eens in de zoveel tijd lijkt hij 'vast te slibben' en heeft een reset nodig, bovendien is het ERG gevoelig voor overhitting.

* dion_b is al maanden van plan zelf een router (en tegelijk file-, SSH- en webserver) te bouwen, maar nog steeds niet aan toegekomen :z
Nog maar n keertje resetten dan... op hoop van zegen :/

Van de 4 porten worden er trouwens 90% van de tijd maar 2 gebruikt, en dat gewoon voor een beetje surfen en downloaden etc. Hij staat helemaal vrij op n plank, dus oververhitting en 30+ connecties is het denk ik ook niet?

-edit: heeft er misschien iemand tips voor de aankoop van een nieuwe router?
eisen: 4 à 6 ports
printserver erbij (kan dat met serieele aansluiting, of heb je dan persee usb nodig?)
max 70 euro
goeie support

op mycom.nl zou ik dan hierop uitkomen:
http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=74894&productType=1
Maar ja,mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar n ander merk :)

[ Voor 27% gewijzigd door St03mp op 18-12-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Koop gewoon een Linksys WRT54G of BEFSR41V3 altijd goed, geen gedonder. Hele goeie support met nieuwe firmwares en vooral stabiel!. Waarom willen mensen altijd voor de goedkope shitmerken kiezen?
Kom op de meeste mensen betalen toch wel 50 euro per maand voor Internet, maar ze vertikken het om éénmalig even 75 euro neer te tellen voor een goeie router! 8)7

En dan hebben ze problemen met die goedkope rommel en dan ligt het altijd aan de ISP. Jahoor, altijd krijgt het modem de schuld of iets anders van de ISP. Jahoor lekker naief blijven denken, een ISP heeft dure apparatuur staan van enkele miljoenen van Cisco/Juniper of $naam en dan ga jij mekkeren met je routertje van 29,95 :)

Alle waar is naar zijn geld, je moet een Sitecom/Sweex/Edimax/Trust/E-tech/Medion voor een relatief klein bedrag niet op zijn staart willen trappen. Koop nou gewoon een Linksys, 3Com, US-Robotics, Asus of D-linkm dan zit je gewoon goed.

Ik werk zelf bij een zeer bekende helpdesk en krijg nooit mensen met een Linksys router aan de lijn die zijn lease kwijt is, of is vastgelopen. Het zijn altijd dezelfde merken routers die eruit flikkeren.

[ Voor 27% gewijzigd door I_stealth_I op 18-12-2005 20:32 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
I_Stealth_I schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:17:
Ik werk zelf bij een zeer bekende helpdesk en krijg nooit mensen met een Linksys router aan de lijn die zijn lease kwijt is, of is vastgelopen. Het zijn altijd dezelfde merken routers die eruit flikkeren.
Zie anders even mijn post; WRT54G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 13:38
Heb nu al 2 dagen een 10.xxx.xxx.xxx IP adres.
Omgeving Apeldoorn. Hebben meer mensen hier last van?
Wat betekent dit eigenlijk? Ik heb connectie met upc, maar die geven niks door?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Dan moet je je waarschijnlijk weer aanmelden.

Als je verder geen internet hebt:
Als je niet automatisch op de aanmeld pagina komt, ga dan naar http://prov.upc.nl

Daar gegevens invullen, kabelmodem en pc herstarten en gas geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Triple-D schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:46:
Dan moet je je waarschijnlijk weer aanmelden.

Als je verder geen internet hebt:
Als je niet automatisch op de aanmeld pagina komt, ga dan naar http://prov.upc.nl

Daar gegevens invullen, kabelmodem en pc herstarten en gas geven.
En als je ook niet op http://prov.upc.nl komt, kun je proberen op htp://62.179.105.77 proberen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

• modem reset?
• firewall/proxy uit?
• modem staat niet per abuis in standby?
• misschien een andere nic erin die ook in de 10.-range staat? Uitzetten, anders heb je een gateway conflict.
• router er tussenuit?

Indien je aan alles hierboven hebt voldaan, bel 0900-1580

Post eventueel een vollige traceroute naar chello.upc.nl en van ipconfig -all.

[ Voor 13% gewijzigd door I_stealth_I op 21-12-2005 20:22 ]

/dev/null

• Sensei_D
I_Stealth_I schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:21:
• modem reset?
• firewall/proxy uit?
• modem staat niet per abuis in standby?
• misschien een andere nic erin die ook in de 10.-range staat? Uitzetten, anders heb je een gateway conflict.
• router er tussenuit?

Indien je aan alles hierboven hebt voldaan, bel 0900-1580

Post eventueel een vollige traceroute naar chello.upc.nl en van ipconfig -all.
All punten zijn al nagelopen -> geen resultaat
Traceroute kost veel moeite(geen internet) en zal nu nog niet gaan(zit opt werk)
Als ik IE open wilt ie meteen naar htp://62.179.105.77 welke sylvesterrr ook gaf. Hij wilt dus na de aanmeldpagina toe, maar deze geeft een timeout.
Pingen naar dit adres levert ook timeouts op. :(

sensei_d.fpv channel

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MariahCareyLover schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:01:
[...]

Traceroute kost veel moeite(geen internet) en zal nu nog niet gaan(zit opt werk)
Als ik IE open wilt ie meteen naar htp://62.179.105.77 welke sylvesterrr ook gaf. Hij wilt dus na de aanmeldpagina toe, maar deze geeft een timeout.
Hoezo tracert veel moeite? Als je IE kunt openen kun je net zo makkelijk in een command prompt iets als het volgende invullen:

tracert chello.upc.nl

Hiermee test je gelijk drie dingen:
- werkt DNS resolutie (zo ja gaat hij proberen naar 62.179.105.77 te tracen)
- kun je voorbij de gateway komen
- kun je de provisioning server bereiken

Als niets werkt, ligt het probleem waarschijnlijk op je computer
Als een of meer van bovenstaande dingen werkt, dan ligt probleem mogelijk in het chello netwerk.

Wat zei de helpdesk op 0900-1580?

Oslik blyat! Oslik!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

MariahCareyLover schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:01:
[...]

Gokje, motorolamodem?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Sensei_D
dion_b schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:07:
[...]

Hoezo tracert veel moeite? Als je IE kunt openen kun je net zo makkelijk in een command prompt iets als het volgende invullen:

tracert chello.upc.nl

Hiermee test je gelijk drie dingen:
- werkt DNS resolutie (zo ja gaat hij proberen naar 62.179.105.77 te tracen)
- kun je voorbij de gateway komen
- kun je de provisioning server bereiken

Als niets werkt, ligt het probleem waarschijnlijk op je computer
Als een of meer van bovenstaande dingen werkt, dan ligt probleem mogelijk in het chello netwerk.

Wat zei de helpdesk op 0900-1580?
Ow, sorry, ik bedoelde dus dat het nu wat moeilijk gaat om daar een screenie van te posten, omdat ik thuis geen internet heb. Maar ik zal het vanavond ff proberen en dan iig kijken hoever ie komt!
Helpdesk kan ik nu ff niet bellen, want ik zit opt werk...

@HaaZ: :'( Ja...

sensei_d.fpv channel

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 10:41
Chello heeft deze week actieve gebruikersaccounts per ongeluk verwijderd

Helaas, maar waar. Alle mensen die de laatste dagen last hebben van het 10.x.x.x adres van upc zitten hoogstwaarschijnlijk in hetzelfde schuitje. Sinds maandag (toen mijn dhcp lease blijkbaar over was, of in ieder geval een nieuwe aanvraag gedaan moest worden) krijg ik een 10.blaat adres met prov.upc.nl als enige internetpagina.

Mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden door het systeem geweigerd. Ook kan ik (via een andere lijn) niet meer inloggen op homepage en mail. Sterker nog, alle mail naar mijn chello account wordt gebounced, als zijnde een niet bestaande mailbox.

Sinds maandag bel ik dagelijks met de helpdesk, en sinds woensdagavond 20.00 uur zijn ze tot de conclusie gekomen dat er bij een opschoonactie in de database, enkele gebruikersaccounts gesloopt zijn. Hoewel er maandag al beloofd werd dat het geheel binnen 48 uur opgelost zou zijn, is dat tot op heden niet het geval.

Meerdere mensen in mijn kennissenkring, die langer dan +- 3 jaar abonnee zijn, hebben dit probleem.

Mijn advies: bel ze plat en laat ze het gebruikersaccount voorlezen dat gekoppeld is aan je woonadres. In mijn geval was dat dus een of ander automatisch gegenereerd e_mail29942@chello.nl ofzo geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

MariahCareyLover schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:23:
[...]

Ow, sorry, ik bedoelde dus dat het nu wat moeilijk gaat om daar een screenie van te posten, omdat ik thuis geen internet heb. Maar ik zal het vanavond ff proberen en dan iig kijken hoever ie komt!
Helpdesk kan ik nu ff niet bellen, want ik zit opt werk...

@HaaZ: :'( Ja...
Als je de helpdesk belt, laat ze eens naar de modemlog kijken. (of kijk zelf ff en kijk of er iets in staat met TFTP)
Dr zullen ws. wat dingen in staan die ze op zou moeten vallen. Ze kunnen dan ook niet erg veel voor je doen.

[ Voor 4% gewijzigd door HaaZ op 23-12-2005 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 19:45
aex351 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:15:
Behaalde download snelheid: 5063 Kbit/sec
632.9 KByte/sec
79.1 x ISDN

nog steeds geen 1000KB speeds :(
Nou en... Ik zit op 500kb/s nog steeds.

Heb alle opties geprobeerd, ook dat half-duplex gebeuren. Maar helaas :( Straks na school even bellen met die knakkers denk ik. Word eens tijd.

[ Voor 14% gewijzigd door benchMarc op 23-12-2005 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
HaaZ schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:01:
[...]

Als je de helpdesk belt, laat ze eens naar de modemlog kijken. (of kijk zelf ff en kijk of er iets in staat met TFTP)
Dr zullen ws. wat dingen in staan die ze op zou moeten vallen. Ze kunnen dan ook niet erg veel voor je doen.
Wat bedoel je met; dan kunnen ze niet erg veel voor me doen, als ik vragen mag? Wat denk jij dat bij mij aan de hand is? Modem gaar?

@THW Mark: ik denk niet dat dit bij mij het probleem is, maar wat een fijne actie weer van hun :(

edit:
Owja, de tracert leverde alleen maar timeouts op :(

[ Voor 6% gewijzigd door Sensei_D op 23-12-2005 09:55 . Reden: Aanvulling ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Nee, is een probleem wat niet in't modem zit. Was vandeweek iig een algemeen probleem mee. Motorola's + pc's met een 10-ip die niet op de aanmeldpagina kunnen komen.
Als't goed is werkt je DNS wel, dus als je 'tracert prov.upc.nl' doet, krijg je wel een IPadres te zien. Je modem communiceert dus wel met de DNS server en dan weet je dus ook dat de modem niet defect is.

Je kunt contact met de helpdesk leggen om het na te laten kijken, maar het zal in de systemen opgelost moeten worden, hebben meer mensen last van.

[ Voor 15% gewijzigd door HaaZ op 23-12-2005 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
HaaZ schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:00:
Nee, is een probleem wat niet in't modem zit. Was vandeweek iig een algemeen probleem mee. Motorola's + pc's met een 10-ip die niet op de aanmeldpagina kunnen komen.
Als't goed is werkt je DNS wel, dus als je 'tracert prov.upc.nl' doet, krijg je wel een IPadres te zien. Je modem communiceert dus wel met de DNS server en dan weet je dus ook dat de modem niet defect is.

Je kunt contact met de helpdesk leggen om het na te laten kijken, maar het zal in de systemen opgelost moeten worden, hebben meer mensen last van.
De tracert leverde idd wel een IP op, maar verder niets. Hmm, naja nu heb ik iig een beetje duidelijkheid.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 19:45
Nu weet ik ook weer waarom ik de snelheidsverhoging niet heb. Er is schijnbaar een probleem met de bootfiles naar de modems sturen in de kast waar ik zit aangesloten.

Het zal ook weer eens niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetesaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03 17:43

hetesaus

hetesaus

Sinds afgelopen maandag krijg ik bij het opstarten van internet steeds de vraag
mijn sid of gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.
Ik dat leuk invullen, maar krijg steeds de melding gebruikersnaam of wachtwoord is onjuist.
Ik bellen naar chello; blijkt dat ze een andere gebruikersnaam (niet p.harmsen1 maar p.harmsen aan mij hebben toegewezen; door een of andere email-reorganisatie ofzo) en daar zit dus een nieuw wachtwoord bij, maar dat konden ze natuurlijk niet via de telefoon geven.
De woensdag erop lag de brief met het wachtwoord op de mat. Ik met die naam inloggen, wederom geen resultaat. Ik weer gebeld met chello: Blijkt dat ze mn account nog niet aan mn adres hadden toegezecht ofzo (heel vaag verhaal iig) Werd mij verteld dat dat nu binnen 24 uur gedaan zou worden en dat ik dan eindelijk zou kunnen inloggen. Ik meer dan 24 uur gewacht, maar ik kan nog steeds niet inloggen. Paar uur geleden weer gebeld en toen kreeg ik te horen dat de storing aan chello kant ligt en er heel veel abonnees niet kunnen inloggen en dat ze druk bezig zijn dit probleem te verhelpen. En dat er niets anders rest dan geduld hebben.

Mijn vragen zijn dus:

- zijn er hier meer mensen met dit probleem
- is er een andere manier om dit probleem te verhelpen?

Alvast bedankt!

Edit - niet echt goed gelezen hier maar ik heb dus hetzelfde probleem als THW Mark
THW Mark schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:22:
Chello heeft deze week actieve gebruikersaccounts per ongeluk verwijderd

Helaas, maar waar. Alle mensen die de laatste dagen last hebben van het 10.x.x.x adres van upc zitten hoogstwaarschijnlijk in hetzelfde schuitje. Sinds maandag (toen mijn dhcp lease blijkbaar over was, of in ieder geval een nieuwe aanvraag gedaan moest worden) krijg ik een 10.blaat adres met prov.upc.nl als enige internetpagina.

Mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden door het systeem geweigerd. Ook kan ik (via een andere lijn) niet meer inloggen op homepage en mail. Sterker nog, alle mail naar mijn chello account wordt gebounced, als zijnde een niet bestaande mailbox.

Sinds maandag bel ik dagelijks met de helpdesk, en sinds woensdagavond 20.00 uur zijn ze tot de conclusie gekomen dat er bij een opschoonactie in de database, enkele gebruikersaccounts gesloopt zijn. Hoewel er maandag al beloofd werd dat het geheel binnen 48 uur opgelost zou zijn, is dat tot op heden niet het geval.

Meerdere mensen in mijn kennissenkring, die langer dan +- 3 jaar abonnee zijn, hebben dit probleem.

Mijn advies: bel ze plat en laat ze het gebruikersaccount voorlezen dat gekoppeld is aan je woonadres. In mijn geval was dat dus een of ander automatisch gegenereerd e_mail29942@chello.nl ofzo geworden...
Iemand enig idee, wanneer deze storing is verholpen????

[ Voor 38% gewijzigd door hetesaus op 23-12-2005 16:56 ]

hetesaus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:29

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Ik heb een vergelijkbaar probleem, ik sta onder 3 verschillende accounts in het systeem. Ik kan ook "zomaar ineens" niet meer bij mijn FTP-account. Ik heb al teveel gebeld met de helpdesk (dubbel cash, want digitale telefonie :( ) en het probleem wordt maar niet opgelost. Dus ... op zich tevreden met de internetverbinding en ik onderschrijf dat het nog steeds administratief een t*ringzooitje is.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THW Mark
@ hetesaus: klinkt PRECIES hetzelfde. Ook bij mij stelden ze maandag de verkeerde diagnose: namelijk dat ik als domme klant mijn gebruikersnaam en wachtwoord verkeerd invulde.

woendagavond rond 20.00 is bij chello intern bekend geworden dat het probleem draait om een fout bij het opschonen van mailaccounts en gebruikersnamen. vanaf de middag zeiden ze al dat het waarschijnlijk binnen 24, hooguit 48 uur opgelost zou zijn. Tot nu toe, nog niets. Ik zit weer fijn verder te internetten op mijn GPRS verbinding, en begin er schijtziek van te worden.

Het meest storende in het geheel is dat de medewerkers van de helpdesk geen inzage lijken te hebben over de voortgang van het herstelproces. Op zich is dat niet erg, maar ze mogen ook niet doorschakelen naar de betreffende afdeling. Kortom: machteloos afwachten is het enige dat rest.

-- Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163260

Anoniem: 163260 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:56:

Chello testserver upload:
5120 Kbytes
Benodigde tijd: 104.5 seconden
Maximum upload snelheid voor chello classic: 1024 Kbit/sec
Behaalde upload snelheid: 392 Kbit/Sec
49.0 KByte/sec
6.1 x ISDN
De door u behaalde snelheid is: laag

Speedtest upload:
112.5 KByte/sec (=900 kbps)

Systeem athlon 1800 (jaja, oud beestje maar voor internet prima), xp prof met allerlaatste sp's, geen router, thompson modem, sygate personal firewall en avg anti-virus.

Dus wel degelijk een factor verschil 2,25 :>
Ik geloof dat ik dit al een stuk of zes keer via het webformulier heb gemeld, en alleen de laatste keer reageerden ze met de opmerking dat ze het 'vervelend vonden' maar dat het nu eenmaal druk was op het net......

Blijft de vraag staan: hoe kan dat ?
Oké, ftp upload snelheid haalt nergens de 55 KByte/s. Diverse foto's geupload, via ftp en html, maakt niks uit. Allemaal traag.
Gisteren heb ik de classic terug laten zetten naar light want ik vind die download pure overkill. Vandaag zit ik al op de lagere snelheid en mijn upload op de testserver is exact hetzelfde: 49 KByte/sec. Oja, de speedtest upload staat nu op 110 KByte, maar dat is echt niet realistisch.
Mijn download is teruggelopen naar 338 KByte/sec, wat 88% is van de max van light. Dat is opnieuw niet slecht.
Maar iets zegt mij dat of het modem of iets anders mijn opload blokt. Wie oh wie kan hier iets over zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 163260 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:13:
[...]

Oké, ftp upload snelheid haalt nergens de 55 KByte/s. Diverse foto's geupload, via ftp en html, maakt niks uit. Allemaal traag.
Gisteren heb ik de classic terug laten zetten naar light want ik vind die download pure overkill. Vandaag zit ik al op de lagere snelheid en mijn upload op de testserver is exact hetzelfde: 49 KByte/sec. Oja, de speedtest upload staat nu op 110 KByte, maar dat is echt niet realistisch.
Mijn download is teruggelopen naar 338 KByte/sec, wat 88% is van de max van light. Dat is opnieuw niet slecht.
Maar iets zegt mij dat of het modem of iets anders mijn opload blokt. Wie oh wie kan hier iets over zeggen ?
Tja, simpele dingen om te proberen:

Sluit software op de PC uit: boot met Knoppix CD en probeer dan hoe snel het gaat
Evt router er ook tussenuit.

Zelf zou ik SW problemen (NetLimiter ingesteld ofzo? :z ) verwachten, het zou erg vreemd zijn namelijk als je HTTP upload in een browser (Speedtest) wezenlijk verschilde van je HTTP upload buiten browser (test.net.upc.nl). Dat andere protocollen (FTP...) andere snelheden behalen is denkbaar, maar dezelfde protocol op verschillende plekken anders... dan zit het probleem op die plekken en nergens anders :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Killemov schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:00:
Ik heb een vergelijkbaar probleem, ik sta onder 3 verschillende accounts in het systeem. Ik kan ook "zomaar ineens" niet meer bij mijn FTP-account. Ik heb al teveel gebeld met de helpdesk (dubbel cash, want digitale telefonie :( ) en het probleem wordt maar niet opgelost. Dus ... op zich tevreden met de internetverbinding en ik onderschrijf dat het nog steeds administratief een t*ringzooitje is.
Hoe zit het met de vergoeding die je voor deze problemen kunt krijgen, geven ze die bij de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 10300 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:36:
[...]

Hoe zit het met de vergoeding die je voor deze problemen kunt krijgen, geven ze die bij de klantenservice?
Zie je contract - je komt in aanmerking voor het Garantieplan als je langer dan 24u na het melden van een storing er nog hinder van ondervindt. Vanaf dat moment heb je recht op teruggave van dubbele abonnementskosten voor de periode waarover je na melding niet (goed) gebruik hebt kunnen maken van de dienst.

Voorwaarde is dus sowieso dat je het gemeld hebt en dat er 24u na melding verlopen is (al zal daar getuige de posts hier lang en breed aan voldaan zijn). Sowieso wordt pas achteraf verrekend - het heeft geen zin om hierom te vragen voor het opgelost is. De klantenservice (NIET de storingsdienst) kan het telefonisch in orde maken, maar secuurder is om een brief te sturen met daarin vermeld wanneer je hebt probleem meldde en tot wanneer het duurde.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THW Mark
In aanvulling op vorige posts. Bizar verhaal, maar echt waar.

Mijn contact met chello deze week:
maandag, 2x gebeld
dinsdag, 1x gebeld
woensdag, 3x gebeld
donerdag, 4x gebeld
vrijdag, 4x gebeld

Telkens: binnen 48 uur meneer.. binnen 24 uur meneer.. deze avond nog meneer. Niet dus.

Ik bel nu net de helpdesk WEER, vraag aan die man hoe de status is. Hij kijkt, zegt 'moment', sta 1 minuut in de wacht, hij neemt me GSM-nummer, username, mac adres op en zegt 'ik bel u zodra ik meer weet'. Kwartier later word ik gebeld, kan inloggen. Enige wat nog moet gebeuren is het herstellen van mijn mailaccount.

Bizar. Echt bizar. De case staat al 5 dagen op 'pending' zonder enige voortgang; toen ik belde was er namelijk nog niets aan gebeurd. En die figuur weet het gewoon op kerstavond binnen een half uur te herstellen. Hele goede service van die meneer, maar dan komt bij mij direct de vraag op: waarom kan dat niet meteen? Zitten die 3e-lijns-support gasten de hele week met hun piemels te spelen ofzo? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Misschien dat er vandaag pas een oplossing voor het probleem is gevonden.. of zeg ik nou iets raars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

THW Mark schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 23:15:
*knip*

Bizar. Echt bizar. De case staat al 5 dagen op 'pending' zonder enige voortgang; toen ik belde was er namelijk nog niets aan gebeurd. En die figuur weet het gewoon op kerstavond binnen een half uur te herstellen. Hele goede service van die meneer, maar dan komt bij mij direct de vraag op: waarom kan dat niet meteen? Zitten die 3e-lijns-support gasten de hele week met hun piemels te spelen ofzo? :'(
Het is kerstavond, niemand wat te doen..hé laten we een accountje aanmaken. Iemand die je een goed kerstgevoel wil geven, zo dat jij een W0000W-gedachte overhoud! O+

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
I_Stealth_I schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:38:
[...]

Het is kerstavond, niemand wat te doen..hé laten we een accountje aanmaken. Iemand die je een goed kerstgevoel wil geven, zo dat jij een W0000W-gedachte overhoud! O+
Heb jij je ingeschreven voor die WOW-cursus? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetesaus

hetesaus

hetesaus

maandag, 2x gebeld
dinsdag, 1x gebeld
woensdag, 3x gebeld
donerdag, 4x gebeld
vrijdag, 4x gebeld

Telkens: binnen 48 uur meneer.. binnen 24 uur meneer.. deze avond nog meneer. Niet dus.

Ik bel nu net de helpdesk WEER, vraag aan die man hoe de status is. Hij kijkt, zegt 'moment', sta 1 minuut in de wacht, hij neemt me GSM-nummer, username, mac adres op en zegt 'ik bel u zodra ik meer weet'. Kwartier later word ik gebeld, kan inloggen. Enige wat nog moet gebeuren is het herstellen van mijn mailaccount.

Nou lijkt er bij mij wel op dat ze alleen maar aan hun pielemuiter zitten, kreeg gister te horen van de helpdesk dat het wel eens januari kan gaan worden GRRRRR :( :( :(
Raar dat ze bij jou hetzelfde probleem wel zo kunnen oplossen en ik nu daar nu al 12 dagen op aan het wachten ben. Ben het echt spuugzat nu. En het meest irritante is dat je ook niet verder komt dan die helpdesk (doorschakelen naar de 3e/4e/5e lijn mogen ze niet) en iedere keer het zelfde verhaal moet aanhoren ("Ja het is binnen 24 tot 48 uur verholpen"; mooi niet dus)

Nou ja blijf iedere dag maar hopen dat ik weer kan internetten als ik thuis kom van mn werk.

hetesaus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

maandag, 2x gebeld
dinsdag, 1x gebeld
woensdag, 3x gebeld
donerdag, 4x gebeld
vrijdag, 4x gebeld

Euh...
Ze zeggen maandag binnen 48u, dus bel je 3x binnen die periode...
Ze zeggen woensdag binnen 24u dus bel je 7x binnen die periode... |:(

Dat er met dat account eea niet klopte, is duidelijk, maar als je zo idioot vaak gaat bellen moet je niet vreemd opkijken als mensen na de zoveelste keer gewoon dingen gaan zeggen om van je af te komen. 11x in 3 dagen is gewoon asociaal, ongeacht oorzaak :/

Nee, ze zitten blijkbaar eea in orde te brengen waarmee het mogelijk is om het op zaterdag op orde te krijgen is.
hetesaus schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:24:
[...]

Nou lijkt er bij mij wel op dat ze alleen maar aan hun pielemuiter zitten, kreeg gister te horen van de helpdesk dat het wel eens januari kan gaan worden GRRRRR :( :( :(
Raar dat ze bij jou hetzelfde probleem wel zo kunnen oplossen en ik nu daar nu al 12 dagen op aan het wachten ben. Ben het echt spuugzat nu. En het meest irritante is dat je ook niet verder komt dan die helpdesk (doorschakelen naar de 3e/4e/5e lijn mogen ze niet) en iedere keer het zelfde verhaal moet aanhoren ("Ja het is binnen 24 tot 48 uur verholpen"; mooi niet dus)

Nou ja blijf iedere dag maar hopen dat ik weer kan internetten als ik thuis kom van mn werk.
Gokje:
Men heeft om klantvriendelijk te zijn handmatig zitten aanprutsen waardoor de boel niet alleen zoals bij THW Mark tijdelijk weg is, maar ook nog eens definitief verneukt is... :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetesaus

hetesaus

hetesaus

Afgelopen vrijdag heeft internet het welgeteld een dag gedaan. Na 4 weken offline te zijn geweest.
Werd die ochtend gebeld dat ik weer kon inloggen. Maar helaas hadden ze mn email account nog niet gefixed :(
Ik weer gebeld, bleek dat het email adres niet hetzelfde was als mn hoofdaccount dus dat moesten ze nog ff fixen. Nu kan ik alweer het hele weekend niet inloggen omdat het hele hoofdaccount weer is verwijderd (zal wel gebeurt zijn met het reparen van mn emailadres) en ben ik weer terug bij af.
Ga denk ik maar overstappen naar adsl van demon want heb het helemaal met chello gehad :r :r :r

hetesaus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe behoorlijk tevreden ben over Chello. Dit gaat eigenlijk nou zelfs zo ver dat ik zelfs klanten die internet willen aanraad om eventueel Chello te nemen, omdat ik best goede ervaringen heb (niet met de helpdesk, die heb ik niet nodig), ik heb een snelle verbinding (3 down 1 up), en het ligt er wel eens uit, maar meestal werkt het. ;) Heb er usenet van Tweaknews bij en dat werkt echt prima. :)
Ik vind het voordeel van Chello dat je vaak krijgt waarvoor je betaald (ook al is het wat meer misschien). Ik haal de snelheden waarvoor ik betaal gewoon strak, dit zal bij een extreme abbo van 20 mbit misschien niet zo zijn, dat je bijv. maar 12 haalt ofzo, maar die 3 mbit haal ik zeker. :)
Ik vind 32 euro in de maand voor 3/1mbit (ik haal dus 120 kb/sec up), best goed, met Demon haald ik met "1mbit" slechts 60-70 kb up.

[ Voor 10% gewijzigd door eX0duS op 16-01-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Als we speedtest.nl moeten geloven doet Extreme het de laatste 2 weken ook niet slecht:
http://www.speedtest.nl/D...hs.asp?pi_id=8&co_id=1490

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euh, hetesaus, wat wil je hier precies mee :?

Er spoken in deze thread genoeg mensen rond die misschien tips kunnen geven, maar voorwaarde daarvoor is dat je informatie geeft. Wat is er exact aan de hand? Wat voor contact heb je gehad met de helpdesk? Wat is daaruit gekomen? Wat is de meest recente belofte die je gedaan is over duur van de storing?

Enkele weken terug had je het nog over een verkeerd account, als je hebt kunnen internetten is dat opgelost. Dus is er iets anders aan de hand...

Het maakt nogal uit of het gaat om een signaalprobleem, een accountprobleem of iets anders. Zonder dat soort informatie is een post ongeveer even zinnig als in CSL te posten "Mijn computer doet het niet :( Ik ga maar een andere kopen" :z

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 16-01-2006 15:53 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetesaus

hetesaus

hetesaus

dion_b schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:50:
[...]

Euh, hetesaus, wat wil je hier precies mee :?

Er spoken in deze thread genoeg mensen rond die misschien tips kunnen geven, maar voorwaarde daarvoor is dat je informatie geeft. Wat is er exact aan de hand? Wat voor contact heb je gehad met de helpdesk? Wat is daaruit gekomen? Wat is de meest recente belofte die je gedaan is over duur van de storing?

Enkele weken terug had je het nog over een verkeerd account, als je hebt kunnen internetten is dat opgelost. Dus is er iets anders aan de hand...

Het maakt nogal uit of het gaat om een signaalprobleem, een accountprobleem of iets anders. Zonder dat soort informatie is een post ongeveer even zinnig als in CSL te posten "Mijn computer doet het niet :( Ik ga maar een andere kopen" :z
Ja zit nu weer met het probleem wat ik de afgelopen 4 weken ook had, dat ik weer moet inloggen met mn SID of gebruikersnaam en wachtwoord, maar dat accepteerd die weer niet. Toen ik belde over mn email account werd er gezegd dat het vandaag weer zou werken, maar toen ik daarna belde over het plat liggen van internet is er geen tijdsopgave gedaan, maar ik ga er toch vanuit dat het nu niet weer 4 weken gaat duren voordat ik weer kan internetten.

En zoals exodus al zegt, zolang je de helpdesk niet nodig hebt werkt het perfect. Snelheid was bij mij altijd goed. Nooit down en dat echt 4 jaar lang. Totdat het afgelopen 19 december fout ging :'(

hetesaus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

hetesaus schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:27:
[...]
En zoals exodus al zegt, zolang je de helpdesk niet nodig hebt werkt het perfect. Snelheid was bij mij altijd goed. Nooit down en dat echt 4 jaar lang. Totdat het afgelopen 19 december fout ging :'(
Dus je gaat meteen overstappen omdat het altijd perfect gewerkt heeft maar nu even niet?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

dion_b schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 22:16:
[...]

Zie je contract - je komt in aanmerking voor het Garantieplan als je langer dan 24u na het melden van een storing er nog hinder van ondervindt. Vanaf dat moment heb je recht op teruggave van dubbele abonnementskosten voor de periode waarover je na melding niet (goed) gebruik hebt kunnen maken van de dienst.
Algemene Voorwaarden, daar staat het.
Voorwaarde is dus sowieso dat je het gemeld hebt en dat er 24u na melding verlopen is (al zal daar getuige de posts hier lang en breed aan voldaan zijn). Sowieso wordt pas achteraf verrekend - het heeft geen zin om hierom te vragen voor het opgelost is. De klantenservice (NIET de storingsdienst) kan het telefonisch in orde maken, maar secuurder is om een brief te sturen met daarin vermeld wanneer je hebt probleem meldde en tot wanneer het duurde.
Ik heb er een mooie Excel-sheet voor :7 Waarom een brief als je het netjes hebt gemeld? Wel controleren dat het inderdaad in het systeem is vermeld... |:(
Soms wil ik wel eens eerdere een creditering maken, maar dan moet het wel gek zijn gelopen. Er zijn trouwens klanten die een brief hebben ontvangen voor een volledige maand creditering vanwege een lange storing vanaf december.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Waar zit jij dan.. CIC of BO zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127039

Bigs schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:14:
Als we speedtest.nl moeten geloven doet Extreme het de laatste 2 weken ook niet slecht:
http://www.speedtest.nl/D...hs.asp?pi_id=8&co_id=1490
Klopt inderdaad, bij mij althans, meestal zo'n dikke 18 Mbit down en circa 220 kByte up. Leuke bijkomstigheid is dat Chello op 16/01 de prijs van Extreme (naar keuze met of zonder Freetime telefonie) met 25% heeft verlaagd naar 59,95 euro. Dit geldt ook voor bestaande klanten. Overigens vind ik speedtest.nl geen goede site om dit soort snelheden te testen, maar dat terzijde.

Vergeet ook niet dat je bij de kabel ervan uit kan gaan dat 8 bits 1 Byte is, m.a.w. als je 18 Mbit haalt, dan is dat 18432 kbits/sec = 2304 Kbyte/sec.. Bij b.v. 8 Mbit ADSL moet je delen door 9.5 i.p.v. 8 en kom je dus op 862 kByte/sec. Bij Chello is 8 Mbit 1024 kByte/sec.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 127039 op 18-01-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 127039 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:17:
[...]

Vergeet ook niet dat je bij de kabel ervan uit kan gaan dat 8 bits 1 Byte is, m.a.w. als je 18 Mbit haalt, dan is dat 18432 kbits/sec = 2304 Kbyte/sec.. Bij b.v. 8 Mbit ADSL moet je delen door 9.5 i.p.v. 8 en kom je dus op 862 kByte/sec. Bij Chello is 8 Mbit 1024 kByte/sec.
Dat is ook overdreven - kabel heeft ook aardig wat overhead, netto haal je de 20Mbps niet, dus de 2.5MBps ook niet.

Zie onder andere hier:
KiloBytes-per-sec or kilobits-per-sec?
Modem speeds are rated in kilobits per second. The best dial-up modems have download speeds of 56 kbps (kilobits per second). A typical cable modem has a download speed of 512 kbps. It takes 8 bits to code one byte (character), so one might expect 512 kbps to be equivalent to 64 kBytes per second. Things are not that simple.

First, when used in measuring communication speeds in bits per second, the prefix kilo- means 1000. For instance, the maximum download speed of a 56 kbps dial-up modem is 56000 bps. A cable modem download cap of 512 kbps means 512000 bps, not 512*1024 bps. In contrast, when used in measuring computer file sizes in bytes, the prefix kilo- is commonly taken to mean 1024 = 210. So you cannot translate from kbps to kBytes per second just by dividing by 8.

Next, the maximum amount of real user data that can be accommodated in one data packet is 1460 bytes. Then there are 20 bytes of TCP overhead, plus 20 bytes of IP overhead, plus 18 bytes of MAC overhead, making 1518 bytes to be transmitted to carry 1460 bytes, a 4% overhead. Then between each packet there will be an inter-packet gap of indeterminate size.

So at a true transmission rate of 512 kbps, the apparent user data rate will be significantly below 64 kBytes per sec, because both the above effects will reduce the equivalent rate in kBytes per sec. The maximum sustained data download rate you can expect is 512 * 1000/1024 * 1460/1518 * 1/8 = 60 kBytes/sec, and not 64 as a simple division by 8 might suggest.

Speed tests measure real data rates in kBytes per second, because that is all they can do. Any figure they give for equivalent transmission speed in kbits per second will be an estimate calculated from the measured data rate in kBytes per second.
Volgend die berekening kom je trouwens wel op een theoretische max van 20480 * 1000/1024 * 1460/1518 * 1/8 = 2404kB/s, wat nog steeds erg positief is :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bigs schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:28:
Waar zit jij dan.. CIC of BO zeker?
CIC en SDD CATV Skillz, maar SDD heb ik niet meer. Tegenwoordig wel Mutaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Dat is ook overdreven - kabel heeft ook aardig wat overhead, netto haal je de 20Mbps niet, dus de 2.5MBps ook niet."

Ja, daar heb je wel gelijk in, maar de verhouding is toch behoorlijk wat gunstiger dan bij ADSL. Ik haalde met mijn 8 Mbit lijntje eigenlijk nooit veel meer dan 810 kB (1492 meter van de centrale). Bij Chello zitten de meeste Classic gebruikers toch wel op een forse 1000 kB+. Met Extreme heb ik inderdaad nooit hoger gehaald dan 18.5 Mbit, maar dan heb je het wel over dik 2300 kB/sec. Overigens is in de (piek)avonduren de snelheid meestal rond de 14 Mbit, maar daar kan ik mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

dion_b schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:02:
[...]

Volgend die berekening kom je trouwens wel op een theoretische max van 20480 * 1000/1024 * 1460/1518 * 1/8 = 2404kB/s, wat nog steeds erg positief is :z
Hmm, volgens die berekening zou het theoretische maximum van mijn chello Light verbinding ook niet hoger zijn dan 352 kbyte/sec, terwijl ik de 360 wel haal. Zoveel waarde zou ik er ook niet aan hechten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-06 10:04

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik ben het een beetje zat met Chello en zit te kijken naar een andere provider. Nou hebben ze bij TweakDSL een leuk aanbiedinkje van €19,95 voor een 3/1 verbinding. Ik betaal nu €50 voor een 8/1 .. die 8 haal je toch bijna nergens :)

Maar goed, waar het me eigenlijk om gaat... ik heb lang lang geleden toen ik Chello nam, een borg betaald voor het modem. Aangezien ik mijn abbo op wil zeggen.. zou je dus zeggen dat ik die borg terug moet krijgen. Iemand daar ervaring mee? Want een borg is naar mijn idee nog altijd een bedrag wat je terugkrijgt op het moment dat je stopt met gebruik van het artikel.

Moet ik me voorbereiden op een vermoeiend gesprek met een telefoniste, of doen ze daar niet moeilijk over?

[ Voor 9% gewijzigd door Kaastosti op 20-01-2006 15:37 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kaastosti schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:36:
Maar goed, waar het me eigenlijk om gaat... ik heb lang lang geleden toen ik Chello nam, een borg betaald voor het modem. Aangezien ik mijn abbo op wil zeggen.. zou je dus zeggen dat ik die borg terug moet krijgen. Iemand daar ervaring mee? Want een borg is naar mijn idee nog altijd een bedrag wat je terugkrijgt op het moment dat je stopt met gebruik van het artikel.

Moet ik me voorbereiden op een vermoeiend gesprek met een telefoniste, of doen ze daar niet moeilijk over?
Er wordt niet moeilijk over gedaan, maar je krijgt de borg niet terug op moment dat je stopt het het gebruik van de modem, maar op het moment dat de modem geretourneerd is en terug in de warehouse beland is. Klein maar significant verschil ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ah da's dan in ieder geval mooi... maar okee, je hebt gelijk hij moet wel teruggeboekt zijn op hun voorraad. Ach, zolang iemand er voor tekent dat ie 'm meeneemt vind ik het goed :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89690

Anoniem: 127039 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:41:
"Dat is ook overdreven - kabel heeft ook aardig wat overhead, netto haal je de 20Mbps niet, dus de 2.5MBps ook niet."

Ja, daar heb je wel gelijk in, maar de verhouding is toch behoorlijk wat gunstiger dan bij ADSL. Ik haalde met mijn 8 Mbit lijntje eigenlijk nooit veel meer dan 810 kB (1492 meter van de centrale). Bij Chello zitten de meeste Classic gebruikers toch wel op een forse 1000 kB+. Met Extreme heb ik inderdaad nooit hoger gehaald dan 18.5 Mbit, maar dan heb je het wel over dik 2300 kB/sec. Overigens is in de (piek)avonduren de snelheid meestal rond de 14 Mbit, maar daar kan ik mee leven :)
Ik mocht van mijn vader me vandaag aanmelden voor die UPC/Chello Extreme abbo,
Dat heb ik dus gedaan. Ik heb nu Planet Internet Comfort (6 mbit). Ik woon trouwens in de binnenstad van leeuwarden dus ben echt benieuwd wat voor snelheid ik haal met de Extreme Abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Bij Chello zitten de meeste Classic gebruikers toch wel op een forse 1000 kB+
Dat is dan ook wel meteen het theoretisch maximum van een 8Mbit verbinding... en dat haal je niet. Tenminste, niemand die ik ken met een Classic verbinding komt echt boven de 700 (wat op zich ook al niet echt slecht is). Het enige jammere is dat Chello alle verkeer over poorten die vaak door p2p netwerken gebruikt worden, laat lopen door trage servers. Daardoor zijn 'normale' downloads gewooon snel en alle wat je via (de meer bekende minder legale) wegen probeert te downloaden baggertraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kaastosti schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:05:
Ah da's dan in ieder geval mooi... maar okee, je hebt gelijk hij moet wel teruggeboekt zijn op hun voorraad. Ach, zolang iemand er voor tekent dat ie 'm meeneemt vind ik het goed :)
Dat wordt opsturen via de retourdoos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kaastosti schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:25:
[...]

Dat is dan ook wel meteen het theoretisch maximum van een 8Mbit verbinding... en dat haal je niet. Tenminste, niemand die ik ken met een Classic verbinding komt echt boven de 700 (wat op zich ook al niet echt slecht is).
Idd haal je de 1000MB/s nooit, 934MB/s is snelste wat ik gehaald heb, gemiddeld zit ik rond de 850MB/s. Beperkende factor lijkt vooral de (crappy Edimax) router te zijn - die 934MB/s was zonder router, met router nooit boven de 910MB/s gekomen.
Het enige jammere is dat Chello alle verkeer over poorten die vaak door p2p netwerken gebruikt worden, laat lopen door trage servers. Daardoor zijn 'normale' downloads gewooon snel en alle wat je via (de meer bekende minder legale) wegen probeert te downloaden baggertraag.
Fout. Lees de vele posts in dit topic en die andere over torrentverkeer erop na. Er wordt niet naar poortnummer gekeken, er wordt trafic shaping toegepast, dus wordt naar de headers van de packets gekeken. Op basis van zo bepaalde type packet wordt er een prioriteit aan gegeven, waarbij VOIP bovenaan komt en P2P onderaan. Het gebruiken van een andere poort heeft dus geen enkele zin, de enige manier om dit te omzeilen is om te tunnelen (wat alleen kan als je ergens hebt om naartoe te tunnelen...)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

dion_b schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:49:
[...]

Idd haal je de 1000MB/s nooit, 934MB/s is snelste wat ik gehaald heb, gemiddeld zit ik rond de 850MB/s. Beperkende factor lijkt vooral de (crappy Edimax) router te zijn - die 934MB/s was zonder router, met router nooit boven de 910MB/s gekomen.

[...]

Fout. Lees de vele posts in dit topic en die andere over torrentverkeer erop na. Er wordt niet naar poortnummer gekeken, er wordt trafic shaping toegepast, dus wordt naar de headers van de packets gekeken. Op basis van zo bepaalde type packet wordt er een prioriteit aan gegeven, waarbij VOIP bovenaan komt en P2P onderaan. Het gebruiken van een andere poort heeft dus geen enkele zin, de enige manier om dit te omzeilen is om te tunnelen (wat alleen kan als je ergens hebt om naartoe te tunnelen...)
Ik haal zelf altijd 1030kb/s gemiddeld bij de supersites...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89690

Kan iemand me trouwens vertellen wat voor router/modem ik krijg bij mijn Chello Extreme abbo? Ik kon dit namelijk nergens achterhalen op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-06 14:51

Mark_640

In my memory

Anoniem: 89690 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:14:
Kan iemand me trouwens vertellen wat voor router/modem ik krijg bij mijn Chello Extreme abbo? Ik kon dit namelijk nergens achterhalen op de website.
Je krijgt hoogstwaarschijnlijk een Thomson TCM420, of een Motorola SB5100/5101...

Een router mag je zelf voor zorgen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dat is dan ook wel meteen het theoretisch maximum van een 8Mbit verbinding... en dat haal je niet. Tenminste, niemand die ik ken met een Classic verbinding komt echt boven de 700 (wat op zich ook al niet echt slecht is).
Kijk maar een op het forum van Chello Underground ( http://www.chelloo.com/ ). Je zult zien dat zeer veel mensen wel degelijk boven de 1000 kByte/s uitkomen met Classic. Met ADSL moet je echt delen door 9.5 en dan is het theoretisch maximum van een 8 Mbit lijntje 862 kByte/s. Ik zit op 1492 mtr. van de centrale en het hoogste dat ik met Tiscali T8 ooit heb gehaald is 820 kByte/s. Ik haalde gisteren op Eweka ook de volledige 20 Mbit met Extreme. Bottleneck bij veel mensen is de gebruikte router. Ik gebruik een Asus SL1000 en die kan (evenals de SL500) zo'n dikke 90 Mbit aan op de WAN poort. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat..... De doorsnee router komt vaak niet veel verder dan 6 tot 10 Mbit en dan is het natuurlijk logisch dat je de max snelheid niet haalt.

Het enige nadeel van Chello vind ik persoonlijk de nogal brakke DNS servers. Ik gebruik dan ook continu de DNS servers van een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mark_640 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:11:
[...]

Je krijgt hoogstwaarschijnlijk een Thomson TCM420, of een Motorola SB5100/5200...

Een router mag je zelf voor zorgen... ;)
Correctie: Motorola SB5101 i.p.v. 5200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Anoniem: 127039 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:04:
[...]

Correctie: Motorola SB5101 i.p.v. 5200.
Aangepast... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let er dus op bij Extreme dat je router het aankan. staaijtech noemt een paar die de 20Mbps aankunnen. Het feit dat de router een 100Mb verbinding op de WAN heeft wil nog niet zeggen dat het een throughput van 100Mb aankan, let dus op de opgegeven throughput - die moet overtuigend hoger dan 20Mb/s zijn. Wordt er geen throughput opgegeven, vraag het nadrukkelijk na voor aanschaf en verzeker je ervan dat je de router mag retourneren als hij het niet aankan.

Simpele manier om te testen is trouwens om een PC op de WAN poort aan te sluiten, een vast IP te geven en DHCP server aanzetten (onder Windows: internet delen aanzetten), andere PC op een LAN poort zetten en het IP ervan forwarden voor een willekeurig protocol (FTP is meestal een zinnige), dan meten hoe snel je kunt uitwisselen tussen PCs.

Het komt trouwens voor dat zelfs de 8Mb down van Classic te snel is voor routers. Zo kan de populaire Draytech Vigor 2200E maar zo'n 6Mbps verwerken :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 21:53
Sinds vanmorgen is het klote hier in Eindhoven, ik weet niet wat het is, ik zie ook niks op de status pagina van Chello.
Allemaal timeout's, pagina niet goed te bereiken en de modem reageerd ook niet echt al te best (de webpagina van de modem), weet niet of het aan de modem ligt, heb hem al gereboot, maar dit maakte niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 07-06 19:28

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Vraag 1: Wat voor modem krijg je bij Chello extreme in combinatie met Freetime telefonie? Ik zag twee modems genoemd worden, maar geen van beiden heeft een telefoonaansluiting erop. Ik woon in Rotterdam en maak gebruik van de UPC actie van Chello Extreme + freetime telefonie (weekend en avond/nacht gratis naar vaste NL nummers) voor 60 euro p/m.
Vraag 2: Kunnen de Draytek 2900G en de D-Link DGL-4300 die 20 Mbit down/2 Mbit up aan? De D-Link specificeert een throughput van 80 Mbps (maar toch even met de praktijk checken hier), zou dus goed moeten zitten, maar van de draytek zie ik zo gauw geen getallen staan, iemand ervaring?
Dat de draytek geen Gbit heeft en de D-link wel maakt me niet zoveel uit, dat zal toch nooit de bottleneck zijn. Heb zelf veel goede ervaringen met Draytek, maar de gaming mode van de D-Link spreekt me ook erg aan, kwa prijs scheelt het niet veel.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Basdoorn schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:49:
Vraag 1: Wat voor modem krijg je bij Chello extreme in combinatie met Freetime telefonie? Ik zag twee modems genoemd worden, maar geen van beiden heeft een telefoonaansluiting erop. Ik woon in Rotterdam en maak gebruik van de UPC actie van Chello Extreme + freetime telefonie (weekend en avond/nacht gratis naar vaste NL nummers) voor 60 euro p/m.
Dan krijg je een Arris TM402B of een Scientific Atlanta Webstar EPX2203 (typenummers zijn niet 100% zeker)

[ Voor 6% gewijzigd door Bigs op 22-01-2006 13:13 . Reden: volgens google kloppen de typenummers :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Gevonden!
http://www.arrisi.com/pro...elephony_Modem_TM402B.pdf
http://www.saeurope.com/s...oads/brochure_WebSTAR.pdf

Maar hopen op de SA webstar dan, die heeft 2 normale telefoonaansluitingen, de Arris Touchstone heeft er slechts 1, en dan nog een speciale (digitale/ISDN?) connector. Hoe dan ook, we hebben toch maar 1 nummer, hoewel de fax met de webstar misschien nog op het tweede lijntje kan. Weet iemand (vraag 3 ;)) of je inderdaad 2 telefoonlijnen ter beschikking krijgt (en aparte nummers), of slechts 1? Ik las iets over nummerbehoud voor een tweede lijn bij mijn aanvraag, maar heb dat niet aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Hoi.

Ik heb deze router.

Afbeeldingslocatie: http://www.3com.com/images/products/en_US/prd_lg_3c857.gif

Ik heb een Chello Classic abbo, maar ik kom nooit boven de 700 KB/s (ongeveer) down. Up haal ik de volle pond, zo'n 115 KB/s. Ik heb het gevoel dat het de router is die roet in het eten gooit. Wat ik dus wil weten is of de WAN poort deze snelheden wel aan kan.

Ik kan de router er niet even tussenuit halen, omdat mn Chello password niet werkt en ik dus niet opnieuw kan inloggen met een ander MAC adres (van de NIC van mn pc).

Iemand die wel kan vinden wat de WAN poort van deze router, 3Com OfficeConnect, doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

De throughput heb ik nergens kunnen vinden, maar hij kan slechts 5 IPSEC tunnels tegelijkertijd aan. De Draytek 2200E kan er 8 aan, maar haalt zoals eerder gezegd ook niet het uiterste uit Classic (6 Mbit was max geloof ik). Dus als het aantal mogelijke IPSEC tunnels een indicatie is, zou ik zeggen dat je inderdaad kans hebt op een router beperking.
Ik zou graag uit ervaring willen horen of de D-Link DGL-4300 en de Draytek 2900G een extreme (20/2 Mbit) verbinding 'aankunnen' op volle sneldheid. Daarnaast of je 2 telefoonlijnen krijgt met aparte nummers bij UPC freetime in combinatie met het extreme abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Basdoorn schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:11:
Daarnaast of je 2 telefoonlijnen krijgt met aparte nummers bij UPC freetime in combinatie met het extreme abbo.
Hier een Extreme + Freetime abonnee, en helaas, maar 1 telefoonlijn.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Wanneer kun je eigenlijk opzeggen bij Chello? Want soms zit je aan een contractperiode vast die gewoon vrolijk jaarlijks stilzwijgend wordt verlengd. We hebben hier zowel TV als internet via de kabel van UPC, dus het gaat niet om heel UPC opzeggen, alleen het internet gedeelte.

Ik begrijp best dat ze op de site geen grote rode knop hebben met 'lees hier hoe en wanneer u kunt opzeggen', maar ik kan echt helemaal niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

eX0duS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:00:
Sinds vanmorgen is het klote hier in Eindhoven, ik weet niet wat het is, ik zie ook niks op de status pagina van Chello.
Allemaal timeout's, pagina niet goed te bereiken en de modem reageerd ook niet echt al te best (de webpagina van de modem), weet niet of het aan de modem ligt, heb hem al gereboot, maar dit maakte niks uit.
Post anders eens de signaalwaardes die op die modempagina te vinden zijn. Timeouts e.d. wijzen op packetloss. Als die al optreedt tussen PC en modem zou ik daar het probleem zoeken (waarschijnlijk brakke kabel, maar een modem die tegen de verwarming aan hangt (ja, komt voor :X ) wil ook problemen geven) - en als het daar zit is het niet gek dat er geen algemeen probleem aangekodigd is :z

Iig kun je met die signaalwaardes eea in het UPC kabelnet uitsluiten (Downstream Power Level (CM Rx level) en Downstream SNR (CM Rx SNR) geven aan hoe het met de downstream zit, Upstream Transmit Level (CM Tx level) geeft indirect een indicatie van de upstream).
Bigs schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:06:
[...]

Dan krijg je een Arris TM402B of een Scientific Atlanta Webstar EPX2203 (typenummers zijn niet 100% zeker)
Typenummers kloppen, maar er worden geen SA modems meer uitgerold. Vanaf begin dit jaar is het 100% Arris (wat wel zo fijn is gezien de uitgebreide info op de embedded webpagina's van die dingen :) )
Basdoorn schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:35:
Maar hopen op de SA webstar dan, die heeft 2 normale telefoonaansluitingen, de Arris Touchstone heeft er slechts 1, en dan nog een speciale (digitale/ISDN?) connector.
Nope, ze hebben allebei twee. Arris heeft wat gebla rond de tweede, maar dat is marketingblaat. Het heeft twee pinnetjes waar PSTN over gaat. Dat is gewoon een telefoonlijn :z
Hoe dan ook, we hebben toch maar 1 nummer, hoewel de fax met de webstar misschien nog op het tweede lijntje kan. Weet iemand (vraag 3 ;)) of je inderdaad 2 telefoonlijnen ter beschikking krijgt (en aparte nummers), of slechts 1? Ik las iets over nummerbehoud voor een tweede lijn bij mijn aanvraag, maar heb dat niet aangevinkt.
Eh, als je 2 lijnen aanvraagt krijg je 2 lijnen. Als je een lijn aanvraagt, krijg je 1 lijn :z
Kaastosti schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:25:
Wanneer kun je eigenlijk opzeggen bij Chello? Want soms zit je aan een contractperiode vast die gewoon vrolijk jaarlijks stilzwijgend wordt verlengd. We hebben hier zowel TV als internet via de kabel van UPC, dus het gaat niet om heel UPC opzeggen, alleen het internet gedeelte.

Ik begrijp best dat ze op de site geen grote rode knop hebben met 'lees hier hoe en wanneer u kunt opzeggen', maar ik kan echt helemaal niets vinden.
Op de chello site staan de nu geldende abonnementsvoorwaarden. Daar staat in hoe opzeggen voor nieuwe abonnees geregeld is. Als je langere tijd chello hebt gehad en niet van abonnementsvorm veranderd bent kan het zijn dat er voor jou andere voorwaarden gelden. Als je die op papier hebt, lees ze, zo niet kan een telefoontje naar de klantenservice verheldering bieden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Hello,

Ik heb Chello Light en al heel lang Chello telefonie, helaas niet digitaal maar analoog.

Daarom wil ik graag even weten wat de prijzen zijn van Chello Telefonie analoog.

Wat kost het abonnement, wat kost bellen naar mobiel, vast en andere upc-bellers?

Ik kan natuurlijk niks op de Chello-site vinden want daar hebben ze alleen Digitale telefonie.

iemand?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien www.upc.nl :X

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75374

[...]

Dat is dan ook wel meteen het theoretisch maximum van een 8Mbit verbinding... en dat haal je niet. Tenminste, niemand die ik ken met een Classic verbinding komt echt boven de 700 (wat op zich ook al niet echt slecht is). Het enige jammere is dat Chello alle verkeer over poorten die vaak door p2p netwerken gebruikt worden, laat lopen door trage servers. Daardoor zijn 'normale' downloads gewooon snel en alle wat je via (de meer bekende minder legale) wegen probeert te downloaden baggertraag.
ik heb hier een download gedaan van 4 GB, met een avg speed van 980 KB/sec. Dat lijk tme erg dicht bij het max :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Ik heb net even een kwartiertje aan de telefoon gehangen met de Chello Helpdesk, met een aantal vragen.

Q: Ik kan niet meer inloggen op provisioning.upc.nl en het accountbeheer op chello.nl. Dit is nadat ik een nieuw modem heb gekregen, met daarbij een nieuwe SID/gebruikersnaam. Welke is nu actief?

A: Dat weet ik niet precies, ik reset uw account meneer, u krijgt een papier thuisgestuurd met uw inlog gegevens, als het goed is heeft u het morgen al in huis. Over ongeveer een uur zou u in moeten kunnen loggen met uw oorspronkelijke gegevens. *niet dus, helaas*

Q: Ik weet dat er een snelheidsverhoging is geweest recent, maar ik merk er niet veel van. Mijn download staakt bij ongeveer 700 KB/s. Kunt u mijn modem eens uitlezen?

A: Uiteraard, moment. Dat ziet er allemaal goed uit. Gebruikt een router? Zoja, dan zou daar weleens het probleem kunnen liggen. *ja klopt, wist ik al maarja, toch even laten checken*

Tot op dit moment ben ik er weinig mee opgeschoten. Ik kan niet meer emailen met Chello, omdat het wachtwoord gereset is. Ben benieuwd wat er in de brief staat die toegezonden wordt.

Ook heb ik nog even gevraagd of ik ook gewoon naar Chello Extreme (heb nu Classic) kon upgraden zonder telefonie gedoe, dit kan uiteraard.

Het is nu wachten op de brief met gegevens en ik ga druk op zoek naar een nieuwe router.
De enige die de snelheden van Chello Extreme aan kan, lijken de Asus SL500 en SL1000, met wat ruimte voor de toekomst, mochten de snelheden weer verhoogd worden.
De geruchten gaan immers dat Extreme naar 25/4 Mbit gaat en Classic naar 8/2 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verder in Chello vragen & problemen topic deel II :)

[ Voor 65% gewijzigd door Canaria op 23-01-2006 22:47 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.