Het Chello vragen & problemen topic

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.557 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

NielsOveres schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:29:

Ik heb dus echt geen flauw idee wat dit betekent (ook zie ik nu dat er 1970 staat als jaar).
Enige idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Over die berichten, lees mijn reactie hier even. In de link die ik in die reactie geef, staat een uitleg over alle info-, warning- en errormessages.

De logentry's met datum 1-1-1970 zijn van vlak na de start van de modem, op dat punt heeft hij nog geen connectie met de timeserver gemaakt dus weet de modem nog niet wat voor dag en tijd het is.

[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 27-09-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Ok, thanks.

Ik zal nog eens verder gaan bekijken waarom het steeds wegvalt.
Ik krijg op het moment van spreken opnieuw dezelfde problemen.
2x dezelfde pagina laden om em te laden.
Ik zal eens kijken of er iets aangegeven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigB schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:32:
Niels, ik heb dezelfde errors de hele dag door in de log van me modem staan :)
Viel me de laatste tijd op dat snelheid overdag en nacht prima is en in de avond totaal bagger.
Ik begreep er helemaal niets van, totdat ik vandaag eens goed oplette.
Me moeder kwam thuis, tv ging aan, internet snelheid begon te haperen, tv ging uit, en was weer netjes constant 500kb/s.
Ga dus vandaag proberen of met beetje kloten aan de bekabeling me probleem verholpen wordt en anders ga ik eens een versterker proberen :)

Plaatje voor de duidelijkheid :)
[afbeelding]
Gebruik je wel een splitter? En zo ja, waar heb je deze geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

NielsOveres schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:49:

2x dezelfde pagina laden om em te laden.
Hier zijn al meer meldingen van geweest overigens, als je de laatste pagina's van dit draadje doorleest.

De oplossing: even 2 DNS-servers statisch instellen, bijvoorbeeld 62.108.1.65 en 62.108.1.66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier nog mensen die er aan denken over te stappen op het nu toch wel heel erg voordelige ADSL 2+ van wanadoo of versatel. Ik wel, je betaalt meer dan de helft minder en je internetverbinding (uitgaande van classic) is minimaal zo snel, tot wel 4 keer toe!

Maar jah, chello is zo rock solid hier, downtime heb ik afgelopen half jaar maar 1 a 2 keer meegemaakt, dus das het enige wat me er van weer houd.

Maar laat chello deze adsl aanbiedingen allemaal over zich heen komen, waarom geen verhogingen?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zodra KPN met hun ADSL2+ op gang komt zal UPC ook wel weer met een verhoging komen.. op dit moment is de druk nog niet erg hoog (ADSL1 kan immers niet sneller dan Chello Plus). De 2 laagste abonnementen zijn trouwens al wel in snelheid verhoogd. En de prijs, sjah.. als je al een telefoonlijn hebt is ADSL op dit moment wel goedkoper ja.

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:05:
[...]

Gebruik je wel een splitter? En zo ja, waar heb je deze geplaatst?
Ja alles is een keer opnieuw aangelegt door UPC
Zon speciale splitter van hun waar internet/tv en radio op kan.

• Arunia
  • Laatst online: 07:35
@Bergen,

is dat zo? Vaag dat ik daar dan overheen gekeken heb.
Zal wel even gaan zoeken waar je DNSen invult, ik snap wel aardig wat van netwerken daar niet van.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:11
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:52:
Zijn er hier nog mensen die er aan denken over te stappen op het nu toch wel heel erg voordelige ADSL 2+ van wanadoo of versatel. Ik wel, je betaalt meer dan de helft minder en je internetverbinding (uitgaande van classic) is minimaal zo snel, tot wel 4 keer toe!

Maar jah, chello is zo rock solid hier, downtime heb ik afgelopen half jaar maar 1 a 2 keer meegemaakt, dus das het enige wat me er van weer houd.

Maar laat chello deze adsl aanbiedingen allemaal over zich heen komen, waarom geen verhogingen?
Als er geen verhogingen aankomen zit ik bij Versatel ( 450 meter van de centrale ) want ik vind 50 euro voor 4mbit tegen 20mbit voor 40 euro toch wel een groot verschil 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door FDMK op 11-10-2005 13:52 . Reden: typo ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

BigB schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:51:
[...]

Ja alles is een keer opnieuw aangelegt door UPC
Zon speciale splitter van hun waar internet/tv en radio op kan.
Heb je het nu over de wandcontact doos of wel echt over een splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
spyros schreef op woensdag 28 september 2005 @ 08:25:
[...]

Als er geen verhogingen aankomen zit ik bij Versatel ( 450 meter van de centrale ) want ik vind 50 euro voor 4mbit tegen 20mbit voor 40 euro toch wel een groot verschol 8)7
Wanadoo ADSL Family (20 mbit down/1 mbit up) voor 22,50. Momenteel krijg je er een iPod Shuffle gratis erbij. Ook niet verkeerd lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
nog niet beschikbaar bij ons :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Na een relatief lange downtime afgelopen zondag van 8 uur heb ik opeens een nieuw IP.. :>
Andere mensen ook of ben ik de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:27

Freak187

geen

In plaats van snelheidsverhogingen mogen ze van mij wel eens de prijzen naar beneden halen. 4mbit vind ik zat, maar 50 euro vind ik wel een beetje te prijzig. Zit er steeds meer aan te denken om een relatief goedkoper adsl abbo'tje te halen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 13:43
Al 4 weken lang is het bijna dagelijks raak. Elke dag vliegt wel een keer de verbinding eruit, met als grootste downtime vorige week dinsdag. Toen lag 't er de hele ochtend uit. En dat terwijl het de afgelopen 2 jaar zeer stabiel was.

Ben ik nou de enige? Wordt er een beetje moedeloos van. Ofwel, meer dan spuugzat en ga me nu ook verdiepen in ADSL. Zo kan het toch niet langer.....

[ Voor 9% gewijzigd door pctje op 12-10-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Heb je de helpdesk al een keer gebeld? Als ze niet weten dat jij een probleem hebt kunnen ze je ook niet helpen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

spyros schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:51:
Na een relatief lange downtime afgelopen zondag van 8 uur heb ik opeens een nieuw IP.. :>
Ligt eraan waar je woont en dus wat de oorzaak is van je downtime. Daarvoor kun je altijd bellen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyros schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:51:
Heb ik dus ook... Nu download ik weer met 50kb/sec ipv de 471kb/sec die ik normaal heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
bellen zal ik maar een keer doen :O
Stuur je een mailtje zijn ze te scheiterig om antwoord te geven en zeggen ze dat je de Klantenservice maar moet bellen |:(
Begin het echt goed zat te worden met die downtime steeds en die steeds slechter wordende prijs/kwaliteit verhouding :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:02:
[...]

Heb ik dus ook... Nu download ik weer met 50kb/sec ipv de 471kb/sec die ik normaal heb...
bij mij was het juist even goed met 400+ met torrent en nu komt die niet meer boven de 100 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

spyros schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:35:
bellen zal ik maar een keer doen :O
Stuur je een mailtje zijn ze te scheiterig om antwoord te geven en zeggen ze dat je de Klantenservice maar moet bellen |:(
Lijkt me eerder dat je te weinig info gaf om iets zinnigs terug te kunnen zeggen. Er is niets moeilijker dan achteraf constateren waarom iets niet werkte. Ook nu bellen lijkt me weinig zinvol. Bel liever op moment dat er iets mis is - als niemand belt als ze een storing ervaren weet UPC ook niet dat er iets aan de hand is :o
Begin het echt goed zat te worden met die downtime steeds en die steeds slechter wordende prijs/kwaliteit verhouding :X
Als je zegt dat het probleem met een ander IP voorbij ging, vraag ik me heel erg af exact wat die IPs waren. Op basis van het IP dat je had toen *iets* niet werkte zou allicht eea te zeggen zijn :z

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 13-10-2005 12:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ah ik kan dit topic wel weg gooien uit mijn favo's zinds die versterker er tussen zit blijft het maar als de brandweer gaan echt perfect :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctje
  • Laatst online: 02-09 13:43
Helpdesk gebeld, nieuw modem gekregen en nu maar hopen dat het goed is. Lijkt iig beter :)

Terrayon is nu Thompson geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
pctje schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:05:
Helpdesk gebeld, nieuw modem gekregen en nu maar hopen dat het goed is. Lijkt iig beter :)

Terrayon is nu Thompson geworden
Voordeel van dat modem is dat je nu voortaan via http://192.168.100.1/ zelf je signaalwaardes in de gaten kunt houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hmm, heb nu sinds vandaag dat als ik naar google ga op de site van Chello uitkom, en dan Chello Service kan installeren :?
Kweet niet wat er aan de hand is, maar valt dat op te lossen op 1 of andere manier? Andere PC's hier in t netwerk hebben t ook.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GGS_106 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:44:
Hmm, heb nu sinds vandaag dat als ik naar google ga op de site van Chello uitkom, en dan Chello Service kan installeren :?
Kweet niet wat er aan de hand is, maar valt dat op te lossen op 1 of andere manier? Andere PC's hier in t netwerk hebben t ook.
DNS doet raar. Als het op een enkele PC gebeurt kun je het meestal met ipconfig /dnsflush verhelpen. Heb je meerdere PCs die dit geven, dan zit het in je router en zou een reset daar moeten helpen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Mja heb toch die service maar even gedaan. Toen moest PC even uit en modem even 30 sec van de stroom. Beide gedaan dus maar heeft nog niet veel geholpen. Kan t zijn dat ze dan misschien ook wel bezig zijn?

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GGS_106 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:05:
Mja heb toch die service maar even gedaan. Toen moest PC even uit en modem even 30 sec van de stroom. Beide gedaan dus maar heeft nog niet veel geholpen. Kan t zijn dat ze dan misschien ook wel bezig zijn?
Nee. Het helpt niet omdat je die melding onterecht gekregen hebt EN omdat je de verkeerde apparaat van stroom gehaald hebt.

De MAC van je router zat al goed aangemeld (anders kon je ook geen andere sites bezoeken) en je hebt nu alles gereset behalve de plek waar het fout gaat, de router :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GGS_106 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:44:
...
Ik had sinds vanochtend (7uur) geen verbinding meer, ook de Chello Service pagina kreeg ik niet. Tot een half uur geleden. Enfin, na opnieuw aanmelden en modemreset werkt het weer inclusief een nieuw IP nummer (jammer dat "we" geen vast IP nummer hebben, kan ik weer een rondje domeinnamen doen :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

dion_b schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:53:
[...]

Nee. Het helpt niet omdat je die melding onterecht gekregen hebt EN omdat je de verkeerde apparaat van stroom gehaald hebt.

De MAC van je router zat al goed aangemeld (anders kon je ook geen andere sites bezoeken) en je hebt nu alles gereset behalve de plek waar het fout gaat, de router :z
Der is waarschijnlijk meer aan de hand hier, de voedingsfan draaide niet eens meer :X
En de CPU fan liep ook niet echt goed :X

Nu eerst even een andere fan derop bouwen

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
hier ook een downtime gehad van 7uur sochtends tot 5 minuten geleden ( ZH )..
Ik hoop dat ze wat aan t doen zijn wat verbetering oplevert :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net 1 uurtje down, verbinding was retetraag, reset van router gaf mij geen ip van dhcp server, tot nu toe

edit: in de achterhoek ;) en nu weer prima snel en stabiel (as usual)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hier werkt het btw weer. Heb server er tussen weggehaald, en vervangen door draadloze router die boven stond. Server is toe aan nieuwe :Y)

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 22:17
Geweldig. Chello down hier. Kom automatisch uit op die site van provisioning.upc.nl waar je je normaal weer moet aanmelden. Gebeurde gewoon ineens. Klik ik daar op die site op "start". Krijg ik fijn als melding te zien: "De server is bezet. Probeer het later nog eens."

Great :(

Router reset en hij werkt weer.. Weird :/

[ Voor 12% gewijzigd door benchMarc op 19-10-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

benchMarc schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:08:
Geweldig. Chello down hier. Kom automatisch uit op die site van provisioning.upc.nl waar je je normaal weer moet aanmelden. Gebeurde gewoon ineens. Klik ik daar op die site op "start". Krijg ik fijn als melding te zien: "De server is bezet. Probeer het later nog eens."

Great :(

Router reset en hij werkt weer.. Weird :/
Waarschijnlijk weer een DNS probleem...

Mogelijk door je router veroorzaakt, mogelijk door chello. Als je niet meldt welke DNS servers door chello aan je router toegekend waren, valt ook niet te zeggen wat het was...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
62.179.104.196
195.162.196.5

Die worden nu automatisch toegekend. Hier heb ik nu ook weer problemen mee. Kan diverse sites weer niet aan.

/edit: Af en toe kan ik een site weer wel aan, en soms weer niet.
62.108.1.69 en 62.179.104.196 willen ook niet. Terwijl die bij iemand anders met chello wel goed werken.

[ Voor 61% gewijzigd door benchMarc op 19-10-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

benchMarc schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:21:
62.179.104.196
195.162.196.5

Die worden nu automatisch toegekend. Hier heb ik nu ook weer problemen mee. Kan diverse sites weer niet aan.

/edit: Af en toe kan ik een site weer wel aan, en soms weer niet.
62.108.1.69 en 62.179.104.196 willen ook niet. Terwijl die bij iemand anders met chello wel goed werken.
Werkte die servers op exact dezelfde tijdstip bij jou niet en bij een ander wel :?

Wat voor IP-range zit je zelf? En de ander?
Dit begint te klinken als iets ranzigs in het netwerk...

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 20-10-2005 17:41 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
dion_b schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:41:
[...]

Werkte die servers op exact dezelfde tijdstip bij jou niet en bij een ander wel :?

Wat voor IP-range zit je zelf? En de ander?
Dit begint te klinken als iets ranzigs in het netwerk...
Achteraf gezien was het weer eens de router. Hier heb ik dan ook maar meteen een topic over gestart: Veelvoorkomend routerprobleem: WAN dat wegvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Ik krijg trouwens om de 2 dagen ongeveer een nieuwe ip van chello. Ook fraai :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Dit klinkt allemaal goed zeg, ik krijg vanavond me doehetzelfpakket afgeleverd... ik lees en hoor er alleen maar slechte dingen over sinds ik het besteld heb... dat wordt dus na een maand weer ergens anders heen :(

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
DenniZ schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:20:
Dit klinkt allemaal goed zeg, ik krijg vanavond me doehetzelfpakket afgeleverd... ik lees en hoor er alleen maar slechte dingen over sinds ik het besteld heb... dat wordt dus na een maand weer ergens anders heen :(
Ach.. ze hebben ook tienduizenden tevreden klanten, maar die hoor je nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:36
Tot voor kort werkte chello (light) hier prima, ontzettend stabiel en altijd max snelheid.

Maar sinds een week is het bagger hier in Arnhem.

Verbinding viel meerdere keren weg, soms voor paar minuten, soms voor half uur of langer. Erg vaak lag (merk je ook vooral als je Mirc de hele dag open hebt, komen ineens lappen text in een keer binnen) en ik had gister chello nog een mailtje gestuurd over het wegvallen van de verbinding, toen vermeldde ik nog dat wanneer ik online was de snelheden wel goed waren.. maar nu is alles traag, websites laden traag en download snelheid is maar 40kb/s gemiddeld ipv 250

Iemand anders ook hier last van de laatste dagen?

Edit; is nu weer enorm snel, hopelijk blijft dat vanaf nu zo en was de instabiele verbinding de afgelopen dagen omdat ze wat veranderd hebben

[ Voor 10% gewijzigd door Hertog_Martin op 21-10-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Bigs schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:03:
[...]

Ach.. ze hebben ook tienduizenden tevreden klanten, maar die hoor je nooit :)
Exact het zijn altijd de mensen die klagen die je hoord want die hebben wat te vertellen en die waar het goed werkt die hebben niks te vertellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Tja, de problemen met mijn verbinding - sinds februari - zijn nog altijd niet opgelost en de manier waarop UPC ermee om gaat is ook knap waardeloos - zelden zinnige reacties, lange overloze discussie met ventjes op die helpdesk die voor de zoveelste keer willen dat ik m'n pc overhoop trek terwijl al lang geconstateerd is dat het in hun verbinding zit, nog altijd nul financiële tegemoetkoming hoewel ik hier al vier keer om gevraagd heb. Tja, sorry hoor, dan maar - ook nog eens voor de helft van het geld - naar Wanadoo Family.

Ik heb m'n opzegging netjes via hun formulier naar UPC gemaild, wat de ontvangst keurig op je scherm bevestigd. Volgens hun eigen voorwaarden zullen ze dat ook nog schriftelijk bevestigen en behouden ze zich anders het recht voor het intern kwijt te zijn geraakt.. en ja hoor.. ik hoor inderdaad (weer eens) helemaal niets, ze spelen gewoon stommertje daar! Nou sorry hoor, maar daar trap ik niet in. Vandaag een kopietje gefaxt. Dag UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat me als ik bovenstaande lees weer opvalt is dat men hier vooral post om te ranten en niet om een oplossing te zoeken. Kut, kut en driewerf kut wordt vaak geroepen, maar (positieve uitzonderingen daargelaten \o/ ) zo goed als geen relevante info gegeven wordt...

Het lijkt duidelijk dat er momenteel iets met DNS aan de hand is, maar dat is dan ook dmv het simpel instellen van een andere DNS server in je OS te omzeilen. Verder zijn zowat alle problemen individueel - of het nu ligt aan het kabelnetwerk op een bepaalde plaats, danwel gewoon brakke instellingen op de PC. Brakke kabels moet UPC oplossen, maar adhv de gemiddelde post hier is gewoon niet te achterhalen of dat het geval is of niet.

Post nou toch gewoon relevante info (gemeente, IP range, signaalwaardes uit de modem ( http://192.168.100.1 ), dan kunnen we op GoT-waardige niveau hier bezig zijn en als dan blijkt dat er wel degelijk iets is wat UPC aan moet pakken, heb je harde info waar zelfs de meest onervaren telefoon-aap niet omheen kan. Alleen maar hier zwetsen en klagen lost echt niets op :X

Sorry, maar dit is MIJN rant :z

Als iemand in PMG post met de melding dat z'n PC instabiel is, maar geen specs geeft, geen voedingswaarden en niet aangeeft wat hij zelf geprobeerd heeft, maar alleen maar rant tegen de winkel waar hij het gekocht heeft, gaat die topic gelijk dicht wegens onvoldoende eigen inzet. Voor gewoon klagen en zeiken zijn er genoeg fora, op GoT is een beetje inzet en inzicht toch niet teveel gevraagd...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:42
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Forward Path
Singnal Acquired at 130.750 MHz
SNR 36.0 dB
Recieved signal Strengt -5.3 dBmV
Micro- Reflectiomns 36 dBc
modulation 64. QAM

Return Path
Connection AcQuired
Frerquency: 61.5 MhZ
Powerlevel: 56.6
Channel ID 3
mudliation 16 QAM

dit zijn de waardes die ervoor zorgen dat mijn cehllo niet boven de 100 kb komt! :(

ik heb een Thomson Kabelmodem met de software verie: ST33.07.00 softwaremodel A801 en bootloader 2.1.4c

Ik bel morgen de heldesk, want het gaat al zo een maand en ik betaal er behoorlijk wat voor. mwaar wat moe tik zeggen tegenm die helpdeskdude ? want hij zxegt standaard dat het aan me pc ligt terwijkl me laptop ook nmiet vooruit te branden als ik hem direct aansluit op de kabelmodem :?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

donald_dick schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:33:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Forward Path
Singnal Acquired at 130.750 MHz
SNR 36.0 dB
Recieved signal Strengt -5.3 dBmV
Micro- Reflectiomns 36 dBc
modulation 64. QAM

Return Path
Connection AcQuired
Frerquency: 61.5 MhZ
Powerlevel: 56.6
Channel ID 3
mudliation 16 QAM

dit zijn de waardes die ervoor zorgen dat mijn cehllo niet boven de 100 kb komt! :(

ik heb een Thomson Kabelmodem met de software verie: ST33.07.00 softwaremodel A801 en bootloader 2.1.4c

Ik bel morgen de heldesk, want het gaat al zo een maand en ik betaal er behoorlijk wat voor. mwaar wat moe tik zeggen tegenm die helpdeskdude ? want hij zxegt standaard dat het aan me pc ligt terwijkl me laptop ook nmiet vooruit te branden als ik hem direct aansluit op de kabelmodem :?
OK, laten we eens naar die waardes kijken. Belangrijkste voor verbindingssnelheid is de SNR 36.0 dB is erg goed (beter kan de modem gewoon niet meten). Daar ligt het niet aan. Dit is trouwens de downstream SNR (wat je op je modem meet), de helpdesk kijkt ook naar de upstream SNR (wordt bij de controller gemeten), die is meestal zo'n 5dB lager, maar 31dB is ook zeer goed.

Andere belangrijke waardes zijn de received signal strength (ook wel bekend als CM Rx Power), die moet tussen de +12 en -12dBmV zitten. -5.3dBmV is niet perfect, maar ruim binnen de marges. Dit heeft trouwens niets met snelheid te maken, als deze waarde te ver van 0 afwijkt gaat de modem gewoon offline. Dat is hier niet aan de orde.
Tenslotte moet de upstream power level (oftewel CM Tx Power) maximaal 56dBmV zijn. Deze is 56.6dBmV. Dat geeft aan dat er behoorlijke demping is in het upstream pad. Dit kan drie oorzaken hebben:
- te lange kabel binnenhuis (overigens wel van goede kwaliteit, anders had je SNR eronder te lijden)
- slechte splitter voor de kabelmodem
- signaalproblemen buitenhuis

Dat laatste kun je natuurlijk niet zelf controleren, de eerste twee wel. De kabel tussen eerste aansluitpunt (woonkamer WCD of meterkast AOP) en splitter mag max 1.5m lang zijn en de kabel tussen die splitter en modem mag ook max 1.5m lang zijn. Is dit niet zo? Dan de vraag wie het aangesloten heeft. Als je zelf langere kabels gebruikt hebt, moet je ook zelf zorgen voor kortere kabels, maar als je een volledige installatie van chello hebt gehad, kun je UPC vragen om de nodige kabels (dit is vooral van toepassing als je eerder een Com21 of Terayon modem had die andere installatievoorschriften had en je later die Thomson gekregen hebt). Tegenwoordig heb je binnen een paar dagen na aanvraag die kabels (uiteraard gratis) in huis.

Splitter komt in beginsel sowieso van UPC, maar is heel makkelijk uit te sluiten - sluit de kabel van de WCD direct aan op de modem (dan heb je even kort geen TV) en meet de waardes nogmaals. Als de CM Rx en Tx waardes nog (bijna) hetzelfde zijn (minder dan 3dB verschil), dan is de splitter goed. Is er meer verschil? Dan heb je gelijk iets om de helpdesk te melden.

Maar zijn kabels kort en splitter OK? Dan zal die hoge Tx waarde waarschijnlijk aan iets buitenhuis liggen

...maar...

Een te hoge Tx waarde heeft zoals genoemd geen invloed op de verbindingssnelheid, hooguit op de stabiliteit.

Wat ik een beetje nog mis is waar je woont en exact hoe je die waardes gemeten hebt. Bovendien - bedoel je 100kb (kilobit), wat extreem dramatisch is, of 100kB (kiloByte) per seconde - en wat had het moeten zijn (welk chello abbo heb je?)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Laatst online: 01:38
Na een aantal malen down te zijn geweest heb ik weer een verbinding. En wat voor eentje, zo triest nog niet mee gemaakt zelf :r

Mijn huidige ip-adres: 84.117.xxx.xxx
Abonnement : Chello Classic

Primary DNS : 62.179.104.196
Secondary DNS : 212.142.28.70

Snelheidsmetingen volgens http://www.speedtest.nl:
Download : 99.8 KByte/sec
Upload : 108.3 KByte/sec
Connecties : 69.0 Conn/min

UPC eigen testserver geeft het volgende :
UPC TestServer
Uw IP adres (84.117.xxx.xxx & (none)) heeft geen toegang tot deze server, omdat het niet in gebruik is door UPC/chello in Nederland.
Mocht deze melding naar uw mening niet correct zijn dan kunt u een email sturen aan reactie@test.net.upc.nl
Type modem : Motorola Surfboard

Modem signals:
Downstream : Frequency 236000000 Hz Locked, Signal to Noise Ratio 32 dB, Power Level -10 dB
Upstream : Channel ID 2, Frequency 46200000 Hz Ranged, Power Level 42 dBmV

Laatste 5 regels uit modem log:
2005-10-24 10:40:29 3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2005-10-22 23:50:59 4-Error 0x041D2BB8 Improper Configuration File CVC Format
1970-01-01 00:25:30 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:25:08 3-Critical 0x0501BDC8 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
1970-01-01 00:25:08 3-Critical 0x0501BD64 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing

Mijn conclusie: mijn Chello verbinding is momenteel om te janken :'(
Mn downloadsnelheid is 1/5 van het maximale. :r
Graag jullie feedback op 'GoT-waardige niveau' zodat ik eens mn beklag bij Chello kan gaan doen want ik betaal niet voor nix die 50 Euro elke maand. Kan niet eens fatsoenlijk VPN-en met mn werk.

[ Voor 3% gewijzigd door sandergar op 27-10-2005 21:46 ]

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sandergar schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:23:
Na een aantal malen down te zijn geweest heb ik weer een verbinding. En wat voor eentje, zo triest nog niet mee gemaakt zelf :r

Mijn huidige ip-adres: 84.117.93.x
Abonnement : Chello Classic

Primary DNS : 62.179.104.196
Secondary DNS : 212.142.28.70
OK, so far so good...
Snelheidsmetingen volgens http://www.speedtest.nl:
Download : 99.8 KByte/sec
Upload : 108.3 KByte/sec
Connecties : 69.0 Conn/min
Opmerkelijk dat de upload zowaar hoger ligt dan de download. Die upload is uiteraard prima, de download is onder 1/4 van wat het zou moeten kunnen halen.
UPC eigen testserver geeft het volgende :

[...]
Slordig. Dat betekend dat je IP-range nog niet is toegevoegd aan die server. Op zich niets mis mee, maar het maakt het verdomd lastig om te achterhalen waar die downloadsnelheid heen is...
Type modem : Motorola Surfboard

Modem signals:
Downstream : Frequency 236000000 Hz Locked, Signal to Noise Ratio 32 dB, Power Level -10 dB
SNR van 32dB is goed, CM Rx van -10dBmV is niet perfect, maar binnen de marges.
Upstream : Channel ID 2, Frequency 46200000 Hz Ranged, Power Level 42 dBmV
42dBmV Cm Tx Power is prima.
Laatste 5 regels uit modem log:
2005-10-24 10:40:29 3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2005-10-22 23:50:59 4-Error 0x041D2BB8 Improper Configuration File CVC Format
Hier is je modem gereset (de log geeft niet aan of dat automatisch ging of dat je het zelf deed).
1970-01-01 00:25:30 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:25:08 3-Critical 0x0501BDC8 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
1970-01-01 00:25:08 3-Critical 0x0501BD64 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
Er zijn ooit synchronisatieproblemen geweest, iig voor 22-10, maar omdat de timeserver onbereikbaar was is niet te zeggen wanneer.

Conclusie over logs:
Niets bijzonders. Als er op dit niveau echt iets mis was zou je veeeeeeel logmeldingen op dezelfde dag verwachten.
Mijn conclusie: mijn Chello verbinding is momenteel om te janken :'(
Mn downloadsnelheid is 1/5 van het maximale. :r
Graag jullie feedback op 'GoT-waardige niveau' zodat ik eens mn beklag bij Chello kan gaan doen want ik betaal niet voor nix die 50 Euro elke maand. Kan niet eens fatsoenlijk VPN-en met mn werk.
OK, op een slordigheidje na (het niet herkennen van je IP door de testserver) is alles redelijk in orde, iig hier geen oorzaak te zien voor de trage verbinding. Bovendien zou met deze snelheden een VPN prima moeten werken (die is meestal upload-limited en die is prima).

Er is dus iets anders aan de hand. Twee dingen om te proberen:

1) post eens een tracert naar de VPN server van je werk - is hier iets afwijkends te zien (een bepaalde hop waar het (veel) trager wordt)?
2) hoe is CPU load bij het proberen op te zetten van de VPN?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
dion_b schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:19:
Conclusie over logs:
Niets bijzonders. Als er op dit niveau echt iets mis was zou je veeeeeeel logmeldingen op dezelfde dag verwachten.
Thanx voor je analyse!

Ik heb er ook veel van 1970 klik voor volledige log
1) post eens een tracert naar de VPN server van je werk - is hier iets afwijkends te zien (een bepaalde hop waar het (veel) trager wordt)?
2) hoe is CPU load bij het proberen op te zetten van de VPN?
1)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
C:\>tracert 193.172.xxx.xxx

Tracing route to 193.172.xxx.xxx over a maximum of 30 hops

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  Router [xxx.xxx.xxx.xxx]
  2     7 ms     6 ms     8 ms  10.185.128.1
  3     9 ms    10 ms    10 ms  p50065.net.upc.nl [212.142.50.65]
  4    24 ms    10 ms     9 ms  213.46.183.105
  5    10 ms    10 ms     9 ms  nl-ams02a-rd1-10ge-6-0.aorta.net [213.46.161.153]
  6    12 ms    13 ms    13 ms  be-bru01a-ra1-ge-0-2-0-0.aorta.net [213.46.160.34]
  7    14 ms    13 ms    12 ms  be-bru01a-ri2-ge-3-0-0.aorta.net [213.46.162.242]
  8    14 ms    15 ms    14 ms  kpn.bnix.net [194.53.172.71]
  9    14 ms    15 ms    12 ms  rt-dc2-ias-ur10.nl.kpn.net [194.151.226.194]
 10    15 ms    15 ms    14 ms  rt-dc2-ipc-cr01.nl.kpn.net [195.190.227.254]
 11    15 ms    24 ms    15 ms  195.190.232.70
 12    15 ms    14 ms    15 ms  gv-dc2-ias-arg13.nl.kpn.net [195.190.227.140]
 13    14 ms    16 ms    14 ms  serverwerk.xxx.nl [193.172.xxx.xxx]
 14    15 ms    16 ms    15 ms  193.172.xxx.xxx

Trace complete.

2) Naar wat ik zie normaal.

Ter vergelijking tussen mn vorige post en nu wederom een Speedtest.nl test uitgevoerd:
Download : 471,7 KByte/sec
Upload : 118,4 KByte/sec
Connecties : 1145,0 Conn/min

Fijn dat ik 's ochtends wel weer performance heb. Mn trace route zal nu ook wel niet veel bijzonders laten zien. Blijkbaar is Chello een paar dagen aan het werk geweest. Ik hoop alleen niet dat ik de maximale download snelheid nu met meer aansluitingen moet gaan delen. Vroeger kon je 's avonds beter wat anders gaan doen maar dat ben ik niet gewend van de laatste tijd. Terug naar oude tijden?

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sandergar schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 07:22:
[...]

Thanx voor je analyse!

Ik heb er ook veel van 1970 klik voor volledige log
Zegt helaas weinig, zolag 1970 maar voor 2005 komt 8)7 (erna en je hebt nu problemen :+ )
[...]

1)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

6    12 ms    13 ms    13 ms  be-bru01a-ra1-ge-0-2-0-0.aorta.net [213.46.160.34]

Trace complete.
De tijden zijn prima te noemen, 15ms is low-latency. Enige waar ik van sta te kijken dat een route naar serverwerk.xxx.nl (een NL site dus) door chello eerst naar Brussel gerouteerd wordt en van daar via KPN weer terug naar NL komt 8)7

Iets zegt mij dat dit samenhangt met je weigering bij de UPC testserver, iemand denkt blijkbaar dat je Belg bent :+

Hoogstwaarschijnlijk is met IP ranges geschoven en is een range uit BE toegekend aan een CMTS in NL. Soms kan het even duren voor de configuratie van alles eromheen rond is, blijkbaar is dat hier het geval. Slordig, maar vermoedelijk snel verholpen.

FOUT (zie nieuwe post hieronder)!
2) Naar wat ik zie normaal.
OK (heb ooit eens een P2-350 meegemaakt die met RTL8139B chip NIC bij de 3Mb al op 100% CPU usage kwam :X
Ter vergelijking tussen mn vorige post en nu wederom een Speedtest.nl test uitgevoerd:
Download : 471,7 KByte/sec
Upload : 118,4 KByte/sec
Connecties : 1145,0 Conn/min
Zo hoort het dus id...
Fijn dat ik 's ochtends wel weer performance heb. Mn trace route zal nu ook wel niet veel bijzonders laten zien. Blijkbaar is Chello een paar dagen aan het werk geweest. Ik hoop alleen niet dat ik de maximale download snelheid nu met meer aansluitingen moet gaan delen. Vroeger kon je 's avonds beter wat anders gaan doen maar dat ben ik niet gewend van de laatste tijd. Terug naar oude tijden?
Dat aansluitingen delen was iets van de Com21 tijdperk, met EuroDOCSIS heb je daar geen last van - sterker nog het toewijzen van nieuwe IP reeksen geeft aan dat er nieuw capaciteit is gemaakt. Dat betekent niet dat er geen bottleneck is 's avonds, maar die zit niet in het lokale gedeelte. Sowieso is het erg jammer dat je niet op de UPC server kunt meten 's avonds, het kan zijn dat de bottleneck in de exchange bij Brussel zit ofzo...

Vermoedelijk heb je gewoon last gehad van kinderziektes van een nieuwe range en zal alles de komende dagen op orde komen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
dion_b schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:56:Vermoedelijk heb je gewoon last gehad van kinderziektes van een nieuwe range en zal alles de komende dagen op orde komen :)
Heb je een paracetamolletje voor me?

Testresultaten van 3 min geleden:
Download : 74.8 KByte/sec
Upload : 117.7 KByte/sec
Connecties : 141.0 Conn/min

:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Vanochtend was alles goed, maar sind vanmiddag niet meer. Heb nu ook nog eens een ander ip en sommige sites werden direct afgeschermd door de UPC provisioning site. Na wat gereboot en gedoe kan ik de sites weer op, maar sommige laden zo traaggggggg. De snelheden via speedtest zijn oke en ook de pingtijden lijkt in orde. Paar DNS server hard ingevuld, maar dat biedt geen oplossing. Ik heb ook een stream via Uitzending Gemist opgestart en die hapert dan als een gek. Meer mensen last hiervan?

[ Voor 18% gewijzigd door Lekkere Loempia op 25-10-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
dion_b schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:17:
[...]

Wat ik een beetje nog mis is waar je woont en exact hoe je die waardes gemeten hebt. Bovendien - bedoel je 100kb (kilobit), wat extreem dramatisch is, of 100kB (kiloByte) per seconde - en wat had het moeten zijn (welk chello abbo heb je?)
ik heb de waardes gemeten vanaf de HvA oege server, die is aangesloten op SurfNet. verder ook gemeten vanaf speedtest. maa rik heb het na gekeken en idd, de afstand tussen de binnekomt in het huis en de modem is zo klien 20 meter, dus daar kan het aan liggen met de nieuw thomson, maar sinds een half jaar nadat de Thomson modem er is gaat het elke maand slechter. afentoe de upload channel van 3 naar 4 naar 5 zetten deed veel goeds...

toch bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

donald_dick schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:37:
[...]

ik heb de waardes gemeten vanaf de HvA oege server, die is aangesloten op SurfNet. verder ook gemeten vanaf speedtest. maa rik heb het na gekeken en idd, de afstand tussen de binnekomt in het huis en de modem is zo klien 20 meter, dus daar kan het aan liggen met de nieuw thomson, maar sinds een half jaar nadat de Thomson modem er is gaat het elke maand slechter. afentoe de upload channel van 3 naar 4 naar 5 zetten deed veel goeds...

toch bedankt voor de uitleg!
20 meter :? :? :?

Veel te lang :o

Dan is duidelijk waar het probleem ligt. Als je ervor een andere modem had, gelijk bellen vor nieuwe bekabeling (lange UTP + korte coax), 20m icm EuroDOCSIS modem gaat echt niet...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
20 meter.. lol. Dat is 2x zoveel als wat van de versterker bij mij in de straat naar mijn huis ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sandergar schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 07:22:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Trace complete.
Update:
Dit heeft niets met je eigen IP te maken, die zit prima in NL. Ik heb zelf ook een tracert gedaan:

Naar jou toe (je IP staat een paar posts terug - misschien een idee om de laatste cijfers ervan weg te editen :o )
code:
1
2
3
4
 1  x.x.x.x (x.x.x.x)  5.317 ms  6.221 ms  4.273 ms
 2  p15033.net.upc.nl (212.142.15.33)  14.476 ms  40.456 ms  61.481 ms
 3  p50073.net.upc.nl (212.142.50.73)  12.918 ms  14.784 ms  16.050 ms
 4  * * *

Die laatste is je router die geen ping van buiten accepteert

Naar subnet van jouw werk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 1  x.x.x.x (x.x.x.x)  7.908 ms  6.923 ms  5.896 ms
 2  p15033.net.upc.nl (212.142.15.33)  8.533 ms  22.081 ms  18.122 ms
 3  213.46.183.105 (213.46.183.105)  8.808 ms  11.964 ms  10.122 ms
 4  nl-ams02a-rd1-10ge-6-0.aorta.net (213.46.161.153)  12.347 ms  8.794 ms  9.646 ms
 5  be-bru01a-ra1-ge-0-2-0-0.aorta.net (213.46.160.34)  13.576 ms  15.173 ms  12.221 ms
 6  be-bru01a-ri2-ge-3-0-0.aorta.net (213.46.162.242)  14.069 ms  15.549 ms  15.575 ms
 7  kpn.bnix.net (194.53.172.71)  12.432 ms  13.193 ms  12.159 ms
 8  rt-dc2-ias-ur10.nl.kpn.net (194.151.226.194)  16.543 ms  13.435 ms  13.956 ms
 9  195.190.232.69 (195.190.232.69)  15.399 ms  14.506 ms  14.264 ms
10  * * *
11  gv-dc2-ias-ard14.nl.kpn.net (195.190.227.44)  16.193 ms  17.402 ms  14.449 ms
12  193.172.1.1 (193.172.1.1)  70.293 ms *  67.674 ms

Deze loopt dus ook via Brussel, terwijl tracerts naar andere subnetten dan 193.173.x.x wel gewoon in NL blijven.

Het is dus een routeringsprobleem dat niet 84.117.x.x treft, maar 193.173.x.x ... :o

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 26-10-2005 13:13 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
dion_b schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 01:01:
[...]

20 meter :? :? :?

Veel te lang :o

Dan is duidelijk waar het probleem ligt. Als je ervor een andere modem had, gelijk bellen vor nieuwe bekabeling (lange UTP + korte coax), 20m icm EuroDOCSIS modem gaat echt niet...
het grappige is, is dat bij be oude modem het wel gewoon aar behoren wertke :? en dankzij die kutthomson niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

donald_dick schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:12:
[...]

het grappige is, is dat bij be oude modem het wel gewoon aar behoren wertke :? en dankzij die kutthomson niet :P
:Z

Vroegah... kon je nog toe met 56k6 internetten...

Je Thomson is OK, je bekabeling is van het vorige millennium. En UPC is niet te beroerd om je de spullen toe te sturen die nodig zijn om te herstellen. Bel ze gewoon ff ipv te kutten :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Voor de mensen die dit nog niet gelezen hebben, dit komt van de storingspagina af:

25.10.2005

Problemen met DHCP servers

Door een aantal oorzaken ondervinden onze DHCP servers momenteel problemen. Dit kan resulteren in het verkrijgen van een niet publiek IP adres (welke begint met 10). Door uw computer en/of router te herstarten zal er weer een nieuw IP adres worden toegekend en kunt u weer gebruik maken van uw internetaansluiting. Mocht u echter wederom een niet publiek IP adres krijgen dan verzoeken wij u om minimaal een half uur te wachten om het vervolgens nogmaals te proberen.

Er wordt momenteel hard gewerkt aan een oplossing. Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

dion_b schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:15:
[...]

:Z

Vroegah... kon je nog toe met 56k6 internetten...
33k6 of 56k, niet 56k6. ;) Je wordt oud, dan vergeet je wel eens wat... Geeft niet hoor opa dion_b, ik ken het. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Het is weer ruk hier met Chello. Router er tussenuit gehaald om zeker te zijn dat het daar niet aan ligt. Kreeg weer eens een 10.zoveel adres van Chello. Maar weer heel de APS opnieuw gedaan. Krijg ik uiteindelijk m'n ip en werkt het nog niet. Als ik een site ping zie ik wel het ip adres van die site, maar hij ontvangt niks terug verder. Allemaal time-outs. Ook ff op de laptop aangesloten, maar geen suc6. Weer terug op de router, nog steeds niks. Waardeloos dit. Het is dat ik niet de enige hier thuis ben, anders was chello 2 jaar geleden al afgezegd. Wat is dat geneuk toch altijd met die kutservers van ze. Ik word hier echt zo schijt en schijtziek van gewoon. ADSL valt wat dat betreft zelden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 10-09 08:26
Vandaag een kleine stooring hier. Was na een klein uurtje weer OK en een nieuwe IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

benchMarc schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:35:
Het is weer ruk hier met Chello. Router er tussenuit gehaald om zeker te zijn dat het daar niet aan ligt. Kreeg weer eens een 10.zoveel adres van Chello. Maar weer heel de APS opnieuw gedaan. Krijg ik uiteindelijk m'n ip en werkt het nog niet. Als ik een site ping zie ik wel het ip adres van die site, maar hij ontvangt niks terug verder. Allemaal time-outs. Ook ff op de laptop aangesloten, maar geen suc6. Weer terug op de router, nog steeds niks. Waardeloos dit. Het is dat ik niet de enige hier thuis ben, anders was chello 2 jaar geleden al afgezegd. Wat is dat geneuk toch altijd met die kutservers van ze. Ik word hier echt zo schijt en schijtziek van gewoon. ADSL valt wat dat betreft zelden uit.
Lekkere Loempia schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:16:
Voor de mensen die dit nog niet gelezen hebben, dit komt van de storingspagina af:

25.10.2005

Problemen met DHCP servers

Door een aantal oorzaken ondervinden onze DHCP servers momenteel problemen. Dit kan resulteren in het verkrijgen van een niet publiek IP adres (welke begint met 10). Door uw computer en/of router te herstarten zal er weer een nieuw IP adres worden toegekend en kunt u weer gebruik maken van uw internetaansluiting. Mocht u echter wederom een niet publiek IP adres krijgen dan verzoeken wij u om minimaal een half uur te wachten om het vervolgens nogmaals te proberen.

Er wordt momenteel hard gewerkt aan een oplossing. Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Hij is weer fraai, even een hick-up, dus ik mijn kabelmodem resetten.
Hop anders IP... daar zit je dan met je web en mail server :(
Hopelijk hou ik deze een tijdje want het zou bagger zijn als ik om de paar dagen iets anders krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
En nu kan ik weer niet op google :/ Kutprovider zeg. Ik ga het hier er eens serieus over hebben thuis om chello eruit te kegelen. Het modem flikker ik het liefste bij het UPC gebouw naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn abbonement opgezegd vorig maand, en hij is per 21 oktober stopgezet, maar ik heb wel begin van de maand het volledige bedrag voor chello classic betaald van 50 euro. Heb ik nu de mogelijkheid om een gedeelte van het bedrag terug te vorderen van Chello, want ik heb dus gewoon voor het hele maand betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Redje schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:19:
Hopelijk hou ik deze een tijdje want het zou bagger zijn als ik om de paar dagen iets anders krijg.
http://www.dyndns.com/

:Y)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Dat is alleen niet de oplossing, ik heb jaren hetzelfde IP gehad, en dus ging het goed.

Het is ook zo dat mijn (nu dus oude) IP in een paar firewalls staat voor remote access, dit werkt dus ook niet meer :) Hopelijk houd ik dit IP een tijdje anders moet ik wat anders zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redje schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:19:
Tja, officieel heb je ook geen vast IP adres he.

Wel vreemd dat ze een melding doen over DHCP problemen waar ik een week eerder last van had (éénmalig) en daarna niet meer, en andere weer wel :?

Snelheden worden medio december weer omhoog geschroefd, het wordt nu interessant om van classic naar light te gaan (scheelt weer een paar knaken in de maand als je tevreden bent met de snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 19:31
Chello gaat de snelheden weer omhoog gooien :D
Er waren al wat geruchten, maar toch komt dit ook wel weer onverwacht: In December worden we weer getrakteerd op nog hogere snelheden!
De classic abonnee's krijgen een dubbele download snelheid, de extreme abonnee's krijgen een upload die 2x zo hoog is. Verder nog een aantal veranderingen bij easy en light. Zie onderstaande tabel voor de nieuwe snelheden:

chello snelheid oud snelheid nieuw prijs

Starter
384 Kbps / 128 Kbps

384 Kbps / 128 Kbps
€ 14,95
Easy
850 Kbps / 256 Kbps

1 Mbps / 256 Kbps
€ 22,95
Light
2 Mbps / 512 Kbps

3 Mbps / 1 Mbps
€ 32,95
Classic
4 Mbps / 1 Mbps

8 Mbps / 1 Mbps
€ 49,95
Extreme
20 Mbps / 1 Mbps

20 Mbps / 2 Mbps
€ 79,95

Deze snelheden worden dus medio december ingevoerd. De nieuwe snelheden staan ook al vermeld op de site van upc
Bericht van http://www.chelloo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:54:
Ik heb mijn abbonement opgezegd vorig maand, en hij is per 21 oktober stopgezet, maar ik heb wel begin van de maand het volledige bedrag voor chello classic betaald van 50 euro. Heb ik nu de mogelijkheid om een gedeelte van het bedrag terug te vorderen van Chello, want ik heb dus gewoon voor het hele maand betaald?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:27

Freak187

geen

Als je van abonement wil overstappen moet je hun 0900 nummer bellen? Ik zit nu al zo'n 6 jaar op Classic, maar Light wordt steeds aantrekkelijker. En 49,95 vind ik best veel per maand. Ik weet dat UPC/chello vroeger een gratis 0800 nummer had, dat bestaat niet meer?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het heel snel regelen via 0900-1580
Dat (gratis) 0800 nummer is er volgens mij alleen voor nieuwe abo's.

Iig, een downgrade kost 30 euro, ongeacht de contractsduur.
Wanneer je een downgrade aanvraagt ga je een nieuwe contractsperiode aan van 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

benchMarc schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:42:
En nu kan ik weer niet op google :/ Kutprovider zeg. Ik ga het hier er eens serieus over hebben thuis om chello eruit te kegelen. Het modem flikker ik het liefste bij het UPC gebouw naar binnen.
Da's zinnig, het probleem zit niet in de modem, maar in de DNS servers 8)7

En als je ook maar minimaal in dit topic gelezen had, zou je zien hoe je dat gemakkelijk kunt omzeilen (een DNS server van een andere provider als backup instellen - sowieso een verstandige zet). UPC zou de DNS servers op orde mogen krijgen, maar dit is Gathering of Tweakers - als er een simpele stukje zelfwerkzaamheid is waarmee je je probleem kunt verhelpen, doe dat dan toch ipv loos te ranten... :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

benchMarc schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:42:
Daar gaat je borg >:)
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:54:
Volgens de AV factureert UPC altijd een abonnementsperiode vooruit. Dus als de einddatum in die periode ligt, wordt het de periode erna weer gecrediteerd (a.k.a. eindfactuur).
Dus: wachten.
dion_b schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:59:
[...]

Da's zinnig, het probleem zit niet in de modem, maar in de DNS servers 8)7

[...]
Deze week waren er inderdaad veel DNS-problemen.

Iedereen die langer dan 24 uur storing heeft meldt dat uiteraard netjes bij UPC om in aanmerking voor een vergoeding te komen (a.k.a. Garantieplan).

[ Voor 75% gewijzigd door PcDealer op 30-10-2005 04:56 . Reden: 24 uren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PcDealer schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:46:
[...]

Deze week waren er inderdaad veel DNS-problemen.

Iedereen die langer dan 24 storing heeft meldt dat uiteraard netjes bij UPC om in aanmerking voor een vergoeding te komen (a.k.a. Garantieplan).
Uiteraard. Maar als je NU fatsoenlijk wilt internetten, kun je dat doen door een regeltje in je resolv.conf of Windows TCP/IP properties toe te voegen, iets wat hier vaak zat genoemd is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
PcDealer schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:46:
Iedereen die langer dan 24 storing heeft meldt dat uiteraard netjes bij UPC om in aanmerking voor een vergoeding te komen (a.k.a. Garantieplan).
't Wordt eens tijd dat Chello een minimale snelheid opneemt in het garantieplan.

Zelfs op zaterdagmiddag zit ik met mijn Classic abo met een 72 KB download :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Kennis van mij heeft ook Chello, ook classic.

Ik vraag me alleen af tot hoever z'n modem gaat: Hij heeft nog altijd een Com21 modem (met vast IP).

De specs van de com21 zijn iets van 34 down / 2up maar zal ie in de praktijk de 8/1 ook stabiel aankunnen? Of blijven de chello-classic-com21 gebruikers op 4mbit?

Nee, er is nog nooit iets gezegd over vervangen modem, in Harderwijk is nog altijd het com21 platform actief. Alleen caiway gebruikt hier docsis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

sandergar schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:49:
[...]

't Wordt eens tijd dat Chello een minimale snelheid opneemt in het garantieplan.
Je kunt geen minimale snelheid garanderen. Als jij een bestandje van een website downloadt en die website kan niet meer dan 10 kB/s leveren, dan kun jij dus niet met meer dan 10 kB/s downloaden van die website. De traagste link bepaalt de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
Bergen schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:03:
[...]
Je kunt geen minimale snelheid garanderen. Als jij een bestandje van een website downloadt en die website kan niet meer dan 10 kB/s leveren, dan kun jij dus niet met meer dan 10 kB/s downloaden van die website. De traagste link bepaalt de snelheid.
Idd niet met elke willekeurige website maar gelukkig heeft UPC een eigen test server. Vergoedingen tgv het garantieplan zijn gekoppeld aan metingen op deze server! Een prima ijkpunt dus om ook minimale snelheden te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

sandergar schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:10:
[...]

Idd niet met elke willekeurige website maar gelukkig heeft UPC een eigen test server. Vergoedingen tgv het garantieplan zijn gekoppeld aan metingen op deze server! Een prima ijkpunt dus om ook minimale snelheden te bepalen.
Wist ik niet! Nooit van een "Collectieve vergoedingsregeling voor Chello klanten" gehoord... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik probeer voor het eerst sinds enkele maanden weer eens mijn chello home page ruimte te benaderen om te zien of er nu meer ruimte beschikbaar is.

Wat blijkt: ik krijg geen files meer te zien:

ftp> open members.chello.nl
Connected to members.chello.nl.
220 UPC/chello Netherlands homepage server (5)
User (members.chello.nl:(none)): <deleted>
331 Password required for <deleted>.
Password:
230-User <deleted> logged in.
,-----------------------------------
| Quotas ON
| Quota Limit: 9982.42 Kb
| Quota Avail: 6711.90 Kb - (67%)
| Quota Occup: 3270.52 Kb - (33%)
`-----------------------------------
230
ftp> dir
200 PORT command successful
150 Opening ASCII mode data connection for file list
226-Transfer complete.
226 quota:9982.4Kb -- avail:(67%) 6711.9Kb -- occup:(33%) 3270.5Kb

Andere ftp client geprobeerd: ook niks te zien. Andere ftp server getest: werkt goed. De home page werkt wel bij benaderen met een browser. Files er naar toe kopieeren werkt ook - ik zie m'n avail. quota lager worden.

Met de ftp client van IE kan ik WEL m'n bestanden en directories op de home page zien! ????

Edit 30-10 10:55: probleem is blijkbaar opgelost. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door joopv op 30-10-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Wat blijkt: ik krijg geen files meer te zien:
Dat heb ik dus ook al een paar dagen. Dacht eerst dat het aan m'n client lag, maar ook met een andere client zie ik niets. Als ik via een browser een ftp verbinding probeer te maken krijg ik een 550, permission denied. Ook als ik in probeer te loggen bij accountbeheer op de Chello site krijg ik de melding dat m'n username/password fout is. Als ik deze vervolgens naar mezelf mail blijkt deze gewoon te kloppen.

Ik kan dus wel inloggen op FTP met een client en mail ophalen, maar geen bestanden zien op FTP of inloggen bij chello.

Als ik gewoon een bestand aanroep in een browser doet deze het weer wel... ik word gek!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hm mja de ene keer doet ie het wel, de andere keer niet gister en eergister had ik dat ook al steeds....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Hij deed het net heel eventjes via een browser... en daarna weer 550 error.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een paar dagen dat internet vrij raar doet, niks geen knipperende lampjes op de modem oid. Maar geen internet, wel een IP-adres. Iemand die dit herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:00:
Ik heb nu al een paar dagen dat internet vrij raar doet, niks geen knipperende lampjes op de modem oid. Maar geen internet, wel een IP-adres. Iemand die dit herkend?
een 169-ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
Ja dit heb ik dus ook. Stevige storing aan de gang? Op zich ben ik best geduldig en zit ik nu 4 dagen zonder internet zonder al te veel te klagen, maar als dit zo doorgaat moet ik toch maar es ADSL gaan overwegen...

Modem heb ik uiteraard al meerdere keren gereset zonder resultaat. Helaas :(

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
MariahCareyLover schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:23:
[...]

Ja dit heb ik dus ook. Stevige storing aan de gang? Op zich ben ik best geduldig en zit ik nu 4 dagen zonder internet zonder al te veel te klagen, maar als dit zo doorgaat moet ik toch maar es ADSL gaan overwegen...

heb ik ook gehad was "gewoon" een dikke storing van bijelkaar 12 uur. Bel niet naar de helpdesk want die kunnen je ook niet helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 07:44
Ik moet zeggen dat de antwoorden die hier gegeven worden me wel overtuigen van de kennis die jullie hebben, maar wat koop ik daarvoor als Chello er straks bij mij uit ligt ?
Ik heb nu xs4all-adsl 1.6mb en kan behalve KPN-dsl alleen Chello krijgen hier.
Maar ik denk dat ik het maar even zo laat, ben niet echt overtuigd van de kwaliteiten van Chello.
Ik zit overigens in Regio zaanstreek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een dom topic op chelloo . lijkt wel een stel kinderen bijelkaar.. ik ben geen upc fan of zo, maar ze verzinnen een oorzaak en gaan er vervolgens op voortborduren. Ook al klopt er totaal niets van... beetje triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MariahCareyLover schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:23:
[...]

Een 169 ip adres duidt waarschijnlijk op een "lokaal" probleem. Ga dus de verbinding tussen modem <-> pc eerst ff checken. Bellen naar de Helpdesk help zeker wel, want je weet meteen of er werkelijk een storing gaande is.

Als de Helpdesk nog niet wist dat er een storing is, weten ze het nu en maken ze er een melding
van..

offtopic
Heb even gebeld naar de shop, ze kunnen mn glazen bol niet maken :'(
Ze wisten wel te melden dat upc hetzelfde type bol heeft...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Mja... en ik heb alweer een nieuw ip gekregen. Lijkt iedere dag wel raak te zijn. Constant valt internet uit, reset ik het modem, en voila, een nieuw ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
Mja, ik heb gister ook weer een nieuw IP gehad en alles werkt weer. Ik ging er natuurlijk al vanuit dat er lokaal niets mis was, want de kans op een storing bij upc is simpelweg groter :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier krijg ik sinds maandag erg vaak een nieuw ip..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
wo nov 2 - 13:01:49     Dynamische DNS vermelding is bijgewerkt
wo nov 2 - 13:01:11     Opnieuw verbonden - IP 62.194.107.154
wo nov 2 - 13:01:03     Internetverbinding is verbroken
wo nov 2 - 12:36:29     Dynamische DNS vermelding is bijgewerkt
wo nov 2 - 12:36:10     Opnieuw verbonden - IP 62.163.169.7
wo nov 2 - 12:36:02     Internetverbinding is verbroken
wo nov 2 - 06:54:20     Dynamische DNS vermelding is bijgewerkt
wo nov 2 - 06:54:00     Opnieuw verbonden - IP 62.194.107.124
wo nov 2 - 06:53:49     Internetverbinding is verbroken
wo nov 2 - 03:38:13     Dynamische DNS vermelding is bijgewerkt
wo nov 2 - 03:37:48     Opnieuw verbonden - IP 62.194.107.181
wo nov 2 - 03:37:39     Internetverbinding is verbroken
wo nov 2 - 03:32:33     Opnieuw verbonden - IP 10.35.128.195
wo nov 2 - 03:32:18     Internetverbinding is verbroken
di nov 1 - 21:34:18     Dynamische DNS vermelding is bijgewerkt
di nov 1 - 21:34:02     Opnieuw verbonden - IP 62.194.107.64
di nov 1 - 21:33:51     Internetverbinding is verbroken
di nov 1 - 20:10:16     Dynamische DNS vermelding is bijgewerkt
di nov 1 - 20:05:05     Opnieuw verbonden - IP 62.194.107.6
di nov 1 - 20:04:52     Internetverbinding is verbroken
di nov 1 - 19:59:54     Opnieuw verbonden - IP 10.35.134.246
di nov 1 - 19:59:34     Internetverbinding is verbroken
di nov 1 - 19:54:38     Opnieuw verbonden - IP 10.35.134.246
di nov 1 - 19:54:26     Internetverbinding is verbroken
di nov 1 - 19:49:30     Opnieuw verbonden - IP 10.35.134.246
di nov 1 - 19:49:16     Internetverbinding is verbroken
di nov 1 - 19:44:20     Opnieuw verbonden - IP 10.35.134.246
di nov 1 - 19:44:07     Internetverbinding is verbroken
di nov 1 - 19:39:02     Opnieuw verbonden - IP 10.35.134.246
di nov 1 - 19:38:46     Internetverbinding is verbroken
di nov 1 - 19:36:10     Opnieuw verbonden - IP 192.168.100.2
di nov 1 - 19:36:02     Internetverbinding is verbroken
di nov 1 - 19:33:26     Opnieuw verbonden - IP 192.168.100.2
di nov 1 - 19:33:18     Internetverbinding is verbroken
di nov 1 - 19:30:04     Opnieuw verbonden - IP 192.168.100.2
di nov 1 - 19:29:50     Internetverbinding is verbroken
ma okt 31 - 20:07:47    Dynamische DNS vermelding is bijgewerkt
ma okt 31 - 19:56:29    Opnieuw verbonden - IP 62.194.53.65
ma okt 31 - 19:56:17    Internetverbinding is verbroken
ma okt 31 - 19:51:35    Opnieuw verbonden - IP 62.194.53.65
ma okt 31 - 19:51:25    Internetverbinding is verbroken
ma okt 31 - 19:46:44    Opnieuw verbonden - IP 62.194.53.65
ma okt 31 - 19:46:33    Internetverbinding is verbroken
ma okt 31 - 19:39:36    Opnieuw verbonden - IP 62.194.53.65
ma okt 31 - 19:39:18    Internetverbinding is verbroken
ma okt 31 - 19:34:01    Opnieuw verbonden - IP 10.35.128.21
ma okt 31 - 19:32:04    Internetverbinding is verbroken
ma okt 31 - 19:29:28    Opnieuw verbonden - IP 192.168.100.2
ma okt 31 - 19:29:19    Internetverbinding is verbroken
ma okt 31 - 19:26:27    Opnieuw verbonden - IP 192.168.100.2
ma okt 31 - 19:26:15    Internetverbinding is verbroken

En zoals je in het log aan de 192.168.100.2 en 10.35 ip's ziet ook af en toe helemaal geen verbinding.
De 192.168.100.2 is niet het lokale ip, want lokaal zit de betreffende pc in het 192.168.0.* reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
benchMarc schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:15:
Mja... en ik heb alweer een nieuw ip gekregen. Lijkt iedere dag wel raak te zijn. Constant valt internet uit, reset ik het modem, en voila, een nieuw ip.
Hier hetzelfde. Omgeving Doetinchem, Gelderland. elke dag wel verbinding weg, meestal met een "repair" weer gefixt, soms werkt het uren niet, en zeer regelmatig een nieuw IP. De ene keer 86.x.x.x de andere keer (nu bv.) 24.x.x.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Bij mij is hij nu weer uitgevallen en zit ik weer met een 10.zoveel adres. Alweer dat provisioning.upc.nl aanmeld gedoe afwerken, maar dit schiet voor geen reet op. Een trage server, dat wil je niet weten. Een 14k4 lijn is er nog snel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

62.194.140.73 krijg ik nu als IP, nadat ik vandaag om de zoveel tijd eruit gekickt werd van het netwerk en met herstellen de boel weer op gang kreeg doet het nu niks meer. Deze post is dan ook vanaf een soort van noodoplossing internet access gepost, maar ik baal wel. Zijn mn tentamens eindelijk achter de rug en wil/kan ik WoW spelen, ligt internet eruit.

oorzaak nog steeds onbekend?

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Heb er net 3 uur uitgelegen.

Hopelijk gaan ze die DHCP problemen nu eens oplossen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.