Het Chello vragen & problemen topic

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.559 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

2033 hier... ik zal zo ook eens bellen, want dit schiet niet op natuurlijk :|

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56

Zoefff

❤ 

Het verrotte is dat het testbestand nu wél weer snel gaat. In tegenstelling tot vanmorgen trouwens, toen ook dat niet vooruit te branden was.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Nou bij mij niet hoor, 4.2kbps met het 3Mb bestand... de grotere versies begin ik maar niet aan, want die duren 2 uur :| Ik had vanmorgen volgens mij juist dat dat wel snel ging... misschien werken wij elkaar wel gewoon tegen ;)

Upload lijkt ie geen problemen mee te hebben, daar verscheide niet nader te noemen programma's een totaal van 110-120 kbps up halen. En ja, die heb ik natuurlijk voor de eerlijkheid even allemaal uitgezet voor het testen. De tests hebben de volledige bandbreedte tot hun beschikking.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:09:
[...]

ok ff beginne..
-ik zit in zutphen
-ik heb een ARIS Touchtone telephony modem
-met speedtest haal ik die waarde wel ( nu geeft speedtest.nl dit aan )
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Sep 12 2005 om 14:05:26 UTC+0200)

Download : 479.9 KByte/sec
Upload : 112.7 KByte/sec

-ik heb chello clasic.. en heb een thuis netwerk via netwerkkaarten dus geen router :)
- ik heb geen router
- ik gebruik azureus.. ik heb gewoon een willekeurige poort gekozen en heel vaak veranderd om te kijken of die sneller gaat op een andere poort.. download snelheid heb ik ongelimiteerd.. en upload op 40 kb/s gezet
Das dus hetzelfde probleem als dat ik heb.

Kijk jij eens hier: http://192.168.100.1/signal.html
Wat staat er dan bij jou?

Ik ben trouwens nu een linux-distro aan het downloaden en dat gaat wel snel (had ik eerder al ontdekt), maar er zijn maar een paar ipadressen verantwoordelijk voor die hoge snelheden. Als ik dan ga kijken wie er achter dat ipadres zit, dan komt daar vaak iets bijzonders uit. Een universiteit. Een ipadres op naam van bedrijf dat serverruimte verhuurt.
Als ik die paar snelle eraf haal, dan houd ik nog niets over aan snelheid.

[ Voor 20% gewijzigd door Quacka op 12-09-2005 19:05 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:09:
[...]

Das dus hetzelfde probleem als dat ik heb.

Kijk jij eens hier: http://192.168.100.1/signal.html
Wat staat er dan bij jou?

Ik ben trouwens nu een linux-distro aan het downloaden en dat gaat wel snel (had ik eerder al ontdekt), maar er zijn maar een paar ipadressen verantwoordelijk voor die hoge snelheden. Als ik dan ga kijken wie er achter dat ipadres zit, dan komt daar vaak iets bijzonders uit. Een universiteit. Een ipadres op naam van bedrijf dat serverruimte verhuurt.
NOU ER STAAT NIET VEEL ... ALLEEN DIT Access to this web page is currently unavailable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
hoofdletters zijn niet zo netjes.
Jij hebt zeker geen motorola-modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
6545 al 2 maanden (voelt als 2 maanden) af en toe uitval, laatste 5 dagen kan ik nauwlijks / weinig internetten.
Krijg de helpdesk niet te pakken op dit moment.
code:
1
2
3
4
5
6
Downstream  Value 
Frequency 466750000 Hz Locked 
Signal to Noise Ratio 33 dB 
QAM 64 
Network Access Control Object ON 
Power Level -6 dBmV

Ook ik krijg die modem informatie pagina niet altijd te pakken.

[ Voor 10% gewijzigd door Sunrise op 12-09-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:34:
hoofdletters zijn niet zo netjes.
Jij hebt zeker geen motorola-modem?
Nee ik heb geen motorola modem ik heb een ARIS Touchtone telephony modem ... daar zit telefoon ook erbij in ook van chello

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Het lijkt erop dat Chello eindelijk actie aan het ondernemen is hier in Haarlem, getuige een quote van www.chelloo.nl:
At this moment aan de lijn met de HD (5e mannetje inmiddels) en deze gaat eindelijk een monteur naar een hub sturen (hoop ik). We wachten weer af en anders hangen we gewoon weer aan de telefoon. Ik niet blij. zij ook niet (hoe vaak ik die toko in gedachten al in de fik heb gestoken is niet meer te tellen)
Hopenlijk kunnen ze wat oplossen, anders hang ik morgen ook weer aan de lijn. En wee hun gebeente als ze dan wederom beweren van niets te weten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag alle chello/upc services opgezegd. wat een op luchting ik heb nu krijg nu alles van de kpn dat scheelt me 35 euro per mnd . en dan nog maar te zwijgen dat inet 3x zo snel moet worden.

Ik heb sinds een week isdn snelheid op ze hoogst! is echt triest

Ik wens UPC veel succes verder. Vooral als op de kabel concurentie gaan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Sinds ze de datalimiet er echt af hebben gegooid zijn de snelheden tot op deze week gewoon stabiel en goed geweest. Sinds Sonera over is genomen door Chello heb ik uberhaupt weinig problemen gehad, dit is in een paar jaar pas de derde keer dat er iets is waar ik me echt aan irriteer. Wat dat betreft vind ik Chello zo slecht nog niet (Chello classic, 4/1 verbinding)... alhoewel het natuurlijk wel wat goedkoper mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 13:40
Toen ik zondag naar de helpdesk belde over de slechte lijn in Haarlem werd me wel direct netjes verteld dat de regen debet was aan het probleem. Ondergelopen en beschadigde apparatuur werd al vervangen, maar het zou nog tot op z'n vroegst maandag duren vanwege de beperkte capaciteit van monteurs. Hopelijk is de schade niet al te omvangrijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Quacka schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:09:
[...]

Euhm, wat je hier aangeeft is dat je vanaf echt snelle hosts snel kunt downloaden, maar vanaf tragere hosts traag downloadt... 8)7

Zolang de snelle hosts niet in het UPC netwerk zitten (en dat zitten universiteiten niet, die zitten op SurfNET, wat iirc in de AMSIX op de UPC AORTA verbonden zit) ligt het verschil in performance dat je meer dus ook buiten het chello/UPC netwerk :z
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:11:
[...]

NOU ER STAAT NIET VEEL ... ALLEEN DIT Access to this web page is currently unavailable.
JE HOEFT NIET TE SCHREEUWEN HOOR :o

probeer het zonder die /signal.html, dus gewoon:

http://192.168.100.1

- de Arris (met 2 'r'-s :z ) heeft een bijzonder uitgebreide statuspagina :)

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 13-09-2005 10:09 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
dion_b schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 10:08:
[...]

Euhm, wat je hier aangeeft is dat je vanaf echt snelle hosts snel kunt downloaden, maar vanaf tragere hosts traag downloadt... 8)7

Zolang de snelle hosts niet in het UPC netwerk zitten (en dat zitten universiteiten niet, die zitten op SurfNET, wat iirc in de AMSIX op de UPC AORTA verbonden zit) ligt het verschil in performance dat je meer dus ook buiten het chello/UPC netwerk :z
Nope, wat ik nu zeg is dat ik nauwelijks een goede verbinding kan maken met een individuele gebruiker. Dan heb ik totaal geen snelheid.
Een verbinding met speciale netwerken gaat wel goed, maar das iets anders als een directe verbinding met een individuele gebruiker.

De verbinding van upc-universiteit is vermoedelijk een zeer bekende voor upc. Vandaar dat die wel heel goed gaat.
De verbinding met een normale internetverbinding is kennelijk wel moeilijk te maken voor upc. Daar komen dan dus de problemen. Dat vermoeden heb ik althans.

[ Voor 16% gewijzigd door Quacka op 13-09-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Quacka schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:11:
[...]

Nope, wat ik nu zeg is dat ik nauwelijks een goede verbinding kan maken met een individuele gebruiker. Dan heb ik totaal geen snelheid.
Een verbinding met speciale netwerken gaat wel goed, maar das iets anders als een directe verbinding met een individuele gebruiker.

De verbinding van upc-universiteit is vermoedelijk een zeer bekende voor upc. Vandaar dat die wel heel goed gaat.
De verbinding met een normale internetverbinding is kennelijk wel moeilijk te maken voor upc. Daar komen dan dus de problemen. Dat vermoeden heb ik althans.
Een verbinding via AMSIX is een verbinding via AMSIX :o

Het maakt voor het chello netwerk niet uit of iemand op een Gb verbinding op SurfNET zit danwel op een 64kb-upload ADSL lijntje in Boeregattemus zit - het gaat allemaal naar de AMSIX en daarmee is de kous voor chello af...

Er is wel een verschil tussen verbindingen binnen het chello netwerk en erbuiten, maar dat zal uiteraard in het voordeel zijn van de interne verbindingen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
dion_b schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:07:
[...]

Een verbinding via AMSIX is een verbinding via AMSIX :o

Het maakt voor het chello netwerk niet uit of iemand op een Gb verbinding op SurfNET zit danwel op een 64kb-upload ADSL lijntje in Boeregattemus zit - het gaat allemaal naar de AMSIX en daarmee is de kous voor chello af...

Er is wel een verschil tussen verbindingen binnen het chello netwerk en erbuiten, maar dat zal uiteraard in het voordeel zijn van de interne verbindingen.
Doe maar net of ik onzin lul. Ik zie wat ik zie. Ik vind het niet realistisch dat bij 95% van de verbindingen die ik via torrents maak een snelheid van 1-2 kB/s hoort.
Als jij dat wel normaal vind....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Quacka schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:50:
[...]

Doe maar net of ik onzin lul. Ik zie wat ik zie. Ik vind het niet realistisch dat bij 95% van de verbindingen die ik via torrents maak een snelheid van 1-2 kB/s hoort.
Als jij dat wel normaal vind....
Nounou... ik twijfel geen seconde aan het feit dat je dit ervaart.

Enig punt is dat ik iig geen technisch coherente reden zie om het probleem binnen de netwerk van je provider te zoeken op moment dat zowel goed als slecht presterende connecties buiten dat netwerk zitten.

Als jij (of een ander) die wel kan verzinnen, graag - maar op moment dat verkeer van de chello backbone naar de exchange gaat, is het echt een ander netwerk...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het eens kaastosti, ik heb de HD in 3 jaar maar een keer hoeven bellen idd, KPN (zie volgende poster) vind ik geen argument, en 35 euro goedkoper met 3x zo snel kan ik al helemaal niets mee, vergelijkbare adsl lijnen waren 6mnd geleden (mn laatste check) duurder of net zo duur. Ja speedlinq maar dat werd me afgeraden.

Anyway, als het idd door de regen komt, communiceer dit dan, nu lees je de meest vreemde verhalen weer.

Volgens mij is het al beter nu trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 10:08:
[...]

JE HOEFT NIET TE SCHREEUWEN HOOR :o

probeer het zonder die /signal.html, dus gewoon:

http://192.168.100.1

- de Arris (met 2 'r'-s :z ) heeft een bijzonder uitgebreide statuspagina :)
oo jaa dan krijg ik dit]

Downstream
Freq/Power: 403.000 MHz -7 dBmV
Signal to Noise Ratio: 34 dB
Modulation: QAM64

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 48.000 MHz 42 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16

Verwijderd

Zonder ophef heeft chello zijn aanbod van abonnementen aangepast.

1 - Bij chello starter en chello easy zijn de snelheden verhoogd.
2 - chello plus wordt niet meer aangeboden.
3 - De homepage ruimtes zijn vergroot.
4 - De mailbox ruimtes zijn vergroot
5 - De e-mail limieten zijn vergroot.

De nieuwe mailbox en homepage specificaties zullen medio oktober 2005 worden ingevoerd.

Bron: Chelloo.com
http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=11149.0

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 16:42 ]

• Wizzke
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-07 21:17
Als ze nu ook nog de snelheden geven die ze beloven zijn we helemaal blij.
En dan praat ik o.a. over Classic .... :(

Verwijderd

Wizzke schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:10:
Classic draait hier voorbeeldig. Altijd de beloofde snelheid en torrents draaien ook prima. (Zaandam)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Hier ook nog altijd perfect. In plaats van boos te kijken kun je ook even wat meetresultaten van speedtest.nl en wat signaalwaarden uit de webinterface van je modem posten, daar hebben we meer aan he...

• Wizzke
En als jullie eens verder kijken dan je neus lang is hadden jullie op bijvoorbeeld http://www.chelloo.com/forum/index.php (categorie "Chello - Algemeen") bij het topic "Dagenlang slechte/geen verbinding" en op Chello's eigen Quickfix(????)forum bij "Storing Haarlem" (wat ook over andere delen van Nederland gaat) heel wat informatie kunnen vinden.
Dus voordat je gaat wijzen je eerst even laten informeren graag.
Ik ben namelijk zeer zeker niet de enige ...

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Hey

Ik heb sinds enkele dagen een prob met Chello Classic. Voordat ik op een pagina ben moet ik deze tot wel 3x opnieuw invoeren voordat ie eindelijk geladen word. Andere keren krijg ik gewoon meteen een 404 of Time Out. Ik heb m'n modem al eens gereset maar dit mag niet baten. Ik heb er wel een router tussenhangen, een E-Tech 4 ports met USB printer aansluiting, maar ik denk niet dat het probleem hier aan ligt.

Zijn er meer mensen met dit probleem in Noord Brabant of omstreken? Op de Chello site staat niks. Alleen dat ze volop hebben liggen kloten met de DNS servers. Daarna heb ik het eigenlijk ook pas gekregen. Heb al een aantal keer ipconfig / release en ipconfig / renew gedaan. Ik zal ze morgen wel eens bellen maar ben toch benieuwd naar jullie reacties.

B.v.d

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Post idd eens de info die Bergen van je vroeg. Als je gebruiker bent van het eerste uur <= jaar 2001, zorg dan echt dat je max 2 meter coax hebt, hoe korter hoe beter. Eurodocsis vind lange coax niet lief, zeker als digitenne/gsm/dect/video-transmitters/andere 2,4Ghz rommel in de buurt hebt die deze straling makkelijk oppikken omdat jou 2 tot 15 meter coax als antenne speelt en daardoor je modem eerder aan zijn max zendvermogen zit om zich verstaanbaar te kunnen maken op de kabel.

[ Voor 4% gewijzigd door I_stealth_I op 14-09-2005 17:52 ]

/dev/null

• Room42
  • Niet online
Dit klinkt inderdaad als een DNS-probleem. Je zou eens kunnen zoeken hier op GoT of google naar vrije DNS-servers. Die kun je dan gebruiken. Werkte voor mij in ieder geval erg goed in het oude chello-tijdperk (jaren geleden).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Wizzke
I_Stealth_I schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:50:
[...]

Post idd eens de info die Bergen van je vroeg. Als je gebruiker bent van het eerste uur <= jaar 2001, zorg dan echt dat je max 2 meter coax hebt, hoe korter hoe beter. Eurodocsis vind lange coax niet lief, zeker als digitenne/gsm/dect/video-transmitters/andere 2,4Ghz rommel in de buurt hebt die deze straling makkelijk oppikken omdat jou 2 tot 15 meter coax als antenne speelt en daardoor je modem eerder aan zijn max zendvermogen zit om zich verstaanbaar te kunnen maken op de kabel.
Met mijn modem is niets aan de hand, op http://192.168.100.1/signal.html geen problemen, goede signaalwaardes en gebruik een halve meter coax.
Nogmaals, ik ben niet de enige met een (alleen de laatste tijd) zeer instabiele verbinding.
Ik ben bij Chello vanaf 1998 maar nu langzamerhand aan het uitkijken naar iets beters (ADSL2+ ? ;) )

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Room42 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:53:
[...]

Dit klinkt inderdaad als een DNS-probleem. Je zou eens kunnen zoeken hier op GoT of google naar vrije DNS-servers. Die kun je dan gebruiken. Werkte voor mij in ieder geval erg goed in het oude chello-tijdperk (jaren geleden).
Ik gebruik nu;
DNS-server
automatisch toegekend
primair: 212.142.28.66
secundair: 212.142.28.67
En werkt nog goed! Thanks

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wizzke schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:13:
[...]

Met mijn modem is niets aan de hand, op http://192.168.100.1/signal.html geen problemen, goede signaalwaardes en gebruik een halve meter coax.
Nogmaals, ik ben niet de enige met een (alleen de laatste tijd) zeer instabiele verbinding.
Ik ben bij Chello vanaf 1998 maar nu langzamerhand aan het uitkijken naar iets beters (ADSL2+ ? ;) )
Waar woon je? Op www.chello.nl staat iig gemeld dat snelheidsproblemen in de buurt van Haarlem bekend zijn en onderzoek gaande is.

Verder kan het geen kwaad om even exact die signaalwaardes te posten en aan te geven wat je exact op de modem aangesloten hebt en waarin je trage snelheden meet (HTTP? FTP? BT?)

Oslik blyat! Oslik!

• Wizzke
In Dordrecht, hier hebben meerdere mensen last van een instabiele verbinding de laatste tijd.
HTTP, via diverse speedtests zie ik soms dat tijdens de test (of Emuleverbinding) de verbinding drastisch terugvalt waarna hij weer ophoog gaat, geen router.
Upload is normaal en stabiel.

Downstream:
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -2 dBmV

Upstream:
Power Level 47 dBmV

Modemwaardes zijn goed dus, 100% zeker dat het ook niet aan m'n laptop ligt, kabel vernieuwd +- 3 weken geleden.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Wizzke schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:39:
En als jullie eens verder kijken dan je neus lang is hadden jullie op bijvoorbeeld http://www.chelloo.com/forum/index.php (categorie "Chello - Algemeen") bij het topic "Dagenlang slechte/geen verbinding" en op Chello's eigen Quickfix(????)forum bij "Storing Haarlem" (wat ook over andere delen van Nederland gaat) heel wat informatie kunnen vinden.
Dus voordat je gaat wijzen je eerst even laten informeren graag.
Ik ben namelijk zeer zeker niet de enige ...
Like, de storing in Haarlem heeft niks met eventuele storingen in de rest van 't land te maken. :Z In je profiel staat niet dat je in Haarlem woont (er staat helemaal niets in |:() en mijn glazen bol is stuk, dus wij konden niet weten dat je in Haarlem woonde.

• Wizzke
Beter lezen, ik woon in Dordrecht ... :O

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Wizzke schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:45:
Beter lezen, ik woon in Dordrecht ... :O
Ja, dat zei je net pas, het ging natuurlijk om die vorige reactie waarin je zei dat wij niet goed hadden gelezen terwijl jij alleen had geroepen dat je verbinding brak was.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wizzke schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:20:
In Dordrecht, hier hebben meerdere mensen last van een instabiele verbinding de laatste tijd.
HTTP, via diverse speedtests zie ik soms dat tijdens de test (of Emuleverbinding) de verbinding drastisch terugvalt waarna hij weer ophoog gaat, geen router.
Cijfers... 'drastisch terugvalt' zegt niet zoveel. En hebben we het over packetloss of over hoge ping :?
Upload is normaal en stabiel.

Downstream:
Power Level -2 dBmV

Upstream:
Power Level 47 dBmV

Modemwaardes zijn goed dus
Yup, zien er mooi uit :)
, 100% zeker dat het ook niet aan m'n laptop ligt
Ook met een andere computer op zelfde verbinding problemen? Pas dan heb je laptop nameijk 100% uitgesloten :z
kabel vernieuwd +- 3 weken geleden.
Kabel lijkt idd erg onwaarschijnlijk. Kabels zijn goed of fout, maar UTP wordt niet peroidiek brak...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Hoe ziet dit er dan uit?

Downstream

Power Level 7 dBmV

Vooral het verschil van -2dBmV met mijn 7 dBmV

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Het gaat om de afwijking van 0 dB. Of het nou -7 db of +7 dB is, beide keren moet je daarmee best verbinding kunnen maken, hoewel het geen geweldige waarden zijn.

Verwijderd

Bergen schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:15:
Het gaat om de afwijking van 0 dB. Of het nou -7 db of +7 dB is, beide keren moet je daarmee best verbinding kunnen maken, hoewel het geen geweldige waarden zijn.
Hoezo is +7 geen geldige waarde en waarom niet? Ik heb het nog steeds. Na reset en refresh.

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:27:
[...]

Hoezo is +7 geen geldige waarde en waarom niet? Ik heb het nog steeds. Na reset en refresh.
Misschien zou je even kunnen zoeken? Zo werkt een kabelmodem:
http://computer.howstuffworks.com/cable-modem.htm

/dev/null

• Wizzke
dion_b schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:43:

Ook met een andere computer op zelfde verbinding problemen? Pas dan heb je laptop nameijk 100% uitgesloten :z
Ook al een andere laptop aangehangen, zelfde resultaat ...
Ping hangt rond de 10.0 ms.(speedtest)
Nogmaals het ligt niet aan mij, dit probleem heb ik pas de laatste tijd.
Ik heb verder altijd een mooie stabiele verbinding gehad ... :'(

Update:
Ik zie dat ik bij http://www.dslreports.com/tweaks een hogere ping heb:
ICMP (ping) check
Minimum ping: 93 ms
Maximum ping: 96 ms
Ping stability:
95 95 95 93 96 95 95 95 95 95

[ Voor 19% gewijzigd door Wizzke op 15-09-2005 07:12 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:27:
[...]

Ik zei 'geweldig', niet 'geldig'.
Wizzke schreef op donderdag 15 september 2005 @ 07:03:
[...]

Ik zie dat ik bij http://www.dslreports.com/tweaks een hogere ping heb:
ICMP (ping) check
Minimum ping: 93 ms
Maximum ping: 96 ms
Ping stability:
95 95 95 93 96 95 95 95 95 95
Vind je dat vreemd? dslreports.com zit in Amerika, nogal logisch dat je dan een ping van rond de 100 hebt, een pakketje steekt niet in 10 msec de oceaan over. Ter vergelijking:

10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 9010ms
rtt min/avg/max/mdev = 89.308/94.492/107.126/5.467 ms <--- gemiddeld 94 hier dus

[ Voor 65% gewijzigd door Bergen op 15-09-2005 08:02 ]

• Wizzke
Ai je hebt gelijk natuurlijk, het is nog vroeg. :D
Oké, ping is dus ook goed ...

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zit sinds twee dagen zonder internet, de modem komt niet online. Zijn er meer mensen in Alkmaar die daar last van hebben?

(heb nog geen tijd gehad om chello te bellen, ik heb pas nat het weekend weer tijd)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Pin0 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:28:
(heb nog geen tijd gehad om chello te bellen, ik heb pas nat het weekend weer tijd)
Tijd heb je niet, tijd moet je maken. ;) Je weet dat de helpdesk ook zaterdag en zondag gewoon bereikbaar is van 8-22?

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Wizzke, ze zijn wel bezig geweest alles bij te stellen in Dordrecht en bij de meeste mensen staan de waardes nu goed.
Weet alleen niet waar het dan wel aan zou kunnen liggen helaas.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Room42 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:53:
[...]

Goed ik had dus al gepost gisteren geloof ik dat ik een DNS had ingesteld maar het werkt nog niet echt super. Al verschillende geprobeerd maar welke kunnen jullie mij aanraden? Met de GoT search vind ik wel topics maar die zijn meestal ouder dan 2004.

Heel erg bedankt.

// UPC klantenservice zit barstes vol

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 15-09-2005 15:42 ]

• Zoefff

Zoefff

❤ 

TommyGun schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:39:
[...]

Goed ik had dus al gepost gisteren geloof ik dat ik een DNS had ingesteld maar het werkt nog niet echt super. Al verschillende geprobeerd maar welke kunnen jullie mij aanraden? Met de GoT search vind ik wel topics maar die zijn meestal ouder dan 2004.

Heel erg bedankt.
Toen ik aan de telefoon zat met de helpdesk over de trage verbinding in Haarlem (wat overigens beter is nu, hoewel nog niet optimaal) gaf hij me ook 2 DNS-adressen die ik eventueel kon proberen:

212.142.82.130
212.142.82.66

:)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Zal die zo eens proberen. Bedankt

Woon overigens in Geldrop, Langs Eindhoven (Noord-Brabant)

// Zucht. Om te huilen :'( Kreeg zojuist helemaal geen internet meer met die DNS servers.

Weer terug op automatisch laten kiezen gezet. Ipconfig / release en / renew en nou werkt 't weer.

Half wel te verstaan. 9 op de 10 keer werkt een site alsnog niet :(

Maar volgens mij is het alleen op mijn PC en heeft mijn zusje er geen last van. Kapotte NIC? (Onboard)

Update:

Mijn zusje en servertje hebben er dus wel last van. Ik bel ze dalijk nog één keer! :r

[ Voor 78% gewijzigd door TommyGun op 15-09-2005 16:16 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je toch een servertje hebt zou ik daar gewoon een eigen DNS server draaien, dan ben je van het gedoe af :) In Windows server zit het ingebouwd en in Linux of *BSD is het dmv Bind zo gepiept.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mja nog eens gebeld maar weer wachtrij. Ben zelf maar verder gaan kloten.

DHCP uitgeschakeld en op elke PC vast IP ingesteld. Tot nu werkt het nog gewoon perfect op alle PC's.

Veel beter dan voorheen :?

Verwijderd

TommyGun schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:19:
Mja nog eens gebeld maar weer wachtrij. Ben zelf maar verder gaan kloten.

DHCP uitgeschakeld en op elke PC vast IP ingesteld. Tot nu werkt het nog gewoon perfect op alle PC's.

Veel beter dan voorheen :?
Zou het dan misschien toch aan je router liggen !? |:(

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dat zou idd best kunnen ja :+ Werkt nog steeds uitstekend

[ Voor 32% gewijzigd door TommyGun op 15-09-2005 21:47 ]

• Wizzke
Murtceps schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:41:
Wizzke, ze zijn wel bezig geweest alles bij te stellen in Dordrecht en bij de meeste mensen staan de waardes nu goed.
Weet alleen niet waar het dan wel aan zou kunnen liggen helaas.
Ik kom net uit mijn werk en ik moet zeggen dat mijn verbinding heel wat stabieler (en sneller) is geworden.
Heb niks gedaan en weet ook niet hoe het komt maar ben er erg blij mee. :)
Hoop dat het zo blijft.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn chello classic is ook al dagenlang zeer slecht. Voor het openen van pagina's moet ik wel tot 10x refreshen voordat het misschien geopend word. Ik kan momenteel totaal niet komen op www.chello.nl en www.upc.nl, maar wel weer mail binnenhalen :? Als ik een ping request doet naar www.chello.nl bijv. krijg ik een time-out, maar naar mail.chello.nl gaat het wel goed. Snap er geen zak meer van. Op www.chelloo.com kan ik ook niet komen, dus kan nergens info inwinnen over wat er aan de hand is. Gelukkig ga ik over niet al te lange tijd toch verhuizen en kom ik buiten het upc verzorgingsgebied. Maar voorlopig moet mijn lijn het nog wel effe volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:20:
Mijn chello classic is ook al dagenlang zeer slecht. Voor het openen van pagina's moet ik wel tot 10x refreshen voordat het misschien geopend word. Ik kan momenteel totaal niet komen op www.chello.nl en www.upc.nl, maar wel weer mail binnenhalen :? Als ik een ping request doet naar www.chello.nl bijv. krijg ik een time-out, maar naar mail.chello.nl gaat het wel goed. Snap er geen zak meer van. Op www.chelloo.com kan ik ook niet komen, dus kan nergens info inwinnen over wat er aan de hand is. Gelukkig ga ik over niet al te lange tijd toch verhuizen en kom ik buiten het upc verzorgingsgebied. Maar voorlopig moet mijn lijn het nog wel effe volhouden.
Klinkt als een DNS probleem. Als je een router hebt, reset die eens. Helpt dat niet (of heb je er geen), kan het nuttig zijn handmatig in te stellen.

Mooi trucje als je een router hebt om zowel de via DHCP verkregen DNS servers te gebruiken als een backup uit een ander netwerk te gebruiken voor de zekerheid:

Stel de router in om DNS per DHCP te krijgen. Stel vervolgens op je PC het IP van je router als primaire DNS server in en je reserve DNS (ik gebruik er eentje van de KUN RU Nijmegen) als secundair. Voila, 3 DNS servers om uit te kiezen met automatische terugvalmogelijkheid als ergens iets uitvalt :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2024, het lijkt sinds gister weer prima te draaien, echter al die technica kan ik niet testen, heb ik simpelweg geen verstand van ....

Mn newsreader draait weer volle kracht, das mijn referentie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:45:
2024, het lijkt sinds gister weer prima te draaien, echter al die technica kan ik niet testen, heb ik simpelweg geen verstand van ....

Mn newsreader draait weer volle kracht, das mijn referentie :+
En als die dat niet doet ligt het zeker meteen aan Chello.. duidelijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Zijn er andere mensen in Almere met problemen? Hij ligt er hier al sinds 1530 uit.
Kzit nu via een WLAN hier in de buurt :P

Ik heb mn modem al tig keer gereset, router gereset etc.

De modem blijft hangen bij het verkrijgen v.d. upstream (zie ik op de modempage)

Het is de laatste tijd steeds vaker hierzo

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Mijn upstream fluxueerd ook beetje laaste paar dagen (ook in almere) maar hij blijft het wel doen tot dus ver.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Een vriendin van mij uit Spijkenisse kan ineens niet meer op Internet. Iemand uit die buurt die nog wel verbinding heeft?
De statuspaginas vermelden geen problemen...

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
ik heb nog steeds geen internet hier, vreemd dat een storing zo lang duurt.

een maat van mij hier in de buurt heeft wel internet van chello, maar die is ook zeer onstabiel. Om de paar minuten heeft ie geen connectie enzo.

toch maar es bellen en meteen opzeggen die handel

Mijn rig

• JeroenE
  • Niet online
Een vriendin van mij uit Spijkenisse kan ineens niet meer op Internet. Iemand uit die buurt die nog wel verbinding heeft?
Hier geen problemen; gisteravond heb ik niet op internet gezeten.

Verwijderd

ik heb ff bij mijn modem gekeken en hij geeft dit aan....
Downstream
Freq/Power: 403.000 MHz -7 dBmV
Signal to Noise Ratio: 34 dB
Modulation: QAM64

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 48.000 MHz 42 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)

Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Modulation: QAM16
kan misschien iemand zeggen of dit goede waardes zijn of niet?.. want ik haal met BT geen hoge snelheden meer en dat al een hele tijd.. http ftp werkt perfect...

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

dag,

me neef heeft een chello classic abbonement en hij heeft nog een cornerstone 220 modem.
internet is prima in orde maar als hij zijn router erachter hangt dan valt de verbinding om de zoveel minuten uit. na ongeveer 20 sec komt het weer op. het is een e-tech RTDR04 router met de laatste firmware. firmware update had ik gedaan nadat ik merkte dat de verbinding er telkens eruit lag etc. maar dat heeft niet geholpen.

dus zonder router werkt alles wel maar met niet. andere router geprobeerd. precies het zelfde probleem. was een linksys

[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 17-09-2005 11:54 ]

It ain't stupid if it works!

Verwijderd

Bigs schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:10:
[...]

En als die dat niet doet ligt het zeker meteen aan Chello.. duidelijk :Y)
Nee natuurlijk niet, maar in combi met een speedtestje en traag surfgedrag weet je genoeg. Ik doelde op al die dns-checks en routerhuppeldepup, geef ik netjes toe dat ik dat niet volg, is het weer niet goed ;)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

marko77 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:05:

een maat van mij hier in de buurt heeft wel internet van chello, maar die is ook zeer onstabiel. Om de paar minuten heeft ie geen connectie enzo.

Vraag om een creditering voor de tijd waarvan je geen gebruik hebt kunnen maken van internet. Je moet wel bij de eerste storing reeds dat gemeld hebben.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga eerst even je proxy uitschakelen mensen, in Almere en iedereen die de Arnhem proxy krijgt toegewezen, zal moeite hebben met het openen van pagina's

In de internetexplorer > Extra> internetopties
Tablad verbindingen. Onderaan knop lan instellingen alles uitvinken. en de meeste van jullie zal weer gewoon kunnen internetten. Sowieso is het wel verstandig om dit te doen. Het probleem was in ieder geval gister nog niet opgelost.

Deze oplossing is ook al eerder geboden, maar aangezien niet iedereen de hele posting gaat lezen(ik ook niet meestal) bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:54:
dag,

me neef heeft een chello classic abbonement en hij heeft nog een cornerstone 220 modem.
internet is prima in orde maar als hij zijn router erachter hangt dan valt de verbinding om de zoveel minuten uit. na ongeveer 20 sec komt het weer op. het is een e-tech RTDR04 router met de laatste firmware. firmware update had ik gedaan nadat ik merkte dat de verbinding er telkens eruit lag etc. maar dat heeft niet geholpen.

dus zonder router werkt alles wel maar met niet. andere router geprobeerd. precies het zelfde probleem. was een linksys
Sorry voor de dubbelpost

Voor dit probleem zal je even contact op moeten nemen met je leverancier van de "router", De helpdesk zal je precies hetzelfde vertellen aangezien routers en/of draadloze netwerken niet hun probleem zijn, het is namelijk je eigen netwerk en dus je eigen verantwoording

Edit: modem moet natuurlijk router zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

marko77 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:05:

Wat dacht je van het revolutionair idee om eerst te bellen en te melden dat er een storing is :?

UPC kan niet ruiken dat je een storing hebt als je niets laat horen...
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:39:
ik heb ff bij mijn modem gekeken en hij geeft dit aan....

[...]

kan misschien iemand zeggen of dit goede waardes zijn of niet?.. want ik haal met BT geen hoge snelheden meer en dat al een hele tijd.. http ftp werkt perfect...
Die waardes zijn al meermaals in het topic hier toegelicht, lees gewoon een pagina of twee terug voor verklaring en uitleg :z

Iig niets mis mee hier.
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 08:40:
[...]

Sorry voor de dubbelpost

Voor dit probleem zal je even contact op moeten nemen met je leverancier van de modem, De helpdesk zal je precies hetzelfde vertellen aangezien routers en/of draadloze netwerken niet hun probleem zijn, het is namelijk je eigen netwerk en dus je eigen verantwoording
:? UPC/chello is de leverancier van de modem... dus als je hen contacteert krijg je dezelfde helpdesk aan de lijn 8)7

Idd ondersteunt UPC routers niet, bovendien lijkt het sterk dat het probleem specifiek aan het modem zou liggen als het met de PC wel goed gaat. Ik zou het probleem eerder zoeken in iets in de instellingen en combinaties van gebruikte software (met name P2P) waar de router(s) van over de zeik gaan. Als je veel tegelijk van ze vraagt kunnen routers soms behoorlijk op hun gat gaan (zo gaat hier mijn Edimaxje gruwelijk laggen en soms zelfs hangen zodra ik DC draai en mijn huisgenoot WoW speelt. Het ligt niet aan gebruikte bandbreedte, het gebeurt bij 360/80 kbps net zo hard als bij 3600/800 kbps down/upload in DC, er is gewoon iets wat die progs doen waar de router niet tegen kan)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

:? UPC/chello is de leverancier van de modem... dus als je hen contacteert krijg je dezelfde helpdesk aan de lijn 8)7
Hey grapjurk, modem moest natuurlijk router zijn, maar dat begreep jij ook heus wel..
Idd ondersteunt UPC routers niet, bovendien lijkt het sterk dat het probleem specifiek aan het modem zou liggen als het met de PC wel goed gaat. Ik zou het probleem eerder zoeken in iets in de instellingen en combinaties van gebruikte software (met name P2P) waar de router(s) van over de zeik gaan. Als je veel tegelijk van ze vraagt kunnen routers soms behoorlijk op hun gat gaan (zo gaat hier mijn Edimaxje gruwelijk laggen en soms zelfs hangen zodra ik DC draai en mijn huisgenoot WoW speelt. Het ligt niet aan gebruikte bandbreedte, het gebeurt bij 360/80 kbps net zo hard als bij 3600/800 kbps down/upload in DC, er is gewoon iets wat die progs doen waar de router niet tegen kan)
Probleem dat je beschrijft kan idd verschillende ooraken hebben(eerder al gesproken over de hoeveelheid connecties) maar het zou ook kunnen liggen aan het wisselen van de upstream, om de een of andere reden gaan routers dan best vaak over de zeik. reset van ROUTER verhelpt dan het probleem wel.

Dat zijn WoW dan gaat laggen kan idd wel komen door de gebruikte bandbreedte(alleen als je een trage upload en download hebt), maar ik gebruik zelf netlimiter, die remt mijn downloadprogramma een beetje af zodat ik alsnog wel kan online kan spelen(BFII meestal) maar de echte lag wordt meestal veroorzaakt doordat er erg veel connecties zijn met het gebruikte D/L programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:41:
[...]

Klinkt als een DNS probleem. Als je een router hebt, reset die eens. Helpt dat niet (of heb je er geen), kan het nuttig zijn handmatig in te stellen.

Mooi trucje als je een router hebt om zowel de via DHCP verkregen DNS servers te gebruiken als een backup uit een ander netwerk te gebruiken voor de zekerheid:

Stel de router in om DNS per DHCP te krijgen. Stel vervolgens op je PC het IP van je router als primaire DNS server in en je reserve DNS (ik gebruik er eentje van de KUN RU Nijmegen) als secundair. Voila, 3 DNS servers om uit te kiezen met automatische terugvalmogelijkheid als ergens iets uitvalt :)
Nou ja ik heb hetzelfde probleem, en heb ook de router gereset, ik heb er al twee weken last van (op alle computers). Iemand anders die hier toevallig nog last van heeft, ik zal ze maandag wel weer bellen, maar ik zit er erg over na te denken om over te stappen op adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Aha er is dus een Chello afzeik topic :D

Nou ik heb ook een enorm raar probleem en ik weet 100% zeker dat het niet me router is... Ik denk aan Chello (modem of de wijkkast hiero) aangezien ik ook verschillende OS's heb geprobeerd...

En ik heb echt jullie hulp nodig! _/-\o_

Hier het draadje (8 posts maar):
[rml][ Chello] Kan poorten niet meer openen[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Aha nou ik weet het nog net niet zo 100 % zeker of dat aan chello ligt hoor, ik denk eerder aan je router dan aan je modem maar goed :)

(het afzeik topic is trouwens ook niet helemaal de bedoeling geloof ik van dit topic ;) )

[ Voor 26% gewijzigd door SithWarrior op 25-09-2005 17:39 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

FaNtJuH schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:16:
Aha er is dus een Chello afzeik topic :D

Nou ik heb ook een enorm raar probleem en ik weet 100% zeker dat het niet me router is... Ik denk aan Chello (modem of de wijkkast hiero) aangezien ik ook verschillende OS's heb geprobeerd...

En ik heb echt jullie hulp nodig! _/-\o_

Hier het draadje (8 posts maar):
[rml][ Chello] Kan poorten niet meer openen[/rml]
Ik zie in je topic dat het je eindelijk gelukt is... Dan zul je toch zelf wel iets verkeerd hebben gedaan...

Wat betreft die wijkkast... Als daar iets mis is gaat je modem offline, dat heeft dus helemaal niks met poort-problemen te maken...

Ik denk echt dat je of een brak OS hebt, of een brakke router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

De wijkkast heeft zowieso weinig met poorten van doen natuurlijk, die is er alleen om 't signaal te versterken en verdelen, eigenlijk is het dus gewoon een luxe splitter. :)

...en zoals je ziet blokkeert chello en/of je modem dus geen bittorrentpoorten ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 25-09-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Toch grijpt Chello als het kuren heeft wel op bepaalde poorten in: laatst werd m'n webverbinding weer eens (onterecht) naar "provisioning" doorgeleid. Tegelijkertijd werd m'n e-mail geblokkeerd, maar liepen andere poorten wel gewoon door (Shoutcast radio, een spel ergens in de 29000 range en SSH). Een klein beetje wantrouwen ten aanzien van Chello wanneer er poorten om mysterieuze redenen niet werken kan ik me dus wel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Dat heeft niks met poorten te maken hoor. Dat is een effect van de DNS-cache in je computer waardoor hosts die je eerder hebt bezocht gewoon toegankelijk blijven. Je hebt immers nog wel gewoon een verbinding met het Internet, alleen leiden de DNS-servers al je verzoeken direct 172.29.11.36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik word sinds een aantal minuten ook naar de "Uw chello service installeren." pagina doorgestuurd, en als ik vervolgens m'n username en wachtwoord intik word er vrolijk gemeld dat die combinatie onjuist is. Hebben ze weer problemen met DNS-servers ofzo? GoT is de enige site die het nog wel doet, waarschijnlijk omdat het nog in m'n cache staat...

edit:
Ja dus:

213.93.128.11
62.108.1.66

werken wel :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zoefff op 27-09-2005 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 10:01
Dat heb ik dus ook met die *** DNS echt zeer hinderlijk ! Heb echt een hekel aan dat vreschrikkelijke monopolie van chello :r . Is er iets aan te doen>?

Iedereen bied snellere abo;s aan voor minder geld dan bij chello ( classic), ik hoop dat ze met snelheidsverhoging bezig zijn.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

KILLorBE schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:25:
[...]

Misschien heb ik geluk maar ik denk niet dat 32 het max. simultane connections is, tijdens het downloaden van 2 albums haalde ik bij de één 430kB/s (30 Seeds) en de andere 38kB/s (5 Seeds, 1 Peer), daarnaast was ik ook aan het surfen e.d..

Ik moet wel zeggen dat ik de laatste keer wel problemen had, maar ik vermoed dat dat met een zeer brakke instalatie van WinME te maken heeft.(Zal het nog ff testen, vorige keer (Andere PC) draaide ik W2K Pro).
Dit plaatje kon ik nog uploaden:
[afbeelding]

Even later leek niks meer te werken*.
[afbeelding]

*Alles ging (tot op zekere hoogte) vrolijk door, maar ik kreeg bij WS_FTP constant een time-out (De BT download ging vrolijk door), een herstart van mijn PC was voldoende, dus ik denk niet dat dat met een hangende modem heeft te maken? (Ik neem aan dat je de modem moet 'resetten' als ie hangt?).

BTW: Ik woon in Nijmegen, Chello Classic met Thomson TCM390 modem.
Een heel late reactie, maar de plaatjes staan er nog:
Hierop zie ik een upload van 114 kB, hiermee zit je upload in de praktijk zo goed als vol.
Als je je upload rate (kB/sec) hier eens instelt op 100 kB ipv 1000 kB zou het best eens wat beter kunnen werken. Bij kabel en adsl geldt dat wanneer de upload vol zit, er bijna geen download meer kan plaatsvinden. Bij verschillende soorten verkeer geldt dat er niet eerder weer iets naar je toegestuurd wordt,dan dat je pc een ack heeft gestuurd. Bij een volle upload duurt een ack lang, en dat vertraagt weer de download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Zoefff schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 06:30:
Ik word sinds een aantal minuten ook naar de "Uw chello service installeren." pagina doorgestuurd, en als ik vervolgens m'n username en wachtwoord intik word er vrolijk gemeld dat die combinatie onjuist is. Hebben ze weer problemen met DNS-servers ofzo? GoT is de enige site die het nog wel doet, waarschijnlijk omdat het nog in m'n cache staat...

edit:
Ja dus:

213.93.128.11
62.108.1.66

werken wel :)
Zijn dan geen problemen met de DNS-servers, maar je hebt ws. de verkeerde DNS server.
Vermoed dat de provisioningserver even niet bereikbaar is geweest, daardoor krijg je de verkeerde DNS-server toegewezen (modem kan dan niet bekijken of je pc/modem wel geprovisioned staat).
Vaak helpt het vrijgeven en renewen van je IPadres wel

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie

plankie

Dan nog voor iedereen een keer de verschillende signaalwaarden uitgelegd:

Downstream signalen (in dit voorbeeld is een thomson modem gebruikt)
code:
1
2
3
4
5
6
7
Cable Signal Details  
 Forward Path:                         Return Path:  
  Signal Acquired at 634.750 MHz        Connection: Acquired  
  SNR: 34.0 dB                          Frequency: 34.1 MHz  
  Received Signal Strength: -4.9 dBmV   Power Level: 53.5 dBmV  
  Micro-Reflections: 43 dBc             Channel ID: 2  
  Modulation: 256 QAM                   Modulation: 16 QAM

Signal Acquired at 634.750 MHz:
De frequentie van het downstream signaal, verschilt per regio. Hier moet normaal gesproken een 'afgeronde' frequentie staan. 634.750 is er zo eentje. Als hier 634.748 staat dan zou je je vraagtekens er bij kunnen zetten.

Received Signal Strength: -4.9 dBmV
De signaalsterkte van het binnenkomende signaal. Hier geldt dat de waarde voor een goede werking
tussen de +12 en -12 dBmV moeten liggen, volgens de eurodocsis standaard is dit tussen de +15
dBmV en -15 dBmV. Sommige modems, bijvoorbeeld die van Arris kunnen zelfs hun werk nog doen
bij -23 dBmV zonder te protesteren. Dit is echter afhankelijk van de modulatie die er gebruikt wordt.

Bij signaalwaarden die hier lager dan de -12 of -15 dBmV liggen, zou dit in de meeste gevallen betekenen dat op TV het signaal ook slecht binnenkomt. Is dit niet het geval dan is het meestal de bekabeling tussen de modem en de groene kabel het probleem. F-connecteren (opnieuw) vastzetten wil helpen!

Kort gezegd: Of de signaalsterkte nu +12, -12 of 0 dBmV is: dit heeft GEEN invloed op de snelheid, wel als er afwijkingen die nog verder bij de 0 vandaan liggen kan dit een negatieve invloed hebben.

SNR: 34.0 dB
Dit is de verhouding tussen signaalsterkte en de kwaliteit daarvan, signaal/ruis verhouding. Hoe hoger deze waarde, hoe minder moeite het modem heeft om gegevens uit het signaal te decoderen. Zolang deze waarde hoger dan zo'n 28 dB ligt is er niets aan de hand. Onder de 25 dB kan dit problemen opleveren. Hiertussen doet de foutcorrectie zijn werk en kan er zonder retries gewerkt worden.

[u]Power Level: 53.5 dBmV [/u]
Hier zie je hoeveel 'moeite' je kabelmodem moet doen om bij je kabelprovider op 0 niveau binnen te komen. Hoe hoger dit getal, hoe meer moeite het modem heeft. Het maximum wat een modem overheeft is per modemtype verschillend. Een thomson modem heeft een maximum van 61 dBmV. Dit modem heeft op dit moment dus 7,5 dB over. Dit is ruim voldoende om schommelingen op te vangen. Arris modems hebben ongeveer hetzelfde maximum, Motorola modems hebben hun maximum vaak op 58 dBmV, afhankelijk van het type. Voor een goede verbinding moet je modem hier niet hoger aangeven dan 3 dB onder het maximum. Die 3dB kan dan nog als 'buffer' dienen. Maximum zenden hoeft geen probleem in de snelheid op te leveren, zolang het nog goed binnenkomt bij de kabelboer.

Samenvatting:
Waarden die 'nodig' zijn voor een goede verbinding:

Received Signal Strength: -12 dBmV tot + 12 dBmV
SNR: >25 dB, liefst boven 28 dB
Power Level: 3 dB onder maximum van modemtype.

Modems en hun specs:

Motorola SB5100:
downstream: -15 / +15 dBmV
max upstream: 55 dBmV (32 en 64QAM), 54 dBmV (8 en 16QAM) of 58 dBmV (QPSK)

Motorola SB4200:
max upstream: 55 dBmV (8 en 16QAM) of 58 dBmV (QPSK)

Thomson TCM390/420:
downstream: -15 / +15 dBmV (?)
max upstream: 61 dBmV

[ Voor 4% gewijzigd door plankie op 27-09-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Laatst online: 09:03
Voor alle mensen hier, zorg dat je in ieder gevaal een aantal backup DNS-addressen hebt, zodat je niet afhankelijk bent van de door de DHCP-server toegewezen DNS'en.

Wat je ten alle tijden eerst moet proberen is het ontkoppelen van je router en dus een directe verbinding maken met je modem. Heb je dan nog geen internet? Haal dan de coaxkabel uit je modem, zet je modem uit, wacht een halve minutt, zet je modem weer aan en stop de coaxkabel er weer in als de lampjes niet meer zo aan het freaken zijn. Reboot je computer alvorens je je modem uitzet.

Nog geen internet? Kijk dan eens op http://192.168.100.1/ dat is je modem namelijk. Kijk eens of je daar interessante informatie kan vinden over een eventuele storing.

Werkt het dan nog niet? Laat Chello dan kijken naar de verbinding en deze indien nodig resetten. Dat werkt 9 van de 10 keer =|

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

plankie schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:13:

Zolang deze waarde hoger dan zo'n 28 dB ligt is er niets aan de hand.
Maak er maar 20 van. Met een SNR van 20 dB moet je verbinding uitstekend kunnen werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Bergen op 27-09-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie

plankie

20 dB is wel érg laag. Het kan inderdaad prima werken, maar dan zul je last hebben van veel errorcorrectie wat de verbinding dusdanig kan vertragen. Bij een licht abo valt dat mee, maar bij verbindingen als classic en hoger kan dit wel degelijk merkbaar zijn. En hoger dan 25 dB is bij een normale kabelaansluiting met gemak te halen. De waarde 28 dB is misschien wat negatief, maar deze informatie heb ik ooit, lang geleden, eens ergens gevonden in eurodocsis informatie. Wanneer ik het weer kan vinden zal ik natuurlijk hiervan de bron posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

[u]Power Level: 53.5 dBmV [/u]
Hier zie je hoeveel 'moeite' je kabelmodem moet doen om bij je kabelprovider op 0 niveau binnen te komen. Hoe hoger dit getal, hoe meer moeite het modem heeft. Het maximum wat een modem overheeft is per modemtype verschillend. Een thomson modem heeft een maximum van 61 dBmV. Dit modem heeft op dit moment dus 7,5 dB over. Dit is ruim voldoende om schommelingen op te vangen. Arris modems hebben ongeveer hetzelfde maximum, Motorola modems hebben hun maximum vaak op 58 dBmV, afhankelijk van het type. Voor een goede verbinding moet je modem hier niet hoger aangeven dan 3 dB onder het maximum. Die 3dB kan dan nog als 'buffer' dienen. Maximum zenden hoeft geen probleem in de snelheid op te leveren, zolang het nog goed binnenkomt bij de kabelboer.

Modems en hun specs:

Motorola SB5100:
max upstream: 55 dBmV (32 en 64QAM), 54 dBmV (8 en 16QAM) of 58 dBmV (QPSK)

Motorola SB4200:
max upstream: 55 dBmV (8 en 16QAM) of 58 dBmV (QPSK)

Thomson TCM390/420:
Handig om te weten is dat alle upstream modulatie nu op QAM16 gebeurd, en dat betekent dus dat de maximale signaalsterkte waarmee het modem kan zenden wat lager ligt dan 58 dBmV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie

plankie

Dat is inderdaad handig om te weten en was mij niet bekend, ik heb echter de waarden uit de specs gehaald en daarmee 1 op 1 overgenomen ;)

Van de Terayon weet ik dat die niet door een http-interface is uit te lezen maar deze schijnen bij chello niet veel in gebruik te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon sinds kort in Oosterhout gemeente Nijmegen en heb Chello hier meegenomen. Nou had ik in mijn vorige wijk download snelheden van 400-500kb/sec (Chello classic) Maar hier kom ik niet hoger dan 45-50kb/sec. Hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nee hoor, 20 mag best, maar liever wat hoger natuurlijk. Onder de 20 is te laag.
Het kan inderdaad prima werken, maar dan zul je last hebben van veel errorcorrectie wat de verbinding dusdanig kan vertragen.
Het staat er behoorlijk los van. Je hebt modems die rond de 18 schommelen en totaal geen packetloss hebben en je hebt ook modems die met 25 dB een heleboel packetloss hebben. Er spelen meer factoren mee dan alleen de Rx en de SNR.
[quote]Bij een licht abo valt dat mee, maar bij verbindingen als classic en hoger kan dit wel degelijk merkbaar zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:56:
Ik woon sinds kort in Oosterhout gemeente Nijmegen en heb Chello hier meegenomen. Nou had ik in mijn vorige wijk download snelheden van 400-500kb/sec (Chello classic) Maar hier kom ik niet hoger dan 45-50kb/sec. Hoe komt dat?
Lees de laatste paar pagina's van dit topic even, dan weet je wat over signaalsterkten. Onze glazen bol heeft vakantie dus als je niet meer info geeft dan dit kunnen wij niet ruiken wat de oorzaak van jouw trage verbinding is. Heb je trouwens ook digitale telefonie?

[ Voor 34% gewijzigd door Bergen op 27-09-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Bergen schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:00:
[...]
Nee hoor, 20 mag best, maar liever wat hoger natuurlijk. Onder de 20 is te laag.
Ben je niet in de war met de SNR die de uBR aangeeft? :)
Dat is niet 1:1 vergelijkbaar met wat het modem zelf meldt..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ik ben afgelopen weekend verhuisd.
Afgelopen maandag bel ik naar Chello om mijn verhuizing door te geven. Ik zei dat ik vanaf vrijdag internet wilde hebben op mijn nieuwe adres. Alles was geregeld zei ze. Toen ik thuis kwam bleek dat ik op mijn oude adres geen internet meer had :|.

Ik bel weer met Chello. Na 6 minuten in de wacht legde ik het verhaal uit. Het bleek dat mijn Internet al was overgezet naar mijn nieuwe adres en dat kon niet meer ongedaan gemaakt worden. En voor elke dag dat ik geen internet had kon ik 2 dagen abo-geld terug krijgen.

Zaterdag probeerde ik Chello op mijn nieuwe adres te installeren. Dit lukte niet maar ik dacht dat het aan mijn kabel lag. Maandag nieuwe kabel gehaald en weer geprobeerd. Lukte nog steeds niet. Weer Chello gebeld. 5 minuten in de wacht en daarna ongeveer 5 keer doorverbonden met verschillende afdelingen. Na 35! minuten (á 10 ct per minuut + de kosten van mijn mobiele telefoon) kreeg ik te horen dat ik 'per ongeluk' afgesloten was. Ik moest dus even de klantenservice bellen om een nieuw IP adres aan te vragen. Zegt die kerel dat er donderdag iemand komt om mijn 2 maanden oude modem om te ruilen omdat ik een nieuw IP adres krijg :S.

Waarom moet ik hiervoor een nieuwe modem hebben?
En ik zit anderhalve week zonder internet door een domme menselijke fout :(

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 19:31

Thomson TCM390/420:
Ik dus zelf ook een Thomson modem en deze waarden lees ik uit:
Forward Path: Return Path:
Signal Acquired at 514.750 MHz Connection: Acquired
SNR: 24.0 dB Frequency: 51.7 MHz
Received Signal Strength: -20.3 dBmV Power Level: 61.0 dBmV
Micro-Reflections: 39 dBc Channel ID: 3
Modulation: 64 QAM Modulation: 16 QAM

Oftewel mijn waarden zijn gewoon bagger slecht..
Maar ik heb verder geen problemen met internet, wel slecht tv beeld trouwens. Is het nodig om een monteur te laten komen of kan ik dit zelf ook oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Klantenservice om nieuw IP-adres aan te vragen?
Modem omruilen vanwege nieuw IP-adres?
:?

Daar klopt helemaal niks van. Klantenservice kan geen IP-adressen geven en modems hoeven niet omgeruild te worden, wat er ook met een IP-adres aan de hand is. Enige reden voor nieuw modem is defect huidig modem (logisch) of verouderd huidig modem (wat niet kan, hij is 2 maand oud zeg je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

HaaZ schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:09:
[...]

Ben je niet in de war met de SNR die de uBR aangeeft? :)
Dat is niet 1:1 vergelijkbaar met wat het modem zelf meldt..
Ehm... ja. Je hebt gelijk. Blundertje. 8)7 Ben toe aan koffie denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
HaaZ schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:53:
Klantenservice om nieuw IP-adres aan te vragen?
Modem omruilen vanwege nieuw IP-adres?
:?

Daar klopt helemaal niks van. Klantenservice kan geen IP-adressen geven en modems hoeven niet omgeruild te worden, wat er ook met een IP-adres aan de hand is. Enige reden voor nieuw modem is defect huidig modem (logisch) of verouderd huidig modem (wat niet kan, hij is 2 maand oud zeg je).
Ja dit dacht ik dus ook al.

Het enige probleem is dat ik dus afgesloten ben en dat ik weer opnieuw aangesloten moet worden. Als ik niet afgesloten was had ik ook geen nieuwe modem nodig.

Ik vroeg ook nog aan die persoon van de klantenservice of ik zelf mijn modem kon omruilen bij een servicepoint. Toen zei hij dat ik dan 2 weken zou moeten wachten op een IP adres 8)7

Maar na 35 minuten geef je ook wel eens de moed op :(

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie

plankie

Hitman666 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:52:
[...]

Ik dus zelf ook een Thomson modem en deze waarden lees ik uit:
Forward Path: Return Path:
Signal Acquired at 514.750 MHz Connection: Acquired
SNR: 24.0 dB Frequency: 51.7 MHz
Received Signal Strength: -20.3 dBmV Power Level: 61.0 dBmV
Micro-Reflections: 39 dBc Channel ID: 3
Modulation: 64 QAM Modulation: 16 QAM

Oftewel mijn waarden zijn gewoon bagger slecht..
Maar ik heb verder geen problemen met internet, wel slecht tv beeld trouwens. Is het nodig om een monteur te laten komen of kan ik dit zelf ook oplossen?
Deze waarden zijn niet echt om over naar huis te schrijven, Wat ik eerder geschreven heb kun je aanhouden als richtlijn. Ontvangstwaarden van je modem met -20,3 en 24 dB is niet erg best maar het kan in de praktijk wel 'gewoon' werken. Zoals eerder gezegd is het van veel factoren afhankelijk.

Voor slecht TV signaal kun je altijd een monteur laten komen, wees er echter van bewust dat je wanneer er slechte bekabeling of eigen splitters oid niet in orde zijn er voorrijkosten in rekening kunnen worden gebracht :)

Bij mijn ouders was ook tv slecht ivm een ingewaterde kabel, uiteindelijk monteurs voor gekomen die lieten zien dat een c6-c12 koppeling geknapt was (deze lag onder het huis, via de kruipruimte was het te bereiken. toen was de SNR 21 en der rec. signal strength tussen de -25 en -23 dBmV. Internet werkte op zich wel redelijk, maar optimaal was het niet. Instabiele downloads waren het gevolg. Gewoon surfen ging wel redelijk goed. Nu is het prima :)

ook wel: dag collegae! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Hoi,

ik heb van Chello zo'n Surfboard modem gekregen een tijdje terug.
Nu ga ik eens naar aanleiding van dit topic en wegvallende verbindingen (je moet een pagina refreshen om deze eindelijk te zien of FFXI moet je 2 keer opnieuw laten verbinden) naar
mijn modem kijken via de webinterface.
Nu krijg ik dus al van een lange tijd terug en voor het laatst gisteren de volgende meldingen:

2005-09-26 18:47:00 5-Warning 0x040DC13C DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2005-09-24 15:03:56 3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2005-09-23 06:46:54 5-Warning 0x040DC13C DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2005-09-16 09:34:59 3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2005-09-16 06:46:54 5-Warning 0x040DC13C DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2005-09-14 11:43:36 3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2005-09-14 01:43:00 4-Error 0x041D2BB8 Improper Configuration File CVC Format
1970-01-01 00:46:23 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
1970-01-01 00:46:15 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:45:47 3-Critical 0x04E338E4 No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out
1970-01-01 00:45:37 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:45:22 3-Critical 0x04E338E4 No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out
1970-01-01 00:45:12 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:44:50 3-Critical 0x0501BD64 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
1970-01-01 00:44:49 3-Critical 0x0501BDC8 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing

Ik heb dus echt geen flauw idee wat dit betekent (ook zie ik nu dat er 1970 staat als jaar).
Enige idee waar dit aan zou kunnen liggen?
De verbinding is als volgt:
Chello ==> Surfboard ==> Edimax router ==> pc en switch ==> 2 pc's.
Dit heeft altijd zonder problemen gewerkt en er is niets gewijzigd.

Voor zover ik heb kunnen vinden op het internet is bovenstaande log normaal.
Tot dusver geen idee waar de rottigheid nou vandaan komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 27-09-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Niels, ik heb dezelfde errors de hele dag door in de log van me modem staan :)
Viel me de laatste tijd op dat snelheid overdag en nacht prima is en in de avond totaal bagger.
Ik begreep er helemaal niets van, totdat ik vandaag eens goed oplette.
Me moeder kwam thuis, tv ging aan, internet snelheid begon te haperen, tv ging uit, en was weer netjes constant 500kb/s.
Ga dus vandaag proberen of met beetje kloten aan de bekabeling me probleem verholpen wordt en anders ga ik eens een versterker proberen :)

Plaatje voor de duidelijkheid :)
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/b.pater/tvaanuit.PNG

[ Voor 9% gewijzigd door BigB op 27-09-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie

plankie

nu ben ik dan wel benieuwd naar de waarden uit je modem bij tv/uit en tv/aan. en natuurlijk: welke tijdstippen gaat het om
Aan je grafieken te zien is het niet echt een dramatische daling, het een kan op een rustiger moment zijn dan het andere (niet alleen op jouw internetverbinding/wijk maar ook op de server waar het vandaan komt en alle daartussenliggende punten, zie ook een tracert!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:56:
Misschien wel omdat je modem WEL geprovisioned is (dus aangemeld) maar niet op de UBR zit waar Chello em geregistreerd heeft... Krijg je vage snelheden door... Een keer aanmelden op prov.upc.nl, modem reset en IP renew doen...
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.