Het Chello vragen & problemen topic

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.558 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
hij werkt nu weer goed maar wel -13 :S ik ga toch maar eens kijken naar een andere ISP te veel gedonder gehad voor te veel geld.

Maar ff w8ten tot je meer dan 2 mbit upstream hebt. voor zo een aboo wil ik namelijk gaan.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

plukke schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:04:
ben ik dan de enige die nooit problemen heeft met chello? Heb een lite abbotje, leash bijna 24/7 vanaf usenet. Haalt de beloofde 2 mbit ook nog eens. Het enige wat ik af en toe moet doen is een router of modem reboot maar vaker dan 1x per maand zal dat niet voorkomen.... Echt down geweest is zeker een half jaar geleden, en toen was het voor een paar uurtjes......

Damn, als ik al die problemen hier lees mag ik mezelf gelukkig prijzen.......... :)
Idem hier. Dit jaar hooguit één dag in totaal probs gehad. Ik haal ook de max speed die ze beloven. Classic dan wel maar haal toch 550 KB's down en 125 up. :) Ik heb niet te klagen over Chello :)

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 31-08-2005 01:39 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Bij Received Signal Strength is het bij mij omhoog gegaan, eerst zat ik zo rond de 5,1-5,5, en nu is het zo'n 6.9 dBmV, hebben meer mensen daar last van?

[ Voor 3% gewijzigd door eX0duS op 31-08-2005 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Het fluctueerd bij mij ook nog wel eens van de plus 4 tot de min 2 en bij het retour signaal van de 50 naar de 53, het ene keer is het signaal wat sterker dan de andere keer. Zo lang de waardes binnen de normen bljiven maak ik me er igg niet echt zorgen om.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Veel van de problemen hiero die ik hoor en zie heeft te maken met slecht binnenkomende signaal. Of je hebt het niet aangesloten zoals ze aanraden of je moet de helpdesk bellen en zorgen dat er een monteur komt die het signaal bij stelt.

De monteur kost niks als de fout bij chello ligt, dat wil zeggen , slecht binnenkomend signaal , defect modem etc. Als je het zelf crappy hebt aangesloten kost het je ong. 40 euro meen ik.

Check hoe je het hebt aangesloten, bel 0900-1580 en have fun :+

[ Voor 36% gewijzigd door Capo op 31-08-2005 14:24 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb als sinds maandag geen internet. Ik krijg gewoon geen IP adres meer toegewezen. Maandagavond had ik nog zoiets van "zal morgen wel weer werken". Gisteravond nog steeds niets. Modem gereset, pc gereboot maar helaas. Gebeld met de helpdesk. Die jongen zegt "ik zie dat je wel een mooie stabiele verbinding hebt". Nou die heb ik dus niet want ik krijg geen IP. Op advies van helpdesk weer modem gereset en pc herstart maar werken ho maar!!! De verbinding tussen het modem en UPC is volgens hun in orde. Als in herstellen doe dan krijg ik de ene keer een 0.0.0.0 en andere keer de melding dat hij geen IP adres kan verkrijgen.

Volgens de helpdesk ligt het aan mijn kant. Misschien de netwerkkaart of de UTP kabel. Ik heb gelukkig twee netwerkkaarten in mijn pc dus op de andere kaart geprobeert maar precies hetzelfde euvel. Ook nog een andere UTP kabel geprobeert maar je raadt het al, niet werken!! Zelfs Windows XP helemaal opnieuw geinstalleerd (was toch wel weer nodig) maar nog steeds niks.

Installatie is een halfjaar geleden verricht door een monteur van UPC dus als het in de installatie zit dan ligt dat aan hun.

Het werkte tot de storing en sindsdien helemaal niets meer.

Heb een Motorola modem.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:04:
Heb als sinds maandag geen internet. Ik krijg gewoon geen IP adres meer toegewezen. Maandagavond had ik nog zoiets van "zal morgen wel weer werken". Gisteravond nog steeds niets. Modem gereset, pc gereboot maar helaas. Gebeld met de helpdesk. Die jongen zegt "ik zie dat je wel een mooie stabiele verbinding hebt". Nou die heb ik dus niet want ik krijg geen IP. Op advies van helpdesk weer modem gereset en pc herstart maar werken ho maar!!! De verbinding tussen het modem en UPC is volgens hun in orde. Als in herstellen doe dan krijg ik de ene keer een 0.0.0.0 en andere keer de melding dat hij geen IP adres kan verkrijgen.

Volgens de helpdesk ligt het aan mijn kant. Misschien de netwerkkaart of de UTP kabel. Ik heb gelukkig twee netwerkkaarten in mijn pc dus op de andere kaart geprobeert maar precies hetzelfde euvel. Ook nog een andere UTP kabel geprobeert maar je raadt het al, niet werken!! Zelfs Windows XP helemaal opnieuw geinstalleerd (was toch wel weer nodig) maar nog steeds niks.

Installatie is een halfjaar geleden verricht door een monteur van UPC dus als het in de installatie zit dan ligt dat aan hun.

Heb een Motorola modem.

Iemand nog een idee?
Netwerkkaarten met een realtek-chipset kunnen problemen geven. Ook (onboard)VIA-netwerkkaarten hebben dit. Oplossing download (bij wie dan ook) even een nieuwe driver voor de netwerkkaart. Je vindt ze wel op de website van de fabrikant. De standaard driver van XP is vaak de boosdoener, of deze driver zorgt ervoor dat tientallen mensen hetzelfde 'unieke' mac-adres hebben. En als er al een IP-adres is uitgedeeld op 'jou' mac-adres, dan krijg jij niets meer van de DHCP-server.

- download nieuwe driver
- zet duplexmode op 10 half-modus
Nog steeds geen geldig ip?
- haal coax uit het modem en doe opnieuw een ip release/renew. Krijg je een 192.168.x.x ip?
Ja, de verbinding pc/modem is goed -> probleem chello
Nee, je hebt een rotte kabel/nic/driver/winsocket (Jou probleem)
Je kan dat laaste fixen via www.winsockfix.nl

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er vanavond meteen naar kijken. Ik kan in elk geval weer even verder. Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-08 23:02
Even een klein probleempje tussendoor:
Af en toe laden pagina's niet, wat resulteert in "Kan pagina niet weergeven"..
Het rare is, wanneer ik vervolgens de pagina vernieuw, dan komt deze wel gewoon tevoorschijn.

Alles deed het eerst wel, heb helemaal niks aan de instellingen veranderd.
Alle p2p-progs draaien ook op full speed, nouja..full speed; De snelheden die hij altijd heeft gedraaid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Evolutionz schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:45:
Het rare is, wanneer ik vervolgens de pagina vernieuw, dan komt deze wel gewoon tevoorschijn.

Alle p2p-progs draaien ook op full speed, nouja..full speed; De snelheden die hij altijd heeft gedraaid :P
Sinds ik de dns-servers keihard in mijn instellingen heb gezet heb ik hier geen last meer van.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Astennu schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:56:
hij werkt nu weer goed maar wel -13 :S ik ga toch maar eens kijken naar een andere ISP te veel gedonder gehad voor te veel geld.
Wat is dat nou weer voor oplossing... Als je signaal brak is kun je gewoon de helpdesk bellen en een monteur laten komen, mits het niet aan je eigen bekabeling ligt en het niet een algemene storing is. Met dat eerste bedoel ik dat je coaxkabel goed contact maakt (draai 'm voor de zekerheid eens helemaal uit je modem en weer erin) en dat de coaxkabel tussen de wandcontactdoos en de modem niet te lang is, dus niet langer dan een meter of 5.
eX0duS schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:28:
Bij Received Signal Strength is het bij mij omhoog gegaan, eerst zat ik zo rond de 5,1-5,5, en nu is het zo'n 6.9 dBmV, hebben meer mensen daar last van?
De vraag is niet of meer mensen daar in 't algemeen last van hebben (want die zijn er vast wel bij honderdduizenden aansluitingen), de vraag is of meer mensen bij jou in de straat of in de wijk er last van hebben. Dat kan de helpdesk ook voor je nakijken.
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:35:
Ik ga er vanavond meteen naar kijken. Ik kan in elk geval weer even verder. Bedankt!!!
Wat voor modem heb je? Als je de coaxkabel uit je modem draait en even wacht tot hij netjes offline is, krijg je dan wel een 192.168.*.* IP van de modem zelf?

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 31-08-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedaan wat jullie adviseerden, de coax kabel losgedraaid en ipconfig /renew gedaan en ik krijg inderdaad een 192.168.x.x. Dus Chello (weer) gebeld en hun mijn modem gereset en mijn aanmelding van het systeem verwijderd. Via een ip adres naar de aanmeldpagina van Chello en gaan met die banaan.

Blijft een raar probleem. Lag dus bij Chello maar wat de oorzaak is weten ze niet.

Bedankt voor de tip mannen, Kusje!!! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:04:

Heb een Motorola modem.

Iemand nog een idee?
Zorg dat het modem online is (en niet standby, duh..) en start de PC in veilige modes met netwerkondersteuning op.

Als het hele zaakje online is en is opgestart kijk je eerst (in veilige modus dus) of je toch niet al vast een IP hebt gekregen.
Zo ja,
probleem PC of OS.

Zo nee,
haal de UTP kabel uit het modem en schroef de coax kable los maar zet het modem niet uit. Nadat de coax kabel niet meer verbonden is met het modem stop je de UTP kabel er weer terug in en wacht enige tijd. Als je nu een 192.168.100.x IP krijgt, probleem PC of OS.

Zo nee,
Modem laten swapen door UPC.
(ik denk dat de NIC van het mojem kaduuk is, komt zeer regelmatig voor)

Zo ja,
UPC jou infra laten verwijderenen en opnieuw aanmelden (http://upc.chello.nl of http://chello.nl)

Extra contole:

Geef een hard IP aan je PC van 192.168.100.10 (mask 255.255.255.0).
Probeer nu 192.168.100.1 te pingen of te benaderen met een browser.
Is dit mogelijk dan is er niks met je NIC / PC / OS aan de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door trankilo op 31-08-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Evolutionz schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:45:

Gebruik je de proxy van chello?

Zo ja UIT ZETTEN!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
I_Stealth_I schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:22:
[...]

[Bla...]

- download nieuwe driver
- zet duplexmode op 10 half-modus
Chello monteurs moeten de NIC's nu op 100 half duplex zetten i.v.m. Chello extream (20Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-08 23:02
trankilo schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:09:
[...]

Gebruik je de proxy van chello?

Zo ja UIT ZETTEN!!! ;)
Zo nee, wat dan? :P

Maar ik denk dat ik al weet wat het is:

31-8-2005 Problemen met DNS servers

UPC Nederland heeft verleden week problemen gehad met de DNS servers.

De problemen zijn ondertussen opgelost. Als tijdelijke oplossing heeft u wellicht de DNS server adressen handmatig ingesteld. Wij adviseren u om dit weer te veranderen naar het automatisch verkrijgen van de DNS-server adressen. Mocht u toch handmatig IP’s gebruiken dan zijn dit de DNS servers van UPC: 62.179.104.196, 62.108.1.67 en 62.108.1.68

Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
zo zo, dat ze nu al kunnen toegeven dat er storing is geweest.
Is het volgende keer niet handig dat ze dat TIJDENS de storing ook bekend maken? Zoals elke goede provider doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

trankilo schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:03:
[...]

Zo nee,
Modem laten swapen door UPC.
(ik denk dat de NIC van het mojem kaduuk is, komt zeer regelmatig voor)
"zeer" regelmatig is lichtelijk overdreven imo. ;) ...en de modem dan al laten omruilen? Ik zou toch echt eerst de duplex eens op 10/half of 100/half laten zetten en de XP-firewall eens uit laten zetten als die aanstond, maar ik twijfel of die al aan staat na een verse XP-installatie.

[ Voor 22% gewijzigd door Bergen op 31-08-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

trankilo schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:13:
[...]

Chello monteurs moeten de NIC's nu op 100 half duplex zetten i.v.m. Chello extream (20Mbit).
Volgens mij ben je zelf monteur/installateur. Maar ik maak zelden mee dat een modem defect is aan de netwerkinterface, het is eerder dubbel mac/spyware/duplex mode/vast-ip/WinSocked/Norton Internet Security/brakke UTP. Die UTP uit DHZ pakket kan niet veel hebben is mijn ervaring. Hij is echt zomaar kapot. Laatst nog bij mijn tante
8)7

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

I_Stealth_I schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:17:
[...]

Volgens mij ben je zelf monteur/installateur. Maar ik maak zelden mee dat een modem defect is aan de netwerkinterface,
Blikseminslag in de buurt wil dit vrij geregeld geven (en idd, monteurs zijn degenen die dat het meest constateren, het is over de telefoon vrij lastig na te gaan :z )
het is eerder dubbel mac/spyware/duplex mode/vast-ip/WinSocked/Norton Internet Security/brakke UTP.
Dat sowieso. Maar als bij twee (of meer) PCs en kabels er geen link tot stand wil komen (link=physical layer, niet hetzelfde als connection!) kun je vrij zeker zijn van dode ethernetinterface van modem.
Die UTP uit DHZ pakket kan niet veel hebben is mijn ervaring. Hij is echt zomaar kapot. Laatst nog bij mijn tante
8)7
Vaag. Het is juist nogal dikke UTP. Hiero geen problemen (heb het sinds november en is 2x naar LAN party meegeweest)

Oslik blyat! Oslik!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Idd, ik heb er ook een vrij dikke/stugge UTP-kabel erbij gekregen, volgens mij is die kabel juist heel goed!

Trouwens, al zou een stekkertje niet goed contact maken met de draadjes, dan kun je er toch een nieuw stekkertje op zetten? Ben je nou Tweaker of niet?

[ Voor 42% gewijzigd door Bergen op 01-09-2005 02:58 ]

• eX0duS
Nou krijg ik ineens alweer die Uw chello service installeren pagina, als ik tweakers.net frontpage wil bezoeken. 8)7 8)7 Waar zijn die gasten mee bezig??

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

eX0duS schreef op donderdag 01 september 2005 @ 09:32:
Nou krijg ik ineens alweer die Uw chello service installeren pagina, als ik tweakers.net frontpage wil bezoeken. 8)7 8)7 Waar zijn die gasten mee bezig??
Ik heb dat elke 2 maanden ofzo :| Vind het eigenlijk net zo erg als me hostfile aanpassen(zelfde effect). Ik weiger het dus in te vullen, dus moet ik modem/router resetten en rebooten. 's ochtends heb ik daar dus echt niet altijd tijd voor. Echt belachelijk.

• eX0duS
Dus als je je modem of router reset, zou het dan wel weer moeten werken?

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Yup, ik trek gewoon de stekker van beide eruit voor een paar minuten. Misschien dat de modem resetten genoeg is, want ik denk dat het gewoon een eenmalig signaal naar de modem is.

• SithWarrior

SithWarrior

Heb je al is een andere dns server dan die van chello geprobeerd??

• eX0duS
Heb ik eerder ook gedaan ja, zal het voor de grap nog eens proberen...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe eens ff wat meer moeite - dit kan op verschillende plekken veroorzaakt worden:

- DHCP server van chello is brak (komt voor, maar niet vanmorgen)
- DNS server van chello leidt je ten onrechte naar die pagina (komt zo goed als niet voor)
- jouw router geeft een verkeerd MAC door (gebeurt bij Sitecom routers aan de lopende band) of cachet de verkeerde DNS info
- je local (PC) DNS cache heeft een paar onjuiste dingen gecached.

Zoals je ziet, twee mogelijkheden bij chello, twee in je eigen rommel. Pas als je weet waar het zit, heeft het zin om af te vragen waar 'die gasten' mee bezig zijn.

Heb je een router? Kijk allereerst wat voor IP dat ding toegewezen krijgt. 10-IP? Dan MAC controleren (is dat nog wat het zou moeten zijn). Zo ja: DHCP server issue bij UPC. Zo nee: router zit te kutten met MAC.

Is het geen 10-IP, dan gaat DHCP iig goed. Dan DNS uitsluiten: probeer een site via IP te bereiken. Gaat dat niet goed, ligt het aan routering: reset router. Gaat het wel goed, achterhaal waar DNS raar doet - dus doe even een nslookup met een andere DNS server. Waarschijnlijk zit het in PC of router, resetten is een snelle en vaak succesvolle oplossing.

Pas als je dat hebt uitgesloten is het aannemelijk dat het probleem bij je provider ligt. Het zou je sieren als je dat besefte...

Oslik blyat! Oslik!

• eX0duS
Ok bedankt...
Ik ga sowieso een Linux routertje in gebruik nemen, ik gebruik nu een Netgear router. Wilde ook weten of mijn internet wat sneller ging wreken met een software router. Ik gebruik nml. ook bittorrent en emule.
Ik heb de DNS servers verandert, en warempel nu werkt het weer wel...

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

En sinds gisteren werkt er weinig meer qua internet hier. Ik zit nu dan ook via een unsecured wireless verbinding van iemand in de wijk hier te posten... Dit soort gein heb ik vaker gehad en er was een aparte manier om het modem te resetten dat het wel werkte. Ik heb in ieder geval niets aan m'n settings veranderd die altijd goed gewerkt hebben, dus het probleem zit iig van origine niet bij mij.

Laat maar :) Manier gevonden, werkt weer als een zonnetje :P

[ Voor 21% gewijzigd door Kaastosti op 01-09-2005 13:05 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 19:31
Volgens de support pagina van chello bleek inderdaad dat er problemen waren met de dns-servers. Volgens hun is alles nu opgelost en kun je alles wel weer naar automatisch zetten en wat denk je zodra bij mij alles op automatisch stond begon het gezeik weer, constant dns errors. Ik weet niet wat er opgelost is maar bij mij werkt het nog steeds niet. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hitman666 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:40:
Volgens de support pagina van chello bleek inderdaad dat er problemen waren met de dns-servers. Volgens hun is alles nu opgelost en kun je alles wel weer naar automatisch zetten en wat denk je zodra bij mij alles op automatisch stond begon het gezeik weer, constant dns errors. Ik weet niet wat er opgelost is maar bij mij werkt het nog steeds niet. Hebben meer mensen hier last van?
Graag even een melding van maken bij de upc helpdesk, die verzamelt momenteel of er nog ergens problemen voorkomen betreffend DNS. Maar als je niet belt kan Upc bijna onmogelijk weten dat er nog een probleem mee is, en wie er precies last van hebben.

/offtopic
Dit begint een populair topic te worden, erg leuk. Zelf mag ik dan ook graag mensen verder op weg helpen met hun computer(al dan niet internet). Blijkbaar zijn er ook veel medewerkers van chello aanwezig, we kunnen hier wel veel problemen oplossen danwel advies geven. maar toch is het wel de bedoeling dat voor een echt probleem, je gewoon gaat bellen met de helpdesk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
vanochtend weer storing. Eindelijk heeft mijn vader (was zelf afwezig) een goede helpdeskmedewerker gevonden: Gezien het aantal klachten komt een monteur kijken of de kabels e.d. goed zijn. Dat werd tijd!

Mijn complimenten aan die medewerker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:14:
[...]

Blijkbaar zijn er ook veel medewerkers van chello aanwezig, we kunnen hier wel veel problemen oplossen danwel advies geven. maar toch is het wel de bedoeling dat voor een echt probleem, je gewoon gaat bellen met de helpdesk..
Precies. Het is niet de bedoeling dat wij de online helpdesk gaan uithangen. Hier en daar wat tips geven moet kunnen vind ik, maar voor serieuze connectieproblemen e.d. kun je toch 't beste even bellen. Vanaf de helpdesk kan in de meeste gevallen veel sneller worden beoordeeld wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
I_Stealth_I schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:17:
[...]

Volgens mij ben je zelf monteur/installateur. Maar ik maak zelden mee dat een modem defect is aan de netwerkinterface, het is eerder dubbel mac/spyware/duplex mode/vast-ip/WinSocked/Norton Internet Security/brakke UTP. Die UTP uit DHZ pakket kan niet veel hebben is mijn ervaring. Hij is echt zomaar kapot. Laatst nog bij mijn tante
8)7
We doen iid (heel af en toe) wel eens een installatie voor UPC maar eigenlijk voornamelijk storingen. Dit uiteraard voor meerdere klanten waaronder dus ook UPC.

Kapotte NIC’s van modems komen we toch regelmatig tegen. Voornamelijk na bliksem inslag in de wijk. Het modem is dan nog online maar de klant heeft dan “geen internet”. Als de optocouplers van de modems NIC wel een bliksem inslag of andere “onregelmatigheden” op de multitap overleeft heeft is vaak de NIC van de klant kaduuk.

Ik probeer bij een klant maar 1x via zijn/haar normale windows een modem door APS te trekken. Zo niet ga ik meteen naar veilige modus want die NAV en andere firewall meuk kan iid zeer agressief zijn. En ik kom daar niet om hun PC te configureren al je begrijpt wat ik bedoel….

Kabelbreuk in de UTP bekabeling komt iid ook met enige regelmaat voor, maar bij mij niet wekelijks ofzoow. (als ik UPC heb doe ik 10 / 15 storingen per dag). En dan meestal na een verhuizing of als de klant in het bezit is van knaagdieren. Wat ik nu wel regelmatig tegen kom zijn rotte UTP kabeltjes voor tussen DTV Motorola3000 en het losse modem.

Tja, ik kan inmiddels wel een boek schrijven.

Een paar van vrijdag 2-9:
Slechte internet verbinding DHZ – modem op radioaansluiting
PC gaat aan als modem aan staat – WOL niet uit gezet
Lijnmeting modem komt niet online – versterker op (ja OP) de WCD (nieuwe monteur zeker…)
DTV 3000 doet ut niet – [klant] “dat modem is toch voor internet en dat gebruik ik niet” RTFM!!
Geen kiestoon Voip – PLO (zucht) en weer een bakkie koffie terwijl ik in de wacht sta

Enz enz.

Maandag lekker fibre to the home :+

Is de doxis storing in wijk AD09,9047 trouwens nu al eens opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
voor de rest wel plezier in je werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

trankilo schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:29:
[...]

Een paar van vrijdag 2-9:
Slechte internet verbinding DHZ – modem op radioaansluiting
PC gaat aan als modem aan staat – WOL niet uit gezet
Lijnmeting modem komt niet online – versterker op (ja OP) de WCD (nieuwe monteur zeker…)
DTV 3000 doet ut niet – [klant] “dat modem is toch voor internet en dat gebruik ik niet” RTFM!!
Geen kiestoon Voip – PLO (zucht) en weer een bakkie koffie terwijl ik in de wacht sta
Zonde dat daar monteurs voor worden ingepland, dat had allemaal op de helpdesk kunnen worden geconstateerd.
Quacka schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 21:05:
Als je er van houdt om problemen op te lossen is het helpdesk- en monteursvak leuk werk ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Quacka schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 21:05:
Ik heb zeker ook veel plezier in mijn werk. Binnen ons bedrijf hebben we het motto -Als wij bij de klant weg gaan moet het werken- , zo niet links om dan wel rechts om. We moeten natuurlijk wel binnen de normen die onze klant (UPC) gesteld heeft werken. Maar als dat niet het geweeste resultaat heeft kunnen we nog altijd in overleg een”tijdelijke situatie” creëren. En hoe lang tijdelijk is weet niemand >:)

Het geeft veel voldoening als je de problemen bij de klant kan oplossen en zij daar ook blij mee zijn. Als ik bij iemand voor een internet storing kom en zie dat het beeld slecht is omdat de installatie of bekabeling niet goed is, stop ik er vaak ongevraagd nog even 10 min extra tijd in om de zaak op order te maken. Levert altijd blije gezichten op.

Maar het is geen geheim dat er bij sommige opdrachten de frustratie-meter enkele malen door slaat.
Bergen schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:41:
[...]
Zonde dat daar monteurs voor worden ingepland, dat had allemaal op de helpdesk kunnen worden geconstateerd.
Het lijkt mij best wel moeilijk om telefonisch een storing op te lossen om de simpele reden dat je niks kan zien.

Voorbeeld:
Ik vraag aan een klant de PC even te resetten. Zij vraagt “wat is dat?” Ik zeg “de computer even uit zetten en dan opnieuw opstarten”. Vervolgens zet zij haar monitor uit om hem enkele seconde later weer aan te zetten. “de computer is gereset meneer”…. |:(
Ik zie dat, helpdesk niet.

Of, de klant doet even voor hoe ze het modem reset als dat door de helpdesk gevraagd wordt. En ze drukt op het ‘standby’ knopje…. Als de klant dan door de telefoon zegt dat zij het modem ge-reset heeft en het vervolgens nog niet werkt kan ik mij voorstellen dat je een monteur stuurt. Dan kom ik dus eigenlijk voor Jan Dick maar de klant is geholpen. Klant van UPC blij, UPC blij, mijn baas blij & ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

trankilo schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:21:
[...]

Het lijkt mij best wel moeilijk om telefonisch een storing op te lossen om de simpele reden dat je niks kan zien.

Voorbeeld:
Ik vraag aan een klant de PC even te resetten. Zij vraagt “wat is dat?” Ik zeg “de computer even uit zetten en dan opnieuw opstarten”. Vervolgens zet zij haar monitor uit om hem enkele seconde later weer aan te zetten. “de computer is gereset meneer”…. |:(
Ik zie dat, helpdesk niet.
Daarom vraag je ook niet om te 'resetten' maar om 'opnieuw op te starten', 95% van de klanten weet wel wat je daarmee bedoelt. Om zeker te weten dat de klant je goed begrepen heeft houd je even in de gaten of de IP-lease opnieuw wordt aangevraagd.
Of, de klant doet even voor hoe ze het modem reset als dat door de helpdesk gevraagd wordt. En ze drukt op het ‘standby’ knopje…. Als de klant dan door de telefoon zegt dat zij het modem ge-reset heeft en het vervolgens nog niet werkt kan ik mij voorstellen dat je een monteur stuurt.
Op de helpdesk zie je precies wat voor statussen de modem doorloopt toch? Als je een klant zegt dat die de modem gereset heeft en je ziet dat de modem gewoon online blijft weet je dat de klant òf de modem op standby heeft gezet, òf een ander apparaat van de stroom heeft gehaald, òf het verkeerde kabeltje achteruit de modem heeft getrokken. Kwestie van goed opletten dus. Ooit had ik iemand aan de lijn die zei dat ie de modem had gereset, maar ik zag niets gebeuren dus ik vroeg wat voor merk er op de modem stond (om erachter te komen of ze niet de router bedoelde) en de klant antwoordt: "Audigy staat erop." :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 04-09-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Laatst online: 02-09 09:36
Hitman666 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:40:
Kan nog steeds geen verbinding maken met alles wat met hotmail/msn te maken heeft. Dus geen hotmail ophalen (zowel direkt als via www.hotmail.com), geen messenger (zowel via trillian als via web messenger) en zelfs geen www.msn.com.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Kun je er wel naartoe pingen? Gebruik je een proxy? Heb je een firewall? Staat je eventuele XP-firewall aan? Als je meerdere pc's hebt, lukt het op een andere pc dan wel? Heb je gescand op virussen? Is je virusscanner up-to-date? Heb je gescand op spy- en adware met Hitman Pro? Kom op, ff wat meer zelf-onderzoek. Ik denk namelijk niet dat dat iets met die DNS-servers te maken heeft, want de problemen daarmee zijn allang opgelost.

[ Voor 39% gewijzigd door Bergen op 04-09-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
trankilo schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:21:
[...]

Ik heb zeker ook veel plezier in mijn werk. Binnen ons bedrijf hebben we het motto -Als wij bij de klant weg gaan moet het werken- , zo niet links om dan wel rechts om. We moeten natuurlijk wel binnen de normen die onze klant (UPC) gesteld heeft werken. Maar als dat niet het geweeste resultaat heeft kunnen we nog altijd in overleg een”tijdelijke situatie” creëren. En hoe lang tijdelijk is weet niemand >:)

Het geeft veel voldoening als je de problemen bij de klant kan oplossen en zij daar ook blij mee zijn. Als ik bij iemand voor een internet storing kom en zie dat het beeld slecht is omdat de installatie of bekabeling niet goed is, stop ik er vaak ongevraagd nog even 10 min extra tijd in om de zaak op order te maken. Levert altijd blije gezichten op.

Maar het is geen geheim dat er bij sommige opdrachten de frustratie-meter enkele malen door slaat.
Oke, dan is het goed ;) .

Ik heb zelf echt niet iemand die niets van zijn pc af weet, ik weet van al mijn collega's, familie en vrienden het meest van computer e.d.. Toch komen jullie (jullie=tweakers) vaak met termen en ideeen aan, die zelf ik niet kan volgen.
Ik kan me best voorstellen dat dit voor mensen met weinig computerkennis helemaal niet te begrijpen is.
Het omzetten van jullie spreektaal, naar een taal die ook gewone gebruikers begrijpen is erg moeilijk. Dat is alleen toch de enige manier om telefonisch zaken op te lossen.
Ik probeer wel eens telefonisch mensen te helpen, maar vaak is het toch heel moeilijk om mensen te laten begrijpen wat ik bedoel.
Ik kan me voorstellen dat het voor upc soms goedkoper is om een keer een monteur te sturen, dan om urenlang gefrustreerde klanten aan de telefoon te hebben, die echt niet weten hoe ze de opdrachten van de helpdesk uit moeten voeren.
Jullie kunnen het vaak in een paar minuten regelen, waar klanten tijden mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Bergen schreef op zondag 04 september 2005 @ 20:28:
Kun je er wel naartoe pingen? Gebruik je een proxy? Heb je een firewall? Staat je eventuele XP-firewall aan? Als je meerdere pc's hebt, lukt het op een andere pc dan wel? Heb je gescand op virussen? Is je virusscanner up-to-date? Heb je gescand op spy- en adware met Hitman Pro? Kom op, ff wat meer zelf-onderzoek. Ik denk namelijk niet dat dat iets met die DNS-servers te maken heeft, want de problemen daarmee zijn allang opgelost.
Zelf-onderzoek is al lang achter de rug. Ja, natuurlijk heb ik een firewall en een actuele virus scanner. Dingen die werken gaan niet opeens voor dergelijke problemen zorgen.
Pingen gaat naar sommige sites wel, naar sommige niet. Heb nog steeds het vermoeden dat het probleem niet bij mij ligt.

>ping www.hotmail.com

Pingen naar www.hotmail.aate.nsatc.net [212.162.1.124] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 212.162.1.124: bytes=32 tijd=28 ms TTL=51
Antwoord van 212.162.1.124: bytes=32 tijd=34 ms TTL=51

Ping-statistieken voor 212.162.1.124:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 28ms, Maximum = 34ms, Gemiddelde = 29ms

>ping www.msn.com

Pingen naar www.msn.com.nsatc.net [207.68.171.245] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 207.68.171.245:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

>ping messenger.hotmail.com

Pingen naar messenger.hotmail.msnmessenger.msn.com.akadns.net [65.54.239.140] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 65.54.239.140:
Pakketten: verzonden = 3, ontvangen = 0, verloren = 3
(100% verlies).^C

Wat ik ook raar vind: krijg de volgende DNS servers toegewezen via DHCP: 212.142.28.68 en 62.179.104.196. Maar volgends de statuspagina van chello zou die eerste niet moeten kunnen...

[ Voor 7% gewijzigd door Swinnio op 04-09-2005 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Beter lezen.. er staat juist dat je die kunt gebruiken als je ze handmatig in wil stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Wat valt er beter te lezen? De handmatig ingestelde moeten toch overeen komen met degene die je via DHCP krijgt? En waarom geven ze op die pagina in de rechter kolom weer andere aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Swinnio schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:47:
Wat valt er beter te lezen? De handmatig ingestelde moeten toch overeen komen met degene die je via DHCP krijgt? En waarom geven ze op die pagina in de rechter kolom weer andere aan?
Misschien wel omdat UPC een van de grotere providers is (700K internetklanten in NL, miljoenen in totaal) en dus meer dan 2 of 3 DNS servers heeft draaien (6 in NL alleen al iirc) :z

Via DHCP worden dynamisch de servers gealloceerd (als het goed is op basis van performance en beschikbaarheid), dat kun je moeilijk met een statische webpagina doen. En aangezien er meestal maar 2 DNS adressen ingevoerd kunnen worden, worden er dan ook maar twee (van de tig adressen) gegeven...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Swinnio schreef op zondag 04 september 2005 @ 21:27:
[...]

Zelf-onderzoek is al lang achter de rug. Ja, natuurlijk heb ik een firewall en een actuele virus scanner.
Wat ik natuurlijk bedoelde: als je de virusscanner en/of firewall deïnstalleerd, werkt alles dan weer als vanouds?
Dingen die werken gaan niet opeens voor dergelijke problemen zorgen.
Daar moet ik even om lachen. :) In theorie niet nee, in de praktijk wel. Neem bijvoorbeeld het Norton-pakket. Na een Live-Update wil het hele spul nog wel eens in de soep lopen. De poll in dit topic zegt ook wel een boel. Voor degenen die geen HK-XS hebben: op de vraag "Welke virusscanner moet je nou niet nemen?" wint Norton met 70%. Op de helpdesk zie je dat ook terug. Het is niet te geloven hoeveel mensen een firewall en/of virusscanner van Norton hebben draaien en ineens problemen met hun verbinding hebben. Maargoed, ik weet niet of jij Norton draait natuurlijk.
Pingen gaat naar sommige sites wel, naar sommige niet. Heb nog steeds het vermoeden dat het probleem niet bij mij ligt.

>ping www.msn.com

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

>ping messenger.hotmail.com

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Same here, dat is dus normaal.
dion_b schreef op maandag 05 september 2005 @ 03:30:
[...]

Misschien wel omdat UPC een van de grotere providers is (700K internetklanten in NL, miljoenen in totaal) en dus meer dan 2 of 3 DNS servers heeft draaien (6 in NL alleen al iirc) :z
Even more, op de Big Brother-pagina worden ns1 en ns2.a2000.nl niet genoemd, dan zitten we al op 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien even een interessante:

Nav bittorrent issues en mijn sterke vermoeden dat het aantal ingestelde connections de specificatie van de modem overschreed ben ik gaan spitten - het aantal simultane ondersteunde connections is nergens eenduidig te vinden. Maar bij het voor de zoveelste keer herlezen van de Thomson TCM390 manual/specsheet viel mijn oog hierop:
Software Features

[...]

Number of PCs supp. 32
Na verder doorgesnuffeld te hebben heb ik hetzelfde getal aangetroffen bij de Thomson TCM420 en Motorola SB5100E modems.

Ik ben niet 100% zeker of dit getal het aantal simultane connections weergeeft (het zou ook het max aantal DHCP clients kunnen zijn namelijk), maar het getal van 32 komt erg dicht in de buurt van wat ik proefondervindelijk ervaren heb, namelijk dat 25 connections instellen altijd goed werkt, maar met 40 de modem last heeft van vastlopers.

Als iemand nauwkeurigere specs weet van de betrokken modems, graag :)

Tot die tijd: als je problemen hebt met hangende modem, zorg ervoor (evt met netlimiter) dat het totaal aantal onder de 32 blijft (en als je naast Bittorrent nog iets anders wilt doen is 25 een zinnige max). Dit zou trouwens totaal geen chello-specifieke issue moeten zijn, andere providers met dezelfde modems (in NL noem ik iig Casema en Essent) zouden dezelfde beperking moeten hebben :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Bergen schreef op Monday 05 September 2005 @ 10:12:
[...]
Wat ik natuurlijk bedoelde: als je de virusscanner en/of firewall deïnstalleerd, werkt alles dan weer als vanouds?

[...]
Daar moet ik even om lachen. :) In theorie niet nee, in de praktijk wel. Neem bijvoorbeeld het Norton-pakket. Na een Live-Update wil het hele spul nog wel eens in de soep lopen. De poll in dit topic zegt ook wel een boel. Voor degenen die geen HK-XS hebben: op de vraag "Welke virusscanner moet je nou niet nemen?" wint Norton met 70%. Op de helpdesk zie je dat ook terug. Het is niet te geloven hoeveel mensen een firewall en/of virusscanner van Norton hebben draaien en ineens problemen met hun verbinding hebben. Maargoed, ik weet niet of jij Norton draait natuurlijk.

[...]
Same here, dat is dus normaal.

[...]
Even more, op de Big Brother-pagina worden ns1 en ns2.a2000.nl niet genoemd, dan zitten we al op 8.
Als je uitgelachen bent, wil ik je even informeren dat ik na het vrijgeven van mijn IP en modem resetten een nieuw IP en nieuwe DNS server toegewezen heb gekregen (62.179.104.196 en 195.162.196.5), waarna al mijn problemen plotseling waren opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Swinnio schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:44:
[...]

Als je uitgelachen bent, wil ik je even informeren dat ik na het vrijgeven van mijn IP en modem resetten een nieuw IP en nieuwe DNS server toegewezen heb gekregen (62.179.104.196 en 195.162.196.5), waarna al mijn problemen plotseling waren opgelost.
Hmm, Belgische IP met bijbehorende DNS :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Meer mensen vandaag in Brabant met wat probs? Krijg veel time-outs bij websites. Downloads enzo gaan wel gewoon door maar voordat ik bijv op Nu.nl ben moet ik deze 5 keer opnieuw intypen. Zal vannacht de modem nog eens resetten.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22

Cyphax

Moderator LNX
Misschien dat iemand met wat meer inzicht in Chello hier wat op weet:
Af en toe vliegt m'n verbinding eruit. Spontaan. Dan zit het tussen de modem en mijn router (een PC), het enige dat helpt voor zover ik kan zien is de coax uit het modem halen en dat ding resetten, en dan de kabel er weer in steken. En dan eventueel nog eens resetten. Nu dacht ik dat het misschien de kabel tussen de splitter en de modem kon zijn maar na die vervangen te hebben komt het nog steeds soms voor. De router hoef ik overigens nooit te rebooten, daar zal het probleem denk ik ook niet zitten. Dan hou ik over de kabel uit de muur naar de splitter, of het modem zelf. Dat is een Thomson modem. Zijn daar misschien bekende problemen mee die hierop lijken? Ik moet wel zeggen dat ik niet zoveel zin heb om de kabel tussen de splitter en de muur te vervangen omdat daar een flinke kast voor staat. Ik heb ook weinig problemen ermee, het is wat lastig. Overigens blijven alle lampjes branden als ie eruit klapt maar er knippert dan ook niets meer.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
dion_b schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:22:
[...]

Hmm, Belgische IP met bijbehorende DNS :+
Hey, mijn IP heb ik helemaal niet gepost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Cyphax schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:02:
Af en toe vliegt m'n verbinding eruit. Spontaan. Dan zit het tussen de modem en mijn router (een PC), het enige dat helpt voor zover ik kan zien is de coax uit het modem halen en dat ding resetten, en dan de kabel er weer in steken. En dan eventueel nog eens resetten. Nu dacht ik dat het misschien de kabel tussen de splitter en de modem kon zijn maar na die vervangen te hebben komt het nog steeds soms voor. De router hoef ik overigens nooit te rebooten, daar zal het probleem denk ik ook niet zitten. Dan hou ik over de kabel uit de muur naar de splitter, of het modem zelf. Dat is een Thomson modem. Zijn daar misschien bekende problemen mee die hierop lijken? Ik moet wel zeggen dat ik niet zoveel zin heb om de kabel tussen de splitter en de muur te vervangen omdat daar een flinke kast voor staat. Ik heb ook weinig problemen ermee, het is wat lastig. Overigens blijven alle lampjes branden als ie eruit klapt maar er knippert dan ook niets meer.
Dat hoor je soms wel eens ja, dat modems op de een of andere manier muurvast zitten en pas weer werken na een zgn 'harde reset'. Zou aan de voeding kunnen liggen, bel de helpdesk maar even, je modem en/of voeding moet worden omgeruild.
Swinnio schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:44:
[...]

Dat kan, ik zei ook niet dat dat bij jou 't geval was, ik zei dat 't voor kwam!
Swinnio schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:37:
[...]

Hey, mijn IP heb ik helemaal niet gepost :+
Wat bedoel je nou? Het staat er toch echt. :+ :) Als jij echt een Belgisch IP+DNS hebt toegewezen gekregen is er òf iets vreemds aan de hand òf leent UPC NL even een range van UPC BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eeh, geef eens wat meer info...

Wat doe je ermee op moment dat het eruit vliegt (zie mijn post hier vlak boven over connections :o ) :?

Is de modem dan nog met 192.168.100.1 benaderbaar? Zo ja, welke signaalwaardes heb je. Zo nee, wat voor MAC toont je router (of PC als je geen router hebt), is dat wel de normale?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Wauw zit nu bij Wanadoo Familie en had eerst Chello classic. Nu ik weg ben bij UPC gaan m'n bittorents echt megasnel en limewire ook. Niet normaal gewoon.
Ik wist gewoon dat ze m'n datasnelheid kapte. Had altijd een max van 50KB ofzoiets.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

wat voor adapter heb je er tussen zitten ? het is namelijk bekend dat er soms bij thomson modems verkeerde adapters geleverd worden. Een 9 volts adapter moet het namelijk zijn maar het kan zijn dat je een 12 of 7,3 volts heb gekregen. als je namelijk zoiets heb dan kan de adapter/modem af en toe uitvallen door de hitte.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

x-man schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 00:40:
Wauw zit nu bij Wanadoo Familie en had eerst Chello classic. Nu ik weg ben bij UPC gaan m'n bittorents echt megasnel en limewire ook. Niet normaal gewoon.
Ik wist gewoon dat ze m'n datasnelheid kapte. Had altijd een max van 50KB ofzoiets.
**ZUCHT**

Wat zijn de exacte instellingen mbt connections :?

Zoals ik hier nota bene een paar posts boven meldde lijkt de max spec voor veelgebruikte EuroDOCSIS kabelmodems op 32 te liggen. Als je daarboven gaat stort performance en stabiliteit in.

Er zijn hier chello gebruikers (zoals ik) die rustig 250KB/s halen (en dan nog ligt de beperkende factor meestal in het aanbod) en andere die op 5KB/s blijven haken. Mij maak je niet wijs dat bij de een zwaar geknepen wordt en de ander niet...

Zolang iedereen elkaar na blijft praten of stemmingmakende maar inhoudsloze posts zoals die hierboven blijft doen, zullen we (en UPC/chello!) nooit achterhalen wat exact gaande is |:(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb al weken dit probleem... mijn router (een Windows 2003 machine) krijgt dan een APIPA adres (169.254.x.x.)... het enige dat helpt is de power even van de modem (Thomson S390) af halen, en weer opnieuw aanzetten. Dan krijgt hij een klasse C adres (192.168.100.1 in mijn geval), en meteen daarna een publiek adres.

Mijn pa (die 2 straten verderop woont) heeft exact hetzelfde probleem..dus ik kan me niet voorstellen dat het aan mijzelf, of aan de modems ligt...

Vanavond nog maar eens de immer briljante ( :r ) Chello helpdesk bellen.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Dat komt voor als je PC z'n DHCP lease niet verlengt waardoor hij verloopt. Heb je niet toevallig op beide PC's dezelfde firewall geinstalleerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Bigs schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:22:
Dat komt voor als je PC z'n DHCP lease niet verlengt waardoor hij verloopt. Heb je niet toevallig op beide PC's dezelfde firewall geinstalleerd staan?
Het is geen probleem met een verlopende DHCP...want het komt om de paar uur voor. Dezelfde configuratie heeft ook al een jaar of 3 zo gedraaid, zonder problemen.

[edit]En om alles uit te sluiten heb ik de firewall op de router (Windows 2003 RRAS met NAT & Basic Firewall) gedisabled gehad... zonder resultaat.

[ Voor 17% gewijzigd door DynaMikeY op 06-09-2005 17:31 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:51:
Meer mensen vandaag in Brabant met wat probs? Krijg veel time-outs bij websites. Downloads enzo gaan wel gewoon door maar voordat ik bijv op Nu.nl ben moet ik deze 5 keer opnieuw intypen. Zal vannacht de modem nog eens resetten.
Het is al drie weken kommer en kwel hier (Zeewolde), met af en toe dagenlang geen internet en tussendoor erg traag internet. Op de momenten dat ik wel internet heb, heb ik de zelfde problemen als jij beschrijft, en veel downloads raken corrupt en gaan erg langzaam. Mail daarentegen, msn en andere protocollen dan http lijken wel normaal te werken, ftp is bijvoorbeeld gewoon razendsnel. Ik heb een paar keer gebeld, dan zeggen ze dat er weer een DNS probleempje ofzo is (alsof ftp geen DNS gebruikt) en dat ik de computer maar opnieuw op moet starten als het probleem blijft bestaan 8)7 Ik begin het best wel zat te worden, vooral omdat de helpdesk m.i. niet serieus mijn klacht opneemt. Ik vind het geen probleem als eens in het jaar ofzo er een storing is, maar DOE ER DAN WAT AAN. Het afgelopen jaar was het internet prima, dus ik wil ook niet zomaar van provider verwisselen, want alles in één pakket van UPC is opzich wel makkelijk, maar ik hoop wel dat ik weer snel mijn normale internetverbinding terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 09:22

Cyphax

Moderator LNX
dion_b schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 00:34:
Wat doe je ermee op moment dat het eruit vliegt (zie mijn post hier vlak boven over connections :o ) :?
Niets bijzonders, gewoon HTTP verkeer, soms IM verkeer, absoluut niets wilds. Ik dacht eerst dat het aan P2P software zou kunnen liggen, ik heb soms aMule draaien maar zonder dat die draait treedt het ook op. Zeer spontaan.
Is de modem dan nog met 192.168.100.1 benaderbaar? Zo ja, welke signaalwaardes heb je. Zo nee, wat voor MAC toont je router (of PC als je geen router hebt), is dat wel de normale?
De volgende keer dat het voorkomt kijk ik dat na. Kan een paar dagen duren. :)
DynaMikeY schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:16:
[...]

Ik heb al weken dit probleem... mijn router (een Windows 2003 machine) krijgt dan een APIPA adres (169.254.x.x.)... het enige dat helpt is de power even van de modem (Thomson S390) af halen, en weer opnieuw aanzetten. Dan krijgt hij een klasse C adres (192.168.100.1 in mijn geval), en meteen daarna een publiek adres.
De power uit de modem halen en weer terug erin is niet voldoende, de coax moet er echt uit om de een of andere reden. Ik heb het ook weleens opgelost gekregen door alleen de coax eruit te halen en weer erin te stoppen maar dat helpt geloof ik niet altijd.
knightofn1 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:51:
[...]

wat voor adapter heb je er tussen zitten ? het is namelijk bekend dat er soms bij thomson modems verkeerde adapters geleverd worden. Een 9 volts adapter moet het namelijk zijn maar het kan zijn dat je een 12 of 7,3 volts heb gekregen. als je namelijk zoiets heb dan kan de adapter/modem af en toe uitvallen door de hitte.
Dat is interessanter. De originele voeding is namelijk kapot gegaan. En ik heb er een universele tussengezet met hetzelfde voltage en ongeveer hetzelfde amperage (kan iets hoger zijn). Oververhitting he? Ik hoef 'm niet af te laten koelen verder, hij werkt direct weer als ik die coax eruit haal en weer erin stop, vergezeld van een reset van 't modem. En dan blijft ie ook werken.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Ook ik zit helaas al een poosje te klooien met mijn internet verbinding. Vanalles geprobeerd en uiteindelijk dit forum gevonden waar ik dezelfde foutmelding aantrof. Nu was Jeroene degene die precies mijn probleem op tafel gooide en ik ben reuze benieuwd of het opgelost is, en hoe het afgelopen is.

Het zogenaamde : 'Improper Configuration File CVC Format'-probleem. Graag wil ik met hem contact via Spuugo@hotmail.com. Het lukte mij niet om zijn email te achterhalen.

Mijn excuses voor mijn onhandigheid op Forum-gebied

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:47:
Het zogenaamde : 'Improper Configuration File CVC Format'-probleem. Graag wil ik met hem contact via Spuugo@hotmail.com. Het lukte mij niet om zijn email te achterhalen.
Communiceer liever via dit forum, dan heeft een ander er ook nog iets aan als die die error heeft.

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik kan nu al de hele avond met 96 kb/sec downloaden en 26 kb/sec up met easy.
Foutje, of is dat een nieuwe snelheid?

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Triple-D schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:21:
Ik kan nu al de hele avond met 96 kb/sec downloaden en 26 kb/sec up met easy.
Foutje, of is dat een nieuwe snelheid?
Ja hier het zelfde. Verschrikkelijk irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:47:
Ook ik zit helaas al een poosje te klooien met mijn internet verbinding. Vanalles geprobeerd en uiteindelijk dit forum gevonden waar ik dezelfde foutmelding aantrof. Nu was Jeroene degene die precies mijn probleem op tafel gooide en ik ben reuze benieuwd of het opgelost is, en hoe het afgelopen is.

Mijn excuses voor mijn onhandigheid op Forum-gebied
Hou het idd liever on-forum ;)

Improper Configuration File CVC Format is geen probleem, dat is wat je in de logs van een Thomson modem ziet als hij hard gereset is (dus stroom eraf) :z

Dat neemt niet weg dat er waarschijnlijk een reden was waarom je je modem moest resetten, maar de Improper Conifig File CVC is het probleem niet, het is juist gevolg van handeling die je doet om weer verbinding te krijgen 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

maxjuh schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:37:
[...]

Ja hier het zelfde. Verschrikkelijk irritant :(
Doe even normaal. Je hebt helemaal geen bezef van de snelheid die je hebt en had voor de verhoging. Je snelheid is toch hoger met 96kB/s!! ipv van de gebruikelijke 40 kB/s 8)7.
Waar mekker je nu over? Dat je snelheid dus hoger is, en dat vind je irritant? :X

[ Voor 13% gewijzigd door I_stealth_I op 09-09-2005 10:08 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
I_Stealth_I schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:06:
[...]

Doe even normaal. Je hebt helemaal geen bezef van de snelheid die je hebt en had voor de verhoging. Je snelheid is toch hoger met 96kB/s!! ipv van de gebruikelijke 40 kB/s 8)7.
Waar mekker je nu over? Dat je snelheid dus hoger is, en dat vind je irritant? :X
doe ff nomraal ja waar slaat dat nou weer op!!! |:( . Ik heb 4mbit down en 1mbit up normaal gesproken en nu kan ik niet eens downloaden met een halve 1mbit... dus bij mij klopt er toch echt iets niet.

had het bericht waar ik op quote verkeerd gelezen

[ Voor 10% gewijzigd door maxjuh op 09-09-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Geen ruzie maken hier he.. Ik vind het wel mooi.
Nu nog steeds het geval btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

maxjuh schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:23:
[...]

doe ff nomraal ja waar slaat dat nou weer op!!! |:( . Ik heb 4mbit down en 1mbit up normaal gesproken en nu kan ik niet eens downloaden met een halve 1mbit... dus bij mij klopt er toch echt iets niet.

had het bericht waar ik op quote verkeerd gelezen
Als je iemand quote die Easy heeft (normaal 512/256 (64kBps/32kBps)) en daar ruim boven zit moet je niet raar opkijken dat niemand snapt waarom jij met iets daarboven ontevreden zou zijn :o

Maar heb je ook Digitale Telefonie? Zo ja heb je waarschijnlijk de verkeerde bootfile te pakken. Ga naar http://chello.upc.nl en meld jezelf opnieuw aan. Na de reset aan het einde zou je de juiste bootfile te pakken moeten hebben en zou de snelheid dus op orde moeten zijn. Is je telefoonlijn dan dood? Dan heb je twee verschillende accounts die samengevoegd moeten worden -> bel de helpdesk om dat te regelen.

Heb je geen Digitale Telefonie? Dan is er iets anders aan de hand. Geef in dat geval wat meer info, met name hoe je meet, hoe je netwerk aangesloten is (evt router, zo ja hoeveel PCs), welke modem, wat je zoal geprobeerd hebt enzo :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:47:Nu was Jeroene degene die precies mijn probleem op tafel gooide en ik ben reuze benieuwd of het opgelost is, en hoe het afgelopen is.
Volgens mij heb ik ook de afloop laten weten, maar hier is hij nog een keer: nadat er een paar keer een monteur is langs gekomen en daarbij uiteindelijk zowel een nieuwe splitter als een nieuwe aansluiting zijn gemonteerd werkt alles weer zoals het hoort (en ook al werkte met het oude modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
* Luuk heeft ook al een paar dagen last van een trage verbinding en spontaan resettende modem om de zoveel tijd.

dit zegt mijn modem, deze waardes zijn nooit echt anders geweest, toen alles nog prima werkte stond het ook al zo :?

toch de helpdesk maar eens lastigvallen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
   Cable Signal Details  

Forward Path:                                        Return Path:  
        Signal Acquired at 466.750 MHz            Connection: Acquired  
        SNR: 22.0 dB                              Frequency: 38.6 MHz  
        Received Signal Strength: -24.6 dBmV      Power Level: 61.0 dBmV  
        Micro-Reflections: 30 dBc                 Channel ID: 1  
        Modulation: 64 QAM                        Modulation: 16 QAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

G-PHREAK schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:28:
* dion_b heeft ook al een paar dagen last van een trage verbinding en spontaan resettende modem om de zoveel tijd.

dit zegt mijn modem, deze waardes zijn nooit echt anders geweest, toen alles nog prima werkte stond het ook al zo :?

toch de helpdesk maar eens lastigvallen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
   Cable Signal Details  

Forward Path:                                        Return Path:  
        Signal Acquired at 466.750 MHz            Connection: Acquired  
        SNR: 22.0 dB                              Frequency: 38.6 MHz  
        Received Signal Strength: -24.6 dBmV      Power Level: 61.0 dBmV  
        Micro-Reflections: 30 dBc                 Channel ID: 1  
        Modulation: 64 QAM                        Modulation: 16 QAM
WTF?

Received Signal Strength moet tussen de +12 en -12dBmV zitten. Dit is -24.6dBmV
Downstream SNR moet ruim boven de 25dB zijn, dit is 22dB
Upstream Power Level hoort onder de 56dBmV te zijn, dit is 61dBmV

Oftewel ergens heb je last van gruwelijke demping en is het een wonder dat de modem überhaupt online komt...

Voor je de helpdesk belt zelf de kabels nagaan (scheelt tijd en dus belkosten) - zit je modem met een coax van minder dan 1.5m aangesloten op je coax splitter? Zit die splitter weer met een coax van minder dan 1.5m aangesloten op het eerste aansluitpunt? Als beide antwoorden 'ja' zijn en de F-Connectoren zitten goed vast, dan helpdesk bellen. Zo niet: zorg dat het zo aangesloten is. Dan nog problemen: helpdesk :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Is er bij iemand al bekend of er op korte termijn nog snelheidsverhogingen aan zitten te komen?
Ik wilde nml de overstap maken van Classic naar Plus, maar dat doe ik uiteraard niet als er binnenkort een verhoging komt van 4 naar 6 of 8Mbit, vind die 50 € p.m. al genoeg eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Goede vraag, nu KPN ook weer bezig is zal Chello zich ook weer beraden neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad daar ben ik ook erg benieuwt naar aangezien mijn vader weer wil gaan overstappen van adsl naar chello en net voordat ze de snelheden omhoog gaan gooien. :/

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Och, ik vind downloaden met een halve MB per seconde zat snel voorlopig, van mij hoeft er geen verhoging te worden doorgevoerd.

Eigenlijk zouden er nog 2 abo's bij moeten, eentje tussen Light en Classic en eentje tussen Classic en Plus, dus een 3 Mbps/768 kbps abo voor 40,- ofzo (ik zou meteen overstappen daarheen) en een 6 Mbps/1 Mbps abo voor 60,- ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 10-09-2005 05:05 ]

• Quacka
dion_b schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:17:
[...]

**ZUCHT**

Wat zijn de exacte instellingen mbt connections :?

Zoals ik hier nota bene een paar posts boven meldde lijkt de max spec voor veelgebruikte EuroDOCSIS kabelmodems op 32 te liggen. Als je daarboven gaat stort performance en stabiliteit in.

Er zijn hier chello gebruikers (zoals ik) die rustig 250KB/s halen (en dan nog ligt de beperkende factor meestal in het aanbod) en andere die op 5KB/s blijven haken. Mij maak je niet wijs dat bij de een zwaar geknepen wordt en de ander niet...

Zolang iedereen elkaar na blijft praten of stemmingmakende maar inhoudsloze posts zoals die hierboven blijft doen, zullen we (en UPC/chello!) nooit achterhalen wat exact gaande is |:(
Dat zijn 2 totaal verschillende problemen in mijn ogen.
Het een is een probleem van het trage downloaden van torrent-files en het andere dat je internet zo traag wordt door de vele verbindingen.

Ik had hier bijv alleen het probleem dat torrent-bestanden traag gingen, mijn internet ging wel snel. Wat ik kon zien was dat de torrent-programma;s wel contact probeerden te leggen met uploaders, maar vaak ging dit gewoon fout. Daardoor haal je een lage snelheid, maar is het aantal verbindingen dat je probeert te leggen niet zo belangrijk.
Inmiddels is er iets veranderd (monteur heeft de kabel opnieuw aangesloten) en het gevolg is nu dat meer verbindingen goed gaan, bij het downloaden van torrent.
Nu merk ik dus wel dat het totaal aantal verbindingen gaat mee spelen. Mijn internet valt stil als er een torrent-programma aan staan.

Toch is de snelheid van het downlaoden van torrent-bestanden niet enorm gestegen (wel iets, doordat meer verbindingen lukken), als x-man zegr dat hij nu opeens WEL hoge snelheden haalt, dan kan jij het als gelul betitelen, maar hij ziet toch de verbetering?
Ik neem aan dat hij de instellingen in zijn torrent-programma niet heeft veranderd.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Eurodocsis 1.1 kan maximaal 100Mbit/100Mbit. ADSL2+ kan maximaal op 24Mbit/3.5Mbit up, echter geven ze niet meer dan 1,3 Mbit upstream want anders komt er teveel overspraak. Tegen de tijd dat de DSL-aanbieders VDSL2 hebben dat ook 100/100 kan, hebben de kabelaars al Docsis 2.0 wat 200/200Mbit aankan. Bovendien heeft een groot deel van de kabelaars al een modem staan dat Docsis 2.0 ready is.

Dus wat dat betreft hebben de kabelaars wel een 3 jaar voorsprong :)

/dev/null

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
dion_b schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:27:
Misschien even een interessante:

Nav bittorrent issues en mijn sterke vermoeden dat het aantal ingestelde connections de specificatie van de modem overschreed ben ik gaan spitten - het aantal simultane ondersteunde connections is nergens eenduidig te vinden. Maar bij het voor de zoveelste keer herlezen van de Thomson TCM390 manual/specsheet viel mijn oog hierop:

[...]

Na verder doorgesnuffeld te hebben heb ik hetzelfde getal aangetroffen bij de Thomson TCM420 en Motorola SB5100E modems.

Ik ben niet 100% zeker of dit getal het aantal simultane connections weergeeft (het zou ook het max aantal DHCP clients kunnen zijn namelijk), maar het getal van 32 komt erg dicht in de buurt van wat ik proefondervindelijk ervaren heb, namelijk dat 25 connections instellen altijd goed werkt, maar met 40 de modem last heeft van vastlopers.

Als iemand nauwkeurigere specs weet van de betrokken modems, graag :)

Tot die tijd: als je problemen hebt met hangende modem, zorg ervoor (evt met netlimiter) dat het totaal aantal onder de 32 blijft (en als je naast Bittorrent nog iets anders wilt doen is 25 een zinnige max). Dit zou trouwens totaal geen chello-specifieke issue moeten zijn, andere providers met dezelfde modems (in NL noem ik iig Casema en Essent) zouden dezelfde beperking moeten hebben :z
Misschien heb ik geluk maar ik denk niet dat 32 het max. simultane connections is, tijdens het downloaden van 2 albums haalde ik bij de één 430kB/s (30 Seeds) en de andere 38kB/s (5 Seeds, 1 Peer), daarnaast was ik ook aan het surfen e.d..

Ik moet wel zeggen dat ik de laatste keer wel problemen had, maar ik vermoed dat dat met een zeer brakke instalatie van WinME te maken heeft.(Zal het nog ff testen, vorige keer (Andere PC) draaide ik W2K Pro).
Dit plaatje kon ik nog uploaden:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.bax1/PCStuff/BT.jpg

Even later leek niks meer te werken*.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.bax1/PCStuff/BT2.jpg

*Alles ging (tot op zekere hoogte) vrolijk door, maar ik kreeg bij WS_FTP constant een time-out (De BT download ging vrolijk door), een herstart van mijn PC was voldoende, dus ik denk niet dat dat met een hangende modem heeft te maken? (Ik neem aan dat je de modem moet 'resetten' als ie hangt?).

BTW: Ik woon in Nijmegen, Chello Classic met Thomson TCM390 modem.

• Bigs
  • Niet online
32 is zeker niet het maximum aantal connecties. Zelfs mijn oude Terapro kon er 120 tegelijk aan (hoger niet geprobeerd). 32 PC's wil gewoon precies dat zeggen: 32 PC's. Elke PC heeft wel meer dan 1 verbinding open staan.. alleen met surfen en MSNnen lukt dat al makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

Ik heb al eerder gereplyed in deze draadje.
Standaart dns server van chello doen het weer net.

Gelukkig dat dit forum het nog wel doet.
pff.

edit waardeloos .. nu heb ik maar weer dns servers naar andere dns ips en alles werkt weer

[ Voor 26% gewijzigd door aex351 op 11-09-2005 16:22 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Bigs schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:37:
32 is zeker niet het maximum aantal connecties. Zelfs mijn oude Terapro kon er 120 tegelijk aan (hoger niet geprobeerd). 32 PC's wil gewoon precies dat zeggen: 32 PC's. Elke PC heeft wel meer dan 1 verbinding open staan.. alleen met surfen en MSNnen lukt dat al makkelijk.
Ik denk dat de verwarring ontstaan is omdat ergens in de instellingen van het modem dit staat:
The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN). When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server. These addresses are assigned from an address pool which begins with 192.168.100.11 and ends with 192.168.100.42. Statically assigned IP addresses for other devices on the LAN should be chosen from outside of this range
Die 1e zin zegt dat het modem maximaal 32 computers toegang tot het internet kan geven, maar betekent dat dan dat die 32 pc's maximaal 1 verbinding kunnen openen?

Hoe dan ook verklaard dit niet de trage downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Quacka schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:15:
[...]

Ik denk dat de verwarring ontstaan is omdat ergens in de instellingen van het modem dit staat:

[...]

Die 1e zin zegt dat het modem maximaal 32 computers toegang tot het internet kan geven, maar betekent dat dan dat die 32 pc's maximaal 1 verbinding kunnen openen?

Hoe dan ook verklaard dit niet de trage downloads.
OK, dan moeten we iets beters vinden dat het wel verklaart. Als mensen die die trage downloads ervaren hier ALLE relevante info posten is er een kans dat we eruit komen. Zo niet niet, want alleen maar 'kutchello' roepen gaat niets oplossen.

Als de een met een product geen probleem heeft en de ander met hetzelfde product wel problemen heeft is het niet gek dat in je in eerste instantie denkt dat datgene wat anders is (de PC/binnenhuisnetwerk en instellingen) de oorzaak is en niet datgene wat hetzelfde is (chello)...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 11-09 15:56

Zoefff

❤ 

Zijn er momenteel veel meer mensen die ook last hebben van een enom trage lijn? Ik heb hier namelijk ook al zo'n 4 à 5 dagen een baggertrage verbinding. GoT is vaak niet vooruit te branden en zie ik post-voor-post laden, en FTP's waarvan ik normaliter met 500kb/sec kan downloaden komen nu absoluut niet boven de 10kb uit. Ik weet zeker dat het niet aan de FTP's of servers ligt, want als ik dit door andere mensen laat checken werkt het wel snel.

Vanmiddag heb ik Chello even gebeld, maar die konden me ook niet echt verder helpen. Het enige wat die kerel mij kon geven was een testpagina (http://test.net.upc.nl) waarvan ik een groot bestand ter test kon downloaden, en tot mijn grote verbazing ging dat wél snel. Mijn vermoeden is een beetje dat ik intern wel snel kan downloaden, maar dat buiten het UPC netwerk dus niet ofzo. Maargoed, zoveel verstand heb ik er natuurlijk ook niet van.

Iemand tips of ideen wat ik misschien nog kan proberen en testen?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
dion_b schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:42:
[...]

OK, dan moeten we iets beters vinden dat het wel verklaart. Als mensen die die trage downloads ervaren hier ALLE relevante info posten is er een kans dat we eruit komen. Zo niet niet, want alleen maar 'kutchello' roepen gaat niets oplossen.

Als de een met een product geen probleem heeft en de ander met hetzelfde product wel problemen heeft is het niet gek dat in je in eerste instantie denkt dat datgene wat anders is (de PC/binnenhuisnetwerk en instellingen) de oorzaak is en niet datgene wat hetzelfde is (chello)...
Ik heb zelf bijv het probleem dat de lijn hier niet fantastisch is. Zie hieronder.
Signal to Noise Ratio 29 dB
Power Level -17 dB
Dit kan veel problemen bij mij veroorzaken. Chello heeft al bij ons in huis gekeken of daar alles goed aangelegd is. Voor de zekerheid hebben ze bepaalde zaken nog opnieuw aangelegd, maar eigenlijk zonder veel resultaat in het power level. Volgende wat ze kunnen proberen is een lijnmeting (volgens chello)

Ik wil deze week nu eens proberen te testen met downloaden van bestanden met een niet-chello gebruiker. Eens kijken of er een groot verschil in de snelheid zit als ik een bestand download en als een ander dit zelfde bestand download op het zelfde moment. Dat is de enige manier om eerlijk te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Quacka schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:11:
[...]

Ik heb zelf bijv het probleem dat de lijn hier niet fantastisch is. Zie hieronder.

[...]

Dit kan veel problemen bij mij veroorzaken. Chello heeft al bij ons in huis gekeken of daar alles goed aangelegd is. Voor de zekerheid hebben ze bepaalde zaken nog opnieuw aangelegd, maar eigenlijk zonder veel resultaat in het power level. Volgende wat ze kunnen proberen is een lijnmeting (volgens chello)

Ik wil deze week nu eens proberen te testen met downloaden van bestanden met een niet-chello gebruiker. Eens kijken of er een groot verschil in de snelheid zit als ik een bestand download en als een ander dit zelfde bestand download op het zelfde moment. Dat is de enige manier om eerlijk te vergelijken.
Als je op -17dBmV zit, is het een wonder dat je modem nog online is. Je hebt nietlast van obscure stroingen hogerop in het netwerk maar van een doodnormale signaalprobleem. Wel is het raar dat je 29dB SNR hebt bij -17dBmV - zeker dat je niet -1.7dBmV bedoelt?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
dion_b schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:45:
[...]

Als je op -17dBmV zit, is het een wonder dat je modem nog online is. Je hebt nietlast van obscure stroingen hogerop in het netwerk maar van een doodnormale signaalprobleem. Wel is het raar dat je 29dB SNR hebt bij -17dBmV - zeker dat je niet -1.7dBmV bedoelt?
Het is een keiharde kopie van wat staat bij de instellingen van het modem (192.168.100.1), dus ik denk echt dat het -17 is. De chello-monteur vond het ook vreemd hoog (ehh laag). Maar hij kon in huis in elk geval niets vinden.
Op dit moment hebben we alleen geen storingen meer gehad, zoals we ervoor om de paar dagen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik heb hetzelfde probleem als Zoefff... ongelooflijk traag internet, behalve als ik de testserver van UPC zelf gebruik, daar gaat alles de normale snelheid (chello classic). Een testje op www.speedtest.nl komt echter herhaaldelijk neer op 25kbps down, 18kbps up, terwijl dit makkelijk 450 / 110 zou moeten zijn, aangezien dat snelheiden zijn die ik eerder heb gemeten en ook normaliter tegen kom.

Nergens staat iets van een storing of fout, maar dit is geen doen, alles laadt extreem traag. Zoals zoefff ook al zegt ging deze pagina ook ongeveer per post :|

Even een testje gedaan.. tracert naar GoT, hij lijkt gewoon pakketjes kwijt te raken. Een hele trace duurt ook ongeveer een minuut, niet normaal dus:
Tracing route to gathering.tweakers.net [213.239.154.36]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
2 6 ms 6 ms 7 ms 10.41.128.1
3 * 7 ms 8 ms p21033.net.upc.nl [212.142.21.33]
4 * 10 ms * 213.46.183.89
5 * * 8 ms 213.46.183.5
6 12 ms 9 ms 7 ms 213.46.183.81
7 9 ms 14 ms 18 ms upc.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.193.213.25]
8 8 ms 15 ms 17 ms 10ge-6-1.E600-2.ams5.true.nl [87.233.192.13]
9 10 ms * 9 ms gathering.tweakers.net [213.239.154.36]
Trace complete.

2 5 ms 5 ms 5 ms 10.41.128.1
3 9 ms 7 ms 8 ms p21033.net.upc.nl [212.142.21.33]
4 9 ms 7 ms 7 ms 213.46.183.89
5 8 ms 7 ms * 213.46.183.5
6 * 8 ms 8 ms 213.46.183.81
7 11 ms 14 ms 18 ms upc.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.193.213.25]
8 22 ms 17 ms 17 ms 10ge-6-1.E600-2.ams5.true.nl [87.233.192.13]
9 * 10 ms 9 ms gathering.tweakers.net [213.239.154.36]
Trace complete.

2 10 ms 7 ms 6 ms 10.41.128.1
3 8 ms 8 ms 8 ms p21033.net.upc.nl [212.142.21.33]
4 9 ms 19 ms 8 ms 213.46.183.89
5 8 ms * 11 ms 213.46.183.5
6 8 ms 8 ms * 213.46.183.81
7 7 ms 14 ms 18 ms upc.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.193.213.25]
8 9 ms * * 10ge-6-1.E600-2.ams5.true.nl [87.233.192.13]
9 10 ms 9 ms 9 ms gathering.tweakers.net [213.239.154.36]
Trace complete.

[ Voor 66% gewijzigd door Kaastosti op 12-09-2005 12:57 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

En blijkbaar meer mensen in de regio Haarlem. Vond op www.chelloo.com een draadje dat hier over ging: http://www.chelloo.com/fo...11290;topicseen#msg111290 :)

Wel merkwaardig dat de helpdeskmedewerker die ik gisteravond aan de lijn had van niets wist, terwijl er dus toch meer mensen die er last van hebben (en gebeld hebben).

Het testbestand van http://test.net.upc.nl gaat nu overigens ook kakkend traag, kom niet boven de 5kb/sec uit.

edit:

Inderdaad Kaastosti, zoiets maak ik hier ook mee. Als ik tweakers.net 100 keer ping krijg ik toch zeker 10 Time-outs.

[ Voor 13% gewijzigd door Zoefff op 12-09-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm intressant, iemand anders uit almere klaagde gister / eergister ook al dat hij zo veel packet loss had, hij had ook -16 en SNR van 29 maar dat was niet in Haarlem, maar in Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik heb een SNR van 35dB en een power level van 2 dBmV. Verder geen idee wat dit precies inhoud, maar de helpdeskmedewerker die gisteravond mijn modem uitlas kon geen rare dingen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook ff een vraagje .. vroegen kon ik altijd op top snelheid bittorent gebruiken .. 500kb/s-510kbs als er genoeg mensen waren maar nu haal ik bij geen een meer de 100kbs met chello clasic weet iemand wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:27:
ik heb ook ff een vraagje .. vroegen kon ik altijd op top snelheid bittorent gebruiken .. 500kb/s-510kbs als er genoeg mensen waren maar nu haal ik bij geen een meer de 100kbs met chello clasic weet iemand wat er aan de hand is?
Als je zo weinig info geeft: nee :o

Waar zit je? Wat voor modem heb je? Wat voor signaalwaardes heeft die modem? Haal je met 'gewone' speedtests ook zulke waardes? Wat voor netwerk heb je? Als je een router hebt, wat voor? Hoe staan de instellingen van je Bt-client?
Zoefff schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:26:
Ik heb een SNR van 35dB en een power level van 2 dBmV. Verder geen idee wat dit precies inhoud, maar de helpdeskmedewerker die gisteravond mijn modem uitlas kon geen rare dingen ontdekken.
35dB SNR is perfect (35dB is het beste wat gemeten kan worden, misschien is het nog beter...), 2dBmV signaalsterkte ook - als je op je modem meet moet het tussen de -12dBmV en +12dBmV zijn, gemeten vanuit de centrale moet het tussen de -5dBmV en +5dBmV zijn, dus je zit daar ruim binnen.

Als je problemen hebt, zitten ze ergens anders...

Zo hier en daar lezend lijkt er in Haarlem idd iets gaande te zijn, meer weet ik er niet van helaas.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:47:
[...]

Als je zo weinig info geeft: nee :o

Waar zit je? Wat voor modem heb je? Wat voor signaalwaardes heeft die modem? Haal je met 'gewone' speedtests ook zulke waardes? Wat voor netwerk heb je? Als je een router hebt, wat voor? Hoe staan de instellingen van je Bt-client?
[...]
ok ff beginne..
-ik zit in zutphen
-ik heb een ARIS Touchtone telephony modem
-met speedtest haal ik die waarde wel ( nu geeft speedtest.nl dit aan )
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Sep 12 2005 om 14:05:26 UTC+0200)

Download : 479.9 KByte/sec
Upload : 112.7 KByte/sec

-ik heb chello clasic.. en heb een thuis netwerk via netwerkkaarten dus geen router :)
- ik heb geen router
- ik gebruik azureus.. ik heb gewoon een willekeurige poort gekozen en heel vaak veranderd om te kijken of die sneller gaat op een andere poort.. download snelheid heb ik ongelimiteerd.. en upload op 40 kb/s gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

???????????????????

Modbreak:wil je dit soort nutteloze kicks ajb achterwege laten?

[ Voor 66% gewijzigd door Korakal op 12-09-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoeff zit jij ook in Haarlem dan ?

Net terug van vakantie en idd sinds gisteravond max 7kbps ... vlgs helpdesk niets aan de hand, modemreset, blabla, je kent het, maar het is niet vooruit te branden.

Geen storingen bekend in deze regio, toch errug vreemd zo !!!

Mic-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik zit inderdaad ook in Haarlem, postcode 2036. Heb een aantal keer die dowloadtest gedaan, en het blijft ruk. Vanavond of morgenochtend de helpdesk maar weer even bellen.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.