Maar dat heeft natuurlijk niets met eventuele DNS-problemen te maken.
Don't shoot the messenger! Klagen is zo makkelijk, iets goedpraten is een pleuriswerk. Komop zeg er zijn duizenden Nederlandse DNS-servers. Als je hier iets kan posten, dan acht ik men ook wel instaat om een DNS-server in te kloppen.
/dev/null
Ik heb er sinds gisteren avond ook last van, ik kon geen enkele website meer bezoeken. Gelukkig (vanavond 21:00 begon probleem weer) dit forum nog bezoeken waarbij ik tot de oplossing ben gekomen de dns server ips de oplossing is
.
[ Voor 10% gewijzigd door aex351 op 18-08-2005 23:56 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Verwijderd
Ik heb een vraag! Mijn zus heeft sinds eergister internet, van chello, een doe-het-zelf pakket. Ik moet het dus voor haar voor elkaar zien te krijgen. Nou allemaal heel leuk en aardig, maar ik was gister bezig met het aanleggen van de kabels etc. Toen ik alles klaar had liggen en de modem had aangesloten, alle kabels erin zoals het hoorde en ook in de pc, zie ik het lampje "internet" knipperen. Ik heb het over een Thomson 420 modem. Dit lampje blijft non stop knipperen verder gebeurt er niks.
Nu is het zo dat bij mijn zus de groene radio/tv (coax) kabel die eigenlijk in de meterkast naar binnen hoort te komen, bij haar in de woonkamer binnen komt. Nu was mijn opstelling zo:
-----------------------------------------------------------|--->tv kabel
radio/tv ---> kabeltje naar splitter "in"---->|
-----------------------------------------------------------|--->internet kabel naar de modem
die lange strepen hierboven mag je wegdenken, die 2 dingen is de uitgangn van de splitter..
(sorry voor de rommelige aanblik)
nu las ik ergens iets waardoor ik dacht van shit, moet het niet toevallig zo:
radio/tv ding weghalen en vervangen door de splitter "in" en vandaaruit dan dezelfde opstelling?
Ik heb vernomen dat als het internetlampje knippert dat het signaal dan niet sterk genoeg is..
Nu is het zo dat bij mijn zus de groene radio/tv (coax) kabel die eigenlijk in de meterkast naar binnen hoort te komen, bij haar in de woonkamer binnen komt. Nu was mijn opstelling zo:
-----------------------------------------------------------|--->tv kabel
radio/tv ---> kabeltje naar splitter "in"---->|
-----------------------------------------------------------|--->internet kabel naar de modem
die lange strepen hierboven mag je wegdenken, die 2 dingen is de uitgangn van de splitter..
(sorry voor de rommelige aanblik)
nu las ik ergens iets waardoor ik dacht van shit, moet het niet toevallig zo:
radio/tv ding weghalen en vervangen door de splitter "in" en vandaaruit dan dezelfde opstelling?
Ik heb vernomen dat als het internetlampje knippert dat het signaal dan niet sterk genoeg is..
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 02:50 ]
Zit er niet vlak na binnenkomst van die groene coax kabel een Radio / TV aansluitdoos?
Wat ze dan meestal doen is op TV uitgang een splitter zetten, mijnes ziet er bv zo ongeveer uit
en vanuit daar coax kabel naar je modem die er vlak naast staat.
Wat ze dan meestal doen is op TV uitgang een splitter zetten, mijnes ziet er bv zo ongeveer uit

en vanuit daar coax kabel naar je modem die er vlak naast staat.
[ Voor 5% gewijzigd door SithWarrior op 19-08-2005 09:31 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ik heb nog de splitter van mijn vorige Chello install, 3 jaar geleden (toen was het al niks), ik heb bij mijn huidige abbo een andere splitter gekregen, is deze anders dan het het ding in de post boven mij? Of doen ze beide precies hetzelfde?
1. Uit je EERSTE radio/TV wandcontactdoos gebruik je rechtstreeks de kabel met de rode markering. je eigen spullen, splitters, verstekers, en video etc. mag hier niet tussen zitten.
2. Sluit de kabel met rode markering op de ingang van de splitter.
3. Op de 2 uitgangen sluit je de modem en de TV-weer aan. In de doos zit een dopje waarmee je van een schroefaansluiting naar een schuifverbinding (male/female) gaat voor de TV-coax.
Kijk dus even of je elders misschien nog eerder een wandcontactdoos hebt van UPC. Bijv. meterkast. Mocht je een oude woning hebbenen in een grote stad wonen, dan kan het best zijn dat je een oud type wandcontactdoos hebt. Deze moet dan vervangen worden door UPC. Dit is kostenloos als je even een afspraak maakt.
3. Op de 2 uitgangen sluit je de modem en de TV-weer aan. In de doos zit een dopje waarmee je van een schroefaansluiting naar een schuifverbinding (male/female) gaat voor de TV-coax.
Kijk dus even of je elders misschien nog eerder een wandcontactdoos hebt van UPC. Bijv. meterkast. Mocht je een oude woning hebbenen in een grote stad wonen, dan kan het best zijn dat je een oud type wandcontactdoos hebt. Deze moet dan vervangen worden door UPC. Dit is kostenloos als je even een afspraak maakt.
/dev/null
Zijn er overigens meer mensen die soms een flinke snelheidsboost hebben opgemerkt?
Zie net via speedtest dat mijn download snelheid een aantal keer rond de 750 kb/sec zat.
Ook bij het downloaden van plugins via microsoft.com ging het een aantal keer flink hard.
Om even aan te geven dat het geen TCP receive buffer betreft: een download van 6/7mb ging heel de tijd volgas.
Ik heb trouwens Chello classic op een Arris Touchstone modem, en woon omgeving Papendrecht.
Zullen ze weer stiekum de snelheden hebben opgekrikt ?
of zal het weer een tijdelijk experimentje zijn....
Zie net via speedtest dat mijn download snelheid een aantal keer rond de 750 kb/sec zat.
Ook bij het downloaden van plugins via microsoft.com ging het een aantal keer flink hard.
Om even aan te geven dat het geen TCP receive buffer betreft: een download van 6/7mb ging heel de tijd volgas.
Ik heb trouwens Chello classic op een Arris Touchstone modem, en woon omgeving Papendrecht.
Zullen ze weer stiekum de snelheden hebben opgekrikt ?
edit:
Nou net weer even een aantal posts terug te hebben gelezen, ik heb er inderdaad ook een aantal keer uitgelegen. Maar dit was bij een vorige snelheidsverhoging ook zo, eerst even een vrij groot storingsvlak laten uitvloeien, en zodra je er weer ben is je snelheid verhoogt. Tenminste, zo wat het bij mij laatst, nu lijkt het wel weer zo.
Nou net weer even een aantal posts terug te hebben gelezen, ik heb er inderdaad ook een aantal keer uitgelegen. Maar dit was bij een vorige snelheidsverhoging ook zo, eerst even een vrij groot storingsvlak laten uitvloeien, en zodra je er weer ben is je snelheid verhoogt. Tenminste, zo wat het bij mij laatst, nu lijkt het wel weer zo.
[ Voor 25% gewijzigd door Banshee op 19-08-2005 10:37 ]
Die snelheidsboost heet vakantie. Of alle randstedelingen druipen op Sail rond.Banshee79 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:32:
Zijn er overigens meer mensen die soms een flinke snelheidsboost hebben opgemerkt?
Zullen ze weer stiekum de snelheden hebben opgekrikt ?of zal het weer een tijdelijk experimentje zijn....
edit:
/dev/null
Ja vast. Maar 4 mbit blijft 4 mbit, dus als er veel mensen even niet zijn krijg je er ineens 6 of 7?I_Stealth_I schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:49:
[...]
Die snelheidsboost heet vakantie. Of alle randstedelingen druipen op Sail rond.
Die gaat er bij mij niet in. Of ze moeten weg blijven, vind ik ook prima dan
Verwijderd
Kan ik die wand contactdoos ook zelf vervangen?I_Stealth_I schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:24:
1. Uit je EERSTE radio/TV wandcontactdoos gebruik je rechtstreeks de kabel met de rode markering. je eigen spullen, splitters, verstekers, en video etc. mag hier niet tussen zitten.
Als je geen 2 linkerhanden hebt, en aan een goede wandcontactdoos weet te komen kan dat ja...Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:45:
[...]
Kan ik die wand contactdoos ook zelf vervangen?
Vergeet echter niet dat 9 van de 10 wandcontactdozen die ze bij bouwmarkten/doe-het-zelf zaken verkopen rommel is, en het dan dus nog niet fatsoenlijk gaat werken...
Sluit het eens gewoon aan zoals het moet, werkt het dan nog niet, bel UPC, en laat een monteur komen... Als je toch iets niet goed hebt aangesloten, maar je hebt dat niet "expres" gedaan, doen de meeste monteurs ook niet zo moeilijk over de voorrijkosten...
Sluit je 'm echter niet aan op je 1ste aansluitpunt, dan heb je dikke kans dat je voorrijkosten moet betalen, ik heb ook een hekel aan om weer eens naar een klant toe te moeten die te lui is om even de handleiding erbij te pakken en denkt van "aansluiten maar en als het niet werkt bel ik UPC wel"...
Ehh krijg je bij een doe-het zelf geen nieuwe wanddoos ? Monteurs drukken er nl standaard een nieuwe op (betere signaal/ruis verhoudingen).I_Stealth_I schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:24:
Monteurs wel ja, maar je krijgt bij een Chello DHZ pakket geen nieuwe wandcontactdoos...KillerAce_NL schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:05:
[...]
Ehh krijg je bij een doe-het zelf geen nieuwe wanddoos ? Monteurs drukken er nl standaard een nieuwe op (betere signaal/ruis verhoudingen).
[edit]
Natuurlijk om het idiot-proof te houden, het vervangen van een wandcontactdoos is niet zo heel moeilijk, maar je moest eens weten wat mensen allemaal voor mekaar prutsen...
[ Voor 22% gewijzigd door Mark_640 op 19-08-2005 19:29 ]
Ehh lol, hoe kun je nou een 1 aderige aansluiting verpesten ?
Manteltje naar achter pielen, klaar

Manteltje naar achter pielen, klaar
Ik heb een vraag over het opzeggen van Chello en dan met name de opzegtermijn. Ik heb al een jaar of zes kabelinternet: eerst Bart daarna werd dat door Chello overgenomen. Chello heb ik nu een jaar of 3 a 4. Het Classic abonnenment dat ik heb kost bijna 50 euro per maand en dat vind ik toch wel een beetje te duur worden, te meer daar er via ADSL genoeg goedkopere(soms de helft goedkoper met dezelfde snelheid) mogelijkheden zijn.
Uiteraard heb ik via de search gezocht, maar ik lees tegenstirijdige meningen over de opzegtermijn: de een zegt een maand, de ander zegt 12 maanden(omdat UPC per 1-1-2005 stilzwijgend de voorwaarden heeft veranderd). Nog een ander zegt dat die 12 maanden alleen geldt voor abbo's afgesloten per 1-1-2005 en dat voor oudere abbo's(zoals die van mij) nog de opzegtermijn van een maand geldt.
Wie kan mij duidelijkheid verschaffen over de opzegtermijn bij oudere abbonnementen zoals die van mij(liefst van iemand die recent heeft opgezegd en die ook een ouder abbo had)?
Ik moet zeggen dat ik over de verbinding van Chello(snelheid, stabiliteit e.d.) de laatste jaren geen klagen had, alleen de prijs is in verhouding tot even snelle ADSL abbo's veel te hoog geworden. Daarom wil ik iets anders.
Uiteraard heb ik via de search gezocht, maar ik lees tegenstirijdige meningen over de opzegtermijn: de een zegt een maand, de ander zegt 12 maanden(omdat UPC per 1-1-2005 stilzwijgend de voorwaarden heeft veranderd). Nog een ander zegt dat die 12 maanden alleen geldt voor abbo's afgesloten per 1-1-2005 en dat voor oudere abbo's(zoals die van mij) nog de opzegtermijn van een maand geldt.
Wie kan mij duidelijkheid verschaffen over de opzegtermijn bij oudere abbonnementen zoals die van mij(liefst van iemand die recent heeft opgezegd en die ook een ouder abbo had)?
Ik moet zeggen dat ik over de verbinding van Chello(snelheid, stabiliteit e.d.) de laatste jaren geen klagen had, alleen de prijs is in verhouding tot even snelle ADSL abbo's veel te hoog geworden. Daarom wil ik iets anders.
1 maand, stilzwijgend veranderen mag NOOIT, dus is dat alleen geldig voor nieuwe abonnees
Het is een VOLLE kalendermaand, dus nu opzeggen= per 1 Oktober afgelopen (je opzegging geldt per 1 september).
Gebruik de search ff, daarmee kun je een goede opzegbrief vinden. NIET de standaard-formulieren van UPC gebruiken, daar staan nl rare dingen in m.b.t. retourneren van kabelmodem.
Het is een VOLLE kalendermaand, dus nu opzeggen= per 1 Oktober afgelopen (je opzegging geldt per 1 september).
Gebruik de search ff, daarmee kun je een goede opzegbrief vinden. NIET de standaard-formulieren van UPC gebruiken, daar staan nl rare dingen in m.b.t. retourneren van kabelmodem.
[ Voor 31% gewijzigd door KillerAce_NL op 20-08-2005 10:37 ]
Tiscali met telefonie voor 29.95 euro per maandBARO schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:49:
@Toad: Welke ADSL-alternatieven heb je in gedachten?
Quicknet medium voor 21 euro permaand
Speedlinq voor 25 euro per maand
compuserve voor 25 euro per maand
Al deze ADSL aansluitingen zijn minimaal 4mb dus net zo snel als Chello.
Ze zijn op mijn adres allen beschikbaar.
Heb je nu wel een vaste KPN-lijn?? Anders moet je die kosten er natuurlijk ook bij optellen...Toad schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:12:
[...]
Tiscali met telefonie voor 29.95 euro per maand
Ja, vaste kpn lijn is aanwezig.Mark_640 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:31:
[...]
Heb je nu wel een vaste KPN-lijn?? Anders moet je die kosten er natuurlijk ook bij optellen...
Dat zijn geen slechte prijzen - maar wat voor upload hangt eraan vast?Toad schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:12:
[...]
Tiscali met telefonie voor 29.95 euro per maand
Mierenneukmodus:
4mb - milibit is wel erg traag...

Ik heb ook chello Classic en merk dat niet de 4Mb download, maar de 1Mb upload meestal de beperkende factor is
Oslik blyat! Oslik!
Tiscali 4096 kbits/s up 640 kbits/s downdion_b schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:09:
[...]
Dat zijn geen slechte prijzen - maar wat voor upload hangt eraan vast?
Mierenneukmodus:
4mb - milibit is wel erg traag...![]()
Ik heb ook chello Classic en merk dat niet de 4Mb download, maar de 1Mb upload meestal de beperkende factor is
Quicknet medium 4096 kbits/s up 1024 kbits/s down
Speelinq 5120 kbits/s up 1024 kbits/s down
Compuserve 5120 kbits/s up 640 kbits/s down
En denk ook eens aan de ADSL2+ aanbiedingen die je steeds meer ziet: 25 MB voor 39,95 euro per maand. Veel sneller dan Chello.
Welke ADSL2+providers heb je dan zoal gezien???
Tot nu toe alleen maar naar Solcon gekeken.
Ik wil eigenlijk voor hetzelfde bedrag als Chello classic een even snelle of het liefst snellere verbinding.
Na de DNS problemen van deze week heb ik het echt gehad met chello. ik heb gewoon een stabiele internetverbinding nodig!
Tot nu toe alleen maar naar Solcon gekeken.
Ik wil eigenlijk voor hetzelfde bedrag als Chello classic een even snelle of het liefst snellere verbinding.
Na de DNS problemen van deze week heb ik het echt gehad met chello. ik heb gewoon een stabiele internetverbinding nodig!
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
(ADSL 2 providers, is dat niet wat voor een ander topic dan deze, in een ADSL topic bv??)
Wat ik me afvroeg he, deze melding komt nog al vaak terug in mijn thomson modem:
Improper Configuration File CVC Format
Weet iemand of dat kwaad kan?
Wat ik me afvroeg he, deze melding komt nog al vaak terug in mijn thomson modem:
Improper Configuration File CVC Format
Weet iemand of dat kwaad kan?
Logfiles geven in het algemeen al heel veel waarschuwingen en andere meldingen. Je moet niet in de logfile van je kabelmodem kijken, als je geen problemen hebt. Als iedereen ging bellen die een error heeft in zijn modem logfile, dan staan er morgen 470.000 in de wacht.
/dev/null
ppff.., chello is hier nu ongeveer zo'n anderhalve week weer een ramp. upload ligt gemiddeld rond de 30 KB/sec terwijl k 128 KB max heb (waar k normaal toch wel 110 van haal). download fluctueerd ook tussen de 10 en 450 KB/sec. MSN wordt er soms zelfs uitgegooid, regelmatig timeout bij firefox, kortom, een HEL. router gereset, helpt niet. modem gereset, helpt niet. af en toe heeft ie alles weer ff op een rijtje, maar daarna gaat de verbinding weer /\__/\/\/\___/\__/\/\___
owjah, heb chello classic en woon in rheden (boven arnhem)
owjah, heb chello classic en woon in rheden (boven arnhem)
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Vreemd, mijn upload van Chello Classic lijkt wel sneller geworden en m´n download is nog altijd erg snel (20 km van R'dam).
Op dit moment:
- Download: 252.2 KByte/sec (=2018 kbps)
- Upload: 112.0 KByte/sec (=896 kbps)
(hmm.. valt tegen nu)
Afgelopen tijd:
Op dit moment:
- Upload: 112.0 KByte/sec (=896 kbps)
(hmm.. valt tegen nu)
Afgelopen tijd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Download 21-8-2005 21:57 252,2157 Download 18-8-2005 19:06 464,9902 Download 08-11-2005 23:21 474,9807 Download 08-11-2005 23:20 340,7954 Download 05-6-2005 10:22 478,557 Upload 21-8-2005 21:57 111,986 Upload 18-8-2005 19:06 116,895 Upload 08-11-2005 23:21 118,1357 Upload 08-11-2005 23:20 91,65771 Upload 5-6-2005 10:22 117,2698 Connection 21-8-2005 21:57 613 Connection 18-8-2005 19:06 1155 Connection 05-6-2005 10:22 1155 |
[ Voor 88% gewijzigd door BARO op 21-08-2005 22:06 . Reden: up/down-speed added ]
Mis ik hier iets? Classic hoort 4Mbit/s te zijn...BARO schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:55:
Vreemd, mijn upload van Chello Classic lijkt wel sneller geworden en m´n download is nog altijd erg snel (20 km van R'dam).
Op dit moment:
[ Voor 3% gewijzigd door Br@m op 21-08-2005 22:01 ]
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Nee, valt nu iid wel erg tegen.. paar dagen geleden 465 Kbyte/s download, is redelijk.Br@m schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 22:01:
[...]
Mis ik hier iets? Classic hoort 4Mbit/s te zijn...
Demon heeft onlangs een nieuw product gebracht: Flexpress ADSLToad schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 19:49:
[...]
Tiscali 4096 kbits/s up 640 kbits/s down
Quicknet medium 4096 kbits/s up 1024 kbits/s down
Speelinq 5120 kbits/s up 1024 kbits/s down
Compuserve 5120 kbits/s up 640 kbits/s down
En denk ook eens aan de ADSL2+ aanbiedingen die je steeds meer ziet: 25 MB voor 39,95 euro per maand. Veel sneller dan Chello.
Express 3072: 3072 Kbit/s down en 1024 Kbit/s up voor EUR 29,95
Express 6016: 6016 Kbit/s down en 1024 Kbits/up voor EUR 34,95
Het leuke van Flexpress is dat je maar 3 maanden eraan vast zit
Ikzelf ben zo'n abbo aan het overwegen, maar woon 2,7km van de wijkcentrale. Zit iemand ook eigenlijk ongeveer op die afstand en kan mij vertellen hoe de snelheid is? Mijn ouders hebben momenteel UPC telefonie en willen daar nog niet vanaf. Kan ik naast UPC telefonie nog een analoge KPN lijn aanvragen? Hopelijk dat iemand mij daar duidelijk antwoord op kan geven
Ik lijk ook al 2 weken structurele problemen te hebben met mijn verbinding. Met name in de late avonduren is het bijna dagelijks raak. Pagina's die traag laden, snelheid die brak uitvalt, etc. Nu heb ik vernomen, dat COAX op 24 augustus overleg heeft met Chello. Het lijkt mij dus verstandig dat de mensen met dergelijke verbindingproblemen het feedback formulier invullen. Misschien dat COAX (www.coax.nl) weer eens iets voor ons kan betekenen.
Ja, dat kan gewoon, de KPN-lijn komt via de telefoonlijn binnen en de UPC-lijn via de coax-aansluiting, dus ze hebben niets met elkaar te maken.Lekkere Loempia schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:28:
[...]
Kan ik naast UPC telefonie nog een analoge KPN lijn aanvragen? Hopelijk dat iemand mij daar duidelijk antwoord op kan geven
Ik baal wel dat ik Chello heb genomen, ik had ook geen keus (geen ADSL mogelijk, vreemd verhaal), het is namelijk zo dat diegene van wie ik het huis huur, bij KPN heeft aangegeven dat ik geen ADSL kan nemen, omdat hun met een speciaal soort internet kwamen voor elk huis wat hun verhuren, maar dit is al 2 jaar zo, en nog steeds niet gerealiseerd, ik vraag me dan ook af of het wel kan dat hun kunnen aangeven dat ADSL voor mij niet mogelijk is.
Nou moet ik wel zeggen dat de snelheid niet tegen valt. Ik heb een 2mbit/512kbit verbinding, en ik haal snelheden van 215 kb/sec down en 60 kb/sec up, niet slecht.
Ik hoop wel dat hun binnenkort de prijzen gaan verlagen, 32,50 voor een 2 mbit verbinding vind ik vrij prijzig.
Ook vind ik de newsserver heel erg matig (doet het echt heel slecht, dit was bij Demon wel anders).
De verbinding is 5 augustus aangesloten ,ik kan nog steeds gebruik maken van de Try & Buy optie, maar dan moet ik wel weten of ADSL kan (zal toch wel weer niet gaan).
Wat vinden jullie? Chello houden? Misschien dat iemand iets kan vertellen over dat de prijzen wat omlaag gaan, de snelheid iets verhoogt, en dat hun ook nog iets gaan doen aan het feit dat p2p gewoon niet goed werkt?
Nou moet ik wel zeggen dat de snelheid niet tegen valt. Ik heb een 2mbit/512kbit verbinding, en ik haal snelheden van 215 kb/sec down en 60 kb/sec up, niet slecht.
Ik hoop wel dat hun binnenkort de prijzen gaan verlagen, 32,50 voor een 2 mbit verbinding vind ik vrij prijzig.
Ook vind ik de newsserver heel erg matig (doet het echt heel slecht, dit was bij Demon wel anders).
De verbinding is 5 augustus aangesloten ,ik kan nog steeds gebruik maken van de Try & Buy optie, maar dan moet ik wel weten of ADSL kan (zal toch wel weer niet gaan).
Wat vinden jullie? Chello houden? Misschien dat iemand iets kan vertellen over dat de prijzen wat omlaag gaan, de snelheid iets verhoogt, en dat hun ook nog iets gaan doen aan het feit dat p2p gewoon niet goed werkt?
Lol, daar heb jij als klant bij KPN niks mee te maken hoor. Immers JIJ neemt de verbinding af, en JIJ betaalt de abbo kosten. Ik denk dat je je te makkelijk hebt laten afschepen.eX0duS schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:27:
Ik baal wel dat ik Chello heb genomen, ik had ook geen keus (geen ADSL mogelijk, vreemd verhaal), het is namelijk zo dat diegene van wie ik het huis huur, bij KPN heeft aangegeven dat ik geen ADSL kan nemen, omdat hun met een speciaal soort internet kwamen voor elk huis wat hun verhuren, maar dit is al 2 jaar zo, en nog steeds niet gerealiseerd, ik vraag me dan ook af of het wel kan dat hun kunnen aangeven dat ADSL voor mij niet mogelijk is.
Gewoon aangetekende brief dat dit gewoon niet kan, en dat je desnoods abbo gaat bevriezen. Moet je eens kijken hoe snel je reaktie krijgt.
Ik betaal ook niet voor die KPN verbinding (zit in huurprijs in), aan de andere kant; ik gebruik die verbinding ook helemaal niet (bel altijd met GSM en zit ook geen telefoon op aangesloten ofzo), zou het alleen gebruiken voor ADSL.
Verwijderd
Onlangs ben ik teruggekomen van een maand te hebben gelogeerd bij m'n ouders. Nieuwe computer in de tussen tijd gekocht en vandaag gaan installeren.
Direct bij het installeren van Chello Installiepakket 8, begon de ellende. Programma kon m'n modem niet traceren. In eerste instantie dacht ik dat het aan de nieuwe utp-kabel lag, aangezien een van de stekkertjes was afgebroken. Oude utp-kabel er in gestoken maar nog steeds hetzelfde probleem. Chello helpdeks gebeld en na twee uur achter de telefoon te hebben gezeten werd de modem eindelijk getraceerd. Ik weet nog steeds niet waarom de modem niet gelijk werd getraceerd.
Helemaal blij, maar dat was maar voor korte duur. Direct bij het openen van explore merkte ik dat het supertraag ging. Daarna met speedtest m'n upload en download opgemeten:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 27.4 KByte/sec
(=219 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 106.5 KByte/sec
(=852 kbps)
Bij de upc test had ik een gemiddelde van 8 kb/s download.
Weet iemand wat er in godsnaam aan de hand is? Ik heb nadat ik het heb geconstateerd direct weer met chello aan de lijn gezeten, maar die konden het niet zo 1, 2, 3 zeggen wat er aan de hand was. Ze raden me aan om Norton de te herinstalleren, wat uiteindelijk niets hielp.
Specs;
Windows xp home.
Standaard netwerkkaart wat bij Dell wordt geleverd.
Thomson kabelmodem.
Chello classic.
Voorheen heeft de verbinding het wel altijd gedaan, op m'n oude computer, met volle tevredenheid. Kan het zijn dat m'n splitter brak aan het worden is, na 5 jaar trouwe dienst? Aangezien ik merk dat er een beetje ruis zit op m'n televisie. Ik vind het alleen erg raar dat m'n upload wel normaal is, enkel download niet.
Bij voorbaat bedankt.
Direct bij het installeren van Chello Installiepakket 8, begon de ellende. Programma kon m'n modem niet traceren. In eerste instantie dacht ik dat het aan de nieuwe utp-kabel lag, aangezien een van de stekkertjes was afgebroken. Oude utp-kabel er in gestoken maar nog steeds hetzelfde probleem. Chello helpdeks gebeld en na twee uur achter de telefoon te hebben gezeten werd de modem eindelijk getraceerd. Ik weet nog steeds niet waarom de modem niet gelijk werd getraceerd.
Helemaal blij, maar dat was maar voor korte duur. Direct bij het openen van explore merkte ik dat het supertraag ging. Daarna met speedtest m'n upload en download opgemeten:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 27.4 KByte/sec
(=219 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 106.5 KByte/sec
(=852 kbps)
Bij de upc test had ik een gemiddelde van 8 kb/s download.
Weet iemand wat er in godsnaam aan de hand is? Ik heb nadat ik het heb geconstateerd direct weer met chello aan de lijn gezeten, maar die konden het niet zo 1, 2, 3 zeggen wat er aan de hand was. Ze raden me aan om Norton de te herinstalleren, wat uiteindelijk niets hielp.
Specs;
Windows xp home.
Standaard netwerkkaart wat bij Dell wordt geleverd.
Thomson kabelmodem.
Chello classic.
Voorheen heeft de verbinding het wel altijd gedaan, op m'n oude computer, met volle tevredenheid. Kan het zijn dat m'n splitter brak aan het worden is, na 5 jaar trouwe dienst? Aangezien ik merk dat er een beetje ruis zit op m'n televisie. Ik vind het alleen erg raar dat m'n upload wel normaal is, enkel download niet.
Bij voorbaat bedankt.
Je hebt de Chello CD gebruikt, deze zet de proxy-server actief in InternetExplorer.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 00:48:
Weet iemand wat er in godsnaam aan de hand is?
InternetExplorer -> Extra -> InternetOpties -> Verbindingen -> Lan instellingen -> ALLES uitvinken, ALLES! Daarna 2x OK drukken, alle explorers sluiten en opnieuw openen. Gefeliciteerd, u heeft nu een topverbinding.
Met name 'automatisch proxyserver detecteren' zorgt voor een erg trage responsetijd op je browserverzoekjes. Proxyserver is ouderwets systeem, je kan die missen als kiespijn.
[ Voor 19% gewijzigd door I_stealth_I op 25-08-2005 01:06 ]
/dev/null
Grote kans dat dat inderdaad de oorzaak is. Mocht dat niet helpen, check dan even de signaalwaarden op de pagina in de modem (192.168.100.1)
Verwijderd
Bedankt voor de snelle respons. Ik heb gekeken maar helaas staat alles al uitgevinkt. Vervolgens heb ik gekeken op 192.168.100.1 en dit komt er uit:
Status Code: Operational
Software Version: ST52.02.03
Software Model: a806
Bootloader: 2.1.6d
Forward Path:
Signal Acquired at 236.000 MHz
SNR: 27.6 dB
Received Signal Strength: -12.5 dBmV
Bit error rate: 3.019 %
Modulation: 256 QAM
Return path:
Connection: acquired
Frequency: 46,2 MHz
Power Level: 54.0 dbmV
Channel id: 4
Modulation: 16 QAM
Data Service Details
Provisioned Address: Yes
Provisioned Time: Yes
Provisioned Configuration: Yes
Registered: Yes
BPI: Disabled
Kan iemand hier iets uit op maken?
Status Code: Operational
Software Version: ST52.02.03
Software Model: a806
Bootloader: 2.1.6d
Forward Path:
Signal Acquired at 236.000 MHz
SNR: 27.6 dB
Received Signal Strength: -12.5 dBmV
Bit error rate: 3.019 %
Modulation: 256 QAM
Return path:
Connection: acquired
Frequency: 46,2 MHz
Power Level: 54.0 dbmV
Channel id: 4
Modulation: 16 QAM
Data Service Details
Provisioned Address: Yes
Provisioned Time: Yes
Provisioned Configuration: Yes
Registered: Yes
BPI: Disabled
Kan iemand hier iets uit op maken?
Ja dat dat het probleem niet zal zijn. SNR is binnen de limits, Received Signal Strength ook en Power Level ook.
En dat zijn de waardes die er toe doen in je modem dus daar zal het niet aan liggen denk ik
En dat zijn de waardes die er toe doen in je modem dus daar zal het niet aan liggen denk ik
Z'n modem staat met maximaal vermogen te zenden (54dBmV) en de received signal strength mag eigenlijk ook niet lager zijn dan -10dBmV. De signalen zijn dus zeker niet ideaal.SithWarrior schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:17:
Ja dat dat het probleem niet zal zijn. SNR is binnen de limits, Received Signal Strength ook en Power Level ook.
Verwijderd
Ik heb hier een SB4200e modem. Deze wil helaas niet meer online komen het reseive lampje blijft maar knipperen. Nu heb via telnet een tijdje mee zitten kijken. Ik ben erachter gekomen dat hij het downstream cannel niet kan vinden.

Soms komt er zo iets voorbij. Alleen kan hij hem dan niet vast zetten en gaat hij weer verder met scannen. Heeft er iemand hier een oplossing voor?
Mijn sb4100e komt wel online (zit ik nu mee te werken). Dus aan de kabel kan het niet liggen. Heb voor de zekerheid al een paar andere kabels geprobeerd. Maar dit loste het probleem niet op.

Soms komt er zo iets voorbij. Alleen kan hij hem dan niet vast zetten en gaat hij weer verder met scannen. Heeft er iemand hier een oplossing voor?
Mijn sb4100e komt wel online (zit ik nu mee te werken). Dus aan de kabel kan het niet liggen. Heb voor de zekerheid al een paar andere kabels geprobeerd. Maar dit loste het probleem niet op.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 10:30 ]
Z'n modem staat met maximaal vermogen te zenden (54dBmV) en de received signal strength mag eigenlijk ook niet lager zijn dan -10dBmV. De signalen zijn dus zeker niet ideaal.Bigs schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:20:
[...]
Z'n modem staat met maximaal vermogen te zenden (54dBmV) en de received signal strength mag eigenlijk ook niet lager zijn dan -10dBmV. De signalen zijn dus zeker niet ideaal.
Nee ideaal niet, maar hij zou het wel gewoon moeten doen verzenden kan ie van 8 tot 58 dBmV en 54 valt nog net binnen normale omstandigheden (dat loopt tot 55)
Received Strength is niet ideaal maar hij zou het wel moet doen, en dan heb je nog SNR die het liefst boven de 30 zou moeten zijn maar boven de 25 zou hij het wel moeten doen.
Excuse me? Die -12,5 hoort in de ideale situatie rond de 0 te liggen. Mag best een paar dB onder 0 liggen, maar -12,5 is niet goed. Bel de helpdesk maar even.SithWarrior schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:17:
[ Voor 19% gewijzigd door Bergen op 25-08-2005 16:36 . Reden: ok, iets genuanceerder ]
Ik heb het volgende probleem.
Ik had tot voor kort altijd een (vrijwel) probleemloze internetverbinding met Chello, maar sinds ik van modem ben gewisseld ivm. digitale telefonie is er iets mis. Het is namelijk zo dat als ik een URL intyp hij vaak niet direct bij de goede website uitkomt maar eerst een error geeft dat de pagina niet kan worden gevonden. In de tweede instantie doet ie het dan wel weer. Chello helpdesk gebeld, en die zeiden: je moet de modem op half-duplex zetten. Dat klinkt leuk, ware het niet dat mijn sweex router die optie niet heeft. Dus even die router er tussenuit gehaald en zowaar: alles werkt weer. Maar nu heeft dus maar 1 pc in het netwerk fatsoenlijk internet. Hebben jullie suggesties?
Ik had tot voor kort altijd een (vrijwel) probleemloze internetverbinding met Chello, maar sinds ik van modem ben gewisseld ivm. digitale telefonie is er iets mis. Het is namelijk zo dat als ik een URL intyp hij vaak niet direct bij de goede website uitkomt maar eerst een error geeft dat de pagina niet kan worden gevonden. In de tweede instantie doet ie het dan wel weer. Chello helpdesk gebeld, en die zeiden: je moet de modem op half-duplex zetten. Dat klinkt leuk, ware het niet dat mijn sweex router die optie niet heeft. Dus even die router er tussenuit gehaald en zowaar: alles werkt weer. Maar nu heeft dus maar 1 pc in het netwerk fatsoenlijk internet. Hebben jullie suggesties?
Duplex verstellen werkt alleen bij modemdetectie problemen. Kan je in eerste instantie weil pingen naar bv. www.nu.nl of www.google.nl? Andere browser geprobeerd?Blauw schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:08:
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb het zojuist opgelost door even terug te bladeren in dit topic en een andere DNS server toe te voegen. Nu werkt alles weer prima. Toch vreemde zaak dat chello de router de schuld geeftLekkere Loempia schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:16:
Duplex verstellen werkt alleen bij modemdetectie problemen. Kan je in eerste instantie weil pingen naar bv. www.nu.nl of www.google.nl? Andere browser geprobeerd?
Blijkbaar zeggen deze waardes vrij weinig.SithWarrior schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:17:
Ik had namelijk vorige week hetzelfde probleem als Peekaboo. Bellen met de helpdesk gaf als antwoord dat mijn waardes in mijn modem wel goed waren. Na lang aandringen hebben ze toch een monteur langsgestuurd. Deze heeft toen in het verdeelkastje in het begin van de straat het signaal wat sterker gezet en sindsdien zijn de problemen weg en zelfs het televisiebeeld is verbeterd
Overigens zijn dit nu mijn huidige waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Cable Signal Details Forward Path: Return Path: Signal Acquired at 514.750 MHz Connection: Acquired SNR: 32.0 dB Frequency: 45.8 MHz Received Signal Strength: -8.4 dBmV Power Level: 50.0 dBmV Micro-Reflections: 37 dBc Channel ID: 3 Modulation: 256 QAM Modulation: 16 QAM Data Service Details Provisioned Address: Yes Provisioned Time: Yes Provisioned Configuration: Yes Registered: Yes BPI: Disabled |
[ Voor 32% gewijzigd door Halfkakkende op 25-08-2005 15:37 ]
Zoals ik dus al dacht: helpdesk verkoopt weer lulkoekBlauw schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:28:
[...]
Ik heb het zojuist opgelost door even terug te bladeren in dit topic en een andere DNS server toe te voegen. Nu werkt alles weer prima. Toch vreemde zaak dat chello de router de schuld geeft
Wat een rare bewering, signaalwaardes zeggen juist een heleboel. Om te bepalen hoe goed je signaal is moet je toch weten wat de signaalsterkte is en hoeveel ruis er doorheen zit? Nou, dat kun je dus aan die waarden aflezen.Halfkakkende schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:35:
[...]
Blijkbaar zeggen deze waardes vrij weinig.
Tja, die rx van -8 is aan de lage kant, maar alles kan verder prima werken. Vraag niet wanneer iets 'goed' of 'slecht' is, er zijn geen duidelijke grenswaarden. De een heeft een uitstekende verbinding bij een rx van -10, de ander heeft bij -2 al een slechte verbinding.Overigens zijn dit nu mijn huidige waardes: SNR: 32.0 dB, Received Signal Strength: -8.4 dBmV, Power Level: 50.0 dBmV
Die tweaker hierboven had een rx van -12,5 en omdat hij aangeeft dat hij een erg lage downloadsnelheid heeft is het logisch dat iedereen is geneigd de lage rx als schuldige aan te wijzen en de kans is erg groot dat dat ook daadwerkelijk de oorzaak is.
Je kunt het vergelijken met 2 mensen die op afstand met elkaar praten. Hoe hard moeten ze beide schreeuwen om elkaar goed te horen en hoeveel lawaai zit er doorheen? schreeuwen = powerlevel (tx), horen = receive signal strength (rx), lawaai erdoorheen = signal-to-noise ratio (snr). De modem is de ene persoon, UPC is de andere persoon. In de modem zie je dus alleen de waarden van jouw kant, dan weet je nog niet de waarden aan UPC's kant. (Op de helpdesk zijn de waarden van beide kanten te bekijken trouwens.)
Zou je alle helpdeskers niet over 1 kam willen scheren? Ik weet dat elke helpdesker representatief voor het hele bedrijf moet zijn, maar iemand met een beetje verstand snapt dat helpdeskers ook maar mensen zijn en dat de een meer verstand van zaken heeft dan een ander. Danku.Lekkere Loempia schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:45:
[...]
Zoals ik dus al dacht: helpdesk verkoopt weer lulkoek
Ik kreeg te horen dat die dingen tot -10 zeker horen te werken dus die 2 en half dat moet ook nog wel kunnen lijden dacht ik zoBergen schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:26:
[...]
Excuse me? Die -12,5 hoort in de ideale situatie rond de 0 te liggen. Mag best een paar dB onder 0 liggen, maar -12,5 is niet goed. Bel de helpdesk maar even.
Volgens chelloo.com doet die waarde er ook weining toe als je SNR maar goed is schrijven ze daar, maar nog maals ik ben geen monteur. Het enige wat ik doe is herhalen wat ik gelezen heb en van chello medewerkers te horen heb gekregen.
DOCSIS specification requires cable modems to function correctly with downstream power levels in the range -15 dBmV to +15 dBmV
en hier nog een stukje:
If the SNR is good enough so that the cable modem is working correctly, the exact power level, even if slightly outside normal ranges, does not matter.
Zoals je ziet zuig ik het niet allemaal uit mijn duim
(je kunt trouwens toch gewoon aan de hand van je error log zien, aan de hand van wat voor meldingen er in voor komen of het modem problemen heeft met verbinding tot stand te brengen)
[ Voor 31% gewijzigd door SithWarrior op 25-08-2005 17:20 ]
Verwijderd
waar heb je die wijsheid vandaan ?Lekkere Loempia schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:16:
[...]
Duplex verstellen werkt alleen bij modemdetectie problemen. Kan je in eerste instantie weil pingen naar bv. www.nu.nl of www.google.nl? Andere browser geprobeerd?
Feit is dat in de meeste gevallen de stabiliteit van 10 half duplex een stuk beter is, mocht je problemen hebben met een wegvallende verbinding (google maar's op duplex problemen)
Hehehe, nou als jij ergens een serie modems hebt die allemaal een rx rond de 0 tot -2 dB hadden en spontaan met z'n allen zijn teruggezakt naar -5 tot -10 dB is er toch echt iets aan de hand.
In theorie kan een modem misschien prima werken op -15 of +15, in de praktijk merk je wel degelijk aan je connectie dat het niet in orde is.
In theorie kan een modem misschien prima werken op -15 of +15, in de praktijk merk je wel degelijk aan je connectie dat het niet in orde is.
[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 25-08-2005 17:53 ]
-15 kan met QPSK best goed werken, maar volgens mij is het met de door UPC gebruikte QAM64 modulatie een garantie voor een slechte verbinding. Hoe dan ook, het is een teken dat er iets niet goed is met de verbinding want normaalgesproken ligt de rx signal strength echt niet ver onder de 0.
Verwijderd
als je -12 bBmV zit zou je nog internet kunnen hebben, echter zul je merken dat je verbinding ontzettend langzaam wordt.. -15 is een uiterste en je mag in de handjes klappen dat je nog een verbinding hebt. Met die waardes kun je gerust helpdesk bellen, die vervolgens gaat vragen hoe lang de coax tussen splitter en modem is.SithWarrior schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:49:
[...]
Ik kreeg te horen dat die dingen tot -10 zeker horen te werken dus die 2 en half dat moet ook nog wel kunnen lijden dacht ik zoMijnes was voor die versterker plus 15 en dat ging ook prima.
Volgens chelloo.com doet die waarde er ook weining toe als je SNR maar goed is schrijven ze daar, maar nog maals ik ben geen monteur. Het enige wat ik doe is herhalen wat ik gelezen heb en van chello medewerkers te horen heb gekregen.
DOCSIS specification requires cable modems to function correctly with downstream power levels in the range -15 dBmV to +15 dBmV
en hier nog een stukje:
If the SNR is good enough so that the cable modem is working correctly, the exact power level, even if slightly outside normal ranges, does not matter.
Zoals je ziet zuig ik het niet allemaal uit mijn duim
(je kunt trouwens toch gewoon aan de hand van je error log zien, aan de hand van wat voor meldingen er in voor komen of het modem problemen heeft met verbinding tot stand te brengen)
Ik zit hier al jaren met ongeveer -16 en heb echt totaal geen problemenVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:02:
[...]
als je -12 bBmV zit zou je nog internet kunnen hebben, echter zul je merken dat je verbinding ontzettend langzaam wordt.. -15 is een uiterste en je mag in de handjes klappen dat je nog een verbinding hebt.
[ Voor 2% gewijzigd door The_eYe op 25-08-2005 19:44 . Reden: typo ]
Damn wordt gek hiero.
3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
Continu deze error in de logfiles, en dan heerlijk surfen met 5kb/s
3-Critical 0x04E33A74 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
Continu deze error in de logfiles, en dan heerlijk surfen met 5kb/s
Betreffende die errors: een search op Google levert dit op, dat ga ik es ff lezen.
Ik zou eerder ook eens naar de signaalwaardes kijken als je maar 5 kB/s haalt.
Niets om je druk over te maken dus. Zo staat in m'n Thomsonmodem de error "SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing" al 78219 keer, terwijl m'n verbinding altijd perfect is. Dat soort errors lijken dus erger dan ze zijn.%UBR900-3-T3_TIMEOUT_II: R05.0 Started Unicast Maintenance Ranging no Response received. T3 time-out.
Explanation The cable modem is online and sent a periodic Ranging Request (RNG-REQ) message to the CMTS, without receiving a Ranging Response (RNG-RSP) from the CMTS within the T3 timeout period. The cable modem will send another RNG-REQ message, up to the maximum of 16 successive attempts. This error message is DOCSIS event message is R05.0, Ranging Request.
Recommended Action No action is needed because it is normal for a cable system to occasionally lose MAC-layer messages, especially when multiple cable modems transmit RNG-REQ messages at the same time.
Ik zou eerder ook eens naar de signaalwaardes kijken als je maar 5 kB/s haalt.
[ Voor 95% gewijzigd door Bergen op 29-08-2005 19:58 ]
Nouja niet druk maken, iedere keer als die error verschijnt is het afgelopen met mijn downstream.
Maarja zal vanacht of morgen wel weer voorbij zijn.
Maar heb de laatste dagen wel vaker storing, dattie geen DHCP server kan vinden enzo, en dan hebben me buren zelfde probleem paar huizen verder, die kunnen dan ook niet bellen aangezien ze via kabel bellen
Dit zijn ze trouwens
Maarja zal vanacht of morgen wel weer voorbij zijn.
Maar heb de laatste dagen wel vaker storing, dattie geen DHCP server kan vinden enzo, en dan hebben me buren zelfde probleem paar huizen verder, die kunnen dan ook niet bellen aangezien ze via kabel bellen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Downstream Value Frequency 466750000 Hz Locked Signal to Noise Ratio 21 dB Power Level -19 dB The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading Upstream Value Channel ID 1 Frequency 38608000 Hz Ranged Power Level 54 dBmV |
Dit zijn ze trouwens
[ Voor 35% gewijzigd door BigB op 26-08-2005 21:36 ]
Frequency 260000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 29 dB
Power Level -16 dB
Dit betekent dus dat het niet best is? (daar was ik overigens al achter)
Kan dit ook de oorzaak zijn van diverse storingen, die ik als dns-storingen betitel?
Voor de rest is mijn internet niet echt super snel. Op dit moment gaat het wel, maar ja, het is half 12 dus er zijn ook minder mensen online bezig.
Ik kom zelden boven de 100 Kb/s met chello Classic.
Power Level -16 dB
Kan dit ook de oorzaak zijn van diverse storingen, die ik als dns-storingen betitel?
Voor de rest is mijn internet niet echt super snel. Op dit moment gaat het wel, maar ja, het is half 12 dus er zijn ook minder mensen online bezig.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Och het kan ook best een dipje in het signaal zijn, kijk morgenochtend/morgenmiddag/morgenavond nog eens en kijk of het dan weer goed is of dat het zo slecht blijft.Quacka schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:24:
Frequency 260000000 Hz Locked
Power Level -16 dB
Dat hangt er vanaf wat voor storingen jij als DNS-storingen betitelt.Kan dit ook de oorzaak zijn van diverse storingen, die ik als dns-storingen betitel?
Tja en dat is toch echt niet de bedoeling van Classic, je moet altijd 450-500 kunnen halen op speedtest.nl.Voor de rest is mijn internet niet echt super snel. Op dit moment gaat het wel, maar ja, het is half 12 dus er zijn ook minder mensen online bezig.
En vadaag heb ik al 2x gehad dat ik met 220 kb/s aan het uploaden was vervolgens dropte hij weer naar 110. Ik d8t al jippy verbinding sneller geworden maar niet dus 
Ik heb de volgende downstream waardes:
Power Level -11 dBmV
Signal to Noise Ratio 33 dB
Upstream
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 49 dBmV
Ik heb hier totaal geen verstand van dus ik heb ook geen idee wat goed en slecht is
. Maar zit er nog een 2 mbit upload voor chello aan te komen ? want na mijn ervaring vanmorgen wil ik dit wel graag hebben
Ik heb de volgende downstream waardes:
Power Level -11 dBmV
Signal to Noise Ratio 33 dB
Upstream
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 49 dBmV
Ik heb hier totaal geen verstand van dus ik heb ook geen idee wat goed en slecht is
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Tja, om met het laatste te beginnen: Met speedtesten gaat het vaak wel goed. Wel iets trager 380-450 kbps, maar niet te extreem. In de praktijk is het alleen waardeloos. Zelfs bij snelle torrent-downloads haal ik maximaal 200 Kb/s en dat zijn dus tijdelijke pieken van enkele minuten. Gemiddeld zit ik dan op 50-80 Kb/s. Ik begrijp heus wel dat ik niet mag verwachten dat ik 300 Kb/s haal met downloaden, maar boven de 100 moet ik toch wel vaak kunnen komen.Bergen schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:48:
[...]
Och het kan ook best een dipje in het signaal zijn, kijk morgenochtend/morgenmiddag/morgenavond nog eens en kijk of het dan weer goed is of dat het zo slecht blijft.
[...]
Dat hangt er vanaf wat voor storingen jij als DNS-storingen betitelt.
[...]
Tja en dat is toch echt niet de bedoeling van Classic, je moet altijd 450-500 kunnen halen op speedtest.nl.
DNS-storingen: Om de haveklap krijg ik foutmeldingen met het browsen op internet, terwijl mijn internet-verbinding wel gewoon blijft draaien. Ik heb gisteren in mijn netwerkinstellingen op mijn pc gewoon keihard alle bekende dns-servers van chello ingevuld en het lijkt nu redelijk goed te gaan.
Maar daarvoor ging het dus waardeloos.
De resultaten van http://192.168.100.1/signal.html blijven constant. Er verandert niets op die pagina. Zou daar wel wat verschil in moeten komen?
Ik heb nog geen reactie gekregen.Quacka schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:30:
[...]
Tja, om met het laatste te beginnen: Met speedtesten gaat het vaak wel goed. Wel iets trager 380-450 kbps, maar niet te extreem. In de praktijk is het alleen waardeloos. Zelfs bij snelle torrent-downloads haal ik maximaal 200 Kb/s en dat zijn dus tijdelijke pieken van enkele minuten. Gemiddeld zit ik dan op 50-80 Kb/s. Ik begrijp heus wel dat ik niet mag verwachten dat ik 300 Kb/s haal met downloaden, maar boven de 100 moet ik toch wel vaak kunnen komen.
DNS-storingen: Om de haveklap krijg ik foutmeldingen met het browsen op internet, terwijl mijn internet-verbinding wel gewoon blijft draaien. Ik heb gisteren in mijn netwerkinstellingen op mijn pc gewoon keihard alle bekende dns-servers van chello ingevuld en het lijkt nu redelijk goed te gaan.
Maar daarvoor ging het dus waardeloos.
De resultaten van http://192.168.100.1/signal.html blijven constant. Er verandert niets op die pagina. Zou daar wel wat verschil in moeten komen?
Ik begrijp echt niet hoe het kan dat de snelheid zo traag is via p2p-programma's en als ik video-links open. Ik zie bijv in azureus dat mijn upload wel goed is. Ik heb het inmiddels beperkt tot 20 Kb/s, maar vanmorgen stond de upload gewoon richting de 80 Kb/s. Dat is behoorlijk.
Ik heb gisteren al een andere router aangesloten, maar dat maakt dus geen verschil (eerder een negatief verschil).
Probleem is trouwens weer terug.
Bagger snelheden en -19dB incl de time-out errors in het modem.
Vanacht ging het goed maar overdag/avond pure bagger!
Ja dat heb ik ook gehad, dan is het signaal toch niet goed genoeg, van 12 uur in de nacht tot uurtje of 10 in de ochtend ging ie als een trein en daarna was het weer afgelopen met de gein.
Maar heb jij het ook dat die downloadtests wel goed gaan?BigB schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:00:
Probleem is trouwens weer terug.
Soms dus, upload netjes 110/120 en download schommelt tussen 7.5 en 100 en via news servers tussen 100/300 maar zeer instabiel
Verwijderd
Internet loopt weer als een zonnetje. Het was inderdaad de dBmV. De waardes zijn van 12.3 dBmV naar 6 - 6.5 dBmV gegaan. Erg bedankt allemaal voor jullie hulp.
Verwijderd
Dat zou heel goed de oorzaak kunnen zijn idd. dat -16 welke waarde is dat precies ?The_eYe schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:43:
[...]
Ik zit hier al jaren met ongeveer -16 en heb echt totaal geen problemenwel appart dan, zou dit kunnen komen door onze coax kabel naar de modem toe dan, zoals jij zegt. want die is toch wel 15-20 meter
In plaats dat je de coax zo lang houdt. kun je beter de UTP kabel verlangen(grote telefoonstekker)
die mag namelijk tot 100meter lang zijn. 15-20 meter voor een coax is wel erg lang. zelfs al heb je een goede kabel, zou ik het nooit aanraden.
15 meter is net te lang ja, dat was die van mij ook en heeft het jaren prima gedaan tot dat ik nieuw modem kreeg, toen begonnen de problemen....
Gelukkig werkt nu na het plaatsen van die versterker alles weer als de brandweer
Gelukkig werkt nu na het plaatsen van die versterker alles weer als de brandweer
Ik lees niets over hoeveel connections je in Azureus ingesteld hebt als global max. Als daar niets staat of een hoog getal, beperken tot zo'n 25. Dat heeft hier enorm positieve resultaten gehadQuacka schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:18:
[...]
Ik heb nog geen reactie gekregen.
Ik begrijp echt niet hoe het kan dat de snelheid zo traag is via p2p-programma's en als ik video-links open. Ik zie bijv in azureus dat mijn upload wel goed is. Ik heb het inmiddels beperkt tot 20 Kb/s, maar vanmorgen stond de upload gewoon richting de 80 Kb/s. Dat is behoorlijk.
Ik heb gisteren al een andere router aangesloten, maar dat maakt dus geen verschil (eerder een negatief verschil).
Tja, versterker plaatsen en hopen dat de versterking van de ruis niet de SNR om zeep helpt is een manier, maar dan blijf je bezig - als straks van QAM 64 naar nog strakkere vormen van modulatie overgestapt wordt, gaat de lat weer omhoog...SithWarrior schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 19:20:
15 meter is net te lang ja, dat was die van mij ook en heeft het jaren prima gedaan tot dat ik nieuw modem kreeg, toen begonnen de problemen....
Veel beter is gewoon om die modem bij de eerste aansluitpunt te plaatsen (UTP mag 100m lang zijn, dus dat is tenzij je op Paleis Noordeinde woont geen issue

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 28-08-2005 19:43 ]
Oslik blyat! Oslik!
Mijn oude LanCity modem slikte ook de meest beroerde powerlevels. Toen m'n modem werd vervangen kreeg de monteur geen verbinding met de nieuwe motorola modem. Hij sloot een soort multimeter aan op m'n wandcontactdoos op zolder en dat was echt te weinig aan signaal.
Een retourband geschikte versterker lost het probleem op. Ook moet je eigenlijk geen splitters gebruiken voor je internet signaal. Voor je tv signaal kan het niet zoveel kwaad, maar die hoge frequenties luisteren toch wat nauwer...
Een retourband geschikte versterker lost het probleem op. Ook moet je eigenlijk geen splitters gebruiken voor je internet signaal. Voor je tv signaal kan het niet zoveel kwaad, maar die hoge frequenties luisteren toch wat nauwer...
Kia Niro-EV 2024
Daar stond inderdaad een hoog getal. Ik heb het nu verlaagd, maar het klinkt heel ongeloofwaardig dat als je minder connecties maakt, dat dan de snelheid binnen Azureus hoger wordt. Ik zou zelf zeggen dat dan de internetsnelheid buiten Azureus hoger wordt.dion_b schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 19:40:
[...]
Ik lees niets over hoeveel connections je in Azureus ingesteld hebt als global max. Als daar niets staat of een hoog getal, beperken tot zo'n 25. Dat heeft hier enorm positieve resultaten gehad
Op dit moment is de snelheid van zo'n 25 Kb/s gedaald naar zo'n 3 Kb/s.
In een volledig ideale wereld betekent meer connecties hogere snelheden. Probleem is dat je met teveel connecties apparatuur over de zeik kunt helpen, omdat elke connectie een nieuw proces is voor de CPU van zo'n apparaat. Zo heb ik hier een router die bij 30 al continu vastloopt. Ranzig brak Edimax ding...Quacka schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:13:
[...]
Daar stond inderdaad een hoog getal. Ik heb het nu verlaagd, maar het klinkt heel ongeloofwaardig dat als je minder connecties maakt, dat dan de snelheid binnen Azureus hoger wordt. Ik zou zelf zeggen dat dan de internetsnelheid buiten Azureus hoger wordt.
Op dit moment is de snelheid van zo'n 25 Kb/s gedaald naar zo'n 3 Kb/s.
Precies hoeveel een EuroDOCSIS modem hoort aan te kunnen heb ik nog steeds niet kunnen achterhalen, maar mijn eigen ervaring is dat 80 zeker teveel is, dan loopt de modem ook fors vast. 50 is waarschijnlijk teveel, onder de 30 zonder meer in orde.
Iig is mijn ervaring dat beperken van connections de verbinding veel stabieler maakt en (ook al is dat contra-intuitief) de throughput verhoogt. Ik haal soms 200kB/s (zijn jouw 25 en 3 kb of kB? Kb bestaat niet
Oslik blyat! Oslik!
Ik dacht dat het kbs en kb/s waren... Dus ik heb het over kB/s. Maar ja, kbs maakt het niet beter.
ik moet me sinds vannochtend als ik wil internetten steeds aanmelden met me SID + wachtwoord, maar ik heb wel een ip 62.194.... en ik kan msnen en Newsgroups binnenhalen. hebben meerdere mensen er last van?
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Als je MSN en Usenet het wel doet dan hoef je waarschijnlijk alleen ff de cache van je browser leeg te gooien en evt. je DNS cache te flushen (ipconfig /flushdns).
Ja en of DNS server te veranderen, ook dit probleem heb ik wel eens gehad dan flushde ik de hele handel en uur later was het weer terug.
Door het veranderen van DNS server bleef het probleem ook weg.
Door het veranderen van DNS server bleef het probleem ook weg.
Toch merk ik dat verhogen van het aantal connecties de snelheid ook verhoogd. (dus van 25 naar 50 naar 80 in totaal)dion_b schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 01:54:
[...]
In een volledig ideale wereld betekent meer connecties hogere snelheden. Probleem is dat je met teveel connecties apparatuur over de zeik kunt helpen, omdat elke connectie een nieuw proces is voor de CPU van zo'n apparaat. Zo heb ik hier een router die bij 30 al continu vastloopt. Ranzig brak Edimax ding...
Precies hoeveel een EuroDOCSIS modem hoort aan te kunnen heb ik nog steeds niet kunnen achterhalen, maar mijn eigen ervaring is dat 80 zeker teveel is, dan loopt de modem ook fors vast. 50 is waarschijnlijk teveel, onder de 30 zonder meer in orde.
Iig is mijn ervaring dat beperken van connections de verbinding veel stabieler maakt en (ook al is dat contra-intuitief) de throughput verhoogt. Ik haal soms 200kB/s (zijn jouw 25 en 3 kb of kB? Kb bestaat niet)
Hoe dan ook is het geen oplossing van het probleem.
Nu kwam ik dit op internet tegen:
http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=10868.0;all
Dit is dus precies hetzelfde probleem als ik heb.
Ik zit er zelf hard over te denken om adsl aan te vragen, want ik word hier dus zo moedeloos van.
kbs bestaat niet. Die slash ( / ) staat voor het woordje 'per'.Quacka schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 07:19:
Ik dacht dat het kbs en kb/s waren... Dus ik heb het over kB/s. Maar ja, kbs maakt het niet beter.
[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 29-08-2005 19:54 ]
over mierenneuken gesproken.Bergen schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:50:
[...]
kbs bestaat niet. Die slash ( / ) staat voor het woordje 'per'.Snelheden druk je uit in meters per seconden, of in dit geval kilo/mega/gigabytes of -bits per seconde. De hoofdletter bepaalt of het bytes of bits zijn, b = bits, B = bytes, oftewel kb/s of kB/s. Misschien bedoelde jij kbps, dan staat die p gewoon voor per.
Jij begrijpt waar ik het over hebt en elke andere gebruiker al hier begrijpt het ook.
Geef liever raad over mijn probleem...
Plaats een Linksys BEFSR41 V4 router en je probleem is solved.Quacka schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:46:
[...]
Toch merk ik dat verhogen van het aantal connecties de snelheid ook verhoogd. (dus van 25 naar 50 naar 80 in totaal)
Hoe dan ook is het geen oplossing van het probleem.
Nu kwam ik dit op internet tegen:
http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=10868.0;all
Dit is dus precies hetzelfde probleem als ik heb.
Ik zit er zelf hard over te denken om adsl aan te vragen, want ik word hier dus zo moedeloos van.
/dev/null
sorry hoor, ik zal je nog eens iets uitleggen...Quacka schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:56:
[...]
over mierenneuken gesproken.
Jij begrijpt waar ik het over hebt en elke andere gebruiker al hier begrijpt het ook.
Geef liever raad over mijn probleem...
Verwijderd
Hier ook al een weekje problemen.. websites onbereikbaar en op het moment is me internet zo traag als dikke stront.
Gelukkig binnenkort hopelijk ADSL.
Dan moet ik je teleurstellen, mijn adsl-modem gaat van teveel connecties ook over de kop. Dat je veel websites niet kan bereiken kan je oplossen door een andere DNS-server in te stellen en je proxy-server uit te zetten. (zie ander topic 'chello en DNS probleem') Je beklag '..zo traag als dikke stront' is daarmee iets te voorbarig. Als je connectie daarnaa nog steeds niet naar behoren werkt, dan zou ik de helpdesk maar eens bellen om je modem uit te laten lezen. Chello kan ook niet ruiken dat jij een slechte verbinding heeft, zonder dat jij daar melding van doet.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 02:02:
Hier ook al een weekje problemen.. websites onbereikbaar en op het moment is me internet zo traag als dikke stront.Gelukkig binnenkort hopelijk ADSL.

/dev/null
Hier ook al geen internet, hoerezooi, hoerechello, bah! Ik heb het nu een maand, en eigenlijk heel de maand is het gewoon al kut, hoevaak zijn we al offline geweest de laatste maand? Hoop dat het vlug opgelost is, iig voordat ik vanavond terug kom van mijn werk.
Is dat al de hele morgen zo? Bij mij thuis werkte de verbinding vanmorgen nog prima in ieder geval, ik hoop dat ie niet intussen eruit ligt.eX0duS schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:48:
Hier ook al geen internet, hoerezooi, hoerechello, bah! Ik heb het nu een maand, en eigenlijk heel de maand is het gewoon al kut, hoevaak zijn we al offline geweest de laatste maand? Hoop dat het vlug opgelost is, iig voordat ik vanavond terug kom van mijn werk.
Mail gaat in ieder geval niet goed, de webmail geeft een fout en Evolution vond vanmorgen dat de authentication service niet beschikbaar was. Hopen dat ze 't snel fixen.
Hmm, volgens de statuspagina (http://home.nld.chello.nl..._Flevoland_en_Gelderland/) is er niets aan 't handje. Klopt ook niet helemaal dan of ze moeten een dooie mailserver niet meerekenen maar alleen echte netwerkproblemen.
[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 30-08-2005 11:02 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Nou, vanmorgen had ik al crappy pingtijden, en internet was gewoon erg traag. Toen heb ik de router eens gereboot. Vanaf toen krijg ik ook geen IP meer toegewezen, en het modem staat maar wat te knipperen (nadat ik de modem ook had gereset).
gister begonnen de problemen. Inmiddels kan ik al wel weer iets maar hotmail of msn wil niet. WOW kan ook niet.
Status van modem:
Downstream Value
Frequency 514750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 32 dB
QAM 256
Network Access Control Object ON
Power Level -13 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
HFC MAC Address 00:08:0E:50:9C:CE
Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 38608000 Hz Ranged
Ranging Service ID 1010
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 50 dBmV
Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten ? volgens mij is het power level te laag ? hij hoort volgens mij -19 of -18 te zijn of heb ik dit fout ?
Status van modem:
Downstream Value
Frequency 514750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 32 dB
QAM 256
Network Access Control Object ON
Power Level -13 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
HFC MAC Address 00:08:0E:50:9C:CE
Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 38608000 Hz Ranged
Ranging Service ID 1010
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 50 dBmV
Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten ? volgens mij is het power level te laag ? hij hoort volgens mij -19 of -18 te zijn of heb ik dit fout ?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Bij -18 heb je zeker geen verbinding meer...Astennu schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:29:
Status van modem:
Power Level -13 dBmV
Als je van -13 naar -18 gaat, dan zak je juist 5dB, dus hij moet omhoog...
Naar bijvoorbeeld -8...
[ Voor 3% gewijzigd door Mark_640 op 30-08-2005 18:07 ]
En wat voor een waarde is normaal voor chello ? Want ik heb nog steeds -13. Ik weet namelijk niet of het mijn internet is of me router want ik kan nog wel met 115 kb/s uploaden. Alleen de helft van de websites werken niet meer.Mark_640 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:06:
[...]
Bij -18 heb je zeker geen verbinding meer...
Als je van -13 naar -18 gaat, dan zak je juist 5dB, dus hij moet omhoog...
Naar bijvoorbeeld -8...
Er zijn echt geen storingen die een week duren.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 02:02:
Hier ook al een weekje problemen.. websites onbereikbaar en op het moment is me internet zo traag als dikke stront.Gelukkig binnenkort hopelijk ADSL.

ben ik dan de enige die nooit problemen heeft met chello? Heb een lite abbotje, leash bijna 24/7 vanaf usenet. Haalt de beloofde 2 mbit ook nog eens. Het enige wat ik af en toe moet doen is een router of modem reboot maar vaker dan 1x per maand zal dat niet voorkomen.... Echt down geweest is zeker een half jaar geleden, en toen was het voor een paar uurtjes......
Damn, als ik al die problemen hier lees mag ik mezelf gelukkig prijzen..........
Damn, als ik al die problemen hier lees mag ik mezelf gelukkig prijzen..........
Ben ik nou de enigste die zich schaamt als hij moet zeggen dat hij Chello heeft? Of komt dit omdat ik een tevreden gebruiker van ADSL was? Ik weet nog dat ik 3 jaar geleden Chello had, het toen ook al niet zo erg best was, ze stonden toen ook op het punt om failliet te gaan.
Iig hier zijn de problemen opgelost. E ik heb weer een ander IP adres.
Iig hier zijn de problemen opgelost. E ik heb weer een ander IP adres.

Hij werkt normaal van -10 tot +10 en goed is van -4 tot +4.Astennu schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:22:
[...]
En wat voor een waarde is normaal voor chello ? Want ik heb nog steeds -13. Ik weet namelijk niet of het mijn internet is of me router want ik kan nog wel met 115 kb/s uploaden. Alleen de helft van de websites werken niet meer.
Dit topic is gesloten.