dion_b schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 01:29:
Oftewel het was prima aangelegd naar de normen van de tijd, maar voldoet het niet meer - beter gezegd, de EuroDOCSIS platform is een stuk kieskeuriger mbt signaalsterkte (keerzijde: het kan VEEL sneller en er is minder kans op storing op TV)
Ehh ja dat klopt zo wel ongeveer denk ik

Kan heel goed, dan is je signaal boven nipt genoeg om online te komen, maar bij de minste of geringste hikjes in het signaal vliegt je modem eruit, terwijl anderen (wiens modem wel binnen 2 meter van eerste aansluitpunt staat) er niets van merken.
Yep dat was naar bleek het hele probleem waar ik paar maanden last van heb gehad.
Dit snap ik ff niet. Je kunt als je lui bent (zoals ik) gewoon zo'n ding langs de plint leggen, je kunt als je het goed aan wilt pakken door het plafond boren, aangezien we het hier over 15m hebben en UTP maar liefst 100m lang mag zijn zie ik de onmogelijkheid niet zo...
De kabel komt in de meterkast binnen, als ik daar de modem wil plaatsen moet die UTP kabel naar boven aangezien daar de computers staan. En dan moet UTP kabel dus of rechtstreeks naar boven door een geboord gat of het moet het moet via een liggende pvc pijp omhoog, maar ja die zittten allemaal vol met 3 kabels dus dat werd een beetje moeilijk. Overigens als het mijn eigen huis was geweest had ik het als nog wel zo geprobeerd maar ja de eigenaar van het huis wil het niet en dan houd het voor mij op.
En dan nog, ooit gedacht aan een WLAN?
(WLAN ben ik niet zo een fan van, ik hou meer van bekabeling, ik heb wel wlan AP maar dat is meer voor losse laptop(s) enzo en vind ik niet echt geschikt als als enige communicatie middel, maar goed dit is persoonlijk, als ik dit overigens wel vond had ik al 3 jaar terug ADSL genomen. Maar goed dat is ander verhaal)
SNR, signaal/ruisverhouding - en dat is juist het lastige bij een versterker. Je versterkt namelijk niet alleen het signaal, maar ook de ruis. Wat je bereikt hebt door hem zo te versterken is om de signaalsterkte te garanderen, maar het probleem richting ruis te verplaatsen. Kleine ruispiekjes waar anderen geen last van gaan hebben worden bij jou versterkt tot het niveau waarop CRC checks failed gaan en packetloss optreedt. Hoe erg het zal zijn durf ik niet zo te voorspellen, maar de situatie blijft verre van ideaal...
SNR hoort iig boven de 20dB te zijn, liefst boven de 25dB.
Modem geeft aan dat SNR 34 is.
Lol zoals hier boven al beschreven had ik gister versterker er tussen geplaast, dus ik wil vanmorgen inloggen helemaal dood. Dus ik denk shit toch iets niet goed met versterker ik weer draaien aan die schuifjes, blijkt het algehele storing te zijn. Lekker weer
[
Voor 37% gewijzigd door
SithWarrior op 09-08-2005 10:47
]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?