Het Chello vragen & problemen topic

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.554 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

StonedKinG schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:08:
Net even met Chello gebeld over mijn 50 KB/sec probleem, en het blijkt dat we sinds we Digitale Telefonie hebben (=een paar dagen) het probleem er is. De server "denkt" dat we 2 modems hebben, en daardoor worden we automatisch geknepen. :(
Denk eerder dat het andersom is, er bestaan twee aparte accounts voor je, maar de modem kan maar voor 1 account tegelijk ingesteld zijn- ofwel kun je op volle snelheid internetten en niet bellen (account 1), danwel bellen, maar slechts rudimentair (400kbps) internetten (account 2).

Vermoedelijk zit je nu op account 2 :z
Afijn, ze waren er snel achter en binnen een werkdag moest het zijn opgelost... vanmiddag maar es weer resetten en proberen... (Niks te klagen over de service trouwens :) )
Ach, als het daadwerkelijk zo snel opgelost is niet nee :)

Mogelijk zul je na het samenvoegen van die accounts nog een keer de chello aanmeldscherm moeten doorlopen ("Uw chello service installeren..."), als je dat gedaan hebt zal het definitief goed werken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Welke modems deelt Chello tegenwoordig uit?

Vriend van mij heeft een Thomson ding, en dat kreng wil nog wel eens vastlopen.

Aangezien ik binnenkort op mezelf ga zit ik te denken om chello te nemen. ADSL is leuk maar dan mag ik ook weer een telefoonlijn nemen, en ik wil ff de ontwikkelingen van adsl2+ afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Volgens mij is het op dit moment vrijwel alleen maar Thomson wat er geleverd wordt. Alleen met Digitale Telefonie erbij krijg je een Arris of een Webstar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Damn, het gezeik begint nu al.
22 juli heb ik Chello aangevraagt, en je krijgt dan een schriftelijke bevestiging binnen 72 uur. Nou vandaag dus niks ontvangen dus ik denk ik zal eens bellen.
Blijkt dat er iets mis is gegaan, en er is dus niks aangevraagt. 8)7
Dus via telefoon Chello aangevraagt.
Echt... Chello... :r Hoe krijgen ze het toch voor elkaar.

Morgen nog een keer bellen of het allemaal klopt...

[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 27-07-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Dan zul je wel iets fout hebben gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

eX0duS schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:26:
Echt... Chello... :r Hoe krijgen ze het toch voor elkaar.
Hela, wil je even niet alle afdelingen over 1 kam scheren? Als er alleen iets mis gaat bij de aanmelding is meteen heel chello " :r "?

[ Voor 15% gewijzigd door Bergen op 27-07-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik weet zeker dat ik alles goed heb ingevult. Ik heb een confirmatiemailtje gehad, met daarin de mededeling dat ik binnen 3 dagen een schriftelijke bevestiging zou krijgen.
Voor de rest kijk een paar post terug wat ik allemaal meegemaakt heb met Chello, vandaar. ;) Het is dat ik geen andere keus heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

eX0duS schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:07:
Ik weet zeker dat ik alles goed heb ingevult. Ik heb een confirmatiemailtje gehad, met daarin de mededeling dat ik binnen 3 dagen een schriftelijke bevestiging zou krijgen.
Voor de rest kijk een paar post terug wat ik allemaal meegemaakt heb met Chello, vandaar. ;) Het is dat ik geen andere keus heb...
Met alle respect, maar als ik de schrijf- en spelfouten in je laatste twee posts hier zie kan ik me goed voorstellen dat iets toch niet exact ingevuld is. Dat wil niet zeggen dat dat zeker de oorzaak is, maar om de schuld volledig bij UPC (chello is een product, niet een bedrijf) te leggen is ook weer overdreven...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

dion_b schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:00:
[...]

Denk eerder dat het andersom is, er bestaan twee aparte accounts voor je, maar de modem kan maar voor 1 account tegelijk ingesteld zijn- ofwel kun je op volle snelheid internetten en niet bellen (account 1), danwel bellen, maar slechts rudimentair (400kbps) internetten (account 2).

Vermoedelijk zit je nu op account 2 :z

[...]

Ach, als het daadwerkelijk zo snel opgelost is niet nee :)

Mogelijk zul je na het samenvoegen van die accounts nog een keer de chello aanmeldscherm moeten doorlopen ("Uw chello service installeren..."), als je dat gedaan hebt zal het definitief goed werken.
En opgelost :)

Sorry, klopt inderdaad dat ik dus op het telefoonaccount zat te internetten }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
dion_b schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:11:
[...]

Met alle respect, maar als ik de schrijf- en spelfouten in je laatste twee posts hier zie kan ik me goed voorstellen dat iets toch niet exact ingevuld is. Dat wil niet zeggen dat dat zeker de oorzaak is, maar om de schuld volledig bij UPC (chello is een product, niet een bedrijf) te leggen is ook weer overdreven...
Wat zeur je nou, denk je dat ik mijn naam niet correct kan schrijven ofzo? En dan nog we zitten hier niet op school en ik ratel over dat toetsenbord alsof mijn leven er vanaf hangt, dus enige fouten zouden wel kunnen voorkomen ja. :P En ja het ligt aan Chello, ik heb alles correct ingevult. Gisteren nog gebeld en alle gegevens staan nog steeds correct in hun systeem dus ik vertrouw er op dat ik donderdag mijn pakketje mag ontvangen.

[ Voor 14% gewijzigd door eX0duS op 29-07-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

eX0duS schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:49:
[...]

Wat zeur je nou, denk je dat ik mijn naam niet correct kan schrijven ofzo? En dan nog we zitten hier niet op school en ik ratel over dat toetsenbord alsof mijn leven er vanaf hangt, dus enige fouten zouden wel kunnen voorkomen ja. :P En ja het ligt aan Chello, ik heb alles correct ingevult.
Ingevult :? :+

Je geeft aan dat fouten voor zouden kunnen komen, maar houdt hoog en laag vast dat het niet aan jou kan liggen...

Riiiiight :z
Gisteren nog gebeld en alle gegevens staan nog steeds correct in hun systeem dus ik vertrouw er op dat ik donderdag mijn pakketje mag ontvangen.
Daar mag je vanuit gaan ja.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jeroene schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:58:
Dat ziet er al een stuk beter uit volgens mij 8)
Het ziet er misschien wel beter uit, maar het probleem is niet opgelost. Van de week komt een monteur het modem omruilen. Eerst wilde hij eigenlijk niet langs komen ("de waardes die ik uitlees zijn goed"). Maar hij wilde zijn prive nummer ook niet geven zodat wij hem konden bellen als het modem niet werkte: dan moet u de helpdesk bellen. "Juist; die heeft jou ingeschakeld om het modem te ruilen."...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:53:
Ik had laatst een aantal dagen wat vaags met mijn internet op mijn beide pc's. Als homepage in firefox heb ik standaard www.tweakers.net ingevuld. Iedere keer als ik dus firefox opstartte kreeg ik het "aanmeld/inlog" scherm van Chello te zien (waar je je username en alles moet invullen voordat je internet verbinding een feit is).

Nadat ik www.gathering.tweakers.net als homepage had ingesteld kwam ik wel op de frontpage terecht :? Nu is alles weer normaal trouwens.
OK, nu heb ik dit probleem dus weer. Het vind trouwens alleen plaats met Firefox en niet met IE. Dat mijn activity led van mijn motorola modem niet brandt houd dus echt niet in dat ik offline ben. Alleen als ik aan het downen ben, brandt die continu. Maar goed, geen tweakers.net via firefox hier dus, zomaar, van de 1 op de andere dag. :(

edit: zojuist even cache, history, cookies en de hele zeik geleegd en het werkt weer.
Never mind

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:13:
[...]

OK, nu heb ik dit probleem dus weer. Het vind trouwens alleen plaats met Firefox en niet met IE. Dat mijn activity led van mijn motorola modem niet brandt houd dus echt niet in dat ik offline ben. Alleen als ik aan het downen ben, brandt die continu. Maar goed, geen tweakers.net via firefox hier dus, zomaar, van de 1 op de andere dag. :(

edit: zojuist even cache, history, cookies en de hele zeik geleegd en het werkt weer.
Never mind
Als het wel in de ene en niet in de andere browser gebeurt kun je er zeker van zijn dat het niet de verbinding is, maar iets in een programma ;)

Overigens hoor je die melding alleen icm een 10-IP adres te krijgen. Als je IP (of die van je router, indien van toepassing) niet met een 10 begint, weet je dat het een softwareissue betreft :7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:28:
[...]

Als het wel in de ene en niet in de andere browser gebeurt kun je er zeker van zijn dat het niet de verbinding is, maar iets in een programma ;)

Overigens hoor je die melding alleen icm een 10-IP adres te krijgen. Als je IP (of die van je router, indien van toepassing) niet met een 10 begint, weet je dat het een softwareissue betreft :7
Het is niet echt een melding, meer van "Welkom bij chello, klik op start om je internetverbinding tot stand te brengen" of zoiets. (hetzelfde scherm wat ik drie jaar geleden kreeg toen ik hier voor het eerst online ging) Dat het softwarematig was, vermoedde ik vandaag aangezien alle andere websites het wel deden, but, thanx anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb zojuist Chello gekregen, en het werkt, thank God.
Ik heb Chello Light, hier zit geen datalimiet op, maar kan iemand me vertellen bij welke hoeveelheid data ze beginnen te zeiken?
Overigens haal ik zo'n 250 down en 60 up, wat ik een hele nette waarde vind, dit had ik niet verwacht. Had ook niet verwacht dat de monteur kwam, maar hij is toch gekomen! Dus toch een een plusje voor Chello/UPC.
En heb ik het goed begepen, wat in de algemene voorwaarden zit, dat als het jaar voorbij is Chello automatisch verlengt word met nog een jaar, en dat je dus na dat jaar niet elke maand kunt opzeggen (wel een maand opzegtermijn), en je dus nog een jaar er aan vast zit?

[ Voor 26% gewijzigd door eX0duS op 04-08-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Er zit geen datalimiet op, dus ze beginnen ook niet zomaar te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
dion_b schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 00:27:
[...]

Ingevult :? :+

Je geeft aan dat fouten voor zouden kunnen komen, maar houdt hoog en laag vast dat het niet aan jou kan liggen...

Riiiiight :z
Jaja, damn.. :X
Bigs schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:07:
Er zit geen datalimiet op, dus ze beginnen ook niet zomaar te zeiken.
Wel een FUP, nou ja ik zie het wel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Geen datalimiet == geen datalimiet tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-09 10:45
fuck, me mail doet het de hele dag al niet...bij wie nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Werkt hier prima, doet je webmail het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Bergen, vraagje aan jou of iemand anders die bij chello werkt. Om heel lang verhaal kort te maken ik heb zinds 1998 / 1999 chello, alleen nu blijkt 7 jaar later dat ze het niet goed hebben aangelegd.

Vanaf de meterkast loopt een coax kabel (metertje of 15) naar de zolder, waar een wand aansluiting zit waar tv, radio en internet uit komen. Dit hebben ze toen gedaan omdat er geen mogelijkheid meer was om een utp kabel naar boven te krijgen via de bestaande verbindingen en dus hadden ze maar modem boven neer gezet. Dit heeft jaren goed gewerkt tot dat mijn terrayon modem omgewiselt werd voor een thompson. (deze dus http://www.qb.ro/poze/tcm390.jpg )

Ik heb zinds dien de ene na de andere storing gehad, na vele keren chello bellen bleek dat het probleem dus in die 15 meter coax kabel zat. Aangezien er nog steeds geen mogelijkheid is om een utp kabel naar boven te leggen en ik toch graag wil internetten heb ik een Hirschmann GHV 830A gekocht en aangesloten. (paar uur terug)

De chello monteur die ook geweest was had gezegt (hij ging net weg voor ik dat ding binnen kreeg :( ) dat de Received Signal Strength bij forward path ideaal op 0 moet staan en bij return path het power level op 50 ideaal moest staan. dus na veel draaien heb ik het voor elkaar gekregen om beide waardes ideaal te krijgen maar mijn vraag was, zijn andere getallen ook nog belangrijk?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

SithWarrior schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:19:
De chello monteur die ook geweest was had gezegt (hij ging net weg voor ik dat ding binnen kreeg :( ) dat de Received Signal Strength bij forward path ideaal op 0 moet staan en bij return path het power level op 50 ideaal moest staan. dus na veel draaien heb ik het voor elkaar gekregen om beide waardes ideaal te krijgen maar mijn vraag was, zijn andere getallen ook nog belangrijk?
Downstream waarde grofweg tussen +10 en -10 DbmV, ideaal is tussen +5 en -5...
Het modem werkt in principe van +15 tot -15....

Upstream moet liggen tussen +40 en +52 DbmV, met de nieuwe upstreammodulatie is +55 het maximale wat dat ding eruit perst...

Dus +50 is best ok... ;)

Andere getallen zijn in principe niet echt belangrijk...

Een kleine opmerking, ik zie dat de binnenhuisversterker die je gebruikt actief retourgeschikt is... Nu is dat in jouw situatie waarschijnlijk ook nodig, maar houdt er rekening mee dat dat officieel niet mag... Mocht er nml. een hoop "ruis" uit jouw binnenhuisinstallatie komen, wordt dat nog eens extra hard naar buiten geblazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ah bedankt voor de informatie :) En over dat laaste, dat heeft iemand van UPC toen een keer geroepen dat ik specifiek een actief retourgeschikte versterker moest nemen omdat het anders als nog niet zou werken.

Nu ik er aan terug denk, de monteur die vanmiddag was geweest noemde ook al zo iets, hij zei dat ik de waarde niet onder de 50 moest laten zaken omdat ik anders te veel ruis zou terug sturen en andere mensen eventueel ook last van storingen konden krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door SithWarrior op 08-08-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al twee maanden met een groot probleem. Om verbinding te maken met het werk, maak ik gebruik van de Sonicwall Global VPN Client. Dit heeft twee jaar prima gewerkt, echter sinds kort komt wel een verbinding tot stand maar bij de ISAKMP negotiation (de beveiliging) loopt het mis. Om te controleren of het probleem bij mij thuis zit of ergens anders, heb ik mijn laptop meegenomen naar wat andere mensen. De conclusie was dat het probleem bij Chello-abonnees hier in de buurt hetzelfde is (met of zonder router). Via een ADSL-verbinding of analoge lijn (!) werkt het wel prima. Het is dus niet zo dat de VPN-server van Sonicwall niet meer werkt.

Chello zegt dat zij alleen internet ondersteunen en VPN's niet blokkeren. Maar aangezien ik de helpdeskmedewerker nog uit moest leggen wat een VPN is, had ik daar geen oplossing verwacht. Bij SonicWall (knowledgebase) is de fout wel bekend, maar kan veel oorzaken hebben. Zij gaan veelal uit van een probleem in de VPN-hardware op kantoor, maar daar lijkt het probleem niet te zitten omdat het wel werkt op niet-Chello aansluitingen. Heeft iemand hier een idee?

Sonicwall client log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
2005/08/08 19:16:33:438 Information <local host>    The connection "81.58.**.**" has been enabled.
2005/08/08 19:16:33:875 Information 81.58.**.** Starting ISAKMP phase 1 negotiation.
2005/08/08 19:16:33:876 Information <local host>    Releasing IP address for the virtual interface (00-60-73-E3-64-4E).
2005/08/08 19:16:34:250 Information 81.58.**.** Starting aggressive mode phase 1 exchange.
2005/08/08 19:16:34:251 Information 81.58.**.** NAT Detected: Local host is behind a NAT device.
2005/08/08 19:16:34:252 Information 81.58.**.** The SA lifetime for phase 1 is 28800 seconds.
2005/08/08 19:16:34:253 Information 81.58.**.** Phase 1 has completed.
2005/08/08 19:16:34:296 Information 81.58.**.** Received request for policy version.
2005/08/08 19:16:34:297 Information 81.58.**.** Sending policy version reply.
2005/08/08 19:16:34:343 Information 81.58.**.** Received policy change is not required.
2005/08/08 19:16:34:344 Information 81.58.**.** Sending policy acknowledgement.
2005/08/08 19:16:34:345 Information 81.58.**.** The configuration for the connection is up to date.
2005/08/08 19:16:34:437 Information <local host>    The IP address for interface 'SonicWALL VPN Adapter - Pakketplanner-minipoort' has changed.
2005/08/08 19:16:42:281 Information 81.58.**.** Received dead peer detection request.
2005/08/08 19:16:42:282 Information 81.58.**.** Sending dead peer detection acknowledgement.
2005/08/08 19:36:54:421 Information 81.58.**.** Starting ISAKMP phase 2 negotiation with 192.168.174.0/255.255.255.0:*:*:*.
2005/08/08 19:36:54:422 Information 81.58.**.** Starting quick mode phase 2 exchange.
2005/08/08 19:36:54:828 Information 81.58.**.** Received no proposal chosen notify.
2005/08/08 19:36:54:829 Warning     81.58.**.** Failed to process informational exchange packet.
2005/08/08 19:37:07:765 Information 81.58.**.** Sending phase 1 delete.
2005/08/08 19:37:07:796 Information <local host>    The connection "81.58.**.**" has been disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SithWarrior schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:19:
Bergen, vraagje aan jou of iemand anders die bij chello werkt. Om heel lang verhaal kort te maken ik heb zinds 1998 / 1999 chello, alleen nu blijkt 7 jaar later dat ze het niet goed hebben aangelegd.

Vanaf de meterkast loopt een coax kabel (metertje of 15) naar de zolder, waar een wand aansluiting zit waar tv, radio en internet uit komen. Dit hebben ze toen gedaan omdat er geen mogelijkheid meer was om een utp kabel naar boven te krijgen via de bestaande verbindingen en dus hadden ze maar modem boven neer gezet. Dit heeft jaren goed gewerkt tot dat mijn terrayon modem omgewiselt werd voor een thompson. (deze dus http://www.qb.ro/poze/tcm390.jpg )
Oftewel het was prima aangelegd naar de normen van de tijd, maar voldoet het niet meer - beter gezegd, de EuroDOCSIS platform is een stuk kieskeuriger mbt signaalsterkte (keerzijde: het kan VEEL sneller en er is minder kans op storing op TV)
Ik heb zinds dien de ene na de andere storing gehad, na vele keren chello bellen bleek dat het probleem dus in die 15 meter coax kabel zat.
Kan heel goed, dan is je signaal boven nipt genoeg om online te komen, maar bij de minste of geringste hikjes in het signaal vliegt je modem eruit, terwijl anderen (wiens modem wel binnen 2 meter van eerste aansluitpunt staat) er niets van merken.
Aangezien er nog steeds geen mogelijkheid is om een utp kabel naar boven te leggen
Dit snap ik ff niet. Je kunt als je lui bent (zoals ik) gewoon zo'n ding langs de plint leggen, je kunt als je het goed aan wilt pakken door het plafond boren, aangezien we het hier over 15m hebben en UTP maar liefst 100m lang mag zijn zie ik de onmogelijkheid niet zo...

En dan nog, ooit gedacht aan een WLAN?
en ik toch graag wil internetten heb ik een Hirschmann GHV 830A gekocht en aangesloten. (paar uur terug)

SNR, signaal/ruisverhouding - en dat is juist het lastige bij een versterker. Je versterkt namelijk niet alleen het signaal, maar ook de ruis. Wat je bereikt hebt door hem zo te versterken is om de signaalsterkte te garanderen, maar het probleem richting ruis te verplaatsen. Kleine ruispiekjes waar anderen geen last van gaan hebben worden bij jou versterkt tot het niveau waarop CRC checks failed gaan en packetloss optreedt. Hoe erg het zal zijn durf ik niet zo te voorspellen, maar de situatie blijft verre van ideaal...

SNR hoort iig boven de 20dB te zijn, liefst boven de 25dB.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ok; Chello is bij mij nu grotendeels pleitte. Tweakers is een van de weinige stukjes internet die ik nog kan bereiken (de reclame hier blijft blanco). Gek genoeg doet Chello's eigen "netwerk status" page het ook niet. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Gwaihir op 09-08-2005 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 14:37
Birdie schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 02:44:
Ok; Chello is bij mij nu grotendeels pleitte. Tweakers is een van de weinige stukjes internet die ik nog kan bereiken (de reclame hier blijft blanco). Gek genoeg doet Chello's eigen "netwerk status" page het ook niet. :(
comcast lag plat, daar zal wel een hoop over geroutered worden bij chello ;)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook problemen; kom wel op bepaalde sites (zoals deze) maar kom op heel veel sites niet meer. Online gamen lukt ook niet.
Netwerk status pagina van chello geeft geen rare dingen aan (maar doet het wel).
DNS is geflushed, IP heb ik veranderd, niks helpt.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb hier ook last van. Ik heb zelf wat onderzoek gedaan met traceroute: het lijkt dat een hop (p15001.net.upc.nl) het moeilijk heeft. Deze hop komt alleen voor bij buitenlands verkeer - voor binnenlands verkeer (zoals tweakers.net) komt bij mij p15033.net.upc.nl voor. (Die dus wel goed functioneert :P)
[...]
Gek genoeg doet Chello's eigen "netwerk status" page het ook niet. :(
Jawel. Het laden duurt alleen langer, omdat er een ad wordt geladen op een server via deze p15001.net.upc.nl hop.

[ Voor 34% gewijzigd door Zr40 op 09-08-2005 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Hier ook troubles. Ligt dus niet aan de Chello DNS-servers?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:01
Volgens Big Brother: http://test.net.upc.nl/bb/

Ligt zowat alles plat, ik heb maar ff tijdelijk de proxy ingesteld . Op die manier kom ik op heel wat meer sites dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Hier idd ook plat,...
is volgens mij heel wat uit gevallen

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:42:
Hier idd ook plat,...
is volgens mij heel wat uit gevallen
Ik heb hier ook een probleem met de verbinding. Als je die test pagina bekijkt http://test.net.upc.nl/bb/ ging zonet alles van groen/trouble naar no report. Waarschijnlijk zijn ze hard aan het werken om alles weer in de lucht te krijgen :)

[edit]
Een uitleg van de status : http://test.net.upc.nl/bb/help/bb-help.html#purple

Mocht je niet gezien hebben dat je op de status kan klikken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:23
Hmmm... Hier ook. :(
Eindhoven.

De eerste keer in 'n lange tijd dat chello bij mij trubbels geeft.
En dat Big Brother plaatje is idd niet best! >:)

Kijken hoe lang 't duurt voor het gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 13:43
Ook hier plat. Zucht...... chello..

Raar dat sommige gedeeltes van internet wel goed bereikbaar zijn en de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lekker weer, dit probleem speelt dus al vanaf vanacht.
Had toch wel verwacht dat ze dit nu al opgelost hadden.
Maarja ik zit gelukkig op me werk nu en via remote admin naar huis af en toe eens wat proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

pctje schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:51:
Ook hier plat. Zucht...... chello..

Raar dat sommige gedeeltes van internet wel goed bereikbaar zijn en de rest niet.
Dit heb ik uitgelegd in mijn vorige bericht.

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 09-08-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Laatst online: 11-09 14:38

Cybje

First Post!

Zr40 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:23:
Ik heb hier ook last van. Ik heb zelf wat onderzoek gedaan met traceroute: het lijkt dat een hop (p15001.net.upc.nl) het moeilijk heeft. Deze hop komt alleen voor bij buitenlands verkeer - voor binnenlands verkeer (zoals tweakers.net) komt bij mij p15033.net.upc.nl voor. (Die dus wel goed functioneert :P)

[...]

Jawel. Het laden duurt alleen langer, omdat er een ad wordt geladen op een server via deze p15001.net.upc.nl hop.
Ook binnenlandsverkeer geeft hier problemen, ik kan geen enkele internetbankieren (Postbank, Rabobank en DHB Bank) bereiken op dit moment. Ook de SIDN website doet hier niks meer (en ik weet zeker dat die @ amsix zitten).

Edit: Fok lijkt ook redelijk dood te zijn vanaf hier

[ Voor 4% gewijzigd door Cybje op 09-08-2005 10:03 ]

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Waarom liggen dan alle Chello-sites plat als het aan die 'buitenlandse' hop ligt?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Cybje schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:01:
[...]

Edit: Fok lijkt ook redelijk dood te zijn vanaf hier
Het forum wel maar de frontpage, managers etc werken.

Dutchphotozone dood, google dood.. sja dan ga ik maar werken ofzo :?

[ Voor 15% gewijzigd door FaceDown op 09-08-2005 10:04 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
hier is het ook ellende.

een van de (toegewezen) dns-servers ligt er bij mij uit, en op 2/3e van de sites kan ik niet komen. tweakers doet et, fok niet :S

weer lekker fijn dit

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

FaceDown schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:03:
[...]
Waarom liggen dan alle Chello-sites plat als het aan die 'buitenlandse' hop ligt?
Cybje schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:01:
[...]
Ook binnenlandsverkeer geeft hier problemen, ik kan geen enkele internetbankieren (Postbank, Rabobank en DHB Bank) bereiken op dit moment. Ook de SIDN website doet hier niks meer (en ik weet zeker dat die @ amsix zitten).
Ik weet (gelukkig :P) niets van hoe UPC haar netwerk indeelt. Grote kans dat ik het mis heb :P

Tweakers.net zit toch ook op de ams-ix? Waarom is deze dan wel bereikbaar? :)
FaceDown schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:04:
[...]
Google werkt hier :?

[ Voor 33% gewijzigd door Zr40 op 09-08-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
hier in Dieren (6951) is het ook ellende.

een van de (toegewezen) dns-servers ligt er bij mij uit, en op 2/3e van de sites kan ik niet komen. tweakers doet et, fok niet :S

weer lekker fijn dit

[ Voor 25% gewijzigd door cypher21 op 09-08-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
FaceDown schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:04:
[...]
was bij mij ook, maar dus een proxy ingesteld en dan kom ik wel op bijna alle sites.

1005 AA t/m 2063 ZZ
proxy.ams.chello.nl:8080
2651 AA t/m 4247 ZZ
proxy.rott.chello.nl:8080
5091 AA t/m 6092 ZZ
proxy.brabant.chello.nl:8080
6704 AA t/m 9873 ZZ
proxy.arnhem.chello.nl:8080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
Ow er komen nu ineens mailtjes binnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
het lijkt erop dat alles hier weer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Alles doet 't weer! :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

dion_b schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 01:29:
Oftewel het was prima aangelegd naar de normen van de tijd, maar voldoet het niet meer - beter gezegd, de EuroDOCSIS platform is een stuk kieskeuriger mbt signaalsterkte (keerzijde: het kan VEEL sneller en er is minder kans op storing op TV)
Ehh ja dat klopt zo wel ongeveer denk ik :)
Kan heel goed, dan is je signaal boven nipt genoeg om online te komen, maar bij de minste of geringste hikjes in het signaal vliegt je modem eruit, terwijl anderen (wiens modem wel binnen 2 meter van eerste aansluitpunt staat) er niets van merken.
Yep dat was naar bleek het hele probleem waar ik paar maanden last van heb gehad.
Dit snap ik ff niet. Je kunt als je lui bent (zoals ik) gewoon zo'n ding langs de plint leggen, je kunt als je het goed aan wilt pakken door het plafond boren, aangezien we het hier over 15m hebben en UTP maar liefst 100m lang mag zijn zie ik de onmogelijkheid niet zo...
De kabel komt in de meterkast binnen, als ik daar de modem wil plaatsen moet die UTP kabel naar boven aangezien daar de computers staan. En dan moet UTP kabel dus of rechtstreeks naar boven door een geboord gat of het moet het moet via een liggende pvc pijp omhoog, maar ja die zittten allemaal vol met 3 kabels dus dat werd een beetje moeilijk. Overigens als het mijn eigen huis was geweest had ik het als nog wel zo geprobeerd maar ja de eigenaar van het huis wil het niet en dan houd het voor mij op.
En dan nog, ooit gedacht aan een WLAN?
(WLAN ben ik niet zo een fan van, ik hou meer van bekabeling, ik heb wel wlan AP maar dat is meer voor losse laptop(s) enzo en vind ik niet echt geschikt als als enige communicatie middel, maar goed dit is persoonlijk, als ik dit overigens wel vond had ik al 3 jaar terug ADSL genomen. Maar goed dat is ander verhaal)
SNR, signaal/ruisverhouding - en dat is juist het lastige bij een versterker. Je versterkt namelijk niet alleen het signaal, maar ook de ruis. Wat je bereikt hebt door hem zo te versterken is om de signaalsterkte te garanderen, maar het probleem richting ruis te verplaatsen. Kleine ruispiekjes waar anderen geen last van gaan hebben worden bij jou versterkt tot het niveau waarop CRC checks failed gaan en packetloss optreedt. Hoe erg het zal zijn durf ik niet zo te voorspellen, maar de situatie blijft verre van ideaal...

SNR hoort iig boven de 20dB te zijn, liefst boven de 25dB.
Modem geeft aan dat SNR 34 is.

Lol zoals hier boven al beschreven had ik gister versterker er tussen geplaast, dus ik wil vanmorgen inloggen helemaal dood. Dus ik denk shit toch iets niet goed met versterker ik weer draaien aan die schuifjes, blijkt het algehele storing te zijn. Lekker weer ;)

[ Voor 37% gewijzigd door SithWarrior op 09-08-2005 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Mja gelukkig is bij mij alles opgelost, via secure tunnel werkte bij mij ook een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 13:43
Leuk ook dat Chello de storing ook even meld op de support pagina.
Vraag me eigenlijk af waarom ze dat ding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

ik heb net ook als test een proxy van multiproxy. gebruikt, werkt ook uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
Werkt de pagina: http://datagebruik.chello.nl/cgi-bin/xacct/xacct_login.cgi

eigenlijk nog bij iemand? Bij mij wordt de data al sinds begin juli niet meer bijgewerkt. Vond het wel grappig te zien hoeveel je verstookte...

[ Voor 7% gewijzigd door Rimshaker op 09-08-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
vanochtend werkte het even, maar nu zit ik op enorme boutsnelheid :/

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Aug 9 2005 om 13:38:09 UTC+0200)

Download : 23.2 KByte/sec
Upload : 35.5 KByte/sec
Connection : 80.0 Conn/min
Ping test Nederland : 284.0 ms

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Ik wil niet veel zeggen hoor maar hier werkt nog bijna niets :?
m'n ping naar nu.nl is op 280ms nu...
yahoo.com is 90...
rara wat klopt daar niet?
pokerstars.com en allerlei andere amerikaanse sites kom ik ook niet op?
downloaden vanaf nederlandse 100mbit sources met max 40kb/s?
wat de hell is hier aan het handje chello!
waarom lichten ze ons ook nooit eens in, frustrerende bende, en oja ik was tot 4 uur wakker vannacht en het begon al na 02:00 raar te doen dus het is al veeeeeeels te lang bezig ook!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Misschien zinnig om je modem ff te resetten?
(Ik gooi ook maar een klomp op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

-lama, was een quote van pagina 1 :+ -

[ Voor 94% gewijzigd door Wijnbo op 09-08-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

SuBBaSS schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:11:
Misschien zinnig om je modem ff te resetten?
(Ik gooi ook maar een klomp op)
Misschien wel ja maar daar heb ik altijd een hekel aan
en ik hoor van veel meer mensen problemen :(

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik bedoel gewoon de voedingskabel eruit trekken en een minuutje ofzo ernaast laten. Vervolgens moet het modem zelf de boel weer instellen. Kan heel weinig fout aan gaan lijkt me zo.
Tja, als Chello nog problemen heeft in jouw regio dan wordt het hem niet natuurlijk, maar ja... Het lijkt mij het proberen waard (en heeft ook vaak zat gewerkt bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:23:

[...]

Bij mij laadde hij helemaal niet (meerdere keren geheel z'n gang laten gaan). Ik kreeg uiteindelijk steeds een error pagina in de plaats, maar geen gewone 404. Ik schrok daar even van: vreesde dat mijn pc wat opgelopen had. Toen ik een paar traceroutes had gedaan is m'n gemoedsrust evenwel snel weergekeerd.
3CLipZ schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 03:00:
[...]

comcast lag plat, daar zal wel een hoop over geroutered worden bij chello ;)
comcast? Is dat (ook) een backbone provider? (Ik ken alleen de UK / VS ISP) Toch vreemd dat dan ook UPC-eigen pagina's niet meer bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

KILLorBE schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:07:
[...]

Bij mij is het precies andersom, met IE is het (Bijna) altijd sneller.
Waar ik van baal is dat ik er (Sinds m'n Thomson modem) soms gewoon finaal uit lig, opnieuw opstarten of Renew heeft geen nut, ik moet dan de modem uit zetten (ff wachten) en daarna werkt het weer...zeer irritant :( , als de upload hetzelfde blijft (100-120kB) geef mij m'n COM21 dan maar terug, met downloaden haal ik zelden het max.
Heb je hier nog steeds last van, ik las op ander forum (chello underground) dat nog veel meer mensen hier last van hebben, met dit modem. Nu word er daar beweerd dat het door de voeding komt. Deze levert minder volt dan de modem nodig heeft en als je druk aan het up of downloaden bent en je veel connecties hebt met bittorent bijvoorbeeld dat de modem harder zijn best moet doen en dus meer stroom vraagt. En dan loopt ie dus schijnbaar vast. Nu lees ik ook dat sommige mensen dit ook zavonds hebben als ze helemaal niks aan het doen zijn maar het heeft me wel aan het denken gezet nu er meer mensen zijn met deze klacht.

Ik had vandaag dus weer exact het zelfde, druk aan het downloaden en pats de verbindingen er uit helemaal niks meer deed het modem, lampjes branden nog wel maar hij doet niks meer. Stekker er uit en er in en hij deed het instant weer.

[ Voor 10% gewijzigd door SithWarrior op 10-08-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SithWarrior schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:38:
[...]

Heb je hier nog steeds last van, ik las op ander forum (chello underground) dat nog veel meer mensen hier last van hebben, met dit modem. Nu word er daar beweerd dat het door de voeding komt. Deze levert minder volt dan de modem nodig heeft en als je druk aan het up of downloaden bent en je veel connecties hebt met bittorent bijvoorbeeld dat de modem harder zijn best moet doen en dus meer stroom vraagt. En dan loopt ie dus schijnbaar vast. Nu lees ik ook dat sommige mensen dit ook zavonds hebben als ze helemaal niks aan het doen zijn maar het heeft me wel aan het denken gezet nu er meer mensen zijn met deze klacht.
Het verhaal van voltagetekort ken ik, maar ik moet nog een geval zien in praktijk waar het klopt - de Thomson TCM390 vraagt 9V en de bijgeleverde voeding levert 9V.

Mogelijk kan hij niet genoeg stroom leveren (800mA is de eis iirc), maar voltage is het iig niet.
Ik had vandaag dus weer exact het zelfde, druk aan het downloaden en pats de verbindingen er uit helemaal niks meer deed het modem, lampjes branden nog wel maar hij doet niks meer. Stekker er uit en er in en hij deed het instant weer.
Hier heb ik die problemen ook gehad, sterker nog, het was afwisselend, de ene keer de modem die eruit knalde, de andere keer de router (Edimax cheapo geval). Na wat gevogel (idd incl het insteken van een veel krachtiger voeding in beide apparaten) heb ik hardwarematig niets kunnen veranderen. Maar na de max global connections in Azureus omlaag te gooien van 80 naar 25 zijn zowel router als modem rotsstabiel geworden en zijn mijn snelheden enorm gestegen (zat net nog te sharen met een download van 230kB (1840kbps), ik haal sindsdien regelmatig de 320kB (2560kbps) met Bittorrent.

Of nu mijn router en modem brak zijn omdat ze niet 80+ connections kunnen verwerken, danwel dat dat gewoon out-of-spec is, kan ik niet zeggen (ik kan voor modem noch router vinden hoeveel gelijktijdige connections ze zouden moeten kunnen verwerken), maar allicht dat het dus helpt om die connections sterk te verlagen als je ook last hebt van eruitknallende modems of routers bij P2P activiteiten ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
SithWarrior schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:38:
[...]

Ik heb hier ook last van, bijna iedere dag 1x modem gereset afgelopen week. Kan ook door bittorrent komen zoals dion dat aangeeft, ik zal zijn oplossing even proberen.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

dion_b schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:15:
[...]

Het verhaal van voltagetekort ken ik, maar ik moet nog een geval zien in praktijk waar het klopt - de Thomson TCM390 vraagt 9V en de bijgeleverde voeding levert 9V.

Mogelijk kan hij niet genoeg stroom leveren (800mA is de eis iirc), maar voltage is het iig niet.
Bij belasting van de voeding zakt de spanning, afhankelijk van de stabiliteit van de voeding. Als de voeding van een kabelmodem te ver onder de 9 volt zakt zou dat inderdaad problemen kunnen geven.

Neem maar eens een normale 1,5 volt batterij die bijna leeg is en meet de spanning. Hij geeft dan bijvoorbeeld 1,5 volt aan, maar zodra je er een fietslampje op aansluit zakt de spanning ineens. Een voeding kan natuurlijk niet 'bijna leeg' zijn, maar met een bijna lege batterij gedraagt zich hetzelfde als een zwakke voeding.

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 11-08-2005 23:01 ]

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm maar zou de fabrikant, chello daar niet wat aan kunnen / moeten doen. Ik lees trouwens ook veel over dit symtoom / probleem bij mensen die helemaal niks aan het doen waren en dan gaat zo wel het stroom als het torrent verhaal niet op. Maar zinds ik op dat andere forum op chello underground dat topic heb gelezen ben ik er van overtuigt dat er iets niet goed is met bepaalde modems van dat type.

Nu ben ik zelf niet zo van de electronica maar als ik daar dan dit soort dingen lees:

Het kabelmodem heeft 9-12 Volt ingangsspanning nodig bij 800 mA.
De voedingsadapter levert 9 volt bij 800 mA (max!).

dan denk ik van ja opzich klinkt het logisch maar aan de andere kant waarom is het niet bij iedereen opgelost die er een zwaardere adapter aan heeft gehangen.

[ Voor 32% gewijzigd door SithWarrior op 11-08-2005 23:42 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

SithWarrior schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:30:
Hmm maar zou de fabrikant, chello daar niet wat aan kunnen / moeten doen.
Waar maak jij uit op dat ze er niets aan doen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SithWarrior schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:30:
Hmm maar zou de fabrikant, chello daar niet wat aan kunnen / moeten doen. Ik lees trouwens ook veel over dit symtoom / probleem bij mensen die helemaal niks aan het doen waren en dan gaat zo wel het stroom als het torrent verhaal niet op. Maar zinds ik op dat andere forum op chello underground dat topic heb gelezen ben ik er van overtuigt dat er iets niet goed is met bepaalde modems van dat type.
Dat is dus het probleem met dit soort issue. Ergens heeft iemand een hypothese die misschien in zijn geval van toepassing is, maar vervolgens door vele anderen overgenomen wordt zonder dat het daar van toepassing is, totdat uiteindelijk er om datgene waar het in de eerste instantie ging een raar luchtje bijft hangen, waarbij totaal niet meer na te gaan valt of dat terecht is.

Kijk, als 100 mensen een multimeter pakken en constateren dat op de voedingen van hun Thomson modems niet doen wat ze moeten, dan is het (ook voor de leverancier (chello is niet de fabrikant, dat is Thomson)) duidelijk dat er iets aan een bepaalde serie mankeert.

Maar in plaats daarvan neemt iedereen met een Thomson modem met internetproblemen aan dat het aan de modem ligt (is zeker niet uitgesloten, maar even zeker niet bewezen) en gaat niemand verder speuren naar wat echt aan de hand is. Zelfde als bij die torrentproblemen - doordat bijna niemand gestructureerd metingen verricht is zelfs met de beste wil in de wereld niet te achterhalen wat daar echt achter zit :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Bergen schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:47:
[...]
Waar maak jij uit op dat ze er niets aan doen?
Laten we het omkeren, waar had ik uit moeten opmaken dat ze het wel doen, als ik bel met dit probleem doen ze het voor komen als of ik de enige ben. Dit dacht ik lange tijd ook tot dat ik dat topic tegen kwam. toen ik vervolgens eens rond ging vragen op mijn msn lijst aan mensen die ook van chello mogen genieten dat 3 van de 3 exact het zelfde probleem hebben.

Nu kon het natuurlijk zijn dat de gene die mij te woord stond niet goed op de hoogte was, maar goed dat gaf mij dus de impressie dat ze daar niet echt mee bezig waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

SithWarrior schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:04:
[...]

Nu kon het natuurlijk zijn dat de gene die mij te woord stond niet goed op de hoogte was,
Dat denk ik ook.
maar goed dat gaf mij dus de impressie dat ze daar niet echt mee bezig waren :)
Onterecht, want er wordt wel degelijk aan gewerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Euhm is het normaal dat ik ineens een ander IP adres krijg? Ik had een andere "computer" aangesloten (in mijn geval een router). Ik had eerst het MAC adres gekloont van mijn eigen PC, maar heb net zijn eigen MAC adres laten gebruiken... Alles instellen, gaat goed...
Krijg ik ineens een compleet ander IP... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ander MAC adres is inderdaad zoiezo een garantie voor een ander IP ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Wist ik niet... Vind ik eigenlijk vrij raar eigenlijk, maar goed...
De modem heeft zijn eigen MAC adres, dus waarom binden ze daar het IP niet aan dan?

Maar goed... Klopt het dat de nieuwsserver het niet goed doet? Of ligt het aan mij? :P

[ Voor 57% gewijzigd door eX0duS op 15-08-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net bij een vriend vandaan en die heeft chello problemen.
Na een avondje kloten met de modem en router zijn ze zover dat hij iets doet. Als je internet explorer opstart krijg je een scherm van chello waar je je SID en wachtwoord in moet vullen. Als je dit doorlopen heb moet je de computer en de modem opnieuw opstarten. Allemaal leuk en aardig, maar dit proces blijft zich maar herhalen. Elke keer als je internet explorer opstart krijg je weer hetzelfde chello scherm. Weet iemand hier de oorzaak voor toevallig?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Router ook even opnieuw starten :) Is ook al vaker voorbij gekomen in dit topic volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, hij doet het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er vandaag nog meer mensen problemen met chello? Bij mij werkt 50% van de pagina's niet meer.

www.nu.nl werkt bijvoorbeeld wel maar www.clubcharts.nl bijvoorbeeld weer niet. Vreselijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:35:
Hebben er vandaag nog meer mensen problemen met chello? Bij mij werkt 50% van de pagina's niet meer.

www.nu.nl werkt bijvoorbeeld wel maar www.clubcharts.nl bijvoorbeeld weer niet. Vreselijk irritant.
Heb ik ook last van. Teringzooi, mijn favo forums werken ook niet meer :/

Chello classic, Amsterdam Geuzenveld/slotermeer...

Naja dan maar een leven zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb het zelfde hier :( Lichtenvoorde / gelderland

Ik heb 62.179.104.196 als DNS toegevoegd en nu doet het meeste wel weer.

[ Voor 43% gewijzigd door eppie op 16-08-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:57

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Klopt in Barneveld/gelderland doet hij het ook maar half
Net even een kwartier was hij helemaal dood

Volgens mij ligt een dns server op zijn gat ofzo

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 11-09 00:02
zelfde hier, enorm traag, zal die andere dns eens proberen :) (elburg gelderland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOe kan ik andere DNS servers proberen? (ben geen held)

graag een noob uitleg , omdat ik al12 uur last heb van sites die het wel of niet doen! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eppie schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:22:
Ik heb het zelfde hier :( Lichtenvoorde / gelderland

Ik heb 62.179.104.196 als DNS toegevoegd en nu doet het meeste wel weer.
Ey reuze bedankt! Ik zit ook in lichtenvoorde dus ik heb de dns maar direct toegevoegd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 11-09 00:02
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:20:
HOe kan ik andere DNS servers proberen? (ben geen held)

graag een noob uitleg , omdat ik al12 uur last heb van sites die het wel of niet doen! :'(
heel eenvoudig, klik op netwerkomgeving, dan bij je lan verbinding op eigenschappen, je krijgt dan een schermpje met wat meuk, daarin zie je ook iets staan van tcp/ip protocol, je neemt daar de eigenschappen van, en vult een dns server in bij dns...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hm mja dit is niet de eerste keer deze week, opzich vreemd want ik heb zelf verschillende DNS servers ingesteld maar voor als nog doet hij dan weining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Laatst online: 00:57

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Heb net even met Chello gebeld, en het blijkt dat er een virus op hun systeem is beland.

Aangezien m'n email host niet meer te vinden was, en ik niet meer op Ebay kwam, waar momenteel heel veel biedingen van mij aflopen, toch maar even gebeld.

Nu draai ik even op een Wanadoo inbelverbinding @10kb p/s, ahhh... good old times! :D

Wel netjes dat ze de storing even op hun site vermelden, not...

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Een virus op hun systeem? Dat vind ik wel een beetje een vaag verhaal. Of jij loopt het te verzinnen, of de helpdeskmedewerker schat jou heel dom in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik verzin het niet, heb het zelf gehoord van een helpdeskmedewerker.

Ik hang in het begin altijd de domme onschuldige klant uit. Ik had vandaag ook niet veel tijd om aan die helpdesk te besteden, ik wilde gewoon weer op Ebay komen.

Andere keren als ik zelf al de standaard routine "Coax kabel losmaken van modem, en weer vast maken etc... etc..." heb gedaan, en ze toch blijven zeggen dat ik dat nog een keer moet doen, ga ik wat meer technische vragen stellen, waardoor ik meestal weer word doorverbonden :)

Vondt het zelf ook vaag hoor, een virus op hun systeem. lijkt me dat die dingen ontzettend beveiligd zijn :?

Zal vanavond als ik terug kom van m'n dagelijks stukje joggen wel weer even bellen. Jaja, ik ben actief gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Roland_EM25 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:51:
Heb net even met Chello gebeld, en het blijkt dat er een virus op hun systeem is beland.
Haha, ik kom net van m'n werk en ik kan je verzekeren dat dat NIET de oorzaak is. LOL, "een virus op hun systeem". Er draait geen Windows op de servers ofzo... Wat er wèl aan de hand is kan ik natuurlijk niet vertellen, dat valt weer onder interne info. Sorry...

[ Voor 21% gewijzigd door Bergen op 16-08-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Bergen schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:29:
[...]
Haha, ik kom net van m'n werk en ik kan je verzekeren dat dat NIET de oorzaak is. LOL, "een virus op hun systeem". Er draait geen Windows op de servers ofzo... Wat er wèl aan de hand is kan ik natuurlijk niet vertellen, dat valt weer onder interne info. Sorry...
Bij de 2e keer bellen werd me verteld dat er een aantal DNS servers waren uitgevallen, en dat er al de hele dag aan het probleem werd gewerkt...

Heb zoals al eerder gezegd in dit topic een andere DNS gekozen, en alles werkt nu gewoon... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:59

BioHazard

*\o/*

Hier werkt het op het moment nog steeds allemaal maar half (Helmond, NB). Bagger Chello ook altijd hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Klopt het ook dat de nieuwsserver het al een tijdje niet meer doet?
Ik kan wel een grouplist ophalen, maar als ik dan een group subscribe, doet hij vervolgens gewoon niks meer. Ik kan de server ook niet pingen. Weet iemand hier iets vanaf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
jeroene schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:44:
Het ziet er misschien wel beter uit, maar het probleem is niet opgelost. Van de week komt een monteur het modem omruilen.
Het duurde wat langer omdat ze de eerste keer niet kwamen opdagen, maar er is weer wat veranderd. Geen nieuw modem, maar een nieuw aansluit aansluitkastje op de muur. Hopelijk blijft alles nu wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

ook hier in de achterhoek, winterswijk hetzelfde probleem. gisteren gepingd naar mijn primaire dns-server 212.142.28.66 en die was niet bereikbaar. gebeld met chello en inderdaad die lag eruit. andere dns servers toegevoegd, ook diegene die al genoemd werd in een van de vorige postings, maar niks hielp. het vreemde was wel dat ik op mijn linux firewall pc dus geen verbinding had of erg traag en op mijn daarachter hangende XP-machines wel een snelle verbinding...

maar nu net op dit moment van schrijven doet alles het weer snel en betrouwbaar... erg frappant

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je veel sites niet kunt bereiken maar een deel wel, DNS problemen :)

Simpel, gebruik ff (tijdelijk) een DNS van een andere provider, bijvoorbeeld
tiscali 195.241.48.33
hccnet 62.251.0.6

Draait hier als een tierelier, met de DNS van Chello (via DHCP) niks dan problemen

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Gisteren daar ook mee zitten klooien, zelfs outlook werkte niet meer goed! :( (Chello classic, Borculo)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

tnx, ik zal ze eens proberen bij een zoveelste uitval

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkosh
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04 23:11
Eindelijk duidelijkheid. Ik had al een week last van niet bereikbare websites. Dus ik ben niet de enige met het probleem. :*)

Aan de andere kant. Er is dus een probleem die al een week niet opgelost is door chello :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Doen bij jullie de Chello newsserver het dan ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

eX0duS schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:12:
Doen bij jullie de Chello newsserver het dan ook niet?
Je zou eens wat andere servers kunnen proberen, hier staat een lijstje: http://home.nld.chello.nl...art/support/instellingen/ (daar rechts in die blauwe balk)

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 17-08-2005 21:48 ]

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Hier doet ook de helft het niet (Vlaardingen- West) en ook tijdens het gamen problemen met connectie. Schiet ping ineens omhoog naar 500 en dan weer terug. En dan spawn je ineens, want je bent dood geschoten :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.