Ik heb echt nog nooit zo'n langzame verbinding gehad.. resultaten speedtest
down 4.0
up 9.7
En dat met een classic..
De laatste dagen is het al langzaam, maar dit slaat alles... Net helpdesk gebeld, er is een probleem bekend en als het goed is zijn ze druk bezig om het op te lossen.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 4.2 KByte/sec
(=34 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 16.6 KByte/sec
(=133 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 103.0 Conn/min
[ Voor 17% gewijzigd door BigB op 09-04-2005 13:53 ]
Verwijderd
ik heb nog steeds ptt telefonie ofwel nummer is nog niet omgezet naar chello ..
ik krijg geen feedback over de stand van zaken.
Geen flauw idee wat men er aan gaat doen, op de helpdesk weten ze het dus ook niet.
Alles wat de helpdesk kon verzinnen is gebeurd , wel heb er al eerder over gepost...
post hier dus stand van zaken ....kennelijk moet ik chello blijven waarschuwen terwijl men op de hoogte is van mijn problemen ....enigzins frustrerend..
Voor de mensen die met hun up- en download resultaten komen van speedtest: laat de connections test eens meelopen, dan zie je het probleem. Er kunnen niet genoeg connecties opgebouwd worden.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
De problemen die op 23 februari zijn begonnen zijn eindelijk opgelost.. Ik kan nu eindelijk gebruik maken van mijn VOIP icm Chello Classic en DTV..
Nu hopen dat de datalimiet weer snel ingevoerd wordt zodat er 's avonds ook gewoon normaal geinternet kan worden en ik ben weer helemaal tevreden..
Volgens mij ben je de eerste die wil dat de datalimieten weer worden ingevoerd!Macer schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:39:
Nu hopen dat de datalimiet weer snel ingevoerd wordt zodat er 's avonds ook gewoon normaal geinternet kan worden en ik ben weer helemaal tevreden..
Verwijderd
Wanneer ik probeer te downloaden met p2p-rogramma's zoals Ares, Morpheus, LimeWire etc etc blijft de downloadstatus bij elke user constant steken op connecting. Poort bij Ares is bijvoorbeeld 55998.
Soms lukt het daarentegen wel om te downloaden, maar ik heb het idee dat dit van mede-Chello-users is.
Wat zou de oplossing kunnen zijn?
Is dit een vorm van traffic-shaping?
Nou, HTTP-verkeer heeft nog altijd een hogere prioriteit dan P2P-verkeer, dus qua internetten zou je er niets van moeten merken. Zelf merk ik er ook niets van eigenlijk.Macer schreef op donderdag 14 april 2005 @ 07:39:
Volgens mij valt dat wel mee.... Het is gewoon een feit dat sinds de datalimieten vrij zijn gegeven de verbinding minder is dan voorheen.. Alleen voor mensen die veel downloaden zal het een voordeel zijn, maar ik denk dat 80% van de gebruikers erop achteruit zijn gegaan.
Zitten die andere gebruikers toevallig in hetzelfde subnet als jij?Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 01:03:
Heb sinds een maand een probleem met het downloaden via p2p. [..] Wat zou de oplossing kunnen zijn?
Upload naar UPC-testserver met IE6 (sp2 + alle updates): 399.21 KBit/sec
Upload met firefox 1.02: 965.03 KBit/sec
Ik heb in beide gevallen gebruik gemaakt van het chello 3mb.bin bestandje.
[ Voor 1% gewijzigd door Polster op 18-04-2005 23:06 . Reden: Ik heb chello classic ]
Bij mij is het precies andersom, met IE is het (Bijna) altijd sneller.Polster schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:25:
Heb het idee dat upload naar ftp-servers erg traag is. Dus even een aantal dagen naar de UPC testserver geupload. Kwam idd lage upload snelheden uit totdat ik met firefox ging uploaden....was gelijk 2x zo snel. Hoe kan dit? En is er ergens een betrouwbare server waar je met een ftp-client naar kan uploaden om de snelheid te testen?
Upload naar UPC-testserver met IE6 (sp2 + alle updates): 399.21 KBit/sec
Upload met firefox 1.02: 965.03 KBit/sec
Ik heb in beide gevallen gebruik gemaakt van het chello 3mb.bin bestandje.
Waar ik van baal is dat ik er (Sinds m'n Thomson modem) soms gewoon finaal uit lig, opnieuw opstarten of Renew heeft geen nut, ik moet dan de modem uit zetten (ff wachten) en daarna werkt het weer...zeer irritant
Chello heeft hardware geplaatst welke bepaalde protocollen capt.
Dit werkt uitstekend bij een laag aantal mensen, want dan zijn het aantal connecties laag.
Komen er meer mensen online, dan kan de cap-hardware het aantal connecties niet meer aan. De snelheid is niet het probleen, draai maar eens een aantal speedtests achter elkaar op "trage momenten", soms snel, dan weer traag. Het aantal connecties daarentegen blijft telkens heel laag.
De bottleneck in het systeem is volgens mij theorie de cap-hardware die het aantal connecties niet aan kan.
Het probleem kan niet liggen aan de snelle en groot-downloaders op het netwerk. Waarom niet? Simpel, die kunnen ook niet downloaden op het moment van 'traagheid'. Daarbij downloaden die mensen ook buiten de 'traagheid' tijden en dan is het netwerk wel snel.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
De problemen zijn zeer zeker niet ontstaan door het opheffen van de datalimiet. Immers, de problemen zijn ontstaan op of rond 18 maart jl. Ik had daarvoor op geen enkele manier een probleem.
En ook anderen niet. Het netwerk is dus wel degelijk bestand tegen flinke up- en downloaders.
Men wilde echter (tijdelijk?) het verkeer aan banden leggen om een voor mij duistere reden. Men heeft toen die bewuste QOS in werking gesteld met alle desastreuse gevolgen vandien.
Zelf heb ik er wel enig vertrouwen in dat voor of op 1 mei alles echt weer werkt zoals dat hoort.
Dus ook snelle P2P verbindingen, FTP en al wat dies meer zij. Op dit moment is het zo goed als onmogelijk om met b.v. E-Donkey een Italiaans gesproken film op te halen want die Italianen worden door UPC nu geweerd. Mij is toegezegd dat dit weer als vanouds zal draaien op of rond 1 mei.
Oftewel: http://www.coax.nl/news/reageer/index.php?NewsID=934Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 23:13:
Mij is toegezegd dat dit weer als vanouds zal draaien op of rond 1 mei.
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
hp38guser schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 00:04:
M'n ouders hebben nu Chello Classic omgezet in Chello Lite. Ben benieuwd of Chello echt woord houdt.
[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 26-04-2005 08:15 ]
Verwijderd
Ik doe niets met italiaanse films, maar Edonkey werkt idd niet , blijft op waiting staan, desnoods een hele dag. Nu was e-d bij mij nooit snel, maar het werkte iig ....Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 23:13:
Even een korte reactie,
Zelf heb ik er wel enig vertrouwen in dat voor of op 1 mei alles echt weer werkt zoals dat hoort.
Dus ook snelle P2P verbindingen, FTP en al wat dies meer zij. Op dit moment is het zo goed als onmogelijk om met b.v. E-Donkey een Italiaans gesproken film op te halen want die Italianen worden door UPC nu geweerd. Mij is toegezegd dat dit weer als vanouds zal draaien op of rond 1 mei.
De server en port test op de emule site wordt overigens wel als uitmuntend weergegeven, vreemd dus.
'Wantrouwend' is geen synoniem voor 'triest'. Maargoed, zijn ouders hebben light (niet lite) dus hoeven nergens over in te zitten.
Geen problemen hier met aMule, downloads komen nog keurig binnen. Poorten (4662 TCP en 4672 UDP) wel netjes geforward in je router? (als die ertussen zit tenminste) Je kunt natuurlijk ook een paar andere poorten proberen, maar dat zou niet uit mogen maken want bovenstaande poorten worden afaik niet geblokkeerd ofzo.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 00:24:
[...]
Ik doe niets met italiaanse films, maar Edonkey werkt idd niet , blijft op waiting staan, desnoods een hele dag. Nu was e-d bij mij nooit snel, maar het werkte iig ....
De server en port test op de emule site wordt overigens wel als uitmuntend weergegeven, vreemd dus.
[ Voor 27% gewijzigd door Bergen op 20-04-2005 02:24 ]
Situatie:
- Zo'n Thomson 390 modem die altijd via de USB aansluiting op een laptop was aangesloten
- Nieuwe laptop - PCMCIA kaartje - UTP aangesloten op modem -> link-poort brandt niet
- Laptop + zelfde UTP kabel hier bij ADSL modem aangesloten: krijg IP adres, lampje brandt etc.
- Zelfde situatie terug in Chello gebied: krijgt geen chelloIP adres, niets, lampje brandt ook niet.
+ Andere laptop met NIC intern getest: lampje brandt ook niet.
Heeft gebeld met de Chello helpdesk. Ze moest haar modem opnieuw opstarten (damnnn) en toen kreeg ze het advies naar de UPC winkel te gaan om de kabel om te wisselen (kabel werkte 100 procent zeker). Gedaan, thuisgekomen, nog geen lichtje.
Voordat ik er heen ga zou ik graag willen weten of er nog iets bijzonders gedaan moet worden. Moet je bijvoorbeeld je NIC opnieuw aanmelden in het modem, en tijdelijk statisch je netwerkaart in een bepaalde IP range plaatsen?
http://www.chelloo.com/content/view/37/30/
Dat al opgevolgd: half duplex etc. veranderde niets.
[ Voor 9% gewijzigd door meelmark op 20-04-2005 13:48 ]
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Verwijderd
ik heb precies dit probleem.. en nog steeds geen oplossing gevondenjeroene schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:14:toon volledige bericht
Ik ben woonachtig in Spijkenisse en gebruik Chello Classic. Eind september 2004 is ons kabelmodem omgeruild voor een Motorola Surfboard in verband met netwerk upgrades (snelheidsverhogingen). Ik gebruik een oude pentium met FreeSCO om de verbinding te delen over een aantal andere computers.
De snelheidsverhoging is doorgevoerd en lijkt ook wel te werken (afhankelijk van de andere kant natuurlijk). Mijn probleem is dat het nieuwe modem soms vastloopt. Aan het modem zie je verder niets. De vier groene ledjes branden en het oranje netwerk ledje brand ook. Daaraan kan ik zien dat het niet goed is omdat het oranje ledje knippert als er sprake is van dataverkeer dat is bijna altijd zo omdat ik meestal wel een download/upload heb lopen (BitTorrent).
Als ik de stroom van het modem haal, eventjes wacht en weer aansluit dan gaan de groene ledjes knipperen. Als de verbinding weer herstelt is (meestal binnen 5 tot 10 minuten, soms pas na 5 kwartier) dan loopt alles weer vrolijk verder. Op de rest van de computers heb ik dan verder niets gedaan. Ook op de PC die routertje speelt heb ik niets aangepast.
In het begin dacht ik dat er storing was (dat is namelijk ook een paar keer gebeurd), maar de laatste tijd lijkt het wel alsof het modem steeds vaker vastloopt. Als ik iets probeer op de PC's terwijl het modem op tilt staat dan krijg ik DNS errors (timeouts, geen antwoord van DNS server etc); ook pingen op ip nummer werkt dan niet of hooguit 1 keer in de 100 keer.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? Kan ik er zelf wat aan doen (anders dan stoppen met downloaden, natuurlijk) ?
weet iemand waardoor dit kan komen?
Heel simpel, modems horen niet vast te lopen. Modems die zo nu en dan helemaal niets meer doen en pas weer willen werken na een handmatige reset (stroom eraf en erop) moeten worden omgeruild imo. (Ik vermoed dat het met de voedingspanning te maken heeft.)Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:41:
[...]
ik heb precies dit probleem.. en nog steeds geen oplossing gevonden
weet iemand waardoor dit kan komen?
[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 20-04-2005 15:48 ]
Als ik 't zo lees, zou ik zeggen dat de Ethernet uitgang van je Thomson gaar is....
Dus, Helpdesk bellen en dat zo doorgeven, en zorgen dat je een nieuw modem krijgt...
ja ik heb het haar laten vertellen netjes, en ze komen morgen met een monteur.Mark_640 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:13:
[...]
Als ik 't zo lees, zou ik zeggen dat de Ethernet uitgang van je Thomson gaar is....
Dus, Helpdesk bellen en dat zo doorgeven, en zorgen dat je een nieuw modem krijgt...
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

"weer" is natuurlijk ook maar een relatief begrip... Als je nou 2 jaar geleden voor 't laatst last van een storing hebt gehad is die

De verbinding tussen modem (Motorola Surfboard) en internet lijkt vast te lopen. Soms kapt het modem de verbinding zelf af en bouwt hem vervolgens opnieuw op, soms moet ik hem rebooten (vanaf de configuratie-pagina of me het verborgen knopje aan de achterzijde). Het kan lang duren voor hij dan weer on-line is.
Ik heb Chello een week of twee terug al gemaild, toen er "werkzaamheden voltooid" werd aangekondigd, maar meer dan één weinig zinnige reply heb ik er niet op gehad. Zowiezo zwaar irritant dat e-mail alleen maar behandelt wordt wanneer je erin heel duidelijk drijgt gelijk over te stappen als je geen antwoord krijgt.
(Is die Versatel ADSL2 wat, of kan ik daar ook problemen verwachten? Stabiele verbinding is voor mij het belangrijkst (ik laat graag een chat sessie + een paar SSH links lang open staan), plus een stukje fair use. Mijn datagebruik is gemiddeld 10GB / maand maar wisselt wel behoorlijk van maand tot maand.)
Overigens: de laatste paar keer dat ik speedtest.nl bezocht had ik juist zéér veel connecties, dit in tegenstelling tot wat hierboven gesuggereerd wordt. Waar ik me er eerder goed 100 conn/min herinner kom ik nu steevast boven de 600. Ook de andere waarden zijn prima en toch ervaar ik de verbinding voor simpel surfen de laatste tijd als zéér wisselend.
Hoe lang is lang? Een halve minuut? Een half uur?Birdie schreef op zondag 08 mei 2005 @ 02:28:
Het kan lang duren voor hij dan weer on-line is.
Ach, hoef ik niet naar beneden naar dat ding toe te lopen, heBigs schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:29:
Rebooten met de webinterface is niet zo handig bij die surfboards, dat duurt inderdaad vrij lang (staat er ook bij). Je kunt hem beter gewoon een paar seconden van de stroom halen, dan is hij zo weer terug. Wel vreemd.. dat het modem nog wel gewoon werkt (aangezien de webinterface werkt), maar de internet verbinding gewoon weg lijkt te zijn.
De webinterface komt ook vrij snel weer terug (de DHCP van het modem geeft m'n pc dan zolang een LAN IP adres) en laat me stap voor stap volgen waar hij mee bezig is.
Soms gaat het snel: klaar binnen 30 seconden (normaal lijkt me). Soms duurt het veel langer: 5-20 minuten. Mogelijk soms nog langer, maar dan zit ik er inmiddels niet meer bij te kijken en op te wachten; als ik na een kwartiertje het wachten zat ben en één à twee uur later weer terug kom heb ik doorgaans weer verbinding.Bergen schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:09:
[...]
Hoe lang is lang? Een halve minuut? Een half uur?
Verschillende stappen kunnen soms ongewoon lang duren: een enkele keer krijgt hij geen downstream te pakken (je ziet gestaag meer pogingen met frequenties in de log verschijnen). Meestal kost het vinden van de TFTP info een paar pogingen (Invalid type, continue), maar daar lijkt niet veel tijd in te gaan zitten. Soms gaat het verkrijgen van de DHCP info fout. Met name daar gaat het dan ook goed mis (duurt lang). Hij onderneemt 10 pogingen, weet het dan ook niet meer en begint dan zo'n beetje weer van voren af aan.
Ieder connectieverlies begint steevast met deze serie berichten in de log (tijd loopt van onder naar boven):
1
2
3
| 050507162145 7-Information H501.1 HFC: Shutting Upstream Down 050507162145 2-Alert T507.0 Received Async Error Range Failed 050507162145 3-Critical H501.8 HFC: T4 Timer Expired |
Volgens de helpdesk zou die "Critical T4 Timer Expired" evenwel geen error zijn om je druk over te maken. Tja; wel vreemd dat het daar steeds mee begint en ik eerder (dan de laatste pakweg 2 of 3 maand) nooit zo'n opmerking in die logs heb gezien.
[ Voor 6% gewijzigd door Gwaihir op 08-05-2005 22:51 ]
Stand-by zet alleen de lan-verbinding naar je computer dicht, dus dat doet inderdaad niksBirdie schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:49:
[...]
Ach, hoef ik niet naar beneden naar dat ding toe te lopen, heOverigens: doet hij bij even de stekker eruit niet hetzelfde als standby + weer aan? Dat helpt nl. doorgaans niet.
De webinterface komt ook vrij snel weer terug (de DHCP van het modem geeft m'n pc dan zolang een LAN IP adres) en laat me stap voor stap volgen waar hij mee bezig is.

(clickable)
Bijna 34000 timing errors, netjes toch?
[ Voor 15% gewijzigd door Bergen op 11-05-2005 00:22 ]
Ehm; ik denk dat je dat dan ook meer moet benaderen als "ik heb een probleem, zou het log me iets verder kunnen helpen" dan als "ik heb een log, zou ik een probleem kunnen vinden".Bergen schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 00:20:
Mja, die fouten in de Event Log zeggen ook niet alles denk ik... Bij mij staat er ook een flinke lijst fouten in, maar mijn verbinding is altijd alive & kicking...
Iemand concrete ervaring in het oplossen van een verbindingsprobleem met Chello? Dan bedoel ik met name: hoe krijg ik ze zover dat ze er serieus naar kijken en blijven kijken tot het opgelost is? Mijn e-mail antwoorden zijn tot nu toe kennelijk in een zwart gat gevallen
That Is The Question
Traag ? Ik haal snelheden over de 500kbs met Chello Classic ik ben dik tevredenAswin schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:32:
wat is er aan de hand met chello? het gaat allemaal heel traag allemaal. ik heb de hele maand heel weinig gedownload 1 dvd . en vandaag gaat mijn internet weer heel traag?
13.3 upload
219 conn/min
16.0ms
That Is The Question
8.2, 13.3 WAT
Als je de eenheid er niet bijzet kunnen we hier niet veel mee
Wat dan ook, als je download lager is dan je upload is iets goed mis - typisch zou het aan een router die gereset moet worden kunnen liggen of aan duplex modus (de modems werken op half)
Oslik blyat! Oslik!
[ Voor 30% gewijzigd door Bergen op 12-05-2005 22:30 ]
8.2KByte/sec download
13.3KByte/sec upload
219 conn/min
16.0ms
ik heb chello classic.
ik heb net mijn dupplex mode van mijn netwerkkaart op 10half duplex.
en nu haal ik dit met speedtest: nog niet super maar wel beter.
(Overgenomen op Thu May 12 2005 om 23:07:27 UTC+0200)
Download : 176.8 KByte/sec
Upload : 65.8 KByte/sec
Connection : 121.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms
That Is The Question
Wat voor modem heb je trouwens? Misschien kun je eens naar de signaalwaarden kijken via de webinterface.
[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 12-05-2005 23:06 ]
Hier nog even een grafiekje:

De problemen leken opgelost te zijn (in ieder geval een stuk minder). Helaas is sinds het weekend de verbinding al een keer of 6 keer verbroken. Ik zit er niet continu naast, maar de volgende meldingen lijkt zich iedere keer rond het tijdstip van de falen te melden:jeroene schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:14:Als ik de stroom van het modem haal, eventjes wacht en weer aansluit dan gaan de groene ledjes knipperen. Als de verbinding weer herstelt is (meestal binnen 5 tot 10 minuten, soms pas na 5 kwartier) dan loopt alles weer vrolijk verder.
2005-05-31 10:47:33 4-Error 0x041D2BB8 Improper Configuration File CVC Format
1970-01-01 00:06:40 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
1970-01-01 00:06:30 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:06:19 3-Critical 0x040D9964 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
2005-05-30 19:36:54 4-Error 0x041D2BB8 Improper Configuration File CVC Format
1970-01-01 00:06:36 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
1970-01-01 00:06:28 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:06:20 3-Critical 0x040D9964 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
2005-05-30 16:52:53 4-Error 0x041D2BB8 Improper Configuration File CVC Format
Ik vermoed dat de meldingen uit 1970 zijn van het opnieuw starten van het modem (die op dat moment nog niet weet hoe laat het is) en dat de 4-Error melding de echte boosdoener is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Sindsdien is het nog niet helemaal probleemvrij, dus ik twijfel nog een beetje of die monteur geweest is en het probleem heeft opgelost. Nu, ca. 10 dagen verder, heb ik in elk geval nog niet merkbaar lang zonder verbdinding gezeten (op één algemene storing na die kennelijk bijna Chello wijd was en er ook vanaf hier "heel anders uitzag"). Niet probleemvrij: ik verlies nog steeds ca. eens per 30 uur een verbinding in een spel, die voordat Chello met dat hele "geoptimaliseer" begon slechts eens in de 400 uur eruit lag. Maar, samengevat: so far so good.
Verwijderd
ik heb dus chello classic
mijn modem is de surfboard..
Probleem is als volgt:
Ik heb laatste tijd (1 maand) veel last van internetuitval
soms 5 minuten, soms 10 minuten en soms echt 5 uur ofzo
als ik op dat moment kijk naar mijn surfboard zie ik dat (meestal) de recieve lampje knippert. Af en toe
is het de online lampje dat knippert en soms de andere groene
Het is heel erg afwisselend, ik heb geen firewall, wel kaspersky anti-virus
en in mijn netstat staat deploy.akamaitechnologies altijd als ik dit probleem heb.
Ik weet niet op dat deploy shit er wat mee te maken heeft maar zou kunnen denk ik..
Ik heb chello niet gebeld nog ik denk dat ik dit morgen wel doe aangezien het steeds erger word..
Ik heb heeel vaak modem van stroom afgehaald, gewacht etc. dat helpt niet
BVD
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 22:39 ]
Als online brandt en receive knippert heeft de modem geen verbinding, dat had je zelf ook al uitgepuzzeld. Hij is dan aan 't zoeken om het signaal en als hij dat niet kan vinden reset hij zichzelf en begint 'ie van voorafaan met de bootprocedure. Dat is het punt waarop je het powerlampje even ziet knipperen.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:39:
Volgens mij hebben andere mensen hier ook last van maar..
ik heb dus chello classic
mijn modem is de surfboard..
Probleem is als volgt:
Ik heb laatste tijd (1 maand) veel last van internetuitval
soms 5 minuten, soms 10 minuten en soms echt 5 uur ofzo
als ik op dat moment kijk naar mijn surfboard zie ik dat (meestal) de recieve lampje knippert. Af en toe is het de online lampje dat knippert en soms de andere groene
Het modem kan 't signaal niet vinden, dat heeft niks met je pc te maken. Die deploy.akamaitechnologies-zooi heeft nogal wat stof doen opwaaien. Toets 'akamaitechnologies' maar eens in op Google, dan vind je allemaal zut over conspiracies dat de FBI/CIA/weetikwieallemaal je surfgedrag in de gaten houden enzo. (Yada yada.) Lees dit maar eens, daar heb je denk ik meer aan. Enfin, dat heeft even niets met je offline modem te maken.Het is heel erg afwisselend, ik heb geen firewall, wel kaspersky anti-virus
en in mijn netstat staat deploy.akamaitechnologies altijd als ik dit probleem heb.
Ik weet niet op dat deploy shit er wat mee te maken heeft maar zou kunnen denk ik..
Goed plan, want je modem hoort idd niet offline te gaan. Wat je zelf nog kunt proberen is het volgende: haal je modem van de stroom en draai dan ook even de coax-kabel eruit. Draai 'em er weer in en zet de stroom er weer op. Soms helpt dat, komt doordat de kern van de coaxkabel niet goed contact maakt.Ik heb chello niet gebeld nog ik denk dat ik dit morgen wel doe aangezien het steeds erger word..
Verwijderd
Ik heb er nl 2 routers aan hangen. Waarom? Nou de router die er eerst aan hangt is er een met snoer en kan ik softwarematig bepaalde internet applicaties aan en uit zetten en dat heb ik niet bij de 2e router die draadloos is...
Dus waar ligt 't nu bij mij aan. UPC sprak laatst er over dat we nieuwe modems kregen, maar ik hoor maar niks!
Er kunnen hier meerdere dingen aan de hand zijn. Eerst en vooral moet je als je het weer eens tevoorschijn ziet komen nagaan welk IP de router van de modem krijgt.
Krijg je echter een IP dat met een 10 begint, dan is je MAC adres blijkbaar bij chello onbekend. Dat kan bijvoorbeeld komen omdat je router niet zijn user-ingestelde MAC goed vasthoudt (veelvoorkomend probleem bij Sitecom routers). Aangezien een reset van je router het oplost is het onwaarschijnlijk dat het op de servers van UPC ligt, dan zou je kunnen resetten tot je er blauw van werd, het zou niets uithalen.
Is dat een 24/62/63/80/84/194/212/213-etc. IP dan ligt het probleem puur en alleen in de DNS. Dat kun je testen door te proberen te surfen naar een IP ipv een URL - neem bijvoorbeeld 213.239.154.36 (GoT). Werkt dat wel, dan is het 100% DNS. Dan is puur de vraag waar het fout gaat. Je hebt een router, dus vermoedelijk meerdere PCs. Als het probleem op alle PCs tegelijk gebeurt, ligt het niet aan een individuele PC, dus vermoedelijk aan de router. Het ligt ook niet aan modem/UPC netwerk, want dan zou reset router niet helpen.
Kortom, dikke kans dat het aan de router ligt. Vraag is vervolgens of het een foute instelling is of gewoon brakke firmware. Ik zou aanraden sowieso de firmware van dat ding te updaten, bovendien kun je (als het een DNS issue is) de DNS server in de router of op de PCs handmatig instellen (zie de 'support' tab op www.chello.nl voor actuele IP)
Oslik blyat! Oslik!
Moraal van het verhaal: probeer eens je MaxMTU lager te zetten dan de Win-standaard van 1500 als je verbindingsproblemen hebt.
Uiteraard niet, maar (als het klopt, als het waar is) misschien had iemand ergens een PPPoE-profiel gebruikt of perongeluk PPPoE-settings ergens van overgenomen. Maargoed, lijkt me sterk hoor.Bigs schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:41:
Ik denk niet dat het daar mee te maken heeft, aangezien je bij UPC geen PPPoE gebruikt.
voor degenen die niet weten wat ik bedoel, http verkeer is lekker snel, en p2p verkeer wordt gelimit, chello heeft dit ook toegegeven, echter na 1 juni zou hier verbetering in komen, maar na 2 weken is het weer zoals daarvoor.
Kom dan ook eens met harde gegevens, hier kan niemand iets zinnigs over zeggen...marko77 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 00:03:
ik heb de laatste tijd erg veel makkes met mijn p2p verkeer bij chello, weet iemand hier wellicht of daar nu al écht aan gewerkt word of proberen ze ons steeds af te schepen met smoesjes?
voor degenen die niet weten wat ik bedoel, http verkeer is lekker snel, en p2p verkeer wordt gelimit, chello heeft dit ook toegegeven, echter na 1 juni zou hier verbetering in komen, maar na 2 weken is het weer zoals daarvoor.
- welk p2p protocol(len)?
- wat zijn je gemeten snelheden?
- veranderen die snelheden op verschillende momenten van de dag?
- waar woon je?
- met wie share je en hoe weet je dat de andere partij niet de beperkende factor is?
Oslik blyat! Oslik!
Voor zover ik weet gaat het om bittorrent, emule en kazaa e.d., nieuwsgroepen zijn niet beperkt.
de snelheden qua upload zijn normaal, maar de download per source is erg laag.
Een voorbeeld, voorheen had ik met azureus een ratio over 2 maanden van ongeveer 0.6. Nu is dat al 2 maanden 3.4.
m.a.w. ik upload meer dan dat ik download, nu is dat niet erg maar de dowload is gewoon minder omdat de snelheden gecapped worden.
Ikzelf zit in Almere, echter het is een landelijk probleem (als ik mensen op andere fora zo hoor tenminste).
zie ook o.a. topicjeopchelloo
Het is echt geen landelijk probleem, ik zit in Eindhoven, en haal regelmatig nog 400 kB/s....marko77 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 08:56:
Ikzelf zit in Almere, echter het is een landelijk probleem (als ik mensen op andere fora zo hoor tenminste).
Het ligt natuurlijk ook aan 't aantal seeders en de verbindbaarheid van de tegenpartij....
Het is btw wel zo dat als je een source hebt van een andere chello gebruiker dat het dan wél snel is!
Ik maak hier gebruik van chello easy, deze heeft 1 gb datalimiet.
Vroeger capten ze je, nu merk ik niets (snelheid is altijd gecapped)
Het is even voor de zekerheid dat ze geen extra kosten in rekening brengen.
Geen kosten. Als je een abbo hebt met datalimiet en je gaat er overheen gaat de snelheid gewoon omlaag tot einde maand. Formeel gezien zouden kosten wel kunnen (zie overeenkomst chello), maar worden niet toegepast - teveel een juridische wespennestTriple-D schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:34:
Hoe zit het tegenwoordig als je boven het datalimiet uitkomt?
Ik maak hier gebruik van chello easy, deze heeft 1 gb datalimiet.
Vroeger capten ze je, nu merk ik niets (snelheid is altijd gecapped)
Het is even voor de zekerheid dat ze geen extra kosten in rekening brengen.

Oslik blyat! Oslik!
Er kunnen wel bekende problemen zijn, maar dat betekent niet meteen dat dat de oorzaak is als je trage p2p-verbindingen hebt, er kan ook een andere oorzaak zijn. Vandaar dion_b z'n reactie.marko77 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 08:56:
sorry, ik ging er vanuit dat het wel een bekend probleem was, de stichting coax en chelloo.com zijn er in ieder geval ook mee bezig.
Verwijderd
Postcode 3328 DX
chello biedt geen VOIP dienst. chello is een product van UPC. UPC biedt een VOIP dienst. Dus problemen daarmee zijn hier beetje offtopic (iirc zwerft er ergens een grote UPC telefonie topic rond...)Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:43:
Hebben meer mensen op dit moment last van een niet werkende VoIP dienst van Chello??? (in gesprekstoon)
Postcode 3328 DX
Maar even kort deze tip:
Als er echt problemen zijn met je lijn hoor jij zelf helemaal niets 'dode lijn' en zijn het juist anderen die een in gesprekstoon horen als ze jou bellen. Mocht dat het geval zijn, controleer de modem. Na een reset (stroom eraf, stroom erop) werkt alles vaak weer. Zo niet is een telefoontje richting helpdesk aan te raden.
Maar als je ZELF iets hoort wat op een in gesprekstoon lijkt, dan is er waarschijnlijk niets erger mis dan dat je een voicemailbericht binnen hebt. Voicemailmelding is namelijk een onderbroken kiestoon

Edit: UPC telefonie topic gevonden: Digitale telefonie van UPC
[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 16-07-2005 01:54 ]
Oslik blyat! Oslik!
Nou is mijn vraag, is het verantwoord om Chello te nemen? Ik zelf dacht aan de 2 mbit/512 kbit verbinding (minder als nu, en nog eens duurder ook), 32,50 vind ik nml. wel genoeg, en het abbonement wat door op volgt kost al gelijk bijna 50 euro.
Het is in Eindhoven overigens.
Ik heb nml. echt ontzettend veel problemen gehad met Chello, bijvoorbeeld dat de Chello monteur gewoonweg 3x niet kwam opdagen op de afspraak, ik dus 3 vrije dagen genomen, komt die gast dus gewoon niet! En Chello zegt dan doodleuk dat ik geen afspraak had, dus ook geen recht op vergoeding. Verder ook spookfacturen etc. ontvangen.
Dus is het verantwoord? Kan ik met een gerust hart een abbonement op Chello nemen?
Overigens kies ik dan voor het doe het zelf pakket.
[ Voor 3% gewijzigd door eX0duS op 18-07-2005 14:16 ]
Ik vind het toch frappant, want nu na minstend 6 gb is de snelheid nog steeds max (64 kb/sec)dion_b schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:40:
[...]
Geen kosten. Als je een abbo hebt met datalimiet en je gaat er overheen gaat de snelheid gewoon omlaag tot einde maand. Formeel gezien zouden kosten wel kunnen (zie overeenkomst chello), maar worden niet toegepast - teveel een juridische wespennest
De email op het chello account kan ik niet ophalen omdat ik die gegevens niet heb.
Hierdoor kan ik ook niet inloggen voor bandbreedte status.
Ik neem aan dat je doelt op het soort problemen waarvoor UPC vroeger voor werd uitgenodigd bij Kassa. Dat soort grote problemen (de zgn spookrekeningen) zijn allang de wereld uitgeholpen. Tuurlijk, er zijn vast wel mensen die nog steeds rare dingetjes probleempjes hebben, maar dat heeft elk bedrijf met een paar miljoen klanten wel. Maargoed, de kans dat je daarmee te maken krijgt is superklein, dus om je vraag te beantwoorden: jah het is wel verantwoord.eX0duS schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:22:
Ja, maar als er nog steeds zo veel gezeik is, dan verzin ik wel wat anders...
Die staan op je contract. Als je dat niet (meer) hebt kun je dat gewoon aanvragen, dan wordt 't toegestuurd.Triple-D schreef op maandag 18 juli 2005 @ 18:44:
[...]
De email op het chello account kan ik niet ophalen omdat ik die gegevens niet heb.
[ Voor 53% gewijzigd door Bergen op 18-07-2005 22:42 ]
Ik zou daar wel achter aan gaan. Als je ooit een andere PC/netwerkkaart/router aan wil melden of er gaat iets mis bij Chello dan heb je ze namelijk wel nodig. Dan is het erg zuur als je 2 dagen moet wachtenTriple-D schreef op maandag 18 juli 2005 @ 18:44:
[...]
Ik vind het toch frappant, want nu na minstend 6 gb is de snelheid nog steeds max (64 kb/sec)
Hierdoor kan ik ook niet inloggen voor bandbreedte status.
Dat met die spookfacturen zou toch onderhand wel een keer de wereld uit moeten zijn. Hooguit dat je de pech hebt dat ze gaan stunten met je rekening: hem helemaal niet sturen (factuur dus), of dat ze, zoals bij mij, elke maand twee facturen sturen: een voor de telefonie en die andere voor dtv, chello en catv. Ik heb het in een pakket, maar het kan volgens de helpdesk niet anders.eX0duS schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:15:
Ik heb nml. echt ontzettend veel problemen gehad met Chello, bijvoorbeeld dat de Chello monteur gewoonweg 3x niet kwam opdagen op de afspraak, ik dus 3 vrije dagen genomen, komt die gast dus gewoon niet! En Chello zegt dan doodleuk dat ik geen afspraak had, dus ook geen recht op vergoeding. Verder ook spookfacturen etc. ontvangen.
Dus is het verantwoord? Kan ik met een gerust hart een abbonement op Chello nemen?
Overigens kies ik dan voor het doe het zelf pakket.

Dat er monteurs niet op komen dagen heb ik (ex-upc'er) ook veel vaker gehoord, omdat ik in mijn werk nogal nauw contact met de klant had in het proces en dus ook vaak hoorde waar het goed of slecht ging. Ik kan niet voor het hele "land" praten, maar in regio Noord en Oost binnen upc is het zo dat installaties sowieso door externe bedrijven gedaan wordt en die maken er ook vaak een potje van.
Da's dan weer jammer voor upc, want er zijn echt genoeg medewerkers die er wat moois van willen maken daar. Jammer dat er twee deskjes verderop een domme tina zit die liever dom in discussie gaat en alleen haar scriptje kent.
Anyway, ik zou zeggen: als je het niet probeert, zul je niet weten of het beter of slechter gaat met upc. En daarvoor hebben ze ook die try & buy garantie. Mocht die zooi niet werken de eerste 30 dagen, dan kun je het zo weer terugsturen. Gewoon doen zou ik zeggen, je krijgt er vast ook wel een mooie gift bij als je na die 30 dagen nog tevreden bent.
[ Voor 1% gewijzigd door SuBBaSS op 18-07-2005 22:54 . Reden: Onvermijdelijke typo's ]
Ehm, hoe denk je dat iemand daar iets zinnigs over kan zeggen als je 'hier' niet definiteert
Alle Com21jes die zonder meer vervangen kunnen worden zijn vervangen. Wat overblijft valt in 2 categorieen:
- gemeentes waar het netwerk niet van UPC is en UPC alleen chello internet levert (Hardewijk e.o., Borculo e.o.)
- gebieden waar het netwerk verouderd is (nog geen glasvezel tot aan wijkcentrale) en dus EuroDOCSIS nog niet ingezet kan wordne (alles in de regio Meteren/Zaltbommel)
Mbt plekken waar het netwerk niet van UPC is: ga klagen bij je kabelboer (CAIHardewijk of Borculo dus), UPC kan of mag niet iets anders dan Com21 in hun netwerk hangen.
Mbt Zaltbonnel enzo ben ik bang dat je geduld moet hebben. De manier waarop het netwerk daar ingericht was door de voormalige CAI schijnt zodanig afwijkend te zijn dat niet zo 1-2-3 een glasvezelnet gelegd kan worden zonder langere onderbrekingen van signaal. Er wordt zeker aan gewerkt, UPC heeft er zelf belang bij (geen glasvezel = hoger kosten voor UPC, geen EuroDOCSIS = minder mogelijkheden (winstgevende) diensten aan te bieden voor UPC), maar aan wat voor termijn te denken... geen idee...
Overigens staat bovenstaande minstens 3x eerder in deze topic genoemd, lees aub voortaan de draad voordat je blaat
Oslik blyat! Oslik!
Kia Niro-EV 2024
Mja, voor zover ik weet kan dat bij KPN niet, een monteur eisen binnen 24 uur. Daar kan 't best een paar dagen duren voor er iemand komt.Bigs schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:09:
Ach, als je telefoon eruit ligt heb je in ieder geval recht om binnen 24 uur een monteur te krijgen.. dus dan kun je de schade beperkt houden. Maar je zit inderdaad wel in een keer geisoleerd.
Correctie - als je telefoon*modem* eruit ligt heb je recht op monteur binnen 24u. Als je telefoon om andere redenen geen verbinding kan maken (systeemfout ofzo) kan een monteur ook niets oplossen. Wel kun je natuurlijk dubbele abonnementskosten terugkrijgen als het er langer dan 24u uitligt.Bigs schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:09:
Ach, als je telefoon eruit ligt heb je in ieder geval recht om binnen 24 uur een monteur te krijgen.. dus dan kun je de schade beperkt houden. Maar je zit inderdaad wel in een keer geisoleerd.
Oslik blyat! Oslik!
Gisteren is er een monteur langs geweest. Volgens hem lag het aan de splitter; er is nu een andere gemonteerd (ander model). De waardes zijn nu:dion_b schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:35:
Die splitter (een zogeheten 'optimizer') kan wel eens het probleem zijn. Lastige is alleen dat als je geen F-conn -> IEC verloopstuk hebt je het niet zonder splitter kunt testen. Heb je zoiets wel, test hem even direct op de wandcontactdoos
Downstream Value Frequency 236000000 Hz Locked Signal to Noise Ratio 31 dB Power Level -6 dBmV Upstream Value Channel ID 1 Frequency 43000000 Hz Ranged Power Level 40 dBmV
Dat ziet er al een stuk beter uit volgens mij
Volgens de monteur kwamen dit soort storingen heel vaak voor omdat men in het netwerk bezig is allerlei apparatuur te vervangen. Nu weet ik wel dat een storingsmonteur per definitie alleen langs komt bij mensen die klachten hebben en niet bij mensen die tevreden zijn, maar vond het wel apart.
Het gebeurt inderdaad wel eens(te vaak eigenlijk) dat er geen monteur komt opdagen, probleem is echter vaak ook dat opdrachten niet goed worden aangeleverd, part requests die 'per ongeluk' gesloten zijn, klanten die zelf niet thuis zijn en toch bij UPC melden dat er geen monteur is geweest. Helaas maken de monteurs ook fouten en die worden daar ook op aangesproken. En helaas met de prijzen die UPC (en andere internet bedrijven) hanteren wordt het lastig om goede betaalbare monteurs te vindenSuBBaSS schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:52:
[...]
Dat er monteurs niet op komen dagen heb ik (ex-upc'er) ook veel vaker gehoord, omdat ik in mijn werk nogal nauw contact met de klant had in het proces en dus ook vaak hoorde waar het goed of slecht ging. Ik kan niet voor het hele "land" praten, maar in regio Noord en Oost binnen upc is het zo dat installaties sowieso door externe bedrijven gedaan wordt en die maken er ook vaak een potje van.
Da's dan weer jammer voor upc, want er zijn echt genoeg medewerkers die er wat moois van willen maken daar. Jammer dat er twee deskjes verderop een domme tina zit die liever dom in discussie gaat en alleen haar scriptje kent.
...

Zit trouwens bij extern bedrijf voor noord/oost
[ Voor 8% gewijzigd door Murtceps op 22-07-2005 15:02 ]
Laat ik daar nou net wonendion_b schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:51:
- gemeentes waar het netwerk niet van UPC is en UPC alleen chello internet levert (Hardewijk e.o., Borculo e.o.)

(overigens is de gemeente Borculo gefuseerd met een paar anderen tot Gemeente Berkelland)
Collega!!Murtceps schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:00:
[...]
Zit trouwens bij extern bedrijf voor noord/oost
Ik werk in regio Zuid!! (ook extern)...
Dus eigenlijk alles wat je hoeft te doen is gewoon die modem op je coax aansluiten en dan wachten totdat hij online is.
Is het nog steeds zo dat Chello een netwerk kaart meelevert en dat je die perse moet gebruiken (of iig het MAC adres)? Of kan je tegenwoordig gewoon alles er op aansluiten wat je wil (bespaard me een hoop ellende
Ik heb dus voor mijn nieuwe woning een Chello abbonement afgesloten (Chello light), wat ik erg stom vind is dat ze niet gewoon 1 mbit upload leveren, ipv de 512 kbit...
Ja ik vind het echt een crime dat ik Chello heb, heb er zo veel slechte ervaringen mee, maar heb het gewoon nodig. Wel prettig bijkomend voordeel is dat je Chello gewoon mee kan verhuizen.
[ Voor 33% gewijzigd door eX0duS op 23-07-2005 14:16 ]
Verwijderd
Nadat ik www.gathering.tweakers.net als homepage had ingesteld kwam ik wel op de frontpage terecht
Hey dion_b, werk jij voor UPC ofzo dat je er zoveel verstand van hebt?
Verwijderd
Ik heb ook al jaren chello hier, nooit geen enkel probleem. Snelle stabiele verbinding enzo. Nu ligt het internet er ineens wekelijks wel een paar keer uit. Beetje vreemd en hoogst irritant.StonedKinG schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:57:
Na 3 jaar goede ervaringen doet chello vandaag voor het eerst vreemd : Chello classic (Locatie : Winterswijk), normaal ~ 500 kilobyte / sec down, sjokt nu met 50 over de lijn... ligt niet aan router, kabels, of wat dan ook want heb alles al een keer gereset, en meerdere pc's e utp kabels getest. Meer mensen last hiervan?
Yep, modem en wat kabeltjes (UTP en USB (voor als je geen netwerkkaart hebt)).eX0duS schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:14:
Dat doe het zelf pakket van Chello, dat is dus gewoon je modem?
...en nog even de registratiepagina (gewoon www.chello.nl) invullen, that's it idd.Dus eigenlijk alles wat je hoeft te doen is gewoon die modem op je coax aansluiten en dan wachten totdat hij online is.
Nee, je krijgt er geen netwerkkaart meer bij. Je mag dus elke netwerkkaart aansluiten die je wilt.Is het nog steeds zo dat Chello een netwerk kaart meelevert en dat je die perse moet gebruiken (of iig het MAC adres)? Of kan je tegenwoordig gewoon alles er op aansluiten wat je wil (bespaard me een hoop ellende).
Wat voor signaalwaarden geeft je modem aan?Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:01:
[...]
Ik heb ook al jaren chello hier, nooit geen enkel probleem. Snelle stabiele verbinding enzo. Nu ligt het internet er ineens wekelijks wel een paar keer uit. Beetje vreemd en hoogst irritant.
[ Voor 19% gewijzigd door Bergen op 23-07-2005 16:54 ]
Verwijderd
Ehm signaalwaarden? Er branden dan 4 groene ledjes boven mekaar, als je dat bedoelt, en die gele eronder is dan uit...................
[...]
Wat voor signaalwaarden geeft je modem aan?
Ik neem tenminste aan dat we het over een Motorola-modem hebben? Als dat activity-ledje uit is, is er geen verbinding met je pc trouwens, dan is 't geen wonder dat je geen verbinding hebt.
Ok thanx.Bergen schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 16:51:
[...]
Yep, modem en wat kabeltjes (UTP en USB (voor als je geen netwerkkaart hebt)).
[...]
...en nog even de registratiepagina (gewoon www.chello.nl) invullen, that's it idd.
[...]
Nee, je krijgt er geen netwerkkaart meer bij. Je mag dus elke netwerkkaart aansluiten die je wilt.
[...]
Wat voor signaalwaarden geeft je modem aan?
Afijn, ze waren er snel achter en binnen een werkdag moest het zijn opgelost... vanmiddag maar es weer resetten en proberen... (Niks te klagen over de service trouwens
Dit topic is gesloten.