Oslik blyat! Oslik!
You iz one special kid!
Mag NWS ook mee doen??Nogges schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:01:
Denk het ook! Laat P&I hier dan aub ook eens kijken.........
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
Life goes as it goes.
Hier kan iedereen meekijken en -lezen. Er zijn al eens UPC medewerkers ontslagen wegens het op een forum bekendmaken van zaken die (nog) niet publiekelijk bekend hoorden te zijn. Naar ik meen ging het om een marketingactie die zo voortijdig uitlekte. Hou de vertrouwelijkheid dus in gedachte en post hier niets dat je niet aan de telefoon aan een klant zou mogen vertellen.
Oslik blyat! Oslik!
Maar goed..... zeggen dat je bij een bepaald bedrijf een bepaalde functie uitoefent is niet verboden ofzo. Maar zodra wij hier bedrijfsvertrouwelijke info gaan posten wordt dat wat anders. Of hier ingaan op concrete klachten van individuele mensen....
Maar ik bekijk het van de positieve kant: er zijn medewerkers die in ieder geval belangstelling hebben om te weten wat er speelt bij "klanten".
Allemaal de schouders eronder, enzo!
You iz one special kid!
Ik heb sinds 3 weken zowel chello als VOIP telefonie.. Nu is het probleem dat deze combinatie nog niet goed werkt.. Dus of normale snelheden Classic zonder telefonie of langzame snelheden (ongeveer 50kb/16kb) en telefonie..
Eerst had ik telefonie en internet, nu alleen nog internet (is belangrijker
Weet iemand of er al een oplossing bekend is voor dit probleem? Als het niet snel opgelost gaat worden gebruik ik misschien de try&buy escape..
Al verschillende malen gebeld, zou aan gewerkt worden. Daarna zou ik teruggebeld worden (maar dat kennen we bij UPC
[ Voor 12% gewijzigd door M@cer op 07-03-2005 12:26 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Hoe is je setup op dit moment? uit je post kan ik weinig opmaken.
ga naar chello.upc.nl en meld je opnieuw aan.Macer schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:25:
Misschien dat iemand mij kan helpen.. (regio Amsterdam)
Ik heb sinds 3 weken zowel chello als VOIP telefonie.. Nu is het probleem dat deze combinatie nog niet goed werkt.. Dus of normale snelheden Classic zonder telefonie of langzame snelheden (ongeveer 50kb/16kb) en telefonie..
Eerst had ik telefonie en internet, nu alleen nog internet (is belangrijker)
Weet iemand of er al een oplossing bekend is voor dit probleem? Als het niet snel opgelost gaat worden gebruik ik misschien de try&buy escape..
Al verschillende malen gebeld, zou aan gewerkt worden. Daarna zou ik teruggebeld worden (maar dat kennen we bij UPC)
Life goes as it goes.
Dan vliegt z'n VOIP eruit

Maar die snelheden lijken me erg onwaarschijnlijk, 50kb/16kb - ze lijken zelfs exact een factor 8 verkeerd, 400kb/128kb (dus 50kB/16kB) - mensen let op je hoofdletters dus
Iirc wordt er idd naarstig aan gewerkt (normaal gaat het gewoon goed, maar er is blijkbaar een menselijke (tik)fout geweest bij het opvoeren van de VOIP in dit geval en dan kun je dit krijgen). Iig zou ik een brief naar UPC klantenservice sturen (adres staat op factuur), aangeven dat je ofwel je internetsnelheid danwel je telefoon kwijt bent en dat je daar wat tegenover zou willen zien. Ik weet niet exact welke regelingen ervoor gelden, maar er zal zeker wel iets te regelen zijn.
Oslik blyat! Oslik!
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Niemand post hier namens chello, maar je bent (als je UPC medewerker bent) wel aanspreekbaar op dingen die je prive zegt die niet verenigbaar zijn met de vertrouwelijkheid waar je aan verbonden bent.Bigs schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:24:
Volgens mij is het verstandiger om dit soort problemen niet op GoT te behandelen.. ik bedoel je post op dit moment wel als Chello medewerker en niet als random GoTter. Als Macer de storingsdienst belt kunnen ze daar zien wat voor bootfile je modem heeft en de juiste actie ondernemen.
In dit geval is Macer helder geweest, hij heeft al contact gezocht en het beste wat UPC op dit moment kan bieden is ofwel chello op volle snelheid, danwel chello beperkt naast VOIP. Dat is niet normaal voor dit product, maar blijkbaar zit er ergens bij zijn account iets fout, iets dat niet even op te lossen valt door opnieuw de provisioning te doorlopen. Hij geeft hier aan dat hij overweegt gebruik te maken van de Kwaliteitsgarantie (try&buy) - dat is geen zaak meer voor (uitsluitend) de storingsdienst, maar dus ook retentie. En door die brief te sturen komt retentie op de hoogte van dit geval.
Oslik blyat! Oslik!
Dat bepaalt iedereen voor zichzelf, maar als je verstandig bent post je juist wèl als random GoTter en nièt uit naam van UPC. Met de kennis die je hebt kun je zonder tools proberen mede-GoTters te helpen, zolang je maar in je achterhoofd houdt dat het niet is toegestaan interne informatie op het forum te zetten.Bigs schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:24:
[..] ik bedoel je post op dit moment wel als Chello medewerker en niet als random GoTter.
Ik zit nu al sinds 23 februari met dit probleem. Vandaag wederom gebeld en er schijnt iets fout te staan in het systeem. Ik kan nu dus geen gebruik maken van de diensten waar ik voor betaald heb. Ik ga er vanuit dat hier wel iets tegenover staat.
De reden waarom ik mijn vraag hier heb neergezet is meer om te kijken of het probleem bij meer mensen speelt en of er iemand van UPC is die meer over de status weet. Om nou elke keer minimaal een kwartier aan de telefoon te hangen is ook niks. En als je even pech hebt krijg je iemand aan de lijn die weer een heel ander verhaal verteld
Voor de rest ben ik nog steeds erg tevreden over UPC hoor..
Het moge duidelijk zijn dat je niet hoeft te betalen voor iets wat niet werkt, mits de schuld bij UPC ligt.Macer schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:50:
Ik zit nu al sinds 23 februari met dit probleem. Vandaag wederom gebeld en er schijnt iets fout te staan in het systeem. Ik kan nu dus geen gebruik maken van de diensten waar ik voor betaald heb. Ik ga er vanuit dat hier wel iets tegenover staat.
Hmm ja, als je belt kun je de medewerker in kwestie 't beste meteen even wijzen op de contacthistorie, dan hoef je 't hele verhaal niet eerst opnieuw uit te leggen.De reden waarom ik mijn vraag hier heb neergezet is meer om te kijken of het probleem bij meer mensen speelt en of er iemand van UPC is die meer over de status weet. Om nou elke keer minimaal een kwartier aan de telefoon te hangen is ook niks. En als je even pech hebt krijg je iemand aan de lijn die weer een heel ander verhaal verteld
Voor de rest ben ik nog steeds erg tevreden over UPC hoor..
[ Voor 13% gewijzigd door Bergen op 07-03-2005 23:39 ]
Dat heb ik gedaan... Maar laat ik het zo zeggen.. Je moet het treffen wie je aan de lijn krijgt.Bergen schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:36:
[...]
Hmm ja, als je belt kun je de medewerker in kwestie 't beste meteen even wijzen op de contacthistorie, dan hoef je 't hele verhaal niet eerst opnieuw uit te leggen.
FYI:Macer schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:50:
als je even pech hebt krijg je iemand aan de lijn die weer een heel ander verhaal verteld
Tsja, dat kan gebeuren. Bepaalde storingen kunnen meerdere oorzaken hebben. Eerst wordt het minst ingrijpende geprobeerd, etc. Je begrijpt waarschijnlijk wel dat niet direct bij elk fluctuatie in snelheid een modem oid vervangen wordt.
Ook kan het zijn dat je bijvoorbeeld onbewust iets bent vergeten te vertellen, of dat iets verkeerd geinterpreteerd is door de desbetreffende helpdesker.
Wat ook wel eens gebeurd is dat 2 helpdeskers eigenlijk precies hetzelfde concluderen, maar dit in andere bewoordingen proberen duidelijk te maken. Hier denkt de klant dat er "nu weer een ander verhaal wordt opgehangen".
You iz one special kid!
Ik woon in een nieuwbouwwijk en heb mijn Chello en Telefonie meegenomen vanuit mijn oude flat (ook nieuwbouw, ca. 1,5 km verderop). In de nieuwe woning heb ik een VOIP modem (Arris) gekregen, de eerste paar weken werkte alles prima. Sinds 23 februari (he deze datum heb ik eerder gezien in dit topic

Het schijnt dat er een nieuwe server is voor de VOIP en omdat onze Chello en Telefonie allebei op een andere naam staat (samen gaan wonen) geeft dit een probleem met de accountnummers en doet zowel Chello als Telefonie het niet meer
Elke keer als ik de helpdesk belt wordt er gezegd dat er met grote spoed aan gewerkt wordt en dat ik geduld moet hebben ... dat hoor ik nu dus al 2 weken!
Weet iemand hier iets meer van of is het misschien mogelijk dat als ik iets meer aandring bij de helpdesk zij mij door kunnen verbinden naar een andere lijn welke het probleem voor mij direct op kan lossen, ik heb zelf namelijk het idee dat het een kwestie is van andere gegevens in de modem invoeren en dat het daarna weer werkt ... maar ja dat ben ik
P.s. leuk detail: met mijn oude modem doet I-net het wel, deze "probeer" ik alleen niet te gebruiken ivm met oplossen van de storing ...
Ik moet dus van die zooi af. Ik weet alleen niet wat er allemaal in die brief naar Chello moet. Iemand die weet waar ik dat kan vinden??
Da's wel erg kort door de bocht he...MariahCareyLover schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:00:
's Morgens heb ik een upload van 70 a 80 en 's avonds heb ik een upload van 8 - 10.
Ik moet dus van die zooi af. Ik weet alleen niet wat er allemaal in die brief naar Chello moet. Iemand die weet waar ik dat kan vinden??
Wat voor Abbo heb je?? Wat voor contract?? Wat voor modem enz. enz...
Ik heb een Chello Classic abbo en een Motorola Surfboard modem en nu komt het lastige; het originele contract heb ik hier nog liggen. Toen ik net het abonnement had genomen is er volgens mij administratief iets fout gegaan bij Chello.
Ik betaal echter nu wel 15 euro per maand voor mijn internetverbinding, maar toen ik dat ben gaan betalen hoefden mijn ouders inneens geen kijk- en luistergeld meer te betalen
Tis dus nogal een zooitje en nu ik ervan af wil weet ik niet goed hoe te handelen. Als ik de maandelijkse afschrijving blokkeer heb ik natuurlijk kans dat wij ook geen tv meer kunnen kijken ben ik bang
Ik hoorde dat je een abonnement bij Chello alleen schriftelijk kan opzeggen, maar ik weet dus niet wat daarin hoort te staan. Iemand advies?
Hierbij wil ik mijn chello abonnement per direct opzeggen. Mijn CATV aansluiting wens ik te behouden.
met vriendelijke groet,
Lijkt mij voldoende! :-)
En natuurlijk eventjes je klantegegevens (postcode, naam, etc)
[ Voor 33% gewijzigd door Nogges op 08-03-2005 20:34 ]
You iz one special kid!
Contact opnemen met klantenservice en die twee producten op dezelfde klantnummer laten zetten. Het had nooit op twee aparte gezet mogen worden, en zonder op een enkel nummer te zetten zal het ook niet gaan werkenHolyjoe schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:23:
Misschien kan iemand mij wat hints of tips geven mbt onderstaand probleem:
[...]
Het schijnt dat er een nieuwe server is voor de VOIP en omdat onze Chello en Telefonie allebei op een andere naam staat (samen gaan wonen) geeft dit een probleem met de accountnummers en doet zowel Chello als Telefonie het niet meer
Chello classic en EUR 15/maandMariahCareyLover schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:31:
[...]
Ik heb een Chello Classic abbo
[...]
Ik betaal echter nu wel 15 euro per maand voor mijn internetverbinding,
[...]
Tis dus nogal een zooitje en nu ik ervan af wil weet ik niet goed hoe te handelen. Als ik de maandelijkse afschrijving blokkeer heb ik natuurlijk kans dat wij ook geen tv meer kunnen kijken ben ik bang
Ik hoorde dat je een abonnement bij Chello alleen schriftelijk kan opzeggen, maar ik weet dus niet wat daarin hoort te staan. Iemand advies?
En zomaar afschrijvingen blokkeren zonder eerst contact op te nemen is gewoon onfatsoenlijk

Als je niet weet hoe op te zeggen, bel de klantenservice, maareh... dikke kans dat dit niet (alleen) aan chello ligt
Oslik blyat! Oslik!
Je kunt natuurlijk ook gewoon eens een keer 's avonds de helpdesk bellen (7 dagen per week bereikbaar tot 22:00) en eens vragen of ze eens kunnen kijken naar het signaal. Misschien is dan te zien waarom je upload zo brak is. Misschien zit er 's avonds veel ruis op je signaal en is 't overdag goed. Dat soort gevallen zijn altijd een beetje vaag, maar zijn natuurlijk wel op te lossen. Het kan ook bij thuis liggen. Heb je bijvoorbeeld niet een apparaat (een lamp of kachel of weet ik wat) wat vlak bij de bekabeling staat en alleen 's avonds aan staat en instoort op de kabel waardoor je verbinding brak wordt?
[ Voor 78% gewijzigd door Bergen op 08-03-2005 22:37 ]
Anoniem: 139198
Kijk- en luistergeld is per 1/1/2000 opgenomen in de inkomstenbelasting;MariahCareyLover schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:31:
Ik betaal echter nu wel 15 euro per maand voor mijn internetverbinding, maar toen ik dat ben gaan betalen hoefden mijn ouders inneens geen kijk- en luistergeld meer te betalenEn das ook 15 euro dacht ik.
[citaat] "Per 1 januari 2000 werd de omroepbijdrage afgeschaft. Deze bijdrage werd voorheen geheven door de Dienst Omroepbijdrage (DOB), onderdeel van het ministerie OCW. De heffing is vanaf 1 januari van dat jaar verlopen via de inkomstenbelasting. De evt. in 1999 reeds vooruitbetaalde omroepbijdragen over het jaar 2000, werden in 2000 aan de huishoudens door de Belastingdienst gerestitueerd." [einde citaat]
Bron: belastingdienst
Op Chelloo.com lees ik de bevestiging van gebruikers.
Wat is er mis bij Chello?
10.24 kbit/s? 1024 bedoel je.maxthon schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:08:
Al enige dagen is de Upload snelheid van chello erg slecht, de resultaten van de site http://test.net.upc.nl/resultaten/ geven dit ook aan, ik kom niet meer boven de 380 Kbit/Sec terwijl voor mijn Classic Abbo 10.24 Kbit/Sec de norm is.
Zoals vermeld andere gebruikers maken ook al melding van dit probleem.
De meting is ook op speedsuite en speedguide etc nagenoeg gelijk aan die van UPC en dus ook te laag.
Meet nu al zeker enige dagen achtereen (ook met modem reset) slechte upload.
And I am not alone..
Er zijn hier geen systeem wijzigingen (updates oid) geweest, en dan nog, dan zou het een lokaal probleem moeten zijn en dat is het dus niet.
Pretty sure it's Chello
Anoniem: 120533
Je dient dan je upload te "shapen" met bijvoorbeeld NetLimiter op, zeg, 131 KiloBytes/sec.
Dan krijg je wel een juiste waarde. Bij mij is deze meestal rond 117 KiloBytes/sec.
Speedtest.nl is momenteel overstuur en functioneert niet goed. Het verzenden van e-mail met bijlage via chello kan ook het snelst worden gedaan met "shaping". Ook hier geldt dat de uploadsnelheid met een factor ~3 wordt verhoogd. Ik heb dit gemeld aan de helpdesk en de jongeman aan de andere zijde was daar blij mee. Hij dacht zelfs dat het wel een goed idee was om dergelijke traffic dan maar in het netwerk te shapen...
Let op!! Op andere testservers en bijvoorbeeld P2P programma's heeft de shaping geen merkbaar effect. Deze functioneren wel normaal zonder shaping.
http://test.net.upc.nl/cg...=postcode&pr=classic&fs=0
Teksten uit een forum zijn inderdaad geen feit hooguit een trendlijn, maar het gaat per slot om meetwaarden van veel metingen van UPC zelf niet 1 of andere test site!
het is dus niet 'mijn probleem' de cijfers wijzen dit uit.
Tot voor kort was de upload geen probleem en dus nu moeten alle gebruikers die deel nemen aan de meting (en eigelijk dus iedereen) shapen.
Dan zeg ik dus ook Chello stuur mij maar een volledig bruikbare versie van zo'n limiter.
Via meerdere contact formulieren heb ik nog geen antwoord gehad, behalve op 1 na, er zijn geen storingen...
(Als je slechte meetresultaten niet ziet als een storing dan zijn we inderdaad snel klaar)
Misschien ook maar eens de helft betalen kijken of ze dat dan wel zien?
1024 is 1024 en niet, 380 en lager, dat meer voor chello light
Wat Bergen ook al aandroeg, dat van die aparaten die je 's avonds aandoet. Zo kwam ik laatst bij een familielid die uiteraard ook klachten had. Wat bleek? Als neefje-lief op zijn kamer de TV aandeed dan was chello of uit de lucht of de verbinding werd erg brak. De TV lekte nogal wat stroom over de coax terug naar het modem. Als je begrijp dat er soms ook mensen zijn die géén chello hebben, maar bijvoorbeeld wel een TV die een aantal keer per uur 220 over de coax naar de eindversterker in de straat jaagt, dan snap je misschien wel dan er dingen zijn die UPC ook niet in de hand heeft.
"Maar waarom lossen jullie dat niet op?" Tsja, een helpdesk is altijd afhankelijk van berichtgeving van klanten. Wanneer een monteur bij die eindversterker bij jullie in de straat staat, kan het best zijn, dat de desbetreffende TV uitstaat. En zo'n monteur kan helaas niet tot sintjuttemis blijven wachten. Hopelijk maakt dit duidelijk waarom sommige problemen lang op zich laten wachten eer ze opgelost zijn.
Daarnaast wil ik nog iets kwijt over het argument: "ik ben immers niet de enige".
Niets is menselijker dan papegaaien-gedrag. Natuurlijk heeft UPC met meer dan 2 miljoen klanten wel eens problemen, maar dat is een statistisch gegeven. En bij een roept de naam "UPC" een hoop aversie op. Dit vanwege de grote (erkende) problemen uit een recent verleden. Maar wanneer ik nu een groep kennissen vraag naar hun mening over "UPC" is dat ronduit negatief. Maar wanneer ik dan naar hun eigen ervaringen vraag. Is het meest standaard antwoord: "Ik heb geen problemen, maar ik ken 'iemand' die...." enzovoorts. En natuurlijk bagetaliseer ik de zaak nu niet. Maar wanneer ik op sommige andere fora op internet kreten lees als: "mijn kazaa-download is de laatste tijd erg slecht", word ik toch wel verdrietig.
.......... zo dat ben ik ook weer ff kwijt!........... ;-)
You iz one special kid!
Koffie!!
Daarom vermeld ik dus ook de meet gegevens van UPC zelf !!!!"ik ben immers niet de enige".
Niets is menselijker dan papegaaien-gedrag. Natuurlijk heeft UPC met meer dan 2 miljoen klanten wel eens problemen, maar dat is een statistisch gegeven. En bij een roept de naam "UPC" een hoop aversie op. Dit vanwege de grote (erkende) problemen uit een recent verleden. Maar wanneer ik nu een groep kennissen vraag naar hun mening over "UPC" is dat ronduit negatief. Maar wanneer ik dan naar hun eigen ervaringen vraag. Is het meest standaard antwoord: "Ik heb geen problemen, maar ik ken 'iemand' die...." enzovoorts. En natuurlijk bagetaliseer ik de zaak nu niet. Maar wanneer ik op sommige andere fora op internet kreten lees als: "mijn kazaa-download is de laatste tijd erg slecht", word ik toch wel verdrietig.
-Ik heb geen 2e tv
-Er is geen lokale systeem wijziging geweest
-Ik gebuik geen Kazza of gelijkwaardig
-Er is geen virus
-Er is geen spyware, trojaan o.i.d
-De metingen zijn van chello gebruikers en niet van kenissen
-Mijn aansluiting is perfect, vraag maar aan supervisor F. Cloo.
-Tot zeker voor de opheffing van de download limiet de meetwaarden prima waren.
- Ik heb al twee keer gebelt,
1* HD we moeten er naar kijken
1* uw modem is wel bereikbaar maak een afspraak met een monteur (wat niet helpt bij extern probleem) wat dus werd bevestigd door de monteur (raalte)
-De opmerkingen die je plaatst zijn van algemene aard en hebben geen betrekking op de geplaatste meetwaarden en de conclusie die je hieruit kan trekken. tenzij alle meetresulaten gemaakt zijn door kazaa gebruikers met een 2e tv en veel kennissen die de waarden beinvloeden door onjuiste informatie.
-Ik alleen melding maak van een trendlijn en dat meerdere gebruikers hier dus last van hebben.
-Het voor UPC handig om dus serieus hier naar te gaan kijken voordat elke gebruiker individueel wordt behandelt
-De meet waarden geven aan dat ik 'niet de enigste' ben en niet een uitspraak of tekst van een forum.
-Via deze melding gebruikers alleen merken dat er meer zijn met gelijkwaardig probleen zodat ze niet onnodig 'geadviseerd' worden met hun systeem opnieuw te installeren, firewall uit te zetten, de kabels te vernieuwen, monteurs laten komen etc.
-Meten is weten, nogmaals bekijk de 'eigen' UPC meetresultaten van de upload snelheid
Zo dat wou ik dan even kwijt

Wat ik bedoelde met lekspanning is niet alleen terug te voeren op dingen die direct op de coax aangesloten zitten. Maar dit betreft ook lampen etc. Misschien dat je dat na kan kijken? 380 kbit is inderdaad aan de lage kant voor een classic abbo. Ik neem aan dat je ook geen router gebruikt wanneer je de helpdesk belt. Ik zal ze de kost moeten geven die door één of andere K$*%-instelling hun eigen up- en of download verneuken.
Ik raad je aan om gedurende 2 à 3 dagen, een aantal malen de tests te doorlopen. De resultaten op te slaan. Daarna te bellen met de helpdesk, met deze problemen, en ze resultaten van die metingen duidelijk te maken. Maak daarbij alsjeblieft dan ook duidelijk dat er geen p2pmeuk, spyware, router, etc, draait.
You iz one special kid!
Ik heb metingen van meerdere dagen
Nee ik gebruik geen router
Ben in afwachting van laaste mail gestuurd naar HD
Anoniem: 139198
edit:
De telefoontjes schijnen gevoerd te worden over inderdaad de oude (afgeschafte) datalimieten.
Helpdesk beweert dat deze telefoontjes pertinent niet van chello komen, vandaar ook zg. (zogenaamde) Chello medewerkers.
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 139198 op 11-03-2005 23:07 ]
Dat lijkt me stug, datalimiet is afgeschaft..Anoniem: 139198 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 22:01:
Hier ook mensen gebeld door een zg. Chello medewerker met de mededeling dat de datalimiet is/wordt overschreden (is niet of nauwelijks het geval) en of ze dan misschien interesse hebben voor een plus abbo ?
Senri no michi mo ippo kara
Anoniem: 29456
huidige situatie :
Chello classic
digitale telefonie
nieuwe aris modem
probleem :
chello classic is veranderd in iets dat vergelijkbaar is met chello easey , behaal de zelfde snelheden .
digitale telefonie na een gesprek van 5 tot 10 minuten is de verbinding verbroken .
Gedane acties :
helpdesk gebeld circa 50 maal a 10 cent per minuut ( 0900 gesprekken met kpn gaat niet, dus je begrijpt dat chello telefonie mij eraf knikkert na 5 tot 10 minuten ).
Modem ofline voor 30 minuten
moden opnieuw opgestart en opnieuw naar upc.nl om mijn verbindingen te registreren .
quickfix gedownload , die verteld mij dat alles oke is :-) met windows en ook met linux snelheids testen gedaan , dus fout en niet goed .Dat programma jokt.
afijn , monteur langsgekomen , die bevestigd wat wij weten , alles goed aangesloten , maar snelheden zijn niet goed .
daar zit ik dan , de boot file van mijn verbinding was na het opstarten en registreren de eerste keer gelijk aan die van een easey pakket , is later veranderd . Is nu goed .
een keer was telefonie uitgeschakeld voor 1 dag , door chello ,wat ik toen waarnam was dat mijn verbinding een normale snelheid had die iets lager lag dan normaal.
Telefonie weer aan en verbinding terug naar pakket ala chello easey , ik heb nog steeds classic .
Ik schijn nu een hopeloos geval te zijn .....en wederom zal er een iets slimmere monteur aanstaande maandag langskomen , mijn locatie is spijkenisse .
geduld is mooie zaak .....schijnt. heb al 9 dagen geduld :-) .
Maandag had ik gebeld en er zou met spoed naar gekeken worden en daarna zouden ze bellen.. Maar je raad het al.. Ik geef ze nog een week en anders gaat mijn telefonie terug.
a: ze geven geen plausibele reden waarom het niet werkt
B: ik krijg iedere keer de zelfde standaard antwoorden /oplossingen
c : dit is dus al langer bekend , toch blijven ze mensen aansluiten .
Ik vind het jammer want kennelijk was ik een van de weinigen die naar volle tevredenheid al een aantal jaren bij chello een abonnement genoot en eigenlijk nooit klachten heeft gehad.
Al verteld men maar wat de reden is van de problemen dat zou al een hoop ergenis weghalen .
ik ben nu genoodzaakt om een dubbel abbo te gebruiken/houden, chello phone en kpn .ik mag hopen dat kpn op chello verhaalt kan worden ,aangezien ik niet normaal bereikbaar ben, en elk gesprek na korte duur afgekapt wordt als ik via chello bel.
Voordeel is dat de rekening lekker laag uitvalt :-)
"wordt aan gewerkt" is enige wat gezegd kan worden.Anoniem: 29456 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 12:12:
ik denk dat maandag de telefonie eruit gaat :
a: ze geven geen plausibele reden waarom het niet werkt
B: ik krijg iedere keer de zelfde standaard antwoorden /oplossingen
Het heeft niets met capaciteit oid te maken, mensen die later aangesloten zijn hebben hier geen last van. Het gaat puur om configuratieproblemen die op dit moment voor een klein aantal aansluitingen niet op te lossen zijn.c : dit is dus al langer bekend , toch blijven ze mensen aansluiten .
Verrreweg meeste chello klanten hebben nooit klachten gehadIk vind het jammer want kennelijk was ik een van de weinigen die naar volle tevredenheid al een aantal jaren bij chello een abonnement genoot en eigenlijk nooit klachten heeft gehad.

Menselijke fout bij invoeren van je telefonieabbo. Dat het niet even snel opgelost kan worden heeft te maken met het proces van nummerportering: als je telefonieabbo helemaal verwijderd en opnieuw opgevoerd zou worden, ben je je telefoonnummer (die nu bij KPN zit) kwijt. Vandaar dat dat geen oplossing is...Al verteld men maar wat de reden is van de problemen dat zou al een hoop ergenis weghalen .
Je betaalt absoluut niet dubbel - sowieso is UPC telefonie de eerste maanden gratis, maar zolang jij niet gebruik kunt maken van een dienst, krijg je je abonnementskosten (bij UPC) vergoed. KPN heeft daar niets mee te maken, maar zolang je niets voor de UPC telefonie betaalt is dat toch niet im frageik ben nu genoodzaakt om een dubbel abbo te gebruiken/houden, chello phone en kpn .ik mag hopen dat kpn op chello verhaalt kan worden ,aangezien ik niet normaal bereikbaar ben, en elk gesprek na korte duur afgekapt wordt als ik via chello bel.
Voordeel is dat de rekening lekker laag uitvalt :-)

Oslik blyat! Oslik!
ik was al helemaal niet meer van plan om voor kpn te betalen , ik word door deze situatie gedwongen om dit wel te doen en om te bellen via kpn.
de 10 tallen telefoontjes van mij hadden voorkomen kunnen worden met een uitleg die jij net hier opgeschrijft . Kennelijk weet jij meer dan de helpdesk , want het zijn dus niet de antwoorden die aan mij worden gegeven .
Wil maar zeggen dat als men een normale plausible verklaring had gegeven , het heel wat ergenis en telefoontjes had bespaard .
is er uberhaupt een oplossing of is men nog steeds op zoek naar een oplossing ?
@dion_b.. Als ik bij UPC aangeef dat ik niet geporteerd hoef te worden, kunnen ze het probleem dan sneller oplossen?? Desnoods krijg ik een nieuw nummer, maakt me niet uit, is toch nog nergens bekend.
Ik had al geen huistelefoon, is me toch aangepraat, vervolgens werkt het niet
[ Voor 33% gewijzigd door M@cer op 12-03-2005 19:48 ]
Zoals verwacht komen ze weer met het standaard antwoord:maxthon schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 14:35:
Ok bedankt voor de reactie.
Ik heb metingen van meerdere dagen
Nee ik gebruik geen router
Ben in afwachting van laaste mail gestuurd naar HD
Uit metingen is gebleken dat uw modem de juiste snelheid toegewezen heeft gekregen. Als u toch last heeft van een trage verbinding komt dit waarschijnlijk door software op uw computer zoals bijvoorbeeld p2p progamma's of bijvoorbeeld spyware. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.
Ze hebben dus weer niet gelezen en de meetresulaten die ik heb meegelinkt niet bekeken. Het gaat niet om een LOKAAL probleem maar over een algemene tendens.
Zo kun je alles wel afschepen..u heeft spyware of p2p zucht
Dat antwoord wat je hier nu post kun je beter meteen terugmailen naar chello.maxthon schreef op zondag 13 maart 2005 @ 09:44:
[...]
Zoals verwacht komen ze weer met het standaard antwoord:
Uit metingen is gebleken dat uw modem de juiste snelheid toegewezen heeft gekregen. Als u toch last heeft van een trage verbinding komt dit waarschijnlijk door software op uw computer zoals bijvoorbeeld p2p progamma's of bijvoorbeeld spyware. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.
Ze hebben dus weer niet gelezen en de meetresulaten die ik heb meegelinkt niet bekeken. Het gaat niet om een LOKAAL probleem maar over een algemene tendens.
Zo kun je alles wel afschepen..u heeft spyware of p2p zucht
In het verleden was het nogal eens zo dat zo rond 1:30 's nachts (ik ben een late slaper) er een half uur geen DNS beschikbaar was. Ik dacht dan aan een systeem update - is op zich niet zo'n gekke tijd tenslotte. Wel vreemd dat het zo vaak voorkwam (zo'n beetje elke week wel een keer) en dat er nooit iets over op de infopagina's storingen/werkzaamheden te vinden was. Gelukkig al een tijdje geen last meer van gehad.
Vorige week evenwel een ander DNS probleem: ik krijg voor sommige specifieke sites ineens geen antwoord meer. Een van die sites beheer ik zelf (incl. domeinregistratie), dus ik weet absoluut zeker dat er recentelijk niets veranderd was. Via Tiscali en andere DNS ook nog gewoon te vinden. Ik heb toen m'n DNS servers omgezet van de automatisch toegekende naar degenen genoemd op de infopagina's en dat werkte wel. Een paar dagen later had ik het probleem weer (met deze andere set DNS servers). Toen heb ik m'n DNS maar weer terug gezet naar automatische toewijzing en werkte dat weer. Kortom: met een of enkele tegelijk gingen die DNS servers ineens de fout in! Nog geen reactie op melding (via e-mail) aan UPC.
Kennen hier meerdere mensen deze of soortgelijke problemen?
Sent: Sunday, March 13, 2005 10:01 AMBergen schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:21:
[...]
Dat antwoord wat je hier nu post kun je beter meteen terugmailen naar chello.
Subject: ontvangst bevestiging Internet - Technisch
Schijnt dat het ondertussen op te lossen moet zijn door naar http://chello.upc.nl te surfen en nog een keertje door de aanmeldschermen te gaan. Ik heb het zelf nog niet zo zien werken (die aanmeldschermen hebben jullie vast ook eerder gezien...), maar van horen zeggen is er een dag of 2 terug iets serverside is bijgewerkt.Anoniem: 29456 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 15:59:
oke is een antwoord , zonder dat er een termijn gegeven kan worden wanneer de oplossing daar is .Is al meer dan chello mij kan geven :-)
[...]
is er uberhaupt een oplossing of is men nog steeds op zoek naar een oplossing ?
Oslik blyat! Oslik!
Och... 'laat' is natuurlijk ook maar een relatief begrip. Als je 7:00 AM nog wakker bent, ok, dat is laat.Birdie schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:43:
Ik heb van tijd tot tijd problemen met de DNS servers van Chello.
In het verleden was het nogal eens zo dat zo rond 1:30 's nachts (ik ben een late slaper) er een half uur geen DNS beschikbaar was.
Anyway, probeer eens 2 DNS-servers vast in te stellen, bijvoorbeeld de 2 A2000-DNS-servers, ns1.a2000.nl en ns2.a2000.nl, oftewel (als je ze pingt) 62.108.1.65 en 66.
Wees er daarnaast zeker van dat je geen proxy-server hebt ingesteld (in de Internet Explorer: extra > internet opties > verbindingen > lan instellingen, _alles_ uitvinken)
[ Voor 14% gewijzigd door Bergen op 14-03-2005 03:21 ]

Zie http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=9201.0. Vreemd dat nog niemand het op Tweakers gemeld heeft

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Vreemd, ik zit nog als een gek te torrenten (torentten? torent-en? - lastig werkwoordhp38guser schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 19:30:
Sinds deze week heb ik last van zeer matige uploads op de bekende p2p netwerken (edonkey / gnutellla). Dacht eerst dat het aan Shareaza lag, ik gebruik namelijk alpha's om te testen. Wat blijkt nu is dat Chello gewoon de boel aan het knijpen is. Specifiek p2p verkeer wordt niet meer doorgelaten voor mensen buiten het UPC gebied![]()
Zie http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=9201.0. Vreemd dat nog niemand het op Tweakers gemeld heeft
[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 19-03-2005 20:34 ]
Oslik blyat! Oslik!
Anoniem: 57975
edit een quote van een nieuwsmededeling van Chello uit het topic over dit onderwerp:
Sinds zondag 13 maart blokkeerd UPC Nederland / Chello de DC++ protocols/poorten.
Hierdoor is het onmogelijk om verbinding te maken met hun klanten.
Zelfs hubs gehost door deze mensen zijn down en onmogelijk op te connecten.
Niet-UPC Nederland / Chello klanten kunnen geen verbinding maken met hun klanten. Ze krijgen een timeout.
Dit geld voor file-sharing programma's met Direct Connect in het bijzonder.
Het gaat hierbij o.a. om de volgende poort reeksen 400-450, 500-600, 1410-1420.
Klanten in de volgende IP-reeksen kunnen hier last van hebben :
62.194.0.0-62.196.0.0
80.56.0.0-80.58.0.0
82.119.0.0-82.120.0.0
84.119.0.0-84.120.0.0
Dit is geen programma fout want als je probeert een portscan te doen, vind je de poorten geblokkeerd ondanks dat ze open zijn.
UPC Nederland / Chello zal dit onderzoeken en mij updaten als er informatie beschikbaar word.......
De medewerker van UPC Nederland / Chello bevestigde dat het zou helpen als meer mensen die hiermee problemen ondervinden zouden bellen, dus ik raad iedereen aan dit ook te doen.
[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 57975 op 20-03-2005 10:03 ]
Klinkt niet als een doelbewuste blokkade maar eerder iets dat per ongeluk foutgaat dan. Bellen dus - en zorg dat een melding gemaakt wordt van exact de poorten en protocols (dus UDP danwel TCP) waar het misgaat bij jou (niet iedere helpdeskmedewerker snapt de hogere esoteriek van TCP/UDP poorten en sockets even goed...)UPC Nederland / Chello zal dit onderzoeken en mij updaten als er informatie beschikbaar word.......
De medewerker van UPC Nederland / Chello bevestigde dat het zou helpen als meer mensen die hiermee problemen ondervinden zouden bellen, dus ik raad iedereen aan dit ook te doen.
Overigens is een ander poort allicht een tijdelijke oplossing (64000 doet het voor mij iig nog prima)
Edit: TCP poort 445 is trouwens wel voorzover ik weet overal (niet alleen bij chello) hard dichtgegooid ivm RPC-lek-misbruikende wormen. Maar dat was al langer zo.
[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 20-03-2005 11:29 ]
Oslik blyat! Oslik!
Mijn wekelijkse belletje met 0900-1580 heeft wederom niks opgeleverd.. (kan ik deze kosten nog declareren?? begint toch echt op te lopen)..
Ik ben nu bijna een maand verder (probleem begon op 23 februari) en er is nog steeds geen oplossing.. Gelukkig heb ik nu gewoon normale snelheden met internet, maar telefonie zit er dan niet in.. Schijnt ook te komen door de combinatie met DTV..
Is het normaal dat zo'n probleem zo lang duurt??? En dat voor je beste particuliere klanten (die alle diensten van je afnemen)..
[ Voor 15% gewijzigd door M@cer op 21-03-2005 17:07 ]
Anoniem: 70913
Probleem
Chello valt heletijd weg met een ping naar chello.nl -t krijg k om de minuut 4 timeouts en soms sneller 8ter elkaar en soms ook veel langer en meer.
Wat gedaan?
Router + Modem gereset alles na gekeken geen problemen thuis, maar er staat ook niets op de storing site van chello, ook een vriend uit de straat heeft het niet maar dat zegt niet veel want die zitten niet op de zelfde chello hub verder heb ik nog 1 iemand gehoord met dit probleem maar niemand uit mijn dorp!
Weet iemand of er iets aan de hand is bij chello?
Anoniem: 128143
Sinds zondag 13 maart blokkeerd UPC Nederland / Chello de DC++ protocols/poorten.
Hierdoor is het onmogelijk om verbinding te maken met hun klanten.
Zelfs hubs gehost door deze mensen zijn down en onmogelijk op te connecten.
Niet-UPC Nederland / Chello klanten kunnen geen verbinding maken met hun klanten. Ze krijgen een timeout.
Dit geld voor file-sharing programma's met Direct Connect in het bijzonder.
Het gaat hierbij o.a. om de volgende poort reeksen 400-450, 500-600, 1410-1420.
Klanten in de volgende IP-reeksen kunnen hier last van hebben :
62.194.0.0-62.196.0.0
80.56.0.0-80.58.0.0
82.119.0.0-82.120.0.0
84.119.0.0-84.120.0.0
Dit is geen programma fout want als je probeert een portscan te doen, vind je de poorten geblokkeerd ondanks dat ze open zijn.
UPC Nederland / Chello zal dit onderzoeken en mij updaten als er informatie beschikbaar word.......
Anoniem: 70913
welke port gebruikt wow als ik vragen mag, want ik krijg het wel heletijd onder de tijd dat ik wow speel.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 70913 op 24-03-2005 19:17 ]
mijn broertje heeft erg last met het online gamen.
timeouts om de paar minuten. maar dit is niet vanaf 13 maart daarvoor was het eigenlijk ook al tijdje zo. maarja nu ff afwachten wat chello gaat doen.
"If u do something do it with style, or do it at all."
zie hier nog eenmaal de resultaten van de diverse chello gebruikers:
Snelheden van 400 Kbit/sec
Na lang wachten een mail
Geachte heer ,
De 1024 Kb is een maximum die haalbaar is via de verbinding, door netwerkproblemen kan deze snelheid lager uitvallen.
UPC doet constant aanpassingen aan de infrastructuur van haar netwerk om storingen op de kabel waardoor ook deze lage snelheden kunnen voorkomen tegen te gaan.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben ge
nformeerd.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Gelukkig deze keer hebben ze de mail gelezen en niet getracht de problemen af te schijfen op spyware, adware, p2p etc.
Maar goed de upload is nu nog steeds laag, ook hier.
Anoniem: 110463
krijg het kreng alleen niet werkende
er hangt een Sun aan.. dus de helpdesk helpt ook niet echt zegmaar
die roepen alleen maar "bel maar terug als je een echte pc hebt"
maar as far as i know...
moet je egwoon dhcp ingeven.. kun je dan naar de chello site en de boel activeren
alleen op het modem.. knippert alleen het "internet" lampje
de rest van de lampjes is uit (cable activity ook dus) en ik krijg geen verbinding met de chello site
iemand enig idee welke lampjes er precies moeten branden nu?
want volgens mij is het modem gewoon nie tlekker
maarja.. ik kan dat de helpdesk dus niet zo maar wijsmaken zonder een pc aan mn verbinding te hangen.. en dat is niet de bedoelng
dus ik wil zelf even graag weten wat welk lampje hoort te doen in goede werkende toestand
(stel de sun is per ongeluk toch fout.. en ik chello maar afzeiken.. das ook niet de bedoeling)
Als het modem on-line is branden er 4 lampjes (alles behalve message).
Overigens moet een beetje helpdeskmedewerker je toch wel kunnen helpen. Ik bedoel ik neem aan dat je wel weet waar je het IP en MAC adres van je PC kunt vinden als je een Sun hebt
Als het goed is krijg je nu wel een 192.168.100.x IP van je modem, dan kun je op 192.168.100.1 de signaalwaarde zien.
oveigens heb ik die sun niet omdat ik al supergoed weet hoe alles van solaris werkt he
maar dat is nou niet het meest moeilijke
maar eh.. tja online krijg ik hem dus niet
geen idee waar het aan kan liggen.. had alleen het idee dat dat ene lampje niet klopte
en daarbij heeft de vorige bewoner ook gewoon chello gehad daar
dus in feite.. moet het kunnen werken
enige tips en tricks om het wel werkend te krijgen?
zonder chello helpdesk that is
Ik kan nog steeds niet op volle snelheid internetten, bellen en tv kijken.. Begint nu toch wel een beetje lang te duren (sinds 23 februari). Ben ook maar gestopt met bellen, had vorige maand een rekening van 50 euro naar 0900-1580
hmm gewoon op de standaardmanier zoals netjes omschreven in de handleiding and suchBigs schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:01:
Ik zou het modem rechstreeks op het overnamepunt aansluiten en kijken of hij dan wel on-line komt. Hoe is het modem nu precies aangesloten (ten opzichte van het overnamepunt in huis)?
puntje waar het signaal binnen komt.. en daar kabeltje aan
overigens.. werd mij ingefluisterd dat als de kabel een keer kortsluiting heeft gemaakt dat het best kan dat men je verbinding afsluit zo lang
het klinkt mij wat vreemd in de oren?
Voor zover ik weet is dat niet zo, dan zou je ook geen TV-beeld moeten hebben trouwens. Maar is het echt het eerste punt waar de kabel het huis binnenkomt? Dus op de begane grond, voor in de woonkamer of in de meterkast?Anoniem: 110463 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:04:
[...]
hmm gewoon op de standaardmanier zoals netjes omschreven in de handleiding and such
puntje waar het signaal binnen komt.. en daar kabeltje aan
overigens.. werd mij ingefluisterd dat als de kabel een keer kortsluiting heeft gemaakt dat het best kan dat men je verbinding afsluit zo lang
het klinkt mij wat vreemd in de oren?
in de woonkamer is hetBigs schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:15:
[...]
Voor zover ik weet is dat niet zo, dan zou je ook geen TV-beeld moeten hebben trouwens. Maar is het echt het eerste punt waar de kabel het huis binnenkomt? Dus op de begane grond, voor in de woonkamer of in de meterkast?
maar als het ergens anders echt binnenkomt.. dan heb ik het nog niet gevonden zegmaar
het is wel midden in het huis op zich.. maar ik heb geen andere aansluitinge of iets dergelijks gevonden
(en halve huis verbouwd.. en alles in (meter)kasten wel overhoop gehad.. dus je zou zeggen dat ik dat dan wel gevonden had)
en tv testen is lastig als je geen tv hebt nog
maar het lijkt me wat raar als ze je heel hard afsluiten voor zoiets
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 110463 op 30-03-2005 13:26 ]
De kabel die van UPC het huis binnenkomt is trouwens te herkennen aan de groene kleur (als je de kabel ziet).
heb de radio wel al op de kabel gehad namelijk
Misschien niet eerder gereageert op de aanmeldingsbrieven 'Aan de nieuwe bewoners van dit pand'? Mensen gooien die brief vaak weg 'Ach me tv doet het toch al!"Anoniem: 110463 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:45:
mja idee is dat ik daarvoor wel gewoon signaal had
heb de radio wel al op de kabel gehad namelijk
Vaak komt het voor dat mensen pas opzeggen als ze allang verhuisd zijn en dus ook betalen voor de nieuwe woning. Als eenmaal de rekening komt, dan maken mensen het vaak in orde; omdat ze zien dat men dubbel betaald, namelijk ook nog voor het oude adres.
M.a.w. het kan zijn dat de oude bewoners de kabeltv niet afgemeld hebben tot heden. En dat jij doordoor wel al die tijd CaTV had. Er woont dus nu niemand volgens UPC omdat er nu niemand meer is aangemeld door jou adres. Dus ben je afgesloten. Je moet namelijk een kabelabonnement hebben, ook al heb je chello of telefonie; anders gaat zonder pardon de knop om.
[ Voor 11% gewijzigd door I_stealth_I op 30-03-2005 16:36 ]
/dev/null
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
chello heeft ook meer dan 1 of 2 DNS-servers, je kunt andere proberen uit die bigbrother-lijst van http://test.net.upc.nl.SithWarrior schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:39:
Rotte DNS servers zeg, ik krijg de hele tijd dat chello aanmeldings scherm, heb maar andere provider DNS servers er in gegooit want dat was geen doen...
hmm could beI_Stealth_I schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:33:
[...]
Misschien niet eerder gereageert op de aanmeldingsbrieven 'Aan de nieuwe bewoners van dit pand'? Mensen gooien die brief vaak weg 'Ach me tv doet het toch al!"
Vaak komt het voor dat mensen pas opzeggen als ze allang verhuisd zijn en dus ook betalen voor de nieuwe woning. Als eenmaal de rekening komt, dan maken mensen het vaak in orde; omdat ze zien dat men dubbel betaald, namelijk ook nog voor het oude adres.
M.a.w. het kan zijn dat de oude bewoners de kabeltv niet afgemeld hebben tot heden. En dat jij doordoor wel al die tijd CaTV had. Er woont dus nu niemand volgens UPC omdat er nu niemand meer is aangemeld door jou adres. Dus ben je afgesloten. Je moet namelijk een kabelabonnement hebben, ook al heb je chello of telefonie; anders gaat zonder pardon de knop om.
chello gaat in r'dam via de eneco (don't ask me why.. ik weet het ook niet)
dus daar zou enige vertraging in gezeten kunnen hebben
anyway.. toen ik thuis kwam gister.. stonden er dapper 4 lampjes te knipperen
de sun werkt nog niet...
maar de modem draait iig zo te zien als een zonnetje
met de sun moet dan gewoon nog even geknoeid worden vrees ik
ga vanavond denk maar gewoon even normale pc aansluiten
daar ben ik toch net ff handiger mee
Het abonnement van mijn vriendin moet verhuist worden naar een nieuw adres en daarbij ook overgezet worden naar een andere naam. De mijne
Als het mogelijk is wil ik graag wel alle email-adressen behouden. Zou dit mogelijk zijn?
Ik heb gemaild maar daarbij krijg ik steeds de reaktie dat ik maar moet bellen maar die 0900-nummers zijn afgesloten
hmm de veiligste manier met chello is waarschijnlijk het gewoon opnieuw afsluitenWitlof schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:14:
Ik zit met een probleempje. Ik ga samenwonen met mijn vriendin op een nieuw adres. Das het probleem nietMaar mijn ouders willen gebruik blijven maken van Chello maar met een ander abonnement (heb nu Classic maar Light is voldoende). Het abonnement moet dus ook overgeschreven worden van mijn naam naar mijn vader (of moeder).
Het abonnement van mijn vriendin moet verhuist worden naar een nieuw adres en daarbij ook overgezet worden naar een andere naam. De mijne
Als het mogelijk is wil ik graag wel alle email-adressen behouden. Zou dit mogelijk zijn?
Ik heb gemaild maar daarbij krijg ik steeds de reaktie dat ik maar moet bellen maar die 0900-nummers zijn afgeslotenWat nu? en wat adviseren jullie mij te doen? Abonnement(en) opzeggen en nieuwe afsluiten?
maar dan hou je dus nie tje mailadres
daarentegen voorkomt het een paar kilo spookrekeningen
Je zou het kunnen proberen bij de afdeling verkoop @ (gratis) 0800-1872. Die zijn er voor nieuwe aansluitingen. Ik weet niet zeker of ze ook verhuizingen en contractovernames doorvoeren (voor zover dat mogelijk is) maar je kunt het altijd even proberen.Witlof schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:14:
Ik heb gemaild maar daarbij krijg ik steeds de reaktie dat ik maar moet bellen maar die 0900-nummers zijn afgeslotenWat nu?
nou ze kunnen je natuurlijk ook doorverbinden als je nie tgoed zitBergen schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:45:
[...]
Je zou het kunnen proberen bij de afdeling verkoop @ (gratis) 0800-1872. Die zijn er voor nieuwe aansluitingen. Ik weet niet zeker of ze ook verhuizingen en contractovernames doorvoeren (voor zover dat mogelijk is) maar je kunt het altijd even proberen.
en dan hoef je ook nie tdie kosten te betalen lijkt me
Zou mooi zijn natuurlijk, maar dat doorverbinden 'kunnen' ze niet.Anoniem: 110463 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:57:
nou ze kunnen je natuurlijk ook doorverbinden als je nie tgoed zit
Dat wil zeggen kan wel, maar mogen ze niet. :-)
En het sales nummer doet inderdaad geen verhuizingen, alleen nieuwe aansluitingen.
Koffie!!
Eindelijk weer wat herkenning, nu de oplossing nogmaxthon schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:46:
Nog even wat feedback op de lage uploadsnelheden van Chello
zie hier nog eenmaal de resultaten van de diverse chello gebruikers:
Snelheden van 400 Kbit/sec
Na lang wachten een mail
Geachte heer ,
De 1024 Kb is een maximum die haalbaar is via de verbinding, door netwerkproblemen kan deze snelheid lager uitvallen.
UPC doet constant aanpassingen aan de infrastructuur van haar netwerk om storingen op de kabel waardoor ook deze lage snelheden kunnen voorkomen tegen te gaan.
nformeerd.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Gelukkig deze keer hebben ze de mail gelezen en niet getracht de problemen af te schijfen op spyware, adware, p2p etc.
Maar goed de upload is nu nog steeds laag, ook hier.
http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=9412.0
Ja dat zou handig zijn, dan zou iedereen voortaan dat nummer bellen ipv het 0900-nummer. Ze gaan je dus *niet* doorverbinden.Anoniem: 110463 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:57:
[...]
nou ze kunnen je natuurlijk ook doorverbinden als je nie tgoed zit
speedtest.nl:
downloadspeed: 21 kb/sec
uploadspeed: 95 kb/sec
ik merk het ook met surfen, gaat verschrikkelijk langzaam
edit: alhoewel ik bovenstaand probleem al een groot deel van de dag had, is het nu opeens weg.
down: 577kb/sec!
up: 98kb/sec!
[ Voor 30% gewijzigd door marteltor op 01-04-2005 00:24 ]
Voor een snellere analyse en oplossing van uw probleem adviseren wij u vriendelijk de resultaten van de uitgevoerde tests telefonisch te melden.
De UPC helpdesk is te bereiken onder telefoonnummer 0900 15 80 (? 0.10 p.m.).
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.
Voor een snellere analyse en oplossing bij problemen met de chello Service, adviseren wij u gebruik te maken van chello QuickFix. Meer informatie over chello QuickFix vindt u via http://quickfix.chello.nl.
nformeerd.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Heb je echt alle 0900 nummers afgesloten? Meestal geldt dat namelijk alleen voor duurdere (entertainment) nummers.Witlof schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:14:
Ik heb gemaild maar daarbij krijg ik steeds de reaktie dat ik maar moet bellen maar die 0900-nummers zijn afgeslotenWat nu? en wat adviseren jullie mij te doen? Abonnement(en) opzeggen en nieuwe afsluiten?
nou ervaring leert anders daarmarteltor schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:16:
dit is wel heel absurd:
speedtest.nl:
downloadspeed: 21 kb/sec
uploadspeed: 95 kb/sec
ik merk het ook met surfen, gaat verschrikkelijk langzaam
edit: alhoewel ik bovenstaand probleem al een groot deel van de dag had, is het nu opeens weg.
down: 577kb/sec!
up: 98kb/sec!
ben al wat keren op en neer gegooid tussen die 2 afdelingen
btw.. even een plusje voor de heren chello
ik had vandeweek iemadn aan de telefoon die perfectly wist waar het om ging
wat er aan de hand was
die geen nutteloze vragen stelde en dat soort grappen
en om 10 uur.. was het geen "ik laat u morgen wel even terugbellen" maar ging meneer gewoon dapper verder met oplossen
en nog erger.. het werkte gewoon nadat hij ophing!
mja ben ik niet gewend bij upcThunder00x schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 12:07:
Bij mij nou ook precies hetzelfde! Al zat ik wel ff 3 minuten te wachten tot iemand me kon helpen maar de meneer die aan de telefoon met me zat klonk erg intelligent en wist waar het over had en heeft mn probleem nog opgelost ook!
Tja, het is maar net wie je aan de lijn krijgt... Je kunt niet alle helpdeskers over 1 kam scheren.
Dat klopt meneer er zijn overal meldingen, er wordt aan gewerkt....
Dit topic is gesloten.