Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.414 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

iemand hier die WoW speelt met dit kaartje? kwil de FPS / instellingen wel weten waarop diegene het speelt.

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met de levertijden van een Gigabyte GF6600 GT Turbo Force Edition? Ik heb deze kaart nu ruim drie weken geleden besteld bij Salland Automatisering; echter ze kunnen nog niets zeggen over de verwachte levertijd.

Ik dacht dat de X800 en hoger moeilijker leverbaar waren, maar blijkbaar geldt dit nu ook voor de rest van de kaarten?

Kan niets anders dan wachten denk ik....

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 22:52
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:16:
iemand hier die WoW speelt met dit kaartje? kwil de FPS / instellingen wel weten waarop diegene het speelt.
zal wel goed draaien. Spel deed het al goed op een ti4200

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:16:
Loopt vloeiend op hoogste instellingen (60 fps) heb wel v-synch uit.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:50
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 08:19:
[...]
Hoe bedoel je precies? Die koeler kan er hopelijk wel af toch?
Natuurlijk kan de koeler eraf 8)7 zou wel gek zijn als anderen wel hun koeling erafzagen :P . Maar ik bedoelde dat die vc700 (zoiets) niet gewoon op de kaart past, maar je moest geloof ik iets bijzagen zodat je hem erop kon monteren, en dat ga k nou net ff niet doen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Shailesh schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:24:
[...]

Natuurlijk kan de koeler eraf 8)7 zou wel gek zijn als anderen wel hun koeling erafzagen :P . Maar ik bedoelde dat die vc700 (zoiets) niet gewoon op de kaart past, maar je moest geloof ik iets bijzagen zodat je hem erop kon monteren, en dat ga k nou net ff niet doen.
Beetje lezen hier en daar doet wonderen :D

De koeler zelf past er zonder enig probleem op (de vf700 dus) enkel de ramsinks passen niet, maar die zijn ook niet nodig!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik had dus het zelfde met mijn asus extreme dat die hem zo laag clockte terwijl die op 520/1100 moet zette hij hem op 500/900 dus hem op handmatig op 550/1100 gezet draait toppie

Verwijderd

Mn gibabytetje loopt nu 580/1200 met stock koeler! Ben er echt dik tevreden over!

• Sinty
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:01
ff klein vraagje tussendoor, heb vandaag mijn xfx 6600 gt binnegekregen
standaard haalt 3300 in 3d mark 05, oc'en zal nog wel gebeuren, maar dankzij expertool is ie lekker stil nu

in bios staat fastwrite nog aan, zet ik deze beter uit?
ook in bios staat men agp aperture size op 64 mb, zelfde vraag als hiervoor, wijzigen?

Met kleine OC 550 core 1100 mem haal ik 3550 3d markjes in 05.
aperture zal wss blijven staan, heb wat rondgesurft en 64 mb zou wel genoeg moeten zijn, 128 wordt morgen eens geprobeerd en dan zien we wel

[ Voor 25% gewijzigd door Sinty op 11-02-2005 00:02 ]

Asus K8V SE Deluxe, Athlon 64 2800+, XFX 6600 GT, 768 400 Mhz DDR RAM, 80 GB Maxtor 7200 rpm, philips dvdrw208

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

fastwrites lekker aan laten en aparture size op 256mb zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:42:
[...]

Beetje lezen hier en daar doet wonderen :D

De koeler zelf past er zonder enig probleem op (de vf700 dus) enkel de ramsinks passen niet, maar die zijn ook niet nodig!
Mjah ik las in de topicstart
Enig nadeel is dat de memsinkjes niet meer passen, en je deze dus weg moet laten of aan moet passen.
Dus ik ging ervan uit dat er het een en ander moest worden verwijderd. Maar ik ga zowiezo toch geen andere koeling zetten. Mijn huidige koeling is zo stil als t maar kan icm ExperTool, zelfs die vf700 zal niet stiller zijn aangezien mijn voeding meer geluid produceert, dus nutteloos....en ik zit nu stabiel met stock @540 - 1190. Goed genoeg voor kleine 10% meer snelheid :Y)

offtopic:
Ik heb net ff gekeken op de site van zalman, en volgens hun steekt die vf700 3cm uit. Dat zou dus nooit passen in mijn case

[ Voor 9% gewijzigd door B-Bandit op 11-02-2005 01:21 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 11:55
heb hem gister binnengekregen :) werkt prima.. farcry en painkiller lopen echt veel lekkerder nu.. maar ben benieuwd hoe wow gaat draaien, omdat dit spel ook wel cpu/geheugen afhankelijk dacht ik..

het beeld in windows is ook scherper dan bij mijn geforce 4 ti 4600.. ik dacht gewoon dat mn monitor niet helemaal scherp was.. toch weer grappig :) kan nu lekkerder op 100hz computeren ;)

[ Voor 33% gewijzigd door BlubberZwijn op 11-02-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week ook een 6600 GT PCI-E gekocht. Alles draait prima behalve Far Cry. Het spel loopt mooi soepel met hoge fps. Alleen zijn de lichteffecten en de kleuren heel raar. De grond is zwart en in het eerste level nog voordat je je pistool vindt zijn de buizen waar je doorheenloopt groen. Format helpt niet aangezien het een nieuwe (zelfgebouwde uiteraard) pc betreft. Heb 2 verschillende soorten drivers geprobeerd, de standaard bijgeleverde en de forceware 71.80. Het gaat om Farcry versie 1.0, verdere pc specs

A8N SLI
3200 + Amd
1024 (2 *512)
160 Maxtor S-ATA
CLUB 3D 6600-GT PCI-E (scoort 14000 in 3d Mark 2001, klopt dit of is dit te laag?)

Ik zal vanmiddag als jullie niet meteen een oplossing hebben of het probleem niet precies begrijpen een paar screenshots maken.

Mvg,

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:30

link_mario

Ofwa?

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:19:
Ik heb afgelopen week ook een 6600 GT PCI-E gekocht. Alles draait prima behalve Far Cry. Het spel loopt mooi soepel met hoge fps. Alleen zijn de lichteffecten en de kleuren heel raar. De grond is zwart en in het eerste level nog voordat je je pistool vindt zijn de buizen waar je doorheenloopt groen. Format helpt niet aangezien het een nieuwe (zelfgebouwde uiteraard) pc betreft. Heb 2 verschillende soorten drivers geprobeerd, de standaard bijgeleverde en de forceware 71.80. Het gaat om Farcry versie 1.0, verdere pc specs

A8N SLI
3200 + Amd
1024 (2 *512)
160 Maxtor S-ATA
CLUB 3D 6600-GT PCI-E (scoort 14000 in 3d Mark 2001, klopt dit of is dit te laag?)

Ik zal vanmiddag als jullie niet meteen een oplossing hebben of het probleem niet precies begrijpen een paar screenshots maken.

Mvg,

Remco
Mischien je FarCry updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A8N SLI
3200 + Amd
1024 (2 *512)
160 Maxtor S-ATA

Mvg,

Remco
Gluipies computer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit

A8N SLI
3200 + Amd
1024 (2 *512)
160 Maxtor S-ATA

Mvg,

Remco
Quality settings op high ipv very high zetten (ondanks je hoge fps wil dit bij sommige mensen wel helpen) ? En eerst updaten natuurlijk. En probeer anders ook ff de 71.20 drivers, die zijn namelijk wel voor deze kaart, en die welke jij hebt waren toch aangepaste quadro drivers?

offtopic:
Moet je nu geen nickchange aanvragen :P

[ Voor 6% gewijzigd door B-Bandit op 11-02-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand een tool als expertool voor linux? Wil de fanspeed kunnen regelen voor 2d mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Na een tijdje in de herrie gezeten te hebben veroorzaakt door het fannetje van mijn XFX 6600 GT AGP besloot ik dat ik ook een Zalman VF700-Cu moest hebben. Echter twijfelde ik of ik er ruimte voor had, daar mijn Silverstone nou niet echt een van de hoogste desktop kasten is.

Na de zeer simpele montage van de Zalman en het plaatsten van de videokaart kwam het spannendste van de hele operatie: het dichtmaken van de computer kast. Wonder bij wonder het past precies en weer een blije Geforce 6600GT & Zalman gebruiker tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 12:58
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:17:
Mn gibabytetje loopt nu 580/1200 met stock koeler! Ben er echt dik tevreden over!
Word ie niet een beetje erg warm dan ;) welk software heb jij gebruikte jij dan om je kaartje zover te krijgen , weet niet ofdat gigabyte speciale software mee levert

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Mijn bak slaat telkens vast bij een graadje of 95. Daar kan ik nog niets aan doen. Wel vreemd echter, core van mijn club3d is ondergeklokt. Ik vraag me af of mijn standaard koeler harder kan laten werken.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 17:48

OcGuru

Giulietta Qv

een paar maand geleden had ik m'n club3d 6600GT agp besteld en ik kreeg gelijk zo'n mailtje.
Geachte heer,

de kaarten zijn op voorraad echter wij kunnen ze niet uitleveren. We hebben net nog gebeld met Club3D.
Problemen zijn er met de koelers en wij durven ze niet uit te leveren.

Maandag/dinsdag weten wij meer.
het lijk of sommige mensen zo'n versie hebben... :o

Ik had dinsdag dus gelijk weer een mailtje gestuurd en ik hoorde dat ze een andere rev hadden gekregen van club3d. Die heb ik dus nu en hij draait al een tierelier :P

[ Voor 9% gewijzigd door OcGuru op 11-02-2005 18:23 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ah, dat verklaart een hoop. Met de in bestelling zijnde cooler twijfel ik niet aan mijn kaart. Ik zou em niet graag terug willen brengen vanwege het feit dat er zulk belachelijk snel geheugen op zit :) Ik zal eens kijken of ik bij mijn leverancier dan iets anders los kan halen :)

Edit:
Weet iemand hoe ik eventueel met experttool de snelheid van mijn fan aan kan passen? Ik zie de optie niet.

[ Voor 18% gewijzigd door woutur op 11-02-2005 18:38 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is opgelost. Moest gewoon Far Cry updaten. Waren gister met van alles en nog niks bezig en was wat het meest voor de hand lag vergeten te doen: updaten. Volgens mij is 71.80 gewone driver, of zie ik dit verkeerd?

P.S. Nickchange zal niet nodig zijn aangezien de pc niet van mij is (heb hem wel gebouwd maar is van vriend van mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaringen met de Asus 6600 GT Limited Edition...
Ik wil deze namelijk gaan kopen om de volgende punten:

- 1.6 ns ram ipv 2.0 ns: Hogere Max OC en standaard al betere performance
- Niet veel duurder dan een 'gewone' 6600 GT
- En tja, ik ben een Asus-fanboy als het om videokaarten gaat.

Dat laatste punt is niet meer belangrijk als er een betere OC'er tussen zit :p

Of kan ik beter voor de XFX gaan, welke volgens een aantal kenissen toch de beste is.
En ook nog eens een stuk goedkoper...

Als dat zo is, mag ik dan weten waarom Asus er (duurder) 1.6 ns ram opstopt?
En geen extra snelheid boekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:46:
Het probleem is opgelost. Moest gewoon Far Cry updaten. Waren gister met van alles en nog niks bezig en was wat het meest voor de hand lag vergeten te doen: updaten. Volgens mij is 71.80 gewone driver, of zie ik dit verkeerd?

P.S. Nickchange zal niet nodig zijn aangezien de pc niet van mij is (heb hem wel gebouwd maar is van vriend van mij)
meuktracker: nVidia Forceware 71.80 is én béta driver én eigenlijk bedoeld voor Quadro kaarten. Alhoewel heel veel mensen hem ook gewoon vlekkeloos draaien op hun gewone geforce. Zelf gebruik ik de 71.20 drivers die nog wel voor geforce kaarten waren bedoeld. Maar goed, het updaten heeft dus geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

woutur schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:28:
Ah, dat verklaart een hoop. Met de in bestelling zijnde cooler twijfel ik niet aan mijn kaart. Ik zou em niet graag terug willen brengen vanwege het feit dat er zulk belachelijk snel geheugen op zit :) Ik zal eens kijken of ik bij mijn leverancier dan iets anders los kan halen :)

Edit:
Weet iemand hoe ik eventueel met experttool de snelheid van mijn fan aan kan passen? Ik zie de optie niet.
hoe hard gaat je mem dan :+ ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 weken op mijn nieuwe voeding gewacht te hebben kan ik eindelijk eens kijken hoe snel mijn WinFAST 6600GT is..

1277 3DMarks..:o :o

Dat is aan de lage kant, ik heb de laatste drivers van de Nvidia site geplukt en de molex aansluiting zit erop.

Heeft iemand een idee wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:00:
Na 2 weken op mijn nieuwe voeding gewacht te hebben kan ik eindelijk eens kijken hoe snel mijn WinFAST 6600GT is..

Dat is aan de lage kant, ik heb de laatste drivers van de Nvidia site geplukt en de molex aansluiting zit erop.

Hoe zijn de rest van je specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 19:16:

Of kan ik beter voor de XFX gaan, welke volgens een aantal kenissen toch de beste is.

Ik heb hem :) Maar ook pas sindskort maar ben er zeer teveden over , wat betreft software niet te klagen en kreeg er Joint Operations bij :*) Overigeens is het een snelle kaart, krijg memory makkelijk op 1100 en dat ding draait goed !

Wat betreft dat 1.6 ns ram weet ik niet maar jah het zit er op :P

Ik raad je dus asus aan aangezien ik er zelf 1 bezit :D

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
woutur schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:28:

Edit:
Rechtsklikken op het icoontje>Performance>Fan Speed Control> en dan wat instellen.
Ik heb hem op dynamic speed staan, vind ik wel zo veilig. Maar zo nu en dan (als ik slaap bijvoorbeeld) zet ik de 2D mode op 50% en 3D gewoon op 70% werkt ook wel goed. Want op dynamic speed blijft de snelheid bij mij altijd 65% procent :? Of ik nou 2 uur Hl2 speel, of ff wat zit te surfen op i-net, hij blijft evensnel draaien.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:00:

- Virusscanner uit? (hoort niet eens zoveel uit te maken, je hoort minimaal 3000 te halen met drivers van 66.xx serie)
- Al geprobeerd te kijken of de molex er wel goed in zit? Soms lijkt het maar alsof hij goed zit, maar is ie eigenlijk los.
- AA en AF uit staan, zeer onwaarschijnlijk dat ze aan staan aangezien je net nieuwe drivers hebt...
- En kijk wellicht ff met coolbits of rivatuner op welke speeds je kaart loopt. Misschien is ie ondergeklokt ofzo.

[ Voor 33% gewijzigd door B-Bandit op 11-02-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 11:55
even een vraagje.. hoe warm mag ie worde? B)

ik haal 618/1180 btw :)

[ Voor 24% gewijzigd door BlubberZwijn op 11-02-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

BlubberZwijn schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 22:58:
even een vraagje.. hoe warm mag ie worde? B)

ik haal 618/1180 btw :)
een videokaart mag wel ~ 120 worden. mja dat is natuurlijk niet bevoordelijk voor de levensduur :+

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Bij mij haakt ie op 95 graden af. Dus rond de 90 kan nog net. 1188 is mijn mem record, zonder heatsinks of wat dan ook. Mijn core wordt erg heet door de brakke koeler van club3d die bij mijn versie zat. Ik vind 618/1180 een heel mooie score! Dat is lekker aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

In mijn vorige videokaart kon ik de composite uitgang gebruiken voor tv-out maar op de xfx 6600gt agp zit geen composite uitgang, weet iemand hoe zo'n converter heet die ik dan moet hebben? Composite-to-vivo ofzo? Een normale s-video is het niet, het zijn 9 pins die erin kunnen.

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86

ik heb die asus die jij zegt hij kan makkelijk 600/1300 draaien krijg jij met je herrie makende xfx met stock cooling niet voor elkaar
asus kaart maakt geen lawaai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:14
Ik ben bezig xp te installeren en ben hard weggerend. Wat maakt mijn club3d kaart pci expres versie een pokkeherrie zeg. Hoofdpijn dat ik er van krijgt. Mijn HD was al luid, maar die hoor ik zelfs nu niet meer. Die kasten helpen ook niet echt denderend veel als je fans een geluid produceren. Of het is natuurlijk mijn PS. ik heb de Antec soneta kast.

Omruilen voor een leadtek of standaard fan wegdoen en een zalman aanschaffen?

Ik wens een muisstile kast. Ben gewend aan de stilte van mijn laptop :)

[ Voor 39% gewijzigd door pang op 12-02-2005 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals al vaker vermeld, experttool werkt als een trein. Fanspeed tijdens windows op dynamic :> en je stofzuiger gaat uit :+

hieronder is ie te downloaden

klik

ik zou zeggen, stoei er wat mee

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het puur om overklokken gaat kan je ook eens kijken naar de Gainward 6600GT GS GLH,,

- 1.6ns ram, overklokt echt bruut hier tot 1250/1300
- Wel iets duurder, maar wel hand picked gpu :*) gemaakt voor overklokken

Loopt standaard 540/1150, mijn kaartje doet 610/1260 met stock koeler. Moet je na gaan wat je met een Zalman kan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:14
Haha thanx zal het proberen. Krijgen mijn konijnen ook hun nachtrust. Was bijna van plan om mijn oude geluidloze pci 32mb kaart te gaan gebruiken :). Zou na 1 jaar zonder desktop Seti here i come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil N schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:04:
[...]

Hoe zijn de rest van je specs?
AMD Athlon XP 2800
2x 512 MB intern

40 gig IDE Maxtor 7200 rpm schijf...

Drivers: NVIDIA Destop Manager 66.93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 20:09

Aight!

'A toy robot...'

A8N SLI
3200 + Amd
1024 (2 *512)
160 Maxtor S-ATA
Ik haal 19000 3dmark01.
Met ongeveer zelfde systeem:

3200 + (220 x 10)
Msi K8N Neo 2 Platinum
6600 GT (520/1200, stock koeler)
1024 (2x512) Twinmos 2,3-3-3-8 (Ik weet het, kut timings, maar mem is verrot)
120 Maxtor 7200 Rpms.
71.20 had ik geloof ik als drivers.

[ Voor 4% gewijzigd door Aight! op 12-02-2005 04:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
HENNESSY schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 00:11:
In mijn vorige videokaart kon ik de composite uitgang gebruiken voor tv-out maar op de xfx 6600gt agp zit geen composite uitgang, weet iemand hoe zo'n converter heet die ik dan moet hebben? Composite-to-vivo ofzo? Een normale s-video is het niet, het zijn 9 pins die erin kunnen.
Ik weet niet waar jij je kaart vandaan heb, maar bij mij zat gewoon een 9-pins>s-video. Dan moet je alleen nog ff een scartblok hebben voor je tv met s-video ingang, óf een s-video>composite.
Ik had gelukkig van me vorige nvidia kaart nog een 9-pins>s-video/composite liggen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:08
Ik heb me PC vd week geupgrade.
Het is nog een test installatie (winxp + alle updates)
Ik heb er nu zo'n Msi K8n Neo2 (amd3200) inzitte met alle updates geinstalleerd die via de MSI tool te vinden waren. Heb dezelfde drivers geinstalleerd voor de test als op me oude machine: forceware 71.24

Hier results van "vroeger"
DarkY schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 09:55:
Door dit topic en het topic van de 6800LE te lezen heb ik uiteindelijk gekozen voor een 6600GT van XFX.

Ik heb helaas 2 dagen zitten kloten om die kaart met 3d te laten werken. Iedere keer liep de pc vast en kwam er een raar geluid uit de pc.
Volgens de handleiding zou ik geen extra voeding nodig hebben op de kaart, dus wel.

Hij loopt nu dus, ben er ZEER tevreden over.

3dmark 03: 7236

3dmark 05: 3124

Stresstest HL2: 76.XX fps

Dit allemaal op een amd2400 met 1gb mem op een asus a7v333 bord
Denk dat als ik windows herinstall, nog wel meer punten kan krijgen.
Nu heb ik beide test weer gedaan en de resultaten vallen me een beetje tegen. 10% meer ofzo
3d mark 03 : 79XX (net niet 8000)
3d mark 05 : 33XX

Is dit een beetje normaal? Moet er wel bijzeggen dat het geheugen op 333 draait en niet op 400 :(

btw me temp van GPU is met 15-20 graden verlaagt. Normaal rond 65- en hoger (zelfs bij idle) en nu maar 51 ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door pstalman op 12-02-2005 10:05 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Dat zijn erg nette scores hoor. Ik haal 'exact' hetzelfde met mijn XFX 6600GT, als ie niet is overgeklokt dan... Doe dat maar eens erbij, scheelt ook al weer flink.

Ik las btw net ff dit stukje bij een review van een 6600GT op guru3d:
Next to being a gaming card, starting with the GeForce Series 6 some high-quality video options become available also. First off, Series 6 is a fully programmable video processor; you can actually use it in paint programs or software like Adobe After Effects. And hey, this has the first ever on-chip GPU video encoder. Among the features are motion adaptive interlacing, integrated TV-Encoder, HDTV support (720p. 1080i, 480p, CGMS). We so need HDTV support here in Europe. Not only that but the NV40 now also can Decode and... Encode MPEG 1/2 and 4, and yes also real-time DiVX Decode/Encode. Now if someone can please release the software to take advantage of it.
Bron: http://www.guru3d.com/article/Videocards/169/5/

Iemand die ff aan de gang wil gaan ;) lijkt me zeer handig. Kan je je videokaart een film laten omzetten terwijl je cpu gewoon beschikbaar blijft voor andere processen :> . En tis nog realtime ook :9~

[ Voor 4% gewijzigd door B-Bandit op 12-02-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon ik er maar mee tv kijken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 00:52:
[...]

Als het puur om overklokken gaat kan je ook eens kijken naar de Gainward 6600GT GS GLH,,

Loopt standaard 540/1150, mijn kaartje doet 610/1260 met stock koeler. Moet je na gaan wat je met een Zalman kan halen ;)
Waar heb jij die dan gekocht? In de Pricewatch zie ik alleen maar PCI-e kaartjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:31:
[...]

Waar heb jij die dan gekocht? In de Pricewatch zie ik alleen maar PCI-e kaartjes...
klikerdeklik

:)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 00:52:
[...]

hehe maar die kaart moet langer mee gaan maar ik bezit de Asus en ik zal dan nog maar eens aan de slag want ik zal dan ongeveer hetzelfde kunnen halen :P Ik draai nu wel sneller maar niet extreem de kaart word zo niet overbodig warm.

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 09:49

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik draai hier met een club3d op 575/1200 met een stock cooler. nu zou ik die freq. wel vast in mn bios willen zetten maar met die bios editor krijg ik niet te zien . hij laat me de freq. niet eens zien. is er een aparte editir voor ofzo??

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_eissens
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-10-2023
oke, vandaag 2 club3d 6600GT pci expres kaartjes om zeep geholpen :?
De eerste heeft 2 week prima gedraaid, core op 550 en mem op 1100, maar bij het spelen van chronicles of riddick na 5 minuutjes klapt de pc uit. Nadat dit gebeurde cpu, mem en graka op standaard speeds gezet, maar zelfde resultaat. Volgens de nvidia driver is de temp op zo'n moment 61 graden. De laatste (5e) keer dat dit gebeurde starte alles nog prima op, desktop was oke, maar alleen maar artifacts in 3d mode (games/3dmark).
Teruggebracht, nieuwe meegekregen, alles stock speeds, riddick gedraaid, na 10 min crash. Na opnieuw opstarten op desktop een prachtig raster van witte stipjes overhet beeld heen.
Heb nu dus de 3e kaart erin zitten, weer alles standaard ingesteld.
Zit nu met een paar dingen: hoe betrouwbaar is de temp uitlezing van de forceware drivers (laatste whql), en is de extra powerconnector op het mobo bij de graka nodig als je geen sli draait?
.....help?

Specs:
AMD Athlon64 3000+
Asus A8N-SLI
2x 512 kingston @400Mhz
Club3d GF6600GT
Maxtor 200GB
Soundblaster Audigy 2
Winxp pro sp2

(edit-update) 3e kaart ook overleden ;( dit keer na 2 uur gamen..temp ongeveer 88 graden, waarschijnlijk iets hoger want kon niet direct meten, alles op stock speeds

[ Voor 17% gewijzigd door lord_eissens op 12-02-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wippien en jorisw86, waar hebben jullie die asus top limited besteld en hoelang hebben jullie moeten wachten?
Ik ben al meer dan een maand aan het wachten bij http://www.compu-square.be/ . En die is dan nog vele duurder ook daar.
Is het ook joint operations die erbij zit of een ander spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shailesh schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 22:34:

- Virusscanner uit? (hoort niet eens zoveel uit te maken, je hoort minimaal 3000 te halen met drivers van 66.xx serie)
- Al geprobeerd te kijken of de molex er wel goed in zit? Soms lijkt het maar alsof hij goed zit, maar is ie eigenlijk los.
- AA en AF uit staan, zeer onwaarschijnlijk dat ze aan staan aangezien je net nieuwe drivers hebt...
- En kijk wellicht ff met coolbits of rivatuner op welke speeds je kaart loopt. Misschien is ie ondergeklokt ofzo.
- Virusscanner staat uit!
- Molex is zeker goed aangesloten!
- AA en AF staan uit.
- Ga ik doen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof niet dat het er al is maar nogmaals: Weet iemand een util als expertool voor de fanspeed in 2d mode te regelen voor linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:44:
Wippien en jorisw86, waar hebben jullie die asus top limited besteld en hoelang hebben jullie moeten wachten?
Ik ben al meer dan een maand aan het wachten bij http://www.compu-square.be/ . En die is dan nog vele duurder ook daar.
Is het ook joint operations die erbij zit of een ander spel?
Die van mij is besteld bij www.bascomputers.nl ( over de zaak ) en jah de INKOOP prijs daar lag rond de 195,- daar in ieder geval in de beurt

En idd joint operations zit er bij in :*)

Ik zal ff kijken of ik pics kan uploaden of van inet kan ''rippen''

Hier Linkje naar Pricewatch miss dat hun hem wel op vooraad hebben
pricewatch: Asus GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), N6600GT/TD

[ Voor 10% gewijzigd door Wippien op 13-02-2005 13:34 ]

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
www.informatique.nl had hem binnen 3 dagen 229 kost die er het is de Asus N6600GT 128Mb, DVI, TVout, AGP en dan moet je bij info kijken

ja joint operations zat erbij

bascomputers = mycom:D

[ Voor 32% gewijzigd door jorisw86 op 13-02-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
jorisw86 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:59:
www.informatique.nl had hem binnen 3 dagen 229 kost die er het is de Asus N6600GT 128Mb, DVI, TVout, AGP en dan moet je bij info kijken

ja joint operations zat erbij

bascomputers = mycom:D
O Dankje :) wist ik niet is een leverancier dat wel ;) dat is een normaale prijs zou ik zeggen , trouwens jorisw86 waar draait jouwn mem en core nu op ? Welke software heb jij gebruikt die mee geleverd was van Asus zoals bijvoorbeeld Smart Doctor ?

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah joris, van jou is het niet de Top Limited edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:01:
Ah joris, van jou is het niet de Top Limited edition?
N6600GT/TD
TOP LIMITED EDITION

Jawel , ik zou niet weten waarom niet hij heeft net als mij Joint Operations want zich in dat pakket bevind overigeens als je er niet cker van bent dit type moet je hebben :D

http://uk.asus.com/prog/spec.asp?m=N6600GT/TD&langs=11

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
Is men een beetje te spreken over deze Asus kaart wat betreft de geluidsproductie? Die XFX 6600GT valt nl. vies tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
mijne is zekerz wel de top editie

ik heb gewoon de nvidia drivers geinstalleerd van nvidia.com 66.93 dacht ik

hij draait al 3 weken goed op 550/1100 dikke fps in cs:source 180 soms meeste maps 100/150

asus kaart is uber goed ik hoor hem niet

heb hem overgecloked met die driver tweak van nvidia coolbits dacht ik en dan op manuel gezet dan 3d performance 550/1100 en aplay @ startup werkt goed

[ Voor 35% gewijzigd door jorisw86 op 13-02-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
jorisw86 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:56:
mijne is zekerz wel de top editie

ik heb gewoon de nvidia drivers geinstalleerd van nvidia.com 66.93 dacht ik

hij draait al 3 weken goed op 550/1100 dikke fps in cs:source 180 soms meeste maps 100/150

asus kaart is uber goed ik hoor hem niet

heb hem overgecloked met die driver tweak van nvidia coolbits dacht ik en dan op manuel gezet dan 3d performance 550/1100 en aplay @ startup werkt goed
O ik krijg hem met Asus Smartdoctor niet hoger dan 520/940 Nvidia Coolbits zeg je ?

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:20
Beetje offtopic (of niet)

Hoe kan ik fps laten weergeven in Doom 3?

kijken hoeveel mijn xfx 6600GT 560/1100 @ stock doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:22
Wippien schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:44:
[...]

N6600GT/TD
TOP LIMITED EDITION

Jawel , ik zou niet weten waarom niet hij heeft net als mij Joint Operations want zich in dat pakket bevind overigeens als je er niet cker van bent dit type moet je hebben :D

Bij die link staat dat de 6600GT Top limited edition DDR3 geheugen heeft wat op 1,1 Ghz klokt, en er staat ook weer dat ie een 128-bits memory interface heeft. Dat killt de prestaties toch weer enorm of zie ik dat nu verkeerd :/

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
met sommige dingen merk je het wel ja dat je maar 128 hebt maar niet zo erg hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
Wippien schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:10:
[...]

O ik krijg hem met Asus Smartdoctor niet hoger dan 520/940 Nvidia Coolbits zeg je ?
ja dat register key ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Lekkie schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:52:
Is men een beetje te spreken over deze Asus kaart wat betreft de geluidsproductie? Die XFX 6600GT valt nl. vies tegen...
Ik heb zelf de Pci-e versie, je hoort hem niet of nauwelijks in 2d mode. Of ik vond het niet storend. Ik kon mijne overlocken tot 520/1200, core kon nog hoger, maar nog niet geprobeerd, wel een keer op 600 gezet, maar gaf in laatste 3dmark05 groen beeld.

Temp van de core wordt niet hoger dan 80 Graden, op 520/1200 met stock koeler.
Op stock wordt hij niet hoger dan 50/60 graden.

Alleen Joint Operations sux bigtime, moesten ze van die stomme spellen weg hebben of zo. Wat een bout spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ehhe ik installeer al dat spul tog niet wat ik erbij krijg heb alle nieuwste games al om mee te testen:D

als je echt goed wil testen ga je doom3 om ultra high 1280x1024 spelen als je geen rooie stipjes of dergelijken krijgt dan weet je dat die niet te heet wordt of te hoog geclocked is

[ Voor 48% gewijzigd door jorisw86 op 13-02-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Lumics schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:22:
Beetje offtopic (of niet)

Hoe kan ik fps laten weergeven in Doom 3?

kijken hoeveel mijn xfx 6600GT 560/1100 @ stock doet.
^^ dat spreekt elkaar tegen, sinds stock wat anders is dan de instelling die jij daar hebt. Je zal wel standaard koeler bedoelen. In ieder geval kan je de console omhoog halen door op ctrl alt tilde te drukken en vervolgens in te vullen: set com_showFPS "1"

Meer valt te lezen op:
http://www.viperlair.com/...tware/tweakd3/index.shtml

Voor de mensen die hun videokaart eens hard willen testen heb ik een tip. Ik gebruik zelf het volgende demootje wat er voor zorgt dat mijn videokaart hard gestressed wordt in relatief korte tijd. Het gaat niet om de fps in deze demo, artifacts verschijnen echter al heel snel.

http://www.daionet.gr.jp/%7Emasa/archives/rthdribl_1_2.zip

[ Voor 24% gewijzigd door woutur op 13-02-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
TankiEEE schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:48:
[...]

Bij die link staat dat de 6600GT Top limited edition DDR3 geheugen heeft wat op 1,1 Ghz klokt, en er staat ook weer dat ie een 128-bits memory interface heeft. Dat killt de prestaties toch weer enorm of zie ik dat nu verkeerd :/
Fastest -1.6DDR maakt het dan wel weer goed ;) overigeens het gaat om de chip die erop zit het geheugen heeft volgens mij nooit zoveel invloed gehad en daarmee bedoel ik dan het verschil is dan soms maar klein tussen 256 mb uitvoering .... Jah oke beter maar je betaald een vermogen , 256 Mb is meestal ook alleen maar van toepassing op de High End kaartjes die overigeens op moment IDD niet te betalen zijn tenminste voor mij :) Oke verschil is er maar dat mag dan ook wel voor zo'n prijs kaartje maar het verschil in 3D marks is lang soms echt niet groot...

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Hij bedoeld de bus breedte, niet de hoeveelheid geheugen. Ofwel, 128 bits bus interface. Ik ben het eens over het aantasten van de prestaties van deze kaart door deze beslissing. Ik had het er laatst met iemand al over, hoe fenomenaal deze kaart zou kunnen zijn met een 256 bus. Niet onwaarschijnlijk dat dat er nog aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter ik denk dat het hooggeklokt geheugen het negatieve effect van de 128bit bus grotendeels teniet doet.

Btw, opgelet: de N6600GT/TD bestaat in twee edities, de gewone N6600GT/TD en dan de N6600GT/TD Top Limited Edition. BEIDEN worden geleverd met Joint operations, en vermoedelijk staat duidelijk op de doos vermeld welke je hebt.
Ziehier: Asus Global site N6600GT/TD

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

[b][message=22726711
Ik heb de laatste drivers gedownload van Nvidia.com. Maar het ligt aan de Vtune 2 software. Ik heb hem er inmiddels al afgegooid, en de handel met de nvidea software (niet vtune) overgeklokt. Ik draai nu:

CORE: 582Mhz
MEM: 1170Mhz

)
Waar vind je die overklock functie in de nvidea software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
Moet je via je register ff 'activeren'. Even coolbits intikken op google....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
wtf ik haal maar 1434 met 3dmark 2005 en 8000 met 2003 is dit normaal?

p4p800se
p4 3ghz prescot ht
4 x 256 ddr400
nvidia xfx 6600 gt
2 x sata in raid 0
en nog tv kaartje etc

niks is overclockt en mijn os is mce 2005 (nodig voor me tv kaart)

Systeem is vers en heeft alle goede drivers etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Thanx Lekkie!

Het lijkt alleen niet te werken met Forceware 67.66. Iemand dezelfde ervaring?

[ Voor 77% gewijzigd door Beun_de_Haas op 14-02-2005 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

PacinoAllstars schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:02:
wtf ik haal maar 1434 met 3dmark 2005 en 8000 met 2003 is dit normaal?

p4p800se
p4 3ghz prescot ht
4 x 256 ddr400
nvidia xfx 6600 gt
2 x sata in raid 0
en nog tv kaartje etc

niks is overclockt en mijn os is mce 2005 (nodig voor me tv kaart)

Systeem is vers en heeft alle goede drivers etc
Volgens mij ligt het aan MCE doordat je maar 1434 3dmark0 haal, ik haal 3300. Mijn Radeon 9600 haalde 1100....dus daar klopt iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:09:
Wouter ik denk dat het hooggeklokt geheugen het negatieve effect van de 128bit bus grotendeels teniet doet.

Btw, opgelet: de N6600GT/TD bestaat in twee edities, de gewone N6600GT/TD en dan de N6600GT/TD Top Limited Edition. BEIDEN worden geleverd met Joint operations, en vermoedelijk staat duidelijk op de doos vermeld welke je hebt.
Ziehier: Asus Global site N6600GT/TD
ASUS N6600GT TOP Limited Edition bezit een Reference Koeler daaraan heb ik het herkend en tot mijn grote vreugde bezit ik deze :)

http://www.sallandautomatisering.nl/ staan de 2 in de prijs lijst verwerkt met foto

Kijk maar eens tenminste als ze goed zijn gegaan het linken bedoel ik :)

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/include/image.php?image=7386

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/include/image.php?image=7383

[ Voor 64% gewijzigd door Wippien op 13-02-2005 23:21 ]

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Aight! schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:15:
[...]

Volgens mij ligt het aan MCE doordat je maar 1434 3dmark0 haal, ik haal 3300. Mijn Radeon 9600 haalde 1100....dus daar klopt iets niet.
Hmmm beetje lopen kutten en klein beetje geclockt en haal nu 2900, dus dat komt wel meer in de buurt, dus opzich klopt alles wel.

Ga nu farcry spelen, daar heb ik ten slotte die kaart voor aangeschafd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind me framerate in HL2 vaak erg onder de maat. Vooral HL2DM geeft vaak lage framerates. Als ik op een buitenlocatie ben, en er zijn daar nog een paar spelers, dan is me framerate meestal tussen de 20-45fps.

Tijdens binnen locaties heb ik betere FPS. En een level als dust2 van CSS geeft bijvoorbeeld vaak wel een redelijk framerate (50+ fps), maar de_chateau is dan alweer te zwaar voor me systeempje.

Me 3DMark scores zijn hoog genoeg ( 8817 2k3 en 3644 2k5 ), dus waar kan het dan aan liggen? Of ben ik gewoon te kritisch en halen veel mensen met een 6600GT deze framerates?

Specs:

WinXP SP2
AthlonXP 2600+ @ 2300mhz
A7N8X Deluxe rev2
1024mb PC3200 Corsair
350watt Aopen voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wippien het linken is goed gegaan, maar opgelet: de eerste foto is de N6600GT/TD (agp) en de tweede foto de EN6600GT/TD (pci-e). Dus het kan nog altijd zijn dat je niet de top limited edition hebt :). Mss kan je het afleiden van de blokjes geheugen als er 1.6 of 2.0 opstaat?
Btw, top limited loopt standaard op: core 520 en mem 1100, de gewone editie: 500 en 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 10:10:
Wippien het linken is goed gegaan, maar opgelet: de eerste foto is de N6600GT/TD (agp) en de tweede foto de EN6600GT/TD (pci-e). Dus het kan nog altijd zijn dat je niet de top limited edition hebt :). Mss kan je het afleiden van de blokjes geheugen als er 1.6 of 2.0 opstaat?
Btw, top limited loopt standaard op: core 520 en mem 1100, de gewone editie: 500 en 900.
Jah dat wist ik wel met die snelheden:) Goed gezien maar daar heb ik niet opgelet omdat dat zo word aangegeven in de prijs lijst van http://www.sallandautomatisering.nl/ als ik op de de kaart van de ASUS N6600GT/TD AGP 8X dan verschijnt dus die afbeelding van die PCI-E kaart

Nou jah nu is het 1 groot raadsel geworden :+ Maar ik heb gewoon een top kaartje :D

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 10:33:
[...]

- Virusscanner staat uit!
- Molex is zeker goed aangesloten!
- AA en AF staan uit.
- Ga ik doen.. :)
Rivatuner geeft aan bij performance 3D:

500 / 900

Dit lijkt mij goed... Is het te verklaren dat ie zo traag is, en zo weinig punten haalt in 3DMark'05?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
De Oplossing :+

Engine Clock N6600GT/TD TOP LIMITED EDITION EN6600GT/TD

520MHz 500MHz

Memory Clock N6600GT/TD TOP LIMITED EDITION EN6600GT/TD

1.1G Hz(550MHz DDR3) 900 MHz(450MHz DDR3)

Die laatste is de EN :+ IDD staat er met Grote Letters op De DOOS N6600GT/TD :+

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo moeilijk om te zien hoor, bij de agpversie moet er gewoon een bridge opzitten waardoor de gpukoeler altijd scheef staat, en natuurlijk ook de voetjes zelf. Foutje van de winkel dus.
Eigenlijk is het geen zo'n groot raadsel hé, feit is dat de twee versies van de N6600GT/TD er hetzelfde uitzien, dus zou je nu gewoon eens moeten kijken wat je standaardsnelheid is/was.

Ik hoop voor jou dat het de topkaart is maar ik vermoed juist het omgekeerde aangezien ik nog geen winkels gezien heb die hem kunnen leveren :-).

Edit: wanneer je begint te vergelijken tussen agp en pci-e versie dan zal je nog meer verward geraken :-), enige verschil is 900mhz mem bij agp en 1000mhz mem bij pci-e.
Beste is dat je agp met agp vergelijkt en pci-e met pci-e, zo blijft het makkelijkst.
Edit2: het ziet er trouwens naar uit dat er op de uk site ook verkeerde info staat, want de EN voor de naam is altijd voor pci-e, kijk hier op de globalsite, daar klopt alles.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
lol je kunt dan best nog wel eens gelijk hebben maar t leuke is onze kaartjes kunnen draaien op die snelheid zelfs nog wel hoger :P

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, heb de "gewone" Asus EN6600GT PCI-e en die knal je met Smartdoctor zo op 550/1100, geen artifacts en 3d2005 levert een score van 4400, en op default waardes 3805 met een normaal geklokte 3000+ winnie en 1024 corsair valueram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:50
Kan je eigenlijk ook gewoon 2 kaarten in je computer zetten, zonder SLI?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:53

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

BMRS schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:00:
Kan je eigenlijk ook gewoon 2 kaarten in je computer zetten, zonder SLI?
Waar wil je de 2e kaart dan inzetten? Als je een 2e kaart er dus inzet zonder SLI dan is dat alleen maar voor de sier. Beetje dure "case mod". Hij zal dus nooit gaan werken.

[ Voor 6% gewijzigd door LoeiOrdinair op 14-02-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:50
LoeiOrdinair schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:01:
[...]

Waar wil je de 2e kaart dan inzetten? Als je een 2e kaart er dus inzet zonder SLI dan is dat alleen maar voor de sier. Beetje dure "case mod". Hij zal dus nooit gaan werken.
In de 2e PCIE16 poort. Dan heb je 4 DVI aansluitingen... :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Steephh op 14-02-2005 13:13 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:01:
[...]

Of het is voor een tweede monitor.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 10:46:
[...]

Rivatuner geeft aan bij performance 3D:

500 / 900

Dit lijkt mij goed... Is het te verklaren dat ie zo traag is, en zo weinig punten haalt in 3DMark'05?
Had je windows al opnieuw geinstalleerd? Of laat het anders gewoon joh...Als hij goed presteert in de spellen is het ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
woutur schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:47:
[...]

^^ dat spreekt elkaar tegen, sinds stock wat anders is dan de instelling die jij daar hebt. Je zal wel standaard koeler bedoelen. In ieder geval kan je de console omhoog halen door op ctrl alt tilde te drukken en vervolgens in te vullen: set com_showFPS "1"

Meer valt te lezen op:
http://www.viperlair.com/...tware/tweakd3/index.shtml

Voor de mensen die hun videokaart eens hard willen testen heb ik een tip. Ik gebruik zelf het volgende demootje wat er voor zorgt dat mijn videokaart hard gestressed wordt in relatief korte tijd. Het gaat niet om de fps in deze demo, artifacts verschijnen echter al heel snel.

http://www.daionet.gr.jp/%7Emasa/archives/rthdribl_1_2.zip
Dank u.

Bedoel idd dat de stock koeling erop zit.

Behaal met 3dmark03: 8900
en met 3dmark05 : 3530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:55
Ik heb het volgende probleem:
Als ik een spel speel of 3dmark draai dan loopt de pc helemaal vast met de volgende foutmelding:

Het stuurprogramma van het apparaat is in een oneindige lus blijven hangen. Dit wordt meestal veroorzaakt door een probleem met het apparaat of door een onjuiste programmering van de hardware van het stuurprogramma

***stop: 0x000000EA (0x8612F798, 0x859882F0, 0x8664d428, 0x00000001)
nv4_disp

Is dit nou een probleem met videokaart drivers?

Dit vind ik een beetje raar want in 3dmark loopt hij helemaal goed tot de cputest aan het eind, dan loopt ie na 2 seconde vast.

Als ik de fsb naar 166 (ipv 200) zet en de mp op 12.5 (ipv 10.5) dan heb ik dus een 2800+ maar dan werkt alles goed

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Ik heb fast write uitgezet en agp aperture size hoger gezet in bios maar helpt ook niet :'(

Specs:
SHUTTLE XPC SN41G2V3
AMD ATHLON XP 3000+ 400MHz 512Kb barton
2x 512MB PC3200 DDR (elixir)
XFX 128mb 6600gt AGP
Maxtor 160GB
Aopen DVD drive
250Watt Shuttle voeding
Windows XP professional service pack 2

[ Voor 4% gewijzigd door 3ddie op 14-02-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
3ddie schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:27:
Ik heb het volgende probleem:
Als ik een spel speel of 3dmark draai dan loopt de pc helemaal vast met de volgende foutmelding:

Het stuurprogramma van het apparaat is in een oneindige lus blijven hangen. Dit wordt meestal veroorzaakt door een probleem met het apparaat of door een onjuiste programmering van de hardware van het stuurprogramma

***stop: 0x000000EA (0x8612F798, 0x859882F0, 0x8664d428, 0x00000001)
nv4_disp

Is dit nou een probleem met videokaart drivers?

Dit vind ik een beetje raar want in 3dmark loopt hij helemaal goed tot de cputest aan het eind, dan loopt ie na 2 seconde vast.

Als ik de fsb naar 166 (ipv 200) zet en de mp op 12.5 (ipv 10.5) dan heb ik dus een 2800+ maar dan werkt alles goed

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Ik heb fast write uitgezet en agp aperture size hoger gezet in bios maar helpt ook niet :'(

Specs:
SHUTTLE XPC SN41G2V3
AMD ATHLON XP 3000+ 400MHz 512Kb barton
2x 512MB PC3200 DDR (elixir)
XFX 128mb 6600gt AGP
Maxtor 160GB
Aopen DVD drive
250Watt Shuttle voeding
Windows XP professional service pack 2
Gokje, die voeding? Ik vond mijn 300W al krap, maar jouw 250W is wel erg weinig. Kijk anders eens even naar je voltages. Of probeer even een 2e voeding te regelen van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
dacht al dat iemand dat ging zeggen, maar shuttle voedingen schijnen heel sterk te zijn
meer dan 250 W is er ook niet dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik dacht ook al eerder te lezen dat wattage slurpende kaarten het prima in shuttles doen. Mijn gok is dat je drivers een beetje kapot zijn. Probeer maar eens de drivers op allerlei manieren zo volledig mogelijk te deinstalleren en dan 66.93 erop zetten. Misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Ik ben ook in het bezit van dit kaartje. alles loopt prima. vrij hoge scores in 3dmark03/05.
In doom haal ik op high detail 65 fps alles staat aan. maar daar begint het probleem.

Op momenten dat er onverwachte dingen gebeuren bv monster schiet op je of deur gaat open oid.
Dan zie ik het lampje op de kast (lezen/laden) even knipperen en stagneert het beeld.

De vraag is, zou dit maken kunnen hebben met het feit dat ik maar 512 mb intern geheugen heb?
of moet ik overstappen op s-ata hd. (maar daar ligt het vast niet aan)

specs:

amd64 3000 @ 2300 mhz
512 mb geheugen 3200
maxtor 200 gb hd 7200 8mb
350 voeding
xfx gt6600 @ 565/1100

voor de rest is alles op temp in de kast. cpu en gpu houden het prima vol.

Ligt het dus aan het beperkte geheugen of aan het feit dat d harde schijven hier niet voor gebouwd zijn, hetgeen natuurlijk een ridicule gedachtengang is. Misschien mcafee?

Ben benieuwd of anderen dit ook hebben ervaren en wat de oplossing hier voor is.

[ Voor 4% gewijzigd door Lumics op 14-02-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
woutur schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:23:
Ik dacht ook al eerder te lezen dat wattage slurpende kaarten het prima in shuttles doen. Mijn gok is dat je drivers een beetje kapot zijn. Probeer maar eens de drivers op allerlei manieren zo volledig mogelijk te deinstalleren en dan 66.93 erop zetten. Misschien helpt dat.
mja vergeten te zeggen: die staan erop, ik had 71.20b er ook op geprobeerd maar die gaven weer een andere foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik had een vraag.

Voordat ik mn computer opnieuw had geinstalleerd, kon ik mn videokaart via die nvidia instellingen bij eigenschappen overklokken. Nu (na de herinstallatie van mn pc) is dat overklok tabblad ineens weg! Hoe krijg ik die weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
tik ff Coolbits in op google, dan heb je 'm zo weer terug
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.