Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 4

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.387 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-07 16:42
nFo schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:42:
Misschien een domme vraag, maar uh.......

Heeft de GeForce 6600 GT ook een: MPEG-4 Encoder en Decoder ?
Zoals de: GeForce 6800 serie dat heeft.

Zo ja, gaat bijvoorbeeld: DivX en XviD coderen met bijv: AutoGK een stuk sneller of moet de software daar eerst op aangepast worden ?
Want ik zet de laatste tijd nogal wat filmpjes om naar: Xvid/DivX.

Ik heb nu een GeForce FX 5900XT btw. :)
Zover ik weet wel aangezien de core based is on de 6800 serie die dus dat wel heeft zoals je al zegt volgens mij is het hier een start post te lezen hehe :)

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:06
Niemand hier die de een 6600(GT)-kaartje heeft van MSI? Ik heb de NX6600GT-TD128E besteld omdat de prijs daarvan nogal meeviel. Momenteel heb ik een Radeon 9800 Pro. Van ATi terug naar nVidia :P Ik ben nochthans heel erg tevreden van mijn 9800 Pro hoor! En ik verwacht ook geen extreme verbeteringen ten opzichten van mijn 9800 Pro. Maar aangezien ik nu een nieuw moederbord + CPU koop, ben ik toch verplicht van een nieuwe videokaart te kopen omdat een AGP-kaart nogal moelijk in een PCI-e slot past :D Ja, ik weet het, ik ben een flauwe grappenmaker ;)

Maar kom, terug on-topic. Ik hoop dat ik volgende week de kaart in mijn bezit heb. De koeler wordt er onmiddellijk afgesloopt en vervangen door een VF700-AlCu van Zalman. Geen VF700-Cu omdat de AlCu bijna 100 gram lichter is dan de volledig koperen versie en ik mijn kaartje en PCI-e slot toch wat wil ontzien. Misschien dat ik beter eerst wat resultaten post met de stock-koeler en dan met de Zalman-koeler?
Aangezien ik nu bijna een jaartje in het ATi-kamp verbleven heb, weet ik eigenlijk niet zoveel meer af van nVidia-kaarten. Ik vroeg me eigenlijk af of voor nVidia een tooltje bestaat zoals ATITool? Vooral de "Scan Artifacts"-functie vind ik nogal leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:43

woutur

Klauwtjes uit!

EbAyzo schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:56:
[...]
Geluid en koeling is niet zo belangrijk aangezien ik die passieve Zalman koeling erbij neem. Het gaat me meer om kwaliteit van het beeld en snelheid en kwaliteit van het geheugen.
Naar mijn weten is er geen passieve koeling beschikbaar voor de 6600GT die 1) past 2) genoeg koelt.
De zalman v700 is een actieve koeling en op de voorpagina is een review beschikbaar. Deze past wel.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

woutur schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:53:
[...]

Naar mijn weten is er geen passieve koeling beschikbaar voor de 6600GT die 1) past 2) genoeg koelt.
De zalman v700 is een actieve koeling en op de voorpagina is een review beschikbaar. Deze past wel.
Ow dan wordt het inderdaad die v700. Past mooi bij de 7000b-CU op me processor :P Halverwege maar even bestelling plaatsen bij mijn baas. TFT, 6600GT en de v700. Neem denk ik maar gelijk de Asus 6600GT.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 09:49

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik ben ook ff aan het stoeien geweest met mn club3d 6600gt. en met een stock coolertje kom ik op core 579 en mem op1250 en haal in 3d 2k3 een score van 9221 d8 ik niet zo heel gek . ben er wel tevreden mee. maar is het mogelijk om die freq. ook vast in de kaart te zetten ?? zou wel mooi zijn.

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 11:41
!help ik zie Artiacts!

Zo erg is het ook weer niet, maar toch een paar vragen.
Ik heb de xfx6600gt nu op 570@1150 geclocked. als ik de kaart op 575@1150 zet
Zie ik in 3dm03 bij de ragtrol(mannetjes die naar beneden springen) een stuk of 3 roze vleren of het beeld. Draai nu nog met de stockkoeling. binnenkort met de zalman .........(dat koperen geval met een fan). Het geheugen kan nog wel opgeschroefd worden, maar daar wacht ik nog even mee.

Betekent dit dat de core niet verder geclocked kan worden, of kan als ik de zalman eropplug de core wel weer verder geclocked worden. In hoevere zijn die artifacts temperatuur afhankelijk.
Of heeft iedere chip uit een serie zijn eigen max?

Ik zie bij sommige post staan dat mensen 660 draaien op hun core met de stock koeling. maar dat moet zeker met een korrel(tje) zout genomen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Mickman schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:27:
Ik heb net m'n XFX 6600 GT Pci-express opgehaald. Maar op de doos staat dat bij warranty 12/04. Betekent dit dat ik geen garantie meer heb op dit ding?

Op de voorkant van de doos staat 7 AUG 2004, dus heb ik dan de eerste versie? Want ik heb ook Ver A.3 op de doos gevonden.

Kortom, ben ik afgescheept met een oudere versie?
Ik heb nog geen reacties gehad op bovenstaande vragen, maar ik heb hem gisterenavond toch even geinstalleerd. 40 C idle temp. Die fan maakt echt een tering herrie.
Ik heb nu onbewust m'n case gemod
Antec Sonata - Hear the silince >>>> Antec Sonata - Hear the XFX 6600GT ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Mickman schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 08:55:
[...]

Ik heb nog geen reacties gehad op bovenstaande vragen, maar ik heb hem gisterenavond toch even geinstalleerd. 40 C idle temp. Die fan maakt echt een tering herrie.
Ik heb nu onbewust m'n case gemod
Antec Sonata - Hear the silince >>>> Antec Sonata - Hear the XFX 6600GT ;(
Mijn standaard-koeler @ de 6600GT (Leadtek 6600GT AGP) maakt ook veel lawaai.
Ik heb er nu de Zalman koeler opgezet, en @ 5V.......... staat hij wel aan? _/-\o_
Wil je geen andere cooler monteren dan kun je in 2D mode altijd de fan nog zachter laten draaien door de ExpertTool, die ergens in dezer topics te vinden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catch-22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08-2023
ThunderRobert schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 09:45:
[...]

Mijn standaard-koeler @ de 6600GT (Leadtek 6600GT AGP) maakt ook veel lawaai.
Ik heb er nu de Zalman koeler opgezet, en @ 5V.......... staat hij wel aan? _/-\o_
Wil je geen andere cooler monteren dan kun je in 2D mode altijd de fan nog zachter laten draaien door de ExpertTool, die ergens in dezer topics te vinden is :)
Was van plan om voor de leadtek (AGP) te gaan oa omdat vlgs review de koeler niet zoveel lawaai maakt. Heb je de versie met leadtek koeler of met reference koeler? Heb om m'n leadtek ti4400 een 80mm fan geplaatst omdat ik hierbij de stock fans al teveel herrie vond maken. Kortom: als ik sowieso een zalman VF700 nodig heb, dan valt het criterium van een stille std fan voor mij weg en komen er ook weer andere kaarten in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132667

Vooral als je met je kloksnelheden gaat spelen moet je overstappen op een andere koeler om artifacts te voorkomen.. ik heb zelf de vooreur naar de Arctic NV6 silencer (heel effe wachten nog "preordered").
Ik zou persoonlijk zelf nooit voor een leadtek of club3d gaan .. heb er al teveel voorbij zien gaan voor RMA, dan wacht ik nog liever tot dat Sweex met een VGAkaart afdeling komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

catch-22 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 10:17:
[...]

Was van plan om voor de leadtek (AGP) te gaan oa omdat vlgs review de koeler niet zoveel lawaai maakt. Heb je de versie met leadtek koeler of met reference koeler? Heb om m'n leadtek ti4400 een 80mm fan geplaatst omdat ik hierbij de stock fans al teveel herrie vond maken. Kortom: als ik sowieso een zalman VF700 nodig heb, dan valt het criterium van een stille std fan voor mij weg en komen er ook weer andere kaarten in beeld.
De vraag was dan niet aan mij, maar mijn reactie biedt wellicht wel houvast. Ik heb zelf een Leadtek 6600GT AGP met Leadtek koeler (die grote fan met open metalen waaier eromheen) en hier ben ik erg over te spreken. Ik moet me nog op het oc'en gaan storten, maar tot nu toe, stressed en idle, hoor ik de fan amper. Mijn stock P4 fan maakt meer herrie! Het stofzuiger-effect is mij dan ook vreemd en ik heb de kast nu nog open staan ook. Daarnaast schijnt het ontwerp van de Leadtek-koeling ook erg geschikt te zijn voor deze kaart met HSI-bridge (ze gaan er althans wel prat op, maar dat zegt natuurlijk ook niet altijd alles).

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ok, ik heb nu mijn Club3d voorzien van een V700 AlCu. Het effect is drastisch. Ik ben van Idle/Stress temps 56/95 (en hoger met als gevolg een crash) naar ~40/52 gegaan.
Dus mijn stressed temperatuur is gewoon lager dan idle eerst was. Installeren was een makkie, heatsinks heb ik achterwege gelaten, die pasten toch niet. Ik heb bovendien niet het idee dat dat veel uit zal gaan maken. Ik zal eens kijken tot hoe hoog die core van mij nu wil :)

Edit:
Ik heb de koeler overigens aan de videokaart vast geklust qua voeding. Moest even dat witte stekkertje eraf halen (wat met gemak ging) en toen de zwarte en rode kant van de zalman stekker erop gezet. Werkt prima, nog steeds met Experttool alles in te stellen!

[ Voor 24% gewijzigd door woutur op 16-02-2005 15:25 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catch-22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08-2023
MetalNerd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 10:55:
[...]

De vraag was dan niet aan mij, maar mijn reactie biedt wellicht wel houvast. Ik heb zelf een Leadtek 6600GT AGP met Leadtek koeler (die grote fan met open metalen waaier eromheen) en hier ben ik erg over te spreken. Ik moet me nog op het oc'en gaan storten, maar tot nu toe, stressed en idle, hoor ik de fan amper. Mijn stock P4 fan maakt meer herrie! Het stofzuiger-effect is mij dan ook vreemd en ik heb de kast nu nog open staan ook. Daarnaast schijnt het ontwerp van de Leadtek-koeling ook erg geschikt te zijn voor deze kaart met HSI-bridge (ze gaan er althans wel prat op, maar dat zegt natuurlijk ook niet altijd alles).
Bedankt voor je reactie. Als 't geluidsniveau onder stock P4 fan blijft is dat prima. Moet m'n CNPS7000A-AlCu nog steeds een keer monteren en als ik de leadtek dan wel hoor is dat geen probleem. Volgens 't forum werd de rev1 met leadtek koeler geleverd en nwe versie(s) met reference koeler. Enig idee waar de rev1 nog verkrijgbaar is + waar heb je em gekocht? Was van plan om em bij 4launch te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98562

het klinkt misschien dom, maar ik lees veel over 1.6ns geheugen.

Wat houdt het precies in, en hoe weet ik of het op mijn kaart zit? Ik heb een XFX 6600GT rev.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 20:37

OcGuru

Giulietta Qv

Anoniem: 98562 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:27:

Wat houdt het precies in, en hoe weet ik of het op mijn kaart zit? Ik heb een XFX 6600GT rev.3
Ns houd die snelheid in van het geheugen, je kan het eigenlijk net zoals timings bekijken bij ddr mem. hoe lager hoe beter. 1,6 ns mem herkent je aan de 16 op memchipjes code. 20 staan voor 2.0 ns mem. 1,6 ns mem klokt meestal ook wel wat hoger als 2,0 ns mem..

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 20:54
Mickman schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:27:
Ik heb net m'n XFX 6600 GT Pci-express opgehaald. Maar op de doos staat dat bij warranty 12/04. Betekent dit dat ik geen garantie meer heb op dit ding?
Nee,

op elk stukje hardware staat of een productie datum of een warranty date. Meeste fabrikanten laten bij een jaar garantie de garantie teller ingaan drie maanden na de productie datum (afhankelijk van doorvoersnelheid) dis om zo het tijdsverschil dat zo'n kaartje op transport, voorraad in winkel ligt te ondervangen. Maar boven deze garantie indicator staat nog altijd je aankoopbewijs maar soms kan je je beter beroepen op de warranty date van de fabrikant door die drie maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Voor de mensen die nog een goede koeler willen:

Zalman VF-700 Cu!!!!

M'n Leadtek 6600GT (PCI-E) doet 600 mhz (core) en 1,15 ghz (memory) .. met de Zalman koeler gewoon op 12volt. Temperatuur tijdens Call of Duty: 38 graden ... Ik ga nog verder overclocken ... er móet meer in zitten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:49
Anoniem: 98562 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:27:

Die van jou heeft 1,6 ns SAMSUNG RAM. De mijne ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:49
Anoniem: 124681 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:52:

Zalman VF-700 Cu!!!!

M'n Leadtek 6600GT (PCI-E) doet 600 mhz (core) en 1,15 ghz (memory) .. met de Zalman koeler gewoon op 12volt. Temperatuur tijdens Call of Duty: 38 graden ... Ik ga nog verder overclocken ... er móet meer in zitten 8)
Passen die zalman's ook in sli opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135890

Anoniem: 124681 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:52:

Zalman VF-700 Cu!!!!

Ik heb nu dezelfde koeler op dezelfde kaart, maar zit ie bij jou echt klemvast ? Bij mij zit er nog wat speling op. Hij kan gewoon niet strakker, of ik zou de bijgeleverde pootjes wat bij moeten vijlen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1: Ja, ze passen ook in SLI opstelling

2: Ook bij mij zit er iets speling op. Als ik die koperen "koelvinnen" vastpak, kan ik het hele koperen gedeelte nog draaien. Alles zit echt strak vast. Maarja, hij koelt goed ... dus ik denk niet dat het erg is ofzo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier hetzelfde dus :) . Alleen ga ik er wat Arctic Ceramique opsmeren wanneer ik die toe krijg, kan ik de temps nog wat lager krijgen. Nu zit er standaard Zalman spul op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135890 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:07:
Hier hetzelfde dus :) . Alleen ga ik er wat Arctic Ceramique opsmeren wanneer ik die toe krijg, kan ik de temps nog wat lager krijgen. Nu zit er standaard Zalman spul op.
Hmm ... standaard Zalman spul of niet, het koelt tot nu toe perfect ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132666

All_star, zo een goei systeem!!! Maar ik snap alleen niet waarom dat jij die 2de leadtek 6600gt eruit hebt gehaald???? Ik persoonlijk zou niet liever willen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ... ik ben nog steeds op zoek naar een 6800GT .. Kon ze al lang alle twee verkocht hebben, maar dan moet ik wel eerst een 6800GT hebben natuurlijk. Hoop dat ze een beetje snel leverbaar zijn ... Wil graag een Leadtek of een Gigabye .. iig géén XFX :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

woei, net 3dmark05 score verbeterd 8)7

http://www.no-ip.freehosting123.com/upload/3DMark05.JPG

Athlon xp 2600+ barton
6600Gt Club3d agp @ 578 |mem@ 1200 Mhz

ik denk dat ik eerdaags ff zo'n zalman bestel :) die core kan nog heel wat omhoog :9

[ Voor 3% gewijzigd door OcGuru op 16-02-2005 23:06 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103633

Seagate schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:56:

Athlon xp 2600+ barton

ik denk dat ik eerdaags ff zo'n zalman bestel :) die core kan nog heel wat omhoog :9
Wat voor drivers heb jij ??
Ik kom met mijn 2500+ @ 2215 mhz(215x10) en Prolink 6600GT @ 589/1150 niet verder als 3500 3600 ???

Anoniem: 121330

Hey moet je bij het overclocken je instellingen op standaard (2D) of Prestaties (3D) zetten?

Sorry als dit al vaak gevraagt is maar heb geen zin om deze hele topic te lezen....

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-07 11:52
Anoniem: 121330 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:01:
Hey moet je bij het overclocken je instellingen op standaard (2D) of Prestaties (3D) zetten?

Sorry als dit al vaak gevraagt is maar heb geen zin om deze hele topic te lezen....
Daar hoef je het hele topic niet voor door te lezen. Rechtsboven staat gewoon een venstertje waarmee je in dit topic kan zoeken... Maar ok, je moet op 3D zetten.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Seagate schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:56:

Athlon xp 2600+ barton

Wauw, dat is een knappe score. Ik haal met 581 core en 1188 mem 3727 3dmarks met een mobile geclocked op 2420 mhz. Ik gebruik 66.93 als drivers.

Even een driver-mededeling:

De 71.81 ForceWare drivers 0wnen echt te hard .. Daar haal ik die clock snelheden mee (600 mhz / 1,2 ghz) Beeldkwaliteit is er zeker op vooruit gegaan .. en ze zijn WHQL ... Niet dat dat laatste mij interesseert, maar niet iedereen is als ik (gelukkig maar :P)

• MetalNerd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

catch-22 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:55:
[...]

Bedankt voor je reactie. Als 't geluidsniveau onder stock P4 fan blijft is dat prima. Moet m'n CNPS7000A-AlCu nog steeds een keer monteren en als ik de leadtek dan wel hoor is dat geen probleem. Volgens 't forum werd de rev1 met leadtek koeler geleverd en nwe versie(s) met reference koeler. Enig idee waar de rev1 nog verkrijgbaar is + waar heb je em gekocht? Was van plan om em bij 4launch te bestellen.
K'heb inderdaad de rev1 versie, enkele weken terug gekocht bij Paradigit (in de winkel) - die hadden een aanbieding van deze kaart voor 205 of 208 meen ik. Ik neem aan dat ze nog steeds de rev1 verkopen, maar heb verder geen idee waar je die kunt krijgen. Een manier zou dan zijn om hem in een winkel te kopen, zodat je kunt controleren wat je koopt.
Succes ermee!

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Anoniem: 136382

Hallo tweakers,

Ik zit ff met een mysterie. }:O

Ik heb net mn P4, 2.8 + 1024 DDR verkocht aan mijn ma en heb via mn pa een AMD 3000+ aangeschaft. Ik heb alleen de videokaart ff omgezet, 6600 GT.. _/-\o_

Bij mn ma heb ik er dus ff een MX-440 kaartje ingedaan, prima voor haar. :Y)

MAAR wat viel op, die pc is ineens RETE-snel geworden :/ , ik bedoel een spel als Far Cry duurt de eerste keer laden wel ff..maar hij doet t in nog geen 15 seconden!!! (met 6600 GT zo'n 40 sec..) :?

En wat helemaal raar is, t lijkt wel of die 6600 zn sporen heeft achtergelaten, want op de een of andere dwaze manier speel ik NFSU2 op 1280x1024 met alles HIGH en AAN met dik 40-50 Fps.. 8)7
Naja..Raar maar waar..En Far Cry dus ook...alles high, 1024x768, en gewoon knallen.vogels vissen alles dr op en draan... |:(

HOE KAN DIT? Ps...drivers: 66.93

BTW: AMD 3000+ gamed echt als een raket, veeeeel beter dan mn oude systeempje..

Daaag

Anoniem: 124681 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:32:
[...]

Hmm ... standaard Zalman spul of niet, het koelt tot nu toe perfect ...
Tjah, ik probeer hem zoveel mogelijk op een lage spanning te laten draaien, simpelweg omdat ik anders die plug steeds moet versteken als ik hem wat stiller wil. Bij Far Cry en zonder OC ging ie toch al naar de 47 graden, en ik wil hem ook wel aardig gaan OC'en. Misschien werd de omgeving te warm omdat mijn case fan nog via de voeding gecontroleerd werd. Maar daar komt nog wel een PAPST (op 12V) in de plaats.

Toch wel spijtig dat de fan niet op die controller van je grafische kaart kan aangesloten worden, of is daar toch een manier voor ? Heb eventjes genoeg gespendeerd om er nu nog wat externe fancontrollers bij te gaan kopen.

Voor de prijs van de koelpasta moet je het trouwens niet laten :) .

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 15:30
Mmnn. M'n XFX Geforce 6600GT PCIE Extreme Gamers Edition die moet vanmiddag als het goed is binnenkomen. Leuk kaartje.... Kga meteen fftjes benchmarken...

_@/'

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:24
BMRS, zou jij dan willen kijken of je een nieuwere bios hebt dan 5.43.02.23.04 ?

If it ain't broken, tweak it!

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04 14:50
Ik heb mn XFX 6600 GT kaart nu stock geclocked @ 570/1400 zonder artifacts. Haal in 3dmark 8600 nog wat puntjes.

amd64 3000+
asus SLi
512 geil DDR

Met gewoon nieuwste drivers. Kan ik beter forceware of andere drivers hebben? wat is hier het voordeel van?

• Johann0r
Oja trouwens mijn XFX 6600GT is heel stil? heb eerste versie maar hoor hem amper ook met aandrukken van pc. Soms maakt ie wel een beetje lawaai maar dan moet je ff tegen dat plaatje aandrukken wat tegen je cooler aanzit, dat plaatje met die hond erop.

Als je cooler lawaai maakt trilt dat plaatje van die hond op 1 of andere manier mee ofzo.

Anoniem: 136362

Hi Tweakers,
Weet hier misschien iemand of ik een Apple Studio Display probleemloos kan aansluiten op de XFX GeForce 6600 GT 128MB dual DVI?
Volgens Apple moet het een kaart zijn die “full single link digital bandwidth and VESA DDC standard for plug and play setup” is. Ik denk het eigenlijk wel maar de fab.site is daar niet duidelijk over en ik wil het graag zeker weten.

Anoniem: 80400

Als ik 3dmark 05 draai blijft ie halverwege hangen en kan niet eens naar desktop :(
Heeft iemand hetzelfde en weet evt een oplossing?

amd 2600+ barton
a7v8x asus
1024 mb
66.93
gf 6600 gt club3d 900/500(standaard)

Anoniem: 125150

Anoniem: 124681 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 08:41:
Even een driver-mededeling:

De 71.81 ForceWare drivers 0wnen echt te hard .. Daar haal ik die clock snelheden mee (600 mhz / 1,2 ghz) Beeldkwaliteit is er zeker op vooruit gegaan .. en ze zijn WHQL ... Niet dat dat laatste mij interesseert, maar niet iedereen is als ik (gelukkig maar :P)
oja? check dit eens:
http://www.onlynewz.com/content/view/45/2/

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 09:49

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik heb ook ff 2k3 gedraaid en dit is mn score niet slecht d8 ik ..
core op 579 en mem op 1240 met stock cooler :D

linkje

[ Voor 6% gewijzigd door mr.loepie op 17-02-2005 13:39 ]

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• sjekneck
  • Laatst online: 14:50
Anoniem: 136382 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:01:
Hallo tweakers,

Ik zit ff met een mysterie. }:O

Ik heb net mn P4, 2.8 + 1024 DDR verkocht aan mijn ma en heb via mn pa een AMD 3000+ aangeschaft. Ik heb alleen de videokaart ff omgezet, 6600 GT.. _/-\o_

Bij mn ma heb ik er dus ff een MX-440 kaartje ingedaan, prima voor haar. :Y)

MAAR wat viel op, die pc is ineens RETE-snel geworden :/ , ik bedoel een spel als Far Cry duurt de eerste keer laden wel ff..maar hij doet t in nog geen 15 seconden!!! (met 6600 GT zo'n 40 sec..) :?

En wat helemaal raar is, t lijkt wel of die 6600 zn sporen heeft achtergelaten, want op de een of andere dwaze manier speel ik NFSU2 op 1280x1024 met alles HIGH en AAN met dik 40-50 Fps.. 8)7
Naja..Raar maar waar..En Far Cry dus ook...alles high, 1024x768, en gewoon knallen.vogels vissen alles dr op en draan... |:(

HOE KAN DIT? Ps...drivers: 66.93

BTW: AMD 3000+ gamed echt als een raket, veeeeel beter dan mn oude systeempje..

Daaag
De reden waarom je gfmx440 veel eerder klaar is komt omdat dit een directX7 kaart is. Dit scheelt enorm in laadtijden van al die mooie effecten en scherpe (lees grote) textures.

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-07 21:51

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Anoniem: 124681 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:52:
1: Ja, ze passen ook in SLI opstelling

2: Ook bij mij zit er iets speling op. Als ik die koperen "koelvinnen" vastpak, kan ik het hele koperen gedeelte nog draaien. Alles zit echt strak vast. Maarja, hij koelt goed ... dus ik denk niet dat het erg is ofzo ...
Ik heb dezelfde kaart; wat doet deze kaart qua OC'en met standaard koeling?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:28
Ik haal nu maar 545/1250 met XFX PCI-e met de oude koeler. Dit kan natuurlijk veel hoger dus ga ik maar die zalman koeler aanschaffen van het weekend. Maar wat zijn nou de beste drivers om over te clocken. Ik kwam met 71.20 wel op 560/1240 zonder arti's als ik nu op 550/1250 zit dan krijg ik al arti's met 71.81. 71.20 had last van dat de textures lang deden om in te laden. Ik heb gelezen dat 67.03 het beste is?

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Johann0r schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:45:
Ik heb mn XFX 6600 GT kaart nu stock geclocked @ 570/1400 zonder artifacts. Haal in 3dmark 8600 nog wat puntjes.

amd64 3000+
asus SLi
512 geil DDR

Met gewoon nieuwste drivers. Kan ik beter forceware of andere drivers hebben? wat is hier het voordeel van?
Gefeliciteerd, je bent de allersnelste qua geheugen settings op deze planeet ;) 1400 Lijkt mij erg stug, desalniettemin ben ik wel nieuwsgierig wat je werkelijke geheugen score is.

Ik ga maar eens de allerlaatste drivers van NVIDIA uitproberen. Misschien verlagen mijn laadtijden nog eens in css.

Laatste Beta drivers werken brak bij mij.
En die alle andere beta leaks ook.

Haalde maar 7900 punten in 3dmark03 en optimaliseren ging stug. 545/1.14 :(

Maar toen ik de 66.93 terug erop zette kreeg ik mijn oude 8900+punten wee,. en 575/1.17 :)

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Anoniem: 103633 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:45:
[...]

Wat voor drivers heb jij ??
Ik kom met mijn 2500+ @ 2215 mhz(215x10) en Prolink 6600GT @ 589/1150 niet verder als 3500 3600 ???
ik draai op dit moment nu @ meuktracker: nVidia Forceware 71.81 WHQL .
zijn aan te raden :9

anyway, als ik een amd64 heb kom ik wel +- bij de 4000 punten in 3dmark :9

edit :/ ik krijg nu dat gezeik van rivatuner dat die speeds niet kan toepassen op de drivers...
betekend dat ik nu niet verder kan oc'en :o ?

[ Voor 27% gewijzigd door OcGuru op 17-02-2005 17:40 ]

Bl44t

• gratis_vodka

gratis_vodka

heb nu expertool geinstalled; wat de fanspeeds betreft: wat is aan te raden qua fanspeed? de fixed speeds of de dynamic?

gratis_vodka schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:55:
[...]

Ik heb dezelfde kaart; wat doet deze kaart qua OC'en met standaard koeling?
Met stock koeler kom je al snel op 570 mhz / 1,1 ghz .... 8)

PS: Die 74.xx drivers (? weet het niet precies meer) lijken inderdaad fake te zijn ... Anyway, ik hou het lekker bij de 71.81. Ben ik erg tevreden over, beeldkwaliteit is super op mn ProLite E435S-B die met een DVI kabel aangesloten is

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 17-02-2005 18:24 ]

Anoniem: 124681 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:20:
[...]

Met stock koeler kom je al snel op 570 mhz / 1,1 ghz .... 8)

PS: Die 74.xx drivers (? weet het niet precies meer) lijken inderdaad fake te zijn ... Anyway, ik hou het lekker bij de 71.81. Ben ik erg tevreden over, beeldkwaliteit is super op mn ProLite E435S-B die met een DVI kabel aangesloten is
Iemand een idee waarom de 71.81 drivers bij mij slechter presteren ??
heb de Club3d 6600GT. . .

Iemand anders zelfde ervaring?

Krijg bij een mem clock van 1.15 al groene artifacts :r

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Anoniem: 125150 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:12:
[...]

Agp of Pci-E versie :)?

Bl44t

srry, pci-e...

Anoniem: 98562

Laatst tijdens het plaatsen van nieuw geheugen :Y) kwam ik erachter dat ik ns2.0 geheugen heb en geen 1.6 :(

Maakt het veel verschil met overclock prestaties / stock prestaties?
Wie o wie kan mij wat meer uit leggen hierover :*)

alvast bedankt

//Naz

• STIMPPYYY
Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit. 1.6Ns is iets sneller maar voor overclocken maakt het niet veel uit want het blijft een kwestie van geluk. In praktijk zou 1,6 het beter moeten doen.

Heb trouwens nu 67,03 drivers erop gezet en ik draai nu weer vrolijk 570/1250 met drivers hoger dan deze 545/1250. Kaart wordt met deze drivers ook stuk minder warm. Hoe komt dit?

Sorry, Pci-E

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Ik krijg telkens dit gezeik van rivatuner..

Afbeeldingslocatie: http://www.no-ip.freehosting123.com/upload/rivatuner.JPG

wat is er aan te doen ? hij geeft de melding boven 1203 mhz @ mem.

Club3d 6600Gt agp.
Forceware 71.81 WHQL

Ook al andere drivers geinstaleerd..

Bl44t

Anoniem: 132582

Mijn 6600GT PCI-E loopt nu 580/1200 met stock koeler. Not bad eh?:)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 132582 op 17-02-2005 22:53 ]

• B-Bandit
Seagate schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:52:

[afbeelding]

Club3d 6600Gt agp.
Forceware 71.81 WHQL

Betekent dat je mem gewoon aan zijn max zit...mijne heeft die bij 1190, dus je zit nog wel redelijk hoog hoor.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Shailesh schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:04:
[...]

Betekent dat je mem gewoon aan zijn max zit...mijne heeft die bij 1190, dus je zit nog wel redelijk hoog hoor.
hij doet het ook bij de core Mhz... die die kunnen nog wel iets omhoog..

Bl44t

• gratis_vodka

gratis_vodka

dat overclocken van die 6600's is verslavend ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat het aanschaffen van een koeling van 30 euro (a.k.a. de zalman) mij iets te ver gaat, maar max. performance eruithalen wil ik wel...Mijn leverancier die mijn pc heeft gebouwd heeft deze Leadtek pci-e kaart in de slot die dicht op de pci slots staat geparkeerd; is het voor de airflow miisschien beter 'm iets meer ruimte te geven en in de slot te plaatsen waar nix naast zit?

Hierboven lees ik best redelijk positieve dingen over de stock cooler van dit ding (het gaat om de ' normale ' variant dus niet de enhanced versie); welke drivers (evt. modded zoals deze bij guru3d zijn te vinden) zijn het meest geschikt voor een mooi resultaat i.c.m. dit ding? Ervaringen?
Al met al erg tevreden en zeker 'bang for the buck'.

edit: oh ja, en wat is nog 'veilig' te noemen in jullie ervaring mbt temperatuur GPU en PCB?

[ Voor 9% gewijzigd door gratis_vodka op 17-02-2005 23:49 ]

• STIMPPYYY
Enige wat je hoeft te doen is coolbits even downloaden en reggen. Hiermij krijg je de mogelijkheid over te clocken met nvidia drivers. Dus geen modded bios etc... nodig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
woutur schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:03:
[...]

Gefeliciteerd, je bent de allersnelste qua geheugen settings op deze planeet ;) 1400 Lijkt mij erg stug, desalniettemin ben ik wel nieuwsgierig wat je werkelijke geheugen score is.

Ik ga maar eens de allerlaatste drivers van NVIDIA uitproberen. Misschien verlagen mijn laadtijden nog eens in css.
Sorry typfout 1.2 ghz ofzo, maar dat geeft paarse artifacts. Welke drivers zijn nu het geschikst kwa overclocken? forceware 71.81 heb ik nu geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125150 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:12:
[...]

Antwoord iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Waarom drivers slechter presteren? Misschien omdat er andere functies ingebouwd zijn die stabiliteit bevorderen. Misschien moet je maar eens gaan googlen waarom dit optreedt. Bovendien is "slechter presteren" zo'n vage beschrijving dat waarschijnlijk niemand er iets mee kan. Wees specifieker.
Ik krijg overigens groene artifacts als mijn core te hoog geclocked is.

Mijn ervaring is dat 66.93 prima werken maar niet bijster hoge 3dmark scores oplevert. 71.81 echter wel. Of dat ook resulteerd in betere "echte" resultaten bij spellen is maar de vraag. Zo is bij mij met 71.81 een level met counterstrike source raar aan het doen (vreemd fenomeen met gras op Aztec).

[ Voor 3% gewijzigd door woutur op 18-02-2005 15:37 . Reden: 77.81 in 71.81 verandert. Foutje. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Seagate schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:52:

[afbeelding]

Club3d 6600Gt agp.
Forceware 71.81 WHQL

is hier nu niks aan te doen ? is er geen cracked driver ofzo :9 ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woutur schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:06:
Waarom drivers slechter presteren? Misschien omdat er andere functies ingebouwd zijn die stabiliteit bevorderen. Misschien moet je maar eens gaan googlen waarom dit optreedt. Bovendien is "slechter presteren" zo'n vage beschrijving dat waarschijnlijk niemand er iets mee kan. Wees specifieker.
Ik krijg overigens groene artifacts als mijn core te hoog geclocked is.

Mijn ervaring is dat 66.93 prima werken maar niet bijster hoge 3dmark scores oplevert. 77.81 echter wel. Of dat ook resulteerd in betere "echte" resultaten bij spellen is maar de vraag. Zo is bij mij met 77.81 een level met counterstrike source raar aan het doen (vreemd fenomeen met gras op Aztec).
Juist, wat ik bedoel is dat 77.81 lagere 3dmark scores oplevert dan 66.93.
Normaal treden artifacts bij mij pas op na mem clock op 1.9 en met de 77.81 al bij 1.5 . . .

Ook optimaliseert coolbits veel lager met 77.81 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132931

Anoniem: 125150 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:09:
[...]

Juist, wat ik bedoel is dat 77.81 lagere 3dmark scores oplevert dan 66.93.
Normaal treden artifacts bij mij pas op na mem clock op 1.9 en met de 77.81 al bij 1.5 . . .

Ook optimaliseert coolbits veel lager met 77.81 8)7
Waar kan ik versie 77.81 downloaden? Ik kan ze niet vinden of ben ik nou zo 8)7 ?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 132931 op 18-02-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

77.81 bestaat volgens mij niet eens :o..

71.81 wel :+

[ Voor 182% gewijzigd door OcGuru op 18-02-2005 14:19 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132931

Das 71.81 |:( .Zal dan wel een typo zijn :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Seagate schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:08:
[...]
is hier nu niks aan te doen ? is er geen cracked driver ofzo :9 ?
Wil jij je geheugen soms opblazen :X Dat geheugen gaat op deze manier gewoon niet harder. En als ie de melding ook bij de core geeft, is het wel een beetje vreemd. Tenzij je rond de 650mhz zit :7 Probeer anders ff coolbits, alhoewel de ervaring mij leert dat als rivatuner protesteert, coolbits hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Shailesh schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:47:
[...]

Wil jij je geheugen soms opblazen :X Dat geheugen gaat op deze manier gewoon niet harder. En als ie de melding ook bij de core geeft, is het wel een beetje vreemd. Tenzij je rond de 650mhz zit :7 Probeer anders ff coolbits, alhoewel de ervaring mij leert dat als rivatuner protesteert, coolbits hetzelfde doet.
geheugen moet nog wat omhoog vindt ik :P 2050 mzh is wel leuk :9

edit:/ nu @ coolbits :p 10 mhz verder gekomen :D

[ Voor 21% gewijzigd door OcGuru op 18-02-2005 15:05 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Geen typo, gewoon een fout van mij. Reeds verbeterd. Aazimo: ik weet niet of je net zo insecuur tikt als ik, maar als jij artifacts krijgt op 1.5 ghz begrijp ik dat. Als je ze op 1.05 krijgt is dat wat aan de lage kant. Neem dan gewoon andere drivers. Het blijft uiteindelijk toch proberen. Ik krijg maar geen goede resultaten uit 3dmark 2003. Kom net tot de 8300 als ik ver overclock. Echter met de 71.81 drivers kom ik wel tot 3927 3dmark 2005 (ook ver overgeklokt). Wat wel weer erg netjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122079

Ik heb een vraagje, ik zou graag de Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-e, DVI) GV-NX66T128VP bestellen.
Deze is dus passief gekoeld, ik hoef hem niet percee over te klokken ofzo maar word de kaart niet te heet?
Of moet je echt een super airflow in je kast hebben om ervoor te zorgen dat de kaart nie te heet word.
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee word niet te heet, bij spellen misschien rond de 60graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Ok, ik heb een groot probleem, ik heb zojuist m'n 6600 TD binnen gekregen van Leadtek, als ik ga gamen dan gaat het om de zoveel minuten, dat m'n beeld een paar seconden blijft hangen. Ik heb al verschillende dingen geprobeert. En ik heb alle power connectors op m'n mobo aangesloten.

Ik heb het probleem niet met films kijken oid, maar alleen in games. De kaart voelt niet te warm aan.

specs:

AMD 64 3000+
DFI LANParty Ultra-D
512 DDR PC 3200 Kingston Value Select
PCI-E Geforce Leadtek Winfast 6600 TD.
160 Gb Hitachi 7200 rpm 8 mb
Chieftec 360 Watt

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, ik denk zelf dat het aan m'n voeding ligt, want die heeft al meerdere probs gehad. Maar omdat ik deze 3d-kaart 2e hands heb, weet ik niet of die wel helemaal 100% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebje in de driver instellingen het op 3D modus staan inplaats van 2d ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
Wat doet dat Coolbits ??

Ik heb het gedownload en het zet iets in me register, is dat het?

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga naar instellingen > beeldscherm > instellingen > geavanceerd > en kijk in de Nvidia application menu naar clock freq. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

ik heb ondertussen ergens iets gelezen over het niet te heet worden van je kaart, schijnt dat v.a. 70 a 80 graden voor de cpu temp. nog ok is. Alleen dat PCB kan ik niets over vinden.

Een goede tool voor het meten schijnt deze te zijn: http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/
(nog niet zelf getest overigens).
Nu wil ik alleen nog ff weten of het zin heeft mijn videokaart in de andere PCI-e slot te plaatsen, zodat ie niet dicht op de pci slots zit en zodat de 120mm fan van mijn antecje direct naast de koeler van de kaart zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125150 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:31:
Ga naar instellingen > beeldscherm > instellingen > geavanceerd > en kijk in de Nvidia application menu naar clock freq. :)
Ik weet niet of je het tegen mij had, maar ik heb ff gekeken, en de speeds staan op :

Core 299 Mhz
Mem 501 Mhz

Tevens over dat 2d en 3d kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
heb hem eindelijk terug en haal het volgende

nvidia drivers 66.93 en coolbits

3dmark03 8195
3dmark05 3456

met core op 575/mem1100

en gaat nog hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
gratis_vodka schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:39:
ik heb ondertussen ergens iets gelezen over het niet te heet worden van je kaart, schijnt dat v.a. 70 a 80 graden voor de cpu temp. nog ok is. Alleen dat PCB kan ik niets over vinden.

Een goede tool voor het meten schijnt deze te zijn: http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/
(nog niet zelf getest overigens).
Nu wil ik alleen nog ff weten of het zin heeft mijn videokaart in de andere PCI-e slot te plaatsen, zodat ie niet dicht op de pci slots zit en zodat de 120mm fan van mijn antecje direct naast de koeler van de kaart zit..
ik zou het wel doen als ik jou was. Tenminste...ik weet niet hoe dicht die kaart en de andere componenten nu bij elkaar zitten, maar bij mij zorgde het verwijderen van een kaartje uit het pci slot(was toch een gare kaart die mn front audioconnecties regelde die ik nooit gebruik) voor extra overklokken. 10mhz hoger kon ik ermee, en het is wel zo bevorderlijk voor de airflow. Tenminste, ik had niet zo een dekseltje om mn pci slot af te dekken, dus dat zorgt weer voor een extra uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welk progje is beter. Coolbits of rivatuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beide doen hetzelfde.

Ik gebruik gewoon coolbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:47:
[...]

Ik weet niet of je het tegen mij had, maar ik heb ff gekeken, en de speeds staan op :

Core 299 Mhz
Mem 501 Mhz

Tevens over dat 2d en 3d kan ik niet vinden.
Staat meteen in de Clock Freq settings waar je de speeds ook kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Shailesh schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:47:
[...]

Zo hoog vind ik het niet. Ik zit op 1280 :P bij 1320 gaat hij protesteren maar de cooler is er ook te slecht voor krijg dan na een tijdje arti's.

Trouwens met Ntune hoef je niet "test" te doen daarmee kan je hem dus op wat je wilt zetten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125150 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:02:
[...]

Staat meteen in de Clock Freq settings waar je de speeds ook kan instellen.
Het ging over mijn probleem, niet dat ik wou overclocken.

Btw. ik heb ook gemerkt dat hij soms gewoon een tijdje hangt bij het laden van games of in het menu, dus het is niet wanneer hij de videokaart volledig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

STIMPPYYY schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:08:
[...]

Zo hoog vind ik het niet. Ik zit op 1280 :P bij 1320 gaat hij protesteren maar de cooler is er ook te slecht voor krijg dan na een tijdje arti's.

Trouwens met Ntune hoef je niet "test" te doen daarmee kan je hem dus op wat je wilt zetten :z
kan je me een link geven welke Ntune je bedoelt :) ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

is het niet raar dat de 6600 GT 128mb betere performance geeft dan 9800 PRO 128mb terwijl de 6600 Gt goedkoper is (zie pricewatch)?

of mis ik iets. ik wilde namelijk eerst een 9800 pro kopen maar nu ik lees dat de 6600 GT betere presteerd en cheaper is.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft deze (nVidia Forceware 71.81 WHQL) driver invloed op de prestaties van je 3d kaart?

Wat is de beste manier om je video kaart over te klokken.

De Core laag, en de mem hoog. Of de mem hoog, en de core laag?

Alvast bedankt!

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 132582 op 18-02-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132582 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:15:
Heeft deze (nVidia Forceware 71.81 WHQL) driver invloed op de prestaties van je 3d kaart?

Wat is de beste manier om je video kaart over te klokken.

De Core laag, en de mem hoog. Of de mem hoog, en de core laag?

Alvast bedankt!
Bij mij heeft het een nadelig effect....

Allebei omhoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

misschien ben ik nou zo scheel maar ik zie geen clocks staan 8)7

waar staat dat ergens, ik kan het echt niet niet vinden in het programma B)

[ Voor 14% gewijzigd door OcGuru op 18-02-2005 19:25 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Laatst online: 08-07 16:42
TheEvilCuber schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:30:
is het niet raar dat de 6600 GT 128mb betere performance geeft dan 9800 PRO 128mb terwijl de 6600 Gt goedkoper is (zie pricewatch)?

of mis ik iets. ik wilde namelijk eerst een 9800 pro kopen maar nu ik lees dat de 6600 GT betere presteerd en cheaper is.
Ik vind het niet raar dat ie beter presteerd overigeens het is ook een nieuwe kaart van Nvidia uit de 6 serie dus ook wel logisch dat de kaart beter presteerd. Nvidia is kwa prijs/kwaliteit dankzij deze nieuwe kaart tog weer de voordeligste keus :) Dus ik zou voor een 6600GT gaan overigeens alleen is deze kaart al 25% sneller

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132666

Hallo, om de digitale uitgang van een 6600gt te gebruiken, moet je dan eerst een instelling wijzigen in de drivers, of gaat dat automatisch?? (srry, heb nog nooit een gefroce gehad

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 23:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Topicstarter

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 14-07 15:30
Bij mij loopt de computer vast zodra ik een spel wil spelen. Het lampje van de monitor springt dan op standby. Ik heb de XFX 6600GT.

_@/'

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.