Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
geheugen moet nog wat omhoog vindt ikShailesh schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:47:
[...]
Wil jij je geheugen soms opblazenDat geheugen gaat op deze manier gewoon niet harder. En als ie de melding ook bij de core geeft, is het wel een beetje vreemd. Tenzij je rond de 650mhz zit
Probeer anders ff coolbits, alhoewel de ervaring mij leert dat als rivatuner protesteert, coolbits hetzelfde doet.
edit:/ nu @ coolbits
[ Voor 21% gewijzigd door OcGuru op 18-02-2005 15:05 ]
Bl44t
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Deze is dus passief gekoeld, ik hoef hem niet percee over te klokken ofzo maar word de kaart niet te heet?
Of moet je echt een super airflow in je kast hebben om ervoor te zorgen dat de kaart nie te heet word.
Alvast bedankt
Verwijderd
Ik heb het probleem niet met films kijken oid, maar alleen in games. De kaart voelt niet te warm aan.
specs:
AMD 64 3000+
DFI LANParty Ultra-D
512 DDR PC 3200 Kingston Value Select
PCI-E Geforce Leadtek Winfast 6600 TD.
160 Gb Hitachi 7200 rpm 8 mb
Chieftec 360 Watt
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, ik denk zelf dat het aan m'n voeding ligt, want die heeft al meerdere probs gehad. Maar omdat ik deze 3d-kaart 2e hands heb, weet ik niet of die wel helemaal 100% is.
Ik heb het gedownload en het zet iets in me register, is dat het?
« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »
Verwijderd
Een goede tool voor het meten schijnt deze te zijn: http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/
(nog niet zelf getest overigens).
Nu wil ik alleen nog ff weten of het zin heeft mijn videokaart in de andere PCI-e slot te plaatsen, zodat ie niet dicht op de pci slots zit en zodat de 120mm fan van mijn antecje direct naast de koeler van de kaart zit..
Verwijderd
Ik weet niet of je het tegen mij had, maar ik heb ff gekeken, en de speeds staan op :Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:31:
Ga naar instellingen > beeldscherm > instellingen > geavanceerd > en kijk in de Nvidia application menu naar clock freq.
Core 299 Mhz
Mem 501 Mhz
Tevens over dat 2d en 3d kan ik niet vinden.
nvidia drivers 66.93 en coolbits
3dmark03 8195
3dmark05 3456
met core op 575/mem1100
en gaat nog hoger
ik zou het wel doen als ik jou was. Tenminste...ik weet niet hoe dicht die kaart en de andere componenten nu bij elkaar zitten, maar bij mij zorgde het verwijderen van een kaartje uit het pci slot(was toch een gare kaart die mn front audioconnecties regelde die ik nooit gebruik) voor extra overklokken. 10mhz hoger kon ik ermee, en het is wel zo bevorderlijk voor de airflow. Tenminste, ik had niet zo een dekseltje om mn pci slot af te dekken, dus dat zorgt weer voor een extra uitlaat.gratis_vodka schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:39:
ik heb ondertussen ergens iets gelezen over het niet te heet worden van je kaart, schijnt dat v.a. 70 a 80 graden voor de cpu temp. nog ok is. Alleen dat PCB kan ik niets over vinden.
Een goede tool voor het meten schijnt deze te zijn: http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/
(nog niet zelf getest overigens).
Nu wil ik alleen nog ff weten of het zin heeft mijn videokaart in de andere PCI-e slot te plaatsen, zodat ie niet dicht op de pci slots zit en zodat de 120mm fan van mijn antecje direct naast de koeler van de kaart zit..
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
Staat meteen in de Clock Freq settings waar je de speeds ook kan instellen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:47:
[...]
Ik weet niet of je het tegen mij had, maar ik heb ff gekeken, en de speeds staan op :
Core 299 Mhz
Mem 501 Mhz
Tevens over dat 2d en 3d kan ik niet vinden.
Zo hoog vind ik het niet. Ik zit op 1280Shailesh schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:47:
[...]
Wil jij je geheugen soms opblazenDat geheugen gaat op deze manier gewoon niet harder. En als ie de melding ook bij de core geeft, is het wel een beetje vreemd. Tenzij je rond de 650mhz zit
Probeer anders ff coolbits, alhoewel de ervaring mij leert dat als rivatuner protesteert, coolbits hetzelfde doet.
Trouwens met Ntune hoef je niet "test" te doen daarmee kan je hem dus op wat je wilt zetten

Verwijderd
Het ging over mijn probleem, niet dat ik wou overclocken.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:02:
[...]
Staat meteen in de Clock Freq settings waar je de speeds ook kan instellen.
Btw. ik heb ook gemerkt dat hij soms gewoon een tijdje hangt bij het laden van games of in het menu, dus het is niet wanneer hij de videokaart volledig gebruikt.
kan je me een link geven welke Ntune je bedoeltSTIMPPYYY schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:08:
[...]
Zo hoog vind ik het niet. Ik zit op 1280bij 1320 gaat hij protesteren maar de cooler is er ook te slecht voor krijg dan na een tijdje arti's.
Trouwens met Ntune hoef je niet "test" te doen daarmee kan je hem dus op wat je wilt zetten
Bl44t
of mis ik iets. ik wilde namelijk eerst een 9800 pro kopen maar nu ik lees dat de 6600 GT betere presteerd en cheaper is.
This space is occupied
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=ntune&lr=Seagate schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:22:
[...]
kan je me een link geven welke Ntune je bedoelt?
http://www.nvidia.com/object/ntune_2.00.23.html
Verwijderd
Wat is de beste manier om je video kaart over te klokken.
De Core laag, en de mem hoog. Of de mem hoog, en de core laag?
Alvast bedankt!
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 18:21 ]
Verwijderd
Bij mij heeft het een nadelig effect....Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:15:
Heeft deze (nVidia Forceware 71.81 WHQL) driver invloed op de prestaties van je 3d kaart?
Wat is de beste manier om je video kaart over te klokken.
De Core laag, en de mem hoog. Of de mem hoog, en de core laag?
Alvast bedankt!
Allebei omhoog!
misschien ben ik nou zo scheel maar ik zie geen clocks staan

waar staat dat ergens, ik kan het echt niet niet vinden in het programma
[ Voor 14% gewijzigd door OcGuru op 18-02-2005 19:25 ]
Bl44t
Ik vind het niet raar dat ie beter presteerd overigeens het is ook een nieuwe kaart van Nvidia uit de 6 serie dus ook wel logisch dat de kaart beter presteerd. Nvidia is kwa prijs/kwaliteit dankzij deze nieuwe kaart tog weer de voordeligste keusTheEvilCuber schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:30:
is het niet raar dat de 6600 GT 128mb betere performance geeft dan 9800 PRO 128mb terwijl de 6600 Gt goedkoper is (zie pricewatch)?
of mis ik iets. ik wilde namelijk eerst een 9800 pro kopen maar nu ik lees dat de 6600 GT betere presteerd en cheaper is.
Enjoy the joy
Verwijderd
thanx
_@/'
Dit topic is gesloten.