[3D] Contest V29: Lego Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.598 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
chrisO schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:07:
@Lof102 die wegplaat bestaat wel....dat is de voorgang van die met dat fietspad waarvan jij een foto laat zien
ow....weer wat geleerd :)
lemming_nl schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:39:
[...]

Je mag geen plugins gebruiken om automatisch blokjes te maken, dat moet je zelf doen :P.

Ik heb een vraag: voor de shield generator heb ik een bol nodig zoals een insecten oog (of voetbal met heeeeel veel vakjes). Weet iemand een manier om die snel te maken?
Ik wil nie meedoen :P , maar het lijkt me wel leuk om zo met Lego te "spelen", maar om eerst alle blokjes te maken ben ik te lui :z

[ Voor 21% gewijzigd door Lof102 op 10-02-2005 18:09 ]

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img168.exs.cx/img168/3530/stardestroyer277xy.jpg

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Anoniem: 58753

ZipoBibrok5-108 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 09:31:
Het lijkt er op dat ik het ga redden voor maandag :9, dit is plaatje 29 van de 34 van de bouwtekeningen. Hopen dat het exporteren en renderen ook een beetje wil lukken.
Autocad :D Geen slecht idee voor lego. Ziet er goed uit. Ik neem aan dat je extern gaat renderen?

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:21

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

_O_ @ lemming_nl

Nu nog een subtiele spacescene (met nog twee van die dingen op de achtergrond ofzo :).

• lemming_nl
  • Niet online
handige_harrie schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:57:
_O_ @ lemming_nl

Nu nog een subtiele spacescene (met nog twee van die dingen op de achtergrond ofzo :).
Als ie af is (nog wel wat werk) dan wou ik er idd nog wel een space scenetje omheen maken (of als ik niet genoeg tijd heb 'm tegen een sterrenhemel renderen met nog 2 stardestroyers)

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:30
@ lemming_nl
Meesterlijk :9~ :9~ plaatje.
Ik denk dat het al een beetje bekent wordt wie er gaat winnen.

edit.
Alleen moet hij wat grijzer:
http://shop.lego.com/product.asp?p=10030

[ Voor 28% gewijzigd door Calamor op 10-02-2005 21:00 ]

• lemming_nl
  • Niet online
Calamor schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:49:
@ lemming_nl
Meesterlijk :9~ :9~ plaatje.
Ik denk dat het al een beetje bekent wordt wie er gaat winnen.

edit.
Alleen moet hij wat grijzer:
http://shop.lego.com/product.asp?p=10030
Daar ben ik gaanderweg ook achtergekomen maar dat moet ik denk ik maar met lighting gaan doen omdat ik geen zin heb om ieder blokje stuk voor stuk een andere kleur te gaan geven :P (of wel als ik tijd over heb :))

Anoniem: 106281

Wip van mijn karretje. Ben bezig met het station dat erbij hoort, maar ik weet niet of ik dat af ga krijgen.

C&C is welkom

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hulst424/wip_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

nou, de laatste wip, de rest is afwerking en nog wat kleine dingen als het wil lukken. Dat komt allemaal wel in mijn final...

wip 9:
Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/Portals/6/TTTGallery/Work%20In%20Progress%20(W.I.P.)/lego_wip9.jpg
C&C welkom

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Laatst online: 11-04-2021
6K schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 00:04:
nou, de laatste wip, de rest is afwerking en nog wat kleine dingen als het wil lukken. Dat komt allemaal wel in mijn final...

wip 9:
[afbeelding]
C&C welkom
tafel reflecteerd te veel en muur is niet mooi :P verder is die mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Laatst online: 17:30

wip 9:
[afbeelding]
C&C welkom
Ben je noui over gegaan naar echt? :+
Ziet er gaaft uit.
Dat zal wel moeilijk worden wie er wint.

Alleen zie ik of het is gewoon door het plaatje dat de streep met de cirkel aan elkaar zitten?
Het onderste streepje.

[ Voor 12% gewijzigd door Calamor op 11-02-2005 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Oeh wat een lelijke muur! :o

Ik moet morgen ook maar weer driftig eens wat gaan doen :Y) ik heb nog meer dan de helft van de bouwtekeningen te gaan :X al ben ik m wel een beetje al aan het customizen... al die irritante blokjes die ik niet kan maken. :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 13-06 11:17

wip 9:
[afbeelding]
C&C welkom
Cool maar de muur en de tafel zijn idd nog niet echt goed voor de rest super!

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111947

@6K: Het ruimteschip en de andere Lego zien er heel realistisch uit. Beter dan de omgeving inderdaad. Mooie camerapositie.

@Lemming: Daar hebben wat uurtjes in gezeten... Nu alleen nog een betere grijstint, zoals al is opgemerkt, en wat je ook kan doen is een Rebel Corellian Corvette erbij maken. Dan komt de grootte van de ISD beter uit. Hebben ze bij de echte Lego set ook gedaan...

Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/gadooble/isd/thumb/tantive.jpg_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/gadooble/isd/thumb/anisd.jpg_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wip 9:
[afbeelding]
C&C welkom
Ik zou een andere muur nemen iig.
Daarnaast reflecteert de tafel te veel, zo erg reflecteren tafels nou ook weer niet :)
Ook moet de onderplaat waar het spul opstaat wat dikker, vooral bij de berg aan de linkerkant, daar zie je helemaal geen verschil in hoogte. Maar dat kan ook door de tafel komen.
Verder ziet ie er prachtig uit.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

@all:
tenx voor alle comments 8)
de muur is inderdaad verschrikkelijk, daar ben ik nog naarstig op zoek naar een betere (en anders ga ik zelf wel een pic shooten :) )
de tafel reflecteert inderdaad veel te veel, maar die laat ik (buiten de reflectie dus) wel zo...

@FnF: de dikte van die plaat is zelfs ietsje dikker als in het echt :|

[ Voor 19% gewijzigd door 6K op 11-02-2005 07:57 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:44
@6K: De reflectie van die tafel is niet veel te veel hoor, ik heb vele tafelbladen gezien die zo reflecteren dat je ze bijna als spiegel kunt gebruiken.
Alleen horen de ramen van dat ruimteschip transparant geel te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

ah, ik ben blij dat je dat zegt !
die horen idd geel te zijn, maar de meeste mensen hier zagen liever dit :)

de tafel geldt eigenlijk hetzelfde voor.. ik heb ze ook wel vaker spiegelglad gezien waardoor ze goed reflecteren, maar als men het hier niet mooi of te overdreven vind, pas ik het gewoon aan ;)

de muur is gewoon slecht... maar ik kon zo snel geen andere vinden...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Jongens (en evt meiden :P) ik word er helemaal emotioneel van...

Wat kunnen jullie toch mooie dingen bouwen, mijn jeugdherinneringen komen weer naar boven en ik heb gister de bak met lego maar weer eens uit de kast getrokken...

MOOI WERK EN GA ZO DOOR ALLEMAAL!!!

@6K:

Als je idd de reflectie van de tafel iets aanpast en de muur wat mooier maakt is t net een foto man... Schrok me kapot toen ik erachter kwam dat dat ding van je ook een tekening was...

Als je kijke naar de reflectie van de toren is het net een beetje alsof de tafel niet zozeer reflecteert, maar dat dat ding gewoon erin is geplakt... No offense, ik zou t totaal niet kunne hoor :P

[ Voor 18% gewijzigd door Kayshin op 11-02-2005 12:00 ]

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 20:07
Kayshin schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:59:
Jongens (en evt meiden :P) ik word er helemaal emotioneel van...

Wat kunnen jullie toch mooie dingen bouwen, mijn jeugdherinneringen komen weer naar boven en ik heb gister de bak met lego maar weer eens uit de kast getrokken...
De contest heeft zelfs maatschappelijk nut ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Naja, maatschappelijk nut, kom dr niet echt meer door buiten en onder vrienden, tis meer zo van: sta op, ga naar stage, kom thuis, eet, LEGO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 13-06 20:07
Precies, we zetten mensen aan om het kind in zichzelf te herontdekken ;)

ik ga het alleen niet halen om dit voor maandag af te hebben ben ik bang :'(

[ Voor 37% gewijzigd door Tasma op 11-02-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 19:29

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@6K: _/-\o_ _/-\o_ Geweldig werk! _/-\o_ _/-\o_ Paar opmerkinkjes over het model zelf: Moeten nog paar textuurtjes op: tekst 'LL 924" als ik het goed heb, in wit op de zijkant, en volgens mij moet er op dat hellende blauwe vlak onder de (in het echt veel gelere) zo'n ouwerwets ruimtevaartsymbooltje... En als je dan toch bezig bent, maak dan meteen de poppetjes erbij :P 1 rood, 1 wit geloof ik, en een grijs heftruckje met een wit kistje met deurtjes en een groene steen erin... Hmja, misschien moet je het hier ook maar bij laten? :+

@Lemming_nl: super, wat een resultaat!!! Ben helemaal onder de indruk. Maarre, je hoeft toch niet steentje voor steentje material te veranderen? Alles selecteren, materiaal erop (apply to selection), dan materiaal aanpassen tot het klopt. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ook voor jou!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

offtopic:
NA halverwege de (saaie) avatar contest te verdwijnen an nu terug te komen, zie ik dit....

Nice work everyone ! _/-\o_ _/-\o_
Vooral 6K & Lemming!

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Bij 6K ook leuk dat heuveltje in de bodemplaat btw _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Anoniem: 111947 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 07:42:
@6K: Het ruimteschip en de andere Lego zien er heel realistisch uit. Beter dan de omgeving inderdaad. Mooie camerapositie.

@Lemming: Daar hebben wat uurtjes in gezeten... Nu alleen nog een betere grijstint, zoals al is opgemerkt, en wat je ook kan doen is een Rebel Corellian Corvette erbij maken. Dan komt de grootte van de ISD beter uit. Hebben ze bij de echte Lego set ook gedaan...

[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik genoeg tijd heb doe ik die er ook nog bij maar nu moet ik eerst nog wat dingen afmaken

To-do:

er moeten nog sensors op brug
shield generators op brug
sensor arrays onderaan toren waar het nu zwart is
punten van platen (zijn nu te kort)
zijkanten kloppen nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
FINAL

Afbeeldingslocatie: http://www.chrisprins.cistron.nl/yoda7.jpg

Ik weet niet wat ik er nog meer aan moest verbeteren dus heb ik maar besloten dat dit m'n final is.

[ Voor 65% gewijzigd door chrisO op 13-02-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Die ketting ziet er op zich goed uit, lego is vierkant enzo dus dan valt die ketting ook hoekig, als je me snapt...

Voor de rest issie wel übercool!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
chrisO schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:08:
pre-final

[afbeelding]

Mijn Yoda'tje is volgens mij zo goed als af...er zitten nog wat dingen in die verbeterd kunnen
worden zoals Yoda's ketting, de schakeltjes ervan zeven min of meer in de lucht, maar dat is zo'n pokke werk om die goed te krijgen, daar begin ik niet meer aan.

het materiaal van m'n blokjes zou ook beter kunnen, alleen heb ik geen idee....dus dat laat ik ook maar...
als iemand nog commentaar heeft...laat maar horen
_/-\o_ Wat ik me al een tijdje afvraag Hoe weet je hoe je hem moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Laatst online: 11-04-2021
chrisO schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:08:
pre-final

[afbeelding]

Mijn Yoda'tje is volgens mij zo goed als af...er zitten nog wat dingen in die verbeterd kunnen
worden zoals Yoda's ketting, de schakeltjes ervan zeven min of meer in de lucht, maar dat is zo'n pokke werk om die goed te krijgen, daar begin ik niet meer aan.

het materiaal van m'n blokjes zou ook beter kunnen, alleen heb ik geen idee....dus dat laat ik ook maar...
als iemand nog commentaar heeft...laat maar horen
grappig ding...

ik zag nog zoiets op het internet (bouwtekening) maar dan van het vrijheidsbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
@lemming_nl : waarschijnlijk op dezelfde manier als dat jij weet hoe je die ISD moet maken, met behulp van de bouwtekening...

zie hier:
lego bouwtekeningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Nieuwe wip, ik heb wat dingen verbeterd. Er moeten nog wat dingetjes bij en dan ga ik aan de scene werken.

Afbeeldingslocatie: http://img189.exs.cx/img189/7622/stardestroyer301oo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
chrisO schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:23:
@lemming_nl : waarschijnlijk op dezelfde manier als dat jij weet hoe je die ISD moet maken, met behulp van de bouwtekening...

zie hier:
lego bouwtekeningen
Oh ja? Zoek maar eens een bouwtekening van mijn wagentje :P

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Na toch even te hebben nagedacht, heb ik besloten om toch ook maar eens 3ds max 7 onder de knie te krijgen :) Maar om dat softwarepakket te krijgen hier in de buurt... Das een ander verhaal :P

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136801

Ik ben totaal nieuw met 3dsmax, maar ik was toevallig bezig met een lego ventje en toen kwam ik dit topic tegen. Nou hier is de WIP:
C&C please.

Afbeeldingslocatie: http://img179.exs.cx/img179/8305/flex8an.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 136801 op 11-02-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

:P Zal ik ff wat spuien:

Armpjes zijn te kort, nek moet volgens mij minder in diameter, zn voeten moeten niet afgerond zijn en moeten hoger zijn (tenen bedoel ik dan). De bovenkant van zn hoofd moet helemaal afgerond zijn.

Dat was het wel zo ongeveer

Voor de rest ziet ie er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx!

Ik heb een hoop goed te modden. De armen zijn trouwens de juiste maat, ik denk alleen dat het niet zo lijkt door de render omdat het t-shirt zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik heb er ff aan zitten kutten, maar ik weet niet hoe ik de handen dicht moet krijgen :/

Afbeeldingslocatie: http://img113.exs.cx/img113/5377/flex27te.jpg

Als iemand zo vriendelijk wil zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 17:16
Hij is bijn af nog een paar kleinen dingen en dat textur nog en ik ben klaar hoop ik. :?

Afbeeldingslocatie: http://img113.exs.cx/img113/7633/lego45kk.jpgThanks to ImageShack for Free Image Hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

Anoniem: 136801 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:55:
Ik ben totaal nieuw met 3dsmax, maar ik was toevallig bezig met een lego ventje en toen kwam ik dit topic tegen. Nou hier is de WIP:
C&C please.

[afbeelding]
Nieuw?
Je bent al meer experienced dan mij!
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx m8, maar dat legomannetje bestaat uit niks meer dan standaard vormen en wat aanpassen van de verteces. Voor de rest kan ik dus niks, helemaal niks. Dat texturen daar snap ik al helemaal niks van, als ik een gezichtje heb gemaakt in paint en ik sleep het op ze hoofd met de material editor, dan komtie aan de bovenkant van z'n hoofd, in dat rondje op ze hoofd dus.

Ach ja.. Ik heb nog veel te leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Zoek in de modefierslist naar UVW map ;) Daarmee kan je je texture positioneren. Eventueel moet je in je material edfitor in je dufuse map (de bitmap dus) tiling uitschakelen voor zowel de U als de V

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XLerator schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:35:
Zoek in de modefierslist naar UVW map ;) Daarmee kan je je texture positioneren. Eventueel moet je in je material edfitor in je dufuse map (de bitmap dus) tiling uitschakelen voor zowel de U als de V
Thx!! ff proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
MOL-20.000 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:24:
Hij is bijn af nog een paar kleinen dingen en dat textur nog en ik ben klaar hoop ik. :?

[afbeelding]Thanks to ImageShack for Free Image Hosting
Die heb ik! Die is vet! :> Let trouwens bij de ramen nog even op de triangulatie: er zitten wat gekke driehoeken in. Dit kun je eventueel oplossen door de betreffende vierhoeken die lelijk worden opgesplitst een eigen smooth group te geven.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Oogst schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:40:
[...]

Die heb ik! Die is vet! :> Let trouwens bij de ramen nog even op de triangulatie: er zitten wat gekke driehoeken in. Dit kun je eventueel oplossen door de betreffende vierhoeken die lelijk worden opgesplitst een eigen smooth group te geven.
Hee echt dat is de tip die ik nodig had ik liep maar te kutte met die raampjes ik kreeg het maar niet goed maar nu is het gelukt. _/-\o_

Nog ff een vraagje ik heb hier het glas gemaakt maar nu moet het een stuk donkerder en minder doorzichtig hoe doe ik dit ik heb gebruik gemaakt van dezr tutorial: http://www.web-con.nl/site/tutorials.php?tutorial=83

Afbeeldingslocatie: http://img147.exs.cx/img147/7416/lego55ts.jpgThanks to ImageShack for Free Image Hosting

http://www.web-con.nl/site/tutorials.php?tutorial=83

[ Voor 30% gewijzigd door MOL-20.000 op 11-02-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Vorige render was gewoon kut dus hierbij een betere + shield generators en betere kleur

Afbeeldingslocatie: http://img235.exs.cx/img235/655/stardestroyer328qd.jpg

Moet de kleur nog donkerder of wat lichter?

edit:
Als ik het laatste dingetje erop heb gezet zal ik een grotere render maken

[ Voor 19% gewijzigd door lemming_nl op 11-02-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij is de kleur precies goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Dat is mooi :) Dan laat ik het zo. Ben nu bezig met het laatste dingetje en de corvette (dat kleine ding wat erbij hoort, niet het grote model aangezien die net zo veel werk is als de star destroyer :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127873

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vanbeuningen/contestv29/final.jpg

Mijn final...
Ik ga er niet nog meer tijd aan verspillen, ik wil ff wat rust. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 127873 op 11-02-2005 18:12 . Reden: URL van plaatje gefixt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Hier is mijn complete star destroyer:

Afbeeldingslocatie: http://img211.exs.cx/img211/258/stardestroyer341wl.th.jpg

:)

Hopelijk ben ik niets vergeten. Ik ga nu werken aan de scene.

C&C welkom

[ Voor 6% gewijzigd door lemming_nl op 11-02-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel mooi, die ISD, maar je hebt de details tussen de boven en onderhelft, kleine frutseltjes aan de zijkant, wel iets vereenvoudigd. Ik kan je geen ongelijk geven, want dat is echt een rotwerk maar eigenlijk moet dat nog... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Anoniem: 111947 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:40:
Heel mooi, die ISD, maar je hebt de details tussen de boven en onderhelft, kleine frutseltjes aan de zijkant, wel iets vereenvoudigd. Ik kan je geen ongelijk geven, want dat is echt een rotwerk maar eigenlijk moet dat nog... :P
Komt misschien nog :)

edit:
die gaten tussen die frutseltjes horen daar trouwens. Maar mischien moet ik die toch maar op gaan vullen

[ Voor 15% gewijzigd door lemming_nl op 11-02-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Lemming_nl: ziet er fantastisch uit, vooral nu ik je ISD een beetje groter kan zien...maar er viel me wel direct iets op. je bent wat details vergeten aan de zijkant...in iedergeval de grijze bekers. en de 'connectors' waarmee de grote vleugel delen aan de zijkanten vastzitten...of zijn dat allemaal details die je maar 'vergeet'? want hoe langer ik kijk hoe meer me opvalt aan de zijkant...
maar in het geheel ziet het er zeer indrukwekkend uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

nou... van mij niets dan lof lemming_nl, ik ken je ervaring niet, maar als het me goed herinner had je in de vorige contest best wat moeite met je lemming...
en om er dan nu zoiets gigantisch uit te poepen........ ik vind het gewoonweg verbazingwekkend!
ik vind het echt heel goed !

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
6K schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:46:
nou... van mij niets dan lof lemming_nl, ik ken je ervaring niet, maar als het me goed herinner had je in de vorige contest best wat moeite met je lemming...
en om er dan nu zoiets gigantisch uit te poepen........ ik vind het gewoonweg verbazingwekkend!
ik vind het echt heel goed !
Heb eigenlijk bijna geen ervaring. Dit is het eerste ding wat ik ooit af ga maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

exactly my point :D
2 thumbs up !

-------------------------------------------------

eigenlijk zou ik niet meer spammen, maar ja, toch weer 1 en ander verbeterd :)

ik weet niet of ik nog tijd ga krijgen voor de einddatum, dus mocht er niets meer komen render ik hier nog een final van (met wat closeups enzow er nog bij)....

wip 10 (en misschien dus final):
Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/Portals/6/TTTGallery/Work%20In%20Progress%20(W.I.P.)/lego_wip10.jpg
C&C daarentegen nog steeds welkom ;)

[ Voor 88% gewijzigd door 6K op 11-02-2005 22:41 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Zeker helemaal niet slecht maar toch zal ik nog iets aan de omgeving doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

nou... de tafel wilde ik eigenlijk vanaf blijven, die is erg naar mijn zin nu...
de muur...tja... het blijft een te groot oppervlak, daar ga ik in de final wat closeups neer zetten...

of bedoel je meer detail, want dat wil ik eigenlijk niet... wil de aandacht op mijn lego houden als het kan... (misschien een stopcontact ;) )

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
jah zoiets dan zie je dat het iets is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hang wat closeups als schilderij op de muur (die je nog wel mooier moet maken, die lijkt nu zo lelijk, ik weet niet hoe het komt, maar hij is niet mooi)
Je render opzich ziet er erg goed uit!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Net een foto, erg mooi. Maar die rode lampjes (die cilindertjes) horen toch open van boven? En ik vind de kleur niet helemaal goed, iets te flets.
Oh en die rechtsonder staat niet precies op een stud :D

En die ISD is echt impressive _o_

[ Voor 14% gewijzigd door Reinier op 11-02-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45580

6K: Ik vind het 2x2 blokje dat zorgt dat de grondplaten bijeen blijven echt vreselijk goed! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

6K schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:57:
exactly my point :D
2 thumbs up !

-------------------------------------------------

eigenlijk zou ik niet meer spammen, maar ja, toch weer 1 en ander verbeterd :)

ik weet niet of ik nog tijd ga krijgen voor de einddatum, dus mocht er niets meer komen render ik hier nog een final van (met wat closeups enzow er nog bij)....

wip 10 (en misschien dus final):
[afbeelding]
C&C daarentegen nog steeds welkom ;)
/me Krusher is stil...erg stil..

En sinds wanneer werk jij voor Lego :?
en als je persé commentaar wil: plaats een subtiele lensflare, die is met je belichting wel op z'n plaats; En doe wat met het behang. Texture is te grof

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 12-02-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@6K: Zoals al opgemerkt is de kleur van de rode landingslichten niet goed. Moet roder en transparanter. Volgens mij is de kleur van de cirkel op de landingsplaat nu ook iets te veel fluoriserend groen terwijl het meer wat vaal geel is, ongeveer de kleur van de ramen, maar dan niet transparant natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.bricklink.com/PL/6099px2.gif

Verder bestaat die type baseplate niet. Er lopen maar aan 1 kant stippellijntjes naar de rand.

Als je trouwens de ramen van het ruimteschip geel maakt, zoals in het "echt", dan moeten de ramen van het "huisje" ook geel zijn natuurlijk...

Maar verder, jammie...

@ZipoBibrok5-108: Hoe gaat het met je kraanwagen? Al aan de stickers toe? Ik zou trouwens de blokjes van de achterste wielophanging wel een onderkant geven. Dat ga je anders goed zien. Ik hoop dat je daar nog tijd voor vindt...

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 111947 op 12-02-2005 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 13:01
Anoniem: 111947 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 08:13:
[knip]

@ZipoBibrok5-108: Hoe gaat het met je kraanwagen? Al aan de stickers toe? Ik zou trouwens de blokjes van de achterste wielophanging wel een onderkant geven. Dat ga je anders goed zien. Ik hoop dat je daar nog tijd voor vindt...
Ik hoop het hele model eind van de morgen af te hebben, ik vond de vorderingen tot nu toe nog ff geen update waard. Ik denk inderdaad dat ik sommige blokjes even opnieuw doe en de onderkant erbij model, hangt van het uiteindelijke camerastandpunt af of het noodzakelijk is natuurlijk..
Wat betreft de stickers ben ik er nog niet helemaal uit, dat komt voornamelijk omdat ik nog niet weet of ik nou in AutoCAD, Inventor, 3DS Max 5 of Blender ga renderen maar als je suggesties hebt hoor ik het graag. (zowel prog als stickermethode)

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vond de stickers niet zo mooi, dus die heb ik op het velletje laten zitten en doorzichtige steentjes gebruikt. Staat volgens mij mooier en je hoeft dan geen stickers te maken voor je model.

Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/Roestig/Modifications/8858/8858_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Dank u! _/-\o_
Dat scheelt me weer een hoop uitzoekwerk en maakt het kiezen van een renderprogje een stuk eenvoudiger.
Ik stel trouwens voor dat het 'plaatje' hierboven mijn final is. :9

[ Voor 28% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 12-02-2005 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZipoBibrok5-108 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 10:11:
Dank u! _/-\o_
Dat scheelt me weer een hoop uitzoekwerk en maakt het kiezen van een renderprogje een stuk eenvoudiger.
Ik stel trouwens voor dat het 'plaatje' hierboven mijn final is. :9
Graag gedaan...maarre, dat is dan MIJN final... >:)

Als je trouwens nog wat meer ref-materiaal wil, kijk dan even hier, daar staan de andere plaatjes die ik heb geschoten. Ik heb het model namelijk ook maar meteen achterlichten gegeven...

Schrik trouwens niet als je naar de voorophanging kijkt, want die heb ik iets aangepast om de wielen soepeler te laten sturen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 111947 op 12-02-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik heb maar wat gedaan aan de zijkant omdat dat eigenlijk idd niets was:
Afbeeldingslocatie: http://img224.exs.cx/img224/3927/stardestroyer350ae.th.jpg

Wie o wie heeft er voor mij de bouwtekeningen voor de tie fighter? Ik wou een space battle scenetje maken en de xwing benk ik nu aan het maken maar de tekeningen van de tie fighter kan ik nergens vinden. Ik neem trouwens aan dat we geen week verlenging hebben?

[ Voor 167% gewijzigd door lemming_nl op 12-02-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Laatst online: 06-06 14:16

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Anoniem: 111947 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 08:13:
[afbeelding]
Verder bestaat die type baseplate niet. Er lopen maar aan 1 kant stippellijntjes naar de rand.
Ok, hoe veel is deze dan waard? :D
Afbeeldingslocatie: http://zielknijper.student.utwente.nl/foto/IM018317b.jpg
(let niet op 't 'E'tje aan de rechterkant, was ooit ter voorkoming van ruzie met m'n broertje :))
Plaatje is trouwens weer gegeven zodat 't Lego logo op de noppen goed staat, loopt nu dus parallel aan de gele lijnen.

Maar toegegeven: bij de Galaxy Explorer hoort de andere plaat ja : http://www.hcc-amsterdam.nl/brick/scans/00000/0497/001.jpg :)
Of beter gezegd: er zijn gewoon twee versies van, als ik die catalogi door kijk zie ik ook de een en dan de ander.

@lemming_nl: zie http://www.hcc-amsterdam.nl/brick/theme/index.htm en dan Star Wars Classic :)

[ Voor 31% gewijzigd door LEiPiE op 12-02-2005 13:42 ]

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
@lemming_nl: als je tiefighter nr 7146 bedoelt, de bouw tekening is via onderstaande url te vinden:

http://www.hccamsterdam.nl/brick/

maar denk dat je beter af bent met de mini's van tie-fighter and x-wing....anders klopt er van de schaal helemaal niets meer ;)

[ Voor 31% gewijzigd door chrisO op 12-02-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

leipie schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 13:27:
[...]

Ok, hoe veel is deze dan waard? :D
[afbeelding]
(let niet op 't 'E'tje aan de rechterkant, was ooit ter voorkoming van ruzie met m'n broertje :))
Plaatje is trouwens weer gegeven zodat 't Lego logo op de noppen goed staat, loopt nu dus parallel aan de gele lijnen.

Maar toegegeven: bij de Galaxy Explorer hoort de andere plaat ja : http://www.hcc-amsterdam.nl/brick/scans/00000/0497/001.jpg :)
Of beter gezegd: er zijn gewoon twee versies van, als ik die catalogi door kijk zie ik ook de een en dan de ander.

@lemming_nl: zie http://www.hcc-amsterdam.nl/brick/theme/index.htm en dan Star Wars Classic :)
mjuh... overigens heb ik niet de galaxy explorer gemaakt maar de cruiser ;)

die plaat is inderdaad misschien niet helemaal 100, maar ik ga nu eerst effe voor die muur, die zit me meer dwars :(
ik heb de rode nopjes al wel aangepast (roder en bovenkant ook open)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
mjuh... overigens heb ik niet de galaxy explorer gemaakt maar de cruiser ;)
Volgens mij heb je toch echt een aangepaste cruiser gemaakt....of heeft de ruimtevaarder zijn tweede spoiler ingeruild voor een 2e antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

hehehe ik heb het laatste plaatje effe aangepast, dus kijk effe een paar posts terug voor de nieuwe muur en de nieuwe rode nopjes :)

en ik heb inderdaad de cruiser gemaakt (met als extra een antenne, vond ik mooier en de huisje van de explorer)....

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
6K schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:22:
hehehe ik heb het laatste plaatje effe aangepast, dus kijk effe een paar posts terug voor de nieuwe muur en de nieuwe rode nopjes :)

en ik heb inderdaad de cruiser gemaakt (met als extra een antenne, vond ik mooier en de huisje van de explorer)....
Zier er stukken beter uit, nu volgens mij alleen de gele lijnen van de bodemplaat wat meer richting ei-geel brengen (Hoe klinkt dat? 8)7) en dan is ie perfect!

Het model heb ik af, vanavond maar een scene maken en morgen renderen. Ik ben voorlopig ff lego-moe. Let trouwens niet op de kwaliteit van dit vreselijk brak uitgevallen screenshot. :9

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.wijnja/plaatjes/got/8858-34%20klein.jpg Klikbaar en C&C welkom uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
ZipoBibrok5-108 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:36:
[...]

Zier er stukken beter uit, nu volgens mij alleen de gele lijnen van de bodemplaat wat meer richting ei-geel brengen (Hoe klinkt dat? 8)7) en dan is ie perfect!

Het model heb ik af, vanavond maar een scene maken en morgen renderen. Ik ben voorlopig ff lego-moe. Let trouwens niet op de kwaliteit van dit vreselijk brak uitgevallen screenshot. :9

[afbeelding] Klikbaar en C&C welkom uiteraard.
Ziet er goed uit. ik zou alleen wat doen aan je materials. Rubber glimt niet (tenminste niet zo erg) en het zwaarlicht zou ik wat doorzichtiger maken

edit:
later vandaag render van mijn x-wing

[ Voor 4% gewijzigd door lemming_nl op 12-02-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Ik had ff een vraagje :? . Ik ben nu me scene aan het belichten alleen mijn vraag is hoe zorg ik er voor dat me "spots" netjes via een pad ofzo rond me opject staan. Ik te denken aan stuk of 20 "spots. Wat nu zet ik ze handmatig rond me opject en dat werkt niet echt. (3dmax 6)

Misschien een tutorial ik heb die van "Oogst" al gelezen maar daar staat niet hoe ik dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dat kan heel makkelijk :) Maak een helix aan en zet die wat goed met bias en turns, zodat hij er een keer of 3 omheen gaat, en een bolvorm krijgt.

Maak dan 1 lampje aan, selecteer die, ga naar tools -> spacingtool en voila.
Zorg wel dat hij instances maakt!

Wat nog makkelijker is ( en leerzamer ) is gebruik maken van één van onderstaande renderers/belichtingen:
1. VRay
2. Radiosity
3. Lighttracer (skylight)
of andere renderers zoals brazil, maar die ken ik persoonlijk niet :)

[ Voor 32% gewijzigd door Guillome op 12-02-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
kijk eens een tutorial voor een dome of light. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Spits op 12-02-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Zoals beloofd:

Afbeeldingslocatie: http://img228.exs.cx/img228/77/xwing26yp.th.jpg

tijd voor een tie fighter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136586

ik zou gewoon lighttracer/skylight gebruiken, makkelijker dan zo'n hele radiosity dome bouwen (ook al zijn daar plugins voor.... is nog steeds irritant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Hee bedankt voor de help met het belichten. Ik heb hier ff een wipje.

Afbeeldingslocatie: http://img102.exs.cx/img102/1636/lego65hx.jpgThanks to ImageShack for Free Image Hosting

Hij is nog niet af ik moet nog wat dingen er om heen maken zoals een soor startbaan maar ik weet niet hoe ver ik daar mee ga komen maar ik zie wel.

Ik ben ook nog steets opzoek naar een manier om het plastic glas donkerder te krijgen zie een van me vorgen post.

C&C mag natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Anoniem: 136586 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:37:
ik zou gewoon lighttracer/skylight gebruiken, makkelijker dan zo'n hele radiosity dome bouwen (ook al zijn daar plugins voor.... is nog steeds irritant)
Volgens mij snap je het nog niet helemaal :P Je haalt nu alle 3 de mogenlijkheiden door elkaar haha :P
Je maakt óf een dome of light met normale lampen
Of je doet een lighttracer met skylight, das snel te maken maar traag met renderen
Of je doet met plugins (Zoals VRay of Brasil) zoals het écht hoort (dat ook kleuren worden weerkaatst etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

MOL-20.000 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:47:
Hee bedankt voor de help met het belichten. Ik heb hier ff een wipje.

[afbeelding]Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

Hij is nog niet af ik moet nog wat dingen er om heen maken zoals een soor startbaan maar ik weet niet hoe ver ik daar mee ga komen maar ik zie wel.

Ik ben ook nog steets opzoek naar een manier om het plastic glas donkerder te krijgen zie een van me vorgen post.

C&C mag natuurlijk
Heej die heb ik ook :D Grappig. Ik zou dat groene glas dikker maken. Zowizo heeft hij, net als die standaard daksteentjes, aan de voorkant een stukje plat. Euh hoe leg je dat uit...

code:
1
2
3
4
                    ____-------|
         ___------             |
 __-----                       |
|______________________________|

Zo, jij hebt hem nu zo:
code:
1
2
3
                    ____-------|
         ___------             |
 __-----_______________________|

Verder zou ik overwegen om een harde schaduw erbij te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Guillome op 12-02-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
XLerator schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:53:
[...]

Heej die heb ik ook :D Grappig. Ik zou dat groene glas dikker maken. Zowizo heeft hij, net als die standaard daksteentjes, aan de voorkant een stukje plat. Euh hoe leg je dat uit...

Verder zou ik overwegen om een harde schaduw erbij te doen.
Ik snap niet echt wat je bedoelt, is het dat ding aan de zijkant???? dat die onerderste trap te dun is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Zoiets :) Dat lichtgroene van mij uiteraard in jouw glas materiaal, maar iig zo`n verhoging
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/ding.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Guillome op 12-02-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ZipoBibrok5-108: Bij de raamstijlen heb je een grijs "dopje" eropgezet om de stijlen vast te zetten. Bij het origineel is dat niet zo. Dan gebruiken ze dit element en daar kun je die plaatje met ronde uiteinden zo op drukken. En maak je de kleinste van de 2 schijnwerpers boven op de rolbeugel nog wit-transparant? Of vond je dat minder mooi dan alle lampen geel?

@6K: Die lampjes zijn nog steeds wat te roze. Ze mogen nog best wat donkerder rood. Maar ik snap het wel als je de muur wat meer voorrang geeft, want die doet afbreuk aan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
@Lemming_nl: Ik heb een vraagje voor je...Ik ben nu zelf voor de lol ook bezig dat ISD'tje te maken en zit nu met een zelfde probleem waar jij in het begin ook mee zat....hoe krijg je de schuine zijde van de romp op z'n plek...m'n schaniertjes zitten nu ongeveer 1/2 blokje van waar ze de schuine zijde horen te raken....hoe heb jij dat probleem opgelost?

en die x-wing van je....is die in verhouding niet wat groot in vergelijking met je Star Destroyer....die X-wing is zelfs groter dan Rebel Runner....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
chrisO schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:03:
@Lemming_nl: Ik heb een vraagje voor je...Ik ben nu zelf voor de lol ook bezig dat ISD'tje te maken en zit nu met een zelfde probleem waar jij in het begin ook mee zat....hoe krijg je de schuine zijde van de romp op z'n plek...m'n schaniertjes zitten nu ongeveer 1/2 blokje van waar ze de schuine zijde horen te raken....hoe heb jij dat probleem opgelost?

en die x-wing van je....is die in verhouding niet wat groot in vergelijking met je Star Destroyer....die X-wing is zelfs groter dan Rebel Runner....
Ik heb gewoon maar wat gekloot maar bij mij past het gek genoeg ook niet allemaal goed. Over de verhoudingen: ik scale 'm gewoon naar wat kleiners :P Probleem is alleen dat de tie-fighter blokjes heeft die ik bijna niet kan maken

[ Voor 17% gewijzigd door lemming_nl op 12-02-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
... Probleem is alleen dat de tie-fighter blokjes heeft die ik bijna niet kan maken
Ja dat heb je met het Lego van tegenwoordig....elk model bevat steentjes dat speciaal voor dat model zijn ontworpen en dat haalt de charme van het Lego een beetje weg en maakt het meer een soort van bouwpakket wat in en uit elkaar kan.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
chrisO schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:19:
[...]

Ja dat heb je met het Lego van tegenwoordig....elk model bevat steentjes dat speciaal voor dat model zijn ontworpen en dat haalt de charme van het Lego een beetje weg en maakt het meer een soort van bouwpakket wat in en uit elkaar kan.... :(
Valt bij star wars lego nog wel mee, in de ISD zit volgens mij niet 1 custom blokje. Bij de tie is het de voorkant die een apart blokje is (wat opzich wel logisch is want met andere blokjes kan je zo'
n ding niet echt maken. Maargoed, mijn render:

Afbeeldingslocatie: http://img226.exs.cx/img226/6614/battle4xh.th.jpg

Tie is niet getextured maar als ie straks zo klein is zie je dat toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
even tussendoor: wat is nou in vredesnaam een ISD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
phaas schreef op zondag 13 februari 2005 @ 10:35:
even tussendoor: wat is nou in vredesnaam een ISD?
Imperial Star Destroyer. Het grote ding wat ik gemaakt heb,

edit:
De space battle laat ik denk ik maar zitten. De x-wing en tie fighter worden gewoon te klein.

[ Voor 20% gewijzigd door lemming_nl op 13-02-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat hem anders met een tractorbeam dat andere schip binnenhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Anoniem: 111947 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 21:28:
@ZipoBibrok5-108: Bij de raamstijlen heb je een grijs "dopje" eropgezet om de stijlen vast te zetten. Bij het origineel is dat niet zo. Dan gebruiken ze dit element en daar kun je die plaatje met ronde uiteinden zo op drukken. En maak je de kleinste van de 2 schijnwerpers boven op de rolbeugel nog wit-transparant? Of vond je dat minder mooi dan alle lampen geel?
Vreemd, zowel bij mij in de bouwtekeningen als op http://www.hcc-amsterdam.nl/brick/ worden de raamstijlen met zo'n dopje vastgezet. :? Er zijn blijkbaar meerdere varianten van de 8858 verkrijgbaar.
De kleinere schijnwerpers heb ik inderdaad wit gemaakt, moeten daar trouwens studs op komen of bestaan er ook transparante blokjes zonder studs, zoals ik ze nu heb dus?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.wijnja/plaatjes/got/8858-Pre%20Final%20klein.jpg Klik.

Commentaar ten zeerste welkom, bij geen commentaar wordt dit zo'n beetje mijn final.
Ook als ik niks meer laat horen wordt dit mijn final, vanmorgen blikseminslag in de buurt geweest en ik heb geen garantie dat ik vandaag en/of morgen het net op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Je model is mooi, maar doe wat aan je belichting! Dit is een beetje zonde van de mooie model, om hem zo te renderen. Kwak er op zijn minst een dome of light in en zet de bias van de shadow map wat lager en de size wat hoger.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ZipoBibrok5-108: Die gladde plaatjes bestaan zeker, en heten in goed engels "tiles". Je belichting valt inderdaad wel wat te verbeteren, want het ziet er een stuk minder echt uit dan bijv. die van 6K. En het zou nog mooier zijn als je de voorwielen een beetje kunt laten "sturen". Wat betreft die dopjes bij de raamstijlen. Ik heb dit model laatst op internet nieuw in doos gekocht en die handleiding liet geen dopjes zien. Dan zullen er wel 2 versies zijn. Ik zou het nog even aanpassen, maar jij bent de modeler... :P Verder is je model :9~

Edit: valt me nu pas op, maar de voorste 2 stands van je rollbar staat niet verticaal. Dat hebben ze dan in een later model ook aangepast denk ik, want bij mijn bouwtekening staat ie wel rechtop...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 111947 op 13-02-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
@ZipoBibrok5-108 : Mijn enige commentaar is wat ik zelf ook eerder te horen kreeg...Chamfer je blokjes een beetje...nu lijkt het of sommige uit 1 stuk plastic komen....in het echt blijkt er tussen 2 blokjes Lego een marge van +/- 0,1 mm lege ruimte te zitten en mat Chamfer creer je onder andere dat effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Anoniem: 111947 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:46:
Edit: valt me nu pas op, maar de voorste 2 stands van je rollbar staat niet verticaal. Dat hebben ze dan in een later model ook aangepast denk ik, want bij mijn bouwtekening staat ie wel rechtop...
Nope, gruwelijke fout van mijn kant. 8)7 Het blokje waar de achterste 2 stands van de rollbar in scharnieren is te lang, deze hoort aan de achterkant niet uit te steken. Als ik dit wijzig komen de voorste twee stands meteen wel rechtop te staan.

@Oogst & chrisO, Ik zal kijken wat ik kan doen, bedankt voor het commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik heb niet echt veel tijd over dus ik heb er maar wat simpels van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img52.exs.cx/img52/1664/stardestroyernearfinal3vk.th.jpg
C&C welkom

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste