[Alg] Nieuwe GoT contest?

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.515 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:19

NDF82

Doomed Space Marine

Er is nog geen werkende versie en de taal is java.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

MLM heeft de server met c++ gemaakt voor win32. dat zal dus niet samen gaan.

Voordat er trouwens (vroegtijdig) overgestapt wordt lijkt het mij beter dat eerst MLM gevraagd wordt om zijn code beschikbaar te stellen en deze dan op in een CVS (of beter SVN) te zetten. Laten we niet vergeten dat MLM hier al een berg tijd ingestoken heeft en ik het iig niet netjes vindt als we dat zomaar aan de kant zetten.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
FendtVario schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:50:
MLM heeft de server met c++ gemaakt voor win32. dat zal dus niet samen gaan.
Waarom niet? Hoe bedoel je "samen gaan"?
FendtVario schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:50:
Voordat er trouwens (vroegtijdig) overgestapt wordt lijkt het mij beter dat eerst MLM gevraagd wordt om zijn code beschikbaar te stellen en deze dan op in een CVS (of beter SVN) te zetten. Laten we niet vergeten dat MLM hier al een berg tijd ingestoken heeft en ik het iig niet netjes vindt als we dat zomaar aan de kant zetten.
[rml]RobIII in "[ Alg] Nieuwe GoT contest?"[/rml] :Y)
Eensch dus.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Er werd door dotNetter een voorstel gedaan om elkaar aan te vullen door code over te nemen. Daarom gaan die twee niet samen (of je moet poorten) Wil natuurlijk niet zeggen dat je geen java-client kan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Ik wens jullie succes dan, ik volg de tread wel...
Het is idd niet zo moeilijk, maar wegens persoonlijke problemen ben ik niet in staat hiermee verder te gaan. Ik heb wel wat oude sourcecode, ik zal wel ff wat knippen/plakken als er behoefte aan is, dat is voornamelijk net-code

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Het lijkt me slim dat je deze code publiekelijk maakt, of in ieder geval voor diegene die verder gaat met de server?

Wie wil(len) deze taak opzich nemen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:07

Super_ik

haklust!

waarom wordt de server code niet in een cvs (svn kan ook)) gezet, 1 iemand die zich aandient als admin van deze cvs en iedereen kan patches sturen. ik wil best meewerken aan de software voor de server. maar dan zou het wel fijn zijn als het een linux versie wordt :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:15
Als NDF82 aan Java-versie werkt is dat in principe ook portable. (Aan de andere kant heb je niet echt een portable versie nodig als RobIII een oefenserver kan draaien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Het is dan alleen even van belang op welke code basis we doorgaan. Ik dacht het volgende over een doorstart.

Stel dat MLM zijn code aan iemand geeft en er weer 1 persoon vrolijk verder gaat met proggen en dan over drie weken aangeeft dat hij er mee stopt is niet handig. Het lijkt het me verstandig dit niet zo te doen maar beter een aantal personen verantwoordelijk te maken waarbij één of twee de grote lijnen bepalen en de server maken, een aantal hulpjes die code aanvullen, verbeteren en testen en iemand die documenteerd. (Gaat al bijna lijken op een echt project.)

In dit topic zijn er volgens mij een aantal personen die zich onstervelijk gemaakt hebben, te weten (uit mijn hoofd):
* HIGHGuY -> TS, de aanstichter van alles ;)
* RobIII -> website www.pwcontest.nl
* .oisyn, soultaker, OneOfBorg, Voutloos en bloog -> commentaren, technische info, kritische noot etc

Als deze personen dit willen doorzetten; willen jullie ook mede verantwoordelijk zijn voor de server, regels etc? (mocht je jezelf niet in het rijtje zien staan en jezelf toch redelijk belangrijk vinden mag je dat natuurlijk posten.) Verder: welke andere lezers willen zich bezig houden met het verder ontwikkelen van de server, docs en alles wat daarbij hoort?

Daarnaast heeft NDF82 aangegeven ook al bezig te zijn met een server (welke overigens ook nog niet werkend is). In hoeverre deze overeenkomt met de eerste opgestelde regels is vooralsnog niet bekend. Daarnaast is deze geschreven in Java en MLM's resultaten in c++. Het gebruiken van deze basis lijkt met niet mogelijk als we doorgaan met MLM's server anders is het misschien een mooie opstap voor een nieuwe server.

Het plaatsen van de code in een versiebeheer systeem lijkt mij een eerste vereiste om door te gaan. Niet alleen kan dan iedereen bekijken wat de status is maar ook toevoegingen doen en ter beschikking stellen aan de devvers. Waar wel voor uitgekeken moet worden is dat er een versie blijft en we straks niet met drie servers zitten op basis van grotendeels dezelfde code.

De planning begint dus nu weer overnieuw. Wie werpt zich op om een en ander voor elkaar te boxen. Ikzelf wil ook wel actief deelnemen al weet ik nog niet precies in welke hoedanigheid. Als er verder geprogrammeerd wordt in c++ moet ik helaas afhaken (kan dan wel wat test werk doen etc). Eerste stap lijkt mij nu het samenstellen van een nieuw project team. Wie wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Wat ik al heb is:
Protocol implementatie (zal een dezer dagen specs posten)
State Machine implementatie
Ben bezig met de client sessions (serverside wel te verstaan he)

Wat moet is er nog niet:
Game implementation
Synchronisatie tussen game and client sessions

Maar zoals zovelen hier zit ook ik hele dagen achter een computer, wat betekend dat ik niet elke avond zin heb om aan een project te werken :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Als precies bekent is wat de server moet kunnen, waarom zou je dan beperken tot 1 Techniek?
Dat is voor de Clients toch ook niet van belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Het is niet handig om verschillende server versies te maken, daarnaast is dat lastiger te onderhouden. Zeker voor een kleinschalig project als dit. De communicatie verloopt via TCP/IP via een vastgesteld protocol dus voor de clients maakt het niet uit. Als je het topic lees zie je dat de client gemaakt worden in talen als C(++), Java, Delphi of zelfs PHP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-07 13:57

dotnetter

aka BamiSoep

Als je het mij vraagt is de post van FendtVario een goed project initiatie document, wat er heel concreet moet gebeuren is dus een 'project'-team opstellen waar we dus eerst de nodige vrijwilligers voor nodig hebben.

Als we de server van Roblll nog mogen gebruiken hebben we ook al een goede plaats om CVS/SVN te installeren naast de www.pwcontest.nl O+ website.

Ik zou mijn tijd en kennis graag willen aanbieden, alleen is deze beperkt tot .Net/C#. |:(

Het zou imo jammer zijn als de contest zo doodbloeden door gebrek aan vrijwilligers en coordinatie..

| Allemaal spulletjes | Ik flickr! >Hier<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Een projectteam maken is niet goed, imo zou je beter 1 iemand kunnen aanwijzen die een voorlopig werkende versie in elkaar ramt, vervolgens kan iedereen bugs submitten/ oplossingen aandragen die door die persoon geimplementeerd worden. No offence maar elk groepsproject op GOT is tot dusver zo een beetje mislukt (op wat kleinere zaken na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik volg dit topic ook al een tijdje vol belangstelling met de bedoeling ooit een client te schrijven, maar kan nog niet ontdekken wat de regels voor het spel nou precies worden. (ja, ik heb de pdf-jes gelezen).
Daarom heb ik zelf wat ideetjes opgeschreven voor een botwar, heel simpel allemaal, maar hopelijk wel een 'sluitend geheel' met ruimte voor verschillende tactieken.

Ik wil deze ideeen graag met jullie delen, als dat tenminste niet te pusherig overkomt. De meeste punten komen overeen met wat er al is langsgekomen, maar ik denk dat ik nu een redelijk compleet plaatje van een mogelijke game implementatie heb.

Interesse? (Ik vraag het maar even, voordat ik het hier volspam met ideeen waar iedereen weer van in de war raakt :) )

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

FendtVario schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:42:

Stel dat MLM zijn code aan iemand geeft en er weer 1 persoon vrolijk verder gaat met proggen en dan over drie weken aangeeft dat hij er mee stopt is niet handig. Het lijkt het me verstandig dit niet zo te doen maar beter een aantal personen verantwoordelijk te maken waarbij één of twee de grote lijnen bepalen en de server maken, een aantal hulpjes die code aanvullen.
Lijkt me toch een terechte opmerking die hij hier maakt. :/

Als je het niet zozeer een project wil maken, zorg er dan wel voor de de hele ontwikkeling en implementatie niet van 1 persoon afhankelijk is. Van mijn part zet je gewoon een cvs/svn server op en laat iedereen gewoon patches schrijven, en een aantal personen bepalen vervolgens welke patches geimplementeerd worden.

De vorm van je organisatie is gewoonweg een keuze die je moet maken, en of je dat nu een 'projectteam' of een 'muete tomatenplukkers' wil noemen als er maar IETS is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
FendtVario schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:42:
...
In dit topic zijn er volgens mij een aantal personen die zich onstervelijk gemaakt hebben, te weten (uit mijn hoofd):..8<. Voutloos ...8< -> commentaren, technische info, kritische noot etc
Ik blijf zeer zeker nog voor een kritische noot zorgen. :) Helpen met design keuzes of met knopen doorhakken wil ik ook wel, maar devven met een groep niet. Als het project tegen de zomervakantie nog niet publiek beta, of weer dood is, rag ik wel in mijn eentje een server in elkaar, kan nooit meer werk zijn dan 25uur.

Ik wil dus zeker wel helpen, maar ga niet structureel bij het CVS team horen. Ik speel liever de kritische Jan Mulder rol (uit zijn goede jaren dan, niet nu hij vaste prik is :P ).

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Is het niet handiger om een bestaand iets te nemen? Het ging immers om de wedstrijd tussen de clients, aanpassingen kan je eventueel daarop nog wel voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
raptorix schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:07:
Is het niet handiger om een bestaand iets te nemen? Het ging immers om de wedstrijd tussen de clients, aanpassingen kan je eventueel daarop nog wel voeren.
Dit is volgens mij de 6e keer dat je naar een bestaand iets vraagt in dit topic. Maar blijkbaar is er gewoon een behoefte om iets dat zelf gemaakt is in eigen beheer te hebben.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
raptorix schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:31:
Een projectteam maken is niet goed, imo zou je beter 1 iemand kunnen aanwijzen die een voorlopig werkende versie in elkaar ramt, vervolgens kan iedereen bugs submitten/ oplossingen aandragen die door die persoon geimplementeerd worden. No offence maar elk groepsproject op GOT is tot dusver zo een beetje mislukt (op wat kleinere zaken na dan).
We hebben dat nu al tweemaal geprobeerd en dat werkt dus niet (wat me eerlijk gezegd niet heel erg verrast). Iemand doet een poging, komt een lastig punt tegen, verliest interesse, en het schiet weer niet op.

In een groot teamverband werken schiet ook niet op, omdat dan niemand ergens direct voor verantwoordelijk is. Een paar mensen moet echter wel kunnen, met duidelijke taken. En dan moet er ook een soort planning zijn, desnoods alleen inhoudelijk en niet qua tijd, zodat duidelijk is waar door wie aan gewerkt wordt.

Snel iets in elkaar rammen lijkt me sowieso niet zo'n goed idee, omdat het een best complexe server is; er is een protocol wat nageleeft moeten worden, waarbij bovendien timing van groot belang is (want een server bepaalt aan de hand van de tijd wanneer nieuwe beurten beginnen en clients moeten daar op tijd op reageren). Het is allemaal wel goed te doen, maar het lijkt me wel handig als je eerst even goed nadenkt over hoe je de boel in elkaar gaat steken zodat alles goed werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Soultaker op 06-04-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Twee hoofdprogrammeurs (hp's) lijk mij voldoende. Als een aangeeft minder tijd te hebben/te stoppen stellen we wel een vacature op :P. Als de code openbaar is kunnen anderen patches maken die dan wel of niet worden opgenomen. Het kan ook zijn dat de twee hp's iemand een taak geven welke hij graag wil vervullen. Een tijdsplanning lijkt mij voor dit soort hobby projecten niet gewenst, wel is het goed als iedereen op de hoogte gehouden wordt van de vorderingen.

[ Voor 3% gewijzigd door FendtVario op 06-04-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Voutloos schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:10:
[...]

Dit is volgens mij de 6e keer dat je naar een bestaand iets vraagt in dit topic. Maar blijkbaar is er gewoon een behoefte om iets dat zelf gemaakt is in eigen beheer te hebben.
Net zoals 6 keer gezegt is dat er al "BIJNA" een werkende versie zou zijn. Bovendien waarom zou je een bestaande versie niet in eigen beheer hebben? Je pakt gewoon bestaande meuk, en past dat vanuit die situatie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Of je nu bestaande meuk gaan aanpassen of iets nieuws maakt. Iemand zal het toch moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Lees ik er nou echt overheen of zijn de regels van het spel dus al helemaal uitgewerkt en bekend?

Zoals ik hierboven zei heb ik dus spelregels bedacht die aansluiten op wat er al links en rechts geopperd is, en werken volgens het protocol dat MLM reeds op papier heeft gezet.
Met spelregels bedoel ik dus: wat mag je in een beurt doen, wat is schieten eigenlijk precies, hoe gaat rijden, in welke volgorde gebeurd dit alles enz enz.

Als de spelregels er al zijn hou ik me verder stil. ;)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
FendtVario schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:13:
Of je nu bestaande meuk gaan aanpassen of iets nieuws maakt. Iemand zal het toch moeten doen.
Het voordeel van door borduren op een bestaand iets, is dat je gelijk iets werkend hebt, tot nu toe werkt er niets (in de zin dat er dus geen battles gehouden kunnen worden). Daarnaast scheelt het 80 procent bugfixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
raptorix schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:34:
[...]

Het voordeel van door borduren op een bestaand iets, is dat je gelijk iets werkend hebt, tot nu toe werkt er niets (in de zin dat er dus geen battles gehouden kunnen worden). Daarnaast scheelt het 80 procent bugfixen.
Nou, als jij een bestaand iets kan vinden dat voldoet aan alle gestelde eisen, ga je gang.

Maar volgens mij willen we juist iets simpels, waardoor de clients ook simpel kunnen zijn.

De aandacht moet voor de deelnemers (clients) zo snel mogelijk verschuiven naar de AI component van het geheel. Ik kan me ook voorstellen dat mensen hun client-software (muv AI) openbaar maken, dan heb je een soort framework waar iedereen iets mee kan.

Ik zelf wil in PHP gaan werken, en omdat ik echt weinig weet van AI heb ik de volgende pseudo-code voor de client opgezet:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
while (1)
{
    Connect()
    SelectWar()

While (connected)
    {

OPTIE SERVEROUTPUT = 'scan ***#':
            Berekendoel()
            Berekenloopactie()

OPTIE SERVEROUTPUT = 'beurt *#':
            // ACTIES
            Schiet / Scan / loop    

OPTIE SERVEROUTPUT = 'actie ok/fout#':
            // fout: dan loggen

OPTIE SERVEROUTPUT = 'chat-uit *#':
          // LOGGEN

OPTIE SERVEROUTPUT = 'chat-in * *#':
          // LOGGEN

OPTIE SERVEROUTPUT = 'stop ok#':
            respawn()

OPTIE SERVEROUTPUT = ONBEKEND:
            disconnect()

connected = CheckConnectie();
    }
}

[ Voor 3% gewijzigd door mocean op 06-04-2005 18:40 ]

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mocean schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:39:
[...]

... heb ik de volgende pseudo-code voor de client opgezet
Dat is geen pseudocode, maar code die deels voldoet aan php's syntax.

Zolang de specificatie nog niet compleet bekend is, gaat het ontwikkelen van een server ook niet super. En de specificatie is nog niet compleet bekend; MLM heeft een opzet gemaakt waar feedback op is gegeven. Als MLM's specificatie (of een compleet andere) gemaakt is, dan gaat het in elkaar zetten van een server ook wel vlot. Misschien een idee om met z'n allen eerst een goede specificatie klaar te hebben en dáárna pas kijken naar wie wat gaat doen, anders is de ontwikkelaar ook gelijk degene die het touw moet trekken qua spelregels ed., en dat zou niet hoeven. Er is ooit eens iets gezegd over een wiki, wat mij best nuttig lijkt. Dit lijkt me vlotter en overzichtelijker werken dan af en toe in een reply een extra regel of een aanpassing op een bestaande regel te lezen.

Ik weet niet of de meesten het eens zijn met een wiki, en of iemand een wiki online zou kunnen zetten als dat zo is?

PS. Dat ontwikkelen van de server hoeft niet persé van de grond af te zijn; de bestaanden zouden ook aangepast kunnen worden, maar aangezien MLM niet mee gaat helpen, zul je denk ik onnodig veel tijd moeten stoppen in het begrijpen van zijn opzet. De java-versie zou wel gebruikt kunnen worden mits de oorspronkelijke ontwikkelaar (NDF82) ermee verdergaat/meehelpt. Als dat niet zo is, is het denk ik zelfs makkelijker om van scratch te beginnen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 19:50 . Reden: naam opgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

MLM heeft twee documenten gemaakt, een met de opzet, regels en een met het protocol. Als NDF82 deze gebruikt heeft zou zijn server de voorkeur hebben maar ik wel eigenlijk eerst wel even zien wat MLM ervan gemaakt heeft.

Weet iemand een manier om c++ code om te zetten naar een browseble formaat zoals gedaan wordt op deze? dan kunnen we de code op pwcontest zetten en kan iedereen er snel door heen bladeren om te kijken wat de voor/tegens zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door FendtVario op 06-04-2005 20:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
FendtVario schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:19:
Weet iemand een manier om c++ code om te zetten naar een browseble formaat zoals gedaan wordt op deze? dan kunnen we de code op pwcontest zetten en kan iedereen er snel door heen bladeren om te kijken wat de voor/tegens zijn.
In een Version Control System zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

Volgens mij kunnen we nu nog eeuwen discussieren over allerlei aspecten van het bouwen van de server, maar als niemand de taak op zich neemt om bepaalde beslissingen te nemen en de server te programmeren, of iig de bouw van de server te coordineren gebeurt er helemaal niks en zitten we uiteindelijk met een verzameling ideeen waar niets mee gebeurt :'( .

Als iedereen die tijd/zin/de capaciteiten heeft om een dergelijke server op te zetten nu eens een reactie post waarin hij duidelijk aangeeft:
  • Wat hij van plan is
  • In welke taal hij dit wil doen
  • Aangeeft wie/wat hij hiervoor nodig zal hebben
Uiteindelijk kan er dan een keuze gemaakt worden uit het beste 'plan van aanpak'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Soultaker schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:21:
[...]

In een Version Control System zetten.
Dat laatste sowieso. Maar dan alleen voor de code waarmee gewerkt wordt. Het was alleen bedoeld om MLM's code (als hij deze prijs geeft) snel ter beschikking te stellen (naast de .zip natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik zal MLM een email sturen over het beschikbaar stellen van zijn resultaten. Omdat er in dit topic ook meerdere keren discussie is geweest over het wel/niet open source maken van de server zal ik dat ook niet direct doen. Als MLM de code afstaat zal ik een aantal vragen om deze code een review te geven op basis van dit topic en de documenten. Zij met c++ kennis moeten dan maar beslissen of we het anders gaan doen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik wil in ieder geval nog steeds wel de/een website hosten op pwcontest.nl en een Win2000 server (desnoods een Win2003 server) beschikbaar stellen (100Mbit) om de tankserver op te draaien. Je kunt van mij een @pwcontest.nl adres(sen) krijgen, toegang tot de terminal van de server etc, niets is me (in principe) te dol.

Ik kan me helaas niet té veel bezig houden met devven van een server, dus daar moet ik helaas voor passen (hoewel ik het graag had gedaan).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Topicstarter
hmm het was hier precies een tijdje stil, en dan plots een 50tal reacties :o

nou wat die CVS/SVN betreft. Ik heb thuis een SVN servertje draaien, die ik voor een SELECTE groep mensen (2-tal of zo) kan beschikbaar stellen. (dis een 10Mbit/192kbit telenet-lijntje waarop ik vloeiend wil gamen). Moesten het er een stuk meer worden: Ik heb ook nog full access tot een rits andere (game)-servers, en mits ik toelating vraag kan ik mss wel een SVN opzetten.

Ik zou het zonde vinden als door het "opgeven" van MLM dit in het slop geraakt. Zeker aangezien hij al redelijk ver zat (voor zover ik de voortgang weet).
Dus de vraag is:
- enkele personen gezocht om de server uit te bouwen
- MLM: wil jij de code overdragen aan deze personen? (mits de nodige eer/credits natuurlijk)

(mijn reactie is voornamelijk antwoord op FendtVario en NDF82)
@ MLM: alvast een dankje voor alle tijd en moeite die je al in het project hebt gestopt...

ikzelf zou graag verder op de server programmeren, maar ik mis de tijd en eerlijk genoeg de ervaring om deze belangrijke kern foutloos op te zetten. Ik kan mezelf geen domme k***t noemen, maar qua netprogrammatie en enkele andere dingetjes denk ik dat hier mensen met meer skillz rondlopen op dit moment...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik

Super_ik

haklust!

* Super_ik wil ook wel meedevven aan de server

het is toch niet zo dat als je devved aan de server dat je dan uitgesloten wordt van de contest?
aangezien de server hopelijk toch open source wordt :)

8<------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik heb ook nog wel ruimte voor een SVN server, dat zou dan moeten draaien op een 2-om-1 Mb ADSL lijn van Demon. Helaas draait SVN (nog niet) op windows dus die kunnen we niet bij RobIII kwijt. Ik kan om een of andere reden niet in mijn webmail dus ik kan tot vanavond niet zien of MLM al gereageerd heeft op mijn email. Ik houd jullie op de hoogte...

[ Voor 2% gewijzigd door FendtVario op 07-04-2005 11:17 . Reden: misleidende info over svn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

edit:
is verbeterd..

[ Voor 156% gewijzigd door dotnetter op 07-04-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het aan mij zou liggen...

Ik zou graag een Python/Twisted servertje zien, in een SVN repository die iedereen kan lezen en een man of 2 kan schrijven. Daarna een nieuw topic waarin serieus gepraat gaat worden over het bouwen van de server en de voortgang.

Motivatie:
Python/Twisted:
• Makkelijke te lezen, snel te schrijven
• Hoog niveau (wat je denkt = wat je typt)
• Networking wordt geregeld door Twisted

SVN:
• Veiligheid (in de vorm van een back-up, je weet maar nooit)
• Mogelijkheid tot samenwerken
• Iedereen kan de source bekijken en patches maken (en opsturen)

Nieuw topic:
• Deze is ondertussen tamelijk vervuild (schone lei)
• Nuttige informatie in de topicstart zetten zodat het makkelijk terug te vinden is:
• SVN details
• Website
• Protocol specificatie
• Lijst van actieve devvers
• Procedure voor aanbieden van patches
• .etc.

In zo'n geval dev ik graag mee. Als we het in C/C++ gaan doen dev ik niet mee, omdat ik daar geen compiler voor heb (en geen zin om MSVC te gaan installeren), en omdat ik eigenlijk een beetje een hekel heb aan C(++).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Is Perl niet een optie om de server te bouwen?
Voordeel is dat PERL goede networking library heeft, daarnaast draait het zo een beetje op elk platform en zijn er voor alle systemen goede editors voor.

Daarnaast is PERL goed leesbaar en ook makkelijk te begrijpen voor PHP'ers (wat 80% hier wel kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
@ FendtVario: die SVN die ik draaien heb draait vrolijk op win2K3 hoor ;)

@raptorix en OneOfBorg:
laten we eerst zien wat MLM doet met de code die al bestaat. Zelfs al wordt er nog beslist om van platform te veranderen, zou ik persoonlijk liever zien dat zijn code (als hij ze vrijgeeft) geport wordt.
ik heb geen zin om de discussie van platform opnieuw te beginnen, want die brengt ons helemaal terug naar af: oneindige discussies en geen voortgang.

mijn voorstel: MLM's reactie afwachten (sharet hij de code of niet)
als hij dit doet: C++ coders zoeken die het bestaande project verder willen uitwerken. Of in uiterste nood de code porten naar een andere taal.
anders: kandidaten zoeken die de server van nul (adhv het huidig protocol?) willen opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik had het inmiddels al verbeterd over svn. my bad.

Vergeet niet dat er ook een of twee zijn (iig ND82f) die ook al een code basis hebben. Voordat we starten met een scratch wil ik ook wel eens zien wat die al in huis hebben als MLM niet over de brug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:44:
Ik zou graag een Python/Twisted servertje zien, in een SVN repository die iedereen kan lezen en een man of 2 kan schrijven. Daarna een nieuw topic waarin serieus gepraat gaat worden over het bouwen van de server en de voortgang.
Lijkt mij een zinnig voorstel, al is de taal niet zo'n belangrijk punt. (Een Java-server zou ik bijvoorbeeld ook best zien werken; C/C++ is minder portable maar als het werkt is het ook goed.)
Als we het in C/C++ gaan doen dev ik niet mee, omdat ik daar geen compiler voor heb (en geen zin om MSVC te gaan installeren), en omdat ik eigenlijk een beetje een hekel heb aan C(++).
offtopic:
Tip: Bloodshed Dev-C++; een fijne gratis IDE geïntegreerd met GCC en GDB.
HIGHGuY schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:50:
mijn voorstel: MLM's reactie afwachten (sharet hij de code of niet)
als hij dit doet: C++ coders zoeken die het bestaande project verder willen uitwerken. Of in uiterste nood de code porten naar een andere taal.
anders: kandidaten zoeken die de server van nul (adhv het huidig protocol?) willen opbouwen.
Of het zinnig is om met MLM's codebase verder te gaan hangt af van waar hij op vast gelopen is; als er gewoon nog wat dingen geïmplementeerd moeten worden maar verder steekt de code goed in elkaar, dan zijn er vast wel programmeurs te vinden die er mee verder kunnen. Als er fundamentele design flaws in zitten, dan is het waarschijnlijk een goed idee om eerst over een nieuw, goed ontwerp na te denken (want zoals ik al zei is dat voor de server lang niet trivaal) en dat vervolgens opnieuw te implementeren (waarin zal me dan verder een zorg zijn).

[ Voor 37% gewijzigd door Soultaker op 07-04-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
Soultaker schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:49:
Lijkt mij een zinnig voorstel, al is de taal niet zo'n belangrijk punt. (Een Java-server zou ik bijvoorbeeld ook best zien werken; C/C++ is minder portable maar als het werkt is het ook goed.)

Of het zinnig is om met MLM's codebase verder te gaan hangt af van waar hij op vast gelopen is; als er gewoon nog wat dingen geïmplementeerd moeten worden maar verder steekt de code goed in elkaar, dan zijn er vast wel programmeurs te vinden die er mee verder kunnen. Als er fundamentele design flaws in zitten, dan is het waarschijnlijk een goed idee om eerst over een nieuw, goed ontwerp na te denken (want zoals ik al zei is dat voor de server lang niet trivaal) en dat vervolgens opnieuw te implementeren (waarin zal me dan verder een zorg zijn).
idd... als het design problemen zijn dan zou'k zelfs voorstellen om een echte OO-taal te gebruiken (java/C#), want dan denk'k dat je meer verplicht bent om eerst goed na te denken over je design.

maar laten we nou maar eerst even op MLM wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

C# ben ik ook 100% voor :D !! Zou je eventueel mensen met VB.NET of andere .Net talen ook kunnen laten meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:44:
Als het aan mij zou liggen...

Steekt hand op! Als de server geschreven wordt in Python wil ik nog wel overwegen patches te submitten/mee te devven, andere talen vreet ik niet in m'n vrije tijd ;) Ook een nieuw topic & SVN lijken me zeer zinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
ff deal maken?
nieuw topic komt er vanaf dat we weten wat er nu ook effectief gaat gebeuren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg benieuwd of het nu wat gaat worden ja/nee, volg het topic al enige tijd met veel interesse, maar veel voortgang (lijkt) er nog niet in te zitten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Anders moeten we even een projectleider benoemen; iemand die de boel coordineert, documentatie verzamelt en het laatste woord heeft in discussies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

Soultaker schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:31:
Anders moeten we even een projectleider benoemen; iemand die de boel coordineert, documentatie verzamelt en het laatste woord heeft in discussies?
Heel goed idee! En als het mag stel ik me daarvoor als kandidaat..

[ Voor 9% gewijzigd door dotnetter op 07-04-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Een kleine update; ik heb een email terug van MLM; hij heeft voornamelijk netwerkcode en is bereid deze op te sturen. Hier ben ik dan nu ook aan het wachten. Als ik de code heb zal ik het laten weten, ik hoop dat dit vandaag of morgen nog zal gebeuren.

Ik wil de discussie over een taal nog even uitstellen, de taal staat nu even vast op c++ (dat ook OO is). Ik wel kwijt dat mijn voorkeur ook uit gaat van OO.

@HIGHGuY: ik had precies eenzelfde idee. Nieuw topic pas openen als er iets concreets is. Ik stel voordat we tegen die tijd een uitgebreide startpost maken die we dan ook up-to-date houden. Helaas is dat alleen mogelijk voor de TS van het nieuwe topic (en de modjes natuurlijk :P). Ik wil dit topic nog wel eens doorklikken voor interessante posts. Daar kunnen we dan naar verwijzen.

@ Soultaker: een centrale man inderdaad gewenst. Ik denk dat het verstandig is dat dit iemand wordt die al enige tijd actief is op GoT en daarmee enige bekendheid verworven heeft. Ik zie mezelf niet als projectleider maar ben wel bereid om enige taak op me te nemen.

@dotnetter: zoals ik zei zie ik liever iemand met een beetje geschiedenis (ja, ik ben enigzins bevooroordeeld). Volgens mij doe je iets met c# maar echt veel posts heb je nog niet. (maar met de eerste alinea uit deze heb je wel punten gescoord :Y) ). Stel jezelf eens voor en vertel waar je goed in bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

@FendtVario
Denk dat je wel gelijk hebt hoor, ik ben hier zowieso vrij nieuw verder is mijn kennis beperkt tot .Net(MCSD, MCDBA)/Klassiek Asp/PHP en ben ik niet zo'n kei in Java/C++, echter weet ik wel het een en ander van het opzetten van projecten en het verloop ervan.

Mijn reactie was ook vooral bedoeld om een zetje te geven, khad min of meer gehoopt dat als ik mezelf aanbood er meer mensen zouden volgen :D, en ik had je reactie hier op wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ik ken 'm verder niet, maar ik heb op zich niets tegen dotnetter als projectleider. Het lijkt me niet dat die persoon zelf heel veel gaat programmeren, dus dat is geen vereiste. Op zich hoop ik een beetje dat RobIII er zin in had, omdat hij ook al een server en website geregeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Soultaker schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:47:
Ik ken 'm verder niet, maar ik heb op zich niets tegen dotnetter als projectleider. Het lijkt me niet dat die persoon zelf heel veel gaat programmeren, dus dat is geen vereiste. Op zich hoop ik een beetje dat RobIII er zin in had, omdat hij ook al een server en website geregeld had.
Ik wil an sich best "projectleider" spelen, ik ben een redelijk nachtdier, dus ik kan altijd her en der wel wat tijd vrij maken daarvoor. Afhaken zal ik niet snel. Alleen ga ik dan wel proberen me wat minder inhoudelijk "met de code" te bemoeien, maar wat meer met een groter geheel.

Kijk, dat ik een domeintje heb geregged en er een (gejatte* :X ) website op heb gerost is leuk, en die wil ik ook nog wel onderhouden, maar dat is duidelijk niet de kern van de contest maar leuk voor d'r bij (koekje erbij? :+ ).
Verder heb ik zat servers tot mijn beschikking om me wat "aan te passen" aan de "eisen" die de software stelt (hoewel ik Windows servers prefereer omdat ik die wat sneller/soepeler kan beheren en die wat meer tot mijn beschikking heb). En tot slot wil ik best ook nog wel wat meedenken over een protocol, spelregels en dat soort zaken. Waar het mij om gaat is dat we er een beetje gas op zetten (mijlpalen bepalen en dat soort zaken, met "deadlines" en concrete afspraken) zodat dit project niet (weer) doodbloed.

Maar ik ben benieuwd of er nog anderen zijn die deze "projectleider" taak ook nog op zich willen nemen, want ik sta volledig open voor mensen die dat ook graag zouden willen doen. Ik wil dus niemand voor zijn kop stoten (_J_R_R en dotnetter bijv.) en wil me bij deze dus gewoon in een lang verhaal kort "verkiesbaar" stellen :P poll anyone**? :Y)
*Van mezelf gejat hoor...
**Wacht dan effe of er nog meer mensen zich verkiesbaar willen stellen

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 07-04-2005 22:37 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ieder van jullie nou eens in het kort een plan van actie opstelt, met richtlijnen en data, dan kan er iemand gekozen worden aan de hand van het meest vertrouwenswaardige plan (ofzo :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:39:
Als ieder van jullie nou eens in het kort een plan van actie opstelt, met richtlijnen en data, dan kan er iemand gekozen worden aan de hand van het meest vertrouwenswaardige plan (ofzo :P).
Lijkt me dat dat in overleg gaat met de server-devvers :?
Kan wel roepen dat a.s. dinsdag de server moet klaar zijn...en dan?

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:39:
Zie dotnetter in "[Alg] Nieuwe GoT contest?" lijkt me +- hetzelfde idee toch?

Overigens hoop ik toch dat er geen bezwaar tegen is dat de mensen die aan de server meewerken ook aan de game zelf mogen meedoen en hun eigen client schrijven :X ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
zoals ik het verloop zie:

1 projectleider (FendtVario | dotnetter | RobIII) -> algemene info + protocol + opvolgen van alles
2tal coders voor servers ( ??? | ??? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Ik ben bezig met een servertje. De NET code is 80% af.

Connect naar lekkerknagen.nl:666

test maar eens:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Help GotBot Protocol V1
Error Commands:
<< ERROR 0
    Syntax error.
<< ERROR 1
    Illegal state.

<client connects to lekkerknagen.nl:666>
>> VERSION 1
<< VERSION 1
>> USER NIELS
<< USER NIELS
<< WORLDINFO WIDTH=512.0 HEIGHT=512.0 BATTERY=512.0 TURN_ENERGY=128.0 MAX_ENERGY_MOVE_DISTANCE=256.0 MAX_ENERGY_FIRE_DISTANCE=512.0 MAX_ENERGY_FIRE_BLAST_RADIUS=128.0 MAX_ENERGY_SCAN_RADIUS=512.0 ENERGY_COST_MOVE_DISTANCE=16.0 ENERGY_COST_FIRE_DISTANCE=8.0 ENERGY_COST_FIRE_RADIUS=32.0 ENERGY_COST_SCAN_RADIUS=4.0
<< NEWTURN 1 0
>> MOVE 1 3.1415927 6.0
>> SCAN 1 8.0
>> FIRE 1 0.0 12.0 5.0
<< NEWTURN 2 1
<< SCANRESULT 2 2 -3.0
...
>> QUIT
<connection closed by server>

Specificaties staan alleen nog maar in code commentaar. Unit tests zijn ook nog niet gemaakt, dus bugs zijn mogelijk :P (iemand zin om JUnit tests te schrijven >:) )

Zal binnenlort het een en ander op papier zetten. (alleen als er niet met andere code verder gegaan wordt)

EDIT:
De text in het code block hierboven wordt gestuurd als er een connectie gemaakt wordt en HELP\r\n gestuurd wordt.
<maak connectie naar lekkerknagen.nl:666>
>> HELP\r\n
<< help message...
<connectie wordt gesloten door de gotbot server>

EDIT2:
De server is gecompileerd met jdk 5.0 maar op de server zelf draait 1.4.2 volgens mij. Ik weet niet wat dat voor effecten gaat hebben :7

[ Voor 29% gewijzigd door NDF82 op 07-04-2005 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Ok, dan stel ik mezelf hierbij ook beschikbaar als mogelijk (mede)projectleider. RobIII geeft aan dat hij zich minder bezig wil houden met de code daar wil ik wel toezicht op houden al is dat nog even onder voorbehoud van te taal. Bij een taal die ik niet machtig ben zal ik voor mezelf wel proberen er van te leren (nooit weg natuurlijk). Bij het vervolgen wil ik als leiddraad de docjes van MLM nemen en deze uitbreiden waar nodig op basis van nog te voeren discussie.

Ik heb er geen bezwaar tegen dat coders een eigen bot inbrengen. Ik zou graag ook zien dat er een aantal huisbots komen als referentiepunt.

edit:
@NDF82: dank u voor uw enthousiasme maar zou je MLM nog even tijd willen geven om te reageren (ik ben me ervan bewust dat ik het project hiermee even ophoud). Als we voor java gaan zou ik graag 1.4.2 hebben aangezien de heren bij Apple nog geen 1.5 hebben vrijgegeven. JUnit tests zijn altijd goed!

[ Voor 21% gewijzigd door FendtVario op 07-04-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk, het moet wel in goed overleg gebeuren allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:45:
[...]
Dat is wel zo, maar als we iemand aan de hand van het overtuigendste werkplan willen kiezen, dan kunnen we er niet op wachten tot alle kandidaten bij de devvers zijn langsgeweest (ook omdat die nog niet vaststaan).
Dan wil ik jou dat wel zien regelen :Y).

Dan heb je dus een ongeloofwaardig plan en wordt jij het niet :>.

Realistischer is: over 3 weken een 0.1 versie klaar die op zijn minst (bla-bla-bla features) kan. Daar kan iedereen zich wel in vinden dat het op zijn minst haalbaar is, en mocht het dan uiteindelijk niet uitkomen (door omstandigheden) kunnen er altijd nog maatregelen getroffen worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:35:
[...]

wil dus niemand voor zijn kop stoten (_J_R_R en dotnetter bijv.) en wil me bij deze dus gewoon in een lang verhaal kort "verkiesbaar" stellen :P poll anyone**? :Y)
Ik kan me niet herinneren dat ik me verkiesbaar heb gesteld als projectleider (alsjeblieft niet zeg), ik wilde alleen even m'n support voor een Python server laten blijken ;) Toch lief dat je aan me denkt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:49:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik me verkiesbaar heb gesteld als projectleider (alsjeblieft niet zeg), ik wilde alleen even m'n support voor een Python server laten blijken ;) Toch lief dat je aan me denkt O+
Ow <schaam>
Dan bedoelde ik iemand anders :Y)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

Inventarisatie van mensen die zich op dit moment verkiesbaar hebben gesteld:Nog anderen? We moeten nu niet nog weken met dit topic verder gaan lijkt me op een gegeven moment zal er iemand gekozen moeten worden :X

[ Voor 11% gewijzigd door dotnetter op 08-04-2005 22:21 . Reden: Lijst weer bijgewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
Hoezeer ik ook zou willen, ik heb geen tijd om nog een verantwoordelijke taak op mij te nemen.
Dat neemt niet weg dat'k altijd wel een opmerkingetje/voorstelletje zal doen als ik het nodig acht.

toch bedankt voor de vermelding _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik

Super_ik

haklust!

ik vrees dat ik niet genoeg tijd zal hebben voor admin. dan maar actief patches posten :)
* Super_ik heeft niet zo'n zin in de verantwoordelijkheid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou mezelf ook niet verkiesbaar willen stellen. Ik ben bang dat ik gewoonweg de tijd niet heb om de taak naar behoren te vervullen.

Ik wil mezelf wel aanbieden als (mede)coder/reviewer/patcher (kort gezegd: devver), mits de server in Python geschreven gaat worden :).

edit:
Als straks de rest van de kandidaten ook afzegt dan wil ik (onder protest :+) het kruis wel de heuvel op sjouwen ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Dan blijven er nog drie over...

Ik heb de code van MLM nog niet ontvangen. Ik wil echter niet te langer dan dit weekend wachten want anders wordt alles vanzelf op de lange baan geschoven. Ik stel voor dat we dit weekend ons rustig houden en nog eens de documentatie doorlezen en hierop eventueel nog een paar op- en of aanmerkingen maken. Maandag doen we dan een pakketselectie tussen MLM's code (op voorwaarde dat deze er dan is) en NDF82's code. Dan zouden we tot volgende week vrijdag kunnen nemen om de code door te kijken en een selectie te maken of beslissen of we weer vanaf nul beginnen. Anderen met servercode; als je mee wilt dingen meldt je dan en vermeld wat specs van je server.

Ik ga zo weg dus ik kijk vanavond laat nog even naar eventuele reacties. De docjes vindt je hier.

@OneOfBorg; je mag je bot in Python schrijven :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door FendtVario op 08-04-2005 18:30 . Reden: typo, kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus er kan een poll gestart worden met die drie personen als optie voor projectleider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:37:
Dus er kan een poll gestart worden met die drie personen als optie voor projectleider?
Beters eerst een modje vragen lijkt me???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FendtVario schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 18:26:
@OneOfBorg; je mag je bot in Python schrijven :Y)
Ohohoh, wees maar niet bezorgd 8).
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:37:
Ik zou ze eerst liever ieder een projectplan zien opstellen. Ik wil wel weten waar ik op stem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 23:22:
[...]
Ik zou ze eerst liever ieder een projectplan zien opstellen. Ik wil wel weten waar ik op stem...
Ja sorry 't was een beetje overenthousiast misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 23:22:
offtopic:
weet je dat bij gewone verkiezingen ook dan??? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Projectplan

• Server bouwen
Do
• Server testen
• Server aanpassen
Repeat Until Done

• Clients bouwen
Do
• Clients testen
• Clients aanpassen
Repeat Until Done

Do
• Clients in battle samen gooien
Repeat Until No more lol

:Y)

Beetje flauwekul natuurlijk, maar in grote lijnen lijkt het hier wel op :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 09-04-2005 16:43 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

Ik denk dat het grootste verschil tussen de "projectleiders" is of ze verder willen gaan met de reeds geschreven code van MLM of NDF82 en of ze deze code open-source willen maken.

Als je het mij vraagt gebruiken we de code van MLM of NDF82 als basis, gooien deze (als dat mag) op een SVN en laten 2/3 devvers code schrijven.

De SVN blijft voor iedereen read only toegankelijk zodat ze hun eigen builds van de code kan maken en al in een vroeg stadium kunnen beginnen met het bouwen van een client.
Om ervoor te zorgen dat dit mogelijk is moet eerst de netwerk-code van de server gebouwd worden en daarna het game-element.

Eventueel wil ik het mogelijk maken voor anderen om patches te schrijven, die door het project-team goed/afgekeurd word en al dan niet geimplementeerd in de uiteindelijke server (wellicht is dit laatste te beperken tot 5 a 10 mensen).

Op die manier heb je dus een project-team die de alle beslissingen maakt wat de implementatie en coding van de server betreft en een aantal mensen die kunnen coden, maar waarvan de patches eerst goedgekeurd moeten worden door het projectteam.

[ Voor 2% gewijzigd door dotnetter op 09-04-2005 22:26 . Reden: MLM vergeten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dotnetter schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 18:31:
Als je het mij vraagt gebruiken we de code die NDF82 als basis
Waarom? Er is mij niets bekend over de kwaliteit van deze code, evenals over die van MLM. Je moet de code eerst kunnen zien om hem te beoordelen. Bovendien is mij niets bekend over het protocol dat hij implementeert, of dat protocol goed/wenselijk is, of het fouten bevat, etc.

Niet bedoeld als flame richting NDF82 - voor hetzelfde geld is zijn code fantastisch - maar enige onderbouwing lijkt mij wel op zijn plaats.

/edit:
Wat ik ook wel belangrijk vindt: wat voor wedstrijd gaat er gespeeld worden? Continuous, toernooi, F1 (testen, kwalificatie, wedstrijd), competitie, enkele wedstrijd. Of gaat de projectleider hier niet over? IIG, wel iets dat nodig besproken moet gaan worden :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 22:18:
[...]

Waarom? Er is mij niets bekend over de kwaliteit van deze code, evenals over die van MLM. Je moet de code eerst kunnen zien om hem te beoordelen. Bovendien is mij niets bekend over het protocol dat hij implementeert, of dat protocol goed/wenselijk is, of het fouten bevat, etc.

Niet bedoeld als flame richting NDF82 - voor hetzelfde geld is zijn code fantastisch - maar enige onderbouwing lijkt mij wel op zijn plaats.
Dit was iid niet correct ik ben MLM vergeten. Ik heb mijn post aangepast.

Natuurlijk is het afhankelijk van de kwaliteit van de code en de kennis van de devvers wat betreft de taal, of je de reeds geschreven code gaat gebruiken, en welke is dan ook nog maar de vraag.

Het lijkt me echter zeer onwaarschijnlijk dat de code van MLM én de code van NDF82 bagger is _/-\o_ . Vandaar dat ik het op deze manier breng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Zal ik dan ook maar even mijn verkiezingspraatje houden?

Wat ik zelf zou doen als projectleider is de documentatie verzamelen en up-to-date houden, en de voortgang van de serverontwikkeling in de gaten houden. Het daadwerkelijke programmeerwerk wil ik uitbesteden, liefst aan een enkele persoon. Verder wil ik het globale ontwerp supervisen (om een beetje in de gaten te kunnen houden of er op een zinnige manier gewerkt wordt.)

Ongeacht met welke code base we verder gaan (of helemaal opnieuw beginnen), wil ik van 'de ontwikkelaar' eerst een globaal ontwerp zien, van hoe de server in elkaar moet steken. Als dat een beetje sluitend is kan er met het programmeren begonnen worden op basis van de eisen in de documentatie en het geplande ontwerp.

(Concreet lijkt me dat als MLM's code goed bruikbaar is, we die nog alleen gebruiken als we een ervaren Windows C++-programmeur kunnen vinden. Anders moet er iets nieuws verzonnen worden afhankelijk van wat de competenties zijn van de mensen die zich aanbieden, maar dan heeft iets high-leveligers als Python of Java mijn voorkeur. Wat dat betreft maakt NDF82 een kans, maar als er andere kandidaten zijn vind ik dat ook prima.)

Qua spelorganisatie wil ik a.s.a.p. (zeg, binnen een week of twee) een draaiende server hebben waarop getest kan worden. Dan kunnen we eventueel nog wijzigingen doorvoeren als dat nodig is om een leuk spel te maken. Vervolgens zou ik een contest willen aankondigen (weer na, zeg, twee weken ofzoiets) waarbij we een simpele testcompetitie kunnen houden en kunnen zien hoeveel animo er is om er daadwerkelijk aan mee te doen. Pas op dat moment beslissen we hoe we een officiële competitie gaan regelen (hoeveel mensen, welke spelvormen, wanneer) en met welke spelregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 22:18:
[...]
/edit:
Wat ik ook wel belangrijk vindt: wat voor wedstrijd gaat er gespeeld worden? Continuous, toernooi, F1 (testen, kwalificatie, wedstrijd), competitie, enkele wedstrijd. Of gaat de projectleider hier niet over? IIG, wel iets dat nodig besproken moet gaan worden :)
Ik denk dat dat soort zaken open staan voor discussie in een evt nieuw topic, misschien niet zo'n goed idee als dit door 1 persoon besloten word zonder eerst de meningen van de spelers aan te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
De SVN blijft voor iedereen read only toegankelijk zodat ze hun eigen builds van de code kan maken en al in een vroeg stadium kunnen beginnen met het bouwen van een client.
Om ervoor te zorgen dat dit mogelijk is moet eerst de netwerk-code van de server gebouwd worden en daarna het game-element.

Eventueel wil ik het mogelijk maken voor anderen om patches te schrijven, die door het project-team goed/afgekeurd word en al dan niet geimplementeerd in de uiteindelijke server (wellicht is dit laatste te beperken tot 5 a 10 mensen).

Op die manier heb je dus een project-team die de alle beslissingen maakt wat de implementatie en coding van de server betreft en een aantal mensen die kunnen coden, maar waarvan de patches eerst goedgekeurd moeten worden door het projectteam.
dat read-only zijn van de SVN vind ik overbodig. net daarom hebben we documentatie met het gebruikte protocol. dan moet niemand door de code spitten om het protocol eruit te halen.

ik zou dan eerder een server opzetten met de laatste build van de code, zodat iedereen daarop kan testen. (eventueel meerdere builds tegelijk op verschillende poorten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

Read only SVN moet er voor zorgen dat mensen al in een vroeg stadium voor hunzelf een client kunnen bouwen en testen.

Het is niet de bedoeling dat je alle code van de server moet doorlopen om erachter te komen hoe het hele protocol werkt daar is documentatie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
dotnetter schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:56:
Read only SVN moet er voor zorgen dat mensen al in een vroeg stadium voor hunzelf een client kunnen bouwen en testen.

Het is niet de bedoeling dat je alle code van de server moet doorlopen om erachter te komen hoe het hele protocol werkt daar is documentatie voor.
dan zie'k het nut van read-only SVN niet in... iedereen bouwt z'n client adhv de documentatie.
en er kan op de server 1 (of meer) server gedraaid worden met de laatste stable code waar iedereen op kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik

Super_ik

haklust!

wat dacht je van zelf patches uitbrengen als je een bug hebt gevonden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

Super_ik schreef op zondag 10 april 2005 @ 16:22:
wat dacht je van zelf patches uitbrengen als je een bug hebt gevonden :?
Lijkt me duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Mijn visie op het project en de rol van projectleider;

De projectleider zorgt ervoor dat er voor iedereen duidelijkheid is. Dit houdt oa in dat de projectleider discussie probeert te starten over spelregels en besluiten hieruit vastlegt o.a. voor de coders. Daarnaast zorgt hij er voor dat er voor iedereen (coders en spelers) genoeg documentatie voorhanden is. Altijd moet de status van het project bekend zijn, dit kan o.a. worden gemeld op het forum.

Het ontwikkelen van de server is besteedt aan meerdere coders (max 3). Zij ontwikkelen een server aan de hand van de spelregels zoals deze zijn opgesteld op MLM's basis eventueel aangevuld door op- en aanmerkingen hier op /14. De coders zijn verantwoordelijk voor de implementatie en daarmee indirect ook voor de te kiezen taal (als er niet wordt door ontwikkeld op bestaande code). Omdat het voor ons ook nog duidelijk moet zijn wat zei procies doen is het nodig dat ook zei documentatie aanleveren.

Omdat de code in deze opzet gedeelt moet worden is het nodig hiervoor een versiebeheersysteem op te zetten. In dit topic is ooit eens besloten om de server closed source te houden, iig tijdens de ontwikkeling. Dit zou ik voorloperig willen hanteren, coders kunnen onderling elkaars code zien en elkaar verbeteren aanvullen. Het is aan de projectleider om de voortgang te bewaken al zal het wel moeilijk worden deadlines te stellen gezien het project op vrijwillige basis wordt uitgevoerd.

Spelers zullen aan de hand van de protocol definitie hun bot moeten ontwikkelen, ik pleit wel voor een aantal huisbots, in verschillende talen, die als opstap gebruikt kunnen worden. Voor het testen zal een testserver moeten komen. Om de snelheid in het project te houden is het noodzakelijk steeds duidelijk te melden wat er gebeurt en wat er (nog niet) mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Nog steeds niet van MLM ontvangen. Zal nog een mail sturen richting MLM. Anders moeten we deze week naar de andere opties kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel klaar om te stemmen; ik weet niet precies hoe polls bouwen hier op GoT werkt, dus zou iemand anders dat even kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

Als er iemand weet hoe hij/zij weet hoe een poll aan te maken/vragen op got, neem dan even contact met me op, kheb zelf ook geen flauw idee. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:46

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

[edit]

[ Voor 255% gewijzigd door dotnetter op 15-04-2005 13:45 . Reden: poll verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Heb je de opmerking van OneOfBorg uit je gesloten topic nog gezien? Waar is RobIII in de poll?

BTW, nog reactie van MLM. Denk dat we het zonder zijn code moeten stellen. Zal het aan de nieuwe projectleider overlaten om een beslissing te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer sluit de poll? :)

/edit:
En is het eigenlijk niet raar dat er op deze manier tussenstanden bekend zijn? Dan krijg je misschien "strategisch stemmen"

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

@FendtVario:
Ik weet niet zeker of Roblll wel meedoet, is eigelik nooit sprake van geweest Als hij alsnog mee wil kan hij even een post achterlaten en begin ik de poll gewoon opnieuw.

Ik wil de poll laten lopen tot vrijdag a.s. 15 April.

[ Voor 1% gewijzigd door dotnetter op 11-04-2005 16:09 . Reden: stond 11 April 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dotnetter schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:50:

Ik wil de poll laten lopen tot vrijdag a.s. 11 April.
Vind je een jaar niet een beetje lang :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
dotnetter schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:50:
@FendtVario:
Ik weet niet zeker of Roblll wel meedoet, is eigelik nooit sprake van geweest Als hij alsnog mee wil kan hij even een post achterlaten en begin ik de poll gewoon opnieuw.

Ik wil de poll laten lopen tot vrijdag a.s. 15 April.
Ik vind het wel mooi zo ;)
Lig sinds afgelopen vrijdag met een fikse griep in bed, dus echt veel tijd er in steken zal ik voorlopig niet kunnen...

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
ik heb alvast mijn stemmetje uitgebracht, moge de beste winnen ;)

afaik heeft MLM nog wel tot vrijdag om van zich te laten horen... pas dan zullen er concrete beslissingen genomen kunnen worden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

@HighGuy

Nu ben ik toch wel heel benieuwd op wie je uiteindelijk gestemd hebt :D
En wat MLM betreft denk ik dat we het beste idd een ultimatum kunnen stellen, anders blijven we maar wachten en wachten, ik stel voor om iig vrijdag aan te houden, hebben we dan nog niets gehoord bedanken we hem netjes voor de moeite :Y) en gaan we verder..

Om de poll niet uit het oog te verliezen, dames en heren hierzo kunt u stemmen op de projectleider in spe!

[ Voor 22% gewijzigd door dotnetter op 11-04-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Ik heb mijn server af. De code moet nog wat opgeschoond worden en vervolgens moet er getest worden. Het protocol wat ik heb geimplementeerd is hier te vinden. Ik hoor het wel wat jullie gaan doen.

Owja, ik heb een test server draaien op gotbot.lekkerknagen.nl:666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter

dotnetter

aka BamiSoep

@NDF82

Ziet er prima uit, heb je nu de netwerkcode alleen af, of heb je ook de game al ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Dit lijkt me een zeer leuke contest. Ik ga waarschijnlijk ook wel een poging wagen. Alleen heb ik zo mijn twijfels of ik er zowieso al iets van een bot eruit ga krijgen. Ik zie nog niet echt welke strategieen ik moet gaan gebruiken, omdat ik bijv. met spellen op het moment zelf beslis wat ik ga doen. Lijkt me dus vrij moeilijk worden om bepaalde vooringestelde strategien te gebruiken. Maar het is zeer zeker een leuke uitdaging, dus ik ga denk ik wel een poging wagen.

Ik ga me denk ik maar eens wat meer in de materie van de kunstmatige intelligentie (AI) verdiepen, om wat beter te snappen hoe je dat allemaal voor elkaar kunt krijgen.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je ideeën spuit over een nieuwe contest, bedenk dan dat in principe alle talen mee mogen doen en het derhalve vooral gaat om algoritmische implementaties, niet low-level optimalisaties waarin native talen vrijwel altijd een voordeel zullen hebben