Wat is eigenlijk de status?
overigens kwam ik op http://icfpcontest.cse.ogi.edu/ al iets soortgelijks tegen.
overigens kwam ik op http://icfpcontest.cse.ogi.edu/ al iets soortgelijks tegen.
[ Voor 7% gewijzigd door Sjaaky op 08-03-2005 14:28 ]
Verwijderd
Over de visualisatie: Ik denk dat het handig is om onderscheid te maken tussen een 'speler' en een 'kijker'. Op deze manier omzeil je het probleem dat spelers gebruik kunnen maken van informatie die alleen bedoeld is voor de grafische interface. Bovendien kan er dan een standaard grafische interface ontwikkeld worden, dan hoeft de rest zich daar niet mee bezig te houden (mag wel natuurlijk). Zo hoeven deelnemers geen gebruik te maken van de grafische windows / linux API, iets waar veel studenten volgens mij weinig ervaring mee hebben. De code van de speler blijft dan beperkt tot het feitelijke algoritme voor de tank. Dat is goed, want daar draait het tenslotte om. Je hoeft dan alleen een tank te ontwerpen, deze laat je connecten naar de server en met de standaard grafische interface kun je het gevecht volgen. Zo kun je relatief snel een beetje prutsen. Hierdoor wordt ook de drempel om mee te doen wat lager gelegd, wat hopelijk resulteert in meer deelnemers.
Onvoorstelbaar!
-niks-
Dit is veel eerder al een keer besprokenwritser schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:51:
Even een quote uit een van mijn eigen posts. Ik heb hier nog geen reacties op gehad, maar het leek me een erg goed idee:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Mag de bot leren uit het verleden ?MLM schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:52:
(...)
Een bot cheat als het andere vormen van input accepteert dan die van de server. Dus GEEN user-input of input van andere bots. Natuurlijk ook niet de stream gebruiken voor visualisatie doeleinden.
(...)
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 08-03-2005 18:22 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
dUh ?Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:16:
[...]
Mag de bot leren uit het verleden ?
Mag de bot info over genomen beslissingen opslaan ?
Mag de bot info van vorige runs analyseren ?
Mag de bot een random number generator gebruiken?
ASSUME makes an ASS out of U and ME
Verwijderd
Ja, ik zal mn toon matigen. Excuses..oisyn schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:39:
Volgens de definitie van MLM wel, en ik vind bij al die punten ook gewoon dat dat mag. Je post komt een beetje sarcastisch over, maar ik zou niet weten waarom dat cheaten zou zijn eigenlijk
Verwijderd
Verwijderd
Een scan valt onder input van de server. Of die scan in de huidige ronde heeft plaatsgevonden doet er imho niet toe, en een bot mag wmb best 'leren' en z'n gedrag aanpassen, zolang dat maar niet gebeurt naar aanleiding van input van de gebruiker.Een bot cheat als het andere vormen van input accepteert dan die van de server
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 09-03-2005 15:24 ]
{signature}
Verwijderd
Het lijkt me wel aardig buiten de competitie te kijken hoe ver je met een joystick komt . Zou wel balen zijn als zou blijken dat je zo kan winnenVoutloos schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:54:
Lerend gedrag lijkt me gewoon perfect onder AI vallen en bijv. met een joystick je bot besturen doet dat niet.
Als jij je client slimmer weet te maken, moet je dat vooral ook doen.
-niks-
Ik heb gigabytes aan webspace en traffic (100Mbit) over. U roept maar... FTP lijkt me het handigst, maar misschien dat we het ook eens kunnen worden over een Terminal toegang... Host wordt dan iets van pwcontest.devcorner.nl ofzo (worden we het ook wel over eens) en heb een IIS draaien (inc. MSDE e.d.). Read/write access is an sich ook geen probleem en je eigen service (mits 'ie m'n server niet onderuit haalt) kan ook en je kunt voor mijn part zelfs nog een "unlimited space" mailaccount krijgen. Laat maar effe horen wat je wil:MLM schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 14:30:
Updateje:
ben al een heel eind klaar met de server bouwen en het protocol moet nog een beetje getweaked worden (en een beetje overzichtelijker gedocumenteerd) Duurt alleen nog ff voor ik bij m'n webspace kan, dus het kan nog wel ff gaan duren voor jullie het ook hebben
Wellicht ga ik ff een beetje free webspace ergens scoren om deze zooi op te zetten... Jullie horen het hoe dan ook nog wel
[ Voor 70% gewijzigd door RobIII op 11-03-2005 17:04 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
-niks-
JepMLM schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:08:
thx robIII, ik zal es kijken hoe ik dit inmekaar ga zetten
je kan .exe's ook wel als service draaien denk ik?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Als er hosting nodig is, ik heb een eigen machine @trueserver staan, wel win2k.MLM schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 14:30:
Updateje:
ben al een heel eind klaar met de server bouwen en het protocol moet nog een beetje getweaked worden (en een beetje overzichtelijker gedocumenteerd) Duurt alleen nog ff voor ik bij m'n webspace kan, dus het kan nog wel ff gaan duren voor jullie het ook hebben
Wellicht ga ik ff een beetje free webspace ergens scoren om deze zooi op te zetten... Jullie horen het hoe dan ook nog wel
-niks-
ASSUME makes an ASS out of U and ME
-niks-
RobIII zegt:
bind je 'm ook aan externe ip's?
RobIII zegt:
of BIND je gewoon het eerste het beste ip?
RobIII zegt:
die server heeft namelijk meer dan 1 ip
MLM zegt:
hij bind 127.0.0.1
RobIII zegt:
ja lullo
MLM zegt:
moet ik een ander binden?
MLM zegt:
lokaal testen![]()
RobIII zegt:
hoe? tja.... je gebruikte c# he?
MLM zegt:
grr w8
MLM zegt:
recomiled...
MLM zegt:
zal ik en 217.26.114.213 laten binden?
[ Voor 100% gewijzigd door RobIII op 12-03-2005 15:53 ]
Over mij
-niks-
ok, even alles op een rij:MLM schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 15:56:
^^ denkfout
naja, ik ga dus nu verder met initiële bugs fix0ren en de hele boel laten werken
verwacht maadag maar +/- de documentatie
GROTE DANK RobIII voor de server & site (die hij gaat maken)
Host | : | tankserver.pwcontest.nl / 217.26.114.213 |
Port | : | 7425 |
Site | : | http://www.pwcontest.nl komt er aan |
Documentatie | : | MLM: "verwacht maadag maar +/- de documentatie" |
Contact (1) | : | MLM [At] pwcontest.nl |
Contact (2) | : | Rob [At] pwcontest.nl |
[ Voor 59% gewijzigd door RobIII op 12-03-2005 16:22 ]
Over mij
1
2
3
| >telnet 217.26.114.213 7425 Bezig met verbinding maken met 217.26.114.213...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 7425: De verbinding is mislukt |
[ Voor 13% gewijzigd door dingstje op 12-03-2005 16:37 ]
If you can't beat them, try harder
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| C:\>TCPTester.exe TCP Tester, (c) MLM Programming, 2005 Enter IP to test: 217.26.114.213 Enter port: 7425 Testing 217.26.114.213:7425 Connection established Received: versie 1# Send: 0 byte^C C:\> |
[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 12-03-2005 16:35 ]
Over mij
Waarom werkt het niet met telnet?RobIII schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 16:32:
TCPTester
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 C:\>TCPTester.exe TCP Tester, (c) MLM Programming, 2005 Enter IP to test: 217.26.114.213 Enter port: 7425 Testing 217.26.114.213:7425 Connection established Received: versie 1# Send: 0 byte^C C:\>
Sorry MLMHeb vast wat software "geleaked"
Geen ideeLukse schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 17:18:
[...]
Waarom werkt het niet met telnet?
Die maakt toch ook gewoon een tcp connectie?
[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 12-03-2005 17:30 ]
Over mij
-niks-
Al plannen over hoe je het gaat aanpakken?MLM schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 14:38:
server is zo goed als af, behalve deze dingen:
- collision-detection
[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 13-03-2005 01:41 ]
Over mij
When in doubt, press some random buttons.
-niks-
-niks-
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
-niks-
[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 18-03-2005 15:29 ]
[ Voor 22% gewijzigd door MLM op 19-03-2005 14:39 ]
-niks-
Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea
Onvoorstelbaar!
Verwijderd
Een SVN server lijkt me eigenlijk heel erg nuttig. Dan kan MLM zijn code versionen, en wij kunnen anoniem uitchecken (om in de soers te kijken), en patches genereren die we kunnen opsturen om de code te verbeteren...writser schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 23:05:
Jah, ik zou de code ook graag eens willen zien, ben erg nieuwsgierig. Misschien kun je het op een website uploaden ofzo? Of ben je bang voor forks / wil je zelf de eer opstrijken (niet sarcastisch bedoeld, jij hebt tenslotte het grootste deel zelf gemaakt). Een svn-server lijkt me nog wat teveel van het goede. In afwachting verblijf ik..
Onvoorstelbaar!
[ Voor 44% gewijzigd door MLM op 21-03-2005 12:52 ]
-niks-
Als je mij dan effe alles mailt knal ik het vanavond nog online.MLM schreef op maandag 21 maart 2005 @ 12:51:
Ik zit vandaag in de trein naar EHoven, en dan zal ik es ff de documentatie afmaken. (leesbaar maken)
Hebben jullie het vandaag nog
Ik heb 0 ervaring met SVN (wel inzoverre dat ik weet wat het is), dat ik dat niet van plan ben eigenlijk. Als jullie echt graag mijn source willen verkloten, meel je gewoon maar de veranderingen
Over mij
We hebben onze eigen site: www.pwcontest.nlraptorix schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:09:
Misschien handig om anders de boel bij sourceforget neer te zetten?
Over mij
Goed idee, maar mijn webmailserver gooit System.OutOfMemoryException's, dus dat gaat niet echt makkelijk. Als je nouw es ff je MSN online gooitRobIII schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:03:
[...]
Als je mij dan effe alles mailt knal ik het vanavond nog online.
-niks-
OnlineMLM schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:51:
[...]
Goed idee, maar mijn webmailserver gooit System.OutOfMemoryException's, dus dat gaat niet echt makkelijk. Als je nouw es ff je MSN online gooit
[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 21-03-2005 20:59 ]
Over mij
Ik ook wel jaLukse schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:40:
Mogen we vragen/voorstellen over het protocol hier stellen?
Ik heb er namelijk wel een paar
[ Voor 39% gewijzigd door mocean op 21-03-2005 22:27 ]
Dat is het einde van een actie, dan kan je hem over meerdere sends verspreiden (zie PDF)Soultaker schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:28:
En waarom al die stomme hekjes?
Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea
Nou wil ik niet gaan nitpicken over zoiets kleins, maar dit slaat nergens opmocean schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:31:
[...]
Dat is het einde van een actie, dan kan je hem over meerdere sends verspreiden (zie PDF)
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Deze 3 worden dus in 1 actie gepropt. Vraag blijft alleen of iedereen eerst loopt en dan schiet, of andersom. en of je scan wordt uitgevoerd ná de loopactie.NDF82 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:10:
Volg het topic al een tijdje en dacht eigenlijk dat de initiele opzet zeer simpel zou zijn. Als eerste een continuous mode maar zie in dat pdfje dat er alweer over wars gesproken wordt![]()
Mietje had het over zoiets geloof ik:
C: MOVE <direction> <energy>
C: SCAN <energy>
C: FIRE <direction> <energy>
Maar in het pdfje wordt er gesproken over maar een enkele actie? niet echt flexibel lijkt me.
Je moet het einde toch wel markeren want het gaat over TCP, maar een nieuw commando op een nieuwe regel leek me duidelijk zat.mocean schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:31:
Dat is het einde van een actie, dan kan je hem over meerdere sends verspreiden (zie PDF)
2e vraag: krijg je door hoeveel energie je hebt? bijvoorbeeld bij de beurt:
S: beurt <beurt> <resterende_energie>#
maar waarom zou het niet werken als je de newline ('\n' of "\r\n") gewoon als commando-afsluiter gebruiken? Dat is over het algemeen de standaard in ASCII TCP protocollen.
Tot zover mijn vragenWaarom is er gekozen voor coordinaten in plaats van een richting?
[ Voor 9% gewijzigd door Lukse op 22-03-2005 01:30 ]
-niks-
Mij lijkt het handiger dat je dat serverside doet. Zo hoeft de client geen rekening te houden met het feit dat op een 100x100 veld, de coordinaten (0,0) en (0,100) hetzelfde zijn.MLM schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:36:coordinaten: Omdat matrices in een PC nou eenmaal beter werken. Idd was mijn idee eerst ook om hoek/afstand te gebruiken, maar aangezien de server intern toch coordinaten gaat gebruiken, dacht ik dat de meeste clients dat ook gaan doen. Anywayz, het is niet veel werk om die in elkaar om te zetten. Ik zou dat serverside kunnen doen, of jullie clientside, echt een detail hoe je dat oplost
-niks-
1
2
3
4
5
6
7
| 1. [C->S] client <version> <client_id> 2. [S->C] params ... 3. [S->C] turn <turn_id> <energy> <shield> 4. [C->S] move <turn_id> <move_x> <move_y> <fire_x> <fire_y> <fire_power> <scan_power> 5. [S->C] info <turn_id> <client_id> <client_x> <client_y> 6. [S->C] close <code> <reason> |
1
2
3
4
| 1. [C->S] client <version> 2. [S->C] params ... 3. [S->C] info <turn_id> <client_id> <client_x> <client_y> 4. [S->C] close <code> <reason> |
[ Voor 116% gewijzigd door Soultaker op 25-03-2005 20:19 . Reden: schild toegevoegd ]
Verwijderd
En dan als mensen dat willen een aparte poort waar ze info krijgen over runnende games enzo, voor de mensen die dat er graag bij willen hebbenSoultaker schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:40:
Voor de duidelijkheid: verschillende soorten spelmodi en rooms kunnen wat mij betreft gewoon op verschillende poorten draaien.
-niks-
Het simpele protocol is minstens net zo flexibel als een uitgebreidere variant, maar de uitgebreidere variant is meer werk om te implementen terwijl de kans dat de uitbreidingen precies aansluiten op onze wensen (die we pas helder hebben nadat we een tijdje hebben uitgeprobeerd hoe het loopt) nihil is.A simple design always takes less time to finish than a complex one. So always do the simplest thing that could possibly work.
[..]
Keep things as simple as possible as long as possible by never adding functionality before it is scheduled.
[ Voor 16% gewijzigd door Soultaker op 22-03-2005 17:40 ]
{signature}
| Allemaal spulletjes | Ik flickr! >Hier<
Mij ookmr_density schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:52:
Ik wacht nog op wat meer details en specificaties, maar het lijkt mij wel leuk om aan deze contest mee te doen
[ Voor 60% gewijzigd door MLM op 25-03-2005 18:59 ]
-niks-
joh, ga jij 2 héle dagen eieren rapen?MLM schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 18:58:
hehe
fftjes geduld nog
komende week heb ik tijd over enzo, dus dan horen jullie meer
Over mij
Niets, maar in de documentatie worden ook newlines gebruikt (in de voorbeelden), terwijl er verder niets over gezegd wordt. Mag je ze wel meesturen maar worden ze geignored? Of gaat het gewoon keihard fout? En bovendien werd er vaag gesproken over "sends", een argument dat niet echt ergens op slaat als je gebruik maakt van TCP, noch als je newlines gebruikt als delimiter. Het is dus allemaal nogal verwarrend.MLM schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:36:
#: Juist omdat TCP een stream is, en sommige commando's een variabel aantal argumenten heeft, moet er een terminator zijn. Ik heb gewoon een willekeurige toets op mijn kb gekozenWat is er nouw mis met een hekje ipv een \r\n?
Parameter | Eenheid | Waarde |
Grootte van slagveld | m | > 0 |
Capaciteit van accu | J | > 0 |
Energie per beurt | J | >= 0 |
Maximale hoek bij draaien | graden | >0, <=360 |
Maximale afstand bij rijden | m | >0 |
Maximale afstand bij vuren | m | >0 |
Maximale energie van explosie | J | >0 |
Maximale energie van scan | J | >0 |
Energiekosten van draaien | J/graden | >= 0 |
Energiekosten van rijden | J/m | >= 0 |
Energiekosten van vuren | J/m | >= 0 |
Als het aan mij ligt, dan zeg ik: elk commando staat op een regel afgesloten door een CR-LF pair (ASCII 13, ASCII 10). Een commando bestaat uit waarden gescheiden door enkele spaties; andere whitespace (leading, trailing, of extra spaties tussendoor) zijn niet toegestaan. (Je zou dat kunnen toestaan van de clients terwijl de server dat niet doet, maar dat lijkt me de zaak onnodig compliceren.).oisyn schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:25:
Mijn kritiek gaat dus eigenlijk vooral over de specificatie zelf, niet zozeer het protocol (hoewel een newline meer intuitief lijkt dan een hekje, en bovendien meer gestandaardiseerd is, but that's nitpicking). Het mist een goede basis waarop de rest van het protocol gedefinieerd kan worden. Waarschijnlijk wil je dingen als whitespaces ook definieren; is een tab bijvoorbeeld ook ok? Dat soort dingen dus.
1
2
3
4
5
6
7
8
| cijfer = '0' - '9' letter = 'a' - 'z' | 'A' - 'Z' | cijfer spatie = ' ' crlf = chr(13) chr(10) string = letter+ getal = cijfer+ | cijfer+ '.' | cijfer+ '.' cijfer+ | '.' cijfer+ argument = string | getal commando = string ( spatie argument )* crlf |
[ Voor 17% gewijzigd door Soultaker op 25-03-2005 21:49 ]
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
| (...) word = letter+ (...) character = chr(32) .. chr(127) noquotecharacter = character EXCEPT '"' string = '"' (noquotecharacter)* '"' argument = word | getal | string |
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 10:25 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Soultaker op 26-03-2005 15:49 ]
[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 27-03-2005 04:27 ]
Over mij
-niks-
*kuch*Soultaker schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:23:
Tijd voor een flinke schop. Wat is de status en planning?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Over mij
Ik zie niet in waarom de server een struikelblok zou zijn. Het is dat ik me heb voorgenomen wat minder tijd aan mijn PC te besteden en wat meer aan mijn dinnetje anders had ik het graag zelf gedaanKaassoevlee schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:29:
Is er iemand anders die wel zin, tijd en kennis heeft om de server te bouwen.
Ik zou het zonde vinden als er weer een project faalt op GoT. Dit project is toch niet zo moeilijk te realiseren. Alleen de server is misschien een struikelblok.
Over mij
Klinkt goed. Welke taal? Gooi het anders in een CVS, kunnen we mee helpen.NDF82 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:06:
Ik ben met een server bezig. Zag dat het hier traag ging dus ben zelf wat aan het pielen. Ik maak de opzet af en als jullie zorgen dat ik de source ergens online kan zetten, kunnen jullie er later ook mee verder.
NDF82 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:06:
Ik ben met een server bezig. Zag dat het hier traag ging dus ben zelf wat aan het pielen. Ik maak de opzet af en als jullie zorgen dat ik de source ergens online kan zetten, kunnen jullie er later ook mee verder.
Ho ho! Wacht even!Kaassoevlee schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:09:
[...]
Klinkt goed. Welke taal? Gooi het anders in een CVS, kunnen we mee helpen.
[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 05-04-2005 21:13 ]
Over mij
| Allemaal spulletjes | Ik flickr! >Hier<
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq