cheaten:
1) Het veldoverzicht (voor publiek meekijken) gebruiken in je ai. Dit kan opgelost worden door deze minstens een paar beurten te vertragen. (1 is niet genoeg, denk namelijk zelf maar na hoe je dat kan gebruiken

)
2) Gebruik maken van eventuele bugs in de server. Laten we eerlijk zijn en deze gewoon melden, opdat ze eruit gehaald kunnen worden.
3) Meerdere bots connecten en deze te laten samenwerken door hun gegevens rechtstreeks te delen. (hoewel besloten kan worden dit toe te staan) We moeten misschien nadenken over of we meerdere bots van dezelfde persoon willen toestaan. Als we dat doen stel ik voor daar aparte wedstrjid rondes voor te houden. Is wel een interessante toevoeging aan het ai_probleem. Zeker als we niet toestaan dat ze hun gegevens delen (tenzij we daar een actie van maken).
4)...
edit:
Wat niet cheaten is:
1) Een snellere computer kopen, eventueel een cluster supercomputers. Als jij dat er voor over hebt ga je je gang maar. Je zult er niet zo heel veel aan hebben (tenzij je nu iets langzaams hebt). Het algoritme is waarschijnlijk belangrijker.
2) Verschillende algortimes gebruiken voor verschillende situaties. Je kunt toch maar 1 resultaat gebruiken. Let wel op je tijd (toch maar een cluster supercomputers aanschaffen

)
3) Alle mogelijkheden van te voren doorrekenen en de resultaten in je ai verwerken. Heb je alleen een probleem als de spel-parameters veranderen. Bovendien ken je niet alle spelparameters.
4) Je eigen scan-geschiedenis bijhouden en inschatten waar wie is gebleven. Er zullen ai's zijn die dit doen.
5) De gegevens van je eigen bot (en ai/geschiedenis) op je eigen scherm/webpage/webstream af te beelden.
6) Je eigen systeem optimaliseren om de laatste clockcycle voor je ai te kunnen gebruiken.
7) ...
dubieus of het cheaten is of niet:
1) realtime ingrijpen. Dit kunnen we en zouden we moeten verbieden, maar gezien de snelheid waarmee dit gaat verlopen wens ik je veel sterkte met deze strategie. Daarom maak ik me er geen zorgen over, doch strikt genomen vind ik het cheaten (je programma moet het zelf op kunnen lossen).
[
Voor 44% gewijzigd door
ritsjoena op 08-03-2005 10:11
]