[Glasvezel] Ons Net - nu ook in Tongelre

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 10.342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:03

sjirafje

No inspirational quotes here

bron
Sinterklaas pakt uit in Nuenen:

Gratis snelheidsverhoging naar 100 Mbit/sec via het glasvezelnetwerk in Nuenen.
Nuenen is bekend vanwege haar supersnelle glasvezelnetwerk van OnsNet Nuenen. Er werden tot gisteren twee snelheden aangeboden, 10 Megabit per seconde symmetrisch voor € 35,95 en het supersnelle 100 Megabit per seconde symmetrisch voor € 79,95.
Op maandagavond 4 december heeft de goedheiligman er tijdens een informatieavond van OnsNet Nuenen voor gezorgd dat iedereen die aangesloten is, vanaf 6 december 2006 kan genieten van de maximale snelheid van het glasvezelnetwerk. Iedereen krijgt namelijk 100 Megabit per seconde internet toegang voor de prijs van een 10 Megabit per seconde abonnement..

Het glasvezelnetwerk in Nuenen is hiermee een van de eerste commerciële netwerken waarbij aan consumenten dergelijke hoge snelheden worden aangeboden. Een ander uniek punt is dat deze supersnelle verbindingen volledig symmetrisch zijn. Oftewel, 100 Megabit per seconde zowel voor het ontvangen (downloaden) als verzenden (uploaden).
Het aanbod zal automatisch gaan gelden voor alle klanten van OnsNet Nuenen, dus ook voor de mogelijke nieuwe klanten uit Gerwen en Nederwetten die afgelopen week een aanbod hebben ontvangen.

Waarom hebben de betrokken partijen, de netwerk exploitant (NEM) en de service provider EduTel, gezamenlijk voor deze snelheidsverhoging gekozen?

- Het netwerk is bij de aanleg ontworpen voor het aanbieden van deze hoge snelheden.
- Het netwerk is stabiel en uit metingen blijkt dat er ondanks de vele abonnees nog voldoende ruimte is.
- Voor toekomstige diensten zijn snelle verbindingen noodzakelijk. Niet alleen voor televisie via internet, maar ook op het gebied van zorg op afstand. Belangrijk hierbij is dat de verbinding van de abonnee naar de aanbieder van de zorgdienst (upload) snel is.

“Wij denken met het ter beschikking te stellen van deze snelheden dan ook een versnelling te genereren in de ontwikkeling van nieuwe diensten.”

Meer informatie:
www.onsnetnuenen.nl
Edutel BV is de service provider die in Nuenen de dienst Internet op het glasvezelnetwerk aanbiedt.
NEM Nuenen BV is de exploitatie maatschappij die in Nuenen het glasvezelnetwerk exploiteert.
De Coöperatie Onsnet Nuenen is een van de aandeelhouders van de NEM Nuenen BV. In deze coöperatie zijn de leden verenigd
Waarom zij wel en wij niet? :( Dit vind ik echt niet eerlijk. Ik ga zo maar eens met onsnet eindhoven bellen. :|

update:
Zojuist gebeld, maar ze kon me niet vertellen of er een snelheidsverhoging in zat. ;(

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
sjirafje schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:38:
bron

[...]

Waarom zij wel en wij niet? :( Dit vind ik echt niet eerlijk. Ik ga zo maar eens met onsnet eindhoven bellen. :|

update:
Zojuist gebeld, maar ze kon me niet vertellen of er een snelheidsverhoging in zat. ;(
doe maar, ik wil ook wel die 100mbit hier :P al zou een prijsverlaging voor 10mbit me beter uitkomen.

edit: @hierboven, jammer..

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Ik hoop dat het hier ter zijner tijd ook komt, 100MBit is natuulijk wel erg lekker :P
Maar in nuenen ligt het netwerk er net wat langer dan hier in Tongelre, dus misschien dat het hier (pas) over een jaar ofzo word doorgevoerd... Zowiezo is het in nuenen allemaal net wat voordeliger, 10mbit was goedkoper, en je kon er 100mbit krijgen, terwijl wij het hier met 80mbit moesten doen.
Daar staat wel tegenover dat de kwaliteit van het netwerk in nuenen wel iets minder is dan hier in tongelre. Volgens vrienden van me in nuenen is de snelheid af en toe belaberd, en valt er af en toe vrijwel niet op te gamen vanwege hoge ping tijden.

Afwachten dus maar, misschien dat ze er hier binnenkort ook een upgraden doorheen jassen (als kerstcadeautje ofzo? :P)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
_Ernst_ schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:20:
Ik hoop dat het hier ter zijner tijd ook komt, 100MBit is natuulijk wel erg lekker :P
Maar in nuenen ligt het netwerk er net wat langer dan hier in Tongelre, dus misschien dat het hier (pas) over een jaar ofzo word doorgevoerd... Zowiezo is het in nuenen allemaal net wat voordeliger, 10mbit was goedkoper, en je kon er 100mbit krijgen, terwijl wij het hier met 80mbit moesten doen.
Daar staat wel tegenover dat de kwaliteit van het netwerk in nuenen wel iets minder is dan hier in tongelre. Volgens vrienden van me in nuenen is de snelheid af en toe belaberd, en valt er af en toe vrijwel niet op te gamen vanwege hoge ping tijden.

Afwachten dus maar, misschien dat ze er hier binnenkort ook een upgraden doorheen jassen (als kerstcadeautje ofzo? :P)
Pingtijden zijn goed in Nuenen, als ik vanaf mijn colocated servertje in Amsterdam naar huis ping, dan ligt dat ong op 2,0ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
We hebben ook onsnet ehv besteld 10mbit/s. Maar we hebben dan geen vast ip adres. Ik heb de draytek vigor V2910VG router besteld die bind MAC to IP optie heeft zodat je kennelijk poorten zou kunnen forwarden.
Ik download veel met bittorrent. Kan ik hier nu nog snelheids problemen verwachten? wat doet die bind MAC to IP adres optie precies? of heb ik van OnsNet toch echt een Vast IP adres nodig? om toch redelijk poorten te kunnen forwarden en geen snelheids problemen te hebben met bittorrent.

[ Voor 11% gewijzigd door SpitfireNL op 25-02-2007 22:58 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Een vast IP adres heeft niets te maken met het forwarden van poorten. Ik ken die Draytek router niet maar normaal houdt 'bind mac to IP' in dat je een interne PC een vast IP adres geeft. Die PC (met dat Mac adres) krijgt van de router dan altijd hetzelfde (interne) IP adres. Dat is iets dat wel erg handig is voor het forwarden van poorten.

Maar dit staat dus allemaal los van het IP dat je van OnsNet krijgt. Overigens kost het aanvragen van een vast IP maar iets van 25 euro eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Bartvb, een vast intern IP adres toewijzen aan een PC dat kon mijn speedtouch510 10 jaar geleden al op mijn adsl. De vraag is dan nu hoe kan het hebben van een los extern ip adres dan toch negatief effect hebben op de snelheid van je bittorrent verkeer als je volgens jou toch gewoon poorten kunt mappen. Of als je even een ftp wilt opzetten voor wat vrienden. Lijkt mij dat een vast IP toch nodig is om tussen de externe en interne IP een brug te kunnen maken om van je externe ip poorten te kunnen forwarden naar je interne IP. Want als je externe IP veranderd valt die poort ook weer in het niets als ik het goed begrijp. Bij intern verkeer maakt het dan idd wel helemaal niks uit maar bij extern verkeer is het van groot belang.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
als je extern ip veranderd dan klopt de map idd niet meer. Ik heb hier een servertje draaien, alles wordt dus doorgestuurd naar mijn server. IP is gelinkt aan een domein, wanneer mijn ip veranderd dan moet ik ff de zonefile aanpasssen van het domein en werkt alles weer. (er zijn ook programmaatjes te krijgen die dit automatisch doen)

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik vraag me trouwens af waarom er nog geen routers zijn gemaakt die automatisch een variabele externe IP kunnen poort mappen met een interne ip. Die dus automatisch de poort weer opnieuw mapped aan de externe IP op het moment dat die veranderd. Of heb ik iets gemist?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Even een concreet voorbeeldje dan...

Je krijgt van Onsnet het IP 123.123.123.123, de PC waarop je een Bittorrent client draait heb je (via bind to MAC) op 192.168.0.50 (een intern adres) gezet.

Nu geef je in je router aan dat je poorten 6881 t/m 6999 van het externe IP direct door wilt sturen naar 192.168.0.50. Bij 99% van de routers hoef je 123.123.123.123 niet op te geven, dit houdt de router zelf bij. Op het moment dat Onsnet je het IP 123.123.123.124 geeft snapt je router dat gewoon zelf.

Dit maakt alleen iets uit in je snelheid als dit gebeurt als je bittorrent PC aan staat en volop bezig is met downloaden. In de praktijk zal dit (vrijwel) niet voorkomen aangezien je normaal alleen een nieuw IP krijgt nadat je router uit is geweest.

Het geval van DeoDupke staat hier helemaal los van, dit heeft niets te maken met de poortmaps in zijn router maar alles met DNS en DNS speelt geen rol in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er inmiddels al iets bekend bij iemand over een 10 -> 100Mbit upgrade van Onsnet Eindhoven? Iemand hier al iets over gehoord? Neem toch aan dat Eindhoven als technologie-stad niet achter kan blijven ten opzichte van een of ander boerendorp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 02:51:
Is er inmiddels al iets bekend bij iemand over een 10 -> 100Mbit upgrade van Onsnet Eindhoven? Iemand hier al iets over gehoord? Neem toch aan dat Eindhoven als technologie-stad niet achter kan blijven ten opzichte van een of ander boerendorp :P
Inderdaad kreeg laatst een brief dat ze Geldrop en Mierlo van 100MBit willen voorzien, glasvezel. Tegen die tijd ben ik toch al verhuisd naar Eindhoven maar toch leuk dat ze dat in dit dorpie aan gaan leggen. Nu nog hopen dat er glasvezel ligt naar waar ik ga verhuizen in Ehv. (Nog onbekend).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 02:54:
[...]

Inderdaad kreeg laatst een brief dat ze Geldrop en Mierlo van 100MBit willen voorzien, glasvezel. Tegen die tijd ben ik toch al verhuisd naar Eindhoven maar toch leuk dat ze dat in dit dorpie aan gaan leggen. Nu nog hopen dat er glasvezel ligt naar waar ik ga verhuizen in Ehv. (Nog onbekend).
Ik had OnsNet Eindhoven begin januari nog gemailt erover maar toen konden ze er niks over zeggen... Enige wat ze zeiden is dat Onsnet Nuenen en Onsnet Eindhoven compleet onafhankelijk van elkaar werken en dat Onsnet Eindhoven verder niks te doen heeft met de upgrade die in Nuenen is doorgevoert.... Toch vraag ik me af of er ooit zo'n dergelijke upgrade wordt doorgevoert door Ons Eindhoven.... Als je kijkt naar de samenwerking en overeenkomsten van het Nuenense netwerk en dat van Eindhoven blijft het raar dat Eindhoven niet mee is gegaan met deze upgrade terwijl dat meestal wel gebeurt (wijzingen in tv/radio zenders, onderhoud, werkzaamheden etc. etc.)... Misschien dat iemand op dit forum er meer over weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

We zijn inmiddels al enkele maanden verder en we hebben nog steeds geen 100/100 verbinding zoals in wel het geval is Nuenen. Weet iemand of er bij ons eindelijk ook een snelheidsverhoging aan zit te komen?

Is er niet een mogelijkheid om Onsnet Eindhoven een beetje te ''pushen''?
/me sjirafje fantaseert over een handtekeningen actie ofzo
Het is toch ''ons''-net? Ik heb begrepen dat het netwerk technisch vrijwel hetzelfde is als in Nuenen. Dan moet een snelheidsverhoging hier toch ook mogelijk zijn?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

*schopje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Het laatste wat ik er over heb gehoord is dat het niet in de planning ligt om ons ook 100/100 mbit te geven. Ik reken er dus maar niet op dat dit binnenkort zal komen, al zou het natuurlijk wel erg lekker zijn... (en ook wat eerlijker in verhouding met nuenen enzo, want die betalen volgens mij hetzelfde voor 100 mbit per maand als dat wij voor 10/10 mbit moeten neertellen)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

*nieuws nieuws nieuws*

This just in:

Ons net eindhoven gaat vanaf december de internetsnelheid bij abonnees met 10 en 80Mbps verhogen naar 100mbps.

dit voor 39,95 per maand.

dussss

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
blaatbeest schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:47:
*nieuws nieuws nieuws*

This just in:

Ons net eindhoven gaat vanaf december de internetsnelheid bij abonnees met 10 en 80Mbps verhogen naar 100mbps.

dit voor 39,95 per maand.

dussss
Bron?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

10 seconde voordat ik die post maakte kreeg ik een brief van onsnet in de bus

(gericht aan alle mensen die 2mbit hebben)

mensen die 80mbit gaan minder betalen.

it's true it's true

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
blaatbeest schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:09:
10 seconde voordat ik die post maakte kreeg ik een brief van onsnet in de bus

(gericht aan alle mensen die 2mbit hebben)

mensen die 80mbit gaan minder betalen.

it's true it's true
Dan ga ik ff voor de brievenbus liggen :)
edit: is het trouwens een los blaadje of echt een gerichte brief?

[ Voor 8% gewijzigd door DeoDupke op 06-10-2007 12:27 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

Dit was een gerichte brief

en er staat ook nog in
"aan: gebruikers met een abonnement van 2mbps"

dus of de andere mensen hier voorlopig iets van horen weet ik niet :)

Ik kan nu voor iets minder dan 2x zoveel geld een 50x snellere verbinding krijgen O-)

Vraag me af of onsnet hier goed aan doet...
Ze hebben de mensen met 2mbit nu wel weer een goede (psychologische) reden gegeven om te upgraden maarja de mensen die echt veel downloaden gaan minder betalen...

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Mooi! lopen we tenminste ook niet meer achter in vergelijking met nuenen :) En 100 mbit is natuurlijk altijd leuk :Y)

Edit: Ik heb de brief ook gekregen, "aan: gebruikers met een 10mbit abo". Verhoging vind plaats in december idd.

[ Voor 34% gewijzigd door _Ernst_ op 06-10-2007 19:52 ]

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
hier ook de brief ontvangen ( aan 10mbit abonnee )

wel relaxed, maar.. wat voor router gaan jullie nu gebruiken? Wij hebben nu een linksys WRT54G en die trekt die 10mbit erg goed, maar volgens mij gaat de 100mbit echt teveel voor hem worden.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

OnsNet Eindhoven schreef op vrijdag 05 oktober 2007 :

Eindhoven, 5 oktober 2007

Aan: gebruikers met een abonnement van 10 Mbps

Verhoging internet snelheid

Geachte mijnheer, mevrouw,

Goed nieuws van Ons Net Eindhoven. De internetsnelheid van uw verbinding wordt in de maand december as. verhoogd van 10 naar 100 Mbps. Het kost u niets en u hoeft er niets voor te doen. Wij zorgen ervoor dat de aanpassing wordt doorgevoerd. U krijgt de beschikking over een supersnelle, volledig symetrische verbinding. Voor uw verbinding maakt het niet uit of u informatie gaat verzenden of ontvange, de snelheid voor beide is 100 Mbps.

Waarom heeft Ons Net Eindhoven voor deze snelheid verhoging gekozen?
  • Het netwerk is ontworpen en gebouwd voor het kunnen aanbieden van hoge snelheden;
  • Het netwerk is stabiel en er is voldoende bandbreedte beschikbaar;
  • De toekomstige diensten vragen om snelle verbindingen, wij brengen de toekomst dichterbij.
Dit is heel goed nieuws. Vooral nu de 20 Mbit adsl lijnen al vanaf 20 euro permaand beschikbaar zijn, was onze 10 mbit verbinding al lang niet meer een van de goedkoopste.

Nu nog een nieuwe router. Ik vermoed dat die sweex die ik nu heb de 100 Mbit niet gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Weet er iemand wanneer we deze upgrade van 10Mbit naar 100Mbit kunnen verwachten? In de brief had OnsNet het over december, in de communicatie op de website gaat het al over 'de komende maanden'. Lijkt me geen goed teken dat het minder specifiek is geworden :) Iemand hier toevallig al navraag naar gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
bartvb schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:32:
Weet er iemand wanneer we deze upgrade van 10Mbit naar 100Mbit kunnen verwachten?
Vanaf nu volgens mij :P Het viel me net ineens op dat DC++ ineens wel erg hard ging :9

Ik doe op het moment zo'n 3-5 MByte/s met DC++, volgens DU meter en dc zelf. Goed begin van december dacht ik zo :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Hier nog niet lijkt het. Even een 100M file op een colocated bak bij XS4All gezet en dat komt nog met 1.83MB/s binnen... Heb een vast IP adres trouwens, lijkt erop dat dat nogal verschil maakt bij de OnsNet vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Kan kloppen, net even getest, en hier is de oude snelheid ook weer terug (ook zo'n 1,8 mb/s). Ook met vast ip hier.

Misschien dat het ff een testje ofzo was :+

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Of ze kwamen er achter dat het netwerk het toch niet helemaal aankan :) De meeste mensen die een p2p client hebben draaien trekken die 100Mbit zo dicht, iig als ze geen el cheapo router hebben :)

Maar goed, we wachten het verder af... Heb iig al spullen liggen voor een updgrade van m'n thuis server, inclusief wat grotere disks. Die 100Mbit is erg handig om remote backups te maken :)

BTW, Ernst, ik vraag me nu al een jaar af waar je avatar vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
offtopic:
The Big Lebowski! _o_

Nu doet ie hier weer 3 MB/s trouwens, dus ze zijn er nog mee bezig lijkt het...

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op zondag 02 december 2007 @ 08:16:
Of ze kwamen er achter dat het netwerk het toch niet helemaal aankan :) De meeste mensen die een p2p client hebben draaien trekken die 100Mbit zo dicht, iig als ze geen el cheapo router hebben :)

Maar goed, we wachten het verder af... Heb iig al spullen liggen voor een updgrade van m'n thuis server, inclusief wat grotere disks. Die 100Mbit is erg handig om remote backups te maken :)

BTW, Ernst, ik vraag me nu al een jaar af waar je avatar vandaan komt?
Gelukkig hebben de meeste mensen dan ook een el-cheapo router (sweex ed) dus der zal zoiezo toch wel genoeg bw overblijven... en voor normale mensen zal het ook niet makkelijk worden om een consumenten router te vinden die ook daadwerkelijk 200mbit kan routen of ze vinden zulke (veel-al high-end) routers te duur.... Want er is er eigenlijk nog maar 1 op de markt hier in NL die een cpu heeft die krachtig genoeg is om ook echt 200mbit+ te routen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Da's dan ook wel weer waar :) Blijft er meer bandbreedte voor ons over :D

Hier nog steeds exact 1.83MB/s, nog niets hogers gezien. Ernst een vast of een dynamisch IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Vast ip in de 88.159.x.x range. Ik zit volgens mij een beetje met een semi snelheidsverhoging, aangezien het geregeld rond de 3 MB/s ligt.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurt wel lang nu met die upgrade.. in nuenen hadden ze t al gefixt op 6dec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:16:
Duurt wel lang nu met die upgrade.. in nuenen hadden ze t al gefixt op 6dec...
je zou ze natuurlijk kunnen bellen en vragen of ze meer weten...

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Maar even een mailtje verstuurd naar OnsNet:
De aangekondigde verhoging van de internetsnelheid naar 100Mbps wordt vanaf het einde van deze maand opgestart en zal stapsgewijs worden opgevoerd. De verwachting is dat eind januari 2008 alle klanten gebruik kunnen maken van de verhoogde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou t schiet al op he :P Nog niks sneller dan voorheen.
Ik heb sterk t idee dat er problemen zijn daar, want ze hadden volgens die brief in december allang moeten beginnen die upgrade.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
100 mbit is in geen velden of wegen te bekennen nee :/

Wel een iets hogere downloadsnelheid hier (3 vs 1,8 voorheen), maar upload nog altijd strak 1 mb/s... Ben benieuwd wanneer het er echt van komt...

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Hier nog steeds strak 1.83MB/s. Gisteren hebben ze wel een put open gehaald die naast ons huis ligt waar een hoop glasvezel gebundeld wordt maar dat doen ze veel vaker. Lijkt me ook sterk dat dat iets met de snelheidsverhoging te maken heeft aangezien de verbinding al 100Mbit is IIRC. Enige dat ze in theorie moeten doen is de ratelimiters aanpassen maar dat lijkt idd nog niet heel erg op te schieten. Maar goed, ze hebben nog 3 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Bericht van OnsNet:
Geachte heer/mevrouw,

De verhoging van de internet snelheid van 10 naar 100 mbps heeft zich vanwege technische redenen nog even wat langer op zich laten wachten. Ten eerste onze excuses hiervoor. Echter om ervoor te zorgen dat de snelheidsverhoging zonder problemen doorgang kon vinden, hebben wij eerst een aantal technische aanpassingen moeten voorzien in de centrale bij u in de buurt. Dit te verkomen dat zoals u en vele anderen zonder internet komen te zitten tijdens het overzetten naar de hogere snelheid op het glasvezelnetwerk.

Inmiddels zijn deze aanpassingen doorgevoerd en worden alle klanten van Ons Net die gekozen hebben voor de 100Mbps overgezet naar deze snelheid voor eind van januari 2008.
In principe zijn er bij u thuis geen wijzigingen nodig of aanpassingen benodigd.

LET OP! Gebruikers van een draadloze router/wifi verbinding
Houd u er rekening mee als u gebruik maakt van een router waarmee u thuis draadloos kunt internetten, maximaal zo’n 54Mbps behaald. Dit heeft ermee te maken dat meeste recente routers op dit moment draadloos maximaal deze snelheid kunnen doorzenden. Bekabeld via uw router of direct op onze aansluiting kunt u gewoon gebruik maken van de 100Mbps internet verbinding.

Er zijn inmiddels router oplossingen die draadloos de 100Mbps snelheid kunnen overzenden, deze routers heten wireless-N routers. Bent u hierin geïnteresseerd, laat u zich dan eerst goed informeren bij de dichtstbijzijnde computer speciaalzaak.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Ons Net Eindhoven

Telefonisch bereikbaar maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur.

Telefoon: ***-*******

E-mail: ****@************.**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
sjirafje: Waar heb je die info vandaan? Brief of mail?

Hier in de straat zijn ze alweer (2e keer in een week tijd) bezig met de infrastuctuur, heb echter geen brief gezien en ook nog geen onderbrekingen gehad. Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ze in de wijken zelf moeten klussen aan de hardware om die 100Mbit te halen. Alles draait al jaren op 100Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik had ze een mail gestuurd. De reactie kwam ook via de mail.
Vandaag ook nog weer eens een speedtestje gedaan maar het was bij lange na geen 100 Mbit (het was ongeveer 20/10 Mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Hier ook nog geen verandering. Nog steeds strak 1.83M/s down. Maar ze hebben nog een week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik heb het idee dat mijn verbinding er nog steeds niet sneller op is geworden.

Weet iemand nog een paar manieren om mijn up en downloadsnelheid echt te testen? Wanneer ik bijvoorbeeld de XP servicepack download van de microsoft server dan schommelt mijn download snelheid tussen de 1410 KB/s en de 1909 KB/s. Mijn upload heb ik nog nergens met een bestand groter dan een paar MB kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjirafje schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 01:58:
Ik heb het idee dat mijn verbinding er nog steeds niet sneller op is geworden.

Weet iemand nog een paar manieren om mijn up en downloadsnelheid echt te testen? Wanneer ik bijvoorbeeld de XP servicepack download van de microsoft server dan schommelt mijn download snelheid tussen de 1410 KB/s en de 1909 KB/s. Mijn upload heb ik nog nergens met een bestand groter dan een paar MB kunnen testen.
't is ook nog niet sneller. ik heb gister ook een mail gestuurd naar onsnet hierover en kreeg dezelfde standaardmail terug als die van jou. ik gok dat 't er vandaag ook niet sneller op gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
illian:/tmp# wget -O - http://download.xs4all.nl/test/100M.txt > /dev/null
--10:34:06--  http://download.xs4all.nl/test/100M.txt
           => `-'
Resolving download.xs4all.nl... 194.109.21.66
Connecting to download.xs4all.nl|194.109.21.66|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 104,900,000 (100M) [text/plain]

100%[========================================================================================>] 104,900,000    1.83M/s    ETA 00:00

10:35:01 (1.83 MB/s) - `-' saved [104900000/104900000]

Hier dus ook nog geen snelheidsverhoging :/ Eergisteren een mail gestuurd, nog geen reactie op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Kreeg net de flyer in de bus over de HDTV uitzening van een of andere PSV wedstrijd. In die flyer staat o.a. dat als je 10Mbit had je inmiddels over bent gezet naar 100Mbit, dat is hier duidelijk nog niet het geval :) Net nog maar eens gebeld naar Onsnet en daar is het verhaal dat morgen de laatste mensen overgezet worden. Ik ben zeer benieuwd of dat ook echt gaat lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
"de laatste mensen" :') Is er hier iemand die wel al mooi 100 mbit heeft? :P Ik niet iig...
en ik vind het nu toch inmiddels wel tijd worden voor een leuke upgrade eigenlijk, 10 mbit voor 40 euro/maand is namelijk niet meer zo heel wereldschokkend goedkoop, dus ze mogen wel eens opschieten ;)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
_Ernst_ schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:09:
"de laatste mensen" :') Is er hier iemand die wel al mooi 100 mbit heeft? :P Ik niet iig...
en ik vind het nu toch inmiddels wel tijd worden voor een leuke upgrade eigenlijk, 10 mbit voor 40 euro/maand is namelijk niet meer zo heel wereldschokkend goedkoop, dus ze mogen wel eens opschieten ;)
Toevallig dat inderdaad, die laatste mensen hier allemaal rondlopen ;)
Overigens is 10mbit down idd niet wereldschokkend, 10mbit up is wel een iets ander verhaal. Verder ben ik ook benieuwd wat mijn linksys routertje gaat doen wanneer er daadwerkelijk 100mbit beschikbaar is.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
:/

Ze zijn er nu ineens achter dat ze niet voldoende capaciteit hebben om iedereen op 100Mbit over te zetten, er is een extra lijn richting Amsterdam aangevraagd, die zou woendag opgeleverd moeten worden en dan zou iedereen voor zaterdag (9 nov, wanneer die HDTV PSV wedstrijd is) omgezet moeten zijn :) Fijn, die ICT projecten :P

Schijnbaar zijn er al wel mensen omgezet naar 100Mbit (dit gaat per centralegroep) maar ik kreeg niet het idee dat dit al heel veel gebruikers zijn. Het zal mijn allemaal benieuwen...

[ Voor 74% gewijzigd door bartvb op 01-02-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
bartvb schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:55:

Ze zijn er nu ineens achter dat ze niet voldoende capaciteit hebben om iedereen op 100Mbit over te zetten, er is een extra lijn richting Amsterdam aangevraagd, die zou woendag opgeleverd moeten worden en dan zou iedereen voor zaterdag (9 nov, wanneer die HDTV PSV wedstrijd is) omgezet moeten zijn :) Fijn, die ICT projecten :P

Schijnbaar zijn er al wel mensen omgezet naar 100Mbit (dit gaat per centralegroep) maar ik kreeg niet het idee dat dit al heel veel gebruikers zijn. Het zal mijn allemaal benieuwen...
9 nov?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Haha :) 9 februari bedoel ik. Sorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Dan kijk ik het nog een weekje aan. Anders maar weer bellen/mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:55:

Wat achterlijk zeg dat ze daar nu pas achterkomen... Dat had allang begin december geconstateerd moeten zijn! En dan vraag ik me af waarom ze het in Nuenen wel allemaal meteen goed hebben ingeschat met upgraden toen. Of zouden mensen met OnsNet Eindhoven ineens masaal DIR-655's zijn gaan kopen de laatste weken waardoor er nu te weinig bandbreedte is :P ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al wat bekend ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Alleen dat ze (als alles goed gaat) woensdag meer capaciteit richting Amsterdam krijgen en dat iedereen tussen woensdag en zaterdag 100Mbit zou moeten krijgen.

Lijkt er trouwens op dat die test HDTV uitzending ook nog niet up is :/ Volgens de flyer zou die het vanaf 5 februari (vandaag dus) moeten doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:30

fozz

Are You In Or Out?

Dan wachten we nog maar even geduldig af.
Ondertussen al een aantal weeken voor niets een duur newsserver abonnement genomen..

Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal nog geen beeld dan met VLC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
De URL die ze noemen:

www.onsneteindhoven.nl/hdtv/psv.vlc

doet het nog niet :/ Zonder dat bestand heb ik geen idee waar die stream vandaan zou moeten komen, geen idee of er al beeld is dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:47:
De URL die ze noemen:

www.onsneteindhoven.nl/hdtv/psv.vlc

doet het nog niet :/ Zonder dat bestand heb ik geen idee waar die stream vandaan zou moeten komen, geen idee of er al beeld is dus ;)
Nu wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexander,

Betekent Nu wel dat er inmiddels TV is, of vraag je je af of het er nu wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
De stream lijkt het hier te doen. Heb het alleen zo snel nog niet aan de praat gekregen achter m'n Linux router, morgen maar eens naar kijken.

TV is trouwens een groot woord, het is 1 stream op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:56:
Alexander,

Betekent Nu wel dat er inmiddels TV is, of vraag je je af of het er nu wel is.
Ja, hij werkt hier... moest wel ff multicast streams enablen in router. daarna pakte ie de stream perfect... Vraag me alleen af of t mogelijk is om die stream ook in windows media player te laden... dat wil me nog niet echt lukken tot nu toe. En dat terwijl wmp11 ook gewoon met multicast streams om kan gaan... dus vraag me af wat r nog ontbreekt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
hij trekt hier ongeveer 1.4mb/s op die schildpad. Volgens mij gaan er op 9 feb heeeeel wat megabytes rond hier in Eindhoven...

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schildpadden Tja.

Daar heb je inderdaad geen hoge bandbreedte voor nodig. Bewegen niet zo snel he. ;->

Wedstrijd wordt geprognotiseerd op 20 a 30 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Pff, was even rommelen maar heb multicast nu ook aan de praat binnen m'n NAT via mijn Linux router. Er is echt bizar weinig over Multicast samen met NATs te vinden op internet.

Belangrijkste was het installeren van igmpproxy:
http://sourceforge.net/projects/igmpproxy

met deze config:

code:
1
2
3
4
5
quickleave
phyint wan upstream  ratelimit 0  threshold 1
        altnet 88.159.8.0/24

phyint lan downstream  ratelimit 0  threshold 1

Verder erg belangrijk dat je firewall UDP verkeer van 224.0.0.0/4 doorlaat en igmp verkeer ook toestaat richting de machines op je LAN.

Nu die 100Mbit en interesse in voetbal nog :P

Zou echt heel erg leuk zijn als Onsnet ook daadwerkelijk TV aan gaat bieden via IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis gebeurd...

Afbeeldingslocatie: http://www.screenshots.cc/view_thumb/77d2a1938/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.screenshots.cc/view_thumb/840521920/1.jpg

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep.

Snelheidsupgrade is vandaag in gang gezet.
Voor zaterdag zullen alle aansluitingen welke voorheen 10 of 80 Mbit hadden naar 100 Mbit gaan.

Have Fun.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik ben benieuwd en hoop er het beste van :)
Hier nog no dice, gok dat mijn centrale nog niet aan de beurt is geweest... Nog maar wat geduld uitoefenen voordat ik mijn thuisserver op een fatsoenlijke manier kan gebruiken als backupserver :)

Onsnet heeft zeker nergens stats staan als:
http://www.ams-ix.net/technical/stats/ ? Ben eigenlijk wel benieuwd wat die upgrade nou voor een effect heeft.

BTW Alexander1; een 30" scherm en dan alles fullscreen draaien is wel heeeeel erg zonde :) Tijd om een Mac te kopen? :P

[ Voor 13% gewijzigd door bartvb op 07-02-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, moet je nog iets doen om van de snelheidverhoging te kunnen genieten? (modem reset, reboot?)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor,

Traffic shaping wordt op je aansluiting aangepast. Hoef je niets voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:49:
Ik ben benieuwd en hoop er het beste van :)
Hier nog no dice, gok dat mijn centrale nog niet aan de beurt is geweest... Nog maar wat geduld uitoefenen voordat ik mijn thuisserver op een fatsoenlijke manier kan gebruiken als backupserver :)

Onsnet heeft zeker nergens stats staan als:
http://www.ams-ix.net/technical/stats/ ? Ben eigenlijk wel benieuwd wat die upgrade nou voor een effect heeft.

BTW Alexander1; een 30" scherm en dan alles fullscreen draaien is wel heeeeel erg zonde :) Tijd om een Mac te kopen? :P
Ja, ik heb da scherm ook eigenlijk puur voor films/tv/games etc.. en ik hou graag van overzicht :P geen balken enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Onsneteindhoven houdt het wel spannend Afbeeldingslocatie: http://static.bokt.nl/s/nailbite2.gif
Hier nog geen 100Mbit en ik gok dat ze daar over een uurtje richting huis gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozz

fozz

Are You In Or Out?

Dat word dus waarschijnlijk weer nix voor dit weekend.
Gisteravond in iedergeval nog geen resutaat ( 5613KE )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog steeds strak 11.4 MB/sec. Volges mij is dat ook echt de max wat je eruit haalt... Ik heb m nog niet sneller dan dat kunnen krijgen en in de thread van OnsBrabantNet idem dito, bij hun ook 11 MB/sec.wat ze er max uitgeperst krijgen. Toch raar gezien glasvezel zelf weinig overhead heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Lekkere snelheid...maar ik vraag me af hoe kan je glasvezel aanvragen? moet er eerst genoeg animo zijn of kiezen hun het gebied uit? want zo'n snelheid zou ik ook wel willen. Sorry dat ik deze vraag hier stel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Er moet iig voldoende animo zijn. Als ik onsneteindhoven.nl moet geloven dan is het mogelijk om zelf het e.e.a. op poten te zetten in je wijk om mensen al warm te krijgen voor glasvezel. Als je dan aan kan tonen dat minimaal x mensen af gaan nemen dan heb je kans dat ze glasvezel uitrollen in jouw wijk.

Wij zijn nu trouwens ook over naar 100Mbit :) Nice *O*
Wordt flink overgewerkt bij OnsNet lijkt het...

[ Voor 6% gewijzigd door bartvb op 09-02-2008 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 00:55:
Er moet iig voldoende animo zijn. Als ik onsneteindhoven.nl moet geloven dan is het mogelijk om zelf het e.e.a. op poten te zetten in je wijk om mensen al warm te krijgen voor glasvezel. Als je dan aan kan tonen dat minimaal x mensen af gaan nemen dan heb je kans dat ze glasvezel uitrollen in jouw wijk.

Wij zijn nu trouwens ook over naar 100Mbit :) Nice *O*
Wordt flink overgewerkt bij OnsNet lijkt het...
en wat zijn je max speeds die je haalt? ook 11.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocDtje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 10:45
Lijk maar niet boven de 4300KB uit te komen... Iemand nog een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocDtje schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:14:
Lijk maar niet boven de 4300KB uit te komen... Iemand nog een idee ?
Misschien een routertje die het niet meer helemaal trekt ???

Hoop routers hebben best wel moeite met 100 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocDtje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 10:45
Heb 2 DIR-655 routers aanwezig. Bij beide hetzelfde verhaal. Zal wel een instelling zijn dan. Iemand daar nog ideeën voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Kijk iig even wat er gebeurt als je de router er tussenuit haalt?
Al die goedkope Sitecom dingen kan je sowieso vergeten. Heb (tijdelijk) een keer met zo'n ding moeten werken en die dingen trekken 10Mbit niet eens :/ Ding dat ik had kreeg het zelfs al benauwd van meer dan een paar nieuwe verbindingen per seconde. Erg slecht :/

Multicast test stream lijkt niet meer te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoor niemand over de kwaliteit van de PSV stream.

Hoe is die geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
:) Dat wilde ik net gaan vragen. Hoe is alles gegaan met het HDTV experiment? Ik was zaterdag helaas niet thuis, heb er dus niets mee kunnen doen (en geef ook helemaal niets om voetbal :) ). Maar ben wel erg benieuwd of alles technisch gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozz

fozz

Are You In Or Out?

Yes, ik ben van het weekend ook overgegaan.
Helaas haalt mn Linksys WRT54GL maar ongeveer 43Mbit/sec.
Dus binnekort ook maar een dir 655 in de meterkast knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Snelheidsverhoging is er hier ook door... Alleen is die maximum snelheid die ik haal zo'n 7 MB/s, maar dat vind ik al vrij aardig opzich (hopelijk word dat binnenkort nog sneller) Upload heb ik nog niet getest, zal ik vandaag ook eens kijken.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geupgrade.

Ik kan uploaden met 11.8MB/s (getest met 100mb bestanden niet www.speedtest.nl)
M'n download is echter maar 7MB/s, niet optimaal dus.

Ik heb al een nieuwe switch besteld kijken of het beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Jasp0r mag ik vragen hoe jij je upload hebt getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
sjirafje schreef op zondag 17 februari 2008 @ 03:18:
Jasp0r mag ik vragen hoe jij je upload hebt getest?
zou kunnen dat ie een goede webhost heeft en daar een file naar heeft overgepompt.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aantal grote files naar een 1000mbit server inderdaad.

Ik ben er ondertussen wel achter dat m'n download echt niet sneller dan 7 mb/s gaat. Lijkt er dus op dat Onsnet haar zaakjes nog niet helemaal op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Kan je je PC niet gewoon direct aan het modem hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Dat kan om te testen wel.(niet vergeten om DHCP te releasen anders moet je een uur wachten)
Linksys WRTG54G komt niet boven de 30mbit uit helaas. Zonder de router is het >10 mb/s maar dan zit de rest van het huis zonder internet.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Vanaf vandaag wordt deze brief verspreid onder alle (of een deel van de?) abbonees van OnsNetEindhoven.

Hier in staat dat vanaf 1 September wordt begonnen met de uitrol van het langverwachte digitale televisie over de glasvezel. Enkele punten hieruit die belangrijk zijn en wellicht anders dan eerder vermeld:
- De Digibox (set top box) gaat eenmalig 150 euro kosten en wordt daarna JOUW EIGENDOM.
- 2 verschillende pakketten: Basis (7,50) en Extra (3,95).
- In het begin 2 zenders in HD-kwaliteit, de rest in DVD-kwaliteit. Nieuwe HD-zenders hebben zich al aangekondigd zoals Nederland en de VRT (vlaanderen radio televisie).
- Meerdere Digiboxes kosten 150 euro meer maar geen extra maandbedrag.
- Gesprekken zijn begonnen over het nieuwe Eredivisiekanaal.

En klik voor de rest van de zeker interessante informatie eens door op bovengenoemde site of klik op Specificaties Digitale TV

Dus het begint in eindhoven allemaal!

Ik ben alvast heel erg benieuwd, gezien de bandbreedte van het glasvezel lijkt het aantal toekomstige HD-kanalen onbeperkt!

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'tis in ieder geval beter geregeld in Eindhoven dan in Brabant. Die box die koop je en wordt jou eigendom dus niet in bruikleen zoals bij OBN. Daarbij als je een 2e TV digitaal wilt kun je gewoon een box bijkopen en hoef je geen 2e abonement af te sluiten wat OBN wel moet (Echt achterlijk geregeld daar, slaat nergens op). Ik hoop zelf dat in ieder geval de 21 meest bekeken basis zenders gewoon onversleuteld door worden verzonden zodat mensen met een TV met ingwebouwde DVB-C decoder straks gewoon die zenders op kunnen scannen. Ik scan hier al dagelijks maar er staan atm nog geen digitale zenders op de kabel. Daarbij hoop ik ook dat als ze boel gaan versleutelen ze een voorbeeld gaan nemen tegenover anders kabelaars en de smartcards gewoon netjes los verkopen zonder zo'n decoder door je strot duwen met daaraan een smart card gekoppeld, want dat vind ik wel zo misselijk dat ze mensen met een eigen decoder tegenwerken. Als je een internet abo neemt mag je toch ook een eigen netwerkkaart en router pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Bij voorbaat zou ik er niet vanuit gaan dat OnsNetEindhoven de DVB-C standaard zal volgen. Als ik het plaatje van het "modem" op de OnsNetEindhoven site bekijk, ziet hij verdacht veel uit als een IPTV set-top box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/\/\|) schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:03:
Bij voorbaat zou ik er niet vanuit gaan dat OnsNetEindhoven de DVB-C standaard zal volgen. Als ik het plaatje van het "modem" op de OnsNetEindhoven site bekijk, ziet hij verdacht veel uit als een IPTV set-top box.
IPTV is voor later.

Quote van OnsNet Eindhoven site:
Bovendien heeft het apparaat al een poort waarmee u straks op uw televisietoestel films en programma’s via internet kunt kijken (IP-TV).
Dezelfde box wordt ook door OnsBrabantNet gebruikt overigens waar Hertzinger al een perbericht over uit heeft laten gaan dat ze daar Digitale TV gingen aanbieden via DVB-C. Zie: http://www.hertzinger.nl/default.asp?w=nieuws&nieuws=60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:21:
[...]

IPTV is voor later.

Quote van OnsNet Eindhoven site:

[...]

Dezelfde box wordt ook door OnsBrabantNet gebruikt overigens waar Hertzinger al een perbericht over uit heeft laten gaan dat ze daar Digitale TV gingen aanbieden via DVB-C. Zie: http://www.hertzinger.nl/default.asp?w=nieuws&nieuws=60
Let wel dat de tekst van Ons Net Eindhoven die je quote uit 2006 stamt.
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat er inderdaad DVB-C uitgezonden zal worden. Ik ben van plan een nieuwe TV aan te schaffen en ondersteuning van DVB-C beïnvloedt waarschijnlijk mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/\/\|) schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:37:
[...]

Let wel dat de tekst van Ons Net Eindhoven die je quote uit 2006 stamt.
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat er inderdaad DVB-C uitgezonden zal worden. Ik ben van plan een nieuwe TV aan te schaffen en ondersteuning van DVB-C beïnvloedt waarschijnlijk mijn keuze.
Komt van deze pagina onder het kopje Ons Net Eindhoven Digibox:

http://www.onsneteindhove...x.php?menu=10&submenu=143

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we de kennis en ervaringen van mensen bundelen. Vandaar een Ons Net Eindhoven topic, geheel geweid aan alles rondom Ons Net Eindhoven.

Ons Net Eindhoven (Deel 1)
Pagina: 1 2 3 Laatste