bron
Dit vind ik echt niet eerlijk. Ik ga zo maar eens met onsnet eindhoven bellen. 
update:
Zojuist gebeld, maar ze kon me niet vertellen of er een snelheidsverhoging in zat.
Waarom zij wel en wij niet?Sinterklaas pakt uit in Nuenen:
Gratis snelheidsverhoging naar 100 Mbit/sec via het glasvezelnetwerk in Nuenen.
Nuenen is bekend vanwege haar supersnelle glasvezelnetwerk van OnsNet Nuenen. Er werden tot gisteren twee snelheden aangeboden, 10 Megabit per seconde symmetrisch voor € 35,95 en het supersnelle 100 Megabit per seconde symmetrisch voor € 79,95.
Op maandagavond 4 december heeft de goedheiligman er tijdens een informatieavond van OnsNet Nuenen voor gezorgd dat iedereen die aangesloten is, vanaf 6 december 2006 kan genieten van de maximale snelheid van het glasvezelnetwerk. Iedereen krijgt namelijk 100 Megabit per seconde internet toegang voor de prijs van een 10 Megabit per seconde abonnement..
Het glasvezelnetwerk in Nuenen is hiermee een van de eerste commerciële netwerken waarbij aan consumenten dergelijke hoge snelheden worden aangeboden. Een ander uniek punt is dat deze supersnelle verbindingen volledig symmetrisch zijn. Oftewel, 100 Megabit per seconde zowel voor het ontvangen (downloaden) als verzenden (uploaden).
Het aanbod zal automatisch gaan gelden voor alle klanten van OnsNet Nuenen, dus ook voor de mogelijke nieuwe klanten uit Gerwen en Nederwetten die afgelopen week een aanbod hebben ontvangen.
Waarom hebben de betrokken partijen, de netwerk exploitant (NEM) en de service provider EduTel, gezamenlijk voor deze snelheidsverhoging gekozen?
- Het netwerk is bij de aanleg ontworpen voor het aanbieden van deze hoge snelheden.
- Het netwerk is stabiel en uit metingen blijkt dat er ondanks de vele abonnees nog voldoende ruimte is.
- Voor toekomstige diensten zijn snelle verbindingen noodzakelijk. Niet alleen voor televisie via internet, maar ook op het gebied van zorg op afstand. Belangrijk hierbij is dat de verbinding van de abonnee naar de aanbieder van de zorgdienst (upload) snel is.
“Wij denken met het ter beschikking te stellen van deze snelheden dan ook een versnelling te genereren in de ontwikkeling van nieuwe diensten.”
Meer informatie:
www.onsnetnuenen.nl
Edutel BV is de service provider die in Nuenen de dienst Internet op het glasvezelnetwerk aanbiedt.
NEM Nuenen BV is de exploitatie maatschappij die in Nuenen het glasvezelnetwerk exploiteert.
De Coöperatie Onsnet Nuenen is een van de aandeelhouders van de NEM Nuenen BV. In deze coöperatie zijn de leden verenigd
update:
Zojuist gebeld, maar ze kon me niet vertellen of er een snelheidsverhoging in zat.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn