[Glasvezel] Ons Net - nu ook in Tongelre

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 10.343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor,

Traffic shaping wordt op je aansluiting aangepast. Hoef je niets voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:49:
Ik ben benieuwd en hoop er het beste van :)
Hier nog no dice, gok dat mijn centrale nog niet aan de beurt is geweest... Nog maar wat geduld uitoefenen voordat ik mijn thuisserver op een fatsoenlijke manier kan gebruiken als backupserver :)

Onsnet heeft zeker nergens stats staan als:
http://www.ams-ix.net/technical/stats/ ? Ben eigenlijk wel benieuwd wat die upgrade nou voor een effect heeft.

BTW Alexander1; een 30" scherm en dan alles fullscreen draaien is wel heeeeel erg zonde :) Tijd om een Mac te kopen? :P
Ja, ik heb da scherm ook eigenlijk puur voor films/tv/games etc.. en ik hou graag van overzicht :P geen balken enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Onsneteindhoven houdt het wel spannend Afbeeldingslocatie: http://static.bokt.nl/s/nailbite2.gif
Hier nog geen 100Mbit en ik gok dat ze daar over een uurtje richting huis gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:30

fozz

Are You In Or Out?

Dat word dus waarschijnlijk weer nix voor dit weekend.
Gisteravond in iedergeval nog geen resutaat ( 5613KE )

Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog steeds strak 11.4 MB/sec. Volges mij is dat ook echt de max wat je eruit haalt... Ik heb m nog niet sneller dan dat kunnen krijgen en in de thread van OnsBrabantNet idem dito, bij hun ook 11 MB/sec.wat ze er max uitgeperst krijgen. Toch raar gezien glasvezel zelf weinig overhead heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Lekkere snelheid...maar ik vraag me af hoe kan je glasvezel aanvragen? moet er eerst genoeg animo zijn of kiezen hun het gebied uit? want zo'n snelheid zou ik ook wel willen. Sorry dat ik deze vraag hier stel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Er moet iig voldoende animo zijn. Als ik onsneteindhoven.nl moet geloven dan is het mogelijk om zelf het e.e.a. op poten te zetten in je wijk om mensen al warm te krijgen voor glasvezel. Als je dan aan kan tonen dat minimaal x mensen af gaan nemen dan heb je kans dat ze glasvezel uitrollen in jouw wijk.

Wij zijn nu trouwens ook over naar 100Mbit :) Nice *O*
Wordt flink overgewerkt bij OnsNet lijkt het...

[ Voor 6% gewijzigd door bartvb op 09-02-2008 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 00:55:
Er moet iig voldoende animo zijn. Als ik onsneteindhoven.nl moet geloven dan is het mogelijk om zelf het e.e.a. op poten te zetten in je wijk om mensen al warm te krijgen voor glasvezel. Als je dan aan kan tonen dat minimaal x mensen af gaan nemen dan heb je kans dat ze glasvezel uitrollen in jouw wijk.

Wij zijn nu trouwens ook over naar 100Mbit :) Nice *O*
Wordt flink overgewerkt bij OnsNet lijkt het...
en wat zijn je max speeds die je haalt? ook 11.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocDtje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 10:45
Lijk maar niet boven de 4300KB uit te komen... Iemand nog een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocDtje schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:14:
Lijk maar niet boven de 4300KB uit te komen... Iemand nog een idee ?
Misschien een routertje die het niet meer helemaal trekt ???

Hoop routers hebben best wel moeite met 100 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocDtje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 10:45
Heb 2 DIR-655 routers aanwezig. Bij beide hetzelfde verhaal. Zal wel een instelling zijn dan. Iemand daar nog ideeën voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Kijk iig even wat er gebeurt als je de router er tussenuit haalt?
Al die goedkope Sitecom dingen kan je sowieso vergeten. Heb (tijdelijk) een keer met zo'n ding moeten werken en die dingen trekken 10Mbit niet eens :/ Ding dat ik had kreeg het zelfs al benauwd van meer dan een paar nieuwe verbindingen per seconde. Erg slecht :/

Multicast test stream lijkt niet meer te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoor niemand over de kwaliteit van de PSV stream.

Hoe is die geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
:) Dat wilde ik net gaan vragen. Hoe is alles gegaan met het HDTV experiment? Ik was zaterdag helaas niet thuis, heb er dus niets mee kunnen doen (en geef ook helemaal niets om voetbal :) ). Maar ben wel erg benieuwd of alles technisch gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:30

fozz

Are You In Or Out?

Yes, ik ben van het weekend ook overgegaan.
Helaas haalt mn Linksys WRT54GL maar ongeveer 43Mbit/sec.
Dus binnekort ook maar een dir 655 in de meterkast knallen.

Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:35

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Snelheidsverhoging is er hier ook door... Alleen is die maximum snelheid die ik haal zo'n 7 MB/s, maar dat vind ik al vrij aardig opzich (hopelijk word dat binnenkort nog sneller) Upload heb ik nog niet getest, zal ik vandaag ook eens kijken.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geupgrade.

Ik kan uploaden met 11.8MB/s (getest met 100mb bestanden niet www.speedtest.nl)
M'n download is echter maar 7MB/s, niet optimaal dus.

Ik heb al een nieuwe switch besteld kijken of het beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 18:03

sjirafje

No inspirational quotes here

Jasp0r mag ik vragen hoe jij je upload hebt getest?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
sjirafje schreef op zondag 17 februari 2008 @ 03:18:
Jasp0r mag ik vragen hoe jij je upload hebt getest?
zou kunnen dat ie een goede webhost heeft en daar een file naar heeft overgepompt.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aantal grote files naar een 1000mbit server inderdaad.

Ik ben er ondertussen wel achter dat m'n download echt niet sneller dan 7 mb/s gaat. Lijkt er dus op dat Onsnet haar zaakjes nog niet helemaal op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Kan je je PC niet gewoon direct aan het modem hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Dat kan om te testen wel.(niet vergeten om DHCP te releasen anders moet je een uur wachten)
Linksys WRTG54G komt niet boven de 30mbit uit helaas. Zonder de router is het >10 mb/s maar dan zit de rest van het huis zonder internet.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Vanaf vandaag wordt deze brief verspreid onder alle (of een deel van de?) abbonees van OnsNetEindhoven.

Hier in staat dat vanaf 1 September wordt begonnen met de uitrol van het langverwachte digitale televisie over de glasvezel. Enkele punten hieruit die belangrijk zijn en wellicht anders dan eerder vermeld:
- De Digibox (set top box) gaat eenmalig 150 euro kosten en wordt daarna JOUW EIGENDOM.
- 2 verschillende pakketten: Basis (7,50) en Extra (3,95).
- In het begin 2 zenders in HD-kwaliteit, de rest in DVD-kwaliteit. Nieuwe HD-zenders hebben zich al aangekondigd zoals Nederland en de VRT (vlaanderen radio televisie).
- Meerdere Digiboxes kosten 150 euro meer maar geen extra maandbedrag.
- Gesprekken zijn begonnen over het nieuwe Eredivisiekanaal.

En klik voor de rest van de zeker interessante informatie eens door op bovengenoemde site of klik op Specificaties Digitale TV

Dus het begint in eindhoven allemaal!

Ik ben alvast heel erg benieuwd, gezien de bandbreedte van het glasvezel lijkt het aantal toekomstige HD-kanalen onbeperkt!

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'tis in ieder geval beter geregeld in Eindhoven dan in Brabant. Die box die koop je en wordt jou eigendom dus niet in bruikleen zoals bij OBN. Daarbij als je een 2e TV digitaal wilt kun je gewoon een box bijkopen en hoef je geen 2e abonement af te sluiten wat OBN wel moet (Echt achterlijk geregeld daar, slaat nergens op). Ik hoop zelf dat in ieder geval de 21 meest bekeken basis zenders gewoon onversleuteld door worden verzonden zodat mensen met een TV met ingwebouwde DVB-C decoder straks gewoon die zenders op kunnen scannen. Ik scan hier al dagelijks maar er staan atm nog geen digitale zenders op de kabel. Daarbij hoop ik ook dat als ze boel gaan versleutelen ze een voorbeeld gaan nemen tegenover anders kabelaars en de smartcards gewoon netjes los verkopen zonder zo'n decoder door je strot duwen met daaraan een smart card gekoppeld, want dat vind ik wel zo misselijk dat ze mensen met een eigen decoder tegenwerken. Als je een internet abo neemt mag je toch ook een eigen netwerkkaart en router pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Bij voorbaat zou ik er niet vanuit gaan dat OnsNetEindhoven de DVB-C standaard zal volgen. Als ik het plaatje van het "modem" op de OnsNetEindhoven site bekijk, ziet hij verdacht veel uit als een IPTV set-top box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/\/\|) schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:03:
Bij voorbaat zou ik er niet vanuit gaan dat OnsNetEindhoven de DVB-C standaard zal volgen. Als ik het plaatje van het "modem" op de OnsNetEindhoven site bekijk, ziet hij verdacht veel uit als een IPTV set-top box.
IPTV is voor later.

Quote van OnsNet Eindhoven site:
Bovendien heeft het apparaat al een poort waarmee u straks op uw televisietoestel films en programma’s via internet kunt kijken (IP-TV).
Dezelfde box wordt ook door OnsBrabantNet gebruikt overigens waar Hertzinger al een perbericht over uit heeft laten gaan dat ze daar Digitale TV gingen aanbieden via DVB-C. Zie: http://www.hertzinger.nl/default.asp?w=nieuws&nieuws=60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:21:
[...]

IPTV is voor later.

Quote van OnsNet Eindhoven site:

[...]

Dezelfde box wordt ook door OnsBrabantNet gebruikt overigens waar Hertzinger al een perbericht over uit heeft laten gaan dat ze daar Digitale TV gingen aanbieden via DVB-C. Zie: http://www.hertzinger.nl/default.asp?w=nieuws&nieuws=60
Let wel dat de tekst van Ons Net Eindhoven die je quote uit 2006 stamt.
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat er inderdaad DVB-C uitgezonden zal worden. Ik ben van plan een nieuwe TV aan te schaffen en ondersteuning van DVB-C beïnvloedt waarschijnlijk mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/\/\|) schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:37:
[...]

Let wel dat de tekst van Ons Net Eindhoven die je quote uit 2006 stamt.
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat er inderdaad DVB-C uitgezonden zal worden. Ik ben van plan een nieuwe TV aan te schaffen en ondersteuning van DVB-C beïnvloedt waarschijnlijk mijn keuze.
Komt van deze pagina onder het kopje Ons Net Eindhoven Digibox:

http://www.onsneteindhove...x.php?menu=10&submenu=143

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we de kennis en ervaringen van mensen bundelen. Vandaar een Ons Net Eindhoven topic, geheel geweid aan alles rondom Ons Net Eindhoven.

Ons Net Eindhoven (Deel 1)
Pagina: 1 2 3 Laatste