[Glasvezel] Ons Net - nu ook in Tongelre

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 10.340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Nadat zo'n half jaar geleden het glasvezel netwerk in Nuenen van start is gegaan (zie ook topic: [rml][ Glasvezel] Ons Net - Nuenen 10 Mbit[/rml]), is nu het stadsdeel Tongelre in Eindhoven aan de beurt :9~ (waar ik woon)

De planning is dat alle huizen die ingeschreven worden voor een aansluiting, voor 1 juli ook daadwerkelijk aangesloten zijn, zodat ze binnen de subsidie regeling vallen. Door deze subsidie zijn de aansluitkosten à 500 euro en het eerste jaar à 300 euro gratis.

Inschrijven kan vanaf 23 januari tot 1 maart 2005. Morgen start het inschrijven om 12 uur in het kantoor van Ons Net. De postcode check komt volgens de site vanaf dinsdag 25 januari beschikbaar, maar ik ga morgen eens kijken bij dat kantoor omdat ik toch wel heel benieuwd ben of ik binnenkort ook van 10 MBit up en down mag genieten :P

Nog meer Gotters die ook in tongelre wonen en ook de mogelijkheid krijgen een sprietje glasvezel in huis te krijgen? :)

Wat ik wel raar vind is dat we er nog helemaal geen brief ofzo over hebben ontvangen, ik weet dit toevallig via een artikel in het eindhovensdagblad.

Meer info: www.onsneteindhoven.nl

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lijkt erop alsof het kindje van brinkhorst toch nog een succes wordt.

hét grote probleem bij de oorspronkelijke kenniswijk was het gebrek aan initiatief, dat is in nuenen toen wel goed van de grond gekomen.

nog steeds geldt de regel voor ALLE inwoners van de kenniswijk (dus half helmond en eindhoven) dat je subsidie kan krijgen ALS er glasvezel wordt aangelegd.

alleen had ik wel begrepen dat de subsidiepot inmiddels leeg was. nouja, niet dus. veel plezier met interpretten daaro!

/me hoopt dan ook maar dan onsnet-woensel snel van de grond komt :D

edit: ik bedenk me trouwens net: tis ook niet zo toevallig dat tongelre nou gekozen is, er ligt immers al heel veel surfnet-onsnet infra tussen de TUE en nuenen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Volgend het artikel in het ED zou de subsitie per 1 januari 2005 afgeschaft zijn, maar door een pleidooi van de gemeente Eindhoven en een paar woningcorporaties is de termijn verlengt tot 1 juli. Vandaar dat het ook voor die tijd klaar moet zijn.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woehoe! Een jaar lang 10Mbit internet voor NOP!

Ik kan het nog altijd niet geloven. Maar hee, ik ga een gegeven paard niet in de bek schijten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Nog meer Gotters die ook in tongelre wonen en ook de mogelijkheid krijgen een sprietje glasvezel in huis te krijgen? :)
Hier nog een Tweaker/GOTer die net in Eindhoven-Tongelre is komen wonen.

In eerste instantie TweakDSL aangevraagd voor m'n appartementje, maar KPN werkt al een paar maanden niet mee aan het verbouwen van de wijkcentrale. Die aanvraag dus maar stop gezet, nu Ons Net mij beloofd heeft glasvezel aan te leggen.

Even afwachten nog dus !

ps. Wanneer is de eerste Got @ Ons Net eindhoven meet (10 mbit/s up/down = goed voor networkgaming/back-up sharing).

pps. Eigenlijk ex-tweakers sinds enige tijd ... maar ik kan maar niet van deze web-site afblijven. :) Merk nu pas hoeveel tijd het kost om je kennis een beetje up-to-date te houden, en dan nog mis ik een hoop.

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
De adsl wijkcentrale hier is idd nogal een probleem, ik heb ook maanden moeten wachten tot ik adsl kon krijgen. Had met overbelasting te maken in de kpn centrale.

Ben beniewd wanneer ze hier beginnen met graven, zal niet lang meer duren, want er moet nogal wat gegraven worden in een paar maanden tijd.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik reed dus gisteren door tongelre en zag een megabord hangen 'onsnet nu ook in tongelre' Ik dacht meteen.. wooeejjj, hopelijk ook in andere delen van Eindhoven. Maar, ik begrijp dus dat de rest van eindhoven onsnet voorlopig op zijn buik kan schrijven, omdat die subsidie wordt stop gezet. grumble... waarom nu perse tongelre en geen woensel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven- schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:59:
waarom nu perse tongelre en geen woensel :(
tsja, eigen initiatief loont he.

verder is woensel zo ongeveer half eindhoven, dus da's misschien een beetje veel gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds vanmiddag ineens een bordje in de voortuin staan met Ons Net erop. Ik denk dat ze snel gaan graven. Is volgens mij volgens de planning in Maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren ook een bordje, schijnen ze te doen om extra reclame te maken omdat het aantal aanmeldingen een beetje tegenvalt (nog maar 3000 van de 6000 ofzo)

Wanneer ze beginnen met graven weet ik niet, hoop snel :9

ow en @ hierboven
Woonplaats Delft
:? :P

[ Voor 11% gewijzigd door _Ernst_ op 23-02-2005 16:39 ]

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:38:
Ik heb sinds gisteren ook een bordje, schijnen ze te doen om extra reclame te maken omdat het aantal aanmeldingen een beetje tegenvalt (nog maar 3000 van de 6000 ofzo)

Wanneer ze beginnen met graven weet ik niet, hoop snel :9

ow en @ hierboven

[...]

:? :P
hehehe ben te lui om het aan te passen...woon nu echt in tongelre :P

Het aantal wat aangesloten kan worden is 9000 en ze hebben nu iets van 3000 aanmeldingen. Ik hoop niet dat door te weinig aanmeldingen het feest niet doorgaat.
En ik dacht in het krantje gelezen te hebben dat ze in maart gaan graven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glasvezel en dan 10Mbit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om mee te beginnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
Voor degene die het krantje van OnsNet niet goed lezen, of die het liever hier volgen ...

15 Maart word er begonnen met graven (als het goed is).

Voor mij persoonlijk nog even afwachten ... 'voor hoogbouw worden aparte afspraken gemaakt'. Misschien zou ik zelf eens moeten gaan informeren. ;)

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gelezen. Ben benieuwd wanneer ze hier in de straat beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
Buiten Tongelre kan OnsNet blijkbaar toch wel glasvezel regelen.
Bij een vriend ligt de kabel er al (nieuw huurappartement) ...

Aansluiting zou zelfs al voor 1 april werkend moeten zijn !

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
RedSoniq schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:46:
Buiten Tongelre kan OnsNet blijkbaar toch wel glasvezel regelen.
Bij een vriend ligt de kabel er al (nieuw huurappartement) ...

Aansluiting zou zelfs al voor 1 april werkend moeten zijn !
Waar ergens in eindhoven dan? Kan me voorstellen dat als het aan de rand van tongelre ligt dat er wel wat geregelt kan worden. Maar krijgt hij ook subsidie of moet hij alles zelf betalen? De subsidie regeling was dacht ik alleen voor tongelre namelijk.

Maar ben ook beniewd wanneer ze hier beginnen, zal toch niet meer lang gaan duren denk/hoop ik :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
_Ernst_ schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:51:
[...]

Waar ergens in eindhoven dan? Kan me voorstellen dat als het aan de rand van tongelre ligt dat er wel wat geregelt kan worden. Maar krijgt hij ook subsidie of moet hij alles zelf betalen? De subsidie regeling was dacht ik alleen voor tongelre namelijk.

Maar ben ook beniewd wanneer ze hier beginnen, zal toch niet meer lang gaan duren denk/hoop ik :)
Kruising Boschdijk / Ring Eindhoven.

De subsidie regeling geld denk ik voor iedereen die glasvezel wil. In Tongelre word het officieel ook ondersteund door de vereniging (OnsNet).
Daarbuiten misschien ook tegenwoordig, maar ik weet natuurlijk niet hoe ver ze nog gaan met de aanleg van glasvezel buiten Tongelre. (Zoals gezegd, dit zijn nieuwe huurappartementen ...)

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozz
  • Laatst online: 04-09 10:30

fozz

Are You In Or Out?

Ik woon sinds kort in Tongelre, in de nieuwbouw wijk.
De glasvezel aansluiting ligt al tot in de meterkast.
Maar ik krijg GEEN aansluiting van OnsNet, terwijl 10 huizen verderop,
waar het nog niet ligt, gratis aangesloten worden.
Ik vind het maar krom :( , en wacht geduldig op mn Demon DSL Express O-)

Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:03

sjirafje

No inspirational quotes here

Jeej Ik heb sinds gisteren ook zo'n prikker in m'n voortuin :9~

Nou maar hopen dat het een beetje opschiet, want tot die tijd heb ik thuis geen internet.

Ik heb trouwens gezien dat ze bij mij in de buurt de straat al aan het openbreken zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door sjirafje op 17-03-2005 22:16 . Reden: typo ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al gezien waar ze aan het graven zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedSoniq schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:54:
[...]

Kruising Boschdijk / Ring Eindhoven.
gezellig wonen daaro. weet je wie de achterburen van dat appartementencomplex zijn?
www.google.nl/search?q=baekelandplein ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Jean
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
De eerste planning staat nu online. Helaas zijn ze bij mij nog niet begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik heb ook een brief van ze ontvangen waar in staat dat ze volgende week bij mij in de straat gaan beginnen met graven. Ik zou nog een brief van ze ontvangen waar in staat welke dag dat ze mijn breedbandkastje O+ gaan installeren.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik woon in Geestenberg...duurt nog even dus.
Wat ik heb begrepen is dat iedereen in Tongelre eind juni internet via glasvezel moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 19:56:
[...]

gezellig wonen daaro. weet je wie de achterburen van dat appartementencomplex zijn?
www.google.nl/search?q=baekelandplein ;(
Bedoel jij niet dat appartement aan de Marconilaan(Ring) en Edisonstraat wat echt aan het Baekelandplein ligt? Op de kruising Marconilaan(Ring) en Boschdijk is nl. ook een nieuw appartementencomplex gebouwd wat volgens mij niet uitkijkt op het Baeckelandplein (staat er zowat in de lengte op).

Wel jammer trouwens dat het niet doorgetrokken wordt de wijk in (scheelt ca 500m), maar aan de andere kant maar goed ook: dat hele kenniswijkgedoe is een grote verspilling van subsidiegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:49:
[...]

Bedoel jij niet dat appartement aan de Marconilaan(Ring) en Edisonstraat wat echt aan het Baekelandplein ligt? Op de kruising Marconilaan(Ring) en Boschdijk is nl. ook een nieuw appartementencomplex gebouwd wat volgens mij niet uitkijkt op het Baeckelandplein (staat er zowat in de lengte op).
ik bedoelde dat tweede complex, vandaar ook "achterburen". maar ook daar wordt het overlast, reken maar.
Wel jammer trouwens dat het niet doorgetrokken wordt de wijk in (scheelt ca 500m), maar aan de andere kant maar goed ook: dat hele kenniswijkgedoe is een grote verspilling van subsidiegeld.
mijn ouders wonen in nuenen, ik ken de verhalen idd jah. de raadscommissie had het niet meer toen het bericht uit den haag kwam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Nou gisteren hebben ze bij mij in de straat de boel opengebroken. En ik heb nu zo'n mooie rode spriet in m'n voortuin uit de grond steken.
Maar met die spriet alleen kan ik niet veel. Heeft iemand enig idee wanneer ze de boel echt gaan aansluiten? (tot die tijd heb ik namelijk geen internet thuis :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eind juni zou alles aangesloten moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

Bij mijn vriendin hebben ze vannochten die rode spriet naar binnen getrokken. Volgende week word het kastje blijkbaar aangesloten maar of het dan al gelijk werkt....

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig hoe het aanleggen van glasvezel eigenlijk in zijn werk gaat. Met dat glas door de leidingen spuiten enzo (en hoe dat goed gaat bij vertakkingen)
Iemand een linkje?

[ Voor 38% gewijzigd door blaatbeest op 09-05-2005 22:13 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Het schiet al op hier, ze zijn hier nu in de straat aan het graven. Ben benieuwd wanneer ze de kabel de tuin in leggen, hebben we namelijk nog geen brief over gehad (kreeg je die niet een paar weken van te voren?)

Planning graafwerkzaamheden

Hopen dat ik hier ook binnen niet al te lange tijd een werkende verbinding heb :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Een vriend van mij woont achter het karregat. Hij heeft ook z'n bordje van "ons net"in z'n tuin staan.
Hij wel :( ...ze kunnen beter na Nuenen beter woensel pakken..zitten veel meer mensen met internet ;)

jammer :(

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-09 15:39
Vandaag is het kastje aangesloten. Volgens de opdruk is het een 42 networks drg. Even surfen heeft duidelijk gemaakt dat het een onderdeel van Ericsson is.
Heeft iemand al meer informatie (handleiding) van het apparaat gevonden? Wordt er in ieder geval niet bijgeleverd

MBi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst bij een meeting gezeten in Helmond tussen de gemeente en enkele grote bedrijven uit Helmond en daar werd gemeld dat de gemeente Helmond toch rond is met het glasvezel verhaal en dat dit op korte termijn verwezenlijkt gaat worden. BBned gaat het verzorgen en krijgt 5 jaar exclusief de rechten voor exploitatie.
In het begin was het de bedoeling dat de bedrijven zelf de glasvezellijn gingen kopen en dan de exploitatie (diensten) werd ingekocht bij bv BBned ofzo. Nu was de gemeente dus ineens wel wakker geworden en ging snel met BBned in zee voordat de bedrijven rond waren.

Waar ik nu bang voor ben is dat je dadelijk een 100-150Mbit lijn hebt liggen die ze gaan knijpen (overboeking) tot bv 10 Mbit. En je voor 100Mbit dus weer de hoofdprijs betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Vandaag eindelijk de brief ontvangen met de datum van aansluiten. 29 juni komen ze het hier installeren :) Strakke planning, net voor de einddatum (1 juni) dat alles aangesloten moet zijn...

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik ben al weer al weer enige tijd bij onsnet aangesloten, maar ik vind de snelheid toch een beetje tegen vallen. Het maximum wat ik heb gehaald kun je hier onder zien. Vooral het uploaden vind ik vies tegen vallen.

Afbeeldingslocatie: http://got.sjirafje.nl/fotos/speedtest.bmp
btw. ik heb nog al wat testen moeten uitvoeren voor ik deze snelheid kreeg. De laatste tijd haal ik deze snelheden niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
sjirafje schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:49:
Ik ben al weer al weer enige tijd bij onsnet aangesloten, maar ik vind de snelheid toch een beetje tegen vallen. Het maximum wat ik heb gehaald kun je hier onder zien. Vooral het uploaden vind ik vies tegen vallen.

[afbeelding]
btw. ik heb nog al wat testen moeten uitvoeren voor ik deze snelheid kreeg. De laatste tijd haal ik deze snelheden niet meer.
8)7 speedtest is voor dit soort snelheden nou niet bepaald betrouwbaar ;)
Hij download een bestand van 1 mb, en als jij dat met 1 mb/s doet krijg je natuurlijk geen goede meting. (je hebt een 10 mbit verbinding, dus je downloadsnelheid zal in de buurt liggen van de 1000 kb/s, en niet 8000 kb/s zoals in jou meting, die klopt dus iig niet).
Upload test van speedtest is helemaal niks, die upload een betandje van zo'n 64 kb dacht ik, dus als je dat met 1 mb/s doet krijg je ook een verkeerde meting.

Download test doe ik altijd bij http://speedtest.cistron.nl en dan 100 mb downloaden. Uploaden zou je kunnen doen naar een snelle ftp server, maar die weet ik zo even geen te noemen :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Test eens ergens anders, de upstream test van speedtest.nl klopt wel vaker niet.

Daar naast zegt een speedtest op een webpagina ergens op internet niets over wat jij maximaal door jou lijn kunt halen natuurlijk. Browser snelheid, webserver & netwerk drukte aan de andere kant etc etc etc.

[ Voor 57% gewijzigd door bjck op 14-06-2005 16:59 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik heb de 3 testen op cistron.nl uitgevoerd zie hier onder het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://got.sjirafje.nl/fotos/cistron1.bmp
Afbeeldingslocatie: http://got.sjirafje.nl/fotos/cistron2.bmp

En wat opvalt bij het downloaden van het bestand is dat ie onwaarschijnlijk snel begint en dan steeds langzamer word.

32mb downloadtest
Afbeeldingslocatie: http://got.sjirafje.nl/fotos/cistron3-32mb.bmp

100mb downloadtest
Afbeeldingslocatie: http://got.sjirafje.nl/fotos/cistron3-100mb.bmp

EDIT: misschien wel handig om te vermelden dat ik tussen mijn pc en mijn breedbandkastje wel een sweex 4 ports router heb zitten. Aan deze router hangt echter alleen mijn pc, de overige 3 poorten zijn niet in gebruik.
.

[ Voor 21% gewijzigd door sjirafje op 14-06-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Dat de snelheid in het begin veel hoger lijkt is normaal, firefox begint namelijk al met downloaden zodra je er op klikt, als jij dan nog een lokatie moet kiezen heeft FF dus al een gedeelte gedownload.

Maar verder zie ik het probleem niet :? Je haalt, volgens je metingen, ruim boven de normale snelheid van 10 mbit (je hebt een 10 mbit abo neem ik aan?)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Yep mijn verbinding zou zowel 10mb up als 10 mb down moeten zijn. Dat uploaden heb ik nog niet echt kunnen testen.

Hmm ik bedenk me nu dat de servers/peers waarvan ik download natuurlijk niet allemaal even snel kunnen uploaden. Waarschijnlijk heb ik daardoor het gevoel dat het allemaal wat traag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
sjirafje schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:03:
EDIT: misschien wel handig om te vermelden dat ik tussen mijn pc en mijn breedbandkastje wel een sweex 4 ports router heb zitten. Aan deze router hangt echter alleen mijn pc, de overige 3 poorten zijn niet in gebruik.
Hang je pc er maar eens direct aan, dat soort routertjes redden het echt niet om 100mbit te natten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
[Airwolf] schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:22:
[...]

Hang je pc er maar eens direct aan, dat soort routertjes redden het echt niet om 100mbit te natten.
Zijn verbinding is 10 mbit, dus dat zou dat sweex ding wel moeten kunnen trekken.

@ sjirafje: haal je mb en mbit niet door elkaar? 10 mbit is ongeveer 1 megabyte/s...

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

10Mbit/s up en down moet het zijn voor mijn verbinding en 10 / 100 Mbps voor de router... |:( (toch maar even letterlijk over getypt)
Maar goed ik denk dat het er gewoon aan ligt dat ik niet altijd van de snelste verbindingen aan het downloaden ben en dat het daarom lijkt als of het niet zo snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:06
10Mbit/s = ongeveer 1,25 MB/s Daar zit jij met 2,2 MB/s ruim boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
I-King schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:42:
't Begint allemaal met, zo wordt het getoond, belachelijk hoge snelheden. Daarna zakt het wel af naar meer normale snelheden ;)

Nogsteeds boven specs, maar dat zakt wel als iedereen aangesloten is waarschijnlijk. Ook zijn de verbindingen per huis ook veel sneller dan 10Mbps. Als ik het goed heb gezien zijn het STM-1/OC3 verbindingen a maximaal 155Mbps (140Mbps IP throughput).

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 14-06-2005 19:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Laatst hoorde ik trouwens van iemand dat de snelheid in het begin beperkt zal blijven tot 2/2 mbit, omdat we, totdat het verdeelstation in tongelre klaar is, aangesloten zullen worden via het netwerk in Nuenen. Ben benieuwd hoelang het dan gaat duren voor we echt van de volle 10 mbit kunnen genieten.

Iemand die daar meer over weet?

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:34
I-King schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:42:
Ik installeer die lijnen weleens.. die zijn eerder 20mbit dan 10...
haal zelf altijd 1.7MB/s als ik een test doe na een installatie.. en die tests waren ALTIJD nog meer dan 10mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mn kastje hangt er. Ik zie 4 utp poorten, 2 telefonie poorten en een coaxiale aansluiting.
Alleen internet zou moeten werken op dit moment. Lampjes branden goed. Krijg alleen geen verbinding. Gebeld met de klantenservoce. Schijnt dat het bij hun nog niet allemaal aangesloten is. Ze rekenen 48 uur vanaf het moment dat het kastje geplaatst is tot het daadwerkelijk zou moeten werken. Morgen en woensdag nog eens proberen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
offtopic:
Ff nieuwsgierig: gaat dit over die wijk in Eindhoven waar overal van die 'ons net' reclame-achtige dingen in de straat stonden?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
pven schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:59:
offtopic:
Ff nieuwsgierig: gaat dit over die wijk in Eindhoven waar overal van die 'ons net' reclame-achtige dingen in de straat stonden?
Klopt, die van ons staat er nog steeds.

Woensdag komen ze het hier aansluiten :*) Ben benieuwd of alles meteen werkt.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

_Ernst_ schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:09:
[...]

Klopt, die van ons staat er nog steeds.

Woensdag komen ze het hier aansluiten :*) Ben benieuwd of alles meteen werkt.
Bij mij was het de bedoeling dat het meteen zou werken. Helaas was de las aan de andere kant van de lijn nog niet gemaakt. Ik had opgebeld om te vragen hoe lang dat zou gaan duren. Maar dat wist ze me helaas niet te vertellen. Twee dagen later belde ze me op om te vertellen dat mijn verbinding moest werken. Vond ik toch wel netjes dat ze even belde _/-\o_

EDIT: hier in de buurt zijn trouwens bijna geen OnsNet prikkers meer te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door sjirafje op 28-06-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

en ikke maar hopen dat ze 180 graden de andere kant uit gingen leggen. * iH8 woont in beek en donk. O-) :7

wel geboren in ehv, had beter daar kunnen blijven.

:( :'(

[ Voor 16% gewijzigd door iH8 op 28-06-2005 13:26 ]

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Woei vandaag was de grote dag :P Net de laatste installateur weggegaan, kastje hangt er en over een uurtje zou ik een werkende verbinding moeten hebben :9

In totaal 4 mensen over de vloer geweest vandaag, eerste leidde de kabel naar binnnen, 2e hing een uurtje later de modem op, daarna nog iemand voor de papieren enzo, en net de laatste voor het lassen en testen van de hele verbinding :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

En doet je verbinding het al?

Bij mij werd de verbinding trouwens niet getest. Ik werd alleen opgebeld met de melding dat hij zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
sjirafje schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:26:
En doet je verbinding het al?

Bij mij werd de verbinding trouwens niet getest. Ik werd alleen opgebeld met de melding dat hij zou werken.
Nee hij doet nog niks, krijg geen ip :(
misschien komt het nog, anders morgen maar eens bellen...

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg via mn router ook geen ip. als ik een fixed IP instel dan werkt het wel.
Vreemd is dat als ik een laptop rechtstreeks aanskuit ik wel verbinding heb. Errug vaag. Router doet het wel op FDHCP met chello bijvoorbeeld dus dat gedeelte is niet defect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Hier doet hij het inmiddels, via m'n laptop wel te verstaan, als ik mijn server eraan hang krijg ik geen ip. Vanmiddag over opgebeld (snelle maar enigsinds n00bachtige helpdesk btw) en na 3 keer bellen te horen gekregen dat er om de 24 uur een ip kan worden vrijgegeven, dus morgen moet ik als het goed is met mijn server ook hetinternet op kunnen. Had nog geprobeert het MAC adres van mijn laptop NIC te klonen naar die van de andere netwerkkaart, maar dat wilde ook niet werken. Nu maar afwachten tot morgen..

Wel even snel een speedtest gedaan, speedtest.cistron gaf een zeer matige downloadsnelheid van 650 kb/s... Speedtest is braq, daar krijg ik alleen waardes van 8000 kb/s.
Weet iemand nog een goede (snelle) speedtest site met eventueel ook een upload test?

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
Ik zelf gebruik altijd de servers van microsoft om downloadsnelheden te testen...
(Service pack 2 network install downloaden ofzo).

Al moet je natuurlijk eigenlijk van een ftp downen ... en uppen. :)

(Kunnen diegenen die al samen een aansluiting hebben niet een paar bestanden naar elkaar gaan duwen?)

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
oke, en nu werkt het helemaal :*)
snelheid is prima, 1,48 MB/s van microsoft.com

ping tijden zijn ook perfect:
Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=4 ms TTL=51
...

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
    Pakketten: verzonden = 25, ontvangen = 25, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 4ms, Maximum = 4ms, Gemiddelde = 4ms

:9

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glasvezel op de geestenberg, het is geweldig!

Hardstikke goed natuurlijk maar nu krijg ik op mijn SMC wireless router (SMC 2804WBR EU v2) geen ip adres. Heb het eerst met de laptop getest, ik krijg meteen een ip adres en het werkt geweldig. Maar op de router niks. Ik heb een firmware upgrade gedaan maar dit gaf ook geen oplossing.

De router helemaal gereset, schoon begonnen, nog niks.

Daarop heb ik alles een uurtje uitgezet en weer aangezet maar nog geen ip adres.

Dus de router maar weer aan de router van upc gehangen.. en hier zit ik dan.

Ik heb geen idee wat ik fout doe. Zal de router niet met glasvezel overweg kunnen?
Ons net ondersteunt geen routers en gelijk hebben ze eigenlijk.. want het signaal zit erop, het werkt. Alleen mijn router slikt het niet!

Edit trouwens: Kan ik over 24u de router nog eens aansluiten en bidden voor een ip adres? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:17:

Edit trouwens: Kan ik over 24u de router nog eens aansluiten en bidden voor een ip adres? ;)
Idd, zoals ik hierboven ook al een keer zei, er kan maar 1 ip per 24 uur worden uitgegeven. Had ik ook last van, eerst @ laptop getest, toen wilde ik me server eraan hangen en dat werkte niet. Ons net opgebeld en daar kreeg ik te horen dat er per 24 uur 1 ip kon worden uitgegeven. De volgende dag nog eens geprobeert, en jawel, een uur of 26 later kon ik via mijn server op internet. Dus gewoon even wachten :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt benieuwd.

Ik ga zo (eigenwijs) toch eens proberen om het MAC adres van de laptop te klonen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
iemand ook ervaring met een langzame snelheid?
ik woon in tongelre ('t karregat) en haal snelheden down tot 540 en up tot 480 .. iemand met dezelfde ervaring? ik heb mijn pc rechtreeks aan het "modem" hangen.
vr gr
mazzl

[ Voor 6% gewijzigd door mazzl op 06-07-2005 13:57 ]

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
mazzl schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:53:
iemand ook ervaring met een langzame snelheid?
ik woon in tongelre ('t karregat) en haal snelheden down tot 540 en up tot 480 .. iemand met dezelfde ervaring? ik heb mijn pc rechtreeks aan het "modem" hangen.
vr gr
mazzl
Ik haal op dit moment zo'n 800 kb/s, niet het maximum maar ook niet echt langzaam.
Bedenk wel dat de snelheid en verbinding tot augustus nog niet gegarandeerd zijn vanwege werkzaamheden, dus lage snelheden en storingen kunnen nog gewoon voorkomen.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom ik er gisteren achter dat ik helemaal niet meer uit kan mailen sinds ik onsnet heb :/

Ik moet bij elk account wat ik heb de mailserver van onsneteindhoven gebruiken en vervolgens ook weer daar de account info van onsnet opgeven voordat ik ermee kan versturen, anders krijg ik een relay error.

Een testje leerde me dat inderdaad alles via poort 25 geblokkeerd wordt behalve mail.onsneteindhoven.nl :/

Ik ben toch niet de eerste die hiermee komt? Maar ik kon er niks over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)
_Ernst_ schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:31:
[...]

Ik haal op dit moment zo'n 800 kb/s, niet het maximum maar ook niet echt langzaam.
Bedenk wel dat de snelheid en verbinding tot augustus nog niet gegarandeerd zijn vanwege werkzaamheden, dus lage snelheden en storingen kunnen nog gewoon voorkomen.
Ik haalde net 700kb/s.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Laatst online: 12-01 22:53
Ach anders neem je toch gewoon Chello Extreme?! (20mbit)

Ik lach al die gasten uit met hun 10mbit!! >:)

Ik download met net geen 2mbyte/s!!

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlameBoy schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:20:

Ik lach al die gastren uit met hun 10mbit!! >:)

Verschil is alleen dat jij 80 euro per maand betaald...
En ik niks :P

En wanneer zit je nu echt aan die 10Mbit.. :O

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik vind die subsidie toch maar iets raars, een luxeproduct subsideren. Bijna gratis het snelste van het land interpretten.

Glasvezel is gewoon commercieel niet interessant, als iedereen een glasvezel in huis heeft, dan moet men nog glasvezelwaardige snelheden/backbones kunnen aanbieden.

[ Voor 41% gewijzigd door rapture op 06-07-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapture schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:23:
Ik vind die subsidie toch maar iets raars, een luxeproduct subsideren. Bijna gratis het snelste van het land interpretten.
Ik moet eens uitzoeken waarom het eigenlijk verstrekt is. Ik geloof ook dat het stop gezet is nu.

Wil niet zeggen dat ik er minder blij mee ben natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Laatst online: 14-05 05:31
FlameBoy schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:20:

Ik lach al die gasten uit met hun 10mbit!! >:)

En wij lachen je weer hard uit met onze 10Mbit upload! hahahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:22:
[...]

En wanneer zit je nu echt aan die 10Mbit.. :O
Euhm?! Ooit gehoord van Bittorrent?!

Als ik download haal ik dat dus echt wel. Alles wat van grotere sites komt ook wel. (Windows SP's etc.) Gisteren nog EVE Online client gedownload met 1,92Mb/s. 'k Heb er nog een screenshot van gemaakt om een vriend jalours te maken. (nu niet bij de hand)

Ik geef je wel gelijk over de prijs hoor. Het is dat ik die 80 euro ook niet helemaal zelf betaal. Wordt een deel gesponsort door het werk, en daarnaast woon ik samen en wordt de rest ook weer door midden gedeelt.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Willems schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:24:
[...]

En ik denk dat je die nog minder gebruikt. Want 1mbyte/s is echt al wel genoeg mits je zelf geen server gaat draaien. Maar dan ben ik sowieso een beetje huiverig voor. Ik heb altijd het idee dat providers toch ook een beetje gemonitort kunnen worden door brein enzo.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Minister van Economische Zaken heeft besloten dat de Gemeente Eindhoven, stadsdeel Tongelre gebruik kan maken van de Kenniswijk subsidieregeling. Elke bewoner binnen de bebouwde kom van het stadsdeel Tongelre en binnen het postcode gebied van Ons Net die vóór 1 maart 2005 de formulieren inlevert, komt in aanmerking voor de subsidie en kan worden aangesloten op het glasvezelnetwerk.

Met de subsidie worden de aansluitkosten van 500 euro geheel vergoed. Daarnaast ontvangt elke bewoner 300 euro subsidie om een jaar lang de snelle Internet verbinding (10 Mbit/s) te gebruiken.

Even overgekalkt. Nog steeds niet echt waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Willems schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:24:
Die upload gaat gegarandaard dicht, ongeveer 5 jaar geleden zaten hier Antwerpenaren met Telenet 10mbps upload de Napster-backbone te spelen. Het was ten tijde van de 56k modem tijdperk het ergste uploadende zone in de wereld, de upload werd snel gecapt op 128kbps om te servers onder controle te houden (oa om het voor de hosters/colocaters beetje eerlijk te houden).

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 06-07-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlameBoy schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:24:
[...]

Euhm?! Ooit gehoord van Bittorrent?!

Als ik download haal ik dat dus echt wel. Alles wat van grotere sites komt ook wel. (Windows SP's etc.) Gisteren nog EVE Online client gedownload met 1,92Mb/s. 'k Heb er nog een screenshot van gemaakt om een vriend jalours te maken. (nu niet bij de hand)

Ik geef je wel gelijk over de prijs hoor. Het is dat ik die 80 euro ook niet helemaal zelf betaal. Wordt een deel gesponsort door het werk, en daarnaast woon ik samen en wordt de rest ook weer door midden gedeelt.
Dan is het wel toppie natuurlijk. Ik download wel maar niet zo heftig dat ik regelmatig op mijn top zit. En soms is het wel lekker als je idd iets van een grote site haalt.

De upload vind ik wel fijn, die gebruik ik wel goed. Zo kan ik dingen van thuis naar de ftp van het werk gooien als ik iets moet hebben.

Al met al ben ik er erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
Wat voor upload snelheid haal je ongeveer ? ook 1mb/sec ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Laatst online: 14-05 05:31
Maar goed, je mag onbeperkt van deze upload gebruik maken en je kunt ook nog eens voor 25 euro een vast IP erbij kopen. Perfect om een je eigen website te hosten.

Met een aantal vrienden kun je makkelijk een windows netwerk via VPN aanleggen en daar mogen ze helemaal niets van monitoren. Dus het kan wel handig zijn.

Ook lekker veel uploaden zodat je een goede ratio krijgt helpt voor je downloads. Hit en runners worden overal hard afgestraft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Laatst online: 01-09 10:42
@willems
is er ergens een forum waar onsnet gebruikers dit soort zaken kunnen bespreken?
pm@ mazzl@hotmail.com

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

FlameBoy schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:26:
[...]

En ik denk dat je die nog minder gebruikt. Want 1mbyte/s is echt al wel genoeg mits je zelf geen server gaat draaien. Maar dan ben ik sowieso een beetje huiverig voor. Ik heb altijd het idee dat providers toch ook een beetje gemonitort kunnen worden door brein enzo.
Dus jij vind 1Mbit genoeg om een hele film mee te uppen.. >:)
Ik w8 rustig totdat glasvezel ook overal in Almere verkrijgbaar is.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Possible schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:30:
Wat voor upload snelheid haal je ongeveer ? ook 1mb/sec ?
Als jij een goede upload test site weet test ik het daar even. Als ik echter bij emule alle remmen even los gooi:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62041/full.png O-)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
Leuk, afgelopen maandag lag de glasvezel er (even?) uit.

Nu heb ik dus een nieuw IP gekregen, en ik weet niet welke. Heb het wel in m'n router zien staan, maar kan moeilijk ALLE addressen gaan proberen.

Weet iemand welke IP range door onsneteindhoven uitgedeeld kan worden?

Iets rond de 84.35.42.127 in ieder geval. Die had ik de vorige keer. :)

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er word binnenkort in Leiden een nieuwe wijk gebouwd, door de woningbouwvereniging. Deze word bij wijze van experiment aangesloten met glasvezel, voorlopig nog naar de huizen getransporteert met behulp van Cat6 UTP (100Mbit) maar dat er al een straatcentrale is, voor zo'n 100 huizen, aangesloten met glasvezel is al een hele verbetering, als het nodig is, zullen in de toekomst de UTP's vervangen worden door vezeltjes:)

Het bedrijf (waar ik werk (www.stamenco.nl)) legt deze verbinding aan, en de markt hiervoor trekt echt wel aan, ik verwacht dat de "fiber to home" sector binnen enkele jaren enorm groeit, en dat over 5 jaar geen enkel nieuw huis meer op koper draait!

Ik zelf leg trouwens glasvezel voor Versatel en MCI (worldcom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

RedSoniq schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:14:
Leuk, afgelopen maandag lag de glasvezel er (even?) uit.

Nu heb ik dus een nieuw IP gekregen, en ik weet niet welke. Heb het wel in m'n router zien staan, maar kan moeilijk ALLE addressen gaan proberen.

Weet iemand welke IP range door onsneteindhoven uitgedeeld kan worden?

Iets rond de 84.35.42.127 in ieder geval. Die had ik de vorige keer. :)
laat dhcp je ip toewijzen en kijk ff in je router naar je Dhcp-server-ip. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 02-08-2005 11:33 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
mad_max234 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:28:
[...]

laat dhcp je ip toewijzen en kijk ff in je router naar je gateway-ip. 8)
Ja leuk, als ik thuis zat was het geen probleem...

Maar zit nu op m'n werk, en wil inloggen op m'n ftp en remote desktop connection... m'n dyndns.org word niet goed ge-update... (kan dus niet pingen op 'naam').

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
Wat voor services worden er door de mede-tweakers gedraaid thuis?

Wat in mijn appartement is ge-installeerd.

Fibre to the home <--> Philips wireless base station (802.11g TURBO).

Laptop <--> draadloos naar base station.
'Server' (opslag) <--> draadloos naar base station. (Staat in berging, dus ga geen kabel trekken.)
Multimedia adapter (Philips SL400i) <--> bedraad naar base station, SCART naar TV, digital audio naar versterker.

Services, intern netwerk
- File sharing
- UPnP server (op server) --> Films/Muziek afspelen op de multimedia adapter.
- Remote desktop connection (Vanaf de laptop de server bedienen)
- Internet natuurlijk. :)

Services, extern (prive)
- Remote desktop connection
- DC++ @ server <--> Surfnet
- FTP @ server

Services, extern (Vrienden, familie, etc)
- FTP @ server

De echte die-hards hebben het volgende natuurlijk nog draaien
- HTTP server
- Mail server
- Game server

Maar wat zijn nu de LEUKE andere services die ik als ex-tweaker nog handig vind?
(Voor mezelf of vrienden natuurlijk !).

ps. Als je even in DC++ naar 'surfnet' zoekt, dan kun je een e-mail van een operater te pakken krijgen. Mailtje sturen (volg de regels die je te zien krijgt) en je krijgt een account @ surfnet voor de DC++ hub.

[ Voor 13% gewijzigd door frankvdtillaart op 02-08-2005 11:40 ]

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier de master van [NL]SimpleDC, die staat ook gehost op Onsnet, maar dan in Nuenen.

Ik heb een screentje gemaakt van mijn DC up/down monitor:P Die speeds van 1,25MB/s worden dik gehaald hoor, ik zit zelf regelmatig boven de 2MB/s zowel up als down.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/11304UPDcFEjU.JPG

Gisteren hadden Onsnet Nuenen en Tongelre een algehele storing, en hier in Nuenen deden de diensten Internet & Telefonie het niet..we konden tot 5 uur niet internetten/bellen. Dat was de eerste echt grote storing die er is geweest.

Op mijn server draait de DCserver (PtokaX), een FTPserver en een webservertje en alles wordt beheerd via Remote Desktop.

[ Voor 37% gewijzigd door Pingelmonster op 02-08-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:21:
Er word binnenkort in Leiden een nieuwe wijk gebouwd, door de woningbouwvereniging.
Bedoel jij Roomburg? (Ligt glas van Trilink)
Of die nieuwe wijk op het voormalig slachthuis / EWR terrein?

Woningbouwvereniging Portaal gaat al zijn huizen (waaronder in Leiden) aansluiten op glas. Zie daarvoor het andere topic op Got.

[ Voor 32% gewijzigd door Coen Rosdorff op 03-08-2005 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het vervangen van een stop gaat mijn modem niet meer aan ;(

Router e.d. in dezelfde stekkerdoos werkt wel.. maar modem wil niet meer, snik.

Iemand tips?

Onsnet belt me nog om een afspraak te maken, dat er een monteur langskomt. Maar dan moet ik daarvoor thuis blijven en heb ik voorlopig geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

Geweldig.... ik woon in meerhoven, nieuwbouw wijk, in de kenniswijk, zou oorspronkelijk ook glasvezel komen, maar naar mijn weten hebben ze het niet eens in de grond gegooid voordat ze alles dicht gooiden.... :(

We mogen al blij zijn dat we ADSL van KPN (veel te duur) kunnen krijgen of chello..
pingelmonster schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:48:
Dat was de eerste echt grote storing die er is geweest.
naar mijn weten is dat vorige maand ook al eens gebeurd, dus het is vast niet de eerste en ook niet de laatste... Geen enkele provider is storingsvrij!

[ Voor 36% gewijzigd door Tweeker op 02-09-2005 10:46 . Reden: reply op pingelmonster toegevoegd ]

1 + 1 = 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Laatst online: 08-09 13:47
Afgelopen weekend verhuisd naar Tongelre (je moet wat om glasvezel te krijgen :P) en het spul wordt als het goed is in week 1 aangesloten. Zou eigenlijk al vorige week aangesloten zijn maar Onsnet heeft weer problemen met de aannemer (Volker Wessels) |:(

Tot die tijd een (vrij brakke) wifi verbinding met de buren (aardige mensen trouwens :)). Kwam er alleen achter dat ik een ssh tunnel moest bouwen om mail te kunnen versturen. Verkeer naar poort 25 buiten het Onsnet netwerk is geblokkeerd en de Onsnet SMTP server doet alleen Authenticated SMTP en ik heb nog geen username/password. Ik gebruik al de verbinding van de buren, om ze dan ook nog hun email/pass voor de email te vragen gaat me net wat te ver :) Tunnel werkt prima maar moet nog even kijken hoe ik dat bij m'n vriendin ga regelen. Putty kan dat dacht ik ook?

Heb op het moment de firewall van m'n server (nu nog aan TweakDSL) open gezet voor dit IP maar ik krijg geen verbinding via Samba. Is dat ook al geblocked? Iemand enig idee wat er allemaal geblokkeerd wordt door de Onsnet vrienden?

Kan trouwens nergens een (actief) Onsnet forum vinden. Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Met een beetje geluk ga ik een telefoontje krijgen van iemand die weet wat er allemaal geblocked is en wat niet. Is vast handiger dan zelf zitten poortscannen :)

Ander vraagje (als iemand dit topic nog leest :) ). Weet iemand wat de link is tussen OnsNet Eindhoven en Surfnet? Al het verkeer wordt gerouteerd via het Surfnet netwerk? Kan op internet niets vinden over een samenwerking tussen OnsNet net Surfnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Jean
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Voor informatie over de afgesloten poorten en het beveiligingsbeleid van Ons Net klik hier

[ Voor 36% gewijzigd door R-Jean op 12-01-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vind ik niet erg dat die dicht zijn, gebruik toch alleen maar poorten in de 40.000 reeks. Die kunnen ze ook niet vinden als ze aan t spoofen zijn. Vriend van me heeft dat jaren gedaan en die kon me vertellen dat je het veiligst zit in de 40.000 reeks. Verder gewoon je router op stealth zetten en pingen vanaf buiten blocken. Dan zit je al heel veilig.

Verder, klopt het dat je nu ook 100mbit kunt krijgen voor een meerprijs? Heb zelf op dit moment nog fiber to the home, maar binnenkort zit ik in Tongelre.

Had wel gehoord dat het in Nuenen mogelijk is.

En hanteren ze een FUP? Met fiber to the home kon je makkelijk maand in maand uit een terrabyte uploaden en downloaden. Geen kip die er over begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
R-Jean schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:38:
Voor informatie over de afgesloten poorten en het beveiligingsbeleid van Ons Net klik hier
Dat is wel de site van onsnet Nuenen, niet tongelre, ik weet niet of in tongelre dezelfde poorten dicht staan?
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:23:
Die vind ik niet erg dat die dicht zijn, gebruik toch alleen maar poorten in de 40.000 reeks. Die kunnen ze ook niet vinden als ze aan t spoofen zijn. Vriend van me heeft dat jaren gedaan en die kon me vertellen dat je het veiligst zit in de 40.000 reeks. Verder gewoon je router op stealth zetten en pingen vanaf buiten blocken. Dan zit je al heel veilig.

Verder, klopt het dat je nu ook 100mbit kunt krijgen voor een meerprijs? Heb zelf op dit moment nog fiber to the home, maar binnenkort zit ik in Tongelre.

Had wel gehoord dat het in Nuenen mogelijk is.

En hanteren ze een FUP? Met fiber to the home kon je makkelijk maand in maand uit een terrabyte uploaden en downloaden. Geen kip die er over begon.
Ik heb nog niets gehoord over of het hier ook mogelijk word om 100mbit te krijgen, maar ik denk dat dat hier ook wel mogelijk word.

Over de FUP, ik heb tot nu toe nog nooit echt extreem dataverkeer gehad, hooguit 150 GB per maand.. Maar volgens mij doen ze daar niet moeilijk over, in de algemene voorwaarden staat ook dat er geen limieten aan het dataverkeer zitten, dus ook geen FUP :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Dat lijstje lijkt niet te kloppen met OnsNet Eindhoven, hier is ook poort 25 (outbound iig) geblocked, dat zie ik niet in die lijst terugkomen.

Niet echt handig trouwens dat ze poorten blocken van virussen die al 3 jaar niet meer actief zijn :\ Ik heb overigens nog steeds niets gehoord over de werkelijk geblokkeerde poorten in Ehv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Kickje

Net de prijzen per post gehad die we gaan betalen als het eerste jaar gratis afloopt... omfg :X Nog duurder als in Nuenen :/

De prijzen:

Internet 2/2MBit: € 22,95 per maand
Internet 10/10MBit: € 39,95 per maand
Internet 80/80 MBit: € 79,95 per maand

Radio/TV: € 13,95 per maand
Telefonie: € 9,95 per maand

10/10MBit kost in nuenen 35,95 per maand, en 100/100 MBit (en dus geen 80/80 zoals hier) 79,95 per maand...

Nu is dit natuurlijk nog goedkoop in vergelijking met een ADSL of kabel abo in de rest van Nederland, maar! deze bedragen zijn toch wel even wat anders als de 200 à 300 euro per jaar die in het begin werd beloofd toen er met de aanleg werd begonnen.

Ik denk dat ik gewoon bij 10/10 MBit blijf, 80 euro per maand vind ik te veel. Als dat bedrag lager was geweest zou 80/80 MBit me wel leuk zijn, maar dit word me te duur...

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
http://www.onsneteindhove...dex.php?item=0&nitem=2510
Nog geen brief gehad.

Maar da's ook leuk dan gaat de snelheid een factor 2 naar beneden terwijl je 40 euro betaald ipv 0 euro. En geen IP TV :( Ik heb geen analoge TV dus wat moet ik met een coaxkabel met antenne signalen? En analoge TV is ook veel te jaren 90 voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
bartvb schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:06:

Maar da's ook leuk dan gaat de snelheid een factor 2 naar beneden terwijl je 40 euro betaald ipv 0 euro.
Snelheid naar beneden? het blijft toch gewoon 10 MBit? (alleen wel voor 40 euro per maand ja...)

Last.fm

Pagina: 1 2 3 Laatste