Op zich wel een mooie vondst, alhoewel ik wel denk dat ik dat alleen voor sites zou doen die ik op een andere naam en rekeningnummer heb staan. Stel dat ik op een gegeven moment een hele goede site heb, en er wordt bekend dat ik dit doe. Beetje zonde van mijn reputatie.
Houden ze eigenlijk een zwarte lijst bij? Ik had wel begrepen dat zowel de beheerders van de systemen van Google, doubleclick, m4n, etc de boel in de gaten houden, maar dat de adverteerders dit zelf ook doen.
Ik kreeg eens bericht van een bekende adverteerder zelf (dus niet van de beheerder van het systeem) en die zeurde erover dat mijn zogenaamde 'conversies' niet goed waren. Hiermee werd bedoeld dat logischer wijs gemiddeld voor elke zoveel views, zoveel clicks moeten volgen, en voor elke zoveel clicks zoveel zogenaamde leads. Na onderling overleg bleek het toch te klopppen, maar dit geeft wel aan dat de adverteerder hierna kijkt.
Andersom komt het overigens ook voor, dat de adverteerder fout zit. Als je namelijk een kleine adverteerder hebt (met name 1 die pas begint), dan beseft die niet altijd hoeveel views en clicks zijn materiaal gaat krijgen als een goede site het plaatst en dus hoeveel hij of zij moet gaan betalen. Dit heb ik ook 1 keer gehad; had materiaal geplaatst waar ik lekker op aan het verdienen was. Andere sites hadden dit blijkbaar ook gedaan, want aan het eind van het verhaal bleek dat we met z'n allen zo veel traffic hadden opgeleverd dat de (kleine) adverteerder zowat faliet ging als ie dat allemaal had moeten dokken. Op dat moment ben ik dan ook de beroerste niet (was zelf namelijk ook al eens gematst), maar echt happy was ik daar dus ook niet mee.
Iniedergeval heeft m4n nu sinds een tijdje ook iets als een budget voor adverteerders. Of andere dat intussen ook hebben weet ik niet (al poosje niet meer gebruikt), maar het werkt heel simpel met het feit dat adverteerders een maximaal bedrag kunnen opgeven ofzo. Als ze dat dan bijna verbruikt hebben krijg jij netjes een mailtje met de vraag om nieuw materiaal te plaatsen.
Maar over die webvertisers. Misschien dat er een overzicht te maken valt over wat bij wat het meest rendement oplevert
Op dit moment verdien ik best lekker met m4n. In het verleden wel doubleclick geprobeerd maar dat liep toch minder lekker. Als ik een internationale website zou runnen zou ik wel eerder voor doubleclick gaan; m4n richt zich alleen op de nederlandse markt.
Google heb ik ook geprobeerd. Ik moet zeggen dat de interface van Google's web applicatie goed ik inelkaar zit. De statistieken zijn wat minder dan bijvoorbeeld m4n, maar de overige dingen zijn best wel duidelijk. Toch heb ik met google niet zoveel verdient, ondanks dat ik er toch wel wat tijd ingestoken heb om mijn keywords goed te krijgen. Ik moet wel zeggen dat ik geen marketing expert ben die erg veel tijd in de ads stopt. Eigenlijk is deze post al de grootste moeite die ik tot nu toe genomen heb

Dus wanneer kies je enkel voor een muisklik en wanneer voor affilatie.
Ik merkte dat ik in het begin eigenlijk alleen voor pay-per-view campagnes koos, dat leek me de meest logische manier om inkomsten te trekken. Als je echter een adverteerder hebt die zeer goed bij de content van je site past, dan blijkt pay-per-click maar nog meer pay-per-lead uiteindelijk toch meer op te leveren
Plus misschien dat van de verschillende webvertisers een voor- en nadeel lijst te maken valt. Wat betaalt wie waarvoor, welke acties doen het waar altijd goed, type aanbod...
Lijkt me een zeer goed idee, zal de lijst met interesse volgen.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.