Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Webvertising ervaring

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-11 18:10
AdLinks, zie mijn laatste twee posts.

Ik gebruik AdSense alleen als opvulling voor de ruimte die ik die maand niet verkocht heb. Het verkopen van bannerruimte aan bedrijven levert voor mij vele malen meer op dan AdSense. AdSense is leuk voor er bij en voor een constante inkomstenstroom(pje) waar ik niets voor hoef te doen. Maar verder is het niet zo heel spannend (voor mijn site iig). Maar ik heb dan ook een niche site, weinig beschikbare passende advertenties binnen adsense en veel bedrijven die willen adverteren op m'n site. Dan is de keuze niet zo heel moeilijk natuurlijk ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:11:
Levert goed op, maar met links van affiliate bedrijven zoals Testnet, Tradedoubler, Netdirect en M4N haal ik vele malen meer op.
Wat zijn nou zo'n beetje de meest interesante adverteerders bij M4N en Tradedoubler?

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 20:12
Ik ben eigenlijk het zo'n voorstander van ads op een website. Ik heb toen der tijd er ook geen rekening mee gehouden om ooit ads te kunnen tonen. Aangezien ik toch wel eens benieuwd was of ik mijn jaarlijkse hostingrekening iets kon drukken heb ik in eerste instantie gekozen voor AdSense. Omdat je die enigszins kunt aanpassen kwa kleuren e.d.

Alleen zit ik me nog af te vragen wat een goede plek is om je advertensties aan te kunnen bieden. Kunnen julllie ook merken kwa clicks/inkomsten als je je ads verplaatst? Bijvoorbeeld van bovenaan naar ergens rechts op de website.

Verwijderd

Ik ben sinds kort begonnen met NetBux. Dit is niet voor websites maar eerder 'paid-to-search-google'. Je krijgt een aantal cent per Google search. Afijn jullie kunnen allemaal lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 22-04-2005 15:59 . Reden: :/ ]

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:06:
Ik ben sinds kort begonnen met NetBux. Dit is niet voor websites maar eerder 'paid-to-search-google'. Je krijgt een aantal cent per Google search. Afijn jullie kunnen allemaal lezen.
Lekker link die affiliate ID erin, als je dan toch iets (on)zinnigs te melden hebt, haal dan in ieder geval je referal er uit.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 22-04-2005 15:59 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BliZZard: wil je dat soort dingen niet meer doen? :)

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:53:
[...]

Wat zijn nou zo'n beetje de meest interesante adverteerders bij M4N en Tradedoubler?
Dat hangt natuurlijk een beetje af van je doelgroep. Op de frontpage van m4n (www.m4n.nl) staan de top 10 adverteerders met de hoogste ecpc. Op dit moment staan daar Lotto en laagste hyphoteken bovenaan. Met die zou je eigenlijk bijna niet fout kunnen gaan.

Ik heb zelf succes gehad met Otto en Vodafone, beide bij M4N.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:53:
[...]

Ik heb vooral succes met Otto en Wehkamp bij m4n. Bij Tradedoubler vooral met eBay, Yves Rocher en Bonprix. Maarjah...dat is gewoon voor een ieder weer anders en afhankelijk van je site en hoe je de campagnes inzet. Moeilijk tot vrijwel onmogelijk om antwoord te geven dus op zo'n vraag.

Verwijderd

Even een opmerking over dutchsales.org. Ik heb toevallig dit weekend geld naar ze overgemaakt voor een campagne en deze al klaargemaakt op hun website.

Toen ik gisteren (en vandaag) op hun site wilde kijken, kreeg ik enkel een testpagina te zien voor een geslaagde installatie van apache server. Ik raad de mensen die van dutchsales gebruik maken aan om even te kijken of hun advertenties nog wel werken.

Verder heb ik gisteren al een e-mail gestuurd naar het moederbedrijf, zakgeld internet services (http://www.zakgeldinternetservices.nl/contact.php), maar nog geen reactie op gehad.

Verwijderd

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een niet-commercieele site in het engels die door 200 tot 500 bezoekers (uit alle delen van de wereld - doch meest amerikanen) per dag bezocht wordt. Het gaat over een onderwerp uit de geschiedenis (WO2).
Dus er zitten veel studenten tussen.

Welke advertentieleverancier zouden jullie aanraden? Of loont zich dat niet bij dergelijke bezoekersaantallen.

Dutchie

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 08:02
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:06:
Dat doet google zelf toch ook? Haal van de google adsense pagina de juiste code op en je krijgt een google search boxje op je pagina, van alle gesponsorde zoeklinks krijg je een deeltje mee. Dat kan in sommige gevallen best leuk en snel verdienen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 16:49:
Hoi,

Ik heb een niet-commercieele site in het engels die door 200 tot 500 bezoekers (uit alle delen van de wereld - doch meest amerikanen) per dag bezocht wordt. Het gaat over een onderwerp uit de geschiedenis (WO2).
Dus er zitten veel studenten tussen.

Welke advertentieleverancier zouden jullie aanraden? Of loont zich dat niet bij dergelijke bezoekersaantallen.

Dutchie
Denk dat je dat bij www.cj.com moet aanmelden en kijken of er campagnes bijzitten. Ze hebben daar echt 1000-den campagnes die veelal ook internationaal inzetbaar zijn.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 18:13

ReLight

echo("What Now ? !")

Even een kick(je).
Hoe staan de zaken heren?/Dames?
Is bij iedereen de Google automatiche overmaking goed gegaan ? Ik vind het een hoop schelen, veel meer netto omzet op deze manier, echt een top service.

Ik heb er zelf veel last van dat het 2e add blok niet getoond word, weet iemand hoe dat zit ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• tweakers.not
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11 14:11
Qua Google,

Ik heb mijn rekening nog niet bekeken, hoop dat het er op staat. De laatste tijd heb ik ook veel last van dat er geen goede advertenties worden gevonden. Dus dan krijg je dingen als "Hoe groot is de grootste spin". Terwijl er qua content op die pagina vrijwel niets veranderd is. Misschien toch maar wat meer tekst op die pagina zetten.

Qua Adremedy.com

Ik kom er eigenlijk niet aan toe om dit te implementeren. Hoe zijn de ervaringen hier inmiddels mee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 18:13:
[...]

Denk dat je dat bij www.cj.com moet aanmelden en kijken of er campagnes bijzitten. Ze hebben daar echt 1000-den campagnes die veelal ook internationaal inzetbaar zijn.
Ik ben nu ca 1,5 maanden bezig met www.cj.com.
Mijn ervaring is tot nu toe dat het geen cent opbrengt bij een site met 200 tot 500 bezoekrs per dag die via cw aleen produkten voorgeschoteld krijgen die ik echt passend bij de site heb uitgezocht.
Na deze tijd heb ik slechts 24 (!) cent verdiend. Dit ondanks dat ik veel tijd heb gestoken in het uitzoeken van produkten en links die mijn bezoekers (zouden moeten) waarderen.
Ik kan me echter niet voorstellen dat totaal niemand iets via mijn links zou kopen. Ik ga bijna denken dat cw niet helemaal eerlijk werkt???? Iemand ervaringen met cw????

Gelijktijdig staan om mijn site google tekstads. Daar zie je tenminste wat binnenkomen. Dagelijks zo'n kleine 2 euro wat voor een hobbysite toch leuk meegenomen is.

Dutchie

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:51

aex351

I am the one

Ik ben nu enkele dagen bezig met Google Adsense, en het bevalt me wel goed. Moet denk ik even een manier vinden om de keywords te tweaken. Aangezien op de ene pagina de perfecte links over het onderwerp worden laten zien en op de andere niet.

Verder is het me ook opgevallen dat op 2 dezelfde pagina's alleen iets andere urls de inhoud ook niet gelijk aan elkaar staat .

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

aex351 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:18:
Ik ben nu enkele dagen bezig met Google Adsense, en het bevalt me wel goed. Moet denk ik even een manier vinden om de keywords te tweaken. Aangezien op de ene pagina de perfecte links over het onderwerp worden laten zien en op de andere niet.
Hier had ik ook een beetje last van. Daarom heb ik me ook ingeschreven bij www.m4n.nl . Daar kan ik gewoon zelf de banners kiezen zodat ik altijd de perfecte combi heb :)

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:22

Tys

tweakers.not schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:36:
Qua Google,

Ik heb mijn rekening nog niet bekeken, hoop dat het er op staat. De laatste tijd heb ik ook veel last van dat er geen goede advertenties worden gevonden. Dus dan krijg je dingen als "Hoe groot is de grootste spin". Terwijl er qua content op die pagina vrijwel niets veranderd is. Misschien toch maar wat meer tekst op die pagina zetten.
Google betaald hier helemaal niet uit?
Teminste, ben net gestopt, want na 3 maanden iets boven de $100, er werd totaal niet geklikt, maarjah, nu moet je eerst $100 per maand hebben, dan betalen ze pas ...
tweakers.not schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:36:
Qua Adremedy.com

Ik kom er eigenlijk niet aan toe om dit te implementeren. Hoe zijn de ervaringen hier inmiddels mee?
Implementeren is zo gebeurt, alleen de login van de stats tracker deed het hier de dag erop al niet meer - nu nog steeds niet -, laat staan de manier van het innen van geld, een factuur van een particulier, die je moet opsturen, beetje omslachtig allemaal.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Verwijderd

Thiaz schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:06:
[...]

Google betaald hier helemaal niet uit?
Teminste, ben net gestopt, want na 3 maanden iets boven de $100, er werd totaal niet geklikt, maarjah, nu moet je eerst $100 per maand hebben, dan betalen ze pas ...

[...]
Volgens hun help wordt er uitbetaald als er $100 bereikt is:

Wanneer word ik betaald?

U wordt binnen ongeveer 30 dagen per cheque of elektronische overboeking betaald, aan het einde van de maand waarin uw accountsaldo $ 100 bereikt, tenzij de betaling wordt ingehouden of er een andere, schriftelijke overeenkomst bestaat (inclusief elektronische post).

Als u bijvoorbeeld $ 40 verdient in januari en $ 70 in februari, ontvangt u eind maart een betaling.

Bedraagt het saldo minder dan $ 100, dan ontvangt u de laatste betaling aan het einde van de volgende maand, totdat de betalingsdrempel is bereikt. Het saldo bevat de totale inkomsten en correcties voor uw AdSense voor inhoud- en/of AdSense voor zoeken-account.

• flowerp
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:18:
[...]

Hier had ik ook een beetje last van. Daarom heb ik me ook ingeschreven bij www.m4n.nl . Daar kan ik gewoon zelf de banners kiezen zodat ik altijd de perfecte combi heb :)
Inderdaad ja. Welke adverteerder werkt bij jou het beste?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Laat ik ook maar eens gebruik maken van dit topic :Y)

Goed, ik ben op zoek naar een bannerboer. Echter, er is een grote máár: Ik ben op zoek naar video-advertenties.

Hoezo dat dan?
Heel simpel, ik run een multimedia website, met veel video. Op dit moment gebruik ik een standaard google banner (Die het overigens erg goed doet; tegen de $450 per maand tegenwoordig). Maar aangezien de belangrijkste content streaming videobestanden zijn, zou ik die graag een kort reclamefilmpje vooraf laten gaan.

Enkele grote sites waarvan ik weet dat ze dit gebruiken (Zijnde publisher) heb ik gechecked op source van die reclamefilmpjes. En daaruit blijkt dat ze het allemaal zelf serveren, niet via een bannerboer. Dat is niet echt bruikbaar voor mij verwacht ik, vandaar dat ik op zoek ben naar een bedrijf die via video published? Iemand een idee? :)

Verwijderd

Xandrios schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:50:
Enkele grote sites waarvan ik weet dat ze dit gebruiken (Zijnde publisher) heb ik gechecked op source van die reclamefilmpjes. En daaruit blijkt dat ze het allemaal zelf serveren, niet via een bannerboer. Dat is niet echt bruikbaar voor mij verwacht ik, vandaar dat ik op zoek ben naar een bedrijf die via video published? Iemand een idee? :)
Wat je dus eigenlijk zoekt is een bannerboer die tevens aan hosting doet? Ik weet dat m4n tevens aan hosting doet. Je kunt je materiaal doorgeven en je krijgt een URL daarna terug als het goed is. Deze URL kun je gewoon in je materiaal gebruiken wat je in het systeem kunt aanmaken. Ik heb er zelf nog geen gebruik van gemaakt, maar het is me aangeboden door een account-manager.

Wat wel een beetje tegenviel was de prijs :( Ik denk dat zelf een hosting partij zoeken en je bestandjes daar hosten goedkoper is. Je kunt dan deze url van die externe partij gewoon in materiaal gebruiken van m4n, tradedoubler, etc...

• Xandrios
Het hosten zelf is niet zo'n punt, maar het maken van reclame-deals wel. Volgens mij doen bedrijven die internet-reclamefilmpjes maken niet direct zaken met relatief kleine websites, dus ben ik op zoek naar een bannerboer die die grote contracten resellen :)

Net zoals m4n dus inderdaad, alleen dan videomateriaal in plaats van banners :)

Verwijderd

Ik heb video materiaal eigenlijk nog weinig gezien als banner. Wel zie ik veel vuldig flash filmpjes (zie je ook vaak hier op tweakers). Is het niet zwaar voor de bezoekers van jouw site om bij elke page view een paar MB naar ze toe te streamen?

Ik kan me wel voorstellen dat het voor speelfilm commercials erg gaaf is. Voor me zelf weet ik zeker dat als ik die op een site zou zien, ik daadwerkelijk eerder naar die film zou gaan (namelijk, zo werkt dit nu ook bij mij als ik een speelfilm commercial op TV of in de bios zie).

Een beetje offtopic hier, maar ik denk dat dit principe een beetje buiten het model van de huidige m4n's, klik's, en webads' in deze wereld valt. Zij meten namelijk per view of click, terwijl je bij zo'n commercial eigenlijk ook wilt meten of men je hele filmpje heeft gezien. Een 'view' van een seconde ofzo heeft 0.0 waarde voor de adverteerder (IMHO), en is een click op een filmpje mogelijk?

• Tys

Tys

Je ziet videobanners wel hoor.

*zoekt*

Je bedoelt zoiets?
http://movies.go.com/

Bij elke trailer krijg je vooraf inleidende reclame.
Maar heel die site staat vol met Microsoft reclame (ook het filmpje dus), misschien werkt dit direct?

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:51

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:18:
[...]

m4n betrouwbaar?

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Ja hoor. Banners liggen er zelden of nooit uit, in tegenstelling tot sommige andere systemen en de site is ook altijd goed bereikbaar. Interface is af en toe wat onlogisch (niet alles is even consequent doorgevoerd) en betalingen duren soms wat lang, maar uiteindelijk word er wel altijd betaald.

• Tys

Tys

Iemand ook bezig met AdRemedy?
Werkt echt perfect, ook veel hogere inkomen dan bij Google, zeker 8x zoveel.

Alleen geen flauw idee hoe dat factureren werkt, je moet factuur + report sturen, nou dat report is zo uitgedraait, alleen hoe je als een particulier iemand een factuur moet gaan versturen is me nog niet helemaal duidelijk, iemand al eens gedaan?

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:00

Stewie!

Keen must die!

Thiaz schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:20:

Alleen geen flauw idee hoe dat factureren werkt, je moet factuur + report sturen, nou dat report is zo uitgedraait, alleen hoe je als een particulier iemand een factuur moet gaan versturen is me nog niet helemaal duidelijk, iemand al eens gedaan?
Gewoon een normale factuur, alleen zonder BTW en bedrijfsgegevens

• Xandrios
Bij Adremedy wordt de campagne voor je gekozen, right? Je hoeft niet zelf te selecteren welke banners getoond worden?

Thiaz > Mag ik vragen hoeveel Adremedy ongeveer bij jou opbrengt CPM (per 1000 impressies)?

• Tys

Tys

Xandrios schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:57:
Bij Adremedy wordt de campagne voor je gekozen, right? Je hoeft niet zelf te selecteren welke banners getoond worden?

Thiaz > Mag ik vragen hoeveel Adremedy ongeveer bij jou opbrengt CPM (per 1000 impressies)?
Inderdaad, AdRemedy levert alle codes aan, banners worden zelf gekozen (soms ook vreselijke irritante en bugged banners).

CPM even opzoeken ...

Dat schijnt ook af te wisselen:

~175.000 Impressions == ~5.50 Euro

Dat is ongeveer 0,03 Euro / 1000 Impressions

Qua clicks is het 0.05 ~ 0.10 / Click

Een gemiddelde maand is hier ~150 Euro, wat Google opbracht in 6 maanden.

[ Voor 7% gewijzigd door Tys op 07-07-2005 11:39 ]

Verwijderd

Thiaz schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:38:
[...]
Inderdaad, AdRemedy levert alle codes aan, banners worden zelf gekozen (soms ook vreselijke irritante en bugged banners).
Dat klinkt ook wel interesant dat AdRemedy.

Hoe werkt dat precies, dat zelf gekozen worden van banners? Wordt dat handmatig gedaan door mensen van AdRemedy, of gebeurt door keyword matching oid? (dus dat ik de keywords van mijn site opgeef, zoals C++, Java, Progammeren, etc, en dat het systeem er dan automatisch een banner van Visual Studio neerzet omdat Microsoft die zelfde keywords aan die banner heeft gehangen?

Wat doe je als je ziet dat je een buggy banner gekregen hebt? Kun je dan meteen inloggen en de keuze ongedaan maken, of moet je wachten tot de volgende selectie voor jou plaatsvind?

• Tys

Tys

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:48:
[...]

Dat klinkt ook wel interesant dat AdRemedy.

Hoe werkt dat precies, dat zelf gekozen worden van banners? Wordt dat handmatig gedaan door mensen van AdRemedy, of gebeurt door keyword matching oid? (dus dat ik de keywords van mijn site opgeef, zoals C++, Java, Progammeren, etc, en dat het systeem er dan automatisch een banner van Visual Studio neerzet omdat Microsoft die zelfde keywords aan die banner heeft gehangen?

Wat doe je als je ziet dat je een buggy banner gekregen hebt? Kun je dan meteen inloggen en de keuze ongedaan maken, of moet je wachten tot de volgende selectie voor jou plaatsvind?
Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoe ze de banners matchen, dat gebeurt eigenlijk helemaal niet (zie t.net, er staat vanalles en nogwat), misschien even een mailtje sturen naar AdRmedy zelf?
Ik zou het niet durven zeggen.

(Er wordt wel naar categorieen gekeken zie ik nu, ik zit bijv. in Games, maar krijg ook gewoon Tele2 ad's e.d.)

Bugged banners zijn snel weg meestal, je kan niks aan/uitzetten, dus het is meestal afwachten, over het algemeen komt het niet vaak meer voor, wel jammer dat je irritante banners (geluid ed) niet uit kan zetten.

In ieder geval is AdRemedy het beste alternatief voor sites met veel impressies.

O, ja, minimum bedrag moet 50 Euro/maand zijn voordat ze uitkeren.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Thiaz schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:20:

sinds een week op mijn site staan, maar ook de paar keer die ik zelf geprobeerd heb te klikken op een banner worden niet aangegeven in het helios iq control panel :? (er staat dus nog helemaal niks onder live monitoring... zelfs impressions blijft op 0 staan :S )

//edit

net mail gehad van het technisch contact aldaar, en zij zien wel impressions en kliks op mijn account :S gaan ze iig uitzoeken voor me.

[ Voor 18% gewijzigd door woest85 op 07-07-2005 13:26 ]

[Signature]

• Tys

Tys

woest85 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:18:
net mail gehad van het technisch contact aldaar, en zij zien wel impressions en kliks op mijn account :S gaan ze iig uitzoeken voor me.
Live stats zijn al een tijdje kapot, ik zie die ook niet meer sinds die nieuwe software er draait.

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

live stats werken nu wel bij mij :)

[Signature]

• Xandrios
Thiaz schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:38:
[...]

CPM even opzoeken ...

Dat schijnt ook af te wisselen:

~175.000 Impressions == ~5.50 Euro

Dat is ongeveer 0,03 Euro / 1000 Impressions

Qua clicks is het 0.05 ~ 0.10 / Click

Een gemiddelde maand is hier ~150 Euro, wat Google opbracht in 6 maanden.

Ik moet zeggen dat dat eigenlijk heeel erg weinig is. Bij mij doet google bijvoorbeeld tussen de 25 en 75 cent per 1000 impressies. En met 50.000 impressies per dag gaat dat dan wel hard. Maar alsnog, dat moet beter kunnen. Als je kijkt naar wat de grotere websites krijgen per 1000 impressies...dat loopt in de tientallen euro's (!!). Dan is 3 cent wel erg weinig in jou geval, maar 50 cent in mijn geval ook.

Iemand mischien ervaring met de grotere internationale bannerboeren? Bijvoorbeeld casalemedia.com , doubleclick of advertising.com ? Die serveren ook nederlandse banners, if needed :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 07-07-2005 21:52 ]

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:47
Als je kijkt naar wat de grotere websites krijgen per 1000 impressies...dat loopt in de tientallen euro's (!!). Dan is 3 cent wel erg weinig in jou geval, maar 50 cent in mijn geval ook.
:o :o :o

En over welke sites heb je het dan zoal???

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik als beginnende webmaster (een paar websites) zou graag willen weten waar ik het beste mijn energie (in het begin) in kan steken (de traffic moet nog komen), om toch er het meeste uit te halen: Adsense, m4n , testnet of cj.com?
Ik zag net bij m4n bijvoorbeeld te kijken naar de voorwaarden... om door de "ballotage" te komen moet je wel 3000 pageviews hebben.. ja dat heb ik nog niet natuurlijk...

• Xandrios
Bashrat schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:58:
[...]

:o :o :o

En over welke sites heb je het dan zoal???
Als je bijvoorbeeld kijkt bij webads:
http://www.webads.nl/html...page=site&ln=1&site_id=16
http://www.webads.nl/html...?page=site&ln=1&site_id=8
http://www.webads.nl/html...age=site&ln=1&site_id=103

Dan zijn die prijzen per CPM (1000 impressies) best wel hoog :)
Uiteraard gaat het hier om sites die miljoenen, mischien wel miljarden pageviews per maand doen...maar alsnog, het verschil is echt vreselijk groot.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

henkleerssen schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:31:
Ik als beginnende webmaster (een paar websites) zou graag willen weten waar ik het beste mijn energie (in het begin) in kan steken (de traffic moet nog komen), om toch er het meeste uit te halen: Adsense, m4n , testnet of cj.com?
Ik zag net bij m4n bijvoorbeeld te kijken naar de voorwaarden... om door de "ballotage" te komen moet je wel 3000 pageviews hebben.. ja dat heb ik nog niet natuurlijk...
of hoef ik neit de moeite te doen nu.. en gewoon ff mijn pageviews afwachten?

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:36

duderuud

Sliden is koel

Nou, dan kan ik nog wel wat verdienen als Google ons ook een cpm van €0,50 betaald!

Even snel rekenen...

Hmm...€450.000 per maand, dat zie ik wel zitten!

:o :o

Motor-Forum.nl

Verwijderd

henkleerssen schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:31:
Ik zie het nu ook staan ja. 3000 pageviews per maand. Dit stond er volgens mij vroeger niet. Ik begon zelf overigens met net geen 2500 pageviews per maand. Aan de ene kant snap ik het wel dat bannerboeren dergelijke voorwaarden stellen (allemaal kleine pruts homepagejes wacht mischien ook niemand op), maar zelf heb ik toch iets meer van vele kleintjes maken 1 grote en je moet toch ergens beginnen?

Maar als je denkt dat je een goede site hebt zou ik me gewoon aanmelden. Volgens mij is die pageviews helemaal niet zo hard en alleen bedoeld om de allergrootste prutsers af te schrikken.

Verwijderd

Ik heb aardig wat ervaring met verschillende advertentieprogramma's. Ik kan maar 1 conclusie trekken: voor kleine sites is Adsense ideaal. Ik verdien met diverse niet-al-te-grote sites toch een hoop geld elke maand. Kliks.nl en al die zut is compleet waardeloos. Je verdient haast niets per klik en het zijn vaak irrelevante en irritante banners. Gebruikers zijn er (terecht) op ingesteld om die dingen te vermijden. Ik haal met Adsense trouwens CPMs gelijk aan of meer dan wat sites als FOK etc krijgen. En dat met een relatief kleine website! (120 pagina's). Bovendien is de CTR (clickthrough rate) ook erg hoog. Wel zo'n 8 procent! Dat komt puur doordat die ads gericht zijn op de pagina content. Dat werkt echt.

Ik heb weleens gevraagd waarom Adsense hier niet gebruikt wordt, maar dat wordt niet echt serieus genomen. Raar eigenlijk. Ik denk niet dat er geloofd wordt dat het echt zo goed verdient. En met een site als Tweakers krijg je daar echt wel serieuze aandacht. Maar goed. Da's niet mijn zaak :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 12:52 ]

• Xandrios
Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf waar je die banners neerzet. Als jij hem netjes in je layout verwerkt, op een pagina met veel text, die ook nog eens over een specifiek onderwerp gaat....dan heb je inderdaad wel kans dat je daar een hele hoge CPM mee kan halen.

Hier op 't forum zou dat veeel minder zijn denk ik.

Voor mij is dat ook het geval. Ik heb een gallery en een main-site. De mainsite haalt in princiepe al het geld binnen, de gallery doet mischien 0.05 euro /cpm :P

Verwijderd

Ja, fora doen het over het algemeen slecht inderdaad. Een groot blok in de tekst op niet-forum pagina's werkt het best bij mij. Hier nog meer info over add placement van G zelf: https://www.google.com/su.../static.py?page=tips.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 14:43 ]

Verwijderd

Welke adnetworks doen het goed bij niet amerikaanse bezoekers van een website?

Op dit moment heb ik adsense en tribalfusion. Adsense toont relevante advertenties aan bijna iedere gebruiker, ongeacht waar deze vandaan komt. Tribalfusion toont echter veel filler ads voor mensen van buiten de VS of ze tonen de achterlijke smiley of screensaver ads. Ik ben dus op zoek naar een groot adnetwork, die ook (of alleen) op de europese markt gericht is en niet alleen op de US of UK.

Wie kent zo'n adnetwork en wat zijn jouw ervaringen?

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Adsence geeft juist veel lokale ads, maar is erg afhankelijk van een goede taal instelling/Localisatie van je website.

Wij hebben een Nederlands talige site, en dus ads voor Nederland/Belgie

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Weet iemand wat er gebeurd als je een meertalige website hebt bij AdSense? Krijgen dan de bezoekers van het Engelse deel ook de Nederlandse ads te zien, of "ziet" google opeens dat hij z'n reclame op een Engels-talige pagina zet?

• Xandrios
Sterker nog, op een engelstalige site zullen nederlandse bezoekers nederlandse Ad's zien over het onderwerp, engelstalige bezoekers zien engelse ad's. Het mixen van talen op een website is ook geen probleem :) Engelse bezoekers krijgen als het goed is engelse ad's, nederlandse bezoekers krijgen nederlandse.

• Tys

Tys

Hm, ik begin nu met de derde maand AdRemedy, en het percentage (CPM% / CPC%) schijnt af te hangen van je vorige maand, wat opzich erg irritant is.

HeliosIQ bepaald dan zelf de verhouding tussen CPC en CPM, als je veel views hebt en weinig clicks dan wordt het CPM percentage veel hoger (dus veel geld voor je views, weinig voor je clicks), andersom hetzelfde.

Nou had ik aan het eind van Juli een berg clicks, waardoor het systeem van augustus nu op Clicks staat ingesteld :(, verschrikkelijk, want ik kom nooit boven de 200 clicks uit op XX miljoen pageviews, dus Augustus wordt prut (Juli was daarintegen wel lekker :9).

Overigens iemand ervaring met de uitbetaling ervan?
Ze lijken de beloofde 30 dagen ook echt volledig te gebruiken, hehe

Verwijderd

Eigenlijk zou iemand met verstand/ervaring van alle netwerken eens een feature matrix moeten maken met een beoordeling. Ik denk dan aan punten als:

*helderheid interface
*mogelijkheden (kan onderverdeeld worden)
*kwaliteit netwerk (zitten er goede en diverse adverteerders tussen)
*gemak/snelheid uitbetalingen
*snelheid web-site
*overzicht van de prestaties (welke banner doet het het best, statistieken, etc)
*persoonlijke support die je standaard krijgt/kunt krijgen.
* ???

Mischien eens een idee voor de tweaker staff om hier een frontpage review voor te doen?

Verwijderd

Thiaz schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:14:
Hm, ik begin nu met de derde maand AdRemedy, en het percentage (CPM% / CPC%) schijnt af te hangen van je vorige maand, wat opzich erg irritant is.

HeliosIQ bepaald dan zelf de verhouding tussen CPC en CPM, als je veel views hebt en weinig clicks dan wordt het CPM percentage veel hoger (dus veel geld voor je views, weinig voor je clicks), andersom hetzelfde.
Werkt google adsense niet ook zo?

• Tys

Tys

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 17:11:
[...]

Werkt google adsense niet ook zo?
Nee, Ik had in januari Google Ad's, waarbij er ruim 12 miljoen views voorbij kwamen in 1 maand, en dan had je 0,00 voor CPM omdat het click trough ratio klein was (1 op 800), waarbij ik dus hooguit 15 euro/maand kreeg, en er niets voor CPM werd uitgekeerd.

Overigens is AdRemedy nogal wazig, uitkeren gaat goed de laatste tijd, maar de ene maand verdien ik 50 euro, de andere maand >600 :/

Maargoed, ik vind het stukken beter dan Google.

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 09:47

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

2 weken in de ban geweest met adremedy... werkte bij mij zeer slecht :'(

De verdiensten van google adsense zijn tegenover adremedy zeker 7x hoger bij mij,. Ook zijn de banners van adremedy heel vervelend (flash achtig en goedkoop) en is het betalings systeem en stats systeem ronduit k*t. Wel een plus punt bij adremedy is het persoonlijke contact. Ik had echt het gevoel alsof wij (adremedy en ik) het gingen "aanpakken". Helaas pakkte het anders uit dus ik ben weer in samenwerking met google.

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Verwijderd

Heel fijn dat Google Adsence, pure oplichterij!

Ik zat al aan de 500+ dollar, wil ik net inloggen; kan het niet meer :/

Krijg ik een mailtje;

Hallo Jorne ......,

Het is ons opgevallen dat de advertenties op uw website('s) ongeldige
klikken hebben gegenereerd. Uw Google AdSense-account is daarom
uitgeschakeld. We hebben deze stappen ondernomen in een poging het
belang van de AdWords-adverteerders te beschermen.

Geen enkele advertentie op websites van uitgevers mag ongeldige klikken
genereren, waaronder, maar niet beperkt tot, klikken die zijn
gegenereerd doordat:
- uitgevers op hun eigen webpagina's klikken
- klikken die zijn gegenereerd door het gebruik van robots
- automatische klikprogramma's of andere misleidende software
- uitgevers onderdelen van de advertentiecode, de layout van de
advertentie, het gedrag, de doelsite waarnaar de advertentie verwijst
of de wijze waarop de advertenties worden geleverd, wijzigen.

Dergelijke praktijken zijn in strijd met de Algemene voorwaarden en het
programmabeleid van Google AdSense. Deze zijn te vinden op:

https://www.google.com/adsense/localized-terms?hl=nl
https://www.google.com/adsense/policies?hl=nl

Uitgevers van wie het account is uitgeschakeld vanwege ongeldige
klikactiviteiten mogen niet langer aan Google AdSense deelnemen en
ontvangen geen verdere betalingen meer. De opbrengsten van uw account
zullen op de juiste wijze aan de betreffende adverteerders worden
teruggegeven.

Met vriendelijke groeten,

Het Google AdSense-team

-
Wat kan ik hier nou tegendoen ? De site liep net lekker niets aan de hand, krijg ik dit binnen :/

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

neem eens gewoon contact op met google adsense afdeling?

[Signature]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:37
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:46:
Heel fijn dat Google Adsence, pure oplichterij!
[..Hele boel text..]
Ik heb precies 'n zelfde mailtje gehad vandaag, 2 dagen voordat ze eindelijk voor de tweede keer uit zouden betalen (net 100$), heb ook gelijk 'n mail teruggestuurd dat ik me niet bewust ben van enige overtreding van hun policy maar ik heb tot nutoe nog geen antworod terug gehad helaas.

Toch wel jammer, run 'n klein-medium website, gemiddeld zo'n 500k hits per dag (Webalyzer geeft helaas geen preciesere getallen) dus ik was wel blij met Google, gemiddeld 1-2$ per 10k views (Volgens Google, de 'shows' in m'n Google CP komen totaal niet overeen met m'n andere statistics).

Ik vraag me nu dus ook af waarmee ik nu 't beste in zee kan gaan, 't is 'n internationale website over serversoftware voor 'n bepaalde MMORPG en we trekken dus vooral tieners/twintigers van over de hele wereld, Kliks.nl zie ik niet echt zitten helaas en bovendien ga ik 't liefst voor CPM maar die zijn over 't algemeen wat lastig te vinden.

Verwijderd

Yorixz schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:55:
Ik vraag me nu dus ook af waarmee ik nu 't beste in zee kan gaan, 't is 'n internationale website over serversoftware voor 'n bepaalde MMORPG en we trekken dus vooral tieners/twintigers van over de hele wereld, Kliks.nl zie ik niet echt zitten helaas en bovendien ga ik 't liefst voor CPM maar die zijn over 't algemeen wat lastig te vinden.
Inderdaad ja. Ik werk zelf vooral met www.m4n.nl waar ik heel tevreden mee ben, maar ook daar is het aantal adverteerders dat view programma's draait afgenomen. De meeste adverteerders willen toch voornamelijk leads/sales doen.

• Leftblank
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:01:
[...]
Inderdaad ja. Ik werk zelf vooral met www.m4n.nl waar ik heel tevreden mee ben, maar ook daar is het aantal adverteerders dat view programma's draait afgenomen. De meeste adverteerders willen toch voornamelijk leads/sales doen.
Ik probeer nu Paypopup uit sinds 'n paar dagen maar 't lijkt nog niks, zo'n $0,50 per dag met gemiddeld 54000 hits per dag, wel een van de weinige advertisers die ik tot nutoe heb gezien die de erop volgende maand betaald en ook via Paypal wat ook wel fijn is, vind ik zelf.

Misschien ga ik m4n ook maar eens proberen, wie weet.

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Het kan altijd beter, maar met de 200+ $ per maand ben ik wel blij.
Google is naar mijn mening erg zwart wit, You'r in of You'r Out. Aangezien ze professioneel moeten zijn vind ik dit erg zwak. Dit is natuurlijk een giga business, en er is gewoon voor gekozen het zo te doen, hierbij wetend dat het arogant overkomt, en onvriendelijk. Koud ingecalculeerd en al. Dont't like it? bye bye..

Geen discussie. Lijkt PunkBuster wel...

• flowerp
Yorixz schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 23:19:
Misschien ga ik m4n ook maar eens proberen, wie weet.
Vind M4N ook erg goed werken, het is zeker een van de betere partijen en de site werk super. Als het gaat om shopping zijn ze volgens mij zelfs de beste in Nederland. Wat wel een nadeel is, is dat ze zich hardnekkig alleen op Nederland blijven richten. Zelf heb ik ook een site die zich op een Duits publiek richt (don't ask ;) ), maar M4N wil daar niet aan beginnen. Jammer...
Google is naar mijn mening erg zwart wit
Bijna elke partij moet natuurlijk hard zijn tegen fraudeurs, dat snap ik ook wel. Google komt inderdaad wat te hard over. M4N af en toe ook wel (evenals de anderen netwerken, sommige van horen zeggen), maar er is daar gewoon behoorlijk wat ruimte voor discussie heb ik gemerkt. Ik heb ook wel eens een keertje wat gehad, en werd gewoon persoonlijk opgebeld. Dan was het ook niet meteen van je bent een fraudeur ofzo, maar er werd gevraagd of ik mischien een verklaring had voor een zekere onregelmatigheid. Na even heen en weer communiceren is dat uiteindelijk gewoon opgelost.

Mischien dat boven genoemde nadeel van M4N (niet in andere landen aanwezig), met dit laatste puntje wel een voordeel is. Google is natuurlijk zo groot, dat ze moeilijk iedereen persoonlijk kunnen gaan opbellen in elk denkbaar land (moeten ze voor elke taal mensen hebben die die taal spreken!).

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:46

Brons

Fail!

*kick*

Ik run een 'middelgrote' site, en Adsense lijkt mij wel wat omdat de ads niet al te irritant zijn. Maar waar ik bang voor ben is hun manier van omgaan met de publisher. Als ik wat forums door lees lijkt het net alsof ze mensen die beginnen te verdienen altijd de laan uit gooien. Natuurlijk zitten daar mensen tussen die echt zelf klikken etc. Maar wat als iemand anders een botje schrijft om een paar duizend keer per minuut mijn AdSense te klikken? Gaat dan een lampje branden en gooien ze mij er uit?

Ik hoor allemaal positieve dingen over AdWords en AdSense maar soms krijg ik het idee dat ze erg slecht met hun publishers om gaan.

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Wat je schetst is een serieus probleem inderdaad, als ik jou niet mag dan schrijf ik zo'n botje in perl in een min of 10, en laat je zo uit G-A vliegen. Ja een klote streek, maar ik denk dat het wel kan.

Maar ik mag je wel :D

• Leftblank
Gelukkig is dit topic (nog) niet dood ;)

Ik heb nu voor ruim anderhalve week Paypopup uitgeprobeert, flink wat bezoekers gehad (minimaal 54k hits per dag, unieke bezoekers is niet te filteren). Dat was voor mij helaas niet zo'n succes, met name voor bezoekers uit de US/UK krijg je aardig wat maar voor de rest van de wereld valt 't vies tegen. Bovendien betalen ze vooral voor popups/popupunders en nog meer voor gluiperige installers die je je bezoekers voor kan schotelen - iets waar ik m'n bezoekers niet mee wil treiteren, werkt uiteindelijk vooral negatief.

Op naar de volgende ben ik bang. Ik heb me ondertussen al aangemeld bij AdRemedy, ziet d'r goed uit op hun site, ik wacht nu al wel ruim 'n week op de activatie maar dat kan ook aan de vakantie liggen.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Brons schreef op maandag 09 januari 2006 @ 01:05:
*kick*

Ik run een 'middelgrote' site, en Adsense lijkt mij wel wat omdat de ads niet al te irritant zijn. Maar waar ik bang voor ben is hun manier van omgaan met de publisher. Als ik wat forums door lees lijkt het net alsof ze mensen die beginnen te verdienen altijd de laan uit gooien.
[..]
Ik hoor allemaal positieve dingen over AdWords en AdSense maar soms krijg ik het idee dat ze erg slecht met hun publishers om gaan.
Ze zijn erg strict, maar zover ik weet kijken ze echter wel vanaf welke IP's er vooral wordt geklikt, en dan vanaf welke netwerk er vooral in de adsense wordt ingelogd. Komen die ip's overeen, ben je zeer zeker het haasje.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Leftblank
dusty schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:52:
[...]

Ze zijn erg strict, maar zover ik weet kijken ze echter wel vanaf welke IP's er vooral wordt geklikt, en dan vanaf welke netwerk er vooral in de adsense wordt ingelogd. Komen die ip's overeen, ben je zeer zeker het haasje.
Ik heb 't idee dat ze ook al suspenden als die ip's niet overeen komen, ik heb m'n ads nooit aangeklikt omdat ik wist dat Google hun regels nogal streng aanpakt, geen verkeerde woorden gebruikt op m'n site etc, maar toch ben ik 't haasje. Nou is d'r wel redelijke concurrentie van andere sites dus 't zou me niet erg verbazen als er iemand nu erg in z'n nopjes is (een site van 'n "collega" met vrijwel 't zelfde onderwerp is 2 dagen na mij gedisabled).
Ik moet zeggen dat 't me zwaar tegenvalt dat ik niet eens 'n fatsoenlijk antwoord heb gekregen op m'n (erg beleefde) mailtje waarin ik vroeg om wat meer informatie en/of toelichting, aangezien de mail die ze sturen puur automatisch is - hun normale customer service is wel uitstekend geweest, antwoord binnen 24 uur.

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 09:47

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Ik draai dus zelf met adsense en ben erg tevreden. De bedragen verschillen per dag gewoon veel. Het scheeld gewoon soms 2/5de van een dag ervoor. Maar dat komt ook door de clickratio. Misschien maakt het ook uit op wat voor banner iemand drukt. Dat het ene product meer opbrengt dan het andere.

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• bartvb
Volgensmij ligt het er idd redelijk aan hoeveel omzet je draait en in wat voor een markt je zit. Als je een wat kleinere site hebt dan kan een niet zo nette concurrent je behoorlijk makkelijk uit AdSense krijgen lijkt het. Ik heb igg nog nooit problemen gehad in de afgelopen 2 jaar ofzo en ik klik erg regelmatig op banners op m'n eigen site (ben te lui om die adressen handmatig in te kloppen :) ).

• Leftblank
bartvb schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:54:
Volgensmij ligt het er idd redelijk aan hoeveel omzet je draait en in wat voor een markt je zit. Als je een wat kleinere site hebt dan kan een niet zo nette concurrent je behoorlijk makkelijk uit AdSense krijgen lijkt het. Ik heb igg nog nooit problemen gehad in de afgelopen 2 jaar ofzo en ik klik erg regelmatig op banners op m'n eigen site (ben te lui om die adressen handmatig in te kloppen :) ).
offtopic:
zei hij, zijn gekickte mede-GoTers in tranen achterlatend :'(

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:05

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik ben een tijd terug ook zonder reden uit Adsense gekicked, zelfde mailtje gehad als iemand hierboven. Dit terwijl ik nooit op m'n eigen links heb geklikt, behalve om ze eens te testen toen ik het er net op had, maar dat is al meer dan 1 jaar terug :(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:00

Stewie!

Keen must die!

ReLight schreef op zondag 01 januari 2006 @ 11:03:
Het kan altijd beter, maar met de 200+ $ per maand ben ik wel blij.
Google is naar mijn mening erg zwart wit, You'r in of You'r Out. Aangezien ze professioneel moeten zijn vind ik dit erg zwak. Dit is natuurlijk een giga business, en er is gewoon voor gekozen het zo te doen, hierbij wetend dat het arogant overkomt, en onvriendelijk. Koud ingecalculeerd en al. Dont't like it? bye bye..

Geen discussie. Lijkt PunkBuster wel...
Is gewoon heel slim, ze doen er álles aan om de adverteerder te beschermen tegen fraude. Ik krijg maandelijks enkele tientjes terug credit omdat er accounts van adverteerders zijn uitgeschakeld, accounts die niet te vetrouwen waren. Als adverteerder betaal ik dus alleen voor échte bezoekers. Ik blij, google blij, de bezoeker blij, de fraudeur minder blij ;)
Maar als adverteerder heb je liever 100% geen fraude dan dat Google elk geval zelf na moet gaan zoeken en maar via justitie moet gaan bewijzen dat IP adres X écht niets te maken heeft met Google account Y.

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

DaMorpheus schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:31:
[...]

Is gewoon heel slim, ze doen er álles aan om de adverteerder te beschermen tegen fraude. Ik krijg maandelijks enkele tientjes terug credit omdat er accounts van adverteerders zijn uitgeschakeld, accounts die niet te vetrouwen waren. Als adverteerder betaal ik dus alleen voor échte bezoekers. Ik blij, google blij, de bezoeker blij, de fraudeur minder blij ;)
Maar als adverteerder heb je liever 100% geen fraude dan dat Google elk geval zelf na moet gaan zoeken en maar via justitie moet gaan bewijzen dat IP adres X écht niets te maken heeft met Google account Y.
Maar het wordt op die manier wel heeel simpel om cuncurentie eruit te knikkeren.
Ik begrijp het doel wel, maar de middelen niet.

Ook IK doe moeite om met google te werken en te intergreren ect. Ik heb google uitgekozen om voor te adverteren, dus in dat opzicht ben ik een klant. Er zou op z'n minste een rode-kaart systeem / suspend tussen moeten zitten. Nogmaals ik begrijp het wel, maar het is te kort door de bocht.

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:23

Mex

Voor degene die met Google AdSense werken, hoe lang duurt het voordat je die brief met pincode thuis gestuurd krijgt? Zijn er al mensen die deze gehad hebben?

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:47
Mex schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:47:
Voor degene die met Google AdSense werken, hoe lang duurt het voordat je die brief met pincode thuis gestuurd krijgt? Zijn er al mensen die deze gehad hebben?
Eh? Is het niet zo dat ze wat geld storten op je credit card account en daarbij een pin code achterlaten?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16

bonzz.netninja

Niente baffi

ja of geld op je rekening storten, en dan moet jij dat testbedrag opgeven aan google, en dan weten ze dat de boel klopt, tenminste. Zo werkt het hier

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Leftblank
Mex schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:47:
Duurde bij mij 'n dikke 3 weken, hoe ze dat voor elkaar krijgen snap ik alleen niet echt ;)
Eh? Is het niet zo dat ze wat geld storten op je credit card account en daarbij een pin code achterlaten?
Dat doen ze *blijkbaar* alleen als je 'n creditcardnummer invult (ik ben die optie nooit tegengekomen - ik heb geen creditcard)

• Mex

Mex

Hoef 't al niet meer te weten :'(
Hallo xxx,

Het is ons opgevallen dat de advertenties op uw website('s) ongeldige klikken hebben gegenereerd. Uw Google AdSense-account is daarom uitgeschakeld. We hebben deze stappen ondernomen in een poging het belang van de AdWords-adverteerders te beschermen.

blabla
:X Terwijl ik zelf niet geklikt heb 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Mex op 14-02-2006 08:16 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:05

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mex schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 08:16:
Hoef 't al niet meer te weten :'(

[...]

:X Terwijl ik zelf niet geklikt heb 8)7
Gemeen he ;( En je kan er gewoon niets tegen doen.

Volgens mij als ik op jouw site banners had geklikt dan was het ook gebeurd, gewoon zoveel clicks van hetzelfde IP = ban :(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Floor-is
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

nero355 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:27:
Misschien meer een eigen Topic waard, maar : Hoe krijg je als "site eigenaar" een bedrijf zover om jou en je site te sponsoren ??

Wat heeft TrueServer bijvoorbeeld aan het feit dat zijn T.net en GoT sponsoren ??

* nero355 vraagt zich dit al een tijdje af eerlijk gezegd...
Waarom het voor True zin heeft om Tweakers te hosten? Omdat de site ICT-gerelateerd is, omdat er toch wel wat klanten door naar True komen en omdat het een goede naam is om je aan te binden. Naamsbekendheid is ook wel wat waard, maar met name doelgroep-specifiek je naamsbekendheid vergroten is leuk. :)

Bericht hierboven

• Cis
  • Laatst online: 28-11 13:47

Cis

Angeloonie schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 09:01:
[...]

Gemeen he ;( En je kan er gewoon niets tegen doen.

Volgens mij als ik op jouw site banners had geklikt dan was het ook gebeurd, gewoon zoveel clicks van hetzelfde IP = ban :(
Dat had ik dus ook met Google.
In eerste 4 maanden had ik 100 dollar gemaakt door te adverteren op mijn tennisclub-website (ben zelf webmaster).
Toen plots daarna geblokt :/

Heb toen gemaild naar Google waarom ik was geblokt en waarom ik geen nieuwe account meer kon aanmaken:

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo Cis,

Bedankt voor uw bericht.

We hebben geconstateerd dat uw AdSense-account verwant is aan een account dat we eerder hebben beëindigd als gevolg van ongeldige klikken. Een uitgever met een account dat is beëindigd als gevolg van ongeldige klikken, mag niet langer deelnemen aan het AdSense-programma.

Zoals u kunt lezen in onze Algemene voorwaarden, behoudt Google zich het recht voor om de deelname van een uitgever op ieder moment te beëindigen.

Bedankt voor uw begrip.

Met vriendelijke groeten,

Het Google AdSense-team
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus :/

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Xandrios
'k heb echt nergens last van met Adsense...en gebruik het al ruim twee jaar :) (Met maandelijkse uitbetaling).

Klein verschil mischien: Ik gebruik de amerikaanse versie, geregistreerd op een Amerikaans adres...

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:49
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:29:
[...]

Inderdaad! Als google van iedereen die paar euro's gaat accepteren terwijl het duidelijk fraude is, dan kunnen ze wel gaan inpakken. 10.000.000 mensen * 50 euro is zelfs voor google nog een beetje veel geld.
Ik geloof inderdaad dat Google je voor een paar eur voor altijd blokt. (slechte ervaaring met Adsense) Ik hoop dan ook ten zeerste een goed alternatief te vinden, de communicatie met Google is echt zwaaar slecht :r (Ohja een inhoudelijk gesprek moet je al helemaal vergeten, hun laten je merken dat je namelijk geen enkele kans maakt om met hun een normaal gesprek aan te gaan)

Ik zoek serieus een soort adsense clone...

[ Voor 36% gewijzigd door MrOizo op 10-04-2006 03:51 ]

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat moet je met de inkomsten van Google doen m.b.t. omzetbelasting (BTW)? Moet je 19/119 deel van het totaalbedrag nemen en dit als BTW opgeven?

Motor-forum.nl

• bartvb
Nee, het zijn inkomsten uit het buitenland, dus geen BTW afdragen.

• Xandrios
BTW betaal je nooit over inkomsten ;)
Als het grote bedragen zijn moet je het alleen wel even invullen bij je belastingaangifte(Officieel althans). Afhankelijk van de rest van je inkomen kan dat meer/minder zijn dan die 19% :)

• bartvb
Eeh, natuurlijk betaal je wel BTW over inkomsten. Als ik iets lever aan een bedrijf in NL dan stuur ik ze een factuur met 19% BTW en die 19% BTW draag ik vervolgens af aan de belastingdienst. De enige reden dat dit niet zo is bij Google is dat dit bedrijf niet in NL zit (wat in dit geval overigens erg prettig is :) ).

Als je geen bedrijf hebt dan hoef je idd geen BTW te betalen omdat je dan helemaal niet BTW plichtig bent. Als particulier betaal je alleen BTW over je uitgaven maar dat is een heel ander verhaal.

[ Voor 24% gewijzigd door bartvb op 10-04-2006 14:58 ]

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

De inkomsten van advertenties van Google (ierland) vallen onder het z.g. BTW null-tarief.
We hebben dit gecheckt, dubbel gecheckt, en geverifieerd met een belasting-inspecteur aan de ondernemers-belasting telefoon lijn.

Als je ondernemers-BTW aangifte doet is hier zelfs een heel mooi vakje voor. Wij houden erg van dit vakje :) het mooie is dat hierdoor van bijna alle andere kosten welke je maakt de BTW terug te krijgen is.

LET OP: Dit gaat over de BTW-aangifte. Inkomsten-belasting aangifte is heel wat anders.

Inkomsten voor partikulieren van bv google dienen als "inkomsten waar geen belasting over geheven is" opgegeven te worden. Bij free-lance & eenmans zaken (kleine omvang) kan dit op deze manier.

BV.s NV's, stichtingen en vof's moeten ondernemers aangifte doen. En da's weer meer werk.
Aangiftes van stichtingen en VOF's zijn altijd aan echte personen gebonden omdat deze vormen geen rechts-vormen zijn.

Verwijderd

Zijn er alternatieven voor Adsense die ook pay per click betalen?

Ben namelijk ook uit adsense gezet en op zoek naar iets anders.
Werk al langer met tradedoubler, maar het PPC aanbod is vrij laag en zoek eigenlijk iets Internationaals.

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:38:
Zijn er alternatieven voor Adsense die ook pay per click betalen?

Ben namelijk ook uit adsense gezet en op zoek naar iets anders.
Werk al langer met tradedoubler, maar het PPC aanbod is vrij laag en zoek eigenlijk iets Internationaals.
http://publisher.testnet.nl/

Altijd wel een aantal ppc, maar het merendeel helaas niet..

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022

Verwijderd

Ik heb Google adsense er nu ook op staan sinds 3 weken maar mijn betalingen worden nog steeds ingehouden. Het heeft te maken met mijn belastings gegevens. Wat nu te doen?
Die wizard doorlopen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ben je ervan op de hoogte dat het eens per maand wordt uitbetaald wanneer de saldo hoger is dan $100? Als de saldo aan het einde van de maand lager is dan $100, dan wordt die gewoon opgespaard tot de volgende maand, etcetera :)

• Leftblank
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:14:
Ik heb Google adsense er nu ook op staan sinds 3 weken maar mijn betalingen worden nog steeds ingehouden. Het heeft te maken met mijn belastings gegevens. Wat nu te doen?
Die wizard doorlopen?
Als je gewoon een particulier bent dan ben je niet belastingplichtig tot bedragen onder de x euro, je kan dat *ergens* in die wizzard aangeven.

@BalusC, inderdaad, maar deze msg kan ook opkomen, zeker in 't begin.

Verwijderd

Nog een vraagje. Ik heb de verwijzingen naar Firefox en Google Adsense op mijn site gezet in de vorm van de aangegeven logo's. Ik kan de logo's niet zien op mijn website, toch zie ik duidelijk de html code van die logo's in mijn pagina staan.
Kunnen alleen personen die logo's zien die geen Firefox op hun pc hebben staan en diegenen die geen gebruik maken van Google Adsense? Ik neem aan dat mijn ip gelogt is en dat ik die logo's daarom zelf niet kan zien.
Ze moeten er staan, namelijk helemaal onderaan mijn startpagina.

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:44:
Nog een vraagje. Ik heb de verwijzingen naar Firefox en Google Adsense op mijn site gezet in de vorm van de aangegeven logo's. Ik kan de logo's niet zien op mijn website, toch zie ik duidelijk de html code van die logo's in mijn pagina staan.
Kunnen alleen personen die logo's zien die geen Firefox op hun pc hebben staan en diegenen die geen gebruik maken van Google Adsense? Ik neem aan dat mijn ip gelogt is en dat ik die logo's daarom zelf niet kan zien.
Ze moeten er staan, namelijk helemaal onderaan mijn startpagina.
Afbeeldingslocatie: http://i2.tinypic.com/x1g1kz.jpg

Verwijderd

Vreemd hoor, ik zelf zie die logo's niet. De overige zaken van Adsense zijn overigens wel zichtbaar op mijn site.

Verwijderd

Inderdaad vreemd. Misschien eens een andere advertentie aanmaken óf eens een andere locatie kiezen?

• bartvb
Hier mensen met ervaring met Doubleclick? Lees daar maar weinig over terwijl het erg veel gebruikt wordt.
Pagina: 1 2 3 Laatste