Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Ik vind het de beste GBA ever en ik heb ze allemaal gehad ( op de rare jap only GBA pocket light uit 1998 na , only available in Japan http://upload.wikimedia.o...7/Gameboyline_with_ds.png ).Bor de Wollef schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:49:
[...]
Nope, de meeste mensen die al een GBA hebben zullen er geen kopen denk ik. Het biedt gewoon veel te weinig meerwaarde voor het geld imho.
Hij is ubercool!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 17:11 ]

Alleen dat lettertype...
http://www.jeux-france.co...fantasy-iv-20-images.html
[ Voor 22% gewijzigd door Icelus op 05-11-2005 19:14 ]
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Verwijderd
Ja. Is het daar ook mee te vergelijken? Dat vond ik echt een heel goed spel!Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:34:
Heb je Astroboy ook in je bezit?
De vorige keer waren ze wel sneller moet ik zeggen.Mooi om te horen dat videogamesplus 'griezelig' snel zijn!
Verwijderd

Omdat Noax het met probotector vergeleek (één van de moeilijkste spellen die ik ken), ben ik begonnen op easy. Dan vlieg je er wel zo doorheen. Ik ben een uurtje bezig geweest en kwam al diep in het 5e level. Ik denk dat ik straks maar even overnieuw ga beginnen op hard.
Vandaag heb ik ook voor het eerst een Gameboy Micro met eigen ogen gezien. En (dit klinkt natuurlijk heel suf) ik vond hem echt héél klein. "Ja dat wist je toch?" zul je dan zeggen. Maar plaatjes en screenshots kunnen je niet goed voorbereiden op hoe klein hij in werkelijkheid is. Echt een grappig dingetje, nu begrijp ik pas waarom Nintendo hem eigenlijk uitbrengt. Dit is tenminste écht een portable handheld, iets dat je in je broekzak hebt zitten zonder erbij na te denken. Een PSP of een DS moet je echt meenemen op reis, een GBmicro heb je gewoon bij je.
Ik zit serieus te twijfelen of ik er eentje ga halen... Probleem is dat ik een tijdje geleden een (tweedehands) gba sp gehad heb, maar deze heb ik toch maar weer verkocht omdat ik die hoeveelheid geld die ik er aan uit gegeven had toch te veel vond.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 15:23:
nou, de gba micro is geweldig populair hier......
heeft niemand er dan een gekocht gisteren of vandaag ?
Die micro is echter zo aantrekkelijk klein, echt zo iets wat altijd in je zak zit en je af en toe even op speelt. Ben even naar de stad geweest om er eentje te proberen, en is echt super. Verder heb ik ondertussen wat spellen ontdekt op de gba die ik toch wel erg vet vindt... zelda: the minish cap bv.
Sja, daar heb je een punt, maar als je nog geen gba hebt is het echt een geweldige instapper imo. Bij de meeste winkels is de micro namelijk "maar" € 90, nog steeds vrij veel voor wat je krijgt vindt ik, maar dat scheelt dus maar +- € 5 met een gba sp. En geloof me, dat heb je best over voor het gigantisch verbeterde scherm, het kleinere formaat en de betere ergonomie. (vasthouden zonder vingers in elkaar te hoeven draaienBor de Wollef schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:49:
Nope, de meeste mensen die al een GBA hebben zullen er geen kopen denk ik. Het biedt gewoon veel te weinig meerwaarde voor het geld imho.
Conclusie: als je als een gba sp hebt zou ik idd geen micro gaan halen, maar als nieuw systeem is het zeker een aanrader.
0110101001111010
Ik heb vaak als ik iets vrij 'onzinnigs' koop dat ik een tijdje denk van of ik mijn keuze wel goed gemaakt heb maar bij de GB Micro heb ik dat absoluut niet gehad. Het dingetje speelt echt perfect (ook al is het even wennen) beeldscherm is heel duidelijk (Beter dan de DS vind ik, hoewel met volledige backlight het zwarte niet echt zwart is).
De kwaliteit van het apparaat is echt stukken beter dan dat van de DS, mooie (gedeeltelijk) metalen behuizing, knopjes die goede buttonbashing weer kunnen weerstaan (wat sinds de snes controllers niet meer is gelukt bij nintendo) en inderdaad zoals al eerder gezegt de mogelijkheid om een nieuw frontje aan te schaffen (iemand een url? ik kan ze nergens vinden op internet, wil graag een camoflage kleur zoals bij de amerikaanse geleverd zijn)
Aan al het goeds zitten een aantal nadelen in mijn ogen:
- het geluidsniveau van de interne speaker is veel te laag
- de schouderknoppen werken alleen maar aan 1 uiteinde van de knop (de kant die het meest naar het midden van de GB Micro zit)
- digitale volumecontrol (lastig als het volume hoog staat als je eventjes snel wil gamen, die 1e 'ping' trekt ongewenste aandacht van andere mensen in de bus ook al klinkt het niet hard.)
edit:
Aangeschaft bij de mediamarkt in groningen voor 89 euro, heb de zilveren versie (stond nog 1 doos met een roze en een stuk of 20 met zilveren, keuze snel kunnen maken btw)
[ Voor 6% gewijzigd door BlackMage op 10-11-2005 00:37 ]
Bij de bart smit
Verwijderd
ik heb een camouglage frontje te koop voor 7 euri. nieuw. you have mail.BlackMage schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:34:
de mogelijkheid om een nieuw frontje aan te schaffen (iemand een url? ik kan ze nergens vinden op internet, wil graag een camoflage kleur zoals bij de amerikaanse geleverd zijn)
Geweldig apparaat, nietwaar ? Ik vind hem helemaal top!Bianca schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:29:
[...]
Bij de bart smitZoals op internet te lezen was kreeg je daar vorige week op koopavond 15% korting op hardware en software. Dus dat was voor mij de kans om een micro te halen (en mario mix voor de gamecube). 95 euro vond ik wat aan de dure kant. Ik heb trouwens de roze
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 21:32 ]
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Beste spel ever imo.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Ja, zit een normale 3,5 mm aansluiting op.Twee Dee schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:31:
De Micro heeft toch ook een "normale" audio-out poort? Lijkt me ook een pré, want ik baal soms als een stekker van dat stomme verloopstukje...
Heb de Amerikaanse versie in bestelling.GolbeZeromus schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 07:46:
Dus wie gaat hier FF4 Advance aanschaffen?
Beste spel ever imo.
Zal t.z.t. wat screenshot vergelijkingen tussen de GBA en WonderSwan versie maken.
[ Voor 6% gewijzigd door Icelus op 11-11-2005 09:58 ]
How do u know? Dat spel is toch helemaal nog niet uit?GolbeZeromus schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 07:46:
Dus wie gaat hier FF4 Advance aanschaffen?
Beste spel ever imo.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik verwacht niet dat er zoiets zal komen, GC-GBA linkup is niet echt geworden wat Nintendo er van hoopte. Het aantal spellen dat het ondersteunt is klein, dus het heeft voor Nintendo weinig nut om zo'n adapter speciaal voor de Micro uit te brengen.Tarin schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:12:
Valt de Micro trouwens nog aan de Gamecube te hangen? Ik zag op nintendo.com wel een "Game Boy micro Coverter Connector", maar het lijkt met niet de meest mooie oplossing om daar vervolgens je Gameboy->Gamecube-linkkabel aan te hange..
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik weet niet onder welke steen jij de laatste 14 jaar hebt liggen slapen, maar Final Fantasy IV is al sinds 1991 uit.Bor de Wollef schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:11:
[...]
How do u know? Dat spel is toch helemaal nog niet uit?
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
12 Dec. is de US release.Bor de Wollef schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:11:
[...]
How do u know? Dat spel is toch helemaal nog niet uit?
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Verwijderd
Beste Surrounded,Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:50:
Ah! Vandaag is Gunstar Super Heroes gearriveerd. En ik moet zeggen; wat een ongelooflijk spectaculair spel! Echt héél erg mooi gedaan. Het lijkt wel een soort greatest hits compilatie, alle hoogtepunten van een hele berg actiespellen achter elkaar geplakt.Het ene moment vecht je tegen een gigantische robot (opgebouwd uit allemaal roterende onderdelen) die je probeert te verpletteren met je eigen ruimteschip, dan is er ineens weer een stukje vertical scrolling shooter. Een heel klein stukje level... en dan staat het volgende schermvullende boss-creature alweer op je te wachten. En daarna ineens een bonuslevel waar je 14 kuikentjes moet zien te redden.
Er is ook een bijzonder cool stukje waarbij je ruimteschip op het scherm af komt vliegen, (je ziet het oppervlak van die planeet onder je voorbij schieten), jij staat op het dak, en als je links of recht stuurt zie je het hele scherm alle kanten opdraaien. Ondertussen komen natuurlijk ook de vijanden van alle kanten op je af vliegen... echt een gekkenhuis.
Hoe ze dit allemaal voor elkaar hebben gekregen op de GBA is me een raadsel. Alles golft en roteert en springt van de voorgrond naar de achtergrond... het is wonderbaarlijk.
Omdat Noax het met probotector vergeleek (één van de moeilijkste spellen die ik ken), ben ik begonnen op easy. Dan vlieg je er wel zo doorheen. Ik ben een uurtje bezig geweest en kwam al diep in het 5e level. Ik denk dat ik straks maar even overnieuw ga beginnen op hard.Verder kan ik me wel in de probotector/contra vergelijking vinden ja. De level-opbouw is heel anders... probotector is veel gestructureerder, gunstar heroes is meer een wilde achtbaanrit, maar de gameplay is verder goed te vergelijken. Constant de vuurknop ingedrukt houden en richten maar, af en toe maai je echt door hele zeeën van vijanden tegelijk heen.
Ik kon Gunstar Super Heroes met niets anders vergelijken dan Probotector en Contra.
Ook vroeg ik aan je of je Astro Boy in je bezit had.
Eigenlijk vind ik deze games in grote lijnen wel op Gunstar lijken.
Ik kon het niet zo goed verwoorden zoals jij dat hebt gedaan!
Wat dat betreft schuilt er geen 'reviewer' in me.
Ik ben uiteraard blij te lezen dat je tevreden bent met je nieuwste aanschaf!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 14:35 ]
Verwijderd
En ik vond dat ook een goede vergelijking hoor.Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 13:57:
Ik kon Gunstar Super Heroes met niets anders vergelijken dan Probotector en Contra.
Ja. Ik vind Gunstar eigenlijk nog net iets vetter dan Astroboy.Ook vroeg ik aan je of je Astro Boy in je bezit had.
Eigenlijk vind ik deze games in grote lijnen wel op Gunstar lijken.
Ze lijken wel op elkaar, maar in GSH gaat het allemaal nog net iets vloeiender ofzo. Ook de grote explosies en de geluidseffecten zijn bevredigender in dit spel.
Ik heb 'm inmiddels uitgespeeld op easy (niet al te moeilijk, binnen een paar uur heb je hem dan uit). Toen meteen doorgegaan naar hard... maar dat is ook echt héél erg moeilijk. Allemachtig, je wilt niet weten hoe snel m'n energiemetertje leegliep toen hij op hard stond.
Dus nu ben ik maar gewoon aan normal begonnen. Ook al behoorlijk pittig. Ik denk dat ik er voorlopig nog wel even zoet mee zal zijn.
Voor iedereen die hem ook wil kopen; in europa is het spel omgedoopt tot Gunstar Future Heroes. Voor de rest is het hetzelfde spel, behalve dat er blijkbaar een plaatje van een konijn (?!?) te zien is op het gameover-scherm. (Las ik op een gamefaqs-forum).Ik ben uiteraard blij te lezen dat je tevreden bent met je nieuwste aanschaf!
in de Sartpost mis ik eigenlijk Advance wars, zowel deel 1 als 2 zijn absolute toppers (deel 2 is eigenlijk meer van het zelfde) het is werkelijk _het_ spel voor de strategie liefhebber
klik
[ Voor 17% gewijzigd door GoldenSample op 12-11-2005 21:23 ]
Verwijderd
Bij de MM, Nedgame en de Dimensionplus is de game gewoon onder Gunstar Super Heroes te koop.Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:08:
[...]
En ik vond dat ook een goede vergelijking hoor.Natuurlijk zijn er net zoveel verschillen als overeenkomsten, maar in de basis is het ongeveer gelijk.
[...]
Ja. Ik vind Gunstar eigenlijk nog net iets vetter dan Astroboy.
Ze lijken wel op elkaar, maar in GSH gaat het allemaal nog net iets vloeiender ofzo. Ook de grote explosies en de geluidseffecten zijn bevredigender in dit spel.
Ik heb 'm inmiddels uitgespeeld op easy (niet al te moeilijk, binnen een paar uur heb je hem dan uit). Toen meteen doorgegaan naar hard... maar dat is ook echt héél erg moeilijk. Allemachtig, je wilt niet weten hoe snel m'n energiemetertje leegliep toen hij op hard stond.
Dus nu ben ik maar gewoon aan normal begonnen. Ook al behoorlijk pittig. Ik denk dat ik er voorlopig nog wel even zoet mee zal zijn.
[...]
Voor iedereen die hem ook wil kopen; in europa is het spel omgedoopt tot Gunstar Future Heroes. Voor de rest is het hetzelfde spel, behalve dat er blijkbaar een plaatje van een konijn (?!?) te zien is op het gameover-scherm. (Las ik op een gamefaqs-forum).
Aangezien er de laatste tijd zo ontzettend veel mooie games zijn uitgekomen is het me nog niet gelukt om Astro Boy en GSH uit te spelen.
Wat dat betreft lijkt het kopen van nieuwe games meer een hobby dan het spelen ervan.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 12:25 ]
Nooit geen GBA (of GB zelfs) gehad, heb nu een micro, gewoon omdat 't ECHT portable is. Erg slick dingetje, paar spelletjes erop is voor mij genoegSplash schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:17:
[...] Sja, daar heb je een punt, maar als je nog geen gba hebt is het echt een geweldige instapper imo. Bij de meeste winkels is de micro namelijk "maar" € 90, nog steeds vrij veel voor wat je krijgt vindt ik, maar dat scheelt dus maar +- € 5 met een gba sp. En geloof me, dat heb je best over voor het gigantisch verbeterde scherm, het kleinere formaat en de betere ergonomie. (vasthouden zonder vingers in elkaar te hoeven draaien)
Conclusie: als je als een gba sp hebt zou ik idd geen micro gaan halen, maar als nieuw systeem is het zeker een aanrader.
Op zich wel een grappige game maar het gaat wel snel vervelen vind ik.Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:56:
wat vinden jullie van mario versus donkey kong?
Wat zijn trouwens volgens jullie de must-have spellen voor de GBA en welk spel kan je gewoon even tussendoor spelen?
Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|
Mario Kart en Wario Ware zijn eche fun-games om even snel (en kort, maar langer kan ook natuurlijk) te spelen. Vooral Mario Kart is echt een superspel nog steeds, en het is nog steeds populair ondanks dat het één van de launchgames van de GBA was.Big Will schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:58:
Wat zijn trouwens volgens jullie de must-have spellen voor de GBA en welk spel kan je gewoon even tussendoor spelen?
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Als ik even snel wil spelen vermaak ik me meestal met mario kart. Ook andere mario spellen (mijn voorkeur is 3, yoshi's island) vind ik erg leuk.Big Will schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:58:
Vorige week heb ik ook een GBA micro aangeschaft en dat dingetje bevalt me heel goed.Het comfort van de micro is best goed, ondanks mijn grote handen en het schermpje is groot genoeg. Heb gelijk Castlevania NES Classics erbij gekocht, omdat ik die nog nooit had gespeeld. 2 dagen later heb ik een 2e hands exemplaar van Golden Sun kunnen bemachtigen en nu ben ik helemaal verslaafd. Wat een heerlijke gameplay.
Voor de echte lange game uurtjes kan je gaan voor Golden Sun (2), Zelda: Minish Cap (speel ik op het moment ook) en als je van turn based strategy houd, Final Fantasy Tactics Advance.
Hehe, erg grappig, die zouden ze moeten uitbrengen om Sony een beetje te plagen
@accesoires daarboven: lijkt me persoonlijk vrij nutteloos, zo wordt de micro weer groter, en het voordeel van die faceplates is toch juist dat je het scherm niet hoeft te beschermen?
Die accesoires lijken me wel cool, vooral dat simpele tasje met die rits en dat polsbandje.Splash schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:12:
[...]
Hehe, erg grappig, die zouden ze moeten uitbrengen om Sony een beetje te plagen.
@accesoires daarboven: lijkt me persoonlijk vrij nutteloos, zo wordt de micro weer groter, en het voordeel van die faceplates is toch juist dat je het scherm niet hoeft te beschermen?
Vooral een polsbandje (des noods een langere voor om je nek) vind ik wel belangrijk maar is nergens te krijgen zonder een peperdure set aan te schaffen.
Verwijderd
Even toevoegen dat ik nooit een SP heb gehad enkel een normale GBA die ik een paar maanden geleden heb verkocht. Dus nu is de vraag hoe kan ik de oude en de nieuwe SP uit elkaar herkennen, want natuurlijk kocht ik graag de nieuwste versie!
Wat kost een SP nog tegenwoordig?
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Aan het einde van mijn post staat het antwoord:Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:25:
Ik zou graag een Gameboy Advance SP willen kopen, maar ik heb vernomen dat daar ook net een nieuwe versie van is uitgekomen met een betere backlight.
Even toevoegen dat ik nooit een SP heb gehad enkel een normale GBA die ik een paar maanden geleden heb verkocht. Dus nu is de vraag hoe kan ik de oude en de nieuwe SP uit elkaar herkennen, want natuurlijk kocht ik graag de nieuwste versie!
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/24237709#24237709
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein
Inderdaad. Advance wars is absoluut een van de betere spellen voor de GBA. Overigens vind ik het spellen aanbod best tegenvallen. Er is te veel commerciele meuk op de markt, bv erg slechte games bij films of rebuilds van games die iedereen al helemaal grijs gespeeld heeft.GoldenSample schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:17:
even tussen door
in de Sartpost mis ik eigenlijk Advance wars, zowel deel 1 als 2 zijn absolute toppers (deel 2 is eigenlijk meer van het zelfde) het is werkelijk _het_ spel voor de strategie liefhebber
klik
Verwijderd
Graag koop ik een GBA omdat ik toch nog graag GB games speel en dat is met de DS niet mogelijk denk ik.
Verwijderd
Ik ken momenteel:
Golden Sun
Final Fantasy
Castlevania
Welke mag ik echt niet missen
Probeer: (welke Final Fantasy bedoelde je?)Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:45:
wat zijn momenteel de beste rpg's voor gameboy.
Ik ken momenteel:
Golden Sun
Final Fantasy
Castlevania
Welke mag ik echt niet missen
* Final Fantasy I+II
* Final Fantasy Tactics
* Sword of Mana
* Breath of Fire
* Mario & Luigi: Superstar Saga
* Kingdom Hearts: Chain of Memories
* Zelda's (meer adventure)
Zie ook: (zijn niet allemaal in Europa verkrijgbaar)
http://www.rpgfan.com/reviews-gba.html
[ Voor 20% gewijzigd door Icelus op 28-11-2005 20:57 ]
Ik zou ook graag deze versie willen hebben. Spellen van de GB als Zelda (vooral de oracle series) kan ik niet missen. Erg jammer dat de micro niet backwards compatible is.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:43:
Oke je kan het dus zien op de doos, niet zo moeilijk, ik hoop dat ze in de locale speelgoedwinkel deze versie stilaan beginnen te verkopen ipv de oudere.
Graag koop ik een GBA omdat ik toch nog graag GB games speel en dat is met de DS niet mogelijk denk ik.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Verwijderd
...B_O_S_S schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:16:
Nu dit topic toch weer nieuw leven in is geblazen: weet iemand óf en waar je losse frontjes voor de GB Micro kan bestellen (in Nederland of import)? Ik ben ze nog nergens tegengekomen op internet (wel 100-en designs op de site van Nintendo Japan, maar die kan je ook nergens bestellen). Mijn vriendin heeft een GB Micro en wil namelijk graag het "ladybug"-frontje dat in Japan en de VS meegeleverd is, maar hier niet meegeleverd wordt.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 15:23 ]
Sommige MediaMarkt hebben nog er vaak nog wel een aantal (soms wel 10) staan (en tevens de NES, Donkey Kong en Kingdom Hearts versies).Pewwy schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:27:
Kwam vandaag de Zelda GBA SP tegen in een winkel in het dorp. Het is dat ik ff krap bij kas zit, want die vind ik zo mooi. Ik dacht overigens dat dat ding nergens meer te krijgen was
Castlevania® doubles up Konami of Europe announces Castlevania Double Pack, a single Game Boy Advance™ cartridge containing Harmony of Dissonance™ and Aria of Sorrow™ Konami of Europe has announced it is to release the first in a series of Double Pack Game Boy Advance products, with a Castlevania Double Pack that contains two sought-after games: Castlevania: Harmony of Dissonance and Castlevania: Aria of Sorrow. Both games enjoyed massive success at launch, and have enjoyed huge acclaim. The Castlevania Double Pack is due for release in February 2006, and will feature both games to provide hours of entertainment. Created by Koji "IGA" Igarashi and his team, the games are some of the most popular adventures in Konami's long-running series. The series popularity will be further extended, as IGA and his team unleash Castlevania: Curse of Darkness™ for PlayStation 2 and Xbox in 2006. Castlevania: Harmony of Dissonance casts the player as Juste Belmont, a descendent of series' hero, Simon Belmont. Fifty years have passed since Simon freed the world from the curse of Dracula, and Juste is charged with locating relics left behind by the legendary vampire. However, when Juste's friend Lydie disappears, Juste concludes that Dracula is still alive and enters the vampire's castle. Thus, a platform-based exploration of the vampire's castle begins, with Juste collecting relics and using magic to counter the attacks of Dracula's undead hordes. For Castlevania: Aria of Sorrow, the series fast-forwards to the year 2035 and proves that evil is eternal. This time, Some Cruz takes centre stage as a young man who is destined to become the next incarnation of Dracula. Horrified at the future that awaits him, Soma must use whatever weapons come to hand to escape the vampire's castle, and has the ability to capture the souls of fallen enemies which can be used to endow him with additional skills. This adds a welcome role-playing element to the action, and further demonstrates the versatility of the Castlevania series. With copies of both games extremely sought-after by fans, the release of this double-pack will be extremely welcome. "Castlevania's rich history and deep storylines have always made it a favorite franchise among casual gamers and core gaming fans alike," commented Hans-Joachim Amann, Head of European Product Management, Konami of Europe. "Combining two of the most beloved chapters in this long running franchise together onto one cartridge provides gamers a great value as well as giving newcomers to the series a convenient way to experience some of the best of what Castlevania has to offer." More Konami Double Pack products will be launched in 2006 and will be announced shortly. Bron: Konami Europe | ![]() |
Verwijderd
Hm. Toch een leuke traditie van Konami.Icelus schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:15:
More Konami Double Pack products will be launched in 2006 and will be announced shortly.
Ik heb allebei die castlevania's nog niet, dus mooie kans.
Kan me ze nog herinneren die Game Boy Color spellen; zijn helaas maar kort op de markt geweest (zijn ze überhaupt in Europa uitgebracht of alleen in de VS?).Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:05:
[...]
Hm. Toch een leuke traditie van Konami.Voor de gameboy color heb ik ook een Konami Collection cartridge (voor de zeldzame Goemon en Twinbee spelletjes die erop stonden), en dat was een Volume 3. Duidelijk niet voor het eerst dat ze dit doen dus. Het is waarschijnlijk heeeeel irritant als je al eerder voor veel geld de spellen los had gekocht... maar ik ga hier lekker van profiteren.
![]()
Ik heb allebei die castlevania's nog niet, dus mooie kans.
Heb vorige jaar de laatste Castlevania nog kunnen vinden maar Harmony of Dissonance is praktisch uitverkocht (en om nu dit double pack voor een enkel spel te kopen...)
Ze zullen waarschijnlijk Yu-Gi-Oh nog wel uitbrengen (hoeveel zijn er daar wel niet van?)
Verwijderd
Volgens mij juist alleen in Europa.Icelus schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 20:13:
[...]
Kan me ze nog herinneren die Game Boy Color spellen; zijn helaas maar kort op de markt geweest (zijn ze überhaupt in Europa uitgebracht of alleen in de VS?).
Het was een erg interessante serie want er stonden ook spellen op die speciaal voor die compilaties vertaald werden en zo voor het eerst buiten japan uitkwamen.
Ik wil volumes 1 & 2 ook nog steeds een keer kopen. In de winkel ben ik ze nooit tegengekomen, maar op ebay en marktplaats zie je ze soms nog wel.
Verwijderd
Ik las in een review dat als je de 'normale' levels uitgespeeld hebt, er nog eens hetzelfde aantal levels in de werelden geopend worden .... en dan echt breinbrekers, iig erg moeilijk
Verwijderd
Ik dus heel blij dacht ik, ga hem dan meteen halen volgende week. Maar nu zat ik een beetje te surfen op het net en lees ik een review.
Daar staat in dat je er geen "headphone" mee kan gebruiken omdat hij die uitgang niet heeft? Klopt dit
Ik hoop dat ik hier fout zit want dat zou wel echt balen zijn aangezien ik hem zou kopen om te gebruiken in de trein...
De GBA SP heeft inderdaad geen standaard hoofdtelefoon aansluiting maar een speciale poort. Voor deze poort is een kabel verkrijgbaar waar je een hoofdtelefoon op aan kan sluiten.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:57:
Nu belde ik dus een week geleden voor die nieuwe GBA SP met vernieuwd scherm maar ze hadden hem niet binnen. Dus ik heb het een beetje laten verwateren. Vandaag belde ik terug en de man zij mij dat ze in het begin van volgende week een nieuwe levering verwachten.
Ik dus heel blij dacht ik, ga hem dan meteen halen volgende week. Maar nu zat ik een beetje te surfen op het net en lees ik een review.
Daar staat in dat je er geen "headphone" mee kan gebruiken omdat hij die uitgang niet heeft? Klopt ditDat betekend dus dat ik geen oordopjes met dit ding kan gebruiken?
Ik hoop dat ik hier fout zit want dat zou wel echt balen zijn aangezien ik hem zou kopen om te gebruiken in de trein...
BTW: de Game Boy Micro heeft wel een 'normale' aansluiting.

Meer info: http://www.nintendo.com/c...advance_sp/headphones.jsp
[ Voor 6% gewijzigd door Icelus op 14-12-2005 11:25 ]
Verwijderd
Die convertor voor headphones, ik hoop dat die goed te verkrijgen is? Zoals bv in mijn locale "speelgoedwinkel". Of is hij helaas niet zo goed leverbaar. Trouwens als ik hem heb denk ik dat ik aan men vader vraag om van die 2 dingen gewoon 1 kabel te maken, das toch een pak handiger!
Dacht dat ze wel goed verkrijgbaar zijn (of je kunt een niet-officiële 3rd party kabel nemen). Dezelfde poort wordt ook gebruikt voor de adapter; je kunt dus niet tegelijk opladen én een hoofdtelefoon aansluiten.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:09:
Die convertor voor headphones, ik hoop dat die goed te verkrijgen is? Zoals bv in mijn locale "speelgoedwinkel". Of is hij helaas niet zo goed leverbaar. Trouwens als ik hem heb denk ik dat ik aan men vader vraag om van die 2 dingen gewoon 1 kabel te maken, das toch een pak handiger!
Verwijderd

Heb em sinds vrijdag, en tot nu toe geen spijt. Het scherm en het formaat is idd fantastisch, en de speelbaarheid goed, zeker beter dan die van de sp wat mij betreft, aangezien je bij de micro je vingers niet in elkaar hoeft te haken achter het apparaat. De L en R knoppen moeten inderdaad anders ingedrukt worden, maar ik vind ze heel goed bruikbaar. Wel moet gezegd worden dat je deze in mario nauwelijks nodig hebt
Al met al vindt ik wel dat je een "premium" prijs betaald voor een tamelijk verouderd concept, was zo'n € 120 kwijt, en je moet ook geen fantastische graphics oid verwachten.
Maar WAT de micro probeert te doen, klein vermaak in minuscuul formaat bieden, doet hij perfect. Geloof me, je gba spellen hebben er nog nooit zo goed uit gezien
Persoonlijk vindt ik het scherm verder ook niet te klein, ik heb liever dit kleine scherpe schermpje dan een grotere vagere.
oftewel @Midgard: als ik jou was zou ik het wel weten en voor een micro gaan, aangezien de prijs hetzelfde is. Tenzij je hele grote handen hebt, dan bedient de sp waarschijnlijk wat makkelijker.
Verwijderd
Dit...Splash schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:37:
oftewel @Midgard: als ik jou was zou ik het wel weten en voor een micro gaan, aangezien de prijs hetzelfde is.
...vind ik anders wel een goede reden om toch voor een SP te gaan. Ik vind het echt zonde dat de Mirco (en de DS for that matter) die spellen niet meer ondersteunt. Nintendo is zeker een serie Mario Land remakes aan het plannen?(heb hier onder andere nog 17 gb/gbc spellen liggen
Verwijderd
Ik vind beide GBA SP en micro trouwens idd ook wel duur voor een product dat toch wel op het einde van zijn levenscylus is gekomen. Gelukkig krijgen ze nu oa concurrentie van de PSP op de nieuwe generatie
Dit weekend naar de winkel een SP halen
Verwijderd
Die ook alleen GBA spellen afspeelt en geen link poort heeft...Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 09:49:
Geef mij maar een DSKun je ook GBA games op spelen, en hij is nu niet zoveel duurder dan een SP
Geen idee; in de VS staat op de verpakking dat er een nieuw scherm in zit, weet niet ze dit ook in Europa doen.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:50:
Haha oke dan hier nog een laatste vraagje. Als ik de kleuren Graphite of Pearl Blue neem ben ik dan zeker dat ik er 1 heb met een vernieuwde backlit screen? Dan kan ik hem beter online bestellen scheelt 15€.
Heb 'm besteld en is onderweg.GZ schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:47:
Iemand FF4Advance al gespeeld?
Zal volgende week wat screen shots maken voor een vergelijking tussen de GBA en WonderSwan versie.
[ Voor 6% gewijzigd door Icelus op 16-12-2005 17:58 ]
Als dat zo is, >>>Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:55:
Nintendo is zeker een serie Mario Land remakes aan het plannen?
Met name Mario Land 1 is nog steeds DE klassieker.
Mario Land 2 was te simpel en Mario land 3 is geen Mario

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Mwah ik vind niet dat je Marioland 2 zo snel moet afschrijven. Hij was inderdaad aan de makkelijke kant, maar toch nog steeds een heel goed spel wat mij betreft. Er zaten in ieder geval erg leuke ideeën in. Vooral de thema's van de verschillende werelden waren erg goed uitgewerkt. Eén wereld waarin je een boom moest beklimmen en met elke stage iets hoger zat. Of ergens anders werd Mario gekrompen volgens mij, en moest hij dan door een heel groot huis heen lopen? Dat was veel leuker uitgewerkt dan de reuzenlevels in Mario Bros 3. En natuurlijk het uitstapje naar de maan.Rakkerzero schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:45:
[...]
Als dat zo is, >>>![]()
Met name Mario Land 1 is nog steeds DE klassieker.
Mario Land 2 was te simpel en Mario land 3 is geen Mario
Mario Land 3 ben ik jaren geleden kwijt geraakt.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Captain N schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:40:
Ik vind ze alle drie fantastisch. Als je Mario Land 1 uitspeelde kwam je in "wereld B", met meer vijanden en zo. Speelde je die weer uit, werd het weer iets lastiger, etc.
Dat wist ik helemaal niet. Ik merkte wel dat het spel overnieuw begon, maar had niet in de gaten dat het dan moeilijker werd.
Ouch!Was toen ik klein was op een gegeven moment belandt in "wereld H", moest ik van m'n moeder mee naar mijn oma, en de Gameboy moest uit...
Moeders begrijpen dat soort dingen nooit.
Maar ik vind het ook al verbazingwekkend dat je het geduld hebt kunnen opbrengen om een spel 7 keer achter elkaar uit te spelen.
Goede batterijen moeten er toen ook in gezeten hebben!
Mario Land 2 vind ik trouwens ook een leuk spel, maar net als Mario Bros. 2 niet echt een Mario game. Geen idee eigenlijk of dit ook oorspronkelijk een ander spel was, maar het zou me niks verbazen. Maar toch een leuk iig
Mario Land 3 / Wario Land vond ik ook heel erg leuk. Die verschillende power-ups deden me denken aan de fantastische power-ups uit SMB3 op een of andere manier. En ook dat je 40 schatten of zoiets kon verzamelen in de levels vond ik erg leuk.
Mijn foto's op Flickr.
Dat probleem had ik altijd met sonic op de megadrive. Bijvoorbeeld met sonic 2, zat ik eindelijk in de zone op dat vliegtuig, waar je tegen die sonic robot moet vechten. Komt mn ma, "je zit er nu al veels te lang achter, zet dat ding es uit." Meestal stelde ik het nog wel ff uit, maar als ik het te gek maakte dan ging de stroom er gewoon afVerwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 22:33:
[...]
Ouch!
Moeders begrijpen dat soort dingen nooit.
Maar ik vind het ook al verbazingwekkend dat je het geduld hebt kunnen opbrengen om een spel 7 keer achter elkaar uit te spelen.![]()
Goede batterijen moeten er toen ook in gezeten hebben!
Laatst trouwens ook Golden Sun - The Lost Age uitgespeeld. Ik had er iets van 45 uur over gedaan. En het was is echt een geweldig spel. Het speelt zo super lekker en soepel. Het verhaal is goed, de graphics zijn geweldig. Wat wil je nog meer.
Cijfer: 9,7
(voor beide Golden Sun games samen, ik zie TLA niet echt als een nieuw spel, maar als het 2e gedeelte van het verhaal.)
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Briljant spel!
Verwijderd
Ik begrijp wel wat je bedoelt. De sfeer is inderdaad anders dan bij andere mariogames. Ik heb nog nooit iets gelezen over dat het eerst een totaal ander spel was. Lijkt me dat zoiets essentieels toch wel boven water zou zijn gekomen. Het Doki Doki Panic/SMB2 verhaal ben ik al zoooo vaak tegengekomen op internet. De gameplay is verder ook typisch Mario. Op vijanden springen om ze te verslaan enzo.Captain N schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:48:
Mario Land 2 vind ik trouwens ook een leuk spel, maar net als Mario Bros. 2 niet echt een Mario game. Geen idee eigenlijk of dit ook oorspronkelijk een ander spel was, maar het zou me niks verbazen. Maar toch een leuk iig
Misschien is het door een ander team gemaakt?
Hoedanook wel een briljante platformer.
Lol. Dat is tegen mij nooit gezegd, als ik hem uit moest zetten was er wel altijd een duidelijke reden. Vooral toen de NES nog in de huiskamer stond altijd als er visite kwam natuurlijk. Was ik eindelijk in het allerlaatste level van Teenage Mutant Hero Turtles aangekomen (en dat spel is gruwelijk moeilijk! Vooral ook de één-na-laatste eindbaas, ik weet niet meer hoe dat ding heten, maar het was dat grote ronde voertuig van de Foot Clan, met dat oog bovenop. In het spel was hij schermvullend. En die had ik dus net verslagen! Had me minstens 4 uur gekost.) En toen kwamen oom en tante net binnen --> NES uit. Grrr. "Maar mag ik hem dan op pauze laten staan met de tv uit?" Mocht ook niet. Hij moet helemaal uit.Komt mn ma, "je zit er nu al veels te lang achter, zet dat ding es uit."
In mijn Megadrive tijden had ik nog geen TV op mn kamer, dus ik zal altijd beneden op grond voor de TV (niet dat we geen bank of stoelen hadden, maar ik zat er altijd het liefste zo dicht mogelijk opVerwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:15:
[...]
Lol. Dat is tegen mij nooit gezegd, als ik hem uit moest zetten was er wel altijd een duidelijke reden. Vooral toen de NES nog in de huiskamer stond altijd als er visite kwam natuurlijk. Was ik eindelijk in het allerlaatste level van Teenage Mutant Hero Turtles aangekomen (en dat spel is gruwelijk moeilijk! Vooral ook de één-na-laatste eindbaas, ik weet niet meer hoe dat ding heten, maar het was dat grote ronde voertuig van de Foot Clan, met dat oog bovenop. In het spel was hij schermvullend. En die had ik dus net verslagen! Had me minstens 4 uur gekost.) En toen kwamen oom en tante net binnen --> NES uit. Grrr. "Maar mag ik hem dan op pauze laten staan met de tv uit?" Mocht ook niet. Hij moet helemaal uit.
Thank god dat ik als mn consoles nu gewoon op mn kamer heb staan, en aan kan laten staan voor zolang ik dat zelf wil. Maar dat is nu eigenlijk niet meer nodig aangezien ieder spel wel een save functie heeft.
TechnodromeVerwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:15:
[...]
[...]
Vooral ook de één-na-laatste eindbaas, ik weet niet meer hoe dat ding heten, maar het was dat grote ronde voertuig van de Foot Clan, met dat oog bovenop. In het spel was hij schermvullend. En die had ik dus net verslagen! (
De enige herinnering die ik aan TMHT had icm met uitgaan van de NES was net nadat ik hem voor het eerst had uitgespeeld. Kwam dat ff mooi uit! Dat hele uitspelen heeft me echter wel een trilziljoen pogingen gekost.
[ Voor 23% gewijzigd door GZ op 18-12-2005 02:40 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Verwijderd
Ik heb trouwens dit weekend nog een GBA SP gekocht.
Voornameklijk voor de Zelda's op GB/GBC/GBA te kunnen spelen
gaat dit nog komen? op lik-sang vind ik geen enkel kabeltje waarme het zou kunnen. misschien kan ik het zelf doen met een soldeerbout en zo'n micro converter, maar das niet netjes...
de vraag is ook of de micro programma's via de kabel kan booten... misschien hebben ze het gelijk maar helemaal weggelaten
Waarschijnlijk gaat dit ook nooit komen. De standaard GBA-GC linkkabel is nooit een succes geworden en zo laat in de cyclus van de GameCube zal zo'n kabel voor de Micro ook weinig verkocht worden.sharkzor schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 00:40:
ik zit te denken om mn sp weg te doen en een micro te nemen, maar het grootste struikelblok is dat ik m nog wel aan mn cube wil hangen!!
gaat dit nog komen? op lik-sang vind ik geen enkel kabeltje waarme het zou kunnen. misschien kan ik het zelf doen met een soldeerbout en zo'n micro converter, maar das niet netjes...
de vraag is ook of de micro programma's via de kabel kan booten... misschien hebben ze het gelijk maar helemaal weggelaten
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Je zet die eerst op je micro, zodat je een een GBA SP achtige uitgang nu hebt (geconverteerd). En dan kun je een GC --> GBA linkkabel erop zetten. Zo eentje met alleen een aansluiting en dus niet van die klikdingen om op je GBA/GBA SP te klikken.
Micro condoom | ||
![]() | ![]() | ![]() |
"Save system" | ||
![]() | ![]() | ![]() |
*Een systeem dat het mogelijk maakt op iedere willekeurige plek in een spel op te slaan?
Lijkt erop dat het systeem een eigen geheugen heeft waar de inhoud van het RAM naartoe wordt gekopieerd. Ondersteuning voor meerdere spellen(?)
Iemand meer info?
Bron: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20051220/ggl.htm

Verwijderd
dat doet een flash card ook![b]Icelus schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:19
Lijkt erop dat het systeem een eigen geheugen heeft waar de inhoud van het RAM naartoe wordt gekopieerd. Ondersteuning voor meerdere spellen(?)
Bron: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20051220/ggl.htm
Wat doet een flash card ook?
Mogelijkheid om kopie van RAM te maken?
Verwijderd

Ik kon hem niet laten liggen, dus gelijk maar drie Mario games erbij gekocht. Echt een hebbedingetje. Nu nog even de andere must have games gaan zoeken. Iemand suggesties ? Ik zoek nog een puzzel achtig iets.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Verwijderd
kan nog niet in nederland, ik heb nog een roze uit de usa over met lieveheersbeestjes.Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:22:
Weet iemand waar je covers kan kopen voor de Micro? Sorry as deze vraag al vaker is gesteld...
Vooral Advance Wars steekt erg goed in elkaar. Toppertje
[ Voor 24% gewijzigd door Wom op 04-01-2006 22:33 ]
Verwijderd
Cool, ik had nog niet eerder gezien dat de start en select knopjes lichten gaven.
Dat zijn inderdaad drie meesterwerkjes.Ik kon hem niet laten liggen, dus gelijk maar drie Mario games erbij gekocht.
Als je er straks niet genoeg van kunt krijgen, Super Mario World is nog beter als SMB3.
Je hebt Tetris al zie ik, dat is wel zo'n beetje de musthave-puzzler op de GBA.Nu nog even de andere must have games gaan zoeken. Iemand suggesties ? Ik zoek nog een puzzel achtig iets.
Wario Ware of Wario Ware Twisted vind ik persoonlijk ook erg leuk. (Erg bizar, maar wel leuk).
Als je die vroeger nog niet gespeeld hebt is Zelda: A Link To The Past een absolute musthave, misschien wel DE musthave titel voor de GBA.
Zelda: The Minish Cap is bijna net zo goed, en een ook nog eens heel nieuw avontuur. Dus zelfs als je Link To The Past vroeger al eens gespeeld had is er toch nog een hele nieuwe Zelda voor je.
Eén van mijn favoriete GBA-spellen is nog steeds F-Zero: Maximum Velocity. Sommige mensen zullen je proberen te vertellen dat de opvolger F-Zero: GP Legend een beter spel is, maar die mensen moet je gewoon niet geloven.
Ook onmisbaar (sorry ik jaag je wel op kosten
Opvolger/prequel Metroid: Zero Mission is net zo sfeervol, maar helaas veel te makkelijk.
Castlevania: Aria Of Sorrow en Castlevania: Harmony of Dissonance schijnen ook heel goed te zijn (vergelijkbaar met Metroid). Maar die heb ik zelf nog niet gespeeld. Volgend jaar komt er een doublepack uit waar allebei die spellen op staan, daar zit ik op te wachten en dat zou jij ook moeten doen.
Advance Wars prijs ik ook altijd aan bij iedereen, maar die heb je gelukkig al.
Edit:
Vergeet ik bijna één van de leukste puzzle-games op de GBA!
Kuru Kuru Kururin!
Dit is één van de eerste spellen die op de GBA uitkwam, en zodoende kom je hem nog weleens (ik in ieder geval heel vaak) tegen voor een paar euro in de uitverkoopbak. Absoluut niet laten liggen als je hem ziet! Een heel uniek en verslavend spelletje. Bekijk op die link vooral even een video. Het is heel moeilijk om uit te leggen hoe Kururin werkt, maar als je het één keer in actie ziet snap je het onmiddellijk.
Edit 2: (excuses voor deze overdreven lange post)
Nog een spelletje vergeten. Je had het over puzzle-achtige games. En je bent blijkbaar fan van Mario. Dan mag je Mario vs. Donkey Kong eigenlijk ook niet missen. In een kruising tussen een Mario-spel, een Puzzle-spel en Lemmings, is dit één van de leukste (en grotendeels genegeerde) spellen op de GBA.
Okee, nu moet je echt wel even een paar maanden vooruit kunnen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 23:22 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Ik heb 'm nog niet uit, ik begreep zelfs dat als je hem uit had er per wereld weer 6 levels bijkwamen die echt superpittig zijn
Daar lijkt het idd wel aardig op. Je moet ook steeds een sleutel zien te vinden door te puzzelen, waarmee je vervolgens door de deur kunt.GZ schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:46:
Dat Mario vs. Donkey Kong. Is dat een soort Solomon's Key voor de NES? (Als iemand dat nog kent tenminste...)
Erg leuk spel trouwens, Solomon's Key. Ik heb hem een keer in een ruk uitgespeeld, en ik kan me nog herinneren dat het aardig wat levels waren
[ Voor 18% gewijzigd door Captain N op 05-01-2006 11:04 ]
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 19:20 ]
Is bij het laden, en de eerste seconden bij het splashscreen. Verder gaan ze rood branden als de batterij ver leeg is.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:01:
[...]
Cool, ik had nog niet eerder gezien dat de start en select knopjes lichten gaven.Is dat de hele tijd als de GBA aan staat? Of even een paar seconden aan het begin, of alleen als je ze indrukt (hm, dat laatste niet afgaande op de foto). Ziet er wel chique uit.
Staat genoteerd. Moet zeggen dat Superstar Saga me echt verrast heeft. Ik speel het zelfs in mijn pauzes op het werkVerwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:01:
[...]
Dat zijn inderdaad drie meesterwerkjes.
Als je er straks niet genoeg van kunt krijgen, Super Mario World is nog beter als SMB3.

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:01:
[...]
*knip*
...
Okee, nu moet je echt wel even een paar maanden vooruit kunnen.
Ik kan uit eerste hand vertellen dat de Micro inderdaad helderder en scherper is. Wel is het scherm merkbaar kleiner. Overigens krijg je er een stoffen beschermzakje bij wat enigzins bescherming bied bij vervoerVerwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:16:
Ik ga nog deze maand een Gameboy kopen, alleen ik twijfel tussen een Micro en een SP. Beide hebben zo hun voordelen. Het klepje van de SP beschermt het scherm, terwijl de Micro een beter en helderder scherm heeft - heb ik mij doen laten vertellen. Ik ga aan het eind van het jaar naar Zuid-Afrika met mijn vrienden, dus ik wil zowel in het vliegtuig als aldaar lekker kunnen gamen. Een van mijn vrienden gaat tegelijkertijd met mij ook zo'n apparaatje kopen.
[ Voor 88% gewijzigd door Wom op 05-01-2006 20:06 ]
Verwijderd
Je wist dat de Micro verwisselbare frontjes heeft? Als dat je dan over de streep kan trekken. Mochten er dus krassen op komen, stop je er gewoon een ander frontje op en is je scherm weer als nieuw.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:16:
Ik ga nog deze maand een Gameboy kopen, alleen ik twijfel tussen een Micro en een SP. Beide hebben zo hun voordelen. Het klepje van de SP beschermt het scherm, terwijl de Micro een beter en helderder scherm heeft - heb ik mij doen laten vertellen.
Een groter nadeel van de Micro vind ik dat hij geen oude Gameboy en Gameboy Color spellen meer afspeelt. Als je geen oude Gameboy-spelletjes hebt maakt dat je allicht niets uit, anders zou ik voor de SP gaan. Als dit je eerste Gameboy wordt zou ik het wel weten. De Micro is veel kleiner, beter schermpje inderdaad, en ook de knopjes zijn weer wat prettiger uitgevoerd. Die ultraplatte knopjes van de SP (en de DS) vind ik maar niks, daar voel je nauwelijks van dat je ze indrukt. De Micro heeft tenminste weer een paar echte knoppen.
Dat spel is inderdaad briljant.Staat genoteerd. Moet zeggen dat Superstar Saga me echt verrast heeft. Ik speel het zelfs in mijn pauzes op het werk
Die gasten die dat in elkaar gezet hebben zijn echt gestoord.
Veel plezier!Je noemt alle titels waar ik over twijfelde, dus ik weet wat me te doen staat
Verwijderd
ZM is echt kort. Ik had em in 2:55 uitgespeeld de eerste keer. Dat is wel HEEL kort.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:01:
Opvolger/prequel Metroid: Zero Mission is net zo sfeervol, maar helaas veel te makkelijk.In een paar uurtjes ben je er wel doorheen, en ik durf hem dan ook niet aan te raden voor 40 euro. Eerst Fusion kopen, en als die je heel erg goed bevalt proberen Zero Mission voor een klein prijsje te pakken te krijgen.
Ik heb ze beide gespeeld, en Aria heb ik uitgespeeld. (HOD was ik ook al aardig ver) En het zijn echt HELE leuke games. Aria is imo beter dat HOD, want die zielen voegen echt veel toe.Castlevania: Aria Of Sorrow en Castlevania: Harmony of Dissonance schijnen ook heel goed te zijn (vergelijkbaar met Metroid). Maar die heb ik zelf nog niet gespeeld. Volgend jaar komt er een doublepack uit waar allebei die spellen op staan, daar zit ik op te wachten en dat zou jij ook moeten doen.
* Vanitas wacht op de double pack.
Verwijderd
Trouwens Nintendo had toch gezegd dat die play-yan naar europa zou komen... weet iemand hoe lang dat nog gaat duren, want dat is een ding dat ik wel ERG graag wil hebben!
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 15:03 ]