Voor wie het interesseert:
Ik heb gisteren een spel binnen gekregen uit de japanse Famicom Mini serie.

Ik persoonlijk vind de NES classics serie in europa en usa een behoorlijke teleurstelling. (Qua verpakking bedoel ik, gewoon standaard GBA-doosjes.

Dit is toch een serie die bedoeld is als monument voor een stel klassieke spellen. Om ze dan gewoon aan te bieden als ieder ander modern spel vind ik nogal een gemiste kans), dus ik was altijd al erg benieuwd naar de japanse versies, die ik er op plaatjes altijd veel interessanter uit vond zien.
En ik ben niet teleurgesteld!

Het buitenste doosje is gemaakt van transparant verpakkingsmateriaal. Een soort plastic zegmaar, best wel stevig. Er staan achterop een paar screenshots, en voorop dus dat
"Origin of our TV games" logo.
Daar binnenin zit een heel plat kartonnen houdertje, met daarin de handleiding. Geen boekje, maar een groot uitvouwbaar vel. Niet echt authentiek, want er staan ook GBA-logo's op enzo. Maar het gedeelte over het spel zelf ziet er wel redelijk jaren '80 uit.
Maar waar het om gaat: in dat houdertje zit dan dus de echte verpakking van het spel.

Een (volgens mij) exacte replica van de originele Famicom verpakking. "Copyright Konami 1986" staat erop. Nergens wordt vermeld dat het een heruitgave is van 2004. Nergens ook een GBA logo, er staat alleen maar op dat het een spel is voor FAMILY COMPUTER van Nintendo.
Het is een piepklein doosje, net groot genoeg voor een GBA-cartridge. Ik ben misschien wel een beetje een overdreven verpakkings-freak, maar ik vind dit dus echt helemaal geweldig allemaal.
Als er net zoveel aandacht zou zijn besteed aan de NES classic series had ik de hele serie wel willen verzamelen. (Lezen jullie dit Nintendo?

)
Het spel is trouwens het allereerste deel van Legend of the Mystical Ninja (ganbare goemon), die bij ons pas op de snes z'n debuut maakte. Het spel is akelig moeilijk, zoals nes-games vroeger waren. Denk niet dat ik er het geduld voor zal kunnen opbrengen om dit helemaal uit te spelen, maar het is wel heel leuk om het begin van 1 van mijn favoriete series nu zelf eens te kunnen spelen. Alles wat de serie later zo goed maakt zit er in principe al in, in hele primitieve vorm, maar toch. Ik beschouw het als een fascinerende geschiedenis-les.