Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
If you know tell me...
Reg. datum: 26 november 2001

quote:
Yoshi_volvo schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:28:
heey,

ik heb 3 vraagies :?

1e vraag:
ik ga ook een comp voor in de auto bouwen alleen dan met een omvormer voor 12 naar 230.
mijn voeding van mijn computer die ik ga gebruiken is 235 watt. moet ik dan een omvormer van bijvoorbeeld 250 watt gebruiken of kan ik er een van 200 watt gebruiken.

het is een amd 700 met dvd speler en 40 gig hdd

2e vraag:

welke goedkope video kaart zouden jullie gebruiken, moet wel een video out hebben.

3e vraag:

wat raden jullie aan in plaats van een schermpje met touch screen?? ik heb namelijk al een schermpje die geen touch heeft.

alvast bedankt

Yoshi _/-\o_ _/-\o_

1 ik zou dan minstens 250Watt nemen ben je veilig, als je goedkoper uit wil zijn d.m.v. 200Watt zou je moeten kijken hoeveel stroom je pc precies vreet

2 wat je tegen komt! voor de GF kaarten heb je Tv tool kun je heel goed de output mee aanpassen. Waarvoor wil je trouwens een TV out?

3 lilliput 7"schermpje beste prijs/kwaliteit verhouding.

mijn eerste intel! e4400 Asus P5B-E onder de voeten

quote:
egev schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:18:

*EDIT*
jezus, die opus krengen zijn 150 - 200 euro :/

Ja, precies, belachelijk duur.
Mede daarom heb ik ook gewoon een nette aan en uitknop ingebouwd. Dan maar niet automatisch aan en uit.
HTPC kenner
Reg. datum: 24 januari 2004

Ik hoorde dat een inverter storing zou geven op de luidsprekers, iemand ervaring hiermee?

http://www.meedio.be

Reg. datum: 09 augustus 2000

Hullo,
ik heb hier een 'oude' sony vaio liggen. Die wil ik met behulp van beugeltjes ophangen achter de bijrijders-stoel. Op die manier kan de kleine een beetje video kijken als we lange ritten maken. Alleen is er ene klein probleempje met de benodigde spanning. Het apparaat slikt niet zoals normaal 12 volt maar 19.4 volt. heeft iemand daar ervaring mee?

het andere doel is om een webcam er op aan te sluiten en een lilput schermpje als achteruitrij hulp.

HTPC kenner

quote:
boner schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:31:
Hullo,
ik heb hier een 'oude' sony vaio liggen. Die wil ik met behulp van beugeltjes ophangen achter de bijrijders-stoel. Op die manier kan de kleine een beetje video kijken als we lange ritten maken. Alleen is er ene klein probleempje met de benodigde spanning. Het apparaat slikt niet zoals normaal 12 volt maar 19.4 volt. heeft iemand daar ervaring mee?

het andere doel is om een webcam er op aan te sluiten en een lilput schermpje als achteruitrij hulp.
Je kan adapters kopen van 12V naar 19,4V dit is zeker geen probleem !

Reg. datum: 16 januari 2005

Heeeeey,

Bedankt voor de reacties,

maar ik heb een tv-out nodig om et schermpje aan te sluiten of ben ik nou zo scheel? :X :X\

maar ik heb al een schermpje dus ik hoef niet een nieuwe!! Ik bedoelde dus wat jullie aan zouden raden inplaats van een touch screen< een toetsebordje ofzo>

Carpc in Volvo v40:P:P

If you know tell me...
Reg. datum: 26 november 2001

een track ball muis met een klein toetsenbord( mijne zit wel eens tussen m`n stuur &gt;:) )

hoe er rekening mee dat je met TV-out wel een veel lagere resolutie hebt.

mijn eerste intel! e4400 Asus P5B-E onder de voeten

Reg. datum: 07 juni 2002

even een "stomme" vraag betreffende het beeldscherm. Zo'n normale vga kabel is nogal dik en stug en ook de aansluit punten zijn nogal groot. hoe werk je zo'n kabel netjes weg op je dashboard?

www.kanonweb.nl
Reg. datum: 02 september 2002

Binnenkort ben ik in het bezit van een nieuwe auto, en die is een stuk groter dan m'n oude bakkie! Dus de carpc begint al weer te kriebelen, ik heb voor me zelf een lijstje opgesteld van dingen die ik zeker wil en dingen die er eventueel ook op mogen. Ik wil alleen (welke tweaker niet) een minimale investering. dus wil ik graag weten wat voor systeem ik hier minimaal voor nodig heb, voor zowel mijn minimale eisen als de eventele eisen :D

Minimaal : Cd audio
GPS
mp3
achteruitrijcam
Email (koppeling met telefoon is er al)

Eventueel (afhankelijk van systeem eisen)

wifi die aankoppeld met mijn thuis netwerk (auto staat voor huis)
DVD/Divx

Zelf dacht ik dat een pentium 2 voldoende moet zijn volgens mij werk daar zelfs divx wel vloeiend op ? en verbruikt weinig stroom!
Een groot moederbord maakt me niet uit. Ook heb ik gekeken naar het verschil tussen touchscreens en normale tft's en opzich is dit maar een klein verschil. Ik ga dus zoizo voor de 7"liliput.

Voor de voeding ga ik even flink de topics hier door spitten!!! De kast ga ik zelf maken...

Wie heeft nog nuttige suggesties en wie weet wat ik minimaal voor systeem hiervoor moet gebruiken ?!

Misschien weet iemand of er al eens vaker een carpc in een rover 400 serie is gebouwd en hier foto's van zijn ???

I reject your reality and substitute my own!

HTPC kenner

8)7 Pentium 2 voor divx? Dat zal moeilijk worden hoor !

www.kanonweb.nl

quote:
ScrewisS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:43:
8)7 Pentium 2 voor divx? Dat zal moeilijk worden hoor !
Edit: ik herrinner ineens dat dat idd geen p2 was maar een p3 oke, divx valt af.. kan de rest wel ?

Heerlijk Helder

quote:
connector schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 09:55:
Ik heb gisterenavond alles aangesloten in de auto, ik heb de remote kabel achter radio vandaag gehaald, dat was de makkelijkste manier.
Vervolgens de voedingskabel rechtstreeks vanaf de accu gepakt en er een zekering tussen gezet.
Vervolgens diverse test runs gemaakt en het werkte echt perfect, hulde aan de opus voeding. Het enige wat nog moet gebeuren is een on/off schakelaar er tussen zetten, want je wilt niet dat de pc iedere keer aan gaat. Ik wil hiervoor zo'n standaard schakelaar gebruiken die nu gebruikt wordt als waarschuwingslicht schakelaar, dus als iemand er nog eentje heeft liggen, laat het mij weten

Het enige probleem waar ik gisteren tegen aan ben gelopen is dat er nogal wat storing zit op de monitor kabel. Het scherm flikkert en witte balken zie je lopen. Heb er namelijk ook een normaal 15" crt scherm op aangesloten en hier had ik dit niet. Dit blijkt dus aan de monitor kabel te liggen, die ik van voorin naar achteren heb getrokken.

Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? Waar zou dit aan kunnen liggen? Zou dit kunnen komen doordat alle kabels, dus monitor, usb, audio en voeding via de zelfde kant van de auto lopen?
Naar aanleiding van mijn eigen post vorige week, heb ik afgelopen weekend eeen HQ monitor kabel geprobeerd. Helaas heeft dit nog niet echt geholpen, het is iets minder geworden maar je ziet het nog erg goed.

Het probleem is dat er nogal wat beweging is in het scherm, je ziet lichte witte horizontale strepen lopen enzo. Een beetje vergelijkbaar wanneer de verversingsfrequentie van een monitor niet goed is ingesteld. Op donkere achtergronden zie je strepen lopen.

De volgende situaties hebben we getest:
1) Monitor via 12v sigarettenaansluiting uit andere auto aangesloten op carpc in mijn eigen auto, beeld perfect!
2) Monitor via 12v sigarettenaansluiting uit eigen auto aangesloten op willkeurige desktop pc, beeld perfect!
3) Monitor via 12v sigarettenaansluiting uit eigen auto aangesloten op carpc in mijn eigen auto, beeld slecht!

Blijkbaar geeft monitor in combinatie met carpc storing in de auto, dus daarna hebben we de volgende oplossingen getest:
1) Monitorkabel buiten om auto heen, voedingskabel via rechterkant auto, geen verschil
2) Monitorkabel buiten om auto heen, voedingskabel via linkerkant auto, geen verschil
3) Monitorkabel buiten om auto heen, nieuwe voedingskabel buitenom auto heen, geen verschil
4) Condensator er tussen gezet, geen verschil

De oplossing die wij getest hebben gaven dus niet het gewenste resultaat.
Daarom ben ik zeer benieuwd of jullie nog oplossingen weten die ik zou kunnen proberen.
Bestaan er bijvoorbeeld storingsfilters of iets dergelijks?

Afgezien van de slechte beeldkwaliteit werkt de carpc perfect, ik laat de pc nu hypernaten en hierdoor start de pc echt razendsnel op. Ook Carengine werkt geweldig!

connector wijzigde dit bericht 18-01-2005 13:27 (3%)

We Listen : Radiostreams luisteren

Feyenoord Rotterdam

Ligt het miss neit aan je vidkaart van je carpc?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!

Heerlijk Helder

quote:
Roeligan schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:47:
Ligt het miss neit aan je vidkaart van je carpc?
Maar ik heb nu een onboard videokaart, dan zou ik het probleem toch ook moeten hebben wanneer ik mijn tft scherm aansluit met de 12v voeding uit een andere auto? Ik ga het in ieder geval testen met een andere videokaart.

connector wijzigde dit bericht 18-01-2005 11:50 (9%)

Reg. datum: 13 september 2001

Lijkt me sterk dat het aan de videokaart ligt, zoals je zegt heb je wel perfect beeld als je het schermpje op de accu van een andere auto aansluit. Waar heb je de massa van de pc op aangesloten? En waar de massa van het schermpje? Misschien ligt het aan een smerige massa van 1 van de beide circuits.

Feyenoord Rotterdam

offtopic:

@AEZscf
Wat is dat voor tattoo?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!

Reg. datum: 01 september 2004

Over de massa gesporken .... een kleine vraag

Mijn desktop pc heeft (net zoals elke pc) twee stromdraden. De case is tevens geaard via de aarding van het stopcontact.

Hoe zit dit eigenlijk met carpc? de ene pool is een stroomdraad (rood) van de batterij en de andere tap je af van het chassis (zwart) ? Maar maar blijf je met die aarding van je carpc ?

Mijn behuizing van de carpc is uit metaal en staat dus in verbindein met de gnd aansluitingen van het moederbord en disk drive etc. moet ik die aarding nu ansluiten op het chassis waar de -12v op staat ?

er is al wat over gediscussieerd een pagina of twee terug maar ik kon er niet zo goed aan uit

Heerlijk Helder

quote:
AEZscf schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:05:
Lijkt me sterk dat het aan de videokaart ligt, zoals je zegt heb je wel perfect beeld als je het schermpje op de accu van een andere auto aansluit. Waar heb je de massa van de pc op aangesloten? En waar de massa van het schermpje? Misschien ligt het aan een smerige massa van 1 van de beide circuits.
De massa van de pc loopt via de opus voeding zit aan het chassis van mijn auto en massa van de monitor loopt via de sigarettenaansteker.

connector wijzigde dit bericht 18-01-2005 12:50 (3%)

www.kanonweb.nl

VIA Epia VE5000 - MiniITX, VIA Eden-533Mhz, Audio, Lan, VGA, TV-Out, FDD ¤ 83,-

Kan op dit mobotje een GPS applicatie draaien ? of is dat te weinig ?

quote:
connector schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:42:
[...]

De massa van de pc loopt via de opus voeding zit aan het chassis van mijn auto en massa van de monitor loopt via de sigarettenaansteker.
Gooi eens een kabel vanaf je accu naar je PC en monitor. Chassis van je auto is massa, maar wil nog wel eens brak contact maken (roest, oxidatie, enz)
quote:
mkanon schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:15:
VIA Epia VE5000 - MiniITX, VIA Eden-533Mhz, Audio, Lan, VGA, TV-Out, FDD ¤ 83,-

Kan op dit mobotje een GPS applicatie draaien ? of is dat te weinig ?
Voor iets meer heb je 800Mhz: pricewatch: VIA Epia V8000, incl. VIA C3-800Mhz (mITX, Sound, LAN, VGA)

Maar goed, voor GPS dingen kan het prima, alleen zal een complete 3D view misschien wat lastiger worden. Ligt ook grotendeels aan je OS en software wat je gebruikt.

DJSmiley wijzigde dit bericht 18-01-2005 13:21 (39%)

www.kanonweb.nl

is het niet leuk om een lijst samen te stellen die de meest budget Carpc representeerd.
En dan met minimaal MP3 DVD en GPS. Ik denk dat veel mensen wel een Carpc willen maar tegen de kosten op zien !!! Ik denk dat zo'n lijstje wel gewenst is. Volgens mij hebben we dan nodig

Moederbord : VIA Epia VE5000 +-89euro
Harddisk : 40GB Matrox +-40euro
Beeldscherm : Liliput 7" prijs?
Voeding : ?
verlengkabels: ?
dvdspeler : ?
Gps muis : ?
kast : bouwen we zelf natuurlijk +-20 euro
Misc montage materiaal : +-20euo

mkanon wijzigde dit bericht 18-01-2005 13:57 (3%)

Je kunt zo'n lijst maken, maar uit ervaring weet ik dat dat toch altijd hoger uitvalt dan berekend. En ik wil ook niet op dingen bezuinigen zodat ik er later spijt van krijg.
Maar je mag zo'n lijst maken hoor.

HTPC kenner

de rood en zwart zijn min en plus
maar zwart is tegelijk ook massa dus mag je de stukken van je pc zoals harde schijf en al en de case verbinden met je zwarte draad of met de kast van je wagen (ijzeerwerk) dat is de massa

Word dat al niet geregeld door middel van de voeding?

Heerlijk Helder

quote:
DJSmiley schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:19:
[...]

Gooi eens een kabel vanaf je accu naar je PC en monitor. Chassis van je auto is massa, maar wil nog wel eens brak contact maken (roest, oxidatie, enz)
Zojuist een kabel vanaf mijn accu naar pc en monitor getrokken, maar ook dit lost het probleem niet op. Iemand nog een goed idee?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: