DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 32 33 34 35 laatste

Acties:
Reacties: 684
Reg. datum: 11-09-2009

Ik zit een beetje te zoeken of het mogelijk is om de "adalight" combinatie mogelijk is icm boblight op een rasberry Pi en dan nog vloeiend 1080p afspelen. Iemand ervaring?

Nikon D5100 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6

Reacties: 233
Reg. datum: 10-10-2008

Op Anandtech kwam ik een review tegen van Philips Hue; gekleurde led-lampen (voor in gewone fittingen) met ingebouwde Zigbee. Er wordt een speciale controller (in netwerk-termen, een ethernet-zigbee bridge) meegeleverd waarmee ze zijn aan te sturen. Op http://rsmck.co.uk/hue en http://www.everyhue.com/ staat meer informatie erover.

Ik dacht dat hier misschien wel mensen zouden zitten die het leuk vinden om niet alleen de muur achter hun tv te ambi-lighten, maar hun hele huiskamer mee te laten kleuren. :) De responsetijd van de lichten is prima; volgens Anandtech is er geen merkbare vertraging bij aansturing vanuit de meegeleverde iPhone / Andriod app, dus het zou moeten kunnen...

(Zelf ben ik niet met DIY ambilight bezig en ik heb geen plannen om een Hue aan te schaffen, dit is puur een suggestie aan mensen die nog niet van Hue hadden gehoord maar het wel leuk zouden vinden om het voor zichzelf te maken.)
Reacties: 3.439
Reg. datum: 08-08-2005

.. mijn handen begrijpen mijn gedachten niet ..

En hier iemand die een "ambilight" like heeft gemaakt met de Hue:
http://vimeo.com/54065245

No pain, no gain..
Reacties: 360
Reg. datum: 09-09-2008

quote:
Sjeik schreef op zondag 10 februari 2013 @ 09:33:
Ik heb (mede met hulp van posts hier) ook een ambilight gebouwd! Eigenlijk zonder veel problemen. Superleuk project en ik ben meer dan tevreden met het resultaat :) Iedereen die hier oplossingen heeft gepost voor problemen: bedankt!

Mijn config ziet er als volgt uit: arduino uno en 50 rgb-ledjes (WS-2801). Deze heb ik op een frame van pvc-buizen geplakt. Filmpje van youtube (planet earth trailer hd) via xbmc en boblight op ubuntu. Dit is het voorlopige eindresultaat (in het echt is het veel minder blauw, mijn camera wil het niet goed opnemen):
[video]
Mijn config staat hier. Ik heb de gamme en adjust van RGB wat aangepast. Ik weet nog niet helemaal wat ik daar van moet vinden. Het is in ieder geval beter dan in het begin.

De settings in xbmc boblight zijn als volgt:
Speed: 50
Autospeed: 50
Interpolation: Aan
Saturation: 1.60
Value: 2.00
Threshold: 20.00
Ik moet hier nog verder mee spelen. Probleem is dat ik nergens goed kan vinden wat deze settings betekenen. Tips zijn welkom :)
Gebruik jij dit icm Raspberry PI? En hoe is je leds setup?
Dit ziet er echt enorm vet uit, en lijkt me wel een leuk project. Alleen weet niet waar te beginnen..
quote:
HaTe schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:38:
Ik zou graag mijn led pixels willen vervangen door led strips. Waar kan ik nou het goedkoopste een ledstrip kopen (3 meter) met capabele led controller (WS2801 bijvoorbeeld).

Ik zie dat ledsee.com redelijk goedkoop is: http://www.ledsee.com/ind...-led-strip-32-leds-detail

edit: Ik ga deze kopen: http://www.aliexpress.com...proof-IP65/522260163.html
12 euro nogwat per meter met WS2801
Is dat de ledstrip? Hoe sluit ik deze dan aan? Welke controller? Voeding etc?

ralph0603 wijzigde deze reactie 12-03-2013 21:40 (18%)

BF3:::: Oude account:http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/RalphvD/stats/352289333/ ------------- Nieuwe account: http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Rallph_NL/stats/871998133/

Now playing:
Reacties: 2.208
Reg. datum: 17-05-2007

Lees eens een aantal posts terug.
Een raspberry pi wordt niet gebruikt, maar een Arduino of Teensy. De ledstrips worden daar gewoon op aangesloten. Verder heb je dan nog een voeding nodig voor de leds. Als je zoekt op mijn naam in dit topic zie je ergens een lijstje van wat ik heb gekocht destijds.

Specs

Reacties: 1.271
Reg. datum: 21-06-2004

Weten jullie wat het maximaal aantal werkbare leds is met adalight?
Ik heb namelijk een 60" tv en heb denk 150 tot 200 leds nodig hiervoor. Ik kwam alleen ergens op internet (kan het niet meer vinden) dat met teveel leds de refreshsnelheid teveel inzakt.

Ik zie dat er voor windows 'light pack' bestaat, werkt dit ook samen met windows 8 en earo of heeft niemand hier ervaring mee?
Reacties: 618
Reg. datum: 11-03-2001

Ik denk dat zoveel LEDs sowieso overkill is hoor, ook voor een 60". 75 of 100 is echt meer dan genoeg, het is ambilight hè, geen spotlight :)
Reacties: 75
Reg. datum: 24-08-2004

Hoi,

Ik heb ook een 100ch Adaligght setup gemaakt. Ik draai Win7 met Mediaportal, and gebruik Ambibox als scraper. Ik merk alleen dat mijn system het niet helemaal trekt om bepaalde 1080p films te verwerken, de video playback begint dan te stotteren.

Mijn systeem is al wat ouder, dus mischien dat ik aan vervanging moet gaan denken. Mijn huidige systeem:

AMD Athlon 64 X2 5000+
Foxconn A7GM-S Moederbord
ATI Radeon HD 4* series
2GB intern geheugen

Wellicht weet iemand wat de minimale eisen zijn om mijn setup te kunnen draaien?
No remorse
Reacties: 515
Reg. datum: 15-07-2002

quote:
-DUS- schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:50:
Hoi,

Ik heb ook een 100ch Adaligght setup gemaakt. Ik draai Win7 met Mediaportal, and gebruik Ambibox als scraper. Ik merk alleen dat mijn system het niet helemaal trekt om bepaalde 1080p films te verwerken, de video playback begint dan te stotteren.

Mijn systeem is al wat ouder, dus mischien dat ik aan vervanging moet gaan denken. Mijn huidige systeem:

AMD Athlon 64 X2 5000+
Foxconn A7GM-S Moederbord
ATI Radeon HD 4* series
2GB intern geheugen

Wellicht weet iemand wat de minimale eisen zijn om mijn setup te kunnen draaien?
Ik weet niet of je videokaart hardwarematig je video ondersteund (volgens mij wel). Ik gebruik een X2 4400+, en die speelt 1080p films met 50 LED adalight systeem vloeiend af. Echter draai ik XBMC via de OpenELEC release (Linux).

Ik heb verder geen ervaring met Mediaportal en ambibox, maar volgens mij moet je systeem echt wel snel genoeg zijn hiervoor...

Don't dream your life, live your dreams!

.
Reacties: 5.062
Reg. datum: 12-02-2004

quote:
mrwolf schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:54:
Ik denk dat zoveel LEDs sowieso overkill is hoor, ook voor een 60". 75 of 100 is echt meer dan genoeg, het is ambilight hè, geen spotlight :)
Als je gebruikt maakt van LED strand mss maar met zo'n LED strip wordt dat al wat lastiger aangezien de LEDs dichter op elkaar zitten.

Zelf heb ik 50 LEDs (2x 25 LED strand) op een 50" TV.
silent sounds
Reacties: 402
Reg. datum: 20-04-2006

Ik wil bij deze ook even mijn pas gemaakte ambilight delen via een filmpje. Zo is mijn 13 jaar oude philips tv weer als nieuw. :*)

bf3: MoederBeer - MIUI thema: miCO V5

.

Na net je filmje gezien te hebben en nog wat andere ga ik toch nog maar eens naar mijn config kijken, bepaalde kleuren zijn mijn nog niet iets te fel of er ver te vandaan. Zo is bv huidskleur vaak meer roze/paars, licht blauwe lucht/wit vaak te blauw enz. Niet zo heel erg maar als ik andere filmpjes zie kan er nog wel iets aan verbeterd worden heb ik het idee (en ik dacht dat ik al redelijk goed in de buurt zat)
Reacties: 35
Reg. datum: 14-09-2011

Zou iemand mij de goede richting op kunnen helpen?
Ik keek in de startpost maar die is er niet echt (Misschien een idee)
en 135 pagina's doorlezen is niet echt mijn favoriete tijdbesteding.

Maar graag zou ik wel zelf een ambilight systeem willen maken achter mijn tv als fanatiek film kijker.

quote:
schumi2004 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:58:
[...]

Als je gebruikt maakt van LED strand mss maar met zo'n LED strip wordt dat al wat lastiger aangezien de LEDs dichter op elkaar zitten.

Zelf heb ik 50 LEDs (2x 25 LED strand) op een 50" TV.
Heb jij een mooie dekkende gloed zonder dat je de afzonderlijke leds ziet? heb je toevallig foto's of een video van je setup online staan?

Buiten het feit dat 150 leds echt heel veel is, is dit wel haalbaar met ada? of word dit dan te traag of gaat t niet werken?
silent sounds

Nog even een tip wellicht. Ik moest telkens de eerste keer voordat boblightd.exe verbinding kon maken met mijn arduino de com poort open zetten met de arduino software. Nou heb ik op fora verschillende oplossingen gezien met andere software maar na wat klooien kan het ook met dit commando in een batch bestand voordat boblightd.exe aangesproken wordt.
code:
1
MODE COM13:9600,N,8,1

Mijn batch bestand ziet er nu zo uit om XBMC met ambilight te starten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
MODE COM13:9600,N,8,1
C:
CD "C:\boblightd"
START boblightd.exe -c c:\boblightd\boblight.conf -f
CD "C:\Program Files (x86)\XBMC\"
START /WAIT XBMC.exe
CD "C:\boblightd"
taskkill /f /im boblightd.exe

Ik weet het, een hoop CD's maar ik weet zo zeker dat het goed gaat. Wellicht dat iemand er iets aan heeft, verander wel even je COM poort in het commando naar degene die je gebruikt.

quote:
Lennart_1337 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:43:
[...]

Heb jij een mooie dekkende gloed zonder dat je de afzonderlijke leds ziet? heb je toevallig foto's of een video van je setup online staan?

Buiten het feit dat 150 leds echt heel veel is, is dit wel haalbaar met ada? of word dit dan te traag of gaat t niet werken?
Ik heb een 40" TV met 25 LEDs. Werkt prima:
http://youtu.be/rt53ZpdbyIM

Bovenstaande clip is met lightpack.

Lijkt mij goed dekkend toch?

No pain, no gain..

quote:
Tiwazz schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:17:
[...]

Ik heb een 40" TV met 25 LEDs. Werkt prima:
http://youtu.be/rt53ZpdbyIM

Bovenstaande clip is met lightpack.

Lijkt mij goed dekkend toch?
Ik denk dat ik voor een 47"wel 2x35 LEDs nodig heb. Maar het ziet er geweldig uit! Je werkt met een arduino zag ik? Hoe heb je het verder aangesloten en welke apparatuur gebruik je(qua leds etc).

Mijn complimenten heb je netjes gedaan :)

BF3:::: Oude account:http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/RalphvD/stats/352289333/ ------------- Nieuwe account: http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Rallph_NL/stats/871998133/

quote:
ralph0603 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:22:
[...]

Ik denk dat ik voor een 47"wel 2x35 LEDs nodig heb. Maar het ziet er geweldig uit! Je werkt met een arduino zag ik? Hoe heb je het verder aangesloten en welke apparatuur gebruik je(qua leds etc).

Mijn complimenten heb je netjes gedaan :)
Alles is te vinden in de onderstaande post:
Tiwazz in "DIY Ambilight howto?"

Pixel strand met de WS2081IC.
Voor 47" zou ik 50 LEDs gebruiken.

Tiwazz wijzigde deze reactie 21-03-2013 21:34 (3%)

Aangezien mijn oude systeen het toch echt niet trekt met full HD content en adalight tegelijk, zit ik er aan te denken om mijn HTPC te upgraden met de volgende componenten:

AMD A4-5300
MSI FM2-A75MA-E35
GeIL 4 GB DDR3-1600 Kit
be quiet! Pure PowerL7 430W

Heeft iemand ervaring met deze processor? ik wil namelijk gebruik maken van de geïntegreerde HD7480D graphics card.
silent sounds

Ik heb zelf een 32" televisie in het filmpje hierboven. Ik zag dat 25 leds daarbij genoeg was om de muur behoorlijk egaal te verlichten. Toch heb ik gisteren 25 meer besteld om gewoon een hogere resolutie te krijgen in de ambilight. Aangezien de rand in vlakken opgedeeld wordt en daar een gemiddelde kleur van genomen wordt krijg je regelmatig verkeerde kleuren met een lage led dichtheid. Stel dat in een vlak de helft rood is en de andere helft blauw, dan krijg je op die led paars wat best onnatuurlijk is.

Gisteren heb ik trouwens mijn leds geprobeerd wit te krijgen aangezien ze standaard behoorlijk blauw lijken. In XBMC heb ik de achtergrondkleur wit gezet door alle kleuren in boblight op 255 te zetten en vervolgens XBMC te minimaliseren, waardes is boblight conf aan te passen en boblight opnieuw op te starten. Ik gebruik deze leds en kwam uiteindelijk op deze instellingen uit, dit zorgt bij mij voor bijna perfect wit licht en dus ook betere kleur reproductie. Zo is een wolkenlucht niet meer blauw getint maar eerder een beetje gebroken wit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[color]
name        red
rgb            FF0000
gamma        2.1
adjust        0.8
blacklevel    0.0

[color]
name        green
rgb            00FF00
gamma        2.0
adjust        1.0
blacklevel    0.0

[color]
name        blue
rgb            0000FF
gamma        2.1
adjust        0.5
blacklevel    0.0

Wellicht dat iemand er iets aan heeft.

Now playing:

Ik heb gisteren de ledstrip binnengekregen. Nu ben ik aan het nadenken over het aansluiten van de strip, hij blijkt dat deze 10W/m is en dat is vrij veel voor 5V. Ik heb 3 meter nodig en dit komt dan uit op 6A wat uit de voeding moet komen.

Welke voeding gebruiken jullie hiervoor? Ik zit er aan te denken om een 5V lijntje van de PC voeding te gebruiken.

Ik gebruik nu een 2A voeding voor mijn led pixels, welke het ook al zwaar heeft.

EDIT:
Na meten lijkt het meer 5W/meter te zijn. De totale 5 meter komt, aan beide kanten aangesloten op de voeding, uit op 4A. Dat scheelt toch al weer :)

HaTe wijzigde deze reactie 23-03-2013 14:42 (21%)

Specs

moeehh
Reacties: 9.448
Reg. datum: 04-10-2003

Dat 10Watt/meter is als r+g+b allemaal vol aan staan en je 0 spanningsval over de LED-Strips hebt. Bij 5 meter moet je maar eens elke meter even meten met je multimeter. Zal je zien dat er een beste drop is wat vertaald in een lager stroomverbruik en intensiteit die afneemt over de lengte.
Now playing:

Dan nog lijkt mij 10Watt/meter best aan de ruime kant. Maar je hebt absoluut gelijk dat het nog wel wat zal schelen als ik een meter ga meten.

Specs

Heeft er iemand een ambilight oplossing die functioneert op Windows 8 buiten lightpack om. Lightpack pakt alle snelle veranderingen en ik wil het geleidelijk net als boblight doet.

Boblight functioneert wel (geeft kleuren weer) maar doet dit met een enorme delay. Hetzelfde als windows 7 met Aero aan. Onder windows 8 is Aero niet uit te zetten en als gekozen wordt voor performance in de settings dat alle fancy dingen uitstaat maakt het geen verschil.

Atmoduino start niet op Windows 8. Zodra de .exe aangeklikt wordt krijg je wel een zandloper maar verdwijnt weer erg snel. Dit ook met UAC uit en als administrator gerunt.

Iemand nog een idee?

@LED-Maniak hoe staat het met je über printplaatje :)?

Now playing:

Misschien de programma's in Windows 7 modus proberen?

Specs

Nope, geen succes :(.

Reacties: 63
Reg. datum: 01-03-2011

Goede avond tweakers.

Een hele tijd geleden had ik research gedaan om mijn 50inch ook te voorzien van rgb leds. Aan te sturen dmv arduino enz.
Dit project had ik toen gestaakt omdat ik niet de juiste info kon vinden, en nog geen juiste htpc had.

Nu heb ik echter een Zotac ID84 staan.
Dingetje draait perfect met een ssd en openelec 12 frodo.
Nu zag ik bij de addons het programma Ibelight staan. Er is dus een standaard programma mee ingebakken voor lampjes. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee?
Met deze software dus.
En welke hardware kan hierbij het beste gebruikt worden?

Frans
Reacties: 1.418
Reg. datum: 07-02-2001

Ik heb een paar dagen geleden mijn eigen DIY Ambilight project afgerond: Ambioder
Ambioder is een alternatieve firmware voor Ikea's Dioder LED-licht, met deze firmware kun je de Dioder aansturen mbv je mediacenter. Ook heb ik ondersteuning voor Ambioder toegevoegd aan Boblight.

De hardware modificatie is beperkt tot het aanbrengen van de ICSP connector op bestaande testpunten (5 draadjes). Aan deze ICSP connector, kun je een PIC programmer verbinden om de nieuwe firmware in te laden. Na het laden van de firmware, gebruik je de ICSP connector om een 5V RS-232 poort aan te sluiten.

Voor meer informatie zie mijn Ambioder project pagina
Mijn project is gister gepubliceerd door Hack a Day :)

Reacties: 2
Reg. datum: 24-01-2011

@ Tiwazz,

Enige tijd geleden heb ik met alle info uit deze thread ook een ambilight systeem gemaakt, draaiende op Windows 7 32bit, boblight en XBMC (+boblight plugin), samen met een arduino uno en 50 leds. Na een hoop gerommel met boblight en de configuratie kreeg ik het aan de gang. Blijkbaar is er een boblight versie die met get-pixel werkt en is er een die de xbmc plugin gebruikt. Ik gebruik degene die van de xbmc plugin gebruik maakt. Nu heb ik afgelopen week Windows 8 op mijn htpc gezet en ambilight werkt eigenlijk zonder probleem.
Volgens mij gebruik jij de boblight die met get-pixel werkt, misschien kun je de andere versie eens proberen? Je bent dat alleen je ambilight buiten xbmc kwijt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

quote:
druipsnor schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:27:
@ Tiwazz,

Enige tijd geleden heb ik met alle info uit deze thread ook een ambilight systeem gemaakt, draaiende op Windows 7 32bit, boblight en XBMC (+boblight plugin), samen met een arduino uno en 50 leds. Na een hoop gerommel met boblight en de configuratie kreeg ik het aan de gang. Blijkbaar is er een boblight versie die met get-pixel werkt en is er een die de xbmc plugin gebruikt. Ik gebruik degene die van de xbmc plugin gebruik maakt. Nu heb ik afgelopen week Windows 8 op mijn htpc gezet en ambilight werkt eigenlijk zonder probleem.
Volgens mij gebruik jij de boblight die met get-pixel werkt, misschien kun je de andere versie eens proberen? Je bent dat alleen je ambilight buiten xbmc kwijt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ja ik gebruik inderdaad de boblight met get-pixel. Zou je jou bestanden is willen zippen en ergens willen uploaden zodat ik dit kan testen? Heb je ook het bestand wat je op je arduino gezet hebt?

Dit geeft me hoop voor windows 8 :p.

Reacties: 2
Reg. datum: 24-01-2011

Hoi Tiwazz,

Eerst wat info over wat ik gedaan heb. Dit is mijn setup, tenminste, een deel ervan:
- 42 inch plasma tv
- htpc met Windows 8 32bit
- Xbmc met boblight plugin
- arduino uno en een ws2801 ledstrand (50 leds)

Informatie en bestanden die ik heb gebruikt:
- de handleiding en bestanden van adafruit
- de bestanden van adalight , boblight+get-pixel met aangepaste ledstream
- de boblight.conf van Mrwolf , vanwege de ledopstelling
- de bestanden die nu hier staan, boblight versie zonder get-pixel
- En uiteraard een hoop info uit deze thread

Uiteindelijk heb ik de volgende combinaties getest:
1. Boblight+get-pixel, aangepaste ledstream (adalight) en de boblight.conf van mrwolf
2. Boblight zonder get-pixel, standaard ledstream van adafruit, boblight.conf van mrwolf en de xbmc boblightplugin

Het gekke was dat combinatie 1 niet werkte met de boblight.conf en combinatie 2 wel. Uiteindelijk heb ik instellingen binnen de boblight.conf aangepast en werkte het wel. Het leek iig met de hscan en vscan waardes te maken te hebben.
Nu gebruik ik combinatie 2 met aangepaste boblight.conf en dat werkt goed. Ook onder windows 8. Ik heb een powershell scriptje gemaakt om de compoort te openen maar dit kan ook in het batch bestand waar je boblightd mee opstart. In windows 8 heb ik een scheduled task gemaakt die deze start zodra een gebruiker inlogt. Daarna zorg ik er met xbmclauncher voor dat xbmc automatisch opstart. Combinatie 1 heb ik niet getest onder windows 8.

Je kunt mijn bestanden hier vinden, ik hoop dat je er iets mee kan. De boblight zonder get-pixel kun je ook hier vandaan halen.

PS. vergeet niet het deel uit je boblight.conf te halen wat je dan in de xbmc boblight plugin moet doen (speed, saturation, value ed.).

Kleine wijziging:
Ik heb het powershell scriptje laten vallen, een batch bestandje is veel sneller tijdens het inloggen. Ik heb nu zelf de boblight versie van hier draaien, een batch bestandje die de compoort opent en daarna meteen boblight start.

druipsnor wijzigde deze reactie 08-04-2013 19:45 (6%)

@druipsnor

Aah bedankt super! Ik ben de komende dagen niet thuis dus het zal later in de week pas aan het testen gaan. In ieders geval bedankt tot zover!

.

quote:
pauldegroot schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:39:
Ik heb zelf een 32" televisie in het filmpje hierboven. Ik zag dat 25 leds daarbij genoeg was om de muur behoorlijk egaal te verlichten. Toch heb ik gisteren 25 meer besteld om gewoon een hogere resolutie te krijgen in de ambilight. Aangezien de rand in vlakken opgedeeld wordt en daar een gemiddelde kleur van genomen wordt krijg je regelmatig verkeerde kleuren met een lage led dichtheid. Stel dat in een vlak de helft rood is en de andere helft blauw, dan krijg je op die led paars wat best onnatuurlijk is.

Gisteren heb ik trouwens mijn leds geprobeerd wit te krijgen aangezien ze standaard behoorlijk blauw lijken. In XBMC heb ik de achtergrondkleur wit gezet door alle kleuren in boblight op 255 te zetten en vervolgens XBMC te minimaliseren, waardes is boblight conf aan te passen en boblight opnieuw op te starten. Ik gebruik deze leds en kwam uiteindelijk op deze instellingen uit, dit zorgt bij mij voor bijna perfect wit licht en dus ook betere kleur reproductie. Zo is een wolkenlucht niet meer blauw getint maar eerder een beetje gebroken wit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[color]
name        red
rgb            FF0000
gamma        2.1
adjust        0.8
blacklevel    0.0

[color]
name        green
rgb            00FF00
gamma        2.0
adjust        1.0
blacklevel    0.0

[color]
name        blue
rgb            0000FF
gamma        2.1
adjust        0.5
blacklevel    0.0

Wellicht dat iemand er iets aan heeft.
Goeie setup, ik draai hem nu ook als main config ;)

Thanks.
silent sounds

Fijn dat je er iets aan hebt!

Ik ben nog wat wezen klooien met de boblight instellingen in XBMC om er achter te komen wat de instellingen precies doen. Ik ben tot de volgende conclusie gekomen.

Speed: Algemene instelling voor de snelheid waarmee de LED's van kleur veranderen. Volgens mij is dit op zichzelf al enigszins bewust van snelle overgangen tussen scenes waarop de kleuren iets sneller veranderen. (heb hem op 40)

Autospeed: Een snelheid die vooral kijkt naar de snelle overgangen, dus als er ineens een flits is dan zal de de kleur en helderheid zich nog sneller aanpassen over de normale snelheid heen. Het nadeel is dat hij erg gevoelig is en wanneer ik hem op 10 zet de kleuren en beweging soms wat schokkerig zijn. Zelf heb ik hem op 5 waarbij ik nog wel merk dat bij snelle overgangen de LED's sneller schakelen maar het niet schokkerig lijkt.

Saturation: Simpelweg een versterking van de gemiddelde kleurvlakken. Ik laat deze tussen de 1.00 en 1.20 staan. Dit omdat je kleuren gaat versterken en dit dus onnatuurlijk is. Voorbeeld: veel films hebben een color grading eroverheen. Een bekende is bijvoorbeeld een blauwe tint. Dit beinvloed alle kleuren op het scherm waardoor zelfs een licht grijze lucht een paar blauwe tinten erin heeft. Wanneer je saturation op 2 zet dan zal deze blauwe tint dus al twee keer zo goed te zien zijn terwijl het op je scherm wit lijkt.

Brightness (Value): Dit is een leuke, vooral nog belangrijker dan de saturation instelling. Waarom? Omdat er gewoon kleuren zijn als bruin, turquoise, paars en aubergine die alleen bestaan met de helderheid die ze hebben. Huh?! Nou bruin is bijvoorbeeld een donkere oranje en turquoise een donkere aqua. Dus als je de helderheid op 2.0 zet dan vermenigvuldig je de helderheid van de kleur die je ziet met 2.0 (denk ik) en hierdoor kan je ambilight bruin niet meer weergeven. Als je dan denkt dat je met 1.0 bij bruin amper nog licht ziet dan moet je nadenken dat bruin ook gewoon een donkere kleur is. Ik hou deze instelling dus ook gewoon op 1.0 omdat het anders snel de kleuren verdraait.

Threshold: Hoe hoog moet de helderheid van een gemiddeld vlak zijn voordat de LED's erop gaan reageren. Simpel. Ik heb hem op 30-40 omdat hij anders in bijna donkere scenes met veel beweging erg gaat knipperen.

quote:
Held! Hij doet het :)!! Ben echt blij dat ik nu met XBMC toch nog kan genieten van films met ambilight, spellen is dan jammer maar ach. Kan niet alles hebben.

Echt bedankt!

@LED-Maniak
Hoe is de voortgang met de standalone ambilight?

Tiwazz wijzigde deze reactie 14-04-2013 12:51 (90%)

Reacties: 159
Reg. datum: 20-10-2006

Beste tweakers,

Ook ik zou graag een adalight setup willen hebben. Na dit thread door gelezen te hebben en de blogpost gelezen te hebben zou ik graag nog wat vragen willen stellen.

Ik wil niet alles aan jullie overlaten, maar heb toch een opstapje nodig om verder te kunnen, en waar mogelijk zal ik proberen zelf feedback te geven over mijn bevindingen.

Ik heb een 47" TV en zou graag 100leds hiervoor willen gebruiken. Ik ben er van bewust dat het ook met minder leds zou werken

Ik kwam wel een antwoord van LED-Maniek tegen waarbij hij antwoord geeft op teveel LEDS gebruiken.. alleen snap ik het niet helemaal
LED-Maniak in "DIY Ambilight howto?"

Ook zie lees ik dat 100 leds 300 kanalen is.. dit zegt mij ook niks
Dus met adalight zou ik max 255? kanalen kunnen gebruiken als ik het goed lees
KILLorBE in "DIY Ambilight howto?"

Dus wat ik van plan was aan te schaffen is het volgende:
4x - 12mm Diffused Thin Digital RGB LED Pixels (Strand of 25) - WS2801
1x - Arduino Uno R3 (Atmega328 - assembled)
1x - psu (nog geen idee hoeveel Volt gezien ik 100leds wil gebruiken)

Zoals ik al schreef zou ik 255 kanalen kunnen gebruiken dat komt neer op 85 leds +/-
Zouden jullie mij wat feedback hierop willen geven.

Ik heb totaal geen ervaring met zulke dingen maar ben bereid dit te gaan leren
Now playing:

Hoeveel volt weet je dus wel, de WS2801 werkt op 5V, dus die hele strip ook. Hoeveel Ampere die 100 leds vragen moet je zelf even uitrekenen, ik schat zo'n 5A bij volledig wit. (dus 5*5=25 Watt)

Waar LED-Maniak over spreekt is als je heel veel leds gebruikt, dat het dan gewoon veel rekenkracht kost om ze allemaal aan te sturen, maar 100 is nog niet zoveel.

En 100 leds aan een strip is gewoon 100 kanalen, waar KILLorBE over spreekt is in het geval van 4 losse controllers, welke allemaal apart aangesloten moeten worden. Bij een strip hoeft er maar 1 controller aangesloten te worden, omdat elke controller het signaal doorstuurt naar de volgende.

Over dit laatste kan ik wel fout zitten.

edit:
Hmm, ik denk dat ik het zelf ook niet helemaal begrijp, want silvester spreek wel steeds over N*3 kanalen :/

HaTe wijzigde deze reactie 15-04-2013 19:31 (10%)

Specs

Het is een RGB LED. Dus per LED 3 kleuren. 1 LED = 3 kanalen.

Volgens mij is het zo :-).

Dus in principe zou ik gewoon 4x WS2801 kunnen kopen?
Reacties: 257
Reg. datum: 09-04-2003

Dat kan sowieso, want volgens mij kan je ze altijd wel weer kwijt :) Volgens mij heeft hier iemand 100 stuks aan een arduino geknoopt; dezelfde die jij ook wilt kopen.

Ik heb zelf een 50-strand via ebay uit china gehaald. Twee keer zoveel lampjes voor hetzelfde geld, duurde alleen wel lang voordat het er was (30 dagen ofzo). Die heb ik aan een Raspberry Pi geknoopt. XBMC draait op een standalone mediacenter met de boblight plugin, via het netwerk gaat het signaal naar de Pi waar ook boblight op draait die het opvangt. Ik heb een .conf van een pi-forum gekopieerd en het lijkt aardig.

Ik krijg alleen niet genoeg stroom bij de LEDs. De Pi wordt gepowered met een micro-usb lader van 5V, 2A. Dat is niet genoeg voor de LEDs: als ik alles vol aan zet, loopt de Pi vast. Ik moet de LED's dus los gaan voeden.

Nu was mijn idee om 5V van de voeding van de HTPC te halen: ik kan immers alleen van het systeem gebruik maken als ik een film kijk. Scheelt ook weer een stekker :)

Iemand daar ervaring mee?
Now playing:

Als je de leds direct aan je PC (ATX) voeding gaat koppelen, dan kan het zijn dat de 5V van de voeding instabiel wordt, omdat je er toch wel veel van gaat vragen.. Of je dat wilt moet je zelf bedenken, maar mij lijkt het niet zo verstandig.

Zelf heb ik deze besteld: http://www.ebay.nl/itm/5V...s&hash=item51a3b98ffb

Zou deze week wel eens binnen kunnen komen, want is al 3 weken geleden.

HaTe wijzigde deze reactie 15-04-2013 20:34 (13%)

Specs

quote:
Japius schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:19:
Dat kan sowieso, want volgens mij kan je ze altijd wel weer kwijt :) Volgens mij heeft hier iemand 100 stuks aan een arduino geknoopt; dezelfde die jij ook wilt kopen.

Ik heb zelf een 50-strand via ebay uit china gehaald. Twee keer zoveel lampjes voor hetzelfde geld, duurde alleen wel lang voordat het er was (30 dagen ofzo). Die heb ik aan een Raspberry Pi geknoopt. XBMC draait op een standalone mediacenter met de boblight plugin, via het netwerk gaat het signaal naar de Pi waar ook boblight op draait die het opvangt. Ik heb een .conf van een pi-forum gekopieerd en het lijkt aardig.

Ik krijg alleen niet genoeg stroom bij de LEDs. De Pi wordt gepowered met een micro-usb lader van 5V, 2A. Dat is niet genoeg voor de LEDs: als ik alles vol aan zet, loopt de Pi vast. Ik moet de LED's dus los gaan voeden.

Nu was mijn idee om 5V van de voeding van de HTPC te halen: ik kan immers alleen van het systeem gebruik maken als ik een film kijk. Scheelt ook weer een stekker :)

Hey.. bedankt voor je antwoord. Heb je mischien die link naar die 50 stand.
Ik snap het verschil niet tussen die strands en losse behalve dat de ruimte op de strands al bepaald is voor je. Heeft het anders nog voor/na delen
Now playing:

Bevestiging van platte strips is makkelijker, omdat je geen frame hoeft te maken, maar vaak gewoon de strips met dubbelzijdig plakband kan bevestigen.

Ik ben hier ook de overstap aan het maken van pixels > strip. De huidige pixels zitten zo'n 15 cm achter het beeld, waardoor de TV vrij ver naar voren moet om het licht op de muur te laten schijnen (zie mijn post met filmpje: HaTe in "DIY Ambilight howto?"). De strips zou ik vlak achter de rand kunnen monteren, maar inmiddels heb ik gezien dat de strips rondom de TV wel iets zichtbaar zullen zijn.

Het wachten is nu nog op de voeding en dan ga ik het bevestigen en kan ik het jullie laten zien.

HaTe wijzigde deze reactie 15-04-2013 23:04 (4%)

Specs

quote:
HaTe schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:34:
Als je de leds direct aan je PC (ATX) voeding gaat koppelen, dan kan het zijn dat de 5V van de voeding instabiel wordt, omdat je er toch wel veel van gaat vragen.. Of je dat wilt moet je zelf bedenken, maar mij lijkt het niet zo verstandig.

Zelf heb ik deze besteld: http://www.ebay.nl/itm/5V...s&hash=item51a3b98ffb

Zou deze week wel eens binnen kunnen komen, want is al 3 weken geleden.
Ja, dat weet ik. Ik heb 50 LEDs die volgens de specs (zie linkje naar eBay hieronder) 0.02A vragen. 1A samen dus. Mijn nieuwe plan is om een USB ladertje, die dat levert, open te knippen en te gebruiken. Beetje jammer als je je hele HTPC onbruikbaar maakt omdat je een paar lampies wilt :)
quote:
sakurakilla schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:51:
[...]
Hey.. bedankt voor je antwoord. Heb je mischien die link naar die 50 stand.
Ik snap het verschil niet tussen die strands en losse behalve dat de ruimte op de strands al bepaald is voor je. Heeft het anders nog voor/na delen
Sure, ik heb deze gekocht. Mijn motivatie voor een strand staat hieronder. Dezelfde aanbieder levert overigens ook een 5V voeding.
quote:
HaTe schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:04:
Bevestiging van platte strips is makkelijker, omdat je geen frame hoeft te maken, maar vaak gewoon de strips met dubbelzijdig plakband kan bevestigen.
...
Het wachten is nu nog op de voeding en dan ga ik het bevestigen en kan ik het jullie laten zien.
Ik heb een hoekplint bij de bouwmarkt gekocht in de juiste kleur, wat het geheel aardig netjes zou moeten kunnen afwerken. Hoe kom jij op 15 centimeter afstand? Ik heb zelf juist een strand ipv een strip gekozen zodat ik meer flexibel ben. Hoe doe je het anders op de hoeken? Knip je de strip gewoon door? En hoe sluit je hem dan weer aan?

Na veel wikken en wegen toch gestart met het project.
De arduino is binnen, net de leds en adapter besteld bij floris.
Mezelf veel info opgedaan in dit topic, en nog aan het bedenken over
het frame.

Ik vraag me een ding af, maakt het met licht inval uit of de leds achter op de tv zitten,
of dicht tegen de muur? De tv hangt aan de muur namelijk, en ik wil een frame maken die ik tussen
de muur en muurbeugel in schroef, dan hoef ik als ik de tv van de muur af pak niet elke keer die
leds mee te zeulen. Die blijven dan netjes aan de muur hangen.
Hoe schijnen die leds dan als ze vrij kort, haaks op de muur zitten, ik ga dit uiteraard uitproberen,
maar misschien is er iemand met deze ervaring.

Frans
Reacties: 211
Reg. datum: 19-03-2004

Ik heb het probleem dat de verlichting ietwat voorloopt op het beeld. Heeft iemand dit ook al eens gehad en het kunnen oplossen? Het is vrij storend als er overgangen zijn van licht naar donker.
quote:
French83 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:27:
Na veel wikken en wegen toch gestart met het project.
De arduino is binnen, net de leds en adapter besteld bij floris.
Mezelf veel info opgedaan in dit topic, en nog aan het bedenken over
het frame.

Ik vraag me een ding af, maakt het met licht inval uit of de leds achter op de tv zitten,
of dicht tegen de muur? De tv hangt aan de muur namelijk, en ik wil een frame maken die ik tussen
de muur en muurbeugel in schroef, dan hoef ik als ik de tv van de muur af pak niet elke keer die
leds mee te zeulen. Die blijven dan netjes aan de muur hangen.
Hoe schijnen die leds dan als ze vrij kort, haaks op de muur zitten, ik ga dit uiteraard uitproberen,
maar misschien is er iemand met deze ervaring.

Frans
Ik heb de leds achter op de tv geplakt en deze zit vrij plat tegen de muur (3cm). Ik kan de afzonderlijke leds goed onderscheiden, iets wat het effect niet echt ten goede komt. De leds wat verder van de muur zou zeker geen overbodige luxe zijn.

Synology DS413 - 5TB Powering:  iMac 27" late 2009 •  iPad •  iPhone 5 32GB •  Hackintosh MSI Wind • Asus Nexus 7 16 GB • RaspberryPi XBMC • Acer Revo R3610 XBMC

quote:
BizzieBis schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:03:

Ik heb de leds achter op de tv geplakt en deze zit vrij plat tegen de muur (3cm). Ik kan de afzonderlijke leds goed onderscheiden, iets wat het effect niet echt ten goede komt. De leds wat verder van de muur zou zeker geen overbodige luxe zijn.
Dus misschien beter om toch iets tussen de muurbeugel en tv te maken, ipv tussen muur een muurbeugel.
Ik wil namelijk niet op mijn tv gaan zitten plakken oid, daarom dat ik zat te denken om gewoon een
plaat tegen de muur te schroeven.

Ik ga het nog wel proberen, kijken naar het effect, maar eerst wachten tot de leds binnen zijn, en dan nog de software begrijpen... :/
.

quote:
pauldegroot schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:40:
Fijn dat je er iets aan hebt!

Ik ben nog wat wezen klooien met de boblight instellingen in XBMC om er achter te komen wat de instellingen precies doen. Ik ben tot de volgende conclusie gekomen.

Speed: Algemene instelling voor de snelheid waarmee de LED's van kleur veranderen. Volgens mij is dit op zichzelf al enigszins bewust van snelle overgangen tussen scenes waarop de kleuren iets sneller veranderen. (heb hem op 40)

Autospeed: Een snelheid die vooral kijkt naar de snelle overgangen, dus als er ineens een flits is dan zal de de kleur en helderheid zich nog sneller aanpassen over de normale snelheid heen. Het nadeel is dat hij erg gevoelig is en wanneer ik hem op 10 zet de kleuren en beweging soms wat schokkerig zijn. Zelf heb ik hem op 5 waarbij ik nog wel merk dat bij snelle overgangen de LED's sneller schakelen maar het niet schokkerig lijkt.

Saturation: Simpelweg een versterking van de gemiddelde kleurvlakken. Ik laat deze tussen de 1.00 en 1.20 staan. Dit omdat je kleuren gaat versterken en dit dus onnatuurlijk is. Voorbeeld: veel films hebben een color grading eroverheen. Een bekende is bijvoorbeeld een blauwe tint. Dit beinvloed alle kleuren op het scherm waardoor zelfs een licht grijze lucht een paar blauwe tinten erin heeft. Wanneer je saturation op 2 zet dan zal deze blauwe tint dus al twee keer zo goed te zien zijn terwijl het op je scherm wit lijkt.

Brightness (Value): Dit is een leuke, vooral nog belangrijker dan de saturation instelling. Waarom? Omdat er gewoon kleuren zijn als bruin, turquoise, paars en aubergine die alleen bestaan met de helderheid die ze hebben. Huh?! Nou bruin is bijvoorbeeld een donkere oranje en turquoise een donkere aqua. Dus als je de helderheid op 2.0 zet dan vermenigvuldig je de helderheid van de kleur die je ziet met 2.0 (denk ik) en hierdoor kan je ambilight bruin niet meer weergeven. Als je dan denkt dat je met 1.0 bij bruin amper nog licht ziet dan moet je nadenken dat bruin ook gewoon een donkere kleur is. Ik hou deze instelling dus ook gewoon op 1.0 omdat het anders snel de kleuren verdraait.

Threshold: Hoe hoog moet de helderheid van een gemiddeld vlak zijn voordat de LED's erop gaan reageren. Simpel. Ik heb hem op 30-40 omdat hij anders in bijna donkere scenes met veel beweging erg gaat knipperen.
Wederom bedankt ;)

Ik heb ze overgenomen en mijn setup is nu niet meer zo'n kerstboom als dat deze was maar met deze uitleg wordt het nog makkelijker hem naar mijn smaak in te regelen.
Nu vind ik hem nog iets of wat te zwak maar gaat goed komen.
Reacties: 4
Reg. datum: 31-05-2009

quote:
Japius schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:19:

Zelf voed ik nu al bijna een half jaar een strip van 50 LEDs zonder problemen via mijn pc voeding. Tenzij je voeding nu al tegen z'n max aan zit voorzie ik geen problemen.

quote:
Crisium schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:18:
[...]
Zelf voed ik nu al bijna een half jaar een strip van 50 LEDs zonder problemen via mijn pc voeding. Tenzij je voeding nu al tegen z'n max aan zit voorzie ik geen problemen.
Jij hebt gewoon een connector die over was naar je LEDs geleid?

Verdere vraag: ik maak een frame achter de TV. De LEDs kunnen richting de muur stralen of opzij. Wat geeft het mooiste effect?

Ik had nog een PCI bracket liggen met een molex uitgang voor een externe HDD. Die heb ik aangesloten op een verlengkabel waar ik ook molex connectors op heb gezet. Aan mijn LED strand liepen vanuit de aanwezige connector al 2 losse draadjes voor de voeding. Deze heb ik ook voorzien van een molex connector. Dat maakt de hele set-up makkelijk los te halen en aan te passen.

Mijn LEDs stralen opzij, dit kwam het makkelijkst uit omdat ik ze in een aluminium U-profiel heb geplaatst. Wanneer je ze echter schuin naar achteren plaatst zal je zichtbare lichtopbrengst denk ik beter zijn.
.

quote:
Japius schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:47:
[...]

Jij hebt gewoon een connector die over was naar je LEDs geleid?

Verdere vraag: ik maak een frame achter de TV. De LEDs kunnen richting de muur stralen of opzij. Wat geeft het mooiste effect?
Die van mij stralen ook opzij en geeft voldoende effect maar denk dat het wellicht afhankelijk is van de te gebruiken leds?

Ik heb zelf led strands http://www.adafruit.com/products/322
Maar als je bv led strips neemt zou mss richting de muur of in iedergeval gekantelt wellicht een mooier effect geven maar dat moet iemand die led strips heeft even op reageren ;)

yay! de leds zijn binnen.

De arduino is geprogrammeerd, dit gaf enige problemen met windows 8, kon geen driver vinden voor de arduino. Dit heb ik opgelost door het te installeren als een modem, zie http://techjayhawk.com/arduino/797501

Hierdoor heb ik met succes de software erop kunnen zetten.
Nu wil ik de processing doen, colorswirl. Deze code moet ik wijzigen voor 50 leds ipv de standaard 25.
Baud rate naar 9600 gezet, serial op 3 (zo issie bij mij ingesteld), maar verder kom ik niet.
Als ik op run druk krijg ik:
serial does not run in 64-bit mode

Zie ik iets over het hoofd?

quote:
Crisium schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:03:
Ik had nog een PCI bracket liggen met een molex uitgang voor een externe HDD. Die heb ik aangesloten op een verlengkabel waar ik ook molex connectors op heb gezet. Aan mijn LED strand liepen vanuit de aanwezige connector al 2 losse draadjes voor de voeding. Deze heb ik ook voorzien van een molex connector. Dat maakt de hele set-up makkelijk los te halen en aan te passen.

Mijn LEDs stralen opzij, dit kwam het makkelijkst uit omdat ik ze in een aluminium U-profiel heb geplaatst. Wanneer je ze echter schuin naar achteren plaatst zal je zichtbare lichtopbrengst denk ik beter zijn.
Mooie oplossing. Ik zal eens kijken of ik nog wat van die PC spulletjes heb liggen, dan hoef ik de kast niet te modden.
quote:
schumi2004 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:06:
[...]

Die van mij stralen ook opzij en geeft voldoende effect maar denk dat het wellicht afhankelijk is van de te gebruiken leds?

Ik heb zelf led strands http://www.adafruit.com/products/322
Maar als je bv led strips neemt zou mss richting de muur of in iedergeval gekantelt wellicht een mooier effect geven maar dat moet iemand die led strips heeft even op reageren ;)
Mee eens: kan iemand vertellen hoe ie de strips heeft gemaakt?

Ik heb zelf een strand, vergelijkbaar met wat jij gebruikt hebt. Ben alleen bang dat als ik ze opzij laat schijnen, de LEDs te fel worden als je niet recht voor de TV zit.

quote:
French83 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:27:

Als ik op run druk krijg ik:
serial does not run in 64-bit mode

Zie ik iets over het hoofd?
Probeer eens een oudere versie van Processing te downloaden, de laatste versie werkt niet best en geeft inderdaad errors mbt 64bit mode.

Dit heeft bij mij en vele anderen ook geholpen.

quote:
-DUS- schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:46:

Probeer eens een oudere versie van Processing te downloaden, de laatste versie werkt niet best en geeft inderdaad errors mbt 64bit mode.

Dit heeft bij mij en vele anderen ook geholpen.
Aight, zal eens kijken.
Na deze foutmelding was ik ongeduldig en heb het spul maar meteen aangesloten op mn htpc met openelec.
Dit was eigenlijk plug and play, moest alleen wat veranderen via smb en het werkt!

Nu alleen nog alle leds juist adresseren, en een frame bouwen. Maar het begin is gemaakt!

Thanks voor de input
.

quote:
Japius schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:50:
[...]

Mooie oplossing. Ik zal eens kijken of ik nog wat van die PC spulletjes heb liggen, dan hoef ik de kast niet te modden.

[...]

Mee eens: kan iemand vertellen hoe ie de strips heeft gemaakt?

Ik heb zelf een strand, vergelijkbaar met wat jij gebruikt hebt. Ben alleen bang dat als ik ze opzij laat schijnen, de LEDs te fel worden als je niet recht voor de TV zit.
Te fel valt reuze mee.
Ik zou de posts van @pauldegroot even lezen en zijn settings gebruiken, met zijn uitleg in de laatste post ben ik ervan overtuigd dat je het vervolgens helemaal naar wens/sterkte kan instellen ;)

Alles draait, ziet er echt gaaf uit! thanks voor alle info hier mensen! Heb nu nog uit luiheid de leds achterop de tv geplakt, maar hierdoor liggen ze niet in 1 lijn en schijnen ze niet mooi op de muur.

Wat mij wel opvalt, dat de leds bij de ondertiteling behoorlijk irritant knipperen. Ik denk dat ik dit ga proberen op te lossen met de ondertiteling omhoog te plaatsen, even zoeken waar die optie zit in openelec. Iemand een tip over dit probleem?

Ondertitels omhoog is een standaard XBMC functionaliteit, zit bij Settings->Video geloof ik.

Klopt, maar dan gaan ze naar de bovenkant van het scherm, en dan gaan de leds daar flikkeren.

Als ik ze 6% omhoog zou zetten, zit ik buiten de led range en is dat iig opgelost.
Waarom gaan de leds eigenlijk flikkeren bij de ondertiteling?

Nu gebruik ik geen ondertiteling, maar als er eens mensen zijn, moet het geen circus worden...
Reacties: 22
Reg. datum: 27-08-2009

Mijne gingen flikkeren omdat mijn voeding niet genoeg ampere levert. Heb na een tip hier op het forum een instelling veranderd zodat ze niet maximaal aan staan bij wit en en probleem was opgelost
Reacties: 22
Reg. datum: 27-08-2009

Dit was de tip

[...]

Die voeding schiet waarschijnlijk in de kortsluitbeveiliging, wat je kunt doen is voor elke [color] in boblight.conf de adjust value lager dan 1.0 zetten zoals beschreven op http://code.google.com/p/boblight/wiki/boblightconf#color
[/quote]

Djteaser wijzigde deze reactie 22-04-2013 12:18 (39%)

quote:
French83 schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:33:
Klopt, maar dan gaan ze naar de bovenkant van het scherm, en dan gaan de leds daar flikkeren.

Als ik ze 6% omhoog zou zetten, zit ik buiten de led range en is dat iig opgelost.
Waarom gaan de leds eigenlijk flikkeren bij de ondertiteling?

Nu gebruik ik geen ondertiteling, maar als er eens mensen zijn, moet het geen circus worden...
Je kunt de ondertitels op iedere gewenste hoogte zetten, bij het kalibreren van je scherm. Dan zet je ze net hoog genoeg om buiten de scan-range te vallen.

ohhh... is dat daarvoor... den dju sukkel dak ben..! thanks a lot!
Maar hebben jullie dan geen last van flikkerende leds met de ondertiteling?

quote:
Djteaser schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:17:
Dit was de tip

[...]

Die voeding schiet waarschijnlijk in de kortsluitbeveiliging, wat je kunt doen is voor elke [color] in boblight.conf de adjust value lager dan 1.0 zetten zoals beschreven op http://code.google.com/p/boblight/wiki/boblightconf#color
[/quote]
bij overig wit licht zijn er geen problemen. heb een 2,5 ampere voeding voor 50 leds, is wel genoeg lijkt me. thanks voor het meedenken

http://www.facebook.com/p...amp;l=2540243592565102454

http://www.facebook.com/p...amp;l=9137732862540004464

beetje crappy kwaliteit maar anders werd het filmpje te groot.

French83 wijzigde deze reactie 22-04-2013 22:34 (21%)

Ziet er gaaf uit!
Reacties: 2.900
Reg. datum: 21-03-2002

Mijn setje besteld (Arduino Uno rev 3/25 LED strand etc.).
Zit een beetje te brainstormen over hoe ik de boel ga bevestigen. VESA mount is helaas geen optie.

Heb een Dell U2412M, de bevestiging van de voet valt over de VESA mount heen. Nou had ik zelf bedacht om alles op een plaat te bevestigen en deze vervolgens op de bevestiging van de voet te schroeven.

Plaatje ter illustratie van de achterkant:
http://www.flatpanelshd.com/pictures/dellu2412m-3.jpg

Nou vroeg ik mij af of anderen ervaring hebben met deze monitor/DIY ambilight. Kan er in dit topic niets over vinden. Daarnaast of er misschien mensen zijn die een andere oplossing hebben. Ik boor namelijk liever geen gaten in de bevestiging van mijn scherm.
Reacties: 18
Reg. datum: 17-07-2001

Volg deze met interesse..
http://www.keiang.de/Content-pid-32.html

zou mooi zijn als we er zelf al mee aan de slag konden. Zou DE oplossing zijn voor mij.
@Led-Maniak: Wat is jouw status?

mvoosten wijzigde deze reactie 24-04-2013 09:13 (13%)

Het nadeel van die oplossing is als ik het zo snel zie dat je een input moet hebben van een apparaat dat tegelijkertijd HDMI naar je tv stuurt én S-Video/Composiet-signaal uitstuurt voor de LED's. Mijn Mediacenter ondersteunt dat niet, en dan zou ik er alsnog niets aan hebben als ik iets wil kijken uit een andere bron (UPC/PS3/BluRay).

Ten opzichte van de Arduino-oplossing schiet je er dus niet veel mee op, behalve dat je het standalone kunt gebruiken op één andere bron...

In mijn geval wel ideaal denk ik.
All mijn apparatuur gaat eerst naar mijn versterker, en van uit daar met 1 hdmi naar mijn tv.
Als ik zoiets daar tussen zet, heb ik op alle bronnen lampen circus
Now playing:

Misschien dat er mensen zijn die dit interessant vinden, Lightpack als Kickstarter project: http://www.kickstarter.co...cklight-for-your-displays

Die Lightpack software ziet er wel goed uit, is erg uitgebreid, daar ga ik eens naar kijken :)

HaTe wijzigde deze reactie 25-04-2013 15:21 (20%)

Specs

De Lightpack software (Prismatik) vind ik ook prima werken. Ik gebruik het via een arduino met adalight.

Het enige nadeel is dat wanneer ik het gebruik voor live tv (XMBC via MediaPortal TV-server), het beeld telkens (om de seconde ongeveer) lijkt te vertragen om daarna weer te versnellen. Vooral met nieuws tickers als op RTL-Z is dit irritant. Bij het kijken van films heb ik er echter geen last van.

quote:
Crisium schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:39:
De Lightpack software (Prismatik) vind ik ook prima werken. Ik gebruik het via een arduino met adalight.

Het enige nadeel is dat wanneer ik het gebruik voor live tv (XMBC via MediaPortal TV-server), het beeld telkens (om de seconde ongeveer) lijkt te vertragen om daarna weer te versnellen. Vooral met nieuws tickers als op RTL-Z is dit irritant. Bij het kijken van films heb ik er echter geen last van.
Ik vind vooral de android bediening interessant. Met de setup die ik nu heb, openelec en boblight had ik graag bediening gezien met mijn telefoon, daarmee ook dat je het gewoon als sfeer licht kan instellen. tv uit, muziekje op de achtergrond en dan de lampen wat leuke dingen laten doen. Of op de muziek mee.

quote:
HaTe schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:18:
Misschien dat er mensen zijn die dit interessant vinden, Lightpack als Kickstarter project: http://www.kickstarter.co...cklight-for-your-displays

Die Lightpack software ziet er wel goed uit, is erg uitgebreid, daar ga ik eens naar kijken :)
Ik volg het Lightpack project al een hele poos via: http://code.google.com/p/lightpack/ en ben blij dat het nu voor een groter publiek beschikbaar lijkt te komen. Ik zeg bewust "lijkt" want wie zegt dat de opgehaalde centjes strakjes niet een heel andere bestemming gaan krijgen?

En dit is een zusterproject? http://www.kickstarter.co...sion-your-television-aura

hardware-lover wijzigde deze reactie 25-04-2013 22:27 (7%)

quote:
mrwolf schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:32:
[...]

Je kunt de ondertitels op iedere gewenste hoogte zetten, bij het kalibreren van je scherm. Dan zet je ze net hoog genoeg om buiten de scan-range te vallen.
Dit werkt dus niet. Ik heb de balk tot zeker in het midden van het scherm gezet, maar de leds blijven wit flikkeren met ondertiteling.

De ondertiteling blijft overigens ook gewoon beneden staan..

fixed aangezet en nu staan ze wel halverwege. dit werkt dus.

nu tot max beneden zetten.

thanks voor het advies mrwolf.

Ben toch wel benieuwd waarom de leds flikkeren bij de ondertiteling.
No pain, no gain..

quote:
HaTe schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:18:

Als ik hier in investeer, krijg ik dan ook voorrang op kopen? Of korting of ietsdergelijks?

Heb het al gehoord in de film. korting tot ¤50 euro voor een kit en voorrang. :+
Dit ziet er namelijk veel gemakkelijker uit en niet zoveel kennis bij nodig

ralph0603 wijzigde deze reactie 26-04-2013 00:10 (14%)

quote:
ralph0603 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:06:
[...]
Als ik hier in investeer, krijg ik dan ook voorrang op kopen? Of korting of ietsdergelijks?

Heb het al gehoord in de film. korting tot ¤50 euro voor een kit en voorrang. :+
Dit ziet er namelijk veel gemakkelijker uit en niet zoveel kennis bij nodig
Reward selection

Pledge $60 or more

PIONEER: Early bird special. You will recieve one Lightpack with everything you need to use it “out-of-box”. Shipping in a July. + Your n... view more

Limited (1016 of 2500 remaining)

Estimated delivery: Jul 2013
Add $10 to ship outside the US

Now playing:

Nadeel is dat er per zijde van de TV niet zoveel lampjes zitten:
https://lh6.googleusercontent.com/-WWMdJXXrG7w/UWwVhpTrCbI/AAAAAAAAMeo/aXrsCSdkjW4/s1371/IMG_0234.jpg

HaTe wijzigde deze reactie 26-04-2013 00:54 (55%)

Specs

Reacties: 371
Reg. datum: 29-01-2001

Nadeel is dat er -wederom- geen manier is om dit gewoon op je TV te plakken. Ook hier zijn weer Computers nodig...

En voor een project van maar liefst $240.000 moet je toch verdorie wel een HDMI/HDCP-licentie ($10.000 + 4ct per device) kunnen aanschaffen en het signaal dat van je bluray speler/PS3/XBOX360/WiiU/enz afkomt aftappen?
Reacties: 601
Reg. datum: 31-05-2006

quote:
redah schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:47:
Nadeel is dat er -wederom- geen manier is om dit gewoon op je TV te plakken. Ook hier zijn weer Computers nodig...

En voor een project van maar liefst $240.000 moet je toch verdorie wel een HDMI/HDCP-licentie ($10.000 + 4ct per device) kunnen aanschaffen en het signaal dat van je bluray speler/PS3/XBOX360/WiiU/enz afkomt aftappen?
Dat zou inderdaad de meest geniale oplossing zijn. Gewoon alle HDMI naar je receiver en van daaruit met HDMI verder naar je TV via de DIY Ambilight. Dat zou met de hardware van LED-Maniak ook moeten kunnen toch? Ben erg benieuwd hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft :)

CBR1000F || Asus X5QSF || Nokia C6-01

moeehh

Voor dat totaalbedrag zou ik het ook wel doen. ;)
Alleen jammer dat je voor 60 dollar geen standalone HDMI set kan maken..

Ik hoop overigens spoedig het eeste ontwerp incl. kastje te kunnen tonen zoals het uiteindelijke ontwerp gaat worden.

quote:
LED-Maniak schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 03:44:
Voor dat totaalbedrag zou ik het ook wel doen. ;)
Alleen jammer dat je voor 60 dollar geen standalone HDMI set kan maken..

Ik hoop overigens spoedig het eeste ontwerp incl. kastje te kunnen tonen zoals het uiteindelijke ontwerp gaat worden.
Super! En je hebt al wel een functioneel prototype printplaatje of?

Hoe capture jij de kleuren?

moeehh

Aantal pages geleden heb ik al aangetoond dat het functioneel is over ~14 kanalen. Ik pluk signaal van HDMI af.
brightest crayon in the box
Reacties: 308
Reg. datum: 04-04-2003

De mijne is ook af nu. 50 Leds achter een 42" tv.

Heb de tutorial van Adalight gevolgd: http://learn.adafruit.com/adalight-diy-ambient-tv-lighting
De leds heb ik van hier: http://www.aliexpress.com...s-a-string/449802558.html

Het duurde wel even voor ik de onderliggende relatie tussen hardware en al de software die het geheel doen werken begreep. Ik herhaal het dus nog even voor de duidelijkheid, misschien dat iemand er iets aan heeft.

Hardware:
Je verbindt een led-koord aan de ene kant aan stroom, aan de andere kant aan een arduino uno.
De arduino uno is via USB aan je HTPC verbonden. De leds plak je achter je tv. In mijn geval (50 leds) zijn er 10 leds aan de zijkanten en 17 leds aan de boven- en onderzijde. Als je goed telt levert dit 54 'punten' op, maar de vier hoeken horen natuurlijk zowel bij links/rechts als onder/boven. Verder is het handig als je de kring begint onderaan in het midden van je tv, alle informatie op het internet gaat daar namelijk vanuit. Vertrek vanuit de arduino-kant en verspreid de leds gelijkmatig tegen de richting van de klok in, vanaf de achterkant van de tv bekeken.

Software:
Het geheel werkt zo: een plugin (boblight) voor XBMC berekent voor elke led individueel welke kleur hij moet hebben terwijl video speelt. De plugin maakt verbinding met een stukje 'server'-software (boblightd; boblight daemon). Deze server-software (boblightd dus) stuurt via USB de Arduino aan. De Arduino vertelt dan op zijn beurt aan de leds welke kleur ze moeten krijgen.

De makers van boblight hebben ervoor gekozen om het geheel te splitsen tussen plugin en daemon, dat maakt alles veel flexibeler. Zo kan je bijvoorbeeld het android-programma bobdroid gebruiken om via je telefoon verbinding te maken met de boblightd en zo een moodlight in te stellen.

Als start moet je op de Arduino een stukje programmacode oplaten; LEDstream. Dit programma zorgt ervoor dat de Arduino luistert naar een datastroom en de leds aanstuurt. Daarna moet je boblightd downloaden en configureren. Als laatste nog even de boblight plugin in XBMC zelf toevoegen en met een beetje geluk werkt het.

Tweaking:
De kleurenbalans/temperatuur van je leds kan je aanpassen in je boblightd config; de reactie van de leds op de video pas je aan in XBMC zelf bij de add-on. Daar pas je onder andere speed (snelheid van reageren); saturation (kleuroverdrijving); value (helderheid) en threshold (uitzetten licht bij donkere kleuren) aan.

Veel plezier!

wasco [the brightest crayon in the box]

quote:
wasco schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:09:
...
Goeie uitleg Wasco!
Heb je veel problemen ondervonden? Persoonlijk heb ik er totaal geen namelijk. Programma in de arduino, even berekenen wat de percentages zijn van de leds, leds op de juiste cm's plaatsten en gaan.
Ik zag er in het begin wat tegen op, maar inderdaad stelt niets voor.
Dus mensen laat je niet ontmoedigen.
Genoeg tutorials, waaronder deze (ik heb die van mrwolf gebruikt) En je hebt zo een ambilight tv, wat in mijn ogen 100x beter werkt dan de originele van philips. Mijn vader heeft een aurora van philips maar is van deze diy absoluut gecharmeerd!

Mijn dank in elk geval aan de mensen die hier druk en hard aan geploeterd hebben om het uit te zoeken.

De bobdroid moet ik nog proberen, moet zo te zien eerst mn samsung gt-i9001 opvoeren, ander bougietje erin spoelpoortjes uit vijlen en ontsteking wat eerder zetten. Moet perse een android 4.x op staan en dat heb ik niet. ff uitzoeken hoe, wat ik zeker ga doen.

Frans

French83 wijzigde deze reactie 03-05-2013 12:30 (13%)

wat mij erg opvalt zijn de kleuren en helderheid hiervan, dat deze erg verschillen per film of serie.
Een voorbeeld de serie vikings word perfect weergegeven. Zwart is echt donker. Maar bij de serie Da vincis demonos zijn de kleuren vele malen lichter en wordt zwart als groen, soms fel groen weer gegeven. hoe komt dit?
zonder dat ik enige settings verander gebeurd dit.

Frans
Reacties: 552
Reg. datum: 03-01-2007

quote:
wasco schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:09:

[video]

Heb de tutorial van Adalight gevolgd: http://learn.adafruit.com/adalight-diy-ambient-tv-lighting
De leds heb ik van hier: http://www.aliexpress.com...s-a-string/449802558.html

Het duurde wel even voor ik de onderliggende relatie tussen hardware en al de software die het geheel doen werken begreep. Ik herhaal het dus nog even voor de duidelijkheid, misschien dat iemand er iets aan heeft.

Hardware:
Je verbindt een led-koord aan de ene kant aan stroom, aan de andere kant aan een arduino uno.
De arduino uno is via USB aan je HTPC verbonden. De leds plak je achter je tv. In mijn geval (50 leds) zijn er 10 leds aan de zijkanten en 17 leds aan de boven- en onderzijde. Als je goed telt levert dit 54 'punten' op, maar de vier hoeken horen natuurlijk zowel bij links/rechts als onder/boven. Verder is het handig als je de kring begint onderaan in het midden van je tv, alle informatie op het internet gaat daar namelijk vanuit. Vertrek vanuit de arduino-kant en verspreid de leds gelijkmatig tegen de richting van de klok in, vanaf de achterkant van de tv bekeken.

Software:
Het geheel werkt zo: een plugin (boblight) voor XBMC berekent voor elke led individueel welke kleur hij moet hebben terwijl video speelt. De plugin maakt verbinding met een stukje 'server'-software (boblightd; boblight daemon). Deze server-software (boblightd dus) stuurt via USB de Arduino aan. De Arduino vertelt dan op zijn beurt aan de leds welke kleur ze moeten krijgen.

De makers van boblight hebben ervoor gekozen om het geheel te splitsen tussen plugin en daemon, dat maakt alles veel flexibeler. Zo kan je bijvoorbeeld het android-programma bobdroid gebruiken om via je telefoon verbinding te maken met de boblightd en zo een moodlight in te stellen.

Als start moet je op de Arduino een stukje programmacode oplaten; LEDstream. Dit programma zorgt ervoor dat de Arduino luistert naar een datastroom en de leds aanstuurt. Daarna moet je boblightd downloaden en configureren. Als laatste nog even de boblight plugin in XBMC zelf toevoegen en met een beetje geluk werkt het.

Tweaking:
De kleurenbalans/temperatuur van je leds kan je aanpassen in je boblightd config; de reactie van de leds op de video pas je aan in XBMC zelf bij de add-on. Daar pas je onder andere speed (snelheid van reageren); saturation (kleuroverdrijving); value (helderheid) en threshold (uitzetten licht bij donkere kleuren) aan.

Veel plezier!
Wat is nou precies tussen boblight en boblightD? Waarom zou je boblightd nodig hebben?

also know as : n0r

quote:
yorkick schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:26:
[...]

Wat is nou precies tussen boblight en boblightD? Waarom zou je boblightd nodig hebben?
Boblight uses a client/server model, where clients are responsible for translating an external input to light data, and boblightd is responsible for translating the light data into commands for external light controllers.

BoblightD heb je dus nodig voor de aansturing naar je arduino.

https://code.google.com/p/boblight/

French83 wijzigde deze reactie 04-05-2013 19:57 (6%)

quote:
French83 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:49:
[...]

Boblight uses a client/server model, where clients are responsible for translating an external input to light data, and boblightd is responsible for translating the light data into commands for external light controllers.

BoblightD heb je dus nodig voor de aansturing naar je arduino.

https://code.google.com/p/boblight/
Duidelijk dank. Ik ben het nu allemaal aan het configureren, op windows. Lukt me nog niet echt tot nu toe. Heb de boblightd config geinstalleerd, boblightd is geen addon op windows?, dus die heb ik handmatig aan het draaien. Als ik die start, een .bat, flashen alle leds groen/rood/blauw. Als ik XBMC opstart, geeft hij aan, connected to boblight. Maar vervolgens krijg ik niks qua ambilight.
Ik vermoed dat het ergens in de config fout gaat, zou iemand die het op windows heeft draaien er naar kunnen kijken?
http://pastebin.com/RaeLV2bC

quote:
bij deze de mijne, daar ik met openelec werk en geen ervaring met de windhoos versie heb. Misschien kun je er iets mee. Let wel , ik ben met de leds links onder begonnen.

[global]
interface 127.0.0.1
port 19333

[device]
name ambilight
type momo
output /dev/ttyACM0
channels 150
prefix 41 64 61 00 31 64
interval 10000
rate 115200
debug off
delayafteropen 1000000

[color]
name red
rgb FF0000

[color]
name green
rgb 00FF00

[color]
name blue
rgb 0000FF

[light]
name light1
color red ambilight 1
color green ambilight 2
color blue ambilight 3
hscan 0 5.88
vscan 90 100

[light]
name light2
color red ambilight 4
color green ambilight 5
color blue ambilight 6
hscan 0 5.88
vscan 80 90

[light]
name light3
color red ambilight 7
color green ambilight 8
color blue ambilight 9
hscan 0 5.88
vscan 70 80

[light]
name light4
color red ambilight 10
color green ambilight 11
color blue ambilight 12
hscan 0 5.88
vscan 60 70

[light]
name light5
color red ambilight 13
color green ambilight 14
color blue ambilight 15
hscan 0 5.88
vscan 50 60

[light]
name light6
color red ambilight 16
color green ambilight 17
color blue ambilight 18
hscan 0 5.88
vscan 40 50

[light]
name light7
color red ambilight 19
color green ambilight 20
color blue ambilight 21
hscan 0 5.88
vscan 30 40

[light]
name light8
color red ambilight 22
color green ambilight 23
color blue ambilight 24
hscan 0 5.88
vscan 20 30

[light]
name light9
color red ambilight 25
color green ambilight 26
color blue ambilight 27
hscan 0 5.88
vscan 10 20

[light]
name light10
color red ambilight 28
color green ambilight 29
color blue ambilight 30
hscan 0 5.88
vscan 0 10

[light]
name light11
color red ambilight 31
color green ambilight 32
color blue ambilight 33
hscan 5.88 11.76
vscan 0 10

[light]
name light12
color red ambilight 34
color green ambilight 35
color blue ambilight 36
hscan 11.67 17.64
vscan 0 10

[light]
name light13
color red ambilight 37
color green ambilight 38
color blue ambilight 39
hscan 17.64 23.52
vscan 0 10

[light]
name light14
color red ambilight 40
color green ambilight 41
color blue ambilight 42
hscan 23.52 29.4
vscan 0 10

[light]
name light15
color red ambilight 43
color green ambilight 44
color blue ambilight 45
hscan 29.4 35.28
vscan 0 10

[light]
name light16
color red ambilight 46
color green ambilight 47
color blue ambilight 48
hscan 35.28 41.16
vscan 0 10

[light]
name light17
color red ambilight 49
color green ambilight 50
color blue ambilight 51
hscan 41.16 47.04
vscan 0 10

[light]
name light18
color red ambilight 52
color green ambilight 53
color blue ambilight 54
hscan 47.04 52.92
vscan 0 10

[light]
name light19
color red ambilight 55
color green ambilight 56
color blue ambilight 57
hscan 52.92 58.8
vscan 0 10

[light]
name light20
color red ambilight 58
color green ambilight 59
color blue ambilight 60
hscan 58.8 64.68
vscan 0 10

[light]
name light21
color red ambilight 61
color green ambilight 62
color blue ambilight 63
hscan 64.68 70.56
vscan 0 10

[light]
name light22
color red ambilight 64
color green ambilight 65
color blue ambilight 66
hscan 70.56 76.44
vscan 0 10

[light]
name light23
color red ambilight 67
color green ambilight 68
color blue ambilight 69
hscan 76.44 82.32
vscan 0 10

[light]
name light24
color red ambilight 70
color green ambilight 71
color blue ambilight 72
hscan 82.32 88.2
vscan 0 10

[light]
name light25
color red ambilight 73
color green ambilight 74
color blue ambilight 75
hscan 88.2 94.08
vscan 0 10

[light]
name light26
color red ambilight 76
color green ambilight 77
color blue ambilight 78
hscan 94.08 100
vscan 0 10

[light]
name light27
color red ambilight 79
color green ambilight 80
color blue ambilight 81
hscan 94.08 100
vscan 10 20

[light]
name light28
color red ambilight 82
color green ambilight 83
color blue ambilight 84
hscan 94.08 100
vscan 20 30

[light]
name light29
color red ambilight 85
color green ambilight 86
color blue ambilight 87
hscan 94.08 100
vscan 30 40

[light]
name light30
color red ambilight 88
color green ambilight 89
color blue ambilight 90
hscan 94.08 100
vscan 40 50

[light]
name light31
color red ambilight 91
color green ambilight 92
color blue ambilight 93
hscan 94.08 100
vscan 50 60

[light]
name light32
color red ambilight 94
color green ambilight 95
color blue ambilight 96
hscan 94.08 100
vscan 60 70

[light]
name light33
color red ambilight 97
color green ambilight 98
color blue ambilight 99
hscan 94.08 100
vscan 70 80

[light]
name light34
color red ambilight 100
color green ambilight 101
color blue ambilight 102
hscan 94.08 100
vscan 80 90

[light]
name light35
color red ambilight 103
color green ambilight 104
color blue ambilight 105
hscan 94.08 100
vscan 90 100

[light]
name light36
color red ambilight 106
color green ambilight 107
color blue ambilight 108
hscan 88.2 94.08
vscan 90 100

[light]
name light37
color red ambilight 109
color green ambilight 110
color blue ambilight 111
hscan 82.32 88.2
vscan 90 100

[light]
name light38
color red ambilight 112
color green ambilight 113
color blue ambilight 114
hscan 76.44 82.32
vscan 90 100

[light]
name light39
color red ambilight 115
color green ambilight 116
color blue ambilight 117
hscan 70.56 76.44
vscan 90 100

[light]
name light40
color red ambilight 118
color green ambilight 119
color blue ambilight 120
hscan 64.68 70.56
vscan 90 100

[light]
name light41
color red ambilight 121
color green ambilight 122
color blue ambilight 123
hscan 58.8 64.68
vscan 90 100

[light]
name light42
color red ambilight 124
color green ambilight 125
color blue ambilight 126
hscan 52.92 58.8
vscan 90 100

[light]
name light43
color red ambilight 127
color green ambilight 128
color blue ambilight 129
hscan 47.04 52.92
vscan 90 100

[light]
name light44
color red ambilight 130
color green ambilight 131
color blue ambilight 132
hscan 41.16 47.04
vscan 90 100

[light]
name light45
color red ambilight 133
color green ambilight 134
color blue ambilight 135
hscan 35.28 41.16
vscan 90 100

[light]
name light46
color red ambilight 136
color green ambilight 137
color blue ambilight 138
hscan 29.4 35.28
vscan 90 100

[light]
name light47
color red ambilight 139
color green ambilight 140
color blue ambilight 141
hscan 23.52 29.4
vscan 90 100

[light]
name light48
color red ambilight 142
color green ambilight 143
color blue ambilight 144
hscan 17.64 23.52
vscan 90 100

[light]
name light49
color red ambilight 145
color green ambilight 146
color blue ambilight 147
hscan 11.76 17.64
vscan 90 100

[light]
name light50
color red ambilight 148
color green ambilight 149
color blue ambilight 150
hscan 5.88 11.76
vscan 90 100

quote:
French83 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:20:
[...]

bij deze de mijne, daar ik met openelec werk en geen ervaring met de windhoos versie heb. Misschien kun je er iets mee. Let wel , ik ben met de leds links onder begonnen.
Dankje, zag dat ik hem nog op 150 channels had staan, en heb de andere dingen ook aangepast, nu werkt hij!
Nu finetunen :)

Super! Ik heb hem ook op Windows (7) draaien trouwens.

quote:
wasco schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:36:
Super! Ik heb hem ook op Windows (7) draaien trouwens.
Start je ook boblightd manual? Je kan hem laten starten met windows natuurlijk, maar is er ook een scriptje zodat je hem met het starten van XBMC mee laat starten?

Ik start hem inderdaad gewoon mee met windows.

Gewoon. Omdat het kan.
Reacties: 3.777
Reg. datum: 24-09-2001

Is er trouwens ook een build van boblightd (of een ander tooltje) wat DMX uit kan sturen of Artnet?

It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

quote:
Stoney3K schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 00:46:
Is er trouwens ook een build van boblightd (of een ander tooltje) wat DMX uit kan sturen of Artnet?
ff snelle google hit:
https://code.google.com/p/boblight/issues/detail?id=9
Gewoon. Omdat het kan.
Reacties: 3.777
Reg. datum: 24-09-2001

quote:
Great, dat moet prima werken met mijn ArtNet server en LED-strips op DMX :)

Nu alleen nog in elkaar puzzelen hoe ik mijn netwerk op XMBC het beste in kan richten.

It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1 ... 32 33 34 35 laatste

© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies

Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True

Website van het jaar 2012