Hoofdcategorieën
Topicacties

DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 2 3 4 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
Anthor schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:00:
[...]
Hoe moet de software precies werken?
Ik speel films af in winamp (met ffdshow) en om Send the Light het beeld te laten zien moet ik nu de hardware acceleratie uitzetten.
Is de pixel offset een vorm van zwarte balken herkenning? Bij mij lijkt het iig niks te doen. Ik test op een pc met een 4:3 monitor, en bij films met 16:9 of 16:10 dan mis ik een hoop kleur tenzij ik handmatig alle frames aanpas.
Als ik winamp gebruik, wat zijn dan de beste instellingen? (ik gebruik nog win2k, dus het kan zijn dat de software sowieso niet gaat werken zoals jij bedoeld hebt)
Wat de bedoeling is, van de offset is dat hij de frames automatisch herverdeeld, over het scherm, rekening houdent met de offset. Het is de bedoeling dat hij de zwart waardes er zo uitfilterd, en meer kleur heeft.

http://www.gvrstudio.nl/downloads/GoT/offset.png

De offset kan hij automatisch berekenen aan de hand van de zwarte beelden. Dit is alleen niet ten alle tijden zwart, ook wel is 16,16,16. Maar het kan zijn dat het nog wel is een andere waarde heeft, en dat pakt hij nog niet goed dus. Zal je is met eyedropper, of een dergelijke colorpicker, even over het zwarte gedeelte heen als je een filmpje kijkt, om zo de juiste kleurwaarde er uit te pakken, dan zet ik deze er ook in.

Er volgt denk ik deze week een versie waarin ook een test scherm zit, en waarbij je kunt bewerken vanuit het DMX overview schermpje.

Zoals belooft, een nieuwe versie: http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLightv04.rar

Wat zit er in deze versie 0.4:
  • Optie om uit te lezen via DirectX (FrontBuffer). Deze heeft meer FPS, maar gebruikt meer CPU power.
  • Fullscreen test mode. Auto color, of met de hand zelf kleuren instellen.
  • 1 mb minder geheugen gebruik, door code wat netter gemaakt
  • Bewerken via het DMX Overview scherm
  • Dimmer kanaal op de frames, kunnen nu ingesteld worden voor de strobe, per frame kan dus gezet worden
Bugfixes
DMX boxjes veranderde niet als je frames veranderen.
Multi monitor, fix. Als je switch moest het programma opnieuw starten
Het instel frame scherm, accepteerde geen 0 waarde in de dimmer adres.

@Anthor,
Ik snap wat je bedoeld met de offset, en waarom je minder kleur krijgt, ik zal deze bug in de volgende versie verholpen hebben.

Je hoeft dus niet ff met eyedropper ofzo de kleurwaarde uit te lezen. Er zat ook nog een fout in autooffset reken methode. Deze kon een offset groter dan 200 pixels niet aan, en maakte er dan een getal rond de 30 (bij mij althans) aan. Deze is al verholpen.

Versie 0.4.1 http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/SendTheLightv04_1.rar

Er zijn in deze versie alleen foutjes opgelost:
  • Verwijderen van een frame, bleef deze achter in DMX overview scherm
  • Als je het laatste frame verwijderde uit de lijst, kreeg je een error
  • Af en toe was er niks in de framelijst geselecteerd, kreeg je een foutmelding bij het klikken op de knop
  • Auto offset ging niet verder dan 200pixels, Aangepast, nu max waarde helft van verticale resolutie
  • Offset, frames werden wel ingekort, maar begonnen nog wel bij pixel 0 te tellen ipv de offset
  • Kleuren in Win XP, daar waren sommige kleuren zwart op zwart.
  • Als stobe waarde te laag was, dan bleef deze aan.
Ohja, en nu weer alle bestanden meegeleverd in de rar. Weet iemand wat ik er eigenlijk uit kan laten aan bestanden?

Reg. datum: 20 juni 2002

Ik heb je nieuwe versies niet aan de praat gekregen. Het probleem ligt denk ik in het feit dat ik geen .Net 3.5 heb. (geen ondersteuning voor win2k).

Tot v0.3 kan ik Send the Light normaal starten (ik weet niet of alles goed functioneerde, maar dat had ik al aangegeven)

Dit is de foutmelding die ik krijg:
quote: Unhandled exepction
System.IO.FileNotFoundException: Could not load file or assembly 'System.Core, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified.
File name: 'System.Core, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089'
Als ik die weg klik (continue), draait het programma wel, maar met een 2Hz refresh rate, en een nogal heftige system load.

Hmm, vanaf versie 0.1 draait eigenlijk alles al op versie 3.5 van .Net, dit kan het dus niet zijn.

Wel heb ik in de versie 0.4 DirectX toegevoegd. Heb je op die PC ook DirectX geinstalleerd? Dit is eigenlijk de grootste verandering. En zo ja, welke versie?

vandeGerrit wijzigde dit bericht 01-07-2009 16:11 (4%)

Ik heb 1x win2k en 1x win2ks beide zijn voorzien van dx 9.0c

Veranderd de system load als je de capture mode veranderd van DirectX naar GDI?
Wat oudere systemen krijgen via DirectX het juist wat drukker. (meer CPU). Verschil van mijn laptop 10% met normale PC 1%.

Krijg je ook iets van regel nummers ofzo, waar het misgaat?

Misschien dat een installer helpt:

http://gvrstudio.nl/downloads/GoT/installStL04_1.rar

vandeGerrit wijzigde dit bericht 01-07-2009 16:33 (14%)

Op de win2ks pc heb ik ook freestyler staan, en die gebruik ik meestal voor het testen van DMX.

Bij nader inzien krijg ik twee verschillende foutmeldingen:
Win2k foutmelding
Win2ks foutmelding
(ik heb gekeken of het opnieuw installeren van de DX9.0c redistributable effect had op de laatste foutmelding, maar die bleef terug komen)

De installer heeft er ook geen zin in:
installer foutmelding

Ok, zou je het volgende is willen proberen:
Onderaan het config.XML bestand bevindt zich de waarde: captureMode, zou je deze is op 0 willen zetten. Nu moet hij geheel om DirectX heen werken.

Hierop gaat één van de twee versies de mist in.
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  <config>
    <autoOffset>1</autoOffset>
    <offset>0</offset>
    <pixelStepX>52</pixelStepX>
    <pixelStepY>32</pixelStepY>
    <colorUpdateSpeed>3</colorUpdateSpeed>
    <timerInterval>15</timerInterval>
    <monitor>0</monitor>
    <color>30</color>
    <mode>0</mode>
    <captureMode>0</captureMode>
    <aero>0</aero>
  </config>

Optie 2:
Hier is een versie waar alle DirectX eruit gesloopt is. Als deze wel werkt weten we genoeg. Het is ook gewoon versie 4.0.1, waarin jou eerder opgemerkte foutjes eruit zijn gehaald.

http://gvrstudio.nl/downl...htv04_1WithoutDirectX.rar

vandeGerrit wijzigde dit bericht 01-07-2009 23:15 (24%)
Reden: Linkje toegevoegd

I am the greatest

Heeft iemand ervaring met het Light Control project wat op Samenkopen.net wordt aangeboden. Ik sta op het punt om te bestellen, ik begrijp dat er meerdere mogelijkheden zijn. Het is nog wel prijzig vandaar dat ik het even check hier.. Ik heb op zich genoeg kennis om zelf te solderen, maar vanwege chronisch tijd gebrek, laat ik dit liever doen.. Jullie advies?

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Reg. datum: 28 januari 2006

quote:
The Flow schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:54:
Heeft iemand ervaring met het Light Control project wat op Samenkopen.net wordt aangeboden. Ik sta op het punt om te bestellen, ik begrijp dat er meerdere mogelijkheden zijn. Het is nog wel prijzig vandaar dat ik het even check hier.. Ik heb op zich genoeg kennis om zelf te solderen, maar vanwege chronisch tijd gebrek, laat ik dit liever doen.. Jullie advies?
Ben je niet een beetje laat dan? Die actie is al even dicht. Daar komt bij dat in dit topic er al een hoop over vermeld staat. Dus gebruik gewoon de search.

I am the greatest

quote:
_AuToMaTiC_ schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:59:
[...]

Ben je niet een beetje laat dan? Die actie is al even dicht. Daar komt bij dat in dit topic er al een hoop over vermeld staat. Dus gebruik gewoon de search.
Nee ik mag nog deelnemen mits ik snel mijn bestelling doorstuur... Maar heb ook een donkere muur waar mijn tv aan hangt en ik kan nergens vinden wat het effect van het licht hierop is, hebben mensen hier ervaring mee? Het gaat uiteindelijk dus iets meer dan 200e kosten en dit moet wel de moeite waard zijn....

Waar wilde je het allemaal voor gebruiken. Je kunt veel minder dan 200 euro kwijt zijn.

Als je het wilde gebruiken zonder PC, kun je heel goed samenkopen actie doen. Als je het sowieso met computer wil doen, dan kun je ook is kijken naar mijn progje.

DMX OpenEnttec (zelf solderen 10 euro, kopen 50)
DMX Led Dimmer 89 euro http://www.thewillows.nl/...ct_id=128&category_id=

Je bent voor 100 euro klaar (exc de lichtstrip en stroom) en je kunt tot 16 kanalen uitsturen voor je Ambilight, ten opzichte van 4 met samenkopen. Wil je hem ook gebruiken voor geluid. Kijk dan ook is naar DMXControl, Hier kun je je lampen gewoon als moodlight gebruiken, en geluid is combinatie met WinAmp, helemaal precies op de beat van de muziek.

Voor de muur, koop eerst is één lichtstrip ofzo, en kijk een beetje wat het effect is van het geheel. Ik zal dus deze ronden overslaan, en eventueel later in augustus weer beslissen of je meegaat, heb je ook meer informatie en ben je zekerder van je koop.

\/ engraving \/
Reg. datum: 04 oktober 2003

Sja, en die 200 euro waar hij het over had betrof wel 6 meter ledstrip + voeding, afstandbediening en aansturing, kastje, plug & play gesoldeerd, enz. dus die vergelijking die je maakt is wel een beetje krom.

Als je dat niet meerekend maar ook voor een compleet zelf te solderen set gaat, dan ben je 'maar' rond de 50 euro kwijt voor een set. 4 kanalen is meer dan genoeg. Daarnaast grote voordeel dat de helft van de mogelijkheden stand-alone zijn dus voor audio heb je geen PC nodig.

LED-Maniak wijzigde dit bericht 03-07-2009 14:51 (44%)

Casemod delen Goud/Zilver/Nickel/Koper gegalvaniseeerd? Mail me!

I am the greatest

quote:
vandeGerrit schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:53:
Waar wilde je het allemaal voor gebruiken. Je kunt veel minder dan 200 euro kwijt zijn.

Als je het wilde gebruiken zonder PC, kun je heel goed samenkopen actie doen. Als je het sowieso met computer wil doen, dan kun je ook is kijken naar mijn progje.

DMX OpenEnttec (zelf solderen 10 euro, kopen 50)
DMX Led Dimmer 89 euro http://www.thewillows.nl/...ct_id=128&category_id=

Je bent voor 100 euro klaar (exc de lichtstrip en stroom) en je kunt tot 16 kanalen uitsturen voor je Ambilight, ten opzichte van 4 met samenkopen. Wil je hem ook gebruiken voor geluid. Kijk dan ook is naar DMXControl, Hier kun je je lampen gewoon als moodlight gebruiken, en geluid is combinatie met WinAmp, helemaal precies op de beat van de muziek.
Dan heb je 100e kwijt en moet je zelf solderen. Daar dus 200e inclusief solderen, voeding 5A, audiokit en 8 led strips die meer kosten dan 100e samen. Meer dan 4 kanaals heb ik niet nodig omdat alleen mijn tv ermee verlicht moet worden... Twijfel alleen erg over mijn donkergrijze muur.. :( Nergens voorbeelden te vinden ook.... Lastig lastig :S

\/ engraving \/
Reg. datum: 04 oktober 2003

Ook niet op youtube iets van "moodlight" en dan toevallig een donkere muur tegenkomen? Ik zal eens voor je kijken. :)

Casemod delen Goud/Zilver/Nickel/Koper gegalvaniseeerd? Mail me!

My name is boxxy

Grijs is zelfs wat beter dan wit, met een witte muur kun je bijvoorbeeld geen bruin maken (wordt een soort oranje).

I can't believe it doesn't work, I found it on the internet man!
blog

I am the greatest

quote:
bobo1on1 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:23:
Grijs is zelfs wat beter dan wit, met een witte muur kun je bijvoorbeeld geen bruin maken (wordt een soort oranje).
Maar donkergrijs als deze?
http://wiki.roncalli.nu/images/d/d8/Kleurenpalet.png

My name is boxxy

Tja, das een kwestie van proberen of een pot verf kopen :P

I can't believe it doesn't work, I found it on the internet man!
blog

quote:
vandeGerrit schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:48:
Ok, zou je het volgende is willen proberen:
Onderaan het config.XML bestand bevindt zich de waarde: captureMode, zou je deze is op 0 willen zetten. Nu moet hij geheel om DirectX heen werken.

Hierop gaat één van de twee versies de mist in.
XML:
1
  ..

Optie 2:
Hier is een versie waar alle DirectX eruit gesloopt is. Als deze wel werkt weten we genoeg. Het is ook gewoon versie 4.0.1, waarin jou eerder opgemerkte foutjes eruit zijn gehaald.

http://gvrstudio.nl/downl...htv04_1WithoutDirectX.rar
Ik heb beide opties geprobeerd.
De xml veranderen heeft geen effect.

De versie zonder DX geeft ook een foutmelding (die van system.core version= 3.5.0.0), maar als ik dan op continue klik functioneerd het programma wel, maar als ik bijvoorbeeld een frame edit en op ok klik, dan krijg ik de foutmelding weer.
En als ik in firefox een pagina bekijk, dan gaan de ledstrips soms snel knipperen (lijkt op strobe maar ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft)

Ik zag ergens dat je in visual studio 2008 .Net 2.0 kan targetten.
Maar ik denk dat het niet de moeite waard is om speciaal voor mijn oude OS je hele software aan te passen.

Ik heb nog één ding aangepast. De laatste keer dat ik de software heb gebuild, bouwde hij hem nog voor het 32Bits platform (nodig voor DirectX). Dit is niet nodig voor de GDI versie. Misschien dat het .Net Framework dan nog wat speciale dingetje uithaalt als je hem voor 32bit build.

De link is hetzelfde gebleven: http://gvrstudio.nl/downl...htv04_1WithoutDirectX.rar

Het flikeren van de strobe is een setting die nog niet helemaal klopt denk ik. Als je de screen changes waarde wat hoger zet heb je er geen last meer van.

Hierna weet ik het anders ook niet meer wat ik nog terug kan veranderen.

Helaas krijg ik nog steeds de foutmelding.
De pop-up verschijnt nadat het programma geladen is en al een DMX signaal verstuurd heeft. (mijn 'geen signaal' licht gaat uit)
Het programma draait nog als de foutmelding verschijnt, want ik heb geen onderbroken signaal volgens mijn ontvangers. Ook het eerste ambilight 'beeld' wordt verzonden, maar ik weet niet of dat net voor of na de pop-up foutmelding is.

hier staan de details van de foutmelding die ik krijg:
http://www.scrap.cistron.nl/errorwin2ks(new).txt

Het probleem begon bij v0.4 waarin je de code wat netter hebt gemaakt, misschien is dat een aanwijzing voor waar de foutmelding is ontstaan?

iig bedankt voor het proberen te vinden van het probleem.

Missionary to the word of ska

Programma is nog steeds voor .NET 3.5 volgens mij, als je dat framework niet hebt (of niet kunt installeren zoals op win2k) gaat het nooit lukken.
Als je geen specifieke 3.5 dingen gebruikt kun je in je project settings inderdaad .NET 2.0 als target gebruiken, is vrij eenvoudig zolang je natuurlijk niet afhankelijk bent van 3.5.
Aaaah, ik heb de boosdoener. Linq is er in geslopen zonder dat ik het door heb. Bij het scherm DMX overview, heb ik sinds versie 04 ook er inzitten, dat hij de Boxjes ook weer opruimt als deze niet meer nodig zijn. Ik genereer een lijst via Linq. En Linq is nu net vanaf versie 3.5 beschikbaar. Ik denk dat het maandag pas wordt voordat ik deze even anders ga programeren. Maar oplossing komt er dus aan.

Pagina: 1 2 3 4 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: