Wat de bedoeling is, van de offset is dat hij de frames automatisch herverdeeld, over het scherm, rekening houdent met de offset. Het is de bedoeling dat hij de zwart waardes er zo uitfilterd, en meer kleur heeft.quote:Anthor schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:00:
[...]
Hoe moet de software precies werken?
Ik speel films af in winamp (met ffdshow) en om Send the Light het beeld te laten zien moet ik nu de hardware acceleratie uitzetten.
Is de pixel offset een vorm van zwarte balken herkenning? Bij mij lijkt het iig niks te doen. Ik test op een pc met een 4:3 monitor, en bij films met 16:9 of 16:10 dan mis ik een hoop kleur tenzij ik handmatig alle frames aanpas.
Als ik winamp gebruik, wat zijn dan de beste instellingen? (ik gebruik nog win2k, dus het kan zijn dat de software sowieso niet gaat werken zoals jij bedoeld hebt)

De offset kan hij automatisch berekenen aan de hand van de zwarte beelden. Dit is alleen niet ten alle tijden zwart, ook wel is 16,16,16. Maar het kan zijn dat het nog wel is een andere waarde heeft, en dat pakt hij nog niet goed dus. Zal je is met eyedropper, of een dergelijke colorpicker, even over het zwarte gedeelte heen als je een filmpje kijkt, om zo de juiste kleurwaarde er uit te pakken, dan zet ik deze er ook in.
Er volgt denk ik deze week een versie waarin ook een test scherm zit, en waarbij je kunt bewerken vanuit het DMX overview schermpje.