Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 20D - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 26 november 2002

Waar kan je tweedehands lenzen krijgen? Geloof dat je met een 17-40 en 70-200, beide de f4 versie, een mooie startkit hebt, maar die krengen zijn nieuw vrij prijzig.... Tenminste, om meteen bij een 20D te kopen, want dan ben je 3000+ euro verder :(

Is er een erg groot verschil tussen de 70-200 f4 en de 2.8 versie, of merk je dat vooral/alleen binnen en kun je buiten desnoods de ISO 1 stop(?) omhoog gooien?

Oh ja: was vandaag bij Combi, want zag op internet dat Combi Huizen voor 1499 de 20D kit had en das vrij redelijk. Dus wilde weten of Combi Apeldoorn hem ook voor die prijs had. Nou, niet dus: 1699,- voor de kit (of was het zelfs 1799?)! Naja, in ieder geval: hij had een verhaal dat Combi Huizen de rat van de Combi's is en dat die ofwel Duitse import verkoopt, of Amerikaanse DOA's.... Dat van die DOA's lijkt me bullshit en Duitse imports, tsja, zou kunnen, maar maakt dat wat uit? Iemand enig idee hierover?
Sowieso een vaag figuur: "wat bedoel je met de 20D kit"? 8)7
En: "ik heb hier nog een mooie 30D liggen, die is wel 3MP ipv 8MP, maar een hele mooie camera, inclusief lens (28-135 IS) en 420 flitser, voor 800 euro" 8)7

Oh, en op marktplaats staan ook 20D's (zelfde aanbieder als de 300D's daar, omgeving Utrecht/Amersfoort), heb je daar wel gewoon Canon NL garantie op, of anders gezegd: na het jaar garantie van Canon, helpen ze je dan bij Canon of heb je dan pech?

matthijst wijzigde dit bericht 19-12-2004 00:46 (59%)

Reg. datum: 23 januari 2000

quote:
matthijst schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:37:
En: "ik heb hier nog een mooie 30D liggen, die is wel 3MP ipv 8MP, maar een hele mooie camera, inclusief lens (28-135 IS) en 420 flitser, voor 800 euro" 8)7
Fliter + lens alleen al is 600+ euro. Dus als dat spul allemaal nieuw is dan is het een mooie set voor een strakke prijs.

Error Ω

quote:
Dat van die DOA's lijkt me bullshit en Duitse imports, tsja, zou kunnen, maar maakt dat wat uit? Iemand enig idee hierover?.....bladiebladie bla..... of anders gezegd: na het jaar garantie van Canon, helpen ze je dan bij Canon of heb je dan pech?
hier is wel wat terug te vinden over garantie

Camera: Canon EOS 10D | Canon EOS 300 | Canon S45
Lenzen: 17-40L | 70-200L | 100-400L | 28-135 IS | 100 Macro
Acc: Speedlite 580EX | MR-14EX | BG-ED3 | X-Drive Pro (VP-300)

Te koop: EF 50 f/1.8 II | Tokina AF 19-35mm f/3.5-4.5mm

Jij onsmakelijke, jij!
Reg. datum: 25 november 1999

quote:
Katsunami schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:44:
De "doorsnee" fotograaf is al veel langer over op digitaal dan de prof :)

Deze doorsnee mensen gaan nu over van digitaal compact naar digitaal SLR, omdat het enigszins betaalbaar begint te worden; met name voor mensen die al lenzen hebben.

Dat klopt, ik had al een digitale camera toen 3 megapixel het summum was. Digitale SLR's bestonden net ( Nikkon).

Het is leuk om met eigen ogen te zien dat een prof nu ook voor reportages overstapt op digitaal. Vette powermac dual g5 er naast (beetje overkill) wat een speelgoed.

Stel je trouwens voor als je dat setje zou moeten halen:

1200 24-70+ 1700 70-200 is+ 1500 canon 20d = 4400 euro...

Als ik die camera haal dan hou ik het in eerste instantie wel bij een 24-70 tamron ofzo. Dit is voor de niet-professional eigenlijk niet te verantwoorden. Bijna 10.0000 ouderwetse nederlanse guldentjes.

quote:
Fliter + lens alleen al is 600+ euro. Dus als dat spul allemaal nieuw is dan is het een mooie set voor een strakke prijs.
Was gebruikt (en goed ook zo te zien)... En ik vond het gewoon bullshit om iemand die komt voor een 20D, een 30D proberen aan te smeren... Lekkere handel heb je dan.

Reg. datum: 28 november 2004

Er zal wel een D30 worden bedoeld... en dat is een _oude_ camera. Ik heb al D30's gezien (zonder lens) voor 300 euro, op Marktplaats; de waarde van deze camera is héél snel aan het dalen.

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

Oeps, D30 inderdaad.

d((o_o))b
Reg. datum: 17 juni 1999

quote:
Jaymz schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:20:
[...]
Die support (unofficially, dat wel) de 20D ook, bij mij in ieder geval wel ;)

Deze dus http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html
meuktracker: Adobe Camera Raw 2.4 beta

Nieuwe update van Adobe RAW, nu ook voor 20D

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Usque ad Finem

Ik heb mijn 20D bij Combi Tilburg gekocht voor 1699 geloof ik (body only), dat een andere Combi de 20D veel goedkoper aanbied lijkt me sterk, en als dat toch zo is ga ik terug om te vragen waar dat verschil zit :X

Overigens is de 20D net zoals mijn 300D waterdicht genoeg om een dagje regen te overleven, toch handig om te weten :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 20D / 300D + glas | Eigen huis in puin blog

ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

Gaat waarschijnlijk over Combi Huizen. Deze Combi is een beetje vreemde eend in de bijt, aangezien zij hun spulletjes uit Duitsland halen. Andere Combi's doen het gewoon met Nederlandse producten.

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

Op http://www.combihuizen.nl...camerazhsCanon_EOS_D.html staat de body only 300 euro goedkoper: 1399,-. De kit is 1499,-

Combi is een franchise, zijn verder allemaal onafhankelijk. Combi Huizen haalt ze ergens anders vandaan schijnbaar. Niet dat mij dat een ruk zou interesseren: 20D is 20D, en garantie heb je daar ook gewoon...
Zou voor de gein ff gaan drammen.

matthijst wijzigde dit bericht 20-12-2004 10:45 (9%)

ir. single malt

Ik denk niet dat zeiken zin heeft. Ik denk eerder dat alle combi's last hebben van het filiaal in Huizen. Het verschil terug krijgen kun je wel vergeten, omdat de Duitse inkoopprijs (ver) beneden de Nederlandse inkoopprijs ligt. De winkel zou IMHO wel gestoord zijn als ze jou het verschil zouden terug betalen. Overigens wanneer heb je hem gekocht? Als je hem al weer even hebt, zal het wel moeilijk zijn om de prijs in Huizen toentertijd terug te vinden.

Sowieso schrijf je zo!

Vind Combi een beetje sneu wat dat betreft. Service zal wel goed zijn, maar de prijsstelling is belabberd.... Foto Quelle heeft de kit bv. ook voor 1499,-, maar bij Combi doen ze nog steeds alsof ze je matsen met 1699 :?

De winkels zijn waarschijnlijk in handen van zelfstandige ondernemers die een franchise-overeenkomst hebben met de inkooporganisatie van Combi. Waarschijnlijk hebben de winkels enige vrijheid in het bepalen van hun prijsbeleid.

Ik heb mijn Dynax 7D bij een Combi-zaak in Utrecht gekocht. Op de adviesprijs van 1699 euro (die ook zo door Konica Minolta is vastgesteld) kreeg ik een kassakorting van ca. 200 euro. Bij andere producten werd er ook gewerkt met kassakortingen om een prijs te krijgen die concurrerend is met de straatprijs. Ik gok dat die kassakortingen per winkel kunnen verschillen.
Reg. datum: 28 november 2004

Alleen al het verschil tussen de Nederlandse en Duitse prijzen is fenomenaal.

Nederland heeft altijd last van "grijze import", en de daarbij horende garantieperikelen. Duitsland heeft daar geen last van. Een "echte Nederlandse" 20D kost 1600-1700 euro, terwijl een "echte Duitse 20D" al te krijgen is voor 1350...

In Nederland kost een nieuwe 10D nog steeds 1100 euro. In Duitsland heb ik er al gevonden voor dezelfde prijs, maar dan wel inclusief grip en 2de accu.... ik weet wel waar ik mijn spullen haal; gewoon in Duitsland, net als al mijn andere computerspullen. Dan laat ik de garantie ook wel via die Duitse winkel lopen.

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

Usque ad Finem

Ik heb de 20D alweer 6 weken, zeuren helpt dan weinig, maar vreemd is het wel. Ach, helaas is een digitale camera ook onderhevig aan prijsdalingen net zoals de computerindustrie, doe je weinig aan.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 20D / 300D + glas | Eigen huis in puin blog

d((o_o))b

Heb de mijne bij DigitalStreet vandaan (ook alweer 6 weken geleden). Is weliswaar import maar allemaal heel erg dik in orde en voor een heel mooie prijs.
Prijzen zullen altijd wel blijven zakken. Heb ook getwijfeld of ik in Duitsland zou kopen, maar leverbaarheid was daar toen absoluut r*k en prijsverschil met NL was niet schrikbarend groot om daar op te gaan zitten wachten.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

d((o_o))b

Even andere vraag (en daarom even los van de vorige post):

Wie hebben er hier een BG-E2 grip voor de 20d, en zo ja, waar gehaald en kunnen diegenen iets zeggen over de totale hoogte van de cam met zo'n grip? Ik wil er zefl ook wel een denk ik, maar ik zat zo eens naar mijn LowePro MiniMag AW te kijken en vroeg me af of dat dat handig ging passen. Iemand?

Acties: [view][quote]

Door: Floor-is
AccountManager Pricewatch
Nee hierboven ;)

Ik heb dan wel geen 20D+grip, maar naar mijn verwachting scheelt het niet veel met een 10D+grip en dus ook niet met een 1-serie... Ik merk dat mijn cam ruim een cm te hoog is voor mijn LowePro tas (DryZone) en daar baal ik stevig van.

Mijn Twitter - Mijn Flickr
Kabeltje prikprak uit je computer op dat dingetje ppfffllrrt nou je man weet wel hoe hij werkt.

.

matthijst wijzigde dit bericht 20-12-2004 13:47 (98%)

ir. single malt

En als je je tas anders indeelt? Je verliest wat ruimte, maar als de body wat meer naar het midden kan, dan zal de rits net wel dichtgaan.

Sowieso schrijf je zo!

Acties: [view][quote]

Door: Floor-is
AccountManager Pricewatch
Nee hierboven ;)

Oh de rits enzo past wel, er zit alleen een bobbel. :)

Ter illustratie:

http://www.i-photo.org/inthebag.jpg

Floor-is wijzigde dit bericht 20-12-2004 16:36 (18%)

Mijn Twitter - Mijn Flickr
Kabeltje prikprak uit je computer op dat dingetje ppfffllrrt nou je man weet wel hoe hij werkt.

d((o_o))b

Ik heb dus een "bovenlader" tas, waarbij de cam met de lens down erin schuift en er daarnaast space is voor lenzen flitser etc. Plaatje laat zien hoe dat er uitziet:

http://www.lowepro.com/im...rge/Mini%20Mag%20AW_1.jpg

Maar de breedte van de tas is dus niet oneindig, dus daarom ben ik benieuwd naar de totale hoogte van de cam als ie voorzien is van een grip. Volgens het pictogrammetje bij de specs zou ik denken dat het wel moet kunnen, maar de 20d is van zichzelf al best redelijk hoge cam.

http://www.lowepro.com/Pr...lWeather/Mini_Mag_AW.aspx

P.S. wist niet of ik rechtstreeks mocht linken naar image, dus daarom maar even als linkie...

Dexter wijzigde dit bericht 20-12-2004 16:58 (20%)

Ugh
Reg. datum: 22 november 2001

quote:
Waar kan je tweedehands lenzen krijgen? Geloof dat je met een 17-40 en 70-200, beide de f4 versie, een mooie startkit hebt, maar die krengen zijn nieuw vrij prijzig.... Tenminste, om meteen bij een 20D te kopen, want dan ben je 3000+ euro verder :(

Is er een erg groot verschil tussen de 70-200 f4 en de 2.8 versie, of merk je dat vooral/alleen binnen en kun je buiten desnoods de ISO 1 stop(?) omhoog gooien?

Oh ja: was vandaag bij Combi, want zag op internet dat Combi Huizen voor 1499 de 20D kit had en das vrij redelijk. Dus wilde weten of Combi Apeldoorn hem ook voor die prijs had. Nou, niet dus: 1699,- voor de kit (of was het zelfs 1799?)! Naja, in ieder geval: hij had een verhaal dat Combi Huizen de rat van de Combi's is en dat die ofwel Duitse import verkoopt, of Amerikaanse DOA's.... Dat van die DOA's lijkt me bullshit en Duitse imports, tsja, zou kunnen, maar maakt dat wat uit? Iemand enig idee hierover?
Sowieso een vaag figuur: "wat bedoel je met de 20D kit"? 8)7

Oh, en op marktplaats staan ook 20D's (zelfde aanbieder als de 300D's daar, omgeving Utrecht/Amersfoort), heb je daar wel gewoon Canon NL garantie op, of anders gezegd: na het jaar garantie van Canon, helpen ze je dan bij Canon of heb je dan pech?

Een 17-40 f/4 en een 70-200 f/4 zijjn een perfecte prof. uitrusting, f2/8 is wel fijn maar duurder en zwaarder in je tas.

2dehands zie je ze wel eens staan, maar dan voor bijna dezelfde prijs als nieuw, iets wat je bijn de meeste L-lenzen van canon ziet.

Die advertenties die jij bedoeld zijn van Crown in Woudenberg, ons aloude adres voor Canon spul !

-------

Error Ω

quote:
Dexter schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:56:
Ik heb dus een "bovenlader" tas, waarbij de cam met de lens down erin schuift en er daarnaast space is voor lenzen flitser etc. Plaatje laat zien hoe dat er uitziet:

http://www.lowepro.com/im...rge/Mini%20Mag%20AW_1.jpg

Maar de breedte van de tas is dus niet oneindig, dus daarom ben ik benieuwd naar de totale hoogte van de cam als ie voorzien is van een grip. Volgens het pictogrammetje bij de specs zou ik denken dat het wel moet kunnen, maar de 20d is van zichzelf al best redelijk hoge cam.

http://www.lowepro.com/Pr...lWeather/Mini_Mag_AW.aspx

P.S. wist niet of ik rechtstreeks mocht linken naar image, dus daarom maar even als linkie...
Ik heb naast een mini tracker AW ook een Toploader 70 AW en de bovenkant schijnt volgens de specs kleiner te zijn dan jouw Mini mag. Een 10D met grip gaat prima in de tassen van mij.. dus dat moet geen probleem zijn in jouw tas.

Camera: Canon EOS 10D | Canon EOS 300 | Canon S45
Lenzen: 17-40L | 70-200L | 100-400L | 28-135 IS | 100 Macro
Acc: Speedlite 580EX | MR-14EX | BG-ED3 | X-Drive Pro (VP-300)

Te koop: EF 50 f/1.8 II | Tokina AF 19-35mm f/3.5-4.5mm

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: