Reg. datum: 20 april 2002
Reg. datum: 20 april 2002
quote:SgtStrider schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:55:
Iedereen is nu een beetje aan het wachten op de volgende stap van de kabelaars (begrijpelijk, ADSL2+ vormt een bedreiging). Ik vraag me echt af wat er op dit moment wordt besproken in de vergaderzalen van Casema. 20/30/40 Mbps? Who knows
Die upload mag eerst wel iets hoger. Even technisch....
Specs SB5100G (huidige modem): klik
Volgens de specs, staat helemaal onderin:
[...]
Betekent dit dat de SB5100 _tot_ 30Mbps gaat?
Japz... MAXIMAAL tot 30Mbps, met gebruik van bovenvernoemde technologieën. Maar als Casema het voor elkaar krijgt om meer dan 30Mbps over het net heen te pompen, waarbij men in de huizen van de abonnees nog steeds coax gebruikt, is men erg knap, want in de praktijk gaat het coax netwerk ook geen hogere snelheden behalen dan 30Mbps (jah, er zijn wel enkele 'freaks' die supergeile snelheden van zo'n 70Mbit voor elkaar hebben gekregen, maar das echt niet gebaseerd op de praktijk. Voor snelheden boven 30Mbps is echt ETtH nodig (Ethernet To The Home).
quote:Smooth2K schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:04:
UPC heeft dat niet via de kabel (correct me if I'm wrong)
Dat van UPC is een ADSL2 pakket
You're wrong, I'm affraid... UPC biedt Wél 20Mbit via de kabel, met behulp van de A-TDMA-technologie. In het UPC net is nog nergens ETtH beschikbaar en UPC exploiteert (voorzover ik weet) geen ADSL-lijnen. KPN heeft UPC niet als exploitant toegelaten en ook voor BBNed en BabyXL weet ik hier niets van. Dus geloof me maar, die 20mbit van UPC zijn wél via de kabel.
Wat casema denk ik bedoelt met het feit dat ze de 'eerste zijn die op de consumentenmarkt de 10Mbit grens doorbreken' is, dat ze het voor een betaalbare prijs aan de man brengen. Want wat dat betreft heeft men daar wel gelijk; voorzover ik zie is casema de goedkopere aanbieder met hun snelste abonnement.
csteelooper wijzigde dit bericht 01-06-2005 13:59 (28%)