Hoofdcategorieën
Topicacties

10 mbit bij casema :-)

Pagina: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 april 2002

quote:
SgtStrider schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:55:
Iedereen is nu een beetje aan het wachten op de volgende stap van de kabelaars (begrijpelijk, ADSL2+ vormt een bedreiging ;)). Ik vraag me echt af wat er op dit moment wordt besproken in de vergaderzalen van Casema. 20/30/40 Mbps? Who knows :) Die upload mag eerst wel iets hoger. Even technisch....

Specs SB5100G (huidige modem): klik

Volgens de specs, staat helemaal onderin:

[...]

Betekent dit dat de SB5100 _tot_ 30Mbps gaat?

Japz... MAXIMAAL tot 30Mbps, met gebruik van bovenvernoemde technologieën. Maar als Casema het voor elkaar krijgt om meer dan 30Mbps over het net heen te pompen, waarbij men in de huizen van de abonnees nog steeds coax gebruikt, is men erg knap, want in de praktijk gaat het coax netwerk ook geen hogere snelheden behalen dan 30Mbps (jah, er zijn wel enkele 'freaks' die supergeile snelheden van zo'n 70Mbit voor elkaar hebben gekregen, maar das echt niet gebaseerd op de praktijk. Voor snelheden boven 30Mbps is echt ETtH nodig (Ethernet To The Home).

quote:
Smooth2K schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:04:
UPC heeft dat niet via de kabel (correct me if I'm wrong)
Dat van UPC is een ADSL2 pakket

You're wrong, I'm affraid... UPC biedt Wél 20Mbit via de kabel, met behulp van de A-TDMA-technologie. In het UPC net is nog nergens ETtH beschikbaar en UPC exploiteert (voorzover ik weet) geen ADSL-lijnen. KPN heeft UPC niet als exploitant toegelaten en ook voor BBNed en BabyXL weet ik hier niets van. Dus geloof me maar, die 20mbit van UPC zijn wél via de kabel.
Wat casema denk ik bedoelt met het feit dat ze de 'eerste zijn die op de consumentenmarkt de 10Mbit grens doorbreken' is, dat ze het voor een betaalbare prijs aan de man brengen. Want wat dat betreft heeft men daar wel gelijk; voorzover ik zie is casema de goedkopere aanbieder met hun snelste abonnement.

csteelooper wijzigde dit bericht 01-06-2005 13:59 (28%)

Reg. datum: 27 maart 2005

quote:
Remus schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:44:
[...]

Misschien omdat hogere snelheden aanbieden veel geld kost omdat je meer capaciteit moet inkopen, meer capaciteit in het netwerk moet reserveren. De meerderheid van de klanten hebben die snelheid helemaal niet nodig, dus is het onzinnig om voor die mega-downloaders die voornamelijk veel geld kosten te gaan investeren.
Het gaat er juist om dat je de klanten naar je toe trekt. Dit doe je door een beter product te leveren. Wanneer er 20/5 ter beschikking is, zullen ook niet alle klanten het volledig benutten, maar de klanten gaan wel bij jou als provider, omdat je sneller bent. Die paar megadown/uploaders moet je dan maar erbij nemen. Ik bedoel te zeggen dat als casema dit in kan zetten KPN helemaal niks meer kan. Goede marketing erbij en de klanten stromen binnen!

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
Ik bedoel te zeggen dat als casema dit in kan zetten KPN helemaal niks meer kan. Goede marketing erbij en de klanten stromen binnen!
Remus heeft helemaal gelijk. KPN is al jaren de langzaamste en een duurdere concurrent. Langzamer en duurder dan alle anderen zon beetje. Toch hebben ze 1,5miljoen klanten en zijn ze daarmee gewoon verreweg de grootste aanbieder van internet in nederland.

90% van de nieuwe klanten van kpn neemt een Go of een Lite abonnementje (800 of 1600kbps), simpelweg omdat gemiddelde mensen geen behoefte hebben aan veel meer dan 1megabit. KPN is betrouwbaar, heeft een bekende naam (vaak ook een goede naam, kpn staat voor stabiel en is naar mijn mening ook zo!) en doet veel aan merk-marketing.

Met die enorm hoge snelheden trek je geen 100.000en klanten aan, want er zijn simpelweg niet zoveel mensen die zo'n snelle verbinding nodig hebben. Ik vind de houding van kpn wel grappig eigenlijk. Laat de anderen maar lekker die paar extreem dure klanten nemen, dan neemt kpn wel de 1,5 miljoen makkelijk te onderhouden 1mbit klanten ;).

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Reg. datum: 12 augustus 2003

quote:
HENNESSY schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:54:
Stukje uit de e-mail van casema:

[...]

Ik geloof er niks van dat er voor RTL4, RTL5 en YORIN minder belangstelling is dan Discovery Channel, Animal Planet en TMF.

uuh ze hebben naar mijn weten die 3 channels toegevoegt want rtls 4 en 5 zijn er nogsteeds.!

hier voor de luilakken die niet op de portal willen in loggen.
heb een page gemaakt met directe links naar de streams.

De Site

P4, 3.2 GHZ, 2 GB PC3200, Sapphire X800 XT PE, 2x 73 GB Raptor, 40 gb notebook USB Disk, Shuttle SB61G2V3

High speed addict!
Reg. datum: 24 juni 2002

quote:
SgtStrider schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:55:
Iedereen is nu een beetje aan het wachten op de volgende stap van de kabelaars (begrijpelijk, ADSL2+ vormt een bedreiging ;)). Ik vraag me echt af wat er op dit moment wordt besproken in de vergaderzalen van Casema. 20/30/40 Mbps? Who knows :) Die upload mag eerst wel iets hoger. Even technisch....

Specs SB5100G (huidige modem): klik

Volgens de specs, staat helemaal onderin:

[...]

Betekent dit dat de SB5100 _tot_ 30Mbps gaat?

Zal ik mezelf nog eens quoten ;)

quote:
Buzzfuzz schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 16:28:
Zie hier met een SB5100 >:)
http://home.planet.nl/~melissagraham/temp/Snelheid2.jpg

Maxed out, dus 40 Mbit, dit had ik een paar weken terug bij een klant in Sassenheim.
Hoger kan een SB5100 niet :) Maar als je zo kan internetten _/-\o_
Edit: de thumbnail kan misschien een kruisje zijn in het begin van deze post, is niet een probleem van mij, maar van Planet, vertraging in synchronisatie van de upload server en de werkelijke page server? ;)

Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter

High speed addict!

quote:
Metal schreef op zondag 29 mei 2005 @ 01:50:
[...]
Ik heb een witte motorola surfboard modem. :) Ik zal overigens de channel/id eens te veranderen, missschien heeft casema dat per ongeluk veranderd bij de snelheidsverhoging.
Laat je modem maar omruilen, bij een groot aantal SB4200's is de SW update niet helemaal goed gegaan, ik vermoed dus dat dit er ook 1 is ....

LianLi Fanclub
Reg. datum: 04 juli 2003

Stel; Casema introduceert een 20Mbit abbo. Mensen zullen hier niet gigantisch versteld van staan, omdat ADSL2+ dat al kan(zal kunnen), en Versatel er al geadverteerd mee heeft. Als Casema _nu_ zo hard mogelijk werkt aan 30Mbit+, en een upload rond de 4 of 5Mbit, dan weet ik zeker dat dit een harde klap zal zijn in het gezicht van ADSL(2) providers. Die kunnen namelijk niet hoger. Is dit een waanbeeld? Of kan het?

V350!

un giorno credi
Reg. datum: 11 maart 2000

Het is gewoon wat jij wilt zien. Betekent niet dat het voor Casema meteen meer klanten oplevert en voldoende inkomsten. Er wordt altijd een overweging gemaakt of het interessant en kostendekkend is. Als je nagaat dat heel weinig van de abonnee's nu een 10Mbit abo heeft lijkt me niet dat ze dit snel zullen gaan doen.

sjaak wijzigde dit bericht 02-06-2005 15:33 (5%)

Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
Buzzfuzz schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:43:
[...]

Laat je modem maar omruilen, bij een groot aantal SB4200's is de SW update niet helemaal goed gegaan, ik vermoed dus dat dit er ook 1 is ....

Kan je gewoon bellen naar de helpdesk met een verzoek daarvoor? en is het gratis?
Ze kunnen het zeker niet zien bij casema of hij nog goed is?, aangezien ze alleen vertelden dat het signaal ten alle tijden goed was/is.

Macbook Pro 2.2 Ghz + iPhone 8GB

High speed addict!

quote:
Metal schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:54:
[...]

Kan je gewoon bellen naar de helpdesk met een verzoek daarvoor? en is het gratis?
Ze kunnen het zeker niet zien bij casema of hij nog goed is?, aangezien ze alleen vertelden dat het signaal ten alle tijden goed was/is.
Ja je kan gewoon bellen, of het gratis is weet ik niet, maar je zou het kunnen zien als modem aansluiten aan de hoofdaansluiting en dat is in vele gevallen gratis.

High speed addict!

quote:
SgtStrider schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:24:
Stel; Casema introduceert een 20Mbit abbo. Mensen zullen hier niet gigantisch versteld van staan, omdat ADSL2+ dat al kan(zal kunnen), en Versatel er al geadverteerd mee heeft. Als Casema _nu_ zo hard mogelijk werkt aan 30Mbit+, en een upload rond de 4 of 5Mbit, dan weet ik zeker dat dit een harde klap zal zijn in het gezicht van ADSL(2) providers. Die kunnen namelijk niet hoger. Is dit een waanbeeld? Of kan het?

Ja de downstream kan makkelijk, de up is echter de vraag, maar ik denk wel dat het kan.
Als zoiets zou komen dan zeg ik mijn ADSL verbinding accuut op :P
Prik er een modem op en blazen maar :P

Edit:

No offence hoor, maar heb je ooit wel eens iemand gehoord die Versatel 20Mbit kan krijgen ?; van vele hoor ik dat het niet leverbaar is >:)

Buzzfuzz wijzigde dit bericht 02-06-2005 20:45 (10%)

LianLi Fanclub
Reg. datum: 04 juli 2003

Casema kan dus, vooruitlopen op de rest. Apparatuur is een tweede. Ik hoop dan ook dat ze snel weer een upgrade ertegenaan gooien, en dan vooral die upload :) Hoe zit het met frequentieverdeling op de kabel? Is er nog genoeg ruimte voor sync upstream? Zou mooi zijn.

V350!

quote:
SgtStrider schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:24:
Het is idd wat wij willen. Omdat wij wel een server willen draaien e.d.. Maar de massa surft, mailt en download soms wat. Pas als er meer capaciteit nodig is voor video on demand en andere dingen en als het goed werkt, gaat de normale consument dit ook willen. Casema scheen hier al mee bezig te zijn. Ik heb ooit is een artikel gelezen dat ze een stuk software in MCE wilden implementeren. Maar over de samenwerking met microsoft heb ik nooit meer iets gehoord.

quote:
Buzzfuzz schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:42:
[...]

Ja de downstream kan makkelijk, de up is echter de vraag, maar ik denk wel dat het kan.
Als zoiets zou komen dan zeg ik mijn ADSL verbinding accuut op :P
Prik er een modem op en blazen maar :P

Edit:

No offence hoor, maar heb je ooit wel eens iemand gehoord die Versatel 20Mbit kan krijgen ?; van vele hoor ik dat het niet leverbaar is >:)
UPC heeft testen gehad met de kabel 8 mbit up en down en 8 up en 16 down. De kabel kan juist wel een hele snelle upload bieden. Maar wanneer dit komt en hoeveel geld dit kost, geen idee. Hoeveel geld het ook kost voor de providers om data te versturen in verhouding tot downloaden heb ik ook totaal geen idee van.

Reg. datum: 20 april 2002

Zoals ik al had gepost,is de potentiële maximale up- én downloadsnelheid (synchronous) 30Mbps met gebruik van de S-CDMA technologie. Dus synchroon een hoge up- en download is goed mogelijk.

Reg. datum: 24 januari 2000

Casema mag eerst wel's zorgen dat er hier überhaupt kabelinternet beschikbaar wordt. Ze hebben het net hier al sinds 1996 in beheer en nog steeds is ADSL de enige mogelijkheid tot breedband :{
Reg. datum: 03 juni 2005

de 70 Mbit waar casema het over heeft is te vinden in de specs van de CMTS http://www.bigbandnet.com/products/cuda12000.php de specs van het motorola modem gelden voor us docsis dit is in een smallere bandbreedte dan euro docsis. de hoge snelheden worden gehaald bij een andere modullatie vorm dan het huidige nl 1024QAM. bij docsis 3 kunnen 4 QAM kanalen door een modem worden ontvangen en is er nog meer mogelijk.

adjer

High speed addict!

Ik weet wel zeker dat Casema dat kan halen, de vraag is echter wat je moet betalen voor zoiets.
Chello extreme kost ¤ 79,95 per maand en dat is 20/1
Dus heb je alleen 10Mbit meer down, maar geen up.

Daarnaast vind ik dat alle providers wel eens wat meer homepage ruimte mogen geven en meer mb's voor je mailbox, als je ziet dat het nog steeds 10 mb is bij Chello dat is toch iets uit de tijd van de jaren 90, en 20 of 25 red je het ook niet mee.

Dus als Casema zou zeggen 30/5 voor pak em beet 100 euro en een 50mb homepage en 50 mb mailbox, ja dat zou wel een leuke stunt zijn ;)

En dan gaat mijn Planet ADSL lijntje er toch echt wel eruit, ook al kan ik mijn mail adressen niet behouden.

Reg. datum: 13 november 2004

wat is die nieuwserver traag zeg de laatste paar weken word is tijd voor casema om meer brandbreedte in tegaan kopen bij giganews

download soms maar net met 120 kB/sec met uitschieters naar de 150 :Z

quote:
ExTrEmE25 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:31:
wat is die nieuwserver traag zeg de laatste paar weken word is tijd voor casema om meer brandbreedte in tegaan kopen bij giganews

download soms maar net met 120 kB/sec met uitschieters naar de 150 :Z
Klopt. 's Avonds en 's nachts is het gewoon de helft van de snelheid. De rest van internet gaat dan nog gewoon snel, maar met de nieuwsserver kom je idd niet boven die snelheden uit. Casema heeft dit zelf ook toegegeven. Ze zeiden dat ze binnenkort met een oplossing zouden komen. Afwachten dus.

Reg. datum: 12 september 2002

Als jullie nou eens allebei als nieuwsserver news.giganews.com invullen ipv news.wanadoo.nl dan zal het bij jullie misschien wel eens net als bij mij gewoon weer op volle snelheid gaan ;)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Reg. datum: 07 december 2004

Ok heel fijn allemaal, maar Casema kampt met capaciteitsproblemen bij mij in de buurt. Vandaar dat ik tussen 16:00 en 22:30 een snelheid van rond de 150kbyte/sec download haal (10mbit/1mbit abonnement) en een ping van boven de 80. Hier hoef ik toch niet mee akkoord te gaan? Is er een mogelijkheid om me op een andere switch te laten zetten of iets dergelijks? Met zo'n ping kan ik natuurlijk niet gamen of streamtv kijken.
Die man gaat me zo terug bellen of het inderdaad capaciteitsproblemen zijn, maar we weten natuurlijk beide al dat het zo is.

Reg. datum: 13 november 2004

quote:
Undeclinable schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:15:
Als jullie nou eens allebei als nieuwsserver news.giganews.com invullen ipv news.wanadoo.nl dan zal het bij jullie misschien wel eens net als bij mij gewoon weer op volle snelheid gaan ;)

heb je nog meer leuks temelden? :( hou je commentaar voor je als je niets toe tevoegen heb aan dit topic

ik gebruik news.casema.nl

C:\Documents and Settings\blaat>ping news.casema.nl

Pinging europe.isp.giganews.com [216.196.109.145] with 32 bytes of data:

Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=37ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=38ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=10ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=16ms TTL=117

Ping statistics for 216.196.109.145:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 38ms, Average = 25ms

Reg. datum: 12 september 2002

Ik bedoelde natuurlijk ipv news.casema.nl........

Maar probeer het nou maar gewoon eens, voordat je mij uit gaat lopen kafferen...........

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Paei ligos kairos pou fainosoun alliws sta dika mou ta matia
ki i kardia mou plimmyrize apo sena ksexeilize

Pagina: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: