Gathering of Tweakers

Quicksearch
High speed addict!

quote:
HENNESSY schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 16:19:
Kan het veranderen van de channel id ook helpen met het verlagen van de flux bij ping tijden, ook als mn waardes al in het groen zijn?

Nee, channel id veranderen zet je toch weer terug op dezelfde channel id die je had, het enige wat veranderd is sommige gevallen de snelheid.
Dit heeft ook te maken met de modem software, met het stukje software weet het modem waar die moet zijn en wat ie moet doen.
Overigens zit hier niet je snelheid limiet in, die staat op de Casema server.

Je ping tijden verlagen zou nagenoeg onmogelijk zijn, het enige wat je kan doen is je aansluting zo goed mogelijk maken en zorgen dat je netwerk goede utp kabels heeft, goeie switch en netwerkkaarten.
Wireless netwerken en online gamen is uit den boze voor echte online gamers >:)

Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter

Reg. datum: 13 januari 2005

@ Buzzfuzz

Ik woon wel niet in Utrecht, maar hoe zou de correcte aansluiting er in de woonkamer eruit moeten zien.
Ben nog aan het uitzoeken of ik een 20 Mbps aansluiting van BBNed kan krijgen leveren nu niet meer dan 512 Kpbs, zit 200 meter buiten de bebouwde kom (Breda). Daar dit misschien niet mogelijk is heb ik als alternatief naar Casema gekeken.
Ben pas 3 jaar gelden aangesloten, eerder was het niet beschikbaar..
Bij mij de groene kabel doorgetrokken naar de woonkamer en eindingt niet in de meterkast.
Aan het eind is een 10 cm kabel met F-connector geknepen en aangesloten aan een siemens doos met 1 aansluiting. Bij mijn buren kon er nog een doos met een aparte TV en Radio aansluiting af.
Voor internet heb ik bij hun nog een 2-weg splitter er tussen gezet om hen op weg te helpen.

Bij mij is een hele kerstboom aangesloten op dit inkomende punt als ook een AVM uitgang van mijn belangrijkste multimedia voorziening, mijn centrale Video PC met 2x Sat in en 1X analoog.
Deze kan max. 6 programma's op het zelfde moment opnemen terwijl een ander kanaal wordt bekeken en via het netwerk kan daarnaat ook DVD of HHD content worden bekeken op een computer in het netwerk. Feedback/remote control loopt via RC of TCP/IP voor zowel beeld als X10.

Moet ik nu rekening houden met eventuele problemen in gedachten als ik internet via de kabel neem.

Benodig een modem in bridgde mode voor aansluiting op mijn router in het netwerk, en waar kan ik het TV signaal weer opvangen na het modem of moet ik een extra aftakking in de kerstboom maken.
4x TV/radio, 4x radio en 2 x PC

Acties: [view]

Door: bjck Moderator I&N
quote:
Domba schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:27:
@ Buzzfuzz

Ik woon wel niet in Utrecht, maar hoe zou de correcte aansluiting er in de woonkamer eruit moeten zien.
Ben nog aan het uitzoeken of ik een 20 Mbps aansluiting van BBNed kan krijgen leveren nu niet meer dan 512 Kpbs, zit 200 meter buiten de bebouwde kom (Breda). Daar dit misschien niet mogelijk is heb ik als alternatief naar Casema gekeken.

Als BBned je nu 'maar' 512Kbit wil leveren komt dat omdat je telefoonlijn tussen jou aansluiting en de centrale waarop die lijn is aangesloten langer is dan 3000 meter. Je zal hier misschien wel meer kunnen halen op die lijn, maar hoeft niet door de lengte.

Verwacht niet dat je dan > 10Mbps zult halen, wellicht wel een paar Mbit op DSL. Een paar Mbit is vaak prima te doen op een analoge lijn van 3000 a 4000 meter. (even niet meegenomen dat je toevallig een beroerde lijnkwaliteit hebt daar).

bjck wijzigde dit bericht 15-05-2005 19:59 (9%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

quote:
bjck schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:59:
[...]

Verwacht niet dat je dan > 10Mbps zult halen, wellicht wel een paar Mbit op DSL. Een paar Mbit is vaak prima te doen op een analoge lijn van 3000 a 4000 meter. (even niet meegenomen dat je toevallig een beroerde lijnkwaliteit hebt daar).

Klopt lengte is volgens KPN 3660 meter.

Maar voor de actieprijs van BBNed is een praktijktest wat haalbaar te doen.
Het vergroot in ieder geval de keuze van internet aanbieders.

Casema mag nu wel leuk zijn maar is dat over een jaar nog zo, de bedoeling is om bijna 800 woningen direct achter mijn woning te bouwen, hadden er al moeten staan volgens plan, maar het geheel is wat vertraagd. Hoe lost Casema dat op, ik tenslotte ook 2,5 jaar op mijn kabelaansluiting moeten wachten. Vandaar dat mijn hele TV/netwerk nog op satelliet afgestemd is.

Voor mijn doel is een 5-8 Mbps verbinding een goede basis om wat meer van huis uit te kunnen werken en niet voor elke eerste de beste storing in de auto te moeten stappen.

bjck wijzigde dit bericht 15-05-2005 21:18 (2%)

Reg. datum: 13 februari 2001

quote:
Gertje schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:44:

Plus een andere vraag wat betreft de router (Sitecom). Als ik een bestand van 15 MB naar binnen haal, zakt de snelheid na een paar seconden terug naar praktisch NUL, dan duurt het een paar seconden en dan schiet hij weer naar ca. 10 mbit. Komt dat door de router die het niet "aankan"? Zo nee, wat kan dan de oorzaak van dit (overigens structurele) probleem zijn. Zo ja, wat is een goed alternatief qua router?
mocht je een dc-202 hebben, die heeft wel wat issues met max-connections e.d. (is standaard maximaal 640 oid). ook is de processor nogal zwak, zeker voor gebruik op een lan. ik heb hier hetzelfde probleem gehad en 'upgraden' naar een linksys wrt59g heeft het toen opgelost.

Acties: [view]

Door: bjck Moderator I&N
quote:
Domba schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:11:
[...]

Klopt lengte is volgens KPN 3660 meter.

Maar voor de actieprijs van BBNed is een praktijktest wat haalbaar te doen.
Het vergroot in ieder geval de keuze van internet aanbieders.

Casema mag nu wel leuk zijn maar is dat over een jaar nog zo, de bedoeling is om bijna 800 woningen direct achter mijn woning te bouwen, hadden er al moeten staan volgens plan, maar het geheel is wat vertraagd. Hoe lost Casema dat op, ik tenslotte ook 2,5 jaar op mijn kabelaansluiting moeten wachten. Vandaar dat mijn hele TV/netwerk nog op satelliet afgestemd is.

Voor mijn doel is een 5-8 Mbps verbinding een goede basis om wat meer van huis uit te kunnen werken en niet voor elke eerste de beste storing in de auto te moeten stappen.

Je zou kabel kunnen nemen + internet van casema. Dan kijk je gewoon naar de schotel an laat je het analoge tv signaal voor wat het is.

Je zou ook kunnen kijken naar DSL, maar dan heb je een aanbieder nodig die niet werkt met afstands ristricties bij het leveren. Zowel KPN als BBned werken met afstanden. BBned zegt na 3000 meter alleen 512/256 en KPN geeft ook in de postcode check aan dat bijvoorbeeld op een adres icm analoge telefoon Basis beschikbaar is en icm ISDN alleen Go of Lite.

Tiscali & Versatel houden zich niet aan maximale snelheden bij het leveren/postcode check. Je zult dan na levering het maximum uit je lijn halen (als je abonnement hoog genoeg kiest) altijd. Alleen kan dat ook als het 'tegen zit' bijvoorbeeld 2Mbps zijn.

bjck wijzigde dit bericht 15-05-2005 21:21 (40%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

bjck schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:20:

Zowel KPN als BBned werken met afstanden. BBned zegt na 3000 meter alleen 512/256 en KPN geeft ook in de postcode check aan dat bijvoorbeeld op een adres icm analoge telefoon Basis beschikbaar is en icm ISDN alleen Go of Lite.

Het zou een helder antwoord van BBNed zijn, als zij zouden zeggen;
Wij introduceren ADSL2+, maar alleen voor lijnlengtes tot 3000 meter.
Helaas heb ik die vraag via een provider moeten stellen en kan dat niet rechtstreeks doen bij BBNed, ik hoop daarop komende week antwoordt te krijgen.

Voor ADSL1 postcodechecker BBNed inderdaad niet meer dan 512/256 voor boven de 3000 meter.

De postcodechecker van KPN dus niet, die biedt nog steeds de mogelijkheid om Extra te bestellen,
heb dat net nog even gecontroleerd of dat inmiddels veranderd was.

Casema is voor mij niet een eerste keuze, onder ander opgrond van het verleden door de ervaringen
van de mensen uit de omliggende wijken van de stad, die het een verademing vonden dat ze overgestapt waren op ADSL. Dit heeft te maken met de opzet van de infrastructuur en de communicatie die mogelijk was, als dit op de zelfde wijze gaat als met de kabelaanleg, dan raak ik nog wel een keer opgewonden, want je moet dan alles zwart op wit in tweevoud doen en dan gaat er in ieder geval niet zoveel mis en citeert met iets wat je niet geschreven hebt.

De laatste paar dagen gaat het downloaden van de news server maar 100-140 KB/s, hebben meer mensen daar last van?

Web developer

quote:
Buzzfuzz schreef op zondag 15 mei 2005 @ 18:01:
[...]

Meestal is dit een verkeerde UTP kabel, kijk maar eens goed of de volgorde klopt.
Ah, interessant, ik zal het eens met een andere kabel proberen. Maar, hoe bedoel je "de volgorde"?

Elk woord vernieuwt de stilte die het breekt

quote:
olivi3r schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:18:
[...]

mocht je een dc-202 hebben, die heeft wel wat issues met max-connections e.d. (is standaard maximaal 640 oid). ook is de processor nogal zwak, zeker voor gebruik op een lan. ik heb hier hetzelfde probleem gehad en 'upgraden' naar een linksys wrt59g heeft het toen opgelost.

Ik heb inderdaad de dc-202. Is het mogelijk die max-connections te tweaken?

En bedankt voor je upgrade-tip! Wellicht moet ik dat dan maar overwegen.

-edit- Ik vind die wrt59g niet, komt deze ongeveer overeen met de WRT55AG? ( pricewatch: Linksys WRT55AG (4x 100Mbps, 54Mbps) / http://www.linksys.com/pr...&scid=35&prid=664 )

Gertje wijzigde dit bericht 16-05-2005 13:01 (19%)

ik heb ook de dc-202v5 en daarmee haal ik grote snelheden op me LAN en kep tot nu toe nog nooit problemen gehad. die zwakke cpu is vooral in v4 of lager. btw. de dc-202 kan omgaan met straight als crossed kabels, daar hoef je nix voor te doen....

quote:
Buzzfuzz schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:10:
Nou dat deel ik toch echt niet met je.
95% van alle storingen is binnen de omgeving van de klant, en dat varieert van in veel gevallen verkeerd aansluiten van het modem tot software problemen / hardware problemen.
45 % van de gevallen die ik mee maak is te wijten aan configuratie problemen met pc's hardware software, routers, wireless lan, software virusscanners/firewalls, virussen/spyware.

Vooral spyware en P2P downers, je moest eens weten hoe vaak ik wel Dashbar, Hotbar, CoolWWWsearch zie.
Kazaa, Bearshear, Shearazaa en al die andere meuk.
Er zijn genoeg monteurs die bij een volledige installatie een doe-het-zelf pakket er van maken als ze het ook maar zien.

En dan configuratie eisen, soms heb ik wel eens Windows 95 of 98 1ste editie, dus doe het zelf pakket als je een betere pc en os kan ritselen en anders jammer.
Pentium 90's of 75 met 16mb, ja je komt het tegen.

In 40% van de gevallen is de hoodaansluting niet correct, dus reigdoosjes (Gamma/Astro), Philips, Siemens e.t.c.
10 % is te wijten aan bekabeling/plaatsings problemen, niet aan de hoofdaansluting, defecte LAN of coax kabels, splitter kapot, verkeerde verdeling, versterkers die geen retour verkeer ondersteunen e.t.c.

In 5% van de gevallen ligt het aan een netwerk storing of een versterker die niet goed staat en 2% daarvan is zelfs tijdelijk.
Met name internet filters zitten daarbij.

Edit:
Nog iets waar ik tegen aan loop is dat vele modems nog niet de juiste software config file hebben.
De manier om dit correct in te laden is door naar 192.168.100.1 te gaan en dan configuration.
Dan klikken op defaults en save config en dan restart.
Bekijk de log, als het goed is zie je dan SW init of SW config file downloaded.
Note: Het volledig resetten kan 30 min duuren, maar meestal is het binnen 5 min gebeurt.

Alles wat ik zeg is natuurlijk in het licht van mijn eigen situatie waarbij de PC's goed geconfigureerd zijn, de nieuwste software draaien en niet 'aangedaan' zijn door virussen/spyware. Veel van deze zaken kunnen telefonisch al uitgesloten worden mits de gebruiker natuurlijk enigszins weet waarover hij praat.

Ik had alles al getest voordat ik contact opnam met de klantenservice: direct aansluiten van de kabels (dus de router ertussenuit gehaald), upgraden firmware router, scan op virussen, scan met Hitman Pro, verschillende PC's aangesloten, verschillende kabels getest, deïnstallatie firewall.

Bovendien heb ik het niet over nieuwe installatie van het gehele gebeuren, dus doe-het-zelf-paketten komen nicht im frage. Ik heb het over de systemen die reeds geruime tijd goed draaien en waar opeens een storing optreedt. In de tijd dat ik (jaren geleden) een kabelaansluiting kreeg werd de volledige installatie gratis door een monteur uitgevoerd, dus de kans dat er iets mis is met de hoofdaansluiting lijkt me dan erg klein. Zoals eerder gezegd: mijn systeem draaide in de huidige configuratie al jaren stabiel.

De monteur die bij mij langskwam zei ook iets heel anders dan jij beweert: in Utrecht zijn de wijkkasten verouderd (bedoeld voor het Com21-systeem) en deze kasten schijnen berucht te zijn vanwege het lostrillen van de aansluitingen. Al deze verdelers zouden in Utrecht dit jaar ge-upgrade worden waarna dit probleem zich niet meer voor zou doen.

Nog wat: de op 11 mei verrichte werkzaamheden aan het netwerk, waarover ik eerder sprak, om de stabiliteit van het netwerk te verbeteren hebben alleen maar een negatief effect gehad op mijn verbinding: hoge pings en uploads schommelend tussen 40 en 100kb/s.

quote:
Gertje schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:52:

Ik heb inderdaad de dc-202. Is het mogelijk die max-connections te tweaken?

En bedankt voor je upgrade-tip! Wellicht moet ik dat dan maar overwegen.

-edit- Ik vind die wrt59g niet, komt deze ongeveer overeen met de WRT55AG? ( pricewatch: Linksys WRT55AG (4x 100Mbps, 54Mbps) / http://www.linksys.com/pr...&scid=35&prid=664 )

oops my bad, ik bedoelde de wrt54g ;-)

het is sowieso een veel geavanceerdere (en betere) router dan die sitecom, dus upgraden is imo een goed idee.

ik weet niet of je de sitecom ook kan tweaken, maar voor de linksys kan je in ieder geval allerhande custom firmware krijgen.
quote:
olivi3r schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:33:
[...]

oops my bad, ik bedoelde de wrt54g ;-)

het is sowieso een veel geavanceerdere (en betere) router dan die sitecom, dus upgraden is imo een goed idee.

ik weet niet of je de sitecom ook kan tweaken, maar voor de linksys kan je in ieder geval allerhande custom firmware krijgen.
Thanks! Dan weet ik genoeg. :).

Nieuws Server is bij mij ook traag :S

Jazekerr!

High speed addict!

quote:
ZjieB schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:14:
[...]

Alles wat ik zeg is natuurlijk in het licht van mijn eigen situatie waarbij de PC's goed geconfigureerd zijn, de nieuwste software draaien en niet 'aangedaan' zijn door virussen/spyware. Veel van deze zaken kunnen telefonisch al uitgesloten worden mits de gebruiker natuurlijk enigszins weet waarover hij praat.

Ik had alles al getest voordat ik contact opnam met de klantenservice: direct aansluiten van de kabels (dus de router ertussenuit gehaald), upgraden firmware router, scan op virussen, scan met Hitman Pro, verschillende PC's aangesloten, verschillende kabels getest, deïnstallatie firewall.

Bovendien heb ik het niet over nieuwe installatie van het gehele gebeuren, dus doe-het-zelf-paketten komen nicht im frage. Ik heb het over de systemen die reeds geruime tijd goed draaien en waar opeens een storing optreedt. In de tijd dat ik (jaren geleden) een kabelaansluiting kreeg werd de volledige installatie gratis door een monteur uitgevoerd, dus de kans dat er iets mis is met de hoofdaansluiting lijkt me dan erg klein. Zoals eerder gezegd: mijn systeem draaide in de huidige configuratie al jaren stabiel.

De monteur die bij mij langskwam zei ook iets heel anders dan jij beweert: in Utrecht zijn de wijkkasten verouderd (bedoeld voor het Com21-systeem) en deze kasten schijnen berucht te zijn vanwege het lostrillen van de aansluitingen. Al deze verdelers zouden in Utrecht dit jaar ge-upgrade worden waarna dit probleem zich niet meer voor zou doen.

Nog wat: de op 11 mei verrichte werkzaamheden aan het netwerk, waarover ik eerder sprak, om de stabiliteit van het netwerk te verbeteren hebben alleen maar een negatief effect gehad op mijn verbinding: hoge pings en uploads schommelend tussen 40 en 100kb/s.

Dan nog weet ik zeker dat als de hoofdaansluiting niet correct is dit het probleem is, ten tijde van Com21 werd niet zo nauw gekeken daarop 8)7
Het gaat namelijk om de demping en doorlaat drempel, de nieuwe dozen hebben 5-1000 mhz en demping van een paar dB i.p.v. 20 of 30 dB bij verkeerde aansluitingen.

Bovendien simpelweg alles upgraden is niet zo gedaan, dan moet echt alles vervangen worden, versterkers, taps, e.t.c., maar de Remu heeft het meeste aangelegd en dat zal best goed zijn.

High speed addict!

quote:
Domba schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:27:
@ Buzzfuzz

Ben pas 3 jaar gelden aangesloten, eerder was het niet beschikbaar..
Bij mij de groene kabel doorgetrokken naar de woonkamer en eindingt niet in de meterkast.
Aan het eind is een 10 cm kabel met F-connector geknepen en aangesloten aan een siemens doos met 1 aansluiting. Bij mijn buren kon er nog een doos met een aparte TV en Radio aansluiting af.
Voor internet heb ik bij hun nog een 2-weg splitter er tussen gezet om hen op weg te helpen.

Bij mij is een hele kerstboom aangesloten op dit inkomende punt als ook een AVM uitgang van mijn belangrijkste multimedia voorziening, mijn centrale Video PC met 2x Sat in en 1X analoog.
Deze kan max. 6 programma's op het zelfde moment opnemen terwijl een ander kanaal wordt bekeken en via het netwerk kan daarnaat ook DVD of HHD content worden bekeken op een computer in het netwerk. Feedback/remote control loopt via RC of TCP/IP voor zowel beeld als X10.

Moet ik nu rekening houden met eventuele problemen in gedachten als ik internet via de kabel neem.

Benodig een modem in bridgde mode voor aansluiting op mijn router in het netwerk, en waar kan ik het TV signaal weer opvangen na het modem of moet ik een extra aftakking in de kerstboom maken.
4x TV/radio, 4x radio en 2 x PC

Het is heel simpel, hoofdaansluiting komt de splitter op, daarop komt een TV/R splitter en vanuit daar is het jouw pakkie aan.
De siemens doos die je beschrijft is denk ik een EVK80 en daarmee dus goed voor internet, dit is de aansluitdoos die Casema meestal monteerd naast de Tratec AOP.

------------
Voor het hele topic:
Ik werk aan foto's waarop het misschien wat duidelijker wordt.
------------

quote:
Buzzfuzz schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:27:
[...]

Het is heel simpel, hoofdaansluiting komt de splitter op, daarop komt een TV/R splitter en vanuit daar is het jouw pakkie aan.
De siemens doos die je beschrijft is denk ik een EVK80 en daarmee dus goed voor internet, dit is de aansluitdoos die Casema meestal monteerd naast de Tratec AOP.
.
------------

Dank, als ik donderdag of vrijdag weer thuis ben, kan ik het nakijken.
Casema maakt steeds meer kans als mijn keuze, zit niet erg dichtbij de centrale voor ADSL.
Heb nog één vraag lopen m.b.t lengte die gehanteert wordt voor de levering van ADSL2+

[DPC]Team Grazzie

quote:
HENNESSY schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:44:
De laatste paar dagen gaat het downloaden van de news server maar 100-140 KB/s, hebben meer mensen daar last van?

Jep, hier in postcode gebied 2743 [Gouda/Waddinxveen eo] erg traag.

Weten jullie de oorzaak [iemand toevallig al met Casema contact gehad]. Is die 10 Mbit een groter succes [en probleem] dan Casema gehoopt had? :)

......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee...... | Boinc FAQ | SETI FAQ

Fietsbel?

Misschien restricten ze de newsserver omdat zo een ding klouwen met geld kost en op deze manier te behouden is?

Meer mensen die problemen hebben na het onderhoud van vannacht? Mn verbinding kan opeens niet langer dan een minuut of 5 online blijven, daarna klapt ie er uit, om na een paar minuten pas weer up te komen... Blijft hangen bij upstram range aquire, en als de verbinding er is blijven er errors komen op de timesync.

Vanmiddag als ik weer thuis ben even kijken of het over is, en zonee maar eens gaan bellen...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Eth0 - outdoor LAN | Get Firefox! | Xbox live gamertag

ik weet niet of het toeval is, maar sinds mijn casema problemen zijn 'verholpen' stoort het signaal van de kabel op mijn tv out signaal (trillend beeld). als ik de kabel eruit trek (televisiekabel uit splitter), stoort hij niet. er is voor de rest niks veranderd met de bekabeling hier, en splitter er in of uit maakt geen verschil.

iemand enig idee of het kabel signaal veranderd zou kunnen zijn door aanpassingen in de centrale, en wat ik wellicht zou kunnen doen om de huidige storing op te lossen? als ik gewoon televisie kijk is het signaal overigens prima, het is alleen storing in het tv out signaal vanuit de pc.
[DPC]Team Grazzie

Verbinding valt hier ook weg....

Hoop dat ie vannacht goed blijft...zag net dat Star Wars 3 was gepost... En die moet ie toch binnenhalen... :*)

......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee...... | Boinc FAQ | SETI FAQ

quote:
Buzzfuzz schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:20:
Dan nog weet ik zeker dat als de hoofdaansluiting niet correct is dit het probleem is, ten tijde van Com21 werd niet zo nauw gekeken daarop 8)7
Het gaat namelijk om de demping en doorlaat drempel, de nieuwe dozen hebben 5-1000 mhz en demping van een paar dB i.p.v. 20 of 30 dB bij verkeerde aansluitingen.

Bovendien simpelweg alles upgraden is niet zo gedaan, dan moet echt alles vervangen worden, versterkers, taps, e.t.c., maar de Remu heeft het meeste aangelegd en dat zal best goed zijn.

Zoals eerder gezegd is er (recent) een monteur langsgeweest en deze heeft de doos gedemonteerd en weer in elkaar gezet. Met andere woorden: jij zegt dat deze monteur geen goed werk geleverd heeft en me bovendien voorgelogen heeft door te zeggen dat mijn probleem een capaciteitsprobleem is en niet een aansluitingsprobleem. (Waarom heeft hij dan alle signalen lopen doormeten?)

Ook de klantenservice geeft aan dat er in mijn wijk een capaciteitsprobleem is en toch weet jij zeker dat het aan mijn hoofdaansluiting ligt?

Wat betreft het upgraden: mij hoor je niet zeggen dat het upgraden 'simpelweg' geschiedt of dat het weinig werk is. Ik zeg alleen dat in Utrecht ALLE wijkkasten vervangen zullen gaan worden.
Vandaag is de Casema monteur bij ons langs geweest om internet (multi) en telefonie over de kabel aan te sluiten, werkt allemaal (nog) goed. Monteur was ook netjes, behulpzaam, maar onervaren (werkt sinds 2 weken bij casema).

Maar mijn vraag is: als ik naar de configuratiepagina van het modem ga op http://192.168.100.1/ krijg ik een inlogscherm voor geschoteld, wat moet ik hier invullen?

Canon 40d + 10-22 f/3.5-4.5 + 17-55 f/2.8 IS + 70-200 f/2.8L IS + 430EX | Mac Pro quad 2.8ghz | MacBook White 2ghz

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws